Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Ik zoek een?
4k media speler

Wat is je budget?
max 150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel moet 4k content kunnen streamen vanaf mijn NAS, that's it. Moet wel kodi kunnen draaien, dit is een absolute vereiste, en liefst ook wel een gigabit ethernet poort om lag en buffering te voorkomen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vero 4k of een nvidia shield (is wel iets boven het budget), maar het lijkt me dat dit simpeler/goedkoper moet kunnen. Ik vraag het hier ook om effectieve ervaringen te horen ivm sommige toestellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel heb ik een zelfbouw htpc, dus zelf iets in elkaar steken en daar windows op gooien is ook altijd een optie. Maar eigenlijk is dit wat overkill volgens mij. Ik heb een aparte computer voor andere taken. De énige taak die de media speler zal krijgen is het streamen van 4k media vanaf mijn NAS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Misschien een xbox one s, kodi kan daar ook op dacht ik.
Pas waren die behoorlijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ik heb al een PS4, ik zoek enkel en alleen een 4k media speler, ik ga geen 260 euro geven voor een xbox om enkel media te streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is precies het nadeel van de Vero 4k? Het klinkt een beetje als "ik heb een uitstekend apparaat gevonden dat iedereen aanraadt, maar ik denk dat het beter kan"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De nieuwe Vero 4K+ heeft alle mogelijkheden die je zoekt maar verwachr niet dat je, net als Kodi op Windows, je hele library kan voorzien van allerlei coole covers.

Even fyi; Gbit is niet per definitie nodig tenzij jij zelf een (dure) videocamera hebt en bitrates van > 100Mbit aan bewegende beelden schiet. Zelfs een officiele UHD-bluray uit de winkel tikt nog geen 100Mbit aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

ALs je trouwens effectieve ervaringen wilt weten, kan je het best even zoeken. Heel veel recente ervaring. Gebaseerd op die berichten heb ik de Vero 4k+ besteld.

Wat is de beste manier om 4K HDR content op TV af te spelen?
Nieuwe 4K tv maar geen 4 k beeld vanaf pc
4K films afspelen op een FHD laptop

Mij ging het vooral om HDR capabilities.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Koop een el cheapo CN mediaplayer die compatible is met LibreElec en gaan met die banaan :Y

https://forum.libreelec.t...05d-s905w-s912-box-guide/

Ik heb zelf een MXQ Pro 4k met een s905 chipset. Daar LE opgezet en dat gaat als de brandweer. Speel alleen 1080p materiaal af aangezien ik geen 4k TV heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 25-08-2018 11:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
MAX3400 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:48:
De nieuwe Vero 4K+ heeft alle mogelijkheden die je zoekt maar verwachr niet dat je, net als Kodi op Windows, je hele library kan voorzien van allerlei coole covers.

Even fyi; Gbit is niet per definitie nodig tenzij jij zelf een (dure) videocamera hebt en bitrates van > 100Mbit aan bewegende beelden schiet. Zelfs een officiele UHD-bluray uit de winkel tikt nog geen 100Mbit aan.
Covers veranderen, etc hoeft voor mij allemaal niet. De enige wijziging die ik aan kodi heb aangebracht bij m'n huidige setup is een andere skin en de ondertitels gewijzigd naar Arial 24. En zolang die vero 4k vooral dat laatste kan doen is het voor mij al goed.
JvS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:55:
ALs je trouwens effectieve ervaringen wilt weten, kan je het best even zoeken. Heel veel recente ervaring. Gebaseerd op die berichten heb ik de Vero 4k+ besteld.

Wat is de beste manier om 4K HDR content op TV af te spelen?
Nieuwe 4K tv maar geen 4 k beeld vanaf pc
4K films afspelen op een FHD laptop

Mij ging het vooral om HDR capabilities.
Afgaande van wat ik gelezen heb in je links lijkt die Vero 4k + inderdaad de beste oplossing te zijn. Heb je toevallig zelf ervaring met NFS of SMB werkend te krijgen op die vero? (heb zelf een synology ds1515)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NFS & SMB is niets meer/minder dan hoe je dat normaal in Kodi doet: source-pad aangeven, eventueel username & password en klaar.

Op de Vero forums staat ook ergens een tutorial om je mount tijdens het booten te doen; scheelt enkele procenten qua buffering maar over het algemeen loop je pas tegen issues aan met de 100Mbit Vero als je meer dan 80Mbit source-materiaal wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Dat begrijp ik eventjes niet. Moet je de connectie met de nas elke keer opnieuw manueel opstarten of wat bedoel je precies met het mounten tijdens de boot te doen?

Ben sowieso wel van plan dan de gigabit versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Simon Shipperd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:01:
Dat begrijp ik eventjes niet. Moet je de connectie met de nas elke keer opnieuw manueel opstarten of wat bedoel je precies met het mounten tijdens de boot te doen?

Ben sowieso wel van plan dan de gigabit versie te kopen.
:? Ik post een aanvulling op "normaal" Kodi configureren. Dat je dus eerder je mounts doet dan dat OSMC is opgestart. Dit kan handig(er) zijn omdat je gewoon Debian draait en ook andere software op je Vero kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ah okay, dan had ik je eventjes verkeerd begrepen.

Dan zal ik gaan voor de Vero 4k + :)
Pagina: 1