De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:55
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:10:
[...]
Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg dat Google sites langzamer werken als je geen Chrome gebruikt.
Heb je statistieken voor je bewering? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Antrax schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Heb je statistieken voor je bewering? :)
Dat kun je zelf testen. Open YouTube maar eens in Chrome en een willekeurige andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
Dat kun je zelf testen. Open YouTube maar eens in Chrome en een willekeurige andere browser.
Ze gebruiken expres een oude beta versie van een API, die dus alleen door Chrome wordt ondersteund (de andere browsers ondersteunen overigens wel de niet-beta versie). Op IE krijg je de oude YouTube site, die daar niet van gebruik maakt en dus wel snel is. Daarom zet ik in Firefox mijn user agent op die van IE als ik naar YouTube ga (maar dat doe ik bijna nooit vanwege die 'vloggers' en zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
[...]
Net getest in Firefox 59 , Chrome 69, Internet Explorer 11 en Safari 11.1.2.
Alles op een Windows machine met i5 en 16 GB DDR3, en een SSD, behalve Safari:

Firefox: 5,1 seconden voor alles was ingeladen volgens Network tab
Chrome: 4,9 seconden voor alles was ingeladen volgens Network tab
Internet Explorer 11: 5,2 seconden voor alles was ingeladen volgens Network tab
Safari (Mac OS High Sierra op een MBP 15" 2017): 7 seconden voor alles was ingeladen volgens Network tab.

Ik zie niet bizar veel verschil imo... Heb alles in een incognito tab gedaan, meerdere malen geprobeerd, kwamen deze gemiddelden uit.
IE 11 kreeg inderdaad wel een oudere site, maar de bruikbaarheid van de website is gelijk voor zover ik kon zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 01-10-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Ze gebruiken expres een oude beta versie van een API, die dus alleen door Chrome wordt ondersteund (de andere browsers ondersteunen overigens wel de niet-beta versie).
Yup, Polymer.

Ik was een beetje verbaasd dat Google zo'n streek uithaalde, maar ook weer niet heel erg.

Ik gebruik Firefox al sinds 1.0 maar dat is een principekwestie. Snelheid vind ik ondergeschikt. Die Polymer-streek bewijst mijn gelijk maar weer. De browsermarkt heeft sterke concurrentie nodig zonder 'definitieve' winnaar zoals IE6 en nu schijnbaar Chrome ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:10:
[...]
Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg dat Google sites langzamer werken als je geen Chrome gebruikt.
Dan gebruik je toch simpelweg Chrome, dan heb je dat probleem niet? >:)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
XWB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

Dan gebruik je toch simpelweg Chrome geen Google producten, dan heb je dat probleem niet? >:)
FTFY }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
sja... herinnert u zich deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
[...]
Je hebt nog gelijk ook :/
Dat doen ze vast met opzet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Krijgen jullie inflatiecorrectie op je salaris? Ik heb nu al twee jaar geen salarisverhoging gekregen en met de waardeloze Brexit en GBP begint het wel een beetje vervelend te worden. Met de stijgende kosten van bijv. de huur (elk jaar 3%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
euh ja ik krijg jaarlijks een loonsverhoging. Bij vorige werkgever was dat idd ongeveer een inflatiecorrectie, bij mijn huidige ook wel wat daarboven (in lijn der verwachting met mijn groei).

Helemaal geen verhoging krijgen staat gelijk aan een verlaging krijgen. Zou ik persoonlijk niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alienfruit schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:11:
Krijgen jullie inflatiecorrectie op je salaris? Ik heb nu al twee jaar geen salarisverhoging gekregen en met de waardeloze Brexit en GBP begint het wel een beetje vervelend te worden. Met de stijgende kosten van bijv. de huur (elk jaar 3%)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Members only:

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb dit jaar om een salarisverhoging gevraagd (in Maart) en zouden het meenemen in de jaarlijkse salarisbesprekingen maar dat zeiden ze vorig jaar ook... Nu maar een mailtje gestuurd naar al mijn bazen.

Ze willen mijn nu ook naar een klant sturen wat mij bijna €180/week aan reiskosten kost die ik zelf moet betalen en eigenlijk wil ik dat geld er niet aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alienfruit schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:37:
Ze willen mijn nu ook naar een klant sturen wat mij bijna €180/week aan reiskosten kost die ik zelf moet betalen en eigenlijk wil ik dat geld er niet aan uitgeven.
Daar zou ik dus echt niet mee akkoord gaan als je dat zelf moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ja, ik heb dit jaar om een salarisverhoging gevraagd (in Maart) en zouden het meenemen in de jaarlijkse salarisbesprekingen maar dat zeiden ze vorig jaar ook... Nu maar een mailtje gestuurd naar al mijn bazen.

Err, €720/maand aan reiskosten? :/
Ik zou daar echt niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tijd om eens naar wat anders op zoek te gaan?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:20
Geen loonsverhoging en zelf opdraaien voor 700 euro aan reiskosten? Ik zou het wel weten.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
Willen ze van je af ofzo? :?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Net gehad, 6%. Dat is voor mij iets meer dan 200 euro bruto per maand. Dat dekt niet eens de vaste lasten die komend jaar hoger worden :N

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Members only:

Als je weer terug wilt naar dit koude kikkerlandje, wij zoeken nog goede SAP Developers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:50
Jij moet die serieus zelf betalen? Zonder (redelijke) vergoeding? Dus jij mag iedere maand € 750,- neertellen om de baas rijker te maken?

Kunnen ze rustig schudden. Volgens mij kun je dit prima weigeren. Ergste wat je kan overkomen is dat je in een conflictsituatie komt waarbij zij vinden dat je werk weigert, maar zolang jij aangeeft dat je het best vind zolang ze jouw reiskosten volledig vergoeden en de extra reistijd tov normaal ook uitbetalen als werktijd, dan stel jij je redelijk op.

Ik las laatst iets over Tweakers elect overigens. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hoe het in de UK zit weet ik niet, maar hier in NL is dat idd gewoon wettelijk geregeld. Alle reistijd verder dan naar je vaste standplaats, geldt als werktijd. En als je dat met privémiddelen moet doen mag je die gewoon declareren. Volgens mij mag je baas überhaupt niet "eisen" dat je privémiddelen gebruikt tijdens werktijd. Als je erop staat moet je werk gewoon vervoer voor je regelen van kantoor naar locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
mcDavid schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:39:
Hoe het in de UK zit weet ik niet, maar hier in NL is dat idd gewoon wettelijk geregeld. Alle reistijd verder dan naar je vaste standplaats, geldt als werktijd. En als je dat met privémiddelen moet doen mag je die gewoon declareren. Volgens mij mag je baas überhaupt niet "eisen" dat je privémiddelen gebruikt tijdens werktijd. Als je erop staat moet je werk gewoon vervoer voor je regelen van kantoor naar locatie.
Tenzij het in je contract vermeld staat. Zoals in die van mij staat dat tech leden hun eigen computer meenemen. Scheelt de baas weer geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Antrax schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Tenzij het in je contract vermeld staat. Zoals in die van mij staat dat tech leden hun eigen computer meenemen. Scheelt de baas weer geld :P
Dat is dus niet waar. Bedrijven kunnen een BYOD-policy hebben. Als je dan kiest om je prive-laptop te gebruiken hoeft een werkgever daar niet voor te betalen. Maar, "werknemers kunnen ook niet verplicht worden om zelf materiaal aan te schaffen voor de uitvoering van hun baan". Een werkgever moet dus de middelen beschikbaarstellen. Netzoals een timmerman ook niet verplicht kan worden zijn eigen hamer te moeten kopen. Hij kan er wel voor kiezen om zelf een betere hamer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

mcDavid schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:39:
Alle reistijd verder dan naar je vaste standplaats, geldt als werktijd.
Maar als je als functie consultant hebt en geen vaste standplaats... maar toevallig 2 jaar lang op kantoor werkte...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Crazy D schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Maar als je als functie consultant hebt en geen vaste standplaats... maar toevallig 2 jaar lang op kantoor werkte...
Volgens de Arbeidstijdenwet valt onder arbeidstijd: de vertegenwoordiger die vanuit huis vertrekt om klanten te bezoeken; Ofwel, het valt onder werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

ThomasG schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Volgens de Arbeidstijdenwet valt onder arbeidstijd: de vertegenwoordiger die vanuit huis vertrekt om klanten te bezoeken; Ofwel, het valt onder werktijd.
De meeste consultants zien dit waarschijnlijk niet zo omdat ze een dermate salaris hebben dat het "erin" zit?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ThomasG schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Dat is wat anders. Als gedetacheerde rij je 's ochtends naar de klant en rij je 's avonds weer naar huis. Da's gewoon woon-werk verkeer. Waar vertegenwoordigers mee zitten is dat ze op een dag meerdere klanten langsgaan. Als dat niet betaald zou worden dan zijn ze hun halve dag kwijt.
DeluxZ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:15:
De meeste consultants zien dit waarschijnlijk niet zo omdat ze een dermate salaris hebben dat het "erin" zit?
Yup.

Bij ons bedrijf zoeken we wel altijd opdrachten in de buurt. Of regelen wat anders. Heb bijvoorbeeld een opdracht gehad waar ik in Eindhoven zat (woon in de buurt van Utrecht) en da's een uur zonder file. Dus daar hadden we de deal dat ik 2 van de 4 dagen thuis kon werken.

Maar reistijd is niet op kosten van de klant, da's niet te verkopen. Voor geen enkele consultancy.

Overigens ken ik ook geen 'gewone' werkgevers waarbij het forenzen gezien wordt als werktijd. Dus zo anders is het niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 02-10-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Hydra schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

Overigens ken ik ook geen 'gewone' werkgevers waarbij het forenzen gezien wordt als werktijd. Dus zo anders is het niet.
Jouw bubbel denk ik. Wij mogen de tijd bovenop wat we normaal aan reizen kwijt zijn schrijven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

Vincentio schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:56:
Als je weer terug wilt naar dit koude kikkerlandje, wij zoeken nog goede SAP Developers. :)
Is dit een verkapte wervingspost? In dat geval wil ik ook wel pluggen dat er een klein bedrijfje in Delft zit dat op zoek is naar een C++-iemand met een geodetische achtergrond of kennis van fotogrammetrie. O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sebazzz schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:37:
Jouw bubbel denk ik. Wij mogen de tijd bovenop wat we normaal aan reizen kwijt zijn schrijven.
Kan je dit iets nader toelichten want volgens mij spreken we elkaar niet tegen namelijk.
RayNbow schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:39:
Is dit een verkapte wervingspost? In dat geval wil ik ook wel pluggen dat er een klein bedrijfje in Delft zit dat op zoek is naar een C++-iemand met een geodetische achtergrond of kennis van fotogrammetrie. O-)
Voor 'marktconform' salaris natuurlijk, we blijven 'ollanders ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 02-10-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
DeluxZ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Tot op zekere hoogte. Reistijd voor je werk heb je altijd, maar van een jaar lang structureel meer dan een uur enkele reis wordt bijna geen consultant blij, tenzij hij of zij een slecht huwelijk heeft. :P
Het grootste verloop zie je bij ons bij mensen die voor langere tijd op klussen worden gezet met de keuze tussen 4 uur reistijd op een dag of de halve week in een hotel verblijven.
Ik heb nu redelijk wat reistijd, maar heb dat zo kunnen regelen dat ik gewoon met de trein ga en reistijd 50/50 kan splitsen qua werk en eigen tijd. Je bent vaak wel afhankelijk van de vraag of je klant daar in mee wil gaan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Pre 2012 toen ik nog consultancy deed, gold de regel bij mijn bedrijf dat reistijd tot een maximum van 1 uur per bezoek werd doorberekend aan de klant. Wel met dien verstande dat het kantoor van mijn werkgever als (fictief) vertrekpunt geldt. We hadden consultants uit heel Zuid-Nederland (m.u.v. Zuid-Limburg) dus dat kon daardoor nogal variëren. Reistijd boven dat uur kon je schrijven als intern reistijd en kreeg je dus gewoon tijd voor tijd.

Alle kilometers buiten je normale dagelijkse woon-werk afstand werd vergoed met 19ct onbelast + 17ct belast. Netto dus iets van 27ct per kilometer. Daar kun je best een aardig autootje voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hydra schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:34:

Hier wordt dan ook strikt onderscheid ingemaakt. Forenzen naar je vaste standplaats is gewoon reistijd. Alles wat je vérder dan dat moet reizen, is werktijd.

Als je helemaal geen vaste standplaats hebt gelden volgens mij idd andere regels. En uiteraard is dit ook allemaal tussen jou en je baas, wat de klant waar je heenreist betaalt is tussen hem en jouw baas, en hoeft niet gerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

:w
De laatste keer dat ik een jobhop overwoog was dat ook in Delft :P. De commute vanuit Utrecht is een bitch en verhuizen is niet echt een optie.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/a2b15b73f6a3dfbb0814994301525a69/tenor.gif?itemid=7663264

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2018 12:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

De laatste keer dat ik een jobhop overwoog was dat ook in Delft :P. De commute vanuit Utrecht is een bitch en verhuizen is niet echt een optie.

[Afbeelding]
Ben zelf blij dat vanuit Waddinxveen veel belangrijke plekken in de Randstad goed te bereiken zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ben zelf blij dat vanuit Waddinxveen veel belangrijke plekken in de Randstad goed te bereiken zijn. :p
Zo lang de hefbrug niet stuk is of in onderhoud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RayNbow schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Dat mag ook wel, want in Waddinxveen zelf is weinig te beleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Waddinxveen is altijd wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Skyaero schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Waddinxveen is altijd wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Skyaero schreef:
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]
Zo dramatisch is Utrecht - Delft toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar goed, ik heb tegen de resource manager gezegd dat ik deze reiskosten niet kan betalen en zien hoe ze daar op reageren.

Verder mooie radiostilte van de baas kant over mijn vraag over mijn salaris al besproken is 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mugwump schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Ik rijd de laatste weken elke dag over de A13 en dat stuk alleen al vind ik een reden om op zoek te gaan naar een scooter ipv een auto. Maar goed, hoe dramatisch/vervelend forenzen is verschilt erg per persoon. Ik beschouw reistijd als de ergste tijdverspilling van m'n dagelijks leven dus alles langer dan een kwartier fietsen zie ik al tegenop.
alienfruit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:09:
Maar goed, ik heb tegen de resource manager gezegd dat ik deze reiskosten niet kan betalen en zien hoe ze daar op reageren.

Verder mooie radiostilte van de baas kant over mijn vraag over mijn salaris al besproken is 🤣
Kijk je al met een schuin oog naar ander werk? Het lijkt me in deze situatie prettig om een batna te hebben om het gesprek wat steviger aan te gaan. Vind het erg merkwaardige gang van zaken. Vind jij het ook raar of is dit iets Angelsaksisch?

[ Voor 38% gewijzigd door kenneth op 02-10-2018 14:13 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Kijk je al met een schuin oog naar ander werk? Het lijkt me in deze situatie prettig om een batna te hebben om het gesprek wat steviger aan te gaan. Vind het erg merkwaardige gang van zaken. Vind jij het ook raar of is dit iets Angelsaksisch?
Ja, ik vind dat van de salaris ook erg vervelend. Zeg dan gewoon dat ik al aan de top van de salaris zit en er geen verhoging in zit dan deze onzin van halfjaarlijkse besprekingen door de bazen. Ik heb niet echt een alternatief dan gewoon weglopen. Als 'batna' heb ik eigenlijk het plan om gewoon weg te lopen omdat ik toch wel wat spaargeld heb. Alleen geen zin om het te gebruiken om reiskosten voor de baas te bekostigen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
kenneth schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Ik rijd de laatste weken elke dag over de A13 en dat stuk alleen al vind ik een reden om op zoek te gaan naar een scooter ipv een auto. Maar goed, hoe dramatisch/vervelend forenzen is verschilt erg per persoon. Ik beschouw reistijd als de ergste tijdverspilling van m'n dagelijks leven dus alles langer dan een kwartier fietsen zie ik al tegenop.
Daarom neem ik met opzet het openbaar vervoer. Ik heb gelukkig een goede verbinding: vanaf mijn woning 3 minuten lopen naar de bus (in tegen stelling tot stadsbussen schoon en comfortabel), dan is het zo'n 30-35 minuten met de bus via de snelweg, en vervolgens 2 haltes met de metro. Met de auto is niet of nauwelijks sneller, plus ik kan de tijd in de bus nu gebruiken voor andere doeleinden. Plus, ik heb een afspraak dat ik die reistijd onder bepaalve voorwaarde deels kan schrijven als werktijd (emailen, documenten lezen, e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Met de trein is dat best dramatisch. Je moet over Leiden of over Den Haag, ongeveer een uur. En dat is alleen van station naar station. Geen idee waar het bedrijf ligt in Delft maar ik kan er nog eens 20 minuten bij optellen aan de kant van Utrecht. Met de auto naar het werk doe ik liever niet, maar vanaf mijn huis naar het centrum is ongeveer 55 minuten (als het rustig is).

Maar goed, ik ben verwend. Ik fiets nu 12 minuten naar kantoor :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ik ben juist van 15 minuten fietsen naar +/- 45-60 minuten autorijden gegaan :P Werkte eerst als developer op een vaste plek in mijn woonplaats (Almere), maar nu in Hoofddorp / Nieuwegein (klant of hoofdkantoor) als consultant.
Reden dat ik hiervoor ben gegaan is dat ik meer bedrijven wilde zien dan slechts die ene waar ik vast zat en dus wist dat ik meer reistijd zou krijgen omdat ik anders daar niet aan kan voldoen. Voor mij geen probleem, geen kinderen thuis en mijn vriendin is ook altijd best laat pas terug van haar werk (als docent, dan heb je altijd veel teveel werktijd).

...De bijkomstigheid van een auto (vonden we anders te duur) was ook niet mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Met de trein is dat best dramatisch. Je moet over Leiden of over Den Haag, ongeveer een uur. En dat is alleen van station naar station. Geen idee waar het bedrijf ligt in Delft maar ik kan er nog eens 20 minuten bij optellen aan de kant van Utrecht. Met de auto naar het werk doe ik liever niet, maar vanaf mijn huis naar het centrum is ongeveer 55 minuten (als het rustig is).

Maar goed, ik ben verwend. Ik fiets nu 12 minuten naar kantoor :)
Ik reis nu ook dagelijks een klein uur met de trein, al woon ik redelijk centraal in Utrecht en zit mijn klant ook op vijf minuten lopen. Gecombineerd met deels reistijd = werktijd is dat prima te doen.

Op die klus die ik op de fiets af kan wacht ik ook nog steeds. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

30 minuten rijden, is wel fijn om even te decompressen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Mugwump schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:29:
Ik reis nu ook dagelijks een klein uur met de trein, al woon ik redelijk centraal in Utrecht en zit mijn klant ook op vijf minuten lopen. Gecombineerd met deels reistijd = werktijd is dat prima te doen.

Op die klus die ik op de fiets af kan wacht ik ook nog steeds. :P
Ik werk op nog geen 5 minuten fietsen van mijn woning. Soms is dat ideaal, maar soms is, zoals hierboven aangegeven ook wel eens fijn om wat langer onderweg te zijn om zo de werkdag te verwerken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit vooral op mijn werk om het gezinsleven te verwerken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:58:
Ik zit vooral op mijn werk om het gezinsleven te verwerken :+
Ja, van maandag tot en met vrijdag lekker bijkomen van het weekend :P

Edit; Woeps, dat had wel bij de vorige post gekund / gemoeten...

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 02-10-2018 18:59 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Matis schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Ik werk op nog geen 5 minuten fietsen van mijn woning. Soms is dat ideaal, maar soms is, zoals hierboven aangegeven ook wel eens fijn om wat langer onderweg te zijn om zo de werkdag te verwerken.
Ik heb ook geen enkele moeite met een stukje forenzen. De klaagzang op de NS, veelal van mensen die zelf nooit met de trein gaan snap ik ook niet zo. Als je een rechtstreekse intercityverbinding hebt, dan is het echt heerlijk reizen en qua vertraging / uitval valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Ga geregeld een flink eind met de trein en moet zeggen dat het meestal wel goed te doen is. Maar als er dan ook wat is, vaak in de weekenden, dan ben je ook wel de sjaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Mugwump schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:07:
[...]
Ik heb ook geen enkele moeite met een stukje forenzen. De klaagzang op de NS, veelal van mensen die zelf nooit met de trein gaan snap ik ook niet zo. Als je een rechtstreekse intercityverbinding hebt, dan is het echt heerlijk reizen en qua vertraging / uitval valt het reuze mee.
Ze hebben in m'n studententijd genoeg anti-reclame gemaakt om een leven lang op te kunnen teren.
Daarnaast als je eenmaal een auto hebt die er toch staat, dan vallen de meerkosten van die gewoon gebruiken ipv het OV ook wel mee, of zijn negatief (zeker als je wel moet overstappen dan wel een aan/af traject hebt met ander OV). Dus voor de binnenstad van Adam, prima, nagenoeg al het andere, doe de brommobiel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
gekkie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Ze hebben in m'n studententijd genoeg anti-reclame gemaakt om een leven lang op te kunnen teren.
Daarnaast als je eenmaal een auto hebt die er toch staat, dan vallen de meerkosten van die gewoon gebruiken ipv het OV ook wel mee, of zijn negatief (zeker als je wel moet overstappen dan wel een aan/af traject hebt met ander OV). Dus voor de binnenstad van Adam, prima, nagenoeg al het andere, doe de brommobiel maar.
Het probleem van de trein is dat zodra je met twee of meer personen reist, het al duurder is dan de auto. Ik forens zelf met de bus (sneller, rustiger, en meer comfort), en qua kosten (hoewel ik dat vergoed krijg) van een enkele reis met de trein naar m'n werk kan ik met de bus zowel heen als terug en houd ik nog wat over; terwijl de afstand nagenoeg gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Het grootste nadeel van openbaar vervoer is dat je zo op tijd staat, even vijf minuten door omdat je iets af wilt maken kan vaak niet omdat je dan net de trein of bus mist. Voor de rest: boek mee en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:48:
Het grootste nadeel van openbaar vervoer is dat je zo op tijd staat, even vijf minuten door omdat je iets af wilt maken kan vaak niet omdat je dan net de trein of bus mist. Voor de rest: boek mee en gaan.
Dat ligt ook maar net aan je verbinding. Ik heb in de spits om de 10 minuten een bus (zonder overstap). Maar er gaat nog een andere lijn die een aangesloten overstap heeft op een bus naar mijn eindbestemming (4 lijnen en 2 eindbestemmingen, kruizen elkaar), waardoor ik op effectief om de 5 minuten een bus kom. Daar laat ik de auto wel voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
gekkie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Nou ja, ik woon in Utrecht pal naast het station. Dan zijn veel plekken in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Amersfoort, Den Bosch en Eindhoven eigenlijk gewoon prima te doen met de trein.
Ik reis zakelijk bovendien gewoon eersteklas, dus dan kun je ook gewoon fatsoenlijk werken tijdens het reizen.
En eerlijk gezegd hoor ik op mijn huidige werkplek vaker "ik ben een half uur / uur later vanwege file" dan "ik ben een half uur / uur later vanwege problemen met de trein".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

ThomasG schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:55:
[...]
Dat ligt ook maar net aan je verbinding. Ik heb in de spits om de 10 minuten een bus (zonder overstap). Maar er gaat nog een andere lijn die een aangesloten overstap heeft op een bus naar mijn eindbestemming (4 lijnen en 2 eindbestemmingen, kruizen elkaar), waardoor ik op effectief om de 5 minuten een bus kom. Daar laat ik de auto wel voor staan.
Wat een luxe. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Mugwump schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:01:
[...]
Nou ja, ik woon in Utrecht pal naast het station. Dan zijn veel plekken in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Amersfoort, Den Bosch en Eindhoven eigenlijk gewoon prima te doen met de trein.
Ik reis zakelijk bovendien gewoon eersteklas, dus dan kun je ook gewoon fatsoenlijk werken tijdens het reizen.
En eerlijk gezegd hoor ik op mijn huidige werkplek vaker "ik ben een half uur / uur later vanwege file" dan "ik ben een half uur / uur later vanwege problemen met de trein".
Als ik met het OV naar het station zou willen ben ik zo 20/30 minuten verder, sowieso maar een halfuurs-dienst at best (in dat half uur kan ik het overigens ook bijna lopend halen ...).
Daar meestal een matige aansluiting op de trein, is zo nog eens 10 minuten.
Dus ja als er goede verbinding zijn dan kan het prima opschieten, als die er niet zijn wordt het al gauw hopeloos.
In de stad hier doe ik het meestal op het fietsje (ook nog een beetje workout) en anders wordt het al gauw de auto, met uitzondering van centra grote steden met een fatsoenlijke verbinding en als dat het enige is waar ik heen moet, dan wegen moeite en parkeerkosten vaak niet op tegen OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, het kost mij al een uur tot anderhalf uur om naar de andere kant van de stad te kopen met het OV. Mijn mogelijke project is dus buiten de stad en moet dus de bus en de trein nemen en dan nog een taxi... Maar goed, de trein is ook stom duur in Engeland.

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 02-10-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
alienfruit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:20:
Maar goed, de trein is ook stom duur in Engeland.
Wel voor forenzen, ja. Voor dagjesmensen kan een Britse trein erg goedkoop zijn.

De reden dat Britse treinen zo duur zijn heeft overigens niet veel te maken met privatisering, het komt doordat verschillende regeringen (zowel Labour als Tories) de kosten van het in stand houden van het systeem afwentelen op de reiziger i.p.v. op de belastingbetaler. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik ben van klein uurtje enkele reis (openbaarvervoer, geen gratis parkeerplaatsen) naar 5 min fietsen gegaan. Zou niet anders meer willen. Misschien is het in het begin leuk om een auto van het werk te hebben maar je gooit toch x tijd weg per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb meer problemen met wat ze durven te vragen voor kleine treinritjes. In Nederland kan je voor 15euro naar Schiphol en dan ben je het halve land door vanuit Brabant. Terwijl ze hier al stukken meer vragen voor een klein stukje buiten Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toen ik stage liep in Doetinchem was ik dus 2 uur per enkele reis onderweg van deur tot deur. En dan had ik nog de mazzel dat het maar 5 minuten lopen was van mijn vrouws (toen nog vriendin) studentenkamer naar het station. 8 uur de deur uit, 10:00 op kantoor, 18:00 weer weg en dan 20:00 thuis. 4 uur kwijt aan forenzen, dat breekt je echt op. Dat wil ik dus nooit meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ThomasG schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcX35v8WkAAQQdd.jpg:large
.oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:25:
Geen idee waar het bedrijf ligt in Delft
Naast het Prinsenhof. :p

Niet dat ik het OV gebruik om naar Delft te gaan. Dat is vanuit W'veen een uur reistijd, terwijl het met de auto in een half uur te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Marc3l schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:22:
Ik ben van klein uurtje enkele reis (openbaarvervoer, geen gratis parkeerplaatsen) naar 5 min fietsen gegaan. Zou niet anders meer willen. Misschien is het in het begin leuk om een auto van het werk te hebben maar je gooit toch x tijd weg per dag.
Dat laatste hoorde ik iedereen roepen voor ik als consultant begon maar niemand wil geloven dat ik autorijden daadwerkelijk heel leuk vind :P voor mij is het dus niet daadwerkelijk weggegooid.
Misschien dat ik over een paar jaar hier genoeg van heb maar voor nu is het best een leuke ervaring vergeleken met elke dag dat zelfde stuk fietsen.

Denk wel dat het ook komt omdat ik er flink op vooruit ben gegaan; ik verdien daadwerkelijk een stuk meer hier dan op mijn vorige werk, specifiek omdat het juist extra tijd kost en op andere locaties is. Als ik hetzelfde had verdiend en zelf de volledig auto had moeten bekostigen had ik het waarschijnlijk minder fijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Zolang het maar een beetje doortuft is autorijden best relaxed. Zo gauw als het stil staat niet meer, als ik dat dagelijks zou hebben zou ik serieus op zoek gaan naar ander werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Merethil schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 05:56:
[...]

Dat laatste hoorde ik iedereen roepen voor ik als consultant begon maar niemand wil geloven dat ik autorijden daadwerkelijk heel leuk vind :P voor mij is het dus niet daadwerkelijk weggegooid.
Misschien dat ik over een paar jaar hier genoeg van heb maar voor nu is het best een leuke ervaring vergeleken met elke dag dat zelfde stuk fietsen.

Denk wel dat het ook komt omdat ik er flink op vooruit ben gegaan; ik verdien daadwerkelijk een stuk meer hier dan op mijn vorige werk, specifiek omdat het juist extra tijd kost en op andere locaties is. Als ik hetzelfde had verdiend en zelf de volledig auto had moeten bekostigen had ik het waarschijnlijk minder fijn gevonden.
Geloof je wel en zeg ook niet dat het verkeerd is, hoop dat je geen contract hebt getekend tot je 67 :p.
Ik ben ook 4,5 jaar met plezier naar het werk gegaan met +/- 2 uur reizen per dag. O.a. het reizen ging mij tegen staan dus was het tijd om iets dichter bij huis te zoeken.

Begin is ook niet vervelend, dat komt pas als de sleur erin komt / het normaal begin te worden. Voorruitgang om salaris is natuurlijk een mooie motivatie maar op ten duur wen je daar ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Bezig met een nieuw project waarbij ik mij nu al erger aan de inrichting van de directory structure :/
Perfectionisme zit weer in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Antrax schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:56:
Bezig met een nieuw project waarbij ik mij nu al erger aan de inrichting van de directory structure :/
Perfectionisme zit weer in de weg.
Brak ingerichte directorystructuren zijn bloedirritant :y

Afbeeldingslocatie: https://jepoirrierdotorg.files.wordpress.com/2012/02/120228-long-dir-structure.jpg

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

alienfruit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:30:
Ik heb meer problemen met wat ze durven te vragen voor kleine treinritjes. In Nederland kan je voor 15euro naar Schiphol en dan ben je het halve land door vanuit Brabant. Terwijl ze hier al stukken meer vragen voor een klein stukje buiten Londen.
15 euro is max tarief met korting. Als je die niet hebt is het 25 euro. En vanuit Groningen zit je al op max tarief bij Amersfoort (iets minder dan 2 uur reizen, maar nog niet in de buurt van spul wat interessant is) dus dat tik je makkelijk aan.

Maar persoonlijk vind ik de NS wel prima. Ja, je hebt af en toe een helse rit, maar ik heb nog nooit meer dan 2 uur vertraging gehad en ik heb echt wel genoeg gereisd want student-ov en bestuurlijke functie's. Daarnaast kun je, als je buiten de spits reist, vaak ook prima werken of netflix kijken (wat niet in de bus kan vanwege ruimte en schudden)

Wat mij vooral tegenhoud om het veel te gebruiken is de prijs. Zoals eerder ook al genoemd, als je alleen reist dan hangt het er vanaf of OV goedkoper is dan de auto, maar zodra je met meerdere mensen gaat is het eigenlijk altijd goedkoper om met de auto te gaan. Nu is dat voor mij iets meer moeite om te regelen omdat ik zelf geen auto heb, dus soms neem ik dan de iets duurdere route, maar ik snap de overweging voor iedereen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Harrie_ schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:59:
[...]

Brak ingerichte directorystructuren zijn bloedirritant :y

[Afbeelding]
Dat is gewoon een recursive symlink lijkt me? Minstens zo bloedirritant, daar niet van :P
Gropah schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

Wat mij vooral tegenhoud om het veel te gebruiken is de prijs. Zoals eerder ook al genoemd, als je alleen reist dan hangt het er vanaf of OV goedkoper is dan de auto, maar zodra je met meerdere mensen gaat is het eigenlijk altijd goedkoper om met de auto te gaan. Nu is dat voor mij iets meer moeite om te regelen omdat ik zelf geen auto heb, dus soms neem ik dan de iets duurdere route, maar ik snap de overweging voor iedereen wel
Met een handig abonnement is de NS echt belachelijk goedkoop. Ik heb weekend-vrij bijvoorbeeld, daarmee reis ik voor 33 euro per maand onbeperkt op vrijdagavond en het weekend. En dat gebruik ik om 2-3x per maand naar mijn ouders te reizen. Als ik dat met een auto zou doen, zou dat al iets van 30 euro aan benzine per keer kosten. En dan hebben we het nog niet over onderhoud, belasting, verzekering enz.
Mijn vriendin heeft het inmiddels ook, die haalt het er net aan uit. Maar hoe je het ook wend of keert, ook met zijn tweeën kunnen we dit echt niet goedkoper doen met een auto.

Daarnaast kun je zo'n "helse rit" ook prima met de auto hebben. Laatste keer dat mijn ouders bij mij waren, hebben ze op de terugweg 's avonds laat ruim 2 uur in de file gestaan door een ongeluk. Nou, dan geef ik je te doen hoor. Dan kun je beter 2 uur vertraging hebben met de trein, dan kun je ten minste nog je benen strekken en krijg je meestal nog gratis koffie ook.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 03-10-2018 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

mcDavid schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:53:
[...]
Dat is gewoon een recursive symlink lijkt me? Minstens zo bloedirritant, daar niet van :P
[...]
Het plaatje en de opmerking waren niet echt gerelateerd. Bij brakke directorystructuren denk ik al snel aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 - Project X
 - Project X_2018-04-10
   - Def
   - Def2
   - DefFinal
   - DefFinalMaster
 - Temp
 - Final
 - Definitief
 - Definitief_v2

Dat soort shit :/

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Harrie_ schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Het plaatje en de opmerking waren niet echt gerelateerd. Bij brakke directorystructuren denk ik al snel aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 - Project X
 - Project X_2018-04-10
   - Def
   - Def2
   - DefFinal
   - DefFinalMaster
 - Temp
 - Final
 - Definitief
 - Definitief_v2

Dat soort shit :/
Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2015/07/psdrevisioning.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
heheh, en dat zijn eerder voorbeelden van brak versiebeheer toch?

ik zou denken aan structuren waarbij dingen die bij elkaar horen niet bij elkaar staan. Zoals een project waar ik laatst mee bezig was, waar alle views staan in /private/projectname/subname/some-other-name/classname.php
maar asynchrone requests staan in private/ajax/projectname/subname/some-other-name/classname.php

Kortom je hebt die hele directorystructuur dubbel en bent constant aan het switchen. Als je dan zo'n onderscheid zou willen maken (ik zou niet weten waarom uberhaupt), doe het dan op het hoogste niveau, dus private/projectname/subname/some-other-name/ajax/classname.php zodat je iig alle files van één project bij elkaar hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

mcDavid schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:53:
Daarnaast kun je zo'n "helse rit" ook prima met de auto hebben. Laatste keer dat mijn ouders bij mij waren, hebben ze op de terugweg 's avonds laat ruim 2 uur in de file gestaan door een ongeluk. Nou, dan geef ik je te doen hoor. Dan kun je beter 2 uur vertraging hebben met de trein, dan kun je ten minste nog je benen strekken en krijg je meestal nog gratis koffie ook.
Laatst een half uur onderweg geweest van zwemles naar huis. Met een huilende (want hongerige) dochter achterin. Een rit van nog geen vier kilometer. Ondertussen vier keer naar de tram en drie keer naar de bus kunnen zwaaien.

Aan de andere kant, elke keer dat we met de bus gaan is het haasten en stressen om de bus te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
waarom stressen als je er 3 of 4 kunt missen en nog steeds eerder op je bestemming bent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach hier zijn we gaan staken voor de duizendste keer. Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden staken van de metro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Pffff, een XML-feed zonder XML-doctypes etc... het begint letterlijk met...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<publicaties>
    <publicatie>
    <code>201812345</code>
    <status>
        <naam>Gepubliceerd</naam>
        <code>GEP</code>
    </status>
    <begindatum>2018-10-02 12:00:00</begindatum>
    <einddatum>2018-10-09 12:00:00</einddatum>
    <eenheden>
        <eenheid>
            <id>12345</id>
            [...]

Hoe lees je zoiets nou weer fatsoenlijk in :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Merethil
TheNephilim schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:32:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<publicaties>
    <publicatie>
    <code>201812345</code>
    <status>
        <naam>Gepubliceerd</naam>
        <code>GEP</code>
    </status>
    <begindatum>2018-10-02 12:00:00</begindatum>
    <einddatum>2018-10-09 12:00:00</einddatum>
    <eenheden>
        <eenheid>
            <id>12345</id>
            [...]

code:
1
2
var xmlMetDocType = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\" standalone=\"no\" ?>" + xmlZonderDocType;
// ...Parse xmlMetDocType...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Niet ... YouTube: Elvis Presley - Return To Sender (Audio)

Hmmm had niemand even kunnen waarschuwen dat het de week is van de afpersende koters .. en een thuiswerkdag dus geen goed plan is ?
(weten die koters eigenlijk überhaupt nog waar een postzegel voor is ?!)

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 03-10-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
alienfruit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:11:
Ach hier zijn we gaan staken voor de duizendste keer. Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden staken van de metro :P
Gewoon ombouwen naar automatisch rijden, zoals in Kopenhagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mijn gok; in elkaar gestringconcat dus geen HTML entities maar gewoon invalid characters in de stream ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hydra schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Mijn gok; in elkaar gestringconcat dus geen HTML entities maar gewoon invalid characters in de stream ;)
Doet me denken aan een codebase waar ik onlangs mee heb gewerkt, daar werd op die manier JSON gebouwd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:08:
Doet me denken aan een codebase waar ik onlangs mee heb gewerkt, daar werd op die manier JSON gebouwd ;(
Ik heb precies dat (de XML versie dus) twee keer meegemaakt bij externe leveranciers. Enorme kosten gemaakt toen omdat ze een paar prutsers dat zelf in elkaar hadden laten prakken. De eerste was teminste nog een stagair. De 2e was een 'senior' developer die beter had moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:08:
[...]

Don't get me started. Wij gebruiken bepaalde middleware (ik zal geen namen noemen) die ook wat json moet parsen. Die functies stonden bovenaan de performance profiles op de Xbox 360 destijds. We hadden gestripte sourcecode, dus konden wel debuggen maar niet recompilen.

De JSON werd dus geparsed naar losse objecten (je had dus een Number en een String en een Object, etc), maar elk van die objecten hadden naast de native waarde ook de json string-representatie. In plaats van dat ze die direct kopieerde uit de input-buffer, werd de string de hele tijd opnieuw opgebouwd met string concats.

Dus elke keer dat de parser een member van een object tegenkwam, dan voegde hij die member toe aan het Object wat hij aan het opbouwen was, en dus werd de string opnieuw opgebouwd. En alsof dat nog niet erg genoeg was, waren alle string appends van de vorm "Alloceer nieuwe buffer van N+M bytes, kopieer N bytes van de vorige string, kopieer M bytes voor de append, gooi oude buffer weg". Elke keer dus een volledig nieuwe alloc, ipv een buffer reserveren oid |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WindowsKey + .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wzyYPGIMps81TrnKzQqbtl1Y/full.gif

Ik ging altijd naar https://emojipedia.org om daar te copy/pasten :X |:(

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Probeer eens Win + ;? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
RobIII schreef:
Ik ging altijd naar https://emojipedia.org om daar te copy/pasten :X |:(
Op de Mac is dat control + command + spatiebalk. Kwam ik ook pas laatst achter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Antrax schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:55:
[...]

Op de Mac is dat control + option + spatiebalk. Kwam ik ook pas laatst achter :+
Control + command + spatiebalk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Scott schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:59:
[...]

Control + command + spatiebalk ;)
Thanks, heb het aangepast :Y)

* Antrax Tijd voor koffie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Werkt niet :{ Maar ik zie dat het in de Fall Creators Update is gekomen. Voordat anderen teleurgesteld raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:09
En ik maar denken ehh dat doet toch niks? ... Zit nog op Windows 7 op het werk.
Maar handig overzichtje van MS zelf: https://support.microsoft...indows-keyboard-shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
kenneth schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Laatst een half uur onderweg geweest van zwemles naar huis. Met een huilende (want hongerige) dochter achterin. Een rit van nog geen vier kilometer. Ondertussen vier keer naar de tram en drie keer naar de bus kunnen zwaaien.

Aan de andere kant, elke keer dat we met de bus gaan is het haasten en stressen om de bus te halen.
Binnen een half uur lopen zijn wij bij de zwemles. En dan hou ik het tempo van MiniTjolk aan die elke afgevallen tak/eikel/boomblad interessant vind :+
En als ik onderweg een tram zou tegenkomen dan buig ik met respect naar de machinist die met zo'n ding over de kinderkopjes navigeert _/-\o_

Gisteren met de fiets gegaan, MiniTjolk naast me. 10 minuutjes relaxed onderweg. * Tjolk houd van zijn dorp. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat doet 'tzelfde, niet :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.