[Multi] Pro evolution soccer 2019

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een ramp toch het online spelen. Nu met co-op, elke keer als ik voor sta, verliest ie precies in de rust de verbinding. Sta ik met 2-0 achter dan kennelijk niet.. 8)7
Mijn spelers een wedstrijd gespeeld, maar alleen maar minpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

Exocet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:22:
Wat een ramp toch het online spelen. Nu met co-op, elke keer als ik voor sta, verliest ie precies in de rust de verbinding. Sta ik met 2-0 achter dan kennelijk niet.. 8)7
Mijn spelers een wedstrijd gespeeld, maar alleen maar minpunten.
Ik speel alleen maar online maar krijg zelden een disconnect. En als ik hem krijg win ik met 3-0.
Omdat de andere partij weg is gegaan.

Maar ik speel wel gewoon 1 tegen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
MartNL schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Ik speel alleen maar online maar krijg zelden een disconnect. En als ik hem krijg win ik met 3-0.
Omdat de andere partij weg is gegaan.

Maar ik speel wel gewoon 1 tegen 1.
Hm vreemd. Toch maar eens mijn internet verbinding goed checken.
Ik hoop niet dat het disconnects van de tegenstander zijn door mij worden toegeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

Exocet schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Hm vreemd. Toch maar eens mijn internet verbinding goed checken.
Ik hoop niet dat het disconnects van de tegenstander zijn door mij worden toegeschreven.
Ik speel wel op de xbox.
Weet niet als dat er mischien iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom over van Fifa 17, maar daar was het schering en inslag dat tegenspelers vertrokken. Met PES 2019 ervaar ik juist dat spelers langer blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:14:
Ik kom over van Fifa 17, maar daar was het schering en inslag dat tegenspelers vertrokken. Met PES 2019 ervaar ik juist dat spelers langer blijven.
ik ben benieuwd naar je ervaringen mbt PES tov FIFA. Wat zijn volgens jou de plussen en minnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn min- en pluspunten van PES 2019 ten opzichte van Fifa 17. Het is voornamelijk een lijstje geworden op het gebied van online omdat ik daar het vaakst mijn potjes speel. Van wat ik offline heb gezien, vind ik geen grote plus- of minpunten voor PES of Fifa.

Minpunten PES
- Als je online speelt met echte teams en selecties word je in Fifa gekoppeld aan eigen sterrenniveaus. Een verschil 1,5 ster vind ik prima, maar veel meer of minder maakt het niet leuker.
- Het koppelen met online tegenstanders duurt meestal langer.
- Anderen met wie ik het samen op de bank heb gespeeld, hebben meer moeite om direct met PES mee te spelen. Fifa wordt wat dat betreft sneller opgepakt, ook door niet-gamers.
- Sommige mensen gaan op zoek naar de echte clubs. Zelf hecht ik daar geen waarde aan, maar sommige vrienden vonden het wel jammer dat ze niet met bijvoorbeeld Juventus konden spelen.

Pluspunten PES
- Online kun je per wedstrijd 2 minuten pauzeren. Hierdoor heb je minder last van tegenstanders die bij een achterstand continu aan het pauzeren slaan.
- Het pauzeren gebeurt online alleen wanneer het spel stilligt.
- Voordat je online de wedstrijd start, krijg je tijd om de tactiek en opstelling te veranderen. Je kunt dus gemakkelijker per wedstrijd kleine wijzigingen doorvoeren in de speelstijl. Bij Fifa moest ik dat altijd aan het begin van de wedstrijd nog doen.
- De gameplay is naar mijn idee trager, maar ik vind dat fijn werken.
- De vermoeidheid van spelers voelt realistischer aan. Bij Fifa kon ik gewoon de gehele wedstrijd sprinten, bij PES niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:48:
Hierbij mijn min- en pluspunten van PES 2019 ten opzichte van Fifa 17. Het is voornamelijk een lijstje geworden op het gebied van online omdat ik daar het vaakst mijn potjes speel. Van wat ik offline heb gezien, vind ik geen grote plus- of minpunten voor PES of Fifa.

Minpunten PES
- Als je online speelt met echte teams en selecties word je in Fifa gekoppeld aan eigen sterrenniveaus. Een verschil 1,5 ster vind ik prima, maar veel meer of minder maakt het niet leuker.
- Anderen met wie ik het samen op de bank heb gespeeld, hebben meer moeite om direct met PES mee te spelen. Fifa wordt wat dat betreft sneller opgepakt, ook door niet-gamers.
- Sommige mensen gaan op zoek naar de echte clubs. Zelf hecht ik daar geen waarde aan, maar sommige vrienden vonden het wel jammer dat ze niet met bijvoorbeeld Juventus konden spelen.

Pluspunten PES
- Online kun je per wedstrijd 2 minuten pauzeren. Hierdoor heb je minder last van tegenstanders die bij een achterstand continu aan het pauzeren slaan.
- Voordat je online de wedstrijd start, krijg je tijd om de tactiek en opstelling te veranderen. Je kunt dus gemakkelijker per wedstrijd kleine wijzigingen doorvoeren in de speelstijl. Bij Fifa moest ik dat altijd aan het begin van de wedstrijd nog doen.
- De vermoeidheid van spelers voelt realistischer aan. Bij Fifa kon ik gewoon de gehele wedstrijd sprinten, bij PES niet.
ok,ik ben een offline speler, dus was benieuwd naar vooral de gameplay. Bekruipt mij het gevoel dat PES daarin wat beter scoort..... goed om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:48:

Minpunten PES

Pluspunten PES
Pauzeren is sinds fifa 18 ook alleen nog maar als het spel stil ligt. In 17 kon het nog.

Fifa is inderdaad een betere couch-game dan PES en is ook sneller op te pakken voor wie weinig tot nooit voetbal games speelt. PES heeft een iets diepere leercurve.

De visuele aankleding rondom het speelveld is in PES wel een stuk beter verzorgd dan in Fifa. Neem de fotografen in het spel. Waar dat in PES best realistisch wordt weergegeven ziet het er bij Fifa klungelig en er niet realistisch uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik speel alleen offline en heb het gevoel dat ze in een laatste patch de gameplay om zeep hebben geholpen. Passing komt opeens niet meer aan en verdedigen lijkt opeens veel lastiger. Speel een league met Juve op het ena hoogste niveau en de laatste wedstrijden is het alleen maar drama.

Iemand die dit ook ervaart of zit het tussen mijn oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Vlassie1980 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:25:
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik speel alleen offline en heb het gevoel dat ze in een laatste patch de gameplay om zeep hebben geholpen. Passing komt opeens niet meer aan en verdedigen lijkt opeens veel lastiger. Speel een league met Juve op het ena hoogste niveau en de laatste wedstrijden is het alleen maar drama.

Iemand die dit ook ervaart of zit het tussen mijn oren?
Ik ben ook een offline speler en ik merk vooral als je met topclubs speelt, ik nu met Real, dat het er soms op lijkt alsof PES je "afremt". Dit kan door middel van passing die ineens niet meer aankomt of ballen die van voeten afspringen of scheidsrechterlijke dwalingen etc...
Wat bij mij wel werkt is het systeem veranderen, dan lijkt de CPU even van de wap en krijg je wel veel voor elkaar. Met madrid speel ik nu 4-3-3 met de vleugels naar buiten en opkomende middenvelders. Ineens loopt alles veel vloeiender.
Ik zie trouwens ook weer een beetje de oude bug terugkomen....CPU blijft maar combineren in jouw 16 totdat er een bij de 2e paal helemaal vrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
roeleboelie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:57:
[...]

Ik ben ook een offline speler en ik merk vooral als je met topclubs speelt, ik nu met Real, dat het er soms op lijkt alsof PES je "afremt". Dit kan door middel van passing die ineens niet meer aankomt of ballen die van voeten afspringen of scheidsrechterlijke dwalingen etc...
Wat bij mij wel werkt is het systeem veranderen, dan lijkt de CPU even van de wap en krijg je wel veel voor elkaar. Met madrid speel ik nu 4-3-3 met de vleugels naar buiten en opkomende middenvelders. Ineens loopt alles veel vloeiender.
Ik zie trouwens ook weer een beetje de oude bug terugkomen....CPU blijft maar combineren in jouw 16 totdat er een bij de 2e paal helemaal vrij staat.
Gisteren toevallig ook de formatie aangepast naar 433 met quick strategy op Offensive Wide en het begint opeens te lopen. Je speelt dan wel een soort Barca systeem maar het speelt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Vlassie1980 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Gisteren toevallig ook de formatie aangepast naar 433 met quick strategy op Offensive Wide en het begint opeens te lopen. Je speelt dan wel een soort Barca systeem maar het speelt wel lekker.
hahahaa, da's toevallig. speelt erg lekker idd. met Real heb je daar ook de spelers voor, Juve ook wel lijkt me.
Op zich wel leuk dat dat per team verschilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber: er is momenteel een speciale zaakwaarnemer te gebruiken. De zaakwaarnemer is 24 uur actief, t/m 4:00 vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kunt je credits beter bewaren voor de featured spelers elke week. En ook kans op spelers buiten Messi, Ronaldo met leuke ratings. Zo heb ik nu Tagliafico en de Jong als zwarte bal met rating 92.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zaakwaarnemer ook aan mij voorbij laten gaan. Ik gebruik eigenlijk alleen de gratis zaakwaarnemers die ik verdien door challenges te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Kan iemand mij een manager aanraden? Heb eigenlijk nog nooit voetbal spellen gespeeld, muv rocket league, dus ben voorlopig een echte noob. Merk echter wel dat mijn online team nu tegen de 250 cap aan zit en dat mijn spirit hierdoor daalt.

Zou verder wel een nieuwe CS kunnen gebruiken, zo ver ik kon vinden moet ik dan Suarez hebben. Maar de Uruguay scout gaat voor 50K weg dus die kan ik voorlopig niet betalen. Per vscom krijg je iets van 1k-3K. Waarvan ik begreep dat het meer wordt bij een beter team, maar team zit al op max dus kip-ei :P.

Oh nog geen coins uitgegeven dus heb er nog 580.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 18-04-2019 04:13 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 04:12:
Kan iemand mij een manager aanraden? Heb eigenlijk nog nooit voetbal spellen gespeeld, muv rocket league, dus ben voorlopig een echte noob. Merk echter wel dat mijn online team nu tegen de 250 cap aan zit en dat mijn spirit hierdoor daalt.

Zou verder wel een nieuwe CS kunnen gebruiken, zo ver ik kon vinden moet ik dan Suarez hebben. Maar de Uruguay scout gaat voor 50K weg dus die kan ik voorlopig niet betalen. Per vscom krijg je iets van 1k-3K. Waarvan ik begreep dat het meer wordt bij een beter team, maar team zit al op max dus kip-ei :P.

Oh nog geen coins uitgegeven dus heb er nog 580.
Via de 'Wat speelt er/what's on' (ongeveer, ik doe dit uit mijn hoofd) modus kun je soms zaakwaarnemers winnen waarmee je topspelers kunt binnenhalen. Het heeft mij in ieder geval wel het een en ander opgeleverd en met geluk krijg je zo Suarez binnen. Op die manier is het mij ook gelukt. Er zijn trouwens meer leuke spelers dan hem die op CS kunnen spelen.

Anders wordt het toch wachten totdat je goede scouts kunt betalen of krijgt door te spelen. Op die gelinkte website kun je trouwens ook zien met welke combi je Suarez met 100% zekerheid binnenhaalt. Misschien zijn er goedkopere scouts mogelijk?

Voor de cap geldt dat hogere mamagementvaardigheden, een hogere cap bieden. De hoogste managers kun je alleen halen met munten. Al begreep ik dat je naarmate je meer speelt, er betere trainers voor GP beschikbaar komen. Volgens mij heb ik nog niet de helft van het rijtje beschikbaar met GP.

Elke manager heeft een vaste formatie. Je moet kijken naar een formatie waar jij je goed bij voelt. Zo speel ik graag met opkomende backs, die je overigens kunt instellen via extra instructies. Dan is een manager met drie verdedigers niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
@Verwijderd
Thanks. Is dat what's on niet boven mijn niveau?

Zo ver ik kon beoordelen was de route via Uruguay reeds de goedkoopste route, via Barcelona was het 100k+. Andere CS kan natuurlijk ook, maar het achterhalen van die combo's is erg arbeidsintensief.

Wat betreft manager. Een speelstijl heb ik niet, ik kom van 0.0 ervaring dus het zal waarschijnlijk honderden uren kosten om te achterhalen wat echt werkt voor mij en wat niet. Alleen op dit moment zit ik gewoon aan de 250/250 cap. Wil eigenlijk gewoon wat van die coins kwijt, maar wat is dan een zinnige manager? Wellicht is er een goede allrounder? De eisen moeten natuurlijk ook niet te hoog liggen, deze verlengde al na 5 punten in vscom. Wat ik gelukkig in 2 games haalde :P .

edit: Er zijn 3 managers met een management skill van 300 voor 8000GP. Heb er 1tje gekocht, waren allemaal met 4-2-3-1 setup. Heeft nogal wat gevolgen. Team spirit is enorm gedaald, tot onder de 50. Tevens is mijn VSCOM moeilijkheid van regular met weaker opponents naar regular met normal opponent gestegen. Eerste match meteen met 1-2 verloren :P. Is ook wel ff wennen dat er voorin niemand is om naar te spelen en via de flanken staan er om de centrale aanvaller gerust 5 verdedigers. Muv een geluktskopbal wordt dat hem niet :X .

