https://fgheysels.github.io/
Dit is inderdaad een beetje nutteloos. Enige plek waar ik het nuttig zou vinden is voor libraries die je importeert, bijvoorbeeld voor een fotoviewer oid, van die losstaande elementen waarvan je niet wil dat die conflicteren met de rest van site. Maargoed, daar hebben ze dan weer WebComponents, or specifiek de Shadow DOM voor, die lost dat best netjes op.Ed Vertijsment schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:38:
Ik word een beetje agressief van dit soort grappen: https://css-tricks.com/css-modules-part-1-need/
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
* Koenvh rent
🠕 This side up
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Precies, kun je elk onderdeel van je site weer net even iets anders stylen om je gebruiker helemaal gek te krijgen.Koenvh schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 01:53:
@F.West98 Je kunt ook alle componenten in iframes gooien, dan draait het mooi geïsoleerd, en heb je geen last van conflicterende CSS-bestanden. Ik zie geen nadelen
* Koenvh rent
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
* Firesphere schrijft ook modules voor het Open Source Framework van bedrijf
Nog steeds alles leuk en aardig.
Werkgever wil graag mijn werk gebruiken om hun eigen Multi-Factor authentication te implementeren. Natuurlijk, ik ben de beroerdste niet!
Werkgever verwijdert (niet opzettelijk) mijn license en vervangt deze met hun eigen, inclusief copyright wijziging.
* Firesphere not so happy anymore
Ik heb verdorie 2 dagen besteedt aan het inlezen hoe en wat met de licentie exact gedaan kan worden in plaats van gewoon lekker te gamen door dit akkefietje
Die diceroll kun je toch gewoon vervangen met 4??! https://www.xkcd.com/221/.oisyn schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 04:08:
M'n KolQ begint leuke vormen aan te nemen
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 27-03-2019 06:57 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:59:
Nou ik die diceRoll zie; hoe test je 'features' met een willekeurige uitkomst?
1
| $this->assertTrue(true); |
Werkt altijd
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Je kunt bij een pseudo-RNG een seed opgeven, waardoor het altijd de zelfde sequence "random" waardes terug geeftTheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:59:
[ Voor 18% gewijzigd door ThomasG op 27-03-2019 10:17 ]
Of je mockt hetgeen je random waardes genereert gewoon.ThomasG schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:15:
[...]
Je kunt bij een pseudo-RNG een seed opgeven, waardoor het altijd de zelfde sequence "random" waardes terug geeftIets wat erg handig is bij het testen. Edit: In production code wil je die seed ook "random" hebben, omdat je anders steeds dezelfde sequence krijgt, en wordt vaak de huidige timestamp gebruikt.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Haha, dat is eigenlijk best voor de hand liggend eigenlijkMugwump schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:39:
[...]
Of je mockt hetgeen je random waardes genereert gewoon.
Vanuit het perspectief van hetgeen je test is alles van buiten feitelijk gewoon willekeurig. Dat een externe service onder de motorkap een volledig deterministische respons oplevert doet daar niets aan af. Ik kan op geen enkele wijze aannemen dat wanneer ik daar A instop ik vervolgens altijd B terugkrijg.TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Haha, dat is eigenlijk best voor de hand liggend eigenlijk. Zou wel een goede oplossing kunnen zijn idd.
Veel herhalen en kijken naar de verdeling van de uitkomstTheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:59:
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2019 13:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
As a matter of fact heb ik de eerste N al op mijn vorige versie gedaan, wat een stuk lastiger was aangezien de enige manier om daarmee te itereren een fold expressie isarmageddon_2k1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:05:
@.oisyn Doe de eerste 50 Eulers maar even op je KolQ. Goede uitdaging 😜
Problem 1:
If we list all the natural numbers below 10 that are multiples of 3 or 5, we get 3, 5, 6 and 9. The sum of these multiples is 23.
Find the sum of all the multiples of 3 or 5 below 1000.
1
2
| >>> range(1,999).filter((x)=>x%3==0||x%5==0).foldl((+),0) 233168 |
Problem 2:
Each new term in the Fibonacci sequence is generated by adding the previous two terms. By starting with 1 and 2, the first 10 terms will be:
1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...
By considering the terms in the Fibonacci sequence whose values do not exceed four million, find the sum of the even-valued terms.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| >>> fib()
{
local i = 1, j = 2;
while(true)
{
yield i;
i += j;
yield j;
j += i;
}
}
>>> fib().take(10)
<Enumerable>[1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89]
>>> fib().takewhile((i)=>i<=4000000).filter((i)=>i%2==0).foldl((+),0)
4613732 |
[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2019 18:30 ]
Wat? Geen one-liner?.oisyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:17:
Problem 2:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15>>> fib() { local i = 1, j = 2; while(true) { yield i; i += j; yield j; j += i; } } >>> fib().take(10) <Enumerable>[1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89] >>> fib().takewhile((i)=>i<=4000000).filter((i)=>i%2==0).foldl((+),0) 4613732
ghci> let fibs = 0 : 1 : zipWith (+) fibs (tail fibs) in sum . filter ((0==) . (`mod` 2)) . takeWhile (<=4000000) $ fibs 4613732
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
zipwith heb ik al:
1
| zipwith(f,a,b) => zip(a,b).map((i)=>f(i...)) |
.edit: die recursie van fibs krijg ik niet goed, KolQ doet niet aan memoization
.edit2: kan natuurlijk wel gewoon dit doen:
1
| with(phi=(1+sqrt(5))/2,psi=-phi+1) => gen(Inf).map((n)=>round((phi**n-psi**n)/sqrt(5))).takewhile((i)=>i<=4000000).filter((i)=>i%2==0).foldl((+),0) |
[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2019 20:02 ]
Het is niet echt memoization, maar meer dat fibs een lijst (qua structuur eigenlijk een linked list) is met ergens nog een thunk (een nog te evalueren waarde) die een verwijzing heeft naar fibs. Een uitgebreide uitleg staat o.a. in dit antwoord op Stack Overflow. Hieruit citeer ik alleen een diagram:.oisyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:32:
.edit: die recursie van fibs krijg ik niet goed, KolQ doet niet aan memoization
fibs = 1 : 1 : zipWith (+) fibs (tail fibs)
= 1 : 1 : zipWith (+) (f1:f2:fs) (f2:fs)
^--------------------^ ^ ^
^-------------------|-------|
= 1 : 1 : 2 : zipWith (+) (f2:f3:fs) (f3:fs)
= 1 : 1 : 2 : 3 : zipWith (+) (f3:f4:fs) (f4:fs)
Edit:
Ter aanvulling, hier is een voorbeeld van een in feite circular linked list in Haskell:
1
| ones = 1 : ones |
[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 27-03-2019 20:31 ]
*** All systems loaded ***
Later als ik groot ben leer ik ook computers programmeren.....
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Niet doen, joh. Voor je het weet krijg je een telefoon van een familielid die in paniek vraagt waarom een partitie geen bestanden meer bevat.farlane schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:34:
Later als ik groot ben leer ik ook computers programmeren.....
Het hele gesprek stond ik op het punt om die persoon uit te kafferen omdat die persoon geen backups had gemaakt. Vraag ik op een gegeven moment "Waarom gebruik je geen Dropbox?" krijg ik als antwoord "Ik snap wat het doet, maar niet hoe het werkt dus ik twijfel of het werkt".
Vind ik best wel een aardig argument. Heb toen maar uitgelegd dat Dropbox werkt door middel van kaboutertjes die de hele tijd kijken naar een folder en zodra ze iets zien ze iets zien veranderen ze in het vliegtuig stappen om het ook in de cloud te schrijven.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Als ik daar elke keer een telefoon bij krijg, dan heb ik er niet zoveel bezwaar tegen.DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Niet doen, joh. Voor je het weet krijg je een telefoon van een familielid die in paniek vraagt waarom een partitie geen bestanden meer bevat.
Zijn die kabouters wel altijd wakker? En wat als ze zich een keer verslapen vanwege de zomertijd? Wat dan? Ik vertrouw het niet, hoor.DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:08:
Heb toen maar uitgelegd dat Dropbox werkt door middel van kaboutertjes die de hele tijd kijken naar een folder en zodra ze iets zien ze iets zien veranderen ze in het vliegtuig stappen om het ook in de cloud te schrijven.
Dat is letterlijk een print aan het eind van het startup-script
Dafuq... seriously, WTF? En dat was het geaccepteerde antwoord op StackOverflow?DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:08:
Vind ik best wel een aardig argument. Heb toen maar uitgelegd dat Dropbox werkt door middel van kaboutertjes die de hele tijd kijken naar een folder en zodra ze iets zien ze iets zien veranderen ze in het vliegtuig stappen om het ook in de cloud te schrijven.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik denk dat ik dan binnen een maand geen stopcontact meer over hou. Ik heb liever dat ze me in keiharde valuta betalen.Mugwump schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:21:
[...]
Als ik daar elke keer een telefoon bij krijg, dan heb ik er niet zoveel bezwaar tegen.
Geen idee, volgens Rien Poortvliet zijn ze erg goed in het verstoppen dus ik heb ze nog niet kunnen controleren. Maar volgens Rien Poortvliet zijn ze ook erg bang voor trollen...RayNbow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:37:
[...]
Zijn die kabouters wel altijd wakker? En wat als ze zich een keer verslapen vanwege de zomertijd? Wat dan? Ik vertrouw het niet, hoor.
Geen idee, waarom ik dat feit nu moet aanhalen
Deze persoon zou hopeloos gefrustreerd raken met de stijl waarop de meeste mensen communiceren op SO (en andersom). Een lang kleurrijk verhaal resoneert beter bij hem dan een kort bondig uitleg gebaseerd op feiten.Firesphere schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:17:
[...]
Dafuq... seriously, WTF? En dat was het geaccepteerde antwoord op StackOverflow?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Op de rug van postduiven!DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:08:
https://niels.nu
Doe je dit soort jovialiteiten eigenlijk als hobby of is er serieus werk in die taal te vinden?RayNbow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:25:
[...]
Wat? Geen one-liner?
ghci> let fibs = 0 : 1 : zipWith (+) fibs (tail fibs) in sum . filter ((0==) . (`mod` 2)) . takeWhile (<=4000000) $ fibs 4613732
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Hobby... Ik verdien m'n geld met gepruts in Python, C++ en C#.bwerg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:53:
[...]
Doe je dit soort jovialiteiten eigenlijk als hobby of is er serieus werk in die taal te vinden?
Moet wel toegeven dat ik 1x Haskell voor werkdoeleinden heb gebruikt. Er was wat bestaande C++-code om fotowaarnemingen te corrigeren voor lensvertekeningen en om correcties weer ongedaan te maken. Deze code was specifiek voor een bepaalde modelering van lensvertekeningen. Nu moest er iets gedaan worden voor data die afkomstig was van een andere aannemer die een ander cameramodel gebruikte. Ik heb toen eerst de bestaande code naar een tweetal Haskell-functies geport. Vervolgens schreef ik wat tests m.b.v. het QuickCheck-framework om zeker van te zijn dat de functies het correcte gedrag vertoonden. Daarna implementeerde ik het alternatieve cameramodel in Haskell en testte dat. Toen alles goed bevonden was, vertaalde ik de nieuwe Haskell-code naar de taal die gebruikt werd in de toen te schrijven tool.
[ Voor 98% gewijzigd door bwerg op 28-03-2019 15:46 ]
🠕 This side up
Jup, alleen is dat op donderdagmiddag 4 uur niet zo vanzelfsprekend...Koenvh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:50:
Nogal wiedes
't Is al goed, alleen hier kun je Python niet de schuld van geven (van veel andere dingen natuurlijk wel, mais bon)bwerg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:52:
[...]
Jup, alleen is dat op donderdagmiddag 4 uur niet zo vanzelfsprekend...
🠕 This side up
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:47
1
| document.querySelector('label[for=number'+key+'').classList.toggle('selected'); |
Werkt prima in Firefox, IE, Edge, Chrome, you name it. Maar niet in Safari. Maar waarom dan toch niet? Zal wel weer aan Safari liggen, k** ding. Twee uur aan kapot zitten troubleshooten, googlen, jsfiddles. Maar het lag niet aan de browser: het lag toch echt aan mijn code. Wel fijn zo moment dat je het -eindelijk- gevonden hebt
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:47
1
| `label[for=number${key}]` |
[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 28-03-2019 21:24 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Niet als je ook nog IE11 wilt/moet ondersteunen.WernerL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:23:
Lol. String interpolation kan trouwens mooier wanneer je de string tussen backticks zet.
JavaScript:
1 `label[for=number${key}]`
🠕 This side up
[ Voor 25% gewijzigd door Koenvh op 28-03-2019 23:21 ]
🠕 This side up
Klopt, dat is mooier ja. Maar ES6, en dus geen IE11 ondersteuningWernerL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:23:
Lol. String interpolation kan trouwens mooier wanneer je de string tussen backticks zet.
JavaScript:
1 `label[for=number${key}]`
Dus ik moet het helaas ook op de 'oude' manier doen.
Toevallig 2 weken geleden tegen precies hetzelfde probleem aangelopen. Helaas was het enige device wat we hier hadden met safari een iPhone, lekker debuggen is dat.We Are Borg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:36:
Van die momentjes dat je denkt:![]()
![]()
JavaScript:
1 document.querySelector('label[for=number'+key+'').classList.toggle('selected');
Werkt prima in Firefox, IE, Edge, Chrome, you name it. Maar niet in Safari. Maar waarom dan toch niet? Zal wel weer aan Safari liggen, k** ding. Twee uur aan kapot zitten troubleshooten, googlen, jsfiddles. Maar het lag niet aan de browser: het lag toch echt aan mijn code. Wel fijn zo moment dat je het -eindelijk- gevonden hebt
babelRyur schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Klopt, dat is mooier ja. Maar ES6, en dus geen IE11 ondersteuning
Dus ik moet het helaas ook op de 'oude' manier doen.
browserstackbauke1994 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Toevallig 2 weken geleden tegen precies hetzelfde probleem aangelopen. Helaas was het enige device wat we hier hadden met safari een iPhone, lekker debuggen is dat.
Echter, als ik zie wat ik de laatste jaren mezelf aangeleerd heb en waar ik het meeste van heb geleerd heb ofwel erg interrssant vind zijn:
- Algorithms 1 en 2 op Coursera van Roberrt Sedgewick, waar je heel veel leert over datastructures
- Functional Programming Principles in Scala op Coursera
Beiden waren vrij fundamenteel, vond ik, en extreem leerzaam. Bijna dusdanig belangrijk dat ik me bijna afvraag hoe ik ooit zonder die kennis zou kunnen. Ik heb ze echter bij toeval uitgekozen.
De vraag is nu echter, welke boeken/cursussen/blags zijn er nog meer waarvan ik geen weet heb, en ik eigenlijk bijna moet lezen/doen om bij te dragen aan m'n fundament. Ik weet niet goed wat ik niet weet natuurlijk. Maar voor Algorithms 1 wist ik bijvoorbeeld niet wat een B-tree was of een PriorityQueue, nu zou ik niet zonder die kennis kunnen. Het mooie aan dat soort kennis is dat het praktisch taalonafhankelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-03-2019 08:18 ]
Haha, goeie.armageddon_2k1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:16:
Ik weet niet goed wat ik niet weet natuurlijk.
Maareh, (alhoewel ik vermoed dat je er al wel weet van had) : Knuth? Algorithms heb je al dan neem ik aan?
Misschien, omdat je aangeeft ook in de richting van projectleider te gaan iets meer aan de soft-skills kant? (Geen goede voorbeelden van)
[ Voor 25% gewijzigd door farlane op 31-03-2019 10:59 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wat betreft soft skills. Ook belangrijk, maar m'n vraag was nu meer op de inhoudelijke software ontwikkelings kant gericht.
Domain driven design van Eric Evans, designing data-intensive applications van Martin Klepmann, clean code van Robert C. Martin, Refactoring van Kent Beck / Martin Fowler en ga zo maar door.Gropah schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:49:
Het is misschien meer een naslag werk, maar Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software is wel een redelijk standaard werk voor object oriented programming. Zal even nadenken of ik nog wat spul kan bedenken wat niet programmeertaalafhankelijk is
Bug zit in een library (task scheduler) dat we gebruiken (maar die we nog niet naar de laatste versie hadden geüpdatet).
Na middernacht alles terug in gang gooien helpt
[ Voor 19% gewijzigd door Styxxy op 01-04-2019 00:16 ]
Mooi ook die foto van Bjarne
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2019 10:49 ]
Krijgen we vandaag bij de kwartaalbijeenkomst te horen dat ons project, met nog een aantal meer (waaronder COBOL applicaties) niet duurzaam zijn, en dus gezocht wordt naar en duurzamere vervanger...
Daar steek je dan 18 maanden energie in
En natuurlijk is het altijd jammer wanneer je project direct vervangen wordt...
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Gelukkig mag ik nu weer aan de slag met een applicatie die wel bedrijfskritisch is en veel wordt gebruikt.
We are shaping the future
Het houd je in ieder geval van de straat laten we maar zeggen
Less alienation, more cooperation.
Anyway, dat is gewoon inherent aan het feit dat er gewoon een gigantisch grote groep incompetente managers rondlopen. In de jaren dat ik in organisaties nu rondloop (nog maar 9 ofzo) is me al opgevallen dat de 3 grote waar ik echt veel ben geweest overeind worden gehouden door die paar uitzonderlijk goede managers. 90/10 regel: 10% de managers draagt bij voor 90% van de productiviteit en winst. Die andere 90%.....
Die 90/10 regel geldt bijna in elk team, maar bij managers is het resultaat zoveel destructiever....
[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-04-2019 08:09 ]
Het systeem wat wij ontwikkeld hebben, draait volledig autonoom. Er is geen interactie van personen mogelijk. Wel een kleine frontend waar ze de status van het systeem kunnen zien, maar de beheerders kunnen niets doen.
Dat geeft ze (denk ik) een onbehagelijk gevoel, dat ze geen grip kunnen krijgen op de situatie.
Kan je niet een dashboard met een paar knopjes knutselen?Matis schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:31:
Ik denk dat mijn werkgever met "niet duurzaam" bedoelt dat ze zelf geen grip krijgen op een systeem. Dat ze niet de kennis en kunde hebben (of kunnen behouden) om de systemen draaiende te houden.
Het systeem wat wij ontwikkeld hebben, draait volledig autonoom. Er is geen interactie van personen mogelijk. Wel een kleine frontend waar ze de status van het systeem kunnen zien, maar de beheerders kunnen niets doen.
Dat geeft ze (denk ik) een onbehagelijk gevoel, dat ze geen grip kunnen krijgen op de situatie.
Read the code, write the code, be the code!
Is het niet eens tijd om die kerstmuts af te zetten?Alex) schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:27:
Been there, done that. Maanden besteden aan dingen uitzoeken, bouwen en testen en uiteindelijk te horen krijgen dat het toch niet gebruikt gaat worden
Of hij is misschien al aan het voorbereiden op komende kerst?Firesphere schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:36:
[...]
Is het niet eens tijd om die kerstmuts af te zetten?
Nog 265 dagen!
NeeFiresphere schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:36:
[...]
Is het niet eens tijd om die kerstmuts af te zetten?
(Maar vast niet vanuit jullie perspectief
10.013 topics gevonden.oisyn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:36:
Jeeej precies 10.000 topics in mijn posthistory
(Maar vast niet vanuit jullie perspectief)
.edit: ik kan vast wel 14 topics in TrashCan vinden waar reacties van mij in staan die ik kan mergen in 1
.edit2: @orf f5
In ander nieuws, ik heb een disassembler toegevoegd aan KolQ
[ Voor 99% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2019 02:19 ]
.oisyn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:39:
"Je hebt 13 verborgen topics"
.edit: ik kan vast wel 14 topics in TrashCan vinden waar reacties van mij in staan die ik kan mergen in 1
.edit2: @orf f5
hoe lang ga je dat volhouden?
Of, zoals mij gebeurd is, aangenomen worden om iets specifiek te gaan ontwikkelen en dan een jaar later op een algemene meeting voor de hele afdeling te horen krijgen dat die ontwikkeling gestopt wordt zonder van te voren geïnformeerd te worden.Matis schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:39:
Afgelopen anderhalf jaar aan een project gewerkt dat gisteren (geen grap) live is gegaan.
Krijgen we vandaag bij de kwartaalbijeenkomst te horen dat ons project, met nog een aantal meer (waaronder COBOL applicaties) niet duurzaam zijn, en dus gezocht wordt naar en duurzamere vervanger...
Daar steek je dan 18 maanden energie in
Of tekenen voor een development functie in Zwitserland om er vervolgens daar er achter te komen dat het om een test functie gaat. En als ik daar iets van zeg mag ik vertrekken. Wel 20k verdient in 6 weken dus dat maakt weer een hoop goed.
Incompetentie in de sector, speciaal bij het lagere management, is helaas eerder regel dan uitzondering.
Nou had ik al geen hele hoge pet op van Centric, maar die hele affaire maakt het nog erger.gekkie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:10:
Naja altijd nog beter dan gewipt worden door Rian, zullen we maar denken.
Tijdje geleden had Centric hun jaarlijkse event, toen ik de connectie tussen Rian en Centric las gelijk maar geskipt.Mugwump schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:13:
[...]
Nou had ik al geen hele hoge pet op van Centric, maar die hele affaire maakt het nog erger.
Zitten ze zich overal druk te maken over chinezen, gaat deze blockchain kip er straks met de poet vandoor, achja ik moet bekennen, ze is kennelijk toch nog ergens goed in.
Dit is het engste uit de hele affaire:
Van Rijbroek is overigens recent benoemd tot penningmeester van de nieuwe stichting Technology & Cybersecurity Gerard Sanderink. In deze stichting zal het hele vermogen van Sanderink na diens overlijden terechtkomen.
Odev10 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:39:
Context voor de mensen die nog niet weten waar dit over gaat: https://www.volkskrant.nl...tuurlijke-chaos~b6541d3b/
M
F
G
Ach, blijkbaar is ze er erg goed ingekkie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:10:
Naja altijd nog beter dan gewipt worden door Rian, zullen we maar denken.
Begrijp niet hoe ze haar ooit hebben kunnen benoemen tot penningmeester
Ik zit zelf ook te denken om een boek vol onjuiste informatie te schrijven, wie doet mee?
Ik had ergens een quote gelezen die aan die bejaarde is toegeschreven, die er op neer kwam dat ze ook in andere dingen goed was .. naast creatieve boeken kennelijk ook in creatief boekhouden ofzo.BladeSlayer1000 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:52:
Blijkbaar loont het om een boek uit te brengen vol onzin en onjuistheden...
Meh .. automagiseren ..Ik zit zelf ook te denken om een boek vol onjuiste informatie te schrijven, wie doet mee?
- paar boeken scrapen en iets met woordfrequenties doen, eventueel combineren met google trends data voor the latest craze of the day
- beetje randomizen tussen hoofdstukken enzo
- feeden aan zo'n schrijf neural network zodat er weer een (grammatica technisch) enigzins fatsoenlijk zinsopbouw uit komt.
- nog even door de smartblockchain halen als post-processing voor wat extra glans.
Et voila nog even op sturen naar vermeend && vermeend uitgevers, een bejaarde uitzoeken met wat bedrijven die mensen kan dwingen voor wat promotie quotejes en wat volk op je presentatie avond.
Ze? Is dat niet gewoon een beslissing van Sanderink zelf?BladeSlayer1000 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:52:
Blijkbaar loont het om een boek uit te brengen vol onzin en onjuistheden...
Ik zit zelf ook te denken om een boek vol onjuiste informatie te schrijven, wie doet mee?
Mevrouw heeft in ieder geval het talent om mannen op leeftijd om haar vinger te winden.
Euh. Seks. Die quote doelde gewoon op seks. Of is creatief boekhouden tegenwoordig een eufemisme voor rampestampen.gekkie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:18:
Ik had ergens een quote gelezen die aan die bejaarde is toegeschreven, die er op neer kwam dat ze ook in andere dingen goed was .. naast creatieve boeken kennelijk ook in creatief boekhouden ofzo.
Volgens mij is zowel dit als dat vorige boek met Vermeend een kwestie van "don't stick your dick in crazy".
https://niels.nu
Of "don't write your book with crazy" of "don't stick crazy in your company"Hydra schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:10:
[...]
Euh. Seks. Die quote doelde gewoon op seks. Of is creatief boekhouden tegenwoordig een eufemisme voor rampestampen.
Volgens mij is zowel dit als dat vorige boek met Vermeend een kwestie van "don't stick your dick in crazy".
Shit floats to the top?
Less alienation, more cooperation.
Wie weet, ik denk persoonlijk meer dat dit soort mensen een autistische aandoening hebben. Ik zelf heb daar ook last van, maar niet tot het niveau dat de heer Sanderink heeft.Sandor_Clegane schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:27:
Het is toch gek hoe dat soort mensen toch overal weer op weten te duiken. Is je boek uit de handel genomen vanwege plagiaat, ben je ineens in het gezelschap van een tycoon.
Shit floats to the top?
Zoals bekend mag zijn, Sanderink leefde voor winnen, gelijk hebben en puur gefocussed op succes. Niet financieel, maar vooral het "winnen". Hij geloofde blijkbaar wat Rijbroek te zeggen had, en niet de experts die haar tot de grond afbranden. Zodra hij in die mindset was, had ze vrij spel.
Volgens mij moet je je nog even in de context inlezen.gold_dust schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:01:
Ik snap de hele ophef niet, dit is precies wat ik zou verwachten bij een detacheerder. Bij die paar keer dat ik ooit jaren geleden eens contact heb gehad met detacheerders bleek bij de arbeidsvoorwaardengesprekken al dat het allemaal cowboys zijn.
Ik snap sowieso niet waarom je detachering erbij haalt, maar thanks dat je mij een cowboy noemt.
Dus.. tip: 300$ gratis google cloud resources
Ben ik nou gewoon ouderwets of is dit kubernetes ding iets wat over een jaar of twee drie geen trend meer is?Douweegbertje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:31:
Ik heb net maar even m'n kubernetes cluster naar gcloud verplaatst.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.