Even een hele open vraag aan de programmeurs hier. Zelf dus geen formele IT opleiding gedaan, wel Aerospace Engineering gedaan en heel veel aangehobbied. De wiskunde is over het algemeen geen probleem dus. Dit jaar nu dus functie van IT projectleider / werkend voorman waar ik zelf de richting uitzet en zelf ook onderdelen maak en bouw. De software-architect en programmeurs zijn volgens mij wel blij met me dus ik maak me niet zo'n zorgen over m'n kennisniveau.
Echter, als ik zie wat ik de laatste jaren mezelf aangeleerd heb en waar ik het meeste van heb geleerd heb ofwel erg interrssant vind zijn:
- Algorithms 1 en 2 op Coursera van Roberrt Sedgewick, waar je heel veel leert over datastructures
- Functional Programming Principles in Scala op Coursera
Beiden waren vrij fundamenteel, vond ik, en extreem leerzaam. Bijna dusdanig belangrijk dat ik me bijna afvraag hoe ik ooit zonder die kennis zou kunnen. Ik heb ze echter bij toeval uitgekozen.
De vraag is nu echter, welke boeken/cursussen/blags zijn er nog meer waarvan ik geen weet heb, en ik eigenlijk bijna moet lezen/doen om bij te dragen aan m'n fundament. Ik weet niet goed wat ik niet weet natuurlijk. Maar voor Algorithms 1 wist ik bijvoorbeeld niet wat een B-tree was of een PriorityQueue, nu zou ik niet zonder die kennis kunnen. Het mooie aan dat soort kennis is dat het praktisch taalonafhankelijk is.
[
Voor 4% gewijzigd door
armageddon_2k1 op 31-03-2019 08:18
]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.