Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

-ET-

Phone Home

Ik denk doe nog een poging. Helaas toernooi al weer afgelopen.

@Jorgen had jij nog een toernooi lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@-ET- Nee, maar dat kunnen we wel doen natuurlijk.
Ik heb nog nooit een toernooi opgezet, maar dat is niet zo heel ingewikkeld, lijkt me?

Voorkeuren voor een tafel? Zelfde tafel en regels doen als @Robolokotobo

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Jorgen Andere tafel misschien leuker. Regels waren prima.

[Edit]
Net even back II the future gespeeld. Ging wel erg lekker. 269m en 3de plaats in het toernooi. Op een gegeven moment mulitball met 5 ballen. 273m is de 2de plaats helaas net niet gehaald. 638m van de nummer 1 kom voorlopig niet in de buurt.

[ Voor 76% gewijzigd door -ET- op 08-07-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wordt op z'n vroegst morgen dat ik een toernooi ga proberen te maken. Nu even tv kijken en dan naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
@-ET- Wow man dat is erg goed. Is dat een ZEN toernooi? In ieder geval goed bezig man. zie je wel. Je komt er wel

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Robolokotobo nee geen zen toernooi. Iets van 8 deelnemers geloof ik. Maar goed moet toch ergens beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zelfs in kleine toernooien is er altijd een baas boven baas. Ik wordt ook vaak 2e of 3e of lager @-ET-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net bij thuiskomst een toernooi aangemaakt.
We spelen Attack from Mars; survival modus.
Geen wizard powers of andere upgrades; 10 dagen de tijd om mee te doen; 10 pogingen in totaal.

Mijn Playstationnaam is Sequens293.

Mijn eigen highscore heb ik, na gelijk de eerste poging, verbeterd. Hij staat nu op 5.959.082.340.
Als ik het goed zie, heb ik zelfs met upgrades nog nooit zo'n hoge score behaald. Alleen kennelijk slaat hij de toernooiscore niet op. Ik heb in elk geval even 1x op nr 1 gestaan :P :+

Succes en veel plezier!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y9pJyh5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

@Jorgen ik kan op de switch jouw toernooi helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-ET- schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:27:
@Jorgen ik kan op de switch jouw toernooi helaas niet vinden.
Weinig cross platform zo... :p
Iemand die het wel lukt?

Hij is ook gewoon open voor iedereen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 10-07-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Valt een beetje tegen. Van @Robolokotobo kon ik vorige keer wel vinden. Maar die speelt op de Xbox volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ah jammer. Na googlen zie ik dat de PS4 versie van de game alleen cross platform is met Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus hoe gaan we dat nu oplossen? ;)
Allemaal een eigen toernooitje opzetten met dezelfde regels? Dat werkt wel, maar is ook niet zo leuk.

Als ik het bij een artikel van Eurogamer goed begrijp, dan is de Steamversie zowel compatible met XBOX, als met PS4. Enige is dat die 2 consoles niet met elkaar kunnen strijden. Een steamgebruiker kan dan mogelijk/hopelijk het hele toernooi inzien, terwijl de consolegebruikers alleen de Steam + zelfde console spelers kunnen zien.

De combinaties zijn Windows Steam + PS4 of
Windows Steam, Windows, Switch, XBOX

Is er iemand die hem op Steam heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Dus als ik het goed begrijp dan is Steam met alles compatible. Dan zou dus een toernooi die op steam gestart is ook voor iedereen zichtbaar moeten zijn. Wel vaag dat het dan niet onderling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nee dat is helaas ook niet zo. PS4 en Xbox gamers kunnen elkaars scores dan nog niet zien. Alleen de Steam gebruikers kunnen dan alle scores zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorgen Ik heb PFX3 op Steam en ik kan alles zien. Heb alleen soms wel mensen ertussen zitten waarbij hun naam 'Hidden' is. Hoe dat precies zit weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht wil jij dan een leuk toernooi starten en de eindstand hier posten? Dan kunnen we allemaal deelnemen en door jouw screenshots/info ook weten hoe het geëindigd is.

Heeft overigens al iemand mijn Attack from Mars toernooi gespeeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 12-07-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:14:
Wellicht wil jij dan een leuk toernooi starten en de eindstand hier posten? Dan kunnen we allemaal deelnemen en door jouw screenshots/info ook weten hoe het geëindigd is.

Heeft overigens al iemand mijn Attack from Mars toernooi gespeeld?
Ik wil best wel eens een toernooitje maken, maar ben niet elke dag, of zelfs elke week in de gelegenheid om te gamen.
Bovendien speel ik op een cabinet met touchscreen, dus screenshots maken is erg lastig. Ik kan geen toetsencombinatie indrukken :9
Ben wel aan het kijken of er een mogelijkheid is om te streamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En anders zijn er vast wel meer mensen die FX3 op Steam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Spelen er ook mensen op Linux? Ik wil een flipperkast bouwen maar wil eigenlijk van Windows wegblijven.

Ik heb al gemerkt dat Pinbal FX(3) dan een grote uitdaging gaat worden maar bijvoorbeeld Zaccaria Pinball doet het in de basis best goed via Steam Play (Proton / Play on Linux). Maar het valt me wel op dat in het hele topic het woord Linux niet voorbij komt.

Stiekem is dit ook een TVP, want ik wil me gewoon meer gaan verdiepen in de hele Virtual Pinball-wereld. Desnoods met Windows. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:46:
Spelen er ook mensen op Linux? Ik wil een flipperkast bouwen maar wil eigenlijk van Windows wegblijven.

Ik heb al gemerkt dat Pinbal FX(3) dan een grote uitdaging gaat worden maar bijvoorbeeld Zaccaria Pinball doet het in de basis best goed via Steam Play (Proton / Play on Linux). Maar het valt me wel op dat in het hele topic het woord Linux niet voorbij komt.

Stiekem is dit ook een TVP, want ik wil me gewoon meer gaan verdiepen in de hele Virtual Pinball-wereld. Desnoods met Windows. ;)
Waarom moeilijk doen met Linux als je gewoon erg basic en makkelijk Windows kunt draaien op je flipperkast. Gewoon zo kaal mogelijk en puur en alleen voor het flipperen. Zo doe ik het ook.
Owja, het is bij mij soms ook een jukebox, want staat op de hobbykamer/werkkamer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:01:
[...]

Waarom moeilijk doen met Linux als je gewoon erg basic en makkelijk Windows kunt draaien op je flipperkast. Gewoon zo kaal mogelijk en puur en alleen voor het flipperen. Zo doe ik het ook.
Owja, het is bij mij soms ook een jukebox, want staat op de hobbykamer/werkkamer :9
Ik snap je reactie maar ik ben juist recent (paar maanden geleden) 100% op Linux overgestapt en eigenlijk met bijzonder groot succes. Nu is alleen Pinball FX3 degene die roet in het eten gooit wat dit project betreft, dus het voelt een beetje als een 'downgrade' naar Windows. :z

Maar goed, als het inderdaad een dedicated machientje wordt, zal ik daar waarschijnlijk wel op Windows over moeten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Room42 Bij een flipperkast komt meer kijken dan alleen de games en het besturingssysteem. Ik heb er bijvoorbeeld ook nog andere hardware in zitten die mijn knoppen omzet naar toetsaanslagen. Dit moet ook allemaal compatibel zijn met Windows of Linux. Hou daar dus ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Klopt, daar heb ik een PC Joystick-setje van Banggood voor. Maar ook dat is nog volledig open voor alternatieven. Ik kan ook met Arduino wat in elkaar knutselen. :)

Overigens vrees ik echt dat het gewoon Windows wordt, hoor. Ik wil het wel enigszins pragmatisch houden. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 13-07-2019 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Room42 Ik gebruik zelf een I-Pac2 boardje om alles aan te sturen.
Kost wel iets meer maar dan heb je ook iets goeds!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn eigen record heb ik net verpulverd! :D
Sta inmiddels 5e, met nog 3 pogingen over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mPRNSuE.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorgen Ik sta (stond misschien inmiddels) op de 5e plek sinds vanmorgen.

[YouTube: PFX3 AFM tournament]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je mij weer een treetje terug geduwd :+
Ik heb geloof ik nog 3 pogingen over. Maar eens zien of het van het weekend nog een keertje lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Michel is aan het streamen op Twitch nu. Hij gebruikt zijn virtual cabinet

https://www.twitch.tv/super_michelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:12:
Michel is aan het streamen op Twitch nu. Hij gebruikt zijn virtual cabinet

https://www.twitch.tv/super_michelli
Was gezellig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja was tof man. Voegt ook echt een extra dimensie toe dat je in cabinet mode speelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Sinds een paar weken ook weer druk aan het pinballen (FX3). Eerst op de Switch vanwege de Flip Grip die ik had gekocht en gisteren zat ik naar mijn pc opstelling te kijken met een 27 inch in potrait mode en toen drong het pas tot mij door hoe tof pinball daar op zou zijn met een controller :o

Helaas lukt het mij alleen in een window en start hij steeds op de ultrawide, maar tof is het zeker. Hier ga ik weer heel wat uurtjes insteken _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:24:
Ik zit ook met spanning te wachten op de Williams tafels.
Ik ben al een tijdje bezig aan een Pinball FX3 virtual cabinet en daar zijn de originele tafels een welkome uitbreiding voor!

