Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bosaap22 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Iemand hier al persoonlijke ervaring met de OnePkus buds? Of zijn ze nog niet officieel te koop?
Hier nog een video review van je boy floss ;)
YouTube: OnePlus Buds "Real Review"

Ik ben niet overtuigd helaas na het lezen van verschillende reviews

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 13:42
Zojuist de QCY T5 binnen gekregen, ziet er degelijk uit en klinkt prima.
Leuk voor het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de QCY T5 maar deze vind ik niet fijn vanwege de isolatie. Als je zelf praat, is het alsof je je vingers in je oren hebt. Ook als je ze aanraakt, klinkt dat enorm door. Telefoongesprekken vind ik daarom echt niet te doen. Voor het concentreren met muziek op is het aardig, maar dan moet ik ze nog steeds niet aanraken.

Nu zijn er ook earbuds met een z.g.n. 'passtrough' feature. Maar welke buds hebben dat? Of wat is een andere benaming voor die feature? In dit topic kon ik er niks over vinden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Room42 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:02:
Ik heb de QCY T5 maar deze vind ik niet fijn vanwege de isolatie. Als je zelf praat, is het alsof je je vingers in je oren hebt. Ook als je ze aanraakt, klinkt dat enorm door. Telefoongesprekken vind ik daarom echt niet te doen. Voor het concentreren met muziek op is het aardig, maar dan moet ik ze nog steeds niet aanraken.

Nu zijn er ook earbuds met een z.g.n. 'passtrough' feature. Maar welke buds hebben dat? Of wat is een andere benaming voor die feature? In dit topic kon ik er niks over vinden.
Ambient sound is volgens mij de andere benaming.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Leuke review van Bright voor dit topic:

AirPods Pro-alternatieven voor minder dan 100 euro

YouTube: AirPods Pro-alternatieven voor minder dan 100 euro

[ Voor 5% gewijzigd door bosaap22 op 10-08-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04-2022
Iemand weleens van het merk SoundPEATS gehoord?

Na het lezen van een review over de SoundPEATS Truengine 3 SE (zie hier: *snip spam*) heb ik deze oordoppen gekocht.

Wat een waanzinnig geluid, zeg. Mooi vol geluid met met name goede middentonen, QCC3020 chipset en een mooi design. En ik kreeg er een setje foam tips bij waardoor ze bijna onmerkbaar in je oor zitten. Ik ben er heel erg over te spreken.

Dit is voor 49 euro een blijvertje.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed! (Pun intended) Hoe is de microfoon? En zijn ze Te gebruiken tijdens sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
geefmede5 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:07:
Iemand weleens van het merk SoundPEATS gehoord?
Als je in dit topic gezocht had op Soundpeats dan had je gezien van wel 8)
Maar top dat ze zo bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:48:
Klinkt goed! (Pun intended) Hoe is de microfoon? En zijn ze Te gebruiken tijdens sporten?
Ik denk dat je ze (met name met de foam tips die ik er blijkbaar bij kreeg in de shop waar ik kocht) prima mee kunt hardlopen. Maar zelf gebruik ik de T6 van QCY voor het hardlopen. Alleen voor die 49 euro krijg je met deze SoundPEATS Truengine 3 SE wel écht betere kwaliteit qua geluid. Ik heb ook weleens de Jabras (75t) in gehad. En ondanks dat die wat extra tools hebben zoals de Heartrough functie, vind ik deze Truengine 3 SE qua geluid beter. En dat voor 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
En de mic?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
Microfoon is beter dan veel andere oordopjes. Ze hebben 2 microfoon openingen per oordop. Ze hebben dat hier prima omschreven: h*snip spam*

Ik zit even te denken wat ik als minpunt zou kunnen opgeven, maar ik kom er niet 123 op. Je zou kunnen zeggen dat de oordopjes wat robuust zijn. Ook in formaat. De QCY T4 bijvoorbeeld is kleiner. Het kan dus zijn dat ze minder geschikt zijn voor bijvoorbeeld dames (die hebben neem ik aan wat kleinere oren). Maar in mijn oor zitten ze perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zie zojuist dat de Fiil T1X bij Gearbest in de aanbieding is. Zelf gekocht voor voor €48,16 (€42,14 + €6,02 priority line (als het goed is geen invoer kosten)). Na lang twijfelen (heb al de Bomaker Sifi) toch maar besteld om uit te proberen. Ben benieuwd of het de verwachtingen waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:51
Ik heb de anomoibuds draadloze earbuds, kostte me 15 euro of zo, kwaliteit was ok, zeker voor die prijs.

Maar nu wilt de rechter earbud niet meer connecten, weggooien en maar een ander paar bestellen of is er een manier om deze te resetten?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:53
Ik ben op zoek naar tws earbuds om films te bekijken op een nvidia shield 2017 versie.
Deze ondersteunt Bluetooth 4.1/BLE
Momenteel sluit ik een bedrade hooftelefoon aan op de audio jack van de gamecontroller, en hierbij hoor ik de audio zonder delay.

Mijn vraag ik waarop ik moet letten / welke earbuds gegarandeerd kunnen gebruikt worden zonder delay voor het bekijken van films? Blijkbaar ondersteunt de shield 2017 bvb geen aptX... maar via de audio jack van de gamepad krijgen ze het toch voor elkaar om zonder delay audio te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvisje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 19:38
streamnl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:18:
Zoals beloofd een vergelijking tussen de Goojodoq en de QCY-QS2.
Dit zijn de enige 2 Alie oortjes die ik bezit.

Opmerking: De QCY-QS2 heb ik nu een jaar in gebruik en de Goojodoq heb ik pas 1X een uur gebruikt tijdens het rennen. Ondanks ik de Goojodoq pas 1X gedragen heb, denk ik wel dat ik nu al een eerlijke vergelijking kan maken. Mocht mijn mening veranderen, dan zal ik dat uiteraard aanpassen.

Er zitten enkele functies op die ik niet ga behandelen (zoals bijv. Siri/Google assistant of bellen). Simpel omdat ik deze functies niet gebruik tijdens het hardlopen. Ik behandel de onderwerpen die ik als hardloper belangrijk vind, daar heb ik ze ook voor gekocht. Ze worden op moment van schrijven gebruikt in combinatie met een serie 3 watch.

TLDR
Voor een hardloper adviseer ik de Goojodoq

Prijs
We zijn toch Hollanders, dus laat ik maar met de prijs beginnen ;)
Aangezien ik al vele opladers thuis heb, heb ik gekozen voor de variant waar ik alleen de oortjes en de oplaaddoos ontvang.

Goojodoq = € 12,93
QCY-QS2 = € 16,06
(waarschijnlijk zijn er goedkopere winkels, maar de links zijn van de winkels waar ik ze gekocht heb)

Looks
De vind ik er mooier QCY-QS2 uitzien. Vooral als je ze in hebt. De Goojodoq is en oogt ietsje lomper.
Maar voor het hardlopen boeit dat mij persoonlijk niet.

Kwaliteit
Hier kan ik kort over zijn, die zijn van beide prima in orde.

Waterdichtheid
Goojodoq = IPX7
QCY-QS2 = IPx4

IPX7 Dompeldicht – Onderdompeling maximaal 5 sec. tot een diepte van maximaal 1 meter.
IPX4 Plensdicht – Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder elke hoek
bron: aquapac
Al is de Goojodoq hoger, voor rennen zijn ze beiden prima in orde.

Batterij
Volgens Alie
Goojodoq = 10 tot 12 uur
QCY-QS2 = 32 uur
Ik ben niet van plan om ooit zo lang te rennen ;) Beiden voor mij prima in orde.
Je laadt de batterij op via de "charging box" (over de box kom ik later nog op terug)

USB-Type
Beide micro type B

Bluetooth
Beide V5

Gewicht
Daar kon ik niets van terug vinden op Alie, dus zelf maar even de oortjes gewogen.
Goojodoq = 18 gram
QCY-QS2 = 9 gram
Ik verbaasde me over de uitslag, want ik merkte in het praktijk niet dat hij 2x zwaarder is.

Geluid
Ik merkte weinig verschil. Van beide prima in orde. Bij het stukje dat ik vandaag tussen de akkers liep, had ik het gevoel dat de Goojodoq meer suist door de wind. Vermoedelijk door zijn vorm en grote. Het duurde te kort om dit als vervelend of storend te ervaren. Ik kreeg zelf niet voor elkaar om het te reproduceren.

Verbinding met de watch
Precies hetzelfde. De eerste 200m als ik mijn huis verlaat, willen ze beiden wel eens haperen. Daarna beiden rock-solid.

Bediening
Hetzelfde
Links/Recht enkele klik en je zet hem op pauze.
Recht dubbel klik en je zet de volgende nummer op
Links enkele klik en je zet de vorige nummer op

Verschil
Bij de Goojodoq kan je het volume harder of zachter zetten via een triple klik.
Dat kan de QCY-QS2 niet.
Tja.. persoonlijk vind ik het veel gemakkelijker om de volume via de kroon te bedienen van de watch.

Draagcomfort
Hier wint de Goojodoq dik.
Waar ik bij de QCY-QS2 heel vaak opnieuw moest aanduwen omdat hij er anders eruit valt, heb ik dat vandaag helemaal niet hoeven te doen.
De route was over asfalt, tussen de akkers en een stukje bossen en overal bleef hij perfect zitten. _/-\o_

Opbergdoos
Goojodoq = tja, wat is het... kunstof ? Nep leer?
QCY-QS2 = Hard plastic
Persoonlijk vind ik het materiaal van de Goojodoq beter. Ik vermoed (ik ga dat niet testen :+ ) als ik hem laat vallen, dat hij niet kapot gaat.
Bij de QCY-QS2 heb ik dat gevoel wel omdat het hard plastic is.

Twee minpuntje bij het opbergdoosje van de Goojodoq...
1. Opladen, ik wil graag mijn oortjes opladen terwijl de opbergdoos dicht is. Dat kan niet bij de Goojodoq.

2. why o why zit het rechteroortje aan de linkerkant bij de Goojodoq.
[Afbeelding]

Conclusie
Het zijn beide fijne oortjes. Ze zitten beiden comfortabel en het geluid is meer dan prima in orde.
Ook de verbinding is hartstikke goed.
Waar ik bij de QCY-QS2 vaak opnieuw moest aanduwen, heb ik dat bij de Goojodoq niet.
Ook niet terwijl ik flink aan het zweten ben. Ik heb nog niet gerend in de regen met de Goojodoq maar Nederland kennend, ga ik genoeg momenten hiervoor krijgen. Al verwacht eigenlijk geen problemen...

Ben je een hardloper en zoek je een goedkoop draadloze oortjes, en je twijfelt tussen de Goojodoq en de QCY-QS2 , dan adviseer ik de Goojodoq
Werken de Goojodoq oortjes bij jou nog steeds?
Heb ze ook aangeschaft (en ja ze zijn voor het tijdens het hardlopen), maar na een week of 3 stopte het eerste oortje er mee en nu ook de tweede :'( . In de case brand de groene led continu, wat zou moeten betekenen dat ze opgeladen zijn, echter gezien het totale gebrek aan reactie op de oortjes zelf lijkt het toch niet helemaal goed te gaan (helaas geen tekenen van leven).
Oplossing vanuit de handleiding (wonder boven wonder had ik deze nog bewaard) 3-5 seconden ingedrukt houden geeft ook nul reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goudvisje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Werken de Goojodoq oortjes bij jou nog steeds?
Heb ze ook aangeschaft (en ja ze zijn voor het tijdens het hardlopen), maar na een week of 3 stopte het eerste oortje er mee en nu ook de tweede :'( . In de case brand de groene led continu, wat zou moeten betekenen dat ze opgeladen zijn, echter gezien het totale gebrek aan reactie op de oortjes zelf lijkt het toch niet helemaal goed te gaan (helaas geen tekenen van leven).
Oplossing vanuit de handleiding (wonder boven wonder had ik deze nog bewaard) 3-5 seconden ingedrukt houden geeft ook nul reactie.
Jep, ze werken nog steeds en ik ben er nog steeds heel erg tevreden over.
Vervelend dat ze bij jou niet meer werken.

Zijn je contactpunten nog schoon? Ik heb soms een groene aanslag die ik moet verwijderen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvisje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 19:38
het lijkt er eerder op dat de contactpunten beschadigd zijn en ik pech gehad heb. Zal ze nog eens goed poetsen, misschien helpt het maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:19
Bij mijn Goojodoqs heb ik ondertussen ook groene aanslag (corrosie) op de contactpuntjes. Volgens mij omdat het koper is. Ik heb dat met een mesje een keer weggehaald en sindsdien werken ze weer. Als de rode leds op de oortjes gaan branden dan zijn ze aan het opladen. Gaan de rode leds uit dan zijn ze vol. Groene ledje van het doosje geeft volgens mij alleen aan dat er nog lading in de accu van het doosje zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Tranze op 18-08-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Na enkele maanden goede ervaring met de Grundig Airbuds van de Action, heb ik één oortje (R) die opeens heel stil klinkt.
Iemand enig idee hoe deze te resetten? (in de hoop dat het R-oortje opnieuw 'luidt' klinkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zojuist de Fiil T1X binnen gekregen. Op zich is de verzending nog best snel gegaan. Uiteraard meteen even getest.

De eerste indruk: ik vind de Bomaker Sifi toch net wat lekkerder klinken. Waar ik bij de Bomaker's direct iets had van 'wow' mis ik dat hier een beetje. Sowieso is het standaard geluidsprofiel niet mijn ding. Te koel, te weinig laag. Nu zal dat wel juist het gebalanceerde geluidsprofiel zijn, maar dit bevestigd nogmaals dat dat niet echt mijn ding is. Ik wil graag wat meer laag, een tikkeltje warm geluid maar nog wel helder. Dat is iets wat de Bomaker's in mijn ogen bieden.

De T1X klinken wat koeler, wel helder maar ik mis net dat tikkeltje warmte in het geluid. De komende tijd even kijken welk geluidsprofiel ik ga kiezen bij de T1X, het 'bass' profiel of het 'metal' profiel. Het 'bass' profiel bied veel meer laag, ook een iets warmer geluid, maar daar is het laag misschien net wat teveel van het goede bij sommige nummers (ik gebruik ze voornamelijk voor het sporten waar ik dan veelal dance/hardtyle/ed op het staan). 'Metal' heeft een bijna vergelijkbaar geluidsprofiel maar daar is het laag net een tikkeltje terug geschroeft. Dat klinkt bij sommige nummers net wat beter.

Eerst maar even een paar keer proberen en wat meer vergelijken met de Bomaker's en dan eens kijken wat ik met dit setje ga doen, houden of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29
Ik heb momenteel de QCYt5.
Ik ben er zeer tevreden over. Alleen gebruik ik ze voornamelijk op de fiets.
Omdat ze de volledige gehoorgang afsluiten, hoor ik quasi niets van het omgevingsgeluid.

Zijn er goedkope dopjes die de gehoorgang niet afsluiten?
Ik heb ook de JBL tws 220. Die hangen in het oor, maar sluiten het oor niet af. Die zijn op dat vlak veel beter, alleen zijn er vaak problemen om te koppelen, waardoor ik er niet zo tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Whaam

Meer beter

Na dit hele topic doorgelezen te hebben en de Scarbir/Appmeister adviezen gevonden te hebben, heb ik zonet de QCY T2C en soundPEATS truepods bij Ali besteld. Ik heb kleine oortjes :') en dit waren de best geteste kleinste buds die ik vond.

De Bomaker Sifi 1 waren mijn eerste keuze maar die zijn niet meer te vinden. De 2 zijn weer een stuk groter en steken verder uit je oor lijkt het. Helaas pindakaas.

Nu nog een maand wachten...

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 13:10
Hoe is de fitment van de Bomaker Sifi?
Ik ben op 't moment aan 't twijfelen tussen de Bomaker Sifi, de Soundpeats Truedot en de Mpow M30.
Ik ga ze vooral tijdens het fitnessen en fietsen gebruiken.
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de Truedot, maar die moeten via Ali komen en mijn laatste paar bestellingen zijn ruim 2 maanden onderweg geweest en zo lang wil ik nu liever niet wachten.
De M30 kunnen uit Spanje komen voor een kleine meerprijs en hebben de rubberen vleugeltjes voor in de oorschelp. Dit lijkt mij een goede passing geven voor tijdens het sporten.
Deze ontbreken bij zowel de Truedot als de Sifi, maar als de Sifi ook goed blijven zitten dan verkies ik die misschien nog boven de M30.

Zie net dat het om de Sifi II gaat die ze bij Amazon leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door dabrainz op 01-09-2020 17:04 . Reden: Sifi II ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Voor het indoor fietsen heb ik Mpow Flame 2's, die geven lekker geluid en de accu gaat lang mee. Helaas wel met een draad ertussen dus voor hardlopen niet zo fijn. Ik was gecharmeerd van de de Mpow Flame Pro, de tws versie. Die was alleen rond de 100 euro. Maar nu is er ook de Mpow Flame Lite, net gekocht voor € 29 op Ali. Als ze binnen zijn dan laat ik weten hoe ze bevallen! Ze zouden wat beter moeten zijn dan de T6 van QCY.
Dat gedoe met de oxiderende contactpunten van de Goojodoqs ben ik nu in ieder geval wel een beetje zat :+, vandaar op zoek naar wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranze op 01-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Krijgen we trouwens nog een extra BTW-heffing bij het bestellen uit Duitsland?
Ik dacht zoiets gelezen te hebben aangezien ze daar de BTW omlaag gegooid hebben vanwege Corona.
De Mpow M30's zijn op amazon.de snel geleverd en nog maar €31.

Ik twijfel nu nog tussen de Mpow M30 en de Bomaker Sifi II. De prijs is gelijk, de Sifi II zou qua geluid iets beter richting mijn smaak gaan, maar de M30's hebben de rubberen vleugeltjes voor de passing tijdens het sporten.

Heeft iemand ervaring met de passing van de Bomaker Sifi II? Als deze ook goed blijven zitten tijdens bewegen dan denk ik dat ik die maar bestel.

Ik vind het ietwat een hygiëne kwestie om ze beide te bestellen en te 'passen'. Ik zou zelf niet graag in-ears ontvangen die iemand anders in zijn oren gehad heeft. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 16:30
Iemand hier ervaring met de qcy t7(of t8)?

Ben opzoek naar een AirPod alternatief.
Heb nu goedkope via AliExpress welke ik dagelijks gebruik, maar deze zijn niet echt stabiel qua batterij en connectie. Valt regelmatig één kant uit.

Pasvorm van AirPods zijn goed voor mijn oren, dus wil graag soortgelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

ob3lix schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:35:
Iemand hier ervaring met de qcy t7(of t8)?

Ben opzoek naar een AirPod alternatief.
Heb nu goedkope via AliExpress welke ik dagelijks gebruik, maar deze zijn niet echt stabiel qua batterij en connectie. Valt regelmatig één kant uit.

Pasvorm van AirPods zijn goed voor mijn oren, dus wil graag soortgelijk alternatief.
Kijk eens naar de edifier tws 200 bevallen mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Zojuist de Fiil T1XS bij AliExpress besteld. Verwachtte levertijd begin Oktober. Om deze periode te overbruggen de Grundigs bij de Action gehaald. Voor 9,95 verwacht ik er niet veel van, maar wie weet. Zal mn ervaringen wel delen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
red bull schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:23:
[...]

Kijk eens naar de edifier tws 200 bevallen mij goed
Goede tip, zien er ook wel mooi uit zo op het eerste gezicht. Lees wel dat ze qua muziek iets onder doen voor de concurrentie, maar daarentegen de bel kwaliteit wel weer goed is.

Ga eens wat reviews lezen\kijken.

Daarnaast ook nog benieuwd naar qcy t7(of t8) ervaringen.
Heb zelf namelijk wel goed ervaring met qcy.

[ Voor 11% gewijzigd door ob3lix op 05-09-2020 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geefmede5
ob3lix schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:54:
[...]

Goede tip, zien er ook wel mooi uit zo op het eerste gezicht. Lees wel dat ze qua muziek iets onder doen voor de concurrentie, maar daarentegen de bel kwaliteit wel weer goed is.

Ga eens wat reviews lezen\kijken.

Daarnaast ook nog benieuwd naar qcy t7(of t8) ervaringen.
Heb zelf namelijk wel goed ervaring met qcy.
De T7 is hier prima beoordeeld *snip spam*. Zeker voor de prijs. Ik heb zelf de QCY T4 (naast een hoop andere oordopjes) en die hebben wat mij betreft voor die prijs de meeste diepgang. Verder ben ik nog steeds verzot op m'n SoundPEATS Truengine 3 SE _/-\o_ , maar die zijn 49,95. *snip spam*. Maar goed, die zijn wel echt een paar niveaus hoger dan alles van QCY.
Whaam schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:35:
Na dit hele topic doorgelezen te hebben en de Scarbir/Appmeister adviezen gevonden te hebben, heb ik zonet de QCY T2C en soundPEATS truepods bij Ali besteld. Ik heb kleine oortjes :') en dit waren de best geteste kleinste buds die ik vond.

De Bomaker Sifi 1 waren mijn eerste keuze maar die zijn niet meer te vinden. De 2 zijn weer een stuk groter en steken verder uit je oor lijkt het. Helaas pindakaas.

Nu nog een maand wachten...
Heb je ook gekeken naar de Haylou GT1 Plus? Als je kleine oren hebt: dat zijn toch echt de kleinste oordopjes die ik tot nu toe in m'n handen heb gehad. En ondanks dat ze minuscuul zijn en maar 3,9 gram wegen, hebben ze wel een Qualcomm QCC3020 chipset (zie: https://www.qualcomm.com/products/qcc3020) en supporten ze AptX & AAC. Zie: *snip spam*

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
geefmede5 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 00:53:
[...]

De T7 is hier prima beoordeeld *snip spam*. Zeker voor de prijs. Ik heb zelf de QCY T4 (naast een hoop andere oordopjes) en die hebben wat mij betreft voor die prijs de meeste diepgang. Verder ben ik nog steeds verzot op m'n SoundPEATS Truengine 3 SE _/-\o_ , maar die zijn 49,95. *snip spam*. Maar goed, die zijn wel echt een paar niveaus hoger dan alles van QCY.

[...]

Heb je ook gekeken naar de Haylou GT1 Plus? Als je kleine oren hebt: dat zijn toch echt de kleinste oordopjes die ik tot nu toe in m'n handen heb gehad. En ondanks dat ze minuscuul zijn en maar 3,9 gram wegen, hebben ze wel een Qualcomm QCC3020 chipset (zie: https://www.qualcomm.com/products/qcc3020) en supporten ze AptX & AAC. Zie: *snip spam*
Die beoordeling had ik gelezen, ja. Ga ze denk ik maar gewoon bestellen.

Andere twee opties die je aandraagt zijn zeker goede alternatieven (prijs\kwaliteit).
Echter wil ik liever niet in-ear, vandaar dat ik ook opzoek ben naar airpod alternatief.
Gebruik de oordopjes ook met hardlopen en fietsen en vind het dan wel fijn als ik iets omgevingsgeluid kan horen.

Esthetisch vind ik de Apple airpod (look a likes) ook mooier. Vraag me niet waarom. :)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
@ob3lix Als je naar Airpods lookalikes op zoek bent met een goed geluid dan zou ik zeker ook zeker hier even kijken: https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives De eerder hier genoemde Edifier TWS200 scoort er erg hoog, maar wellicht zijn er modellen die je nog net wat meer aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
musicfreak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:29:
@ob3lix Als je naar Airpods lookalikes op zoek bent met een goed geluid dan zou ik zeker ook zeker hier even kijken: https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives De eerder hier genoemde Edifier TWS200 scoort er erg hoog, maar wellicht zijn er modellen die je nog net wat meer aanspreken.
Die site had ik ook bekeken. Uiteindelijk vandaag uit het werk de QCY T7 gehaald.
QCY Nederland zit niet ver bij mij vandaan en voor 20 euro een setje opgepikt.

Eerste ervaringen zijn goed. Ziet er allemaal degelijk uit. Muziek meer dan prima en vanavond uurtje mee gebeld en ik was goed te verstaan.

Touch had ik bij mijn vorige oordopjes uitstaan omdat het nooit deed wat het moest. Dit lijkt bij de T7 ook beter doordat je een plat stukje op de achterkant hebt waar je duidelijk op kan tikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Nu online

Whaam

Meer beter

Netjes, 31 augustus besteld en vandaag waren de eerste dopjes binnen, de QCY T2C. Vallen me tot nu toe niks tegen, zitten stevig en zijn inderdaad vrij klein. Geluid is wel wat blikkerig imo. Misschien komt dat nog als ze wat ingespeeld zijn.

De soundPEATS zijn nog onderweg (zijn china nog niet uit), en de extra opzetstukjes van foam zijn al wel in NL, maar nog niet op mijn deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook ik ben al een tijdje aan het vergelijken en heb mijn keuze ook op de SoundPEATS Truengine 3 SE laten vallen.

Waar hebben jullie besteld als ik vragen mag?

Ik zie bv deze op Amazon. In de naam staat geen Truengine 3 SE, maar in de omschrijving wel. Nu zijn deze volledig zwart, dus ik twijfel of ze daadwerkelijk de juiste zijn.
https://www.amazon.nl/Kop...gid=pla-836418464301&psc=

Uit ervaring is eventueel garantie via Amazon wat makkelijker. Al is dit wel via een reseller..

Anders bv Eardopes of toch rechtstreeks uit China (aliexpress)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Uiteindelijk gewoon besteld bij Eardopes. AliExpress was 9 euro goedkoper, maar had geen zin om een maand te wachten.. nu had ik ze de volgende dag al in huis.

Erg fijne oordopjes. In eerste instantie leken ze iets los te zitten, maar ook tijdens het sporten blijven ze goed zitten (gebruik de kleinste maat dopjes). Ook bij langer gebruik krijg ik geen last. Geluid is uitstekend, zeker voor deze prijs.

De SoundPEATS kwamen niet het beste uit de tests in deze prijsklasse, maar voor mij was ook de kwaliteit van de microfoon belangrijk. Hierop scoorde dit setje wel hoog. Heb namelijk regelmatig conference calls (via laptop). Tot nu nog geen klachten gehad, dus volgens mij zit dat ook wel goed.

Enige minpunt is dat het volume niet zo hard gaat als bij mijn vorige setje. Maar goed, zo vaak heb ik ze niet op max staan. Al met al zeer tevreden.

[ Voor 17% gewijzigd door SubSun op 16-09-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:15
Aan de hand van dit topic en met name deze review: https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives via AliExpress de Edifier TWS 200 earbuds gekocht voor een kleine 30 euro.

Ik had een specifiek doel, namelijk videobellen. Daar voldoen ze prima voor. Comfort top, geluid prima (naar mijn vrij lage standaarden). Alleen wat issues waarbij zo af en toe maar één deel verbonden wordt.

Een volledige review heb ik hier geplaatste:
https://tweakers.net/prod...2/edifier-tws200-wit.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

BytePhantomX schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:23:
Aan de hand van dit topic en met name deze review: https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives via AliExpress de Edifier TWS 200 earbuds gekocht voor een kleine 30 euro.

Ik had een specifiek doel, namelijk videobellen. Daar voldoen ze prima voor. Comfort top, geluid prima (naar mijn vrij lage standaarden). Alleen wat issues waarbij zo af en toe maar één deel verbonden wordt.

Een volledige review heb ik hier geplaatste:
https://tweakers.net/prod...2/edifier-tws200-wit.html
Ik heb ze ook, ook voor videobellen.. alleen heel sterk het gevoel dat ik beter hoor hoe slecht de microfoons van mijn collega's zijn... Vooral de hoge tonen.. herken jij dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:15
red bull schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb ze ook, ook voor videobellen.. alleen heel sterk het gevoel dat ik beter hoor hoe slecht de microfoons van mijn collega's zijn... Vooral de hoge tonen.. herken jij dit?
Nee, herken ik niet. Wel soms wat gekraak als anderen spreken, maar dat is voor mij nu niet duidelijk of dat dit aan de ander of aan de earbuds liggen. Met muziek heb ik het totaal niet.

Hoe zit het met verbindingsproblemen bij jou? Bij mij soms erg wisselvallig waardoor er maar 1 earbud werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door BytePhantomX op 16-09-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
SubSun schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:08:
Uiteindelijk gewoon besteld bij Eardopes. AliExpress was 9 euro goedkoper, maar had geen zin om een maand te wachten.. nu had ik ze de volgende dag al in huis.

Erg fijne oordopjes. In eerste instantie leken ze iets los te zitten, maar ook tijdens het sporten blijven ze goed zitten (gebruik de kleinste maat dopjes). Ook bij langer gebruik krijg ik geen last. Geluid is uitstekend, zeker voor deze prijs.

De SoundPEATS kwamen niet het beste uit de tests in deze prijsklasse, maar voor mij was ook de kwaliteit van de microfoon belangrijk. Hierop scoorde dit setje wel hoog. Heb namelijk regelmatig conference calls (via laptop). Tot nu nog geen klachten gehad, dus volgens mij zit dat ook wel goed.

Enige minpunt is dat het volume niet zo hard gaat als bij mijn vorige setje. Maar goed, zo vaak heb ik ze niet op max staan. Al met al zeer tevreden.
Groot gelijk. Ik koop ook altijd in NL zelf. Bij Aliexpress betaal je 9 euro (volgens mij zelfs maar 7 euro) meer, de verzending bij de shop die je noemde in NL is ook gratis (alleen sneller: bezorging in 1 dag) én uiteindelijk zijn de extra kosten die je betaalt voor de belasting en niet voor de shop.

Maar goed, ik heb de Truengine 3 SE nog steeds en ik ben er super tevreden over. Ik heb ze vergeleken met de Jabra 75t van m'n vriendin (oordopjes van 100 euro duurder) en ik ben toch echt van mening dat de SoundPEATS beter geluid hebben. En m'n vriendin vindt er hetzelfde van O+ lol.

Ik zie trouwens dat in dit topic 2 oordopjes weleens door elkaar worden gehaald. De SoundPEATS Truengine 3 SE & de SoundPEATS Truengine SE. De eerst genoemde is de meest recente versie. En zijn oordopjes die beter klinken. De SE hebben zwarte knopjes, de 3 SE hebben bronzen touch bedieningsplaatsjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
ctuxboy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:45:
Na enkele maanden goede ervaring met de Grundig Airbuds van de Action, heb ik één oortje (R) die opeens heel stil klinkt.
Iemand enig idee hoe deze te resetten? (in de hoop dat het R-oortje opnieuw 'luidt' klinkt)
Ik had iets gelijkaardigs met mijn Bomaker Sifi's. Bleek dat het 'gaasje' in het oortje verstopt zat. Even afspoelen onder de kraan met heet water, laten drogen en terug plaatsen en het was opgelost.

Doordat het gaasje in stof vervaardigd is kan je dit niet erg vaak doen, dan komen de geweven draadjes los. Ook is de cirkelvormige dubbelzijdige plakband waarmee het gaasje in het oortje bevestigd wordt er niet op voorzien om vaak los te halen en terug te plaatsen.

Ik heb uiteindelijk op AliExpress metalen gaasjes gekocht. Wel even nameten welke grootte je precies nodig hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Ik heb net de Mpow Flame Lite binnen.
Ze klinken lekker vol, wel bass heavy, maar voor tijdens het sporten is dat prima. Zit een mooi doosje bij met USB-C. Bereik is prima, kan m'n telefoon laten liggen en heb op de hele benedenverdieping(65m2) ontvangst.
Pasvorm lijkt perfect. Binnenkort eens mee hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Cooni schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:42:
[...]

Ik had iets gelijkaardigs met mijn Bomaker Sifi's. Bleek dat het 'gaasje' in het oortje verstopt zat. Even afspoelen onder de kraan met heet water, laten drogen en terug plaatsen en het was opgelost.

Doordat het gaasje in stof vervaardigd is kan je dit niet erg vaak doen, dan komen de geweven draadjes los. Ook is de cirkelvormige dubbelzijdige plakband waarmee het gaasje in het oortje bevestigd wordt er niet op voorzien om vaak los te halen en terug te plaatsen.

Ik heb uiteindelijk op AliExpress metalen gaasjes gekocht. Wel even nameten welke grootte je precies nodig hebt. :)
Bedankt voor de tip!
Wel toevallig dat beide oortjes dit opeens hebben, maar is zeker het proberen waard.
Komende dagen zal ik dit eens nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik ben ook weer op zoek naar nieuwe budget doppen. Ik was tevreden over de Tronsmart Spunky Beat in zijn algemeenheid en een fijne bass. Helaas binnen een jaar kapot gegaan. Toen de Edifier X3 gekocht obv een review site die veel budget doppen test (https://www.scarbir.com). Deze vind ik echter erg tegenvallen. Heel vlak geluid en nagenoeg geen bass. De verschillende tips geprobeerd maar geen verbetering.

Welk merk/type raden jullie tegenwoordig aan. Ik vind het wel lekker dat een goede bass in zit. Het hoeft dus niet hifi precies/gedetailleerd. Gewoon prima doppen voor een lekker pumping muziekje tijdens het rennen of fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
bsmpower schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:16:
Ik ben ook weer op zoek naar nieuwe budget doppen. Ik was tevreden over de Tronsmart Spunky Beat in zijn algemeenheid en een fijne bass. Helaas binnen een jaar kapot gegaan. Toen de Edifier X3 gekocht obv een review site die veel budget doppen test (https://www.scarbir.com). Deze vind ik echter erg tegenvallen. Heel vlak geluid en nagenoeg geen bass. De verschillende tips geprobeerd maar geen verbetering.

Welk merk/type raden jullie tegenwoordig aan. Ik vind het wel lekker dat een goede bass in zit. Het hoeft dus niet hifi precies/gedetailleerd. Gewoon prima doppen voor een lekker pumping muziekje tijdens het rennen of fietsen.
Dat hangt echt compleet af van je budget.
Ik zag wel dat de *snip spam*. Die zijn nu 149 euro.

Maar ik zou gaan voor SoundPEATS Truengine 3 SE. Die zijn 50 euro en *snip spam*. En op Google zie ik eigenlijk alleen maar goede reviews over die oordopjes.

Ik denk alleen dat deze oordopjes meer voor geluidsfijnproevers zijn. Als je zwaardere bas wil, zou ik misschien eerder voor andere oordopjes gaan. Waarom koop je niet de Tronsmart Spunky Beat weer? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bsmpower schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:16:

Blijft een lastig ding. Wat een ander veel bas vindt kan jij misschien weer te beperkt vinden.
Ik heb zelf de Bomaker Sifi (eerste versie) waarvan ik vind dat er een mooi laag in zit. Ook de Fiil T1X hebben een mooi geluid, de bas gaat misschien iets minder diep dan bij de Sifi's maar nog altijd genoeg om plezierig naar edm ed te kunnen luisteren.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
13art schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:05:
[...]

Blijft een lastig ding. Wat een ander veel bas vindt kan jij misschien weer te beperkt vinden.
Ik heb zelf de Bomaker Sifi (eerste versie) waarvan ik vind dat er een mooi laag in zit. Ook de Fiil T1X hebben een mooi geluid, de bas gaat misschien iets minder diep dan bij de Sifi's maar nog altijd genoeg om plezierig naar edm ed te kunnen luisteren.
De Edifier X3 die ik nu heb mist compleet bass. Misschien een foutief exemplaar want hij komt er heel goed af in testen... Bedankt voor je tips, ga er eens verder in duiken.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ik heb nu al een tijdje de QCY QS2 (T2C) en ben op zoek naar een nieuw paar. Over de QS2 was ik altijd best tevreden qua geluid en bereik. De batterij gaat nu echter niet zo lang meer mee helaas. Daarom ben ik op zoek naar een nieuw setje.
De QS2's geven voor mij een heel diepe en volle bass en dat zoek ik ook een beetje in het nieuwe setje. Ik heb de QCY T5's uitgeprobeerd en die hebben voor mij te weinig low bass bijvoorbeeld, dus die vielen af. Bovendien zaten ze niet stevig in m'n oren. Qua soundstage ga ik er met een nieuw setje ten opzichte van de QS2's al snel op vooruit neem ik aan.

Ik heb in overweging de Haylou GT1 Plus (Lekker goedkoop, maar lees soms over verbindings drops? Qua uiterlijk, en misschien dus ook de fit, vergelijkbaar met de QS2 die ik nu heb), SoundPEATS TrueDot, Edifier X3 (Ik lees gemengde recensies over de bass. De een vind hem diep en punchy, de ander meer afwezig), Fiil T1X of Fiil T1XS (Welke van de twee is de betere? Ik lees soms dat de eerste versie betere bass heeft, maar de tweede een betere overall stage).

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 23-09-2020 14:20 ]

• nadroJ
Zit een beetje met hetzelde @cordonbleu, maar het gaat mij dan vooral om een verbeterde belkwaliteit die met de QS2 redelijk belabberd is. In een stille omgeving goed te doen, maar bij een beetje omgevingsgeluid ben onverstaanbaar. Bij de QS2's krijg je wel echt veel voor weinig geld, dus waarom niet nog zo'n setje? Ik neig zelf naar de SoundPEATS Truengine 3 SE, maar met 50 euro zijn die wel een stuk duurder dan de 15 euro die ik voor de QS2 betaald heb.

Sowieso schrijf je zo!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

cordonbleu schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:08:

Ik heb in overweging de Haylou GT1 Plus (Lekker goedkoop, maar lees soms over verbindings drops? Qua uiterlijk, en misschien dus ook de fit, vergelijkbaar met de QS2 die ik nu heb), SoundPEATS TrueDot, Edifier X3 (Ik lees gemengde recensies over de bass. De een vind hem diep en punchy, de ander meer afwezig), Fiil T1X of Fiil T1XS (Welke van de twee is de betere? Ik lees soms dat de eerste versie betere bass heeft, maar de tweede een betere overall stage).
Eigenaar van Haylou GT1 Plus hiero. Ik heb geen last van verbinding drops. Gebruik ze voor muziek en telefonie icm mijn Mi 9T en daarnaast veel icm met mijn laptop voor zoom/skype. Werkt allemaal vrij soepel. Alleen de bediening, soms... :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• red bull

red bull

Keeps me awake !

bsmpower schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:25:
[...]

De Edifier X3 die ik nu heb mist compleet bass. Misschien een foutief exemplaar want hij komt er heel goed af in testen... Bedankt voor je tips, ga er eens verder in duiken.
Misschien helpt een equalizer? ik vind ze ook wat tam.. van wat ik hier heb liggen is de volgorde van Bas van sterk naar zwak:
  1. KZ ZS2
  2. QCY T5
  3. Edifier X3
  4. Edifier TWS 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:01
red bull schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:22:
[...]

Misschien helpt een equalizer? ik vind ze ook wat tam.. van wat ik hier heb liggen is de volgorde van Bas van sterk naar zwak:
  1. KZ ZS2
  2. QCY T5
  3. Edifier X3
  4. Edifier TWS 200
Nog een kleine aanvulling op het lijstje: sinds een maandje heb ik de Anker Soundcore Liberty Air 2. Echt by far de beste die ik gehad heb. Super fijn geluid, bediening is spot on, goede ondersteunende app met oa te programmeren touchfuncties. Maar ook fijne equalizer-mogelijkheden. Verder lekkere lange batterijduur. Met de case er bij in totaal dik 25 uur. Belkwaliteit is ook kraakhelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
thunder68 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:54:
[...]

Nog een kleine aanvulling op het lijstje: sinds een maandje heb ik de Anker Soundcore Liberty Air 2. Echt by far de beste die ik gehad heb. Super fijn geluid, bediening is spot on, goede ondersteunende app met oa te programmeren touchfuncties. Maar ook fijne equalizer-mogelijkheden. Verder lekkere lange batterijduur. Met de case er bij in totaal dik 25 uur. Belkwaliteit is ook kraakhelder.
Grappig hoe persoonlijk de ervaring geluid eigenlijk is. Ik vond de Libtery air 2 dus helemaal niks. Ik kreeg het geluidsbeeld maar niet op een voor mij prettige manier. Altijd miste er wel iets in het geluid of wat het teveel van het één of het ander. Heb ze dan ook snel weer terug gestuurd. Kreeg toen de optie om de Libtery 2 Pro gratis te proberen en die klonken al een stuk beter.

• thunder68
  • Laatst online: 22:01
13art schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:18:
[...]

Grappig hoe persoonlijk de ervaring geluid eigenlijk is. Ik vond de Libtery air 2 dus helemaal niks. Ik kreeg het geluidsbeeld maar niet op een voor mij prettige manier. Altijd miste er wel iets in het geluid of wat het teveel van het één of het ander. Heb ze dan ook snel weer terug gestuurd. Kreeg toen de optie om de Libtery 2 Pro gratis te proberen en die klonken al een stuk beter.
Klopt, Ik had hiervoor de nieuwe Teufel Airy TWS. Kwamen goed uit de testen maar bij mij bevielen ze niet. veel te veel hoge tonen en erg weinig bas. Met andere dopjes er op ging het veeel beter (mandarin orange dopjes). Alleen als die dopjes er op zaten pasten ze niet meer goed in de oplaadcase. Dus die heb ik terug gestuurd. M'n zoon was er juist laaiend enthousiast over. heeft alles met pasvorm te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit topic gaat over goedkope draadloze oortjes. Ik heb geen idee waar de grens ligt qua prijs, maar ik heb gisteren voor onder de 50 euro de JBL Tune 125 TWS van v&a gekocht, nieuw in de verpakking. Blijkbaar is er een actie geweest waarbij die dingen weggegeven werden, er staan er nog enkele te koop op v&a als iemand interesse heeft.
De accuduur is ongeveer verdubbeld vergeleken met de voorloper (120TWS) en Bluetooth 5 en usb-c zijn andere verbeteringen. Geen idee of het wat is, maar ik vond het wel een gokje waard (ik heb redelijk wat JBL-spul in huis, ben er erg tevreden over).

Edit: qua geluid sowieso een duidelijke vooruitgang t.o.v. mijn QCY T5's. Ze zijn wat zwaarder, voelen minder stabiel in mijn oren (alhoewel ik geprobeerd heb ze te verliezen door te springen en te rennen, ze bleven prima zitten). Maar het geluid is echt een klasse beter, ook met bellen. Prima bas zonder in te boeten op het midden en het hoog.

[ Voor 22% gewijzigd door zacht op 29-09-2020 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Nu online

Whaam

Meer beter

Heb inmiddels al een tijd zowel de soundPEATS trueDots als QCY-QS2 in huis, en flink getest.

De accuduur van de soundPEATS valt me alles mee ondanks de lage accucapaciteit (310mAH), ruim anderhalve week elke avond ongeveer een half uur in, met de laatste wandeling met de hond.

De QS2 is wat dat betreft met mijn incidentele gebruik helemaal top, die moeten makkelijk een maand meegaan :’)

Qua pasvorm zitten de soundPEATS me beter. Induwen en ze zitten goed, de QCY moeten altijd nog even worden gewiebeld voor de fit goed is. Plus die laatste zitten zo vacuum dat lostrekken oncomfortabel is. De maten opzet dopjes zijn bij beide gelijk.

Geluidskwaliteit is moeilijk onderscheid in te maken, bij beide prima. De PEATS klinken een klein beetje voller, helderder, in mijn opinie.

Waar ik wel issues mee heb is de bediening. Bij de PEATS is dat touch, en dat is wennen. Ik tap vaak mis, net op de verkeerde plek, of iets te zacht ofzo. Het is zelfs wel eens gebeurd dat de oordopjes besloten iemand te bellen terwijl ik alleen maar pauze wilde.
De QS2 heeft “echte” knoppen, maar daarvan is het gevolg dat ik soms de doppen uit de juiste fit druk, waardoor ik weer moet fiddlen om de juiste plaatsing in m’n oor terug te vinden.

Voor mij persoonlijk grijp ik dus vaker naar de SoundPEATS trueDots dan naar de QCY QS2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyH93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-01-2021
Hi allen,

Gisteren heb ik na wat research de QCY T5's besteld. Het geluid bevalt me opperbest en ook bellen ging prima, zeker voor deze kosten.

Echter wat me opvalt is dat er een behoorlijke ruis hangt zodra ik een media-app open, muziek afspeel of aan het bellen ben. Gezien een hoop van jullie als ik het zo lees de T5's hebben, vroeg ik me af of dit normaal is of opnieuw bestellen toch het devies is.

Het is namelijk wel zodanig storend dat ik ze niet kan gebruiken zonder omgevingsgeluid. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
JordyH93 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:41:
Hi allen,

Gisteren heb ik na wat research de QCY T5's besteld. Het geluid bevalt me opperbest en ook bellen ging prima, zeker voor deze kosten.

Echter wat me opvalt is dat er een behoorlijke ruis hangt zodra ik een media-app open, muziek afspeel of aan het bellen ben. Gezien een hoop van jullie als ik het zo lees de T5's hebben, vroeg ik me af of dit normaal is of opnieuw bestellen toch het devies is.

Het is namelijk wel zodanig storend dat ik ze niet kan gebruiken zonder omgevingsgeluid. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik gebruik de t5's nu ruim een maand dagelijks voor thuiswerk met veel Spotify en teams bellen maar nauwelijks last van ruis. Alleen als de Spotify app start terwijl de t5's al gepaired zijn met mijn laptop totdat muziek start, daarna geen last van. Als Spotify al open staat en ik dan de dopjes uit de case pak helemaal geen ruis.

Belkwaliteit vind ik dan weer matig, dat doet mijn mijn bedrade setje van 5 euro stukken beter.

Maar de vrijheid van geen draden vind ik dan wel weer heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mijn Haylou's spelen niet netjes met mijn nieuwe Garmin Vivosmart 4S sportwatch... Ze zetten zichzelf uit na 10 minuten. Hebben jullie hier ook last van bij andere TWS dopjes?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
XanderDrake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:34:
Mijn Haylou's spelen niet netjes met mijn nieuwe Garmin Vivosmart 4S sportwatch... Ze zetten zichzelf uit na 10 minuten. Hebben jullie hier ook last van bij andere TWS dopjes?
Veel in ears hebben een automatische uitschakelfunctie als ze niet gebruikt worden. Lijkt er op dat ze het niet herkennen als dat ze aan staan en zich daarom uitschakelen (even aangenomen dat de accu niet gewoon op is ;) )Hebben de Haylou's deze functie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dabrainz
Ik heb mijn FILL T1XS setje een week of 2 geleden binnen gekregen. Heb er €46 voor betaald bij Aliexpress en ze waren met 1,5 week in huis, erg tevreden over de levering. Ik was voornamelijk op zoek naar oortjes voor tijdens het sporten en eventueel voor tijdens het werk. Daar gebruikte ik nu nog een Skullcandy Crushr Wireless, maar dat gaf toch aardige zweet-oren bij 8 uur gebruik. Wel graag met een degelijke bass voor de muziek tijdens het sporten, maar ook capabel om rock/metal/klassiek goed weer te geven. Gezien de al positieve review van Scarbir over de T1X en het feit dat de review van de T1XS nog lovender was ben ik hiervoor gegaan.

Ik had tijdens mijn zoektocht de Grundig earbuds van de Action á €9,95 in gebruik. De dopjes hadden een randje van, waarschijnlijk, de spuitgietmal. Dit voelde in m'n gehoorgang vrij scherp en daardoor oncomfortabel aan. Waarschijnlijk wenden mijn oren er aan, want ik kreeg er steeds minder last van.
Het geluid was, voor dit bedrag, goed genoeg om lekker mee te sporten. Ze bleven ook prima zitten en ik was blij verrast.
De accuduur zou 1,5-2 uur zijn, dit klopte ook wel redelijk. Wel had ik het idee dat het doosje ze niet altijd helemaal vol laadde, ook al zou er nog genoeg pit in het doosje hebben gezeten volgens de lampjes. Dit uitte zich in wegvallende verbinding van één van de oortjes, wat opgelost werd door ze nogmaals op te laden met de lader van het doosje in het stopcontact.
Voor €9,95 kun je niet veel verwachten, maar ik denk dat je als je echt aan een budget zit en geen audiofiel bent, je hier prima mee vooruit kunt. Kleine aanrader is dan misschien wel om alsnog wat andere dopjes te bestellen om het comfort te verbeteren.

De FILL T1XS wordt geleverd met een verzameling aan dopjes in verschillende formaten, 3 sets in de doos + 1 op de oortjes, en daarnaast ook nog 2 andere rubberen 'sportringen' die de dopjes beter vast zouden moeten houden in je oren.
De dopjes waar ze mee geleverd werden waren niet mijn ding, maar ik vond het lastig te plaatsen of ze te klein of te groot waren. Ik ben eerst groter gaan proberen, maar daar vielen ze mee uit of veranderde het geluid doordat, waarschijnlijk, het flapje m'n gehoorgang blokkeerde. Uiteindelijk bleken de kleinste dopjes goed voor mijn oren, al kan mijn rechter oor misschien nog wel een kleiner dopje gebruiken. Misschien dat ik hier nog wel naar op zoek ga. Toch zitten ze nu erg comfortabel, ze vallen niet uit tijdens het sporten en het geluid blijft gelijk.
Het geluid is echt subliem. Een warm geluid met genoeg punch in de bass. Wat een verschil met de Grundig oortjes. Ik heb wel meteen de FILL+ app gedownload. Die ondersteunde toen ik de oortjes binnen kreeg de T1XS nog niet buiten China, maar met de update van gisteren wel! Ik kon ze laten herkennen als T1X dopjes, waardoor ik wel toegang had tot de equalizer. Duidelijk een hoorbaar verschil tussen de verschillende settings. Aangezien ik nogal een variërende muzieksmaak heb is dit wel fijn.
Toen ik ze binnenkreeg sprak de spraakassistente Chinees. Dit was niet aan te passen, tot de update van de app van gisteren. Zo heb ik op de eerste dag per ongeluk de 'Ambient mode' aangezet en had ik geen idee wat er gebeurde, want ik versta geen Chinees. ;) Ik liep op dat moment buiten en hoorde ineens heel veel wind ruis. Pas toen ik het gekletter van het winkelwagentje goed hoorde realiseerde ik me dat het de ambient mode was. Maar goed, nu met de app-update herkent de app ze als T1XS oortjes en praat ze ook Engels.
De ambient mode werkt prima om te horen dat er iets is. Je hoort verkeer aankomen en bent niet helemaal afgesloten van de buitenwereld. Echter, ik heb wisselende ervaringen met het horen van pratende mensen. De ene keer kan ik mensen prima verstaan, de andere keer hoor ik ze amper. Dat heeft vast te maken met eventuele andere geluiden die hij oppikt, maar het is voor mijn wisselende locaties niet consequent genoeg om ze in te houden als ik met iemand praat. Daarnaast vind ik dat sowieso wat ongeïnteresseerd overkomen, maar dat terzijde.
Al met al een aanrader. Ik vind persoonlijk het geluid mooier dan van de Galaxy Buds + van m'n vriendin en dat voor minder dan de helft van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
EcoR schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik de t5's nu ruim een maand dagelijks voor thuiswerk met veel Spotify en teams bellen maar nauwelijks last van ruis. Alleen als de Spotify app start terwijl de t5's al gepaired zijn met mijn laptop totdat muziek start, daarna geen last van. Als Spotify al open staat en ik dan de dopjes uit de case pak helemaal geen ruis.

Belkwaliteit vind ik dan weer matig, dat doet mijn mijn bedrade setje van 5 euro stukken beter.

Maar de vrijheid van geen draden vind ik dan wel weer heel fijn.
Tot nu toe vind ik de SoundPEATS Truengine 3 SE qua microfoon de beste. Ik heb nooit dat iemand aangeeft dat hij/zij me niet goed verstaat. Hij is *snip spam*. Eén van de redenen dat ik hem heb gekocht. In het artikel wordt ook aangegeven dat het voor fabrikanten van bluetooth oordopjes veel moeilijker (en duurder in productie) is om draadloze oordopjes een goede microfoon te geven. Duurder dan bij bedrade oordopjes. Blijkbaar kost het veel 'kracht' op een chipset om het signaal van de mic door te sturen naar het device en omgekeerd. Maar goed, de Truengine 3 SE slaagt daar dus behoorlijk goed in met (als ik het goed heb) de QCC3020 chipset: *snip spam*

T5 is qua bellen inderdaad een stuk minder, maar je bent wel verstaanbaar. Met name voor videovergaderingen voor werk waren de QCY T5 niet goed genoeg voor me. Daarvoor gebruik ik altijd de SoundPEATS Truengine 3 SE. En soms de Jabra 75t van m'n vriendin. Overigens zag ik dan voor die laatst genoemde een nieuwe versie uitkomt: *snip spam*. De Jabra 85t met ANC.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gisteren de Haylou GT1 Plus binnen gekregen uit China. Qua geluid vergelijkbaar met de QCY T5. En ze zijn echt heel erg compact. Bellen is een no-go trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

zacht schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:27:
Gisteren de Haylou GT1 Plus binnen gekregen uit China. Qua geluid vergelijkbaar met de QCY T5. En ze zijn echt heel erg compact. Bellen is een no-go trouwens.
Goed dat je ze even vergelijkt. Ik heb ook GT1's en voor mij is bellen een mixed bag. In veel gevallen lukt het niet goed, maar als ik stil zit of in huis rondloop, werkt het prima. Daarnaast gebruik ik ze ook voor online meetings (Skype, Zoom etc) en dat gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Iemand deze misschien al geprobeerd?

Van de lidl: 19,99

SILVERCREST® True Wireless Bluetooth® In-Ear oordopjes
Super hip en handig in compacte laadbox
Speeltijd: ca. 3 uur
Laadtijd oordopjes: ca. 1,5 uur

https://www.lidl-shop.nl/...-Ear-oordopjes/p100309543

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wii4all schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:55:

Vind vooral de laadtijd en speeltijd voor dit bedrag ondermaats.

De QCY Q1 halen al 4 uur en zijn in no-time weer opgeladen. Verder is er naar mij een setje
Edifier X3 onderweg, voor 18 euro, en die halen 5 tot 6 uur speeltijd.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 21-10-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu 2 maanden de Fiil T1X geprobeerd. Er zit echt in heerlijk geluid in. Het was in het begin even wennen ten opzichte van de Bomaker Sifi die ik ook heb. De Fiil T1X klinken met wat gedetailleerder dan de Sifi en zijn daarmee wat minder vergevingsgezind. Het enige nadeel is, en daardoor ga ik ze maar weer verkopen, is dat ik met mij oren geen prettige fit krijg. Erg jammer want wat het geluid betreft hoeven ze echt niet weg. Misschien dat ik de Fiil T1 Pro ga proberen, maar die wordt nog niet ondersteund door de Fiil app. Ze schijnen een anderen fit te hebben, dus wellicht dat die wel goed zitten. Ook overweeg ik nog de Jabra Elite 75T maar die zijn weer een stuk duurder, is dat het wel waard? Kortom weer één en al luxe problemen ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 25-10-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:55:

Voor dat geld heb je ook 'gerenomeerde goedkope' TWS-jes.
Ik vond deze video wel interessant:
YouTube: Which $20 Budget TWS Should You BUY?! - Xiaomi/QCY/Haylou Buying Guide

Zelf heb ik de Haylou GT1 Plus en de QCY T5, over beide erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Er zijn nieuwe buds van oneplus:

OnePlusBudsZ

https://www.oneplus.com/n...paign=Buds_Z_product_page

59 euro

20 hours of battery life
Water and sweat resistance

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
@zacht Ik zelf zit er over te denken om ook de Haylou GT1 te kopen.. Maar dan voornamelijk voor hardlopen. Sport je er ook mee toevallig? Zo ja, vallen ze dan niet uit ?

[ Voor 24% gewijzigd door Possible op 08-11-2020 13:08 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Possible schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
@zacht Ik zelf zit er over te denken om ook de Haylou GT1 te kopen.. Maar dan voornamelijk voor hardlopen. Sport je er ook mee toevallig? Zo ja, vallen ze dan niet uit ?
Bij mij niet. Maar het hangt neem ik aan wel van je oren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
zacht schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:42:
[...]

Bij mij niet. Maar het hangt neem ik aan wel van je oren af.
Oke thanks! Toch maar even proberen. En noise cancelation .. werkt dat een beetje oke ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Possible schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:07:
[...]

Oke thanks! Toch maar even proberen. En noise cancelation .. werkt dat een beetje oke ?
Dat is passief, niet actief. Oftewel: als je oren goed afsluiten dan hoor je minder van buitenaf ;). In zoverre heeft elke in-ear met ear-tips noise cancellation. Qua volume gaan ze overigens een stukje harder dan de QCY T5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
Tranze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:45:
Ik heb net de Mpow Flame Lite binnen.
Ze klinken lekker vol, wel bass heavy, maar voor tijdens het sporten is dat prima. Zit een mooi doosje bij met USB-C. Bereik is prima, kan m'n telefoon laten liggen en heb op de hele benedenverdieping(65m2) ontvangst.
Pasvorm lijkt perfect. Binnenkort eens mee hardlopen.
Ik zit al een tijdje te zoeken naar oordopjes welke goed geluid geven en die ook blijven zitten met hardlopen.
Ben dan ook benieuwd wat jouw ervaring is of ben je niet meer wezen hardlopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
@LogiZ5500 zeker wel!
1e paar via Ali had een defect oortje, dat wilde niet opladen... Gelukkig geld terug gekregen!
Toen via Amazon nog een tweede paar besteld. Die doen het goed. Ze blijven goed zitten tijdens hardlopen. Overmatig zweten tijdens een Zwift sessie op de fiets is ook geen probleem.
Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@zacht Nog even terugkomen op die oordopjes. Op Bol.com zie ik nu meerdere varianten.. Ook de GT2 (opvolger)

Of Haylou GT1 Plus schijn je dus te hebben. Welke zou ik nu moeten kopen voor in de schoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Tranze schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:22:
@LogiZ5500 zeker wel!
1e paar via Ali had een defect oortje, dat wilde niet opladen... Gelukkig geld terug gekregen!
Toen via Amazon nog een tweede paar besteld. Die doen het goed. Ze blijven goed zitten tijdens hardlopen. Overmatig zweten tijdens een Zwift sessie op de fiets is ook geen probleem.
Ik ben er blij mee!
Oh dat is mooi. Gelukkig ook geld terug gehad!
Na het een en ander gelezen te hebben over tegen vallende ANC bij TWS oordopjes toch maar zojuist de Mpow M30 plus besteld op Ali.

Deze werd meer maals heel positief beoordeeld.
Zie ook: https://www.scarbir.com/tws/mpow-m30-review

Zal nog wel even duren voor ze binnen komen, maar ben heel benieuwd!
Iemand al ervaring met deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tranze schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:22:
Ik ben er blij mee!
Alleen wij weten nog steeds niet welke precies jij blij mee bent... mss willen anderen dezelfde ook bestellen... een handig linkje mss? :) Een 2e paar van hetzelfde of?

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 11-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Sorry dat viel een beetje weg omdat ik geen quote gebruikte. Gaat over de Mpow Flame Lite!
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/615k3EwupDL._AC_SX466_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tnx... vind de reviews op Amazon sterk verdeeld, ook al is 59% tevreden. Er komt toch nog vrij veel uitval van 1 oortje voor...
De klachten over de bas zijn te divers om er iets zinnigs over te zeggen.
Ben benieuwd hoe jij de duurzaamheid gaat ervaren. Mijn 5S oortjes met draad doen het nog goed... maar dat gaat ergens vast een keer ophouden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:58:
@zacht Nog even terugkomen op die oordopjes. Op Bol.com zie ik nu meerdere varianten.. Ook de GT2 (opvolger)

Of Haylou GT1 Plus schijn je dus te hebben. Welke zou ik nu moeten kopen voor in de schoen?
Ik heb geen ervaring met de GT2, daar zou je even Google of YouTube voor moeten raadplegen. Wat ik wel weet is dat de GT1 Plus en de GT1 Pro een betere chipset hebben dan de 'normale' GT1, en dat zover ik weet het enige verschil tussen de Plus en de Pro het oplaaddoosje is. Die van de Pro is een stuk groter, en zal ongetwijfeld de oortjes vaker kunnen opladen. De Plus is in feite de Pro in het doosje van de 'normale' GT1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Voor de SoundPEATS Truengine 3 SE bezitters: Hoe is het geluid met een MacBook en icm MS Teams? Ik heb de QCY T2C en MS Teams loopt gewoon niet lekker op de MacBook. Sowieso is de mic van de QCY niet top. Wil dus vooral voor bellen de SoundPEATS kopen. Iedereen nog steeds tevreden over de 3 SE?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries21
  • Laatst online: 10-09 09:59
Lees hier veel mensen die ervaring hebben met de SoundPEATS 3 SE nu is de nieuwe er ook de SoundPEATS H1 website deze is alleen via indiegogo te bestellen Iemand daar ervering mee?

Hier een vergelijking tussen de SoundPEATS 3 SE en de SoundPEATS H1 vind de H1 toch heel stuk mooier klinken.

en Iemand die toevallig de H1 al heeft?

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
@jdevries21 Als ik zo snel kijk zie ik alleen nog dat je een pre-order kunt plaatsen. Hij is ook relatief een stuk duurder dan de 3 SE. De reviews die hun eigen site staan zijn natuurlijk zeer positief.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
Possible schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:58:

Voor de duidelijkheid: de GT2 is niet de opvolger van de GT1 (plus). Hoewel dat chronologisch natuurlijk wel aannemelijk zou zijn. De Haylou GT1 plus is een prima optie voor kinderen, omdat het een van de kleinste oordopjes zijn in die klasse: *snip spam*. De GT2 heeft eigenlijk als enige toffe feature dat het een ingebouwd usb-kabeltje heeft in de oplaadcase: *snip spam*

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geefmede5
nadroJ schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:37:
Voor de SoundPEATS Truengine 3 SE bezitters: Hoe is het geluid met een MacBook en icm MS Teams? Ik heb de QCY T2C en MS Teams loopt gewoon niet lekker op de MacBook. Sowieso is de mic van de QCY niet top. Wil dus vooral voor bellen de SoundPEATS kopen. Iedereen nog steeds tevreden over de 3 SE?
Ik vind de SoundPEATS Truengine 3 SE echt prima voor teams vergaderingen. Ze hebben *snip spam* een testje uitgevoerd waar je een voice record kan horen gemaakt met de Truengine 3 SE. Het geluid is een stuk beter dan menig andere oordop. Wat mij betreft het beste van alle oordopjes rond die prijs.

Bij QCY lijkt het wel of de chipset niet sterk genoeg is om alle signalen naar m'n laptop door te sturen. Ik ben altijd onverstaanbaar als ik met m'n QCY T5 videovergader. Met de 3 SE heb ik dat nooit. Misschien dat dat iets te maken heeft met de dual drivers van de 3 SE waar in beide oordopjes een afzonderlijke driver (met eigen rekenkracht) zit.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:06 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

geefmede5 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:07:
Voor de duidelijkheid: de GT2 is niet de opvolger van de GT1 (plus). Hoewel dat chronologisch natuurlijk wel aannemelijk zou zijn. De Haylou GT1 plus is een prima optie voor kinderen, omdat het een van de kleinste oordopjes zijn in die klasse: *snip spam*. De GT2 heeft eigenlijk als enige toffe feature dat het een ingebouwd usb-kabeltje heeft in de oplaadcase: *snip spam*.
Ik heb deze review doorgenomen en zelf even rond gezocht qua info over de GT2. En is verbazend genoeg inderdaad geen opvolger, maar redelijk anders. De Qualcomm chipset van de GT1 Plus (welke ik heb) is beter denk ik, maar de GT2 heeft allerlei praktische voordelen, zoals grotere accu, ingebouwde platte laadkabel en fysieke knoppen op de dopjes.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33
Diverse draadloze oortjes gekocht, bewust niet de aller aller duurste. Mijn ervaring tot nu toe is dat de Fiil T1 Pro mij veruit het beste bevallen. Deze is zelfs beter dan de T1X. Heel heel mooi geluid. Bellen indoors prima, outdoors met wandelen ook.
Reviews: https://www.youtube.com/watch?v=lalTCLbFWR8 op Youtube en
op Scarbir: https://www.scarbir.com/tws/fiil-t1-pro-review
Echt een fantastisch geluid, aanrader. Ook blijven ze heel goed in het oor zitten.
Doe er jullie voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Even een korte ervaring van TWS oordoppen:
Ik heb via Ali de Mpow X3 Active Noise Cancelletion oordopjes besteld (43euro verzonden uit Spanje 7 daagse levering)
Dit model is in-ear met staafjes.
Ik stond versteld van de weergave van muziek, heel vol en mooi geluid. Ook prima bass aanwezig.
Hoewel ik geen audio freak ben ofzo.

Zitten goed in de oren, kan ermee hardlopen en bellen gaat ook prima.
Versterkt wel het windgeruis flink, dus ANC uit zetten lijkt dan beter.
Koppelen gaat ook soepel!

[ Voor 5% gewijzigd door LogiZ5500 op 20-11-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Mpow Mbit S bezitters in dit forum, die hun ervaringen willen delen?
https://www.scarbir.com/tws/mpow-mbit-s-review

Ik wilde met Black Friday eigenlijk de QCY T5 halen, na het lezen van de review en het zien van de positieve reacties hier in het topic.

Maar heb toch gekozen voor de MPOW; vanwege het hebben van USB-C, volume controls.
Qua geluid hebben ze meer focus op bass en lagere tonen,wat voor mijn muzieksmaak (Hardstyle) perfect is.

Twijfels of ik wel een goede aankoop heb gedaan zijn groot |:(

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hoe is het windgeruis zonder ANC @LogiZ5500 ? Mijn huidige oortjes met earhooks ruisen verschrikkelijk. Ik had bedacht dat ANC hier zou helpen, maar ik lees eerder tegenovergestelde berichten.

Twijfel tussen die X3's, Aukey EP-N5 of Fiil T1XS

• LogiZ5500
Frenz64 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:
Hoe is het windgeruis zonder ANC @LogiZ5500 ? Mijn huidige oortjes met earhooks ruisen verschrikkelijk. Ik had bedacht dat ANC hier zou helpen, maar ik lees eerder tegenovergestelde berichten.

Twijfel tussen die X3's, Aukey EP-N5 of Fiil T1XS
Ik ben alleen nog aan het wandelen geweest met de hond. Zonder ANC geen ruis, maar dan is mijn snelheid dan ook geen 20kmpu.
Kom er nog wel op terug.

Er zit trouwens wel enige vertraging in geluid weergave bij het kijken van video. Net niet synchroon tussen beeld en geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eind 2016 kocht ik de AirPods meteen toen ze uitkwamen en was er zeer content mee.

Voor vrouw en dochter vorig jaar via dit topic twee setjes QCY T5 gescoord met een stuk beter geluid dan de Airpods :) En dat voor €25,-

Nu zijn de batterijen op van de AirPods en ben ik wat gaan zoeken, ik houd wel van het design, ook omdat ik er veel mee bel. Ik ben uitgekomen bij de SoundPEATS TrueAir2 dankzij de review van Scarbir. Omdat de batterijen van die headsetjes toch snel minder worden heb ik besloten uit het Apple kamp te stappen wat dit betreft, ik lever er wat gemak voor in maar om de paar jaar zoveel geld uitgeven voor wat comfort vind ik van de zotten dus hopelijk ben ik straks net zo blij met de SoundPeats als de dames hier met hun oortjes 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 11-09 20:43
Misschien kan iemand me van wat advies voorzien.. Ik heb het topic doorgelezen want Ik ben ook op zoek naar een paar goedkope draadloze oortjes, met een aantal eisen:

Oplaadcase met usb-c
in-ear die ook te gebruiken zijn met hardlopen
Indicator die aangeeft hoe vol de oortjes/case nog zijn
Niet via Aliexpress, maar liever via amazon.nl of bol.com
Max 50,-, liefst nog wat goedkoper...

Ik lees veel reviews over SoundPEATS Truengine 3 SE. Deze zijn goed leverbaar via Amazon, maar vraag me af of ze goed blijven zitten bij hardlopen.. Verder heeft dit merk ook nog allerlei andere modellen die wat goedkoper zijn, maar kom er niet helemaal achter of die aan de rest van mijn eisen voldoen. Geluidskwaliteit vind ik ietsjes minder belangrijk. Ik luister tijdens het wandelen en hardlopen voornamelijk naar podcasts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
powermarcel10 schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:30:
Misschien kan iemand me van wat advies voorzien..
Vandaag zijn op Amazon een aantal in ears van Anker in de aanbieding. Overwegend prima spul voor de prijs. Wellicht zit daar wat voor je tussen. Gezien het gebruik tijdens het hardlopen zou ik in ears met 'earwings' aanraden. Dat zit net wat steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor de tip. Ik ben uiteindelijk toch voor de SoundPEATS Truengine 3 SE gegaan. Hoop ze snel binnen te krijgen en ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb de SOUNDPEATS Truengine 3 SE's binnen. Wat een geluid! Echt bizar voor deze prijs. En met de bijgeleverde memory foam eartips blijven ze geweldig in m'n oren zitten. Ook met flink bewegen. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag mijn Bomaker Sifi eens vergeleken met m'n duurdere Jabra Elite 75T. Het was maar een snelle vergelijking waarbij ik maar 1 nummer gebruikt heb, maar het verschil is minimaal. Misschien dat de 75T net een tikkeltje helderder klinken maar het verschil is minimaal en te verwaarlozen. Goed, één nummertje zegt niet heel veel maar het bewijst wel dat de prijs echt niks hoeft te zeggen over de geluidskwaliteit (of mijn gehoor is niet goed genoeg ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
13art schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:13:
Vandaag mijn Bomaker Sifi eens vergeleken met m'n duurdere Jabra Elite 75T. Het was maar een snelle vergelijking waarbij ik maar 1 nummer gebruikt heb, maar het verschil is minimaal. Misschien dat de 75T net een tikkeltje helderder klinken maar het verschil is minimaal en te verwaarlozen. Goed, één nummertje zegt niet heel veel maar het bewijst wel dat de prijs echt niks hoeft te zeggen over de geluidskwaliteit (of mijn gehoor is niet goed genoeg ;))
Die zien er ook niet verkeerd uit! En nog een stukje goedkoper dan de soundpeats. Als ik dat geweten had..... Maargoed, ik ben tot dusver in ieder geval blij met de soundpeats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
powermarcel10 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:40:
[...]

Die zien er ook niet verkeerd uit! En nog een stukje goedkoper dan de soundpeats. Als ik dat geweten had..... Maargoed, ik ben tot dusver in ieder geval blij met de soundpeats.
Haha ja die worden ook goed beoordeeld. Die nu te koop zijn van Bomaker is de tweede versie. Ik heb zelf de eerste versie. Die zijn nog een stukje kleiner. Heb ze wel eens in op m'n werk. Nu al twee keer gehad dat een collega m'n kamer in kwam lopen en ik niks hoorde maar zij ook niet kon zien dat ik mijn Bomaker's in had. Krijg je best aparte situaties van. Haha.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste