De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste
Acties:
  • 586.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

downtime schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:02:
Neem voor de aardigheid eens Singapore als startpunt. Dan moet je in elk geval lager uitkomen. Je hebt nu het worst case scenario gekozen waarbij schepen al bijna in de Rode Zee varen.
Ja, en als ik Madagascar kies scheelt het nog minder. Maar zo lees ik het niet in het artikel. Misschien lees ik het te letterlijk, maar zoals ik het lees: Van de punt bij Gibraltar tot de "punt" bij Somalie.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LED3_soBASIw2xBwZic_jmb7gs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AOEmNBoKckHQrslQf5pfX4Ji.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oke, ze gaan er dus van uit dat het schip nog niet vetrokken is (of in ieder geval niet voorbij Indonesië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
Matis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Oke, ze gaan er dus van uit dat het schip nog niet vetrokken is (of in ieder geval niet voorbij Indonesië).
Ze definiëren toch alleen vanuit de indische en atlantische oceaan ?
Daar kun je ook veel zuidelijker op zitten (al zal dat niet zo gauw het geval zijn omdat de meeste havens vrij noordelijke liggen), dus het zal wellicht voor de meeste gevallen wel wat erg positief gerekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:28:
Ze definiëren toch alleen vanuit de indische en atlantische oceaan ?
Daar kun je ook veel zuidelijker op zitten (al zal dat niet zo gauw het geval zijn omdat de meeste havens vrij noordelijke liggen), dus het zal wellicht voor de meeste gevallen wel wat erg positief gerekend zijn.
Klopt, maar ik ging ervan uit dat zo'n schip al bijna bij Somalië was. Want de blokkade is pas een paar dagen.

Ik vind het zeer optimistisch berekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
https://edition.cnn.com/2...iner-scli-intl/index.html

Op CNN zijn ze ook wat minder optimistisch...

The time saved by the passage is almost invaluable. Today, a ship traveling from a port in Italy to India, for instance, would cover around 4,400 nautical miles if it passed through the Suez Canal -- a journey that, at a speed of 20 knots, would take about nine days.
But the second-quickest way to complete that same journey would be via the Cape of Good Hope and around Africa. At the same speed, it would take three weeks to traverse the route, which is 10,500 nautical miles long.

Transportkosten zullen een stuk hoger liggen en dat gaan we als consument direct merken in onze portemonnee.

[ Voor 46% gewijzigd door Lethalis op 26-03-2021 20:10 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lethalis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:08:

Transportkosten zullen een stuk hoger liggen en dat gaan we als consument direct merken in onze portemonnee.
Denk je? Ik vermoed dat we niet zoveel productie naar het Verre Oosten hadden verplaatst als de transportkosten een groot deel van de prijs vormden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
downtime schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Denk je? Ik vermoed dat we niet zoveel productie naar het Verre Oosten hadden verplaatst als de transportkosten een groot deel van de prijs vormden.
Kosten zijn wel een van de redenen waarom er nu zulke grote container schepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:30
[...]

Ligt er natuurlijk aan. Als ze daar voor 20% van de kosten van hier produceren met nog 10% voor transport erbij en dat wordt 30% voor het transport, dan scheelt dat toch aanzienlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Wat is dit voor raar argument?

Dat kanaal wordt al een tijdje meegerekend. Als transportkosten niet significant waren, was dat kanaal er niet. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Voutloos schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Dat kanaal wordt al een tijdje meegerekend. Als transportkosten niet significant waren, was dat kanaal er niet. 8)7
Met de hoeveelheid spullen die door dat kanaal gaan hoeft de transportprijs helemaal geen groot deel van de kostprijs te zijn om waardevol te zijn. En het kanaal is er al sinds het einde van de industriele revolutie, ver voor de massale verplaatsing van productie naar het oosten.

[ Voor 13% gewijzigd door RagingPenguin op 27-03-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voutloos schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Online zie ik een prijs van $ 3200 dollar voor een doorvaart door het kanaal voor een groot schip. Maar het aantal schepen wat door dat kanaal vaart is groot en zo verdient dat kanaal zichzelf terug. En voor een groot containerschip is dat minder dan een dollar per container.

Ik zie online prijzen tot € 5000 voor vervoer van een container (12m lengte) tussen Azië en Europa. En zo’n container is groot dus per artikel gaat het om een habbekrats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Juist, de kanaalkosten zijn een habbekrats en worden al meegerekend. Ik zie niet hoe dat een argument is om te zeggen dat er geen significante kosten zijn als je allemaal via de omweg moet varen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 12:40
En dan willen software programmeurs zoals ons de schepen autonoom laten varen. Terwijl de kosten van het personeel. Kapitein, Technische Crew en andere crew welke vaak uit lage lonen komen gigantisch laag is ten opzichte van andere kosten. :)
Kunnen we software programmeurs meer gaan focussen op software wat problemen oplost door het schip efficiënt te laten varen, energy management and analytics en andere zaken automatiseren.

Autonoom varen? Zal nog voor een lange tijd geen gemeenschap worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 12:52
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eliaz schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:18:
Laat op basis van uitspraken van "industry experts" zien hoeveel de blokkade kost (lineair $400M per uur).
Waar haal jij dat bedrag vandaan? Het lijkt me nogal extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft in zowel Volkskrant als NRC gestaan meen ik grappig dat zoiets snel gaat lopen :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 12:52
downtime schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Stond eerst onderin de footer, maar nu iets duidelijker gemaakt op die site. Meerdere nieuwsbronnen quoten Lloyd's List, een gerenommeerd nieuwsblad voor de maritieme industrie. Die stellen dat er (normaal gesproken) dagelijks $9,6 miljard aan economische waarde door het Suez kanaal verscheept wordt.
Natuurlijk is het een beetje koffiedik kijken, maar 12% van ALLE handel over de hele wereld gaat door het Suez kanaal. Dus het is misschien gek voor te stellen, maar ik denk dat het geen slechte inschatting is. Als je kijkt hoe deze blokkade door sijpelt in de economie.

Maar neem het met een korrel zout, het is natuurlijk niet dat direct al die waarde verdampt. Er zullen veel extra kosten/tijd gemaakt moeten worden om het uiteindelijk recht te trekken. Een deel "verdampt" ook daadwerkelijk (FMCG/grondstoffen die bederven, extra brandstof, afspraken met leveranciers, verzekeringen enzovoort).

Zie ook
https://www.cnbc.com/2021...ion-an-hour-in-goods.html
https://www.bbc.com/news/business-56533250

[ Voor 6% gewijzigd door Eliaz op 27-03-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

downtime schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:03:
Staat hier ook een guesstimate https://istheshipstillstuck.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 12:53

Koenvh

Hier tekenen: ______

YouTube kwam met een suggestie uit de oude doos:

Een aflevering van Andere Tijden over de PC. De aflevering zelf ik ondertussen ook al weer bijna 18 jaar oud :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gisteravond netjes de thinkpad afgesloten, no sweat.

Vanochtend wel sweat, niks nakkes nada, geen power, geen ledje, niks, owhh I was so grumpy.
Gelijk de handel maar uit elkaar, niks spannends te zien, dan maar google'en, hmmm interne accu als verdachte, hmmm zou kunnen die was al wel gaar.

En Eureka, het ding start weer op, whoot !
Maar eens kijken of zo'n accu nog een beetje schappelijk verkrijgbaar is.

(overigens wel suf om dan gelijk geen power-on meer te doen)

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 30-03-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Kleine crosspost, nog iemand met WP kennis die wellicht weet wat er mis is?

raptorix in "[Wordpress] Permalinks werken niet"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Heel flauw devschuuriaans denk ik "het ging al mis bij de installatie" ;)
Wordpress, shared hosting, kennelijk geen toegang tot logging, kan je vooral succes wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Jolly, 80% van de hits op laptop batterijen bij google lijkt dezelfde chinese dropshipper met per (nederlands) domein een ander shop-thematje rond dezelfde content te zijn en een ander plaatje van de klantenservice dame.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 30-03-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
@gekkie zoek je een accu voor een laptop? Of losse 18650's? Die laatste haal ik meestal van nkon.nl

@raptorix je topic doet me denken aan: https://thedailywtf.com/articles/Hot-Notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
mcDavid schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:08:
@gekkie zoek je een accu voor een laptop? Of losse 18650's? Die laatste haal ik meestal van nkon.nl

@raptorix je topic doet me denken aan: https://thedailywtf.com/articles/Hot-Notifications
Ik wist niet zeker wat het beleid is met betrekking tot het plaatsen van Links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
beter example.com gebruiken dan, of iig je links dusdanig aanpassen dat de parser er geen hyperlinks van maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
mcDavid schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:08:
Accu voor de flap, met als resultaten overpriced meuk vanwege de ingecalculeerde shelf-life kosten, chinezen in allerlei NL vermommingen, of relatief nog prijzige tweede-handsjes met onbekende capaciteit.

Naja maar eens kijken wat ik ga doen, kan zijn dat ik hem on-aangesloten weer terug ga plaatsen voor de balans, ding lijkt nu wat meer geneigd achterover te kukelen. En misschien maar uitkijken naar een update ipv accu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
in een ver verleden heb ik dat weleens besteld op replacedirect.nl. Maar ook wel eens gewoon zelf een aftermarket product op ebay gezocht, da's zomaar de helft goedkoper als je het aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah een theoretisch echte zit op 100 euro.
Een gegarandeerd nepper varieert tussen de 30 (zelf naar ali) 40 tot 70 euro (verborgen dropshipper of nl tenten die hem zelf ergens uit china halen).
En een tweedehands moet ook nog 30+ opleveren, met doorgaans nog hoge verzendkosten.

Redelijke kans dat het niets wordt (ik kon tot nu toe immers ook leven met 5% capaciteit van de interne accu, dat verschil met 0 is niet zo heel groot), behalve dan uitkijken naar een laptop update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@gekkie Kun je d'r niet gewoon een paar AA-batterijen insolderen? :P Overigens zou ik voor een neppe gaan, het werkt meestal (maar niet optimaal), maar als je 'm toch alleen aan de oplader gebruikt, is dat ook geen punt.

[ Voor 52% gewijzigd door Koenvh op 31-03-2021 02:53 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 09:30
Deze weergave maakt het wel redelijk indrukwekkend. Nu wil ik niet "die iritante gozer" uithangen maar als je zon zelfde teller zou maken met "aantal gedoodde dieren door de mens voor consumptie" dan zou dat op 3.000.000.000 (3 miljard) per uur uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

raptorix schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Ik wist niet zeker wat het beleid is met betrekking tot het plaatsen van Links ;)
En dus dacht je "als ik niet zeker weet welke links wel en niet mogen, dan maar een link naar een super-spammige site, dáár moeten in ieder geval geen problemen mee zijn". :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
bwerg schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:09:
[...]

En dus dacht je "als ik niet zeker weet welke links wel en niet mogen, dan maar een link naar een super-spammige site, dáár moeten in ieder geval geen problemen mee zijn". :+
Haha, ik had me dat niet zo gerealiseerd, ik had het orgineel er in geplakt en vervolgens xxxxx jes gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Koenvh schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 02:52:
@gekkie Kun je d'r niet gewoon een paar AA-batterijen insolderen? :P Overigens zou ik voor een neppe gaan, het werkt meestal (maar niet optimaal), maar als je 'm toch alleen aan de oplader gebruikt, is dat ook geen punt.
Ik heb nu via een ontzettend shabby Engelse site (waarom zien die er bovengemiddeld vaak uit als rechtstreeks geteleporteerd uit de jaren 90 ?) hun Duitse even shabby zuster site (brexit hmm), iets waar ze in ieder geval de moeite voor hebben gedaan om er een "lenovo" sticker op te plakken, voor 43 euro. Ben benieuwd hoe die zich aanmeld en of er een serial te checken is en of het dus wel of niet origineel gaat blijken te zijn. :p

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 31-03-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@raptorix sowieso niet echt de bedoeling om hier weer je topic te gaan spammen he ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Woy schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:45:
@raptorix sowieso niet echt de bedoeling om hier weer je topic te gaan spammen he ;)
Ik heb inmiddels (waarschijnlijk) de oplossing, dus ik zou niet durven ;)
En dat ik op mijn oude dag nog in WP moet knutselen :(

[ Voor 9% gewijzigd door raptorix op 31-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
gekkie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb nu via een ontzettend shabby Engelse site (waarom zien die er bovengemiddeld vaak uit als rechtstreeks geteleporteerd uit de jaren 90 ?) hun Duitse even shabby zuster site (brexit hmm), iets waar ze in ieder geval de moeite voor hebben gedaan om er een "lenovo" sticker op te plakken, voor 43 euro. Ben benieuwd hoe die zich aanmeld en of er een serial te checken is en of het dus wel of niet origineel gaat blijken te zijn. :p
Gek genoeg zijn er heel veel goedkope originele Lenovo (thinkpad) onderdelen te vinden. Een collega heeft een relatief oude ThinkPad, en af en toe gaat er wat defect. Dan besteld hij online een nieuw onderdeel, zoals een accu, op soms schimmig lijkende websites. Dan denken wij allemaal: dan krijg je een namaak onderdeel. Maar dat komt dan gewoon in een originele Lenovo doos, met verpakking, boekjes, etc. Dus of het is echt, of het is hele goede namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ThomasG schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:50:
[...]
Gek genoeg zijn er heel veel goedkope originele Lenovo (thinkpad) onderdelen te vinden. Een collega heeft een relatief oude ThinkPad, en af en toe gaat er wat defect. Dan besteld hij online een nieuw onderdeel, zoals een accu, op soms schimmig lijkende websites. Dan denken wij allemaal: dan krijg je een namaak onderdeel. Maar dat komt dan gewoon in een originele Lenovo doos, met verpakking, boekjes, etc. Dus of het is echt, of het is hele goede namaak.
Ik heb liever dat ze de accu goed namaken ipv de doos en de boekjes ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Janoz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Ik heb liever dat ze de accu goed namaken ipv de doos en de boekjes ;)
Er staan dus ook gewoon Lenovo serienummers op, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

het was ook soort van een grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:50:
[...]
Mjah normaal gesproken gaat dat aardig (wel eens wat bij bluelink.nl gehaald bijvb), al had ik laatst een X230 keyboard nodig en dat was er in alle smaken behalve US-Qwerty (op zich niet gek, die zakelijke notebooks gaan tweedehands ook alle kanten op qua land, nieuwe toetsenbord er op en gaan), dus dat is een nepper geworden uit China.
Functioneert goed, alleen sommige ik meen de "media, brightness etc." symbooltjes waren in een niet echt constrasterend kleurtje tov de toets en waren bij het origineel veel duidelijker, de rest was prima en dat was toen een 5 minuten fix (en dan reken ik al veel :p).

Accu's vind ik iets trickier al heeft lenovo ook al genoeg recalls gehad met hun eigen accu's, blijft een beetje plug-n-pray met lithium-ion/polymer. Zou toch fijn zijn als dat solid-state ooit nog eens wat gaat worden (hoelang is dat al een belofte voor potentieel veiligere accu's ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aiiii pijnlijk dit:

Jurian is blijkbaar niet helemaal op de hoogte van de geschiedenis van Tweakers :X

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2021 16:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@.oisyn Ik ben 't gedeeltelijk wel met 'm eens, vooral met "grappen" die niet absurd genoeg zijn, en soms ook steeds vroeger lijken te beginnen. Dus hoezo pijnlijk? Omdat Tweakers iets heeft gedaan 17 jaar geleden?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet "iets", maar het is duidelijk van voor jouw tijd :). Er zijn abo's door opgezegd en zelfbans gezet en het is voor velen nog oud zeer.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alleen die met de paardemeisjes was leuk en flink uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

.oisyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:20:
Niet "iets", maar het is duidelijk van voor jouw tijd :). Er zijn abo's door opgezegd en zelfbans gezet en het is voor velen nog oud zeer.
Ja, dus... Leg nou 'ns uit waarom het pijnlijk voor Jurian om zo'n uitspraak te doen? Omdat Tweakers in 't verleden ook wel eens iets verkeerd heeft gedaan? Het Tweakers van 17 jaar geleden en het Tweakers van nu lijken niet zo veel meer op elkaar volgens mij. Volgens mij weet Tweakers nu juist als geen ander waarom je dat niet moet doen.

(Ik ga ervan uit dat "een speciaal plekje in de hel", en "nooit meer meedoen", figuurlijk bedoeld zijn.)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

gekkie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:22:
Alleen die met de paardemeisjes was leuk en flink uitgewerkt
Ik vond de verschillende upvotes ook wel geinig :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Koenvh schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:16:
[...]
Ik vond de verschillende upvotes ook wel geinig :P
Daar heb ik zo geen actieve herinnering aan, maar ik zie wat je getypt hebt :+

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 01-04-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grrr, heel azure lijkt down. DNS resolven lukt niet eens meer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gelukkig doet de status pagina het ook niet.

Op twitter sturen ze je door naar de alternatieve status pagina: https://twitter.com/AzureSupport/status/1377737333307437059

Die doet het echter ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Koenvh schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:07:
[...]

Ja, dus... Leg nou 'ns uit waarom het pijnlijk voor Jurian om zo'n uitspraak te doen?
Omdat de eigen geschiedenis van tweakers, waarin een ietwat ergere situatie is voorgevallen dan waar ze het hier over hebben, niet erkend wordt door ook maar 1 van de aanwezigen. Verder is dat gewoon het gevoel dat ik erbij heb, als je er niet bij was en daar van een afstand naar kijkt dan kan ik het verder ook niet uitleggen, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
.oisyn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:50:
[...]

Omdat de eigen geschiedenis van tweakers, waarin een ietwat ergere situatie is voorgevallen dan waar ze het hier over hebben, niet erkend wordt door ook maar 1 van de aanwezigen. Verder is dat gewoon het gevoel dat ik erbij heb, als je er niet bij was en daar van een afstand naar kijkt dan kan ik het verder ook niet uitleggen, sorry.
Nou ja dan is het toch eerder pijnlijk voor alle 4?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51
Joh, boeiend.Het is een whopping 17 jaar geleden. Het gros van de huidige tweakertjes was nog niet actief op Tweakers destijds.
We hebben het hier niet over Srebrenica ofzo hè.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, maar de vier die daar zaten waren er 17 jaar terug ook gewoon bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hipska schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:04:
[...]

Nou ja dan is het toch eerder pijnlijk voor alle 4?
Hoe dacht je dan dat ik het bedoelde?
Janoz schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:52:
Ja, maar de vier die daar zaten waren er 17 jaar terug ook gewoon bij
Volgens mij alleen Wout "1 april: you're doing it wrong" Funnekotter :P. De rest is iig pas geregistreerd na april 2004.
Tjolk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:28:
Joh, boeiend.Het is een whopping 17 jaar geleden. Het gros van de huidige tweakertjes was nog niet actief op Tweakers destijds.
We hebben het hier niet over Srebrenica ofzo hè.
Heb ik het dan over zoiets ergs als Srebrenica? Wat is dat voor absurde vergelijking? Ik maak alleen de opmerking dat ik die situatie pijnlijk vond, meer niet. God zeg 8)7. Ik vind niet dat iemand ter verantwoording moet worden geroepen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
.oisyn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:57:
Hoe dacht je dan dat ik het bedoelde?
Aangezien je enkel Jurian vermeldde, dacht ik dat je het enkel voor hem pijnlijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
En het staat ook in geek: Koeienhotspots, Ctrl-C/Ctrl-V-keyboard en bbq-koelpasta: het is weer 1 ... inc. term ‘sneuneus’.

Ik vind het suf dat je niet een beetje mag jokken dan... De bestwerkende grappen (die misschien ook bijna vrienden of abo’s kosten) moet je toch ook wel meer voorbereiden en eerder presenteren. Dan is het wel heel zonde als je dat beetje groots aanpakt maar bij de eerste de beste vraag meteen moét zeggen dat het een grapje is.

Of anders gezegd (mijn mening) : De meeste grappen op 1 april zelf vind ik enorm tam. Doe het dan niet.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja daar kwam ik het ook tegen, die podcasts luister ik echt nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eindelijk een public API om te kijken of een getal even is of niet: isEven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Die ads in de responses :D

Overigens bestaat https://www.npmjs.com/package/is-odd en die package heeft een 0.5M downloads per week. En de NPM is-even heeft deze als dependendy en doet enkel !is_odd(), met nog eens 0.2M/week.

Van hoe fijnmazig javascript packages opgesplitst worden hoop ik al jaaaren dat het een 1 april grap is.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
Voutloos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:02:
Die ads in de responses :D

Overigens bestaat https://www.npmjs.com/package/is-odd en die package heeft een 0.5M downloads per week. En de NPM is-even heeft deze als dependendy en doet enkel !is_odd(), met nog eens 0.2M/week.

Van hoe fijnmazig javascript packages opgesplitst worden hoop ik al jaaaren dat het een 1 april grap is.
Zijn er al package voor is_1 en is_2 enzovoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Grappig wel, de github projecten van is-odd en is-even zijn verplaatst. https://github.com/i-voted-for-trump . En nog grappiger dat er inderdaad echte projecten zijn die dit daadwerkelijk gebruiken. Maar als ik het zo zie was het echt serieus....... Maar ja, als alles en iedereen shit kan uploaden naar een public repository die door alles en iedereen gebruikt wordt, dan krijg je dit soort ongein.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

.oisyn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:57:
Volgens mij alleen Wout "1 april: you're doing it wrong" Funnekotter :P. De rest is iig pas geregistreerd na april 2004.
Ah, ik haal Jurian en Flooris door elkaar, maar ik dacht dat Arnoud er ook al wel langer bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Tom had weer een briljante bijdrage aan SIGBOVIK dit jaar :D

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Voutloos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:02:
Nee, het is eigenlijk een artifact uit de tijd van de eerste opkomst van het NPM ecosysteem waar er een paar 'bekende' prutsers waren met een grote bek die het "single responsibility" iets te ver doordreven. Die gingen nogal agressief pull requests indienen bij bestaande libraries om dit soort kleine libraries te gebruiken ipv dit gewoon in je code te doen.

Het erge is dus dat het geen grap is; het is echt hoe veel van het NPM ecosysteem nog steeds in elkaar zit. Het hele left-pad verhaal is hier ook aan gerelateerd.

Daarbij komt ook nog eens dat binnen NPM er geen strikte regels zijn wat betreft het namespacen, versionen en signen van artifacts. Dat hele left-pad verhaal is op Maven central bijvoorbeeld simpelweg onmogelijk.

https://niels.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
Google wint de rechtzaak omtrent Java API gebruik van Oracle:
https://www.politico.com/...supreme-court-case-479044

Goed nieuws voor developers.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:56
De belastingdienst DigiD probeerde me vandaag wat duidelijk te maken. Had alleen wel wat vriendelijker gemogen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsIz2aE3V06121SzVxswc9TMFSo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GqJO58FhiRC2qq81EOU3LFDF.png?f=fotoalbum_large

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@armageddon_2k1 komt erachter dat ie ook gewoon een domme klant zelf is.

FML, heb zojuist, per ongeluk, onze interne Knowledge Base in YouTrack verwijderd. Maar meteen even contact opgenomen met JetBrains met de vraag of ze een backup hebben. Als het goed is hebben ze het, maar..... blegh. Het is woensdag, maar voelt als een maandag.

Even iedereen voor zijn:
- Ja, ik ben de admin
- Ja, ik heb de rechten dat te doen
- Ja, er stond een waarschuwing
- Ja, ik drukte toch op OK

Ik weet niet wat ik dacht :|

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-04-2021 08:54 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Next, Next, OK, OK, Next, Next, Whoops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Soms voor de echte alles delete functie wel eens een rekensommetje geimplementeerd, al zullen er ook wel individuen zijn die zich dan daar op focussen en de knalrode waarschuwing daar door juist niet lezen, maarja het is in ieder geval toch nog een poging tot een bezinningsmomentje wat je een beetje uit zo'n "Next, Next, OK, OK, Next, Next" sequence kan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gekkie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:55:
Soms voor de echte alles delete functie wel eens een rekensommetje geimplementeerd, al zullen er ook wel individuen zijn die zich dan daar op focussen en de knalrode waarschuwing daar door juist niet lezen, maarja het is in ieder geval toch nog een poging tot een bezinningsmomentje wat je een beetje uit zo'n "Next, Next, OK, OK, Next, Next" sequence kan halen.
In het Azure dashboard moet je altijd de naam van de resource die je wil deleten overtypen ( of copy/pasten ), dan ben je ieder geval ook wel bewust dat je iets delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben zelf wel groot fan van deze workflow:
- Weet u zeker dat u XXX wil verwijderen? J/N
- Klik "ja"
- "XXX is verwijderd. Klik hier om dit ongedaan te maken"

Of dat het in een soort Trash staat. Maar het is meer werk om dit goed te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Woy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:19:
[...]

In het Azure dashboard moet je altijd de naam van de resource die je wil deleten overtypen ( of copy/pasten ), dan ben je ieder geval ook wel bewust dat je iets delete.
GitHub doet dit ook. Zeker voor zo'n grote deletes vind ik dat goede oplossing.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
JetBrains zijn in ieder geval tof. Reageren heel snel met een goede manier om een backup terug te zetten. Ik krijg tijdelijk een extra account en daar wordt het in teruggezet en dan kan ik een export en import doen naar mijn eigen account. Toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ElkeBxl schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:52:
[...]

GitHub doet dit ook. Zeker voor zo'n grote deletes vind ik dat goede oplossing.
Ik heb op mijn eigen GitLab gewoon een 'archive' namespace ingericht. Hard deletes zijn zo goed als nooit nodig, en ik heb al meerdere keren een situatie gehad waar ik blij was toch nog een gearchiveerde versie van een project te hebben (bijv. een nieuwe website voor een klant waar ik een feature over het hoofd had gezien, waarvoor ik dus nog een heel stuk code in het oude gearchiveerde project had).

Misschien op de schaal van GitHub niet of minder haalbaar, maar dat lost het probleem van per ongeluk hard deleten wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Dus jij zou (stel je hebt geen zo'n archive namespace) als je klaar bent met de initiële opdracht bij een klant nadien de repo verwijderen?

PS: GitHub heeft de optie om een repo te 'archiveren'. Hij blijft zichtbaar, maar wordt read-only.

[ Voor 26% gewijzigd door Hipska op 07-04-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:26:
Ik ben zelf wel groot fan van deze workflow:
- Weet u zeker dat u XXX wil verwijderen? J/N
- Klik "ja"
- "XXX is verwijderd. Klik hier om dit ongedaan te maken"

Of dat het in een soort Trash staat. Maar het is meer werk om dit goed te implementeren.
Zelf zie in ipv Ja/Nee buttons liever Annuleren/Verwijderen (en dan undo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Woy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:19:
[...]

Hmm, ik kan je eerlijk zeggen dat ik wel eens hersenloos door zo'n procedure ben gegaan dat ik daarna alsnog iets heb verwijderd wat niet verwijderd had moeten worden :X

Maar misschien ben ik wel een speciaal type hersenloos in sommige gevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:23
Gropah schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:52:
[...]
Alleen in sommige gevallen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gropah schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:52:
[...]

Hmm, ik kan je eerlijk zeggen dat ik wel eens hersenloos door zo'n procedure ben gegaan dat ik daarna alsnog iets heb verwijderd wat niet verwijderd had moeten worden :X

Ik heb echt een schurfthekel aan die wijze van dingen moeten verwijderen. Zeker wanneer je bijvoorbeeld in AWS werkt met wegwerpstacks (die ook automatisch geschoond worden) via CloudFormation. Bepaalde resources worden niet automatisch weggegooid, waardoor je conflicten krijgt bij een volgende uitrol. Elke keer weer door die domme hoepeltjes heen moeten om het handmatig op te schonen is dan mateloos frustrerend.

Eigenlijk moet dat ook gewoon onderdeel worden van de automatische clean up, maar helaas kan ik dat zelf ook niet uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Hipska schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:02:

PS: GitHub heeft de optie om een repo te 'archiveren'. Hij blijft zichtbaar, maar wordt read-only.
Gitlab ook ;)

[ Voor 23% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 07-04-2021 14:53 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
* gekkie begint zich af te vragen of die topman van Nvidia in een 1 kamerappartementje woont, hij kan alleen maar presenteren vanuit z'n keuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvankruistum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 17:09
gekkie schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:48:
* gekkie begint zich af te vragen of die topman van Nvidia in een 1 kamerappartementje woont, hij kan alleen maar presenteren vanuit z'n keuken :+
Leverde een hoop memes op de vorige keer. Denk dat ze die gratis publiciteit verder willen uitmelken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Lang geleden was ik bij een reisagentschap dat onlangs falliet gegaan is op bezoek waar een functioneel beheerder dacht op een testomgeving te zitten en onze search engine de opdracht gaf om te stoppen. Maar dat was de productie omgeving. Er was geen data weg, maar het opnieuw laden/starten kostte zo een uur. Dus op een redelijk druk moment was de site behoorlijk lang uit de lucht, evenals ook de back-office. Speciaal voor hem een feature in de admin console ingebouwd dat je kleurtjes kon geven aan specifieke omgevingen. We noemden het ook de "<zijn voornaam> feature" :)

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Hydra schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
[...]

Lang geleden was ik bij een reisagentschap dat onlangs falliet gegaan is op bezoek waar een functioneel beheerder dacht op een testomgeving te zitten en onze search engine de opdracht gaf om te stoppen. Maar dat was de productie omgeving. Er was geen data weg, maar het opnieuw laden/starten kostte zo een uur. Dus op een redelijk druk moment was de site behoorlijk lang uit de lucht, evenals ook de back-office. Speciaal voor hem een feature in de admin console ingebouwd dat je kleurtjes kon geven aan specifieke omgevingen. We noemden het ook de "<zijn voornaam> feature" :)
Gelukkig heb ik dat tot nu toe alleen de andere kant op gehad; applicatie verversen en verversen en jezelf afvragen waarom je aanpassingen niet zichtbaar zijn. Heb nu een userscript geknutseld die elke omgeving een andere kleur favicon geeft in de browser. Handjevol regels code en werkt als een trein.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hydra schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
[...]

Speciaal voor hem een feature in de admin console ingebouwd dat je kleurtjes kon geven aan specifieke omgevingen. We noemden het ook de "<zijn voornaam> feature" :)
Op een site die ik onlangs heb gebouwd heb ik de volgende banner in de layout gezet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BbzR4VB.png

In de configuratie staat een setting die aangeeft welke omgeving het is.

We are shaping the future

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51
En in productie staat
Production environment! This is a production environment, if you test here, things will be broken.
:+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Kijk eens aan ... Binckbank overgenomen door Saxobank .. en als welkomst geschenk bij het inloggen:
Ons platform doet het alleen op chrome of het chrome derivaat edge, je mag "op eigen risico" verder, what ever dat "eigen risico" dan mag inhouden.

Kortom toch weer een voorbeeld van het nieuwe "internet exploder" or the highway. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@gekkie Misschien kun je je UserAgent spoofen :+

* Matis heeft (had) ook een rekening bij BinckBank voor de handel in aandelen
Gebruik daarnaast Google Chrome, dus heb zo'n melding niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 19-04-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
* gekkie is nog zo'n nostalgische Firefox (en voorheen netschaap navigator) adept.
Maar zo zout had ik het bij een bank tot nu toe toch nog niet gehad, "voor eigen risico".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:43:
* gekkie is nog zo'n nostalgische Firefox (en voorheen netschaap navigator) adept.
Maar zo zout had ik het bij een bank tot nu toe toch nog niet gehad, "voor eigen risico".
Het slaat ook nergens op, want ontwikkelen voor Firefox is tegenwoordig echt geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Lethalis schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:45:
[...]

Het slaat ook nergens op, want ontwikkelen voor Firefox is tegenwoordig echt geen ramp.
Dat was het wel? (Overigens vind ik "ontwikkelen voor browser X" echt het debielste verschijnsel in heel web-land maargoed..)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Lethalis schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:45:
[...]
Waarbij ik "tegenwoordig", nog betrekkelijk recent vind klinken en ik het ten tijde van IE het ook al geen ramp vond, meer dat gebruikers IE verkozen met die heerlijke javascript errors waarvan je één ding zeker wist, het gemelde line-number, daar zat het probleem in ieder geval niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
farlane schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:46:
[...]

Dat was het wel? (Overigens vind ik "ontwikkelen voor browser X" echt het debielste verschijnsel in heel web-land maargoed..)
Nouja op zich zou het kunnen als je echt iets cutting-edge maakt waarbij de rest er totaal geen ondersteuning voor biedt danwel dat die ondersteuning nog hoogst experimenteel is (en je eigen product eigenlijk ook).
Maar goed dat is hier nou niet echt het geval en Binck heb ik ook nooit zien mauwen over m'n Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
farlane schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:46:
[...]

Nou ja, in principe moet je natuurlijk "ontwikkelen voor capabiliteit X". Kortom, testen of een functie gedefinieerd is.

Maar met Firefox heb ik in principe weinig problemen gehad. Sterker nog, ik gebruik hem ook weleens als mijn primaire ontwikkelplatform t.o.v. Chrome.
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:48:
[...]

Waarbij ik "tegenwoordig", nog betrekkelijk recent vind klinken en ik het ten tijde van IE het ook al geen ramp vond, meer dat gebruikers IE verkozen met die heerlijke javascript errors waarvan je één ding zeker wist, het gemelde line-number, daar zat het probleem in ieder geval niet :+.
Haha, mijn brein werkt ongeveer zoals dit plaatje uit het grote grappige plaatjes topic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:52:
[...]

Nou ja, in principe moet je natuurlijk "ontwikkelen voor capabiliteit X". Kortom, testen of een functie gedefinieerd is.

Maar met Firefox heb ik in principe weinig problemen gehad. Sterker nog, ik gebruik hem ook weleens als mijn primaire ontwikkelplatform t.o.v. Chrome.
Zijn browser specifieke errors uberhaupt nog een ding? Mits je babel en babel-polyfill gebruikt? Ik werk dagelijks aan grote SPA's en hetenige wat ik hier kan verzinnen is dat (mobile) Safari gek doet met iso-dates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:15
RagingPenguin schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:03:
[...]

Zijn browser specifieke errors uberhaupt nog een ding? Mits je babel en babel-polyfill gebruikt? Ik werk dagelijks aan grote SPA's en hetenige wat ik hier kan verzinnen is dat (mobile) Safari gek doet met iso-dates.
Soms, maar zelden.
Eerder dat functionaliteit X niet ondersteund wordt in een browser. Vooral als je de overheid moet ondersteunen ;( (lees IE 10 & 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RagingPenguin schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:03:
[...]
Dat hangt van de kwaliteit van die polyfills af :+

Sommige polyfills bevatten bijvoorbeeld niet de volledige functionaliteit (bijv fetch api polyfills). Dan doen ze wel "iets", maar niet per se wat ze zouden moeten doen. Maar goed, dan heb ik het wel over IE11 en niet over Firefox.

En er zijn steeds meer library maintainers die IE support droppen. Dus dan upgrade je je packages en lijkt alles goed en wel, totdat je gebeld wordt dat de applicatie het niet meer doet in IE11 (die vergeet je natuurlijk te testen, omdat je bijvoorbeeld op een Mac werkt).

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.