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 18-04-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sdk1985
Er is niet echt een minimaal niveau voor dat What's on. Momenteel speel ik met twee managers, 1 met een cap van 250 en 1 met 315. Met allebei kan ik wedstrijden winnen. Het ligt er maar net aan, aan wie je gekoppeld wordt. Net als met de klassementswedstrijden. Soms win ik, maar ik verlies ook vaak genoeg.

Verder speel ik meer op gevoel dan dat ik er echt bij nadenk. Ik vul mijn selectie aan totdat ik die cap heb bereikt. Met twee managers heb ik nu twee selecties waarmee ik speel om vermoeidheid te voorkomen.

Voornamelijk door mijn zaakwaarnemers heb ik spelers als Messi, Suarez en Virgil van Dijk binnen te halen. Met scouts haal ik meestal de mindere spelers binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:50:
@sdk1985
Er is niet echt een minimaal niveau voor dat What's on. Momenteel speel ik met twee managers, 1 met een cap van 250 en 1 met 315. Met allebei kan ik wedstrijden winnen. Het ligt er maar net aan, aan wie je gekoppeld wordt. Net als met de klassementswedstrijden. Soms win ik, maar ik verlies ook vaak genoeg.

Verder speel ik meer op gevoel dan dat ik er echt bij nadenk. Ik vul mijn selectie aan totdat ik die cap heb bereikt. Met twee managers heb ik nu twee selecties waarmee ik speel om vermoeidheid te voorkomen.

Voornamelijk door mijn zaakwaarnemers heb ik spelers als Messi, Suarez en Virgil van Dijk binnen te halen. Met scouts haal ik meestal de mindere spelers binnen.
Die tweede selectie staat dat gelijk aan de substrategie op de andere tab, defensive formation? Want daar staat nu nog mijn oude manager. Of mis ik ergens nog een menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:21:
[...]

Die tweede selectie staat dat gelijk aan de substrategie op de andere tab, defensive formation? Want daar staat nu nog mijn oude manager. Of mis ik ergens nog een menu?
Die tweede selectie heb ik gemaakt via Clubhuis en dan met het vierkantje wanneer je op Ploegmanagement staat (bij PS4). Hier kun je meerdere 'ploeglijsten' maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

sdk1985 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:48:
@Verwijderd
Thanks. Is dat what's on niet boven mijn niveau?

edit: Er zijn 3 managers met een management skill van 300 voor 8000GP. Heb er 1tje gekocht, waren allemaal met 4-2-3-1 setup...
Wisten jullie dat je in de tactieken van je team, bij je manager de vaardigheid kan optrainen? Zo maak je gebruik van je huidige trainer, maar dan verhoog je de cap van 250 naar 5-6-700 als je zou willen.
Mijn Aramburu trainer heeft nu een cap van 550.

Kleine tip, voor een hogere cap heb je dus niet perse een andere trainer nodig ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engeltje83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:55:
[...]

Wisten jullie dat je in de tactieken van je team, bij je manager de vaardigheid kan optrainen?
Nee, dat wist ik niet. Bedankt voor de toevoeging. Ik zal daar binnenkort eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Wel dat je een andere trainer als assistent in kan vullen? Dan maak je gebruik van het contract en vaardigheid van je hoofdtrainer, maar met de tactiek van de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Engeltje83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:47:
Wel dat je een andere trainer als assistent in kan vullen? Dan maak je gebruik van het contract en vaardigheid van je hoofdtrainer, maar met de tactiek van de ander ;)
Met wel als nadeel dat je iedere wedstrijd moet switchen naar een andere preset tactic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die optie kende ik inderdaad al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Engeltje83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:55:
[...]

Wisten jullie dat je in de tactieken van je team, bij je manager de vaardigheid kan optrainen? Zo maak je gebruik van je huidige trainer, maar dan verhoog je de cap van 250 naar 5-6-700 als je zou willen.
Mijn Aramburu trainer heeft nu een cap van 550.

Kleine tip, voor een hogere cap heb je dus niet perse een andere trainer nodig ;)
Dan moet je echt wel zo'n management boost hebben. Krijg je die niet alleen wanneer je nieuwe managers koopt?
Ik kon van Amburu alleen de 4-3-3 verdediging kiezen, helaas zat de aanval er niet tussen.

Heb nu een Braziliaanse 4-3-3 trainer aangeschaft.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 24-04-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heb ik het trainen van de managementvaardigheden eens toegepast. Het leverde mij +10 kostencap op per ingezette vaardigheidstraining. Omdat ik er 11 tot mijn beschikking had, is de kostencap nu met 110 opgehoogd. Dat biedt aanzienlijk meer mogelijkheden. Bedankt voor de aanvulling @Engeltje83.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

sdk1985 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:37:
[...]

Dan moet je echt wel zo'n management boost hebben. Krijg je die niet alleen wanneer je nieuwe managers koopt?

[...]

Ik kon van Amburu alleen de 4-3-3 verdediging kiezen, helaas zat de aanval er niet tussen.

Heb nu een Braziliaanse 4-3-3 trainer aangeschaft.
Die krijg je inderdaad niet alleen als je nieuwe managers aanschaft, die krijg je ook door spelers aan te schaffen via scouts, de wekelijkse specialscouts te gebruiken, echter kan de bonus varieren van het herstellen van uithoudingsvermogen tot het verhogen van de management vaardigheden.

Hoe bedoel je dat je alleen de 4-3-3 verdediging kon kiezen? Elke trainer heeft standaard 3 tactieken, hoofd aanvallend, sub verdedigend en sub aanvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:38:
Gisteravond heb ik het trainen van de managementvaardigheden eens toegepast. Het leverde mij +10 kostencap op per ingezette vaardigheidstraining. Omdat ik er 11 tot mijn beschikking had, is de kostencap nu met 110 opgehoogd. Dat biedt aanzienlijk meer mogelijkheden. Bedankt voor de aanvulling @Engeltje83.
Graag gedaan :)
Exocet schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:49:
[...]

Met wel als nadeel dat je iedere wedstrijd moet switchen naar een andere preset tactic.
Dat is met 2 klikken gedaan toch? Zoveel moeite is dat niet :) Je kunt alles 1x van tevoren bij tactiek instellen zodat je dat voordat elke wedstrijd begint niet allemaal nog een keer zit aan te passen.

[ Voor 32% gewijzigd door Engeltje83 op 26-04-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Engeltje83 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:34:
[...]

Die krijg je inderdaad niet alleen als je nieuwe managers aanschaft, die krijg je ook door spelers aan te schaffen via scouts, de wekelijkse specialscouts te gebruiken, echter kan de bonus varieren van het herstellen van uithoudingsvermogen tot het verhogen van de management vaardigheden.

Hoe bedoel je dat je alleen de 4-3-3 verdediging kon kiezen? Elke trainer heeft standaard 3 tactieken, hoofd aanvallend, sub verdedigend en sub aanvallend.
Ik bedoel dat ik bij de hoofdtrainer, die 4-3-2-1 speelt, als assistent de 4-3-3 standaard trainer heb gezet. De aanvallende 4-3-3 taktiek komt dan echter niet tevoorschijn, hij neemt alleen een defensieve 4-3-3 voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Is er trouwens een overzicht te vinden hoe de rankings in myclub werken bij winst/verlies?
Ik vind het opmerkelijk dat ik als level 300 van een level 800+ verlies, ik toch 4 punten in mindering krijg en de tegenstander een aantal punten in de plus.
Lijkt me toch eerlijker dat dit niet zo zwaar weegt bij zo'n groot verschil in ranking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

sdk1985 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:36:
[...]

Ik bedoel dat ik bij de hoofdtrainer, die 4-3-2-1 speelt, als assistent de 4-3-3 standaard trainer heb gezet. De aanvallende 4-3-3 taktiek komt dan echter niet tevoorschijn, hij neemt alleen een defensieve 4-3-3 voor zijn rekening.
Dat klopt, tenzij je hem ook inzet als assistent voor de aanvallende 4-3-3 opstelling, dan kun je de aanvallende en de verdedigende gebruiken.
Exocet schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:51:
Is er trouwens een overzicht te vinden hoe de rankings in myclub werken bij winst/verlies?
Ik vind het opmerkelijk dat ik als level 300 van een level 800+ verlies, ik toch 4 punten in mindering krijg en de tegenstander een aantal punten in de plus.
Lijkt me toch eerlijker dat dit niet zo zwaar weegt bij zo'n groot verschil in ranking.
Het is altijd zo dat als je verliest, je punten in mindering krijgt, en als je wint, je punten erbij krijgt. Hoe groter het verschil in niveau, hoe minder punten je wint of verliest. In jouw geval, als je had gewonnen, had je zo'n 15 punten vooruit gegaan, omdat je dan tegen een relatief veel betere speler hebt gewonnen, dan werkt de puntenverdeling dus andersom.

Als je gelijk speelt, en een speler van jou is man of the match, win je ook punten.
Hoe de verdeling verder opgebouwd word, geen idee...

[ Voor 49% gewijzigd door Engeltje83 op 29-04-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Wil ook weer offline wat gaan spelen. Ben nog op zoek naar een goede patch (juiste namen, Champions League enz). Iemand nog een advies?
Zie VirtuaRED Patch 3.0 en die ziet er wel interessant uit, maar 40 downloadlinks over evenveel websites waar je de spam moet wegklikken vind ik niet zo fijn. Mocht iemand een complete torrent hebben van deze of een andere goede (actuele) patch graag :)
(Op PC trouwens)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Vervelend van de PC patches is dat ze kapot gaan bij het beschikbaar komen van een nieuwe datapack, je moet dan weer wachten op een update van de patch om verder te kunnen spelen. Bij VirtuaRed duurde dat weken dus ben ik over gegaan op de PTE Patch, die wat sneller waren met updates.

Ik doe mogelijk wat verkeerd maar aangezien de datapacks automatisch worden geinstalleerd door Steam kan je dit issue niet makkelijk voorkomen, behalve Steam offline halen voor je PES start. Niet ideaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

teupje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:46:
Wil ook weer offline wat gaan spelen. Ben nog op zoek naar een goede patch (juiste namen, Champions League enz). Iemand nog een advies?
Zie VirtuaRED Patch 3.0 en die ziet er wel interessant uit, maar 40 downloadlinks over evenveel websites waar je de spam moet wegklikken vind ik niet zo fijn. Mocht iemand een complete torrent hebben van deze of een andere goede (actuele) patch graag :)
(Op PC trouwens)
Ik zou opzoek gaan naar de optionfile van PESuniverse. Deze zijn het meest compleet.
Kheb hem zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Er zitten toch aardig wat rariteiten in dit spel:

- Koppen vanuit corners is bijna niet mogelijk. Ik scoor in ieder geval amper via corners.
- Scoren met een halve omhaal resulteert altijd in een bal die hoog over gaat. Ik speel met een collega in de pauze vaak PES 2019 en we hebben al een weddenschap dat degene die zo scoort een kratje bier lapt :')

Verder nog steeds vermakelijk, ik speel thuis op Professional een league met Liverpool en dat is soms lekker pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:15:

- Koppen vanuit corners is bijna niet mogelijk. Ik scoor in ieder geval amper via corners.
- Scoren met een halve omhaal resulteert altijd in een bal die hoog over gaat. Ik speel met een collega in de pauze vaak PES 2019 en we hebben al een weddenschap dat degene die zo scoort een kratje bier lapt :')

Verder nog steeds vermakelijk, ik speel thuis op Professional een league met Liverpool en dat is soms lekker pittig.
Ben het helemaal met je eens, maar denk ook dat IK ook iets fout doe. Online krijg ik namelijk heel vaak kopdoelpunten tegen (meestal van Ronaldo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik score een enkele keer toch wel uit corners, niet zo heel vaak maar net genoeg om het realistisch te laten voelen.

Liever ook wat te weinig dan de voorzetten in PES2018 die de helft van de tijd resulteerden in een kopgoal. Ik ben gestopt met 2018 om die reden, het was gewoon een exploit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu en dan scoor ik met een kopbal vanuit een corner. Mijn kopballen resulteren meestal in een gemakkelijke vangbal voor de keeper. Veel vaker scoor ik bij corners via een scrimmage voor het doel van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Partypooper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:35:
Op de PS4 kost PES 2019 een tientje voor de standaard editie! Leuke prijs, heb hem daarom gisteren ook direct aangeschaft en de option file van Pesuniverse erin gezet.

Vanavond maar eens even wat potjes spelen. Gisteren geen tijd meer voor gehad omdat Real - Barca aan de gang was.
dus je kan ook een ps4 option file downloaden op pesuniverse? ik kon het nergens vinden, ook niet in de FAQ. ik twijfelde daarom om member te worden.

Zit de champions league en uefa league met logo’s erin?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 14-05-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Engeltje83 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Ik zou opzoek gaan naar de optionfile van PESuniverse. Deze zijn het meest compleet.
Ok, ziet er goed uit, wel betaald zie ik? Al is een tientje in een jaar niet heel veel het is dus volgens jou wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

teupje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Ok, ziet er goed uit, wel betaald zie ik? Al is een tientje in een jaar niet heel veel het is dus volgens jou wel de moeite waard?
Een tientje per jaar inderdaad, zij brengen die update uit, en komen ook daar weer geregeld met updates, volgens mij zitten ze nu op Versie 5.
Ik vind het wel de moeite waard, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Engeltje83 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:48:
[...]

pesuniverse werkt gewoon op de ps4 toch? voor 5 euro per jaar krijg je de option file ook zie ik? 10 euro is voor goldmember ship. hebben ze de champions league en uefa league ook gemaakt in de option file?

[ Voor 106% gewijzigd door Farabi op 14-05-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:15:
[...]

pesuniverse werkt gewoon op de ps4 toch? voor 5 euro per jaar krijg je de option file ook zie ik? 10 euro is voor goldmember ship. hebben ze de champions league en uefa league ook gemaakt in de option file?
Ja klopt,voor PS4 en PC. 5 euro heb je ook de files die je nodig hebt volgens mij. Ze zitten in die option file volgens mij maar zal niet zo gelikt eruit zien als toen ze de licentie hadden. Kan er alleen weinig van vinden qua video's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
teupje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Ja klopt,voor PS4 en PC. 5 euro heb je ook de files die je nodig hebt volgens mij. Ze zitten in die option file volgens mij maar zal niet zo gelikt eruit zien als toen ze de licentie hadden. Kan er alleen weinig van vinden qua video's enz.
mooi, heb jij deze option file? zit de champions league en uefa league erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
[...]

mooi, heb jij deze option file? zit de champions league en uefa league erin?
Nee ik heb em nog niet. Speel zelf nog 2018 met PTE Patch en die bevalt ook nog steeds wel goed. Als ik PES 2019 aanschaf dan denk ik wel dat ik PES Universe ga gebruiken ivm snelheid van patchen en het gebruiksgemak.

In dit filmpje zie je wel wat voorbij komen:
YouTube: [TTB] PES 2019 - PES Universe Option File First Look! - Teams, Leag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Ja hij werkt ook op de PS4, daar gebruik ik hem.
Wat betreft die Europese competities, dat zal ik thuis even moeten controleren, maar ik dacht dat ze die ook aangemaakt hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, in My Club moet je daadwerkelijk regelmatig spelen om niet te degraderen. Ik heb volgens mij anderhalf tot twee weken geen PES gespeeld en ik kreeg de melding bij My Club dat ik was gedegradeerd naar klasse 12 wegens inactiviteit. Beetje jammer... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat ziet dit spel er grafisch dik uit, de HDR is prachtig verwerkt. Fifa 19 heeft echt een poep-hdr vergeleken met dit spel.
Engeltje83 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Ja hij werkt ook op de PS4, daar gebruik ik hem.
Wat betreft die Europese competities, dat zal ik thuis even moeten controleren, maar ik dacht dat ze die ook aangemaakt hebben inderdaad.
kan iemand mij helpen met de install van pesuniverse V5? want de tutorial filmpje en de uitleg op de downloadpage wijken van elkaar af. als ik het bestand download krijg ik stuk of 40 mappen. moet ik deze allemaal importeren of een gedeelte? er zit geen WEPES bestand in het rar bestand.

tijdens het importeren van de teams krijg ik een foutmelding. ik doe iets verkeerd. overigens lijkt het verder correct te werken, maar ik vind die foutmeldingen storend.

[ Voor 114% gewijzigd door Farabi op 17-05-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden? Er is echt zat te vinden over hoe je dit moet doen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:43:
Wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden? Er is echt zat te vinden over hoe je dit moet doen.
ik heb het tutorial filmpje gevolgd, en zo geinstalleerd. alles lijkt verder goed te werken, maar ik snap niet waar die foutmeldingen vandaan komen.

in het filmpje zit een wepes bestand in de rarfile, maar bij V5 zitten bijna 40 losse mappen. ik heb handmatig een wepes map aangemaakt en al die bestanden hiernaar toe gesleept en alles geimporteerd in pes2019. ik krijg de foutmelding alleen tijdens het importeren van de teams. de rest gaat goed.

als iemand mij kort uitlegt hoe hij het heeft gedaan, kom ik er snel uit. ik ben al jaren bekend met de option file's. (pc/ps4)

het filmpje is gewoon 8 maanden oud en gedateerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 17-05-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:40:
[...]

dus je kan ook een ps4 option file downloaden op pesuniverse? ik kon het nergens vinden, ook niet in de FAQ. ik twijfelde daarom om member te worden.

Zit de champions league en uefa league met logo’s erin?
ja zit er zeker in, Pesuniverse is een prima patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie

Ik scoor toch behoorlijk veel uit corners op de offline modus. Ik kies altijd voor dash waarop de spelers in komen sprinten.
Als je dan de bal net voorbij de erste paal legt komt er eigenlijk altijd wel iemand inlopen die hem binnen kan schieten of koppen. Dit werkt bij sterke en snelle spitsen goed, met Lukaku is het een echt wapen. Gelukkig is het lang niet elke keer prijs, maar toch lekker als een wedstrijd op slot zit en er valt er wel een binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:37:
[...]

ja zit er zeker in, Pesuniverse is een prima patch
mooi, misschien kun je me helpen met de installatie :9 (zie mijn berichten boven)

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 17-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:40:
[...]

mooi, misschien kun je me helpen met de installatie :9 (zie mijn berichten boven)
ik heb de V5 nog niet geinstalleerd, de vorige versies waren eigenlijk vrij simpel. zet de patch op USB, wel een WEPES folder aanmaken en vervolgens download je alles via het edit menu.
ik ga even kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
https://www.pesuniverse.c...d-vip-hub-option-file-v5/

hier staat vrij duidelijke tutorial, hopelijk kom je er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
stap 3 en 4 is mij niet duidelijk. laat even weten hoe jij het hebt gedaan en of je foutmeldingen hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:47:
[...]

stap 3 en 4 is mij niet duidelijk. laat even weten hoe jij het hebt gedaan en of je foutmeldingen hebt gekregen.
je moet iig eerst alles deleten, anders kom je ruimte tekort.

YouTube: PES UNIVERSE V5 l OPTION FILE PES 2019 l TUTORIAL l PS4 Y PC

kun je hier wat mee? beter kan ik het niet uitleggen namelijk:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:53:
[...]

je moet iig eerst alles deleten, anders kom je ruimte tekort.

YouTube: PES UNIVERSE V5 l OPTION FILE PES 2019 l TUTORIAL l PS4 Y PC

kun je hier wat mee? beter kan ik het niet uitleggen namelijk:-(
heb ik gedaan. in dit filmpje sleept die gast maar een paar bestanden naar de WEPES map, ik heb gewoon alle mappen erin gesleept. gaat het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
ja, er zit verschil in de leagues. Sommige competities staan namelijk standaard in PES zoals de eredivisie en sommige zijn compleet door Pesuniverse aangemaakt zoals de bundesliga. dat vereist een andere vorm van installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:00:
ja, er zit verschil in de leagues. Sommige competities staan namelijk standaard in PES zoals de eredivisie en sommige zijn compleet door Pesuniverse aangemaakt zoals de bundesliga. dat vereist een andere vorm van installeren
dat dacht ik al. dus ik moet alleen de bestanden selecteren wat op de downloadpage van pesuniverse staat. vanavond maar eens proberen. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:01:
[...]

ik heb het tutorial filmpje gevolgd, en zo geinstalleerd. alles lijkt verder goed te werken, maar ik snap niet waar die foutmeldingen vandaan komen.

in het filmpje zit een wepes bestand in de rarfile, maar bij V5 zitten bijna 40 losse mappen. ik heb handmatig een wepes map aangemaakt en al die bestanden hiernaar toe gesleept en alles geimporteerd in pes2019. ik krijg de foutmelding alleen tijdens het importeren van de teams. de rest gaat goed.

als iemand mij kort uitlegt hoe hij het heeft gedaan, kom ik er snel uit. ik ben al jaren bekend met de option file's. (pc/ps4)

het filmpje is gewoon 8 maanden oud en gedateerd.
Begin dan eens met specifiek te zeggen wat je doet, welke stappen je neemt en vooral welke foutmelding je precies krijgt. Met alleen "een foutmelding" kan niemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Begin dan eens met specifiek te zeggen wat je doet, welke stappen je neemt en vooral welke foutmelding je precies krijgt. Met alleen "een foutmelding" kan niemand wat.
1. ik download het bestand op pesuniverse
2. ik maak handmatig een bestand aan (WEPES) op mijn fat32 usb stick
3. ik zet ALLE bestanden van V5 in de map WEPES
4. ik draai eerst live update op mijn schone pes2019 installatie
5. ik importeer alle teams, alles lijkt goed te gaan. waarna ik een foutmelding krijg van de club cagliari.
6. ik maak pes2019 weer schoon en voer dezelfde stappen uit, daarna krijg ik een foutmelding over iets wat niet kan vervangen kan worden door officiele licenties enz.

wat de foutmeldingen precies waren weet ik niet meer.

maar ik begrijp dat ik alleen deze bestanden naar WEPES moet slepen:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgk5fiokektj0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4ji257t58wpr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:19:
[...]

1. ik download het bestand op pesuniverse
2. ik maak handmatig een bestand aan (WEPES) op mijn fat32 usb stick
3. ik zet ALLE bestanden van V5 in de map WEPES
4. ik draai eerst live update op mijn schone pes2019 installatie
5. ik importeer alle teams, alles lijkt goed te gaan. waarna ik een foutmelding krijg van de club cagliari.
6. ik maak pes2019 weer schoon en voer dezelfde stappen uit, daarna krijg ik een foutmelding over iets wat niet kan vervangen kan worden door officiele licenties enz.

wat de foutmeldingen precies waren weet ik niet meer.

maar ik begrijp dat ik alleen deze bestanden naar WEPES moet slepen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
2. Je bedoelt een map/folder
5. Probeer dit eens in kleinere brokken. Kies dus eerst alleen de premier league teams. Ga dan uit het edit menu en sla je edit file op. Ga daarna door met een andere competitie en blijf dit zo doen.
6. Dit heeft te maken met dat je niet alles goed hebt schoongemaakt. Je moet alle support data en je edit file weggooien. Zie Step 1 in die tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:29:
[...]

5. Probeer dit eens in kleinere brokken. Kies dus eerst alleen de premier league teams. Ga dan uit het edit menu en sla je edit file op. Ga daarna door met een andere competitie en blijf dit zo doen.
6. Dit heeft te maken met dat je niet alles goed hebt schoongemaakt. Je moet alle support data en je edit file weggooien. Zie Step 1 in die tutorial.
ik heb zelfs heel pes verwijderd en opnieuw geinstalleerd, daarmee heeft het niet te maken. ik wil alleen zeker weten of ik alle mappen moet selecteren of alleen het gedeelte op de foto's hierboven? volgens mij gaat het daar fout.

heb jij V5 op de ps4? hoe heb jij het gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 17-05-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:29:
[...]

heb jij V5 al geinstalleerd? is het de moeite tov v4? aangezien het al weer mei is en het nog maar 4 maanden is tot pes 2020 uitkomt;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Je moet gewoon die tutorial volgen. In dat oude filmpje staat perfect uitgelegd hoe je die teams moet importeren. Er is alleen een verschil tussen teams waarbij je alleen de team data moet importeren (kits, teamnaam, logo's) en teams waarbij je ALLES incl. spelersnamen en speleruiterlijkheden moet importeren. Als je die door elkaar haalt, gaat het fout. Je moet dus gewoon precies doen wat daar staat. Ik krijg het vermoeden dat je dat namelijk niet doet.
roeleboelie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:33:
[...]

heb jij V5 al geinstalleerd? is het de moeite tov v4? aangezien het al weer mei is en het nog maar 4 maanden is tot pes 2020 uitkomt;-)
Nee zit nog op V4. Ik kan niet echt uitmaken voor jou of het de moeite is :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sluuz op 17-05-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:34:
Je moet gewoon die tutorial volgen. In dat oude filmpje staat perfect uitgelegd hoe je die teams moet importeren. Er is alleen een verschil tussen teams waarbij je alleen de team data moet importeren (kits, teamnaam, logo's) en teams waarbij je ALLES incl. spelersnamen en speleruiterlijkheden moet importeren. Als je die door elkaar haalt, gaat het fout. Je moet dus gewoon precies doen wat daar staat. Ik krijg het vermoeden dat je dat namelijk niet doet.

[...]

Nee zit nog op V4. Ik kan niet echt uitmaken voor jou of het de moeite is :)
Dat filmpje klopt niet meer, kom je wel achter als je V5 hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Dat filmpje klopt niet meer, kom je wel achter als je V5 hebt gedownload.
Dat filmpje legt prima uit hoe je moet importeren in PES zelf. Heeft niks met de versie van OF te maken.

Het enige verschil is dat in de oudere option files alles al in een WEPES folder zat. Nu moet je die zelf aanmaken op je USB stick en dan alle inhoud van de option file in die folder knallen. Daarna is het PRECIES hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Sluuz op 17-05-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Dat filmpje legt prima uit hoe je moet importeren in PES zelf. Heeft niks met de versie van OF te maken.

Het enige verschil is dat in de oudere option files alles al in een WEPES folder zat. Nu moet je die zelf aanmaken op je USB stick en dan alle inhoud van de option file in die folder knallen. Daarna is het PRECIES hetzelfde.
Precies wat ik doe dus. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Precies wat ik doe dus. Maar goed.
Je geeft nog steeds te weinig info. Als je op je PS4 die bestanden kan zien en kan aanvinken om te exporteren, gaat het eerste deel (het downloaden en op je stick zetten) in ieder geval goed. Daar hoef je dus niet meer naar te kijken.

Volg nu de stappen zoals daar online beschreven. In het filmpje doen ze ook competitie voor competitie, dus probeer dat ook eens. Dat heb je nu niet geprobeerd want daarvoor zit er te weinig tijd tussen je berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Je geeft nog steeds te weinig info. Als je op je PS4 die bestanden kan zien en kan aanvinken om te exporteren, gaat het eerste deel (het downloaden en op je stick zetten) in ieder geval goed. Daar hoef je dus niet meer naar te kijken.

Volg nu de stappen zoals daar online beschreven. In het filmpje doen ze ook competitie voor competitie, dus probeer dat ook eens. Dat heb je nu niet geprobeerd want daarvoor zit er te weinig tijd tussen je berichten.
Wat bedoel je telkens met te weinig info? Hoeveel info wil je nog hebben? Ik kan pas vanavond aan de slag zoals ik al eerder aangaf boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Bij mij op de PC werkt het goed, heb een abbo afgesloten voor een jaar en ben Gold member.

Heb alleen het probleem dat ik slechte performance heb met PES 2019 en 144hz scherm op 2560x1440 resolutie. Blijf stuttering houden en krijg het niet gefixed met alle opties die ik geprobeerd heb van het internet.
Iemand idee?
Processor: Intel® Core™ i7-5820K 3,3 GHz

Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4-2400

AMD Radeon RX480

Benq Zowie XL (27'')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Wat bedoel je telkens met te weinig info? Hoeveel info wil je nog hebben? Ik kan pas vanavond aan de slag zoals ik al eerder aangaf boven.
Bij jou gaat het ergens fout. Je wil dat je geholpen wordt, want de tutorial en het filmpje brengen je blijkbaar niet verder. Dan is het handig als je alle stappen die neemt ook even toelicht zodat we kunnen kijken waar het precies verkeerd gaat. Dus even aangeven wat je per import scherm precies doet en aanvinkt.
Het staat goed op je USB. Ik vermoed dat het misgaat bij het importeren van de teams waarbij je teveel in 1 keer probeert te importeren (de Cagliari error). Of dat je in het tweede import scherm, waar je aangeeft of ook de spelers moeten worden overschreven, de verkeerde keuze maakt (de error van de licenties).

Zoals in het stappenplan op de Pesuniverse site staat, moet je sowieso alle teams in 2 keer importeren. Een keer voor de teams waarvan de spelers al kloppen, een keer voor de teams waarbij alles nieuw is.
Je zal ook eerst de competities enzo moeten importeren voordat je de teams gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Sluuz top, ga ik vanavond doen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik moet toegeven dat de installatie van v5 op de PS4 ook hier niet helemaal vlekkeloos ging de eerste keer.

Zo zit er in de rar file van v5 de Brazilian League (teams die beginnen met BRA_), maar in de instructies hebben ze het daar helemaal niet over (misschien vergeten?).
Ook zitten er bij '26. USL Other American Teams. 1024 (Apply Data)' kits van 1024 en 2048 in, ik had zelf de 2048 verwijderd.

Ik las ergens (kan het niet meer terug vinden), dat de gehele option file op de PS4 niet gaat passen, dat je dus niet alle teams/league's kan installeren. En daarin een keuze moet maken welke onbelangrijk voor je zijn en die verwijderen/niet importeren.
Ik weet zelf niet meer exact welke ik achterwege had gelaten (o.a. de Thai League dacht ik), maar na het verwijderen van die dubbele kits en een aantal league's ging het importeren volgens de instructie foutloos.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mortael schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:13:
Ik moet toegeven dat de installatie van v5 op de PS4 ook hier niet helemaal vlekkeloos ging de eerste keer.

Zo zit er in de rar file van v5 de Brazilian League (teams die beginnen met BRA_), maar in de instructies hebben ze het daar helemaal niet over (misschien vergeten?).
Ook zitten er bij '26. USL Other American Teams. 1024 (Apply Data)' kits van 1024 en 2048 in, ik had zelf de 2048 verwijderd.

Ik las ergens (kan het niet meer terug vinden), dat de gehele option file op de PS4 niet gaat passen, dat je dus niet alle teams/league's kan installeren. En daarin een keuze moet maken welke onbelangrijk voor je zijn en die verwijderen/niet importeren.
Ik weet zelf niet meer exact welke ik achterwege had gelaten (o.a. de Thai League dacht ik), maar na het verwijderen van die dubbele kits en een aantal league's ging het importeren volgens de instructie foutloos.
aan de andere kant wil ik het laten voor wat het is. in principe heb ik alle goede kits/namen en logo's, maar wil weten waar die smerige fout zit :9

welke heb je allemaal geselecteerd? die mappen hebben wazige benamingen, ik weet niet wat ik nu wel moet hebben en wat niet. de officiele landen hoef je niet te selecteren lijkt mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 17-05-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Vond de beschrijving die op de website staan ook niet heel duidelijk. De meeste zijn gebasseerd op oudere OF's en komen niet overeen met wat je krijgt. Het blijft toch een soort van gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Hamazaki schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:17:
[...]
welke heb je allemaal geselecteerd? die mappen hebben wazige benamingen, ik weet niet wat ik nu wel moet hebben en wat niet. de officiele landen hoef je niet te selecteren lijkt mij?
Ik weet dus niet exact meer welke ik wel en niet had (kan het ook niet meer nakijken, usbstick is alweer ergens anders voor gebruikt).
Als je in de mappen zelf kijkt zie je de bestanden zoals ze ook in de handleiding terug komen.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mortael schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Ik weet dus niet exact meer welke ik wel en niet had (kan het ook niet meer nakijken, usbstick is alweer ergens anders voor gebruikt).
Als je in de mappen zelf kijkt zie je de bestanden zoals ze ook in de handleiding terug komen.
heb het spel al verkocht puur door deze onzin. ik blijf wel lekker bij fifa, minder hoofdpijn zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Hamazaki schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:28:
[...]

heb het spel al verkocht puur door deze onzin. ik blijf wel lekker bij fifa, minder hoofdpijn zo.
da's erg jammer..vooral voor jezelf.... had OF versie 3 geinstalleerd en je had ook alles gehad, maar goed.

iets anders: al wat bekend over pes 2020?
Ik hoorde geruchten over het niet verlengen van Barcelona en wellicht ook Liverpool als partner.... barca interesseert me niet, maar spelen op Anfield is wel heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
[...]

da's erg jammer..vooral voor jezelf.... had OF versie 3 geinstalleerd en je had ook alles gehad, maar goed.

iets anders: al wat bekend over pes 2020?
Ik hoorde geruchten over het niet verlengen van Barcelona en wellicht ook Liverpool als partner.... barca interesseert me niet, maar spelen op Anfield is wel heel gaaf.
Het is eigenlijk niet alleen de OF. Ik heb sinds de ps2 generatie geen goede pes meer gespeeld eerlijk gezegd. Buiten de graphics en hdr is fifa19 vermakelijker in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Hamazaki schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:27:
[...]

Het is eigenlijk niet alleen de OF. Ik heb sinds de ps2 generatie geen goede pes meer gespeeld eerlijk gezegd. Buiten de graphics en hdr is fifa19 vermakelijker in mijn ogen.
ieder zijn ding, ik ben heel blij met deze pes, ik speel offline en blijf me verbazen over de verschillende manieren van scoren in dit spel. Tactieken die bij het ene team supergoed werken helpen een ander team niet verder waardoor je altijd moet puzzelen. de gameplay vond ik altijd al beter dan fifa, maar grafisch is er ook een inhaalslag gemaakt.
Alleen online lijkt me fifa beter, maar ik speel nauwelijks online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
roeleboelie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:24:
[...]

ieder zijn ding, ik ben heel blij met deze pes, ik speel offline en blijf me verbazen over de verschillende manieren van scoren in dit spel. Tactieken die bij het ene team supergoed werken helpen een ander team niet verder waardoor je altijd moet puzzelen. de gameplay vond ik altijd al beter dan fifa, maar grafisch is er ook een inhaalslag gemaakt.
Alleen online lijkt me fifa beter, maar ik speel nauwelijks online.
ik merk dat fifa19 bij ook niet kan bekoren. op een gegeven moment voelt het te 'scripted' aan, dit kan je goed merken als je vanaf pes komt. ik denk dat ik even een pauze moet nemen met voetbalspellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Nu wachten op de preview. Volgens mij was het speelbaar op de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Framoes schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:14:
Nu wachten op de preview. Volgens mij was het speelbaar op de E3.
Ik vrees met grote vrezen, vandaag weer een grote server outage die al ruim 10 uur duurt, typisch Aziatisch “we deeply apologize for the inconvenience” bla bla.

Dat wordt nog leuk als die zelfde servers pes2020 gaan draaien :+

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
1nsane schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Ik vrees met grote vrezen, vandaag weer een grote server outage die al ruim 10 uur duurt, typisch Aziatisch “we deeply apologize for the inconvenience” bla bla.

Dat wordt nog leuk als die zelfde servers pes2020 gaan draaien :+
Maar straks wel 10.000 gp cadeau _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Morgen is pes 2019 gratis te downlooien voor ps plus gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

jzoin2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:43:
Morgen is pes 2019 gratis te downlooien voor ps plus gebruikers
Die is er alweer af en vervangen door een ander spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Voor PES 2020 is nu al een nieuw Partnership met Man united aangekondigd! :D En waarschijnlijk volgt sowieso Bayern Munchen (Dit is gelekt op de site van Bayern, en vervolgens weer weggehaald..), en Juventus. Wanneer komt er eigenlijk een PES 2020 topic? De demo is al over 27 dagen dus we gaan wel al richting de nieuwe game toe nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
vaagjunior schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 01:21:
Voor PES 2020 is nu al een nieuw Partnership met Man united aangekondigd! :D En waarschijnlijk volgt sowieso Bayern Munchen (Dit is gelekt op de site van Bayern, en vervolgens weer weggehaald..), en Juventus. Wanneer komt er eigenlijk een PES 2020 topic? De demo is al over 27 dagen dus we gaan wel al richting de nieuwe game toe nu!
begint alweer te kriebelen he??
ofschoon ik me nog steeds prima vermaak met pes 2019 en ik er van ga balen dat de samenwerking met Liverpool beeindigd is. Maar de periode richting release levert altijd spanning op:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:05
Stap dit jaar over naar FIFA, jarenlang aan de PES gezeten, maar vooral de online gameplay blijft ver achter dan bij FIFA. Dus maar een jaartje switchen en kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
roeleboelie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:40:
[...]

begint alweer te kriebelen he??
ofschoon ik me nog steeds prima vermaak met pes 2019 en ik er van ga balen dat de samenwerking met Liverpool beeindigd is. Maar de periode richting release levert altijd spanning op:-)
Zeker! En ergens is dat inderdaad jammer, maar Man United ziet er ook heel vet uit! En met de geruchten van Bayern Munchen en Juventus.. En wie weet welke clubs nog meer, wordt het weer een leuk jaar! Vooral na het zien van de 1e gameplay video's begint het weer te kriebelen..
Sleeon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:39:
Stap dit jaar over naar FIFA, jarenlang aan de PES gezeten, maar vooral de online gameplay blijft ver achter dan bij FIFA. Dus maar een jaartje switchen en kijken of het wat is.
Jammer :( Ik vind de online ervaring prima (alleen duurt het zoeken wat langer, wat logischer is want FIFA is nou eenmaal populairder), Hopelijk krijg je waar voor je geld bij FIFA 20.. Maar ik heb eerlijk gezegd een hard hoofd in die game de laatste jaren, maar ieder jaar geef ik de demo wel gewoon een eerlijke kans.

[ Voor 33% gewijzigd door vaagjunior op 05-07-2019 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 11:44
Is er een OF beschikbaar waar de Keuken Kampioen Divisie in zit eigenlijk? Mijn laatste PES is PES 6 dus ben er een tijdje uit.

Kunnen er in OF oneindig veel competities zitten of zijn ze gebonden aan een aantal?

@Sleeon Ik speel mijn hele leven FIFA en ben juist van plan om de switch naar PES te maken.. FIFA 18 en FIFA 19 zijn de allerslechtste FIFA's die ik ooit gespeeld heb. Wat een verschrikkelijke slechte games.. Vooral Ultimate Team is zoo gescripted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
MisterMarcFR schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:55:
Is er een OF beschikbaar waar de Keuken Kampioen Divisie in zit eigenlijk? Mijn laatste PES is PES 6 dus ben er een tijdje uit.

Kunnen er in OF oneindig veel competities zitten of zijn ze gebonden aan een aantal?

@Sleeon Ik speel mijn hele leven FIFA en ben juist van plan om de switch naar PES te maken.. FIFA 18 en FIFA 19 zijn de allerslechtste FIFA's die ik ooit gespeeld heb. Wat een verschrikkelijke slechte games.. Vooral Ultimate Team is zoo gescripted.
Er waren plannen voor een KK divisie, maar geen idee of dat echt is gereleased.
Er kunnen geen oneindig aantal divisies zijn. Het is afhankelijk van hoeveel "neppe" of ongelicenseerde divisies Konami erin stopt. Die divisies kan je wijzigen, de rest niet en je kan geen divisies toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Sleeon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:39:
Ik zit nu op dit forum te kijken omdat ik juist wil switchen naar PES 2020. Ben het zo beu dat scripted game play van Fifa en ook omdat ik de career modes leuk vind n nooit veranderd op Fifa wil ik naar PES. zag vooral de aanpassingen in tactiek en vele opties daarop veel beter is dan Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Gister avond toch maar PES 19 gekocht voor een prikkie. En ja hoor, wat blijft het een fantastisch spel. Even met Duitsland tegen Chili gespeeld in Camp Nou, daar is geen FIFA potje ooit bij in de buurt gekomen. Kwa voetbal en realisme totaal niet.

Hoe zit het nu met de mods? Sweet FX, kits, logo's etc?
Heb gezocht op PES-Patch, maar van die site wordt ik helemaal kneiter.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste