NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 16XX - Ervaringen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:00:
[...]

tja lastig, geld heb ik wel dus ben bang dat ik later spijt ga krijgen.
Het is verre van een chique lancering, maar de Ti is wel friggin' sterk en zoals hierboven genoemd: kleine kans dat we binnen afzienbare tijd iets gaan zien wat meer dan ook maar marginaal sneller is. Als je het geld makkelijk kan missen en 4K wilt gamen zit je met een Ti voorlopig echt wel aan de top wat technisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:45
Foritain schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Het is verre van een chique lancering, maar de Ti is wel friggin' sterk en zoals hierboven genoemd: kleine kans dat we binnen afzienbare tijd iets gaan zien wat meer dan ook maar marginaal sneller is. Als je het geld makkelijk kan missen en 4K wilt gamen zit je met een Ti voorlopig echt wel aan de top wat technisch mogelijk is.
Denk idd dat je gelijk hebt. Hopelijk kan ik bij alternate een swap doen zonder post dus langs gaan.

Ik wil de kaart niet gaan overklokken dus denk dat de goedkoopste goed genoeg is toch? De inno3d x2 in dit geval (2080ti) dan

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerVincent op 05-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De verschillen zitten hem voornamelijk in 't geluid en de mate waarin ie z'n boost klok kan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
Net een MSI GeForce RTX 2080 Ventus besteld ben benieuwd reviews zijn er nog niet van.
Hij heeft wel een hoge boost klok van 1.8ghz maar of de ventilator dat voldoende kan koelen is nog even afwachten.
Gebruik nog een oude haswell cpu de 4770k maar die kan nog redelijk meekomen met de nieuwste met games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goofy1978 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:06:
Net een MSI GeForce RTX 2080 Ventus besteld ben benieuwd reviews zijn er nog niet van.
Hij heeft wel een hoge boost klok van 1.8ghz maar of de ventilator dat voldoende kan koelen is nog even afwachten.
1.8GHz boostclock is gelijk aan de Founders Edition. Dat lukt vast wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Goofy1978 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:06:
Gebruik nog een oude haswell cpu de 4770k maar die kan nog redelijk meekomen met de nieuwste met games.
Compleet stock, in een Dark base 800, onder een Dark Rock Pro 3 doet mijn chip:

1850mhz boost bij 50C. Zakt af naar 1835 bij 71C en 1810 bij 76C. De koeler doet er alles aan om de chip 75C te houden. Bij mij is stock 48% fanspeed voldoende, wat 2000rpm is. Dit is stiller dan de fans op de CPU koeler vanaf 64C.

Stroom verbruik ligt laag met de kaart, ook met de OC. De non OC is overigens 250W TDP, wat lager is dan de FE. Laagste op de markt zo ver ik weet. De OC is 265W, marginaal hoger dan de 260W van de FE.

Al met al krijg je dus precies wat de FE doet, minus een groene LED, maar iets stiller.

De Powerlimit is laag! 50-112% op deze kaart. Iedere kaart heeft zo'n beetje 120% als grens, maar MSI heeft de moeite genomen ermee te rommelen. Op 112%, doet mijn chip alsnog rustig 2050mhz boosted, hoewel het afzakt naar 1985mhz binnen minuten gamen / benchen.

Ter vergelijking, een Asus OC dual (iets dikker, maar ook een compacte kaart met 2 fans) heeft 120% power limit nodig voor 2020mhz en die gebruikt op dat moment niet 286W zoals de Ventus OC, maar al 315W en wordt dan rustig 84C.

De Ventus is naar mijn mening een erg goed uitziende kaart, voor een mildere prijs, die je "net iets betere performance" geeft dan je bij Nvidia zelf krijgt. Prima voor in cases met minder ruimte.

Ik had het idee misschien de FE bios te flashen om ook naar 120% PL te komen, maar MSI heeft iets gedaan met deze kaart. Ik kan de Bios niet downloaden en NVFlash heeft geen interactie met de kaart. Wellicht dat MSI in hun live update Bios flasher er iets mee kan. In het verleden hebben ze ook wel "silent" en "Extreme OC" versie achteraf vrijgegeven in die tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:40:
[...]
Ik had het idee misschien de FE bios te flashen om ook naar 120% PL te komen, maar MSI heeft iets gedaan met deze kaart. Ik kan de Bios niet downloaden en NVFlash heeft geen interactie met de kaart. Wellicht dat MSI in hun live update Bios flasher er iets mee kan. In het verleden hebben ze ook wel "silent" en "Extreme OC" versie achteraf vrijgegeven in die tool.
Je wilt sowieso dan een EVGA bios hebben denk ik, want de FE ondersteunt geen idle-fan modus, terwijl de Ventus dit wel ondersteunt als ik de MSI website mag geloven. Je krijgt hem dan ook met een custom fan profiel niet meer uit, omdat de minimale fan waarde te hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Paprika schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Je wilt sowieso dan een EVGA bios hebben denk ik, want de FE ondersteunt geen idle-fan modus, terwijl de Ventus dit wel ondersteunt als ik de MSI website mag geloven. Je krijgt hem dan ook met een custom fan profiel niet meer uit, omdat de minimale fan waarde te hoog is.
Ja ik las inderdaad bij MSI op de site dat de fan uit zou gaan. Dit is echter niet zo. Hij blijft altijd 900rpm draaien als minimum, zelfs ookal is de kaart maar 30C.

Nu hoor je de kaart helemaal niet bij dat toeren aantal, ook niet met het paneel eraf en je hoofd ernaast. De 140mm fans die ik voor de intake heb lopen op 1100rpm hoor je meer suizen dan de fans luid zijn.

