Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dynast
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:49
Ticwatch Pro - Ervaringen en Discussies

De nieuwe Ticwatch Pro is in middels al enkele weken uit en is in de vijfde smartwatch dat het Chinese bedrijf Mobvoi in middels heeft uitgebracht.

De unieke feature van deze smartwatch is natuurlijk het scherm. Er is een normaal OLED-scherm aanwezig waarmee je alle functies die Wear OS biedt kan uitvoeren. Hier bovenop is een tweede fstn-LCD scherm gemonteerd. Deze is gemaakt om alleen wat basisfuncties te tonen, namelijk datum en tijd, aantal stappen en eventueel je hartslag. Beide schermen kunnen niet tegelijkertijd worden gebruikt: in plaats hiervan gaat de ene aan als de andere wordt uitgeschakeld. Wat wel jammer is, is dat het LCD scherm niet opgelicht kan worden, zodat je er in het donker er ook wat aan hebt. Uiteraard is het grote voordeel van dit extra scherm de batterijduur.

De batterijduur is mede uit eigen ervaring erg afhankelijk van de ingeschakelde modus:
In de smart-modes haal je op een volle accu haal je maximaal ongeveer 2 dag. Dan moet je minimaal gebruik maken van apps, wifi en notificaties e.d., maar daar staat tegenover dat je OLED-scherm continue aan kan staan.
In hybrid modes is ongeveer 3 a 3,5 dag mogelijk. In deze modes schakelt je scherm bij geen gebruik na enkele seconden over op het LCD-scherm.
In de essential modes zou de accu tot 30 dagen mee moeten gaan en online reviews lijken dit te staven. Overigens gaat het terug-switchen van de essential modes naar de smart of hybrid modes niet snel, want daarvoor is helaas het opstarten van Wear-OS nodig en dat neemt even wat tijd in beslag.

Buiten deze 3 standen zijn ingeschakelde gestures, notificaties, helderheid, wifi ipv bluetooth en gps erg bepalend. Let daar bij ook op third-party watch faces en apps, want ook die kunnen soms behoorlijk het leven uit je accu zuigen.

Hij wordt verkocht voor € 250,- en ik denk dat dit vrij redelijk is. Ik de mijne gekocht via de officiële site, met 10% korting via een kortingscode. Werd netjes binnen 3 werkdagen via DHL bezorgt zonder bezorg- of importkosten.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met deze smartwatch. Als je op zoek bent naar een smart watch met een erg goede accu-duur, standalone gps, Wear-OS, een nauwkeurige hartslagmeter en die in de basis zeker geschikt is voor fitness en running, dan heb je een goed product in handen.
Enige mogelijke dealbreaker is denk ik de 512mb RAM en vooral de Snapdragon Wear 2100 chipset. Deze is gedateerd en daarbij merk je bij sommige apps een behoorlijke lag. Google Assist, Google Maps en Youtube zijn behoorlijk traag, maar apps zoals Google Fit, Runtastic of Cardiogram gaan heel soepel. Verder is de reactiesnelheid binnen Wear-OS ook verder prima.

Specs: https://tweakers.net/pric...er-(zwart)/specificaties/

• dynast
Sinds een weekje draait de nieuwe Wear OS 2.1 op m'n TicWatch Pro. Notificaties zijn flink verbeterd. Dit is nu compacter en logischer weergegeven. Het is wel prettig dat naar rechts swipen TicHealth direct beschikbaar is, overigens een erg fijne Google Fit kloon. Door naar links te swipen krijg je Google Assistant, de weersverwachting en nog een aantal handige snelkoppelingen met als laatste onderaan een afwisselende quote van een willekeurig bekende iconische persoon.
Moeilijk te zeggen of de nieuwe versie ook heeft gezorgd voor een betere batterijbesparing. Dit zal in de marge liggen, een paar procent besparing sluit ik niet uit. Tot nu al met al zeker een verbetering tov. de vorige versie.

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 09:24
Ik ga dit op de voet volgen. Over 6 weken jarig en dan wil ik graag een smartwatch gaan bestellen. Vooralsnog ging mijn voorkeur uit naar de Galaxy Watch, maar na alle negatieve ervaringen (te lezen in het Galaxy Watch topic) kwam ik de Ticwatch Pro op het spoor.

Werkt het een beetje met iPhone?

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik ben ook aan het kijken. Maar weet niet if ik het moet doen of juist mocht wachten een een watch met de nieuwe Soc.

Waarom de ticwatch pro? Iemand die mij kan overtuigen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:12
rhos schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:27:
Ik ben ook aan het kijken. Maar weet niet if ik het moet doen of juist mocht wachten een een watch met de nieuwe Soc.

Waarom de ticwatch pro? Iemand die mij kan overtuigen?
Laat maar. Gedaan. Geweldig

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 09:24
Je hebt hem gekocht? Ervaringen?

• Nyokki
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-02 08:30
rhos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

Laat maar. Gedaan. Geweldig
En bevalt hij beetje? Zit nog te twijfelen.

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-02 14:15

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nog iemand die zijn ervaring kwijt wil?
Hoe valt die mee in dagelijks gebruik? Vooral notificaties zijn voor mij belangrijk.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:15
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn.
Welke weergave modus jullie gebruiken/aanraden en wat dan ongeveer de batterij-duur?
Ben aan het twijfelen om ook 1 aan te schaffen namelijk.

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-02 13:42
Ik red gemiddeld 2 dagen met 1 lading. Verder bevalt hij prima.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:14

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Weet iemand of je ook een analoge watchface hebt op het normale LCD scherm, of is dat alleen maar digitale notatie?
Ik vind het namelijk veel fijner klokkijken op een analoog horloge. En dan zou deze echt perfect zijn.

Equator wijzigde deze reactie 13-12-2018 13:34 (31%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• joenatic
Nee, het is namelijk voor een deel echt een "oud" lcd scherm met grote balken ipv pixels.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:14

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

joenatic schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:01:
Nee, het is namelijk voor een deel echt een "oud" lcd scherm met grote balken ipv pixels.
Dank je wel.. Eigenlijk een afknapper (voor mij wel te verstaan)

Equator wijzigde deze reactie 13-12-2018 14:23 (5%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
joenatic schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:57:
Ik red gemiddeld 2 dagen met 1 lading. Verder bevalt hij prima.
Heb je hem dan in always on modus?

Met gestrekt been.

• joenatic
Staat altijd in always on. Kan je niet uitzetten. Dan bedoel ik het lcd scherm en niet het OLED scherm

• Artbij
joenatic schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:12:
Staat altijd in always on. Kan je niet uitzetten. Dan bedoel ik het lcd scherm en niet het OLED scherm
Kun je niet kiezen tussen altijd OLED en combi OLED/LCD?

Met gestrekt been.

• joenatic
Je kan ook kiezen om het OLED display op always on te zetten maar dan gaat de batterij wel drastisch achteruit natuurlijk

• dynast
joenatic schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
Je kan ook kiezen om het OLED display op always on te zetten maar dan gaat de batterij wel drastisch achteruit natuurlijk
Klopt, maar met de juiste instellingen kun je wel gewoon 2 dagen redden.

• SCF1908
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-02 22:30
Is het bandje te wisselen?

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:00
Ja

• joenatic
Iemand ook problemen dat waarschijnlijk de lader niet meer werkt? Mijn horloge laadt niet meer op en na wat zoeken kwam ik er achter dat de lader er waarschijnlijk niet tegen kan dat je hem aansluit op een snellader. Horloge gaat weer terug om te kijken of dit daadwerkelijk het geval is.

• Artbij
Heb de watch ook sinds kerst. Superding, is mijn eerste smartwatch, dus kan hem niet vergelijken maar voor mij werkt hij perfect.

Meldingen e.d. worden duidelijk weer gegeven, antwoorden via spraak of toetsenbord gaat makkelijk. Ook de google assistent werkt goed.

Nadeel vind ik dat hij soms niet echt snel is, al heb ik al wel gemerkt dat dat ook afhankelijk is van de watchface.

Met gestrekt been.

• sjoemie1985
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-02 15:46
23 december heb ik de ticwatch pro ook besteld en is als het goed is onderweg vanuit hongkong naar mijn adres :)
Had via een kennis van me gehoord over dat merk en het beviel hem goed dus ik ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de pro versie besteld.
Het lijkt mij een goede opvolger van mijn oude vertrouwde LG G watch, na deze +/- een jaar of 4 denk ik wel gebruikt te hebben.

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:35
Ik heb hem donderdag op amazon.es besteld voor €187.

Ben benieuwd of hij mijn, inmiddels 4 jaar oude, LG Watch R kan vervangen. Ik verwacht geen wonderen omdat de 2100 soc niet veel beter is dan de Snapdragon 400. Maar de LG heeft al genoeg meegemaakt ;)

• teake
BizzieBis schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:25:
Ik heb hem donderdag op amazon.es besteld voor €187.
Wow, dat is een héél nette prijs!

https://www.amazon.es/tic...%20pro%2Cp_85%3A831314031

Staat er nu niet (meer) op helaas

teake wijzigde deze reactie 07-01-2019 07:21 (100%)

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:35
De laatste dagen komt, en gaat hij voor die prijs. Ik heb het in de gaten gehouden. Eerst was de zwarte een tijdje in de aanbieding, toen de zilveren. Geen idee of de aanbieding terug komt. Ik had de link gevonden op een Reddit die al een maand oud was, dus de aanbieding lijkt regelmatig te zijn:

https://www.amazon.es/dp/B07D55YHBY/

• sjoemie1985
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-02 15:46
Die van mij is inmiddels ergens in engeland aangekomen en ingeklaard door douane.
Hopen dat hij voor de brexit bij mij aan beland is. :D :)

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:50
De mijne lijkt helaas dood :( Ik vond het wel een fijn ding, maar sinds gisteren gaat hij niet meer aan. Als ik 'm op de lader leg krijg ik nog wel het laad-icoontje (bliksemschicht) in beeld, maar dat is het dan. Knopjes kort/lang inhouden doet allemaal helemaal niks meer. Dus maar een mailtje gestuurd naar tic benelux om te kijken hoe nu verder.

• teake
Zijn er meer mensen waarbij de systeemupdate niet lukt?
Mijn ticwatch Pro geeft een melding dat systeemupdate niet gelukt is.
Als je daar op klikt vraagt hij "nogmaals proberen?"
Na vinkje klikken zegt hij "update geslaagd".
Maar.... dan gaat hij verder met update downloaden (cirkel in beeld die niet blauw wordt)
Update verifiëren.
Update mislukt.

En in die loop blijft hij...

Horloge is wel gewoon bruikbaar.

System info:
Wear OS 2.3
Home app 2.21.0.230228312
Google play services 14.7.99 (050300-223214910)
Android OS 8.0.0,
android beveiligings patch 1 juli 2018

• Elmarr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:01
Heb hier hetzelfde probleem. In een reactie op https://forum.xda-develop...o-install-update-t3895185 staat dat er nog geen installatiepakket klaar staat op de servers, dus we moeten nog even geduld hebben ;)

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:50
Na een retourtje Ticwatch Benelux is de mijne weer gefixt. Op het briefje wat er bij zat stond dat het blijkbaar aan het laadkabeltje lag, hoewel ik daar toch echt niets raars mee heb gedaan. Naja gelukkig werkt hij weer in ieder geval. Dat update probleem heb ik ook btw, even afwachten dan maar :)

• Artbij
teake schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 06:55:
Zijn er meer mensen waarbij de systeemupdate niet lukt?
Mijn ticwatch Pro geeft een melding dat systeemupdate niet gelukt is.
Als je daar op klikt vraagt hij "nogmaals proberen?"
Na vinkje klikken zegt hij "update geslaagd".
Maar.... dan gaat hij verder met update downloaden (cirkel in beeld die niet blauw wordt)
Update verifiëren.
Update mislukt.

En in die loop blijft hij...

Horloge is wel gewoon bruikbaar.

System info:
Wear OS 2.3
Home app 2.21.0.230228312
Google play services 14.7.99 (050300-223214910)
Android OS 8.0.0,
android beveiligings patch 1 juli 2018
Heb hetzelfde.

Met gestrekt been.

• teake
Melding is ondertussen weg bij mij!
Ook met geforceerd systeemupdate zoeken zegt hij nu dat systeem is bijgewerkt.
Lijkt dus gefixt.

ps: versienummers die ik postte zijn NIET veranderd...

• Vigory
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-02 23:24
Iemand ervaring met hardlopen, muziek luisteren en de hardslagmeter?

Van de Samsung Galaxy Watch lees is negatieve verhalen over de hardslagmeter, ik ben benieuwd of dat bij de Ticwatch Pro beter is

• MrkvL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-02 16:09
Kort geleden een Fitbit charge 3 gekregen welke eigenlijk aan mijn wensen voldeed maar ik vond hem te klein. Na wat zoeken een shortlist gemaakt voor Fitbit Ionic, Garmin Vivotec 3 en deze Ticwatch pro.

Alle drie redelijk dezelfde prijs met hun voors en tegens maar uiteindelijk toch de Ticwatch pro gekozen toen ik hem in de aanbieding vond voor €189,48 op Amazon.fr. inclusief verzending. Deze aanbieding geldt nog een paar uur voor de twijfelaars :)

bij https://www.mobvoi.com/benelux €259 inclusief ticband.

• vuurvreter63
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-02 21:41
Draait whatsapp hier op?

• teake
Ja, whatsapp notificaties zijn inclusief preview van foto te zien, te beantwoorden, en weg te vegen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True