Ah sorry, de QCYRuiten_Wisser schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:37:
[...]
Over welke T5 heb je het precies;
https://www.scarbir.com/tws/mpow-t5-review
https://www.scarbir.com/tws/qcy-t5-review
Ik heb de QCY T5 op het oog namelijk.
Hoi helaas zijn door logistieke problemen mijn bestelde Soundpeats TrueDot TWS retour gegaan. Ik zie nu ook in veel groter getale beschikbare Soundpeats TrueFree+. Ik koos de de TrueDot vanwege het compacte design, de 7.2mm Enhanced Drivers en de goede reviews qua bellen.
Ik ben nu aan het bekijken of ik niet gewoon beter elders de Soundpeats TrueFree+ kan bestellen.
Naast de TrueFree+ is nog de TrueCapsule en de TrueShift 2 de shortlist opgekomen. TrueShift 2 spreek opzich het meeste aan, deze heeft ook verschillende wigjes voor in het oor waardoor deze beter blijven zitten tijdens hardlopen. De formfactor van de TrueCapsule (met een staafje) spreekt me minder aan.
Echter blijven bij de TrueShift tijdens muziek luisteren de indicator leds branden, en dat vind ik dus hoogst irritant als ik savonds in bed luiste
.Iemand tips voor goede earbuds met touchcontrol en geen brandend indicator leds tijdens afspelen?
Ik ben nu aan het bekijken of ik niet gewoon beter elders de Soundpeats TrueFree+ kan bestellen.
Naast de TrueFree+ is nog de TrueCapsule en de TrueShift 2 de shortlist opgekomen. TrueShift 2 spreek opzich het meeste aan, deze heeft ook verschillende wigjes voor in het oor waardoor deze beter blijven zitten tijdens hardlopen. De formfactor van de TrueCapsule (met een staafje) spreekt me minder aan.
Echter blijven bij de TrueShift tijdens muziek luisteren de indicator leds branden, en dat vind ik dus hoogst irritant als ik savonds in bed luiste
.Iemand tips voor goede earbuds met touchcontrol en geen brandend indicator leds tijdens afspelen?
[ Voor 41% gewijzigd door FJP84 op 23-05-2020 12:51 ]
Op 01/05/20 heb ik deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.67764c4dOgKI04
Helaas merk ik dat het nog 69 dagen kan duren (Buyers Protection periode), ongeacht er een geschatte leveringsdatum is tussen 17/05 en 30/05. (ik hoe sowieso rekening met een vertraging oa door COVID-19).
Momenteel verhelp ik me met de TWS i12, maar heb slechte ervaring met de 'tip' bediening op de oortjes, daarom bovenstaande besteld, met 'fysieke' drukknop. Ook stop de muziek/podcast soms met spelen, dan moet ik smartphone opnieuw op 'play' drukken, zeer oncomfortabel gebruik op deze manier.
Door de mss lange leverperiode, had ik toevallig deze zien liggen in de Action:
https://www.action.com/nl...g-draadloze-oortelefoon-/
Is iemand die ervaring heeft met deze oortjes van de Action?
Even mijn profiel schetsen hoe ik oortjes wens te gebruiken. Ik gebruik oortjes meestal tijdens mijn werk als chauffeur, dus tijdens mijn ritten gebruik ik één oortje (dit uit veiligheid om nog het verkeer te kunnen 'horen'):
- Noise Canceling is geen must
- Als ik ze uit 'laadstation' haal dat deze automatisch verbinding maakt met de smartphone en omgekeerd, bij terugplaatsen wordt de verbinding verbroken.
- Mogelijkheid met één oortje te werken (uiteraard afwisselend)
- Geluidskwaliteit is minder belangrijk voor mij, dus dynamische en zware bassen is geen must.
Kortom, is meer occasioneel gebruik, zonder meer.
- oortjes moeten minimum 2u continu kunnen spelen
- Geen 'vervelende' onderbrekingen tijdens rijden (zoals mijn huidige TWS i12 die dit WEL hebben
)
Iemand een idee of de Grundig oortjes vd Action hieraan voldoen?
Helaas merk ik dat het nog 69 dagen kan duren (Buyers Protection periode), ongeacht er een geschatte leveringsdatum is tussen 17/05 en 30/05. (ik hoe sowieso rekening met een vertraging oa door COVID-19).
Momenteel verhelp ik me met de TWS i12, maar heb slechte ervaring met de 'tip' bediening op de oortjes, daarom bovenstaande besteld, met 'fysieke' drukknop. Ook stop de muziek/podcast soms met spelen, dan moet ik smartphone opnieuw op 'play' drukken, zeer oncomfortabel gebruik op deze manier.
Door de mss lange leverperiode, had ik toevallig deze zien liggen in de Action:
https://www.action.com/nl...g-draadloze-oortelefoon-/
Is iemand die ervaring heeft met deze oortjes van de Action?
Even mijn profiel schetsen hoe ik oortjes wens te gebruiken. Ik gebruik oortjes meestal tijdens mijn werk als chauffeur, dus tijdens mijn ritten gebruik ik één oortje (dit uit veiligheid om nog het verkeer te kunnen 'horen'):
- Noise Canceling is geen must
- Als ik ze uit 'laadstation' haal dat deze automatisch verbinding maakt met de smartphone en omgekeerd, bij terugplaatsen wordt de verbinding verbroken.
- Mogelijkheid met één oortje te werken (uiteraard afwisselend)
- Geluidskwaliteit is minder belangrijk voor mij, dus dynamische en zware bassen is geen must.
Kortom, is meer occasioneel gebruik, zonder meer.
- oortjes moeten minimum 2u continu kunnen spelen
- Geen 'vervelende' onderbrekingen tijdens rijden (zoals mijn huidige TWS i12 die dit WEL hebben
Iemand een idee of de Grundig oortjes vd Action hieraan voldoen?
Gedeelde smart is halve smart: ik wacht al een maand op mijn Haylou GT1 Plus. Ze lagen 3 weken kansloos op een vliegveld in Chinactuxboy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:25:
Op 01/05/20 heb ik deze besteld:

ingejanse.nl: dingen die ik doe
Ja zelfde probleem, status bij mij op 06/05 'Vertrokken vanuit het land van herkomst' en sindsdien niet meer gewijzigdInge Janse schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:40:
[...]
Gedeelde smart is halve smart: ik wacht al een maand op mijn Haylou GT1 Plus. Ze lagen 3 weken kansloos op een vliegveld in China

Daarom denk ik eraan om deze vd Action aan te schaffen in tussentijd. Maar had graag geweten of deze 'redelijk' goed werken, ttz ik ben geen sound-freak of zo, ze moeten gewoon goed verbinden, apart gebruikt kunnen worden en min. 2u kunnen spelen.
Het goede nieuws (if any): bij mij was dat ook sinds 5/5ctuxboy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:45:
[...]
Ja zelfde probleem, status bij mij op 06/05 'Vertrokken vanuit het land van herkomst' en sindsdien niet meer gewijzigd

:fill(white):strip_exif()/f/image/di0zSRhCdVnxFBUbtu9ZvvLs.png?f=user_large)
Vandaag na 69 dagen de QCY QS2 binnen gekregen met de Ali tuf tuf, waren zo goed als 14 Euro afgerond met een Ali coupon en heb uiteindelijk nog mijn geld via dispute terug gehad wegens niet arrived binnen de 60 dagen.
Eventjes 20 min mee gespeeld en voor de prijs kan ik er niet veel slechts over zeggen.
Oplaadcase is plastic fantastic en de deksel heeft wat speling als die dicht is naar links en rechts maar de magneet is sterk en de deksel komt niet vanzelf los, idem met de earbuds zelfs ondersteboven schudden en ze blijven stevig steken.
Micro-usb, wist ik op voorhand en tja voor die prijs geen deal breaker.
Buds zelf voelen stevig ondanks 100% plastic en de behuizing sluit goed aan rondom , ook heel licht en de bijgeleverde ear tips zijn standaard zoals je bij elk in ear paar buds krijgt, ook oa bij mijn bedraade jbl's van 10 euro.
Persoonlijk puntje is dat ik wel wat moeite moet doen om rechts een goede seal te krijgen, beetje twisten als je ze inbrengt van links naar rechts en uiteindelijk voel je de seal.
Van jaren deze soort oortjes met in ear tips te gebruiken weet ik dat ik zowiezo de medium tips moet maar om de 1 of andere reden krijg ik met dit soort wireless oortjes soms een slechtere seal in het rechteroor, vergeleken met mijn 3.5mm JBL oortjes die wel meteen goed sealen.
Moeilijk uit te leggen maar als je dan bv zelf praat of geluid met je mond maakt dan hoor je dat de seal niet perfect zit aan 1 kant, nuja het lukt uiteindelijk met wat twisten en doen dus ok nog.
Geluidskwaliteit, ik heb weinig referentie materiaal, het ''beste'' wat ik heb is een paar 3.5mm JBL T110 oortjes en de QCY is zeker even goed qua bass en vocals, de JBL's gaan wel luider en dat is ook mijn enige puntje met de QCY tot nu toe, er mocht 1-2 klikjes meer op het volumebalkje zitten.
Ik weet dat Bluetooth oortjes over het algemeen stiller gaan dan 3.5mm oortjes maar de QCY gaat toch al een stukje luider dan een paar 5 euro Bluetooth earbuds die ik ook heb van de Action.
Het volume is voldoende maar met iets van 10-15% extra in de tank waren ze perfect geweest.
Anyway voor het geld geen klagen, zelfs al hadden ze mijn 14 euro niet refunded bij Ali dan nog punchen deze buds boven hun prijs imo, zou je makkelijk 40 euro voor kunnen neertellen qua geluid.
Eventjes 20 min mee gespeeld en voor de prijs kan ik er niet veel slechts over zeggen.
Oplaadcase is plastic fantastic en de deksel heeft wat speling als die dicht is naar links en rechts maar de magneet is sterk en de deksel komt niet vanzelf los, idem met de earbuds zelfs ondersteboven schudden en ze blijven stevig steken.
Micro-usb, wist ik op voorhand en tja voor die prijs geen deal breaker.
Buds zelf voelen stevig ondanks 100% plastic en de behuizing sluit goed aan rondom , ook heel licht en de bijgeleverde ear tips zijn standaard zoals je bij elk in ear paar buds krijgt, ook oa bij mijn bedraade jbl's van 10 euro.
Persoonlijk puntje is dat ik wel wat moeite moet doen om rechts een goede seal te krijgen, beetje twisten als je ze inbrengt van links naar rechts en uiteindelijk voel je de seal.
Van jaren deze soort oortjes met in ear tips te gebruiken weet ik dat ik zowiezo de medium tips moet maar om de 1 of andere reden krijg ik met dit soort wireless oortjes soms een slechtere seal in het rechteroor, vergeleken met mijn 3.5mm JBL oortjes die wel meteen goed sealen.
Moeilijk uit te leggen maar als je dan bv zelf praat of geluid met je mond maakt dan hoor je dat de seal niet perfect zit aan 1 kant, nuja het lukt uiteindelijk met wat twisten en doen dus ok nog.
Geluidskwaliteit, ik heb weinig referentie materiaal, het ''beste'' wat ik heb is een paar 3.5mm JBL T110 oortjes en de QCY is zeker even goed qua bass en vocals, de JBL's gaan wel luider en dat is ook mijn enige puntje met de QCY tot nu toe, er mocht 1-2 klikjes meer op het volumebalkje zitten.
Ik weet dat Bluetooth oortjes over het algemeen stiller gaan dan 3.5mm oortjes maar de QCY gaat toch al een stukje luider dan een paar 5 euro Bluetooth earbuds die ik ook heb van de Action.
Het volume is voldoende maar met iets van 10-15% extra in de tank waren ze perfect geweest.
Anyway voor het geld geen klagen, zelfs al hadden ze mijn 14 euro niet refunded bij Ali dan nog punchen deze buds boven hun prijs imo, zou je makkelijk 40 euro voor kunnen neertellen qua geluid.
Allee er komt beweging in bij jou, heb je geluk, bij mij voorlopig geen beweging, container zal nog niet vol zijn in ChinaInge Janse schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:47:
[...]
Het goede nieuws (if any): bij mij was dat ook sinds 5/5, en sinds vandaag is ie - theoretisch - de lucht in
![]()
[Afbeelding]

:fill(white):strip_exif()/f/image/hMSFFFJvy70LgjpLheclXJUT.png?f=user_large)
Toch langsgeweest bij de Action vandaag om de Grundig earbuds te kopen a 9,95€.
Eerst indruk voor mij is positief, zeker voor deze prijs.
Vandaag getest tijdens fietstochtje, ttz ze doen wat voor mij belangrijk is:
- Drukknop (voel je tenminste de 'klik' als je erop drukt)
- Play/Pauze mogelijkheid
- kan apart gebruikt worden
- wanneer je ze uit het laadstation haalt, verbinden ze, en omgekeerd, terugplaatsen verbreekt de verbinding.
- ivm geluidskwaliteit is voor mij zeker voldoende, daar ze vooral zullen dienen om podcasts en audiobooks te beluisteren.
Aan de bouwkwaliteit kun je wel merken dat het goedkope earbuds zijn, maar ze doen hun werk en dat is voldoende. Enige wat ik nog niet uitgebreid heb kunnen testen is hoe lang ze kunnen spelen op één lading.
Wat me wel opvalt, de meeste van die goedkope earbuds beschikken over Micro-USB en deze over USB-C .
PS: Had ik het geweten, dan hoefde ik geen (QCY T4) te bestellen bij nonkel Ali ;-)
Eerst indruk voor mij is positief, zeker voor deze prijs.
Vandaag getest tijdens fietstochtje, ttz ze doen wat voor mij belangrijk is:
- Drukknop (voel je tenminste de 'klik' als je erop drukt)
- Play/Pauze mogelijkheid
- kan apart gebruikt worden
- wanneer je ze uit het laadstation haalt, verbinden ze, en omgekeerd, terugplaatsen verbreekt de verbinding.
- ivm geluidskwaliteit is voor mij zeker voldoende, daar ze vooral zullen dienen om podcasts en audiobooks te beluisteren.
Aan de bouwkwaliteit kun je wel merken dat het goedkope earbuds zijn, maar ze doen hun werk en dat is voldoende. Enige wat ik nog niet uitgebreid heb kunnen testen is hoe lang ze kunnen spelen op één lading.
Wat me wel opvalt, de meeste van die goedkope earbuds beschikken over Micro-USB en deze over USB-C .
PS: Had ik het geweten, dan hoefde ik geen (QCY T4) te bestellen bij nonkel Ali ;-)
Je geduld werd beloontKatmi schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:07:
Vandaag na 69 dagen de QCY QS2 binnen gekregen met de Ali tuf tuf, waren zo goed als 14 Euro afgerond met een Ali coupon en heb uiteindelijk nog mijn geld via dispute terug gehad wegens niet arrived binnen de 60 dagen.
Uiteindelijk zoals vermeld in mijn vorig bericht heb ik deze gekocht van de Action, in afwachting tot mijn levering van Nonkel Ali, maar had ik het geweten, deze van de Action voldoen voor mij ruimschoots, allee voorlopig toch, heb ze pas, maar doen wat ik verwacht.
Kan me wel voorstellen dat andere een ander idee hebben, maar elk heeft zijn voorkeuren
Help,
Ik zie door het bos de bomen niet meer.
HELP, Mijn vriendin wil deze soort oortjes aanschaffen maar vind de airpods van apple te duur.
Ze heeft een Iphone XS. Ikzelf heb een android gsm en gebruik liever headphones (ben audiofreak).
We zijn aan het uitkijken voor een goeie set earbuds voor haar maar ik zie hier in dit topic het bos niet door de bomen
. Vereisten:
- Geen micro USB! draadloos opladen is een pluspunt maar niet nodig
- Hey Siri mogelijk
- Doorspoelen nummer, volume aanpassen, pauze ...
- Gemakkelijke verbinding met haar iphone. Niet 20 keer proberen voor het lukt enz ...
- Prijs mag max rond de 75 liggen, al is dat ook veel voor iets met een accu in en wat je kan verliezen.
Aanbevelingen?
Door mijn werk heb ik 40% korting bij Jarba en 25% bij JBL.
De Jarbas 65 heb ik zo voor 90 euro. Of toch maar 2dehands airpods?
Ik zie door het bos de bomen niet meer.
HELP, Mijn vriendin wil deze soort oortjes aanschaffen maar vind de airpods van apple te duur.
Ze heeft een Iphone XS. Ikzelf heb een android gsm en gebruik liever headphones (ben audiofreak).
We zijn aan het uitkijken voor een goeie set earbuds voor haar maar ik zie hier in dit topic het bos niet door de bomen
- Geen micro USB! draadloos opladen is een pluspunt maar niet nodig
- Hey Siri mogelijk
- Doorspoelen nummer, volume aanpassen, pauze ...
- Gemakkelijke verbinding met haar iphone. Niet 20 keer proberen voor het lukt enz ...
- Prijs mag max rond de 75 liggen, al is dat ook veel voor iets met een accu in en wat je kan verliezen.
Aanbevelingen?
Door mijn werk heb ik 40% korting bij Jarba en 25% bij JBL.
De Jarbas 65 heb ik zo voor 90 euro. Of toch maar 2dehands airpods?
Vanaf 3 juni is de nieuwe Tronsmart Onyx Free te koop op AliExpress met alleen die dag 50% introductie korting. Dit is de opvolger van de Spunky Beat en de vorige Onyx series.
https://a.aliexpress.com/_dWM3EdP
https://www.tronsmart.com...eless-bluetooth-earphones
Qua specs op papier echt top, die 7 uur speeltijd spreekt mij erg aan. M'n AKG's gaan 8 uur mee. (op papier dan ook)
Ik ga ze eens proberen voor de 34,99 USD. Ben benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met mijn huidige AKG N200 Wireless die toch best wel wat kostte.
Qua specs op papier echt top, die 7 uur speeltijd spreekt mij erg aan. M'n AKG's gaan 8 uur mee. (op papier dan ook)
Ik ga ze eens proberen voor de 34,99 USD. Ben benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met mijn huidige AKG N200 Wireless die toch best wel wat kostte.
[ Voor 22% gewijzigd door xabre16v op 31-05-2020 18:16 ]
En? Wat vind je van de QCY T5? Ik zie in meerdere artikels dat de T5 er als winnaar uitkomt. Zie bijv. *snip spam*. Ik heb uiteindelijk de T6 & T5 gekocht. De T6 gebruik ik tijdens het hardlopen, omdat ik merk dat ik die steun om m'n oor de druk van het dopje in m' n oor wegneemt. De T6 heeft echt topgeluid wat mij betreft. T5 is ook prima. Die gebruik ik voor dagelijks gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:10 ]
Iemand ervaring met de Bluedio Hi of Awei T10C? Ik zoek namelijk naar oordopjes die niet te veel uitsteken, zodat ik deze eventueel ook onder de helm kan dragen. De QCY T3S had ik vrij kort, want de rechteroordje was als meteen bij het begin vrij snel leeg.
[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 02-06-2020 10:18 ]
Net de Haylou GT1 Plus binnengekregen (na ruim 40 dagen, afijn, afijn). Eerste indruk is erg positief: neutraal geluid (inclusief bas en transparant hoog, en helemaal niet blikkerig of goedkoop), goede pasvorm, lichtgewicht. Morgen ga ik ermee hardlopen (daar zijn ze voor), dat is the proof of the pudding is in the eating. Tot dusver niettemin positief!
Bluedio Hi, echt niet doen, zijn vrij groot en hebben probleem met opladen. Als ze vol zijn, gaan ze AAN...nlboy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:07:
Iemand ervaring met de Bluedio Hi of Awei T10C? Ik zoek namelijk naar oordopjes die niet te veel uitsteken, zodat ik deze eventueel ook onder de helm kan dragen. De QCY T3S had ik vrij kort, want de rechteroordje was als meteen bij het begin vrij snel leeg.
Iemand deze al gezien? https://www.xda-developer...ter-automatic-eq-wavelet/ heb de betaalde er nu op staan, maar nog niet echt super onder de indruk...
Zeer interessant! Normaal hou ik niet van eq-aanpassingen (omdat ik dure koptelefoons gebruik die van zichzelf goed klinken), maar voor mijn cheap-ass-wireless-buds durf ik hier wel mee te experimenteren (en ik vind de methode zeer interessant, om een database met luisterprofielen toe te passen).red bull schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:14:
Iemand deze al gezien? https://www.xda-developer...ter-automatic-eq-wavelet/ heb de betaalde er nu op staan, maar nog niet echt super onder de indruk...
Wat nieuwe impressies over die Haylou GT1 Plus: vanochtend voor het eerst mee hardgelopen (voor de liefhebbers: 20 minuten op 5.40, 10 minuten op 4.08, 5 minuten op 6.00), dat ging beter dan verwacht. Ik blijf natuurlijk de angst hebben dat ze uitvallen, maar dat is meer een kwestie van vertrouwen dan realiteit (want ze vielen niet uit). Ook met zweet erbij (zie 10 minuten op 4.08, zo'n geweldig hardloper ben ik niet, dus dat is een hartslag van 199 (nee echt) en dito verhitting) bleven ze keurig zitten.
Verbinding met de telefoon (een oude sony z5 compact met bluetooth 4.0) is stabiel (maar ook niet in een druk gebied geweest, dus ik weet niet of ze storingsgevoelig zijn). Gisteren met mijn nokia 7 plus met bluetooth 5.0 in drukke gebieden ervoer ik ook geen storing.
De geluidskwaliteit is zeer oké, zeker voor deze prijs. Ik beluisterde deze lijst met 'REN HARDER DAN INGE KOM OP JE BENT TOCH GEEN PRUTSER TOE DAN!'-drum 'n bass-platen, en dat klonk zeer oké: genoeg laag, helder hoog, en een goede balancering van frequenties. Het klinkt níet zo indrukwekkend als mijn Sony XM3 (300 euro) of mijn Shure SE215 (150 euro, bedraad), maar dat lijkt me ook logisch. Het klinkt in ieder geval goed genoeg om me niet te storen.
Nu is elektronica sowieso vrij makkelijk om goed weer te geven. Maar ook toen ik gisteren naar intellectuele jazz luisterde, klonk het geluid heel transparant.
Mijn favoriete satansaanbiddingsmetal, vermoedelijk het moeilijkste genre om goed te laten klinken (ook omdat het heel vaak zeer slecht is opgenomen, en dan heb ik niet eens over al die Noorse badkamertweesporenrecorderblackmetalsessies, ook reguliere deathmetal klinkt vaak episch slecht), klonk wél oké. Ik moet nog checken hoe het uitpakt met serieus goed opgenomen platen, zoals van Lamb Of God en Paradise Lost.
Tijdens het fietsen (op een semi-racefiets, denk 20 a 25 km per uur, tegenwind) pakte de doppen best veel wind. Niet onoverkomelijk (zoals een XM3 zonder windfiltering-preset), maar wel hoorbaar.
Negatief/getemperd ben ik over
-gebrek aan batterij-indicator op de oplaadcase (dus geen idee hoeveel er nog in zit)
-slechte pasvorm met foam-doppen erop (steken te ver uit mijn oren, dat vertrouw ik niet, NIET ERUIT VALLEN!)
-tamelijk obscure bediening (want touch, niet iets wat je kunt indrukken)
-gemis aan optie om volume via de doppen te verhogen/verlagen
Ik check weer in als ik meer Nobelprijswaardige inzichten opdoe
, zoals over de belkwaliteit. Ik vrees met grote vrezen.
PS Hiervoor had ik een week de Jabra Elite 75t op de proef. Die gingen terug vanwege het supersynthetische geluid. Als ik nu moet kiezen tussen de twee, ongeacht de prijs, zou ik de Haylou nemen, want ze klinken echt heel neutraal.
Verbinding met de telefoon (een oude sony z5 compact met bluetooth 4.0) is stabiel (maar ook niet in een druk gebied geweest, dus ik weet niet of ze storingsgevoelig zijn). Gisteren met mijn nokia 7 plus met bluetooth 5.0 in drukke gebieden ervoer ik ook geen storing.
De geluidskwaliteit is zeer oké, zeker voor deze prijs. Ik beluisterde deze lijst met 'REN HARDER DAN INGE KOM OP JE BENT TOCH GEEN PRUTSER TOE DAN!'-drum 'n bass-platen, en dat klonk zeer oké: genoeg laag, helder hoog, en een goede balancering van frequenties. Het klinkt níet zo indrukwekkend als mijn Sony XM3 (300 euro) of mijn Shure SE215 (150 euro, bedraad), maar dat lijkt me ook logisch. Het klinkt in ieder geval goed genoeg om me niet te storen.
Nu is elektronica sowieso vrij makkelijk om goed weer te geven. Maar ook toen ik gisteren naar intellectuele jazz luisterde, klonk het geluid heel transparant.
Mijn favoriete satansaanbiddingsmetal, vermoedelijk het moeilijkste genre om goed te laten klinken (ook omdat het heel vaak zeer slecht is opgenomen, en dan heb ik niet eens over al die Noorse badkamertweesporenrecorderblackmetalsessies, ook reguliere deathmetal klinkt vaak episch slecht), klonk wél oké. Ik moet nog checken hoe het uitpakt met serieus goed opgenomen platen, zoals van Lamb Of God en Paradise Lost.
Tijdens het fietsen (op een semi-racefiets, denk 20 a 25 km per uur, tegenwind) pakte de doppen best veel wind. Niet onoverkomelijk (zoals een XM3 zonder windfiltering-preset), maar wel hoorbaar.
Negatief/getemperd ben ik over
-gebrek aan batterij-indicator op de oplaadcase (dus geen idee hoeveel er nog in zit)
-slechte pasvorm met foam-doppen erop (steken te ver uit mijn oren, dat vertrouw ik niet, NIET ERUIT VALLEN!)
-tamelijk obscure bediening (want touch, niet iets wat je kunt indrukken)
-gemis aan optie om volume via de doppen te verhogen/verlagen
Ik check weer in als ik meer Nobelprijswaardige inzichten opdoe
PS Hiervoor had ik een week de Jabra Elite 75t op de proef. Die gingen terug vanwege het supersynthetische geluid. Als ik nu moet kiezen tussen de twee, ongeacht de prijs, zou ik de Haylou nemen, want ze klinken echt heel neutraal.
[ Voor 8% gewijzigd door Inge Janse op 03-06-2020 09:53 ]
Sinds kort de QCY T2C in bezit, zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.
Echter heb ik deze vooral gekocht voor het bellen via Skype/Teams op mijn laptop, maar ziet mijn laptop de oortjes als 2 apparaten. Prima geluid met de stereo optie, maar dan helaas geen controle over het volume in Skype/Teams. Met de Hands-Fee AG Audio wel controle over het volume in Skype/Teams, maar het geluid is zeer slecht.
Heeft iemand ervaring hiermee en weet een goede oplossing?
Echter heb ik deze vooral gekocht voor het bellen via Skype/Teams op mijn laptop, maar ziet mijn laptop de oortjes als 2 apparaten. Prima geluid met de stereo optie, maar dan helaas geen controle over het volume in Skype/Teams. Met de Hands-Fee AG Audio wel controle over het volume in Skype/Teams, maar het geluid is zeer slecht.
:fill(white):strip_exif()/f/image/U81YSw1RwFr6Mn7w4Hc2SsrT.png?f=user_large)
Vandaag de oortjes mogen ontvangen.streamnl schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:54:
[...]
bedankt. Dan ga ik ze bestellen.
In de winter kon ik nog een muts over mijn oren te trekken waardoor de dopjes blijven zitten. Daar vind ik het nu te warm voor 😅
Eerste indruk qua uiterlijk is positief.
Ze liggen nu aan de lader dus morgen kan ik ze testen en vergelijken met de QCY-QS2 die ik eerst gebruikte met hardlopen.
Wordt vervolgd
[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 05-06-2020 19:38 . Reden: Juiste typenummer ingevuld ]
Misschien kun je die van je JBL erop zetten?Katmi schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:07:
Ik heb ondertussen 3 verschillende oortjes gehad.
De QCY QS1 waren mijn eerste, erg fijne oortjes! Helaas na een half jaar oid had ik last van een soort ruis die ook niet met de tips op scarbir opgelost konden worden.
Misschien dat ze toch te veel beschadigd zijn, doordat ze in een open case in een buitenvak van m’n tas zitten, de tas valt nogal eens op die kant om...
Als vervanging de HAYLOU GT2 gekozen. Die lijken behoorlijk vergelijkbaar met de QS1, maar helaas. Ik denk dat ik gewoon een kapotte unit gekregen heb, want het geluid is bagger en de verbinding valt veel weg. Uiteraard is support vanuit de Ali seller er niet, dus pech.
Nu de QCY T5 gekocht en dit zijn echt toppers. Geluid is goed, touch bediening is even wennen, maar dan prima. Hierdoor ogen ze ook mooi clean.
Het ontwerp is uiteraard afgekeken van Apple, maar geen directe kopie. Doordat ze ook ‘gewoon’ zwart ipv wit zijn stoort het me niet.
Grappig genoeg leidt dat ontwerp tot de laatste 2 pluspunten: draagcomfort (ze sluiten goed aan en doordat ze een beetje ‘hangen’ verschuiven ze niet) en belkwaliteit (collega’s hebben niet eens door dat ik niet met m’n telefoon bel
)!
Ik blijf het bizar vinden dat zulke goede oortjes voor amper 20-25€ te koop zijn. Als niet-audiofiel snap ik niet dat mensen 150-250€ uitgeven aan draadloze oortjes
!
De QCY QS1 waren mijn eerste, erg fijne oortjes! Helaas na een half jaar oid had ik last van een soort ruis die ook niet met de tips op scarbir opgelost konden worden.
Misschien dat ze toch te veel beschadigd zijn, doordat ze in een open case in een buitenvak van m’n tas zitten, de tas valt nogal eens op die kant om...
Als vervanging de HAYLOU GT2 gekozen. Die lijken behoorlijk vergelijkbaar met de QS1, maar helaas. Ik denk dat ik gewoon een kapotte unit gekregen heb, want het geluid is bagger en de verbinding valt veel weg. Uiteraard is support vanuit de Ali seller er niet, dus pech.
Nu de QCY T5 gekocht en dit zijn echt toppers. Geluid is goed, touch bediening is even wennen, maar dan prima. Hierdoor ogen ze ook mooi clean.
Het ontwerp is uiteraard afgekeken van Apple, maar geen directe kopie. Doordat ze ook ‘gewoon’ zwart ipv wit zijn stoort het me niet.
Grappig genoeg leidt dat ontwerp tot de laatste 2 pluspunten: draagcomfort (ze sluiten goed aan en doordat ze een beetje ‘hangen’ verschuiven ze niet) en belkwaliteit (collega’s hebben niet eens door dat ik niet met m’n telefoon bel
Ik blijf het bizar vinden dat zulke goede oortjes voor amper 20-25€ te koop zijn. Als niet-audiofiel snap ik niet dat mensen 150-250€ uitgeven aan draadloze oortjes
[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 06-06-2020 07:23 ]
Zoals beloofd een vergelijking tussen de Goojodoq en de QCY-QS2.
Dit zijn de enige 2 Alie oortjes die ik bezit.
Opmerking: De QCY-QS2 heb ik nu een jaar in gebruik en de Goojodoq heb ik pas 1X een uur gebruikt tijdens het rennen. Ondanks ik de Goojodoq pas 1X gedragen heb, denk ik wel dat ik nu al een eerlijke vergelijking kan maken. Mocht mijn mening veranderen, dan zal ik dat uiteraard aanpassen.
Er zitten enkele functies op die ik niet ga behandelen (zoals bijv. Siri/Google assistant of bellen). Simpel omdat ik deze functies niet gebruik tijdens het hardlopen. Ik behandel de onderwerpen die ik als hardloper belangrijk vind, daar heb ik ze ook voor gekocht. Ze worden op moment van schrijven gebruikt in combinatie met een serie 3 watch.
Prijs
We zijn toch Hollanders, dus laat ik maar met de prijs beginnen
Aangezien ik al vele opladers thuis heb, heb ik gekozen voor de variant waar ik alleen de oortjes en de oplaaddoos ontvang.
Goojodoq = € 12,93
QCY-QS2 = € 16,06
(waarschijnlijk zijn er goedkopere winkels, maar de links zijn van de winkels waar ik ze gekocht heb)
Looks
De vind ik er mooier QCY-QS2 uitzien. Vooral als je ze in hebt. De Goojodoq is en oogt ietsje lomper.
Maar voor het hardlopen boeit dat mij persoonlijk niet.
Kwaliteit
Hier kan ik kort over zijn, die zijn van beide prima in orde.
Waterdichtheid
Goojodoq = IPX7
QCY-QS2 = IPx4
IPX7 Dompeldicht – Onderdompeling maximaal 5 sec. tot een diepte van maximaal 1 meter.
IPX4 Plensdicht – Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder elke hoek
bron: aquapac
Al is de Goojodoq hoger, voor rennen zijn ze beiden prima in orde.
Batterij
Volgens Alie
Goojodoq = 10 tot 12 uur
QCY-QS2 = 32 uur
Ik ben niet van plan om ooit zo lang te rennen
Beiden voor mij prima in orde.
Je laadt de batterij op via de "charging box" (over de box kom ik later nog op terug)
USB-Type
Beide micro type B
Bluetooth
Beide V5
Gewicht
Daar kon ik niets van terug vinden op Alie, dus zelf maar even de oortjes gewogen.
Goojodoq = 18 gram
QCY-QS2 = 9 gram
Ik verbaasde me over de uitslag, want ik merkte in het praktijk niet dat hij 2x zwaarder is.
Geluid
Ik merkte weinig verschil. Van beide prima in orde. Bij het stukje dat ik vandaag tussen de akkers liep, had ik het gevoel dat de Goojodoq meer suist door de wind. Vermoedelijk door zijn vorm en grote. Het duurde te kort om dit als vervelend of storend te ervaren. Ik kreeg zelf niet voor elkaar om het te reproduceren.
Verbinding met de watch
Precies hetzelfde. De eerste 200m als ik mijn huis verlaat, willen ze beiden wel eens haperen. Daarna beiden rock-solid.
Bediening
Hetzelfde
Links/Recht enkele klik en je zet hem op pauze.
Recht dubbel klik en je zet de volgende nummer op
Links enkele klik en je zet de vorige nummer op
Verschil
Bij de Goojodoq kan je het volume harder of zachter zetten via een triple klik.
Dat kan de QCY-QS2 niet.
Tja.. persoonlijk vind ik het veel gemakkelijker om de volume via de kroon te bedienen van de watch.
Draagcomfort
Hier wint de Goojodoq dik.
Waar ik bij de QCY-QS2 heel vaak opnieuw moest aanduwen omdat hij er anders eruit valt, heb ik dat vandaag helemaal niet hoeven te doen.
De route was over asfalt, tussen de akkers en een stukje bossen en overal bleef hij perfect zitten.
Opbergdoos
Goojodoq = tja, wat is het... kunstof ? Nep leer?
QCY-QS2 = Hard plastic
Persoonlijk vind ik het materiaal van de Goojodoq beter. Ik vermoed (ik ga dat niet testen
) als ik hem laat vallen, dat hij niet kapot gaat.
Bij de QCY-QS2 heb ik dat gevoel wel omdat het hard plastic is.
Twee minpuntje bij het opbergdoosje van de Goojodoq...
1. Opladen, ik wil graag mijn oortjes opladen terwijl de opbergdoos dicht is. Dat kan niet bij de Goojodoq.
2. why o why zit het rechteroortje aan de linkerkant bij de Goojodoq.
:strip_exif()/f/image/f2aqJjUH6rTuax3fOdzYoijA.jpg?f=fotoalbum_large)
Conclusie
Het zijn beide fijne oortjes. Ze zitten beiden comfortabel en het geluid is meer dan prima in orde.
Ook de verbinding is hartstikke goed.
Waar ik bij de QCY-QS2 vaak opnieuw moest aanduwen, heb ik dat bij de Goojodoq niet.
Ook niet terwijl ik flink aan het zweten ben. Ik heb nog niet gerend in de regen met de Goojodoq maar Nederland kennend, ga ik genoeg momenten hiervoor krijgen. Al verwacht eigenlijk geen problemen...
Ben je een hardloper en zoek je een goedkoop draadloze oortjes, en je twijfelt tussen de Goojodoq en de QCY-QS2 , dan adviseer ik de Goojodoq
Dit zijn de enige 2 Alie oortjes die ik bezit.
Opmerking: De QCY-QS2 heb ik nu een jaar in gebruik en de Goojodoq heb ik pas 1X een uur gebruikt tijdens het rennen. Ondanks ik de Goojodoq pas 1X gedragen heb, denk ik wel dat ik nu al een eerlijke vergelijking kan maken. Mocht mijn mening veranderen, dan zal ik dat uiteraard aanpassen.
Er zitten enkele functies op die ik niet ga behandelen (zoals bijv. Siri/Google assistant of bellen). Simpel omdat ik deze functies niet gebruik tijdens het hardlopen. Ik behandel de onderwerpen die ik als hardloper belangrijk vind, daar heb ik ze ook voor gekocht. Ze worden op moment van schrijven gebruikt in combinatie met een serie 3 watch.
TLDR Voor een hardloper adviseer ik de Goojodoq |
Prijs
We zijn toch Hollanders, dus laat ik maar met de prijs beginnen
Aangezien ik al vele opladers thuis heb, heb ik gekozen voor de variant waar ik alleen de oortjes en de oplaaddoos ontvang.
Goojodoq = € 12,93
QCY-QS2 = € 16,06
(waarschijnlijk zijn er goedkopere winkels, maar de links zijn van de winkels waar ik ze gekocht heb)
Looks
De vind ik er mooier QCY-QS2 uitzien. Vooral als je ze in hebt. De Goojodoq is en oogt ietsje lomper.
Maar voor het hardlopen boeit dat mij persoonlijk niet.
Kwaliteit
Hier kan ik kort over zijn, die zijn van beide prima in orde.
Waterdichtheid
Goojodoq = IPX7
QCY-QS2 = IPx4
IPX7 Dompeldicht – Onderdompeling maximaal 5 sec. tot een diepte van maximaal 1 meter.
IPX4 Plensdicht – Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder elke hoek
bron: aquapac
Al is de Goojodoq hoger, voor rennen zijn ze beiden prima in orde.
Batterij
Volgens Alie
Goojodoq = 10 tot 12 uur
QCY-QS2 = 32 uur
Ik ben niet van plan om ooit zo lang te rennen
Je laadt de batterij op via de "charging box" (over de box kom ik later nog op terug)
USB-Type
Beide micro type B
Bluetooth
Beide V5
Gewicht
Daar kon ik niets van terug vinden op Alie, dus zelf maar even de oortjes gewogen.
Goojodoq = 18 gram
QCY-QS2 = 9 gram
Ik verbaasde me over de uitslag, want ik merkte in het praktijk niet dat hij 2x zwaarder is.
Geluid
Ik merkte weinig verschil. Van beide prima in orde. Bij het stukje dat ik vandaag tussen de akkers liep, had ik het gevoel dat de Goojodoq meer suist door de wind. Vermoedelijk door zijn vorm en grote. Het duurde te kort om dit als vervelend of storend te ervaren. Ik kreeg zelf niet voor elkaar om het te reproduceren.
Verbinding met de watch
Precies hetzelfde. De eerste 200m als ik mijn huis verlaat, willen ze beiden wel eens haperen. Daarna beiden rock-solid.
Bediening
Hetzelfde
Links/Recht enkele klik en je zet hem op pauze.
Recht dubbel klik en je zet de volgende nummer op
Links enkele klik en je zet de vorige nummer op
Verschil
Bij de Goojodoq kan je het volume harder of zachter zetten via een triple klik.
Dat kan de QCY-QS2 niet.
Tja.. persoonlijk vind ik het veel gemakkelijker om de volume via de kroon te bedienen van de watch.
Draagcomfort
Hier wint de Goojodoq dik.
Waar ik bij de QCY-QS2 heel vaak opnieuw moest aanduwen omdat hij er anders eruit valt, heb ik dat vandaag helemaal niet hoeven te doen.
De route was over asfalt, tussen de akkers en een stukje bossen en overal bleef hij perfect zitten.
Opbergdoos
Goojodoq = tja, wat is het... kunstof ? Nep leer?
QCY-QS2 = Hard plastic
Persoonlijk vind ik het materiaal van de Goojodoq beter. Ik vermoed (ik ga dat niet testen
Bij de QCY-QS2 heb ik dat gevoel wel omdat het hard plastic is.
Twee minpuntje bij het opbergdoosje van de Goojodoq...
1. Opladen, ik wil graag mijn oortjes opladen terwijl de opbergdoos dicht is. Dat kan niet bij de Goojodoq.
2. why o why zit het rechteroortje aan de linkerkant bij de Goojodoq.
:strip_exif()/f/image/f2aqJjUH6rTuax3fOdzYoijA.jpg?f=fotoalbum_large)
Conclusie
Het zijn beide fijne oortjes. Ze zitten beiden comfortabel en het geluid is meer dan prima in orde.
Ook de verbinding is hartstikke goed.
Waar ik bij de QCY-QS2 vaak opnieuw moest aanduwen, heb ik dat bij de Goojodoq niet.
Ook niet terwijl ik flink aan het zweten ben. Ik heb nog niet gerend in de regen met de Goojodoq maar Nederland kennend, ga ik genoeg momenten hiervoor krijgen. Al verwacht eigenlijk geen problemen...
Ben je een hardloper en zoek je een goedkoop draadloze oortjes, en je twijfelt tussen de Goojodoq en de QCY-QS2 , dan adviseer ik de Goojodoq
Anoniem: 1344348
Dank voor de review! Heb je enig idee hoe de Goojodoq het zou doen ten opzichte van de QCY T6? (20 Euro: https://www.aliexpress.com/item/4001015376395.html )
Bedankt.Anoniem: 1344348 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:32:
Dank voor de review! Heb je enig idee hoe de Goojodoq het zou doen ten opzichte van de QCY T6? (20 Euro: https://www.aliexpress.com/item/4001015376395.html )
En geen idee, ik heb de QCY T6 niet.
Ik denk niet dat er veel verschil in zit. Zelf het gewicht is hetzelfde volgens Gearbest
[ Voor 24% gewijzigd door streamnl op 06-06-2020 12:46 ]
Ik heb al een tijdje de sony 1000mx3, ideaal voor kantoor maar voor thuis op de bank wel wat lomp. Kwam toevallig de iHip tegen bij de Action voor 9,95.
Batterij zou 3 uur mee moeten gaan maar na een paar dagen ongebruikt in de case was het ineens wel heel snel 10%. Geen idee waarom. Geluid is verder prima, pasvorm is ok, wel klein scherp randje tussen de plastic onderdelen. Spraak nog niet getest.
Positief over prijs en geluidskwaliteit.
Batterijduur is nog een dingetje (kan dus ook zijn dat ie aan bleef staan in die dagen).
Batterij zou 3 uur mee moeten gaan maar na een paar dagen ongebruikt in de case was het ineens wel heel snel 10%. Geen idee waarom. Geluid is verder prima, pasvorm is ok, wel klein scherp randje tussen de plastic onderdelen. Spraak nog niet getest.
Positief over prijs en geluidskwaliteit.
Batterijduur is nog een dingetje (kan dus ook zijn dat ie aan bleef staan in die dagen).
Heb zelf de QCY T9S, ben er meer als tevreden over...
Kunnen ook kort bij huis worden besteld.
Namelijk bij QCY Nederland qcy.nl...
Kunnen ook kort bij huis worden besteld.
Namelijk bij QCY Nederland qcy.nl...
Dank voor alle input. Ik gebruik tot nu toe B&W in reed met een draadje. Die waren 7 jaar geleden 179 euro en klinken als een concertzaal.maar ze zijn volledig onhandig om mee te sporten en niet waterdicht. En noise cancelling was toen passief of de koptelefoon was enorm. Dus gebruik ik nu om op Teams te praten AKG on ears van mijn vrouw. Die zijn heel goed maar ik draag een bril dus niet zo comfortabel maar wel draadloos. Ben heel benieuwd naar de GT1. Zodra ik ze heb zal ik ook mijn ervaringen delen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik heb dit probleem ook met de T5 en zou graag horen als iemand er een oplossing voor heeft gevonden. Heb al van alles geprobeerd zonder succes.SonnSikk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:57:
Sinds kort de QCY T2C in bezit, zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.
[Afbeelding]
Mogelijk dat de oorzaak dan gezocht moet worden in de gebruikte Bluetooth module in de pc/laptop of instellingen hiervan?
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 09-06-2020 14:11 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
gisteren ontvangen de QCY T5.
Even snel getest maar ik heb op 1 zijde wat ruis / geknisper.
Op de andere kant niet. Ook tijdens muziek luisteren hoor ik het.
Als is alles uitzet behalve de oortjes doet hij het ook en na verloop van tijd gaat hij zachtjes tikken als een klok.
Hebben jullie daar ook last van ?
Bij de QCY T2 (geloof ik) heb ik nergens last van.
Hoor graag je reacties.
browny
Even snel getest maar ik heb op 1 zijde wat ruis / geknisper.
Op de andere kant niet. Ook tijdens muziek luisteren hoor ik het.
Als is alles uitzet behalve de oortjes doet hij het ook en na verloop van tijd gaat hij zachtjes tikken als een klok.
Hebben jullie daar ook last van ?
Bij de QCY T2 (geloof ik) heb ik nergens last van.
Hoor graag je reacties.
browny
Voor mijn zusje ben ik op zoek naar draadloze oortjes, zonder rubber (dus airpods stijl)
Airpods passen perfect, maar zijn gewoon te duur. Ik wil geen 1:1 klonen, want dat is doorgaans gewoon zooi. T mag er op lijken, maar t liefst dus wel van een "merk" en niet als die willekeurige TWS i3/i9/i12 dingen
Budget ligt rond de 50 euro, maar er zit wel evt ietsje rek in. Wie heeft de gouden tip?
Airpods passen perfect, maar zijn gewoon te duur. Ik wil geen 1:1 klonen, want dat is doorgaans gewoon zooi. T mag er op lijken, maar t liefst dus wel van een "merk" en niet als die willekeurige TWS i3/i9/i12 dingen
Budget ligt rond de 50 euro, maar er zit wel evt ietsje rek in. Wie heeft de gouden tip?
Share and Enjoy!
Here you go: https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternativesWCA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:16:
Voor mijn zusje ben ik op zoek naar draadloze oortjes, zonder rubber (dus airpods stijl)
Thanks, het probleem met dit soort artikelen is vooral dat ze niet ingaan op het formaat. Airpods zijn vrij klein, en die passen nèt bij haar. Dus alles dat groter is valt af, maar die maten zijn nou niet echt duidelijk te zien op een product afbeelding. Dus de vraag is of iemand ervaring heeft met het formaat van die dingen
Share and Enjoy!
Je kunt (als je zeker wilt zijn dat de grootte hetzelfde is) voor de inpods gaan (€10). Zie: *snip spam*. Vooral leuk omdat ze die in allerlei kleurtjes hebben (maar ook in wit). Kleurtjes zijn misschien wel leuk voor kinderen.WCA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:59:
[...]
Thanks, het probleem met dit soort artikelen is vooral dat ze niet ingaan op het formaat. Airpods zijn vrij klein, en die passen nèt bij haar. Dus alles dat groter is valt af, maar die maten zijn nou niet echt duidelijk te zien op een product afbeelding. Dus de vraag is of iemand ervaring heeft met het formaat van die dingen
Of als je meer lookalikes van Airpods wilt met wat meer kwaliteit, kun je voor de i500 gaan (€21): *snip spam*
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:09 ]
Ik heb deze ook besteld, en gisteren zijn ze toegekomen. Ik gebruikte ervoor de 'Anker Soundcore Spirit' (voornamelijk tijdens lopen, en fietsen naar mn werk), maar die bleven echt niet goed zitten (net zoals bijna elk ander paar oortjes dat ik al probeerde). Ook irriteerde mij de draad tussen de oortjes enorm. Als ik op mn fiets naar links of rechts kijk, dan trekt die kabel tegen en komen ze opnieuw los.xabre16v schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:26:
Vanaf 3 juni is de nieuwe Tronsmart Onyx Free te koop op AliExpress met alleen die dag 50% introductie korting. Dit is de opvolger van de Spunky Beat en de vorige Onyx series.
Gisteren een eerste testloop gedaan, en dit gaat zoveel beter dan met een draad ertussen. Dat dacht ik toch. Na 9km viel plots mn rechter oortje er uit, net waar er heel wat hoog gras stond

Vandaag op het rechteroortje de grote eartip geplaats, en opnieuw getest, en ik heb 10km kunnen lopen zonder ook maar te moeten omzien naar mn oortjes. Dit is voor mij alleen al voldoende om voor volledig draadloze oortjes te kiezen.
Ik heb enkel nog maar al lopend ze gebruikt, dus of het geluid ok is kan ik niet echt beoordelen, maar het klinkt zeker niet slechter dan de ankers. De verbinding met mn telefoon werkt feilloos.
Heeft iemand een idee wat er mis kan gaan mijn mijn Anomoibuds IP010-A?
Als ik één dopje actief heb, is het geluid prima, hikt af en toe, maar valt mee te leven, maar zodra ik beide dopjes activeer, valt het geluid regelmatig weg, wisselend tussen links, rechts en beiden en zijn ze eigenlijk onbruikbaar.
Als ik één dopje actief heb, is het geluid prima, hikt af en toe, maar valt mee te leven, maar zodra ik beide dopjes activeer, valt het geluid regelmatig weg, wisselend tussen links, rechts en beiden en zijn ze eigenlijk onbruikbaar.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Lijkt alsof hij al moeite heeft met de bluetooth verbinding met 1 dopje (de hickups) maar zodra de tweede er bij komt dan wordt het teveel voor de toch al (vermoedelijk) brakke verbinding.deepbass909 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:56:
Heeft iemand een idee wat er mis kan gaan mijn mijn Anomoibuds IP010-A?
De bluetooth connectie al eens gereset en opnieuw ingesteld?
Hoe bedoel je dat? De koptelefoon verwijderen uit de lijst van apparaten op de telefoon en dan opnieuw pairen? Zo ja, dan heb ik dat al meerdere keren gedaan. Gekoppeld aan een laptop heb ik minder problemen, maar gebeurt het ook.13art schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:54:
[...]
Lijkt alsof hij al moeite heeft met de bluetooth verbinding met 1 dopje (de hickups) maar zodra de tweede er bij komt dan wordt het teveel voor de toch al (vermoedelijk) brakke verbinding.
De bluetooth connectie al eens gereset en opnieuw ingesteld?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik ken deze in ears niet maar vaak kan je ze aan de kant van de in ears ook resetten.deepbass909 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:49:
[...]
Hoe bedoel je dat? De koptelefoon verwijderen uit de lijst van apparaten op de telefoon en dan opnieuw pairen? Zo ja, dan heb ik dat al meerdere keren gedaan. Gekoppeld aan een laptop heb ik minder problemen, maar gebeurt het ook.
Anders dan uit en aan zetten kan ik bij deze niet (naast de reguliere dingetjes als voicedail e.d.), maar resetten wordt niet in de (minimale) handleiding genoemd.13art schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Ik ken deze in ears niet maar vaak kan je ze aan de kant van de in ears ook resetten.
Hier ben ik het volledig mee eens. De Bomaker Sifi heeft een heerlijke sound, veel detail, sprankelend hoog (maar niet scherp), perfecte bas, goed in balans: niet teveel, niet te weinig13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:28:
Vanavond de Bomaker Sifi binnengekregen.
...
Ik vermoed dat ik veel luisterplezier ga hebben met deze in ears. De recensie op scarbir.com heeft niks teveel gezegd over deze twe's. Nu nog de goede fit vinden en dan zijn ze op geluidskwaliteit gebied dik, maar dan ook echt dik, in orde waarvan ik bijna zou zeggen, zoek en twijfel niet langer maar koop deze.
Heb zelf ter vergelijk Sennheiser Momentum in-ears (met draad). Heeft redelijk veel bas maar prettige relaxte sound. Ik ben zelf geen fan van de enorme bas van Beats & co.
Ook de Momentum M2 overears (warm, fijne punch ook).
En daarnaasst HD540 over-ears, (heerlijke sound, neutraler en ruimtelijker).
Ik luister graag naar diverse muziekstijlen (60's t/m nu, country, stevige rock, akoestisch, americana, dance) en hiervoor vind ik de Bomaker Sifi bijzonder fijn.
Vooral voor akoestische muziek en de rustigere muziekstijlen zijn ze perfect vind ik - stemmen klinken erg prettig en je hoort veel details. Eigenlijk een beetje zoals de HD540.
Wil ik wat meer warmte en een beetje extra punch dan is de Momentum prettig, maar daar vind ik de Bomaker ook heel lekker klinken (net als de HD540).
Ik gebruik de zwarte halfronde dopjes voor de beste seal. Even beetje uitvogelen hoe je ze het beste inkrijgt, dat wel. Accuduur ben ik erg tevreden mee. Ik heb ze intussen een aantal maanden en ze gaan lang mee op 1 lading (5-6 uur schat ik).
Prijs-kwaliteit is fenomenaal, ik ben zeer tevreden!
Hebben jullie enig idee wanneer we de eerste earbuds kunnen verwachten net Qualcomms nieuwe chips, de QCC304X and QCC514X? Ik kan alleen de Vivo Tws Neo vinden maar die heeft geen ANC.
Een beetje een duik in het zakje in dit topic...maar toch: Ik ben ontzettend blij met mijn QCY T5 oordopjes!
Na het doorspitten van dit topic besteld op Aliexpress, 2 setjes voor €35, na 16 dagen binnen.
Tikje te weinig bas, iets teveel treble (misschien nog even met een equalizer aan de slag) maar voor deze prijs geweldig goede kwaliteit.
Na het doorspitten van dit topic besteld op Aliexpress, 2 setjes voor €35, na 16 dagen binnen.
Tikje te weinig bas, iets teveel treble (misschien nog even met een equalizer aan de slag) maar voor deze prijs geweldig goede kwaliteit.
Laatst vielen mijn Fiil T1X oordopjes in een vijver. Ze hebben ongeveer 20 seconden onder water gelegen. Daarna 2 dagen in een bakje met droge rijstkorrels gelegd en ze werken nog. Dat verbaasde me enorm want ze zijn slechts spatwaterdicht. Verder heel tevreden met deze oordopjes.
Fiil T1X staan bij mij nog op de 'want to have list'
Maar beetje overdreven want ik heb al de Bomaker Sifi. Maar wie weet ooit bij een goede aanbieding.
Maar beetje overdreven want ik heb al de Bomaker Sifi. Maar wie weet ooit bij een goede aanbieding.
Same here, ik heb ze sinds gisteren. De standaard equalizer in Spotify doet al wonderen. Ik merk ook dat de juiste maat oordopjes veel scheelt qua geluid, ik heb nu de L er op en dat klinkt stukken beter dan de M die er op zaten. #bigearsTimTube schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:40:
Een beetje een duik in het zakje in dit topic...maar toch: Ik ben ontzettend blij met mijn QCY T5 oordopjes!
Anoniem: 1344348
Ik ben erg tevreden met mijn Tronsmart Onyx Ace oortjes. Zitten lekker, transparant geluid, kwaliteit geluid voor mij voldoende en het belangrijkste: microfoon voor het bellen werkt ook prima tijdens fietsen (behalve met veel wind). Ik heb aantal van de in deze thread besproken oortjes gebruikt, over het algemeen zijn ze best OK.
Ander voordeel van dit soort oortjes is dat ze me wat rust geven. Raak ik een oortje kwijt dan hoef je geen EUR 200 ofzo voor een nieuw setje te betalen.
Ander voordeel van dit soort oortjes is dat ze me wat rust geven. Raak ik een oortje kwijt dan hoef je geen EUR 200 ofzo voor een nieuw setje te betalen.
Onlangs de bomaker sifi II besteld.
Heel tevreden echter heb ik momenteel het issue dat beide buds een aparte bluetooth connectie vereisen. Hierdoor krijg ik nog maar geluid door een bud.. Ik had ergens gelezen dat je ze een reset kon geven. Na wat geklungel is me dat gelukt, de telefoon maakt geen automatische verbinding meer. Echter het issue is er nog steeds. Hebben andere hier ook ervaring mee?
Heel tevreden echter heb ik momenteel het issue dat beide buds een aparte bluetooth connectie vereisen. Hierdoor krijg ik nog maar geluid door een bud.. Ik had ergens gelezen dat je ze een reset kon geven. Na wat geklungel is me dat gelukt, de telefoon maakt geen automatische verbinding meer. Echter het issue is er nog steeds. Hebben andere hier ook ervaring mee?
Wordt een budget van 80-100 euro nog gezien als goedkoop? Ik ben opzoek naar goede volledig draadloze oortjes voor in het OV en tijdens het fietsen, maar de kwaliteit gaat binnen dit budget alle kanten op. Momenteel gebruik ik RHA MA650 wired (met 3,5mm dus) van €60, en ik hoop nog wel vergelijkbare geluidskwaliteit te krijgen.
Is dit een realistisch doel?
Eigenlijk hebben alle bluetooth in ears dat tegenwoordig. Dat zorgt voor een meer stabiele verbinding, maar ook dat de in ears los van elkaar gebruikt kunnen worden.xStarlight schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:50:
Onlangs de bomaker sifi II besteld.
Waarmee probeer je ze te verbinden? Mischien een oudere telefoon die niet meerdere bluetooth verbindingen tegelijkertijd kan maken?
Ja hoor, dat is een prima realistisch doel. Lees de nodige reviews op bijvoorbeeld scarbir.com maar. Of bekijk de youtube kanalan van bijvoorbeeld Gamesky en/of El Jefe maar eens.Mark22 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:00:
Wordt een budget van 80-100 euro nog gezien als goedkoop? Ik ben opzoek naar goede volledig draadloze oortjes voor in het OV en tijdens het fietsen, maar de kwaliteit gaat binnen dit budget alle kanten op. Momenteel gebruik ik RHA MA650 wired (met 3,5mm dus) van €60, en ik hoop nog wel vergelijkbare geluidskwaliteit te krijgen.
[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 03-07-2020 06:06 ]
@Mark22 voor dat geld heb je een setje Galaxy buds. Ik ben daar erg tevreden over
Ik heb deze week de QCY T5 ontvangen. Helaas reageert de touch control van de linker earbud niet. Ook kan ik de buds alleen apart koppelen aan mijn telefoon (Pixel 3a XL). Ik kan de linker earbud dus ook niet resetten doordat hij niet reageert op aanrakingen.
Voor de rest wel tevreden, zowel over het geluid, de pasvorm en de latency.
Voor de rest wel tevreden, zowel over het geluid, de pasvorm en de latency.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Na de review op scarbir.com de Edifier X3 besteld. Inmiddels een weekje in bezit. Prima oordopjes qua geluid, alleen de verbinding is niet al te best.
Zolang de 'master' aan de kant zit waar mijn telefoon in mijn broekzak zit gaat het prima, maar als telefoon aan de andere kant zit valt verbinding af en toe weg (of misschien heeft het rechter oordopje een betere antenne ?). Weet niet hoe plausibel het is aangezien ze beide natuurlijk audiosignaal ontvangen, maar dit werkte voor mij.
Zolang de 'master' aan de kant zit waar mijn telefoon in mijn broekzak zit gaat het prima, maar als telefoon aan de andere kant zit valt verbinding af en toe weg (of misschien heeft het rechter oordopje een betere antenne ?). Weet niet hoe plausibel het is aangezien ze beide natuurlijk audiosignaal ontvangen, maar dit werkte voor mij.
Heb daar gekeken en het zijn allemaal onbekende merken en allemaal ruim onder 100 dollar. Wat ik daar nadelig aan vind is dat het minder bekend is en er dus waarschijnlijk ook veel minder goede support is bij problemen. Zo lees ik in reviews regelmatig dat er connectie-problemen zijn of in een enkel geval dat zelfs de app niet meer in de Play Store te vinden is.13art schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 06:03:
Ja hoor, dat is een prima realistisch doel. Lees de nodige reviews op bijvoorbeeld scarbir.com maar. Of bekijk de youtube kanalan van bijvoorbeeld Gamesky en/of El Jefe maar eens.
Klinkt als een goede optie, ik lees wel dat er wat probleempjes kunnen zijn als je geen Samsung telefoon gebruikt (ik heb zelf een Huawei P30), heb jij daar ook last van? En blijven ze bij jou goed zitten bij beweging?418O2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:22:
@Mark22 voor dat geld heb je een setje Galaxy buds. Ik ben daar erg tevreden over
@Mark22 ik heb een Samsung, maar volgens mij maakt het weinig uit. Het is alleen misschien wel zo dat je de software niet kan gebruiken, maar dat zou je even moeten uitzoeken.
Ik heb ze wel eens in gehad met hardlopen en dan blijven ze goed zitten (moet je uiteraard wel de goede opzetstukken gebruiken)
Ik heb ze wel eens in gehad met hardlopen en dan blijven ze goed zitten (moet je uiteraard wel de goede opzetstukken gebruiken)
@418O2 Dankjewel voor je reactie. Ik heb eerst maar de Galaxy Buds besteld aangezien die dan nog dit weekend bezorgd worden, dan kan ik ze volgende week op vakantie mooi testen. Als ze niet bevallen kan ik altijd nog retourneren.
Als alternatief had ik deze: https://www.amazon.nl/Blu...id=pla-850584832714&psc=1
Goede reviews voor een prima prijs, misschien dat ik ze na de vakantie ook ga kopen om te vergelijken met de Galaxy Buds.
Als alternatief had ik deze: https://www.amazon.nl/Blu...id=pla-850584832714&psc=1
Goede reviews voor een prima prijs, misschien dat ik ze na de vakantie ook ga kopen om te vergelijken met de Galaxy Buds.
Er kan weinig mis gaan als je ze bij Amazon besteld. Er zitten in ears bij met veel meer bang for buck en betere geluidskwaliteit dan bijvoorbeeld Samsung. Maar goed dat moet je dan inderdaad wel aandurvenMark22 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:25:
[...]
Heb daar gekeken en het zijn allemaal onbekende merken en allemaal ruim onder 100 dollar. Wat ik daar nadelig aan vind is dat het minder bekend is en er dus waarschijnlijk ook veel minder goede support is bij problemen. Zo lees ik in reviews regelmatig dat er connectie-problemen zijn of in een enkel geval dat zelfs de app niet meer in de Play Store te vinden is.
Ik zoek een setje waarmee ik goed muziek kan luisteren en nog aardig kan bellen ook.
Daarnaast zou ik graag de oortjes onafhankelijk van elkaar willen kunnen gebruiken.
De QCY T5 komt aardig in de buurt van mijn wensen geloof ik.
Kan iemand mij vertellen hoe het bellen gaat met de QCY T5?
Volgens mij heeft de QCY T5 geen modus waarbij je eigen stem wordt afgespeeld over je oortjes.
Lukt het dan wel om normaal een telefoongesprek te voeren als je jezelf niet goed hoort?
De Jabra 75t elite heeft bijvoorbeeld wel zo'n modus, maar dat is gelijk ook een compleet andere prijsklasse.
Bovendien kun je met de Jabra enkel met alleen het rechter oortje luisteren, niet met alleen de linker.
Daarnaast zou ik graag de oortjes onafhankelijk van elkaar willen kunnen gebruiken.
Volgens mij heeft de QCY T5 geen modus waarbij je eigen stem wordt afgespeeld over je oortjes.
Lukt het dan wel om normaal een telefoongesprek te voeren als je jezelf niet goed hoort?
De Jabra 75t elite heeft bijvoorbeeld wel zo'n modus, maar dat is gelijk ook een compleet andere prijsklasse.
Bovendien kun je met de Jabra enkel met alleen het rechter oortje luisteren, niet met alleen de linker.
Bevalt mij prima! Met wind erbij ben ik wel minder goed verstaanbaar, dan kun je beter de telefoon aan je oor houden. Gebruik de T5 ook voor videobellen, nooit klachten, men vraagt zelfs wat mijn type oortjes zijn.Your Grandma schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:13:
Ik zoek een setje waarmee ik goed muziek kan luisteren en nog aardig kan bellen ook.
Je hoort jezelf toch wanneer je praat?

De prijs van de samsung buds plus is aardig omlaag gegaan zag ik. Waren ze eerst nog rond de 160 euro, zie ik ze nu voor tussen de 99 en de 112.
Nu een pricedrop voor wat er in de herfst gaat komen.
Nu een pricedrop voor wat er in de herfst gaat komen.
Burp
Zijn er al foamtips gevonden voor de QCY T5 die wel in de case passen en minder duuur zijn?dimmak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:03:
[...]
Goeie link, deze van hetzelfde merk lijken niet zo diep en dus geschikt voor de case van QCY T5. Ze zijn alleen bijna net zo duur als een nieuw paartje.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Nee ik gebruik nog steeds die grotere foamtips. Heb een elastiekje om mijn case, dus heb er niet zoveel problemen mee.Taigu schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Zijn er al foamtips gevonden voor de QCY T5 die wel in de case passen en minder duuur zijn?
Let erop dat de T5's geweldig zijn, mits de oordopjes goed passen. Ik heb het geluk dat de grote tips perfect zijn, het verschil in geluidskwaliteit met de medium tips vond ik persoonlijk enorm. Bellen heb ik er overigens nog niet mee gedaan.Your Grandma schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:13:
Ik loop al jaren met bedrade oordopjes in (2 jaar geleden uit China gehaald na wat reviews gelezen te hebben over goedkope bedrade oordopjes die heel goed presteren).
Het geluid was altijd veel beter dan standaard dopjes die ik bij telefoons kreeg.
Helaas is er nu eentje kapot en merk ik dat ik nu met wandelen last heb dat ze regelmatig uitvallen of dat ik ergens met het kabeltje achter blijf haken.
Na wat gelezen te hebben denk ik dat de QCY T5 of de T5S heel goed bij me passen. Ik hoop alleen niet dat ze snel uitvallen. Het kan zijn dat de tips die ik heb niet stroef genoeg zijn want ik heb diverse maten geprobeerd maar allemaal vallen ze na verloop van tijd uit.
Iemand tips voor een paar goede tips die ik dan direct kan mee bestellen?
Het geluid was altijd veel beter dan standaard dopjes die ik bij telefoons kreeg.
Helaas is er nu eentje kapot en merk ik dat ik nu met wandelen last heb dat ze regelmatig uitvallen of dat ik ergens met het kabeltje achter blijf haken.
Na wat gelezen te hebben denk ik dat de QCY T5 of de T5S heel goed bij me passen. Ik hoop alleen niet dat ze snel uitvallen. Het kan zijn dat de tips die ik heb niet stroef genoeg zijn want ik heb diverse maten geprobeerd maar allemaal vallen ze na verloop van tijd uit.
Iemand tips voor een paar goede tips die ik dan direct kan mee bestellen?
Geldt voor de T2C, met de medium dopjes heb ik matig geluid, met de grote is de kwaliteit vele malen beter.zacht schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Let erop dat de T5's geweldig zijn, mits de oordopjes goed passen. Ik heb het geluk dat de grote tips perfect zijn, het verschil in geluidskwaliteit met de medium tips vond ik persoonlijk enorm. Bellen heb ik er overigens nog niet mee gedaan.
Ik lees dat de T5(s) wat minder bass heeft dan de T2C? Ik luister wel eens een hardstyle-mix of iets met een stevige beat erin. Nu had ik bedrade oordopjes die een heel fijne bass hadden maar die me telkens uit de oren vielen door het gewicht.
Ga ik qua bass te kort komen op de T5(s)?
Ga ik qua bass te kort komen op de T5(s)?
Heb je wel foam-doppen die in de oplaad-case (edit: van de Haylou GT1 Plus) passen? Ik heb een heel setje standaardmaten, en ook een paar wat kleinere gepast, maar ik heb nog geen passende gevonden. Ik vind de meegeleverde siliconen-tips echt heel matig in mijn oren passen. Vooral tijdens het sporten ben ik vrij bang dat ze er uit vallen. Dat heb ik eigenlijk bij alle siliconen-oordopjes.Inge Janse schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:50:
...
...
Bij mij zitten de AirPods echt als gegoten, en die heb ik ook. Maar die werken dan weer heel slecht met mijn nieuwe werktelefoon.
Nope. Is erg onhandig, maar het moet maar, want die siliconen zijn echt heel brak qua geluid en draagcomfort.Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Heb je wel foam-doppen die in de oplaad-case (edit: van de Haylou GT1 Plus) passen? Ik heb een heel setje standaardmaten, en ook een paar wat kleinere gepast, maar ik heb nog geen passende gevonden. Ik vind de meegeleverde siliconen-tips echt heel matig in mijn oren passen. Vooral tijdens het sporten ben ik vrij bang dat ze er uit vallen. Dat heb ik eigenlijk bij alle siliconen-oordopjes.
Helaas.Inge Janse schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Nope. Is erg onhandig, maar het moet maar, want die siliconen zijn echt heel brak qua geluid en draagcomfort.
Als je bedenkt dat de AirPods geen seal kunnen vormen, dan is het best indrukwekkend hoe redelijk ze alsnog nog klinken. Ik vond de Haylou GT1 Plus zonder goede seal echt heel zwak klinken, maar met goede seal zijn ze prima.
Is ook wel een factor 10 prijsverschil, dus dan neem ik wel wat onhandigheid op de koop toeBark_At_The_Cat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Helaas.
Als je bedenkt dat de AirPods geen seal kunnen vormen, dan is het best indrukwekkend hoe redelijk ze alsnog nog klinken. Ik vond de Haylou GT1 Plus zonder goede seal echt heel zwak klinken, maar met goede seal zijn ze prima.
PS Het is wel altijd een enorme mindfuck als ik na die GT1 mijn Sony XM3 weer opzet. God allemachtig, ik weet het, 15 keer zo duur, afgesloten over ears, enorme bouw, maar dan weet ik weer hoe muziek óók kan (en moet!) klinken.
[ Voor 20% gewijzigd door Inge Janse op 14-07-2020 22:45 ]
Al vallen die niet echt in de categorie 'goedkoop' waar dit topic over gaat.Wii4all schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:18:
Panasonic heeft ook aardige dopjes uitgebracht met noise cancelation de
panasonic rz-s500w
Op dit moment gebruik ik de standaard Apple oordopjes die bij mijn IPhone kwamen. Is er iemand die een goede tip heeft als het gaat om een beetje schappelijk geprijsde oordopjes voor uitsluitend conference calls etc? Het gaat me echt puur om het bellen, ik zal er verder geen muziek mee luisteren of sporten. (batterijduur\microfoon kwaliteit etc dus) Ik heb al gekeken naar de redmi airdots & de qcy t5c maar kom nog niet tot een duidelijke winnaar.
Kijk hier even:Timv37 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:31:
Op dit moment gebruik ik de standaard Apple oordopjes die bij mijn IPhone kwamen. Is er iemand die een goede tip heeft als het gaat om een beetje schappelijk geprijsde oordopjes voor uitsluitend conference calls etc? Het gaat me echt puur om het bellen, ik zal er verder geen muziek mee luisteren of sporten. (batterijduur\microfoon kwaliteit etc dus) Ik heb al gekeken naar de redmi airdots & de qcy t5c maar kom nog niet tot een duidelijke winnaar.
https://www.scarbir.com/g...s-earbuds-for-phone-calls
En daar is één:Wii4all schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:09:
89 euro OnePlusone buds
https://www.oneplus.com/nl/oneplus-buds
Even de eerste reviews afwachten
https://global.techradar.com/nl-nl/reviews/oneplus-buds-test
klopt het dat true wireless oordoppen alleen uitgeschakeld kunnen worden door ze in de doos te plaatsen en dat door middel van aanraking alleen gepauzeerd kan worden?
wat betreft de vraag over goedkope buds:
https://www.amazon.nl/Tao...llaadkoffer/dp/B081RGY51S
taotronics soundliberty 79
De QCY T5 kun je uitschakelen op twee manieren: in de doos doen of 3 seconden indrukken.negena schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:22:
klopt het dat true wireless oordoppen alleen uitgeschakeld kunnen worden door ze in de doos te plaatsen en dat door middel van aanraking alleen gepauzeerd kan worden?
Iedereen, er is een zeer goede deal op Pepper.nl, de Xiaomi Kumi T9S voor minder dan 10€ met kortingscode:
https://nl.pepper.com/aan...s-wireless-earbuds-154358
Ik ken deze verder niet. Iemand ervaring met de Kumi's?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat zijn goede oordoppen. ik zoek alleen oordoppen met een betere batterijduur.zacht schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:18:
[...]
De QCY T5 kun je uitschakelen op twee manieren: in de doos doen of 3 seconden indrukken.

betere batterijduur?! Ik heb er 4 uur nonstop mee gefietst en nog waren ze niet leeg...negena schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:59:
[...]
Dat zijn goede oordoppen. ik zoek alleen oordoppen met een betere batterijduur.
Als je een lange vlucht maakt van 6-8 uur of langer, dan is een langere accuduur wel prettig.Flipmo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:23:
[...]
betere batterijduur?! Ik heb er 4 uur nonstop mee gefietst en nog waren ze niet leeg...
Flipmo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:23:
[...]
betere batterijduur?! Ik heb er 4 uur nonstop mee gefietst en nog waren ze niet leeg...
wat vinden jullie van deze?13art schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:06:
[...]
Als je een lange vlucht maakt van 6-8 uur of langer, dan is een langere accuduur wel prettig.
Met de goedkopere modellen zul je denk ik niet aan de 8 uur komen. Aan de andere kant lijkt het me ook niet erg prettig om 8 uur met oortjes in te zitten. Als je tussendoor laadt (ik heb alleen ervaring met de T5, die beginnen met laden als je ze in de case stopt) kom je wel aan die uren.13art schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:06:
[...]
Als je een lange vlucht maakt van 6-8 uur of langer, dan is een langere accuduur wel prettig.
Dan zou ik voor de Eardopes B6 Pro gaan. 8 uur lang muziek luisteren zonder op te laden. 1000mAh in de oplaadcase. Draadloos opladen (of met een usb-c kabeltje). Waterdicht tot 2 meter diepte (ipx7).zacht schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:31:
[...]
Met de goedkopere modellen zul je denk ik niet aan de 8 uur komen. Aan de andere kant lijkt het me ook niet erg prettig om 8 uur met oortjes in te zitten. Als je tussendoor laadt (ik heb alleen ervaring met de T5, die beginnen met laden als je ze in de case stopt) kom je wel aan die uren.
Ik ben ermee naar Colombia gevlogen en heb ze aan één stuk door gebruikt in het vliegtuig. Ze hebben ook goede passieve geluidsonderdrukking. Ik hoor écht geen omgevingsgeluid als ik ze in heb met een muziekje aan. Ze hebben ook een goede microfoon. Én ze hebben AptX.
Ze zijn 79 euro en wat mij betreft is dat het meer dan waard. Ik had ergens 5% korting, maar kan niet meer vinden wat de code was of hoe ik die kreeg. Volgens mij kreeg ik die via het inschrijven op de nieuwsbrief.
*snip spam*
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:08 ]
Beste tweakers,
Ik heb een tijdje geleden via een webshop de Mifo 05 wireless oortjes gekocht.
Omdat deze mij zo hebben verrast (positief) heb ik ook een setje voor mijn vriendin aangeschaft.
De oortjes zijn slechts 50/60 euro ( afhankelijk van de shop en moment) en dus zeker de moeite van het overwegen waard. Ik zal de review hieronder in categorieën uitwerken.
Geluid:
De oortjes geven een vol en helder geluid. De bas en treble zijn goed in balans.
Er is geen mogelijkheid om deze aan te passen via een app of op de oortjes zelf.
Ze kunnen harder dan comfortabel is zonder de klank te verstoren.
Omdat de oortje in-ear zitten en er sprake is van Noise-Cancelling, zul je regelmatig de omgeving niet meer horen.
Dat kan een pluspunt zijn (voor mij wel, lekker ongestoord werken) of vervelend (op de fiets hoor je niets om je heen)
Ontwerp
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hGf988x9eWaZ8maDiiiygTlf.jpg?f=user_large)
Over smaak valt te twisten. Mijn grootste twijfel was het uiterlijk.
De oortjes zijn namelijk zilver van kleur. Dat leek me erg schreeuwerig. Echter zijn ze zo klein en vallen ze bijna in je oor. Je ziet hierdoor deze oortjes aanzienlijk minder dan b.v. de Airpods en soortgelijke exemplaren.
De case waarin de oortje komen verdiend een eigen losse paragraaf.
Deze is groter en zwaarder dan de case van de gemiddeld airpod (en daarop lijkende oortjes).
Dit komt omdat de case :
Beschikt over een enorme accu, je kunt hierin de oortjes makkelijk 9 keer volledig opladen voordat hij weer moet worden opgeladen.
Is gemaakt van aluminium, dat voelt premium tegenover plastic maar dat is smaak.
Als je een oortje in de case laat vallen (magnetische plaatsing) schakelt deze gelijk uit en gaat het geluid ipv stereo naar mono op het andere oortje. Pak je hem eruit koppelt hij netjes en is het weer stereo. Werkt voortreffelijk.
Draagcomfort.
De oortjes komen binnen met 7 verschillende oor-dopjes. Ze zijn er werkelijk waar voor alle type oren. Breed-dun-diep-ondiep, alle mogelijkheden zitten er bij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1zM1W0VOpAWGjy5xiHvNsAR.jpg?f=user_large)
Ik heb relatief kleine oren/tunnels en draag ze op een werkdag van 08:00 tot 15:00 bijna onafgebroken.
Door de goede pasvorm van de dopjes, maar ook het feit dat de oortjes in je oorschelp "liggen" merk je bijna niet meer dat je ze in hebt, geen irritatie aan de oorschelp of in het oor.
Bediening
Beide oortjes hebben dezelfde knoppen beschikbaar, echter doen beide kanten wat anders.
De rechter heeft een knopje bovenin voor pauze/play en onderaan een knopje voor Volume hoger en dubbel-tap is volgende track.
Het linkeroortje heeft de Volume en dubbel-tap is vorige track aan de bovenkant en het volume lager aan de onderkant. Dit is even wennen, maar het werkt naar behoren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsMaZbiUvnAW2fQrylJktw0m.jpg?f=user_large)
Bellen
Laat ik eerlijk zijn, dit is het zwakke punt van deze oortjes.
Je kunt vanaf de oortjes opnemen, dat werkt prima.
De tegenpartij horen is geen probleem en zelf ben je in een stille ruimte nog wel acceptabel te verstaan voor je tegenpartij.
Als je echter loopt/buiten bent of iets van achtergrond geluid hebt ben je voor de andere partij niet meer te verstaan.
De oortjes zitten in je oor en zijn derhalve ver weg van je mond, het microfoontje zit in de punt van de oortjes en staan daarmee naar voren gericht, langs je gezicht af.
Het typen op een toetsenbord komt b.v. tijdens een gesprek harder binnen dan je eigen stem. Je kunt er dus wel mee bellen, maar het is niet waar ze uitblinken.
Accuduur
Als laatste punt het unieke van deze oortjes in deze prijsklasse.
Als de oortjes zijn opgeladen kun je 7 tot 8 uur!!! gebruikmaken van deze oortjes.
Op een werkdag doe ik ze in vanaf het moment ik uit de auto stap tot het moment ik weer in de auto stap richting huis. Dat is van 08:00 tot 15:00.
Tijdens de lunch zitten ze een half uurtje in de case omdat ik dan wel gezellig wil kletsen maar nodig is het niet.
Zijn ze na die periode van 7-8 uur leeg kun je ze ongeveer 9 x opladen met de accu in je case.
Conclusie
Zoek je oortjes met een fantastisch geluid, optimaal draagcomfort en een lange accuduur? Dan zijn dit de oortjes voor jou. Ze geven een prachtige klankweergave en gaan erg lang mee.
Wil je regelmatig bellen met deze oortjes, dan zou ik naar een ander alternatief kijken, dat is echt het enige punt waarop deze oortjes afvallen.
Tip voor de volgende keer: Eigenlijk hoort een review niet in het forum maar hier: https://tweakers.net/smartphone-accessoires/reviews/
Je mag wel een link maar je review plaatsen in het ervaringen topic
Ik heb een tijdje geleden via een webshop de Mifo 05 wireless oortjes gekocht.
Omdat deze mij zo hebben verrast (positief) heb ik ook een setje voor mijn vriendin aangeschaft.
De oortjes zijn slechts 50/60 euro ( afhankelijk van de shop en moment) en dus zeker de moeite van het overwegen waard. Ik zal de review hieronder in categorieën uitwerken.
Geluid:
De oortjes geven een vol en helder geluid. De bas en treble zijn goed in balans.
Er is geen mogelijkheid om deze aan te passen via een app of op de oortjes zelf.
Ze kunnen harder dan comfortabel is zonder de klank te verstoren.
Omdat de oortje in-ear zitten en er sprake is van Noise-Cancelling, zul je regelmatig de omgeving niet meer horen.
Dat kan een pluspunt zijn (voor mij wel, lekker ongestoord werken) of vervelend (op de fiets hoor je niets om je heen)
Ontwerp
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hGf988x9eWaZ8maDiiiygTlf.jpg?f=user_large)
Over smaak valt te twisten. Mijn grootste twijfel was het uiterlijk.
De oortjes zijn namelijk zilver van kleur. Dat leek me erg schreeuwerig. Echter zijn ze zo klein en vallen ze bijna in je oor. Je ziet hierdoor deze oortjes aanzienlijk minder dan b.v. de Airpods en soortgelijke exemplaren.
De case waarin de oortje komen verdiend een eigen losse paragraaf.
Deze is groter en zwaarder dan de case van de gemiddeld airpod (en daarop lijkende oortjes).
Dit komt omdat de case :
Beschikt over een enorme accu, je kunt hierin de oortjes makkelijk 9 keer volledig opladen voordat hij weer moet worden opgeladen.
Is gemaakt van aluminium, dat voelt premium tegenover plastic maar dat is smaak.
Als je een oortje in de case laat vallen (magnetische plaatsing) schakelt deze gelijk uit en gaat het geluid ipv stereo naar mono op het andere oortje. Pak je hem eruit koppelt hij netjes en is het weer stereo. Werkt voortreffelijk.
Draagcomfort.
De oortjes komen binnen met 7 verschillende oor-dopjes. Ze zijn er werkelijk waar voor alle type oren. Breed-dun-diep-ondiep, alle mogelijkheden zitten er bij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1zM1W0VOpAWGjy5xiHvNsAR.jpg?f=user_large)
Ik heb relatief kleine oren/tunnels en draag ze op een werkdag van 08:00 tot 15:00 bijna onafgebroken.
Door de goede pasvorm van de dopjes, maar ook het feit dat de oortjes in je oorschelp "liggen" merk je bijna niet meer dat je ze in hebt, geen irritatie aan de oorschelp of in het oor.
Bediening
Beide oortjes hebben dezelfde knoppen beschikbaar, echter doen beide kanten wat anders.
De rechter heeft een knopje bovenin voor pauze/play en onderaan een knopje voor Volume hoger en dubbel-tap is volgende track.
Het linkeroortje heeft de Volume en dubbel-tap is vorige track aan de bovenkant en het volume lager aan de onderkant. Dit is even wennen, maar het werkt naar behoren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsMaZbiUvnAW2fQrylJktw0m.jpg?f=user_large)
Bellen
Laat ik eerlijk zijn, dit is het zwakke punt van deze oortjes.
Je kunt vanaf de oortjes opnemen, dat werkt prima.
De tegenpartij horen is geen probleem en zelf ben je in een stille ruimte nog wel acceptabel te verstaan voor je tegenpartij.
Als je echter loopt/buiten bent of iets van achtergrond geluid hebt ben je voor de andere partij niet meer te verstaan.
De oortjes zitten in je oor en zijn derhalve ver weg van je mond, het microfoontje zit in de punt van de oortjes en staan daarmee naar voren gericht, langs je gezicht af.
Het typen op een toetsenbord komt b.v. tijdens een gesprek harder binnen dan je eigen stem. Je kunt er dus wel mee bellen, maar het is niet waar ze uitblinken.
Accuduur
Als laatste punt het unieke van deze oortjes in deze prijsklasse.
Als de oortjes zijn opgeladen kun je 7 tot 8 uur!!! gebruikmaken van deze oortjes.
Op een werkdag doe ik ze in vanaf het moment ik uit de auto stap tot het moment ik weer in de auto stap richting huis. Dat is van 08:00 tot 15:00.
Tijdens de lunch zitten ze een half uurtje in de case omdat ik dan wel gezellig wil kletsen maar nodig is het niet.
Zijn ze na die periode van 7-8 uur leeg kun je ze ongeveer 9 x opladen met de accu in je case.
Conclusie
Zoek je oortjes met een fantastisch geluid, optimaal draagcomfort en een lange accuduur? Dan zijn dit de oortjes voor jou. Ze geven een prachtige klankweergave en gaan erg lang mee.
Wil je regelmatig bellen met deze oortjes, dan zou ik naar een ander alternatief kijken, dat is echt het enige punt waarop deze oortjes afvallen.
Tip voor de volgende keer: Eigenlijk hoort een review niet in het forum maar hier: https://tweakers.net/smartphone-accessoires/reviews/
Je mag wel een link maar je review plaatsen in het ervaringen topic
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 16-08-2020 14:01 ]
Ik heb eens gekeken maar in de link op AliExpress hebben ze het in de beschrijving over de T5S: https://www.aliexpress.co...5860160205-02570-NUUJNoAU kijk maar eens bij 'Package included'.XanderDrake schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:08:
Iedereen, er is een zeer goede deal op Pepper.nl, de Xiaomi Kumi T9S voor minder dan 10€ met kortingscode:
Altijd mooi om te zien hoeveel ze kunnen vertellen over een paar dopjes... en hele mooie productfotos
Edit: ik zit te kijken waar je de T5S kunt kopen maar ik vind ze bij geen enkele shop. Wel de T5 Pro maar vraag me af of dat de T5S is.
Waar hebben jullie deze gekocht? Anders ga ik denk ik maar voor de T5
[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 27-07-2020 16:53 ]
Ik heb de T5S zelf niet in bezit, maar deze links gevonden;Binnetie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:34:
[...]
Edit: ik zit te kijken waar je de T5S kunt kopen maar ik vind ze bij geen enkele shop. Wel de T5 Pro maar vraag me af of dat de T5S is.
Waar hebben jullie deze gekocht? Anders ga ik denk ik maar voor de T5
Banggood
Gearbest #1
Gearbest #2
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
@Ruiten_Wisser wat raar. Ik keek ook op Gearbest (Banggood was ik even vergeten) en vond ze niet...
Het verschil tussen de T5 en de T5s snap ik, maar wat is eigenlijk het verschil tussen de T5 en de T5 pro?
Dat weet ik ook niet precies, van wat ik er van gezien heb is het ook een T5S qua specs maar ik twijfel dan omdat ze de naam al verkeerd hebben en niet fatsoenlijk de juiste naam erbij zetten. Dan ben ik bang dat ik verkeerde spullen ontvang.
Heb uiteindelijk toch de T5 besteld omdat deze snel leverbaar was en ik de T5S niet kon vinden. De accuduuur vind ik minder van belang omdat ik toch niet langer dan 2 uur luister.
Heb uiteindelijk toch de T5 besteld omdat deze snel leverbaar was en ik de T5S niet kon vinden. De accuduuur vind ik minder van belang omdat ik toch niet langer dan 2 uur luister.
Ik heb 1,5 maand geleden voor 20 euro inclusief verzending de T5s gekocht bij verkoper YOUPINXIAOMI Store op Aliexpress. Heb ook dit model binnen gekregen, maar ze bieden de T5s nu niet meer aan. Destijds hadden ze naast een zwarte ook een groene versie. Deze verkoper was toen de enigste op AE die de T5s leverde, en momenteel lijkt dit model helemaal niet meer op AE te worden aangeboden. Gelukkig heeft o.a. Gearbest 'm wel, want ik vind de toevoegingen zoals het automatisch pauzeren als je 'm uit je oren haalt wel handig.
Wat de T5 pro betreft, volgens Scarbir heeft deze andere componenten intern (zie reactie onderaan). Gizmochina heeft het over moving iron drivers. We gaan het zien. Er is nog weinig over het model te vinden.
Wat de T5 pro betreft, volgens Scarbir heeft deze andere componenten intern (zie reactie onderaan). Gizmochina heeft het over moving iron drivers. We gaan het zien. Er is nog weinig over het model te vinden.
Nog even een update met mijn ervaringen met de Haylou GT1 Plus. Ze werken allereerst een heel stuk beter samen met de brakke Bluetooth chip van de Galaxy A51 dan de AirPods.Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Helaas.
Ik heb het idee dat ze heel af en toe een klein beetje out-of-sync zijn met elkaar, maar ik ben hier nog niet 100% over. Ik had dit probleem namelijk heel vaak met de AirPods 2 in combinatie met de A51, maar dan was het wel erg duidelijk aanwezig. Zou dus ook goed tussen mijn oren
Verder heb ik inmiddels foam tips van AliExpress in de maat T400/11mm (was maat S bij deze aanbieder). Ook T200/T300 passen met een beetje geweld, maar het is duidelijk dat T400 de bijbehorende maat is. Met een scherp mes heb ik ze tot 5mm ingekort (lengte) en nu passen ze in de case.
Ik vind nog steeds mijn AirPods comfortabeler, maar deze oordopjes zijn nu echt een heel stuk beter dan dat ze waren.
[ Voor 5% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 30-07-2020 16:18 ]
Voor de liefhebber Jabra Elite 65T, voor dit geld lijkt me een erg aantrekkelijke deal:
https://www.ibood.com/ele...5t-bluetooth-earbuds.html
https://www.ibood.com/ele...5t-bluetooth-earbuds.html
Ik heb gisteren de QCY T5 binnengekregen, dat was binnen een paar dagen uit het Polen magazijn.
Ik kreeg ze eerst niet aan de gang, maar nadat ik ze had opgeladen werkte het prima.
De bass is prima, niet heel erg overdreven (bij mijn bedrage goedkope china oordopjes zat er een hele volle bas in). Dit is acceptabel.
Het bellen ging ook goed, net getest. Ik was goed hoorbaar. Vanmiddag ga ik een stuk fietsen en kijken of ze goed blijven zitten.
Ik kreeg ze eerst niet aan de gang, maar nadat ik ze had opgeladen werkte het prima.
De bass is prima, niet heel erg overdreven (bij mijn bedrage goedkope china oordopjes zat er een hele volle bas in). Dit is acceptabel.
Het bellen ging ook goed, net getest. Ik was goed hoorbaar. Vanmiddag ga ik een stuk fietsen en kijken of ze goed blijven zitten.
Iemand hier al persoonlijke ervaring met de OnePkus buds? Of zijn ze nog niet officieel te koop?Wii4all schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:09:
89 euro OnePlusone buds
https://www.oneplus.com/nl/oneplus-buds
Even de eerste reviews afwachten