• dynast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Ticwatch Pro - Ervaringen en Discussies

De nieuwe Ticwatch Pro is in middels al enkele weken uit en is in de vijfde smartwatch dat het Chinese bedrijf Mobvoi in middels heeft uitgebracht.

De unieke feature van deze smartwatch is natuurlijk het scherm. Er is een normaal OLED-scherm aanwezig waarmee je alle functies die Wear OS biedt kan uitvoeren. Hier bovenop is een tweede fstn-LCD scherm gemonteerd. Deze is gemaakt om alleen wat basisfuncties te tonen, namelijk datum en tijd, aantal stappen en eventueel je hartslag. Beide schermen kunnen niet tegelijkertijd worden gebruikt: in plaats hiervan gaat de ene aan als de andere wordt uitgeschakeld. Wat wel jammer is, is dat het LCD scherm niet opgelicht kan worden, zodat je er in het donker er ook wat aan hebt. Uiteraard is het grote voordeel van dit extra scherm de batterijduur.

De batterijduur is mede uit eigen ervaring erg afhankelijk van de ingeschakelde modus:
In de smart-modes haal je op een volle accu haal je maximaal ongeveer 2 dag. Dan moet je minimaal gebruik maken van apps, wifi en notificaties e.d., maar daar staat tegenover dat je OLED-scherm continue aan kan staan.
In hybrid modes is ongeveer 3 a 3,5 dag mogelijk. In deze modes schakelt je scherm bij geen gebruik na enkele seconden over op het LCD-scherm.
In de essential modes zou de accu tot 30 dagen mee moeten gaan en online reviews lijken dit te staven. Overigens gaat het terug-switchen van de essential modes naar de smart of hybrid modes niet snel, want daarvoor is helaas het opstarten van Wear-OS nodig en dat neemt even wat tijd in beslag.

Buiten deze 3 standen zijn ingeschakelde gestures, notificaties, helderheid, wifi ipv bluetooth en gps erg bepalend. Let daar bij ook op third-party watch faces en apps, want ook die kunnen soms behoorlijk het leven uit je accu zuigen.

Hij wordt verkocht voor € 250,- en ik denk dat dit vrij redelijk is. Ik de mijne gekocht via de officiële site, met 10% korting via een kortingscode. Werd netjes binnen 3 werkdagen via DHL bezorgt zonder bezorg- of importkosten.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met deze smartwatch. Als je op zoek bent naar een smart watch met een erg goede accu-duur, standalone gps, Wear-OS, een nauwkeurige hartslagmeter en die in de basis zeker geschikt is voor fitness en running, dan heb je een goed product in handen.
Enige mogelijke dealbreaker is denk ik de 512mb RAM en vooral de Snapdragon Wear 2100 chipset. Deze is gedateerd en daarbij merk je bij sommige apps een behoorlijke lag. Google Assist, Google Maps en Youtube zijn behoorlijk traag, maar apps zoals Google Fit, Runtastic of Cardiogram gaan heel soepel. Verder is de reactiesnelheid binnen Wear-OS ook verder prima.

Specs: https://tweakers.net/pric...er-(zwart)/specificaties/

• dynast
Sinds een weekje draait de nieuwe Wear OS 2.1 op m'n TicWatch Pro. Notificaties zijn flink verbeterd. Dit is nu compacter en logischer weergegeven. Het is wel prettig dat naar rechts swipen TicHealth direct beschikbaar is, overigens een erg fijne Google Fit kloon. Door naar links te swipen krijg je Google Assistant, de weersverwachting en nog een aantal handige snelkoppelingen met als laatste onderaan een afwisselende quote van een willekeurig bekende iconische persoon.
Moeilijk te zeggen of de nieuwe versie ook heeft gezorgd voor een betere batterijbesparing. Dit zal in de marge liggen, een paar procent besparing sluit ik niet uit. Tot nu al met al zeker een verbetering tov. de vorige versie.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ga dit op de voet volgen. Over 6 weken jarig en dan wil ik graag een smartwatch gaan bestellen. Vooralsnog ging mijn voorkeur uit naar de Galaxy Watch, maar na alle negatieve ervaringen (te lezen in het Galaxy Watch topic) kwam ik de Ticwatch Pro op het spoor.

Werkt het een beetje met iPhone?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 15:17
Ik ben ook aan het kijken. Maar weet niet if ik het moet doen of juist mocht wachten een een watch met de nieuwe Soc.

Waarom de ticwatch pro? Iemand die mij kan overtuigen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 15:17
rhos schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:27:
Ik ben ook aan het kijken. Maar weet niet if ik het moet doen of juist mocht wachten een een watch met de nieuwe Soc.

Waarom de ticwatch pro? Iemand die mij kan overtuigen?
Laat maar. Gedaan. Geweldig

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• GilbertvH
  • Nu online
Je hebt hem gekocht? Ervaringen?

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 01:11
rhos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

Laat maar. Gedaan. Geweldig
En bevalt hij beetje? Zit nog te twijfelen.

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-03 21:15

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nog iemand die zijn ervaring kwijt wil?
Hoe valt die mee in dagelijks gebruik? Vooral notificaties zijn voor mij belangrijk.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:59
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn.
Welke weergave modus jullie gebruiken/aanraden en wat dan ongeveer de batterij-duur?
Ben aan het twijfelen om ook 1 aan te schaffen namelijk.

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 09:46
Ik red gemiddeld 2 dagen met 1 lading. Verder bevalt hij prima.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Weet iemand of je ook een analoge watchface hebt op het normale LCD scherm, of is dat alleen maar digitale notatie?
Ik vind het namelijk veel fijner klokkijken op een analoog horloge. En dan zou deze echt perfect zijn.

[Voor 31% gewijzigd door Equator op 13-12-2018 13:34]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• joenatic
Nee, het is namelijk voor een deel echt een "oud" lcd scherm met grote balken ipv pixels.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

joenatic schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:01:
Nee, het is namelijk voor een deel echt een "oud" lcd scherm met grote balken ipv pixels.
Dank je wel.. Eigenlijk een afknapper (voor mij wel te verstaan)

[Voor 5% gewijzigd door Equator op 13-12-2018 14:23]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:37
joenatic schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:57:
Ik red gemiddeld 2 dagen met 1 lading. Verder bevalt hij prima.
Heb je hem dan in always on modus?

Met gestrekt been.

• joenatic
Staat altijd in always on. Kan je niet uitzetten. Dan bedoel ik het lcd scherm en niet het OLED scherm

• Artbij
joenatic schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:12:
Staat altijd in always on. Kan je niet uitzetten. Dan bedoel ik het lcd scherm en niet het OLED scherm
Kun je niet kiezen tussen altijd OLED en combi OLED/LCD?

Met gestrekt been.

• joenatic
Je kan ook kiezen om het OLED display op always on te zetten maar dan gaat de batterij wel drastisch achteruit natuurlijk

• dynast
joenatic schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
Je kan ook kiezen om het OLED display op always on te zetten maar dan gaat de batterij wel drastisch achteruit natuurlijk
Klopt, maar met de juiste instellingen kun je wel gewoon 2 dagen redden.

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Is het bandje te wisselen?

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 21:39
Ja

• joenatic
Iemand ook problemen dat waarschijnlijk de lader niet meer werkt? Mijn horloge laadt niet meer op en na wat zoeken kwam ik er achter dat de lader er waarschijnlijk niet tegen kan dat je hem aansluit op een snellader. Horloge gaat weer terug om te kijken of dit daadwerkelijk het geval is.

• Artbij
Heb de watch ook sinds kerst. Superding, is mijn eerste smartwatch, dus kan hem niet vergelijken maar voor mij werkt hij perfect.

Meldingen e.d. worden duidelijk weer gegeven, antwoorden via spraak of toetsenbord gaat makkelijk. Ook de google assistent werkt goed.

Nadeel vind ik dat hij soms niet echt snel is, al heb ik al wel gemerkt dat dat ook afhankelijk is van de watchface.

Met gestrekt been.

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-03 14:24
23 december heb ik de ticwatch pro ook besteld en is als het goed is onderweg vanuit hongkong naar mijn adres :)
Had via een kennis van me gehoord over dat merk en het beviel hem goed dus ik ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de pro versie besteld.
Het lijkt mij een goede opvolger van mijn oude vertrouwde LG G watch, na deze +/- een jaar of 4 denk ik wel gebruikt te hebben.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik heb hem donderdag op amazon.es besteld voor €187.

Ben benieuwd of hij mijn, inmiddels 4 jaar oude, LG Watch R kan vervangen. Ik verwacht geen wonderen omdat de 2100 soc niet veel beter is dan de Snapdragon 400. Maar de LG heeft al genoeg meegemaakt ;)

• teake
BizzieBis schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:25:
Ik heb hem donderdag op amazon.es besteld voor €187.
Wow, dat is een héél nette prijs!

https://www.amazon.es/tic...%20pro%2Cp_85%3A831314031

Staat er nu niet (meer) op helaas

[Voor 100% gewijzigd door teake op 07-01-2019 07:21]

• BizzieBis
De laatste dagen komt, en gaat hij voor die prijs. Ik heb het in de gaten gehouden. Eerst was de zwarte een tijdje in de aanbieding, toen de zilveren. Geen idee of de aanbieding terug komt. Ik had de link gevonden op een Reddit die al een maand oud was, dus de aanbieding lijkt regelmatig te zijn:

https://www.amazon.es/dp/B07D55YHBY/

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-03 14:24
Die van mij is inmiddels ergens in engeland aangekomen en ingeklaard door douane.
Hopen dat hij voor de brexit bij mij aan beland is. :D :)

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 20:59
De mijne lijkt helaas dood :( Ik vond het wel een fijn ding, maar sinds gisteren gaat hij niet meer aan. Als ik 'm op de lader leg krijg ik nog wel het laad-icoontje (bliksemschicht) in beeld, maar dat is het dan. Knopjes kort/lang inhouden doet allemaal helemaal niks meer. Dus maar een mailtje gestuurd naar tic benelux om te kijken hoe nu verder.

• teake
Zijn er meer mensen waarbij de systeemupdate niet lukt?
Mijn ticwatch Pro geeft een melding dat systeemupdate niet gelukt is.
Als je daar op klikt vraagt hij "nogmaals proberen?"
Na vinkje klikken zegt hij "update geslaagd".
Maar.... dan gaat hij verder met update downloaden (cirkel in beeld die niet blauw wordt)
Update verifiëren.
Update mislukt.

En in die loop blijft hij...

Horloge is wel gewoon bruikbaar.

System info:
Wear OS 2.3
Home app 2.21.0.230228312
Google play services 14.7.99 (050300-223214910)
Android OS 8.0.0,
android beveiligings patch 1 juli 2018

• Elmarr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-03 22:53
Heb hier hetzelfde probleem. In een reactie op https://forum.xda-develop...o-install-update-t3895185 staat dat er nog geen installatiepakket klaar staat op de servers, dus we moeten nog even geduld hebben ;)

• jsiegmund
Na een retourtje Ticwatch Benelux is de mijne weer gefixt. Op het briefje wat er bij zat stond dat het blijkbaar aan het laadkabeltje lag, hoewel ik daar toch echt niets raars mee heb gedaan. Naja gelukkig werkt hij weer in ieder geval. Dat update probleem heb ik ook btw, even afwachten dan maar :)

• Artbij
teake schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 06:55:
Zijn er meer mensen waarbij de systeemupdate niet lukt?
Mijn ticwatch Pro geeft een melding dat systeemupdate niet gelukt is.
Als je daar op klikt vraagt hij "nogmaals proberen?"
Na vinkje klikken zegt hij "update geslaagd".
Maar.... dan gaat hij verder met update downloaden (cirkel in beeld die niet blauw wordt)
Update verifiëren.
Update mislukt.

En in die loop blijft hij...

Horloge is wel gewoon bruikbaar.

System info:
Wear OS 2.3
Home app 2.21.0.230228312
Google play services 14.7.99 (050300-223214910)
Android OS 8.0.0,
android beveiligings patch 1 juli 2018
Heb hetzelfde.

Met gestrekt been.

• teake
Melding is ondertussen weg bij mij!
Ook met geforceerd systeemupdate zoeken zegt hij nu dat systeem is bijgewerkt.
Lijkt dus gefixt.

ps: versienummers die ik postte zijn NIET veranderd...

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10
Iemand ervaring met hardlopen, muziek luisteren en de hardslagmeter?

Van de Samsung Galaxy Watch lees is negatieve verhalen over de hardslagmeter, ik ben benieuwd of dat bij de Ticwatch Pro beter is

• MrkvL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11-2022
Kort geleden een Fitbit charge 3 gekregen welke eigenlijk aan mijn wensen voldeed maar ik vond hem te klein. Na wat zoeken een shortlist gemaakt voor Fitbit Ionic, Garmin Vivotec 3 en deze Ticwatch pro.

Alle drie redelijk dezelfde prijs met hun voors en tegens maar uiteindelijk toch de Ticwatch pro gekozen toen ik hem in de aanbieding vond voor €189,48 op Amazon.fr. inclusief verzending. Deze aanbieding geldt nog een paar uur voor de twijfelaars :)

bij https://www.mobvoi.com/benelux €259 inclusief ticband.

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 21:16
Draait whatsapp hier op?

• teake
Ja, whatsapp notificaties zijn inclusief preview van foto te zien, te beantwoorden, en weg te vegen.

• dynast
teake schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:00:
Ja, whatsapp notificaties zijn inclusief preview van foto te zien, te beantwoorden, en weg te vegen.
Klopt helemaal. De opties voor beantwoording zijn: typen, speech to text en de keuze uit standaard smilies. Wat wel grappig is, is de optie om emoticons te tekenen.
Overigens Whatsapp werkt niet standalone, omdat er geen simkaart in het apparaat kan.

• papa-langkous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
Wat ik zelf een leuke optie vindt is de Facer watch face app, waarbij je de optie shuffle kan instellen zodat je per dag verschillende wijzerplaten krijgt.

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-03 14:10
Ik zoek een horloge waarmee je kan bellen en betalen. Er moet dus een luidsprekertje en NFC in zitten.
Op dit moment heb ik een Huawei Watch (versie 1) die alleen een luidsprekertje en microfoontje heeft, maar geen NFC. Hiervoor had ik overigens de eerste Moto 360.

Voor betalingen gebruik ik de app van mijn bank, ABN Amro. Ben benieuwd of iemand hier ook zo'n app heeft en deze met z'n horloge gebruikt. Ik zie namelijk in de specs dat de TicWatch Google Pay ondersteunt, maar ben er niet zeker van of dat ook voor andere betalingsapps geldt.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 III | 12.0

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 12:20

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb het nog niet getest maar als je de pagina van ABN moet geloven is het niet mogelijk met dit horloge.
https://www.abnamro.nl/nl.../wearables/overzicht.html

Voor de mensen die interesse hebben in de Pro via Amazon.de krijg je nog eens €30 korting. Dus betaal je €215 euro i.p.v. €250+. Actie geldt tot 31 maart.

https://photos.app.goo.gl/ht3YUd6nRFELkp6w6

https://www.amazon.de/Sma...gem-Schwarz/dp/B07D564Y6S

[Voor 24% gewijzigd door Ves op 26-03-2019 16:08]

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
heb inmiddels dit horloge twee weken en ben zeer tevreden maar sinds vandaag staat mijn weer in fahrenheit ipv celcius.

volgens dit topic https://support.google.com/wearos/thread/84697?hl=en lijk ik niet de enige te zijn. hier ook mensen last van dit probleem?

edit probleem opgelost om binnen de wear app de instellingen van google assistent de temperatuursaanduiding om te zetten van celcius naar fahrenheit en terug te zetten naar celcius 8)7 8)7 8)7

[Voor 27% gewijzigd door fredgroes op 06-04-2019 14:22]

• jsiegmund
Even nieuwsgierig: wat is de toegevoegde waarde van de ticband combinatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Nu twee dagen de Ticwatch Pro om mijn pols.. hier mijn eerste ervaringen!

Het installeren ging vrij makkelijk. Het installeren van de update voor Wear OS duurde zeer lang.
Ik heb alles zonder handleiding gedaan en dat leverde geen problemen op. Alles was duidelijk.

Het systeem is niet ontzettend snel. De Samsung Galaxy Watch is bijvoorbeeld sneller met Tizen als OS.
De reactietijd is gewoon wat laag. Klikken is niet meteen reageren zoals je dat op je smartphone gewend bent.
Dat zal waarschijnlijk verbeteren wanneer er betere hardware gebruikt gaat worden in de smartwatches.

Met de standaard wijzerplaten werkt het systeem prima. Ik merkte echter dat wanneer je een app als Facer gaat gebruiken, dat de reactie van het systeem minder wordt. Het lijkt alsof het allemaal zwaarder draait en dus minder snel reageert. Ik ben weer terug gegaan naar de standaard wijzerplaten. Direct verbetering!

In het begin heb ik de 'altijd aan' functie uit gelaten zodat het LCD scherm zijn werk kan doen en dus batterij bespaart. Het nadeel hiervan is dat dit niet verlicht is. Daarnaast merkte ik dat het scherm zeer snel overschakelt van AMOLED naar LCD. TE snel.. enkele seconden, waardoor je vaak niet eens kunt lezen wat er in beeld staat. Ik kan ook nergens vinden waar je deze tijd aan kunt passen. Als je deze tijd aan kunt passen, zou het veel efficiënter werken. Ik heb nu dus 'altijd aan' ingeschakeld. De wijzerplaat schakelt dan naar een gedimde stand. Nog steeds een te korte schakeltijd, maar voor mij beter werkbaar. En ook in het donker redelijk goed af te lezen.

De toegevoegde waarde van de Mobvoi app heb ik nog niet echt kunnen ontdekken.
Heb er ook niet veel tijd in gestopt.

App ervaringen:
- whatts app meldingen komen goed binnen. Je kunt reageren en het bericht als 'gelezen' kenmerken.
Het zou mooi zijn als er een voorbeeld afbeelding weergegeven kon worden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit werkt, maar bij mij werkt het niet in ieder geval. Een bericht terug typen gaat goed, ook emoji sturen. Alleen een gesproken bericht terug sturen werkt niet lekker. Als ik op het microfoontje druk, schakelt hij even snel naar het spreek menu, maar binnen een seconde ook weer terug. Geen idee waarom.. Dit werkt op dit moment bijvoorbeeld ook niet bij de Play Store. Ik krijg niet de tijd om iets in te spreken.
- Google Maps ook geprobeerd, maar ik krijg alleen een wit scherm, geen map zichtbaar. De aanwijzingen werken wel goed. Ik kan nergens terugvinden waarom ik een wit scherm krijg. Tweede maal geïnstalleerd, helpt niet. Ik heb ook nog een andere navigatie app geprobeerd, daar is wel een kaart te zien.
- De meldingen voor mails komen ook goed binnen. Ik mis alleen de optie om direct mails te wissen.
Daarvoor moet ik toch eerst weer mijn telefoon pakken en ze daarop wissen. Bij de melding kun je ook klikken op 'ja' , 'nee' of 'ok'.. geen idee wat dit doet. Ik krijg een melding dat het gelukt is als ik hier op klik.
- Spotify werkt redelijk. Ik mis veel functionaliteit. Alleen de 'onlangs afgespeeld' lijst is zichtbaar.
Neem je een app als Wearify, dan zijn meer lijsten zichtbaar en kun je meer.
Het geluid van Spotify is niet vanuit de app te bedienen. Bij Wearify kan dit wel. Echter kan dit ook gewoon met de media app, dus geen probleem verder. De functie voor apparaten kiezen is ook aanwezig, echter staat daar niet alles tussen? Alleen de laatst gebruikte lijkt hij te herkennen.
- Ik heb een Bluesound systeem thuis. Het geluid hiervan kun je via de media app bedienen, top!!
Daarnaast kun je ook naar de volgende of vorige track en play/pauze gebruiken.

Ik ben op dit moment natuurlijk veel aan het 'prutsen' op het horloge. De batterij gaat hierdoor snel leeg.
Maar toch houdt hij het wel een hele dag vol. Meer dan prima. Ik ging er al vanuit dat ik hem elke nacht op zou moeten laden. Met normaal gebruik en de 'altijd aan' functie denk ik dat het mogelijk moet zijn om twee dagen te halen. Misschien wat met de helderheid spelen om dat haalbaar te maken. Staat nu op automatisch.

Het toetsenbord welke je met bijvoorbeeld whatts app kunt gebruiken, valt me 100% mee. Ik kan er gewoon op typen zonder teveel fouten. Bijna beter als op mijn S8. Met het toetsenbord van mijn S8 loop ik altijd te vechten.

Dat is het voor nu wel zo'n beetje. Mocht iemand een antwoord hebben op één van mijn vragen of problemen, dan hoor ik dat graag!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47

Vos

AFCA

Mails wissen gaat op mijn Ticwatch e prima. Ik gebruik Gmail.

• lithje
Vos schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:09:
Mails wissen gaat op mijn Ticwatch e prima. Ik gebruik Gmail.
Ik gebruik de mailapp van Samsung zodat ik mijn Hotmail en Gmail mails in één app heb. Deze app werkt ook fijn. Misschien toch eens kijken naar een ander app dan.

• lithje
Ik vind de Wifi verbinding niet erg stabiel trouwens. Blijkt vaak in eens uitgeschakeld te zijn.
Ik heb een mesh systeem thuis met meerdere antennes. Het lijkt erop dat Wear OS of de telefoon zelf hier niet goed mee om kan gaan. Hij schakelt niet automatisch naar de antenne met het beste signaal. Geen rescan functie? Dit is wel lastig als je gebruik maakt van de Google Assistent. Ik krijg telkens de melding dat er geen verbinding is. En dat klopt. Op dat moment geen Wifi verbinding, wel een Bluetooth verbinding met de telefoon. Als ik dan Wifi weer aan zet, werkt de Google Assistent wel meteen goed. Hue lampen gaan aan en uit.

Edit: ik lees nu ook (instellingen -> wifi -> info) dat Wear OS automatisch de Wifi in- of uitschakelt.
Afhankelijk van de gebruikte apps, verbinding met de telefoon etc. Het zou mooi zijn als er een functie komt dat Wifi altijd ingeschakeld blijft.

[Voor 24% gewijzigd door lithje op 22-04-2019 17:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:03
Interessant dat er zo weinig leven hier is terwijl er op XDA een custom rom is die enorm goed ontwikkeld word. Die rom vind je hier.

Heb de watch vandaag binnen. Vind hem wat groot maar dat is ook wel weer tof. Enige wat ik nu nog zoek is de mogelijkheid om trillen uit te zetten behalve voor inkomende oproepen. Verder wil ik geen trillingen horen.

Iemand een idee hoe?

• fredgroes
gewoon in de betreffende app op je telefoon de meldingen op stil zetten. anders kan het niet volgens mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 11:43
KaiseRRuby schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:38:
Interessant dat er zo weinig leven hier is terwijl er op XDA een custom rom is die enorm goed ontwikkeld word. Die rom vind je hier.
Rom op een smartwatch... Waarom? Een rom installeren kan ik wel. Maar het is geen doel op zich. Wat is de must-have functionaliteit die de rom heeft die ik nu mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
einstein schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Rom op een smartwatch... Waarom? Een rom installeren kan ik wel. Maar het is geen doel op zich. Wat is de must-have functionaliteit die de rom heeft die ik nu mis?
Dat weet ik niet want ik weet niet wat jij nu mist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einstein
KaiseRRuby schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:04:
[...
Dat weet ik niet want ik weet niet wat jij nu mist.
Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik gebruik hem zelf ook niet hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einstein
Wat meld je dan? Het bestaan van een rom?
Er is hier weinig te melden en dat verbaast je want er is een rom... Wow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
einstein schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:24:
Wat meld je dan? Het bestaan van een rom?
Er is hier weinig te melden en dat verbaast je want er is een rom... Wow.
Ik begrijp niet zo goed waarom je zo offensief reageert.

Heb zelf de watch gekocht. Dan kijk ik altijd even of er een rom is die wat toevoegt. Die is er maar ik vond het zelf niet de moeite waard om hem te installeren. Wellicht zijn er andere mensen die deze watch willen kopen of gekocht hebben en op zoek zijn naar een rom, dan heb ik ze in die richting gestuurd.

Verder zat er een hele duidelijke vraag in de rest van mijn comment.

Mocht je nog steeds erg boos zijn over het feit dat ik hier een berichtje heb gepost dan wil ik graag mijn nederige excuses aan je aanbieden.

• teake
Ik heb een simpele wijzerplaat van watchmaker erop staan. Daarmee blijft hij met enige regelmaat hangen. (Freeze). Met een standaard wijzerplaat lijkt dat beter te gaan, maar hé... die is minder mooi.

Ingewikkelde wijzerplaten van watchmaker lijken het wat vaker te hebben. Dus het lijkt een geheugen of CPU issue.
Geheugen zát, er staat vrijwel niets op.

Is er iets te verbeteren aan rekenkracht? Permanent 4 cores laten rekenen, sleepmode uit, of iets dergelijks? Hij lijkt in ruststand te zakken, en dan te gaan laggen.

Meer cpu power zal ten koste gaan van batterij, maar daar kan ik makkelijk twee dagen mee, dus och...
Powerrrrr.... hoe krijg ik meer CPU inzet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einstein
teake schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:58:
Ik heb een simpele wijzerplaat van watchmaker erop staan. Daarmee blijft hij met enige regelmaat hangen. (Freeze). Met een standaard wijzerplaat lijkt dat beter te gaan, maar hé... die is minder mooi.
De TicWatch Pro heeft problemen met Watchmaker. Dat is door de ontwikkelaar van Watchmaker ook bevestigd (check de bugfix release op de Playstore). Wellicht heb je die nog niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
Ik heb alle watchmaker en wearOS updates, ook die van een tijdje terug waarin dit euvel specifiek gemeld werd. Maar dat helpt dus niet afdoende bij mij lijkt het.

Nu een wijzerplaat van richface geïnstalleerd, die lijkt veel soepeler te draaien. Helaas is die niet zelf te coderen. Dus bijvoorbeeld weeknummers toevoegen lukt daar niet op.

[Voor 41% gewijzigd door teake op 09-06-2019 13:46]

• teake
Kennen jullie alternatieven voor Watchmaker op Ticwatch Pro, die wel goed werken?
Ik vind het wel erg leuk en handig dat ik met Watchmaker zelf wijzerplaten kan aanpassen, en veel gratis wijzerplaten kan kiezen na een eenmalige aanschaf. Maar goed, die lag is wel heel irritant.
Een goed alternatief zou dus welkom zijn.

Wie helpt me aan een goed werkende "vrij te programmeren" wijzerplaat-app op de Ticwatch Pro?

• MrThompson
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 18:24
Ik weet niet hoe diep je er in wil duiken maar je zou zelf een watchface in elkaar kunnen knutselen met Android Studio en deze tutorial op Google codelabs. Heb zo zelf de tutorial aan lopen passen en deze dan via ontwikkelaarsmodus op mijn horloge gezet.

• teake
Hmm, tempting, maar ik kan daar niet zoveel tijd in stoppen helaas.
Dit is een paar stappen te diep voor mijn kennis en vaardigheden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Laatst online: 23-03 15:16
Ik gebruik Facer. Erg goede app en héél veel keus in watchfaces
teake schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:33:
Kennen jullie alternatieven voor Watchmaker op Ticwatch Pro, die wel goed werken?
Ik vind het wel erg leuk en handig dat ik met Watchmaker zelf wijzerplaten kan aanpassen, en veel gratis wijzerplaten kan kiezen na een eenmalige aanschaf. Maar goed, die lag is wel heel irritant.
Een goed alternatief zou dus welkom zijn.

Wie helpt me aan een goed werkende "vrij te programmeren" wijzerplaat-app op de Ticwatch Pro?

• Escape2Dawn
Weet iemand hoe ik de continu mijn hartslag kan laten meten gedurende de hele dag?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:49
Escape2Dawn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:56:
Weet iemand hoe ik de continu mijn hartslag kan laten meten gedurende de hele dag?
Volgens mij kan dit niet, ik doe het zelf periodiek vanuit de Google Fit app op het horloge.

• Escape2Dawn
the-edge schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Volgens mij kan dit niet, ik doe het zelf periodiek vanuit de Google Fit app op het horloge.
Ah ok, dat deed ik uit nood ook maar even. Jammer dat het niet kan.
Ik had via 'Facer' wel een enkele watchfaces kunnen vinden die instant een hartslag toont, maar die wordt nergens opgeslagen.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:49
Waar ik me vooral aan 'erger' is hoe snel de watchface verdwijnt en het LCD display verschijnt.
Dit moet wel aan te passen zijn toch?

• Escape2Dawn
the-edge schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:06:
Waar ik me vooral aan 'erger' is hoe snel de watchface verdwijnt en het LCD display verschijnt.
Ik heb dat helemaal uitgezet en houd dan altijd de ambient mode van de watchface die ik op dat moment heb ingesteld. Ik weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan heb |:(

• dynast
Ik stoor me niet aan het snelle switchen naar LCD. Vind het wel prettig eigenlijk, want er zit vrijwel geen vertraging tussen.
Escape2Dawn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Ik heb dat helemaal uitgezet en houd dan altijd de ambient mode van de watchface die ik op dat moment heb ingesteld. Ik weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan heb |:(
Dat doe je door naar instellingen te gaan, vervolgens 'Weergaven' en dan 'Scherm altijd aan' aanvinken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
Escape2Dawn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:56:
Start de app "ticpulse" en dan daar de instellingen van. (Swipe naar links). 24 hours tracking aan.

• teake
the-edge schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:06:
Diverse wijzerplaten hebben een instelling voor screentime. Ik zet dat meestal op 20 seconden.

• BizzieBis
teake schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:33:
Ik heb alle watchmaker en wearOS updates, ook die van een tijdje terug waarin dit euvel specifiek gemeld werd. Maar dat helpt dus niet afdoende bij mij lijkt het.

Nu een wijzerplaat van richface geïnstalleerd, die lijkt veel soepeler te draaien. Helaas is die niet zelf te coderen. Dus bijvoorbeeld weeknummers toevoegen lukt daar niet op.
17 Mei, dus na de update die het Ticwatch probleem zou oplossen, heb ik met de maker gemaild en die gaf aan te weten van het probleem en dat ze zelf een Ticwatch Pro besteld hadden om het definitief op te lossen.
Tot op heden is dat helaas nog niet gebeurd, erg jammer wat ik heb een volledig custom watchface gemaakt die helemaal integreert met mijn domotica. Ik moet nu zowat dagelijks mijn horloge herstarten omdat alles vast hangt :/

• teake
Dank voor je bericht.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven, maar tot die tijd ben ik op een andere watchface overgestapt.

Als je meer hoort van watchmaker probeer ik het ook graag nog een keer.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:01

spartacusNLD

This is Sparta!!

Deze smartwatch besteld tijdens de prime days van amazon.de voor 171 euro's.

Ben benieuwd!

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 12:20

Ves

A gadget addicted Bounty

Voor die prijs geen slechte aankoop ondanks de verouderde SoC

• teake
teake schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:17:
Dank voor je bericht.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven, maar tot die tijd ben ik op een andere watchface overgestapt.

Als je meer hoort van watchmaker probeer ik het ook graag nog een keer.
We zijn een aantal maanden verder nu, en watchmaker lijkt de oplossing gevonden te hebben. Ik heb geen rare vastlopers meer met watchmaker wijzerplaten.
Top! Want zelf aanpassingen kunnen doen in die duizenden ontwerpen is toch we errug lekkâh.

• IvoCilon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-04-2021
joenatic schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:48:
Iemand ook problemen dat waarschijnlijk de lader niet meer werkt? Mijn horloge laadt niet meer op en na wat zoeken kwam ik er achter dat de lader er waarschijnlijk niet tegen kan dat je hem aansluit op een snellader. Horloge gaat weer terug om te kijken of dit daadwerkelijk het geval is.
Ik heb t ook na laden met een samsung powerbank(met fast charge). Heb je uiteindelijk een oplossing gevonden voor het probleem?

• joenatic
IvoCilon schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:47:
[...]

Ik heb t ook na laden met een samsung powerbank(met fast charge). Heb je uiteindelijk een oplossing gevonden voor het probleem?
Dit was waarschijnlijk het geval inderdaad. Heb hem aangemeld bij Coolblue en zij hebben de lader vervangen.

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-02 21:29
Iemand hier de Mobvoi Ticwatch Pro 2020?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:51
Yep net binnen gehad.
Weinig echt aan veranderd zoals ik op youtube heb gehoord. De 1 G werkgeheugen heeft echter wel een positieve impact op het vloeiend zijn.

Ik kom van een Huawei Watch 2 Classic en wou wat anders. Wou een iets groter scherm en niet één die fitness als doelgroep heeft. De Fossil dingen vind ik tegenvallen wat kwaliteit en scherm grote. Extra bezel in een bezel was eigenlijk direct een afknapper en werd dan bijna net zo groot als de watch die ik al had.
Ook het dual screen heeft voordelen in de zon en de algemene leesbaarheid als je even enkel de tijd of datum wil weten. Dat bleef altijd een probleem met de watch 2.

In elk geval positief. Ook gaat de telefoon functionaliteit van het horloge nu sneller af waar het meerdere seconden duurde bij de watch 2 voordat deze wakker werd en de beller liet zien, is deze nu veel vlotter maar helaas nog steeds niet instant zoals bij de Samsung watches. Niet echt een groot gemis maar soms is het wel handig als de telefoon zelf te ver verstopt zit of als je snel wil weigeren e.d

Gekocht voor 207 (of 209) euro in de shop van MOBVOI samen met een discountcode die op internet rondzwerfde. (-15% ofzo). In elk geval niet te duur voor weer een jaartje met deze en hopelijk weer wat nieuws volgend jaar.. al zie ik het somber in.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:54
F-I-X schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:03:
Yep net binnen gehad.
Weinig echt aan veranderd zoals ik op youtube heb gehoord. De 1 G werkgeheugen heeft echter wel een positieve impact op het vloeiend zijn.

Ik kom van een Huawei Watch 2 Classic en wou wat anders. Wou een iets groter scherm en niet één die fitness als doelgroep heeft. De Fossil dingen vind ik tegenvallen wat kwaliteit en scherm grote. Extra bezel in een bezel was eigenlijk direct een afknapper en werd dan bijna net zo groot als de watch die ik al had.
Ook het dual screen heeft voordelen in de zon en de algemene leesbaarheid als je even enkel de tijd of datum wil weten. Dat bleef altijd een probleem met de watch 2.

In elk geval positief. Ook gaat de telefoon functionaliteit van het horloge nu sneller af waar het meerdere seconden duurde bij de watch 2 voordat deze wakker werd en de beller liet zien, is deze nu veel vlotter maar helaas nog steeds niet instant zoals bij de Samsung watches. Niet echt een groot gemis maar soms is het wel handig als de telefoon zelf te ver verstopt zit of als je snel wil weigeren e.d

Gekocht voor 207 (of 209) euro in de shop van MOBVOI samen met een discountcode die op internet rondzwerfde. (-15% ofzo). In elk geval niet te duur voor weer een jaartje met deze en hopelijk weer wat nieuws volgend jaar.. al zie ik het somber in.
Hoe lang is deze onderweg geweest? Heb de 11de april een ticwatch pro 4g besteld bij mobvoi en deze moet blijkbaar uit hongkong komen, dacht dat mobvoi een Europees magazijn had? Nog niet aangekomen dus...
Hopelijk moet ik dan ook geen inklaringskosten en btw betalen. Volgens mobvoi niet (had ze gemaild hierover) maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

• F-I-X
glenner schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:50:
[...]

Hoe lang is deze onderweg geweest?
19de besteld. 21st verstuurd. Geloof 1 a 2 dagen later in mijn bezit. Ging met dezelfde transporteur als die van amazon geloof ik (ik zie hier dat ie idd vanuit Duitsland en Amazon werd geleverd met DHL) . Ook inderdaad een Europees warehouse. Geen invoerrechten of Duane verklaring wat dan ook.

Mooi ding in elk geval. Nu nog een bijpassende metalen band aanschaffen voor deze.

[Voor 7% gewijzigd door F-I-X op 01-05-2020 00:18]

• jsiegmund
Heeft er iemand hier zijn/haar watch onlangs gereset? Ik kreeg een nieuwe telefoon dus heb m'n watch losgekoppeld van de ene en gekoppeld aan de ander. Resultaat: alle apps kwijt. Op zich niet zo'n punt, ware het niet dat ik een hele hoop apps niet meer terug kan vinden. Oa. Outlook en de ING app waarmee je je saldo kunt checken zijn niet meer in de store te vinden. Ik heb online rondgezocht maar kan niet direct terugvinden dat ze met die apps gestopt zouden zijn, dus als dat niet het geval is waarom zie ik ze dan niet meer?

• F-I-X
jsiegmund schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:21:
Heeft er iemand hier zijn/haar watch onlangs gereset? Ik kreeg een nieuwe telefoon dus heb m'n watch losgekoppeld van de ene en gekoppeld aan de ander. Resultaat: alle apps kwijt. Op zich niet zo'n punt, ware het niet dat ik een hele hoop apps niet meer terug kan vinden. Oa. Outlook en de ING app waarmee je je saldo kunt checken zijn niet meer in de store te vinden. Ik heb online rondgezocht maar kan niet direct terugvinden dat ze met die apps gestopt zouden zijn, dus als dat niet het geval is waarom zie ik ze dan niet meer?
Yep hetzelfde hier, ook nieuwe telefoon (Note20 Ultra) en ook ontkoppeld en de watch gaf ook aan dat er een reset zou plaatsvinden.
En idd al mijn apps weg en ook mijn outlook watch face kwijt. Dacht dat de outlook watchface bij outlook zelf zat maar die heb ik geïnstalleerd en nog steeds is deze niet zichtbaar. Dat zou echt waardeloos zijn want het werk gebruikt outlook en het was de enige watchface waar ik de agenda en mail op mijn horloge kon krijgen.

Ik moet even kijken wat ik nu nog echt mis met wearOS apps. Gebruik het (bijna noodgedwongen) meer als berichtencentrum dan nog met apps. Behalve misschien STOCARD app.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47
Vorige week de knoop doorgehakt en een pro 2020 besteld, komt vandaag binnen als het goed is. Voor een aardige prijs van 180e via mobvoi zelf via een kortingcode.

Zie ik vandaag dat ze over 2 dagen een nieuw model aankondigen... Met (waarschijnlijk) de nieuwste versie cpu (ipv 2 generaties oud) en zuurstof meten.
https://www.mobvoi.com/us/activity/gobeyondlimits

Ik kijk die 2 dagen even aan wat het nieuwe model gaat brengen en kosten maar anders gaat die retour.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• F-I-X
jsiegmund schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:21:
Goed nieuws...
Ik kreeg de outlook app ook niet meer te zien via de play store van de watch.
Gisteren een update geweest en nu komt outlook weer in beeld als je via je horloge naar de playstore gaat en de optie Apps op je telefoon selecteerd. Installeren en je hebt de keuze om de wijzerplaat weer in te stellen met de outlook versie. :*)

Ben hier erg blij mee. Gebruik het veel op het werk om even snel de binnenkomende e-mails te checken en de notificaties voor afspraken.

Wat betreft de ING app zou je de eisen even moeten controleren. Misschien dat deze niet geschikt is voor de nieuwe Android. ABNAMRO had dat ook met zijn Wallet app en contactloos betalen en die eikels annuleren dan de volledige functionaliteit met contactloosbetalen met de telefoon omdat "het weinig wordt gebruikt op android"

• F-I-X
RoelsRules schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:36:
Vorige week de knoop doorgehakt en een pro 2020 besteld, komt vandaag binnen als het goed is. Voor een aardige prijs van 180e via mobvoi zelf via een kortingcode.

Zie ik vandaag dat ze over 2 dagen een nieuw model aankondigen... Met (waarschijnlijk) de nieuwste versie cpu (ipv 2 generaties oud) en zuurstof meten.
https://www.mobvoi.com/us/activity/gobeyondlimits

Ik kijk die 2 dagen even aan wat het nieuwe model gaat brengen en kosten maar anders gaat die retour.
Best kans dat ie bijna 2x zo duur is, zo rond de 350 euro.
Zelf ook net de PRO gekocht en die was bij mij rond de 270 dus nog duurder als bij jouw.
Als je echt de zuurstof percentage zit te wachten dan zou ik hem zeker terug sturen. Voor de rest is de PRO gewoon goed. Het echte probleem ligt meer in Wear zelf dan in de hardware van het horloge.

• RoelsRules
F-I-X schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:47:
[...]

Best kans dat ie bijna 2x zo duur is, zo rond de 350 euro.
Zelf ook net de PRO gekocht en die was bij mij rond de 270 dus nog duurder als bij jouw.
Als je echt de zuurstof percentage zit te wachten dan zou ik hem zeker terug sturen. Voor de rest is de PRO gewoon goed. Het echte probleem ligt meer in Wear zelf dan in de hardware van het horloge.
Ik verwacht ook dat hij aan de prijs zal zijn. En het is niet zo zeer dat ik op zuurstof percentage zit te wachten. Meer dat ik updates van wear moet gaan missen omdat deze soc het niet kan. Lees er genoeg over dat het 2020 model snel zat is mede door de 1gb ram dus dat komt goed.
Ik ga er vanmiddag en morgen maar even mee spelen en ondertussen de nieuwe in de gaten houden.
Heb jij al iets qua bandje vervangen? Wil graag wat andere kleuren maar nog aan het oriënteren

• F-I-X
RoelsRules schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ik verwacht ook dat hij aan de prijs zal zijn. En het is niet zo zeer dat ik op zuurstof percentage zit te wachten. Meer dat ik updates van wear moet gaan missen omdat deze soc het niet kan. Lees er genoeg over dat het 2020 model snel zat is mede door de 1gb ram dus dat komt goed.
Ik ga er vanmiddag en morgen maar even mee spelen en ondertussen de nieuwe in de gaten houden.
Heb jij al iets qua bandje vervangen? Wil graag wat andere kleuren maar nog aan het oriënteren
Wat betreft updates hoef je niet bang te zijn. Deze chipset en de oudere zijn de enige die door Google ondersteund worden en zijn ook in overleg met Google gemaakt. Gezien de huidige voortgang die het wearOS boekt, of het gebrek er aan, hoef je zeker met de 2100 niet bang te zijn dat je buiten de boot valt. Misschien als ze een WearOS 3.0 gaan uitbrengen maar daar heb ik niks over gehoord.
Helaas is het erg stil wat ontwikkelingen betreft. Maar misschien dat de nieuwe chipset aanleiding is om grotere veranderingen aan te brengen en dan zou je met de PRO wel in de problemen kunnen komen. Ik acht de kans vrij klein. Aan de andere kant zal Google misschien juist wel drastische moeten worden om het hele platform niet dood te laten bloeden. Maar een heleboel "misschien" en aannames.
Kort antwoord... ik zou me er niet druk over maken.

Denk dat je met de huidige PRO nog wel een jaartje goed zit. En misschien is na een jaar, als de nieuwe chip enorme verkoop successen boekt, ook weer goedkoper geworden en met misschien zelf meer/betere keuzes. Die 180,- is wel een koopje voor zon horloge. Ik zou er persoonlijk geen breuk om vallen.

Ik heb direct al bij aankoop 2 metalen zwarte/titanium kleur bandjes besteld voor mijn PRO. Ze zitten er alleen nog niet op, moet ze inkorten :O
Ben verder niet zo van de kleurtjes. Volledig RVS (zoals de Huawei watch classic) of Titanium/zwart look.

• RoelsRules
Zonde dat wear os zou aan het opdrogen lijkt... Ik hoop dat ze dat niet laten gebeuren maar we gaan het meemaken.
Ik wil graag wat leer/kunstof bandjes voor de afwisseling. Heb al een stalen band op de dresser (een ouderwetse ;) ).
Voor vandaag in ieder geval spelen er mee en zien of ik de juiste apps etc geïnstalleerd krijg. Heb me al aangemeld bij openbank om ook met google pay te kunnen betalen.

• F-I-X
RoelsRules schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
Zonde dat wear os zou aan het opdrogen lijkt... Ik hoop dat ze dat niet laten gebeuren maar we gaan het meemaken.
Ik wil graag wat leer/kunstof bandjes voor de afwisseling. Heb al een stalen band op de dresser (een ouderwetse ;) ).
Voor vandaag in ieder geval spelen er mee en zien of ik de juiste apps etc geïnstalleerd krijg. Heb me al aangemeld bij openbank om ook met google pay te kunnen betalen.
Hé dat openbank had ik nog niet van gehoord. Nog even gechecked maar dat ziet er wel goed uit.
Zit bij de ABN dus daar is het telefoon en al helemaal Google Pay gecanceld.

Heb je er wat aan met deze bank in Nederland en dan met Google Pay ?
Wel bedankt voor de info...

• RoelsRules
Ja als het goed is werkt openbank op je telefoon en mobiel. Is een Spaanse bank en aanmelden was een fluitje. Bij mij duurde het iets langer ivm mijn bv maar verder is de pas nu onderweg. Zodra die er is kan in Google pay initiëren (kan normaal ook zonder pas maar er is iets mis gegaan bij mij)
Check anders ook het Google pay draadje. Voor wat ik nu weet is het geld storten op die rekening en kan betalen met horloge. We gaan het zien :)

• F-I-X
RoelsRules schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:19:
Ja als het goed is werkt openbank op je telefoon en mobiel. Is een Spaanse bank en aanmelden was een fluitje. Bij mij duurde het iets langer ivm mijn bv maar verder is de pas nu onderweg. Zodra die er is kan in Google pay initiëren (kan normaal ook zonder pas maar er is iets mis gegaan bij mij)
Check anders ook het Google pay draadje. Voor wat ik nu weet is het geld storten op die rekening en kan betalen met horloge. We gaan het zien :)
Ben benieuwd, laat het maar weten hier of in de andere groep.
Neem aan dat ook de winkeliers Google Pay nog moeten ondersteunen en die is er geloof ik niet. Of het loopt via een andere manier.

• RoelsRules
google pay hoef niet bij winkeliers te werken. Is gewoon een nfc betaling die de bank moet ondersteunen. In NLD is dat alleen apple pay op dit moment (en ik dacht garmin pay oid).
Volgens dat andere draadje moet google pay gewoon bij de appie werken

ben nu bezig met het horloge instellen... wel ff zoeken en 'pielen' allemaal.
Ik heb mn nu een probleem met agenda's weergeven, dat gaat echt niet lekker. zie allemaal agenda entries die allemaal al weg zijn. De outlook app werkt wel en laat de agenda goed zien. Echter de standaard agenda van de watch laat andere dingen zien, irritant.
Dadelijk maar weer even verder klooien.

• jsiegmund
F-I-X schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:41:
[...]
Ik heb direct al bij aankoop 2 metalen zwarte/titanium kleur bandjes besteld voor mijn PRO. Ze zitten er alleen nog niet op, moet ze inkorten :O
Ben verder niet zo van de kleurtjes. Volledig RVS (zoals de Huawei watch classic) of Titanium/zwart look.
Waar haal je andere bandjes vandaan? Heb ff bij Mobvoi zelf gekeken maar dat is niet veel soeps zo te zien. Zijn er nog andere fatsoenlijke winkels?

• F-I-X
jsiegmund schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:23:
[...]

Waar haal je andere bandjes vandaan? Heb ff bij Mobvoi zelf gekeken maar dat is niet veel soeps zo te zien. Zijn er nog andere fatsoenlijke winkels?
Naja was meer zon online zakjesschuiver. Het is ook geen luxe kwaliteit ofzo. Standaard spul maar het voldoet prima. Was wel even zoeken, dacht dat ik het bij horlogebandjes.nl gehaald had.

Ik kijk vanavond even en geef de artikelnummer even door.

• F-I-X
jsiegmund schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:23:
[...]
De twee horlogebandjes die ik heb gekocht , heb ik van LUX-Case
https://lux-case.nl/ticwa...al-horlogeband-zwart.html
https://lux-case.nl/ticwa...al-horlogeband-zwart.html

• RoelsRules
En de nieuwe is bekend;
https://www.mobvoi.com/nl/pages/ticwatchpro3gps

De prijs valt me erg mee... 299. Voor 100 euro meer als wat ik nu heb betaald voor de pro 2020 ben ik nu wel aan het twijfelen. Wellicht is er een kortingcode die werkt wat het verschil nog kleiner maakt.

• fredgroes
Ben ook aan het twijfelen om de tic watch pro te gaan vervangen voor het nieuwe model. Prijs valt idd mee.

Kan hem in nederland nog nergens preorderen?

mobvoi geeft nog een korting van €15 als je voor de eerste keer daar besteld.

Ik had hem bijna gekocht maar toch weer afgehaakt...

edit nog een 10% koring voucher gevonden, dus voor 270 gekocht....

[Voor 41% gewijzigd door fredgroes op 26-09-2020 02:41]

• F-I-X
RoelsRules schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 03:31:
En de nieuwe is bekend;
https://www.mobvoi.com/nl/pages/ticwatchpro3gps

De prijs valt me erg mee... 299. Voor 100 euro meer als wat ik nu heb betaald voor de pro 2020 ben ik nu wel aan het twijfelen. Wellicht is er een kortingcode die werkt wat het verschil nog kleiner maakt.
Prijs valt inderdaad mee. Op youtube was er al een review te lezen en hij schint een stuk beter te zijn.
Ik zit ook te twijfelen. Het geld is niet echt het probleem maar het verschil met de 2020 is ook weer niet zo groot en functionaliteit nu echt zo verbeterd dat ik daarvoor mijn huidige in de la wil gooien.
Dat is ook weer zonde.

Ik wacht rustig af.. misschien idd met een leuke korting erbij.

• F-I-X
Heb er toch maar 1 gekocht.. :)

Samen met een kleine discount van 14,99 met code PKZLFJ Samen met de standaard 'First ..." kwam deze op 270,75 .
Dus als er nog liefhebbers zijn voor de PRO 2020 ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee