Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-06 16:54
Goedenavond,

Ik ben ook in de markt voor een paar cheap-ass bluetooth oordopjes ter aanvulling van mijn ANC over-ear koptelefoon. Ik zal de oordopjes voornamelijk gebruiken voor YouTube, Netflix en Spotify icm mijn Huawei P20 Lite, dus ik vind het wel belangrijk dat audio en video gelijk lopen. Zijn de QCY T2C hier geschikt voor?
Alvast bedankt.

Edit: hoe zit het trouwens met pairen en verbinden? Gebeurt dit automatisch als je ze uit het doosje haalt? Dit zou ik wel fijner vinden gezien er minder handelingen nodig zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door FR1908MAX op 03-12-2019 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:22:
Zijn er al draadloze (goedkope) oordopjes waarvan de case met USB-C opgeladen kan worden? Ik probeer micro-usb te verbannen.
De Tronsmart Spunky Beat (goeie naam ook :+ ) is ook over op USB-C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Stoeptegel5 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:22:
Zijn er al draadloze (goedkope) oordopjes waarvan de case met USB-C opgeladen kan worden? Ik probeer micro-usb te verbannen.
De Xiaomi Air Dots 2 zijn ook USB-C. Ik heb ze zelf en ze bevallen best goed :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:51
FR1908MAX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:26:
Goedenavond,

Ik ben ook in de markt voor een paar cheap-ass bluetooth oordopjes ter aanvulling van mijn ANC over-ear koptelefoon. Ik zal de oordopjes voornamelijk gebruiken voor YouTube, Netflix en Spotify icm mijn Huawei P20 Lite, dus ik vind het wel belangrijk dat audio en video gelijk lopen. Zijn de QCY T2C hier geschikt voor?
Alvast bedankt.

Edit: hoe zit het trouwens met pairen en verbinden? Gebeurt dit automatisch als je ze uit het doosje haalt? Dit zou ik wel fijner vinden gezien er minder handelingen nodig zijn :)
De audio-video lag is bij de QS2/T2C nog best behoorlijk. Als je ze veel voor video kijken wilt gaan gebruiken zou ik verder kijken naar bijvoorbeeld de QCY T5. Die schijnt een veel lagere lag (65ms advertised) te hebben. Voor muziek heb ik zelf de QS2 en die vind ik nog steeds super.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 03-12-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
cordonbleu schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:49:
[...]

De audio-video lag is bij de QS2/T2C nog best behoorlijk. Als je ze veel voor video kijken wilt gaan gebruiken zou ik verder kijken naar bijvoorbeeld de QCY T5. Die schijnt een veel lagere lag (65ms advertised) te hebben. Voor muziek heb ik zelf de QS2 en die vind ik nog steeds super.
Thx, de T5 was ik inmiddels ook tegengekomen inderdaad, denk dat ik voor die ga. Nu nog even die juiste aanbieder zoeken op Ali 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
cordonbleu schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:15:
[...]

In principe passen alle normale rubber dopjes erop, maar je moet dan wel opletten dat ze nog in de case passen. Ik had het volgende setje besteld en daar zat voor mij een passende maat tussen:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.31d54c4dS1GJrq
Ik kwam erachter dat ik ooit een reserve setje voor sennheiser had gekocht. Passen prima en zitten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
FR1908MAX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:56:
[...]

Thx, de T5 was ik inmiddels ook tegengekomen inderdaad, denk dat ik voor die ga. Nu nog even die juiste aanbieder zoeken op Ali 8)7
Edit: Via de officiële QCY store op Ali kosten ze nu 99USD terwijl wordt geadverteerd met 24USD :? . Kwestie van wachten tot ze weer goedkoper worden of kan ik ze beter via Amazon bestellen voor €40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FR1908MAX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:11:
[...]

Edit: Via de officiële QCY store op Ali kosten ze nu 99USD terwijl wordt geadverteerd met 24USD :? . Kwestie van wachten tot ze weer goedkoper worden of kan ik ze beter via Amazon bestellen voor €40?
Op Gearbest kun je ze voor 25 dollar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
wimjongil schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:15:
[...]

Op Gearbest kun je ze voor 25 dollar halen.
Bij Ali zijn ze ook weer voor die prijs te bestellen zie ik. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 16:37

XanderDrake

Build the future!

jotheman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:40:
[...]

De Xiaomi Air Dots 2 zijn ook USB-C. Ik heb ze zelf en ze bevallen best goed :)
Hoe duur waren deze?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
Vraagje, heb zelf de TWS I10 oortjes. begin dit jaar aangeschaft maar helaas doet de bluetooth pairing sinds vandaag niet meer (en nee ze zijn volledig opgeladen).

Dit is een soort van airpods clone, nu zoek ik zelf zo een type oortjes want ik vind ze erg prettig zitten en de kwaliteit van de muziek was super maar er is zoveel soorten en er zijn ook weer genoeg fake versies van die clones die bagger zijn.

Een oortje zoals dit: https://www.xiaomiproducts.nl/qcy-t2c-draadloze-oortjes.html vind ik zelf niet prettig zitten, nu had ik deze gevonden: https://nl.aliexpress.com...1602_6,searchweb201603_53 maar hier zie ik toch dat hij een andere uiteinde heeft dan de airpod clone modellen, iemand ervaring tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:30:
Vraagje, heb zelf de TWS I10 oortjes. begin dit jaar aangeschaft maar helaas doet de bluetooth pairing sinds vandaag niet meer (en nee ze zijn volledig opgeladen).

Dit is een soort van airpods clone, nu zoek ik zelf zo een type oortjes want ik vind ze erg prettig zitten en de kwaliteit van de muziek was super maar er is zoveel soorten en er zijn ook weer genoeg fake versies van die clones die bagger zijn.

Een oortje zoals dit: https://www.xiaomiproducts.nl/qcy-t2c-draadloze-oortjes.html vind ik zelf niet prettig zitten, nu had ik deze gevonden: https://nl.aliexpress.com...1602_6,searchweb201603_53 maar hier zie ik toch dat hij een andere uiteinde heeft dan de airpod clone modellen, iemand ervaring tussen deze 2?
Check vooral deze site eens: https://www.scarbir.com

Was een tip via iemand op de homepage nav de AirPods Pro review paar dagen geleden. Ik heb nu de QCY T5 besteld maar die komen pas over paar weken aan en gisteren via Amazon nog de MPOW T5/ M5 besteld omdat ik die eerder kan hebben..

De QCY T5 lijken wat op de AirPods maar hebben een veel betere geluidskwaliteit lees ik in de reviews (zeker in relatie tot de kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
D-Ed schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:39:
[...]

Check vooral deze site eens: https://www.scarbir.com

Was een tip via iemand op de homepage nav de AirPods Pro review paar dagen geleden. Ik heb nu de QCY T5 besteld maar die komen pas over paar weken aan en gisteren via Amazon nog de MPOW T5/ M5 besteld omdat ik die eerder kan hebben..

De QCY T5 lijken wat op de AirPods maar hebben een veel betere geluidskwaliteit lees ik in de reviews (zeker in relatie tot de kosten)
Tnx voor die site!

Ja die QCY T5 was een grote kanshebber, helaas vind ik die type oortje (wat je echt in je oor moet doen) helemaal niks (heb het met rood omcirkeld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TivLiXgb5MFN5wZehiLB02BL/full.png
Dus ik zoek een zelfde type oortje als bij de airpods, snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:47:
[...]

Tnx voor die site!

Ja die QCY T5 was een grote kanshebber, helaas vind ik die type oortje (wat je echt in je oor moet doen) helemaal niks (heb het met rood omcirkeld).
[Afbeelding]
Yep, begrijp het precies maar verder kan ik je niet helpen dan dit.. Heb al sinds eind 2016 de AirPods en door die review van afgelopen week ben ik op de ‘alternatieven’ uitgekomen (heb alles van Apple maar ben ook wel benieuwd naar de andere opties (en zeker voor die bedragen..).

Succes met de zoektocht, hopelijk kun je iets met die site. Is ook van een Nederlander dus misschien zit hij ook wel op Tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:47:
[...]

Tnx voor die site!

[Afbeelding]
Als je geen in-ears wilt kun je misschien ook kijken naar de QCY T3 ipv de T5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
cordonbleu schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:54:
[...]

Als je geen in-ears wilt kun je misschien ook kijken naar de QCY T3 ipv de T5.
Ja had deze: https://nl.aliexpress.com...793f4432896d4576fab06048d en deze https://nl.aliexpress.com...793f4432896d4576fab06048d via de https://www.scarbir.com/ site gevonden.

Zo iets zoals de laatste zoek ik dus, ik hoorde in reviews dat de QCY variant toch net wat anders is? of valt dat wel mee.

Zelf blijf/ben ik erg gecharmeerd van de clone airpods, qua geluid (bass) en en de zitting in de oor.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-12-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Ik had ze via Marktplaats voor € 65,- maar zie ze nieuw op AliExpress rondom de 50-60 euro langskomen

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718852

Purejet schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:40:
[...]

Hier ook gedacht om via Amazon een paar T5 te kopen. Echter zie ik, ook op Ali verschillen in doosjes. Witte en gekleurde, beide met een genuine-sticker. Neem aan dat de wederverkoper bij Amazon ook originele levert? Is dat ergens te verifiëren bij QCY?

Edit: Iets gevonden, wellicht handig voor anderen.
“ For anyone buying theses this is how to check if they are authentic or fake
1 scratch off the silver square on the back of the box to reveal its unique 20 digit serial number
2 then go to qcy.com use google translate to change to english
3 then go to service support and choose security check,
4 It will take you to another page translate again enter your 20 digit number into the box and click the first red button alongside it not the online one. It will then tell you if it is authenic”

Passen er ook andere dopjes op zoals de comply?
Via Amazon inderdaad originele gekregen. Inclusief zilverkleurige scratch off sticker met code. Alles prima dus.

Wat betreft de dopjes, er wordt gebruik gemaakt van de universele in ear oordopjes maat. Dus je kunt gewoon je eigen vertrouwde dopjes gebruiken. Heb ik persoonlijk ook direct gedaan.

Nog steeds erg tevreden trouwens met QCY T5 (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.scarbir.com/tws/qcy-t3-review

Bass is volgens deze review niet best.. Jammer of heeft iemand een andere ervaring? Iemand suggesties voor een met een goede bass en een soortvan airpod look a like.

Had zelf dit nog gevonden:
€ 18,99 17%OFF | Baseus W09 TWS Draadloze Bluetooth Oortelefoon Intelligent Touch Control Draadloze TWS Koptelefoon Met Stereo bass sound Smart Connect
https://s.click.aliexpress.com/e/DRjg79Iu7

€ 24,64 55%OFF | Tiso ix Bluetooth 5.0 koptelefoon 6D echte draadloze stereo HD hoofdtelefoon sport TWS IPX5 waterdichte headset met dual microfoon
https://s.click.aliexpress.com/e/Ux5uRcspl

€ 17,39 40%OFF | INSMA Airbuds 2 TWS bluetooth V5.0 Echte Draadloze Opladen Oordopjes Met Dual Mic Ruisonderdrukking HiFi Bass Headset Klik Controle
https://s.click.aliexpress.com/e/bnTSLgXRl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
QCY T5's vandaag binnen gekregen. Prima dopjes. Zitten lekker, bellen prima (voor mij niet onbelangrijk). Kunnen ook best hard.

Wat kleine issues:

- Touch controls zijn nog wat wennen om op de tast te doen.
- wat linker/rechter dopje is is niet heel duidelijk te zien. Zou fijner zijn als 1 van de 2 een kleuraccent zou hebben
- dopjes passen maar op 1 manier in het doosje. Is dus niet op de tast te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vandaag de QCY T3 besteld, daarna toch nog geprobeerd mijn oude oortjes aan de praat te krijgen en ja hoor... ze werken weer.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:55

FeaR

In GoT we trust

D-Ed schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:39:
[...]
...gisteren via Amazon nog de MPOW T5/ M5 besteld omdat ik die eerder kan hebben..
Heb je ze al binnen? :+

Ik heb nu KZ in-ears die me goed bevallen qua sound. Maar de Bluetooth oplossing (kabeltje achter je nek) zit me toch in de weg. Vandaar dat ik draadloze oordopjes wil proberen. Proberen en dus niet meteen 200 euro voor een Sony of Sennheiser neerleggen. Alleen is gewoon dat geld neerleggen haast makkelijker dan iets vinden uit China, zo veel opties!

De Mpow T5/M5 staat stond wel bovenaan het lijstje. Ik zoek iets zonder staafje om het zo te zeggen. Ik geef alleen meer om dingen als geluidskwaliteit dan om accuduur. Als ze maar drie uur mee gaan en twee keer kunnen laden uit de cradle heb ik daar vrede mee als het geluid goed is...

Edit:
De Bomaker Sifi lijken ook wel interessant. De voorkeur voor USB C voor laden heb ik laten vallen, dat zal sowieso Micro USB worden. De Bomaker Sifi lijken op papier meer mijn sound te geven al is dat natuurlijk altijd subjectief.

Edit 2:
Lastig dit. De "SOUNDPEATS Truengine SE" komen bij de één er uit als helemaal top en beste keuze maar bij anderen halen ze de Top 5 niet eens. Verkrijgbaarheid tegen normale prijzen via bijvoorbeeld Amazon is ook wel een dingetje zo te zien.

Edit 3:
Oké, nog wat verder gelezen en ik denk dat dit mijn Top 3 is, puur afgaande op reviews:
  1. Bomaker Sifi
  2. SOUNDPEATS Truengine SE
  3. Mpow T5/M5
Ja, dat is heel wat anders dan waar ik mee begon O-)

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 07-12-2019 00:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:25:
[...]

Heb je ze al binnen? :+

Ik heb nu KZ in-ears die me goed bevallen qua sound. Maar de Bluetooth oplossing (kabeltje achter je nek) zit me toch in de weg. Vandaar dat ik draadloze oordopjes wil proberen. Proberen en dus niet meteen 200 euro voor een Sony of Sennheiser neerleggen. Alleen is gewoon dat geld neerleggen haast makkelijker dan iets vinden uit China, zo veel opties!

De Mpow T5/M5 staat wel bovenaan het lijstje. Ik zoek iets zonder staafje om het zo te zeggen. Ik geef alleen meer om dingen als geluidskwaliteit dan om accuduur. Als ze maar drie uur mee gaan en twee keer kunnen laden uit de cradle heb ik daar vrede mee als het geluid goed is...

Edit:
De Bomaker Sifi lijken ook wel interessant. De voorkeur voor USB C voor laden heb ik laten vallen, dat zal sowieso Micro USB worden. De Bomaker Sifi lijken op papier meer mijn sound te geven al is dat natuurlijk altijd subjectief.

Edit 2:
Lastig dit. De "SOUNDPEATS Truengine SE" komen bij de één er uit als helemaal top en beste keuze maar bij anderen halen ze de Top 5 niet eens. Verkrijgbaarheid tegen normale prijzen via bijvoorbeeld Amazon is ook wel een dingetje zo te zien.

Edit 3:
Oké, nog wat verder gelezen en ik denk dat dit mijn Top 3 is, puur afgaande op reviews:
  1. Bomaker Sifi
  2. SOUNDPEATS Truengine SE
  3. Mpow T5/M5
Ja, dat is heel wat anders dan waar ik mee begon O-)
Nee, sterker nog.. Ik heb de order geannuleerd.. Zat een beetje teveel in mijn Black Friday koop mindset en heb wat orders gecanceld. Eerst de QCY T5 maar eens ervaren (ik heb ook nog gewoon de AirPods V1 waar ik gewoon happy mee ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302332

Helaas is dit ook niet de juiste plek.
Daarbij werkte de link niet en komt het over als spam.
Daarom dit bericht verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 07-12-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302332

Commentaar op moderatie hoort niet in het topic maar hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 07-12-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
FR1908MAX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:11:
[...]

Als ze even niet of slecht op voorraad zijn knallen ze de prijs omhoog, gewoon even een paar uur wachten en dan is de prijs weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

D-Ed schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:10:
[...]
Nee, sterker nog.. Ik heb de order geannuleerd.. Zat een beetje teveel in mijn Black Friday koop mindset en heb wat orders gecanceld. Eerst de QCY T5 maar eens ervaren (ik heb ook nog gewoon de AirPods V1 waar ik gewoon happy mee ben ;) )
Volhouden dan, want de Feestdagen-koop mindset komt er vast ook weer aan ;) Ik ga je ook niet kunnen vertellen of de MPOW T5/ M5 een goede koop zouden zijn geweest. Zojuist de Bomaker Sifi besteld op Amazon.de. Wellicht te veel betaald ten opzichte van direct in China maar zo weet ik zeker geen inklaringskosten te hebben en hopelijk valt de levertijd ook mee.

Ik ben vooral benieuwd waar de sweet spot ligt met dit soort producten. Zijn bijvoorbeeld een Sennheiser Momentum True Wireless of Sony WF-1000XM3 de vier keer aanschafprijs waard? Of zit je in het midden, dus rond de 100 euro/dollar met bijvoorbeeld de Creative Outlier of Cambridge Audio Melomania 1 beter? Merken en types puur als voorbeeld. Waarbij in dat laatste segment de "Lypertek TEVI True Wireless" naar voren komt als dezelfde performance als de "Sennheiser Momentum True Wireless" maar dan voor de helft van het geld (zie: l3art in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic").

Maar goed, eerst deze bestelling afwachten en zien of draadloze oordopjes iets voor mij zijn. Vandaar dat ik mezelf een budget van 50 euro had gegeven, dit is puur en test om te zien of het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 08:55
De (Anker) Soundcore Life P2 zijn in de aanbieding bij Amazon.de momenteel voor ongeveer €36.
www.amazon.de/dp/B07SJR6HL3/

In dit topic heb ik er niks over kunnen vinden, iemand hier ervaringen met deze oortjes?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44

13art

Moderator Mobile
PvT.Arj schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:50:
De (Anker) Soundcore Life P2 zijn in de aanbieding bij Amazon.de momenteel voor ongeveer €36.

In dit topic heb ik er niks over kunnen vinden, iemand hier ervaringen met deze oortjes?
https://www.scarbir.com/tws/anker-soundcore-life-p2-review

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:48

WCA

Dankjewel! Besteld, ik was op zoek naar iets betaalbaars met USB-C.

Nu hopen dat ze een beetje passen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Mijn vava moov 28 is helaas overleden. Prima prijs/kwaliteit voor drie jaar terug.

Na aanleiding van dit topic en wat research de mpow T5/M5 besteld via Alie. Ik meld me zodra ik ze binnen en getest hebt.

Voor de tussentijd bij de Action Grundig bluetooth dopjes gekocht. Ze werken prima, maar de geluidskwaliteit is om te huilen. Het was dan ook maar 8-9 euro ;)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Nog steeds zijn de Cambridge Audio Melomania 1 dopjes niet te krijgen in NL. Weet iemand daar iets meer over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:30:
[...]
Zojuist de Bomaker SIFI Bluetooth 5.0 True Wireless Earbuds besteld op Amazon.de.
En binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gwIFt314RkIyPOKZaC45AiS3/full.jpg

Niet alles staat op de foto. In het doosje zit nog een klein doosje met daarin de USB-kabel en diverse extra tips, van de oude vertrouwde half ronde tot de variant die op het doosje staan, een stuk kleinere/ondiepere.

Eerste indruk is zeker niet verkeerd. De charging case voelt zeker niet plastic fantastic wat ik had verwacht. Het klepje wordt niet heel strak dicht gehouden door het magneetje maar net genoeg om niet open te vallen. Het scharnier is wel minder, die is zo slap dat het dekseltje meteen open valt als de magneet geen grip meer heeft. Ik had het iets stroever verwacht. Natuurlijk geen USB C maar USB Micro. Maar dat wist ik en is ook niet direct een minpunt. Ik vraag me wel af hoe zowel de doppen als de case er over een x jaar er aan toe zijn. Volgens mij is dit van dat soort plastic/rubber wat gaat kleven. De case ligt nu aan de lader, zat voor 75% vol (de in-ears zelf voor de volle 100%).

Qua geluid: ik snap het veel genoemde puntje van kritiek dat de doppen redelijk klein zijn en je ze met bedienen je oor indrukt. Op dat vlak is touchbediening voor de duurdere te komen aanschaf - mits deze blijven bevallen - een pre. Al merk ik nu al dat ik de doppen op een bepaalde manier vasthoud en bedien zodat ik deze niet mijn oor indruk. Het geluid zal zeker niet ieder zijn cup of tea zijn. Het is vooral het hoog wat redelijk scherp wordt gebracht. Nu kan ik daar gelukkig van worden aangezien mijn Velodyne in-ears dat ook deden en mijn Focal speakers in de huiskamer die eigenschap ook hebben. De KZ ZS10 Pro blijven op dat vlak wat achter. Het laag is ook zeker aanwezig en strak. Ik zou haast de SoundPEATS TrueEngine SE bestellen om te ondervinden wat Scarbir "...it's bass all around the clock on the TrueEngine SE" noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
FeaR schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:37:
[...]

En binnen:
[Afbeelding]

De case[..] zat voor 75% vol
Hoe weet je dat de case voor 75% vol zat? Aan de hand van ledjes toevallig? Of bv binnen iOS net als bij de airpods? Dat is wel iets wat ik mis bij veel oordopjes, een manier om te zien hoe vol het doosje is.
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:30:

Ik kwam pas de Urbanista Stockholm tegen. Kosten zo'n €85 (Is dat nog goedkoop? Ben zelf de OP dus ik keur de prijs goed :9 ). Volgens reviews op youtube is deze best goed en Urbanista als merk heb ik hier in Nederland bij enkele winkels gezien, zoals onder andere de Vodafone winkel, dus daar heb ik meer vertrouwen in dan random kloons van Aliexpress, waar ik zelf overigens slechte ervaringen mee heb.

Edit ik ben ook deze tegengekomen,€100 of €85 met ing rentepunten, de JBL Tune220: https://www.jbl.nl/in-ear-hoofdtelefoons/TUNE220TWS.html

[ Voor 54% gewijzigd door thefal op 16-12-2019 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

thefal schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:03:
[...]
Hoe weet je dat de case voor 75% vol zat? Aan de hand van ledjes toevallig? Of bv binnen iOS net als bij de airpods? Dat is wel iets wat ik mis bij veel oordopjes, een manier om te zien hoe vol het doosje is.
De LEDjes in het case geven de capaciteit van de case aan. Al zijn die wel behoorlijk grof. Drie van de vier is max 75% maar kan ook minimaal 50% zijn. Twee lampjes is 25-50% en één lampje is 25% of minder. Capaciteit van de dopjes zelf zie je alleen via de telefoon.

Aanvullend:
Ik heb de doppen nu een paar dagen in gebruik en ben nog wel een beetje zoekende naar de juiste vorm tips. Foam wordt het sowieso niet met deze in-ears dus het wordt de standaard rubber/siliconen werk. Wat er standaard bij zit is deels wel goed maar heb nu wat dopjes van Sennheiser en Velodyne mee om die eens te testen. Verder alleen maar lof. Geluid is goed en het connecten gaat razendsnel. Al heb ik natuurlijk geen vergelijking met andere systemen in deze (prijs)klasse.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 16-12-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zojuist de QCY QS2/TS2 besteld; https://nl.aliexpress.com/item/32982512878.html
Voor 18 euro en gratis verzending is dit wel het proberen waard. Ook na de review over de opvolger zoals op scarbir.nl waarbij de bass minder "oemf" is gekozen voor deze versie. Ik vind de opvolger ook niet mooi,
Even afwachten en ik meld mij zodra ik wat binnen heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
Mrjraider schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:33:
Zojuist de QCY QS2/TS2 besteld; https://nl.aliexpress.com/item/32982512878.html
Voor 18 euro en gratis verzending is dit wel het proberen waard. Ook na de review over de opvolger zoals op scarbir.nl waarbij de bass minder "oemf" is gekozen voor deze versie. Ik vind de opvolger ook niet mooi,
Even afwachten en ik meld mij zodra ik wat binnen heb :)
Geen slechte aankoop. Ik heb ze nu een half jaar en ze zijn super. Voor het geld vind je geen betere. Vorige week heb ik ook de T5 besteld. Ben benieuwd hoe die zich verhouden tot de QS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:11:
[...]

Geen slechte aankoop. Ik heb ze nu een half jaar en ze zijn super. Voor het geld vind je geen betere. Vorige week heb ik ook de T5 besteld. Ben benieuwd hoe die zich verhouden tot de QS2.
Met welk toestel gebruik je ze? Ik heb een iPhone 11 en ben wel benieuwd hoe goed of slecht ze samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Huawei Mate 20 Pro. Koppelen gaat vlekkeloos en nog geen enkel probleem ondervonden met de verbinding. Ook niet in drukke omgevingen met veel mensen met draadloze headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 22-05 20:59
Hier en op pepper hebben veel mensen de QCY’s en zo’n beetje iedereen is er hier tevreden over dus dat komt wel goed 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Heb ze besteld, klinken prima! Heel ietsje aangedikte bas, maar niet storend. Verbinding werkt goed, pasvorm zit goed (vier verschillende maten doppies). In tegenstelling tot mijn QCY T3's werkt het pairen feilloos, en maakt het niet uit welk dopje je eerst uit het doosje pakt. Batterijduur zit ook goed.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 08:55
WCA schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:53:
[...]

Heb ze besteld, klinken prima! Heel ietsje aangedikte bas, maar niet storend. Verbinding werkt goed, pasvorm zit goed (vier verschillende maten doppies). In tegenstelling tot mijn QCY T3's werkt het pairen feilloos, en maakt het niet uit welk dopje je eerst uit het doosje pakt. Batterijduur zit ook goed.
Ik had ze zelf ook besteld, zijn echt prima oortjes inderdaad :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 11:37
Ik krijg de QCY T5 binnenkort binnen en ik heb wel eens van die oorhaakjes gezien die je los kunt bestellen voor tijdens het sporten. Weet iemand of die er ook zijn voor de QCY T5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb nu de QCY T3.
Ze zitten goed dus dat is al een plus.
Batterij duur is goed en blijven goed verbonden (geen verlies van verbinding).
Maar waar ik last van heb is de overdreven bass die de oortjes produceren, ik heb dus gewoon last van de bass en op de volume waar ik voorheen luisterde gaat dus niet meer. Ook vind ik dat de hoge tonen hier iets meer tekort schieten persoonlijk (merk dat een type airpod oortje beter bij mij past).

