Kaaswagen schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:37:
[...]
Maar wat maakt het uit? Het zijn maar 2 kids die hier al geïntegreerd zijn. Waarom maken we er met z'n allen zo'n punt van?
"Ik vind dat gewoon niet kunnen", waarom niet? Waarom kan Nederland als land niet gewoon zeggen: die 2 kinderen hebben hier een band met anderen en moeten anders terug naar een corrupt en arm land?
Nou komen natuurlijk meteen alle hardliners over me heen, maar er is niemand die mij kan vertellen dat ze in een soortgelijke situatie niet extreem blij zou zijn met de (christelijke?) coulance die hier wordt geboden en zich helemaal het schompes zou werken om het gegeven vertrouwen 'waar' te maken.
Ik moest even nadenken hoe ik dit ging verwoorden. Zeker om 23.30 uur ben ik daar bar slecht in
Ik benoemde het al eerder maar dan herhaal ik het nogmaals. Ik vind het fijn voor de kinderen dat ze mogen blijven, blij dat ze zekerheid hebben en dat ze kunnen werken aan hun toekomst.
Waar ik absoluut niet van gediend ben in deze situatie is het gehele proces. Nogmaals; ik weet dat de moeder hier een zeer grote rol in gehad heeft en dat zij hier eigenlijk de schuldige is maar dan nog...
10 jaar geleden heeft mama Lili en Howick een aanvraag gedaan voor asiel. Ze heeft verteld waar ze vandaan kwam en waarom ze naar Nederland wilde komen. Dit verzoek is afgewezen op grond van: u heeft geen geldige reden om hier een verblijfsvergunning aan te vragen daarom wordt uw verzoek afgewezen.
Ze heeft vervolgens gebruik gemaakt van de wet en is hier meerdere malen tegen in beroep gegaan, heeft meerdere verzoeken opnieuw ingediend met steeds meer of minder (nieuwe) informatie. Na 10 jaar (!!!) is er een definitief besluit. Mama en beide kinderen moeten gewoon terug. Klaar.
Beide kinderen hebben in die 10 jaar tijd een heel leven opgebouwd hier, zijn geïntegreerd, spreken Nederlands en kunnen gewoon deel uit maken van de samenleving. Echter is er een uitspraak gedaan: jullie moeten het land uit want jullie zijn hier wettelijk illegaal.
Vanaf dat moment barst heel Nederland los.

Deels begrijpelijk en deels onbegrijpelijk in mijn optiek.
De kinderen duiken onder (hebben dat blijkbaar vaker gedaan), lopen weg en raken vermist en ineens komt er het grote nieuws uit Armenië dat het daar toch niet goed op orde is en dat mama ineens zelfmoord neigingen heeft, depressief is en whatever.....
En ineens draait Den Haag 180 graden om en ontvangt beide kinderen (en dus in de toekomst liegende mama) met open armen.
Vooral die laatste twee alinea's is het probleem hier.
Blijkbaar kan je als vluchteling/asielzoeker dus je zin doordrammen door de media op te zoeken.
Dat laatste (dikgedrukte) deel vind ik niet kunnen. En met mij nog wel meer Nederlanders als ik de berichtgevingen en bijbehorende reacties daaronder lees.
Die twee kinderen mogen van mij echt wel blijven, ze zullen ongetwijfeld ontzettend dankbaar zijn dat de Nederlandse staat zo zwak als een stukje wc papier is en dat ze door weg te lopen mogen blijven. Maar echt heel netjes vind ik dit niet.
Inmiddels weten we dat de Nederlandse overheid niet zo netjes is; de dividend belasting, de afschaffing van de basisbeurs, de bezuinigingen op de zorg en defensie en onderwijs etc. En de belastingbetaler maar betalen en maar alles slikken