Ardana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:27:
[...]
Deze speelt hier in Nederland ook. Ik ben er zelf ook de "dupe" van. Woon nu 2 jaar anti-kraak, in een slooppand die onder je kont in elkaar zakt, en mag nog rustig 4-8 jaar wachten op 'n woning.
Uhh. Nee.
Niets nieuws.
Maar ik gún het die "gelukszoekers" van harte. Zij hebben écht veel minder nog dan ik heb. Daarnaast: we geven de overheid wél de schuld van het toelaten van zoveel "gelukszoekers", maar we geven ze níet de schuld van het weigeren huizen bij te bouwen. Waarom is dat eigenlijk?
Omdat er geen sprake is van schuld, niet bij de overheid, niet bij vluchtelingen.
Het zijn idd de baby-boomers, ONZE ouders, die de boel voor ons verpesten en verpest hebben. Als die het goed aangepakt hebben, is er voor jouzelf nog niet zo'n man over boord, want dan kunnen ze voor jou de studie betalen, en wellicht zelfs 'n ton schuiven voor de aankoop van 'n woning, maar als die het wat minder hebben aangepakt, of ze "gunnen" het je niet, ben je gewoon de sjaak. Daar moeten we niet de immigranten de schuld van geven.
Uhhh. Nee. Onze ouders hadden het slechter dan wij. Meer werken tegen lager loon, minder te besteden, tig ziekten die niet te behandelen waren, minder luxe, gemak, keuze. Het zijn de studenten die 23 jaar over hun studie deden en zes keer van richting wisselden die het voor de volgende generatie studenten verpest hebben omdat het te duur werd en het electoraat niet bereid was dit op te hoesten.
Elke generatie sinds de middeleeuwen had het beter dan de vorige, met een paar dipjes. Elke generatie sinds de middeleeuwen wijst naar de vorige omdat ze er een puinhoop van gemaakt hebben.
Mijn beste, maak jij nu eens een plan dat alles afzekerd en dekt voor je kinderen tot die met pensioen gaan. Want " hunnie deden het ook" hieronder is geen argument zoals je zelf zegt, dus dat schept verwachtingen bij mij over hou jouw generatie het allemaal beter gaat doen met de kennis van nu en het handicap je kristallen bol even niet bij je te hebben. Lekker makkelijk wat je daar verkondigt.
Aan vrijheid van meningsuiting zit een grens. Je mag niet oproepen tot racisme, haatzaaien etc. Als je dat wel doet, moet dat aangepakt worden. Met vingertjes wijzen van "maar hullie doen het ook" maakt je punt niet sterker, enkel zwakker.
Inderdaad. Alleen wie bepaalt waar die grens ligt, en wat is wijzen en wat is aan de kaak stellen? Elke halve zool met een vergiet op zijn hoofd en andere hirnbeschädigte lukt het tegenwordig erg snel een podium te vinden en een schare medestanders bij elkaar te schrapen om de volgende set eisen en beschuldigingen te lanceren, waarop dan natuurlijk begrip voor moet worden getoond, want ja, we zijn allemaal even belangrijk en hebben onze rechten toch?
Dié perverse drang iedereen te accomoderen én de maar door etterende versplintering van de politiek gaan ons nog opbreken. Onder druk wordt alles vloeibaar.
Wat het in werkelijkheid is:
‘A politician, a worker, and an immigrant are sitting at a table with 20 cookies. ‘The politician takes 19 cookies and warns the worker: “Watch out, the immigrant is going to take your cookie away.”’
Uhh.. Nee. Het werkt iets anders: Wij geven de regering 20 koekjes, en die verdeelt ze zodat iedereen een koekje of tenminste een kruimel heeft. Ze kunnen wel zelf koekjes gaan bakken en uitdelen, maar ja, dat werkte achter het ijzeren gordijn ook niet al te best. Als de regering zegt dat ze meer koekjes nodig heeft om te ruilen voor bakstenen is niemand thuis en dan stemmen we lekker op die ene die ons gratis koekjes beloofd.
Aangezien we toch al in sprookjes-modus zaten...
Gelukkig hebben we allemaal een auto en een iPhone als we nog op school zitten waardoor we makkelijk naar oma kunnen rijden om daar te klagen, op Facebook geliked worden omdat we het allemaal zo scherp zien, áls we tenminste niet op Ibiza moeten zuipen of aan het skieën zijn, want dan, ja dan 'Ist Die Welt in Ordnung'. Ik vindt mijn reactie overigens wel on-topic want het woord "vluchtelingen" zit erin en dat is onlosmakelijk verbonden met het topic, extreem-rechts.