Ben dus best teleurgesteld in dit type oortje qua audio kwaliteit, iemand anders die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Net dit topic ontdekt. Ik heb onlangs ook de Bomaker SyFi oordopjes besteld. Ze hebben zeker geen verkeerd geluid en toch ga ik ze terugsturen naar Amazon. Ik heb ook een setje QCY QY19 dopjes, met draadje ertussen (zijn hier op Tweakers ook erg populair geweest) en ik vind het geluid daarvan meer mijn smaak.

De Bomakers klinken mij wat te soft, de QCY hebben een directer geluid. Die doen het bovendien nog goed, dus een nieuw setje dopjes moet wel voldoende meerwaarde bieden. Het geluid is daarbij voor mij eigenlijk het belangrijkste. Helaas hebben de echt draadloze QS1 en QS2 dopjes van QCY geen AptX ondersteuning meer, dus ik wacht gewoon nog een tijdje.
Het hoog van de SyFi's is inderdaad goed aanwezig maar klinkt ook mooi gedetailleerd. De QY19 heeft echter wat meer sparkle. In het laag zijn de SyFi's beter, dat klinkt op de QY19's vaak wat rommelig.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. Geluid is ook erg persoonlijk, ik kan me goed voorstellen dat iemand erg blij van deze Bomakers wordt, ze klinken zeker niet verkeerd voor (als je mazzel hebt) 35 euro.
Ik had overigens nog nooit van het merk gehoord. Amerikaans blijkbaar, het zou me niet verbazen als ze ook onder andere namen zijn te krijgen.
dimmak schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:31:
Ik krijg de QCY T5 binnenkort binnen en ik heb wel eens van die oorhaakjes gezien die je los kunt bestellen voor tijdens het sporten. Weet iemand of die er ook zijn voor de QCY T5?
Ik ben nog op zoek naar dit soort haakjes voor de QY19's. De mijne vallen er regelmatig af. Tot nu toe kon ik steeds terugvinden maar ik zie het een keer misgaan. Helaas is het me nog niet gelukt om op AliExpress reserve te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06 15:53
cordonbleu schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:11:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze 2.
Ik heb nu de redmi airbuds, maar hier kan je nie mee skippen. Ik vind ook de kwaliteit niet zo heel goed, weinig bas en drums/gitaren komen er niet goed door. Klinken wat blikkerig. Een collega van mij heeft nu de QS2, dus ik ga die binnenkort eerst eens vergelijken met mijn redmi.
Ben wel benieuwd naar wat jij ervan vindt! Ik wacht nog even af dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Vitabissj op 18-12-2019 13:07 ]

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik ben op zoek naar earbuds voor mijn vriendin waar je ook mee kan bellen en met een redelijke accuduur. Iemand enige tips

Hier op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dus welke in ears heb je op het oog, waarom twijfel je, etc? Ook wel handig om te weten wat voor muziek ze luisterd.

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 19-12-2019 12:53 ]

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Tchite schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:03:
Ik ben op zoek naar earbuds voor mijn vriendin waar je ook mee kan bellen en met een redelijke accuduur. Iemand enige tips

[mbr]Hier op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dus welke in ears heb je op het oog, waarom twijfel je, etc? Ook wel handig om te weten wat voor muziek ze luisterd.[/]
Heb eerst op Coolblue gekeken maar daar vind ik het nogal onduidelijk of ze wel of niet een microfoon hebben, ik denk vooral in ears. Muziekstijl is hip hop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Ik heb de MPOW T5/M5 binnen. Gekocht na o.a. deze review https://www.scarbir.com/tws/mpow-t5-review

Levertijd was trouwens bizar snel. Gekocht bij Alie en standaard verzonden. Ze waren er precies binnen een week. Nooit verwacht met de feestdagen.

Ik noem me zelf geen audiofiel, maar ben wel kritisch. Heb daarnaast al aardig wat (audiofiele) koptelefoons versleten.

Het zijn heerlijke dopjes. Pasvorm is prima, ze zitten comfortabel en isoleren goed. Ik neem sowieso altijd in-ear. Alles wat lijkt op air pods valt bij mij uit.
Voor mijn gevoel kan ik ze langere tijd dragen, maar dat is nog niet voorgekomen. Sporten lijkt me ook geen probleem, ze zitten stevig en vallen ook bij heftig headbangen niet uit :)

Het geluid is meer dan prima, zeker voor €44. Van laag tot hoog is er een goede balans. Luister veel (symfonische) metal, klassiek, instrumentaal maar ook pop. Ik heb ze nog te kort om een goed oordeel te vellen, maar ik ben nu al aangenaam verrast.

Het koppelen en pairen gaat tot nu toe vlekkeloos. Uit het doosje halen en gaan met die banaan.

[ Voor 3% gewijzigd door maurice_l op 20-12-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 06-06 20:00
Hey mensen, ik heb tot nu toe tot twee keer toe problemen gehad met een setje van Xiaomi Wireless earbuds. Mijn eerste paar werkte prima, alleen had deze problemen met opladen. Helaas bleken ze bij Gearbest geen setjes meer te hebben, dus heb ik het geld terug gekregen. Vervolgens via zo'n Nederlandse reseller van Xiaomi producten een nieuw paar besteld. Deze laden wel op, alleen op het moment dat ik ze in heb en ga lopen lijkt het hele bluetooth signaal ontzettend te storen en valt de audio steeds weg, waardoor de oortjes min of meer onbruikbaar zijn wanneer ik onderweg ben.

Mijn bedrade oortjes hebben het gister ook begeven dus ik ben nu toch echt toe aan nieuwe oortjes. Ik heb hier wat verhalen gelezen over die QCY QS2, echter ben ik er bang voor dat ik weer tegen dezelfde problemen aan ga lopen. Iemand anders hier problemen gehad met audio die constant weg valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tot mijn verbazing is mijn QCY QS2/TS2 binnengekomen. Even mee gespeeld en het zijn verassend fijne oortjes, geluid is dik in orde, pairing is erg gemakkelijk en ze zitten goed. Morgen met sporten maar eens goed uit testen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 09:52
Ik heb al enkele maanden zowel de QCY T1C als T2C liggen en in gebruik. Het enige verschil is de accu van de "powerbank". Ik kan deze echt ontzettend hard aanraden. Ze klinken goed, gaan lang mee, handig om op te bergen, ... Aanrader! Als je er koopt, bestel dan gelijk de T2C, die powerbank heeft een klepje om af te sluiten, handiger!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vanmiddag met sporten en vanavond de tijd gehad om de QCY QS2/TS2 te testen.
Mijn bevindingen:
  • Geluid is super! Bass is subtiel maar zeker aanwezig, geluid kan niet heel hard zonder de telefoon (iPhone 11 in mijn geval) wat aan de harde kant te zetten
  • Verbinden is onwijs simpel, de eerste keer alsof het een bluetooth koptelefoon en nadien uit de case en in de oren en vrijwel meteen verbonden
  • Comfortabel; de oortjes zitten meer dan comfortabel. Ik heb de middelste doppies vervangen voor de kleine
  • De oplaad case is subtiel, mooi en prettig in gebruik. De magneten houden de oortjes mooi op de plaats
  • De knopjes is echt drukken en even wennen, nadeel is dat je de oortjes verder je oor in drukt
  • De oortjes blijven zitten; rennen, springen, gewichtheffen. Dingen blijven op de plaats
  • Op mijn iPhone kan je de acculading zien van de aangesloten apparaten zoals een koptelefoon; die van de oortjes lijken snel leeg te lopen, na een klein uurtje staat de percentage op 80%
So far so good :) Ik ben een tevreden gebruiker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FR1908MAX
Vandaag zijn ook mijn QCY T5 oordopjes binnengekomen en ik ben eigenlijk ontzettend verrast door de geluidskwaliteit! Dit had ik niet verwacht van draadloze oortjes van zo'n 20 euro (besteld op ali). Connecten ging ook erg vlot. Het was in eerste instantie alleen even zoeken naar de juiste plek voor de touch control op de oortjes, maar dat zal alleen maar makkelijker worden naarmate de tijd vordert.

Ook de oplaadcase is erg fijn met sterke magneetjes voor het klepje en de oortjes zelf, waardoor deze er niet uit vallen.

Vooral dankzij dit topic ben ik overtuigd, dus iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen!

Edit: nog even een aanvulling, gisteren gebeld met deze oortjes en volgens degene aan de andere kant van de lijn was ik uitstekend te verstaan, nog een pluspunt dus!

[ Voor 11% gewijzigd door FR1908MAX op 02-01-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 10:32
Ik heb vandaag ook de QCY T5 binnen gekregen, mooi geluid, alleen passen dit soort oordopjes mij helemaal niet. Alle geleverde maten blijven bij mij niet goed zitten. Nu kan ik ze terugsturen naar Amazon, of ze verkopen aan iemand knip, hiervoor hebben we V&A

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 01-01-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:22
FR1908MAX schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:11:
Vandaag zijn ook mijn QCY T5 oordopjes binnengekomen en ik ben eigenlijk ontzettend verrast door de geluidskwaliteit! Dit had ik niet verwacht van draadloze oortjes van zo'n 20 euro (besteld op ali). Connecten ging ook erg vlot. Het was in eerste instantie alleen even zoeken naar de juiste plek voor de touch control op de oortjes, maar dat zal alleen maar makkelijker worden naarmate de tijd vordert.

Ook de oplaadcase is erg fijn met sterke magneetjes voor het klepje en de oortjes zelf, waardoor deze er niet uit vallen.

Vooral dankzij dit topic ben ik overtuigd, dus iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen!
Sinds gisteren die van mij ontvangen en mij valt een soort ruis op in het rechter oortje, alsof het volume te hoog staat. Wanneer ik muziek pauzeert, hoor ik het nog een seconde, waarna het verdwijnt. Als ik weer op play druk komt het weer terug. Herken je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 16:02
Ik heb sinds kort ook de stap gewaagd naar draadloze oortjes, en de mpow t5/m5 besteld. Maar ik vind de accuduur erg tegenvallen. De oortjes geven al na 30 minuten aan dat ze een laag batterijniveau hebben en moeten worden opgeladen. Nu gebruik ik ze met een telefoon die nog geen bluetooth 5.0 ondersteund, maar bluetooth 4.2. Dat kan invloed hebben op de accuduur, maar 30 minuten tov de aangegeven 4-6 uur is wel een erg groot verschil. Dit is dusdanig kort dat ze onbruikbaar zijn. Heeft iemand anders ervaring met de accu verschillen tussen bluetooth 4.2 en bluetooth 5.0? Het kan natuurlijk ook een maandagochtend model zijn.
Los daarvan zijn de piepjes die deze draadloze oortjes geven om het lage batterij niveau aan te geven erg hard, de geluidssterkte van die piepjes kan je naar mijn weten ook niet aanpassen. Audiokwaliteit vond ik wel goed, en het pairen gaat moeiteloos. Daar heb je alleen weinig aan als ze niet zo lang meegaan, zal ze dus helaas terugsturen en iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:17
Tjommer schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:29:
Ik heb vandaag ook de QCY T5 binnen gekregen, mooi geluid, alleen passen dit soort oordopjes mij helemaal niet. Alle geleverde maten blijven bij mij niet goed zitten. Nu kan ik ze terugsturen naar Amazon, of ze verkopen aan iemand [mbr] knip, hiervoor hebben we V&A[/]
Mag ik vragen hoe je de rubbertjes eraf hebt gekregen, mij lukt het niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
Mole schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:54:
[...]

Sinds gisteren die van mij ontvangen en mij valt een soort ruis op in het rechter oortje, alsof het volume te hoog staat. Wanneer ik muziek pauzeert, hoor ik het nog een seconde, waarna het verdwijnt. Als ik weer op play druk komt het weer terug. Herken je dit?
Nee, ik heb hier geen last van. Wel raar inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sticx schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:02:
Ik heb sinds kort ook de stap gewaagd naar draadloze oortjes, en de mpow t5/m5 besteld. Maar ik vind de accuduur erg tegenvallen. De oortjes geven al na 30 minuten aan dat ze een laag batterijniveau hebben en moeten worden opgeladen. Nu gebruik ik ze met een telefoon die nog geen bluetooth 5.0 ondersteund, maar bluetooth 4.2. Dat kan invloed hebben op de accuduur, maar 30 minuten tov de aangegeven 4-6 uur is wel een erg groot verschil. Dit is dusdanig kort dat ze onbruikbaar zijn.
Balen! mijn QCY T1's doen na een klein jaar nog steeds 2+ uur met de accu.
Heeft iemand anders ervaring met de accu verschillen tussen bluetooth 4.2 en bluetooth 5.0?
Ik gebruik mijn T1s ook icm met mijn TomTom Spark 3, welke tot Bluetooth 4.1 LE ondersteunt. Geen probleem met accu drain. Bereik is veel slechter (hij gaat snel sputteren op een drukke plek) dan mijn telefoon BT 5.0, maar wederom makkelijk 2u.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
sticx schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:02:
Ik heb sinds kort ook de stap gewaagd naar draadloze oortjes, en de mpow t5/m5 besteld. Maar ik vind de accuduur erg tegenvallen. De oortjes geven al na 30 minuten aan dat ze een laag batterijniveau hebben en moeten worden opgeladen. Nu gebruik ik ze met een telefoon die nog geen bluetooth 5.0 ondersteund, maar bluetooth 4.2. Dat kan invloed hebben op de accuduur, maar 30 minuten tov de aangegeven 4-6 uur is wel een erg groot verschil. Dit is dusdanig kort dat ze onbruikbaar zijn. Heeft iemand anders ervaring met de accu verschillen tussen bluetooth 4.2 en bluetooth 5.0? Het kan natuurlijk ook een maandagochtend model zijn.
Los daarvan zijn de piepjes die deze draadloze oortjes geven om het lage batterij niveau aan te geven erg hard, de geluidssterkte van die piepjes kan je naar mijn weten ook niet aanpassen. Audiokwaliteit vond ik wel goed, en het pairen gaat moeiteloos. Daar heb je alleen weinig aan als ze niet zo lang meegaan, zal ze dus helaas terugsturen en iets anders proberen.
Dat is wel bizar kort inderdaad. Mijn action dopjes gingen al twee uur mee, en mijn Mpow t5/m5 gaan een heel stuk langer mee. In alle reviews die ik gelezen hebt kwam dit ook niet naar voren.

Lijkt me dat er iets mis mis is. terugsturen/geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 16:02
XanderDrake schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:50:
Ik gebruik mijn T1s ook icm met mijn TomTom Spark 3, welke tot Bluetooth 4.1 LE ondersteunt. Geen probleem met accu drain. Bereik is veel slechter (hij gaat snel sputteren op een drukke plek) dan mijn telefoon BT 5.0, maar wederom makkelijk 2u.
maurice_l schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:39:
Dat is wel bizar kort inderdaad. Mijn action dopjes gingen al twee uur mee, en mijn Mpow t5/m5 gaan een heel stuk langer mee. In alle reviews die ik gelezen hebt kwam dit ook niet naar voren.
Bedankt voor de reacties, dan heb ik blijkbaar een slecht model te pakken. Was al huiverig om een vervangende set te bestellen. Maar misschien ga ik nu voor de Bomaker Sifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:47
Ik lees hier veel goede verhalen over de QCY T2C en ik heb interesse deze te kopen. Maar..., werken deze ook op iOS? En hebben de oordopjes volumeknoppen? Ik kan deze info niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 20:25
Vanuit de review https://www.scarbir.com/tws/qcy-qs2-review .
Zelf heb ik deze oortjes niet in het bezit.
Specs of the QCY QS2 (also sold as QCY T2C and SoundPEATS TrueFree Plus)
Voor iPhone is er een delay, hoe groot dit is en of anderen iOS apparaten dit ook hebben weet ik niet.
Audio delay may have been minimised on some Android phones, yet iPhone owners are still plagued with noticeable delay between video and audio when watching YouTube videos.

GrazendeKoe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:02:
hebben de oordopjes volumeknoppen?
Er zitten geen volumeknoppen op de oortjes.
Volume control is not available on the earpieces hover
Hoop je wat geholpen te hebben.

Helaas komt audio delay op iPhone/iOS bij 9/10 oortjes voor..
Wellicht dat je een alternatief vind op de website die ik bovenaan heb gelinkt; Uitgebreide reviews en wordt uitstekend bijgewerkt met nieuwe content. :)

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-06 13:25
Anoniem: 718852 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:37:
[...]

Via Amazon inderdaad originele gekregen. Inclusief zilverkleurige scratch off sticker met code. Alles prima dus.

Wat betreft de dopjes, er wordt gebruik gemaakt van de universele in ear oordopjes maat. Dus je kunt gewoon je eigen vertrouwde dopjes gebruiken. Heb ik persoonlijk ook direct gedaan.

Nog steeds erg tevreden trouwens met QCY T5 (y)
Kan iemand mij vertellen welke maat dit is? Zou ook wel is comply foam willen proberen met mijn QCY T5's namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 19:41

greatgonzo

schit-te-rend!

wil er ook wat bestellen, maar zoveel bomen dat ik het bos niet meer zie :)
Om maar voor het gemak twee bossen te maken.. begrijp ik het goed dat de Ixx tws varianten allemaal dat harde plastic hebben, zonder rubber?

En de QCY serie allemaal wel rubber? (en dus meer grip?)

Merk dat veel oortjes mij snel uitvallen, maar misschien komt dat ook omdat vaak de kabel op spanning staat. Vandaar ook de overgang naar draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@XanderDrake
Het lijkt erop dat Scarbir ze gaat reviewen:
Scarbir Mod aBen • 7 days ago
Hi, I've just ordered the Haylou GT1 Pro because more readers asked me about it. I think the QCY T5 has more than enough bass for action movies/ explosions, but if you really want a rumble in your ears, the Tronsmart Spunky Beat is a better choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:47
Dankje. Jammer dat ie niet aan de voorwaarden voldoet dan. Vriendin had dopjes besteld bij Bol, weet zo niet welk merk. Werkten op iOS en hadden knoppen op de dopjes voor volumeregeling. Echter, de voldeden niet. Wanneer de batterij op 30% stonden, vielen ze al uit.

Heeft iemand een goede suggestie voor oordopjes die wel volumeregeling op de dopjes hebben, geen draad hebben, degelijk geluid en gewoon goed werken?
Ruiten_Wisser schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:09:
Vanuit de review https://www.scarbir.com/tws/qcy-qs2-review .
Zelf heb ik deze oortjes niet in het bezit.

[...]

[...]

Voor iPhone is er een delay, hoe groot dit is en of anderen iOS apparaten dit ook hebben weet ik niet.

[...]

[...]

Er zitten geen volumeknoppen op de oortjes.

[...]

Hoop je wat geholpen te hebben.

Helaas komt audio delay op iPhone/iOS bij 9/10 oortjes voor..
Wellicht dat je een alternatief vind op de website die ik bovenaan heb gelinkt; Uitgebreide reviews en wordt uitstekend bijgewerkt met nieuwe content. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Hoi, aangezien mijn 3.5mm poort een beetje te los begint te worden, ben ik ook op zoek naar goedkope wireless earbuds. Ik heb nu Sony bedrade oordopjes die een heel rijk geluid geven (kostten me ongeveer €30) met een goede bass. Ik heb een beetje rondgekeken wat betreft draadloze oordopjes en ik ben uiteindelijk uitgekomen op de QCY T2C en de T5, maar ik kan niet echt kiezen omdat het voor me niet duidelijk wordt wat de voor- en nadelen zijn. Is iemand die me advies hierover kan geven of misschien een andere aanrader heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
GrazendeKoe schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:47:
Dankje. Jammer dat ie niet aan de voorwaarden voldoet dan. Vriendin had dopjes besteld bij Bol, weet zo niet welk merk. Werkten op iOS en hadden knoppen op de dopjes voor volumeregeling. Echter, de voldeden niet. Wanneer de batterij op 30% stonden, vielen ze al uit.

Heeft iemand een goede suggestie voor oordopjes die wel volumeregeling op de dopjes hebben, geen draad hebben, degelijk geluid en gewoon goed werken?
[...]
Wat mij betreft de Bomaker Sifi. Op het moment met een voucher goedkoop te krijgen bij amazon uk.
https://www.scarbir.com/tws/bomaker-sifi-tws-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb ze iig besteld. Zullen technisch wel vergelijkbaar zijn, maar de meerwaarde voor mij was (tov de QCY) dat er geen fysieke knoppen voor bediening nodig zijn (helpt ook weer zodat je ze niet in je oor hoeft te "drukken")

Zie: https://www.xiaomitoday.c...aylou-gt1-pro-vs-qcy-qs2/

Artikel spreekt zichzelf wel wat tegen tav audio kwaliteit:
"If you want audiophile experience, then the Haylou GT1 PRO is an absolute winner!"

"If the absence of battery charge indicator on the case and the physical button doesn’t bother you, then the QCY QS2 is for you."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@greatgonzo
Let wel the GT1 Pro is niet gelijk aan de GT1 Plus. Voor zover ik zie is de pro een gt1 met grotere charging case. Echter is de plus een geheel nieuw model met Qualcomm qc3020 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik weet het ook niet meer :P

Had deze tabel gezien: https://www.xiaomitoday.com/haylou-earbuds-comparison/

En toen misschien ook wel de pro besteld idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

greatgonzo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:31:
heb ze iig besteld. Zullen technisch wel vergelijkbaar zijn, maar de meerwaarde voor mij was (tov de QCY) dat er geen fysieke knoppen voor bediening nodig zijn (helpt ook weer zodat je ze niet in je oor hoeft te "drukken")
Dus het zijn randzaken en niet zozeer die nieuwe Qualcomm chip die differentieert versus bestaande instap-TWS dopjes?
Artikel spreekt zichzelf wel wat tegen tav audio kwaliteit:
"If you want audiophile experience, then the Haylou GT1 PRO is an absolute winner!"

"If the absence of battery charge indicator on the case and the physical button doesn’t bother you, then the QCY QS2 is for you."
Bedankt voor de samenvatting.
Scidd0w schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:36:
@greatgonzo
Let wel the GT1 Pro is niet gelijk aan de GT1 Plus. Voor zover ik zie is de pro een gt1 met grotere charging case. Echter is de plus een geheel nieuw model met Qualcomm qc3020 chip.
Wat zou jij zeggen dat de QC3020 chip verbeterd?
Mijn QCY TS1's hebben al vrij lage energiebehoefte, goed bereik en geluidskwaliteit. Ik ben benieuwd of dit verbetert kan worden zonder 2 tot 5 keer zo duur te worden. 8)

[edit]
Leuk dat er wat meer info staat maar dat artikel is ook half uit de duim gezogen :+
Positives van GT1 Plus:

Advanced chipset installation <--- "er zit een nieuwe chipset in!!!" maar is die beter??
2mm wool biological membrane <--- wol in de case? OK 8)7
Dual-host connection <-- nuttig!

Negatives:

Could be more insightful <--- WTF betekend dit nou weer :?
Unattractive design <--- vind ik niet, utilistisch is het beste in mijn ogen

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 13-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
XanderDrake schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:07:
[...]
Wat zou jij zeggen dat de QC3020 chip verbeterd?
Mijn QCY TS1's hebben al vrij lage energiebehoefte, goed bereik en geluidskwaliteit. Ik ben benieuwd of dit verbetert kan worden zonder 2 tot 5 keer zo duur te worden. 8)
[...]
Ik ken de TS1 niet maar bv tov de QC1 is naar mijn weten het energie verbruik nog lager, heeft die support voor aptX en dual connection (geen master/slave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 15:00
Vandaag qcy t5 ontvangen. Overall zeer tevreden, alleen heeft het linker oordopje een tikkend/ruis geluid als ik niets afspeel. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Regenbui
Zojuist nogmaals getest op mijn iPhoneX met iOS 13.3. Maar zowel met alleen links als beiden heb ik geen enkel geluid als ik de muziek uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Vandaag heb ik de Redmi Airdots ontvangen, gebruikte hiervoor oortjes met nog wel een draadje tussen beide oortjes (Xiaomi Youth oortjes, waar ik an sich heel tevreden over ben!) maar ook die gingen na verloop van tijd stuk door draadbreuk dus wilde nu graag echt compleet draadloze proberen. Ik heb ze gekocht via dealextreme voor 20.63 euro, dus geen super deal volgens mij.

Mijn bevindingen:
+ makkelijk te connecten
+ prima bouwkwaliteit oortjes en doosje
+ deksel van oortjes klikt lekker en de oortjes klikken ook goed in hun plaats voor opladen
+ geluid is behoorlijk goed voor de prijs

- af en toe bij hoge tonen in het linkeroortje een kleine ruis
- als er geen geluid afspeelt een lichte ruis in beide oortjes
- knopjes op de oortjes zelf super onhandig, je drukt de oortjes echt je oor in bij het bedienen

Heb ze bij ontvangst gelijk gebruikt en ondertussen het doosje opgeladen. Daarna de oortjes zelf weer laten opladen en toen ze bijna vol waren in gebruik genomen. De dag erna een hele dag gebruikt en vrijwel continue muziek geluisterd, alleen tijdens mn pauzes in de case gedaan en opgeladen en 0x lage accumelding gehad oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
Excuses, ik ga het toch nog maar eens vragen, maar ik twijfel heel erg tussen de QCY QS2 en de T5. Ik heb al meerdere reviews en vergelijkingen bekeken, maar hieruit wordt de 'juiste' keuze niet duidelijk. Is er iemand die mij iets kan vertellen over het verschil tussen de twee en welke een betere keuze zou zijn (of welke aspecten de ene in uitblinkt en de ander iets minder is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@Andreas01 Ik heb zelf alleen ervaring met de T5 helaas maar vroeg me af of je al op Scarbir.com gekeken hebt...
QCY T5 vs QCY QS2

The bestselling QCY T2C (also known as QS2) is a 20 dollar champion. The T5 has better articulated mids and highs, and sounds clearer. With the right fit, the QS2 can provide a deeper bass than the T5 - yet the bass of the T5 is still definitely capable. The T5 can also handle higher volume levels. Apart from the sound, the T5 wins on all other aspects: battery life, comfort, call quality, audio-video synchronization and touch controls.
Bron

Ik heb zelf in Spotify via de equalizer de bas iets opgekrikt en heb in mijn beleving nu een erg fijn geluid uit de T5's echter heb ik het dus niet vergeleken met de QS2.

[ Voor 11% gewijzigd door Scidd0w op 20-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
Scidd0w schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:37:
@Andreas01 Ik heb zelf alleen ervaring met de T5 helaas maar vroeg me af of je al op Scarbir.com gekeken hebt...

[...]
Bron

Ik heb zelf in Spotify via de equalizer de bas iets opgekrikt en heb in mijn beleving nu een erg fijn geluid uit de T5's echter heb ik het dus niet vergeleken met de QS2.
Ja, ik had op Scarbir al gekeken, maar ik kon daar nog geen keuze uitmaken. Het is in ieder geval fijn om te weten dat je de bass nog iets kunt opkrikken via de equalizer van Spotify. Dat was vooral mijn twijfelpunt, zeker na het lezen van dit:
The QCY T5 doesn't sound as stellar as its predecessors out of the box, and you may want to turn up the bass a bit yourself. It still delivers top-class upper-mids and highs for this price, however.
Maar als het door de bass iets op te krikken de andere modellen voorbij gaat (aangezien de mids/highs beter zijn), dan neig ik toch naar de T5. Zeker ook doordat het op heel veel andere vlakken (zoals batterijduur) betere prestaties levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik heb nu paar dagen de redmi airdots maar vind dat ze in vergelijking met de Xiaomi Youth wel erg veel stroom vreten van mn telefoon, die gaat nu echt behoorlijk korter mee. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldeneye22
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 21:36
Andreas01 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:53:
Excuses, ik ga het toch nog maar eens vragen, maar ik twijfel heel erg tussen de QCY QS2 en de T5. Ik heb al meerdere reviews en vergelijkingen bekeken, maar hieruit wordt de 'juiste' keuze niet duidelijk. Is er iemand die mij iets kan vertellen over het verschil tussen de twee en welke een betere keuze zou zijn (of welke aspecten de ene in uitblinkt en de ander iets minder is)?
Ik heb ze beide gehad. De QS2 aan mijn collega verkocht (omdat hij op reis ging). Ik heb dus zelf de T5 nog. Connectie is vlekkeloos, tot nu toe maar 1x uitgevallen. Batterij vind ik niet zo'n probleem. Ik zie het een beetje als een telefoon: als ik ze elke dag zou moeten opladen vind ik dat ok. Ik heb ze toch niet 24 uur van de dag in.

Daarnaast vind ik de T5 prettiger qua design en ook qua geluid vind ik die iets beter. Ik gebruik wel een EQ van Spotify om iets meer bass te krijgen. (ik ben daarom nu ook aan het kijken voor een 2e paar met iets meer ingebouwde bass, gewoon omdat het kan en omdat ze zo goedkoop zijn :P). Zelf zweerde ik altijd bij de Sennheiser CX 3.00, maar het geluid van deze Chifi's is echt stukken beter. Veel helderder en ik hoor ook veel meer instrumenten die ik met de CX 3.00 nooit heb gehoord. Ik gebruik wel de plastic tipjes van de CX 3.00. Die vind ik beter zitten, dan de standaard bijgeleverde.

Qua value zijn de QS2 wel echt goed voor wat je ervoor krijgt hoor! Maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de T5. De 'fysieke' druk knopjes vond ik wel wat fijner werken bij de QS2. Bij de T5 lukt het toch niet altijd goed om te skippen/pauzeren.

Als je op zoek bent naar ANC headphones: ik heb ook de OneOdio A9. Natuurlijk niet zo goed als de Bose ANCs, maar voor wat je krijgt heb je echt een super goede prijs/kwaliteit. Collega's die een Bose hebben beamen dat zelfs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
goldeneye22 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:04:
[...]

Ik heb ze beide gehad. De QS2 aan mijn collega verkocht (omdat hij op reis ging). Ik heb dus zelf de T5 nog. Connectie is vlekkeloos, tot nu toe maar 1x uitgevallen. Batterij vind ik niet zo'n probleem. Ik zie het een beetje als een telefoon: als ik ze elke dag zou moeten opladen vind ik dat ok. Ik heb ze toch niet 24 uur van de dag in.

Daarnaast vind ik de T5 prettiger qua design en ook qua geluid vind ik die iets beter. Ik gebruik wel een EQ van Spotify om iets meer bass te krijgen. (ik ben daarom nu ook aan het kijken voor een 2e paar met iets meer ingebouwde bass, gewoon omdat het kan en omdat ze zo goedkoop zijn :P). Zelf zweerde ik altijd bij de Sennheiser CX 3.00, maar het geluid van deze Chifi's is echt stukken beter. Veel helderder en ik hoor ook veel meer instrumenten die ik met de CX 3.00 nooit heb gehoord. Ik gebruik wel de plastic tipjes van de CX 3.00. Die vind ik beter zitten, dan de standaard bijgeleverde.

Qua value zijn de QS2 wel echt goed voor wat je ervoor krijgt hoor! Maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de T5. De 'fysieke' druk knopjes vond ik wel wat fijner werken bij de QS2. Bij de T5 lukt het toch niet altijd goed om te skippen/pauzeren.

Als je op zoek bent naar ANC headphones: ik heb ook de OneOdio A9. Natuurlijk niet zo goed als de Bose ANCs, maar voor wat je krijgt heb je echt een super goede prijs/kwaliteit. Collega's die een Bose hebben beamen dat zelfs ook.
Dankjewel voor je reactie! Ik neig nu dan toch naar de T5, gezien de geluidskwaliteit toch wel belangrijk is. Ik kan de basstonen dan inderdaad in de Spotify EQ iets omhoog krikken. Nog een laatste vraagje dan - waar heb jij ze gekocht? Ik zie dat ze op bol.com staan voor €35, wat op zich een prettig idee is voor de garantie. Op Amazon staan ze ook voor €30 en op Chinese websites zou het waarschijnlijk nog wel iets goedkoper zijn. Heb je iets van een aanbeveling? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Andreas01 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Ik neig nu dan toch naar de T5, gezien de geluidskwaliteit toch wel belangrijk is. Ik kan de basstonen dan inderdaad in de Spotify EQ iets omhoog krikken. Nog een laatste vraagje dan - waar heb jij ze gekocht? Ik zie dat ze op bol.com staan voor €35, wat op zich een prettig idee is voor de garantie. Op Amazon staan ze ook voor €30 en op Chinese websites zou het waarschijnlijk nog wel iets goedkoper zijn. Heb je iets van een aanbeveling? Thanks!
Zou zelf gewoon mooi uit China halen, doe ik zelf ook met mijn oortjes. Op gearbest zijn ze bv nu 20 euro, kun je er voor bijna hetzelfde geld er gewoon twee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
Verona27 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Zou zelf gewoon mooi uit China halen, doe ik zelf ook met mijn oortjes. Op gearbest zijn ze bv nu 20 euro, kun je er voor bijna hetzelfde geld er gewoon twee bestellen.
Dankjewel, ik heb ze besteld! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 20:25
Binnenkort wil ik de overstap maken naar draadloze oortjes. Ik volg al een tijdje dit topic en deze website.

Er is echter zoveel keuze, dat ik niet zeker weet of de éérste koop ook direct succesvol is..
Kan je deze producten gemakkelijk weer terugsturen of krijg je standaard je geld terug, vanwege hygiënische redenen?

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ruiten_Wisser schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:28:
Binnenkort wil ik de overstap maken naar draadloze oortjes. Ik volg al een tijdje dit topic en deze website.

Er is echter zoveel keuze, dat ik niet zeker weet of de éérste koop ook direct succesvol is..
Kan je deze producten gemakkelijk weer terugsturen of krijg je standaard je geld terug, vanwege hygiënische redenen?
Verschil nogal per website. Ze mogen retouren voor hygienische producten best weigeren, maar dat doet niet elke winkel. Retourbeleid lezen dus, als er niets over in staat nemen ze het in principe terug. Als het niet duidelijk is, gewoon bellen en vragen waar dat dan staat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
Andreas01 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:37:
[...]

No problem! Goeie keus haha Ik heb ze op AliExpress besteld. Ik zoek altijd de "official store" van de merken. Dat vertrouw ik het meest. Binnen 10 dgn had ik ze binnen, zelfs met kerst ertussen :). De value die erop was gezet was $5, dus ook geen problemen met de douane :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

goldeneye22 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:20:
[...]

No problem! Goeie keus haha Ik heb ze op AliExpress besteld. Ik zoek altijd de "official store" van de merken. Dat vertrouw ik het meest. Binnen 10 dgn had ik ze binnen, zelfs met kerst ertussen :). De value die erop was gezet was $5, dus ook geen problemen met de douane :p
Let wel, letterlijk elke chinees kan "official store" claimen. Zegt letterlijk niets.

Dat betekent niet dat er geen bedrijven zijn die via Ali direct verkopen, maar het is geen garantie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeneye22
WCA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Let wel, letterlijk elke chinees kan "official store" claimen. Zegt letterlijk niets.

Dat betekent niet dat er geen bedrijven zijn die via Ali direct verkopen, maar het is geen garantie.
Ja klopt idd heb je helemaal gelijk in. Ik kijk ook op het aantal jaar dat ze online zijn en naar orders en reviews aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Op basis van de review van Scarbir heb ik gisteren de Fiil T1X besteld. Ik ontvang ze later deze week. Iemand al ervaring met deze oortjes?

https://www.scarbir.com/tws/fiil-t1x-review

[ Voor 17% gewijzigd door doogster op 28-01-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de QCY T5 besteld, kan iemand mij vertellen wat de binnendiameter van de tips is, zodat ik de juiste foam tips kan kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
Ik heb zojuist de Fiil T1 X binnen gekregen. Soundstage had iets groter gekund, details iets duidelijker. Echter voor het geld is er eigenlijk niets om over te klagen en klinken ze gewoon erg goed. Wel heb ik grote moeite om een goede seal te behouden, met de grotere doppen krijg ik een vacuüm en met de kleinere lukt het ook niet helemaal. Had al schuimen oordopjes besteld, dus daar zal het dan wel goed mee komen :)

Daarnaast was ik ook erg duidelijk te verstaan met bellen tijdens een spelletje op de speakers (om te testen). Dus bellen gaat er ook prima mee!

Bediening vind ik waardeloos. Play/pause is prima maar volume gaat per 1 stap, dus je moet 3x 3x tikken om een stuk lager te krijgen. Als ze dat kunnen veranderen in long press left/long press right, of desnoods 3x tikken en dan ingedrukt houden was beter geweest.

De app had ik als apk gedownload en werkte prima. Echter heeft het voor mij geen meerwaarde. De low latency mode bied nauwelijks verschil en de equalizers ben ik geen fan van. Enige wat handig kan zijn is de beperkte knop functies aanzetten. Aangezien volume toch bijna niet te doen is.

Had ze gekocht via geekbuying, in 2 dagen binnen.

[ Voor 50% gewijzigd door -NRG- op 30-01-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44

13art

Moderator Mobile
Ik heb kortdurende de Anker soundcore liberty air 2 gehad maar uiteindelijk teruggestuurd. De mogelijkheden zijn zeeruitgebreid, ook HearID waarmee je een eigen geluidsprofiel aanmaakt, de vele eq instellingen ed, zijn prima. Echter ik vond het geluid te 'dun' en te 'kil'. Misschien ben ik teveel aan een koptelefoon gewend maar ik miste het vollere en warmere geluid.
De seal was er, en de bad was duidelijk aanwezig maar de rest klonk maar mijn idee dunnetjes, te weinig midden denk ik.

Vreemd genoeg zijn de vele reviews op YouTube wel weer erg positief. Maar goed ik ga verder zoeken naar volledig draadloze in ears die een warm geluid, goed laag, goede telefoon verstaanbaarheid, min 6 uur gebruiksduur hebben en niet te ver uitsteken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

groggy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:52:
Ik heb de QCY T5 besteld, kan iemand mij vertellen wat de binnendiameter van de tips is, zodat ik de juiste foam tips kan kopen.
Ik heb ook de T5 besteld en op ali deze tips gevonden:

https://nl.aliexpress.com...1602_4,searchweb201603_53

Maar misschien kan een t5 eigenaar de binnendiameter bevestigen?
never mind ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Shaffy op 31-01-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
De QS2 heb ik nu iets meer dan een half jaar en ben daar zeer tevreden over. Maar uit nieuwsgierigheid had ik toch ook de T5 besteld en deze heb ik vorige week binnen gekregen. Ik heb nu een beetje een vergelijking kunnen maken tussen deze twee sets.

In eerste instantie was ik enthousiast over het iets zuiverder geluid en betere highs bij de T5, maar de bass, ook verhoogd met equalizer, valt toch een beetje tegen. Dit is duidelijk minder diep en doordringend, maar misschien wel iets strakker. Ik ben echter een liefhebber van diepe bass. Ook andere, betere dopjes zorgen niet echt voor meer bass. En daarmee komt ook het volgende probleem; Bij mij blijven de T5 veel minder goed in mijn oren zitten dan de QS2. Dit zal natuurlijk per persoon verschillen, maar de fit van de T5 is toch wel een stuk losser. Ik gebruik beiden met Sony rubber dopjes. Wel is het zo dat ik de T5 minder ver in mijn oren hoef te drukken dan de QS2 om goed geluid te krijgen. Dat is dus wel fijn, maar tijdens lopen gaan de T5 steeds een beetje losser zitten, waar de QS2 dan toch een stuk beter op hun plek blijven en beter afsluiten.
Kortom, de T5 heeft betere highs (maar soms iets schel) en een iets ruimere soundstage, de QS2 heeft diepere bass, iets mindere soundstage en sluit beter af. Met het gebruik van een equilizer is het verschil in geluid tussen de twee minder groot en geef ik toch de voorkeur aan de QS2.

Volgend probleem wat ik had met de T5 is een minder stabiele verbinding. In de ruim een half jaar dat ik de QS2 heb, is de verbinding misschien twee of drie keer kort onderbroken geweest. Dit was dan in een treinstation waar het zeer druk was en zich dus ook een hoop mensen met bluetooth headsets bevonden. In de week dat ik de T5 gebruikt heb, is de verbinding al een keer of 10-15 kort onderbroken geweest. Het gaat dan om een korte hapering die zich snel hersteld, maar het is toch wel storend. Zeker omdat het zoveel vaker voorkomt dan bij de QS2. Toch wel apart, gezien de chip van de T5 stabieler zou moeten zijn. In de gaming mode is het zelfs nog minder stabiel.
Ik gebruik ze icm een Huawei Mate 20 Pro. Daar kan het dus ook niet aan liggen lijkt mij. Zeker omdat de QS2 daarmee wel nagenoeg feilloos werken.

Verder is het doosje van de T5 iets mooier en kleiner, wat wel fijn is met het meenemen. Dit zal echter als keerzijde hebben dat je de dopjes minder vaak kunt opladen in de case dan de QS2. Groot voordeel van de T5 is de touch bediening. Het is even wennen waar je precies moet drukken, maar als je dit eenmaal doorhebt werkt het veel fijner dan de drukknopjes van de QS2. Die knopjes op de QS2 gebruik ik eigenlijk niet, met de reden dat je ze dieper je oren in duwt met drukken en naast dat dit irritant is, verandert het ook de fit. Bij de T5 heb je hier geen last van.

Komende tijd zal ik proberen om ze afwisselend te gebruiken icm verschillende equalizer settings om de T5 nog een kans te geven. Echter zal er waarschijnlijk geen verbetering komen in de haperingen en lossere fit ben ik bang. Dan zal ik toch nog even bij de QS2 blijven en wel zien wat er later nog voorbijkomt. Voor nu voldoen ze nog goed. Zelfs de latency tijdens video kijken is voor mij redelijk oke. Wel is de T5 hier duidelijk beter in. Ik ga vooral de touch bediening missen. Voor op de fiets gebruik ik dan maar m'n smartwatch voor de bediening, zodat ik m'n telefoon er niet bij hoef te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldeneye22
groggy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:52:
Ik heb het even nagemeten. De diameter van die van mij zijn 5mm en passen prima op het "oordopkopje" van 5mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb vorige week de Haylou GT1 ontvangen. Dacht dat ik de plus versie zou ontvangen (met verbeterde chipset en langere batterijduur, maar schijnbaar was de verwijzing naar de juiste Ali link niet correct.

Hoe dan ook, ze doen het goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het gehoor heb van een audiofiel, maar ik vind ze super! Ze zitten ook comfortabel, en de touch gestures doen het goed. (alhoewel skip track soms wat minder werkt)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste