Ik vind met die nieuwe update dat het op superstar een stuk minder scripted is iig. Maar ik heb ook geen prof gespeeld in deze pes, eerlijk is eerlijk. Het is zeker moeilijk, maar het passen gaat me eigenlijk wel redelijk af moet ik zeggen. ik creeer aardig wat kansen per wedstrijd dus ik klaag nergens over. ja, ik scoor redelijk moeizaam, maar dit gaat steeds beter. Het is gewoon heel erg oppassen, zeker tegen de grotere clubs wordt elk foutje ongenadig hard afgestraft en ja, dat kan als scripted aanvoelen. ik ben nog in de overtuiging dat ook dat te voorkomen is....mss naief:-)Framoes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:22:
[...]
Als ik het idee had dat het alleen aan mij ligt, was ik op Superstar doorgegaan en had ik gewoon beter m'n best gedaan. Zo koppig ben ik wel, haha.
Het is nu soms dat mijn spelers allemaal de bal op hun dooie gemakkie aannemen terwijl de tegenstander vol druk zet. Draaien ze lekker "weg" in een uitgestoken voet. Of spelers die ineens een handelingssnelheid van een amateurvoetballer hebben. Op een gegeven moment durf ik geen pass meer te geven omdat ik dan tegen een counter aan loop.
Bij PES2018 was het na een aantal updates wel echt beter te doen op Superstar. Dan had je af en toe dat je team een off day had, maar meestal kon je gewoon normaal spelen.
Er is trouwens één ding dat hardnekkig is: de AI heeft de neiging om de bal af te schermen met hun lichaam of bijvoorbeeld een been. Dit doen ze ook als je een sliding maakt, met als gevolg een harde overtreding. In het echt zou een speler nooit z'n been bewust voor een sliding neerzetten. Je wil tenslotte niet afgezaagd worden bij je enkels.
Ik heb sinds de update Superstar niet meer geprobeerd, dus weet niet hoe het nu is. Misschien toch maar eens weer proberen, want het geeft toch wel meer voldoening als je dan scoort.roeleboelie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:27:
[...]
Ik vind met die nieuwe update dat het op superstar een stuk minder scripted is iig. Maar ik heb ook geen prof gespeeld in deze pes, eerlijk is eerlijk. Het is zeker moeilijk, maar het passen gaat me eigenlijk wel redelijk af moet ik zeggen. ik creeer aardig wat kansen per wedstrijd dus ik klaag nergens over. ja, ik scoor redelijk moeizaam, maar dit gaat steeds beter. Het is gewoon heel erg oppassen, zeker tegen de grotere clubs wordt elk foutje ongenadig hard afgestraft en ja, dat kan als scripted aanvoelen. ik ben nog in de overtuiging dat ook dat te voorkomen is....mss naief:-)
Zit nog net niet te juichen op de bank dan, haha.
dat is het precies, die voldoening...en ik ga dus soms wel helemaal los dan. trouwens ook als het tegenzit, da's op het beschamende af:-)Framoes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:29:
[...]
Ik heb sinds de update Superstar niet meer geprobeerd, dus weet niet hoe het nu is. Misschien toch maar eens weer proberen, want het geeft toch wel meer voldoening als je dan scoort.
Zit nog net niet te juichen op de bank dan, haha.
Jammer dat online matchup zo ontiegelijk slecht werkt. Ten eerste moet je minuten wachten op een tegenstander, vervolgens kom je tegen iemand 200 hoger in de ranking met een compleet sterrenteam. En dan tijdens de wedstrijd veel netwerk vertragingen die het plezier helemaal verpesten.
Ik speel momenteel nog Master League op PES 2018.
Is offline net zo leuk met PES 2019? Ik las in bepaalde reviews dat de AI een beetje raar deed?
Zit gewoon te twijfelen om voor FIFA of PES te gaan zoals altijd
Is offline net zo leuk met PES 2019? Ik las in bepaalde reviews dat de AI een beetje raar deed?
ik ben een die hard offline speler en dit is mijns inziens de beste PES sinds PES 6.Vlassie1980 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:06:
Ik speel momenteel nog Master League op PES 2018.
De AI is flink verbeterd na vorige week. Ik speel superstar en dan is het gewoon heel hard werken en een kwestie van absolute focus.
Yes excuus, moest even inloggen.Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:14:
@Sleeon
Als je PS+ hebt krijg je dubbel korting.
Weet iemand hoelang deze aanbieding geldt? kom er net achter dat mijn PS plus is verlopenVerwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:14:
@Sleeon
Als je PS+ hebt krijg je dubbel korting.
En ik zie zo snel geen PS plus aanbieding, en 60€ is me een beetje veel van het goede. Meestal koop ik het voor 40-50€
[ Voor 18% gewijzigd door nino_070 op 01-11-2018 15:24 ]
Verwijderd
Deze prijs is alleen beschikbaar tussen 31/10/2018 01:00 am en 22/11/2018 12:59 am.nino_070 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:23:
[...]
Weet iemand hoelang deze aanbieding geldt?
Super, nog meer dan genoeg tijd dus. Weet iemand of dit soort aankopen speelbaar blijven als je PSplus verlopen is? Met de gratis games is dat niet zo namelijkVerwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:43:
[...]
Deze prijs is alleen beschikbaar tussen 31/10/2018 01:00 am en 22/11/2018 12:59 am.
het is rustig op het forum. Kan ik hieruit concluderen dat een ieder met veel plezier deze PES aan het verteren is:-)
Dat denk ik wel, erg goed spel is het?roeleboelie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:42:
het is rustig op het forum. Kan ik hieruit concluderen dat een ieder met veel plezier deze PES aan het verteren is:-)
Mensen ervaring met de option file van pesgalaxy?
Verwijderd
Beste Pessers,
Heeft iemand zin om bij mijn pes2019 te zorgen dat de goede namen bij teams staan, de echte teneus gebruikt worden en de namen van bepaalde spelers inclusief Classic goed staan !?
