EddoH schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:19:
[...]
Mee eens(al zou ik niet de enige ITer willen zijn). Ik heb nu ook een leuk en gevarieerd team van mensen, alleen moet je natuurlijk ook soms samenwerken met mensen die je niet 'kiest' (waar mijn rant uit voortkwam).
Sommige ITers hebben bij sollicitaties een aantal vragen of minimumeisen voor wat betreft tech-stacks, of andere technisch gerelateerde punten. Ik heb de afgelopen sollicitaties alleen gevraagd om eerst het team te mogen ontmoeten... De rest maakt me niet heel veel uit.
Ik werk nog wel samen met een extern bedrijf, dus heb dagelijks contact maar zit er niet dagelijks tussen
Harde eisen vind ik altijd wat raar, maar sommige developers verven zichzelf ook wel in een hoekje door zich volledig afhankelijk te maken van bepaalde technieken. Ik vind wel dat je geen werk moet doen wat ver onder je niveau zit (spaghetticodemonsters en dergelijke), dan leer je niks en leer je jezelf vaak zelfs vieze manieren aan. Slechte code is vaak ook een indicator voor slechte werkomstandigheden. Angst om grote veranderingen aan te brengen, korte termijn denken, managers die pushen op zo snel mogelijk ontwikkelen ipv kwaliteit etc.
Lethalis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:57:
[...]
Mja, op mijn vorige werk zat ik met 3 andere IT-ers. De rest was management, marketing, sales, etc. Dat was inderdaad veel gevarieerder qua mensen.
En de grap is dat ik nog met modernere techniek werkte ook...
Maar ja, salaris was daar het breekpunt voor mij... ze vonden daar 3000 per maand al veel.
Salaris onderhandelen vond ik bij mij juist makkelijker bij dit bedrijf. Toegegeven, toen ik hier aan de slag ging heb ik geen grote stap gemaakt, maar voorheen werd alles door een externe partij ontwikkeld op basis van uurtje factuurtje. Alles wat ik doe is dus pure winst voor ze. Daarnaast handel ik vanuit het bedrijf (in plaats van overal ja op te zeggen) en kon ik de workflow verbeteren. Dus na een jaar was het heel makkelijk onderhandelen en zit ik een flink stuk boven de 3000 voor 32 uur.
Bij IT bedrijven vond ik het altijd lastiger want dan heb je altijd wel weer oudere developers en lui die er langer zitten, dus als zij slecht hebben onderhandeld dan hangt jouw lot ervan af

ThomasG schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
De problemen van flexbox hebben niets met IE (specifiek) te maken. Firefox, Chrome en Safari hebben allemaal andere behaviour als het gaat om flex in CSS. Je moet zoveel hacken om het in alle browsers goed te krijgen (zelfs als je IE niet ondersteund), dat het gewoon veel makkelijker is om flex in zijn geheel niet te gebruiken.
Dat is echt heel slecht advies als je het mij vraagt. De voordelen van flexbox zijn enorm vooral bij een goede responsive website. Voor de max paar procent IE gebruikers valt vaak nog wel een fallback erin te hacken, maar met flexbox bedien je de 50% mobile markt waarschijnlijk een stuk beter. Rendert over het algemeen ook sneller, zeker als je anders vieze JS hacks moet toepassen om hetzelfde te doen. Alleen de volgorde van elementen kunnen veranderen is al geweldig.
Het is ook meer een omschakeling in je hoofd die inderdaad wat moeite kost als je altijd op een andere manier hebt gedacht (als je bijvoorbeeld bent begonnen met tables en daarna divs met floats, absolutes en relatives). Maar als het eenmaal klikt geeft het heel veel voldoening.
Vergeet ook niet hoeveel quirks/hacksje door de jaren heen jezelf hebt aangeleerd om normaal een layout te kunnen fixen. Ik zou je eerder willen aanmoedigen om er nog wat moeite in te stoppen dan om het af te schrijven. Je oude kennis blijft sowieso bruikbaar, het is een extra wapen in je arsenaal.
Verder wil je sowieso nooit achter gaan lopen met dit soort dingen, anders ben je straks net zo iemand als die mensen die nog jaren lang tables bleven gebruiken voor hun layouts.