Hydra schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:34:
[...]
Dat is wel apart. Weet je dat zeker? Java laadt alleen de classes die nodig zijn uit een Jar. Als je dan bijvoorbeeld Spring gebruikt heb je alsnog ongeveer de hele Jar omdat al die classes naar elkaar verwijzen, maar als je uit Guava een enkele collection gebruikt wordt alleen die geladen.
Voor zover ik kan vinden gebeuren er 2 dingen:
- Het laden van het bestand / assembly
- Het laden van types
Het laden van de types gaat on demand, maar hij moet wel het bestand eerst laden om een type te laden. Hiervoor zul je minimaal een soort register moeten laden met alle types er in en waar je ze kunt vinden.
Gebruik je die IL linker, dan hoeft hij minder te laden, omdat je alleen de dingen aan boord hebt die nodig zijn.
Maar goed, Microsoft heeft met .NET Core ook andere stappen gezet, door sowieso de assemblies verder op te splitsen. Het hele framework is veel meer in kleinere modules opgezet.
ThomasG schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:16:
Ik vind het toch wel intressant dat er zoveel Tweakers zijn die Go gebruiken. In mijn industrie/sector staat Go bekent als "de programmeertaal voor net afgestudeerde Google medewerkers die niet kunnen programmeren". No offense

Ja, en PHP staat bekend als <vul hier maar een denigrerend stukje in>.
Toch gebruiken ontelbaar veel mensen PHP.
En ik geef het niet graag toe, maar een groot project waar ik aan werk bestaat voor een deel uit *trom geroffel* Visual Basic .NET.
Daarom moet ik 's avonds ook soms even iets in F# of in Kotlin bouwen, om die roestige bitjes in mijn hoofd weer te sorteren die allemaal van een brug proberen te springen.
Gelukkig doe ik ook een hoop C#. Het zou nog veel meer C# - en misschien zelfs wel F# - zijn als mijn directe collega niet zo'n VB fan zou zijn
Golang heb ik vooral onderzocht vanwege zijn efficiency, maar uiteindelijk niet toegepast op mijn werk.
[
Voor 33% gewijzigd door
Lethalis op 09-10-2018 09:34
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.