Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste
Acties:

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:23

Matis

Rubber Rocket

I-King schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:52:
@Matis kun je hier iets mee? Ceil (x + 0,05) - 0,05
Ja en nee: het ziet er een stuk eleganter uit, maar ik ben dan bang voor de epsilon.

Edit; misschien zie ik spoken die er niet zijn. Want jouw suggestie komt wel goed door de unit tests.

Matis wijzigde deze reactie 23-01-2020 16:03 (57%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Je bent er niet echt een dag mee bezig toch? Uiteindelijk wordt het een functie zonder neveneffecten. Who cares of je het in de method in 1, 2 of 3 regels lukt? Leesbaar ok, minder kans op float issues ok, maar als je hier uren insteekt heb je echt niets beters te doen.

Als het om floating point issues gaat, steek dan die tijd in een library voor decimal of currency, of het werken in centen ipv Euros.

Voutloos wijzigde deze reactie 23-01-2020 16:44 (20%)

Talkin.nl daily photoblog

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

azerty

McFly

Gaan er devschuurder's naar FOSDEM? If so, dan is er misschien een mini-meetup mogelijk? :)

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:22
azerty schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:17:
[...]
Gaan er devschuurder's naar FOSDEM? If so, dan is er misschien een mini-meetup mogelijk? :)
Ijs en weder dienende, op zich was 1 dag live-stream me vorig jaar ook wel bevallen.
(was sneeuw op den weg en daar ging de :)B toch wat anders mee om dan ik in :)F gewend ben :p)

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:52

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

@Matis Het probleem daarmee is wel dat 0.95 en 0.05 niet exact met een float gerepresenteerd kunnen worden.

Wat wellicht beter is, is als je er (1 - 0.95) bij optelt, zodat de exacte waarde die 0.95 benadert intact blijft.

.oisyn wijzigde deze reactie 23-01-2020 19:09 (39%)

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:42:
Je bent er niet echt een dag mee bezig toch? Uiteindelijk wordt het een functie zonder neveneffecten. Who cares of je het in de method in 1, 2 of 3 regels lukt? Leesbaar ok, minder kans op float issues ok, maar als je hier uren insteekt heb je echt niets beters te doen.
Nee, niet letterlijk een dag mee bezig geweest, maar het speelt al wel een aantal dagen in m'n hoofd.
Als het om floating point issues gaat, steek dan die tijd in een library voor decimal of currency, of het werken in centen ipv Euros.
Ja, dat is inderdaad de beste oplossing.

@.oisyn dat is denk ik (na bovenstaande suggesties) de beste en meest praktische oplossing. Zal het morgen aanpassen.

Bedankt beide!

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:20:
@.oisyn dat is denk ik (na bovenstaande suggesties) de beste en meest praktische oplossing. Zal het morgen aanpassen.
Dat wordt keihard weggeoptimaliseerd. :w

https://3v4l.org/YNCpE/vld#output

PHP:
1
2
3
var_dump(1 - 0.95);

var_dump(0.05);

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
line     #* E I O op                           fetch          ext  return  operands
-------------------------------------------------------------------------------------
   3     0  E >   INIT_FCALL                                               'var_dump'
         1        SEND_VAL                                                 0.05
         2        DO_ICALL                                                 
   5     3        INIT_FCALL                                               'var_dump'
         4        SEND_VAL                                                 0.05
         5        DO_ICALL                                                 
         6      > RETURN                                                   1

2x Hetzelfde dus.
(ook als je niet iets met 0.05 in rest van het script doet overigens)

Talkin.nl daily photoblog

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:25:
[...]

Dat wordt keihard weggeoptimaliseerd. :w
Je bedoelt dat de compiler de berekening alvast doet en dat daar een waarde uitkomt die 0.05 als decimale representatie heeft. In dat geval is dat prima.

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• R4gnax
  • Laatst online: 19-02 19:21
Fantastisch.

Is weer de tijd van het jaar om de financiële jaaroverzichten binnen te halen, dus netjes inloggen bij Rabobank en de berichtenbox waar 'ie in zou staan openen. Is die box compleet verdwenen in de nieuwe layout.

Half uur bezig geweest met zoeken.
Uiteindelijk de bank maar gewoon gebeld en gevraagd.

Blijkt dat berichten etc. onder de gebruikersprofiel-opties gezet zijn. Een scherm wat je tegenwoordig alleen kunt bereiken door specifiek op het icoontje naast de tekst-link "Uitloggen" te klikken. Een icoontje wat visueel geen enkele indicatie heeft dat het niet bij die link hoort.

Echt: WTF! Wat voor een gladiool moet je zijn om zo'n interface te ontwikkelen? Dat breekt wel zoveel user-interface richtlijnen. Urgh... soms. soms...

R4gnax wijzigde deze reactie 25-01-2020 10:47 (6%)

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:31
Matis schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Nee, niet letterlijk een dag mee bezig geweest, maar het speelt al wel een aantal dagen in m'n hoofd.

[...]

Ja, dat is inderdaad de beste oplossing.

Bedankt beide!
Het gehele traject in centen behandelen is niet precies genoeg voor applicaties met meerdere berekeningen (je verliest dan af en toe een cent). Dit probleem liepen wij tegen aan bij bijvoorbeeld deze populaire package. Mijn voorkeur heeft het behandelen als door middel van strings en bcmath, liefst natuurlijk met een fijne wrapper package.

Als je wel wilt rekenen in 'centen', zorg dan dat je één of twee nullen extra gebruikt.

[Edit] Korte skim van de github van moneyphp package doet mij vermoeden dat ze inmiddels wel correct de bedragen opslaan, maar ik weet het niet zeker.

PatrickH89 wijzigde deze reactie 25-01-2020 19:26 (7%)

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-02 23:42

alienfruit

the alien you never expected

Hydra schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:34:
@alienfruit waar kreeg je specifiek vragen over?
Ze vroegen alleen of ik ervaring had met AWS; dus ik zeg ja hoor, ik heb ervaring met Greengrass IoT, Greengrass lambda's, Kinesis etc. Vervolgens zei de interviewer 'Okay, great'

• Hydra
  • Laatst online: 11:44
PatrickH89 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:24:
Als je wel wilt rekenen in 'centen', zorg dan dat je één of twee nullen extra gebruikt.
Gewoon in microcenten werken :)

Zijn er niet gewoon BigDecimal achtige packages voor PHP?
alienfruit schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:08:
Ze vroegen alleen of ik ervaring had met AWS; dus ik zeg ja hoor, ik heb ervaring met Greengrass IoT, Greengrass lambda's, Kinesis etc. Vervolgens zei de interviewer 'Okay, great'
Als ze verder niet doorgevraagd hebben, ben je niet afgewezen op je AWS kennis. Dan is het gewoon een kul reden en willen ze de echte reden niet geven vrees ik.
R4gnax schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:38:
Fantastisch.

Is weer de tijd van het jaar om de financiële jaaroverzichten binnen te halen, dus netjes inloggen bij Rabobank en de berichtenbox waar 'ie in zou staan openen. Is die box compleet verdwenen in de nieuwe layout.

Half uur bezig geweest met zoeken.
Uiteindelijk de bank maar gewoon gebeld en gevraagd.

Blijkt dat berichten etc. onder de gebruikersprofiel-opties gezet zijn. Een scherm wat je tegenwoordig alleen kunt bereiken door specifiek op het icoontje naast de tekst-link "Uitloggen" te klikken. Een icoontje wat visueel geen enkele indicatie heeft dat het niet bij die link hoort.

Echt: WTF! Wat voor een gladiool moet je zijn om zo'n interface te ontwikkelen? Dat breekt wel zoveel user-interface richtlijnen. Urgh... soms. soms...
Een iOS dev die ik ken, freelancer, is naar de Rabo gegaan, ze waren daar op zoek naar ervaren developers om ze te helpen. Na een paar maanden was 'ie weer pleite; het was een te grote puinzooi.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort over naar KNAB. Heb daar ook m'n zakelijke rekeningen en ben echt klaar met de RABO. Wat een puinzooi.

Hydra wijzigde deze reactie 26-01-2020 17:39 (69%)

https://niels.nu

• Hydra
  • Laatst online: 11:44
.

Hydra wijzigde deze reactie 26-01-2020 17:37 (99%)

https://niels.nu

• R4gnax
Hydra schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:35:
Een iOS dev die ik ken, freelancer, is naar de Rabo gegaan, ze waren daar op zoek naar ervaren developers om ze te helpen. Na een paar maanden was 'ie weer pleite; het was een te grote puinzooi.
Hmm.. interessant. Verklaart wellicht dan ook e.e.a. m.b.t. de ontwikkelingen bij Rabo over de afgelopen tijd.

• alienfruit

alienfruit

Ja, Hydra kan je vast wel gelijk in hebben. Maar goed, ik heb het vorig jaar ook al een keer gehad ook wegens AWS kennis. Dus ik denk dat het inderdaad een kulreden is. Ach ja, their loss ;)

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:56
alienfruit schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:52:
Ja, Hydra kan je vast wel gelijk in hebben. Maar goed, ik heb het vorig jaar ook al een keer gehad ook wegens AWS kennis. Dus ik denk dat het inderdaad een kulreden is. Ach ja, their loss ;)
Lijkt mij ook, of ze moeten je afwijzen op het niet hebben van een certificaatje ofzo. Zat zelf voor de aardigheid eens te kijken of ik voor komend jaar voor de aardigheid eens de certified solution architect associate en eventueel ook professional ga doen. Nooit verkeerd voor op je CV.

Toch veranderen veel zaken op AWS zo snel dat veel "feitjeskennis" zo weer gedateerd is. Had bijvoorbeeld een proefexamen waarin wat vragen over DynamoDB stonden, maar de antwoorden waren al niet meer correct.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Zucht.

.o: Hey belastingdienst, jullie site is niet bereikbaar.
BD: Probeer je cookies eens te verwijderen

:F

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:38:
Zucht.

.o: Hey belastingdienst, jullie site is niet bereikbaar.
BD: Probeer je cookies eens te verwijderen

:F
De BD site zal wel aan de lijn zijn, dus geen cookies meer willen eten ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Zo ;)

Het was volgens mij trouwens een DNS issue.

.oisyn wijzigde deze reactie 27-01-2020 13:00 (24%)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kijk, daar zal de belastingdienst vast van veranderen. Kunnen ze het opsplitsen van de BD ook weer ongedaan maken :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Solaire
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:14
.oisyn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:58:
Het was volgens mij trouwens een DNS issue.
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Grappig genoeg heb ik al maanden problemen om met sommige apparaten naar belastingdienst.nl te verbinden terwijl het in incognito modus op hetzelfde apparaat wel gewoon werkt. Zou heel goed dus een cookie kunnen zijn, al vraag ik me dan wel af wat daar in zou moeten staan.. Zal eens spieken naar cookies als ik toevallig op een apparaat zit waarmee het niet werkt.

• F.West98
  • Registratie: juni 2009

F.West98

Jongste 10 jaar-actieve user

Ik had ook tijden dat ik de belastingdienst niet kon bereiken, en in incognito inderdaad wel. Toen de cookies maar eens verwijderd en geen enkel probleem meer...

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 22:47
Vaak kan het ook liggen aan de adblocker. Gisteren wou ik een paar apparaten vergelijken op de Philips website, maar die pagina bleef blanco. Adblocker uit een hij deed het. :/

let the past be the past.

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:22
Trouwens aansluitend op netwerk problemen kwam ik dit tegen: https://www.w3.org/TR/network-error-logging/

• gekkie
SPee schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:50:
Vaak kan het ook liggen aan de adblocker. Gisteren wou ik een paar apparaten vergelijken op de Philips website, maar die pagina bleef blanco. Adblocker uit een hij deed het. :/
Wil nog wel eens aan de cookie-consent overlay liggen die dan maar half foetsie is.
Is ook zo fijn bij thirdparty-cookie-consent-site-feestjes (wel interessant dat ik voor m'n cookie en privacy constent dan al requests doe naar een thirdparty, maar ja heh).

• F.West98

F.West98

Jongste 10 jaar-actieve user

Mijn Firefox heeft er nu nog last van, ik krijg een PR_CONNECT_RESET_ERROR foutmelding. Lijkt dus iets aan hun kant te zijn, een firewall oid?

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:20
SPee schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:50:
Het is niet zelden dat zulke productvergelijkers tjokvol met Javascript zitten, waarbij ook de nodige requests worden verstuurd naar derde partijen. Afhankelijk van hoe goed de implementatie is kan het zijn dat de hele vergelijker niet meer werkt als een script van een 3e partij niet geladen kan worden.

Een tijdje geleden kreeg railjournal.com een makeover. In plaats van een simpele WordPress-site is het nu een hippe Angular-powered single page application. Hartstikke leuk, maar de ontwikkelaars hebben een harde dependency op een script van AddThis, en die staat hier op de blacklist (uBlock Privacy). In de developer console verscheen bij mij een mooie stacktrace, en de site bleef leeg. :/

We are shaping the future

• R4gnax
Solaire schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:27:
[...]

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Grappig genoeg heb ik al maanden problemen om met sommige apparaten naar belastingdienst.nl te verbinden terwijl het in incognito modus op hetzelfde apparaat wel gewoon werkt. Zou heel goed dus een cookie kunnen zijn, al vraag ik me dan wel af wat daar in zou moeten staan.. Zal eens spieken naar cookies als ik toevallig op een apparaat zit waarmee het niet werkt.
Werkt belastingdienst.nl over HTTP/2? Dan is daar je antwoord.

Wij hebben een tijd geleden binnen onze infra een soortgelijk iets gehad met een reverse proxy die HTTP/2 en HTTPS offloading deed, waarbij bestaande cookies voor problemen zorgden. Cookies weggooien en probleem was verholpen.

Vermoedelijk was de inhoud van één of meer cookies niet helemaal correct ge-encodeerd en zaten er illegale karakters tussen die onder HTTP1 wel toegestaan waren (en door servers ook geaccepteerd werden) maar onder HTTP/2 door één van de stations in de schakel (browser; reverse proxies met offloading; webserver zelf) niet meer.
F.West98 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:09:
Mijn Firefox heeft er nu nog last van, ik krijg een PR_CONNECT_RESET_ERROR foutmelding. Lijkt dus iets aan hun kant te zijn, een firewall oid?
Een connection-reset error bij inladen van een URL betekent 9 op de 10 keer een protocol-level falen om de request payload te accepteren. Dus het geval zoals hierboven beschreven zou heel goed precies kunnen zijn wat er speelt.

R4gnax wijzigde deze reactie 27-01-2020 20:07 (37%)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F.West98 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:09:
Grote kans dat het dan iets te maken heeft met een cookie die door de loadbalancer gebruikt wordt voor sticky sessions, en een van de servers in de farm die kuren heeft.

• R4gnax
Woy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Grote kans dat het dan iets te maken heeft met een cookie die door de loadbalancer gebruikt wordt voor sticky sessions, en een van de servers in de farm die kuren heeft.
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Maar dan heb je echt een gare loadbalancer die niet correct periodiek naloopt of alle servers nog correct up en bereikbaar zijn. :)

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Ooit eens een loadbalancer gehad (nou ja, afgenomen van een hosting partij) die af en toe een byte inslikte......duurde even voordat we dat doorhadden...

We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Loadbalancers, WAF's, (Reverse)Proxy's, Firewalls, altijd een grote bron van frustratie, zeker als ze door een andere afdeling/partij beheerd worden.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Laatst voor een cursus gewerkt met Matlab/Octave. Nu was ik nooit zo'n fan van Matlab als een programmeeromgeving, maar ik ben ondertussen wel de eenvoudige matrixsyntax gaan waarderen.

* RayNbow vraagt zich af waarom de simpelere matrixsyntax (vziw) niet in meerdere talen beschikbaar is. 🤔

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Nu online

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Woy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:35:
Loadbalancers, WAF's, (Reverse)Proxy's, Firewalls, altijd een grote bron van frustratie, zeker als ze door een andere afdeling/partij beheerd worden.
Vooral firewalls in grote bedrijfsomgevingen zijn bij mij altijd het probleem. Op een of andere wijze weten die dingen mij altijd boos te maken :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• nman12
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-01 11:46
Hi!

Ik zat al een tijdje te wachten tot de NS in zijn android app notificaties implementeert voor als precies jouw route een vertraging heeft, iOS heeft dit al wel.

Dus terwijl ik daar op wacht gebruik ik het volgende script om mij op de hoogte te brengen als mijn dagelijkse commute afwijkt van zijn normale tijden:

https://github.com/nielstenboom/ns-delay-notifier

Ik dacht misschien heeft iemand anders er ook iets aan! :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
nman12 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:32:
Hi!

Ik zat al een tijdje te wachten tot de NS in zijn android app notificaties implementeert voor als precies jouw route een vertraging heeft, iOS heeft dit al wel.

Dus terwijl ik daar op wacht gebruik ik het volgende script om mij op de hoogte te brengen als mijn dagelijkse commute afwijkt van zijn normale tijden:

https://github.com/nielstenboom/ns-delay-notifier

Ik dacht misschien heeft iemand anders er ook iets aan! :)
Dat is een mooie voor: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:56:
Laatst voor een cursus gewerkt met Matlab/Octave. Nu was ik nooit zo'n fan van Matlab als een programmeeromgeving, maar ik ben ondertussen wel de eenvoudige matrixsyntax gaan waarderen.

* RayNbow vraagt zich af waarom de simpelere matrixsyntax (vziw) niet in meerdere talen beschikbaar is. 🤔
Hah, die zit ook in KolQ :7

.edit: ok niet helemaal, tussen de elementen moeten wel komma's.

Hoe parset matlab iets als: [a -b] ?

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 11:51 (11%)

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:26
Ah, de "senior implementation architect and cybersecurity champion" bij de klant had nog nooit gehoord van OAuth. Leuk.

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• Mugwump
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:25:
Ah, de "senior implementation architect and cybersecurity champion" bij de klant had nog nooit gehoord van OAuth. Leuk.
Wilde ie toevallig client certificaten gebruiken? :P

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Dat kon je zien aankomen. Mensen met verstand van zaken gebruik geen hipster titels :+

• Kneddah
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:59
Een senior implementation architect and cybersecurity champigon dus :+

• Ask!
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-02 14:38
Ik zit sinds een paar weken bij een project, waar eigenlijk geen structuur is in software ontwikkeling.
Geen reviews, geen bouwstraat, geen ontwikkelomgeving. Alles in vi :D

Nou zorg ik al wat voor wat structuur:
- Dagelijkse voortgang meeting (probeer Scrum er een beetje in te brengen)
- Ontwikkelomgeving opzetten
- Fatsoenlijk SCM opzetten (Git)
- Code reviews doen na implementatie
- Etc..

Voor dat laatste (reviews) is het alleen lastig dat er geen tool zoals Bitbucket voor handen is waar je lekker in de pull requests kunt reviewen. De eerste keer hebben we het naar elkaar gemaild, maar ik zou het graag wel ergens centraal willen hebben en houden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is er wellicht een aparte review tool die makkelijk te gebruiken is? Wie heeft in dezelfde situatie gezeten? :)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-02 14:23
Een BitBucket/GitHub/GitLab-omgeving regelen voor het bedrijf. En als geld - as usual - een issue is zou je ook zelf een GitLab-installatie kunnen optuigen, maar hosted gaat uiteindelijk werk schelen bij upgraden etc.

Read the code, write the code, be the code!

• gekkie
RayNbow schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:56:

* RayNbow vraagt zich af waarom de simpelere matrixsyntax (vziw) niet in meerdere talen beschikbaar is.
Welke syntax (Matlab/Octave syntax tegenover wat in (Numpy / Julia) ?

• Ask!
wackmaniac schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:40:
Een BitBucket/GitHub/GitLab-omgeving regelen voor het bedrijf. En als geld - as usual - een issue is zou je ook zelf een GitLab-installatie kunnen optuigen, maar hosted gaat uiteindelijk werk schelen bij upgraden etc.
Hosted is geen optie, omdat de code niet naar buiten mag. Erg restricted!

• wackmaniac
Ask! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Hosted is geen optie, omdat de code niet naar buiten mag. Erg restricted!
Dan zou ik intern een GitLab-omgeving proberen op te tuigen. Dat is denk ik de kortste klap.

• Ask!
wackmaniac schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Dan zou ik intern een GitLab-omgeving proberen op te tuigen. Dat is denk ik de kortste klap.
Dat is natuurlijk het beste, maar ik vind het lastig om die keuze te onderbouwen aan de hoge heren!
Heb je suggesties hoe ik dat het beste kan doen?

• wackmaniac
Ask! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Dat is natuurlijk het beste, maar ik vind het lastig om die keuze te onderbouwen aan de hoge heren!
Je hebt een scm nodig, want dan heb je zaken als geschiedenis - en dus accountability - en mogelijkheid tot snel en gemakkelijk terugdraaien van eventuele fouten.

GitLab zorgt voor een makkelijke flow voor het reviewen van code door de grafische interface. Daarnaast kan je reviews nu via GitLab laten lopen in plaats van via e-mail. Dit zorgt ervoor dat als de ontvanger van een review onder een bus loopt iemand anders dit eenvoudig kan oppakken. Daarnaast kan je uit mijn hoofd rollen/groepen aanmaken in GitLab en hier het reviewproces op inrichten. Je zou bijvoorbeeld in kunnen stellen dat aanpassingen alleen gemerged kunnen worden na de goedkeurig van iemand uit groep X. Theoretisch zou dit voor een betere kwaliteitscontrole moeten zorgen. En je hebt een keurig overzicht van het werk dat gedaan en is en wat er allemaal nog open staat. En dat alles net even wat makkelijker dan wanneer je Git uitsluitend via de commandline gebruikt.

Je zult er hier en daar wat termen omtrent gebruikersgemak, kwaliteitscontrole doorheen moeten gooien om dit uiteindelijk allemaal samen te brengen onder de noemer: dit gaat (dubbel) werk en dus geld schelen. Even je managerhoed opzetten ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
R4gnax schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:05:
Werkt belastingdienst.nl over HTTP/2? Dan is daar je antwoord.

Wij hebben een tijd geleden binnen onze infra een soortgelijk iets gehad met een reverse proxy die HTTP/2 en HTTPS offloading deed, waarbij bestaande cookies voor problemen zorgden. Cookies weggooien en probleem was verholpen.

Vermoedelijk was de inhoud van één of meer cookies niet helemaal correct ge-encodeerd en zaten er illegale karakters tussen die onder HTTP1 wel toegestaan waren (en door servers ook geaccepteerd werden) maar onder HTTP/2 door één van de stations in de schakel (browser; reverse proxies met offloading; webserver zelf) niet meer.
Zijn browsers niet slim genoeg om dat soort cookies / verzoeken niet te versturen?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ask! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Gewoon iets als een maturity model aanhalen ( Zoals bijvoorbeeld CMMI of SAMM ), dit zijn gewoon processen die een professioneel bedrijf ingeregeld dient te hebben. Je kunt het natuurlijk zelf helemaal uit gaan werken, maar een bestaande tool is zoveel makkelijker.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Mbt het belastingdienst site probleem, ik heb het hier reproduceerbaar. Krijg idd een ERR_CONNECTION_RESET.

Door fiddler halen heeft niet zoveel nut, Fiddler zelf zegt niets*, maar geeft aan de opvragende browser wel een 504 terug:
[Fiddler] ReadResponse() failed: The server did not return a complete response for this request. Server returned 0 bytes.
Ik kan zo snel in Chrome niet zien of hij nou HTTP 1 of 2 gebruikt.

.edit: kan natuurlijk wel kijken naar een werkende sessie, die gebruikt gewoon HTTP/1.1

* Oh wacht dat lag aan mijn filters in fiddler 8)7. Hij verschijnt wel in de sessie lijst. Chrome probeert in eerste instantie ook gewoon HTTP/1.1. Eens even kijken wat er gebeurt als ik aanpassingen maak aan de cookies...

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 13:12 (27%)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Hah, die zit ook in KolQ :7

.edit: ok niet helemaal, tussen de elementen moeten wel komma's.

Hoe parset matlab iets als: [a -b] ?
Octave ziet [a -b] als een 1x2 matrix. [a-b] en [a - b] worden gezien als een 1x1 matrix. De exacte regels m.b.t. whitespace weet ik niet.
gekkie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Welke syntax (Matlab/Octave syntax tegenover wat in (Numpy / Julia) ?
Ik kende Julia niet, maar naar wat snel gekeken te hebben lijkt de syntax op eerste gezicht overeen te komen met die van Matlab/Octave. De syntax van Python/numpy vereist komma's en geneste blokhaken.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Octave ziet [a -b] als een 1x2 matrix. [a-b] en [a - b] worden gezien als een 1x1 matrix. De exacte regels m.b.t. whitespace weet ik niet.
Ok, dat zijn voor mij echt serieuze minpunten :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:40:
* Oh wacht dat lag aan mijn filters in fiddler 8)7. Hij verschijnt wel in de sessie lijst. Chrome probeert in eerste instantie ook gewoon HTTP/1.1. Eens even kijken wat er gebeurt als ik aanpassingen maak aan de cookies...
Na een minimale aanpassing aan de cookie cookieBLD33 (1 karakter weggehaald) werkt het wel.

.edit: die cookie lijkt trouwens een ! gevolgd door een base64-encoded string. Het decoden daarvan geeft binary data, geen tekst. Als ik de string zo aanpas dat hij nog steeds valide base64 is, dan werkt het ook nog steeds.

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 13:18 (20%)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Na een minimale aanpassing aan de cookie cookieBLD33 (1 karakter weggehaald) werkt het wel.

.edit: die cookie lijkt trouwens een ! gevolgd door een base64-encoded string. Het decoden daarvan geeft binary data, geen tekst. Als ik de string zo aanpas dat hij nog steeds valide base64 is, dan werkt het ook nog steeds.
Dat lijkt niet te gaan over de WAF/Loadbalancer session affinitiy, dat lijkt namelijk afgehandeld te worden door het BIGipServerpool_www-dxp.belastingdienst.nl cookie ( Big-IP F5 ). Misschien toch iets van een Session Cookie, waar iet kapot gaat. Weet je nog wat er voor zorgde dat het *stuque* ging?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Dat lijkt niet te gaan over de WAF/Loadbalancer session affinitiy, dat lijkt namelijk afgehandeld te worden door het BIGipServerpool_www-dxp.belastingdienst.nl cookie ( Big-IP F5 ). Misschien toch iets van een Session Cookie, waar iet kapot gaat. Weet je nog wat er voor zorgde dat het *stuque* ging?
Hoe bedoel je precies? Ik moest iets regelen bij de BD (wijziging in kinderdagopvang), dus ik ging naar de site, maar die reageerde niet. Dat is alles :)

Ik heb de gewraakte cookie nog en alles is 100% reproduceerbaar.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Hoe bedoel je precies? Ik moest iets regelen bij de BD (wijziging in kinderdagopvang), dus ik ging naar de site, maar die reageerde niet. Dat is alles :)

Ja ok, dus het was niet alsof je iets aan het doen was op de site, en het toen stuk ging. Maar je kwam gewoon al direct niet binnen. Vreemd, het is wel een cookie die opnieuw gegenereerd wordt al je er een andere waarde in zet. Het moet toch iets van een Session cookie of LB cookie zijn.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Vreemd, het is wel een cookie die opnieuw gegenereerd wordt al je er een andere waarde in zet.
Niet helemaal. Ik vraag in mijn test "/" op, die redirect uiteindelijk met een 301 naar de juiste landing page. Maar die redirect werkt dus al niet met een verkeerde cookie. Maar als ie wel werkt zet ie geen nieuwe cookieBLD33 (wel een TSO<hexwaarde>)

.edit: idd, de uiteindelijke opvraag van "/wps/wcm/connect/nl/home/home" zet wel CookieBLD33.

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 13:36 (9%)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:35:
[...]
.edit: idd, de uiteindelijke opvraag van "/wps/wcm/connect/nl/home/home" zet wel CookieBLD33.
Ah ok, ik deed elke keer een refresh op "/wps/wcm/connect/nl/home/home", daar zet hij inderdaad opnieuw het cookie op het moment dat ik dat cookie aangepast had.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Ok, dat zijn voor mij echt serieuze minpunten :)
In het geval van ambiguïteit kun je altijd nog expliciet de komma's plaatsen. :p

• ThomasG
  • Nu online
RayNbow schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:39:
[...]

In het geval van ambiguïteit kun je altijd nog expliciet de komma's plaatsen. :p
Krijg je dan niet gewoon een soort multidimensional arrays? :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:25:

Werkt direct naar https://mijn.toeslagen.nl/Default.aspx gaan wel? Want daar moet je de Kinderopvangtoeslag aanpassen.
De site van de BD (als in de domeinnaam) komt daar niet in terug.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Matis schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:18:
[...]

Werkt direct naar https://mijn.toeslagen.nl/Default.aspx gaan wel? Want daar moet je de Kinderopvangtoeslag aanpassen.
De site van de BD (als in de domeinnaam) komt daar niet in terug.
Ik ging naar toeslagen.nl, maar die redirect weer naar bd.nl.

Die link van jou geeft bij mij "Er is een fout opgetreden. Kies 'Ok' om terug te keren naar het startscherm van Mijn toeslagen.". Maar dat redirect weer naar bd.nl, dus dat werkt niet.

Weet iemand waar ik bugs kan melden? De twitter user reageert niet meer. Kan nergens info vinden op de site van de bd zelf.

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 14:25 (14%)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Standaard werk je met tweedimensionale dingen in Matlab/Octave. :p

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Ik ging naar toeslagen.nl, maar die redirect weer naar bd.nl.

Die link van jou geeft bij mij "Er is een fout opgetreden. Kies 'Ok' om terug te keren naar het startscherm van Mijn toeslagen.". Maar dat redirect weer naar bd.nl, dus dat werkt niet.