Dacht is wellicht een leuke bijbaan voor de liefhebber !?
Zelf ben ik niet zo heel handig erin en als ik al een keer tijd heb ervoor dan wil ik gewoon spelen en niet een dag installeren.
Ik woon zelf in Heiloo, ik weet niet hoe lang het ongeveer duurt !?
Heeft iemand zin om bij mijn pes2019 te zorgen dat de goede namen bij teams staan, de echte teneus gebruikt worden en de namen van bepaalde spelers inclusief Classic goed staan !?
Dacht is wellicht een leuke bijbaan voor de liefhebber !?
Zelf ben ik niet zo heel handig erin en als ik al een keer tijd heb ervoor dan wil ik gewoon spelen en niet een dag installeren.
Ik woon zelf in Heiloo, ik weet niet hoe lang het ongeveer duurt !?
Er staan zat filmpjes online die het stap voor stap uitleggen. Je bent er geen dag mee bezig, hooguit een half uur. Het grootste deel van de tijd bestaat uit wachten.
(Dit geldt voor de PS4 versie overigens. Misschien handig te vermelden om welke versie het gaat.)
(Dit geldt voor de PS4 versie overigens. Misschien handig te vermelden om welke versie het gaat.)
PSN: Sluuz
Wat is online toch een frustratie om te spelen.
Ik ben de eerste die toegeeft dat ik geen topspeler ben. Win vsCOM tegen professional de meeste wedstrijden wel, maar online verlies ik alles.
Het is ook alsof het spel anders speelt. Het verschil tussen hoe makkelijk de tegenstander de bal kan onderscheppen en afpakken is frustrerend.
Ook lijkt het verschil in snelheid van de spelers groter dan vsCOM, ik wordt echt zo vaak er compleet uitgelopen door een speler aan de bal.
Ik heb overigens een team strength van 2698 en 99 team spirt.
Ik ben de eerste die toegeeft dat ik geen topspeler ben. Win vsCOM tegen professional de meeste wedstrijden wel, maar online verlies ik alles.
Het is ook alsof het spel anders speelt. Het verschil tussen hoe makkelijk de tegenstander de bal kan onderscheppen en afpakken is frustrerend.
Ook lijkt het verschil in snelheid van de spelers groter dan vsCOM, ik wordt echt zo vaak er compleet uitgelopen door een speler aan de bal.
Ik heb overigens een team strength van 2698 en 99 team spirt.
Wat online vaak helpt is je verdediging goed organiseren (low defence line, etc) En proberen de spelers op te vangen voor ze naar de achterlijn sprinten. Veel word er namelijk gescoord met terug leggen van de bal.
Het speelt heel anders als tegen de computer maar dat maakt het voor mij ook veel leuker. Veel uitdagender, je moet echt kijken hoe iemand speelt en proberen daar beste antwoord op te vinden. Ik zelf ben ook geen top speler maar win zo nu en dan wel mijn wedstrijden online.
En over dat ze sneller lijken dan tegen PC is omdat vaak de tegen PC potjes mindere teams zijn met niet zo'n snelle spelers. Ik heb in Myclub online meestal een tegenstander die Messi, Neymar, Suarez of Ronaldo in de voorline heeft staan. En die sprinten er alles uit kwa verdediging. Was wel leuk toen er een week was met max 1600 in Myclub. Dat waren veel leukere wedstrijden vond ik dan had je tegenstander ook niet alleen maar wereld sterren. Hoop dat die challenge nog vaker terug komt.
Het speelt heel anders als tegen de computer maar dat maakt het voor mij ook veel leuker. Veel uitdagender, je moet echt kijken hoe iemand speelt en proberen daar beste antwoord op te vinden. Ik zelf ben ook geen top speler maar win zo nu en dan wel mijn wedstrijden online.
En over dat ze sneller lijken dan tegen PC is omdat vaak de tegen PC potjes mindere teams zijn met niet zo'n snelle spelers. Ik heb in Myclub online meestal een tegenstander die Messi, Neymar, Suarez of Ronaldo in de voorline heeft staan. En die sprinten er alles uit kwa verdediging. Was wel leuk toen er een week was met max 1600 in Myclub. Dat waren veel leukere wedstrijden vond ik dan had je tegenstander ook niet alleen maar wereld sterren. Hoop dat die challenge nog vaker terug komt.
Is er ergens te vinden als je een speler converteert naar exp points en die inzet op een andere speler of die bij die bepaalde speler bonus gaat op leveren? Soms krijg ik wel bonus waar ik het niet verwacht en andersom omdat ze in dezelfde competitie spelen bijvoorbeeld.
Sinds de 1.08 update zijn al mijn kits en logo's weg, deze had ik geinstalleerd vanaf PesUniverse voor de PS4.
Enig idee hoe ik dit makkelijk terug kan halen? Of moet ik alles weer opnieuw doen
Enig idee hoe ik dit makkelijk terug kan halen? Of moet ik alles weer opnieuw doen
Verwijderd
Vrees dat je er weer 5 minuten aan moet besteden... Sterkte!Sleeon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:29:
Sinds de 1.08 update zijn al mijn kits en logo's weg, deze had ik geinstalleerd vanaf PesUniverse voor de PS4.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:01:
[...]
Vrees dat je er weer 5 minuten aan moet besteden... Sterkte!
Het viel mij op dat er onzichtbare muren zijn rond de achterlijn en zijlijn wanneer de tegenstander een korte corner neemt.
Dat dit zo is bij vrije trappen snap ik ivm de minimale afstand die reglementair is vastgelegd. Maar bij een korte corner mag je volgens mij de tweede man gewoon dekken. Nu kan die vrij worden ingespeeld en heeft door die tijdelijke blokkade ook nog tijd om de bal voor te geven.
Dat dit zo is bij vrije trappen snap ik ivm de minimale afstand die reglementair is vastgelegd. Maar bij een korte corner mag je volgens mij de tweede man gewoon dekken. Nu kan die vrij worden ingespeeld en heeft door die tijdelijke blokkade ook nog tijd om de bal voor te geven.
Nee, ook dan moet je gewoon afstand bewaren, anders zou je dus gewoon voor de bal kunnen gaan staan om de corner te blokken. Er bestaat ook gewoon een markering voor maar volgens mij is die optioneel.Framoes schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:17:
Het viel mij op dat er onzichtbare muren zijn rond de achterlijn en zijlijn wanneer de tegenstander een korte corner neemt.

Only fools are enslaved by time and space.
Kijk, dat wist ik dus niet. Deze regel wordt bij amateurvoetbal ook niet echt nageleefd is mijn ervaring.LoneRanger schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:53:
[...]
Nee, ook dan moet je gewoon afstand bewaren, anders zou je dus gewoon voor de bal kunnen gaan staan om de corner te blokken. Er bestaat ook gewoon een markering voor maar volgens mij is die optioneel.
[Afbeelding]
Zie trouwens dat de afstand 9m15 (net als bij vrije trappen?) zou moeten zijn, maar het lijkt er bij PES meer op dat je ongeveer 2 a 3 meter van de zijlijn ineens niet verder kan. Vandaar ook dat ik dacht dat het met korte corners te maken heeft. Je kan net niet bij de speler die de corner aangespeeld krijgt.
Net een ML gestart in Challenge mode, dan is het wel een klus om spelers te krijgen zeg. Met FC Utrecht heb ik vrijwel geen salary budget. Spelers willen echter toch niet naar je toe komen tenzij ze midden in de 60 of lager zijn dus het schiet niet echt op.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Lijkt me logisch met U?Dr. Strangelove schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:57:
Net een ML gestart in Challenge mode, dan is het wel een klus om spelers te krijgen zeg. Met FC Utrecht heb ik vrijwel geen salary budget. Spelers willen echter toch niet naar je toe komen tenzij ze midden in de 60 of lager zijn dus het schiet niet echt op.
Op zich wel ja
Ik twijfel een beetje, gisteren even geswitched naar classic mode en dan kan je je weer ongans shoppen. Ergens juist wel leuk om het wat moeilijker te maken en niet met een C-team in vijf seizoenen in je eerste CL seizoen meteen alles te winnen.
Hoe werkt het Myclub ranking systeem, is daar ergens uitleg van?
Ranked match een pairing tegen een rank 1080 (ik 220) en dan nog 3 plaatsen verliezen in ranking als ik verlies?
Ranked match een pairing tegen een rank 1080 (ik 220) en dan nog 3 plaatsen verliezen in ranking als ik verlies?
Datapack 3.0 6 december beschikbaar met de Kuip erin
na wat switchen met verschillende teams en tactieken heb ik nu offline de aanvallende speelwijze geprobeerd vanaf de eerste minuut en dat lijkt wonderen te doen.
Dus even met 2x up op de pad naar het rode balkje en ballen maar. Ik merk iig veel verschil...alleen op blijven letten achterin, want dat blijft op superstar toch een uitdaging.
Dus even met 2x up op de pad naar het rode balkje en ballen maar. Ik merk iig veel verschil...alleen op blijven letten achterin, want dat blijft op superstar toch een uitdaging.
Verwijderd
Dank voor je bijdrage @Sluuz ik kan nergens een downloadlink vinden en ook geen enkele verwijzing naar een te downloaden bestand o.i.d.
Granaatappel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:34:
Datapack 3.0 6 december beschikbaar met de Kuip erin
zit de champions league en de uefa league in de pesuniverse betaalde versie ? ik kan het niet op de website terugvinden.
(borden, logo's, t-shirts)
(borden, logo's, t-shirts)
[ Voor 86% gewijzigd door Farabi op 06-12-2018 12:12 ]
Zit erin ja, maar alleen de elementen die te editten zijn.
Wat bedoel je met
- borden?
- t-shirts?
En welk platform?
Wat bedoel je met
- borden?
- t-shirts?
En welk platform?
[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 06-12-2018 12:59 ]
PS4. ik speel alleen master league. dus ik wilde weten of de naam aangepast is naar champions league en uefa league als je in europa speelt.Sluuz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:57:
Wat bedoel je met
- borden?
- t-shirts?
En welk platform?
champions league reclameborden en scoreboards op het scherm. en een champions league logotje op de t-shirts van de spelers als je in de CL moet spelen.
Pesuniverse is toch ook voor de PS4? wat een wazige website. je kan geen fatsoenlijke informatie vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 06-12-2018 13:09 ]
Naam: ja
Reclameborden en scoreborden: nee dit kan niet op de PS4
Logo op het shirt: ja, dit kan via de editmode
Pesuniverse is ook voor de PS4 ja (hoofdzakelijk PS4 trouwens), maar heeft ook een PC patch.
Reclameborden en scoreborden: nee dit kan niet op de PS4
Logo op het shirt: ja, dit kan via de editmode
Pesuniverse is ook voor de PS4 ja (hoofdzakelijk PS4 trouwens), maar heeft ook een PC patch.
Ik speel dit spel niet heel veel... Maar vaak myclub. Is alleen wel echt verpest doordat iedereen al elke topspeler heeft en ik daar met een 3 ster team sta... Hoe kan dat allemaal zo snel. Echt jammer dit jaar
De Kuip ziet er wel awesome uit zeg... ik als niet Feyenoord-fan krijg bijna zin om er een seizoen mee te gaan beginnen.
Gok de reclameborden aan de zijkant van het veld en de shirts met het CL logo erop. ;-)Sluuz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:57:
Wat bedoel je met
- borden?
- t-shirts?
En welk platform?
Op welke dag is de live update eigenlijk altijd? Ik speel alleen losse potjes online (online divisies) met PSV, maar die zijn nog steeds in E-vorm vanwege t verlies tegen Feyenoord, ruim 1.5 week geleden.. Niet te doen zo
Untappd : YuriEhv
Volgens mij vandaag.iruy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:24:
Op welke dag is de live update eigenlijk altijd? Ik speel alleen losse potjes online (online divisies) met PSV, maar die zijn nog steeds in E-vorm vanwege t verlies tegen Feyenoord, ruim 1.5 week geleden.. Niet te doen zo
Yep vandaag. Net zoals de Lite versie nu te downloaden is. Daarmee kan je PES Myclub gratis spelen. Ook aardig wat dagelijkse login bonussen voor myclub. Vanavond maar is kijken of er veel nieuwe spelers bij komen in myclub.
Nieuwe spelers:DutchDevil79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:23:
Yep vandaag. Net zoals de Lite versie nu te downloaden is. Daarmee kan je PES Myclub gratis spelen. Ook aardig wat dagelijkse login bonussen voor myclub. Vanavond maar is kijken of er veel nieuwe spelers bij komen in myclub.
https://www.pesmaster.com...featured/?date=2018-12-13
Edit:
Thanks for playing PES 2019!
PES 2018 for mobile is getting updated to PES 2019!
To celebrate the amazing success of the PES 2019 launch, we're running a login campaign.
During the campaign, log in to myClub and you can earn 50 myClub Coins every day up to to a grand total of 350 myClub Coins!
■Schedule
14/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
15/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
16/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
17/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
18/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
19/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
20/12 00:00-23:59 (UTC) - 50 myClub Coins
■Receiving conditions
Complete the myClub tutorials.
*You can receive your rewards from your Inbox.
*the contents of bonuses are changed at 0:00(UTC).
*you can not receive the bonus after the due date.
[ Voor 49% gewijzigd door homernt op 13-12-2018 15:39 ]
Gisteren het spel op DVD ook binnen gehad. Tot nu toe 2 potjes kunnen spelen, was weer lekker wennen en erg lastig. Dit weekend wat meer potjes doen 
Op de zaak hebben we ook een PS4 staan voor in de pauze. We speelden eerst de FIFA 19 demo maar heb zojuist PES 2019 Lite erop gezet. Kan je daar trouwens ook meer teams selecteren dan de paar die ook in de demo zaten? We spelen alleen Exhibition tegen elkaar.
Anders ook maar even voor de zaak het spel aanschaffen op DVD, vind hem in de PS Store nog veel te duur
EDIT: Zojuist even de Lite versie gespeeld met een collega. Speelde prima maar wel irritant dat je een kleine selectie teams hebt en dat je de duur van de wedstrijd niet aan kunt passen. Het is in feite gewoon een veredelde demo. Toch maar even de echte versie aanschaffen dan.
Op de zaak hebben we ook een PS4 staan voor in de pauze. We speelden eerst de FIFA 19 demo maar heb zojuist PES 2019 Lite erop gezet. Kan je daar trouwens ook meer teams selecteren dan de paar die ook in de demo zaten? We spelen alleen Exhibition tegen elkaar.
Anders ook maar even voor de zaak het spel aanschaffen op DVD, vind hem in de PS Store nog veel te duur
EDIT: Zojuist even de Lite versie gespeeld met een collega. Speelde prima maar wel irritant dat je een kleine selectie teams hebt en dat je de duur van de wedstrijd niet aan kunt passen. Het is in feite gewoon een veredelde demo. Toch maar even de echte versie aanschaffen dan.
[ Voor 21% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-12-2018 13:53 ]
Interessante promo's:
Get triple the experience points for matches in myClub! Use them to build up your team!
■Period
20/12/2018 08:00 (UTC) - 10/01/2019 02:00 (UTC)
*The experience multiplier is limited to experience earned by completing matches.
■Happy Holidays Login Campaign!
During the campaign, log in to myClub to earn the Special Agent Black Ball Lv.1!
■Period
24/12/2018 00:00 (UTC) - 26/12/2018 03:00 (UTC)
In myclub ben ik tegen COM aan beland bij superstar player. Eerste potje gewonnen tweede verloren. Ik heb het nog nooit zo goed gedaan wat helpt is een goed team en dat ik begin november ben gestopt met FIFA met namen een hoop dingen afgeleerd.
Get triple the experience points for matches in myClub! Use them to build up your team!
■Period
20/12/2018 08:00 (UTC) - 10/01/2019 02:00 (UTC)
*The experience multiplier is limited to experience earned by completing matches.
■Happy Holidays Login Campaign!
During the campaign, log in to myClub to earn the Special Agent Black Ball Lv.1!
■Period
24/12/2018 00:00 (UTC) - 26/12/2018 03:00 (UTC)
In myclub ben ik tegen COM aan beland bij superstar player. Eerste potje gewonnen tweede verloren. Ik heb het nog nooit zo goed gedaan wat helpt is een goed team en dat ik begin november ben gestopt met FIFA met namen een hoop dingen afgeleerd.
Vraagje, toen Pes net uit kwam had ik het probleem dat mijn ps4 pro erg aan het blazen was tijdens Pes 2019. Is het probleem intussen al opgelost met een update? Begin FIFA al weer behoorlijk zat te worden intussen..
Vergeet vanaf vandaag niet in te loggen op myclub want je krijgt in totaal 2019 myclub coins cadeau.
Hi guys,
Zijn er toevallig PC spelers hier? Leek me een beetje leuk om co-op te spelen (of vs). Alleen ken ik niemand die PES speelt op de PC. MyClub ben ik 700 rating en heb aardige spelers. Voeg me toe op steam: Tyraktor.
Zijn er toevallig PC spelers hier? Leek me een beetje leuk om co-op te spelen (of vs). Alleen ken ik niemand die PES speelt op de PC. MyClub ben ik 700 rating en heb aardige spelers. Voeg me toe op steam: Tyraktor.
Yes 600 per dag tikt heerlijk aan!homernt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 07:28:
Vergeet vanaf vandaag niet in te loggen op myclub want je krijgt in totaal 2019 myclub coins cadeau.
Klopt het dat de master league niet meer hetzelfde is als vroeger? Kon me herinneren dat vroeger alle teams van alle competities bij elkaar werden gehusseld al dan niet in verschillende divisies.
Pfoe, dat is al heel lang geleden ofniet (PS1 tijd)?Deruxian schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:36:
Klopt het dat de master league niet meer hetzelfde is als vroeger? Kon me herinneren dat vroeger alle teams van alle competities bij elkaar werden gehusseld al dan niet in verschillende divisies.
Zorg ervoor dat je een goede patch hebt, dan is het wat completer en heb je de volledige bundesliga. En overigens heb je tegenwoordig al jaren gewoon alle competities apart (op enkele losse clubs na).
Dat was in de tijd dat er nog geen volledig gelicenseerde competities aanwezig waren. Er waren toen max 3 of 4 clubs uit een land aanwezig en derhalve moesten ze het toen wel op die manier indelen. Nu hoeft dat niet meer, maar kan je ook halverwege een seizoen van team wisselen zodat je in verschillende competities uit kan komen. Je kan nu zelfs worden gevraagd als bondscoach van een land om zo naast je clubcarriere ook een WK te spelen bijvoorbeeld.Deruxian schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:36:
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende.
Ik heb PES recent gekocht voor de ps4 en vervolgens een option file geïnstalleerd met goede teamnamen en kits. Nou gebeurd het met regelmaat dat als ik myclub opstart of bijvoorbeeld een co-op sessie wil joinen het laadteken maar blijft draaien zonder dat er iets gebeurd. Meestal start ik de game opnieuw op om het opnieuw te proberen en soms laadt hij als nog door na lang wachten. Daarbij vind ik sowieso dat het laden van onderdelen vrij traag gaat. Ik vraag me af of dit onverhoopt door de option file is gekomen.
Mijn vraag; is er een makkelijke manier op de toegevoegde data van de option file te verwijderen? De game verwijderen en opnieuw installeren lijkt me het handigst alleen ben ik bang dat ik mijn MyClub team data verlies. Inmiddels heb ik er toch wat uurtjes insteken, zou het vervelend vinden als ik dit kwijt raak.
Ik heb PES recent gekocht voor de ps4 en vervolgens een option file geïnstalleerd met goede teamnamen en kits. Nou gebeurd het met regelmaat dat als ik myclub opstart of bijvoorbeeld een co-op sessie wil joinen het laadteken maar blijft draaien zonder dat er iets gebeurd. Meestal start ik de game opnieuw op om het opnieuw te proberen en soms laadt hij als nog door na lang wachten. Daarbij vind ik sowieso dat het laden van onderdelen vrij traag gaat. Ik vraag me af of dit onverhoopt door de option file is gekomen.
Mijn vraag; is er een makkelijke manier op de toegevoegde data van de option file te verwijderen? De game verwijderen en opnieuw installeren lijkt me het handigst alleen ben ik bang dat ik mijn MyClub team data verlies. Inmiddels heb ik er toch wat uurtjes insteken, zou het vervelend vinden als ik dit kwijt raak.
Myclub data staat online, dus verlies je jouw Myclub team niet. Je kunt ook pes lite installeren, dan kun je ook controle krijgen over jouw team, zonder de option file data.Djiee schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:04:
Wil je toch verwijderen dan kan dat zonder risico, myclub is denk ik gekoppeld aan jouw psn account. Ik heb dit meerdere keren ervaren.
Mogelijk is de oorzaak de internet verbinding, misschien de modem een keer herstarten (in het geval van ziggo)
Oke top, dankje voor je reactie. Weet vrijwel zeker dat het geen internet issue is aangezien ik een goede verbinding heb. Probeer het wel even met een herinstallatie.
Nou dan word ik oud haha. Volgens mij pes 2015 of pes 2012. In elk geval PES6TiezZ_BE schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:21:
[...]
Pfoe, dat is al heel lang geleden ofniet (PS1 tijd)?
Zorg ervoor dat je een goede patch hebt, dan is het wat completer en heb je de volledige bundesliga. En overigens heb je tegenwoordig al jaren gewoon alle competities apart (op enkele losse clubs na).
Nu een paar wedstrijden gespeeld. Sinds jaren weer goede PES volgens mijn. Het enige wat me opvalt:
Doelpunten tegen uit corners: Veel!!!
Doelpunten voor uit corners: NIKS!!!!
Zal wel iets verkeerd doen
Verder valt het me op dat het lijkt alsof de COM soms moet en gaat scoren. Ze krijgen elke afvallende bal en gaan hoe dan ook scoren.
Ook valt het me op dat spitsen, ook van de mindere clubs wel heel veel ballen snoeihard in de kruising schieten.
Ah ok, herinner ik me niets meer van. Speel het zelf al sinds ISS Pro Evolution op PS1, ik wordt er ook niet meer jonger op helaasDeruxian schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:10:
[...]
Nou dan word ik oud haha. Volgens mij pes 2015 of pes 2012. In elk geval PES6![]()
Nu een paar wedstrijden gespeeld. Sinds jaren weer goede PES volgens mijn. Het enige wat me opvalt:
Doelpunten tegen uit corners: Veel!!!
Doelpunten voor uit corners: NIKS!!!!
Zal wel iets verkeerd doen
Verder valt het me op dat het lijkt alsof de COM soms moet en gaat scoren. Ze krijgen elke afvallende bal en gaan hoe dan ook scoren.
Ook valt het me op dat spitsen, ook van de mindere clubs wel heel veel ballen snoeihard in de kruising schieten.

Heb 2019 tot nu toe heel weinig gespeeld tov de afgelopen 3 versies, owv andere games en tijdsgebrek. Kan dus niet veel zeggen of dat me opviel (ivm die corners en geforceerde AI goals). Binnenkort eens een Master League opstarten. Deze versie nog eens de smoke patch gekozen, niet de snelste met uitbrengen van Patches maar altijd goed (met ook extra's op den duur).
Iemand die dit kan beantwoorden?Ananas_NL schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:40:
Vraagje, toen Pes net uit kwam had ik het probleem dat mijn ps4 pro erg aan het blazen was tijdens Pes 2019. Is het probleem intussen al opgelost met een update? Begin FIFA al weer behoorlijk zat te worden intussen..
Verwijderd
@Ananas_NL
Van de zomer was mijn Pro wat luider met PES 2019, nu met de kou is de Pro nauwelijks meer hoorbaar.
Van de zomer was mijn Pro wat luider met PES 2019, nu met de kou is de Pro nauwelijks meer hoorbaar.
Thnx weet ik voldoende!!Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:36:
@Ananas_NL
iemand tips voor het scoren in de offline modus?
Kansen creeer ik maar zat, maar de bal lijkt er in de premier League maar erg moeizaam in te gaan.
Keepers houden er behoorlijk wat uit en er worden veel schoten miraculeus geblokt.
Komt bij dat die ene kans die je weggeeft wel vaak dodelijk is en hoppa, je zit je weer te verbijten....
laat ik het dan maar niet over de scheidsrechters hebben.
heerlijk zo'n potje PES;-)
Kansen creeer ik maar zat, maar de bal lijkt er in de premier League maar erg moeizaam in te gaan.
Keepers houden er behoorlijk wat uit en er worden veel schoten miraculeus geblokt.
Komt bij dat die ene kans die je weggeeft wel vaak dodelijk is en hoppa, je zit je weer te verbijten....
laat ik het dan maar niet over de scheidsrechters hebben.
heerlijk zo'n potje PES;-)
Oefenen, oefenen oefenen en probeer ook als je alleen voor de keeper komt R2 (op PS4) en schietknop in te drukken. Dan krijg je een bekeken schot. Daarmee prik ik hem meestal wel langs de keeper.
Maar op zich is het bij mij ook dat ik altijd tegen de Com speler veel meer schoten heb op doel. Waarvan er lang niet zoveel ingaan als de Com speler kwa percentage.
Maar op zich is het bij mij ook dat ik altijd tegen de Com speler veel meer schoten heb op doel. Waarvan er lang niet zoveel ingaan als de Com speler kwa percentage.
ja die r2 is wel bekend, maar is vaak lastig te vinden in the heat of the moment;-)
offline hopelijk het licht gezien met Man Utd. een 4-1-4-1 opstelling met 2 aanvallende middenvelders en 2 buitenspelers die het veld breed houden. dan de intentie op aanvallend zetten en goole maoke!
12 uit 4 met 15 voor en 2 tegen op superstar
12 uit 4 met 15 voor en 2 tegen op superstar
Scoren jullie nog veel uit hoekschoppen? Ik heb dit tov PES18 echt nauwelijks. Vrije trappen gaat wel weer veel beter dan in PES18
ja, ik scoor er toch vrij vaak uit. bijna altijd mert de tactiek "dash" en dan de bal bij de eerste paal planten. een snelle speler loopt dan vaak in en kan regelmatig vrij inkoppenMichie23 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:33:
Scoren jullie nog veel uit hoekschoppen? Ik heb dit tov PES18 echt nauwelijks. Vrije trappen gaat wel weer veel beter dan in PES18
Het loont ook om even de positie van de tegenstander te bepalen en zo je corner aan te passen. Vaak werkt het dan om 2 spelers naar jou toe te laten lopen zodat er een gat achter valt.
Of switchen van hoekschopnemer, dat wil ook nog wel eens werken.
suc6
Bijna nooit meer eigenlijk, was bij PES 2018 veel vaker en dat stond ook bekend als een bugje.Michie23 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:33:
Speel PES 2019 vaak op het werk met een collega, elke pauze 2 potjes. Af en toe thuis nog wel eens, binnenkort maar eens met de Master League beginnen
Ik inderdaad ook met de Dash optie. Inlopende spelers kunnen 'm dan vaak wel binnentikken. Heeft even geduurd voordat ik dat in de gaten had!Michie23 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:33:
Verder vind ik de gameplay wel heerlijk van deze PES, beste footie voor mij ooit wat dat betreft. Zitten soms wat rare dingen in waarbij het overduidelijk is dat AI koste wat het kost een doelpunt moet maken. Ze zijn dan even niet te stoppen. De Kuip en de Johan Cruijff Arena zien er ook schitterend uit in de game. De Klassieker is een heerlijk intense pot op hogere moeilijkheidsgraad en met Live Updates op "Off".
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Helemaal mee eens. Dit is met afstand de beste footie (wel na de updates hoor) die ik ooit heb gespeeld. Voor de update werd ik gek van die CPU die alleen maar via de flanken gingen en met een lage voorzet MOESTEN scoren. 90% van de goals tegen kwamen uit die situatie. Sinds dat weg is, vind ik de game gewoon fantastisch. De pace is echt geweldig.Tom. C schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:33:
[...]
Ik inderdaad ook met de Dash optie. Inlopende spelers kunnen 'm dan vaak wel binnentikken. Heeft even geduurd voordat ik dat in de gaten had!
Verder vind ik de gameplay wel heerlijk van deze PES, beste footie voor mij ooit wat dat betreft. Zitten soms wat rare dingen in waarbij het overduidelijk is dat AI koste wat het kost een doelpunt moet maken. Ze zijn dan even niet te stoppen. De Kuip en de Johan Cruijff Arena zien er ook schitterend uit in de game. De Klassieker is een heerlijk intense pot op hogere moeilijkheidsgraad en met Live Updates op "Off".
Ik heb het schieten op manual en dat werkt voor mij echt heel goed. Ik kan echt aardig de ballen plaatsen waar ik wil, maar het is ook weer niet zo dat alles erin gaat. De keepers vind ik best wel goed, vaak toch even een handje ertegen enzo. Mooi gedaan. Wedstrijden met Ajax tegen Feyenoord in de Kuip en JC Arena geven me echt kippenvel. Lijkt wel veel moeilijker en intenser maar dat zal wel placebo zijn. Care... het is vet.
Geen placebo denk ik. Vaak spelen rivalen tegen elkaar met aanvallende speelstijl waardoor je elkaar flink onder druk zet en het voetballen lastiger is. Duurde even voordat ik me daar tegen kon wapenen
Bij mij gaat de Pro nog steeds iets harder blazen, vooral tijdens de wedstrijd zelf. Daarbuiten is ie fluisterstil.Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:36:
@Ananas_NL
Ik gebruik treintje of sprinten. Vervolgens indraaiende corner en dan met proberen door te koppen naar een teamgenoot. Werkt voor mij t best, rechtstreeks lukt in dit spel amper.Michie23 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:33:
Vervelend issue met de PC versie en PTE Patch. Ik speel ML met Patch versie 3.1 en ik heb van de week per ongeluk een LiveUpdate gedaan. Het gevolg was dat mijn option file werd overschreven en alle teamnamen naar default gingen en een hoop spelers hun namen kwijt waren.
In eerste instantie heb ik de PTE Patch 3.0 en 3.1 opnieuw geinstalleerd. Toen waren de namen weer ok maar mijn ML file werd niet meer geladen omdat PES zegt dat die gebaseerd is op een nieuwere versie.
Toen heel PES2019 gedelete en clean install gedaan, nieuwe PTE install maar hetzelfde effect. Ik denk dus dat mijn ML file nu gelinkt is aan de LiveUpdate oid maar met die update kan ik de Patch weer niet gebruiken...
Iemand een idee hoe dit te fixen? Niet zoveel zin om een nieuwe ML te starten...
In eerste instantie heb ik de PTE Patch 3.0 en 3.1 opnieuw geinstalleerd. Toen waren de namen weer ok maar mijn ML file werd niet meer geladen omdat PES zegt dat die gebaseerd is op een nieuwere versie.
Toen heel PES2019 gedelete en clean install gedaan, nieuwe PTE install maar hetzelfde effect. Ik denk dus dat mijn ML file nu gelinkt is aan de LiveUpdate oid maar met die update kan ik de Patch weer niet gebruiken...
Iemand een idee hoe dit te fixen? Niet zoveel zin om een nieuwe ML te starten...
Zou ook de makers vd PTE patch even proberen te contacteren. Had met de laatste update ook even een probleem met de smoke patch (verschillende spelers noemden ineens 'players') maar dat is enkele dagen later opgelost met een hotfix. Ook in mijn ML save.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:10:
Vervelend issue met de PC versie en PTE Patch. Ik speel ML met Patch versie 3.1 en ik heb van de week per ongeluk een LiveUpdate gedaan. Het gevolg was dat mijn option file werd overschreven en alle teamnamen naar default gingen en een hoop spelers hun namen kwijt waren.
Ik heb een bericht op hun blog achtergelaten maar geen respons.
Vanavond twee uur lang allerlei installatiemethodes geprobeerd maar geen sjoeche. Jammer.
Vanavond twee uur lang allerlei installatiemethodes geprobeerd maar geen sjoeche. Jammer.
Ik speel graag met Brazilië.
Alleen neymar zit er niet bij.
Nu heb ik hem erbij gezet in het edit menu maar als ik met brazil ga spelen staat ie er niet bij.
😭
Pes opnieuw geïnstalleerd werkt ook niet. Iemand enige idee?
Nu heb ik hem erbij gezet in het edit menu maar als ik met brazil ga spelen staat ie er niet bij.
😭
[ Voor 3% gewijzigd door MartNL op 26-02-2019 13:15 ]
Op de PS4 kost PES 2019 een tientje voor de standaard editie! Leuke prijs, heb hem daarom gisteren ook direct aangeschaft en de option file van Pesuniverse erin gezet.
Vanavond maar eens even wat potjes spelen. Gisteren geen tijd meer voor gehad omdat Real - Barca aan de gang was.
Vanavond maar eens even wat potjes spelen. Gisteren geen tijd meer voor gehad omdat Real - Barca aan de gang was.
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Live update uitschakelen?MartNL schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:14:
Ik speel graag met Brazilië.
😭
Maar dan heb ik hem online er nog steeds niet bij. Dat is toch vreemd. Zit ie er wel bij jou bij?
Verwijderd
Gisteren PES 2019 gekocht via de Playstation Store voor een tientje. Voor die prijs kan ik hem niet 'laten liggen'. Het speelt lekker weg. De overstap van Fifa 17 naar de nieuwste PES bevalt mij prima.
Irritant dat elke patch van Steam mijn patches en edit file sloopt. Hoe kan je automatische updates voor een specifiek spel uitschakelen in Steam?
Ook maar gekocht voor deze mooie prijs, maar valt nog niet mee om een fatsoenlijke aanval op poten te zetten. Ben nu maar begonnen met de trainingen om die op goud te krijgen. Maar speelt toch wel even anders dan FIFA. 1 ding is sowieso positief, de Kuip zit erin!
Kan iemand uitleggen hoe de assistent coach werkt.
Heb een hoofdcoach die 4-3-3 speelt en heb een assistent toegevoegd op preset tactic 3 die 4-2-3-1 speelt. So far so good, maar probleem 1:
Deze preset moet ik werkelijk elke keer kiezen als ik een wedstrijd speel, kan ik dit niet de default maken?
Probleem 2: Deze 4-2-3-1 ziet er qua formatie prima uit in het squad management scherm, echter in game plan is deze formatie ineens meer een 4-4-1-1. Is dit puur weergave of gaat hier iets mis?
Heb een hoofdcoach die 4-3-3 speelt en heb een assistent toegevoegd op preset tactic 3 die 4-2-3-1 speelt. So far so good, maar probleem 1:
Deze preset moet ik werkelijk elke keer kiezen als ik een wedstrijd speel, kan ik dit niet de default maken?
Probleem 2: Deze 4-2-3-1 ziet er qua formatie prima uit in het squad management scherm, echter in game plan is deze formatie ineens meer een 4-4-1-1. Is dit puur weergave of gaat hier iets mis?
ik zal eens voor je gaan kijken. Hij zit er wel bij in het edit menu begrijp ik?MartNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:04:
[...]
Maar dan heb ik hem online er nog steeds niet bij. Dat is toch vreemd. Zit ie er wel bij jou bij?
Gisteren weer wat trainingen gedaan en wat online potjes! Was best aardig. Ook wat pakjes geopend waar ik een 97 Messi uit kreeg. Volgens mij niet zo bijzonder want in Myclub online kom ik alleen maar top teams tegen, terwijl mijn rating vele malen lager is.
Ik vind dat gedoe met die Scouts maar verwarrend. Om eerlijk te zijn worstel ik me door de menu's heen. Vind het allemaal erg onduidelijk. Teamgeest zaken, maar ook als je teveel hoge spelers in je team hebt, zakt de teamgeest om dat de "kosten" boven een bepaalde waarde zitten?
Ik vind dat gedoe met die Scouts maar verwarrend. Om eerlijk te zijn worstel ik me door de menu's heen. Vind het allemaal erg onduidelijk. Teamgeest zaken, maar ook als je teveel hoge spelers in je team hebt, zakt de teamgeest om dat de "kosten" boven een bepaalde waarde zitten?
Verwijderd
Vanavond behaalde ik met een speler niveau 35 in Myclub. Normaal gesproken zou dat een trophy ('Een van de onzen'/'One of our own') opleveren. Helaas popte er niets op. Heeft iemand hetzelfde gehad of moet de speler echt over niveau 35 heen?
Gisteravond is het met een andere speler wel gelukt op niveau 35. Waarschijnlijk hickupje oid.
Gisteravond is het met een andere speler wel gelukt op niveau 35. Waarschijnlijk hickupje oid.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2019 20:13 . Reden: Inmiddels is de trophy met een andere speler wel gelukt ]
ik zou deze tutorial even bekijken. Staat veel nuttige info in voor beginners:Lekkerboeie86 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:01:
Gisteren weer wat trainingen gedaan en wat online potjes! Was best aardig. Ook wat pakjes geopend waar ik een 97 Messi uit kreeg. Volgens mij niet zo bijzonder want in Myclub online kom ik alleen maar top teams tegen, terwijl mijn rating vele malen lager is.
YouTube: PES 2019 myClub Beginners guide. ENG & (ES)
Als je beetje door hebt heb je zo een mooi elftal bij elkaar. Ik heb zelf alle Ajax spelers in Myclub (op een paar witte ballen na dan) en op geleveld zodat ik zelfs in 5 sterren wedstrijden met mijn Ajax team kan spelen.
En dat met zakken van teamgeest. Zorg dat je een manager hebt die je team aan kan. En met openen van agents krijg je soms manager skill upgrade packs. Daar mee kan je een manager upgraden om zo betere spelers in je team te zetten. Zelf gebruik ik nu Klopp als manager met 780 manager skills. Dan kan je een aardig team met alleen maar zwarte bal spelers erin hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-03-2019 11:17 ]
Het blijkt dat hij G.Valente is in het Braziliaanse elftal. 😏roeleboelie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:53:
[...]
ik zal eens voor je gaan kijken. Hij zit er wel bij in het edit menu begrijp ik?
[ Voor 4% gewijzigd door MartNL op 06-03-2019 19:24 ]
oh haha, ik heb de update van pesuniverse, volgens mij zit ie er daar wel gewoon bijMartNL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:23:
[...]
Het blijkt dat hij G.Valente is in het Braziliaanse elftal. 😏
Ja dat denk ik. Helaas speel ik op de xbox dus geen unofficial patches voor mij.roeleboelie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:19:
[...]
oh haha, ik heb de update van pesuniverse, volgens mij zit ie er daar wel gewoon bij
Nu een paar seizoenen in de ML achter de rug en ik merk een irritant puntje, mijn CBs stappen zelfs met verdedigingssettings op conservative en backline naar achteren veel te ver naar voren bij gemiddelde, aanvallend en zeer aanvallende setting (die je met de D-pad bedient). Het resultaat is dat de COM erg makkelijk alleen voor de keeper komt.
Als ik verdedigend speel of de bus parkeer dan is het geen probleem maar kan je niet zelfs bij aanvallende instelling zorgen dat je CBs rond het strafschopgebied blijven hangen? In vorige versies van PES heb ik hier nooit last van gehad.
Als ik verdedigend speel of de bus parkeer dan is het geen probleem maar kan je niet zelfs bij aanvallende instelling zorgen dat je CBs rond het strafschopgebied blijven hangen? In vorige versies van PES heb ik hier nooit last van gehad.
Dit is inderdaad een probleem, heb ik ook veel last van. Ik speel om deze reden dan ook altijd met een middenvelder centraal voor de verdediging. Kan als verdedigende middenvelder, maar ook als centraal. Op deze manier worden de aanvallen vanuit het midden wel wat geneutraliseerd.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:49:
Nu een paar seizoenen in de ML achter de rug en ik merk een irritant puntje, mijn CBs stappen zelfs met verdedigingssettings op conservative en backline naar achteren veel te ver naar voren bij gemiddelde, aanvallend en zeer aanvallende setting (die je met de D-pad bedient). Het resultaat is dat de COM erg makkelijk alleen voor de keeper komt.
Ik heb mijn CBs nu helemaal naar achteren gezet en speel standaard met gemiddelde aanvalssettings (middelste derde blokje) ipv aanvallend (4de blokje). Dit heeft een behoorlijk positief effect, drie keer de nul gehouden op rij en in zes wedstrijden drie goals tegen ipv de 5-7 die ik moest incasseren.
Ik speel trouwens 4-3-3 met de punt naar achteren dus ook een DMF voor de CBs.
Ik speel trouwens 4-3-3 met de punt naar achteren dus ook een DMF voor de CBs.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-03-2019 15:13 ]