Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 22:10
cordonbleu schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:45:
In de week dat ik de T5 gebruikt heb, is de verbinding al een keer of 10-15 kort onderbroken geweest. Het gaat dan om een korte hapering die zich snel hersteld, maar het is toch wel storend. Zeker omdat het zoveel vaker voorkomt dan bij de QS2.
Vreemd ik heb misschien 1 of 2 keer gehad dat ze verbinding verbroken werd. Ook op een druk station idd.

Mooie review en vergelijking. Persoonlijk vind ik de T5 een beter fit hebben en de touch niet echt fijn werken (is misschien gewenning). Uiteindelijk verschilt het toch van oor tot oor hoe goed de fit is en wat voor geluid je ervaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn Fiil T1X oortjes heb ik gisteren ontvangen, net als @-NRG- in een post hierboven meldt, binnen 2 dagen via Geekbuying (levering vanuit een depot in Italië). Fijne oortjes en prima geluid.

De bediening is wel even wennen. Inclusief verzending via DHL was ik euro 65 kwijt.

Let op: de Android app is verdwenen uit de Play Store. Het is onbekend wat hiervan de reden is. De oortjes werken prima zonder app. Je schijnt met de app nog wat instellingen te kunnen doen zodat het geluid synchroon loopt bij het bekijken van filmpjes. Bij YouTube is dit namelijk bij de standaardinstellingen niet het geval.

[ Voor 54% gewijzigd door doogster op 31-01-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 21:12

greatgonzo

schit-te-rend!

vraagje.. mijn Haylou dopjes vallen ook op bij de collega's en die willen ze ook.
Zo zit ik dus met 2 collega's aan het bureau blok met dezelfde soort dopjes. Gaat dit nog storen?
Ik verwacht tijdens het afspelen niet, maar ik denk dat als ze uit stand-by modus komen, dat het mogelijk is dat ik het signaal van de buurman ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 07:15
greatgonzo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:01:
vraagje.. mijn Haylou dopjes vallen ook op bij de collega's en die willen ze ook.
Zo zit ik dus met 2 collega's aan het bureau blok met dezelfde soort dopjes. Gaat dit nog storen?
Ik verwacht tijdens het afspelen niet, maar ik denk dat als ze uit stand-by modus komen, dat het mogelijk is dat ik het signaal van de buurman ga krijgen?
Werkt toch gewoon via bluetooth? Is toch ook geen issue in de trein of op een andere drukke plek oid? BT apparaten hebben voor zover ik weet gewoon een unieke code waarmee toestel en oortjes aan elkaar gekoppeld zijn (heb er verder 0 verstand van, hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06
Hoe werkt het wisselen van de tips precies op de T5? Ik durf er niet gewoon hard aan te trekken en draaien en dan eraf trekken lukt ook niet.
Iemand een goede tip >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:56
Rogar schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:13:
Hoe werkt het wisselen van de tips precies op de T5? Ik durf er niet gewoon hard aan te trekken en draaien en dan eraf trekken lukt ook niet.
Toch gewoon eraf trekken. Is de enige manier. En voor er weer op zetten, voorzichtig druk zetten en wat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:54
goldeneye22 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Ik heb het even nagemeten. De diameter van die van mij zijn 5mm en passen prima op het "oordopkopje" van 5mm :)
Let er wel op dat, hoewel ik kan beamen dat tips met een binnendiameter van 4.x-5 prima passen,
mijn memory foam tips die ik besteld heb niet in de charging case passen. Zodra deze erop zitten, laden ze niet meer op in de case omdat ze net geen contact meer maken. Dus heb ik de bijgeleverde tips er maar weer op gezet aangezien ik vaak maar kort gebruik maak van de t5s en deze vaak in hun case zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
Zojuist zijn de Mpow M7 bezorgd! Op 24 januari besteld voor 24eu op AliExpress. Wat een power!! Ongelofelijk krachtig. Op het hoogste volume blijft het geluid mooi, maar vind ik net te hard, dus heb geen lange test gedaan.

De bass is echt heel goed. Voor Spotify heb hem wel iets opgekrikt met de EQ van mijn telefoon (ik hou erg van bass :) en dan hoor je erg goed waar de doppen tot in staat zijn. Als ik mijn Bass Booster op max zet, trillen mn oorlellen bijna :P

Vergeleken met de QSY T5 is dit echt een vooruitgang, sowieso op bass gebied. De T5s zijn misschien net iets helderder, maar M7s klinken zoveel voller. Hele goede oordopjes voor deze prijs!

Ik moet zeggen dat de reviews van Scarbir spot on zijn. Zowel met deze als de QSY T5 en S2, is het in het echt precies wat ik "verwachtte" na het lezen van zijn reviews. https://www.scarbir.com/tws/mpow-m7-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Hoi. Ik heb ook de Mpow T5 gekocht. Erg blij mee, geluid bevalt me veel beter dan de Anoimobuds capsule die ik ook heb. Heb alleen een dingetje wat ik wat apart vind en dat is dat mijn telefoon altijd verbinding maakt met 2 aparte bluetooth devices. Is dit normaal/bij jou ook? Mijn Anoimobuds ziet hij wel als 1 device namelijk.
maurice_l schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:12:
Ik heb de MPOW T5/M5 binnen. Gekocht na o.a. deze review https://www.scarbir.com/tws/mpow-t5-review

Levertijd was trouwens bizar snel. Gekocht bij Alie en standaard verzonden. Ze waren er precies binnen een week. Nooit verwacht met de feestdagen.

Ik noem me zelf geen audiofiel, maar ben wel kritisch. Heb daarnaast al aardig wat (audiofiele) koptelefoons versleten.

Het zijn heerlijke dopjes. Pasvorm is prima, ze zitten comfortabel en isoleren goed. Ik neem sowieso altijd in-ear. Alles wat lijkt op air pods valt bij mij uit.
Voor mijn gevoel kan ik ze langere tijd dragen, maar dat is nog niet voorgekomen. Sporten lijkt me ook geen probleem, ze zitten stevig en vallen ook bij heftig headbangen niet uit :)

Het geluid is meer dan prima, zeker voor €44. Van laag tot hoog is er een goede balans. Luister veel (symfonische) metal, klassiek, instrumentaal maar ook pop. Ik heb ze nog te kort om een goed oordeel te vellen, maar ik ben nu al aangenaam verrast.

Het koppelen en pairen gaat tot nu toe vlekkeloos. Uit het doosje halen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Ik heb sinds kort de QCY T5, een paar observaties vanuit mezelf:
* Het geluid klinkt niet heel vol, dat vind ik jammer. Ik heb nu in Spotify de bass helemaal omhoog gezet, en dan komt het er nog redelijk vol geluid uit, maar standaard is het een beetje teleurstellend.
* Ik had aanvankelijk nog een aantal connectieproblemen, bijvoorbeeld dat ze niet verbonden wanneer ze uit de charging case kwamen, maar dat lijkt nu voorbij.
* De microfoon moet ik nog testen maar de eerste reacties lijken niet positief.
* Ik hoor een soort tikkend achtergrondgeluid in het rechteroortje. Heeft iemand hier een oplossing voor of is dit een gevalletje defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ransom_nl schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:39:
Hoi. Ik heb ook de Mpow T5 gekocht. Erg blij mee, geluid bevalt me veel beter dan de Anoimobuds capsule die ik ook heb. Heb alleen een dingetje wat ik wat apart vind en dat is dat mijn telefoon altijd verbinding maakt met 2 aparte bluetooth devices. Is dit normaal/bij jou ook? Mijn Anoimobuds ziet hij wel als 1 device namelijk.

[...]
Nee, bij mij is het gewoon 1 device bij bluetooth. Qua koppelen heb je geen problemen? Verder blijft het inderdaad een topproduct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:54
Andreas01 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:51:
Ik heb sinds kort de QCY T5, een paar observaties vanuit mezelf:
* Het geluid klinkt niet heel vol, dat vind ik jammer. Ik heb nu in Spotify de bass helemaal omhoog gezet, en dan komt het er nog redelijk vol geluid uit, maar standaard is het een beetje teleurstellend.
[...]
Weet je zeker dat je een goede in-ear seal hebt? Heb je andere (meegeleverde) tips geprobeerd? Mijn ervaring is namelijk heel anders maar dan moet de seal wel goed zijn. Ik blijk twee verschillende oren te hebben en gebruik dan ook 2 verschillende maten tips... :+

[update]
Hier een screenshot van mijn Spotify equalizer settings
Spotify Equalizer Settings

[ Voor 12% gewijzigd door Scidd0w op 21-02-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
Scidd0w schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:16:
[...]
Weet je zeker dat je een goede in-ear seal hebt? Heb je andere (meegeleverde) tips geprobeerd? Mijn ervaring is namelijk heel anders maar dan moet de seal wel goed zijn. Ik blijk twee verschillende oren te hebben en gebruik dan ook 2 verschillende maten tips... :+

[update]
Hier een screenshot van mijn Spotify equalizer settings
[Afbeelding: Spotify Equalizer Settings]
Ik heb een goede seal. Ik zal eventjes een update geven over mijn mening na een weekje gebruik.

De teleurstelling wat betreft die tik in het rechteroortje leidde tot een beetje een negatieve reactie, maar dit is opgelost met Gearbest. Wat betreft geluid vind ik het echt prettig zo lang als je in Spotify de bastonen omhoog krikt. Zonder deze vind ik het iets te hol klinken. Dus qua geluid - tóch zeker goedgekeurd!

De eerste paar dagen had ik ook nog wel eens wat verbindingsproblemen maar die lijken nu veelal weg. In 95% van de gevallen verbinden allebei de oortjes meteen met mijn telefoon. Het enige minpuntje is de microfoonkwaliteit. Soms ben ik toch onverstaanbaar. Dit is natuurlijk wel begrijpelijk aangezien er geen microfoon meer bij mijn mond in de buurt zit.

En dankjewel voor het delen van je equalizer settings!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:45

13art

Moderator Mobile
Via Amazon.co.uk heb ik de Bokman O4 (beter bekend als de Mifo O4) gekocht. En ik moet zeggen dat ik best diep onder de indruk ben van deze in ears.

Ze zijn klein, gaan lang mee op 1 lading (7uur, met nog 3x volledig te laden in de case, dus totaal 28uur), ze zijn klein, zitten erg comfortabel, blijven ook goed zitten met het sporten, hebben een erg goede isolatie en natuurlijk niet onbelangrijk, de geluidskwaliteit is ook nog dik in orde. Het is een setje waar makkelijk maar te luisteren is. Ze neigen wat meer naar een warm geluid maar zonder dat het laag te overheersend aanwezig is.

Zitten er ook nadelen aan deze in ears? Ik persoonlijk vind het geen nadeel, maar je kan niet het volume regelen met deze in ears, dat zal dus via de telefoon moeten. Dit deed ik altijd al, dus prima.

Kleine handige extra's, ze de case wordt opgeladen middels usb c en draadloos laden van de case is ook mogelijk. De in ears zelf hebben een ipx 7 rating.

Wat mij betreft een no brainer voor 60gbp.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Andreas01 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:22:
[...]

De teleurstelling wat betreft die tik in het rechteroortje leidde tot een beetje een negatieve reactie, maar dit is opgelost met Gearbest.
Ik heb de T5 ook sinds enkele weken, bevallen erg goed. Alleen de tik waar jij het over hebt heb ik ook in het rechteroortje. Wat bedoel je precies met dat het opgelost is via Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
DeepSeven schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Ik heb de T5 ook sinds enkele weken, bevallen erg goed. Alleen de tik waar jij het over hebt heb ik ook in het rechteroortje. Wat bedoel je precies met dat het opgelost is via Gearbest?
Dat is apart! Ik vraag me af of dat vaker voorkomt. Ik heb een ticket geopend via Gearbest en na een aantal mogelijke oplossingen te hebben uitgeprobeerd kon ik mijn geld terugkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Om even terug te komen op de Bokman O4's.
De charging case deed wat gek. Hij zou de in ears voor 21 uur moeten kunnen bijladen. Dat redde ik bij lange na niet. Na 3 a 4 dagen, waarin ik de in ears max 1,5 uur per keer gebruikt had, was de case alweer leeg.

Contact gezocht met Bokman. Volgens hun was ik de eerste die met die probleem aanklopte. Vervolgens een 80% refund gekregen zonder dat ik de O4's terug hoefde te sturen. Nu dus maar de Bomaker Sifi gekocht die erg goed beoordeeld word op Scarbir. Ik ben benieuwd hoe deze gaan klinken. Bellen schijnt dramatisch te zijn, maar goed ze zijn toch voor tijdens het sporten.

Eigenlijk wilde ik de Fiil T1X, maar deze zijn niet om Amazon.co.uk te krijgen en daar had ik nog tegoed staan. Is de Bomaker Sifi toch niet helemaal naar m'n zin (misschien iets te sterk in het hoog) dan de Fiil's maar bestellen op Gearbest of Amazon.com en dan raak ik de Bomaker Sifi vast wel weer kwijt hier of op Marktplaats.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 29-02-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark0s
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-09-2020
Hoi iedereen, ik heb aandachtig elke post gelezen en heb heel wat oordopjes voorbij zien komen. Ik heb nu zelf de QSY QS2. Deze bevalt opzich prima, maar tijdens het sporten wil hij nog wel eens loskomen. Nu ben ik opzoek naar eentje die daar ook goed bestand tegen is. Zo heb ik YT filmpjes gekeken en de 1 zegt dat de QSY T5 daar erg geschrikt voor is en de andere weer de MPOW M5. Wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 09:00
Ik heb de tips van mijn QCY T5 weg gegooid nadat ik maat L van de originele er op had gezet. Maar nu vallen die krengen steeds uit mijn oor. Ik denk dat ik beter M had kunnen gebruiken. Maar goed, ik zoek nu andere tips. Iemand ervaring met goede vervangers? Het liefst tips die ook in de case passen.

@groggy @Shaffy @goldeneye22 @Rogar

[ Voor 6% gewijzigd door dimmak op 02-03-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mark0s schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:28:
Hoi iedereen, ik heb aandachtig elke post gelezen en heb heel wat oordopjes voorbij zien komen. Ik heb nu zelf de QSY QS2. Deze bevalt opzich prima, maar tijdens het sporten wil hij nog wel eens loskomen. Nu ben ik opzoek naar eentje die daar ook goed bestand tegen is. Zo heb ik YT filmpjes gekeken en de 1 zegt dat de QSY T5 daar erg geschrikt voor is en de andere weer de MPOW M5. Wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt!
Ik heb zowel de QS2 als de T5. Bij mij gaan de QS2 ook wel eens wat losser zitten, maar met de T5 is het bij mij nog veel erger. Die kan ik helaas echt niet gebruiken tijdens hardlopen.
Het zal natuurlijk per persoon verschillen, maar ik lees toch wel vaak dat de T5 losser zit dan de QS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanavond de Bomaker Sifi binnengekregen. Ze waren al volledig opgeladen dus meteen gekoppeld en gaan luisteren. De eerste indruk was meteen: wow! Deze hebben een ontzettend helder geluid, ik hoorde details in nummers die me eerder nog niet waren opgevallen. Ik was vooraf bang dat het laag wat tegen zou vallen, maar deze angst bleek ongegrond. Er zit een erg mooi laag in. Ik luister veel edm (ze zijn voornamelijk voor tijdens het sporten) en het laag komt hier heel goed in mee. Het is geen booming laag maar eigenlijk perfect passend bij het geheel en voor mij als edm liefhebber alles behalve teleurstellend.

De eartips die er bij zitten ben ik niet tevreden over. Er zitten twee soorten in. De ene is gemaakt van een doorzichtig grijs siliconen materiaal en is een soort van wijd uitlopend lamel. Vrij slap, deze vond ik zelf nog het lekkerste zitten, maar alleen de M maat. De L maat die ik nodig zou hebben voor m'n rechteroor was te slap en hierdoor was er geen goede seal. De andere tips zijn van zwart, steviger siliconen en zijn zoals de meeste ze wel kennen. Echter deze vind ik weer te stevig waardoor ze gaan irriteren in m'n oren. Ik heb nu de tips van het andere setje in ears die ik heb liggen (Bokman O4) er op gezet. Deze zitten tussen de twee meegeleverde in en zitten tot nu toe het meest comfortabel. Ik heb ook nog memory foam tips besteld op aliexpress, hopelijk is dat de ultieme oplossing. @FeaR heb jij toevallig alternatieve foam tips o.i.d. besteld en zo ja welke?

Ik merkte dat ik zo onder de indruk was van deze Bomaker Sifi dat ik ze al een paar keer in gedaan heb vanavond om naar ze te luisteren met verschillende nummers.

Eén keer heb ik gehad dat na het reconnecten het volume opeens lager was dan voorheen en ook niet meer zo luid konden. Ik vreesde voor de bekende bug bij deze. Maar na de koppeling met de telefoon te verwijderen en ze hierna opnieuw te pairen was dit probleem opgelost.

Ik vermoed dat ik veel luisterplezier ga hebben met deze in ears. De recensie op scarbir.com heeft niks teveel gezegd over deze twe's. Nu nog de goede fit vinden en dan zijn ze op geluidskwaliteit gebied dik, maar dan ook echt dik, in orde waarvan ik bijna zou zeggen, zoek en twijfel niet langer maar koop deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:28:
@FeaR heb jij toevallig alternatieve foam tips o.i.d. besteld en zo ja welke?
Nope. Ik heb in mijn leven zo veel in-ears gehad en versleten dat ik een redelijke voorraad aan tips heb liggen. Ik gebruik nu volgens mij die van mijn Velodyne V-Pulse.

Ik had wel in de instellingen uitgezet dat de oortjes geen telefoongesprekken mochten doen. Dat werkt toch niet zo goed bij dit setje (en veel anderen). Sindsdien heb ik gehad dat ze twee keer vastliepen. Aanname van telefoongesprekken weer aangezet en sindsdien geen issues meer....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark0s
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-09-2020
@13art Mooi dat je zo tevreden bent. Jij gebruikt ze dus tijdens het sporten, ze vallen dus niet makkelijk uit?

@cordonbleu thanks voor de reply, dan skip ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mark0s schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:30:
@13art Mooi dat je zo tevreden bent. Jij gebruikt ze dus tijdens het sporten, ze vallen dus niet makkelijk uit?

@cordonbleu thanks voor de reply, dan skip ik die wel.
Is me nog niet opgevallen. Ze liggen als het ware in je oorschelp waardoor ze een natuurlijke ondersteuning hebben. Ik heg ze niet geprobeerd met hardlopen. Maar op de crosstrainer, sit-ups en al het andere 'heavy iron' werk blijven ze prima zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeneye22
dimmak schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:38:
Ik heb de tips van mijn QCY T5 weg gegooid nadat ik maat L van de originele er op had gezet. Maar nu vallen die krengen steeds uit mijn oor. Ik denk dat ik beter M had kunnen gebruiken. Maar goed, ik zoek nu andere tips. Iemand ervaring met goede vervangers? Het liefst tips die ook in de case passen.

Ik heb deze ooit gekocht en had er nog 8 paar van liggen. Maat M past bij mij in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:46

XanderDrake

Build the future!

greatgonzo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:01:
Nee, zeker moderne BT versies hebben een legio van frequenties om uit te kiezen tijdens de handshake:
The low-energy version uses a different radio technology than the classic strain. It employs frequency-hopping spread spectrum (FHSS) over the 2.4- to 2.483-GHz spectrum, but uses 40 2-MHz-wide channels rather than the 79 1-MHz channels of classic Bluetooth. Max data rate is 1 Mb/s. Most of the newer Bluetooth chips actually contain both types of radios.
Daarnaast zitten er ook allerlei versleutelingen in het protocol. Na de installatie (eerste keer connectie, pairing) kan niemand inferentie creëren of afluisteren tussen die twee gekoppelde apparaten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

dimmak schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:38:

Ik heb hetzelfde probleem. Zeer tevreden over de geluidskwaliteit, maar op de één of andere manier willen de originele silicone tips graag uit mijn oren vallen.

QCY T5 users: Welke foam eartips moeten we hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Shaffy schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 04:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Zeer tevreden over de geluidskwaliteit, maar op de één of andere manier willen de originele silicone tips graag uit mijn oren vallen.

QCY T5 users: Welke foam eartips moeten we hebben..?
Ik heb er een hele bende besteld op Aliexpress. Maar sommige komen pas over 2 maanden binnen. :P Als ik ze binnen heb zal ik mijn ervaring wel delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zo! Ik ben toe aan mijn derde setje Goedkope TWS, nadat ik mijn QCYs ben vergeten in het vakje van een vliegtuigstoel tijdens de skivakantie |:( . Ik heb direct een setje Haylou's besteld, de technisch superieure GT1 Plus. Hieronder volgt mijn mini review, vergeleken met mijn QCY TS1's uit 2018. Xiaomi lijkt iets met deze dopjes te maken hebben maar ik kan niet achterhalen wat. Ze lijken iig op Xiaomi Reddots, maar niet hetzelfde merk :?

Kosten: Gekocht direct van Haylou op Aliexpress. 21€, let op dat je de GT1+/plus koopt want anders heb je de oudere Pro. Stukje duurder dan de 16€ die ik heb neergelegd voor mij TS1's maar ik wilde ook weer eens wat nieuws.
Design en Hardware: Veel mooier dan mijn TS1s, echt minimalistisch en rond, meer premium materiaal. Het doosje van de GT1+ is nog kleiner en heeft een deksel, allebei beter dan de TS1. Voorzien van de Qualcomm QCC3020 chipset, welke een stukje beter is officieel, maar dat merk je alleen in iets langere accutijd en een paar features zoals noise cancelling en aptX ondersteuning.
Comfort: Beter dan de TS1, want iets ronder en past iets beter in mijn oren. Zit ook een stuk beter in mijn oren tijdens het hardlopen.
Geluid: Erg goed. Moeilijk om te zeggen of ze beter zijn dan de TS1. Dat was ook mijn grote verbazing over de TS1's: hoe goed ze klonken voor de prijs. Daar kan de GT1+ niet makkelijk overheen gaan, maar ze doen een goede poging: geluid is rijk en ruimtelijk en vol. De Noise cancelling lijkt goed zijn werk te doen, maar als TWS dopjes goed in je oren zitten dan heb je sowieso weinig last van. AptX upgrade, dat hoor ik niet terug. Ik luister niet de juiste muziek om dat soort nuances op te pikken, plus ik ben niet zo'n audiofiel.
Bediening: Beduidend slechter dan de TS1!! Heeft dus geen fysieke knoppen, waar de TS1s dat wel hebben. Het is echt een stuk meer gekloot; je moet op de juiste plek en met de juiste impact drukken om het juiste effect te hebben, en dat werkt gewoon niet lekker als je loopt of fietst. Je hebt wel iets meer bedieningsopties, maar dat compenseert het niet echt.
Compatibility: Slechter! Ik gebruik de GT1+'s icm mijn Xiaomi Mi 9T met Bluetooth 5 en mijn TomTom Cardio Spark sportwatch, met BT4.2. Bereik met Mi 9T is goed, vergelijkbaar met TS1s, maar de GT1+ heeft iets stabielere verbinding zo lijkt het. Met mijn sportwatch is het echt een heel stuk slechter! Granted met de TS1s was het al niet heel goed, maar nog nét bruikbaar. De GT1+s stotteren alleeeen maar in drukke gebieden tijdens het hardlopen. Dus ik twijfel of ik ze daarvoor ga gebruiken in de toekomst...
Duurzaamheid Context: Mijn TS1's begonnen richting het einde (na een jaar intens gebruik) toch te slijten: er zat iets los in de ene dop en de andere dop laadde uiteindelijk niet goed op. Ik denk dat de GT1+ door het gebrek aan bewegende onderdelen het iets beter gaat doen. Hopelijk heeft het missen van openingen aan de buitenkant van de dopjes door het gebrek van de fysieke knop een positief effect op weerstand tegen regen en andere vocht.

Conclusie: Ik denk dat de GT1+ iets beter is dan de TS1, al met al bekeken. Technisch en qua design zijn ze beter, maar het missen van fysieke knoppen is een domper en ze spelen niet netjes met mijn oudere sportwatch.
Voor de prijs moet je zelf kijken wat beter is, want ik zou de oudere QCY's zeker niet negeren!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Rogar schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:13:
Ik heb precies hetzelfde issue. Ik moet blijkbaar de kleine tips er op zetten, maar hoe krijg je de standaard er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb vandaag de QCY T5's binnen gekregen. Zien er gewoon netjes en strak uit en het geluid is voor mij ruim voldoende.

Echter, ik vind dat de snel uit mijn oren vallen. Standaard zitten de middelste plugs er op en ik heb de kleinere er op gezet. Met de middelgrote plugs bleef het helemaal niet zitten maar ook bij de kleine plugs vind ik niet dat ze steven in mijn oren blijven. Vooral als ik moet lachen, wippen ze zo uit mijn (vooral rechter) oor.

Daarnaast ben ik niet zo kapot van in-ear. Ik heb liever oordopjes die in het oor hangen. Dus ook geen ring om achter mijn oor langs of iets dergelijks.

Heeft iemand een tip welke ik dan zou kunnen proberen? Ik wil gaan tot zo'n €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
Ik zoek draadloze oortjes met ambient modus, omgevingsgeluid, tranparant hearing (iedere fabrikant noemt het anders) die je qua intensiteit kan instellen d.m.v. een app. Dit bij gebruik op de fiets, voor de verkeersveiligheid. Ik ben benieuwd hoe deze functie bij de verschillende dopjes presteert, of je langsrijdende brommers e.d. op tijd in de gaten hebt.
Specifiek ben ik nieuwsgierig naar de prestaties van de Galaxy Buds / Buds+ op dit vlak. En op zich ook van de Momentum true wireless al kan je de optie daar alleen aan of uit zitten. Maar misschien versterkt de aan stand al, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
musicfreak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:53:
Ik zoek draadloze oortjes met ambient modus, omgevingsgeluid, tranparant hearing (iedere fabrikant noemt het anders) die je qua intensiteit kan instellen d.m.v. een app. Dit bij gebruik op de fiets, voor de verkeersveiligheid. Ik ben benieuwd hoe deze functie bij de verschillende dopjes presteert, of je langsrijdende brommers e.d. op tijd in de gaten hebt.
Specifiek ben ik nieuwsgierig naar de prestaties van de Galaxy Buds / Buds+ op dit vlak. En op zich ook van de Momentum true wireless al kan je de optie daar alleen aan of uit zitten. Maar misschien versterkt de aan stand al, dat zou mooi zijn.
Ik heb ze zelf niet, en ze zijn vrij duur (179 euro) maar IL volgens de reviews doen de Jabra Elite 75t dit goed. Kan je ook instellen in welke mate het geluid van buiten moet doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
13art schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
[...]
volgens de reviews doen de Jabra Elite 75t dit goed. Kan je ook instellen in welke mate het geluid van buiten moet doorkomen.
Dank voor de tip, maar de Jabra's had ik eigenlijk al geskipt door deze review van Scarbir:
As the last function, there's a 'Hear trough' option, which uses the Jabra's microphones to put trough sound of your surroundings while you listen to them. Unfortunately, it sounds as if you're in a water tank listening to many too bright sounds. It's better to not buy the Jabra Elite 65t for this function.

Maar misschien zijn andere mensen positiever en was ik te snel 8)

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 13-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
musicfreak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Dank voor de tip, maar de Jabra's had ik eigenlijk al geskipt door deze review van Scarbir:
As the last function, there's a 'Hear trough' option, which uses the Jabra's microphones to put trough sound of your surroundings while you listen to them. Unfortunately, it sounds as if you're in a water tank listening to many too bright sounds. It's better to not buy the Jabra Elite 65t for this function.
Dat is de vorige generatie. Ik heb het over de 75t. Dus grote kans dat dat verbeterd is. Even wat reviews lezen/kijken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:12
Ik los dat op met het indien van 1 dopje. Ik zal het eens met mijn buds proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:26
Ik zoek draadloze oortjes met ambient modus, omgevingsgeluid, tranparant hearing ...
Specifiek ben ik nieuwsgierig naar de prestaties van de Galaxy Buds / Buds+ op dit vlak.
https://androidworld.nl/review/samsung-galaxy-buds-plus/
Bevat stukje over ambient modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
418O2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Ik los dat op met het indien van 1 dopje. Ik zal het eens met mijn buds proberen.
Oh dat is een goede tip! Moet er nog een beetje aan wennen dat je bij veel TWS oordopjes ook een van de dopjes kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
Ik heb de normale Buds, en merk zeker verschil met de Ambient mode aan of uit. Met de mode aan kun je prima een gesprek voeren als diegene vrij dicht bij je staat en/of vrij luid praat. Ik zou in ieder geval geen oordoppen meer kopen zonder deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wekko306 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Ik heb de normale Buds, en merk zeker verschil met de Ambient mode aan of uit. Met de mode aan kun je prima een gesprek voeren als diegene vrij dicht bij je staat en/of vrij luid praat. Ik zou in ieder geval geen oordoppen meer kopen zonder deze functie.
Het zal misschien wennen zijn, maar ik blijf het wat vreemd vinden als ik met iemand praat, maar die houdt oordoppen in. Net alsof iemand dan toch niet helemaal met zijn of haar gedachten bij het gesprek is. Er uit halen en een gesprek voeren voelt dan toch wat socialer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Maand geleden de Tronsmart Onyx Neo's gekocht, geluid was goed maar de dopjes hielden er na een week mee op. Kennelijk een bekent probleem want ik kreeg zonder moeite mijn geld direct terug van Geekbuying.
Dopjes zelf heb ik niet open kunnen krijgen, zitten goed dicht gelijmd, de lader heb ik open gemaakt maar kan daarin niks vinden wat te repareren is met een soldeerbout en wat liefde.

Daarom de Haylou GT2 besteld en al binnen gekregen, qua afmeting ideal voor mijn oren, de Onyx zaten nooit echt lekker, de GT2 zitten als gegoten. Ik bedoel dan niet het in ear gedeelte maar de manier waarop ze in mijn oorschelp rusten.

Ik vermeld dit eigenlijk omdat er misschien Tweakers zijn met werkende Tronsmart Onyx of Spunky Beats die de dopjes willen hebben om te testen of het aan een defecte lader ligt? Ik vind het zonde om ze weg te gooien. DM me en ik stuur ze naar je op.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Heeft iemand ook ervaring met de Xiaomi Airdots Pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 21:02
dimmak schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Ik heb er een hele bende besteld op Aliexpress. Maar sommige komen pas over 2 maanden binnen. :P Als ik ze binnen heb zal ik mijn ervaring wel delen.
Ik ben erg benieuwd. En met name naar een maat Comply oordopjes die op de T5 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 21:02
GrazendeKoe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Ik heb precies hetzelfde issue. Ik moet blijkbaar de kleine tips er op zetten, maar hoe krijg je de standaard er af?
Niet te voorzichtig zijn. Klap de lamel van de tip iets naar voren. Als je vervolgens de tip een beetje naar de zijkant trekt en een draaiende beweging maakt gaat deze er als een soort fietsenband vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Purejet schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Niet te voorzichtig zijn. Klap de lamel van de tip iets naar voren. Als je vervolgens de tip een beetje naar de zijkant trekt en een draaiende beweging maakt gaat deze er als een soort fietsenhand vanaf.
Hah bedankt voor je reactie. Heel toevallig loop ik net even in het topic te lurken terwijl je op mij antwoord :)

Ik had de T5's dus en het geluid is goed. Helaas viel, vooral de rechter, oordop steeds uit mijn oor. Ik ben denk ik ook niet zo kapot van in-ear.

Ik ben eigenlijk op zoek naar oordopjes die je in je oor hangt, zoals de Airpods. Heb jij misschien een goede suggestie? :)

Ik heb zelf deze https://www.scarbir.com/tws/edifier-tws200-review en deze gevonden https://www.scarbir.com/tws/soundpeats-trueair-review.

De Soundpeats hebben mijn voorkeur omdat het knoppen heeft, maar waarom is het design nou niet in het zwart. :( Ook jammer dat de belkwaliteit niet top is.

De Edifier is juist in het zwart, maar helaas heeft die amper bediening op de oortjes.

De Soundpeats zou ik kopen als ze er in het zwart waren. Kan ik ze zelf niet zwart maken op de een of andere manier? :?

[ Voor 26% gewijzigd door GrazendeKoe op 29-03-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-06 08:02
FR1908MAX schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:11:
Vandaag zijn ook mijn QCY T5 oordopjes binnengekomen en ik ben eigenlijk ontzettend verrast door de geluidskwaliteit! Dit had ik niet verwacht van draadloze oortjes van zo'n 20 euro (besteld op ali). Connecten ging ook erg vlot. Het was in eerste instantie alleen even zoeken naar de juiste plek voor de touch control op de oortjes, maar dat zal alleen maar makkelijker worden naarmate de tijd vordert.

Ook de oplaadcase is erg fijn met sterke magneetjes voor het klepje en de oortjes zelf, waardoor deze er niet uit vallen.

Vooral dankzij dit topic ben ik overtuigd, dus iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen!

Edit: nog even een aanvulling, gisteren gebeld met deze oortjes en volgens degene aan de andere kant van de lijn was ik uitstekend te verstaan, nog een pluspunt dus!
Inmiddels zijn we ruim 3 maanden verder en heb ik in het linker oordopje een lager volume dan in het rechter oordopje. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden en wellicht een oplossing hebben? Afgezien van dat nog steeds erg tevreden met de oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 15:10
Even ontkoppelen en opnieuw verbinden met 2 oortjes tegelijk?
FR1908MAX schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:52:
[...]

Inmiddels zijn we ruim 3 maanden verder en heb ik in het linker oordopje een lager volume dan in het rechter oordopje. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden en wellicht een oplossing hebben? Afgezien van dat nog steeds erg tevreden met de oordopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit heeft geen negatief effect op je oordeel?? Ik zou hier gek van worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
djiedjee schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:50:
Even ontkoppelen en opnieuw verbinden met 2 oortjes tegelijk?
Heb ik geprobeerd, ook bij het geluid van het koppelen merk ik al verschil in volume.
XanderDrake schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:32:
[...]

Dit heeft geen negatief effect op je oordeel?? Ik zou hier gek van worden :P
Ja uiteraard heeft het wel een negatief effect, maar ik denk eerder dat het een "maandagochtend" product is, of dat er in de tussentijd iets mee gebeurd is, aangezien ik verder de afgelopen 3 maanden dik tevreden ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@FR1908MAX heb je al eens gekeken of er geen oorsmeer inzit? Dat heeft bij mij wel eens hetzelfde effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
djiedjee schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:30:
@FR1908MAX heb je al eens gekeken of er geen oorsmeer inzit? Dat heeft bij mij wel eens hetzelfde effect gehad.
Heb ik ook gecheckt, is ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-07 23:54
Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik de QCY QY8 welke ik wil gaan vervangen door een TWS variant. Ik twijfel nu tussen twee:

- QCY T2C
- Haylou GT1 Pro

Ik heb een lichte voorkeur voor de QCY, maar welke zijn het meest handig voor hardlopen (recreatief) en hebben de minst opvallende led indicator tijdens gebruik. Mijn QY8 van nu knippert fel blauw licht wat 's avonds in bed nogal irritant is. Kan ik tot slot beide goed gebruiken voor video conferencing via de laptop? Bij mijn huidige QY voldoet de microfoon niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De T2C (QS2) knipperen in ieder geval niet als ze verbonden zijn. Dan blijven de leds gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
cordonbleu schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:05:
De T2C (QS2) knipperen in ieder geval niet als ze verbonden zijn. Dan blijven de leds gewoon uit.
Dat is positief. Zijn earbuds trouwens koppelbaar maar de Amazfit Stratos en GTR watch?

Zojuist een vergelijking gezien op YouTube tussen Haylou GT1 en QCY T2. Flink groot verschil in charge case. Haylou is super compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
FJP84 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:13:
[...]

Dat is positief. Zijn earbuds trouwens koppelbaar maar de Amazfit Stratos en GTR watch?

Zojuist een vergelijking gezien op YouTube tussen Haylou GT1 en QCY T2. Flink groot verschil in charge case. Haylou is super compact
De T2's kan je dan ook wel heel vaak opladen met de case. Ik geloof tot wel ongeveer 5 volledige ladingen. Maar ik luister haast nooit lang genoeg dat ze helemaal leeg zijn, dus ik kan ze nog veel vaker opladen met de case.
Je kan ze eenvoudig verbinden met de GTR. Maar de GTR heeft geen intern geheugen voor muziek, dus je kan er enkel je muziek mee bedienen. Als in play/pause, next/previous, volume. De Stratos heb ik geen ervaring mee, maar muziekbediening moet sowieso kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
cordonbleu schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:22:
[...]

De T2's kan je dan ook wel heel vaak opladen met de case. Ik geloof tot wel ongeveer 5 volledige ladingen. Maar ik luister haast nooit lang genoeg dat ze helemaal leeg zijn, dus ik kan ze nog veel vaker opladen met de case.
Je kan ze eenvoudig verbinden met de GTR. Maar de GTR heeft geen intern geheugen voor muziek, dus je kan er enkel je muziek mee bedienen. Als in play/pause, next/previous, volume. De Stratos heb ik geen ervaring mee, maar muziekbediening moet sowieso kunnen.
Haha was me nog niet opgevallen dat die case als een powerbank fungeert

Hoe is trouwens de kwaliteit van de microfoon bij bellen (telefoon/laptop - Zoom/Google Meet)?

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 14-04-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FJP84 schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:47:
Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik de QCY QY8 welke ik wil gaan vervangen door een TWS variant. Ik twijfel nu tussen twee:

- QCY T2C
- Haylou GT1 Pro

Ik heb een lichte voorkeur voor de QCY, maar welke zijn het meest handig voor hardlopen (recreatief) en hebben de minst opvallende led indicator tijdens gebruik. Mijn QY8 van nu knippert fel blauw licht wat 's avonds in bed nogal irritant is. Kan ik tot slot beide goed gebruiken voor video conferencing via de laptop? Bij mijn huidige QY voldoet de microfoon niet.

Alvast bedankt
Mijn review over de Haylou's staat op de vorige pagina. Inderdaad, de case is super compact. Ze zitten goed in je oren voor hardlopen, als je veel zweet or lang rent moet je ze wel af en toe aandrukken. De bediening is wat lastig soms door het missen van een fysieke knop. Gebruik je ze met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik heb voor het hardlopen een setje Goojodoq's van € 14,95
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hae60c30c55fc49c49d4816aa02422832v/Goojodoq-Echte-Draadloze-Oordopjes-Tws-Bluetooth-Oortelefoon-5-0-Met-Lader-Doos-Sport-Oorhaak-Bluetooth-Hoofdtelefoon.jpg

Geluidskwaliteit is redelijk, bluetoothverbinding is stabiel dus geen haperingen.
Ze kunnen prima tegen lopen in de regen en een overdaad aan zweet.

https://nl.aliexpress.com/item/4000188378852.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
XanderDrake schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:50:
[...]
Gebruik je ze met je telefoon?
Primair telefoon. Tijdens hardlopen met Stratos, en voor werk via laptop. (Zoom/Google Meet). Ik had de post gelezen. Duidelijk verhaal. Ik ben nu toch naar de QYC T5 aan het kijken omdat deze toch beter qua verstaanbaarheid lijken te zijn. Hopen dat ze blijven zitten tijdens hardlopen
Tranze schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:58:
[Afbeelding]

Geluidskwaliteit is redelijk, bluetoothverbinding is stabiel dus geen haperingen.

Ja die had ik ook gezien. Net als deze:
McGeSin Sport Headphone https://a.aliexpress.com/_d85xoBQ

Maar geluidskwaliteit lijkt middelmatig

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 14-04-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Mijn T5's blijven prima zitten tijdens het hardlopen, wel de juiste maat rubberen dopjes gebruiken.

Om zelf mee te bellen: als het een stille omgeving is gaat het goed. Ze pikken wel erg veel omgevingsgeluid op, dus buiten bellen zou ik niet aanraden. Geldt voor bijna alle TWS trouwens.
FJP84 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:42:
[...]
Ik ben nu toch naar de QYC T5 aan het kijken omdat deze toch beter qua verstaanbaarheid lijken te zijn. Hopen dat ze blijven zitten tijdens hardlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 16:40
Inmiddels is ook de opvolger van de t5 beschikbaar aan het komen.. Verschillende verbeteringen en verkrijgbaar al via geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Update: knoop doorgehakt en Soundpeats TrueDot besteld. Als het niet bevalt ga ik over op de QCY T5
jerring1980 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:06:
Inmiddels is ook de opvolger van de t5 beschikbaar aan het komen.. Verschillende verbeteringen en verkrijgbaar al via geekbuying
Welke opvolger qua type is dat?

Ik kwam op Scarbir ook de Soundpeats Truedots tegen. Iemand ervaring mee? Form factor spreekt mij meer aan dan QCY T5. De QCY T2C valt definitief af vanwege de lag bij video.

Verder nog even gekeken naar anomoibuds ip010-a. Maar daar is de accuduur toch flink lager.

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 15-04-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 16:40
FJP84 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 06:47:
Update: knoop doorgehakt en Soundpeats TrueDot besteld. Als het niet bevalt ga ik over op de QCY T5

[...]

Welke opvolger qua type is dat?

Ik kwam op Scarbir ook de Soundpeats Truedots tegen. Iemand ervaring mee? Form factor spreekt mij meer aan dan QCY T5. De QCY T2C valt definitief af vanwege de lag bij video.

Verder nog even gekeken naar anomoibuds ip010-a. Maar daar is de accuduur toch flink lager.
de qcy t5s:

https://www.xiaomitoday.c...less-bluetooth-earphones/
https://www.geekbuying.co...ing-Earphones-424156.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:53

nlboy

Alles kitz?

Ik zoek oordopjes voor op de motor/scooter om de navigatieinstructies te horen. Wel over na gedacht om een helm headset aan te schaffen, maar ik wil geen 'kastje' aan mijn helm hebben hangen.

Criteria:
- Niet te veel uitsteken (i.v.m. de helm ruimte)
- Zowel links als rechts moeten draadloos zijn
- De oordopjes moeten dempend zijn (wel eens oordopjes gehad die veel windgeruis geven tijdens hardlopen)

Iemand die ervaring heeft met oordopjes i.c.m. een helm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Wel eens geprobeerd, geen success.
Met op en afzetten drukte ik ze toch regelmatug uit mijn oor. Geluidskwaliteit en demping wel top.
Ging om Sure SE215 met kabeltje ertussen.

Nu gewoon weer mijn Sena headset.Ben er blij mee.
nlboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:08:

Iemand die ervaring heeft met oordopjes i.c.m. een helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:21
[...]

Ze staan niet in de lijst maar misschien dit eens proberen:
https://www.scarbir.com/g...-soundpeats-dudios-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
TPar schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:45:
[...]

Ze staan niet in de lijst maar misschien dit eens proberen:
https://www.scarbir.com/g...-soundpeats-dudios-issues
Thanks! Ga dit eens proberen. Zou voor touch control hetzelfde moeten werken lijkt me.

Edit: Het lijkt opgelost! Thanks voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door FR1908MAX op 18-04-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
Welke van de genoemde oortjes in dit topic ondersteunt tevens Noise Cancelling? Tot nu toe kom ik hier alleen de Haylou GT1 Plus tegen. Zijn er nog meer die dit kunnen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jassy schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:31:
Welke van de genoemde oortjes in dit topic ondersteunt tevens Noise Cancelling? Tot nu toe kom ik hier alleen de Haylou GT1 Plus tegen. Zijn er nog meer die dit kunnen?
War stel jij je voor bij noice cancelling? Als je verwacht actieve noice cancelling tijdens het luisteren van muziek dan ga je teleurgesteld zijn. Is ook niet mogelijk voor die prijs. Wat ze (vaak) bedoelen is cvc noice Cancelling. Hierbij worde achtergrond geluiden er uit gefilterd tijdens het bellen waardoor jouw stem beter hoorbaar is voor diegene die jij belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
13art schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:44:
[...]

War stel jij je voor bij noice cancelling? Als je verwacht actieve noice cancelling tijdens het luisteren van muziek dan ga je teleurgesteld zijn. Is ook niet mogelijk voor die prijs. Wat ze (vaak) bedoelen is cvc noice Cancelling. Hierbij worde achtergrond geluiden er uit gefilterd tijdens het bellen waardoor jouw stem beter hoorbaar is voor diegene die jij belt.
Ja, ik bedoelde inderdaad actieve noise-cancelling... Helaas, maar misschien verwacht ik er toch wat teveel van dan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 08:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

dutchnltweaker schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:47:
[...]
Dus ik zoek een zelfde type oortje als bij de airpods, snap je wat ik bedoel?
Hier hetzelfde verhaal. Ik zoek ook oortjes in de vorm van de airpods. De in-ear oordopjes vallen heel makkelijk uit (alle maten tips al geprobeerd).
Zijn er ondertussen al een paar bekende merken die dit soort draadloze oordopjes ook aanbieden? Of is Apple de enige in dit segment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:44
Ik heb eens een vraag aan de kenners hier. Ik ben op zoek naar een leuk setje wireless dopjes en m’n eisen qua geluidskwaliteit zijn niet hoog. Ze zullen dagelijks gebruikt worden voor podcasts en dat is het wel.

Met Black Friday heb ik de Anomoibuds Pro’s gekocht en die bevallen qua functionaliteit heel goed. Je kan alleen het linker dopje in doen (dat gebruik ik het meest), ze kunnen laden met USB-C, draadloos laden, gaan lang mee en de kwaliteit is prima. Irritant is het geknipper van de lampjes maar dat is met een stukje elektrotape opgelost.

Het enige wat ze niet doen is het direct verbinden met een ander, gepaird, apparaat zonder loskoppelen van het oude apparaat. Ook kan ik niet vinden hoe deze functionaliteit heet (wat Googlen moeilijk maakt). Voor de duidelijkheid, ik zoek geen multipoint bluetooth (hoewel het een oplossing is). Een voorbeeld zijn AirPods of sommige Bose producten. Die verbinden automatisch met het laatst gekoppelde apparaat (bijvoorbeeld tablet) maar zodra ik dan op m’n telefoon via bluetooth op ‘connect’ druk koppelen ze los van het huidige apparaat en verbinden met het andere apparaat. Met mijn AirPods werkt dat ook prima tussen Android en iOS. Maar die wil ik eigenlijk weg doen omdat ze veel te duur zijn voor mijn gebruik en ik geen iPhone meer heb.

Heeft iemand een idee of deze techniek een naam heeft? En of er dopjes zijn die het ondersteunen? 2 types QCY’s die ik van vrienden heb getest kunnen het in ieder geval niet.

Edit:
bosaap22 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:14:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Ik zoek ook oortjes in de vorm van de airpods. De in-ear oordopjes vallen heel makkelijk uit (alle maten tips al geprobeerd).
Zijn er ondertussen al een paar bekende merken die dit soort draadloze oordopjes ook aanbieden? Of is Apple de enige in dit segment?
Zoek je zoiets als de Xiaomi AirDots Pro 2?
https://www.belsimpel.nl/...aomi-mi-airdots-pro-2-wit

[ Voor 15% gewijzigd door Silvin op 20-04-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Jassy schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:48:
Ja, ik bedoelde inderdaad actieve noise-cancelling... Helaas, maar misschien verwacht ik er toch wat teveel van dan.
Je kan hier nog eens kijken: https://www.scarbir.com/tws-with-anc-active-noise-cancelling
De Haylou GT1 Plus heeft geen ANC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bosaap22 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:14:
[...]

Je wordt (gedeeltelijk) op je wenken bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jassy schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:31:
Mijn ervaring is dat als ik mijn dopjes in heb (onafhankelijk of dat now QCYs of Haylous zijn) dat de achtergrond geluiden al erg lastig zijn horen. Als ik naar de supermarkt ga, doe ik bij de kassa mijn dopjes uit mijn oor, anders versta ik het kassameisje niet :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dimmak
3 van de 4 eartips zijn binnengekomen en die 4e komt er denk ik ook niet meer. Dat is overigens wel jammer, dat was de enige met een T5 vermelding op de productpagina én het waren foamtips. Hier dus mijn roundup van de eartips voor de QCY T5. :)

NICEHCK € 0,82 excl. verzending
Deze zijn eigenlijk gelijk aan de originele die QCY mee levert. Deze vallen dus bij uit mijn oren na een tijdje bij het zitten, bij het lopen of bij het eten. Ze passen echter wel in de case en zijn dus een goede vervanger voor mensen die geen problemen hebben met de originele eartips. Doordat ze niet goed in mijn oor blijven is het geluid ook minder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m63eUvc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QMl98dY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yrg3x8R.jpg

KZ Memory foam € 1,41 excl. verzending
Deze zijn een stuk groter dan de originele. Waar ik bij andere eartips medium heb, moest ik bij deze voor small kiezen. Deze zitten perfect. Vallen niet uit, ook niet tijdens het lopen of eten. Sterker nog, ze blijven perfect op plaats zitten. Jammer genoeg blijft er wel vuil aan zitten wat je er wat moeilijker af krijgt (uit je oor, of als je hem laat vallen). Het grootste nadeel is echter dat je paartje T5's niet meer in de case passen. Gelukkig zijn de tips wel in te deuken waardoor je met wat kracht de case wel dicht krijgt. Niet ideaal, maar met een elastiek hou je de case dicht, waardoor er gewoon geladen kan worden. Ik weet echter niet wat dit op de lange termijn gaat doen. Geluid is verder goed omdat ze goed afsluiten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vehCHAB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OH9l0C.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zkq3WU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxLHvtZ.jpg

KZ Silicone Eartips € 0,84 excl. verzending
Helaas zijn deze ook te groot voor de case maar krijg je met wat kracht de case ook dicht om te laden. Verder passen ze prima in mijn oor en blijven ze ook goed zitten. Ik kan daar niet een exacte reden voor geven. Ook bij deze is het geluid goed omdat ze goed afsluiten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p1dydqj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SStLeLh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3cY4AFG.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CPJrDwg.jpg

Verdict: De foamtips blijven het beste zitten en zijn wat mij betreft daarmee de winnaar. Jammer dat die andere niet binnengekomen zijn ondanks dat ze van dezelfde verkoper zijn. Aldus de reviews passen ze wel in verschillende QCY cases.

[ Voor 3% gewijzigd door dimmak op 24-04-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Laatst online: 20:42

Inge Janse

post-l33t

XanderDrake schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:09:
Zo! Ik ben toe aan mijn derde setje Goedkope TWS, nadat ik mijn QCYs ben vergeten in het vakje van een vliegtuigstoel tijdens de skivakantie |:( . Ik heb direct een setje Haylou's besteld, de technisch superieure GT1 Plus. Hieronder volgt mijn mini review, vergeleken met mijn QCY TS1's uit 2018. Xiaomi lijkt iets met deze dopjes te maken hebben maar ik kan niet achterhalen wat. Ze lijken iig op Xiaomi Reddots, maar niet hetzelfde merk :?
Grote dank! Heb ze net besteld. Had eerst de pro's besteld, maar las toen via dit forum gelukkig net op tijd dat er ook een plus-versie is, en ik vind geluidskwaliteit belangrijker dan accuduur (ik wil ze enkel gebruiken voor het hardlopen, en - de hopelijk-gaat-ie-ooit-nog-een-keer-door-marathon daargelaten - dat doe ik nooit langer dan 3 uur aan een stuk). Komen over 2 weken binnen, dus ik hoop dat ze het lekker doen met mijn oude Sony Z5 Compact (waar ik altijd mee hardloop, vanwege de muziek die erop staat via Spotify).

Ik had hiervoor de enigszins high-end Jabra Elite 75t Titanium, die zaten te gek, maar het geluid vond ik echt episch slecht (synthetisch, dat vond ik het grootste (en onoplosbare) probleem), maar ook te veel bas (en nee, ik ga niet zelf met een eq spelen, geluid moet uit de doos goed zijn, zeker voor dat geld)). Ben dus heel benieuwd hoe dit bevalt. Ik hou jullie op de hoogte.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

dimmak schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:36:
3 van de 4 eartips zijn binnengekomen en die 4e komt er denk ik ook niet meer. Dat is overigens wel jammer, dat was de enige met een T5 vermelding op de productpagina én het waren foamtips. Hier dus mijn roundup van de eartips voor de QCY T5. :)
Korte vraag: mijn Haylou Gt1 heeft een 7,2mm brede aansluiting voor oordoppen. De door jou genoemde zijn allemaal voor 5mm, toch? Ik wil heel graag foam-doppen, omdat die het beste afsluiten en blijven zitten, maar ik kan nergens geschikte doppen vinden voor een 7,2mm-aansluiting. Tips (hihi) welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Inge Janse schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:39:
[...]

Korte vraag: mijn Haylou Gt1 heeft een 7,2mm brede aansluiting voor oordoppen. De door jou genoemde zijn allemaal voor 5mm, toch? Ik wil heel graag foam-doppen, omdat die het beste afsluiten en blijven zitten, maar ik kan nergens geschikte doppen vinden voor een 7,2mm-aansluiting. Tips (hihi) welkom!
Het binnenste is vrijwel altijd flexibel dus dat vouw je er wel omheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

dimmak schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:43:
[...]

Het binnenste is vrijwel altijd flexibel dus dat vouw je er wel omheen. :)
Ik ben nu sowieso in grote verwarring over hoe breed de uitgang is waar de oordop op bevestigd wordt, dus ik wacht maar even af tot ze binnen zijn. @XanderDrake kun jij ze eens opmeten? Zou heel fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inge Janse schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:12:
[...]

Ik ben nu sowieso in grote verwarring over hoe breed de uitgang is waar de oordop op bevestigd wordt, dus ik wacht maar even af tot ze binnen zijn. @XanderDrake kun jij ze eens opmeten? Zou heel fijn zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAmeqNeijwAGyuPkbOlgNRWZsG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLcXPjG7lWYdrsZu1kqGyHjT.jpg?f=fotoalbum_large Ben je hiermee geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Held! 5mm dus. Zeer regulier, dus daar past elke normale foam tip op. Grote dank, ik ga bestellen!

Update: deze foamdoppen van Tennmak besteld, in 4,5mm-formaat, 2xS/M/L, dan moet er wel iets passend bij zitten. We gaan het zien/horen/voelen!

[ Voor 20% gewijzigd door Inge Janse op 29-04-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 10-07 22:27
Ik kan iedereen de QCY T5 aanraden. Wat geven die krengen een goed geluid!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Inge Janse schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:49:
[...]

Held! 5mm dus. Zeer regulier, dus daar past elke normale foam tip op. Grote dank, ik ga bestellen!

Update: deze foamdoppen van Tennmak besteld, in 4,5mm-formaat, 2xS/M/L, dan moet er wel iets passend bij zitten. We gaan het zien/horen/voelen!
Goeie link, deze van hetzelfde merk lijken niet zo diep en dus geschikt voor de case van QCY T5. Ze zijn alleen bijna net zo duur als een nieuw paartje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Na het doornemen van dit hele topic, valt me op dat velen positieve ervaringen hebben (lees prijs/kwaliteit) met de QCY QS2 (T2?), was dan ook van plan deze aan te schaffen, maar na wat opzoekwerk leert me dat er sinds enkele maanden nieuwer model vd T2 op de markt is nl. de QCY T4 https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ .
Deze heb ik dan ook besteld!

Om even mijn profiel te schetsen, waarvoor ik het vooral nodig heb: ik ben geen hifi-freak, is enkel om podcasts en wat muziek te luisteren, dus heb ook geen behoefte aan het instellen aan bass en andere geluidstonen, ttz koppelen en klaar!
Ermee bellen is een leuke optie, maar 9/10 ga ik die functie nooit gebruiken.
Belangrijkste voor mij, dat ze goed koppelen en lange batterij-duur, dat ik niet na een half uur moet horen 'low battery'.
De T2 heeft een hogere capaciteit (800mah) tov de T4 (380mah), maar daar staat tegenover dat de T4 minder verbruikt, dus vermoedelijk zal gebruik gelijkaardig zijn, allee dat hoop ik toch. Dat ik dagelijks of om de twee dagen moet laden, maakt voor mij niet zoveel uit, als ik in de loop vd dagen maar niet moet opladen.
Momenteel heb ik de EarPods-klonen (i12 TWS), maar soms vallen ze uit en daarom gekozen voor oortjes met betere batterij. Gebruik vooral op OV, dus niet tijdens het sporten of zo!
Sporten is niet aan mij besteed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ctuxboy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:57:
Na het doornemen van dit hele topic, valt me op dat velen positieve ervaringen hebben (lees prijs/kwaliteit) met de QCY QS2 (T2?), was dan ook van plan deze aan te schaffen, maar na wat opzoekwerk leert me dat er sinds enkele maanden nieuwer model vd T2 op de markt is nl. de QCY T4 https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ .
Deze heb ik dan ook besteld!

Om even mijn profiel te schetsen, waarvoor ik het vooral nodig heb: ik ben geen hifi-freak, is enkel om podcasts en wat muziek te luisteren, dus heb ook geen behoefte aan het instellen aan bass en andere geluidstonen, ttz koppelen en klaar!
Ermee bellen is een leuke optie, maar 9/10 ga ik die functie nooit gebruiken.
Belangrijkste voor mij, dat ze goed koppelen en lange batterij-duur, dat ik niet na een half uur moet horen 'low battery'.
De T2 heeft een hogere capaciteit (800mah) tov de T4 (380mah), maar daar staat tegenover dat de T4 minder verbruikt, dus vermoedelijk zal gebruik gelijkaardig zijn, allee dat hoop ik toch. Dat ik dagelijks of om de twee dagen moet laden, maakt voor mij niet zoveel uit, als ik in de loop vd dagen maar niet moet opladen.
Momenteel heb ik de EarPods-klonen (i12 TWS), maar soms vallen ze uit en daarom gekozen voor oortjes met betere batterij. Gebruik vooral op OV, dus niet tijdens het sporten of zo!
Sporten is niet aan mij besteed ;)
Ik weet niet of ik het fout lees, maar je moet wel weten dat de accus in de dopjes erg klein zijn. De accus die je hier omschrijft zijn de base station accus, waar de dopjes in opladen.

Mijn ervaringen is dat de dopjes zon 1,5 - 2u mee gaan per lading. Is dat genoeg voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
XanderDrake schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Ik weet niet of ik het fout lees, maar je moet wel weten dat de accus in de dopjes erg klein zijn. De accus die je hier omschrijft zijn de base station accus, waar de dopjes in opladen.

Mijn ervaringen is dat de dopjes zon 1,5 - 2u mee gaan per lading. Is dat genoeg voor je?
Ja hoor, ben me bewust dat dit de accu’s zijn in de base stations. Ik gebruik altijd één oortje per keer, zo hoor ik ook nog het verkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:57:
Ik heb het trouwens mis: vandaag had ik een zeer lange wandeling, en de Haylou dopjes ging makkelijk 3 - 4 uur mee. Voordeel van die qualcomm chipset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
XanderDrake schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Ik heb het trouwens mis: vandaag had ik een zeer lange wandeling, en de Haylou dopjes ging makkelijk 3 - 4 uur mee. Voordeel van die qualcomm chipset!
Een rit op het OV is 1u20 ongeveer, dus ruimschoots voldoende, voor mij :)

[ Voor 16% gewijzigd door ctuxboy op 04-05-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:56
Iemand een idee hoe ik op mijn non bluetooth tv op een goedkope manier 2 bluetooth oordjes kan verbinden zodat ik en mijn vriendin tegelijk tv kunnen kijken / luisteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

tony-stark schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:55:
Iemand een idee hoe ik op mijn non bluetooth tv op een goedkope manier 2 bluetooth oordjes kan verbinden zodat ik en mijn vriendin tegelijk tv kunnen kijken / luisteren?
Dit werkt iig voor één persoon. Weet niet voor twee: https://www.aliexpress.com/item/4000293752443.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
@tony-stark
Zelf heb ik deze:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.1a684c4ddav8M8

Die kan inderdaad pairen met 2 devices.Met APTx voor lage vertraging.

Als je 1 set TWS dopjes hebt, kun je ook allebei 1 oortje indoen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 06-05-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tranze schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:58:
[Afbeelding]

Je hebt ze nu bijna een maand, bevallen ze nog steeds?
Zitten ze ook nog lekker na een hm?
De QCY (model ln1815) zitten namelijk te los zodra ik goed begin te zweten.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
streamnl schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Je hebt ze nu bijna een maand, bevallen ze nog steeds?
Zitten ze ook nog lekker na een hm?
De QCY (model ln1815) zitten namelijk te los zodra ik goed begin te zweten.
Ik zweet nogal, dus ik moet ze ook weleens uit doen omdat mijn oor volloopt met zweet, maar ze blijven het gewoon doen. Ook toen ik een rondje van 30km ging lopen gingen ze niet irriteren.
Ik denk alleen dat ik ze wat beter moet afdrogen na gebruik want ik zag wel wat groene corrosie op de contactpunten voor het opladen.
Ik ben er nog blij mee 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tranze schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Ik zweet nogal, dus ik moet ze ook weleens uit doen omdat mijn oor volloopt met zweet, maar ze blijven het gewoon doen. Ook toen ik een rondje van 30km ging lopen gingen ze niet irriteren.
Ik denk alleen dat ik ze wat beter moet afdrogen na gebruik want ik zag wel wat groene corrosie op de contactpunten voor het opladen.
Ik ben er nog blij mee 🙂
bedankt. Dan ga ik ze bestellen.

In de winter kon ik nog een muts over mijn oren te trekken waardoor de dopjes blijven zitten. Daar vind ik het nu te warm voor 😅

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:39

Flipmo

OMG !!

Heb voor mijn vrouw een maandje geleden de QCY T5 dopjes gekocht.
Maar ik gebruik ze nu voornamelijk ;) Dit zijn de eerste doppen die niet uit mijn oren vallen.
Wellicht omdat er geen kabeltje aan zit te trekken. Maar ze zitten mij erg prettig.
Gisteren nog 4:05 nonstop muziek geluisterd en nog waren ze niet leeg.
Erg blij met deze dopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb onlangs de Soundpeats Truebuds gekocht: https://www.scarbir.com/tws/soundpeats-truebuds-review & https://www.amazon.de/-/n...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1.

Eindelijk zwart dopjes die je in je oor hangt én met deugdelijke bediening. Zelf houd ik niet van in-ear, dus deze oordoppen zouden perfect voor mij zijn.

Helaas krijg ik bij mijn linker oor last van kleine pijn. Wordt zoiets minder naarmate je ze langer draagt? Hebben mensen hier ervaringen mee?

Helaas is Youtube niet volledig in sync. Ik gok dat er zo'n 0.2 - 0.4 seconden delay is. Ondanks dat er op scarbir staat dat er voor Android geen delay is, ervaar ik dit wel op mijn OP7. Bestaan er draadloze oordopjes die wel volledig in sync zijn wanneer je een video kijkt op Youtube?

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 12-05-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:00
iemand nog tips qua equalizer op Oneplus (en dan met name via spotify)?

Vind de T5 erg blikkerig en heel weinig bas (nou had ik dat wel in de reviews al gelezen) maar ben benieuwd welke equalizer anderen gebruiken, standaard heeft spotify geen EQ in mijn app, denk ik tekortkoming van OS van Oneplus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 20:39

Wvr

ik heb sinds gisteren de holyhigh G4, ik heb ze even getest en ze klonken redelijk, ik gebruik ze voor namelijk voor het sporten, de in ear oordopjes die blijven bij mij niet zitten.
deze bleven goed zitten.

https://www.amazon.de/dp/...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:15
Richard89 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:38:
Vind de T5 erg blikkerig en heel weinig bas (nou had ik dat wel in de reviews al gelezen)
Over welke T5 heb je het precies;
https://www.scarbir.com/tws/mpow-t5-review
https://www.scarbir.com/tws/qcy-t5-review

Ik heb de QCY T5 op het oog namelijk.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste