Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Plasma_Wolf
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Gisteren was op de Vlaamse televisie een documentaire van Pano, via de website van de VRT te bekijken (Link). waarin de rechts-radicale groep "Schild & Vrienden" werd behandeld. In de afgelopen maanden hebben ze contact gezocht met Dries van Langenhove, de leider van de groep, en hem gevolgd bij zijn toespraken en bijeenkomsten.

Dit is de publieke positie van de groep:
quote:
Publiekelijk beweren ze te willen "zorgen voor een positieve mentaliteitswijziging bij de Vlaamse jeugd tot fysiek en mentaal weerbare, sociale burgers", vanuit een Vlaams-conservatief en vooral anti-migratiestandpunt. Niet toevallig zijn de eerste leden én de huidige kern van Schild & Vrienden goede KVHV-vrienden van Van Langenhove.
(Bron, eerste alinea van punt 2).

Achter gesloten deuren, is het echter een heel ander verhaal.
quote:
"Pano" slaagde erin om in de chatgroepen van Schild & Vrienden te infiltreren en zo hun ongecensureerde communicatie mee te lezen. Daar valt een heel ander geluid te horen. Een radicaal en racistisch geluid, zowel in hun persoonlijke standpunten als in memes met veelzeggende boodschappen.
(Dezelfde bron, tweede alinea van punt 3).

Dit andere verhaal gebeurt voor het overgrote deel in een gesloten Discord-groep. Facebook wordt als te open geacht. Mensen kunnen te makkelijk binnenkomen, en iemand kan zo een fout maken en dan zijn de racistische memes van een gesloten groep in Facebook naar een open groep brengen. Het systeem bestaat dus uit drie delen. De voorzitter komt met toespraken, voor een rechts en conservatief geluid zonder haatzaaien, in het openbaar. In Facebook wordt het al rechtser, en in de Discord-groep komt het radicale en misselijkmakende geluid.

De reactie van voorzitter van Langenhove:

Door de leider van de groep wordt het meteen afgedaan als fake news. Maar de VRT heeft de zaak uitstekend voorbereid en uitgevoerd. Hier een artikel over hoe de bewering van fake news wordt ontkracht.

Door van Langenhove is een filmpje geplaatst op facebook, met begeleidende tekst. Hier een stukje van die tekst, waarin zijn standpunt over de reportage duidelijk weergeeft:
quote:
"we mochten de reportage zonet inkijken en constateerden dat VRT al dit positieve beeldmateriaal naar de prullenmand heeft verwezen omdat het hun agenda niet dient. In dit filmpje leggen we voor jullie bloot hoe VRT door framing en van de pot gerukte insinuaties wil dat julle de mening van de VRT overnemen in plaats van te denken voor jezelf"
(Bron, het artikel over de bewering van fake news)

Hierin probeert van Langenhove aan damage control te doen; alvast zijn volgers op Facebook (publieke en/of gesloten groepen) een bericht mee te geven, in een poging de reportage van de VRT te ondermijnen.

Dat wordt echter behoorlijk moeilijk, aangezien de VRT in het artikel het bericht van fake news ontkracht: de links tussen Dries in de openbare wereld en Dries in de discord is overduidelijk, en wordt nog aangestipt. Vlak voor de uitzending, werd van Langenhove bij de VRT uitgenodigd (zeer weinig medewerkers bij de VRT wisten hiervan), en geconfronteerd met de beelden van de Discord-groep. Voor en tijdens dit gesprek, kwam dit op discord te staan.

Als klap op de vuurpijl is de Discord-groep intussen verwijderd, om het bewijs maar kwijt te kunnen raken. Het probleem is dat de VRT alles al offline in handen heeft, en het verwijderen zorgt er nu niet echt voor dat je er niet meer schuldig uitziet.

De werkwijze van de groep:

Schild en Vrienden is tot dit moment zeer effectief gebleken in hun werkwijze. Verschillende leden hebben een plaats verworven in de Vlaamse Jeugdraad, om 'een eind te maken aan hun onzin' (Bron, bovenaan), en van Langenhove had zelf ook een bestuurlijke positie (voor studenten) aan de Universiteit van Gent (bron kwijt). Intussen heeft de UGent hem per direct geschorst.

Tenslotte het, voor mij, meest verontrustende. De leden van Schild en Vrienden hebben actief werk gedaan in schietoefeningen, met meer dan alleen een pistool, en hebben wapenvergunningen aangevraagd (en gekregen). Op de Discord-groep hebben enkele leden geposeerd met de wapens, met het bericht dat ze 'klaar zijn voor de strijd', en 'wel weten welke kant voorbereid is en welke niet'.

We hebben dus te maken met een groep die niet alleen extreem-rechts is, maar ook zeer goed voorbereid. Dit zie je vaker, radicale groepen die goed voorbereid zijn, maar de organisatie is in dit geval wel erg fanatiek bezig.

Verder:
Het parket van Oost-Vlaanderen is een onderzoek gestart (Link).
Uiteraard is Schild en Vrienden niet een alleenstaand geval. Deze groeperingen zitten over de hele wereld, en dit zal ook niet de enige groep in Vlaanderen zijn. (Link).
Een aantal leden is ook lid van Jong N-VA, en zullen er naar verwachting uitgezet worden. Drie kandidaat-gemeenteraadsleden van de N-VA zijn al van de lijst gehaald of vrijwillig opgestapt (later dit jaar zijn er lokale verkiezingen in België)

De laatste twee punten samen zetten je aan het denken. Hoe veel van deze groepen zijn er, en hoe veel van de extreem-rechtse verborgen discussiegroepen zul je vinden, waar leden van een politieke partij verborgen hun vuil kunnen spuien, met belofte dat dit de norm wordt op straat?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Had het ook al gehoord vandaag op de radio hier in Nederland. In die chat zou spraken zijn van ronduit verheerlijken van nazisme, rascisme en fascisme. Ook zou er opgeroepen worden tot het plegen van geweld tegen mensen die een afwijkende mening hadden dan die van deze sekte (want zo kan je het toch wel noemen, alles in acht nemende).

Ik hoop dan ook dat de leden van deze extreem gewelddadige en nazistische groepering ook door Justitie worden vervolgd. Is hier al iets meer bekend over? Dit kreeg ik op de radio niet mee.

Virussen? Scan ze hier!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
@wildhagen Ik zou ze juist absoluut geen sekte noemen, dit is gewoon ouderwets fascisme wat net als zoveel oude dingen weer helemaal in de mode is. Dit een sekte noemen is het beestje niet bij de naam noemen, wat imho behoorlijk schadelijk is, kans op normalisering bijvoorbeeld.

Al met al laat dit ook wel weer zien wat er gebeurd als je extreem-rechts alle ruimte geeft, het wordt steeds normaler en de grootste gekkies voelen zich steeds meer bevestigd in hun denkbeelden, waardoor de stap tot geweld ook steeds kleiner wordt.

Meen dat er vorige week nog iemand gearresteerd is voor het beramen van een aanslag op moslims, en in Enschede zijn ook al molotovs naar een op dat moment volle moskee gegooid.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-04 15:55
Wil hier toch graag op reageren.

1) Memes
Het gebruik van memes om extremisme aan te tonen is ronduit belachelijk. Humor is en blijft humor, iedereen lacht om andere dingen, als je nog geen grappen mag maken over iets naar wat voor maatschappij zijn we dan aan het gaan?

De onderwerpen van memes volgens de media:
Seksisme
Als Hans Teeuwen op een podium schreeuwt dat alle vrouwen hoeren zijn is dat grappig, maar als mannen in een privégroep een seksistische mop maken is het kot te klein in de Belgische media.

Racisme
Racisme is wanneer je iemand anders behandelt/beschouwt vanwege zijn ras. Een grap hoort daar voor mij niet bij.

Anti-semitisme
Nogmaals, lachen om een grap over Joden betekent niet dat je Joden haat of een nazi bent. Eerder het feit dat het zo'n taboe is maakt het zo aantrekkelijk voor mensen.

2) Wapentraining en vergunningen
Als de jeugdige bevolking zich zo onveilig voelt dat ze wapens willen kopen, wat zegt dat dan over het beleid in België?

Om 2 recente voorbeelden te geven:
Jongeren die tiener bewusteloos sloegen alweer vrij
Politie stopt met jacht op transmigranten want ze worden toch weer vrijgelaten
quote:
Volgens [de korpschef van de politie] konden zijn patrouilles door ‘al dat nutteloze werk’ de basiszorg niet meer garanderen.
Tjah, waar zou het onveiligheidsgevoel vandaan komen?

Ik kijk nu al 8 seizoenen van "De rechtbank" waar ze filmen in het Belgische gerechtsysteem(van burendiscussies tot moord) en soms val je echt om van de uitspraken van de rechters en het gedrag van de beklaagden. Uitspraken zijn ongelooflijk mild(verkeerdovertreding wordt zwaarder bestraft dan geweldmisdrijf) en daders lijken het allemaal niet veel te interesseren. Maar wat wil je als een repeat offender die weeral iemand zijn schedel inslaat een cursus "Agressie-beheer" moet gaan volgen.

Deze week dan toevallig een aflevering gezien van reality-show "Helden van hier" waar ze de politie volgen. Een winkeleigenaar betrapt een junkie die al voor de zoveelste keer steelt, hij wordt ge-arresteerd en weer vrijgelaten(ondanks camerabewijs, de enkelbanden waren op). De week daarop besteelt de man opnieuw dezelfde winkel. Weer wordt hij ge-arresteerd en wordt hem gezegd dat hij binnenkort moet langskomen voor zijn enkelband en gewoon weer op straat losgelaten. Natuurlijk stuurt hij zijn kat voor die enkelband.

Je had de woede/wanhoop in die winkeleigenaar moeten zien(van Turkse afkomst als ik moet gokken, dus nee, niet enkel de autochtone belgen zit het hoog).

Als je echter van jezelf foto's maakt poserend voor de Eiffeltoren à la Hitler en dan zegt "who did it best?", tjah, daar kan ik niet veel over zeggen. Hadden wel aan die jongen(was niet Dries zelf geloof ik) een commentaar of uitleg kunnen vragen maar dat had denk ik niet veel uitgemaakt.

Het gepraat over dat een vrouw thuis hoort(weet niet meer wat hier precies gezegd werd) is gewoon ouderwets en is een opmerking van misschien 2 leden op een groep van 800 man.

Ik heb al op zo'n 10 verschillende bedrijven gewerkt, en op de gemiddelde werkvloer hoor ik dezelfde bijna dezelfde praatjes als wat in deze discord naar voren kwam. Als ik de whatsapp groep eens moest openen van 1 van die kun je die mensen ook zwart maken, maar het is en blijft flauwe humor in besloten kring.

Nooit hoor je iemand klagen dat ze bang/last hebben van extreem rechts in dit land. Nog nooit mee gemaakt. Ze klagen wel over vanalles wat mis is in België, maar niemand durft dat openbaar te zeggen want de media maakt je zwart als racist/nazi/fascist(of transfobisch).

Ik heb meer bang van wat er aan het gebeuren is in landen als USA/Engeland met groepen als Antifa, die geweld gebruiken om hun gedachtegoed op te dringen bij mensen. Je zou het bijna een "knokploeg" kunnen noemen ... ;)

Ze gaan een officiëel onderzoek doen naar S&V. Ik vraag me af of die winkeleigenaar dat geld goed besteed vind, of dat hij liever had dat zijn belastingen die hij elke maand betaalt gaan naar het aanpakken van mensen die echte criminele feiten plegen ipv van memes te delen.

Ter verduidelijking, ik ben geen fan van S&V en beschouw mezelf niet als recxhts maar ik ben het beleid en de links-gezinde media in dit land kotsbeu. Veel mensen delen dat gevoel, spijtig genoeg durven ze het niet hardop te zeggen. |:(

• Ilmar
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:36
1) Sommige 'Memes' waren anders toch heel anders dan gewoon wat 'humor'. Overgenomen NSB propaganda, hakenkruizen... dat is niet grappig meer.

2) Wapentraining etc. met opmerkingen als 'het geweld komt nog wel' valt miz niet echt onder gevoel van onveiligheid.

• Rakward
quote:
Ilmar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:51:
1) Sommige 'Memes' waren anders toch heel anders dan gewoon wat 'humor'. Overgenomen NSB propaganda, hakenkruizen... dat is niet grappig meer.
Hakenkruizen zaten wel ergen in sommige memes ja, maar humor blijft iets subjectiefs. "Dead Baby Jokes" kunnen veel huismoeders ook niet mee lachen maar je doet er niemand kwaad mee.

NSB propaganda kan ik me niet meer herinneren? Hier kan je de reportage opnieuw bekijken en evt tijdscode geven, ik kan me vergissen, de afbeeldingen kwamen vliegensvlug voorbij op een bepaald moment.
quote:
2) Wapentraining etc. met opmerkingen als 'het geweld komt nog wel' valt miz niet echt onder gevoel van onveiligheid.
Dus omdat weer enkel individuelen op zo'n grote groep een opmerking maken over geweld (race war was een grap lijkt me, komt ook vaak terug in south park, dan klaagt niemand erover ...) moeten we ons zorgen maken?

Sommige maakten de opmerking dat als het geweld begint dat zij er dan klaar voor zijn. Van welke kant komt momenteel al het geweld denk je? Maar als je je dan wilt beschermen tegen zo'n mensen ben je zelf een gewelddadig persoon en ben jij het gevaar? 8)7

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik heb de uitzending gezien, en ik kom tot de conclusie dat ik ook niet deug.

Ik ben gek op racistische grappen (heel fout, geef ik toe), ik ben gek op seksistische grappen (ook heel fout, sorry dames), en net als 90% van Nederland heb ik ook wel eens moppen verteld met nazistische trekjes.

(Overigens zitten er in de Pano uitzending ook wat zaakjes die mij te ver gaan, maar ik neem aan dat ze werkelijk alles getoond hebben wat ze "als het meest erge" beschouwen)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Racisme is voor zielige lozers. En dat zijn de 500 knulletjes van dit clubje ook.
Prima dat dat ontmaskerd is.

In heel veel westerse landen zijn er nog hele kleine minderheden neonazi's. Ze zijn meer sneu dan politiek of maatschappelijk relevant.

Een slechte bescherming van de Europese buitengrenzen zorgt dat er ook wel voedingsbodem voor extreem rechts blijft.

VRT probeert deze groep als geweldadig te framen, ik denk dat wapenbezit, wapenbeheersing niet zo'n maatschappelijk probleem is. We moeten als maatschappij meer geweldadige groepen als de Anti-fa en de salfisten vrezen.

Ook die hebben twee gezichten en zijn radicaal , maar die groepen gebruiken op dit moment geweld. En zijn veel groter in aantal. Zo zijn er duizenden salafisten in België en duizenden mensen betrokken bij Antifa

• Mant
  • Registratie: mei 2014
  • Niet online
quote:
3x3 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:52:

Een slechte bescherming van de Europese buitengrenzen zorgt dat er ook wel voedingsbodem voor extreem rechts blijft.

VRT probeert deze groep als geweldadig te framen, ik denk dat wapenbezit, wapenbeheersing niet zo'n maatschappelijk probleem is. We moeten als maatschappij meer geweldadige groepen als de Anti-fa en de salfisten vrezen.

Ook die hebben twee gezichten en zijn radicaal , maar die groepen gebruiken op dit moment geweld. En zijn veel groter in aantal. Zo zijn er duizenden salafisten in België en duizenden mensen betrokken bij Antifa
Een betere bescherming van de buitengrenzen gaat niet zorgen voor een minder vruchtbare voedingsbodem voor extreem-rechts. Sinds 2015 daalt elk jaar de hoeveelheid migranten van buiten Europa en toch groeit extreem-rechts in populairiteit.
Salafisten en extreem-rechts streven verder ideologische doelen na die een significant deel van de bevolking kan benadelen, terwijl antifa een tegenbeweging is. Die zijn zijn niet echt te vergelijken.

De whataboutism en "Het is maar een grapje" in dit topic is ook wel opmerkelijk te noemen. Standaard alt-reich tacktieken :O .

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-04 15:05
quote:
TomsDiner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 01:50:
Ik heb de uitzending gezien, en ik kom tot de conclusie dat ik ook niet deug.

Ik ben gek op racistische grappen (heel fout, geef ik toe), ik ben gek op seksistische grappen (ook heel fout, sorry dames), en net als 90% van Nederland heb ik ook wel eens moppen verteld met nazistische trekjes.

(Overigens zitten er in de Pano uitzending ook wat zaakjes die mij te ver gaan, maar ik neem aan dat ze werkelijk alles getoond hebben wat ze "als het meest erge" beschouwen)
Ben je dan ook bezig met het infiltreren van organisaties om die van binnenuit te verzwakken of je aan het voorbereiden op de komende "culture wars" ?

Die memes is maar een middel om een soort van boodschap verborgen over te brengen, de doelstellingen van de groep gingen iets verder dan een comedy clubje.

Ps: is het dan enkel racistishe/sexistisch grappen? Louter over zwarten/vrouwen bijvoorbeeld of gewoon over alles (blanken, mannen,...) Dat laatste lijkt me gewoon een gevoel voor humor dat eerste, tja

• k995
quote:
Rakward schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:34:

1) Memes
Het gebruik van memes om extremisme aan te tonen is ronduit belachelijk. Humor is en blijft humor, iedereen lacht om andere dingen, als je nog geen grappen mag maken over iets naar wat voor maatschappij zijn we dan aan het gaan?
Niemand zegt dat je geen grappen kan maken, maar memes zoals men ze hier gebruikt zijn meer een politiek middel om een boodschap achter te brengen.

Bekijk die memes en je zal zien dat ze zowat allemaal over hetzelfde gaan een aarst conservatieve en racistische zelf fascistische boodschap.

Daarbij is stervende/ondervoede kinderen laten zien met het liedje eronder "i dont care i like it" niks grappig en gewoon walgelijk racistisch.
quote:
De onderwerpen van memes volgens de media:
Seksisme
Racisme
Anti-semitisme
Ik weet niet of je de uitzending gezien hebt?

Het ging over meer dan memes, het ging over opmerkingen van "we zullen die bruine wel eens een lesje leren" het opzichten van een quasie militie allerhande geflipte samenzwerings theorien.

Als je dat tesamen voegt met al die memes die zowat louter over "zwarten/vreemdelignen zijn lui en crimineel, vrouwen hoeren" gingen dan ben je heel dicht tegen wat in belgie nu eenmaal strafbare feiten zijn.

Aanzetten tot haat en racisme is nu eenmaal verboden in belgie .
quote:
Als de jeugdige bevolking zich zo onveilig voelt dat ze wapens willen kopen, wat zegt dat dan over het beleid in België?
Het was niet ter bescherming nu maar ter voorbereiding op de komende culture/race wars.
quote:
Je had de woede/wanhoop in die winkeleigenaar moeten zien(van Turkse afkomst als ik moet gokken, dus nee, niet enkel de autochtone belgen zit het hoog).
Wat compleet ongerelateerd is en wat me eerder eene xcuus lijkt voor die onzin die men deed dan een reden.

geen van die jongeren kwam daarmee voor zover ik zag in aanraking het is ook niet waarom ze dit deden of hun uiteindelijke doel.
quote:
Als je echter van jezelf foto's maakt poserend voor de Eiffeltoren à la Hitler en dan zegt "who did it best?", tjah, daar kan ik niet veel over zeggen. Hadden wel aan die jongen(was niet Dries zelf geloof ik) een commentaar of uitleg kunnen vragen maar dat had denk ik niet veel uitgemaakt.
Dat hebben ze gedaan (ze hebben immers 6 maad gevolg en hem meermaals geinterviewd) en hij beweerde dat de vrt opgelicht was en beetgenomen want dat dit niet van hen was .

Sindsdien heeft hij zich ook al in alle media kunnen verdedigen verder dan een "we laten ons niet doen door die linkse ratten" kwam het niet.
quote:
Ik heb al op zo'n 10 verschillende bedrijven gewerkt, en op de gemiddelde werkvloer hoor ik dezelfde bijna dezelfde praatjes als wat in deze discord naar voren kwam. Als ik de whatsapp groep eens moest openen van 1 van die kun je die mensen ook zwart maken, maar het is en blijft flauwe humor in besloten kring.
Ik heb nog nergens gewerkt waar men zo praat en als men dat toch doet zal dat zonder mij zijn, een grap kan gerust zelf over die onderwerpen als je daar dag in dag uit over hetzelfde bezig blijft dan ben je gewoon racist/fascist
quote:
Ik heb meer bang van wat er aan het gebeuren is in landen als USA/Engeland met groepen als Antifa, die geweld gebruiken om hun gedachtegoed op te dringen bij mensen. Je zou het bijna een "knokploeg" kunnen noemen ... ;)
Wat ironisch genoeg de reden was waardoor S&V in actie trad, ze wilde als knokploeg optreden op een lezing die vorige maal verstoord werd.
quote:
Ter verduidelijking, ik ben geen fan van S&V en beschouw mezelf niet als recxhts maar ik ben het beleid en de links-gezinde media in dit land kotsbeu. Veel mensen delen dat gevoel, spijtig genoeg durven ze het niet hardop te zeggen. |:(
Wat onzin is, zowel de "linkse" media als dat mensen e rniks over zouden durven zeggen.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

quote:
(....knip...)
(....knip...)
Ik kijk nu al 8 seizoenen van "De rechtbank" waar ze filmen in het Belgische gerechtsysteem(van burendiscussies tot moord) en soms val je echt om van de uitspraken van de rechters en het gedrag van de beklaagden. Uitspraken zijn ongelooflijk mild(verkeerdovertreding wordt zwaarder bestraft dan geweldmisdrijf) en daders lijken het allemaal niet veel te interesseren. Maar wat wil je als een repeat offender die weeral iemand zijn schedel inslaat een cursus "Agressie-beheer" moet gaan volgen.

Deze week dan toevallig een aflevering gezien van reality-show "Helden van hier" waar ze de politie volgen. Een winkeleigenaar betrapt een junkie die al voor de zoveelste keer steelt, hij wordt ge-arresteerd en weer vrijgelaten(ondanks camerabewijs, de enkelbanden waren op). De week daarop besteelt de man opnieuw dezelfde winkel. Weer wordt hij ge-arresteerd en wordt hem gezegd dat hij binnenkort moet langskomen voor zijn enkelband en gewoon weer op straat losgelaten. Natuurlijk stuurt hij zijn kat voor die enkelband.

(....knip...)

Eerst twee quotes uit de (linkse) media om je punt te maken, dan nog een (niet-gerelateerd) verhaal over een programma op Vier... (lijkt me, als ik naar de rest van de programmering kijk, redelijk mainstream, en dus links)
En vervolgens vooral de schuld aan de media geven... nadat je natuurlijk getracht hebt het nodige zand te strooien.

Ik zie hier een typisch beeld dat ik de laatste jaren vaker zie, en dat overeen komt met wat ik las toen ik uitgebreid over het Interbellum las :|

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
quote:
Jester-NL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:38:
[...]

Eerst twee quotes uit de (linkse) media om je punt te maken, dan nog een (niet-gerelateerd) verhaal over een programma op Vier... (lijkt me, als ik naar de rest van de programmering kijk, redelijk mainstream, en dus links)
En vervolgens vooral de schuld aan de media geven... nadat je natuurlijk getracht hebt het nodige zand te strooien.

Ik zie hier een typisch beeld dat ik de laatste jaren vaker zie, en dat overeen komt met wat ik las toen ik uitgebreid over het Interbellum las :|
Zo een avatar en dan zo'n mening.

Dit sort gasten zijn de echt gevaarlijken. Niet hersenloos meeloopvolk, maar lui met intelligentie. Die ze vervolgens volslagen verkeerd gebruiken.

maartend wijzigde deze reactie 07-09-2018 08:41 (10%)

• 26779
  • Registratie: april 2019
  • Niet online
Ah... we hebben een winner. @Rakward doet aan damage control.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:00

Baseman77

We move

Best eng die verschillende leden die de acties van Schild & Vrienden komen goedpraten en daarvoor ook nog plusjes krijgen...

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:39
Gisteren ook met verbazing zitten kijken. De tijd dat de fascistische groepering te herkennen was aan de kale koppen is wel voorbij. Allemaal "keurige" jongens die op het oog alleen maar goede bedoelingen hebben maar op de achtergrond een verschrikkelijk gedachtegoed. Ze hebben ook maar 1 doel, het hele "rechtse" wat ze prediken is maar een rookgordijn want het gaat alleen maar over "de buitenlanders".

De memes wegzetten als humor wat sommige hier doen is natuurlijk van de zotte. Als die forums nu 99% van de tijd over fatsoenlijke onderwerpen ging en dat er af en toe eens een plaatje voorbij kwam dan is het nog tot daar aan toe. Maar duizenden en duizenden afbeeldingen over 1 onderwerp vol met nazi verheerlijking en racistische uitlating maakt het toch wel duidelijk. En dan het mooiste moment is wanneer meneer Langehove wordt geconfronteerd met de feiten dan is het allemaal niet waar, onzin en gephotoshopt :'). Wat een sneu figuur ben je dan ook. Ben dan een vent naar "traditionele waarden" en zeg wat je vindt. Ben dan een oprecht figuur. Maar nee, dan komt de ware naar boven en blijkt ie niet over enige principes te beschikken en probeert ie zich achter populistische termen en fenomenen te verschuilen . Gadverdamme.

Overigens is het altijd grappig dat dit soort groeperingen zich altijd aan rechts verbinden en tegelijkertijd Hitler verheerlijken. Hitler was namelijk op maatschappelijk gebied behoorlijk links en heeft zelfs in Nederland nog veel sociale voorzieningen geïntroduceerd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:42
quote:
Mant schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:41:
[...]

Een betere bescherming van de buitengrenzen gaat niet zorgen voor een minder vruchtbare voedingsbodem voor extreem-rechts. Sinds 2015 daalt elk jaar de hoeveelheid migranten van buiten Europa en toch groeit extreem-rechts in populairiteit.
Dat is het probleem ook helemaal niet. De oververtegenwoordiging van buitenlanders in bijvoorbeeld een Opsporing Gezocht is dat wel. Of de cijfers van het CBS die dat gevoel bevestigen. Of een "We are here" die letterlijk INBREKEN waar de politie naast staat en Amsterdam zegt dat de openbare orde niet verstoord wordt. Onze "goedheid", die tevens dit land zo vooruitstrevend gemaakt heeft, is wat op deze manier ook onze ondergang gaat worden als we zo doorgaan. En ja, we hebben ook Nederlandse uitkeringstrekkers en criminelen, maar dat betekend niet dat we dan maar hier meer criminelen moet gaan binnenhouden omdat ze niet terug kunnen naar waar ze vandaag komen. En nee, ik bedoel niet waar oorlog is. Ik bedoel de vele duizenden alleenstaande mannen opzoek naar een betere toekomst, die uit "veilige landen" (volgens onze overheid) komen.

Ik ben dus geen racist of wat je mij allemaal op de mouw wilt spelden, maar dat wij hier bijvoorbeeld uitgeprocedeerde asielzoekers laten rondlopen, met alle gevolgen van dien vind ik te achterlijk voor woorden. Die zet je toch vast lijkt mij?

Dat is de voedingsbodem denk ik.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:53
quote:
dehardstyler schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:44:
[...]

Dat is het probleem ook helemaal niet. De oververtegenwoordiging van buitenlanders in bijvoorbeeld een Opsporing Gezocht is dat wel. Of de cijfers van het CBS die dat gevoel bevestigen. Of een "We are here" die letterlijk INBREKEN waar de politie naast staat en Amsterdam zegt dat de openbare orde niet verstoord wordt. Onze "goedheid", die tevens dit land zo vooruitstrevend gemaakt heeft, is wat op deze manier ook onze ondergang gaat worden als we zo doorgaan. En ja, we hebben ook Nederlandse uitkeringstrekkers en criminelen, maar dat betekend niet dat we dan maar hier meer criminelen moet gaan binnenhouden omdat ze niet terug kunnen naar waar ze vandaag komen. En nee, ik bedoel niet waar oorlog is. Ik bedoel de vele duizenden alleenstaande mannen opzoek naar een betere toekomst, die uit "veilige landen" (volgens onze overheid) komen.

Ik ben dus geen racist of wat je mij allemaal op de mouw wilt spelden, maar dat wij hier bijvoorbeeld uitgeprocedeerde asielzoekers laten rondlopen, met alle gevolgen van dien vind ik te achterlijk voor woorden. Die zet je toch vast lijkt mij?

Dat is de voedingsbodem denk ik.
Uitgeprocedeerde asielzoekers dus asielzoekers die geen status hebben gekregen en dus hier niet mogen blijven wil je gaan vast zetten? En dan? wat is je eind doel? je bevind je nu op heel dun ijs.

Het gros van de criminaliteit komt voort noodzaak voor mensen omdat ze niets hebben of geen kansen krijgen. En laat het nou net rechts beleid zijn die deze groep groter maakt, en laat net nou migranten zo min mogelijk kansen en mogelijkheden geven gevolg van rechts beleid zijn.

Rechts beleid creëert een voedingsbodem voor nog meer rechts beleid zonder het probleem op te lossen en het probleem zelf groter te maken.

Daarnaast het huizen maken en huizen tekort probleem waar migranten de schuld van krijgen was al aanwezig, we hebben al 20 jaar een huizen tekort.

• dehardstyler
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:00:
[...]

Uitgeprocedeerde asielzoekers dus asielzoekers die geen status hebben gekregen en dus hier niet mogen blijven wil je gaan vast zetten? En dan? wat is je eind doel? je bevind je nu op heel dun ijs.
Hier draai je het dus compleet om in mijn ogen. Je hebt letterlijk geen verblijfsstatus, dus waarom loop jij vrij rond zonder identificatie, zonder doel, zonder geld? Wil je gewoon letterlijk meer criminaliteit dan moet je dat doen. Wat gebeurt er anders? En dus zet je die vast, totdat ze wel uitgezet kunnen worden. Je bent niet voor niks uitgeprocedeerd.

Ik wil jou nou vragen: Wat is jou einddoel wat dit betreft en welk van mijn genoemde redenen ben jij het niet mee eens? Want ik begin mij toch ernstig zorgen te maken als mensen het normaal gaan vinden dat er mensen zonder ID van buiten de EU, hier maar gewoon rond lopen zonder geld, zorg etc etc.

edit: Nog even een toevoeging:

Ik ben het volledig met je eens dat mensen zonder kansen de criminaliteit in gaan. En precies omdat je dat zelf al zegt geef je mij gelijk betreft de uitgeprocedeerde asielzoeker. Die hebben hier ook helemaal geen kansen en we gaan ze die ook niet geven. En dus worden ze hier crimineel. Hoe kan je ze dan in godsnaam gewoon de straat opsturen?

dehardstyler wijzigde deze reactie 07-09-2018 10:11 (16%)

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:53
quote:
dehardstyler schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:08:
[...]

Hier draai je het dus compleet om in mijn ogen. Je hebt letterlijk geen verblijfsstatus, dus waarom loop jij vrij rond zonder identificatie, zonder doel, zonder geld? Wil je gewoon letterlijk meer criminaliteit dan moet je dat doen. Wat gebeurt er anders? En dus zet je die vast, totdat ze wel uitgezet kunnen worden. Je bent niet voor niks uitgeprocedeerd.

Ik wil jou nou vragen: Wat is jou einddoel wat dit betreft en welk van mijn genoemde redenen ben jij het niet mee eens? Want ik begin mij toch ernstig zorgen te maken als mensen het normaal gaan vinden dat er mensen zonder ID van buiten de EU, hier maar gewoon rond lopen zonder geld, zorg etc etc.
Jij roept op tot het vast zetten van mensen die hier niet mogen blijven. Mensen die geen verblijf status krijgen zul je moeten gaan uitzetten. Vast zetten dat kun je niet maken en heeft ook geen nut, je brengt ze dan alleen maar dieper in het crimineel circuit.

Daarnaast zullen de meeste uitgeprocedeerde asielzoekers niet in beeld zijn bij politie en het heel moeilijk is om iemand uit te zetten als je niet weet waar iemand is...

• dehardstyler
*knip*, dit gaat te ver off-topic.

Evest wijzigde deze reactie 07-09-2018 12:10 (96%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

*knip* maak een TR aan en laat het verder aan de mods. Dit soort posts verstoren het topic alleen maar meer.

Evest wijzigde deze reactie 07-09-2018 12:11 (86%)

Virussen? Scan ze hier!

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-04 08:22
quote:
Mant schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:41:
[...]

De voedingsbodem voor extreem-rechts zijn natuurlijk de aanslagen die worden gepleegd in Europa en er is niet een 1 op 1 relatie tussen het aantal actuele migranten en het aantal aanslagen.

Verder begrijp ik niet zo goed dat hier zoveel aandacht aan wordt gegeven. Het is een clubje zielige, onzekere gasten die onderling elkaar op lopen fokken. Het is niet veel anders dan een groepje holigans...
Als overheid moet je ze zeker in de gaten houden, maar wanneer die gasten af en toe lekker kunnen demonstreren om hun frustraties te uiten is het toch prima?

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04 22:12
Het zijn verkiezingen in Belgie, dus iedereen haalt alles uit de kast.
Rechts met dit soort van groepen en over enkele haatvoedende berichten om de rest te verdoezelen, en Links met (al dan niet valse) beschuldigingen en verwijzingen naar partijen die er zouden mee te maken kunnen hebben...

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

quote:
Abom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:53:
[...]
(...)
Verder begrijp ik niet zo goed dat hier zoveel aandacht aan wordt gegeven. Het is een clubje zielige, onzekere gasten die onderling elkaar op lopen fokken. Het is niet veel anders dan een groepje holigans...
Als overheid moet je ze zeker in de gaten houden, maar wanneer die gasten af en toe lekker kunnen demonstreren om hun frustraties te uiten is het toch prima?
Ik zou een mannetje of 1800 niet af willen doen als "een clubje". Daarnaast zijn het niet meer de nihilistische kaalgeschoren mannetjes op kisten, en met opvallende tatoeages. Het zijn keurige nette jongens. Er zou er zo maar eentje aan het bureau naast je kunnen zitten.
Ze schreeuwen niet meer dat alle buitenlanders dood moeten (behalve daar waar jij het niet kunt horen), maar zorgen dat ze op sleutelpunten in de maatschappij komen te zitten.
Eigenlijk volgen ze dezelfde stappen als 'sleepercells' in sommige spionage romans.
Persoonlijk zie ik liever kaalkopjes sieg-heilend door de straten trekken... dan weet ik tenminste wie de slechteriken zijn...

me @ last.fm

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:44
*knip*, off-topic reactie op off-topic post.

Wat die Belgische club betreft, verbaast het me niks. De gemiddelde Vlaming is al redelijk conservatief en ouderwets. Dat kan met wat juiste beïnvloeding al snel escaleren in dit soort walgelijke praktijken.

De mensen die dat hier goedpraten en vergelijken met foute borrelpraat in een eigen groepsapp zijn gewoon trollen of zelf fout bezig.

Evest wijzigde deze reactie 07-09-2018 12:12 (24%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Of het nu links rechts, religieus of politiek is; clubjes wiens bindende factor is dat ze een hekel aan een andere bevolkingsgroep hebben en geweld kennelijk niet schuwen lijken me een groter maatschappelijk probleem dan uitgeprocedeerde asielzoekers.

-36- wijzigde deze reactie 07-09-2018 11:16 (4%)

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

*knip* off-topic reactie op off-topic post

Zullen we dat dan nu laten en terug naar waar het mee begon? Die club die dat (en andere dingen) in besloten kring roept en zich ondertussen als brave burgers met Thierry Baudet op de foto laat zetten, en op het moment dat ze wat minder positief in het nieuws komen een bladzijde uit het boek van Trump lenen... Nepnieuws!!!

Evest wijzigde deze reactie 07-09-2018 12:13 (33%)

me @ last.fm

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Modbreak:
Dit topic is gestart om de documentaire en de groep Schild & Vrienden te bespreken. Het bespreken waar de groep en het gedachtegoed vandaan komt is on-topic; de asielzoekerskwestie zonder relatie met de groep is dat niet en die discussie eindigt dan ook hier.

edit:
Off-topic reacties zijn bij dezen ook verwijderd.

Evest wijzigde deze reactie 07-09-2018 12:14 (11%)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:20
Dit is gewoon een rant zonder onderbouwing waardoor deze is verwijderd. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-09-2018 22:05 (92%)

Mijn tweakblog over de toekomst

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:36
quote:
Als je daadwerkelijk op jacht gaat naar buitenlanders om aan te vallen en nazi leuzen gaat schreeuwen dan ben je extreemrechts ja.

De nieuwe generatie draagt de lasten omdat de oude conservatieve generatie baby baby boomers op het geld zit. Niet omdat er een paar buitenlanders komen. Juist de rechtse partijen willen goedkoop studeren afschaffen, hypotheekrenteaftrek in stand houden en de PVV wil zelfs de pensioenen voor die "arme" ouderen hoog houden. Juist links komt wel op voor de jongere generaties.

Opsporing verzocht is in een ander topic al lang uitgelegd. Er komen voornamelijk mensen met een buitenlands uiterlijk op juist omdat er daar weinig van zijn en dus de kans om iemand te herkennen veel hoger is dan bij een gemiddeld Nederlands uiterlijk. Niet omdat alle criminaliteit door buitenlanders is.

Een open debat is best mogelijk, maar dan moet wel voldaan worden aan een aantal vereisten zoals argumentatie die helaas 99% van de keren ontbreekt bij mensen die claimen dat er geen open debat mag zijn.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-09-2018 22:06 (19%)

• RobinHood
  • Niet online
quote:
Harm_H schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:05:
Dit leeft heel erg en S&V raakt snaren doordat er zaken onbesproken blijven.

Zoals de demonstraties in Chemnitz die worden weggezet als extreem-rechts.
Wat raar dat je extreem-rechts wordt genoemd als je extreem-rechtse dingen schreeuwt zoals dat alle buitenlanders moeten oprotten is en dat alle moslims terroristen zijn :z
quote:
Dat de nieuwe generatie alle lasten mag dragen (woonruimte tekort, studie, klimaat) en dat gelukzoekers een woning krijgen toegewezen.
Bij deze nodig ik je uit om wat vrienden van mij in hun gezicht te zeggen dat zij gelukszoekers zijn omdat ze Aleppo en Idlib zijn ontvlucht.

Tenzij je de Rohingya ook gelukszoekers vindt, net als de moslims van Srebrenica.
quote:
'Opsporing verzocht' moet je al helemaal niet kijken.
Lekker makkelijk, hoe veel witteboordencriminelen zie je bij dat programma? OV laat vooral 1 soort misdrijven zien die ook nog eens moeilijk op te lossen zijn, blijkbaar zijn allochtonen in dat niche oververtegenwoordigd. Maar in moorden, witteboordencriminaliteit, fraude en wat al niet meer zijn wij blanken nog steeds veel beter hoor.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Dit leeft heel erg en S&V raakt snaren doordat er zaken onbesproken blijven.

Zoals de demonstraties in Chemnitz die worden weggezet als extreem-rechts.
Zou dat niet komen door de SS-pakken die die lui daar dragen, en de nazistische uitspraken die ze daar gedaan hebben?

Of zijn dat dingen die jij doodnormaal vind?

Die figuren die hun nazisme in Chemitz aan het demonstreren zijn, zijn van hetzelfde slag volk als de neo-nazi's van S&V uit de rapportage. Die zien het liefst 1940-1945 weer terugkomen, maar nu met een andere doelgroep.

Virussen? Scan ze hier!

• RobinHood
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:23:

Die figuren die hun nazisme in Chemitz aan het demonstreren zijn, zijn van hetzelfde slag volg als de neo-nazi's van S&V uit de rapportage. Die zien het liefst 1940-1945 weer terugkomen, maar nu met een andere doelgroep.
Niet eens een andere doelgroep, ik heb begrepen dat men ook gewoon nog vrolijk anti-Semitisch is, alleen omdat men zich daar wél druk om maakt en een stuk strafbaarder is, houden ze hun klep daarover, extreem-rechts is een stuk slimmer geworden de afgelopen jaren.

Bij dat bekende gedicht van "...en toen ze voor mij kwamen" moet je gewoon beginnen met een extra zin, meer niet.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
n3othebest schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
[...]

Als je daadwerkelijk op jacht gaat naar buitenlanders om aan te vallen
Ware het niet dat dat niet gebeurt is. Sterker, dat er blijkbaar dus groeperingen zijn die zo ver gaan als het plaatsen van montages, om de discussie een draai te geven die hen beter uitkomt.

Dat laat onverlet dat die mensen die daar liepen niet uitgenodigd zijn op mijn verjaardag. Maar in plaats van het geweld en de moord van een groep immigranten (het was niet de eerste keer daar), was het in 2 dagen gespind naar geweld van autochtonen richting immigranten, wat dus niet zo bleek te zijn.

http://www.spiegel.de/pol...in-chemnitz-a-1226949.htm

• Rakward
quote:
Jester-NL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:38:
[...]

Ja uit die voorbeelden haal je niet echt uit dat er linkse media bestaat.

Als in Brussel moslims tijdens een demonstratie politie agenten aan rijden en ze savonds in het grootste journaal van dit land zeggen dat het een vreedzame betoging was, dan begin je soms wel te twijfelen.

Het is niet omdat ze ook echt nieuws brengen dat ze niet links gezind kunnen zijn, dat merk je gewoon als je eens oplet hoe ze omgaan met links/rechts discussies en onderwerpen.

update:
Voorbeeld van links beleid
Hoe meer ze dit soort situaties creeëren, hoe meer ze mensen naar Schild en Vrienden duwen.
quote:
robb_nl schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:13:
Ah... we hebben een winner. @Rakward doet aan damage control.
quote:
Baseman77 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:20:
Best eng die verschillende leden die de acties van Schild & Vrienden komen goedpraten en daarvoor ook nog plusjes krijgen...
Nogmaals voor de duidelijkheid, ik ben geen lid van S&V.
Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om het recht op onze vrije meningsuiting te verdedigen.
quote:
MrFl0ppY schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:37:
De memes wegzetten als humor wat sommige hier doen is natuurlijk van de zotte. Als die forums nu 99% van de tijd over fatsoenlijke onderwerpen ging en dat er af en toe eens een plaatje voorbij kwam dan is het nog tot daar aan toe. Maar duizenden en duizenden afbeeldingen over 1 onderwerp vol met nazi verheerlijking en racistische uitlating maakt het toch wel duidelijk.
Ze hebben 67.000 berichten gelezen, maar enkel de memes en andere dingen laten ze zien op de docu, hoe kan jij weten wat in de andere 1000'en berichten staat. Ooit gehoord van cherrypicking?
quote:
Jester-NL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:59:
[...]
Ik zou een mannetje of 1800 niet af willen doen als "een clubje". Daarnaast zijn het niet meer de nihilistische kaalgeschoren mannetjes op kisten, en met opvallende tatoeages. Het zijn keurige nette jongens. Er zou er zo maar eentje aan het bureau naast je kunnen zitten.
Ze schreeuwen niet meer dat alle buitenlanders dood moeten (behalve daar waar jij het niet kunt horen), maar zorgen dat ze op sleutelpunten in de maatschappij komen te zitten.
Eigenlijk volgen ze dezelfde stappen als 'sleepercells' in sommige spionage romans.
Persoonlijk zie ik liever kaalkopjes sieg-heilend door de straten trekken... dan weet ik tenminste wie de slechteriken zijn...
Dus als je vindt dat er problemen zijn in het land en je wilt die oplossen door op te klimmen op de sociale ladder en de moeite doet om een universitaire opleiding te doen om ook echt ergens te geraken dan ben je een ook sleeper cell?

Even de definitie van sleeper erbij halen:
quote:
"A group of people (sleepers) who inconspicuously remain dormant in a community until activated, by a prearranged signal, to perform acts of espionage, sabotage, and/or terrorism."
via wiktionary

Je kan moeilijk je eigen land bespioneren/saboteren en terrorisme is al helemaal geen sprake van.

Veel mensen lijken echt gewoon blindelings de media te volgen zonder echt zelf eens na te denken.

Een voorbeeld is dat ze het in de docu hadden over dat mannen fysiek fit moesten zijn. Oh ja wat een enge boodschap zeg.

Maar als je dit op facebook zet heeft niemand er problemen mee:

Wat wel een geldig punt is maar waar het weinig over ging in de docu was het verspreiden van fake news, ik weet niet meer wat hun tactiek precies was(valse account met foute mening of gewoon valse feiten verspreiden) maar dat vind ik veel zorgwekkender dan al die memes.

• 571Pro
  • Laatst online: 14-04 22:12
quote:
[...]
Opsporing verzocht is in een ander topic al lang uitgelegd. Er komen voornamelijk mensen met een buitenlands uiterlijk op juist omdat er daar weinig van zijn en dus de kans om iemand te herkennen veel hoger is dan bij een gemiddeld Nederlands uiterlijk. Niet omdat alle criminaliteit door buitenlanders is.
bron?

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-04 08:22
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:20:
[...]

Wat raar dat je extreem-rechts wordt genoemd als je extreem-rechtse dingen schreeuwt zoals dat alle buitenlanders moeten oprotten is en dat alle moslims terroristen zijn :z
Er zijn zeker extreem-rechtse gasten die daar op af komen en een dergelijke demonstratie kapen. Maar de (social) media heeft het vervolgens ook alleen nog maar over de extreem-rechtse gasten die daar waren en bepaalde dingen riepen. Niemand heeft het meer over de aanleiding...en wanneer we die dingen onbesproken laten op een dergelijke manier, zal de frustratie bij bepaalde groepen mensen alleen maar erger worden en wanneer we dat lang genoeg blijven doen...krijgen we straks 1940-1945 situaties.
quote:
Bij deze nodig ik je uit om wat vrienden van mij in hun gezicht te zeggen dat zij gelukszoekers zijn omdat ze Aleppo en Idlib zijn ontvlucht.

Tenzij je de Rohingya ook gelukszoekers vindt, net als de moslims van Srebrenica.
Off-topic, maar: Hij heeft het over gelukszoekers, niet over legitieme vluchtelingen.
quote:
Lekker makkelijk, hoe veel witteboordencriminelen zie je bij dat programma? OV laat vooral 1 soort misdrijven zien die ook nog eens moeilijk op te lossen zijn, blijkbaar zijn allochtonen in dat niche oververtegenwoordigd. Maar in moorden, witteboordencriminaliteit, fraude en wat al niet meer zijn wij blanken nog steeds veel beter hoor.
Eens, witteboordencriminaliteit, daar zijn b(l)anken goed in en het irriteert mij ook gigantisch dat nu de ING weer voor 750 miljoen hun straf afkoopt. Er moeten gewoon mensen vervolgd worden. Maar in moorden doet de mocro-maffia gewoon goed mee hoor...

• Harm_H
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:20:
Bij deze nodig ik je uit om wat vrienden van mij in hun gezicht te zeggen dat zij gelukszoekers zijn omdat ze Aleppo en Idlib zijn ontvlucht. Tenzij je de Rohingya ook gelukszoekers vindt, net als de moslims van Srebrenica.
Wat mij betreft zijn vluchtelingen hier hardstikke welkom.

Zelfs ook de mensen die daadwerkelijk een ander bestaan willen opbouwen (taal spreken, werken, beleefd, omgeving onderhouden).

Je mag me verlichten met de cijfers, maar ik neem aan dat niet eens de helft wat met bootjes binnenkomt het oorlogsgeweld ontvlucht.

Op dit moment lijken het afgedankte jongemannen terwijl de alfamannetjes in Afrika 4 vrouwen hebben:

S&V raakt ook een snaar met het verlies van identiteit.
Niet de taal spreken in de openbare ruimte (bewoner), dubbel paspoort, onbeleefd, spugend en rondscheurend is dat niet.

Harm_H wijzigde deze reactie 07-09-2018 13:09 (12%)

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:03
quote:
Abom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:56:
[...]

Er zijn zeker extreem-rechtse gasten die daar op af komen en een dergelijke demonstratie kapen. Maar de (social) media heeft het vervolgens ook alleen nog maar over de extreem-rechtse gasten die daar waren en bepaalde dingen riepen.
oh nee, ze gooien alle demonstranten op een extreem rechtse hoop omdat er een handvol zijn die zich misdragen!!!... tijdens een demonstratie tegen migranten omdat er zich een aantal migranten misdragen.
ironie much?

• k995
quote:
Rakward schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:44:
[...]

Als in Brussel moslims tijdens een demonstratie politie agenten aan rijden en ze savonds in het grootste journaal van dit land zeggen dat het een vreedzame betoging was, dan begin je soms wel te twijfelen.
Hetzelfde zeggen ze als FGTB een politiecommisaries bijna de kop insloegen met een steen.

Jij wil doen alsof dat louter voor moslims is dat is simpelweg niet juist.
quote:
Het is niet omdat ze ook echt nieuws brengen dat ze niet links gezind kunnen zijn, dat merk je gewoon als je eens oplet hoe ze omgaan met links/rechts discussies en onderwerpen.

update:
Hoe meer ze dit soort situaties creeëren, hoe meer ze mensen naar Schild en Vrienden duwen.
En dat is van de pot gerukt debiel dan.

S&V moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Dit zijn volwassenen.
quote:
Nogmaals voor de duidelijkheid, ik ben geen lid van S&V.
Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om het recht op onze vrije meningsuiting te verdedigen.
Iemand heeft recht op vrije meningsuiting tot het de wetten van het land overtreed.

Net zoals sharia4belgium aangeklaagd werd doet men dit hier ook.

Ik gaf antwoord op je andere post (wat je straal negeerde) dat hier het wel wat meer ging dan louter een mening. Bendevorming ed zitten hier ook in.
quote:
Ze hebben 67.000 berichten gelezen, maar enkel de memes en andere dingen laten ze zien op de docu, hoe kan jij weten wat in de andere 1000'en berichten staat. Ooit gehoord van cherrypicking?
Nogmaals wat maakt dat uit? Omdat er normale berichten tussenstonden moet je het openlijk racisme maar negeren?
quote:
Dus als je vindt dat er problemen zijn in het land en je wilt die oplossen door op te klimmen op de sociale ladder en de moeite doet om een universitaire opleiding te doen om ook echt ergens te geraken dan ben je een ook sleeper cell?
Als je afspreekt in groep om bepaalde organisaties te infiltreren, je anders voor te doen dan je bent en langzaam van binnenuit te veranderen dan ben je dat idd ja, en dat is wat ze openlijk zegde en wilde doen volgens die 67 000 berichten.
quote:
Veel mensen lijken echt gewoon blindelings de media te volgen zonder echt zelf eens na te denken.
En veel mensne lijken een benden racisten die zwaar over de schreef gingent e willen verdedigen omdat ze nu eenmaal tegen vreemdelingen en de media opkwamen .

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
eL_Jay schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:09:
Ik snap heel de ophef niet.

Er zijn veel geweldadige groepen die hun geweld WEL praktiseren en dat tolereren we wel onder de vrijheid van meningsuiting.

Bijvoorbeeld Joden die kinderen molesteren (besnijdenis) of moslims die pedofilie praktiseren (kindhuwelijken).

Begrijp me goed ik deel het gedachtegoed van S&V zeker niet.
Maar waarom mag je in naam van God wel geweld praktiseren en worden leden van deze niet praktiserende beweging ontslagen of een niet praktiserende vereniging als Martijn zelfs verboden?

Typisch voor de politiek correcte gutmensch maatschappij waarin wij leven.
Sorry, maar besnijdenis molestatie noemen is volslagen onzin.
Nou ben ik niet besneden, maar heb nog nooit van iemand die besneden is gehoord dat hij daar een trauma aan overgehouden heeft.

En moslims die pedofilie praktiseren? Hou toch op joh: je trekt dingen in het extreme om maar mensen zwart te maken. Kindhuwelijken zijn in België en Nederland (gelukkig) niet toegestaan, degenen die betrapt worden op het uithuwelijken van hun kinderen in het buitenland mogen dat ook uitleggen in de rechtbank. Net zoals degenen dat mogen die in het buitenland getrouwd zijn met een minderjarige.

En nee, je mag geen geweld praktiseren. Niemand niet, behalve de politie. Die hebben daar het alleenrecht op. Zouden er meer vervolgd kunnen/moeten worden? Ja. Maar daarmee is er geen vrijbrief, voor niemand niet!

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• barticus
  • Laatst online: 23:02
Schokkend hoeveel mensen het hier in naam van de vrijheid van meningsuiting opnemen voor gekkies zoals in de docu. Of sommigen niet eens in de naan van vrijheid van meningsuiting, maar zelfs de argumenten van die groep gaan proberen te rationaliseren.

Zet de oogkleppen af, was het zand uit je ogen dat er in wordt gestrooid door leiders van de NV-A (oeps, VB. Ben geen deskundige in de Vlaamse politiek), de PVV, FvD en de AFD. Wordt geen slachtoffer van hun bangmakerij. Zij zaaien verdeeldheid en haat, en daarin vinden groepen als Schild en Vrienden hun voedingsbodem. De mensen die zich hier uit een soort onvrede bij aansluiten hebben daar vaak hun redenen voor die vooral op misinformatie zijn gebaseerd. Een gebrek aan inlevingsvermogen, een gebrek aan kritisch aankijken tegen informatie die je wordt voorgeschoteld in combinatie met een flink aantal drogredeneringen zorgen alleen maar voor meer polarisatie. Het zorgt er ook voor dat de groep waar je probeert tegen af te zetten, dat ook bij jou zal doen en daardoor alleen maar je beelden zal bevestigen.

Overigens, ik ben ook een gelukszoeker. Eigenlijk iedereen die ik ken is een gelukszoeker en streeft zijn eigen geluk en dat van zijn naasten na. Veel posten er ook nog plaatjes van op sociale media. Niks mis mee om gelukszoeker te zijn toch?

• ardana
  • Laatst online: 17:58

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
Dat de nieuwe generatie alle lasten mag dragen (woonruimte tekort, studie, klimaat) en dat gelukzoekers een woning krijgen toegewezen.
Deze speelt hier in Nederland ook. Ik ben er zelf ook de "dupe" van. Woon nu 2 jaar anti-kraak, in een slooppand die onder je kont in elkaar zakt, en mag nog rustig 4-8 jaar wachten op 'n woning.

Maar ik gún het die "gelukszoekers" van harte. Zij hebben écht veel minder nog dan ik heb. Daarnaast: we geven de overheid wél de schuld van het toelaten van zoveel "gelukszoekers", maar we geven ze níet de schuld van het weigeren huizen bij te bouwen. Waarom is dat eigenlijk?

Het zijn idd de baby-boomers, ONZE ouders, die de boel voor ons verpesten en verpest hebben. Als die het goed aangepakt hebben, is er voor jouzelf nog niet zo'n man over boord, want dan kunnen ze voor jou de studie betalen, en wellicht zelfs 'n ton schuiven voor de aankoop van 'n woning, maar als die het wat minder hebben aangepakt, of ze "gunnen" het je niet, ben je gewoon de sjaak. Daar moeten we niet de immigranten de schuld van geven.
quote:
Gelukkig is het welvaartsniveau hoog. Dat houdt de dop op de fles.
Waarheid als een koe.

Aan vrijheid van meningsuiting zit een grens. Je mag niet oproepen tot racisme, haatzaaien etc. Als je dat wel doet, moet dat aangepakt worden. Met vingertjes wijzen van "maar hullie doen het ook" maakt je punt niet sterker, enkel zwakker.

Wat het in werkelijkheid is:
‘A politician, a worker, and an immigrant are sitting at a table with 20 cookies. ‘The politician takes 19 cookies and warns the worker: “Watch out, the immigrant is going to take your cookie away.”’

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• k995
quote:
barticus schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:23:
Schokkend hoeveel mensen het hier in naam van de vrijheid van meningsuiting opnemen voor gekkies zoals in de docu. Of sommigen niet eens in de naan van vrijheid van meningsuiting, maar zelfs de argumenten van die groep gaan proberen te rationaliseren.

Zet de oogkleppen af, was het zand uit je ogen dat er in wordt gestrooid door leiders van de NV-A, de PVV, FvD en de AFD. Wordt geen slachtoffer van hun bangmakerij. Zij zaaien verdeeldheid en haat, en daarin vinden groepen als Schild en Vrienden hun voedingsbodem.
N-VA hoort nergens thuis in dat rijtje, VB bedoel je.
quote:
De mensen die zich hier uit een soort onvrede bij aansluiten hebben daar vaak hun redenen voor die vooral op misinformatie zijn gebaseerd. Een gebrek aan inlevingsvermogen, een gebrek aan kritisch aankijken tegen informatie die je wordt voorgeschoteld in combinatie met een flink aantal drogredeneringen zorgen alleen maar voor meer polarisatie. Het zorgt er ook voor dat de groep waar je probeert tegen af te zetten, dat ook bij jou zal doen en daardoor alleen maar je beelden zal bevestigen.
Idd en meestal ziet men de oplossing in de probklemen die men zelf heeft in de heel algemeen meestal niks zeggende "oplossingen" die aangeboden worden. Terwijl als je dat met een kritische blik bekijkt het direct duidelijk is dat het allemaal nergens op slaat.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

quote:
Rakward schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:44:
[...]

update:
Voor zover ik kan nagaan (ik ben niet heel bekend met de Belgische politiek) hebben de Belgen een regering waarin ondermeer de N-VA meedoet, en nog wat rechtse partijen... En vervolgens is het de schuld van LINKS dat van Langenhove niet mag doorstuderen?
;w

Oh, en het erbij halen van pedofielen (of hun hulpjes) om jezelf in een ander daglicht te stellen is ook helemaal niet doorzichtig.

me @ last.fm

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
ardana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:27:
[...]

<knipje>
Het zijn idd de baby-boomers, ONZE ouders, die de boel voor ons verpesten en verpest hebben. Als die het goed aangepakt hebben, is er voor jouzelf nog niet zo'n man over boord, want dan kunnen ze voor jou de studie betalen, en wellicht zelfs 'n ton schuiven voor de aankoop van 'n woning, maar als die het wat minder hebben aangepakt, of ze "gunnen" het je niet, ben je gewoon de sjaak. Daar moeten we niet de immigranten de schuld van geven.
tja, achteraf is het mooi wonen. Wie zegt dat wij het nu wel goed doen? Straks zijn onze (klein-)kinderen groot en verwijten ons van alles wat wij verkeerd gedaan hebben, terwijl wij nu (met de wijsheid van nu ;) ) ons best doen om onze wereld te verbeteren. Net zoals de babyboomers dat voor ons deden.
quote:
Aan vrijheid van meningsuiting zit een grens. Je mag niet oproepen tot racisme, haatzaaien etc. Als je dat wel doet, moet dat aangepakt worden. Met vingertjes wijzen van "maar hullie doen het ook" maakt je punt niet sterker, enkel zwakker.

‘A politician, a worker, and an immigrant are sitting at a table with 20 cookies. ‘The politician takes 19 cookies and warns the worker: “Watch out, the immigrant is going to take your cookie away.”’
Dit dus!
Zo jammer dat ik je maar 1 plusje kan geven :)

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
quote:
Jester-NL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:30:
[...]
Voor zover ik kan nagaan (ik ben niet heel bekend met de Belgische politiek) hebben de Belgen een regering waarin ondermeer de N-VA meedoet, en nog wat rechtse partijen... En vervolgens is het de schuld van LINKS dat van Langenhove niet mag doorstuderen?
;w
Daar heeft de VVD ook een handje van ja. Die regeren al 40+ jaar zo'n beetje onafgebroken mee. Maar het is allemaal de schuld van links 8)7

• ardana
  • Laatst online: 17:58

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
Pietervs schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:31:
[...]
tja, achteraf is het mooi wonen. Wie zegt dat wij het nu wel goed doen? Straks zijn onze (klein-)kinderen groot en verwijten ons van alles wat wij verkeerd gedaan hebben, terwijl wij nu (met de wijsheid van nu ;) ) ons best doen om onze wereld te verbeteren. Net zoals de babyboomers dat voor ons deden.
Niemand. Maar er is niks wat de politici nu tegenhoudt om ipv de rente op de studieleningen te verhogen en de dividentbelasting af te schaffen, (betaalbare) woningen bij te gaan bouwen... Maar nee, dat gebeurd niet. Dat is 'n probleem dat er nú speelt (tenminste, nu de pan uit rijst), wat nú (naja, iig binnen een paar jaar) aangepakt kan worden, niet iets waarvan je over 40 of 80 jaar zegt "ow, kennelijk had het beleid toch nut" of niet.

En het neemt een groot argument tegen immigratie weg... een poot minder onder de stoel van bijv. Schild & Vrienden.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• RobinHood
  • Niet online
quote:
CurtPoindexter schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:33:
[...]

Daar heeft de VVD ook een handje van ja. Die regeren al 40+ jaar zo'n beetje onafgebroken mee. Maar het is allemaal de schuld van links 8)7
Kun je nagaan hoe machtig links is, zelfs al hebben ze officieel niet de macht zitten ze alsnog aan de knoppen te draaien :D

Ofzo

Het is gewoon vijandsbeeld-creëren 101: Geef een groep, liefst je tegenstanders maar dat hoeft niet eens perse, gewoon de schuld van alle slechte dingen, en als je het maar vaak genoeg hard genoeg roept, krijg je vanzelf een hele schare volgelingen die het gewoon geloven, en da's dan geloven op religie-niveau, een echte ideologie dus.

En mensen die daar vol inzitten, tja, die krijg je net zo makkelijk van hun geloof afgepraat als een priester.

• k995
quote:
Jester-NL schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:30:
[...]
;w

Oh, en het erbij halen van pedofielen (of hun hulpjes) om jezelf in een ander daglicht te stellen is ook helemaal niet doorzichtig.
De overheid en universiteit staan los van elkaar.

Het is de universiteit van Gent die over het algemeen wel links beschouwd word.

Ik denk echter dat dit daar weinig mee te maken heeft, net zoals zoveel bedrijven doet ugent aan schade beperking en wil men hier zo weinig mogelijk mee te maken hebbben.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
ardana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:39:
[...]
Niemand. Maar er is niks wat de politici nu tegenhoudt om ipv de rente op de studieleningen te verhogen en de dividentbelasting af te schaffen, (betaalbare) woningen bij te gaan bouwen... Maar nee, dat gebeurd niet. Dat is 'n probleem dat er nú speelt (tenminste, nu de pan uit rijst), wat nú (naja, iig binnen een paar jaar) aangepakt kan worden, niet iets waarvan je over 40 of 80 jaar zegt "ow, kennelijk had het beleid toch nut" of niet.
Het wordt serieus cynisch als je bedenkt dat beperkt woningen bouwen schaarste creeert zodat vastgoedmensen hun producten duur kunnen verkopen.
En welke partij zou de vastgoed het liefste steunen qua politiek? En welke doelgroep heeft de VVD momenteel het liefst? Die schaarste is volgens mij kunstmatig, maar als afleiding voor dezelfde politiek is het natuurlijk prachtig om iemand anders de schuld te geven.

Het is dus niet de bankier met zijn 19 koekjes die naar de migrant wijst, het is die bankier die er 119 heeft maar die eerst 100 al weggemoffeld heeft voordat deze begon te verdelen.

• grunt69
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:21
quote:
[...]

Deze speelt hier in Nederland ook. Ik ben er zelf ook de "dupe" van. Woon nu 2 jaar anti-kraak, in een slooppand die onder je kont in elkaar zakt, en mag nog rustig 4-8 jaar wachten op 'n woning.
Uhh. Nee. Niets nieuws.
quote:
Maar ik gún het die "gelukszoekers" van harte. Zij hebben écht veel minder nog dan ik heb. Daarnaast: we geven de overheid wél de schuld van het toelaten van zoveel "gelukszoekers", maar we geven ze níet de schuld van het weigeren huizen bij te bouwen. Waarom is dat eigenlijk?
Omdat er geen sprake is van schuld, niet bij de overheid, niet bij vluchtelingen.
quote:
Uhhh. Nee. Onze ouders hadden het slechter dan wij. Meer werken tegen lager loon, minder te besteden, tig ziekten die niet te behandelen waren, minder luxe, gemak, keuze. Het zijn de studenten die 23 jaar over hun studie deden en zes keer van richting wisselden die het voor de volgende generatie studenten verpest hebben omdat het te duur werd en het electoraat niet bereid was dit op te hoesten.

Elke generatie sinds de middeleeuwen had het beter dan de vorige, met een paar dipjes. Elke generatie sinds de middeleeuwen wijst naar de vorige omdat ze er een puinhoop van gemaakt hebben.

Mijn beste, maak jij nu eens een plan dat alles afzekerd en dekt voor je kinderen tot die met pensioen gaan. Want " hunnie deden het ook" hieronder is geen argument zoals je zelf zegt, dus dat schept verwachtingen bij mij over hou jouw generatie het allemaal beter gaat doen met de kennis van nu en het handicap je kristallen bol even niet bij je te hebben. Lekker makkelijk wat je daar verkondigt.
quote:
Inderdaad. Alleen wie bepaalt waar die grens ligt, en wat is wijzen en wat is aan de kaak stellen? Elke halve zool met een vergiet op zijn hoofd en andere hirnbeschädigte lukt het tegenwordig erg snel een podium te vinden en een schare medestanders bij elkaar te schrapen om de volgende set eisen en beschuldigingen te lanceren, waarop dan natuurlijk begrip voor moet worden getoond, want ja, we zijn allemaal even belangrijk en hebben onze rechten toch?

Dié perverse drang iedereen te accomoderen én de maar door etterende versplintering van de politiek gaan ons nog opbreken. Onder druk wordt alles vloeibaar.
quote:
Uhh.. Nee. Het werkt iets anders: Wij geven de regering 20 koekjes, en die verdeelt ze zodat iedereen een koekje of tenminste een kruimel heeft. Ze kunnen wel zelf koekjes gaan bakken en uitdelen, maar ja, dat werkte achter het ijzeren gordijn ook niet al te best. Als de regering zegt dat ze meer koekjes nodig heeft om te ruilen voor bakstenen is niemand thuis en dan stemmen we lekker op die ene die ons gratis koekjes beloofd.

Aangezien we toch al in sprookjes-modus zaten...

Gelukkig hebben we allemaal een auto en een iPhone als we nog op school zitten waardoor we makkelijk naar oma kunnen rijden om daar te klagen, op Facebook geliked worden omdat we het allemaal zo scherp zien, áls we tenminste niet op Ibiza moeten zuipen of aan het skieën zijn, want dan, ja dan 'Ist Die Welt in Ordnung'. Ik vindt mijn reactie overigens wel on-topic want het woord "vluchtelingen" zit erin en dat is onlosmakelijk verbonden met het topic, extreem-rechts.

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:18
quote:
[...]

Als je daadwerkelijk op jacht gaat naar buitenlanders om aan te vallen en nazi leuzen gaat schreeuwen dan ben je extreemrechts ja.
Die jacht op buitenlanders was geframed met knip en plakwerk, het is waarschijnlijk niet gebeurd.

https://nos.nl/artikel/22...r-klopjacht-chemnitz.html

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:50

Richh

HODL

quote:
Het gaat allang niet meer enkel om de sociale huurwoningen. Ook de particuliere sector is ondoorgrondbaar voor starters.
quote:
Uhhh. Nee. Onze ouders hadden het slechter dan wij.
Hou. Toch. Op.
quote:
Meer werken tegen lager loon
Wat? Waar haal je dit vandaan, waar baseer je dit op?
quote:
minder te besteden
Het besteedbaar inkomen van de middenklasse is kapotgenivelleerd en het is tegenwoordig normaal dat de helft van je besteedbaar inkomen naar onderdak gaat in plaats van 25%.
quote:
tig ziekten die niet te behandelen waren
De babyboomers leefden niet in de middeleeuwen hoor. De levensverwachting neemt nu zelfs af en het scheelt maar 1,5 jaar met de babyboomer-tijd. Oh ja, we moeten we 7 jaar langer doorwerken.
quote:
minder luxe, gemak, keuze
In de vorm van dure producten die je niet kan betalen, ja. Dat heeft te maken met welvaart en innovatie, zeker niet met de wereld die de babyboomers achterlaten.
quote:
Het zijn de studenten die 23 jaar over hun studie deden en zes keer van richting wisselden
Je hebt echt een heel raar wereldbeeld als je denkt dat dit überhaupt ooit bestaan heeft.
quote:
die het voor de volgende generatie studenten verpest hebben omdat het te duur werd en het electoraat niet bereid was dit op te hoesten.
Nee, het electoraat heeft altijd beloofd hetzelfde geld te besteden aan verbetering van dat onderwijs. Punt is: babyboomers, de grootste groep stemmers, don't care.

Mijn PC

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
quote:
Nature schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:08:
[...]

Die jacht op buitenlanders was geframed met knip en plakwerk, het is waarschijnlijk niet gebeurd.

https://nos.nl/artikel/22...r-klopjacht-chemnitz.html
Dat staat helemaal niet in het artikel, er staat alleen dat er een aantal (zeer) rechtse mensen aan het bewijs twijfelen. Of er voldoende en betrouwbaar bewijs is kan ik niet beoordelen, maar de uitspraak dat er geen bewijs is klopt feitelijk gewoon niet. Er zijn videos, foto's, aangiften en getuigenverklaringen, aldus jouw artikel.

SW-0040-8191-9064

• Nature
quote:
ph4ge schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:
[...]

Dat staat helemaal niet in het artikel, er staat alleen dat er een aantal (zeer) rechtse mensen aan het bewijs twijfelen. Of er voldoende en betrouwbaar bewijs is kan ik niet beoordelen, maar de uitspraak dat er geen bewijs is klopt feitelijk gewoon niet. Er zijn videos, foto's, aangiften en getuigenverklaringen, aldus jouw artikel.
Het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst, maar in ieder geval ik hoop dat het niet gebeurd is. Beelden zijn makkelijk te manipuleren en Justitie gelooft nooit zomaar iemand op zijn woord, het moet goed uitgezocht worden.

edit ook vanuit het CDU:
''Ook vanuit de CDU van bondskanselier Merkel komt steun. "Ook het Openbaar Ministerie heeft geen aanwijzingen dat er klopjachten zijn geweest", zei minister van Binnenlandse Zaken Wöller.''

Nature wijzigde deze reactie 07-09-2018 16:02 (13%)

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
[...]

omdat racisten (ik noem het beest gewoon bij naam), ook hier in dit topic, daar geen interesse in hebben, in overheidsbeleid. ze misbruiken het enkel om hun gedachtegoed uit te dragen. nuance is natuurlijk niet gewenst in dergelijke kringen.

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
@ph4ge Ik denk dat @Nature dat bericht vanmorgen heeft gelezen, had ik ook en er staat nu ook nieuwe info in het bericht.

Vanmorgen stond dat bewuste fimpje er ook nog niet bij als ik het me goed herinner.
Toen was strekking heel duidelijk dat men dacht dat de jacht geframed was.

Albinoraptor wijzigde deze reactie 07-09-2018 16:05 (15%)

• Nature
quote:
Albinoraptor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:03:
@ph4ge Ik denk dat @Nature dat bericht vanmorgen heeft gelezen, had ik ook en er staat nu ook nieuwe info in het bericht.

Vanmorgen stond dat bewuste fimpje er ook nog niet bij als ik het me goed herinner.
Het staat er nu nog, ik ken het filmpje maar ik zie geen klopjacht.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
Nature schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:58:
[...]
Het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst, maar in ieder geval ik hoop dat het niet gebeurd is. Beelden zijn makkelijk te manipuleren en Justitie gelooft nooit zomaar iemand op zijn woord, het moet goed uitgezocht worden.
De beweringen van dat hoofd staan in hetzelfde artikel ter discussie:
quote:
De positie van Maaßen staat al langer onder druk vanwege zijn contacten met politici van de rechtspopulistische AfD. Ook loog hij dat zijn dienst geen informant in de buurt had van de dader van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn in 2016. Dat bleek achteraf wel zo te zijn geweest.

• Nature
quote:
Delerium schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:18:
[...]

[...]
Ook de CDU minister van binnenlandse zaken zegt dat er geen bewijs is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Delerium schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:18:
[...]

[...]
Dat plaatst zijn uitspraken inderdaad ineens in een ander licht, waarbij je kan twijfelen aan het waarheidsgehalte. Zeker als je de beelden ziet (uit meerdere bronnen en meerdere hoeken) die toch iets heel anders laten zien dat wat deze meneer beweerde.

Wellicht probeerde deze meneer zijn eigen straatje even schoon te vegen?

Virussen? Scan ze hier!

• Harm_H
Ik zeg nadrukkelijk het niet op te nemen voor schijnheilige S&V.

Oproepen tot geweld kan echt niet. Dat er een lid wapens heeft is gevaarlijk en gelukkig strafbaar.

De aanklacht voor seksisme vind ik twijfelachtig (elke religie gaat namelijk VEEL verder - waarom mag dat wel dagelijks gepredikt worden?)

Meerderwaardigheidscomplex is ook niet gepast, laat staan antisemitisme en racisme. Ik zeg alleen dat men eigen boontjes moet doppen, en niet 20 kinderen krijgen in een land waar je dat niet kan onderhouden.

Qua identiteit hebben ze wel een punt. Stel je creërt een utopie op aarde (d.m.v. allerlei fatsoenregels) - dan is het toch noodzakelijk dat nieuwe inwoners deze eigen maken?

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:03
quote:
Harm_H schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:34:
Ik zeg nadrukkelijk het niet op te nemen voor schijnheilige S&V., maar

Oproepen tot geweld kan echt niet. Dat er een lid wapens heeft is gevaarlijk en gelukkig strafbaar.

De aanklacht voor seksisme vind ik twijfelachtig (elke religie gaat namelijk VEEL verder - waarom mag dat wel?)

Meerderwaardigheidscomplex is ook niet gepast, laat staan antisemitisme en racisme.
Ik zeg alleen dat men eigen boontjes moet doppen, en niet 20 kinderen krijgen in een land waar je dat niet kan onderhouden.

Qua identiteit hebben ze wel een punt. Stel je creërt een utopie op aarde (d.m.v. allerlei fatsoenregels) - dan is het toch noodzakelijk dat nieuwe inwoners deze eigen maken?
dus trappen we iedereen die meer kinderen heeft dan ze kunnen onderhouden het land uit? immigrant of niet? of ga je je enkel beperken tot wie in jouw kader past?

en jouw uitgangspunt is al compleet verkeerd. jij zegt: ik verzin wat ik fatsoenlijk vind, en iedereen moet zich daaraan houden. ik weet nu al dat jij en ik een ander beeld hebben van wat fatsoenlijk is. ga jij mij ook buitengooien?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
grunt69 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:04:
[...]
Uhhh. Nee. Onze ouders hadden het slechter dan wij. Meer werken tegen lager loon, minder te besteden, tig ziekten die niet te behandelen waren, minder luxe, gemak, keuze. Het zijn de studenten die 23 jaar over hun studie deden en zes keer van richting wisselden die het voor de volgende generatie studenten verpest hebben omdat het te duur werd en het electoraat niet bereid was dit op te hoesten.
Ben je Nederlander, en is de situatie in Nederland echt zo extreem anders dan in Belgie? Want hier in Belgie zijn het toch echt wel de babyboomers die volop van het systeem hebben konden profiteren, nu daardoor spotgoedkoop wonen, 3 keer per jaar op vakantie kunnen gaan en een mooi pensioen (gaan) krijgen, terwijl, de generaties daarachter de rekening daarvoor betalen.

Er zijn grote problemen met sterke polarisatie van links en rechts, maar ik wijs daarvoor vooral de vinger naar CD&V en SPA.

boe2 wijzigde deze reactie 07-09-2018 16:53 (6%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Nature
Ik denk dat het duidelijk is dat je een edgelord kan zijn, een doomsday prepper kan zijn, politiek actief kan zijn, maar niet allemaal tegelijk. Politiek Darwinisme lijkt een ding.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
ardana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:39:
[...]

En het neemt een groot argument tegen immigratie weg... een poot minder onder de stoel van bijv. Schild & Vrienden.
Ik snap je frustratie (en deel die ook).
Tegelijkertijd: nu 100.000 huizen per jaar bijbouwen betekent dat Nederland over een jaar of 40 met hetzelfde probleem zit als Japan en delen van Italië nu al laten zien, namelijk leegstand doordat de vergrijsde bevolking sterft. Daar komt in Nederland dan nog eens een beperkte ruimte bovenop (want ja, Nederland is klein).

Neemt niet weg dat sommige prioriteiten van deze regering (en met name de VVD) volstrekt onbegrijpelijk zijn, maatschappelijk gezien. En dat geeft de splinterpartijen en -groepen zoals PVV, FvD en de NVU (in Nederland) een stevige bodem: lekker schelden op de regering, een zondebok zoeken en die verantwoordelijk maken zodat er een gemeenschappelijke vijand is... Hetzelfde zie je in België met het VB en S&V, in Frankrijk met hun FN (hoewel ze anders heten tegenwoordig), in Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en zo nog wat landen.

De jaren 30 van de vorige eeuw lijken ineens niet zo heel gek ver weg meer... ;(

Pietervs wijzigde deze reactie 07-09-2018 18:00 (0%)
Reden: typo

• n3othebest
quote:
PWM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:36:
[...]

Ware het niet dat dat niet gebeurt is. Sterker, dat er blijkbaar dus groeperingen zijn die zo ver gaan als het plaatsen van montages, om de discussie een draai te geven die hen beter uitkomt.

Dat laat onverlet dat die mensen die daar liepen niet uitgenodigd zijn op mijn verjaardag. Maar in plaats van het geweld en de moord van een groep immigranten (het was niet de eerste keer daar), was het in 2 dagen gespind naar geweld van autochtonen richting immigranten, wat dus niet zo bleek te zijn.

http://www.spiegel.de/pol...in-chemnitz-a-1226949.htm
Die claim dat het in scène gezet werd is echter geen enkele aansprakelijkheid onderbouwing voor en word ook weer in twijfel getrokken.

• n3othebest
quote:
Zal het later voor je opzoeken, ben nu op vakantie. Staat allemaal al op Tweakers in een ander topic maar weet even niet precies welke. Ging over etnisch profileren denk ik

• Harm_H
quote:
Pietervs schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:52:
[...]
De jaren 30 van de vorige eeuw lijken ineens niet zo heel gek ver weg meer... ;(
Ja, de vergelijking SV met de beginnende SS is snel gemaakt.

We hebben nog een paar jaar voordat het exact honderd jaar geleden is:
"Dit leidde ertoe dat op 4 november 1921 de Sturmabteilung (SA) werd opgericht. Naast het bewaken van de partij en haar leden, hield de SA zich bezig met straatgevechten met politieke tegenstanders, pseudomilitaire oefeningen en het terroriseren van Joden en andere minderheden."

• Lodo
  • Laatst online: 24-02 13:20
Werkt er bij iemand de chromecast optie?

Ik krijg het met heen mogelijkheid gecast, wellicht omdat ik duckduckgo gebruik..

• rutgerdrum123
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:55
quote:
Harm_H schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:34:
...

Hier maak je een denkfout. Deze regels staan namenlijk niet vast: nooit! Je denkt anders dan je ouders en de generatie voor je vind het denken van jou generatie meestal minder. Dit komt omdat deze spelregels continu in evolutie zijn. Iedere nieuwkomer zet dit spel in beweging, binnenlands of buitenlands. Iedere dag is het zaak de spelregels opnieuw te bevragen en te definiëren. Anders zouden we nog steeds lijfstraffen hebben, of nog steeds nomadisch rondtrekken.
Het enige waar mensen een probleem mee hebben is dat deze regels nu onderhandeld moeten worden van mensen met een andere huidskleur en afkomst, en dat er dus nieuwe discussies zijn.

actief stemrecht voor vrouwen was 100 jaar geleden nog een bizar fenomeen
en balans tussen man en vrouw, is nog lang niet zo positief als de "conservatieveling" ons zo heilig in doet geloven, in een poging het perspectief van "de nieuwkomer" te projecteren. (gek genoeg dat S&V er nogal archaïsche rolpatronen op nahoudt hieromtrent)

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:40
Ik vind het altijd zo bijzonder hoe de gevestigde politiek overal in Europa een voedingsbodem voor dit soort groeperingen en voor populisme heeft gecreëerd en dat er dan vervolgens zogenaamd verbaasd en geschokt wordt gereageerd als dit soort ontwikkelingen de kop op steken.

• Rakward
quote:
k995 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:15:
[...]

Hetzelfde zeggen ze als FGTB een politiecommisaries bijna de kop insloegen met een steen.

Jij wil doen alsof dat louter voor moslims is dat is simpelweg niet juist.
Daar word ik even boos van. Maar FGTB, of ABVV zoals ik ze liever noem horen ook bij links/rood/socialistisch/... dusja ...

Maar als een rechtse groep dit zou doen dan was het voorpagina nieuws over de terugkeer van de knokploegen(bij wijze van spreken).

Ik heb echter nooit gezegd dat het "louter" over moslims gaat, lees mijn posts eens goed, van alle voorbeelden die ik geef praat ik bij slechts 1 over geloofsovertuiging. Maar dan kies jij die moslim-gerelateerde uit en beschuldig je mij van anti-moslim houding.

Typisch cherrypicking.
quote:
Iemand heeft recht op vrije meningsuiting tot het de wetten van het land overtreed.

Net zoals sharia4belgium aangeklaagd werd doet men dit hier ook.

Ik gaf antwoord op je andere post (wat je straal negeerde) dat hier het wel wat meer ging dan louter een mening.
Mijn diepste excuses dat ik ben vergeten te antwoorden op een deel van jou post. Stoute ik.
Ik word wakker met 45 reacties op dit topic, en als je dan nog vanalles te doen hebt en tussendoor in deze discussie alles proberen te lezen reageren ...

Maar er werdt niet opgeroepen tot geweld, hoe graag jij dat ook gelooft. Flauwe/Slechte grappen en vrees voor conflicten staan niet gelijk aan oproepen tot geweld.

Ze zijn al binnengevallen bij Dries voor een huiszoeking blijkbaar. Echt te triest voor woorden.

Ik ga niet eens meer reageren op de rest van dit topic want de discussie is eenderzijds aan het afwijken(arme mods die dit telkens moeten opruimen) en anderszijds hebben veel mensen toch echt oogkleppen op, zowel bij links als rechts.

Vorige week verdedigde ik het recht om een hoofddoek te dragen van een moslima, mijn collega zei dat mijn linkse houding kwam door mijn jonge leeftijd en bijhorende naïviteit. Maar als ik vind dat je over moslimas wel een grap moet mogen maken omdat ook dat vrijheid is ben je een echte rechtse racist volgens de linksen.

• Kojoottii
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:48
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:14:
Ik vind het altijd zo bijzonder hoe de gevestigde politiek overal in Europa een voedingsbodem voor dit soort groeperingen en voor populisme heeft gecreëerd en dat er dan vervolgens zogenaamd verbaasd en geschokt wordt gereageerd als dit soort ontwikkelingen de kop op steken.
Je doet alsof er een legitiem excuus is voor racisme en fascisme. Dat is er gewoon niet. Dit zijn gewoon een stel mensen die een excuus denken te hebben gevonden om zich als een geniepige chimpansee te gedragen. Aangewakkerd en geholpen door Rusland om zo het westen te destabiliseren.

Beetje hetzelfde spelletje dus wat Duitsland in de jaren 30 speelde inderdaad. Dat mensen zich zo willen verlagen en laten gebruiken, de geschiedenis kennende, dat verbaast mij dan vooral.

• Nature
quote:
rutgerdrum123 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:08:

actief stemrecht voor vrouwen was 100 jaar geleden nog een bizar fenomeen
en balans tussen man en vrouw, is nog lang niet zo positief als de "conservatieveling" ons zo heilig in doet geloven, in een poging het perspectief van "de nieuwkomer" te projecteren. (gek genoeg dat S&V er nogal archaïsche rolpatronen op nahoudt hieromtrent)
Mannen mogen nu 101 jaar stemmen en vrouwen 98.

• Mant
  • Registratie: mei 2014
  • Niet online
quote:
Rakward schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:33:
[...]

Ze zijn al binnengevallen bij Dries voor een huiszoeking blijkbaar. Echt te triest voor woorden.
Play stupid games, win stupid prizes.

Misschien is de meerderheid van Vlaanderen toch niet zo'n fan van zijn extreem-rechtse standpunten.

• gold_dust
quote:
Kojoottii schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:35:
Je doet alsof er een legitiem excuus is voor racisme en fascisme. Dat is er gewoon niet. Dit zijn gewoon een stel mensen die een excuus denken te hebben gevonden om zich als een geniepige chimpansee te gedragen. Aangewakkerd en geholpen door Rusland om zo het westen te destabiliseren.

Beetje hetzelfde spelletje dus wat Duitsland in de jaren 30 speelde inderdaad. Dat mensen zich zo willen verlagen en laten gebruiken, de geschiedenis kennende, dat verbaast mij dan vooral.
Ja, er is recent natuurlijk ook werkelijk niemand, geen enkel beleid of ontwikkeling aan te wijzen waarom sommige idioten zich geroepen gevoelen om dit soort organisaties op te richten of wat in bredere zin de opkomst van het populisme in heel Europa verklaart |:( .

• RobinHood
  • Niet online
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:21:
[...]

Ja, er is recent natuurlijk ook werkelijk niemand, geen enkel beleid of ontwikkeling aan te wijzen waarom sommige idioten zich geroepen gevoelen om dit soort organisaties op te richten of wat in bredere zin de opkomst van het populisme in heel Europa verklaart |:( .
Dit is toch wel een paar tandjes erger dan populisme.

Het heeft ook weinig te maken met populisme, hooguit dat rechts-populisme een slippery slope kan zijn naar rechts-radicalisme en rechts-extremisme.

En zoals @Kojoottii terecht zegt is er geen enkel excuus voor fascisme.

• Nature
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:36:
[...]

Het heeft ook weinig te maken met populisme, hooguit dat rechts-populisme een slippery slope kan zijn naar rechts-radicalisme en rechts-extremisme.

Klopt wel denk ik maar het zelfde geld wel voor links populisme, links is met antifa degene die echt al een tijd geweld aan het plegen is, bijv met de G20 auto's ed in de brand steken en mensen aanvallen. Het is een beetje de hoefijzer theorie waar ik wel in geloof, de uiterste van beide kanten zijn eigenlijk hetzelfde in alles behalve ideologie.

• RobinHood
  • Niet online
quote:
Nature schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:43:
[...]

Klopt wel denk ik maar het zelfde geld wel voor links populisme, links is met antifa degene die echt al een tijd geweld aan het plegen is, bijv met de G20 auto's ed in de brand steken en mensen aanvallen. Het is een beetje de hoefijzer theorie waar ik wel in geloof, de uiterste van beide kanten zijn eigenlijk hetzelfde in alles behalve ideologie.
Niet echt waar, links activisme komt vooral vanuit anarchistisch gedachtengoed, en links populisme, wat wij in Nederland vooral zien bij de SP, heeft daar behoorlijk weinig mee te maken.

Antifa is overigens ook weer een hele discussie op zich, eentje die hier niet echt thuishoort. Het is in ieder geval absoluut niet de linkse tegenpool, maar wel een fel tegenstander, van neo-nazi groeperingen, ook al wordt het wel graag zo geframed door rechts. Een simpel voorbeeld is het feit dat fascisten een probleem hebben met praktisch iedere minderheid die je kan bedenken, Antifa heeft alleen een probleem met fascisten.

De hele hoefijzertheorie is daarom ook nogal apart, want het einddoel van de extremen is extreem verschillend, hoe ze het willen bereiken niet, maar dat maakt ze juist extremistisch. Zelfs de uitwerking is behoorlijk anders. Het enige serieuze "bewijs" voor de hoefijzertheorie is dat Stalin en Hitler uiteindelijk niet zo heel veel zouden verschillen, dat klopt redelijk, als je de uitleg maar simpel genoeg houdt. Maar als je bijvoorbeeld Castro [volgens mij is hij wel een van de meest communistische communisten] vergelijkt met Hitler slaat die hele theorie als een lul op een drumstel.

Het is makkelijk om te denken dat er een soort evenwicht is. Dat als er een erg gevaarlijk extreem-rechts is, dat er dan ook wel een even evil extreem-links moet zijn. Maar, zoals alles wat makkelijk denkt, is dat niet bepaald de realiteit.

https://www.politico.com/...t-is-alt-left-myth-215496 is een interessant artikel wat er ook gedeeltelijk op inhaakt.

RobinHood wijzigde deze reactie 07-09-2018 22:05 (3%)

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12:49

Amphiebietje

In de blubber

quote:
[...]

De woningnood in Leiden e.o. is voornamelijk veroorzaakt doordat (1) Leiden in het verleden veel te weinig sociale woningbouw heeft gepleegd (30% achterstand t.o.v. omringende gemeenten), (2) Leiden in de afgelopen vijf jaar de verkamering van normale huizen compleet uit de klauwen heeft laten lopen (70% van de woningen in sommige wijken verkamerd - inmiddels is er met een nieuwe gemeenteraad een verkameringsstop), en (3) Leiden dol is op projecten om woningen neerzetten voor rijkere mensen terwijl er juist veel vraag is in de regio naar goedkope woningen voor de minder vermogenden.

Het heeft bar weinig te maken met gelukszoekers, maar heel veel met incompetent bestuur (stad staat dan ook onder verscherpt toezicht van diverse instanties incl. de FIOD).

Overigens is 4-8 jaar wachten op een sociale huurwoning na al 2 jaar lokaal te hebben gewoond een flinke verbetering t.o.v. 10 jaar geleden. Toen was het namelijk 13-15 jaar wachten... 8)7

• Nature
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:00:
[...]

Niet echt waar, links activisme komt vooral vanuit anarchistisch gedachtengoed, en links populisme, wat wij in Nederland vooral zien bij de SP, heeft daar behoorlijk weinig mee te maken.

Antifa is overigens ook weer een hele discussie op zich, eentje die hier niet echt thuishoort. Het is in ieder geval absoluut niet de linkse tegenpool, maar wel een fel tegenstander, van neo-nazi groeperingen, ook al wordt het wel graag zo geframed door rechts. Een simpel voorbeeld is het feit dat fascisten een probleem hebben met praktisch iedere minderheid die je kan bedenken, Antifa heeft alleen een probleem met fascisten.
Maar je ziet eigenlijk dat iedereen links van Marx een fascist is volgens Antifa
quote:
De hele hoefijzertheorie is daarom ook nogal apart, want het einddoel van de extremen is extreem verschillend, hoe ze het willen bereiken niet, maar dat maakt ze juist extremistisch. Zelfs de uitwerking is behoorlijk anders. Het enige serieuze "bewijs" voor de hoefijzertheorie is dat Stalin en Hitler uiteindelijk niet zo heel veel zouden verschillen, dat klopt redelijk, als je de uitleg maar simpel genoeg houdt. Maar als je bijvoorbeeld Castro [volgens mij is hij wel een van de meest communistische communisten] vergelijkt met Hitler slaat die hele theorie als een lul op een drumstel.
Toch zag je dat Fidel Castro ook concentratie kampen had voor homo's en ook andere andersdenkenden.
quote:
https://www.politico.com/...t-is-alt-left-myth-215496 is een interessant artikel wat er ook gedeeltelijk op inhaakt.
Ik hoop dat we nog niet zover zijn als in Amerika, Alt-right/Alt-left dat is ons nog bespaard hoop ik, een Erkenbrand stelt eigenlijk niets voor en is toch vrij on-Nederlands.

Ik vraag me eigenlijk af met betrekking tot de memes van S&V, mensen die wat langer met het internet bezig zijn die kennen dit soort memes toch wel? Het lijkt of mensen die alleen televisie kijken opeens internetcultuur zien en geschokt zijn. Waar waren die mensen de afgelopen 20 jaar? Niet alleen politiek maar schotwonden, Afrikaanse autobanden video's, zuid-Amerikaanse narco maffia clips.
Het is misschien bizar voor mensen die om 8 uur GTST kijken maar welkom op het internet.

Nature wijzigde deze reactie 07-09-2018 22:39 (11%)

• RobinHood
  • Niet online
quote:
Nature schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:27:
[...]

Maar je ziet eigenlijk dat iedereen links van Marx een fascist is volgens Antifa
Onzin.

Je ziet Antifa alleen bij protesten van extreem-rechts of linkse demonstraties. Ze komen niet aankloppen bij de VVD bijvoorbeeld.

Dat extreem-rechts wel alles wat niet sieg-heilend door de straten loopt bestempeld als links, betekend niet dat links iets soortgelijks doet met rechts. Er is geen balans.
quote:
[...]

Toch zag je dat Fidel Castro ook concentratie kampen had voor homo's en ook andere anders denkenden.
Ik kan het gemist hebben, maar ik heb Castro nooit gehoord over dat ie meer lebensraum wou hebben, dat het Latijns-Amerikaanse ras het beste ras is en naar mijn weten heeft hij ook niet echt zijn best gedaan om een compleet volk de nek om te draaien.

Dat het geen frisse jongen was staat buiten kijf, maar dat maakt 'm nog geen Hitler.
quote:
[...]

Ik hoop dat we nog niet zover zijn als in Amerika, Alt-right/Alt-left dat is ons nog bespaard hoop ik, een Erkenbrand stelt eigenlijk niets voor en is toch vrij on-Nederlands.
Mwah, FvD gaat ook al behoorlijk rap de kant van alt-right op qua opmerkingen en personen waarmee Thierry zich omringt, denk aan de ophef dat ie met die white-power-figuur heeft gebabbeld in een hotel.

Het was Elsevier, bij tijd en wijlen een beetje de Fox van Nederland, die aankwam met "alt-right is geen probleem in Nederland", ajoh, beetje moeilijk om alt-right te herkennen als je eigen "journalisten" half in die hoek zitten :X Vanochtend bij Goedemorgen NL [mijn ma kijkt dat...] nog een Elsevier-poppetje die "wir schaffen das" de schuld gaf van de aanslag in Amsterdam, dan beken je toch wel redelijk kleur, en dan weet je ook direct dat hun hele onderzoek naar extreem-rechts in Nederland een aanfluiting is.

Laat een serieus medium het eens onderzoeken, en dan zal je een behoorlijk andere conclusie zien.

Extreem-rechts is verder net als bamboe. Je ziet 2 stengeltjes in je tuin en je denkt "ach, laat maar, heb er geen last van", en tegen de tijd dat je er wél vanaf wilt omdat je tuin toch wel heel aantrekkelijk wordt voor panda's ben je fucked want de wortels zitten al overal. Extremisme moet je actief ondermijnen. Nu is Erkenbrand nog vrij onschuldig, maar voordat je het weet is het groter en actiever dan Pegida, een groep die op zichzelf ook al verre van fris is. Nogmaals: Er is laatst iemand opgepakt die blijkbaar vrij serieuze plannen had voor een aanslag op moslims, en er is ook al een aanslag op een moskee geweest in Enschede. Extreem-rechts is niet klein, schattig en ongevaarlijk in Nederland.

• gold_dust
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:36:

Dat is een stroman, ik zeg ook niet dat fascisme en populisme hetzelfde zijn. Wel liggen ze ten grondslag aan dezelfde voedingsbodem die bewust of uit wanbeleid gecreëerd is.

Nu ik me er wat meer in verdiept heb zie ik vooral een ouwehoer clubje met veel foute humor over vrouwen, minderheden, de 2e wereldoorlog. Voor mij kan humor ook niet fout genoeg zijn, ik ben niet onder de indruk van wat ik tot nu toe gezien heb en vind het eigenlijk best wel grappig zonder echt te staan achter de onderwerpen waar ze het over hebben. Het doet me een beetje aan Borat denken. Het 'enge' is misschien dat dit soort lui zich gaan organiseren.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Grappig trouwens dat hier nog nergens de (conservatief) katholieke achtergrond vermeld word daar waar dat bij andere (niet christelijke) religies al lang onderwerp van discussie was geworden.

-36- wijzigde deze reactie 08-09-2018 01:20 (6%)

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:51
quote:
-36- schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:50:
Grappig trouwens dat hier nog nergens de (conservatief) katholieke achtergrond vermeld word daar waar dat bij andere (niet christelijke) religies al lang onderwerp van discussie was geworden.
Dat is omdat het hier niet om godsdienstfanaten gaat maar om fascisten.

• Xa!pt
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-04 22:59
quote:
noguru schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 01:43:
[...]

Dat is omdat het hier niet om godsdienstfanaten gaat maar om fascisten.
Tuurlijk, en bij buitenlanders gaat het om terrorisme en bij 'eckte Nederlanders' om verwardheid.

• Xa!pt
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:43:
[...]

Dat is een stroman, ik zeg ook niet dat fascisme en populisme hetzelfde zijn. Wel liggen ze ten grondslag aan dezelfde voedingsbodem die bewust of uit wanbeleid gecreëerd is.

Nu ik me er wat meer in verdiept heb zie ik vooral een ouwehoer clubje met veel foute humor over vrouwen, minderheden, de 2e wereldoorlog. Voor mij kan humor ook niet fout genoeg zijn, ik ben niet onder de indruk van wat ik tot nu toe gezien heb en vind het eigenlijk best wel grappig zonder echt te staan achter de onderwerpen waar ze het over hebben. Het doet me een beetje aan Borat denken. Het 'enge' is misschien dat dit soort lui zich gaan organiseren.
Dit vergelijken met Borat... Ligt het er zo dik bovenop dat het allemaal 'een grap' is, ja? Volgens mij valt dat wel mee, maar het grote goedpraten is weer begonnen.

• Xa!pt
quote:

1) Memes
Dit is wel heel makkelijk natuurlijk. Kijk, niemand vindt dat er iets mis is met humor, maar sommige vormen van humor zijn wel erg bedenkelijk. Ik kan prima tegen mijn 'Marokkaanse' collega grappen maken over diens komaf, juist omdat hij weet dat ik er niets mee bedoel.

Roep je in een volle zaal als artiest dat alle negers het land uit moeten dan kun je wel heel leuk achteraf roepen dat het een grap was, maar dat maakt het nog geen grap.

Maakt iemand met een aversie jegens alles wat 'niet-eigen' is dan wordt daar weer wat anders op gereageerd. In dit specifieke geval lijken me het ook niet zozeer grappen maar is het onderdeel van een bepaalde cultuur. Waar ze overigens zelf ook geen doekjes om winden.
quote:

Tjah, waar zou het onveiligheidsgevoel vandaan komen?
Wat je hier doet is best wel gevaarlijk. Het is hier namelijk al relatief veilig. Veiliger dan het ooit is geweest in ieder geval. Dat bepaalde autoriteiten soms falen in een adequate aanpak en dat er criminaliteit is lijkt me geen legitimatie voor eigenrichting.
quote:
Ik heb weinig weet van het rechtssysteem bij de zuidelijke buren, maar over het algemeen is het rechtssysteem vrij rechtvaardig en objectief ingedeeld. Sterker nog, uit onderzoek blijkt juist dat wanneer je de inhoudelijke dossiers voorlegt aan derden ze over het algemeen in zwaardere zaken lichter straffen dan de strafrechters zelf uiteindelijk doen.

Er zullen altijd zaken en dus voorbeelden zijn van een gebrekkige samenwerking of een gevalletje 'overheid, wtf!?', maar dan is er dus in jouw logica altijd legitimatie om zelf het heft in handen te nemen?
quote:
Diefstal lijkt me geen reden om iemand in voorarrest te laten. Dan moet er een aanwijsbare of heel aannemelijke reden zijn om te vermoeden dat er slachtoffers gaan vallen en er geweld wordt toegepast door de verdachte. Over draaideurcriminelen valt genoeg te lezen en te schrijven en de oplossing daarvan ligt weer in een heel andere hoek.

Maar ok, laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat justitie de junk in kwestie oppakt en langdurig vasthoudt. Wat denk je wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de junk in kwestie en de samenleving op de lange termijn?
quote:
Joh.
quote:
Het gepraat over dat een vrouw thuis hoort(weet niet meer wat hier precies gezegd werd) is gewoon ouderwets en is een opmerking van misschien 2 leden op een groep van 800 man.
Het gaat wel even iets verder dan dat.
quote:
Nooit hoor je iemand klagen dat ze bang/last hebben van extreem rechts in dit land. Nog nooit mee gemaakt. Ze klagen wel over vanalles wat mis is in België, maar niemand durft dat openbaar te zeggen want de media maakt je zwart als racist/nazi/fascist(of transfobisch).
Mensen zijn wel bang voor buitenlanders dus alles is geoorloofd om dat te bestrijden, ofzo? Is dat echt een redenering die je zelf logisch vindt klinken?
quote:
Dit soort figuren willen dezelfde positie innemen maar dan aan de andere kant van de medaille. Ik snap niet zo goed hoe je antifa zegt verwerpelijk te vinden en hier dan weer een oogje dicht te knijpen.
quote:
Ze gaan een officiëel onderzoek doen naar S&V. Ik vraag me af of die winkeleigenaar dat geld goed besteed vind, of dat hij liever had dat zijn belastingen die hij elke maand betaalt gaan naar het aanpakken van mensen die echte criminele feiten plegen ipv van memes te delen.
Ook weer een drogreden. Je zegt hiermee eigenlijk dat zolang er nog moorden worden gepleegd diefstal ook niet zo heel erg is, ofzo. Is dat ook iets wat je zelf logisch vindt klinken?
quote:

• Xa!pt
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:14:
Ik vind het altijd zo bijzonder hoe snel dit genormaliseerd wordt. "Oh, dat is de schuld van de politiek." Alsof de hele wereld inmiddels zo maakbaar is geworden dat we zelfs aanslagen en criminaliteit op conto van de politiek leider in kwestie kunnen schrijven. Tergend, dat soort simplisme.

• k995
quote:
[...]

Daar word ik even boos van. Maar FGTB, of ABVV zoals ik ze liever noem horen ook bij links/rood/socialistisch/... dusja ...

Maar als een rechtse groep dit zou doen dan was het voorpagina nieuws over de terugkeer van de knokploegen(bij wijze van spreken).
Hier was het ook voorpagina nieuws. Nogmaals je doet alsof er een verschillende behandeling is en die is er niet .
quote:
Ik heb echter nooit gezegd dat het "louter" over moslims gaat, lees mijn posts eens goed, van alle voorbeelden die ik geef praat ik bij slechts 1 over geloofsovertuiging. Maar dan kies jij die moslim-gerelateerde uit en beschuldig je mij van anti-moslim houding.

Typisch cherrypicking.
Ik beschuldig je nergens van een anti-moslimhouding, ik zeg dat er geen enorme media bias is wat jij schijnt te denken .
quote:
Mijn diepste excuses dat ik ben vergeten te antwoorden op een deel van jou post. Stoute ik.
Ik word wakker met 45 reacties op dit topic, en als je dan nog vanalles te doen hebt en tussendoor in deze discussie alles proberen te lezen reageren ...

Maar er werdt niet opgeroepen tot geweld, hoe graag jij dat ook gelooft. Flauwe/Slechte grappen en vrees voor conflicten staan niet gelijk aan oproepen tot geweld.
Dat zei ik ook nergens, ik zeg dat het verder ging dan louter memes posten.

Men roept op om te infiltreren in allerhande organisaties
Ze deden acties tegen extreem links
Riepen op om je te bewapenen en voor te breiden op de "culture wars"
...
quote:
Neen doodnormaal, die gasten zouden volwassen genoeg moeten geweest zijn om te wetenw aar ze aan begonnen.

Als je posts met wapens zet, gaat schieten en trainen in het buitenland, agressief campagne gaat voeren en duidelijk racist/fascist bent dan krijg je dit.
quote:
Ik ga niet eens meer reageren op de rest van dit topic want de discussie is eenderzijds aan het afwijken(arme mods die dit telkens moeten opruimen) en anderszijds hebben veel mensen toch echt oogkleppen op, zowel bij links als rechts.
Ik denk dat ontkennen dat er daar iets serieus fout zal pas oogkleppen ophebben is.
quote:
-36- schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:50:
Dat komt omdat er geen ink naar godsdient was, belgen staan nu niet gekend om hun die hard gelovigheid hoor.
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:43:
[...]

Men roept op om te infiltreren in allerhande organisaties
Ze deden acties tegen extreem links
Riepen op om je te bewapenen en voor te breiden op de "culture wars"

Borat is een komiek, deze gastjes meende dit wel serieus.

k995 wijzigde deze reactie 08-09-2018 03:11 (23%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
[...]

Right... fijn dat je jezelf op die manier voor de gek kunt (en wil) houden en het zelf ook nog gelooft ook, maar ze zijn daar geweld toch echt wel aan het verheerlijken. Om het over hun diepe haat tegen vrouwen, homoseksuelen, immigranten, mensen met een linkse politie orientatie, en andere groepen nog maar niet te hebben.

Misschien moet je de rapportages en filmpjes etc nog even grondiger bekijken? En dan bedoel ik niet de fake news-filmpjes van deze fascistische club zelf, maar de filmpjes van normalere mensen. Zoals die Pano en en anderen etc.
quote:
Mag ik vragen wat daar triest aan is? Het is een neonazistische fascist die met zijn neonazistische fascistische beweging in het nieuws is gekomen wegens hun neonazisme en fascisme. Zaken die volgens mij ook in België gewoon strafbaar zijn en waarvoor een strafrechterlijk onderzoek is opgestart.

Het lijkt me dan ook niet meer dan terecht dat er, als er idd een strafrechterlijk onderzoek loopt, ook gekeken wordt welk bewijsmateriaal er te vinden is bij deze extreem onfrisse neonazi.

Virussen? Scan ze hier!

• Iva_Bigone
  • Niet online

Iva_Bigone

heeft soms wat te koop

Dit is dus niks meer dan whataboutisme en is daarom verwijderd. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-09-2018 21:57 (86%)

Te koop: diverse 3Dfx Voodoo VGA-kaarten en gloednieuwe Pocketbook E-Reader

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:20

Bananenplant

🕐 #team_UTC+1 🕐

Wat ik niet zo goed begrijp: wat voor grond heeft die universiteit nu om die Dries niet verder te laten studeren? Dat ze ervan balen snap ik, maar activiteiten naast de studie zijn toch helemaal hun zaak niet? Dit lijkt me ook een lekkere bevestiging van de perceptie van een oppressief links milieu, eigenlijk.

Mijn computers | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | #team_UTC+1, voor je nachtrust en gezondheid.

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:16
(jarig!)
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:00:
[...]
Antifa heeft alleen een probleem met fascisten.
Dat is goed te zien in het straatbeeld wanneer wanneer Antifa weer eens gedemonstreerd heeft. Of het nou de auto van je islamitische buurman of van jou is, dat maakt hun echt niks uit, de fik er in. En als jij toevallig een winkel in de betreffende straat hebt, die pakken we ook even mee.

Daarnaast zie je Antifa ook altijd komen opdraven bij politieke tops etc.

Ik kan zo walgen van de verdediging die Antifa geniet. Het is gewoon een extremistische groepering die geweld toepassen. En die dienen niet anders aangepakt te worden dan welke andere extremistische groepering dan ook. Links extremistisch maakt je geen haar beter dan rechts extremistisch.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:50
quote:
Kaap schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:20:
[ Links extremistisch maakt je geen haar beter dan rechts extremistisch.
Klopt, maar dat heeft dan weer niks te maken met deze discussie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Bananenplant schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:16:
Wat ik niet zo goed begrijp: wat voor grond heeft die universiteit nu om die Dries niet verder te laten studeren?
Het straalt natuurlijk ook op hun af. Zeker omdat hij ook een bestuursfunctie had op de universiteit, en niet dus "slechts" een student was.

Ik kan me best voorstellen dat je als universiteit niet geassocieerd wenst te worden met een neonazistische fascist die dat soort rascistische clubjes opricht en geweld verheerlijkt en predikt.

Plus iemand die ermee de wet overtreedt.
quote:
Tens schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:24:
[...]

Klopt, maar dat heeft dan weer niks te maken met deze discussie.
Inderdaad. Dat een ander iets fout doet maakt het niet meteen dat je zelf ook maar iets fout moet doen.

Dat heet whatsaboutisme en is een nogal doorzichtige poging om een discusie te verstoren en allerlei andere dingen (zoals in dit geval neonazisme, fascisme, racisme en geweldpleging) goed te praten.

wildhagen wijzigde deze reactie 08-09-2018 08:40 (7%)

Virussen? Scan ze hier!

• kamustra
  • Niet online
quote:
Bananenplant schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:16:
Wat ik niet zo goed begrijp: wat voor grond heeft die universiteit nu om die Dries niet verder te laten studeren? Dat ze ervan balen snap ik, maar activiteiten naast de studie zijn toch helemaal hun zaak niet? Dit lijkt me ook een lekkere bevestiging van de perceptie van een oppressief links milieu, eigenlijk.
Hij is voorlopig geschorst in afwachting van een intern tuchtonderzoek.
De rector liet duidelijk verstaan dat hij als lid van de raad van bestuur van de universiteit en leider van dat clubje voorlopig geschorst is, in afwachting van een intern onderzoek. Het is dus niet een willekeurige student die wat pamfletten maakt na de schooluren.
Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True