[YouTube: Virtual Pinball Cabinet build demo]

Pinball fans mogen me toevoegen op Steam hoor! :) Is misschien leuk voor een beetje competitie.
Weke maat (of liever nog type) is je touchscreen? Ik raak nu wel geïnspireerd en heb nog een compleet I5 mini ITX systeempje staan hier waar ik nu niks mee doe en dat lijkt mij genoeg power voor dit? Misschien wel een mix van een flipper en mame kast als ik de buttons mooi kan laten verdwijnen.

YouTube: $100 Ultra Low Budget Mini Virtual Pinball!

Deze is ook leuk gemaakt als pure budgetkast.

[ Voor 51% gewijzigd door Beakzz op 19-07-2019 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Beakzz kijk even in mijn inventaris, onder m'n profiel. Daar staan alle details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Volgende week is er een pinball gerelateerde aankondiging van Zen Studios. Er zijn diverse geruchten maar wat het meest voorbij komt is een Halloween pack met daarin 2 kasten. Of het Williams kasten zijn is onzeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Vermoedelijk hebben ze de aankondiging uitgesteld. Ik heb nu een datum met wat meer zekerheid. 16 oktober https://twitter.com/Mel_G_Kirk/status/1179508063570558976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Waarschijnlijk een Halloween pack met een vers gecensureerde Elvira tafel....
Zou zomaar eens mijn eerste Zen Pinball pack worden welke ik links ga laten liggen in dat geval.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat zou je moeten censureren aan de Elvira-tafel dan? Haar borsten, die gewoon half bedekt getekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je hebt gewoon de Steam versie voor pc die niet gecensureerd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hebben we het dan over de hagelnieuwe Elvira van Stern? @TFHfony

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 05-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Over 2 uur is de aankondiging van Zen Studios voor de nieuwe Pinball FX3 pack. Hij gaat sowieso live om 15.05 op Facebook. Misschien rond die tijd ook wel direct op Youtube. Spannend momentje. Misschien ook nieuwe features. Op Faceboook in de aankondiging van de aankondiging is een Williams logo aanwezig. De geruchten gaan dat het niet alleen om een Williams kast gaat. Misschien komt er ook een fantasie tafel denk ik dan. Voor Stern tafels in de game zal het nog wel wat te vroeg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Robolokotobo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:18:
Over 2 uur is de aankondiging van Zen Studios voor de nieuwe Pinball FX3 pack. Hij gaat sowieso live om 15.05 op Facebook. Misschien rond die tijd ook wel direct op Youtube. Spannend momentje. Misschien ook nieuwe features. Op Faceboook in de aankondiging van de aankondiging is een Williams logo aanwezig. De geruchten gaan dat het niet alleen om een Williams kast gaat. Misschien komt er ook een fantasie tafel denk ik dan. Voor Stern tafels in de game zal het nog wel wat te vroeg zijn
We are happy to announce that our next Williams™ Pinball pack is coming to haunt you – just in time for Halloween – with two iconic tables: Monster Bash™ and Creature from the Black Lagoon! The Universal Monsters™ Pack arrives on Tuesday, October 29, for PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Windows 10 and Steam. Mobile users can play through the Williams™ Pinball app for the Apple App Store and Google Play.
Zie https://forum.zenstudios....ers%99-Pack-on-October-29!

Met name Monster Bash is een erg leuke kast. Creature vond ik zelf nooit zo leuk.

Wel jammer dat er maar 2 kasten in dit pack zitten ipv de gebruikelijke 3-4, maar toch ga ik hem wel kopen denk ik :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Monster Bash heb ik wel eens gespeeld in TPA maar deze versie ziet er veel beter uit. CftBL nooit gespeeld maar ziet er bijzonder mooi uit. Ik hoor mensen zeggen dat het een vrij makkelijke tafel is. Dat scheelt dan weer de nodige frustratie

[ Voor 42% gewijzigd door Robolokotobo op 16-10-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De nieuwe pack voor FX3 is nu speelbaar. De nieuwe physics zijn een droom

ITS ALIVEEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Inderdaad lekker speelbare kasten. Gisteren en vandaag al wat op gespeeld en een paar topscores gehaald. Kleine toernooitjes nog dus ik moet nog zien hoe lang die blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Goed bezig @drfruit Gewoon lekker single player classic arcade spelen, zodat je score op het all time leaderboard komt te staan. Succes, ik ga onder de wol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dank @Robolokotobo

Trouwens ook nog bedankt voor die tip over 144 Hz. Sinds ik zo'n monitor heb (met pivot, dus eindelijk het hele veld mooi in beeld) vraag ik me af wat ik al die tijd heb zitten doen. Sommige schoten die gewoon niet lukten, gaan nu opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@drfruit Ik zet mijn monitor ook wel eens op zijn zij. Ik vind het dan ook makkelijker om te richten. Ik had hier een 144Hz Asus monitor met pivot. Maar die heb ik de volgende dag terug gestuurd omdat de kijkhoeken erg slecht waren. Ik zit nu nog af en toe te kijken voor een goeie, maar ben bang om weer een miskoop te doen. Ik heb gisternacht de achievement van Monster Bash gehaald. En ik stond even in de top 10 in Classic Arcade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Die Monster Bash achievement heb ik ook gehaald.

Ik heb een BenQ Zowie XL2411P genomen. Met wat aanpassingen geeft die best een mooi FHD-beeld. Enige wat tegenviel is dat hij geen gsync of free-sync ondersteunt, maar voor 150 euro vind ik het toch een goede koop. En hij doet zowel op DP als DVI 144 Hz, zodat ik hem op mijn beide computers tegelijk kon aansluiten. Kijkhoeken zijn voor mij niet belangrijk, ik weet niet of die goed zijn.

Dat beter kunnen richten zit voor mij overigens niet in de staande oriëntatie, maar in de 144 Hz. Ik had in het begin af en toe dat hij bij het overschakelen naar de game monitor weer op 60 Hz schoot zonder dat ik het doorhad, en dan ging het weer mis. Ik heb het dan over schoten naar de uiterste linker- of rechter lane, waarbij je de bal bijna van de flipper moet laten rollen. De precisie ontbrak.

[ Voor 32% gewijzigd door drfruit op 30-10-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Asus die ik hier had was zo slecht, dat zelf als ik er recht voor zat het beeld vertekend was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Ik zag net je Monster Bash-toernooi. Classic, maar toch speelbaar.
Gelijk even meegedaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Tof man @drfruit Ja ik en @Verwijderd waren potjes tegen elkaar aan het doen. Het Monster Bash toernooitje kon ik helaas niet spelen omdat ik op play had gedrukt en er direct uit ben gegaan. En het stond ingesteld op één poging dus kon ik niet meer spelen

Zit je ook op het Pinball Discord?

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 16-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:28:
Tof man @drfruit Ja ik en @Verwijderd waren potjes tegen elkaar aan het doen. Het Monster Bash toernooitje kon ik helaas niet spelen omdat ik op play had gedrukt en er direct uit ben gegaan. En het stond ingesteld op één poging dus kon ik niet meer spelen
Jammer.
Zit je ook op het Pinball Discord?
Nee, ik geloof dat ik wel ooit ben ingeschreven maar ik ben niet zo van het chatten, dit is al veel voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@drfruit Ja dat kan. Het is wel echt jammer dat hier in het topic niet zoveel actie meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik lees nog wel mee. Ook de laatste Williams pack wel gekocht. Beide tafels welgeteld 1x gespeeld. Tijd om even te zitten is erg schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat is tof @-ET- Jammer dat je geen tijd hebt om te spelen. Blijft toch leuk om met onze Nederlandse community er over te praten. Maar omdat er niet zo heel veel over te zeggen valt, heb je heel veel mensen nodig, wil je het actief houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
We krijgen trouwens nog één nieuwe table pack voor FX3 voordat 2019 voorbij is. Dat heeft de baas van Zen gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Vandaag is er een aankondiging of een teaser. Houd social media in de gaten is gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
We hebben twee teasers gehad. Gisteren en eergisteren. Maandag is de aankondiging.

Teaser van eergister

https://twitter.com/i/status/1200485074002685952

Teaser van gister

https://twitter.com/i/status/1200854004944842755

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 01-12-2019 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zie dat er in de reactie gespeculeerd wordt over de Tales Of The Arabian Nights (TOTAN). Let's hope so, één van de mooiste kasten ooit gemaakt imho, met een leuke gameplay :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@wildhagen Ja het lijkt de lamp uit die game te zijn. Ik hoop echt zo dat het TOTAN ook is. Het is een groot gemis dat ik die kast niet gekocht heb in TPA toen de kans er nog was. En ik ben zeer benieuwd wat Zen er van zou maken. Graphics zouden sowieso beter zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TOTAN is ook een van mijn favoriete kasten. Ik speelde hem ook regelmatig in het pinball museum in Rotterdam.
Ik ben heel benieuwd naar wat ZEN er van zou maken!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Williams Pack 5 komt uit op 10 december, met de volgende kasten:
Tales of the Arabian Nights

Collect the Seven Jewels of the Arabian Nights while experiencing glorious tales like the “Tale of the Great Camel Race” or “Sinbad and the Rocs”. Wield Aladdin’s magic lamp, earn the help of Dimira, enchant your scimitar, and defeat the Evil Genie to save the Princess!

Cirqus Voltaire

Marvel at the mysteries of the Cirqus! Meet jugglers, rope-dancers, and of course the Ringmaster himself in this late-’90s classic. Complete the 9 marvels of the table, so you can access the Wizard mode -- a thrilling test of your abilities. See if you are worthy of joining the famous Cirqus Voltaire!

No Good Gofers

Bud and Buzz are here -- to absolutely wreck this golf course and manifest mayhem! Rockets flying, balls blazing out of bounds, and everyone trying to score that Hole-in-One! Will you master the course?
Zie https://forum.zenstudios....-is-coming-on-December-10!

Yes Yes Yes!!!

2 van mijn favoriete kasten (TOTAN en CV) in 1 pack... ik ga meteen kopen!

No Good Gofers ken ik alleen van naam, nooit gespeeld...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2019 15:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Totan is wel tof ja...
Nu hopen dat ze binnenkort ook weer eens originals uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Fantastische kasten idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@TFHfony Dat hoop ik ook voor de mensen die daar op zitten te wachten. Het is de vraag of ze dat wel gaan doen. Ik ben bang dat ze na de Williams kasten door gaan met echte kasten. Aangezien ze al door hebben laten schemeren met Stern Pinball in zee te gaan. Ik heb het liefst echte kasten maar ik gun de mensen die graag de fantasie kasten spelen hun pleziertje ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand de kasten al gespeeld? Heb vanochtend even gespeeld met TOTAN en CV (Gofers nog niet aan toegekomen), en ziet er weer erg goed uit hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wildhagen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:52:
Iemand de kasten al gespeeld? Heb vanochtend even gespeeld met TOTAN en CV (Gofers nog niet aan toegekomen), en ziet er weer erg goed uit hoor.
Ik vind TOTAN een beetje tegenvallen. Misschien te hoge verwachtingen?
In No Good Gofers regelmatig dat in view 3 bij de multiball de camera te laat naar een volledige overview gaat en er al ballen in de drain liggen. Erg jammer. Het voelt allemaal een beetje aan als een rush-job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik zal Pack 5 ook even aanschaffen. Ben wel benieuwd. TOTAN komt mij wel ergens bekend voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-ET- schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:46:
Ik zal Pack 5 ook even aanschaffen. Ben wel benieuwd. TOTAN komt mij wel ergens bekend voor
Zat natuurlijk ook in The Pinball Arcade. En hij is te spelen in Rotterdam in het Pinball Museum. Maar.. nog maar voor korte tijd want ze sluiten binnenkort i.v.m. een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

The Pinball Arcade ken ik niet. En pinball museum ook nog nooit geweest. Mogelijk ooit ergens anders ooit eens een keer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb gister de hele dag af en aan gespeeld. No Good Goofers nog niet aangeraakt. Ik begon met TOTAN maar CV is nu mijn favoriet. Beide achievements binnen. #9 op TOTAN en #14 op CV. Beide in Classic Arcade. Circus Voltaire ziet er erg mooi uit en de modes en ramps en alles is super. TOTAN had ik al kapot gespeeld in TPA. CV was zo goed als nieuw voor mij. Alleen ooit de demo gespeeld in TPA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robolokotobo
Arcade1up en Zen Studios zijn een samenwerking aangegaan voor 3/4 schaal digitale flipperkasten. Deze gaan deze week getoond worden tijdens de CES in Las Vegas. De kasten hebben een 24 inch scherm, een kleiner scherm als DMD, echte flipperkast knoppen en een sensor voor realistisch schudden van de tafel. Verder zit er een plexiglas plaat boven het speelveld met daar omheen aluminium bezels en echte flipperkast poten die verstelbaar zijn in hoogte zodat ook de langere spelers er goed op kunnen spelen.

Gelekt zijn een Universal tafel, een Star Wars tafel en een Attack from Mars tafel. De digitale kasten hebben elk minstens tien tafels aan boord. De tafels zijn zogeheten Zen Originals, maar dus ook de uit de jaren 90 bekende Williams/Ballys tafels zullen op sommige kasten aanwezig zijn. En later wordt dit waarschijnlijk uitgebreid met tafels van andere pinball fabrikanten. Stern Pinball ligt in de lijn van verwachting. De prijs gaat rond de 500 euro zijn. Misschien 100 of 200 meer. De kasten hebben ook wifi voor updates en misschien wordt het ook mogelijk om later tafels toe te voegen door ze te downloaden. De afbeelding op het backglass is te vervangen met andere varianten. De tafels hebben geen plunger maar een knop om de ballen te lanceren

De verwachting is dat het niet Zen Studio's Pinball FX3 is dat op de tafels aanwezig is. Maar dat het gaat om een variant van de mobiele pinball games van Zen. Aangezien er nog wel aardig wat rekenkracht nodig is om Pinball FX3 te draaien en dat zou de prijs behoorlijk omhoog duwen. Maar dit is dus nog niet zeker

Afbeeldingslocatie: http://www.ausretrogamer.com/wp-content/uploads/2020/01/Arcade1Up-Star-Wars-Pinball.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ausretrogamer.com/wp-content/uploads/2020/01/Arcade1Up-Attack-From-Mars-Pinball.png

[ Voor 8% gewijzigd door Robolokotobo op 07-01-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb een toernooitje opgestart op Tales of the Arabian Nights in FX3. Mocht je hier zin in hebben kan je het toernooi vinden onder de naam Robolokotobo. Het gaat om normal single player, dus geen classic. Upgrades kan je selecteren maar de wizard powers staan uit. Je hebt maximaal 5 pogingen om een zo hoog mogelijke score neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Toernooi is inmiddels afgelopen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat klopt @-ET- Bij deze de resultaten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S1VnCTLs8i9gMxGwHA1gMChn/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JTvikF6UIBpt7DU5n8Vt9g6t/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Geen scores waar ik aan zou kunnen tippen zie ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nee? 16 miljoen nog niet haalbaar? @-ET-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Mijn huidige score op die kast is nog niet zo hoog. Maar heb ook nog niet extreem veel gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Als je je scores op wil krikken zul je een aantal pinball tricks moeten leren. Zoals de deadflip. En je zal de bal vaker moeten opvangen en vasthouden om vervolgens goed te richten en te schieten. Ook het lezen van de regels van de tafels zal je scores opkrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Leuk dit topic, heb vroeger heeeel veul geflipperd en heb TPA veel gespeeld, maar dat is een niet originele versie, heb TPA als demo is steam, maar heb FX2/3 nooit gechecked omdat er geen originele kasten in zaten, en ik die effecten erin helemaal niet op zijn plek vond, nu lees ik toch veel goede dingen erover, verbeterde physics tov TPA enz, en zou deze wel eens willen checken, is hier geen demo van?

Heb in steam wel van PBA een demo en daar vermaak ik me goed mee, maar zou graag eens wat FX3 varianten willen checken. Op welk platform kan ik hier een demo voor vinden? Zit normaal aan de pc, maar heb ook een ps4 tot mijn beschikking...?

Kwam net een screenshot tegen van Attack from Mars uit PBA waarin ik een highscore van 59miljard had, volgens mij mag ik dan wel mee doen hier he!? ;) :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SAiN ONeZ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:39:
Leuk dit topic, heb vroeger heeeel veul geflipperd en heb TPA veel gespeeld, maar dat is een niet originele versie, heb TPA als demo is steam, maar heb FX2/3 nooit gechecked omdat er geen originele kasten in zaten, en ik die effecten erin helemaal niet op zijn plek vond, nu lees ik toch veel goede dingen erover, verbeterde physics tov TPA enz, en zou deze wel eens willen checken, is hier geen demo van?

Heb in steam wel van PBA een demo en daar vermaak ik me goed mee, maar zou graag eens wat FX3 varianten willen checken. Op welk platform kan ik hier een demo voor vinden? Zit normaal aan de pc, maar heb ook een ps4 tot mijn beschikking...?

Kwam net een screenshot tegen van Attack from Mars uit PBA waarin ik een highscore van 59miljard had, volgens mij mag ik dan wel mee doen hier he!? ;) :P
Als je Pinball FX3 download in Steam kan je 2 tafels gratis downloaden: Wizzards Lair & Fish Tales. De eerste is een echte ZEN tafel, de 2e een echt bestaande tafel. Deze kan je volledig spelen.
Alle andere tafels kan je ook spelen, maar zit je aan een tijd of score limiet.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx ik zal daar eens gaan kijken, heb FX3 indd al gedownload, nu even zoeken hoe dat downloaden werkt, al hing mijn hele laptop net in de tutorial, en staan die looks me nog altijd niet aan tov TPA, daarom benieuwd naar een remake, om te zien hoe dat speelt, met Frankenstein en Last Action Hero in TPA demo kan ik me lol op, hem hier 17" dell scherm liggen zonder voet eens kijken of ik daar in portrait mode kan draaien om het wat realistischer te maken.. :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SAiN ONeZ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:53:
Thnx ik zal daar eens gaan kijken, heb FX3 indd al gedownload, nu even zoeken hoe dat downloaden werkt, al hing mijn hele laptop net in de tutorial, en staan die looks me nog altijd niet aan tov TPA, daarom benieuwd naar een remake, om te zien hoe dat speelt, met Frankenstein en Last Action Hero in TPA demo kan ik me lol op, hem hier 17" dell scherm liggen zonder voet eens kijken of ik daar in portrait mode kan draaien om het wat realistischer te maken.. :P
Alvast even een waarschuwing. Als je ooit tafels in FX3 hebt gespeeld ben je verpest. Ik heb alle tafels in TPA & SPA en start ze nooit meer op. Het voelt ineens zo stroperig aan als je FX3 gewend bent.

• Robolokotobo
Er is sinds kort een heuse pinball league gaande in het Pinball FX3 Reddit. Waarschijnlijk is het deze week de vijfde en laatste tafel die gespeeld wordt voordat de nieuwe league begint. Ongeveer 75 spelers op het moment. Doe mee zou ik zeggen want het is hartstikke vermakelijk om te kijken waar je staat op de tafel en in het klassement van de leugue aan het einde van iedere week. Medewerkers van Zen Studios Akos en Jeno en anderen doen ook mee

https://www.reddit.com/r/...e_party_zone_getaway_hs2/

Je kan trouwens nu direct mee doen op de huidige tafel 'Party Zone'. Maar hoog in de huidige league zal je dus niet finishen omdat je de eerste 4 tafels gemist hebt. Maar ik denk toch leuk om zo een voorproefje te krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door Robolokotobo op 13-02-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het is al even rustig rondom FX3 en dat gaat nog even zo blijven. Maar mooie dingen in het verschiet. Lees deze tweet om te weten te komen hoe de zaken er voor staan

https://twitter.com/PinballFX/status/1235233283602030593

Geen nieuwe tafels tot mei of juni. En wat ik begrepen heb van Jeno van Zen Studios is dat de eerstvolgende 2 bundels Williams gaan zijn en dat ze daarna met wat nieuws komen waar we veel van mogen verwachten

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 19-03-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Sinds kort ook bezig met fx3 op de ps4. Erg leuk om samen met je vriendin te spelen, elkaar telkens proberen te verbeteren. Maar wil wel wat meer tafels erbij, maar welke zijn nu echt leuk.

Zijn nu veel bezig met fish tales, welke erg leuk is. In het begin veel bezig geweest met die gratis tafel van wizards ofzo. Ook al aangeschaft carnaval en die ene met zeus. Sorry namen zijn mij nog niet helemaal bekend.

Al wel wat rond gekeken, maar er zijn gewoon veel tafels. Marvel, starwars, williams packs. De keuze is reuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@G.Scholtens Ik ben zelf groot van Tales of the Arabian Nights, Circus Voltaire, Monster Bash, Road Show, Theatre of Magic, en Medieval Madness op dit moment. Die speel ik verreweg het meeste.

Fish Tales heb ik zelf nooit een leuke kast gevonden eerlijk gezegd. Ook Safecracker, Party Zone, Black Rose, Champions Pub, Hurricane, No Good Gofers speel ik eigenlijk zelden tot nooit, vind ik geen leuke kasten.

White Water, Getaway, Junk Yard, Attack From Mars, Creature of the Black Lagoon speel ik zo af en toe eens. Niet zo heel vaak, maar wel meer dan bovengenoemde kasten.

Ik speel sowieso alleen de Williams-kasten, de fantasie-kasten vind ik persoonlijk niks aan.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-03-2020 09:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
De keuze is natuurlijk persoonlijk en kan met de tijd variëren. Op dit moment vind ik deze kasten leuk:

Circus Voltaire, Monster Bash, Theatre of Magic, Creature from the Black Lagoon, Earth Defense, Rome en een aantal Star Wars-kasten (Rebels, the Force Awakens, Boba Fett).

Van Marvel vind ik de Women of Power kasten leuk, en natuurlijk de voor mij beste kast aller tijden: Ant-Man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@G.Scholtens Ik speel bijna alleen de Williams en Bally kasten. Dat we echt bestaande kasten kunnen spelen in de game vind ik geweldig. Ik vind alle Willams en Bally kasten eigenlijk wel tof. De enige die ik eigenlijk niet zo geweldig vind zijn Hurricane, Junk Yard en Road Show. Van de Zen tafels vind ik Castle storm en Wild West wel leuk. Maar ben daar altijd snel op uitgekeken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zen Studios heeft cares packages beschikbaar gesteld vanwege de Corona toestand. Drie gratis bundels met flipperkasten voor PC gebruikers te downloaden op Steam. Het gaat om een Star Wars, een Marvel en een Aliens bundel

https://store.steampowere...h07ryNBZEUZ7uGBzPg6j6We6Y

Te downloaden tot 8 april

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS-hYnCZPPTRDtY5i73jkadlYog=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTOeER7VevtjQ4EjcPpxJN11.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 77% gewijzigd door Robolokotobo op 03-04-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heads-up voor geinteresseerden.

Vandaag is het Alien Day (zoals elk jaar op 26 april), en daarom kan je nu 50 procent korting krijgen op het "Aliens vs Pinball"-pack (voor MacOS zelfs 66 procent korting).

Zie https://blog.zenstudios.com/?p=9013

Dus als je erin geinteresseerd bent, doe er je voordeel mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

vandaag maar weer eens op de PC aangeslingerd. Speel nu met PS4 controller. Dat is toch wel fijn spelen.

@Robolokotobo ook maar even in jouw toernooi even snel een score gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Die moet ik misschien ook maar aanschaffen, die PS4 controller. Mijn Madcats Fightpad is net kapot gegaan

Tof dat je daar een score hebt neergezet. Ik heb die opgezet voor iemand die per ongeluk het verkeerde toernooi gespeeld had in de Reddit League vorige week. Meer info hier https://www.reddit.com/r/..._water_road_show_results/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Werkt best goed. Heb hem wel via USB kabel aangesloten. Te oude Bluetooth versie op mijn pc. Maar ruimte genoeg om lekker achterover te zitten op 32" monitor.

Ik zag het toernooi voorbij komen ik denk die naam ken ik. Was nog niet zo goed in die tafel. Weinig gespeeld althans maar toch wel een redelijke score denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja best goed gedaan. Je staat best hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Was al weer aardig afgezakt. Nu maar weer verbeterd. 7de geloof ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Robolokotobo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:49:
@-ET- Die moet ik misschien ook maar aanschaffen, die PS4 controller. Mijn Madcats Fightpad is net kapot gegaan
Als je toch nog moet aanschaffen koop
dan een Xbox one controller en het liefst met wireless adapter. Zeker als je meerdere games op de pc speelt.

En dat zeg ik met meerdere DS4’s in huis. Het werkt gewoon zonder gezeur en externe app met alles.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 02-05-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

ik moet zeggen dat alles via steam met een PS4 controller prima werkt.

ook een toernooitje meegedaan. Theater of Magic. Was wel blij met deze score

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z-FuDSnxu_CfCB5XrLeYJmGZ14=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kGfpMFvw5wJJqTmoVEFjrgX6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wow, je krijgt de slag te pakken @-ET-
Beakzz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Als je toch nog moet aanschaffen koop
dan een Xbox one controller en het liefst met wireless adapter. Zeker als je meerdere games op de pc speelt.

En dat zeg ik met meerdere DS4’s in huis. Het werkt gewoon zonder gezeur en externe app met alles.
Xbox One controller heb ik wel. Maar de schouderknoppen spelen niet geweldig voor pinball. Krijg er wat krampachtige handen van. En ook gaan de schouderknoppen snel stuk. Ik red me voorlopig nog wel even met de triggers op mijn PDP Xbox One controller. Die zijn makkelijker in te drukken dan die van de originele xbox one controller

[ Voor 89% gewijzigd door Robolokotobo op 06-05-2020 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik vind de PS4 controller veruit het lekkerst flipperen, alleen krijg ik eelt op mijn linkerduim omdat ik die net onder de linkerjoystick houd. Ik heb een tijdje vingerpleisters gebruikt om te voorkomen dat het erger wordt. Nu gebruik ik een siliconen duimhoesje en dat lijkt redelijk te werken.

De nvidia Shield controller reageert nog net iets beter, maar door de onhandige plaatsing van knoppen en schakelaars lukt terugstoten van weglopende ballen daarmee niet en activeer ik vaak onbedoeld Options midden in het spel.

De Xbox controller vind ik een ramp om vast te houden.

Ik heb ook nog een Steam controller die op zich wel goed flippert, maar de hele onderkant daarvan fungeert als schakelaar en het is onmogelijk om die niet te activeren.

Ben trouwens benieuwd naar de PS5 controller.

[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 05-05-2020 13:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste