Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:57:
Wat bedoel je precies met schokken? Dat de flippers visueel schokken? Volgens mij heb ik dat niet gezien

Er is wel een mode waar Buzz en Bud aan de draden lopen te knagen en er kortsluiting is
Ik denk dat dat het is.
Je ziet de flippers heel licht bewegen, niet hard genoeg om de bal weg te schieten.

• Cannoli
  • Registratie: juli 2019
  • Nu online
drfruit schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:39:
Thanks, @Robolokotobo
Die van 379 euro zou ik dus ook kunnen aansluiten op mijn pc. Nog altijd een slok geld maar toch iets om te overwegen.
Ik vond het ook wat aan de prijs, maar de Switch versie (welke ik op het oog had) is sinds vandaag in de sale voor €299.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En je komt inclusief €28,99 verzending op €277,99 uit. Dat vind ik nog te overzien.
Dat is een mooie deal, vind ik ook

i5 3470 8GB GTX 1650 - Xbox Series S

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Cannoli schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Ik vond het ook wat aan de prijs, maar de Switch versie (welke ik op het oog had) is sinds vandaag in de sale voor €299.

***members only***

En je komt inclusief €28,99 verzending op €277,99 uit. Dat vind ik nog te overzien.
Top, gelijk besteld. Dit bedrag is inderdaad te overzien.
speel je ook op Switch? @drfruit

• drfruit
  • Niet online
Nope, alleen op PC.
Kan je die versie wel op PC aansluiten dan? @drfruit

[Voor 11% gewijzigd door Robolokotobo op 25-08-2020 16:46]

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:45:
Kan je die versie wel op PC aansluiten dan? @drfruit
Ja, daarom noemde ik die al als mogelijkheid, alleen wat aan de dure kant tot nu toe.

• Cannoli
  • Nu online
drfruit schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Top, gelijk besteld. Dit bedrag is inderdaad te overzien.
Ik heb 'm ook besteld.

Het lijkt er trouwens op dat het een foutje is dat je zowel de korting als de couponcode kon gebruiken. Tijdens mijn eerdere bezoek was er een banner dat je een code kreeg van €50 als je je inschreef voor de nieuwsbrief. Ik had mij ingeschreven en heb netjes de code ontvangen maar deze bleek niet meer te werken. Heb toen een mailtje gestuurd en hij heeft de code toen weer geactiveerd. De banner is nu veranderd en als je je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je ook geen code meer toegestuurd. Mazzeltje dus.
@drfruit Is dat geen andere versie? Zijn de 380 euro en de Switch versie niet verschillende versies?

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Nee, die Switch was 379 of 369, net waar je keek, en is dus nu 299 geworden. PC connection possible.
Oké cool

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:38

-ET-

Phone Home

voor dat geld kon ik hem ook niet laten liggen. Ook besteld.

• -ET-

-ET-

Phone Home

kan hem zowel dus aan de pc als aan mijn switch koppelen. Ben erg benieuwd.
Wow dat zijn er al 3. Ik heb er geen geld voor nu maar misschien binnenkort

Ik zou misschien liever de arcade1up willen maar die heeft maar een beperkt aantal tafels. Geen online leaderboards etc

• M!chel
  • Niet online
Gewoon zelf een kastje bouwen. Kan even duren voordat hij klaar is (als je wat minder geld te besteden hebt) maar uiteindelijk heb je gewoon fijn je eigen kast die, net als je pc, gewoon te upgraden is.

Dat Switch ding ziet er wel grappig uit, maar kan het ook vlot het spel draaien als je hem op de pc aansluit?
Ik zou niet weten waarom niet. Zal wel 60hz zijn maar zo is de game ook bedoelt

• Cannoli
  • Nu online
M!chel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:39:
Gewoon zelf een kastje bouwen. Kan even duren voordat hij klaar is (als je wat minder geld te besteden hebt) maar uiteindelijk heb je gewoon fijn je eigen kast die, net als je pc, gewoon te upgraden is.

Dat Switch ding ziet er wel grappig uit, maar kan het ook vlot het spel draaien als je hem op de pc aansluit?
Het is gewoon een houten behuizing, met een monitor, printplaatje, speakers, knoppen, een stekkerblok en wat kabels. De monitor lijkt dit model te zijn (Samsung S24F352) Samsung S24F350. Deze kun je dus aansluiten op een Switch of op de PC. Of het soepel draait hangt van de PC af.

De monitor kost zo'n €100. De rest van het materiaal zal ook niet veel duurder zijn dan €50-€75. Je betaalt dus €100 voor het feit dat het een kant en klaar bouwpakket is wat bij je thuis bezorgd wordt.

[Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 25-08-2020 20:43]

• M!chel
  • Niet online
Ok, nou ben wel benieuwd of het bevalt dan.
Is in feite een grote controller met monitor dus.
En, hebben sommigen de Sharpin al in huis?

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:45:
Ik heb bericht dat hij morgen wordt bezorgd, maar dat was gisteren ook al, dus ik reken nergens op.

• Cannoli
  • Nu online
Robolokotobo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:45:
Ik moet bekennen dat ik die van mij geannuleerd heb (en had binnen een dag mijn geld retour). Kwam tot de conclusie dat ik de komende 2-3 maanden niet echt tijd heb om hem in elkaar te zetten en te spelen. Vond het zonde om hem dan hier in huis te hebben staan.

Daarnaast heb ik mij voorgenomen om er dan zelf één te bouwen. Niet vanwege de kosten, maar om het model iets meer aan mijn wensen aan te kunnen passen (2e scherm voor matrix, meer knoppen, e.d.)
Oké. Ben benieuwd @drfruit

Ja, kan ook @Cannoli

• -ET-

-ET-

Phone Home

Volgens de app van PostNL komt hij morgen. Echter wordt hij verstuurd via Eurodis. en dat schijnt nogal ene onbetrouwbare partij te zijn. We zien het wel wanneer hij komt.
Ben erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen

• drfruit
  • Niet online
De mijne is nu in Utrecht, dus er is kans dat hij inderdaad morgen komt.
En wordt er al geflipperd op de Sharpins? @drfruit @-ET-

• -ET-

-ET-

Phone Home

Mijne ligt in Keulen alsdus de track and trace. Post NL app zegt dinsdag.
Oké. Even geduld dus nog

• -ET-

-ET-

Phone Home

Helaas wel. Ben wel erg benieuwd. Ook het straks allemaal aansluit op de pc of switch

• drfruit
  • Niet online
De doos staat hier nu. Alleen nog tijd en zin vinden om te gaan schroeven.
Moet je schroeven dan? Ik dacht dat ie kant en klaar was @drfruit

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 01:38:
Moet je schroeven dan? Ik dacht dat ie kant en klaar was @drfruit
Nee, het is altijd een bouwpakket.

Ik heb het grootste gedeelte klaar.

Twee dingen die wat tegenvielen:

1. De posities op het schakelbordje zijn voor de Switch anders dan aangegeven op de generieke beschrijving/bouwplan. Op hun website kun je het juiste schema voor Switch vinden, maar als je al begonnen was, moet je de molex stekkertjes er weer uitpeuteren.
2. De voorgeboorde gaatjes voor de stootlijsten links en rechts zitten verkeerd, dus die zal ik zelf opnieuw moeten boren.

Verder is het nu een kwestie van een opstelling maken waar ik het ding aan een computer kan hangen. Dat doe ik later wel.
Dan verwacht ik dat ik gewoon de monitor in Windows moet configureren en het USB-bordje en de boxjes aansluiten.

Edit:
Met het voorbehoud dat het USB-bordje specifiek voor Switch bedoeld lijkt, dus het is even spannend of de PC het straks herkent.

[Voor 7% gewijzigd door drfruit op 30-08-2020 10:39]

• -ET-

-ET-

Phone Home

@drfruit heb je het linkje naar de juiste handleiding? Ben wel benieuwd hoe hij er in elkaar uit ziet.

• drfruit
  • Niet online
-ET- schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:44:
@drfruit heb je het linkje naar de juiste handleiding? Ben wel benieuwd hoe hij er in elkaar uit ziet.
instructievideo

• drfruit
  • Niet online
Ik zie Windows op de Sharpin en krijg de melding dat er een gamepad wordt ingesteld, dus dat is veelbelovend.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Is het alleen USB aansluiten op je pc of wordt hij via een HDMI kabel als extra monitor gezien?

• drfruit
  • Niet online
Je sluit hem via HDMI aan als monitor.

Helaas ziet Steam geen controller. Ik zal wat andere USB-poorten proberen.

Edit:
Het lag aan de PC. Op mijn andere PC wordt de controller direct herkend en geïnstalleerd. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dingen als de nudge-knoppen moet configureren, want die werken nog niet.

Gelijk een potje Ant Man gespeeld en dat is een belevenis. Shots die anders nauwelijks te doen zijn, lukten nu meteen.

Nog een nadeel: de kabel voor de speakertje is erg kort, zodat ik nu zonder geluid speel. Maar verder zie ik mezelf hier veel tijd mee verdoen.

Edit2:
Ik ben eruit. De aangepaste layout voor de USB-controller voor Switch is correct, mits je in Pinball FX3 bij Controls de Nudge-functie instelt op D-pad.

Je kunt ook kiezen voor LT-RT bij Nudge. Dan moeten de stekkertjes voor de bovenste knoppen (<- en ->) in de posities ter linkerzijde van R1 en L1. Nadeel is dat je niet meer in menu's naar links of rechts kunt, maar voordeel dat je specifiek die twee knoppen reserveert voor Nudge links en Nudge rechts.

(Was een kwestie van trial and error.)

[Voor 96% gewijzigd door drfruit op 30-08-2020 14:02]

Wow klink best nog wel ingewikkeld om in elkaar te zetten.Ik vraag me af of het dan we wat voor mij is

• -ET-

-ET-

Phone Home

ik ben ook benieuwd. Zelf ook niet zo heel handig. Gelukkig wel een vrouw die goed met priegel dingen is. :P

@drfruit ziet hij er echt ook zo uit als op de filmpjes?

[Voor 22% gewijzigd door -ET- op 30-08-2020 18:40]

haha komt goed @-ET-

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Het was voornamelijk even uitzoeken hoe het werkt met een PC. En omdat daar nu net geen beschrijving van te vinden is, moest ik daar zelf achterkomen.

Ik heb het nu ook op die andere computer aan het werk, inclusief nudgen, alleen is dat een handigheid in het spel die ik opnieuw moet leren omdat het allemaal net weer anders is dan ik gewend ben.

Net in een klein Ant Man-toernooitje van de 10e naar de 1e plaats geklommen, en dat dus zonder effectief nudgen.

Ik voel me weer alsof ik in de arcade speel. En ja, het ziet er net zo uit als op de filmpjes.

Ik ben er heel blij mee.
Te gek man @drfruit Machtig om te horen dat je hier beter op presteert

• -ET-

-ET-

Phone Home

@drfruit hoe heb jij de knoppen aan de praat gekregen. Ik heb een GAMEPAD SJ@JX in W10 erbij maar de knoppen lijken niet in FX3 in steam te reageren?

• drfruit
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:29:
@drfruit hoe heb jij de knoppen aan de praat gekregen. Ik heb een GAMEPAD SJ@JX in W10 erbij maar de knoppen lijken niet in FX3 in steam te reageren?
Je moet in Steam bij Settings naar Controllers gaan en daar kijken of je hem kan toevoegen.
Het gekke is dat hij bij de ene computer als PS3 controller werd gezien en bij de andere als Xbox controller, en ik moest een paar keer proberen, de PC opnieuw opstarten, Steam updates downloaden enzovoort, voordat ik de controller ook terugvond in FX3.

• -ET-

-ET-

Phone Home

ja dat gebeurde bij mij in Steam ook. alleen blijft hij reconnecten lijkt wel. Ik ga wel een keer rebooten.

• drfruit
  • Niet online
Op mijn laptop is het me nooit gelukt. Die bleef geluidjes in Steam maken alsof er iets werd gevonden, maar dat hield niet op en het kostte zelfs moeite om Steam te stoppen.
Hopelijk heb je meer succes.

• -ET-

-ET-

Phone Home

voor alsnog niet. Windows ziet de controller prima. Steam ziet ansich ook een controller. in diet geval een PS3 controller. Maar FX3 doet niet veel. Welke controller opties heb jij aanstaan in steam?

gelukt

de switch layout gepakt. Dan zie hij in FX3 een XBOX controller en daarmee kon ik de buttons goed instellen.

onder is links en rechts. recht voor launch en de pijltjes toetsen dus de linker 2 voor en de bovenste aan de zijkant zijn nudge.

nu nog wachten op de code op FX in portrait mode te kunnen spelen.

[Voor 44% gewijzigd door -ET- op 01-09-2020 19:23]

• drfruit
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:02:
voor alsnog niet. Windows ziet de controller prima. Steam ziet ansich ook een controller. in diet geval een PS3 controller. Maar FX3 doet niet veel. Welke controller opties heb jij aanstaan in steam?
Moet ik morgen even opzoeken, want ik kan nu niet bij die computer. Maar zie je bij het starten van FX3 de melding dat je op A moet drukken? Dan weet je dat de controller herkend is. Anders zie je alleen Enter als optie.

Edit1
Mooi dat het gelukt is. En dan hoop ik dat je er net zoveel plezier van hebt als ik, zodra je de code ontvangt.

Edit2
Het enige wat ik nog mis is manoeuvreren in het bovenste menu van Tournaments. Op de PS3 controller is dat de tweede joystick, maar die zit hier natuurlijk niet op, dus dan pak ik de muis.

[Voor 21% gewijzigd door drfruit op 01-09-2020 19:36]

@-ET- Heb je misschien nog een controller aangesloten op de pc? Anders beter die ontkoppelen

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Robolokotobo @drfruit het is inmiddels gelukt. Mijn PS4 controller ontkoppelen was inderdaad stap 1.

Cabinet zit nu in elkaar en ik kan pinballen. ik moet alleen nog op ZEN wachten voor de Cabinet Activation Code. Anders heb ik geen lekker beeld.

wat betreft de navigatie pak ik inderdaad vaak de muis of toetsenbord. Dat werkt gewoon even lekkerder.

Hoewel met de switchlayout ik dus met de knoppen welk kan sturen.

[Voor 25% gewijzigd door -ET- op 01-09-2020 19:41]

Ah te gek man!

• drfruit
  • Niet online
@-ET- Wat betreft die code, ik kan me niet herinneren dat ik die nodig had voor mijn BenQ portrait mode monitor, alleen als ik het scorebord op een andere monitor wou zien.
Als ik me goed herinner moest ik alleen kiezen voor schermvullend beeld. (En in sommige situaties moest ik na het starten van FX3 even op Alt Tab drukken om het scherm ook echt vullend te krijgen.)

[Voor 20% gewijzigd door drfruit op 01-09-2020 20:02]

• -ET-

-ET-

Phone Home

@drfruit heb je het scherm in Windows als portrait gezet.

Edit en mij ook

[Voor 77% gewijzigd door -ET- op 01-09-2020 20:48]

Het is me toch gelukt! Hallelujah!

• M!chel
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:39:
@drfruit heb je het scherm in Windows als portrait gezet.

Edit en mij ook

[Afbeelding]
Da's niet full screen, ik zie de taakbalk nog.
Ziet er in ieder geval goed strak uit, dat scherm

Creature lijkt super realistisch

Ik had geen idee dat dit kon trouwens. Zonder cabinet mode code

[Voor 54% gewijzigd door Robolokotobo op 01-09-2020 21:30]

• -ET-

-ET-

Phone Home

M!chel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:20:
[...]

Da's niet full screen, ik zie de taakbalk nog.
True heb je gelijk in. Moet ik nog even verder naar kijken. Maar vond het tijdens het spelen niet storend.

• drfruit
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:44:
[...]

True heb je gelijk in. Moet ik nog even verder naar kijken. Maar vond het tijdens het spelen niet storend.
Is toch gewoon een optie in FX3, Full Screen zonder Windowed? Kan nu even niet checken.

• -ET-

-ET-

Phone Home

drfruit schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:49:
[...]

Is toch gewoon een optie in FX3, Full Screen zonder Windowed? Kan nu even niet checken.
Klopt, had ik even mee zitten spelen echter ging dat niet helemaal lekker. Mijn andere scherm is QHD en dat ging net niet soepel.

[edit]

Zen studios is snel. Nu al de code voor cabinet en meteen wat links erbij voor tips. netjes van ZEN

[Voor 14% gewijzigd door -ET- op 02-09-2020 08:11]

Hoe gaat het met de sharpins? @-ET- @drfruit Kunnen jullie misschien een paar foto's maken om een impressie te krijgen?

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Robolokotobo gaat goed. Wel ff handigheidje om hem in steam steeds actief te krijgen. Maar dat is even een weetje. Mijn kinderen van 4 en 6 vinden het ook fantastisch.

Hier nog een impressie.

Mocht je nog iets specifieks willen zien moet je het even zeggen.

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo Ik kan niet te veel spelen vanwege de recente ingreep aan mijn vinger. Had gelijk weer een reactie.

@-ET- Wat bedoel je met dat handigheidje om hem in steam actief te krijgen? Ik had vandaag, nadat ik hem een paar dagen niet had gebruikt, dat het scherm niet meteen opkwam, zodat ik op het monitorknopje moest drukken. Dat is nogal lastig te bereiken.
Maar het kan ook aan de PC hebben gelegen, want die bleek met een Windows-update van een half uur bezig te zijn. Even zien hoe het morgen gaat.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik maak hem altijd stroomloos door de stekker eruit te halen. USB laat ik wel zitten. Als de pc dan aan staat en ik ze de Sharpin aan dan herkend steam de controller niet lekker die zie je continu verbinden en ontkoppelen. Dan moet ik de USB kabel even opnieuw aansluiten. Als hij dan alles herkend moet ik Steam starten en dan werkt het perfect. Hoewel ik vandaag een aantal keren lag had in FX3. Had ik nog niet eerder gehad. Wel weer mijn PS4 controller gekoppeld, mogelijk dat die stoort. Hoewel hij wel uit stond.

• drfruit
  • Niet online
Ah, ik hoorde ook dat geluid van een niet lukkende verbinding. Had ik opgelost door de USB stekker in een andere poort te stoppen.
Ik ben gister overgestapt van No Good Gofers naar Party Zone. Gelijk van ongeveer #60 naar #18 gegaan in classic arcade. Het valt wel op dat hoe meer pinball je gespeeld hebt hoe beter je wordt. Ik heb de tafel eerder een tijdje gespeeld en kwam toen niet verder. Ik heb nu meer inzicht en schiet vaker raak op de ramp

Nu ook #4 op The Party Zone classic arcade all time leaderboard

• drfruit
  • Niet online
Mooi resultaat @Robolokotobo !

Ik ben erachter waarom ik het scherm van de Sharpin steeds aan moest zetten. Hij stond op Auto Power-off. Nu niet meer. :)

• -ET-

-ET-

Phone Home

Dat is wel handig @drfruit mijne gaat gelukkig wel aan. Mis alleen een power button eigenlijk. Nu haal ik iedere keer de stroom eraf.
Dank u @drfruit

Wordt er nog geflipperd deze zondag?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:39
Van de week een paar keer de Back to the Future tafel gedaan. Op een gegeven moment tussen de 20 en 30 minuten over een potje gedaan. Er zijn tafels die meer punten geven, maar dit is in verhouding mijn beste tafel 300M+ punten en bijna in de top 1000 😊

Wellicht voor jullie een makkie, maar voor mij echt een toffe prestatie

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Jorgen dat zijn wel de gave potjes waar je lang mee bezig bent. Bij mij gaat het ook nog alle kanten op. Sommige tafels gaat best goed. Andere liggen mij totaal niet.

• Cannoli
  • Nu online
Hoe bevalt de Sharpin qua formaat (en welk model/type scherm kregen jullie opgestuurd)? Ik ben voornemens zelf iets te gaan bouwen omdat ik graag een 144hz scherm wil gebruiken i.p.v. een 60hz scherm, maar deze schermen zijn er pas vanaf 23,8" (1080p) mogelijk wil ik zelfs een 27" 1440p scherm gaan gebruiken, maar ik denk dat 'ie dan te lomp wordt om af en toe mee te nemen naar familie/vrienden.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Formaat is perfect. Is een 22" full HD scherm. Door de verhoudingen is het ideaal qua lengte breedte. 27" wordt inderdaad veel te lomp je wordt dan ook veel breder.
Ik zal trouwens mijn strategie for Party Zone hier ook even posten. Iemand op Discord vroeg ernaar

I start multiball first on every new ball. That way you get 2x playfield and you'll get quite some millions for those jackpots or whatever they are on the left ramp. Then I shoot the left ramp for 4 million a shot. When the ball comes back on the left fliper from the ramp, I nudge pass it to the right, and shoot the ramp for 4 million over and over. count 5 6 7 8 after you nudged it to not tilt. At one point you'll fail to keep the ball in play and then when the new ball is there you start multiball again for the millions and the 2x playfield. You'll get atleast 4 extra balls from the ramp shots. Maybe 5 or 6. Imagine starting multiball atleast 7 times and doing good on atleast 4 of them. Thats already a ton of points. Shooting the ramp for 4 mil a shot will get you even more points. Sometimes the multiball will not start and you get a different award a couple times in a row. Thats why it might be better to start it by shooting the small right orbit into the scoop 3 times for multiball. The game is not fair with how many times it gives instant multiball between games. I feel like it gives it very often when you havent played it for some time. Really weird I know. But that seems to be the case every time I start playing the machine again. When I start it up now it gives the other awards for the scoop by lighting ha ha ha way more often

• Cannoli
  • Nu online
-ET- schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:47:
Formaat is perfect. Is een 22" full HD scherm. Door de verhoudingen is het ideaal qua lengte breedte. 27" wordt inderdaad veel te lomp je wordt dan ook veel breder.
22" leek mij ook ideaal, ik wil het graag 'tabletop' houden. Helaas is het kleinste IPS 144Hz scherm 23.8". Dat is 17% meer oppervlak en waarschijnlijk nog net te overzien. 27" is meteen 50% meer oppervlak t.o.v. 22" en dat wordt teveel van het goede.

Ik ga het scherm maar eens bestellen. Dan eerst het scherm los op tafel leggen om de ideale hoek te bepalen en vervolgens met wat multiplex aan de slag.
Ik ben nu al nieuwsgierig hoe dat gaat worden @Cannoli

Mooie prestatie die achievement op de Party zone @-ET-

• -ET-

-ET-

Phone Home

Robolokotobo schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:04:
Mooie prestatie die achievement op de Party zone @-ET-
ja vond ik ook :P (meer geluk dan wijsheid)
Je flikt het toch even. Kan wel merken dat jij er ook beter in wordt

• -ET-

-ET-

Phone Home

Veel spelen is de key. Nu met die sharpin speel ik toch wel vaker. Geen extreem lange sessies maar afhankelijk hoe de flow is een half uurtje of uurtje.

in ieder geval weer wat scores verbeter in single player Arcade mode.

[Voor 19% gewijzigd door -ET- op 07-09-2020 21:51]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:39
-ET- schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:43:
@Jorgen dat zijn wel de gave potjes waar je lang mee bezig bent. Bij mij gaat het ook nog alle kanten op. Sommige tafels gaat best goed. Andere liggen mij totaal niet.
Ja precies. Dit voelde wel lekker. Attack from Mars ligt me bijv beter dan veel andere tafels. Bttf tot nu toe veruit het beste. Zo'n lang potje had ik nog nooit gehad

• Cannoli
  • Nu online
Robolokotobo schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:56:
Ik ben nu al nieuwsgierig hoe dat gaat worden @Cannoli
Ik zou er niet teveel van verwachten. :)

Ik ga eerst een simpel ontwerp maken a la de Sharpin. Waarschijnlijk ga ik deze niet eens zwart verven. Meer een soort basis/prototype. Dan een tijdje spelen om te kijken of ik het leuk genoeg vind om een wat uitgebreider ontwerp te maken. Mocht dit zo zijn dan wil ik plexiglas, een klein tweede scherm en wat andere extra's toevoegen.
@-ET- @drfruit Hoe schud je de tafel naar voren met de Sharpin? Zit er een knop aan de voorkant daarvoor? Is die niet lastig om snel te benaderen?

[Voor 70% gewijzigd door Robolokotobo op 09-09-2020 23:42]

Trouwens straks om 12 uur wordt er op de pas aangekondigde Stern Marvel Avengers gespeeld op het Twitch kanaal van DeadFlip

https://www.twitch.tv/DeadFlip

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:33:
@-ET- @drfruit Hoe schud je de tafel naar voren met de Sharpin? Zit er een knop aan de voorkant daarvoor? Is die niet lastig om snel te benaderen?
Klopt. Je moet op de pijl-omhoog-knop drukken die links voorop zit. Dat is inderdaad heel lastig tijdens het spelen, want je moet natuurlijk ook nog de juiste flipper omhoog houden.
Als het al lukt om op tijd de stoot te geven, raak ik meestal toch de bal kwijt omdat ik beide handen weer op de flippers nodig heb om te reageren.

Het gekke is dat ik volgens mij met de PS4 controller gewoon de knop om de kast opzij te schudden gebruikte, maar dat werkt met de Sharpin niet. Te weinig power. Of ik time gewoon verkeerd. Dat is namelijk ook niet makkelijk, want je moet dan twee vingers van dezelfde hand gebruiken.
Ja beetje zelfde idee als wanneer ik met toetsenbord speel zeg maar. Verwarrend. Wordt wel beter als je blijft spelen

• Cannoli
  • Nu online
Ik heb vandaag het USB controllerboard en de knoppen voor mijn build ontvangen. Nu heb ik deze even op mijn Nintendo Switch aangesloten en het werkt perfect. Nu vraag ik mij wel af wat een handige plek is voor de nudge-knoppen waar jullie het over hebben.

• M!chel
  • Niet online
Cannoli schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:25:
Ik heb vandaag het USB controllerboard en de knoppen voor mijn build ontvangen. Nu heb ik deze even op mijn Nintendo Switch aangesloten en het werkt perfect. Nu vraag ik mij wel af wat een handige plek is voor de nudge-knoppen waar jullie het over hebben.
Nudge knoppen plaats je meestal onder je flipperknoppen. Dan heb je dus al links en rechts.
Als je een goeie controller hebt, die 2 knoppen tegelijk indrukken kan registreren, dan is links + rechts nudge de beste optie om de tafel vooruit te nudgen.

Anders zit je met een onhandige knop ergens in het midden te klooien.

[Voor 5% gewijzigd door M!chel op 10-09-2020 23:11]

• Cannoli
  • Nu online
M!chel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:10:
[...]

Nudge knoppen plaats je meestal onder je flipperknoppen. Dan heb je dus al links en rechts.
Als je een goeie controller hebt, die 2 knoppen tegelijk indrukken kan registreren, dan is links + rechts nudge de beste optie om de tafel vooruit te nudgen.

Anders zit je met een onhandige knop ergens in het midden te klooien.
Het ging mij inderdaad om de 3e nudge. (2 extra knoppen bij de flippers wou ik sowieso maken voor links/rechts nudgen). Dat van die 2 knoppen tegelijk daar had ik nog niet eens aan gedacht. Bedankt! Helaas gaat dat op de Nintendo Switch niet werken. Uiteindelijk wil ik er wel een PC op aan gaan sluiten (anders heeft een 144hz scherm ook weinig zin), maar eerst tijdelijk een Switch is ook wel makkelijk.

• M!chel
  • Niet online
Cannoli schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:01:
[...]

Het ging mij inderdaad om de 3e nudge. (2 extra knoppen bij de flippers wou ik sowieso maken voor links/rechts nudgen). Dat van die 2 knoppen tegelijk daar had ik nog niet eens aan gedacht. Bedankt! Helaas gaat dat op de Nintendo Switch niet werken. Uiteindelijk wil ik er wel een PC op aan gaan sluiten (anders heeft een 144hz scherm ook weinig zin), maar eerst tijdelijk een Switch is ook wel makkelijk.
Let op bij een PC als je een 144hz scherm gebruikt. Dit werkt prima met 1 scherm. Maar doe je er nog een scherm bij wat bijv. 60hz is, dan haalt je 1e scherm geen 144hz meer.
Dit probleem kwam ik tegen met mijn flipperkast, is een bug in Windows.
Ik heb het opgelost door 2 schermen van 144hz aan te sluiten.

• Cannoli
  • Nu online
M!chel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:57:
[...]

Let op bij een PC als je een 144hz scherm gebruikt. Dit werkt prima met 1 scherm. Maar doe je er nog een scherm bij wat bijv. 60hz is, dan haalt je 1e scherm geen 144hz meer.
Dit probleem kwam ik tegen met mijn flipperkast, is een bug in Windows.
Ik heb het opgelost door 2 schermen van 144hz aan te sluiten.
Ik ben bekend met dit probleem. Naar het schijnt is dit opgelost in één van de meest recente updates van windows. Ik moet dit nog testen. Zou fijn zijn als het opgelost is.

edit: Het zou de 2004 update moeten zijn geweest. (De update verbetert het probleem, maar lost het niet helemaal op.) Sommige gebruikers melden echter nog steeds een drop naar 60 hz in specifieke games.

[Voor 21% gewijzigd door Cannoli op 11-09-2020 02:11]

• Cannoli
  • Nu online
@M!chel Ik heb het net eens getest en het lijkt nu inderdaad goed te werken. Heb een LG 27GL83A (144Hz) en een Dell U2311H (60Hz) aangesloten op mijn GTX 1660 ti. Cabinet modus geactiveerd en de DMD op mijn 60Hz geplaatst. Vervolgens de FPS-counter in Steam aangezet en die blijft consequent 143fps aangeven; ook als ik vsync aanzet. Het voelt ook als 144Hz en er zijn geen haperingen. Als ik de monitor vervolgens handmatig op 60Hz zet dan krijg ik 60fps (vsync on/off) en het voelt ook als 60Hz ('traag').

• M!chel
  • Niet online
@Cannoli

Als je het goed wil testen moet je even naar https://www.testufo.com/ gaan.

In dit filmpje zie je hoe je dit test:

• Cannoli
  • Nu online
Bedankt voor de tip. Ik was hem al eens tegengekomen maar was deze test helemaal vergeten. Net geprobeerd en het bevestigt mijn vorige test. Hier inderdaad geen problemen meer. Twitch op het 60Hz scherm en de ufo-test op het 144Hz scherm en deze blijft consequent 144Hz draaien.

Dual-monitor screenshot thumbnail:

• drfruit
  • Niet online
Net even geprobeerd in een 3-monitor setup. Vreemd genoeg gaat de Sharpin dan omlaag naar 32Hz, terwijl de andere twee ook 60Hz zijn. Als ik er eentje weghaal, gaat de Sharpin weer naar 60.
Die setup gebruik ik overigens niet, maar handig om te weten.

• Cannoli
  • Nu online
Welke monitor hebben jullie bij de Sharpin gekregen? N.a.v. een Youtube video dacht ik dat het deze was pricewatch: Samsung 22F350FHU Zwart. Maar de 22" variant is een TN scherm met een piekhelderheid van 200cm/m2. Ik heb net mijn Dell U2311H op tafel gelegd en kwam op een ideale hoek van 12 graden uit. Onder die hoek kun je zowel zittend (met de monitor op een laag tafeltje) als staand (met de monitor op de eettafel) spelen. Maar de bijbehorende kijkhoek lijkt mij niet lekker op een TN scherm.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Als ik Windows mag geloven is het inderdaad een Samsung S22F350
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True