Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Ik heb nog altijd veel plezier van zowel de qcy qs1 als de qcy T5.
De ene gekoppeld aan m’n laptop, de andere aan m’n telefoon. Erg handig om tijdens het bellen / teams meetings bijwonen de handen vrij te houden.

Nu kriebelt het en ben ik stiekem aan het kijken of er al weer leuk nieuw spul is.
De enige echte verbetering die ik nu, logischerwijs, zoek is de mogelijkheid om aan 2 apparaten tegelijk te koppelen. Dat hij dus ‘snapt’ wanneer hij aan m’n telefoon of laptop gekoppeld moet zijn. Dus het apparaat dat geluid maakt gaat voor zeg maar.
Is dit iets wat ook al mogelijk is op budget TWS oortjes? Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet zoeken... :+

Edit: de term multipoint lijkt het meeste gebruikt. Op scarbir wordt hij alleen gebruikt om een voordeel van de Apple AirPods pro aan te geven...
Wellicht wil ik teveel voor een paar tientjes ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 02-12-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 20:43
13art schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:55:
[...]

Haha ja die worden ook goed beoordeeld. Die nu te koop zijn van Bomaker is de tweede versie. Ik heb zelf de eerste versie. Die zijn nog een stukje kleiner. Heb ze wel eens in op m'n werk. Nu al twee keer gehad dat een collega m'n kamer in kwam lopen en ik niks hoorde maar zij ook niet kon zien dat ik mijn Bomaker's in had. Krijg je best aparte situaties van. Haha.
Haha, heb je mooie kleine oordopjes gevonden, heb je dat weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 21:39
Ik ben op zoek naar dopjes waarbij de microfoon ook goed is. Het liefst dat deze de omgevingsgeluiden een beetje wegfilteren.
Ik zit nog wel eens in een wat rumoerige omgeving en (video)bel toch wel redelijk vaak.
Daarbij zou ik graag gemakkelijk willen wisselen tussen apparaten. iPhone en iPad van werk en een Poco X3 van mijzelf.
Hebben jullie tips of advies?
Zelf dacht ik de QCY T5 of T10.
Nooit in-ears gehad, maar ik denk dat dit beter is omdat ik ze ook voor wandelen en fietsen wil gebruiken(en dan het liefst nog verstaanbaar kan bellen 😂).
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Ik richt een beetje rond 20 a 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
@TooTall_NL in die prijsklasse wordt het wel lastig. Hoe de T5/T10 buiten verstaanbaar zijn weet ik niet. Er zijn hier wel wat bezitter van de T5, dus wellicht kun je even test bellen met ze.
Gemakkelijk wisselen tussen apparaten.
Ligt er aan wat je bedoelt. Dure/duurdere headphones/eardbuds hebben wel dual connect (weet niet zeker of dit de juiste term is). Dan heb je verbinding met 2 devices. In de prijsklasse 20-25 is er denk ik niet iets beschikbaar.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
@TooTall_NL
Met de T5 ben je buiten, zeker met wat wind, slecht verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
ik ben al een paar dagen ali aan het doorspitten maar heb mijn ideale oordopjes nog niet gevonden, ik wil graag:
  1. in-ear model met stokje (zoals airpods pro of QCY T5)
  2. touch control (liefst ook knijp optie)
  3. in ear detectie
  4. 3x accu status
  5. zwart
  6. usb C oplaad case
  7. multi-point (de mogelijkheid om met 2 (of meer) apparaten tegelijk te koppelen)
  8. active noice canceling
  9. goedkoop
Ik heb bovenstaande nog niet gevonden. Het stomme is dat er zat Witte air pod pro klonen zijn die alles kunnen (incl. ANC vanaf €25) maar een lightning aansluiting hebben. Je zou zeggen dat de kleur en de oplaadpoort het makkelijkst aan te passen zijn... Ben ik de enige die hier naar op zoek is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
@Rrob Kijk even op het kanaal van EL JEFE REVIEWS. Daar staat bijvoorbeeld deze review:

Goedkoop dat niet heel erg eigenlijk. Maar ja, je hebt ook wel een flinke wensenlijst.

[ Voor 21% gewijzigd door nadroJ op 08-12-2020 21:27 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 21:39
djiedjee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:44:
@TooTall_NL
Met de T5 ben je buiten, zeker met wat wind, slecht verstaanbaar.
Thnx da's wel balen had mijn hoop daar een beetje op gevestigd. Ik ga nog wel een beetje verder zoeken.
Anders misschien dit maar als minpunt accepteren tov de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb de T5S gehad. Prima oortjes voor tijdens het wandelen enzo. Enige waar ik me een beetje aan stoor is dat mijn oren helemaal afgesloten zijn (met bedraade oortjes hoor je bijvoorbeeld als het kabeltjes beweegt langs je jas).
Ambient sound heet dit geloof ik? Wie kan me draadloze oortjes adviseren die niet zo je gehoor afsluiten?
Nu heb ik nog nooit de Airpods gehad, maar klikken die ook zo afgesloten? Puur uit interesse niet om te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 14-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
Ik heb de T5S gehad. Prima oortjes voor tijdens het wandelen enzo. Enige waar ik me een beetje aan stoor is dat mijn oren helemaal afgesloten zijn (met bedraade oortjes hoor je bijvoorbeeld als het kabeltjes beweegt langs je jas).
Ambient sound heet dit geloof ik? Wie kan me draadloze oortjes adviseren die niet zo je gehoor afsluiten?
Nu heb ik nog nooit de Airpods gehad, maar klikken die ook zo afgesloten? Puur uit interesse niet om te kopen.
Kijk hier even:

https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als ik dat zo lees dan moeten de Soundpeats Trueair 2 heel goed zijn en heb je geen afgesloten oor: https://www.scarbir.com/tws/soundpeats-trueair2-review
Super bedankt!

Edit: Zojuist bij Amazon.nl besteld: https://www.amazon.nl/Sou...peats+%2Caps%2C178&sr=8-1 daar zijn ze op dit moment in de sale voor €29,74 en morgen in huis

[ Voor 35% gewijzigd door Binnetie op 15-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:23:
[...]

Als ik dat zo lees dan moeten de Soundpeats Trueair 2 heel goed zijn en heb je geen afgesloten oor: https://www.scarbir.com/tws/soundpeats-trueair2-review
Super bedankt!

Edit: Zojuist bij Amazon.nl besteld: https://www.amazon.nl/Sou...peats+%2Caps%2C178&sr=8-1 daar zijn ze op dit moment in de sale voor €29,74 en morgen in huis
Bij mij kost ie 34,99...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Hij was in een flash sale die nog ruim een dag zou duren:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZnHkbDcn/Amazon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:51
Binnetie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:59:
[...]

Hij was in een flash sale die nog ruim een dag zou duren:
[Afbeelding]
Ik ben ook in de markt voor een setje "goedkope" volledig draadloze oortjes en ik twijfel een beetje tussen de QCY T5 en SoundPEATS TruAir2. Ik zie dat de TruAir ook vandaag weer als Lightning Deal beschikbaar zijn op Amazon. Heb je ze inmiddels binnen en wat is je ervaring ermee? Ik wil ze vooral gaan gebruiken voor (video)bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
maussert schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:56:
[...]
Ik wil ze vooral gaan gebruiken voor (video)bellen.
Is geen antwoord op je vraag, maar wel een aanvulling op hetgeen waarvoor je ze voornamelijk wil gebruiken:
https://www.scarbir.com/g...s-earbuds-for-phone-calls

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
13art schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:39:
[...]

Is geen antwoord op je vraag, maar wel een aanvulling op hetgeen waarvoor je ze voornamelijk wil gebruiken:
https://www.scarbir.com/g...s-earbuds-for-phone-calls
Dank voor de aanvulling!

Helaas is deze lijst van Scarbir nog gedateerd van voor dat hij de TrueAir 2 getest heeft, in de TrueAir2 review is hij namelijk erg positief over de geluidskwaliteit met bellen. Daarnaast staat op de leaderbord pagina helemaal onderaan een overzichtje van "TOP 3 WIRELESS EARPHONES FOR SPECIFIC USES" (last updated: 18 december)

Hier staat de TrueAir 2 vermeld als 2e in de top 3 van call quality. Ik lees in andere reviews ook wel positieve ervaringen, maar was benieuwd of er nog tweakers hier waren die dat zouden kunnen bevestigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
maussert schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:56:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een setje "goedkope" volledig draadloze oortjes en ik twijfel een beetje tussen de QCY T5 en SoundPEATS TruAir2. Ik zie dat de TruAir ook vandaag weer als Lightning Deal beschikbaar zijn op Amazon. Heb je ze inmiddels binnen en wat is je ervaring ermee? Ik wil ze vooral gaan gebruiken voor (video)bellen.
Mijn ervaringen met de SoundPEATS zijn heel goed. Wat een verademing om niet jezelf met vingers in je oren te horen praten (QCY T5S).
Geluidskwaliteit is super en mensen horen me veel duidelijker dan de T5S.
Enigste nadeel is dat hij redelijk los in mijn linkeroor zit en er al eens uit is gevallen op de straat.

Ik zoek daarom nog iets om het beter te fixeren in m'n linker oor. Rechts geen problemen. Iemand tips?

Ook het bedienen door op de oortjes te tikken lijkt iets beter te gaan dan bij de T5S (T5S is vrijwel gelijk aan de T5)
Als je vooral wilt bellen dan zou ik echt voor de SoundPEATS gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Zojuist mijn QCY T5 binnen gekregen ter vervanging van mijn T2C.
De T2C pakken niet meer goed in t doosje maar na een jaar van dagelijks gebruik is dit niet zo raar. Daarnaast was ik ook opzoek naar dopjes die afhankelijk van elkaar werken, dus dat ik ook alleen links kan gebruiken.
Maar wat een tegenvaller zeg...
Bluetooth bereik is belabberd, 1 muur ertussen en het bereik valt weg. Met mijn T2C kan ik bijna t hele huis doorlopen.
Daarnaast heb ik met youtube kijken dat soms de audio compleet wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
dongilles schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:59:
Zojuist mijn QCY T5 binnen gekregen ter vervanging van mijn T2C.
De T2C pakken niet meer goed in t doosje maar na een jaar van dagelijks gebruik is dit niet zo raar. Daarnaast was ik ook opzoek naar dopjes die afhankelijk van elkaar werken, dus dat ik ook alleen links kan gebruiken.
Maar wat een tegenvaller zeg...
Bluetooth bereik is belabberd, 1 muur ertussen en het bereik valt weg. Met mijn T2C kan ik bijna t hele huis doorlopen.
Daarnaast heb ik met youtube kijken dat soms de audio compleet wegvalt.
Wat gek. Ik heb het bereik van mijn T5 nooit slecht gevonden. Heb een lange woonkamer van 12 meter en daar werken ze prima op.
Hemels breed 5 meter met 2 muren er tussen gaat ook prima. Of met een vloer van de verdieping er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
Mijn ervaring met de QS2 (T2C) is ook beter dan met de T5. Ten opzichte van de T5 hebben de QS2 beter en stabieler bereik, klinken voller, diepere bas, sluiten bij mij veel beter af en hebben geen ruis. De T5 hebben wel een iets beter hoog en de touch bediening is handig. Maar misschien zijn mijn T5 wel een slecht exemplaar oid. Bij mij is het ook, één muur ertussen en ze beginnen te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Binnetie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:06:
[...]

Mijn ervaringen met de SoundPEATS zijn heel goed. Wat een verademing om niet jezelf met vingers in je oren te horen praten (QCY T5S).
Enigste nadeel is dat hij redelijk los in mijn linkeroor zit en er al eens uit is gevallen op de straat.

Ik zoek daarom nog iets om het beter te fixeren in m'n linker oor. Rechts geen problemen. Iemand tips?

Ook het bedienen door op de oortjes te tikken lijkt iets beter te gaan dan bij de T5S (T5S is vrijwel gelijk aan de T5)
Bedankt voor je terugkoppeling. Wat goed om te horen, had ze inmiddels al besteld en vandaag komen ze waarschijnlijk al binnen! :9

Voor wat betreft het probleem met de oordop in je linkeroor, misschien kun je zoiets proberen?
Antislip hoesje

Of zoiets
Siliconen hoesje met oorhaakje

[ Voor 7% gewijzigd door maussert op 23-12-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
maussert schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:52:
[...]

Bedankt voor je terugkoppeling. Wat goed om te horen, had ze inmiddels al besteld en vandaag komen ze waarschijnlijk al binnen! :9

Voor wat betreft het probleem met de oordop in je linkeroor, misschien kun je zoiets proberen?
Antislip hoesje

Of zoiets
Siliconen hoesje met oorhaakje
Ik heb die van de eerste link besteld, rechtstreeks bij de winkel voor 4,95 (zwart is 1 euro goedkoper). Ben benieuwd. Met zo'n oorhaakje vind ik minder mooi.
Ben benieuwd naar jou ervaring! Mijn linker oortje heeft al wel een klein krasje door het vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 23-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
Binnetie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb die van de eerste link besteld, rechtstreeks bij de winkel voor 4,95 (zwart is 1 euro goedkoper). Ben benieuwd. Met zo'n oorhaakje vind ik minder mooi.
Ben benieuwd naar jou ervaring! Mijn linker oortje heeft al wel een klein krasje door het vallen.
Ze zijn gisteren binnen gekomen, heb er inmiddels al wat muziek mee geluisterd en gebruikt voor videobellen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze mijn verwachtingen overtreffen! O+

Mijn referentiekader komende van de standaard earbuds is beperkt en ik ben absoluut geen audiofiel, maar er zit een mooi vol en warm geluid in zonder dat de details verloren gaan. Ook op een wat harder volume blijft het allemaal goed in balans.

Ze blijven goed in mijn oor zitten, ondanks dat het geen 'volledige' in-ears zijn. Dat is overigens een bewuste keuze want bij langere vergaderingen/luistersessies vind ik zo'n prop in mijn oor toch minder prettig. Tijdens het videobellen was ik volgens mijn gesprekspartners helder en duidelijk te verstaan.

De oplaadcase is ook mooi compact maar voelt wel een klein beetje fragiel en de touchbediening op de oortjes werkt uitstekend. Als je de oortjes uit de case haalt connecten ze ook meteen met je telefoon en krijg je hiervan audio feedback via de oortjes. Erg gebruiksvriendelijk. Ook mooi dat je de batterijstatus van de oortjes kunt zien op de iPhone.

En dat voor maar €30,- _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Goed om te horen dat ze je verwachtingen overtreffen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ook met name het vergaderen. Ik gebruik dat nu ook meer want net als jou had ik na een bepaalde tijd laat van praten met zo'n prop in je oren (de T5S). Die hebben overigens een tweede leven bij m'n vriendin gekregen en die is er heel erg blij mee omdat ze goed blijven zitten met hardlopen.

De case vind ik redelijk, maar daar heb ik niet heel veel mee te maken gelukkig.
Nadeel is dat ik ze vergeten ben van mijn werk mee te nemen en vandaag besloot vrij te nemen dus met de feestdagen moet ik even zonder oortjes doen, terwijl m'n anti slip hoesjes zaterdag komen.
Voor mij het enige nadeel dat hij snel uit m'n linker oor valt. Dat hoop ik met de anti slip op te lossen.

De bediening gaat steeds beter: pauze, volgend nr, volume omhoog etc is nu makkelijk vanuit m'n oor te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04-2022
Binnetie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:06:
[...]

Wat mij goed heeft geholpen is deze test van Eardopes: *snip spam* omdat je daar geluidsfragmenten per oordopje hoort (opgenomen met het betreffende setje oordopjes).

Een geluidsfragment van de microfoon zegt zoveel meer dan een uitleg over de kwaliteit van de microfoon van oordopjes. En je hoort daar duidelijk dat de SoundPEATS en een aantal andere oordopjes een veel betere microfoon hebben dan andere merken.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat het verschil in kwaliteit van de microfoon per oordop zo verschilt. Maar goed, dat ben ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Ik heb vlak voor kerst mijzelf de SoundPeats True Air 2 cadeau gegaan. Mijn eerste aankoop in deze categorie dus alles volledig nieuw. Grappig om te lezen dat de plus en minpunten zeer duidelijk bekend zijn:

- Zeer goed geluid, TWS sound. Wist niet wat ik ervan moest verwachten tot ik het hoorde. Echt geweldig.
- Zowel muziek als stem (podcasts) worden duidelijk weergeven.
- Zit zeer goed. Met uitzondering van links, deze zit inderdaad iets minder vast. Maar niet storend.
- Goede verbinding, al duurde dit wel even met opzetten. Op mijn Windows Laptop schokt ie af en toe.
- Belkwaliteit duidelijk en slechts hele harde geluiden worden aan de andere kant gehoord.
- Dopjes laten veel geluid door. Dit vind ik binnen fijn, alleen buiten wordt muziek volledig overstemd.

Ik ben hartstikke blij met de Soundpeats en doe ze nauwelijks uit. Echter vraag ik mij af of er in de goedkopere budgetklasses (onder EUR 100) ook al dopjes met ANC zijn van dezelfde kwaliteit? Iemand die daarover tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

RBK schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:46:
Ik ben hartstikke blij met de Soundpeats en doe ze nauwelijks uit. Echter vraag ik mij af of er in de goedkopere budgetklasses (onder EUR 100) ook al dopjes met ANC zijn van dezelfde kwaliteit? Iemand die daarover tips heeft?
Dit is een goede vraag. Ik heb de Haylou GT1 plus en ik ben er heel tevreden mee, ze kosten slechts 20€.
Er zit dus de Qualcomm QCC3020 chipset in. Ik dacht naïef genoeg dat deze chipset ook ANC zou hebben maar dat is een illusie na het zien van de product sheet.
Ze noemen het als volgt:
Qualcomm® cVc™ Noise Cancellation Technology helps suppress background noise and echo feedback.
Explore the many audio processing features within cVc solutions, including:
  • Automatic gain controls
  • Send/Receive equalizers
  • Comfort noise
  • Howling control
  • Nonlinear processing
  • Adaptive equalizers
  • Power savings techniques
  • Auxiliary stream mixing
  • Frequency enhanced speech intelligibility
Vanalles en nog wat maar volgens mij is dit niet ANC. Mogelijk wel beter dan andere goedkope TWS buds.
Overigens hoor ik amper iets anders dan muziek als ik ze in heb, maar of dat dáárdoor komt??

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 28-12-2020 21:21 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
RBK schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:46:
Ik heb vlak voor kerst mijzelf de SoundPeats True Air 2 cadeau gegaan. Mijn eerste aankoop in deze categorie dus alles volledig nieuw. Grappig om te lezen dat de plus en minpunten zeer duidelijk bekend zijn:

- Zeer goed geluid, TWS sound. Wist niet wat ik ervan moest verwachten tot ik het hoorde. Echt geweldig.
- Zowel muziek als stem (podcasts) worden duidelijk weergeven.
- Zit zeer goed. Met uitzondering van links, deze zit inderdaad iets minder vast. Maar niet storend.
- Goede verbinding, al duurde dit wel even met opzetten. Op mijn Windows Laptop schokt ie af en toe.
- Belkwaliteit duidelijk en slechts hele harde geluiden worden aan de andere kant gehoord.
- Dopjes laten veel geluid door. Dit vind ik binnen fijn, alleen buiten wordt muziek volledig overstemd.

nadroJ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:22:
@Rrob Kijk even op het kanaal van EL JEFE REVIEWS. Daar staat bijvoorbeeld deze review:
[YouTube: Top 5 True Wireless Earbuds under $100 | ANC Edition 2020]

Goedkoop dat niet heel erg eigenlijk. Maar ja, je hebt ook wel een flinke wensenlijst.
Check even m'n post van een paar weken terug. Niet alles zal even makkelijk en snel verkrijgbaar zijn, maar onder/rond de 100 euro zijn er wel opties. Er zijn wel meer van dergelijke video's van andere Youtubers, zeker in de laatste weken van het jaar.

Anker (Soundcore) heeft een event over een paar weken. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ze maken overall goede producten en ze hebben een Duitse store, waardoor garantie makkelijker is dan bijv. AliExpress.

[ Voor 8% gewijzigd door nadroJ op 28-12-2020 22:29 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:07:
[...]

Even mezelf quoten.
Vandaag eindelijk de tijd getest gehad om de antislip hoesjes voor m'n SoundPEATS te testen. Ik kwam er achter dat je een linker en een rechter hoesje hebt. Dacht dat het universeel was.
Officieel zijn ze voor Apple Airpods maar deze passen perfect.
Nu zitten de oortjes een stukje steviger in m'n oor en is hij nog niet uitgevallen.
Ik kwam nog een tip tegen met van die antislip plakkertjes maar zijn rol van dat spul en dan uitknippen kost veel meer dan die hoesjes.
Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:20:
[...]

Dit is een goede vraag. Ik heb de Haylou GT1 plus en ik ben er heel tevreden mee, ze kosten slechts 20€.
Er zit dus de Qualcomm QCC3020 chipset in. Ik dacht naïef genoeg dat deze chipset ook ANC zou hebben maar dat is een illusie na het zien van de product sheet.
Ze noemen het als volgt:

[...]

Vanalles en nog wat maar volgens mij is dit niet ANC. Mogelijk wel beter dan andere goedkope TWS buds.
Overigens hoor ik amper iets anders dan muziek als ik ze in heb, maar of dat dáárdoor komt??
Mijn valt vooral op dat het geluid gelijkwaardig is aan de bekende T5's. Terwijl de GT1 Plus gebruik maakt van AptX, wat volgens mij superieur zou moeten zijn aan AAC (wat de T5 gebruikt).

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

zacht schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:36:
Mijn valt vooral op dat het geluid gelijkwaardig is aan de bekende T5's. Terwijl de GT1 Plus gebruik maakt van AptX, wat volgens mij superieur zou moeten zijn aan AAC (wat de T5 gebruikt).
Misschien, maar dan heb je de discussie welke audiocodec beter is, zoals ten tijden van MP3Pro, OGG en FLAC :) volgens mij kan ik die verschillen niet goed registeren, en al helemaal niet icm de muziek die ik luister.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• zacht
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:39:
[...]

Misschien, maar dan heb je de discussie welke audiocodec beter is, zoals ten tijden van MP3Pro, OGG en FLAC :) volgens mij kan ik die verschillen niet goed registeren, en al helemaal niet icm de muziek die ik luister.
Ik ook niet. Mijn conclusie is voorlopig dat AptX vooral leuke marketing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Ik bezit de T2 van TinHifi (+/- €26.00) en vind ze zéér goed klinken. (ik stel best hoge eisen aan apparatuur). Dit blijkt ook wel aan de vele goede recensies op YT die over T2 te vinden zijn. Ze overtreffen de IEM van €100 +. Ook die van KZ zijn goed en vooral betaalbaar.
Laat je niet gek maken met het aantal drivers die in een IEM zitten, want dat zegt helemaal niets.
En gewoon bedraad met een 3,5 mm jack en niet via BT.

[ Voor 16% gewijzigd door Dixie op 01-01-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
XanderDrake schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zelf ook niet. Sommige MP3 (op HD kwaliteit), vind ik zelfs beter klinken dan FLAC. Het is maar net ook hoe er vanaf de bron is opgenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
Inmiddels ook de waterdichtheid van de SoundPEATS getest. Ik was al bellend aan het schoonmaken en toen ik voorover bukte viel toch m'n linker oortje uit, zo in het sop. Het duurde even voor ik hem gevonden had door het schuim. Maar hij doet het nog prima.
Ik weet nu wel dat deze oortjes voor mij niet voor hardlopen geschikt zijn. Maar goed dat doe ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Vandaag SoundPEATS binnen gekregen. Koppelen ging makkelijk. Bij mij zitten ze prima in de oren. Geluid kwaliteit is ook prima al heb ik geen vergelijking op dat gebied wellicht dat "dure" oortjes beter zijn maar vast niet 5x zo goed al zijn ze wel 5x zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

RvL

Hier sinds vandaag ook een setje SoundPeats TrueAir2 ontvangen en ik ben positief verrast. Min of meer op het spoor gekomen n.a.v. het recente frontpage artikel waar ze niet in besproken werden maar waarin wel naar scarbir.com werd gelinkt in de comments.

En dan begin je te lezen. En lees je nog wat meer en nog meer en na veel lezen bestel je dan iets waarvan je denkt dat het wel gaat bevallen.

Qua geluidskwaliteit tijdens het afspelen van muziek is het absoluut niet slecht. Als je de prijs in beschouwing noemt is het zelfs goed te noemen.

Bellen is even wennen, ik heb het idee dat het wat zwaarder/compacter klinkt dan de bedrade iPhone doppen die ik tot op heden gebruikte. Ik schijn wel goed te verstaan te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 05-01-2021 21:47 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
RvL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:
Hier sinds vandaag ook een setje SoundPeats TrueAir2 ontvangen en ik ben positief verrast. Min of meer op het spoor gekomen n.a.v. het recente frontpage artikel waar ze niet in besproken werden maar waarin wel naar scarbir.com werd gelinkt in de comments.

En dan begin je te lezen. En lees je nog wat meer en nog meer en na veel lezen bestel je dan iets waarvan je denkt dat het wel gaat bevallen.

Qua geluidskwaliteit tijdens het afspelen van muziek is het absoluut niet slecht. Als je de prijs in beschouwing noemt is het zelfs goed te noemen.

Bellen is even wennen, ik heb het idee dat het wat zwaarder/compacter klinkt dan de bedrade iPhone doppen die ik tot op heden gebruikte. Ik schijn wel goed te verstaan te zijn.
Hier ook een nieuwe SoundPeats TrueAir2 bezitter. Geluidskwaliteit is goed, draagkwaliteit prima. Ik heb ze JUIST gekocht vanwege omgevingsgeluid (ik houd niet van oordoppen die afsluiten). De witte waren bij Amazon nog geen €25, terwijl de zwarte oortjes tegen de €35 waren :+

Wel benieuwd of anderen ook ervaren dat stereo geluid tijdens (bijv.) Teams (Win10) bijeenkomsten "dwaalt" over de oortjes? Dus lijkt alsof stereo niet helemaal lekker synct tussen de oortjes of zo...

En ik heb soms het idee dat oortjes en bluetooth muis elkaar storen, maar dat zal meer een Bluetooth ding zijn denk?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb onlangs voor mijn vrouw de Bomaker SiFi 2 gekocht. Nu heeft ze af en toe dat de oordopjes verbonden zijn met haar telefoon terwijl ze in het doosje zitten en ze het doosje helemaal niet heeft aangeraakt. De oordopjes horen juist vanzelf uit te gaan in het doosje. Iemand enig idee hoe dit kan? Het is best vervelend als je telefoon bijvoorbeeld niet meer over gaat als je gebeld wordt omdat hij automatisch verbinding heeft gemaakt met de oordopjes die in je nachtkastje liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:11:
Ik heb onlangs voor mijn vrouw de Bomaker SiFi 2 gekocht. Nu heeft ze af en toe dat de oordopjes verbonden zijn met haar telefoon terwijl ze in het doosje zitten en ze het doosje helemaal niet heeft aangeraakt. De oordopjes horen juist vanzelf uit te gaan in het doosje. Iemand enig idee hoe dit kan? Het is best vervelend als je telefoon bijvoorbeeld niet meer over gaat als je gebeld wordt omdat hij automatisch verbinding heeft gemaakt met de oordopjes die in je nachtkastje liggen.
Als de accu van je oplaaddoosje leeg is blijven de oordopjes verbonden. Ook als de accu van het oplaaddoosje leeg raakt tijdens het opladen van de oortjes die er inzitten gaan de oortjes verbinden met je telefoon. Been there, done that. Laadt regelmatig het doosje op is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

zacht schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Als de accu van je oplaaddoosje leeg is blijven de oordopjes verbonden. Ook als de accu van het oplaaddoosje leeg raakt tijdens het opladen van de oortjes die er inzitten gaan de oortjes verbinden met je telefoon. Been there, done that. Laadt regelmatig het doosje op is het advies.
Dat klinkt inderdaad als het probleem aangezien het doosje vrijwel zonder acculading lijkt te zitten. Er brandt nog maar 1 lampje. Wat wel vreemd is is dat de accu van het doosje zo snel leeg is. De oordopjes zijn amper gebruikt en werden weggestopt in een doosje met volle accu. Loopt die accu binnen enkele dagen leeg als je hem niet gebruikt? Zelfs terwijl de oordopjes ook vrijwel zeker vol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Dat klinkt inderdaad als het probleem aangezien het doosje vrijwel zonder acculading lijkt te zitten. Er brandt nog maar 1 lampje. Wat wel vreemd is is dat de accu van het doosje zo snel leeg is. De oordopjes zijn amper gebruikt en werden weggestopt in een doosje met volle accu. Loopt die accu binnen enkele dagen leeg als je hem niet gebruikt? Zelfs terwijl de oordopjes ook vrijwel zeker vol zijn?
Geen idee, ik heb andere oortjes. Ik laad mijn doosjes ongeveer twee keer per week op sinds ik het 'probleem' door had. Ik gebruik mijn oortjes wel dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 11-09 11:02
RvL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:

Ik was de voorbije week hard aan het kijken naar de Anker Soundcore Liberty Air 2 en eigenlijk wel overtuigd, maar dan begin je te graven op tweakers en voor je het weet...lees je vanalles over de SoundPEATS TrueAir 2 en dan ga je twijfelen. Ik had er nog nooit van gehoord en op goed geluk iets kwalitatief op Ali vinden is bijna onbegonnen werk.
34€ op Amazon voor de SoundPeats of 80€ voor de Ankers...

Ze moeten dienen voor wat muziek tijdens het werk en tussendoor aannemen van gesprekken op m'n gsm of via Teams, dus mic quality is écht belangrijk.
Alleen de batterijduur is wel een minpunt, maar als ik ze tussendoor in de case doe dan kom ik de werkdag wel door.

Ondertussen al wat meer ervaringen met de belkwaliteit, zowel gsm als teams/zoom en co?

[ Voor 6% gewijzigd door Drwho1 op 06-02-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 01:21
Ik heb de liberty air 2. Bevallen erg goed. Geluidskwaliteit voor muziek en bellen beide erg goed. Helaas niet mogelijk om aangesloten te blijven op 2 apparaten tegelijk, dus als je hem voor teams en bellen wilt gebruiken zal je wel steeds moeten wisselen. Volgens mij zijn er ook nog niet zoveel oortjes die dat wel kunnen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zat even terug te lezen, maar volgens mij is deze hier nog niet genoemd: https://aartjan.nl/blog/apple-airpods/

Aartjan vergelijk heel veel dopjes. Met en zonder draad. Gaat best diep eerlijk gezegd, maakt er ook echt iets van. De link hierboven is specifiek voor draadloze dopjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:06:
Ik heb de liberty air 2. Bevallen erg goed. Geluidskwaliteit voor muziek en bellen beide erg goed. Helaas niet mogelijk om aangesloten te blijven op 2 apparaten tegelijk, dus als je hem voor teams en bellen wilt gebruiken zal je wel steeds moeten wisselen. Volgens mij zijn er ook nog niet zoveel oortjes die dat wel kunnen.
Momenteel sleur ik mijn Sony WH-1000XM2 mee, kan ik ook niet koppelen met 2 devices. Dat is soms wel een gedoe, de TWS die ik wil kopen zijn dan eerder een aanvulling. Handig voor als ik ergens op locatie zit dat ik dan ook meteen handsfree kan bellen.

Ik zit echt in een tweestrijd...qua prijs zijn de SoundPEATS ontegensprekelijk de winnaar, maar de Ankers zijn -zeker qua microfoonkwaliteit- de betere.

EDIT: pulled the trigger, SoundPEATS net via Amazon besteld voor 35€. Woensdag normaal in huis. Rationeel gezien kon ik de 80€ voor de Anker Soundcore niet verantwoorden. Weet zelfs nog niet of het echt m'n ding gaat zijn zo'n setje TWS, dan liever 35€ kwijt ipv 80€.

[ Voor 40% gewijzigd door Drwho1 op 06-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toverwoord is multipoint. Je hebt ook multipoint adapters voor bedrade oortjes. Kost een paar euro op ali. Schijnt best goed te werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

RvL

Drwho1 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik was de voorbije week hard aan het kijken naar de Anker Soundcore Liberty Air 2 en eigenlijk wel overtuigd, maar dan begin je te graven op tweakers en voor je het weet...lees je vanalles over de SoundPEATS TrueAir 2 en dan ga je twijfelen. Ik had er nog nooit van gehoord en op goed geluk iets kwalitatief op Ali vinden is bijna onbegonnen werk.
34€ op Amazon voor de SoundPeats of 80€ voor de Ankers...

Ze moeten dienen voor wat muziek tijdens het werk en tussendoor aannemen van gesprekken op m'n gsm of via Teams, dus mic quality is écht belangrijk.
Alleen de batterijduur is wel een minpunt, maar als ik ze tussendoor in de case doe dan kom ik de werkdag wel door.

Ondertussen al wat meer ervaringen met de belkwaliteit, zowel gsm als teams/zoom en co?
Ik heb voornamelijk ervaring op het gebied van telefoneren en daarbij krijg ik van de 'andere kant' van het gesprek eigenlijk nooit klachten dat ik niet goed te verstaan ben.

Voor Teams gebruik ik voornamelijk mijn Sony WH-XB900N. Qua prijs en geluidsprofiel een compleet andere headset, met o.a. noisecancelling. Maar deze headset leunt ook veel meer op bas en lage tonen. Bij wijze van test een aantal keer met de SoundPeats via Teams gebeld en ook dan schijn ik prima verstaanbaar te zijn.

Wel neigt het geluid van microfoon van de SoundPeats meer richting 'telefoongesprek' kwaliteit. Het klinkt allemaal wat blikkeriger dan met de Sony of de interne mic van m'n MacBook Pro. Maar zowel de Sony als de MacBook zijn een stuk groter en kunnen dus ook een betere microfoon huisvesten. Beide zijn ook een stukje duurder dan de SoundPeats....

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
RvL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Ik heb voornamelijk ervaring op het gebied van telefoneren en daarbij krijg ik van de 'andere kant' van het gesprek eigenlijk nooit klachten dat ik niet goed te verstaan ben.

Voor Teams gebruik ik voornamelijk mijn Sony WH-XB900N. Qua prijs en geluidsprofiel een compleet andere headset, met o.a. noisecancelling. Maar deze headset leunt ook veel meer op bas en lage tonen. Bij wijze van test een aantal keer met de SoundPeats via Teams gebeld en ook dan schijn ik prima verstaanbaar te zijn.

Wel neigt het geluid van microfoon van de SoundPeats meer richting 'telefoongesprek' kwaliteit. Het klinkt allemaal wat blikkeriger dan met de Sony of de interne mic van m'n MacBook Pro. Maar zowel de Sony als de MacBook zijn een stuk groter en kunnen dus ook een betere microfoon huisvesten. Beide zijn ook een stukje duurder dan de SoundPeats....
Ik heb de SoundPEATS TrueAir2 sinds vanmiddag in bezit en al een half dagje gebruikt. Geen ervaring met TWS, maar qua sound is dat toch dik in orde. Al enkele telefoontjes mee uitgevoerd en geen opmerkingen gehad. De fit is voor mij behoorlijk, ik moet denk ik nog wennen aan het losse gevoel van dat type oordopjes. Tot nu toe meestal gewend aan de softe die wat nauwer je gehoorgang afsluiten met aanpasbare tipjes.

Voor mij zijn ze aanvullend op mijn 1000XM2 die ik vooral enkel thuis wil gebruiken en niet steeds wil meesleuren extern. Qua geluid komen de SoundPeats natuurlijk niet in de buurt, maar geen zinnig mens die dat verwacht uiteraard en dat is ook niet de bedoeling.
Wat muziek betreft komen ze punch tekort in de basrijke nummers, maar ik kan enkel met de 1000XM2 vergelijken dus dat is geen eerlijke match.

Nu weer wat klooien met de touchcontrols, het is weer wat wennen/onthouden en mikken. Eerste indrukken zijn zeker positief.

[ Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 10-02-2021 19:55 ]

• geefmede5
Drwho1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb de SoundPEATS TrueAir2 sinds vanmiddag in bezit en al een half dagje gebruikt. Geen ervaring met TWS, maar qua sound is dat toch dik in orde. Al enkele telefoontjes mee uitgevoerd en geen opmerkingen gehad. De fit is voor mij behoorlijk, ik moet denk ik nog wennen aan het losse gevoel van dat type oordopjes. Tot nu toe meestal gewend aan de softe die wat nauwer je gehoorgang afsluiten met aanpasbare tipjes.
Tof dat de TrueAir2 zo bevallen. Ik heb ze niet, maar (ongeacht de geluidskwaliteit) vind ik ze een sieraad voor het oog als je naar deze afbeeldingen kijkt: *snip spam*

Ik zit er aan te denken om ze te kopen, maar ik heb al een behoorlijk aantal oordoppen en dan wordt m'n vrouw boos. :O Maar waar ik wel benieuwd naar ben: heb je weleens Airpods in je oor gehad? Ik vraag me af wat het verschil qua geluid is tussen Airpods en andere semi in-ears zoals de TrueAir2. Airpods zijnn wat mij betreft écht niet zo goed qua geluid. Maar goed, dat ben ik. In het artikel van Airdopes pretenderen ze dat de SoundPEATS beter klinken dan de TrueAir2.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:05 ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat zijn goede oortjes voor teams vergaderingen? Ik heb een qcy t5, maar ik vind de microfoon waardeloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
groggy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:09:
Wat zijn goede oortjes voor teams vergaderingen? Ik heb een qcy t5, maar ik vind de microfoon waardeloos
Dan zou ik reviews bekijken/lezen/luisteren waar ze de microfoon ook echt met fragmenten laten horen. Zie hier: *snip spam*

Of check youtube. Daar staan soms (ligt eraan welk model) ook wel wat tests met de mic.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
geefmede5 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Tof dat de TrueAir2 zo bevallen. Ik heb ze niet, maar (ongeacht de geluidskwaliteit) vind ik ze een sieraad voor het oog als je naar deze afbeeldingen kijkt: *snip spam*

Ik zit er aan te denken om ze te kopen, maar ik heb al een behoorlijk aantal oordoppen en dan wordt m'n vrouw boos. :O Maar waar ik wel benieuwd naar ben: heb je weleens Airpods in je oor gehad? Ik vraag me af wat het verschil qua geluid is tussen Airpods en andere semi in-ears zoals de TrueAir2. Airpods zijnn wat mij betreft écht niet zo goed qua geluid. Maar goed, dat ben ik. In het artikel van Airdopes pretenderen ze dat de SoundPEATS beter klinken dan de TrueAir2.
Het is mijn eerste paar TWS dus ik heb geen vergelijkingspunt. Van wat ik uit mijn zoektocht heb onthouden is dat de airpods pro een beetje de benchmark zijn momenteel wat TWS betreft, vooral de audiofragmenten inzake belkwaliteit zijn indrukwekkend. Geluidservaring is een erg persoonlijk gegeven en ik ben ook niet de grootste audiofiel. Reviews op het vlak van geluid zijn zelden objectief denk ik dan.

Ik heb over de TrueAir2 gelezen dat ze prijs/kwaliteit erg goed zijn en ik kan dat tot nu enkel maar bevestigen. Voor 35€ is dit gewoon een goede set waar ik absoluut geen spijt van heb. Zit je echt in een positie dat je twijfelt tussen de Airpods (Pro) en de TrueAirs, dan moet je kijken of je bij een shop kan kopen met gemakkelijke retourpolicy.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook heel tevreden met de Soundpeats TrueAir2. Ze hebben een warm geluid met best wat bass. De pasvorm is voor mij perfect. Vallen niet uit de oren, bediening is intuïtief en werkt goed als je weet waar je moet tikken. Echt een koopje. Btw voor goede reviews zie scarbir.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

geefmede5 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:58:
[...]

Dan zou ik reviews bekijken/lezen/luisteren waar ze de microfoon ook echt met fragmenten laten horen. Zie hier: *snip spam*

Of check youtube. Daar staan soms (ligt eraan welk model) ook wel wat tests met de mic.
Nofi, maar ze verkopen ook hun eigen spul en zetten dat op de eerste plek.
Beetje wij van wc eend dit.

En tuurlijk, dat snap ik, maar het zegt wel iets over eventuele subjectiviteit.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:50
Ik ben opzoek naar oortjes die gelijktijdig met meerdere apparaten verbonden kunnen zijn. (tegelijkertijd PC en mobiel)

Tot nu toe alleen de Jabra Evolve 65T kunnen vinden. Die is vrij stevig aan de prijs en de reviews zijn vrij negatief over de microfoon icm Teams.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
The Eagle schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Nofi, maar ze verkopen ook hun eigen spul en zetten dat op de eerste plek.
Beetje wij van wc eend dit.

En tuurlijk, dat snap ik, maar het zegt wel iets over eventuele subjectiviteit.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant: ze hebben fragmenten bijgevoegd van de microfoon. En qua mic. is het fragment van hun nummer 1 ook echt beter dan de nummer 2 etc. Ik zag bij hen ook de *snip spam* en ik zit er aan te denken om ze te kopen. Iemand ervaring ermee? Ik wil een paar goede semi in-ears.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
wian schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:55:
Hier ook heel tevreden met de Soundpeats TrueAir2. Ze hebben een warm geluid met best wat bass. De pasvorm is voor mij perfect. Vallen niet uit de oren, bediening is intuïtief en werkt goed als je weet waar je moet tikken. Echt een koopje. Btw voor goede reviews zie scarbir.com.
kun je de doppen ook los van elkaar gebruiken? dus links in en rechts nog in het doosje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
fredgroes schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:06:
[...]

kun je de doppen ook los van elkaar gebruiken? dus links in en rechts nog in het doosje
Even getest voor je, dat werkt ook. Btw; via amazon.de zijn ze in de aanbieding voor 23,98.

Edit: gratis verzending naar afhaalpunt is blijkbaar niet mogelijk. Komt dus 3,50 verzenden bij.

[ Voor 15% gewijzigd door wian op 07-03-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
aanbieding inmiddels verlopen... maar toch maar besteld. Erg benieuwd naar de ervaring tov bedraade apple oortjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Heb vandaag de Fiil T1 Lite binnengekregen en net even getest. Ze klinken weer een heel stuk beter dan de QCY QS2 waar ik best tevreden over was en zitten net even wat lekkerder. De touch controls zijn ook heel fijn. De QS2 stonden bekend om de fijne diepe bass en deze T1 Lite doen dat makkelijk na, maar dan ook nog eens met veel meer diepte en detail in het midden en hoog. Dat miste de QS2 duidelijk. De overall soundstage van de T1 is een stuk groter. Wat een vol geluid uit zulke kleine dopjes zeg!

Ik durf zelfs te zeggen dat ik ze beter vind klinken dan de Sony XM3 headset. Heel knap voor zulke kleine drivers. Ook is het oplaaddoosje lekker compact, dus makkelijk mee te nemen. Qua grootte (inhoud) beetje vergelijkbaar met die van de airpods. Vergeleken lijkt het doosje van de QS2 echt enorm.

Ben er dus echt zeer tevreden over! Kan me niet voorstellen dat er voor dit geld momenteel een beter product te vinden is, dus kan ze iedereen die op zoek is naar in ears absoluut aanraden. De Airpods Pro van m'n vriendin verbleken er zelfs bij. En dat voor een zesde van het geld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Zijn er hier mensen met de Baseus W05? Ik overweeg deze te bestellen, maar ik kan er slechts weinig reviews van vinden.

Op YouTube geeft een reviewer die zowel de Baseus W05 als de Soundpeats True Air 2 heeft gereviewed, dat de Baseus zijn voorkeur heeft.

Voordelen:
- Wireless charging case
- Pauzeert als je een dopje uit je oor haalt / kan op 1 dopje afspelen.

Nadeel:
- 4 vs 5 uur batterij

Linkjes:
YouTube: A Beautiful, functional Airpods Alternative! Baseus W05
YouTube: A total facelift Airpods Alternative - Soundpeats TrueAir 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:47
cordonbleu schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:31:
Heb vandaag de Fiil T1 Lite binnengekregen en net even getest. Ze klinken weer een heel stuk beter dan de QCY QS2 waar ik best tevreden over was en zitten net even wat lekkerder. De touch controls zijn ook heel fijn. De QS2 stonden bekend om de fijne diepe bass en deze T1 Lite doen dat makkelijk na, maar dan ook nog eens met veel meer diepte en detail in het midden en hoog. Dat miste de QS2 duidelijk. De overall soundstage van de T1 is een stuk groter. Wat een vol geluid uit zulke kleine dopjes zeg!

Ik durf zelfs te zeggen dat ik ze beter vind klinken dan de Sony XM3 headset. Heel knap voor zulke kleine drivers. Ook is het oplaaddoosje lekker compact, dus makkelijk mee te nemen. Qua grootte (inhoud) beetje vergelijkbaar met die van de airpods. Vergeleken lijkt het doosje van de QS2 echt enorm.

Ben er dus echt zeer tevreden over! Kan me niet voorstellen dat er voor dit geld momenteel een beter product te vinden is, dus kan ze iedereen die op zoek is naar in ears absoluut aanraden. De Airpods Pro van m'n vriendin verbleken er zelfs bij. En dat voor een zesde van het geld :o
Goed om te lezen. Deze staan nog op m’n wishlist. Momenteel de Edifier X3 in gebruik. Die bevalt super. Daarnaast net een bt-kabel binnen voor m’n KZ Zsx Terminators. Dus n 3e setje is wat overkill. (Los van dat er nog 2 setjes ‘net niet’ tws oortjes in de kast liggen met laad- en verbindingsglitches). Geluid van die zsx is ook erg goed, maar de bt-kabel is wat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-09 18:55
Reklameon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:35:
Ik ben opzoek naar oortjes die gelijktijdig met meerdere apparaten verbonden kunnen zijn. (tegelijkertijd PC en mobiel)

Tot nu toe alleen de Jabra Evolve 65T kunnen vinden. Die is vrij stevig aan de prijs en de reviews zijn vrij negatief over de microfoon icm Teams.

Heeft iemand tips?
Multipoint is nog de grote ontbrekende factor bij de goedkope TWS wat mij betreft!

Ik heb nu gewoon 2 setjes bij me. De QCY QS1 is gekoppeld aan m’n telefoon en de QCY T5 aan m’n laptop. Afhankelijk van waar ik mee aan de slag ga doe ik ze in. Zo zijn ze ook altijd allemaal wel opgeladen ;) !
Wat ik daarbij handig vind is dat je een telefoongesprek aanneemt als je de oordopjes uit hun doosje haalt. Dat gaat heel gemakkelijk.

Maar het blijft natuurlijk een ‘noodoplossing’, zodra er een goede multipoint voor Max 50€ komt neem ik die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:50
Smobbo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:22:
[...]

Multipoint is nog de grote ontbrekende factor bij de goedkope TWS wat mij betreft!

Ik heb nu gewoon 2 setjes bij me. De QCY QS1 is gekoppeld aan m’n telefoon en de QCY T5 aan m’n laptop. Afhankelijk van waar ik mee aan de slag ga doe ik ze in. Zo zijn ze ook altijd allemaal wel opgeladen ;) !
Wat ik daarbij handig vind is dat je een telefoongesprek aanneemt als je de oordopjes uit hun doosje haalt. Dat gaat heel gemakkelijk.

Maar het blijft natuurlijk een ‘noodoplossing’, zodra er een goede multipoint voor Max 50€ komt neem ik die :)
Ik gebruik nu inderdaad ook meerdere headsets. Hopen dat er snel meer setjes met multi point op de markt komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
setje trueair2 ook binnen (binnen 1 dag via amazon.nl) koppelen ging erg makkelijk. Ga ze gebruiken voor muziek luisteren tijdens fietsen of wandelen. Geluid klinkt erg vergelijkbaar met mijn bedraade apple oortjes. Telefoon die gebruik is een Oneplus8t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halleuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08 19:21
cordonbleu schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:31:

Helemaal mee eens. Ik heb ze sinds een week, hiervoor had ik de Edifier X3, daarnaast had ik ook de Bomaker Sifi II en FIIL T1xs. Wat een geluid komt er uit de T1 Lites zeg, ik ben heel erg onder de indruk. Ze zitten ook perfect, hebben een klein chique ogend doosje en zijn ook nog eens IPX7 waterdicht. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Halleuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb ze sinds een week, hiervoor had ik de Edifier X3, daarnaast had ik ook de Bomaker Sifi II en FIIL T1xs. Wat een geluid komt er uit de T1 Lites zeg, ik ben heel erg onder de indruk. Ze zitten ook perfect, hebben een klein chique ogend doosje en zijn ook nog eens IPX7 waterdicht. Echt een aanrader!
Het vergelijkingsmateriaal wat je noemt is ook niet verkeerd. Dat moet wel wat zeggen over de Lites dan.
Ik heb nog even een vraagje aan je; welke preset vind jij het fijnst klinken? Ik twijfel tussen de preset normal met de bass wat omhoog in de equalizer van m'n telefoon, of de preset bass en dan de bass juist weer iets omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29
Halleuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Werkt de app van de lite al in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Drossie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Nope, ik heb de Chinese versie gedownload. Werkt prima. Ik kon eigenlijk prima achterhalen wat wat is en als je het niet weet download je de Global app ernaast om de settings uit te puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halleuh
cordonbleu schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Het vergelijkingsmateriaal wat je noemt is ook niet verkeerd. Dat moet wel wat zeggen over de Lites dan.
Ik heb nog even een vraagje aan je; welke preset vind jij het fijnst klinken? Ik twijfel tussen de preset normal met de bass wat omhoog in de equalizer van m'n telefoon, of de preset bass en dan de bass juist weer iets omlaag.
Klopt! Al moet ik zeggen dat de T1XS nooit helemaal goed hebben gezeten. Ik heb sinds ik kind was verschillende operaties aan m'n oren gehad, waardoor mijn oren net wat afwijken van het gemiddelde. Het rechteroortje van de T1XS heeft daarom nooit helemaal goed gezeten, waardoor ik bepaalde frequenties niet helemaal top hoorde (tenzij ik ze met m'n vingers extra aanduwde).

Ik gebruik zelf de standaard settings, af en toe zet ik 'm op de bass mode als ik bijvoorbeeld ga hardlopen of hiphop luister. Ik heb verder ook Viper4Android geïnstalleerd, maar ik heb voor het eerst met een paar oortjes niet de noodzaak gehad om deze te gebruiken.
[...]

Nee, maar de Chinese app werkt meer dan goed. Als je eenmaal doorhebt waar de knoppen voor staan navigeert het erg simpel. De app is voor de Lite wel minder uitgebreid qua opties in vergelijking met die voor de T1xs.

[ Voor 14% gewijzigd door Halleuh op 13-03-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
fredgroes schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:10:
setje trueair2 ook binnen (binnen 1 dag via amazon.nl) koppelen ging erg makkelijk. Ga ze gebruiken voor muziek luisteren tijdens fietsen of wandelen. Geluid klinkt erg vergelijkbaar met mijn bedraade apple oortjes. Telefoon die gebruik is een Oneplus8t
Van het weekend goed getest. Na 2 uur gebruik nog ongeveer 60% over. Lekker geluid. Omgevingsgeluid nog goed te horen (wat ik zelf met wandelen wel prettig vind) Pasvorm ook goed. Al met al een goede €35 besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Koepert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:59:
[...]

Goed om te lezen. Deze staan nog op m’n wishlist. Momenteel de Edifier X3 in gebruik. Die bevalt super. Daarnaast net een bt-kabel binnen voor m’n KZ Zsx Terminators. Dus n 3e setje is wat overkill. (Los van dat er nog 2 setjes ‘net niet’ tws oortjes in de kast liggen met laad- en verbindingsglitches). Geluid van die zsx is ook erg goed, maar de bt-kabel is wat lang.
Welke BT kabel heb jij? Ik heb de KZ ZS10Pro en ook de daarbij behorende BT kabel. Irritante er aan vind ik dat de mic en receiver wat laag hangen en dat ik ze niet goed over mijn oren gemodelleerd krijg (itt de gewone kabel met jackplug, die lijkt wat soepeler). Een alternatief zou welkom zjn; de ZS10 pro zijn namelijk wel een slag beter dan de QCY T5 die ik er nu voor wireless naast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
The Eagle schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Welke BT kabel heb jij? Ik heb de KZ ZS10Pro en ook de daarbij behorende BT kabel. Irritante er aan vind ik dat de mic en receiver wat laag hangen en dat ik ze niet goed over mijn oren gemodelleerd krijg (itt de gewone kabel met jackplug, die lijkt wat soepeler). Een alternatief zou welkom zjn; de ZS10 pro zijn namelijk wel een slag beter dan de QCY T5 die ik er nu voor wireless naast heb.
Ik heb de ZSX Terminator oordoppen maar die Pro's zijn volgens mij vergelijkbaar
https://www.aliexpress.co....8148356.1.10364649UGupmy

Die zijn echt wel erg goed qua geluid, laten ook veel volume door (lees; ik zet deze zachter ipv harder).

met deze BT kabel: versie; C PINZSNZS10ProZSX

https://www.aliexpress.co....8148356.1.2f6d6445wfNPrX

Dus wellicht heb je die al :P. De beide kanten hebben een 'verzwarend element' in de vorm van bediening en andere kant fake, die hangen bij mij op rond kin hoogte, dus dat is voor bellen wel ok. maar daar heb ik ze niet voor, dus echt getest. nee.

wat betreft modelleren om je oren: Ja, de jack-versie modeleert beter, maar deze modelleren prima, zitten goed achter beide oren, maar je merkt wel dat ze iets 'stijver' zijn waardoor ipv door je 'gootje' bij de aansluiting van je oor aan je hoofd (als je die snapt ;) ) loopt deze aan 1 kant iets van je hoofd af. Overall zitten ze prima en heb ik die Edifier X3 TWS ernaast, dus ik ben niet zo veeleisend op dit vlak. Hoewel k de Fiil er nog voor de heb bij wil eigenlijk...

[ Voor 31% gewijzigd door Koepert op 22-03-2021 16:22 . Reden: Persoonlijke ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 11:14

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik zit nu een aantal dagen dit topic te volgen en vraag me het volgende af:

Hoe verhouden de genoemde modellen zoals de TrueAir2, Sonic en andere TWS doppen, waar ik op op Scabir goede berichten over lees, zich met bv de originele Samsung Galaxy Buds? Die laatste heb ik zelf al bijna 2 jaar, en eigenlijk wel naar tevredenheid. Ze hebben echter geen NC, maar zitten wel lekker en de accuduur is ook best in orde. En de (app) ondersteuning is natuurlijk fijn op mijn Galaxy S10+

Zijn die doppen van bv SoundPEATS echt de upgrade waard tov de Buds die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Koepert schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Ik heb de ZSX Terminator oordoppen maar die Pro's zijn volgens mij vergelijkbaar
https://www.aliexpress.co....8148356.1.10364649UGupmy

Die zijn echt wel erg goed qua geluid, laten ook veel volume door (lees; ik zet deze zachter ipv harder).

met deze BT kabel: versie; C PINZSNZS10ProZSX

https://www.aliexpress.co....8148356.1.2f6d6445wfNPrX

Dus wellicht heb je die al :P. De beide kanten hebben een 'verzwarend element' in de vorm van bediening en andere kant fake, die hangen bij mij op rond kin hoogte, dus dat is voor bellen wel ok. maar daar heb ik ze niet voor, dus echt getest. nee.

wat betreft modelleren om je oren: Ja, de jack-versie modeleert beter, maar deze modelleren prima, zitten goed achter beide oren, maar je merkt wel dat ze iets 'stijver' zijn waardoor ipv door je 'gootje' bij de aansluiting van je oor aan je hoofd (als je die snapt ;) ) loopt deze aan 1 kant iets van je hoofd af. Overall zitten ze prima en heb ik die Edifier X3 TWS ernaast, dus ik ben niet zo veeleisend op dit vlak. Hoewel k de Fiil er nog voor de heb bij wil eigenlijk...
Yup, die kabel heb ik idd ook. Geluid is prima, iets minder dan met draad maar nog steeds prima. Maar eenmaal een beetje fout gemodelleerd krijg je ze ook niet fatsoenlijk meer goed. En das dus exact mijn probleem.
Ik overweeg al een tijdje een simpele multipoint naar 3,5mm, dan heb ik best of both worlds. Kost nog minder dan die kabel ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik heb wat maanden nu de QCY t6
In het begin was ik positief enthousiast maar na maanden gebruik niet meer.
Geluid prima, bediening minder. Geen volume bijvoorbeeld.

Nu begint hij kuren te vertonen met de Bluetooth connectie. Viel laatst zo maar uit.

Een vriendin van mij heeft dezelfde gekocht. Stoort soms ook en heeft ook moeite met de Bluetooth verbinding. Gelijk al de eerste week.

Nee zit leuk geluid in, blijven handig zitten maar eigenlijk is het gewoon troep vanwege de storingsgevoeligheid en de slechte Bluetooth verbinding. Dit op 4 verschillende telefoons. Zowel binnen als buiten.

Zoekt tzt goedkope vervanging. Wel een die na maanden nog bevalt.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 23-03-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 11:14

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik lees nu dit bij de buren https://nl.hardware.info/...an-met-apples-airpods-pro

Benieuwd of die claim waar te maken is voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jos_M schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:05:
Ik lees nu dit bij de buren https://nl.hardware.info/...an-met-apples-airpods-pro

Benieuwd of die claim waar te maken is voor dat geld.
Mooie marketing

Vergeet niet dat Apple ook te prijzig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:49:
Ik heb wat maanden nu de QCY t6
In het begin was ik positief enthousiast maar na maanden gebruik niet meer.
Geluid prima, bediening minder. Geen volume bijvoorbeeld.

Nu begint hij kuren te vertonen met de Bluetooth connectie. Viel laatst zo maar uit.

Een vriendin van mij heeft dezelfde gekocht. Stoort soms ook en heeft ook moeite met de Bluetooth verbinding. Gelijk al de eerste week.

Nee zit leuk geluid in, blijven handig zitten maar eigenlijk is het gewoon troep vanwege de storingsgevoeligheid en de slechte Bluetooth verbinding. Dit op 4 verschillende telefoons. Zowel binnen als buiten.

Zoekt tzt goedkope vervanging. Wel een die na maanden nog bevalt.
Mijn cheapo dopjes storen soms, maar alleen als ik de wifi van mijn telefoon aan heb staan. Luister ik via 4g dan stoort het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Aangezien mijn QCY t6 niet beviel en die van een vriendin ook niet (lees hiervoor) vanwege de brakke Bluetooth verbinding, heb ik nu een Soundpeats Truewings in de bestelling bij Ali staan.

Gebruik ze voor joggen, daarom heb ik van die oorclips nodig.
Hoop dat deze Bluetooth verbinding wél stabiel blijft. Blijft een gok.

Anders overweeg ik Xiaomi earbuds. Nadeel is wel dat er een koord bij zit.
Dat is tenminste een goed merk. Heb al jaren ook telefoons van xiaomi.
zacht schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:55:
[...]
Mijn cheapo dopjes storen soms, maar alleen als ik de wifi van mijn telefoon aan heb staan. Luister ik via 4g dan stoort het nooit.
Dat maakt bij mij en die vriendin van mij niet uit.
Zeer storing gevoelig die QCY t6.

Je kunt eigenlijk pas na maanden gebruik goed zeggen of oordopjes het goed doen. Sommige gaan al na weken stuk. Rommel en milieu vervuiling.

[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 27-03-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@cordonbleu en @Halleuh
Ik overweeg ook om die Fiil T1 Lites te bestellen om ze te gaan gebruiken op pc en telefoon.
Nou is mijn vraag hoe het koppelen gaat wanneer je overschakelt tussen deze 2 bronnen, is het pairen veel gedoe of gaat dat redelijk eenvoudig/vlot.
Tweede vraag en eigenlijk wat belangrijker voor mij: Ik ben niet zo van de Chinese apps op mijn telefoon die ook mijn locatie moeten weten... maar toch lijkt mij bij telefoongebruik de functie om het geluid te kunnen regelen wel prettig om dat op de dopjes te doen. Is dat een kwestie van eenmalig die app op je telefoon installeren, de uitgebreidere controls activeren en vervolgens die app weer verwijderen, of ben je dan gelijk weer terug bij af en is de volumeregeling dan weer verdwenen?

Op zich vind ik goed geluid het belangrijkste en kan ik ook wel leven met de volume regeling op de telefoon maar heb begrepen dat je voor de low latency setting en eventuele eq aanpassingen toch aan die app vast zit.
(eq kan natuurlijk ook via een andere app geregeld worden zoals audiofx op mijn LineageOS draaiende telefoon)

Anders kom je al snel op de EarFun Free Pro uit die wel alles zonder app kan en een behoorlijke bassboost schijnt te hebben, alleen betaal je daar wel ongeveer het dubbele voor bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Iets vaags met Edifier X3. Benieuwd of iemand dit herkend.

Ik gebruik ze 80% voor luisterboek s avonds. Dus laag volume. Super tevreden. Maar nu heb ik ze een paar keer op de fiets gebruikt (iPhone SE 2020) en valt het me op dat ze beter zijn in de omgeving blokkeren dan volume produceren. Vind ze vrij zacht, hoewel k dus alsnog weinig omgeving hoor. Iemand anders dat ook zo ervaren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halleuh
@PalingDrone
PalingDrone schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:45: Nou is mijn vraag hoe het koppelen gaat wanneer je overschakelt tussen deze 2 bronnen, is het pairen veel gedoe of gaat dat redelijk eenvoudig/vlot.
Ik wissel regelmatig tussen mijn laptop en mobiel, het koppelen gaat redelijk snel. Ik geloof dat de oortjes gebruik maken van bluetooth 5.2, hierdoor merk ik dat het switchen met de FIILS sneller gaat dan met bijvoorbeeld mijn Edifier X3's of Bomaker SIFI 2's.
PalingDrone schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:45:Tweede vraag en eigenlijk wat belangrijker voor mij: Ik ben niet zo van de Chinese apps op mijn telefoon die ook mijn locatie moeten weten... maar toch lijkt mij bij telefoongebruik de functie om het geluid te kunnen regelen wel prettig om dat op de dopjes te doen. Is dat een kwestie van eenmalig die app op je telefoon installeren, de uitgebreidere controls activeren en vervolgens die app weer verwijderen, of ben je dan gelijk weer terug bij af en is de volumeregeling dan weer verdwenen?
Je hoeft het naar mijn weten slechts eenmalig te activeren. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik de app nog gewoon gebruik, maar ik sluit hem elke keer wel af via de Android app-settings.
PalingDrone schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:45:
Op zich vind ik goed geluid het belangrijkste en kan ik ook wel leven met de volume regeling op de telefoon maar heb begrepen dat je voor de low latency setting en eventuele eq aanpassingen toch aan die app vast zit.
(eq kan natuurlijk ook via een andere app geregeld worden zoals audiofx op mijn LineageOS draaiende telefoon)
Klopt, voor de low-latency moet je inderdaad de app gebruiken. Ik moet zeggen dat deze wel goed werkt! Er is een duidelijk verschil in latency met de modus aan of uit. Voor de EQ hoef je het niet per se te doen, ik vind deze niet denderend. Je hoort wel een duidelijk verschil, maar ik prefereer het tweaken van het geluid via Viper4Android (welke een enorme aanrader is trouwens!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halleuh
Koepert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:55:
Iets vaags met Edifier X3. Benieuwd of iemand dit herkend.

Ik gebruik ze 80% voor luisterboek s avonds. Dus laag volume. Super tevreden. Maar nu heb ik ze een paar keer op de fiets gebruikt (iPhone SE 2020) en valt het me op dat ze beter zijn in de omgeving blokkeren dan volume produceren. Vind ze vrij zacht, hoewel k dus alsnog weinig omgeving hoor. Iemand anders dat ook zo ervaren??
Ik vond het geluid van de X3's over het algemeen redelijk hard, ik kon in ieder geval prima muziek luisteren op de fiets (zelfs met harde wind). Wel zijn er andere oordopjes die een significant harder geluid produceren. Ik schat zo in dat de FIIL T1 Lites zo'n 30% tot 40% harder kunnen dan de X3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

https://forum.xda-develop...lish-translation.4250785/
Hier kan je een Engelse vertaling downloaden van de Chinese Fiil app voor de Lite.
Misschien ook handig voor @Halleuh en @cordonbleu

Eens proberen of deze installeert op een loeioude Android zonder sim met lege storage en de uitgebreide control vervolgens blijft werken op de daily driver, zo niet dan is het jammer maar helaas.

Met andere woorden... heb ze dus net besteld :)

[ Voor 24% gewijzigd door PalingDrone op 16-04-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Sinds februari de Soundpeats TrueAir 2 in gebruik, maar de liefde is behoorlijk bekoeld. Het is nochtans mooi begonnen, maar ik krijg de laatste tijd veel te vaak van bellers te horen dat ze mij slecht verstaan en vaak wegval. Als ik dan weer gewoon mijn telefoon tegen mijn oor hou dan is het probleem opgelost.

Soms gaat het goed, dan weer niet...net nog eens een volledige disconnect gedaan met mijn OP6 en opnieuw verbonden.

Dit soort issue kan ik echt wel missen, ermee bellen is dé hoofdreden waarom ik zo'n setje TWS gekocht heb. Als het nu nog terugkomt, dan ga ik terug kijken naar de Anker Soundcores die ik oorspronkelijk op het oog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Drwho1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:37:
Sinds februari de Soundpeats TrueAir 2 in gebruik, maar de liefde is behoorlijk bekoeld.
...
Soms gaat het goed, dan weer niet...net nog eens een volledige disconnect gedaan met mijn OP6 en opnieuw verbonden.
...
Als het nu nog terugkomt, dan ga ik terug kijken naar de Anker Soundcores die ik oorspronkelijk op het oog had.
Ik heb dat euvel dus met de QCY t6 en heb nu weken lang de SoundPEATS Truewings.
Die zijn ietsjes beter heb ik het idee.

Maar volgens mij zijn al die (goedkopere) Chineze meuk storingsgevoelig voor wat betreft de Bluetooth verbinding. Waarschijnlijk allemaal dezelfde Bluetooth componenten en software constructie. Massa fabricage wat eerst gesleten dient te worden (?).

Heb het idee dat mijn truewings wel beter is met 4g aan.
Maar al met al ben ik niet tevreden.

Heb voor de zekerheid nu jog dopjes gekocht voor 4 euro bij de action mét draad. Altijd zeker dat het tenminste werkt. Hoewel ik ze nog niet getest heb.

Nu bel ik niet met de dopjes dus ik word wrs niet zo gefrustreerd als jou als de verbinding weg valt, maar irritant blijft het wel. Ik gebruik ze in huis en voor het joggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Probleem van bellers die me slecht verstaan met mijn Soundpeats TrueAir2 blijft aanhouden. 1 gesprek op 2 krijg ik de melding dat ze mij moeilijk verstaan, terwijl ik gewoon op 2 meter van mijn telefoon sta in een stille binnenruimte. Ik ga op zoek naar iets anders...

Anker Soundcore Liberty Air 2 staan op mijn lijst.
Maar nu kom ik via Scarbir ook terecht bij de Oppo Enco W51, toevallig iemand met dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 01:21
@Drwho1 Ik kan je alleen helpen met gebruikerservaring voor de Liberty air 2. Die bevallen in elk geval prima. Ik gebruik ze dagelijks voor videoconferencing en heb nog nooit klachten gehad (of gemerkt dat ik slecht te verstaan was). Het enige waar ik nog op wacht is tot er wat meer oortjes uitkomen die een goed multipoint systeem hebben, zodat je tegelijkertijd met je PC en telefoon verbonden kunt zijn. Wisselen tussen beiden gaat best makkelijk, maar het zou toch fijner zijn als dit niet nodig is.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Moet zeggen dat mijn SoundPEATS Truewings nu zelden nog een storing geven... Enfin beter.
Jog er nu steeds mee
Die bedrade van de action voor 5 euro trouwens ook getest, voor just in case, niets mis mee. Geluidskwaliteit wel iets minder maar ruim genoeg.

Die Qcy T6 gebruik ik wegens het storen niet meer.
Had de verkoper uit China nog wel geappt erover.
Je schijnt de oordopjes op een bepaalde manier te kunnen resetten om de connectie te verbeteren. Misschien een idee om nog naar zoiets te kijken?

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 28-04-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:40:
@Drwho1 Ik kan je alleen helpen met gebruikerservaring voor de Liberty air 2. Die bevallen in elk geval prima. Ik gebruik ze dagelijks voor videoconferencing en heb nog nooit klachten gehad (of gemerkt dat ik slecht te verstaan was). Het enige waar ik nog op wacht is tot er wat meer oortjes uitkomen die een goed multipoint systeem hebben, zodat je tegelijkertijd met je PC en telefoon verbonden kunt zijn. Wisselen tussen beiden gaat best makkelijk, maar het zou toch fijner zijn als dit niet nodig is.
De Liberty Air 2 stonden al van dag 1 bovenaan mijn lijst eigenlijk. Maar toen ik er paar maand geleden voor 'in de markt was' stonden ze nog vlot boven de 85 euro. Ondertussen gezakt naar 74,95€. Omdat ik toen ook nog niet wist of zo'n setje TWS iets voor mij zou zijn heb ik toen ook gekozen voor een prijsbewust alternatief.

Jammer wel van de Soundpeats...ze zitten mij aangenaam en de geluidskwaliteit is goed. Maar geen fatsoenlijke gesprekken kunnen voeren is een echte dealbreaker. Vreemd wel dat dit in het begin wel allemaal goed ging...Uiteindelijk is het ook weer 35€ in de vuilbak gegooid. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 20:43
Niet uit China, maar volgens mij wel een hele goede deal:

https://www.ibood.com/nl/...e4c4a15f1e5afb6c27b7b85cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Harribo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:46:

Je schijnt de oordopjes op een bepaalde manier te kunnen resetten om de connectie te verbeteren. Misschien een idee om nog naar zoiets te kijken?
Een snelle googel leert me dat er wel een reset 'truuk' is voor andere modellen met fysieke knoppen, de TrueAirs 2 hebben geen enkele fysieke knop ook niet op de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Drwho1 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:05:
[...]

Een snelle googel leert me dat er wel een reset 'truuk' is voor andere modellen met fysieke knoppen, de TrueAirs 2 hebben geen enkele fysieke knop ook niet op de case.
Mijn QCY t6 heeft ook geen knop behalve dat je kunt tikken op de dop zelf, of vasthouden etc. Bijv voor volgende nummer
Daarmee kun je hem met een combinatie van vasthouden en tikken ook resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Harribo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:23:
[...]

Mijn QCY t6 heeft ook geen knop behalve dat je kunt tikken op de dop zelf, of vasthouden etc. Bijv voor volgende nummer
Daarmee kun je hem met een combinatie van vasthouden en tikken ook resetten
Gevonden! En Espanol, maar dat maakt niet uit als je gewoon de handelingen volgt. Heb reset ondertussen uitgevoerd en connectie weer gemaakt. Morgen testen...

YouTube: Reset Soundpeats TrueAir 2 ♦️ FÁCIL E RÁPIDO !!!

Edit: zonet weer 2 calls achter de rug waarbij de andere persoon zegt mij slecht te verstaan en ik op speakerphone ben moeten overstappen Nu is de maat vol en einde verhaal voor mijn Soundpeats. }:|

Edit 2: Liberty Air 2 zonet besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Drwho1 op 29-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn QCY T5's en Haylou GT1 plussen liggen stof te happen. Ik heb namelijk een paar tweedehandse Airpods 1 gekregen. Je kunt zeggen wat je wil van Apple, maar die dingen werken super. Geluid, comfort, accuduur is allemaal top. En ik ben ineens goed te verstaan als ik bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Airpods zijn vreselijk te duur. No way dat ik inmiddels mijn leven voor lullige oordopjes meer dan 200 euro neertel.
Ja mogen ze ook wel werken.
Het gaat hier trouwens om goedkoop.

Tot nu toe bevallen mijn SoundPEATS Truewings wel. Soms ff een fractie van een seconde storing, maar dat in een uur, och...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:32:
Airpods zijn vreselijk te duur. No way dat ik inmiddels mijn leven voor lullige oordopjes meer dan 200 euro neertel.
Ja mogen ze ook wel werken.
Het gaat hier trouwens om goedkoop.

Tot nu toe bevallen mijn SoundPEATS Truewings wel. Soms ff een fractie van een seconde storing, maar dat in een uur, och...
Let op het woord 'tweedehands'. Je hebt ze voor minder dan de prijs van jouw Truewings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

zacht schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:04:
Mijn QCY T5's en Haylou GT1 plussen liggen stof te happen. Ik heb namelijk een paar tweedehandse Airpods 1 gekregen. Je kunt zeggen wat je wil van Apple, maar die dingen werken super. Geluid, comfort, accuduur is allemaal top. En ik ben ineens goed te verstaan als ik bel.
Werkt het ook toppie in Android?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste