Kaaswagen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:38:
[...]
Aan de andere kant weten wij allemaal ook dat als wij in eenzelfde situatie zouden zitten wij er ook alles aan zouden doen om toch een beter leven op te bouwen. Misschien niet elke Nederlander, maar goed toch het gros van de tweakers heeft wel genoeg drive omdat te gaan doen denk ik. Het is dus nogal moraliserend als je zegt "wat die moeder doet kan niet" terwijl je het zelf ook zou doen.
Klopt helemaal maar dan was er net zoveel kritiek geweest op mij/ons als dat die nu is op deze kinderen, moeder en Den Haag

Los van dat vraagstuk is het feit wel dat 'wij' (Nederlandse samenleving) het zeker wel vinden kunnen, daarom heeft de staatssecretaris die bevoegdheid. Nederland heeft niet voor niets "Je maintiendrai' als motto, wij willen als land uitdragen dat we volharden in gelijkheid, eerlijkheid en gerechtigheid, ondanks dat de Spanjaarden veel rijker en machtiger zijn je tegen een Kafkaësk systeem vecht. Daar passen onderdanen die 10 jaar lang tegen het systeem vechten om hun plek te krijgen zeker in en de wet biedt nou eenmaal ruimte om deze mensen alsnog te accepteren.
De staatssecretaris heeft gebruik gemaakt van zijn bevoegdheid. Waarom dan? Omdat het ineens niet veilig was in dat land? Als dat werkelijk de waarheid zou zijn dan is er in al die jaren fout na fout gemaakt en dan was deze hele discussie er niet. Toch?
En de Nederlandse overheid is zeker niet zo slap als een wp-papiertje, naar mijn weten is Nederland een van de strengere landen als het gaat om immigratie, zeker als je onze historie en band met Scandinavië en Duitsland erbij haalt. Onze 'soepele' band met immigratie heeft in het verleden voor veel grote denkers en wetenschappers gezorgd in ons land en het is jammer dat dat onder druk van de moderne wereld aan het wegzakken is.
Nederland is een streng land op het gebied van immigratie. En terecht. Er lopen in dit land al meer dan genoeg "medelanders" rond die hier eigenlijk niets te zoeken hebben. Voordat je in de aanval schiet; denk eens aan al die Polen die illegaal hier UWV opstrijken en vakantie houden in Polen.
Waar Den Haag goed aan zal doen is een zeer kritisch kijken naar wat er nog kan en geaccepteerd word in dit land. Er wonen ruim 16 miljoen mensen in dit landje, van baby's tot hoog bejaarden en iedereen betaalt mee aan het wanbeleid van Den Haag daar valt het asielbeleid ook onder.
Gonadan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:47:
[...]
Als je met echt wat doen op de uitzetting doelt dan klopt dat inderdaad, maar dat is ook logisch aangezien je niet kan gaan uitzetten als er nog een procedure loopt.
Het zijn echter wel allerlei verschillende procedures geweest waarvan de meeste echt op zichzelf staan. De individuele procedures op zich hebben niet uitzonderlijk lang geduurd.
Blijkbaar zijn de regels dus dusdanig wazig dat niemand het weet. Deze procedure heeft inderdaad onnodig lang geduurd.
Dat je in Nederland blijkbaar zoveel mogelijkheden hebt om asiel te krijgen dat je er tien jaar mee kunt vullen vind ik een heel stuk positiever klinken dan dat één procedure tien jaar duurt.
Daarnaast is dat tweede dus gewoon feitelijk onjuist.
Klopt, ik verwoord het verkeerd. Echter deze hele casus duurde dus zo'n tien jaar.
Er kwam een definitief antwoord van de Hoge Raad zo'n twee weken terug. Als men dan had doorgepakt, hoe lullig ook, dan was deze discussie niet geweest. Deze discussie is gekomen omdat pas NA die ene uitspraak er ineens van alles loos was in het thuisland. Waar was deze informatie tien jaar terug bij de allereerste uitspraak dan?
Daarnaast was, volgens Den Haag, alles geregeld met de overheid van thuisland, er was gezorgd dat er onderdak was, dat de kinderen gewoon naar school konden etc.
Uit het niets kwam het nieuws dat er met moeder van alles aan de hand was en dat zaken toch niet op orde maken. Ik vind dat vrij ongeloofwaardig.