Overigens kan de kaart best herrie maken, voorbij de 65% begint ie echt te gillen. Tijdens zware games, neem SotTR, hoor je de kaart wel. Beetje ander geluid dan ik van GB kaarten gewend ben, en de Asus Dual / Strixx fans zijn tot een zeker niveau, bij zeer lage toeren stiller.

De backplate wordt overigens ook echt goed warm, dat ding doet wel echt mee met koelen, getuigen hoe snel het ding opwarmt. Wegens m'n giga grote CPU koeler een beetje lastig meten, maar hij schiet in 1 min richting de 45C, zit er niet alleen voor de sier op. (IR thermo gebruikt) Na een 5 min gamen is de hele koeler mooi egaal warm, met enkel hetere punten bij de heatpipes. Ik denk dat nog een extra fan erlangs laten blazen zou wellicht nog weer wat hogere boost clocks kunnen betekenen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
4 oktober...

Dat zijn de nieuwste van de site,je kun het ook aan het oplopende nummer zien vam de driver naam/nummer

https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

als je hier kijkt en je selecteert dan 2080, dan krijg je wel te zien dat het die van oktober is

[ Voor 160% gewijzigd door freaky35 op 06-10-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat nieuwe drivers betreft;

416.16 is de eerste versie die icm 1809 écht RT ondersteund. Je kan ook die laffe Windows DR benches ermee draaien en ziet dan dat 8 gigarays van de 2080 vs 10 gigarays van de Ti, ongeveer 18% (en geen 25) verschil oplevert in deze zeer basic DR tests.

Let wel, teruggaan naar 411 is lastig, gezien 1809 officieel alleen vanaf 416 wordt ondersteund.

Nu is jammer genoeg in 416 de Dx11 performance een paar procent slechter geworden over de hele linie. En veel mensen klagen dat SotTR en andere Dx12 titels 3-5% slechter zijn gaan draaien, maar dat laatste heb ik dan weer niets van gemerkt.

Daarnaast zit er ook in 1809 weer een stukje Spectre security patch, wat vooral voor Intel CPU's weer een hapje uit de performance neemt.

Sinds 1809 en 416.16 heb ik zelf jammer genoeg wat meer vastlopers, in diverse games en applicaties. In de eventviewer geen crashes en kernel failures, dus ligt hoogst waarschijnlijk aan de onvolwassenheid van de Driver. Op m'n machine die nog 1709 draait heb ik dit in dezelfde titels nog niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De Msi 2080 ventus is binnen draait lekker, heb far cry 5 eens getest op 4k ultra met aa dan haalt mn systeem 50fps, zonder aa ook trouwens maakt niets uit.
De FE 2080 haalt daar 56fps op het testsysteem van hardwareinfo, een Intel Core i9 7900X 10-core CPU @ 4.5 GHz
Das nog niet verkeerd voor een 4770k haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:23:
De verschillen zitten hem voornamelijk in 't geluid en de mate waarin ie z'n boost klok kan behouden.
Ik denk dat ik voor de inno3d x2 ga maar ik zie dat de x3 variant een paar tientjes duurder is (1239 euro). De boost is 50 hoger. Ga ik dat merken of moet ik gewoon voor de goedkoopste gaan die voor 1199 te koop staat bij alternate?

Ik wil niet hardcore gaan overklokken. Met mijn oude r290 geen goede ervaringen ermee. Ik wil gewoon een snelle stabiele kaart hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 06-10-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets meer fans. De boostklok haal je met de auto-scan van Afterburner nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:13:
Iets meer fans. De boostklok haal je met de auto-scan van Afterburner nog.
maar het lijkt me dat meer fans beter is? Of is dat een marketing gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

maar het lijkt me dat meer fans beter is? Of is dat een marketing gedachte?
Dat is lastig te voorspellen. Als de fans kleiner zijn moeten ze harder draaien waarschijnlijk. Meestal is dat wel het idee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:18:
[...]

Dat is lastig te voorspellen. Als de fans kleiner zijn moeten ze harder draaien waarschijnlijk. Meestal is dat wel het idee ja.
maar als ik jou zo lees dat kan ik net zo goed voor de x2 goedkopere variant gaan? Ik probeer aankomende woensdag even langs te gaan bij alternate om de kaart te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet de fan eens 10-15% sneller, dan weet je wat je kunt verwachten met het TDP van een Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:
Zet de fan eens 10-15% sneller, dan weet je wat je kunt verwachten met het TDP van een Ti.
Ik vind herrie absoluut geen probleem. De r290 stock jarenlang gebruikt en tijdens de hittegolf op 80% (enorme herrie). Als de boost nog uitmaakt is x3 wel handig mss maar als het 0.5 frame uitmaakt vind ik het minder interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Het verschil tussen de snelste 2080ti en de traagste versie zal paar procent zijn gok ik, nu ze allemaal al wat overklok hebben.
Zou voor de goedkoopste gaan met een redelijke koeler erop.

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 07-10-2018 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Goofy1978 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:30:
Het verschil tussen de snelste 2080ti en de traagste versie zal paar procent zijn gok ik, nu ze allemaal al wat overklok hebben.
Zou voor de goedkoopste gaan met een redelijke koeler erop.
ok helder. Ik wil deze kopen https://www.alternate.nl/.../product/1477145?lk=26369 maar geen idee of de koeler ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had die koeler toch al. Dan weet je of die goed is of niet... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:52:
Je had die koeler toch al. Dan weet je of die goed is of niet... :p
ja maar dat was 2080 :) Maar geen idee of hij "goed" is. Toen alleen voor de goedkoopste gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ie niet thermal throttled dan is 't goed genoeg gezien geluid niet relevant is. Wat is het fanpercentage onder load met de 2080?

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 07-10-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:02:
Als ie niet thermal throttled dan is 't goed genoeg gezien geluid niet relevant is. Wat is het fanpercentage onder load met de 2080?
als msi afterburner FB fan is, dan 41% bij load. 10 min stress test. Core en memory blijft stabiel hetzelfde.

gpou 73 graden max

Dus lijkt me dat die cooler prima is en ik gewoon voor x2 2080ti kan gaan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denkt 't wel dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 19:59
Kan er altijd nog met zon nzxt kit een aio watercooler op zetten, een simpele goedkope aio hield mijn 1080ti onder de 55c met 1000 rpm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 13:29
Mijn 2080 FE is duidelijk hoorbaar op de minimale fan speed, anderen daar ook last van? Heb al contact gehad met nvidia, maar die zeggen dat dit normaal is. Het is een irritante zoem, duidelijk buiten de kast hoorbaar.

Heeft iemand al met succes de XC of de XC ultra bios (uit link OP) geflashed? Kunnen de fans dan naar 0 rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
Phorze schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:26:
Mijn 2080 FE is duidelijk hoorbaar op de minimale fan speed, anderen daar ook last van? Heb al contact gehad met nvidia, maar die zeggen dat dit normaal is. Het is een irritante zoem, duidelijk buiten de kast hoorbaar.
[...]
Ik heb dat 'probleem' ook. Bij mij maakt het echter niet uit of de kaart idle is of op full-load, het geluidsniveau is volgens mij zo goed als gelijk. Volgens GPU-Z draait de fan constant op 1500RPM (lijkt mij wat veel trouwens).

Mijn oude 290X was 'idle' stiller, maar wanneer er ook maar een beetje load op kwam, ging het geluidsniveau flink omhoog. Mijn grootste frustratie was dat zelfs bij het kijken van streams de fan-speed omhoog ging en dan wisselde de kaart regelmatig van fan-speed.

Ik heb toch een voorkeur voor het constante, lichte gezoen van mijn 2080FE.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 08-10-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Abom schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Ik heb dat 'probleem' ook. Bij mij maakt het echter niet uit of de kaart idle is of op full-load, het geluidsniveau is volgens mij zo goed als gelijk. Volgens GPU-Z draait de fan constant op 1500RPM (lijkt mij wat veel trouwens).
Klopt, volgens mij is de koeler exact dezelfde als die op de TI FE. Die heeft een veel grotere die. Voor de 2080 is de koeler dus ruim voldoende. Vandaar dat ik ook geinteresseerd ben in fanspeeds onder de 41% (1500rpm). Dit gaat niet zonder bios mod/flash.

[ Voor 21% gewijzigd door Phorze op 08-10-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb mijn MSI RTX 2080 Ventus OC nu zonder problemen een OC gegeven. Core draait op 2070 tot max 2085 en het geheugen heb ik op 7300 draaien. Wordt ook niet vreselijk warm. Vraag mij af of het nog verder kan, maar volgens mij is dit al wel een aardige OC met stock cooling? Hoorde dat mensen aanraden tot 2020 te gaan op de core, hoger begint kritisch te worden? Heb power op 105% gezet voor nu. Zou hoger nog wat doen of maakt dat niet zoveel? Ben benieuwd naar anderen hun OC resultaten.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo geregeld, woensdag bij Alternate mijn inno3d2080 omruilen voor inno3d2080ti (x2 variant). 1199 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 08-10-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Phorze, de FE kun je niet flashen op 't moment en ja een EVGA bios geeft andere kaarten inderdaad een idle-fan-stop.

@DAMAGE, waar heb je dat gelezen over die maximale core? Gewoon gaan zover je kaart kan en de powerlimit kan sowieso helemaal open. De reference PCBs zijn bij deze serie erg over-engineered en kunnen 't makkelijk hebben. De enige factor die 'n rol speelt om niet te hoog te gaan is wat je zelf wilt verdragen als geluid. Verder kan 't geheugen vast wel 7700 of zelfs 8000 zonder problemen. Zelf heb ik er meerdere in m'n handen gehad en tot op heden haalt 80% de +1GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Vipeax hoorde het van een goede vriend, die had het weer ergens in een Youtube video gehoord volgens mij van mensen die de 2080 aan het overclocken waren geweest. Ik heb nog geen idee wat een beetje fatsoenlijke waardes zijn voor deze kaartjes :)

Ik had de core nog 10 mhz verder geduwd gister maar toen kreeg ik wel een crash volgens mij. Denk dat ik dan het core voltage wat hoger moet zetten, maar als ik in Afterburner die unlock dan kan ik hem alsnog niet instellen. Zal wel iets meer voor moeten gebeuren denk ik.

Zal vanavond eens kijken hoe ver ik het geheugen kan krijgen op mijn kaart en hoe stabiel dat blijft. Wel benieuwd naar! Ga ook proberen om de power vol open te zetten. Het lijkt echter wel doordat ik de kaart op 105% heb gezet, hij ook al op hogere clocks draait. De boost van mijn kaart zou op 1.8ghz moeten zitten, maar met +80mhz en 105% power kom ik dus op 2070, 2085 uit, dat klopt wel? (Ik zie dit aantal mhz staan in de overlay van Afterburner in game)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
[quote]Paprika schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:51:
@Phorze, de FE kun je niet flashen op 't moment en ja een EVGA bios geeft andere kaarten inderdaad een idle-fan-stop.

Ok. Dus alle reference PCB kaarten kunnen geflashed worden behalve de FE? Bummer. Enig idee of dit uberhaupt gaat lukken ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVIDIA heeft iets met hun kaarten gedaan waardoor je 'n PCB error krijgt. In het verleden had NVFLASH een aantal extra parameters hiervoor (-4 -5), maar de huidige release heeft alleen -6 om de vendor te overschrijven. Dus ja, bijna alle kaarten kun je cross-flashen behalve de FE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Ok, dat vereist dus minimaal een update van nvflash, als die er al komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik neem aan dat mijn 6800k de 2080ti niet gaat bottlenecken? Kan niks vinden op google combi met deze cpu kaart.

Edit: volgens mij moet het bij 4k gamen niet echt uitmaken wat voor cpu je hebt en moet het dus goedkomen aangezien ik 4k wil.

[ Voor 37% gewijzigd door TweakerVincent op 09-10-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Misschien geen bottlenek qua gpu gebruik maar wel minder fps overal, ook op hogere resoluties. Dit had ik overigens ook met de GTX 980 Ti.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:36
TweakerVincent schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:01:
Ik neem aan dat mijn 6800k de 2080ti niet gaat bottlenecken? Kan niks vinden op google combi met deze cpu kaart.

Edit: volgens mij moet het bij 4k gamen niet echt uitmaken wat voor cpu je hebt en moet het dus goedkomen aangezien ik 4k wil.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. wat voor CPU is te adviseren bij de 2080TI. heb een 7700k maar vraag me af op de nieuwste 2018/2019 games icm 2080ti de CPU niet de limiterende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van je instellingen zal ongeveer iedere CPU wel 'n bottleneck kunnen vormen, ook de 8700k. Maakt dat wat uit? Als je met je huidige CPU nu een bepaalde fps behaald dan haal je dat met de 2080Ti ook alleen kun je dit met meer grafische instellingen en/of een hogere resolutie doen. Als je 144Hz wilt in iedere game heb je sowieso een probleem want er is geen enkele CPU die dat op dit moment kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Hoe hoger de instellingen en resolutie, hoe minder verschil er tussen cpus zit.
Far cry 5 ultra 4k scheelt 6 fps tussen mijn 4770k en de i9 10 core van HWI met een rtx 2080.
50 vs 56 fps op 4k ultra, op ful hd medium is dat 90 vs 137 fps.

Edit de msi 2080 ventus loopt standaard ook op 1875mhz boost klok volgens afterburner zag ik net.
Ik dacht dat het max 1800mhz was :)
hij word dan 68 graden met standaard fan profiel, je kan de fans goed horen draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door Goofy1978 op 10-10-2018 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

Lees ik nou goed uit deze review dat de RTX2070 beter presteert dan de 1080?
https://www.hardocp.com/a...g_z_performance_review/12

Niet superveel meer, maar de prijs gaat wel 100 euro meer zijn. Ik vraag me af of het dat waard gaat zijn...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De nieuwe 416.34 driver geeft wel een boost bij fc5 zeg, 4k ultra met aa was met de vorige 50fps gemiddeld met de 416.34 driver 58fps gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Iemand al een RTX 2080 ti overgeclockt en assassinss creed odyssey geprobeerd?
Als ik ook maar iets overclock klapt het spel in het menu er meteen uit.

Ik heb 2 x Palit GeForce RTX 2080 Ti Gaming Pro OC, 11264 MB GDDR6

Tijdens dat spel is NVlink uitgeschakeld in de nvidia control panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens 1 kaart geprobeerd in 't systeem en ze omgewisseld om te kijken of het niet aan 1 kaart specifiek ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wanneer is het mogelijk raytracing te testen? Moet daarvoor eerst een aparte driver gereleased worden? of kan het al met tombraider?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:33:
Wanneer is het mogelijk raytracing te testen? Moet daarvoor eerst een aparte driver gereleased worden? of kan het al met tombraider?
Tombraider moet gepatched worden. De laatste NVIDIA drivers bieden gewoon RTX ondersteuning op API niveau. Ik heb hier de binaries staan voor een demo om een beetje met RTX te spelen :+ (is mijn gecompileerde set van https://github.com/Micros...iniEngineSample/readme.md).

The keys '1'...'7' can be used to cycle through different modes (or using Backspace to open up the MiniEngine and going to Application/Raytracing/RaytraceMode):

Off - [1] Full rasterization.
Bary Rays - [2] Primary rays that return the barycentric of the intersected triangle.
Refl Bary - [3] Secondary reflection rays that return the barycentric of the intersected triangle.
Shadow Rays - [4] Secondary shadow rays are fired and return black/white depending on if a hit is found.
Diffuse&ShadowMaps - [5] Primary rays are fired that calculate diffuse lighting and use a rasterized shadow map.
Diffuse&ShadowRays - [6] Fully-raytraced pass that shoots primary rays for diffuse lights and recursively fires shadow rays.
Reflection Rays - [7] Hybrid pass that renders primary diffuse with rasterization and if the ground plane is detected, fires of reflections rays.

Controls:
forward/backward/strafe - left thumbstick or WASD (FPS controls).
triggers or E/Q - camera up/down .
right thumbstick or mouse - camera yaw/pitch.
F - freeze/unfreeze camera.
right/left - cycle through pre-set camera positions.
click left thumbstick or lshift - toggle slow movement.
back button or backspace - open debug menu.
dpad or arrow keys - navigate debug menu.
button or return - toggle debug menu item.
dpad left/right or left/right arrow key - adjust debug menu values.

Als je dan een beetje met de instellingen speelt (via backspace kun je extra filters aanzetten zoals TAA) krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMr8dBy.jpg

Enjoy :+...

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 18-10-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:38
Goofy1978 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:20:
Hoe hoger de instellingen en resolutie, hoe minder verschil er tussen cpus zit.
Far cry 5 ultra 4k scheelt 6 fps tussen mijn 4770k en de i9 10 core van HWI met een rtx 2080.
50 vs 56 fps op 4k ultra, op ful hd medium is dat 90 vs 137 fps.

Edit de msi 2080 ventus loopt standaard ook op 1875mhz boost klok volgens afterburner zag ik net.
Ik dacht dat het max 1800mhz was :)
hij word dan 68 graden met standaard fan profiel, je kan de fans goed horen draaien.
Ik speel nog op een EX58-moederbord (2009) met een X5650 en een RTX 2080 Ti. 8)

Ben aan het wachten op de release van de Core i9 9900k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Paprika schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:42:
Heb je al eens 1 kaart geprobeerd in 't systeem en ze omgewisseld om te kijken of het niet aan 1 kaart specifiek ligt?
Nee kan ook niet heb er waterkoeling op zitten.
Ik zag in overclock reviews van een andere kaart (geen FE) dat ze ca 9% meer fps halen.
Ik haal genoeg FPS om lekker te spelen maar 9% extra is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Werkt die demo ook op AMD-kaarten? Is die code van MS platform-agnostisch of is dit (meer) aangepast aan de Nvidia-hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn standaard DX12 calls, dus niet vendor specifiek. Uiteraard biedt alleen NVIDIA hardware support met RTX kaarten. Fallback support voor AMD kaarten zit er ook gewoon in.

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 18-10-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:53:
Zijn standaard DX12 calls, dus niet vendor specifiek. Uiteraard biedt alleen NVIDIA hardware support met RTX kaarten. Fallback support voor AMD kaarten zit er ook gewoon in.
vandaag en morgen geen tijd om te testen. Is 4K een beetje te doen met deze demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik render hem op een belachelijke hoeveelheid fps, dus ja.

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 18-10-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:53:
Zou het nog zin hebben om het te proberen met mijn HD 7850 (lage FPS maar het werkt) of begin ik er beter niet aan omdat het gaat crashen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 18-10-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kun je beter 1 van deze proberen, omdat ze lichter zijn:
https://drive.google.com/...IKy3HNOInnuY2VrVq_vAdMyer
https://drive.google.com/...tKEPbRkvAtBE5cLMcGpuEpiYH
Verder moet je wel Windows 10 met de October update draaien (en uiteraard een DX12 compatible GPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Net ook even met die MS RT demo gespeeld. Holy coilwhine Batman, wat een vleermuizen geluid maakt mijn Ti... Alsof je op een telefoon speaker op halfvolume een vleerhonden documantaire aan t kijken bent...

Het ding lockt daarnaast m'n GPU op 1350mhz en loopt vervolgens blij 1700 fps, tot "slechts" 950-1000 in hybrid mode 7. Moet zeggen dat ik het er niet heel erg goed vind uitzien.

Morgen nog eens even kijken hoe dit gaat op m'n andere kaarten, want dit is genoeg ellendig geluid om deze kaart voor om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 02:18:
Net ook even met die MS RT demo gespeeld. Holy coilwhine Batman, wat een vleermuizen geluid maakt mijn Ti... Alsof je op een telefoon speaker op halfvolume een vleerhonden documantaire aan t kijken bent...
Ik heb genoeg non-Ti modellen in m'n gehad en die deden dat ook allemaal. >= 1000 FPS is ook wel zeldzaam laten we eerlijk zijn. ;) Nu weet ik niet hoe erg die van jou is, maar ik hoor de coilwhine bij die demo zeer zeker ook. Als ik "door de muren" heen vlieg en alles zwart wordt is 't weer weg terwijl ik dan meer FPS heb. Je kunt ook nog Async Compute aanzetten (backspace -> graphics -> SSAO) overigens.

Verder is dit een hele goede test of je overclock stabiel is. Als deze een uur bijft lopen zonder vanzelf te sluiten (= driver crash/DX error) dan weet je dat 't goed zit :+

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 19-10-2018 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Paprika schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Tombraider moet gepatched worden. De laatste NVIDIA drivers bieden gewoon RTX ondersteuning op API niveau. Ik heb hier de binaries staan voor een demo om een beetje met RTX te spelen :+ (is mijn gecompileerde set van https://github.com/Micros...iniEngineSample/readme.md).

The keys '1'...'7' can be used to cycle through different modes (or using Backspace to open up the MiniEngine and going to Application/Raytracing/RaytraceMode):

Off - [1] Full rasterization.
Bary Rays - [2] Primary rays that return the barycentric of the intersected triangle.
Refl Bary - [3] Secondary reflection rays that return the barycentric of the intersected triangle.
Shadow Rays - [4] Secondary shadow rays are fired and return black/white depending on if a hit is found.
Diffuse&ShadowMaps - [5] Primary rays are fired that calculate diffuse lighting and use a rasterized shadow map.
Diffuse&ShadowRays - [6] Fully-raytraced pass that shoots primary rays for diffuse lights and recursively fires shadow rays.
Reflection Rays - [7] Hybrid pass that renders primary diffuse with rasterization and if the ground plane is detected, fires of reflections rays.

Controls:
forward/backward/strafe - left thumbstick or WASD (FPS controls).
triggers or E/Q - camera up/down .
right thumbstick or mouse - camera yaw/pitch.
F - freeze/unfreeze camera.
right/left - cycle through pre-set camera positions.
click left thumbstick or lshift - toggle slow movement.
back button or backspace - open debug menu.
dpad or arrow keys - navigate debug menu.
button or return - toggle debug menu item.
dpad left/right or left/right arrow key - adjust debug menu values.

Als je dan een beetje met de instellingen speelt (via backspace kun je extra filters aanzetten zoals TAA) krijg je zoiets:
[Afbeelding]

Enjoy :+...
ik probeer de executable te runnen maar ik zie alleen dat hij mijn 2080ti detecteert maar doet verder niks? (sluit venster af)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie https://github.com/Micros...s/Desktop/D3D12Raytracing requirements stuk.
Phorze schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:18:
Ok. Dus alle reference PCB kaarten kunnen geflashed worden behalve de FE? Bummer. Enig idee of dit uberhaupt gaat lukken ooit?
Nou, nu dus! Ik heb het zelf opgelost, maar W1zzard gaf al aan dat ie mijn versie ook al op TPU wil gaan plaatsen mocht je hem liever daar downloaden :+.

https://drive.google.com/...QF2QRXQfpQPbeEEOlFnKU01df

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tX6cn0F.png

*O* :)F

[ Voor 69% gewijzigd door Paprika op 21-10-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manupc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 19:58
Paprika schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:04:

Nou, nu dus! Ik heb het zelf opgelost, maar W1zzard gaf al aan dat ie mijn versie ook al op TPU wil gaan plaatsen mocht je hem liever daar downloaden :+.

https://drive.google.com/...QF2QRXQfpQPbeEEOlFnKU01df

*O* :)F
k heb een MSI RTX 2070 Armor en ik vraag me af of met de patched nvflash tool kan ik de device ID overschrijven om deze te flashen naar een RTX Armor OC bios die heb ik op Techpowerup gevonden:

https://www.techpowerup.c...&memType=&memSize=&since=

Met deze bios zou ik 10W Power Limit extra kunnen gebruiken.
Beide kaarten lijken heel veel op elkaar alleen de gpu van de Armor OC behoor tot de Rev. A binned chips.

[ Voor 5% gewijzigd door Manupc op 21-10-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manupc schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

k heb een MSI RTX 2070 Armor en ik vraag me af of met de patched nvflash tool kan ik de device ID overschrijven om deze te flashen naar een RTX Armor OC bios die heb ik op Techpowerup gevonden:

https://www.techpowerup.c...&memType=&memSize=&since=

Met deze bios zou ik 10W Power Limit extra kunnen gebruiken.
Beide kaarten lijken heel veel op elkaar alleen de gpu van de Armor OC behoor tot de Rev. A binned chips.
Die functionaliteit heb ik een paar uur geleden toegevoegd. In de basis zou ik zeer verrast zijn als het niet zou werken, maar het blijft een gevalletje eigen risico. Heb je een andere PC, andere videokaart of iGPU tot je beschikking om de kaart terug te kunnen flashen in het ergste geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manupc
Paprika schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:14:
[...]

Die functionaliteit heb ik een paar uur geleden toegevoegd. In de basis zou ik zeer verrast zijn als het niet zou werken, maar het blijft een gevalletje eigen risico. Heb je een andere PC, andere videokaart of iGPU tot je beschikking om de kaart terug te kunnen flashen in het ergste geval?
Ik heb wel iGPU. Nu is wel de vraag als het mis gaat of nvflash kan de kaart nog vinden en terugflashen. :X
De bios gevonden op TPU zijn net nieuw en niet getest. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Manupc op 21-10-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manupc schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Ik heb wel iGPU. Nu is wel de vraag als het mis gaat of nvflash kan de kaart nog vinden en terugflashen. :X
De bios gevonden op TPU zijn net nieuw en niet getest. :X
Kun je een linkje delen met jouw stock bios? Dan kan ik in ieder geval kijken of de upload plausibel is. Verder kun je beter even wachten op de BIOS van de Gaming Z denk ik dan.

Afbeeldingslocatie: https://www.tomshw.de/wp-content/uploads/2018/10/NVSMI-Armor.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.tomshw.de/wp-content/uploads/2018/10/NVSMI-1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 21-10-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manupc
Paprika schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Kun je een linkje delen met jouw stock bios? Dan kan ik in ieder geval kijken of de upload plausibel is. Verder kun je beter even wachten op de BIOS van de Gaming Z denk ik dan.
Jazeker:

https://drive.google.com/...q9i9kvEY/view?usp=sharing

Heb al zelf met een hex editor vergelijken en toch zijn er kleine verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Manupc, waarschijnlijk is er alsnog slecht nieuws. Ik heb contact gehad met Igor van TomsHardware en met de software matige blokkade eruit komt er tijdens het flashen een error response terug. Dit lijkt een hardware matige beperking te zijn, maar ik heb natuurlijk zelf geen toegang tot de kaart dus het is onmogelijk om dit goed vast te stellen. De chip geeft namelijk zelf een 0x5a response terug en dit zou zich moeten laten vertalen tot een NV_UCODE_ERR_CODE_DEVID_MATCH_LIST_DEVID_MATCH_FAILED statuscode.

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 21-10-2018 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorze
oOo _/-\o_

EVGA bios staat er op. Lekker stil is hij nu :z
Onder load moet ik hem nog even testen. De standaard power limit is in beide gevallen gewoon 225Watt volgens mij dus ik verwacht geen gekke dingen.
Paprika schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:04:

[ Voor 23% gewijzigd door Phorze op 23-10-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dus als ik het goed begrijp kun je als je geen FE hebt alle overige biossen gebruiken?
Om bijvoorbeeld een hogere powerlimit en clock te krijgen...
Zie het nieuws van gigabyte vandaag (bij de buren)

[ Voor 14% gewijzigd door kmichael op 25-10-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik zit te kijken naar een nieuwe kaart in deze serie, maar vraag me af wat het max is wat mijn voeding aan kan:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM

Toch maar vervangen of zou hij een 2070 nog net trekken?
Verder zit er een i5-4690K in het systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 26-10-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Arjant2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:09:
Ik zit te kijken naar een nieuwe kaart in deze serie, maar vraag me af wat het max is wat mijn voeding aan kan:

Dat moet makkelijk gaan 200w voor gpu en 150 voor cpu( is al ruim genomen )heb je nog zat over voor een ssd en dvd brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 15:02
Mijn 2070 is binnen en zit in m'n kast, alleen kan ik de RGB verlichting niet aanpassen, blijkbaar werkt dat niet onder een Z170 chipset :(

Iemand hier ervaring mee, en zo ja hoe op te lossen?

Edit: gefopt, herstarten is ook zo'n ding he. :+
Dan maar een foto:
https://imgur.com/a/0bEYiwP

[ Voor 26% gewijzigd door Flapwaaier op 26-10-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ziet er netjes uit!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Heb een msi 2080 ventus oc werkt prima, maar volgens de site van msi zou hij ook zero frozer moeten ondersteunen dus dat de fans uitvallen bij weinig belasting.
Dat is niet het geval ze blijven altijd op 24% draaien @ 900tpm ook met afterburner kun je ze niet uitzetten.
De kaart loopt volgens afterburner altijd minimaal 1260mhz en 7000mhz geheugen snelheid, weet niet of dat normaal is bij 2080 series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kmichael schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:20:
Dus als ik het goed begrijp kun je als je geen FE hebt alle overige biossen gebruiken?
Om bijvoorbeeld een hogere powerlimit en clock te krijgen...
Zie het nieuws van gigabyte vandaag (bij de buren)
Gewoon de bios van GALAX gebruiken als je gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Nvidia Users Reporting Tons of Issues with the RTX 2080/2080Ti GPUs – DOAs, Crashing & Stuttering Reported

Hier ook een RMA verzoek ingediend bij Nvidia. RTX 2080 TI FE heeft het 5 dagen vol gehouden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ow jee, ik heb ook net een 2080ti, zie dit nu pas helaas. Balen anders had ik het nog afgewacht, maar dan zit er dik in dat deze kaart terug gaat. Voordat duidelijk is wat er aan de hand is, met deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overclock scaling van mijn RTX2080 in Unigine Valley (3440x1440):
https://i.imgur.com/HhhlQhy.png

De RTX2080 reageert erg positief op sneller geheugen (dit zie ik ook in 3DMark en games terug, maar daarvoor heb ik geen uitgebreide resultaten). Helaas zegt dit helemaal niets over de RTX2070 (zelfde geheugenchips, zelfde 256-bit bus, minder shaderunits) en RTX2080Ti (zelfde geheugenchips, grotere 352-bit bus, meer shader units)

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 01-11-2018 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Een aantal weken draaide mijn inno3d 2080ti goed. Afgelopen 1.5 wk vakantie en las opeens het bekende bericht over kapotte 2080ti’s... nog niet kunnen testen maar als ik 2 weken stabiel gedraaid heb, kan dat betekenen dat ik geluk heb? Of kan het nog ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan nog altijd gewoon stuk gaan. Maakt 't veel uit? Daar zijn RMA procedures toch voor... Of wil je hem nu onder een stolp bewaren zodat ie nooit stuk kan gaan? :+

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 01-11-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 13:15

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Paprika schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:50:
Kan nog altijd gewoon stuk gaan. Maakt 't veel uit? Daar zijn RMA procedures toch voor... Of wil je hem nu onder een stolp bewaren zodat ie nooit stuk kan gaan? :+
Denk eerder dat mensen geneigd zijn hun geld terug te willen tot de problemen verholpen zijn met evt nieuwere batches.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
RMA procedures,nee dank je,

Zeker niet als het nog niet eens bekend is wat nou de oorzaak is er van.Die van mij gaat terug naar de winkel
Wat Blaat hierboven zegt,laat eerst maar eens duidelijk worden wat nou het probleem is met deze serie kaarten

[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 01-11-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:57:
[...]

Denk eerder dat mensen geneigd zijn hun geld terug te willen tot de problemen verholpen zijn met evt nieuwere batches.
Met 3.5 week wordt dat wat lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Ik wacht al een meer dan week op een reactie van Nvidia, bevestiging van RMA of iets van vervolg procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 13:15

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Paprika schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:59:
[...]

Zeker! Maar niet iedereen heeft de kaart natuurlijk al zo lang.

Het zou mij eerlijk gezegd niets verbazen als de oorzaak van het probleem te vinden gaat zijn in de koeler die net buiten tolerantie uitgefreesd is. Dan kan je ergens een drukpunt krijgen wat bij temperatuurwisselingen snel voor uiteenlopende problemen kan zorgen.

Of zijn er ook problemen gerapporteerd bij mensen met een waterblok/custom cooler erop?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Paprika schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:59:
[...]

Zeker waar,je zit niet meer in de 14 dagen koop op afstand periode, je bent dan aangewezen op hoe schappelijk de winkel is.
[b]Blaat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:02:
[...]

Zeker! Maar niet iedereen heeft de kaart natuurlijk al zo lang.

Het zou mij eerlijk gezegd niets verbazen als de oorzaak van het probleem te vinden gaat zijn in de koeler die net buiten tolerantie uitgefreesd is. Dan kan je ergens een drukpunt krijgen van bij temperatuurwisselingen snel voor problemen kan zorgen.

Of zijn er ook problemen gerapporteerd bij mensen met een waterblok erop?
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de VRAM geheugen chips,maar niets is nog zeker als ik het zo zie.
Feit is wel dat ze spontaan ineens kapot gaan, zonder waarschuwing, zonder dat de gebruiker er wat aan kan doen.
Kw4kje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:01:
Ik wacht al een meer dan week op een reactie van Nvidia, bevestiging van RMA of iets van vervolg procedure.
Je hebt de kaart rechtreeks besteld bij NVIDIA?, wat ik er van zag is de support niet best bij NVIDIA,wat je op de forums ziet dan,maar goed dat kan een verkeerd beeld zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door freaky35 op 01-11-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb goede ervaringen, maar(!) met de huidige drukte moet je ze helaas een paar keer bellen dan pakken ze het wel op en dan gaat 't heel snel gelukkig. Dit was altijd een retour en geen RMA overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 01-11-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
freaky35 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:02:
[...]

Je hebt de kaart rechtreeks besteld bij NVIDIA?, wat ik er van zag is de support niet best bij NVIDIA,wat je op de forums ziet dan,maar goed dat kan een verkeerd beeld zijn.
Ja bij Nvidia. Dan klopt het beeld aardig tot nu toe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:02:
[...]
Of zijn er ook problemen gerapporteerd bij mensen met een waterblok/custom cooler erop?
Ja die zijn er ook, zeker op overclock.net komen die regelmatig langs.

Ik vraag me ook af of dit bij de 2080 gewoon niet speelt of dat het door de veel kleinere hoeveelheid aantallen komt dat je daar vrijwel niets vreemds over hoort. Uiteindelijk geldt dat de meesten die bereidt zijn 't bedrag van een 2080 neer te tellen al een 1080Ti hadden of meteen doorgaan naar een 2080Ti.

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 01-11-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Maar het zou toch alleen bij een kleine groep gebruikers voorkomen? Het lijkt nu net alsof iedereen problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
TweakerVincent schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:44:
Maar het zou toch alleen bij een kleine groep gebruikers voorkomen? Het lijkt nu net alsof iedereen problemen heeft?
Het is juist opvallend dat het zo'n groot aantal is,bij de relatief kleine groep die deze kaarten heeft.
Zie het Nvidia forum,daar staat het er ook vol mee.

Plus het gebeurd al bij veelal nieuwe kaarten en meestal op dezelfde manier en het gaat dan vooral om de 2080ti FE( en daarop gebaseerde custom kaarten)

de Custom kaarten,met Custom PCB,lijken hier veel minder last van te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 01-11-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

In dit topic tot nu 1 geval, zouden er wel meer zijn denk ik wanneer het echt vaak gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Reddit kwamen ze op ~3% uitval en ~10% met iets van problemen, maar "iets van problemen" (lees: applicatie crashes, driver problemen enz). Dat was op basis van zo'n 150 eigenaren. Iets van problemen vind ik overigens onzinnig om te meten, want laten we realistisch zijn.... de meesten maken er ook gewoon een potje van zeg.

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 01-11-2018 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat vind ik best een hoog percentage voor zo'n korte tijd na de verkoop, wetende dat al die kaarten zijn getest voordat ze de deur uit zijn gegaan. Als het probleem zich de eerste weken voordoet dan valt het mee maar als het na 1,2,3,4 jaar ook nog ineens kan gebeuren en de garantie al voorbij is...
Misschien beter een aftermarket-kaart kiezen?
Arjant2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:09:

Jij overschat nogal het vermogen wat jouw hardware nodig heeft. Buiten de CPU en de grafische kaart zit je waarschijnlijk rond de 50-100 W, waarschijnlijk dichter bij 50. Voor de CPU en de grafische kaart zal jij inderdaad niet boven de 350 W gaan. Het komt zelden voor dat de CPU en grafische kaart tegelijkertijd maximaal belast worden maar zelfs wanneer dat gebeurt zit je nog goed.
Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/articles-info/1039/bench/Power_01.png
Het is onwaarschijnlijk dat die CPU bij een spelletje zwaarder belast wordt dan bij Prime95. Qua vermogen is dat geen probleem, Volgens TheMask is het een matige voeding (te duur voor wat je krijgt) maar ik denk niet dat er een reden is om die te vervangen voor een 2070 en die quad-core CPU.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 01-11-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Paprika schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:09:
Op Reddit kwamen ze op ~3% uitval en ~10% met iets van problemen, maar "iets van problemen" (lees: applicatie crashes, driver problemen enz). Dat was op basis van zo'n 150 eigenaren. Iets van problemen vind ik overigens onzinnig om te meten, want laten we realistisch zijn.... de meesten maken er ook gewoon een potje van zeg.
Mja wat bedoel je precies met het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:12:
[...]
Mja wat bedoel je precies met het laatste :)
Dit is op basis van de wat meer "hardcore" fora. Het merendeel heeft geen idee hoe drivers werken, installeren NVIDIA Inspector en maken de meest vreemde pofielen, flashen de meest willekeurige BIOS bestanden (bv op de FE een bios waardoor de fan op een RPM gaat zitten die ie letterlijk niet aankan en daardoor gaat de fan daadwerkelijk stuk), vervangt de koeler en vergeten er thermal stickers op te plakken en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vanavond mijn inno3d maar eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Jezus, spannende tijden zeg. Koop je een kaart van 1400 euro; is ie kapot na enkele dagen.
Verder blijft het stil rond DLSS en raytracing. Ik zit met PC kriebels en zal mn pc willen upgraden in de komende maanden .. maar voorlopig volg ik alles op en wacht af...

[ Voor 8% gewijzigd door SideShow op 01-11-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
SideShow schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:22:
Jezus, spannende tijden zeg. Koop je een kaart van 1400 euro; is ie kapot na enkele dagen.
Verder blijft het stil rond DLSS en raytracing. Ik zit met PC kriebels en zal mn pc willen upgraden in de komende maanden .. maar voorlopig volg ik alles op en wacht af...
Ik heb enkele weken geleden een compleet nieuwe pc voor gaming gebouwd. Alleen de videokaart (2080 Ti) ontbreekt nog (pre-order sinds 30 september). De levertijd is nog steeds onbekend en als ik het allemaal zo lees wordt het een loterij of de kaart wel OK is :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Sharpp schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:59:
[...]

Ik heb enkele weken geleden een compleet nieuwe pc voor gaming gebouwd. Alleen de videokaart (2080 Ti) ontbreekt nog (pre-order sinds 30 september). De levertijd is nog steeds onbekend en als ik het allemaal zo lees wordt het een loterij of de kaart wel OK is :(
Ik zou dan sowieso de pre order van de kaart annuleren, ze zijn mondjes maat beschikbaar,maar je moet er wel bovenop zitten, zeg maar.
Bij pricewatch en verschillende online sites,deze is bv op voorraad:

https://www.informatique....gn=166&utm_content=191388

Maar je hebt geen andere kaart die je tijdelijk kan gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 01-11-2018 15:19 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste