Ik heb zelf een 6S 16GB en ik heb daar nu sinds een tijdje met een aantal familie leden icloud family abonement genomen. 200gb opslag voor een paar euro, nooit meer gezeik over opslag. De telefoon beslist zelf wat hij op de telefoon houdt. Dat is dus ook nog een optie als je niet voor de 256GB kiest.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:43:
Ik heb dit jaar voor het eerst lang getwijfeld of ik een 64GB of 256 GB zal nemen.
Voorheen(iPhone 3G en iPhone 4) nam ik altijd het kleinste model want dat was meer dan voldoende voor me. Foto's waren maar 2 of 5 megapixels, maakte niet veel filmpjes, apps waren kleiner etc.
Bij mijn 5S dacht ik precies hetzelfde (iPhone 4 had 16 GB), en kocht ik het 16GB model. Meteen na 5 maanden spijt natuurlijk want die was in een mum van tijd vol. Naast het feit dat foto's en videos beter waren en dus ook meer ging gebruiken gebruikte ik mijn telefoon ook anders.
In 2016 kocht ik de 6S, het middenmodel. Was wel een flinke stap want het middenmodel was 64GB en het basismodel 16GB.
Goed, nu zijn we weer wat generaties verder. Mijn telefoon is nu niet eens voor de helft vol. Maar in de loop der jaren wel voller geraakt. Nu zijn we in een smartphonetijdperk gekomen met 4K 60FPS videos, behoorlijk goede foto's(en ik gok dus ook dat die meer ruimte in zal nemen). En apps zijn natuurlijk ook complexer geworden.
Dus ik gok toch maar dat ik voor de 256Gb ga. Die ga ik nevernooit vol krijgen, maar ik denk wel dat ik de 80Gb aan ga tikken. Dan zit je gebakken met het 64GB model. Jammer dat ze geen 128GB verkopen maar goed.
Aan de andere kant..... niks is zeker tot het aangekondigd is maar toch.
Toen de 5S uitkwam hebben ze de 5 eruit gehaaldJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:54:
[...]
Waarom zouden ze stoppen met de XDat heb ik nog nooit gezien bij Apple, dat ze het vorige model iPhone ineens uit de schappen halen?
Maar wat maakt dat anders dan een iPhone 6 > 6s > 7 > 7s > 8Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:00:
De X is een anniversary phone, ze gaan 'm niet meer verkopen hoor..
Aan de andere kant is dat voor Apple wel een goede manier om wederom belachelijk hoge prijzen te vragen voor de nieuwe modellen.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Hmm, dan moet je altijd met internet verbonden zijn, en Apple Photos gebruiken voor je foto's.wokkelz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:02:
[...]
Ik heb zelf een 6S 16GB en ik heb daar nu sinds een tijdje met een aantal familie leden icloud family abonement genomen. 200gb opslag voor een paar euro, nooit meer gezeik over opslag. De telefoon beslist zelf wat hij op de telefoon houdt. Dat is dus ook nog een optie als je niet voor de 256GB kiest.
Ik denk dat ik toch voor de 256GB ga. Is overigens wel een slimme oplossing hoor dat iCloud family. Heb er niet eens over nagedacht.
Naja ik ben het met je eens hoor maar zoals iemand hierboven al zei: hoe gaan ze de X prijzen dan? van 999 naar 899 (US price) dat zou heel apart zijn met de nieuwe modellenJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:04:
[...]
Maar wat maakt dat anders dan een iPhone 6 > 6s > 7 > 7s > 8Leuke benaming maar het is wederom een kleine verandering tov terwijl de X echt "een nieuw toestel" was ipv alleen maar een CPU, betere camera etc.
Aan de andere kant is dat voor Apple wel een goede manier om wederom belachelijk hoge prijzen te vragen voor de nieuwe modellen.
Wat is daar anders aan dan voorheen (vorige modellen)? Of omdat ze nu ineens met 3 smaken komen, dat zou dan wel weer logisch zijn om de X weg te laten.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:08:
[...]
Naja ik ben het met je eens hoor maar zoals iemand hierboven al zei: hoe gaan ze de X prijzen dan? van 999 naar 899 (US price) dat zou heel apart zijn met de nieuwe modellen
Mijn boefje is liev!
juist, hierom denk ik ookJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:09:
[...]
Wat is daar anders aan dan voorheen (vorige modellen)? Of omdat ze nu ineens met 3 smaken komen, dat zou dan wel weer logisch zijn om de X weg te laten.
Ik denk dat ze de X ook niet meer zullen verkopen, want als ze hem te dicht qua prijs bij de nieuwe Xs houden, koopt iedereen waarschijnlijk toch de Xs. Maar als ze hem goedkoper maken, zodat hij 50-100 euro duurder is dan de nieuwe 6,1 inch iPhone, verwacht ik dat iedereen de oude X koopt in plaats van de nieuwe "goedkope" iPhone
Zou een goede strategie zijn toch? Wellicht is de X op dit moment goedkoper te produceren dan de nieuwe 6,1inch iPhone. Door de 'oude' X dan zo in de markt te plaatsen dat deze aantrekkelijker is voor de meeste mensen maken ze nog meer winst. Lijkt mij een prima strategie dus als het zo zou zijn.Bram22 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:11:
Ik denk dat ze de X ook niet meer zullen verkopen, want als ze hem te dicht qua prijs bij de nieuwe Xs houden, koopt iedereen waarschijnlijk toch de Xs. Maar als ze hem goedkoper maken, zodat hij 50-100 euro duurder is dan de nieuwe 6,1 inch iPhone, verwacht ik dat iedereen de oude X koopt in plaats van de nieuwe "goedkope" iPhone
Zucht...
maar dan heeft de 6,1 inch lcd iPhone toch eigenlijk geen bestaansrecht?SgtElPotato schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:13:
[...]
Zou een goede strategie zijn toch? Wellicht is de X op dit moment goedkoper te produceren dan de nieuwe 6,1inch iPhone. Door de 'oude' X dan zo in de markt te plaatsen dat deze aantrekkelijker is voor de meeste mensen maken ze nog meer winst. Lijkt mij een prima strategie dus als het zo zou zijn.
Als de 6.1inch iPhone een LCD scherm heeft kan het haast niet duurder zijn dan de X aangezien het scherm van de X het duurste onderdeel is. (dat is hoe ik er over denk)SgtElPotato schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:13:
[...]
Zou een goede strategie zijn toch? Wellicht is de X op dit moment goedkoper te produceren dan de nieuwe 6,1inch iPhone. Door de 'oude' X dan zo in de markt te plaatsen dat deze aantrekkelijker is voor de meeste mensen maken ze nog meer winst. Lijkt mij een prima strategie dus als het zo zou zijn.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze die kin bij de LCD iPhone oplossen. Ombuigen zoals bij de X kan niet namelijk.
Ik denk dat die LCD iPhone nog wel eens enorm kan gaan tegenvallen om o.a. die reden.
Ik denk dat die LCD iPhone nog wel eens enorm kan gaan tegenvallen om o.a. die reden.
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 12-09-2018 10:20 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
kan best zijn dat ze de grap uithalen dat de oude X alleen nog te koop is met 64GB en dat de nieuwe modellen direct bij 128/256 beginnen, rede om het weer hoger te prijzen.
Ik zou het doen!
Ik vlieg de komende weken 3x naar de US, kan ik mooi een telefoon meenemen voor mijn vrouw. Ik hoop echt op een enorme verrassing, in de form van een iPhone SE2. De SE van mijn vrouw is na 2 jaar wel aan zijn einde.
een iPhone SE2...mmm...de kans daarop is zeer dicht bij 0.PWM schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:25:
Ik vlieg de komende weken 3x naar de US, kan ik mooi een telefoon meenemen voor mijn vrouw. Ik hoop echt op een enorme verrassing, in de form van een iPhone SE2. De SE van mijn vrouw is na 2 jaar wel aan zijn einde.
Ik heb ergens gelezen dat het OLED scherm in de iPhone X niet echt gebogen is aan de onderkant na onderzoek van een teardown. Ik kan de bron alleen niet meer vinden.
PSN: Sluuz
Ik weet hetGeert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:26:
[...]
een iPhone SE2...mmm...de kans daarop is zeer dicht bij 0.
In welke zin? Ik heb zelf ook een SE en de reden dat ik een nieuwe wil is puur omdat ik het formaat zat ben. Qua snelheid en batterij is de SE nog perfect!PWM schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:25:
De SE van mijn vrouw is na 2 jaar wel aan zijn einde.
De snelheid is inderdaad prima. De batterij niet, maar die kan voor 29,- vervangen worden. Probleem is dat hij steeds vaker calls dropped, even geen connectie heeft of bijvoorbeeld als iemand haar belt de andere kant niets hoort.kaos- schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:34:
[...]
In welke zin? Ik heb zelf ook een SE en de reden dat ik een nieuwe wil is puur omdat ik het formaat zat ben. Qua snelheid en batterij is de SE nog perfect!
De Apple service is wat dat betreft ook wel enorm bedroevend. Zijn er 3x mee naar de Apple Store geweest. Die doen dan 1 belletje naar dat ding: "Nou, hij doet het hoor"

Exact dit dus. Het kriebelt nog wel steeds een nieuwe iPhone echter is na een paar uur vaak het 'nieuwe' er al weer af voor mijn gevoel. Logisch ook, echt hele grote vernieuwingen zijn er niet (en hoeft ook niet)Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:47:
de jaarlijkse upgrades zijn voor merendeel van het grote publiek niet meer zo interessant als een paar jaar geleden.
Vanaf de iPhone 7 heb je gewoon een top smartphone waar je nog jaren mee vooruit kan, helemaal al als je bij de Apple Store er een nieuwe batterij laat inzetten voor slechts 29.
Ik zelf werk op een afdeling van ongeveer 400 man, een aantal daarvan zijn net zo maf als ik met iPhones....ook zij geven aan dat het allemaal niet meer zo spannend is op iPhone gebied.
Hetzelfde geldt in mijn prive omgeving.
Webbrowsing, Mail, de diverse social media, nieuws apps en wat games zijn toch een beetje de meest gebruikte apps en deze kan je met een iPhone 7 net zo goed als een iPhone X.
Ook de camera is prima op een iPhone 7, zeker voor al die nikszeggendefoto's die op de diverse social media geplaatst worden.
Oke, wellicht openen de apps op een iPhone X zo'n 0,89 seconde sneller dan op een iPhone 7.
Maar 80% met wat ik op een iPhone X kan, kan ik ook zeer goed ook op een iPhone 7 en dus zelfs ook nog wel met een iPhone 6S (en zeker met een nieuwe batterij!)
Mijn iPhone 6S met daarop de beta van iOS 12 draait als een tierelier.
Apple biedt tot en met 31 december dit jaar een battery replacement aan voor €29, doe dat en je hebt vrijwel en brand new iPhone 6S of 7.
Ik heb het natuurlijk niet over de echte tech geek, die veelal graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben...ieder z'n ''hobby''!
Als je de diverse fora afgaat is toch de algemene tendens dat een ieder nog prima tevreden is met haar/zijn iPhone 6S / 7 / 8 en helemaal al met een iPhone X.
Vanavond is vooral DE avond voor de mensen die echt heeeeel graag een nieuwe iPhone willen met een groot/groter scherm en een oled scherm is dan de icing op de cake.
Ik denk dat vooral de toekomst ligt bij de batterij.
Als Apple met een iPhone komt die belooft bijvoorbeeld 4 a 5 dagen standby time heeft, kan Apple z'n volgende triljoen/biljoen USD tegemoet gaan zien
Dit is inderdaad ook wel een goede ja. Ik heb al de 200GB samen met mijn vrouw en van de 128Gb op mijn iPhone 7 is nu 60GB gevuld. Ik dacht dus om voor de 256GB te gaan (wat een overkill is voor mij) maar wellicht dat ik het dan ook makkelijk met de 64GB red, Thx voor de hersenspinselwokkelz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:02:
[...]
Ik heb zelf een 6S 16GB en ik heb daar nu sinds een tijdje met een aantal familie leden icloud family abonement genomen. 200gb opslag voor een paar euro, nooit meer gezeik over opslag. De telefoon beslist zelf wat hij op de telefoon houdt. Dat is dus ook nog een optie als je niet voor de 256GB kiest.
©2004
Dat heb ik precies de laatste tijd extreem vaak met mijn 6. Geen flauw idee of dat aan de telefoon ligt of aan de provider (Vodafone).De snelheid is inderdaad prima. De batterij niet, maar die kan voor 29,- vervangen worden. Probleem is dat hij steeds vaker calls dropped, even geen connectie heeft of bijvoorbeeld als iemand haar belt de andere kant niets hoort.
Ha, ook Vodafone hier en ook regelmatig slechte verbindingsluurvogel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:43:
[...]
Dat heb ik precies de laatste tijd extreem vaak met mijn 6. Geen flauw idee of dat aan de telefoon ligt of aan de provider (Vodafone).

Geld het aanbod van een batterij vervangen voor €29,- ook voor een iPhone 8?
ja, vanaf de iPhone 6 en tot en met de huidige iPhone XDionlinn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:48:
Geld het aanbod van een batterij vervangen voor €29,- ook voor een iPhone 8?
bron: Apple
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
Maar ze hebben wel een klein obstakel ingebouwd: Je bent je telefoon 6-8 werkdagen kwijt. (dat was iig met de X zo in Amsterdam, weet niet of de 8 hetzelfde is)
[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 12-09-2018 10:52 ]
Voor €700,- ga je wel een nette vinden denk ik.harm12nl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:35:
[...]
Tussen de € 600 en € 700 is voor mij een schappelijk bedrag voor een telefoon. Of ik de X vind voor dat bedrag is een tweede, maar ik heb geduld en mijn 7 doet het nog prima
Mijne mag rond dat bedrag wel weg.
Wellicht iets meer, ligt ook aan het aanbod/vraag
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Kan mijn X weer aan m'n schoonpa slijten. Even de prijzen vanavond afwachten voordat ik een vraagprijs bepaal.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn vriendin had haar iPhone 6 na een uur weer in handen (Apple Store Den Haag). Dus jouw situatie geldt zeker niet altijd.PWM schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:52:
Maar ze hebben wel een klein obstakel ingebouwd: Je bent je telefoon 6-8 werkdagen kwijt. (dat was iig met de X zo in Amsterdam, weet niet of de 8 hetzelfde is)
https://www.gsmarena.com/...phy-news-33212.php#image0
Ligt het aan mij of kan dit ook gewoon de X zijn? ik zie namelijk zero verschil (wat ook normaal is) wellicht heeft hij kleine handen xd
Ligt het aan mij of kan dit ook gewoon de X zijn? ik zie namelijk zero verschil (wat ook normaal is) wellicht heeft hij kleine handen xd
Ja dat is netjes voor een 64 en dan een paar tientjes meer voor een 256 ofz.Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:52:
Voor €700,- ga je wel een nette vinden denk ik.
Mijne mag rond dat bedrag wel weg.
Wellicht iets meer, ligt ook aan het aanbod/vraag
Dit is de Xs volgens het bericht. Maat van de handen maakt dus niet uit tov een X.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:57:
[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 12-09-2018 11:02 ]
Nou, ik hoop dat mijn X (Grey, 64GB, 7 dagen oud) toch nog wel €750 opbrengt.
Maar ook ik ben heel benieuwd naar vanavond! Vooral de prijzen.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Ojah de Xs heeft hetzelfde formaatDonstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:01:
[...]
Ja dat is netjes voor een 64 en dan een paar tientjes meer voor een 256 ofz.
[...]
Dit is de Xs volgens het bericht. Maat van de handen maakt dus niet uit tov een X.

Waarom heb je een X gekocht en nu verkopen na 7 dagen?QempZoR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:03:
Nou, ik hoop dat mijn X (Grey, 64GB, 7 dagen oud) toch nog wel €750 opbrengt.
Mijne is tegen die tijd een jaar oud en €700,- is een mooi bedrag.
Voor minder gaat die sowieso niet weg en houd ik hem
Nog een paar uurtjes en dan kunnen we weer bingo spelen!
Echt? Dat zou wel interessant zijn. Ik zie dat bijvoorbeeld bij iFixit niet terug.Sluuz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:28:
Ik heb ergens gelezen dat het OLED scherm in de iPhone X niet echt gebogen is aan de onderkant na onderzoek van een teardown. Ik kan de bron alleen niet meer vinden.
Achja, werd toch wel moe van mijn Android. En mocht verlengen met een aardige goeie deal.Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:06:
[...]
Waarom heb je een X gekocht en nu verkopen na 7 dagen?
Mijne is tegen die tijd een jaar oud en €700,- is een mooi bedrag.
Voor minder gaat die sowieso niet weg en houd ik hem
de Xs Max (waar ik op mik) wordt met abbo toch te duur, dus dan liever los.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
is er al een bingokaart?Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:06:
Ik zit te zoeken, maar kan het echt niet meer vinden. Er werd gezegd dat die "foto" van dat omgebogen scherm een marketingtruc was en dat ze het op een andere manier hadden opgelost.Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:06:
[...]
Echt? Dat zou wel interessant zijn. Ik zie dat bijvoorbeeld bij iFixit niet terug.
Zou ook wel verklaren waarom er ook "gewoon" LCD schermen te krijgen zijn voor de iPhone X: https://motherboard.vice....termarket-screen-lcd-oled
Edit: toch gevonden: YouTube: iPhone X OLED Screen Total Teardown Analysis op 8:26. Zie ook de commentsectie waar de uploader zegt: There is only a small bonding area being folded, which connects the flex and OLED.
[ Voor 19% gewijzigd door Sluuz op 12-09-2018 11:11 ]
Naar mijn beste weten is het zo dat niet zozeer het beeldscherm zelf (zoals de video doet vermoeden), maar de controller onder het paneel gevouwen wordt. Dit om te voorkomen dat er een 'kin' onderaan het toestel zou ontstaan.Sluuz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:08:
[...]
Ik zit te zoeken, maar kan het echt niet meer vinden. Er werd gezegd dat die "foto" van dat omgebogen scherm een marketingtruc was en dat ze het op een andere manier hadden opgelost.
Zou ook wel verklaren waarom er ook "gewoon" LCD schermen te krijgen zijn voor de iPhone X: https://motherboard.vice....termarket-screen-lcd-oled
Het ging om dit plaatje wat in een filmpje van Apple te zien was:bjonnie schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:11:
[...]
Naar mijn beste weten is het zo dat niet zozeer het beeldscherm zelf (zoals de video doet vermoeden), maar de controller onder het paneel gevouwen wordt. Dit om te voorkomen dat er een 'kin' onderaan het toestel zou ontstaan.

Hieruit kan je afleiden dat het scherm gebogen is in de behuizing. Dat blijkt dus niet zo te zijn (zie mijn post hierboven). Dat zou dus ook kunnen betekenen dat een 6,1 inch iPhone Xr/Xs/9 helemaal niet zo apart zou zijn.
Correctbjonnie schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:11:
[...]
Naar mijn beste weten is het zo dat niet zozeer het beeldscherm zelf (zoals de video doet vermoeden), maar de controller onder het paneel gevouwen wordt. Dit om te voorkomen dat er een 'kin' onderaan het toestel zou ontstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Msi92 op 12-09-2018 11:13 ]
Ben benieuwd wat een iPhone 8 qua prijs gaat doen. Zit er al een tijdje op te azen, maar vind bijna 700 euro net iets te duur eigenlijk momenteel
Ik heb een deel alvast afgestempeld 

Aah jaSluuz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:08:
[...]
Ik zit te zoeken, maar kan het echt niet meer vinden. Er werd gezegd dat die "foto" van dat omgebogen scherm een marketingtruc was en dat ze het op een andere manier hadden opgelost.
Edit: toch gevonden: YouTube: iPhone X OLED Screen Total Teardown Analysis op 8:26. Zie ook de commentsectie waar de uploader zegt: There is only a small bonding area being folded, which connects the flex and OLED.
Ooh zo maar dat kan met normale schermen niet dacht ik. Zie ook al die Android toestellen nu.There is only a small bonding area being folded,
Dat het beeldscherm daadwerkelijk doorloopt in marketing materiaal is dan misschien om het voor Jan met de pet ook duidelijk te maken ofz.
Ja dat vraag ik me dus ook af waarom al die Android telefoons een chin hebben.
Vanavond weten we meer!
Vanavond weten we meer!
ik kom trouwens niet aan werken toe zo , hebben jullie vast ook last van
Ik zou het doen!
*iets met 2 monitoren waarvaan 1 met x tabbladen geopend macrumors/iculture/9to5mac/tweakers en reddit*rammes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
Ik ben benieuwd naar de batterijduur en de camera van de Iphone Max.
En natuurlijk de prijs. Echt jammer van die belachelijke tarieven die ze hanteren.
En natuurlijk de prijs. Echt jammer van die belachelijke tarieven die ze hanteren.
The hype is real!!rammes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
Moet het hier serieus ieder jaar over gaan?d.castello schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:26:
Ik ben benieuwd naar de batterijduur en de camera van de Iphone Max.

Na de keynote: "Waaat? Zijn ze helemaal gék geworden. Hahahahaha dit wordt een flater! Niemand die zo'n dure telefoon gaat kopen"
Dag voor pre-order: "Kan niet wachten om morgen te bestellen!"
Week na release: "Nieuwste iPhone grootste verkoophit voor Apple"
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2018 11:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En vervolgens “volgen” andere fabrikanten
Zolang de Max/Plus versie niet meer dan €1100 gaat kosten ga ik er direct voor, leuke vervanger voor m'n 2 week oude 8 Plus
Kan deze naar m'n vriendin, i.p.v. dat ik haar een 7 cadeau wilde doen
Zou er zeker wel vanuit gaan.BlazeMuis schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:30:
Zolang de Max/Plus versie niet meer dan €1100 gaat kosten ga ik er direct voor, leuke vervanger voor m'n 2 week oude 8 Plus![]()
Denk dat die €1200,- wel aantikt..
Ik mis 'amazing/extraordinary/fantastic products' van Tim Cook
rammes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:

©2004
Deels mee eens. Alleen de smartphones zijn nu zo goed, dat er weinig aan innovatie verbeterd kan worden. Veel mensen slaan dan een jaar over. Maar goed, ik ben enorm benieuwd! Ik hoop op dualsim in Europa.Rivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:27:
[...]
Moet het hier serieus ieder jaar over gaan?
Na de keynote: "Waaat? Zijn ze helemaal gék geworden. Hahahahaha dit wordt een flater! Niemand die zo'n dure telefoon gaat kopen"
Dag voor pre-order: "Kan niet wachten om morgen te bestellen!"

Zal vast ergens al gevraagd zijn, maar hoe kan ik vanavond de stream volgen?
Achja, 1200 kan er denk ik ook wel mee door, kan het nog altijd zakelijk aanschaffen.Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:31:
[...]
Zou er zeker wel vanuit gaan.
Denk dat die €1200,- wel aantikt..
''never seen anything like this before'' ''remarkable'' ''we think you will love it'' ''engineers worked so hard''JeroenTheStig schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:31:
[...]
Ik mis 'amazing/extraordinary/fantastic products' van Tim Cook
overigens: het is jammer dat jony ive nooit op het podium staat volgens mij heeft hij dat ook nooit gedaan
[ Voor 16% gewijzigd door Msi92 op 12-09-2018 11:36 ]
Apple livestream kijken op iPhone, iPad of iPod touch
Je kunt de livestream volgen op je iDevice. Apple heeft een speciale pagina klaargezet voor mensen die de livestream via een iDevice of Mac willen kijken. Hiervoor ga je vlak voordat de livestream begint in de mobiele Safari-browser naar de pagina voor de livestream. Je hebt minimaal iOS 9.0 nodig. Je hebt dus geen aparte app nodig. Eventueel kun je de beelden via AirPlay doorsturen naar een televisiescherm, maar je kunt daarvoor ook de Apple TV gebruiken.
Apple livestream kijken op Mac en Windows
Ook op de Mac en op Windows-pc’s kijk je naar de livestream via vanaf de website. Hiervoor moet je aan het volgende voldoen:
Mac met minimaal OS X 10.8.5 en minimaal Safari 6.0.5
Windows-pc met Windows 10 en Microsoft Edge (kijk verderop voor oudere Windows-versies).
Een computer met Firefox of Chrome browser.
Apple livestream kijken op Apple TV
Kijk je de livestream liever op het grote tv-scherm, dan kan dat via de Apple TV. Hou daarbij rekening met de generatie Apple TV die jij hebt:
Op de Apple TV 4 en Apple TV 4K kijk je het evenement via de Apple Special Event-app die in de App Store beschikbaar is.
Op de Apple TV 2 en 3 kijk je het evenent via het speciale kanaal. Het kanaal verschijnt automatisch als jouw Apple TV minimaal software-update 6.2 heeft geïnstalleerd.
Op de Apple TV 1 is het niet mogelijk om de livestream te kijken.
Je kunt de livestream volgen op je iDevice. Apple heeft een speciale pagina klaargezet voor mensen die de livestream via een iDevice of Mac willen kijken. Hiervoor ga je vlak voordat de livestream begint in de mobiele Safari-browser naar de pagina voor de livestream. Je hebt minimaal iOS 9.0 nodig. Je hebt dus geen aparte app nodig. Eventueel kun je de beelden via AirPlay doorsturen naar een televisiescherm, maar je kunt daarvoor ook de Apple TV gebruiken.
Apple livestream kijken op Mac en Windows
Ook op de Mac en op Windows-pc’s kijk je naar de livestream via vanaf de website. Hiervoor moet je aan het volgende voldoen:
Mac met minimaal OS X 10.8.5 en minimaal Safari 6.0.5
Windows-pc met Windows 10 en Microsoft Edge (kijk verderop voor oudere Windows-versies).
Een computer met Firefox of Chrome browser.
Apple livestream kijken op Apple TV
Kijk je de livestream liever op het grote tv-scherm, dan kan dat via de Apple TV. Hou daarbij rekening met de generatie Apple TV die jij hebt:
Op de Apple TV 4 en Apple TV 4K kijk je het evenement via de Apple Special Event-app die in de App Store beschikbaar is.
Op de Apple TV 2 en 3 kijk je het evenent via het speciale kanaal. Het kanaal verschijnt automatisch als jouw Apple TV minimaal software-update 6.2 heeft geïnstalleerd.
Op de Apple TV 1 is het niet mogelijk om de livestream te kijken.

Ik heb nog vakantie tot maandag (Al sinds 13 Augrammes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
Uit de OPkaos- schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:33:
Zal vast ergens al gevraagd zijn, maar hoe kan ik vanavond de stream volgen?
Kijken naar het event?
Ga dan op je Mac naar deze website of download de Apple events app op je AppleTV.
Da's al wel een tijd geleden hoorRivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:27:

De groei van Apple zit in hogere prijzen, niet in shipments.
Ik kan vanavond niet gelijk om 1900 inschakelen maar zou wel graag de hele keynote spoiler-vrij willen bekijken. Is het bekend wanneer de keynote online terug te kijken is? Mijn excuses op voorhand als dit al eerder gemeld/besproken is in dit topic. Heb gezocht maar kon niets terugvinden.
You know what I mean.PWM schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:42:
[...]
Da's al wel een tijd geleden hoor![]()
[Afbeelding]
De groei van Apple zit in hogere prijzen, niet in shipments.
Gaat me meer om de eeuwige, jaarlijks terugkerende discussie over hetzelfde onderwerp.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2018 11:44 ]
Ik kan voor mezelf geen enkele reden bedenken om mijn X 256GB weg te doen met deze anticlimax. De X was nou echt iets nieuws na jaren, want daarvoor heb ik puur uit investeringsgedachte geupgrade. Altijd nieuwste toestel gehad (vanaf de 4s ) en na jaar schuift die door naar de vrouw.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:57:
Mijn boefje is liev!
Ik kan ook My name is iPhone XS in Notes typen hoor.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:44:
[...]
Ik kan voor mezelf geen enkele reden bedenken om mijn X 256GB weg te doen met deze anticlimax. De X was nou echt iets nieuws na jaren, want daarvoor heb ik puur uit investeringsgedachte geupgrade. Altijd nieuwste toestel gehad (vanaf de 4s ) en na jaar schuift die door naar de vrouw.
True, maar de Xs gaat er toch ook niet anders uit zien dan de huidige X?Rivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:45:
[...]
Ik kan ook My name is iPhone XS in Notes typen hoor.
Mijn boefje is liev!
Naar alle waarschijnlijkheid niet, afgezien van de mogelijk nieuwe kleur Gold/Koper die erbij komtJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:46:
[...]
True, maar de Xs gaat er toch ook niet anders uit zien dan de huidige X?
Meestal redelijk vlot na de Keynote beschikbaar op de Apple website. Zelfde avond nog.mastachilla schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:42:
Ik kan vanavond niet gelijk om 1900 inschakelen maar zou wel graag de hele keynote spoiler-vrij willen bekijken. Is het bekend wanneer de keynote online terug te kijken is? Mijn excuses op voorhand als dit al eerder gemeld/besproken is in dit topic. Heb gezocht maar kon niets terugvinden.
Das voor de dikke piemel mensen die graag willen laten zien dat ze het laatste toestel hebben, maar ik zou geen goude aaifoon hoevenRivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:47:
[...]
Naar alle waarschijnlijkheid niet, afgezien van de mogelijk nieuwe kleur Gold/Koper die erbij komt
Mijn boefje is liev!
Same! Maar een variant in koper-look zie ik wel zitten! Zal er waarschijnlijk niet komen, maar goed, hopen mag.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
[...]
Das voor de dikke piemel mensen die graag willen laten zien dat ze het laatste toestel hebben, maar ik zou geen goude aaifoon hoeven
Zou het niet juist echt een probleem worden als ze na 12 maanden met iets komen waardoor je wel het idee hebt te moeten upgraden? Koop je een flagship, is hij direct verouderd.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:44:
[...]
Ik kan voor mezelf geen enkele reden bedenken om mijn X 256GB weg te doen met deze anticlimax.
Incremental upgrades is het devies. En ook een reden dat iPhones 2de hands nog iets waard zijn.
Nou ik laat mijn dikke piemel hier even buiten maar ik ben wel benieuwd naar de Koperen iPhone. Vond dat afgelopen jaar de mooiste kleur en was best teleurgesteld toen hij niet kwam.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
Das voor de dikke piemel mensen die graag willen laten zien dat ze het laatste toestel hebben, maar ik zou geen goude aaifoon hoeven
Dus als hij lijkt op de leaks van afgelopen jaar dan komt er hier wel eentje
hmm niet? how about the iPhone X 'crystal meth' special editionJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Msi92 op 12-09-2018 11:54 ]
Ik volg de keynotes sinds 2013 en voor zover ik kan herinneren heb ik hem nog nooit op het podium gezien. Hij is overigens wel bijna iedere keer te zien in een video over één van de door hem ontworpen producten.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:34:
[...]
''never seen anything like this before'' ''remarkable'' ''we think you will love it'' ''engineers worked so hard''
overigens: het is jammer dat jony ive nooit op het podium staat volgens mij heeft hij dat ook nooit gedaan
Deed hij vroeger wel hoor. Alleen hij had er altijd een hekel aan naar het schijnt. Kennelijk heeft hij nu de status dat het niet meer hoeft.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:34:
[...]
''never seen anything like this before'' ''remarkable'' ''we think you will love it'' ''engineers worked so hard''
Ik word altijd een beetje moe van die quasi dramatische stem van Jony in de aankondigingsfilmpjes van nieuwe apparaten.
Ik vind zijn stem wel fijn altijd.
Vanavond weer mijn (2x) jaarlijkse momentje met thuisbezorgd en een biertje op de bank.
Hopen dat ze nog wat leuke dingen hebben bewaard, de ios12 aankondiging was al wel behoorlijk tof qua nieuwe functies vond ik
.
Evenals mijn jaarlijkse traditie: Ik kan me niet voorstellen dat ze iets gaan aankondigen waarvoor ik een nieuw toestel koop.
(behoudens de 5C en de 8 heb ik elk toestel gehad
)
Dus over 2-3 weken zie ik mezelf wel weer in de rij staan
Hopen dat ze nog wat leuke dingen hebben bewaard, de ios12 aankondiging was al wel behoorlijk tof qua nieuwe functies vond ik
Evenals mijn jaarlijkse traditie: Ik kan me niet voorstellen dat ze iets gaan aankondigen waarvoor ik een nieuw toestel koop.
(behoudens de 5C en de 8 heb ik elk toestel gehad
Dus over 2-3 weken zie ik mezelf wel weer in de rij staan
[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 12-09-2018 12:06 ]
Ik heb liever LCD.Ruud0012 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:31:
Ik heb eigenlijk altijd die oled-lcd vergelijking niet helemaal kunnen snappen. Voor mij hebben de iPhones altijd al een subliem (retina)scherm gehad. Natuurlijk is de één anders als de ander en heeft zo zijn voor/nadelen, maar nou te zeggen wat een groot verschil...nee.
Liep al jaren te zeiken over die Samsung OLED's en met iPhone werd ik d'r ook niet blij van;
irritante roze gloed als je er niet recht voor zit.
Maar goed, de zalvende woorden van Tim Cook: "If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior. "
Haters everywhere but I don’t really care
Roze gloed? Nooit last van. En met polaroid is het helemaal een verademing tov LCD.matthijst schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:07:
[...]
Ik heb liever LCD.
Liep al jaren te zeiken over die Samsung OLED's en met iPhone werd ik d'r ook niet blij van;
irritante roze gloed als je er niet recht voor zit.
Maar goed, de zalvende woorden van Tim Cook: "If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior. "
Mijn boefje is liev!
Jawel hoor. Staat soms op podiumJeroenTheStig schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:56:
[...]
Ik volg de keynotes sinds 2013 en voor zover ik kan herinneren heb ik hem nog nooit op het podium gezien. Hij is overigens wel bijna iedere keer te zien in een video over één van de door hem ontworpen producten.

Ik heb dat ook wel een beetje maar is hier niet storend. Tijdens gebruik niet zichtbaar in ieder geval.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:08:
[...]
Roze gloed? Nooit last van. En met polaroid is het helemaal een verademing tov LCD.
Tsja...ik gebruik de Xs dus ook als een soort compensatie gedrag.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
[...]
Ligt erg gevoelig hier
Dan zou ik voor maatje groter gaanGeert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:12:
[...]
Tsja...ik gebruik de Xs dus ook als een soort compensatie gedrag.
Ligt erg gevoelig hier
Mijn boefje is liev!
Heh is dit uit 2008? waarom lijkt zijn strap op een Apple Watch strapRivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:11:
[...]
Jawel hoor. Staat soms op podium
[Afbeelding]
Net terug uit Turkije all-in.Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:14:
[...]
Heh is dit uit 2008? waarom lijkt zijn strap op een Apple Watch strap
Mijn boefje is liev!
watch strap design is niet van Apple maar was er al eerderMsi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:14:
[...]
Heh is dit uit 2008? waarom lijkt zijn strap op een Apple Watch strap
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-09-2018 12:18 ]
I know, zou wel grappig zijn als het daarop gebaseerd is (althans toen al mee bezig waren)Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:16:
[...]
watch strap design is niet van Apple maar was er al eerder. Ik weet alleen ff niet meer welk merk dat was.
[ Voor 5% gewijzigd door Msi92 op 12-09-2018 12:19 ]
M'n vrouw heeft nog een 7 en die wil een "groter toestel zonder die hap eruit'. Dus da's voor mij de enige reden om zelf een nieuwe te halen.harm12nl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:42:
Exact dit dus. Het kriebelt nog wel steeds een nieuwe iPhone echter is na een paar uur vaak het 'nieuwe' er al weer af voor mijn gevoel. Logisch ook, echt hele grote vernieuwingen zijn er niet (en hoeft ook niet)Dit is de reden dat ik vorig jaar bij mijn 7 ben gebleven en niet naar de 8 gegaan ben (de X was mij te duur).
De X was/is verder wel een heel mooi apparaat en heeft een mooi vernieuwend uiterlijk vergeleken met de 'oude' iPhones. Maar idd, je zit al vrij snel weer te kijken van: goddamn, waarom heb ik ook alweer 1000+ euro uitgegeven om Instagram, mail en websites te kunnen bekijken
Haters everywhere but I don’t really care
Ik ben echt benieuwd naar de Applewatch 4 en hoeveel het gaat kosten
hoop niet op een prijsverhoging t.o.v. de 3 bij release.
Dat heet alleen gewoon garantie en heet geen Apple care😉zap8 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:34:
[...]
Mijn ervaring is dat ze in de VS dan weer veel gemakkelijker doen mbt garantie (de standaard 1 jaar AppleCare).
Als je al bijvoorbaat huilt om de prijs is het je dus niet waard en de 3 was minder duur dan de vorige bij de release 😉Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:25:
Ik ben echt benieuwd naar de Applewatch 4 en hoeveel het gaat kostenhoop niet op een prijsverhoging t.o.v. de 3 bij release.
Nee nee ik bedoel, ik heb destijds voor de series 0 459 betaald, hoop niet dat ze daar nu 499 van gaan maken als instap prijs. maar bij 400-459 houdenRoos79 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:36:
[...]
Dat heet alleen gewoon garantie en heet geen Apple care😉
[...]
Als je al bijvoorbaat huilt om de prijs is het je dus niet waard en de 3 was minder duur dan de vorige bij de release 😉
Series 2 was prijziger dan series 3 dus dan heb je dat tussen door gemist 😉Msi92 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:38:
[...]
Nee nee ik bedoel, ik heb destijds voor de series 0 459 betaald, hoop niet dat ze daar nu 499 van gaan maken als instap prijs. maar bij 400-459 houden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk z’n nieuwe Apple spulletjes. Over “hoe je moet reserveren”, “wat er sneller is CC en iDeal” en “wat er beter gaat de app of de website” is al veel gezegd, zoek daarvoor eerst in het topic voordat je er weer over begint.
Slowchat is ok. Maar hou je wel aan het beleid en blijf ontopic over het Event.
Iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk z’n nieuwe Apple spulletjes. Over “hoe je moet reserveren”, “wat er sneller is CC en iDeal” en “wat er beter gaat de app of de website” is al veel gezegd, zoek daarvoor eerst in het topic voordat je er weer over begint.
Slowchat is ok. Maar hou je wel aan het beleid en blijf ontopic over het Event.