Weet iemand waar ik bugs kan melden? De twitter user reageert niet meer. Kan nergens info vinden op de site van de bd zelf.
Mijn vriendin klaagde een week over een onbereikbare website. Op een gegeven moment wilde ze 's avonds laat gaan kijken ("want dan is het misschien wat minder druk"). Ze had ook nog op allestoringen.nl gekeken en vond daar de bevestiging dat de site niet werkte. Toen ik het probeerde op mijn laptop kon ik probleemloos de site bereiken.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@orf Cookies verwijderen helpt dus, blijkbaar.

(Beetje krom verwoord van mij, ik wil niet impliceren dat veel mensen er last van hebben, maar wel dat er veel mensen zijn die niet technisch onderlegd zijn en dus niet weten wat ze moeten doen als ze tegen dit probleem aanlopen, wat duidelijk vaker voorkomt - sterker nog, ik ben wel technisch onderlegd maar zelf ik had niet gedacht dat cookies ook maar een probleem zouden kunnen vormen)

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 15:25 (67%)

• BertS
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:23
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:24:

[Twitter]

(Beetje krom verwoord van mij, ik wil niet impliceren dat veel mensen er last van hebben, maar wel dat er veel mensen zijn die niet technisch onderlegd zijn en dus niet weten wat ze moeten doen als ze tegen dit probleem aanlopen, wat duidelijk vaker voorkomt - sterker nog, ik ben wel technisch onderlegd maar zelf ik had niet gedacht dat cookies ook maar een probleem zouden kunnen vormen)
Alleen zal een minder technisch onderlegd persoon al veel eerder gewoon de cookies verwijderen en het niet zelf gaan uitpluizen ;)

• ThomasG
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:24:

[Twitter]

De website van de belastingdienst is gewoon een grote rotzooi. Vorig jaar werkte de toeslagen inlog pagina niet (server error) als je er direct naar toe ging door de url in te typen. Als je er via het menu op belastingdienst.nl nar toe ging, waardoor je op exact dezelfde url kwam, werkte het wel 8)7

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

BertS schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Alleen zal een minder technisch onderlegd persoon al veel eerder gewoon de cookies verwijderen en het niet zelf gaan uitpluizen ;)
Right, jij denkt dat iemand als mijn moeder dan gewoon besluit cookies te verwijderen? En dat ze bovendien ook weet hoe dat moet? :)
ThomasG schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:40:
[...]
De website van de belastingdienst is gewoon een grote rotzooi. Vorig jaar werkte de toeslagen inlog pagina niet (server error) als je er direct naar toe ging door de url in te typen. Als je er via het menu op belastingdienst.nl nar toe ging, waardoor je op exact dezelfde url kwam, werkte het wel 8)7
Waarschijnlijk omdat je dan de goede cookie nog niet hebt 8)7

.oisyn wijzigde deze reactie 28-01-2020 16:38 (38%)

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:06
ThomasG schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:40:
[...]
Dat probleem ken ik, heb ik toen ook last van gehad. Bij ons veranderd er nog wel eens wat (vrouw die 16 tot 26 uur / week werkt en kinderen in de opvang dus ook afhankelijk van die uren), dus zitten regelmatig op de toeslagen pagina.

Inloggen lukt (moet het bijna afkloppen) eigenlijk altijd wel zonder problemen, maar dan begint de elende. We zijn ooit gestart aan een proefberekening (wilden deze niet opslaan), maar blijkbaar ging ergens wat mis waardoor ik een lager loon had en mijn vrouw niet werkte, waardoor we ineens in 1 maand een enorm bedrag aan toeslagen kregen. Gelijk hersteld en laten verrekenen, maar prettig is zoiets niet.

Mijn zoontje ging naar de peuterspeelzaal (zit nu in groep 1) en mijn dochter gaat daar nu naar toe, niet meer te vinden in het systeem. Dat komt dan omdat de locatie (het adres) vorig jaarr ivm nieuwbouw eerst naar een andere (tijdedlijke) locatie is verhuist en sinds dit jaar weer terug is verhuist. Zelf 4 keer achter aan moeten bellen of ze dat alsjeblieft willen regelen. Het is nu wel geregeld, maar het loopt allemaal niet erg lekker daar.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-02 23:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

OAuth? Oh, Auth. Ja, we hebben authenticatie :+

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• ThomasG
  • Nu online
Koenvh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:04:
[...]

API? Ja, wij hebben XML.

De XML: :F
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<NewDataSet>
    <eli_notitie1/>
    <eli_notitie2/>
    ...
    <eli_element1>
        ....
        <eli_bijlage1>
            ...
        </eli_bijlage1>
        <eli_bijlage2/>
        <eli_bijlage3/>
    </eli_element1 >
    <eli_element2>
        <eli_bijlage1/>
                ....
    </eli_element2>
</NewDataSet>

• bauke1994
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:08
ThomasG schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:26:
[...]
API? Ja, wij hebben XML.

...
Ook over FTP?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Koenvh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Het mooie is dat OAuth eigenlijk helemaal geen authenticatie protocol is, maar een autorisatie protocol, dus zelfs dat hebben ze dan fout ;)

Woy wijzigde deze reactie 28-01-2020 16:35 (5%)

• Jory
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:55
Jazeker! Als je een bestand upload zullen wij ieder kwartier kijken of er iets staat en dat verwerken. Het resultaat zetten wij in een bestand in een ander mapje. Als jullie dan gewoon ieder kwartier die map uitlezen dan is dat praktisch realtime toch? :)

• bauke1994
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:08
Jory schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Jazeker! Als je een bestand upload zullen wij ieder kwartier kijken of er iets staat en dat verwerken. Het resultaat zetten wij in een bestand in een ander mapje. Als jullie dan gewoon ieder kwartier die map uitlezen dan is dat praktisch realtime toch? :)
Dit klinkt pijnlijk herkenbaar, vandaag kregen we mail van een partij dat ze SSH/SSL hadden ingeschakeld op hun FTP 8)7 het bleek SSL te zijn.

Gelijk de REST koppeling maar even gecontroleerd, daar hadden ze poort 80 ook dichtgegooid, zonder aankondiging of redirect.

Ja het is 2020, laten we SSL gaan gebruiken.

• Koenvh

Koenvh

Woy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Het mooie is dat OAuth eigenlijk helemaal geen authenticatie protocol is, maar een autorisatie protocol, dus zelfs dat hebben ze dan fout ;)
Klopt, al is het maar de vraag of ze het verschil tussen "authenticatie" en "autorisatie" weten.
Al ben ik zelf ook niet altijd even consequent in het gebruik van authenticatie/autorisatie :$

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 22:47
Jory schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Alleen oude bestanden worden niet verwijderd, en alles wordt bewaart op een disk met weinig ruimte waar geen monitoring op wordt gedaan. En dan krijg je dus dat een bepaalde functie niet meer werkt. Waardoor je systeem geen nieuwe data krijgt. :/

let the past be the past.

• P-Storm
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:03
Je vergeet de klanten die kritieke systemen zo met xml aan elkaar knopen, en dan paniek roepen dat het niet werkt. Als je dan beter kijkt is de cryptolocker hun bestanden aan het versleutelen voordat die op de ftp gezet worden. En dan jou de schuld geven dat het gebeurd is.

Of xml tag namen 'versleutelen'* omdat dat veiliger is. Nee de veldwaardes niet.

*=base64 is versleutelen toch? Volgens die developer namelijk wel |:(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
P-Storm schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:56:
Natuurlijk niet, encryptie vereist minimaal rot13.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:22:
[...]

Wel 2x dan, zodat het extra veilig is!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:22:
[...]

Als ik minimaal rot13 moet gebruiken, is rot26 dan nóg beter?

edit: spuit elf.

bwerg wijzigde deze reactie 28-01-2020 21:55 (5%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

It's something ¯\_(ツ)_/¯

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:01
Relevante afdelingen? aka /dev/null? O-)

• alienfruit

alienfruit

Nieuwe baan zoeken is vermoeiend, haha! Als je van 'carrière' wil wisselen bijvoorbeeld richting iOS ontwikkelaar en je hebt niet echt veel commerciële ervaring. Een app gemaakt maar zou toch nog veel moeten leren. Wat is dan een redelijke 'salariskorting'? Ik zat te denken aan 1/3

• Grijze Vos
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:34
Euhm, geen korting. Fuck dat. Jouw ervaring op andere fronten en volwassenheid als developer betaald dat terug. Die details heb je in een maand (of 2) je echt wel eigen gemaakt.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Koenvh

Koenvh

P-Storm schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:56:
Je vergeet de klanten die kritieke systemen zo met xml aan elkaar knopen, en dan paniek roepen dat het niet werkt. Als je dan beter kijkt is de cryptolocker hun bestanden aan het versleutelen voordat die op de ftp gezet worden. En dan jou de schuld geven dat het gebeurd is.

Of xml tag namen 'versleutelen'* omdat dat veiliger is. Nee de veldwaardes niet.

Ik vind 'm wel leuk bedacht, 10 punten voor originaliteit :+ .

• alienfruit

alienfruit

Waarom bellen recruiters je wakker om 7:30 of bellen ze je terwijl ze je ook gewoon een email hadden kunnen sturen.
Euhm, geen korting. Fuck dat. Jouw ervaring op andere fronten en volwassenheid als developer betaald dat terug. Die details heb je in een maand (of 2) je echt wel eigen gemaakt.
Haha okay, voel me meer junior in iOS ontwikkeling dan senior :|

alienfruit wijzigde deze reactie 29-01-2020 16:40 (53%)

• Koenvh

Koenvh

alienfruit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:39:
Waarom bellen recruiters je wakker om 7:30 of bellen ze je terwijl ze je ook gewoon een email hadden kunnen sturen.

[...]
Dat voelt exclusiever en dringender. Een e-mail kun je makkelijk even laten liggen - een telefoontje niet.

• armageddon_2k1
alienfruit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:39:

[...]

Haha okay, voel me meer junior in iOS ontwikkeling dan senior :|
Junior ben je niet snel denk ik. Senioriteit zit hem bij mij meer in conceptueel dingen begrijpen en over kunnen brengen. Kunnen praten met 'de business' en de 'techneuten'. Architectuur patronen herkennen en toe kunnen passen. Voor en nadelen kunnen afwegen. Of dat nou in Swift/Kotlin/JS/Rust/Go whatever is maakt toch niet uit dat maak je je dan wel eigen en doe je lekker mee. Ik kan me voorstellen dat C++ wel nog wat meer kennis/ervaring vereist.

• alienfruit

alienfruit

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Man man, zit je dan met je jaren (nagenoeg dagelijks) ervaring en een boekenuitgever die je vraagt om als technical reviewer op te treden voor één van hun boeken over dit onderwerp 🤷‍♂️

• armageddon_2k1
Maar hoe kan het dan dat ze denken dat je te weinig ervaring hebt?

• Mugwump
alienfruit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:17:
***members only***

Man man, zit je dan met je jaren (nagenoeg dagelijks) ervaring en een boekenuitgever die je vraagt om als technical reviewer op te treden voor één van hun boeken over dit onderwerp 🤷‍♂️
Misschien een idee om er eens even wat op de afwijzing door te vragen? Tenzij je je eigen kunde schromelijk overschat, waar ik voor het gemak maar even niet vanuit ga ;) , moet er toch haast wel een andere reden achter de afwijzing zitten.

• Ask!
Is er toevallig iemand die Ada heeft lopen programmeren in Visual Studio Code?
Zo ja, hoe stel ik automatische go-to-definition in? :D

• ThomasG
  • Nu online
Mugwump schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Misschien een idee om er eens even wat op de afwijzing door te vragen? Tenzij je je eigen kunde schromelijk overschat, waar ik voor het gemak maar even niet vanuit ga ;) , moet er toch haast wel een andere reden achter de afwijzing zitten.
Ik denk eigenlijk dat hij zichzelf een beetje onderschat en/of alles "naar waarheid" heeft ingevuld. Ik wil niet zeggen dat je moet liegen. Er zijn veel kleine dingen die er bij komen kijken, die op zichzelf niet heel spannend zijn, maar die je wel enorm kun opblazen waardoor het allemaal veel indrukwekkender lijkt dan dat het is.

Als je met React en Node werkt, komen daar bijvoorbeeld allemaal zaken bij kijken. Als je wat namen van state managers (in combinatie met reactive javascript) zit je vaak goed. (React + Redux + RxJs = amazing O+)

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 19-02 23:10
Mugwump schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Vaak is geld een goede reden.. Medior/senior die voor het salarris van een junior komt werken. Maar dat mag je niet hardop zeggen als werkgever. Dus gooi je het op een 'Past niet in het team' of 'Wij denken dat je niet voldoende ervaring in onze niche hebt' verhaaltje.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• alienfruit

alienfruit

Ik denk eigenlijk dat hij zichzelf een beetje onderschat en/of alles "naar waarheid" heeft ingevuld. Ik wil niet zeggen dat je moet liegen. Er zijn veel kleine dingen die er bij komen kijken, die op zichzelf niet heel spannend zijn, maar die je wel enorm kun opblazen waardoor het allemaal veel indrukwekkender lijkt dan dat het is.
Ja, waarom zou ik dingen niet "naar waarheid" invullen? Daar komen ze toch wel achtig als je eenmaal daar werkt toch? Ik heb wel doorgevraagd maar kreeg er geen antwoord op. De interviewer was wel een groot fan van Enzyme O-)
Maar hoe kan het dan dat ze denken dat je te weinig ervaring hebt?
Goede vraag, ik heb doorgevraagd volgens de recruiter was de persoon waar ik mee sprak te spreken over mijn kennis van JavaScript, .NET, iOS maar moest ik meer ervaringen hebben met React en Node. Beetje raar, omdat ik het meest gewerkt heb met die laatste twee 8)7 Denk dat het probleem misschien ook wel is dat ik met te veel random dingen gewerkt heb. iOS apps, ASP.NET Core backends, SAP Gateway/ABAP, React/Angular/SAPUI5 etc.
Als je met React en Node werkt, komen daar bijvoorbeeld allemaal zaken bij kijken. Als je wat namen van state managers (in combinatie met reactive javascript) zit je vaak goed. (React + Redux + RxJs = amazing O+)
Ik denk dat dit geld voor elke taal/technologie geld, toch? Maar RxJs is inderdaad erg fijn om mee te werken. Persoonlijk begin ik met een React Context en ga niet meteen moeilijk doen met Redux/RxJs/MobX etc als het niet nodig is O-) Bij mijn vorige werkgever waren er nog best veel mensen die RxJs wat ongemakkelijk in het gebruik vonden. Streams is toch een andere manier van werken.

alienfruit wijzigde deze reactie 30-01-2020 13:34 (4%)

• Grijze Vos
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:34
alienfruit schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:26:
Goede vraag, ik heb doorgevraagd volgens de recruiter was de persoon waar ik mee sprak te spreken over mijn kennis van JavaScript, .NET, iOS maar moest ik meer ervaringen hebben met React en Node. Beetje raar, omdat ik het meest gewerkt heb met die laatste twee 8)7 Denk dat het probleem misschien ook wel is dat ik met te veel random dingen gewerkt heb. iOS apps, ASP.NET Core backends, SAP Gateway/ABAP, React/Angular/SAPUI5 etc.
Voor mensen met zo'n profiel maken wij plek, zelfs als er geen vacature is. Dus mocht je ooit Noord Brabant overwegen, je weet me te vinden. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Grijze Vos schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:33:
Voor mensen met zo'n profiel maken wij plek, zelfs als er geen vacature is. Dus mocht je ooit Noord Brabant overwegen, je weet me te vinden. ;)
Daar sluit ik me bij aan.

Tevens Noord Brabant, dus je hebt al een onderhandelingspositie ook :+

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:00:
[...]

Junior ben je niet snel denk ik. Senioriteit zit hem bij mij meer in conceptueel dingen begrijpen en over kunnen brengen. Kunnen praten met 'de business' en de 'techneuten'. Architectuur patronen herkennen en toe kunnen passen. Voor en nadelen kunnen afwegen. Of dat nou in Swift/Kotlin/JS/Rust/Go whatever is maakt toch niet uit dat maak je je dan wel eigen en doe je lekker mee. Ik kan me voorstellen dat C++ wel nog wat meer kennis/ervaring vereist.
Wat mij bij iOS development - jaren geleden in Objective C en xcode - heel erg tegenviel, was de mate van drag en drop _O- Dan moet je events aan outlets koppelen door dingen de sleuren. Dat soort ongein.

Nou ik kan je vertellen dat ik mij de rambam heb gezocht destijds... totdat ik uiteindelijk maar gewoon filmpjes op YouTube ging kijken om erachter te komen dat je het gewoon in een designer moest doen.

Maar ja, ik hou niet van designers... ik hou van coden.

Heb jaren geleden voor mijn werkgever een stuk of 4 apps ontwikkeld voor de iPhone en iPad, maar ik voel me niet echt geroepen om er meer mee te doen eerlijk gezegd. Blijf toch meer echt een techneut die graag in backend bezig is.

Met frontend web development ook... laat iemand anders de GUI maar doen, dan zorg ik er wel voor dat het ook echt werkt, veilig is, schaalbaar is, etc.

Stiekem lijkt mij programmeren met C++ eigenlijk heel leuk. Weer lekker technisch. Ik heb nog C/C++ certificaten gehaald ooit en het C++ Primer boek ligt ook nog steeds hier in de boekenkast, naast het boek van Bjarne Stroustrup.

Heb alleen het idee dat er niet veel banen voor zijn anno nu? Het meeste blijft toch .NET en Java (ik werk zelf al ruim 15 jaar als .NET developer, maar mis soms wat technische diepgang). De ene na de andere web- of Windows applicatie bouwen wordt ook wat saai.

Dat komt ook omdat ik mensen niet interessant vind en wat ze doen ook niet. Ik moet altijd mijn best doen om mij te verdiepen in een bedrijfsproces, om mee te denken met een klant... maar eigenlijk interesseert het mij geen bal. Ik wil lekker technisch bezig zijn.

Ligt misschien ook wel aan de sector en dat ik vooral administratieve software bouw.

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True