Die had ik al gezien en dan houdt het wel een beetje op, vandaar dat ik ook zei vrij weinig reviews van Nederlandse bodem. Het lijkt alsof de rest het niet waard vind om een review te plaatsenVerwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:54:
[...]
https://www.psx-sense.nl/...ro-evolution-soccer-2019/
https://gamer.nl/artikele...et-eigenlijk-niks-nieuws/
Twee reviews van Nederlandse bodem.
De Nederlandse pers heeft PES 2019 pas erg laat gekregen, zelfs nadat de eerste reviews uit andere landen binnen waren. Dan verschijnt deze week met Spider-Man natuurlijk nog een grotere game, waardoor het niet zo gek is dat PES niet de prio heeft op de redacties.Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:24:
[...]
Wel vreemd dat er zeer weinig Nederlandse reviews zijn, IGN, XGN etc allemaal nog niet. Ook tweakers heeft (nog) geen review geplaatst.
uhm...
Toch vreemd dat het allemaal niet gebeurt op Top Player. Het is vanaf Superstar dat de AI fratsen uithaalt. Daarom denk ik dat het bewust is.Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:42:
@Framoes Waren zulke dingen maar bewust, dan hadden ze dat er even uit kunnen halen en was het opgelost. Als het zoals ik verwacht een bug is, is het oplossen helaas een stuk lastiger.
Waarschijnlijk gewoon om de moeilijkheidsgraad op te krikken terwijl de AI eigenlijk niet beter wordt. Het is natuurlijk ook moeilijk om een AI even slim en onvoorspelbaar te maken als een mens. Je gaat uiteindelijk dingen doorzien en makkelijker winnen. Door je te benadelen, wordt het spel moeilijker.
Het is met name in ML (wat ik vooral speel).
Ik kan nog steeds niet online komen op pc. Mijn eerste keer pro evo en niet fifa.
Erg wennen allemaal. Ik wil het dit jaar echt een kans geven, maar als ik dan master begin en feijenoord nog boetius heeft en ik niey online kan voor een update en dat na een week nog niet word ik niet heel blij.
Erg wennen allemaal. Ik wil het dit jaar echt een kans geven, maar als ik dan master begin en feijenoord nog boetius heeft en ik niey online kan voor een update en dat na een week nog niet word ik niet heel blij.
Verwijderd
Zou iemand voor mij kunnen checken of je bij offline coop (bv master league) nog steeds een error krijgt dat je je moet aanmelden op psn vanwege user generated media oid. Het kwam er in 2018 te staan als je je tweede controller inlogde in het ''choose sides'' scherm.
Dit heeft pes 2018 voor mij nogal verpest
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
En nog steeds server issues. Gewoon belachelijk dat mijn refund request denied wordt. Heb werkelijk waar 1 potje online kunnen spelen...
Konami had de release beter 2 weken uitgesteld om alles op orde te krijgen, sommigen kunnen het blijkbaar niet aan 
Persoonlijk lig ik er niet van wakker, nu zijn de patches sneller beschikbaar tov release eind september
Persoonlijk lig ik er niet van wakker, nu zijn de patches sneller beschikbaar tov release eind september
Hallo. Ik heb de option file V1 gedownload en alles nagelopen. Via de link hierboven Maar Bayer munchen (duitse competitie is niet correct. Is dat bij jullie ook ?? B.V Robben zonder foto.
Verwijderd
Van de Duitse competitie is alleen nog maar Bayern en Dortmund met options file V1.harley2009 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:47:
Hallo. Ik heb de option file V1 gedownload en alles nagelopen. Via de link hierboven Maar Bayer munchen (duitse competitie is niet correct. Is dat bij jullie ook ?? B.V Robben zonder foto.
Is bij mij ook zo.
Oke Bedankt. Zal het wachten worden op V2Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:33:
[...]
Van de Duitse competitie is alleen nog maar Bayern en Dortmund met options file V1.
Is bij mij ook zo.
Vandaag PES ontvangen. Ik heb de demo even gespeeld en was wel overtuigd dat dit lekker spelen zou worden. Ben zelf eigenlijk meer een Fifa fan, maar ik durf het wel aan. Ik kan alleen totaal niet online spelen... ik zit op een Xbox One maar ik kan niks vinden. Komt dat door problemen bij Konami of is het omdat er gewoon te weinig mensen zijn (kan het me niet voorstellen)?
Overigens vind ik de muziek erg goed!
Overigens vind ik de muziek erg goed!
Ik snap echt niet waarom mensen zoveel klagen over dat ze geen verbinding kunnen maken of dat het niet werkt..
Hier werkt het super, al vanaf het begin, muv wat onderhoud in de ochtend (wat algemeen bekend is).
Speel op de ps4 overigens. En ja, de muziek is echt super! Ook veel meer nummers dan vorig jaar.
Hier werkt het super, al vanaf het begin, muv wat onderhoud in de ochtend (wat algemeen bekend is).
Speel op de ps4 overigens. En ja, de muziek is echt super! Ook veel meer nummers dan vorig jaar.
Is voornamelijk PCSegafreak83 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:20:
Ik snap echt niet waarom mensen zoveel klagen over dat ze geen verbinding kunnen maken of dat het niet werkt..
En ik begrijp niet dat mensen het niet spuugzat zijn dat het elk jaar hetzelfde liedje is met het online gedeelte. Het is altijd super stroperig alles duurt 2 seconde langer echt 1 groot drama. ik heb netwerkverbinding niveau 1 t/m 5 geprobeerd maar het is waardeloos.
[ Voor 20% gewijzigd door J_Velsink op 09-09-2018 11:41 ]
Ik twijfel nog tussen FIFA en PES, eigenlijk zijn de volgende zaken voor mij doorslaggevend, maar ik heb nog niet kunnen vinden of deze dingen zijn opgelost in PES Master League:
- In de Master League kreeg je voorheen altijd na een aantal seizoenen dat gepensioneerde spelers weer terugkwamen als reïncarnatie. Voor het realisme van een game vond ik dit zelf altijd erg jammer, ik snap wel dat ze het spel op niveau willen houden met nieuwe spelers. Maar wat mij betreft zouden ze voor elke gepensioneerde speler een speler van vergelijkbaar niveau in het spel terug kunnen plaatsen met een onbekende naam en look.
- De tegenstander kiest op superstar niveau in de Master League vaak voor bizarre opstellingen. Een voorbeeld: Lionel Messi van 96 wordt op de bank gelaten voor een 56 Toreira, of een Suarez wordt op de bank gehouden voor een 63 Leiva. En dat in een Champions League finale. Dit is wat mij betreft de grootste ergernis van het spel. Zonder enige reden worden topspelers op cruciale momenten niet ingezet door de AI.
- Grote clubs lijken vaak minder goed te spelen dan de kleine clubs in de Master League. Je kent het wellicht wel, speel je in de knock out stage tegen Barcelona op Superstar niveau, spelen ze als een mak schaap waardoor ze nul kansen creëren in de hele wedstrijd. De volgende wedstrijd moet je tegen FC Krasnodar, en die spelen je helemaal van de mat met razendsnel één-keer-raken voetbal.
- Grote teams kopen niet goed in. Wat ik hiermee bedoel is dat de grote teams zoals Barcelona, Real Madrid, Atletico Madrid in de Master League na een seizoen of 5 vaak al veroordeeld zijn tot de middenmoot. Dit puur omdat ze allemaal verkeerde keuzes maken op het gebied van transfers. Topspelers mogen voor weinig geld vertrekken, en slechte spelers worden ervoor teruggehaald. Compleet onrealistisch.
- In de Master League kreeg je voorheen altijd na een aantal seizoenen dat gepensioneerde spelers weer terugkwamen als reïncarnatie. Voor het realisme van een game vond ik dit zelf altijd erg jammer, ik snap wel dat ze het spel op niveau willen houden met nieuwe spelers. Maar wat mij betreft zouden ze voor elke gepensioneerde speler een speler van vergelijkbaar niveau in het spel terug kunnen plaatsen met een onbekende naam en look.
- De tegenstander kiest op superstar niveau in de Master League vaak voor bizarre opstellingen. Een voorbeeld: Lionel Messi van 96 wordt op de bank gelaten voor een 56 Toreira, of een Suarez wordt op de bank gehouden voor een 63 Leiva. En dat in een Champions League finale. Dit is wat mij betreft de grootste ergernis van het spel. Zonder enige reden worden topspelers op cruciale momenten niet ingezet door de AI.
- Grote clubs lijken vaak minder goed te spelen dan de kleine clubs in de Master League. Je kent het wellicht wel, speel je in de knock out stage tegen Barcelona op Superstar niveau, spelen ze als een mak schaap waardoor ze nul kansen creëren in de hele wedstrijd. De volgende wedstrijd moet je tegen FC Krasnodar, en die spelen je helemaal van de mat met razendsnel één-keer-raken voetbal.
- Grote teams kopen niet goed in. Wat ik hiermee bedoel is dat de grote teams zoals Barcelona, Real Madrid, Atletico Madrid in de Master League na een seizoen of 5 vaak al veroordeeld zijn tot de middenmoot. Dit puur omdat ze allemaal verkeerde keuzes maken op het gebied van transfers. Topspelers mogen voor weinig geld vertrekken, en slechte spelers worden ervoor teruggehaald. Compleet onrealistisch.
Klopt, kan al drie dagen niet meer inloggen. Het is echt een server issue, want daarvoor werkte het soms wel een meestal niet.
Is er iemand met de Xbox One versie? Misschien dat ik iets niet goed doe met de instellingen voor het zoeken naar een tegenstander in myClub.
Dit heeft niks te maken met de mode waarin je zit, maar alles met het rightsmanagement van je PS4. Dit kan dus niet door Konami worden opgelost, maar je zal zelf even wat werk moeten doen. Had je ook wel kunnen vinden door te googlen.Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:08:
Zou iemand voor mij kunnen checken of je bij offline coop (bv master league) nog steeds een error krijgt dat je je moet aanmelden op psn vanwege user generated media oid. Het kwam er in 2018 te staan als je je tweede controller inlogde in het ''choose sides'' scherm.
Bij voorbaat dank!
Je moet namelijk een subaccount aanmaken onder je eigen account. Zie hier voor de instructies: https://www.pes-patch.com...media-is-not-allowed.html
Hierna krijg je die warning niet meer en kan je gewoon tegen elkaar spelen. Als je met 4 spelers wil spelen tegelijk, zal je dus ook 3 extra subaccounts moeten aanmaken. Het duurt lang en is vervelend, maar ik had het voor PES2016 gedaan en het werkt nu ook nog in 2019.
Niet veranderd, is nog steeds zo.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:20:
Ik twijfel nog tussen FIFA en PES, eigenlijk zijn de volgende zaken voor mij doorslaggevend, maar ik heb nog niet kunnen vinden of deze dingen zijn opgelost in PES Master League:
Is nog steeds zo, maar heeft ook te maken met hun fatigue en vorm. Speelt nu een grotere rol (vermoeide spelers doen vrij weinig) dus is te verklaren.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:20:
Is me nog niet opgevallen eigenlijk, maar dit zal er ongetwijfeld nog wel in zitten.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:20:
Nog niet zover gevorderd in ML om hierover iets te zeggen.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:20:
PSN: Sluuz
Is er nog een Tweakers clan die leden zoekt? Ik vind online co-op eigenlijk de leukste modus en zoek nog vaste medespelers.
ik ben denk ik een van de weinigen die offline competitie modus speelt als ik het zo lees?
ik vermaak me daar al jaren mee, gewoon met een team een league spelen inclusief de europese toernooien mits je je daarvoor plaatst. ook geen rare, onwerkelijke transfers, maar gewoon de actuele squads van de huidige teams. FIFA heeft ook een soortgelijke career mode, maar daarin kun je de transfers niet uitzetten....
ik vermaak me daar al jaren mee, gewoon met een team een league spelen inclusief de europese toernooien mits je je daarvoor plaatst. ook geen rare, onwerkelijke transfers, maar gewoon de actuele squads van de huidige teams. FIFA heeft ook een soortgelijke career mode, maar daarin kun je de transfers niet uitzetten....
Klinkt als een soort Master League maar dan zonder transfers?roeleboelie schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:15:
ik ben denk ik een van de weinigen die offline competitie modus speelt als ik het zo lees?![]()
Bedankt voor de opheldering, jammer dat er op deze fronten toch weinig stappen zijn gemaakt. Had wat mij betreft een simpele boolean toggle mogen zijn zoals je die in Football Manager ook hebt(random gegenereerde namen voor regens oid, en altijd de sterkste opstelling gebruiken indien mogelijk en er geen blessures zijn).Sluuz schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:41:
[...]
Dit heeft niks te maken met de mode waarin je zit, maar alles met het rightsmanagement van je PS4. Dit kan dus niet door Konami worden opgelost, maar je zal zelf even wat werk moeten doen. Had je ook wel kunnen vinden door te googlen.
Je moet namelijk een subaccount aanmaken onder je eigen account. Zie hier voor de instructies: https://www.pes-patch.com...media-is-not-allowed.html
Hierna krijg je die warning niet meer en kan je gewoon tegen elkaar spelen. Als je met 4 spelers wil spelen tegelijk, zal je dus ook 3 extra subaccounts moeten aanmaken. Het duurt lang en is vervelend, maar ik had het voor PES2016 gedaan en het werkt nu ook nog in 2019.
[...]
Niet veranderd, is nog steeds zo.
[...]
Is nog steeds zo, maar heeft ook te maken met hun fatigue en vorm. Speelt nu een grotere rol (vermoeide spelers doen vrij weinig) dus is te verklaren.
[...]
Is me nog niet opgevallen eigenlijk, maar dit zal er ongetwijfeld nog wel in zitten.
[...]
Nog niet zover gevorderd in ML om hierover iets te zeggen.
Wat je als test zou kunnen doen is eens een paar seizoenen simuleren om te zien hoe de virtuele voetbalwereld zich ontwikkeld. Je kunt via de kalender waarschijnlijk nog steeds het hele seizoen in één keer simuleren. Dan ben je zo klaar
Pc of console?kraans schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:57:
Is er nog een Tweakers clan die leden zoekt? Ik vind online co-op eigenlijk de leukste modus en zoek nog vaste medespelers.
nee, je speelt ook in het nationale bekertoernooi en dus waar mogelijk europees voetbal.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:49:
[...]
Klinkt als een soort Master League maar dan zonder transfers?Ik dacht dat je in deze modus echt alleen maar in de competitie kon spelen.
en na het seizoen begin je gewoon in seizoen 2 en speel je afhankelijk van de eindklassering weer europees. het is idd master league zonder ontwikkeling van de spelers en zonder transfers... just the way I like it:-)
Dit klinkt als een hele interessante moderoeleboelie schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:46:
[...]
nee, je speelt ook in het nationale bekertoernooi en dus waar mogelijk europees voetbal.
en na het seizoen begin je gewoon in seizoen 2 en speel je afhankelijk van de eindklassering weer europees. het is idd master league zonder ontwikkeling van de spelers en zonder transfers... just the way I like it:-)
Ik speel sinds jaar en dag alleen maar ML. Hou die andere modes niet zo in de gaten.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice" : H.P. Baxxter 1995
Net het eerste contact van mijn manager verlopen. De nieuwe uitdaging is 55 punten ipv de eerdere 10 ofzo.
Dat betekent dus meer dan 2 punten per wedstrijd (contract duurt 24 wedstrijden) voor een gratis verlenging.
Stel dat ik dat niet haal, moet ik dan met gp betalen of ook met coins? Coins wordt een probleem
Dat betekent dus meer dan 2 punten per wedstrijd (contract duurt 24 wedstrijden) voor een gratis verlenging.
Stel dat ik dat niet haal, moet ik dan met gp betalen of ook met coins? Coins wordt een probleem
206Premium schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:04:
[...]
Tabje offline en dan League inderdaad. Enjoy!
Dit klinkt als een hele interessante modeZit deze mode gewoon onder de tab Offline?
Ik speel sinds jaar en dag alleen maar ML. Hou die andere modes niet zo in de gaten.
Is altijd zo, eerst een makkelijk target, deze haal je na 4 wedstrijden al en dan een omogelijk target zoals 55 punten in dit geval. Die zal je niet halen en dan mag je +- 10k betalen als verlenging als je een top coach hebt (Klopp ofzo, Simeone ofzo). Dus zorg dat je voor het verlopen van het contract wat GP of coins hebt om het contract te verlengen, anders ben je de coach kwijt.WittiW schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:31:
Net het eerste contact van mijn manager verlopen. De nieuwe uitdaging is 55 punten ipv de eerdere 10 ofzo.
Je bent hem niet kwijt. Hij blijft inactief tot je zijn contract verlengt. Dus je kan ook gaan sparen met andere coach erna.Freshnub schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:05:
[...]
Is altijd zo, eerst een makkelijk target, deze haal je na 4 wedstrijden al en dan een omogelijk target zoals 55 punten in dit geval. Die zal je niet halen en dan mag je +- 10k betalen als verlenging als je een top coach hebt (Klopp ofzo, Simeone ofzo). Dus zorg dat je voor het verlopen van het contract wat GP of coins hebt om het contract te verlengen, anders ben je de coach kwijt.
Maar alleen gp is dus genoeg? Dat is prima dan.
Spel is inmiddels zo'n 2 weken uit en nog altijd geen transfer update vd laatste paar dagen vd transfermarkt.. laat wel lang op zich wachten ..
Untappd : YuriEhv
Ik heb eindelijk mijn eerste online wedstrijd in myClub gespeeld. Dik verloren maar ach, helaas lukt het niet om nog meer tegenstanders te vinden.
Zijn er meer Xbox One spelers hier?
Doe je wel eerst de online match in de even tab? Die kan je alleen doen als je minder dan 5 wedstrijden online hebt gespeeld en leveren 10.000 gp op
Ja hierzo! Gamertag is hetzelfde als mijn naam hier. Al moet ik zeggen dat ik op de Xbox opzich wel aardig wat spelers vindt.. apart dat het bij jou niet zo is. Maar stuur me gerust een bericht/ voeg me toe! Kunnen we wel een keer voor de fun tegen elkaar spelen. Ik ben meestal in de avond na 8 uur wel bereikbaar.Wusser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:38:
Ik heb eindelijk mijn eerste online wedstrijd in myClub gespeeld. Dik verloren maar ach, helaas lukt het niet om nog meer tegenstanders te vinden.
Tussen alle serverproblemen door, toch nog 1 wedstrijd kunnen spelen. Eerste wedstrijd online op PES. 8-2 gewonnen.. gaat wel erg makkelijk zo...
Ik speel zelf op de ps4. Ben benieuwd welke option file jullie gebruiken.
Had in 2018 degene van PES world, echt ook soms vreemde weergave in Bundesliga teams.
Had in 2018 degene van PES world, echt ook soms vreemde weergave in Bundesliga teams.
PSN: Mondaatje
ik heb hem van pesuniverse, 5euro voor betaald en dan heel het jaar kan je geupdate option files downloaden.Monda schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:31:
Ik speel zelf op de ps4. Ben benieuwd welke option file jullie gebruiken.
die van pes world gaf bij mij een error aan vandaar dat ik er maar voor betaald heb.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
ja, ik ook pesuniverse, simpel omdat zij heel snel een bijna complete OF hadden. Nu is het wachten op versie 2, maar die zou medio september uitkomen.daltona schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:24:
[...]
ik heb hem van pesuniverse, 5euro voor betaald en dan heel het jaar kan je geupdate option files downloaden.
die van pes world gaf bij mij een error aan vandaar dat ik er maar voor betaald heb.
Wat ik altijd vervelend vind, na een Live Update, ben ik mijn spelers kwijt bij bijv Bayern Munchen, deze reset hij naar de orginele namen.
dit is de reden waarom ik altijd een jaartje later de nieuwe pes pak. ik zit hier lekker met een gouden option file + konami updates met pes2018. pes2019 haal ik pas in september 2019.DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:58:
Wat ik altijd vervelend vind, na een Live Update, ben ik mijn spelers kwijt bij bijv Bayern Munchen, deze reset hij naar de orginele namen.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 13-09-2018 11:14 ]
dat is alleen bij exhibtion games zo. ik heb daar met het opstarten van een league geen last van iig.DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:58:
Ben ik de enige die na het proberen van de Fifa 19 demo extra blij ben met PES19? Man, wat een verademing aan gameplay is dat. Fifa is niets veranderd. Alleen sneller, net pinball.

Ik heb m nu ook. Mooie patch. Echter dat resetten na live update is erg jammer.roeleboelie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:37:
[...]
ja, ik ook pesuniverse, simpel omdat zij heel snel een bijna complete OF hadden. Nu is het wachten op versie 2, maar die zou medio september uitkomen.
PSN: Mondaatje
Gisteren ook een paar keer de demo gespeeld, Gauw weer verwijderd en weer pes 2019 spelen. Het speelt zoveel soepeler.Granaatappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:22:
Ben ik de enige die na het proberen van de Fifa 19 demo extra blij ben met PES19? Man, wat een verademing aan gameplay is dat. Fifa is niets veranderd. Alleen sneller, net pinball.
wanneer heb je daar last van dan? of heb je met de option file ook de spelersdata mee gekopieerd?Monda schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:20:
[...]
Ik heb m nu ook. Mooie patch. Echter dat resetten na live update is erg jammer.
Ik kopieer alleen de teamnames en logo's, de spelersdata volgt dan via de live update. Ik heb er alleen last van als ik vriendschappelijk speel met live update maar die cancel ik dan met r3.
Als ik een competitie opstart heb ik altijd de juiste namen en logo's .
mooi zo! dan kunnen we eindelijk echt los gaan;-)Sluuz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:41:
Pesuniverse optionfile V2 komt dit weekend! Incl volledige Bundesliga!
Ik doe geen (handmatige) live update. Heb wel een gratis option file. Maar heb alleen de logos en competities erin gezet, tot nu toe nergens last van gehad dat er iets niet meer klopt.Monda schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:20:
[...]
Speel alleen Myclub, dus misschien ligt het daaraan
Met pc nog steeds geen verbinding kunnen maken naar servers. Dit is echt slecht
Inderdaad verschrikkelijk de afgelopen week. Het ligt aan de server kant want heel soms lukt het wel.sikkwittet schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
Met pc nog steeds geen verbinding kunnen maken naar servers. Dit is echt slecht
Gisteren zou er een update zijn die de problemen zou oplossen, maar helaas.
https://www.konami.com/we...opic/wepes2019_games-1605
edit: probeer net weer (14:00) en nu werkt het meteen.
[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 14-09-2018 14:23 ]
Deze is goed nieuws voor de ML liefhebbers: https://www.konami.com/we...opic/wepes2019_games-2216
kan niet wachten, V1 vond ik al goed genoeg.roeleboelie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:37:
[...]
ja, ik ook pesuniverse, simpel omdat zij heel snel een bijna complete OF hadden. Nu is het wachten op versie 2, maar die zou medio september uitkomen.
Erg mooi dat als je in masterleague speelt en je hebt een championsleague match je ook die logo op het scorebord ziet. Gister de fifa demo gespeeld, zeer onrealistisch imo.
V2 is uit voor de gold members geloof ik. Straks ff kijken. Ik waag me niet eens aan FIFA. Als ik het zo lees zijn ook de FIFA die hards zeer ontevredendaltona schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:14:
[...]
kan niet wachten, V1 vond ik al goed genoeg.
Erg mooi dat als je in masterleague speelt en je hebt een championsleague match je ook die logo op het scorebord ziet. Gister de fifa demo gespeeld, zeer onrealistisch imo.
Verwijderd
Nog niet hoor, ingelogd in de gold portal en alleen v1 staat er inroeleboelie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:48:
[...]
V2 is uit voor de gold members geloof ik. Straks ff kijken. Ik waag me niet eens aan FIFA. Als ik het zo lees zijn ook de FIFA die hards zeer ontevreden
Maar uiteindelijk ook voor zilver toch?roeleboelie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:48:
[...]
V2 is uit voor de gold members geloof ik. Straks ff kijken. Ik waag me niet eens aan FIFA. Als ik het zo lees zijn ook de FIFA die hards zeer ontevreden
Hij is er nog niet maar wel al een preview, alle bundesliga, en 3rd shirts voor alles uit V1.
[ Voor 12% gewijzigd door daltona op 15-09-2018 17:45 ]
Zo, ik ben (eindelijk) van FIFA overgestapt en vandaag eindelijk PES kunnen spelen, lekker!
Ik had met de option file wel wat problemen. Bij het inlezen van mijn USB op de Playstation stonden alle files er dubbel, waarbij een variant dezelfde naam had met een underscore er voor. Bij het inlezen moest ik alleen de reguliere variant selecteren (handmatig elke twee regel dus selecteren, veel gedoe).
Op de USB zelf stonden de files wel gewoon normaal. Best wel irritant dus. Ik speelde daarna tegen mijn zoon een paar exhibition matches en daar stond alles nog steeds verkeerd (MAN RED etc.), balen dus maar gezien e.e.a. al de nodige tijd gekost had zijn we maar gaan spelen.
Toen hij naar bed ging en ik zelf solo een exhibition match startte stond het wel goed. Ofwel deed hij er even over om alles goed in te lezen, ofwel komt het omdat ik solo verder ging maar het was evengoed dus gelukt. Ik heb wat Master League gespeeld, schrok er wel van dat ik al vrij snel de International Champion's Cup mocht spelen maar volgens mij is dat niet de CL gezien ik hem na 3 wedstrijden gewonnen had. Nu niet zo lang gespeeld dat ik heb kunnen zien of de EL/CL er wel goed in staan.
De gameplay bevalt me wel maar ik merk wel dat ik opnieuw moet leren verdedigen. Ik heb erg weinig balbezit in de wedstrijden ook al staat het niveau laag. Kopduels verlies ik allemaal. Het spel in balbezit gaat beter, passen en schieten bevalt goed.
Ik stoor me wel (nu al, niet zo best I guess) aan de enorme hoeveelheid replays. Ik heb al een tijdje ook geen FIFA meer gespeeld maar voor mijn gevoel kwamen er vaker replays dan bij FIFA, zowat iedere keer dat de bal uit het spel is komt er een herhaling. Haalt de vaart enorm uit het spel.
Desalniettemin, speltechnisch geen vreemde of dubieuze dingen meegemaakt so far en wel lekker gespeeld. Nu dus oefenen oefenen oefenen..
Nog een sidenote: bij master league waren er spelers transfervrij die dat in real life volgens mij niet zien, vond ik nog wel bijzonder. Ik kon vrij goedkoop Joshua Brenet binnenhalen en ook Paco Alcacer (die heb ik uiteindelijk niet gehaald). Wel nog een of andere Braziliaanse middenvelder met een market value van +/- 25 miljoen. Dat is meer dan de helft van het transfer budget dat ik had. Ik speel ML met Ajax.
Ik had met de option file wel wat problemen. Bij het inlezen van mijn USB op de Playstation stonden alle files er dubbel, waarbij een variant dezelfde naam had met een underscore er voor. Bij het inlezen moest ik alleen de reguliere variant selecteren (handmatig elke twee regel dus selecteren, veel gedoe).
Op de USB zelf stonden de files wel gewoon normaal. Best wel irritant dus. Ik speelde daarna tegen mijn zoon een paar exhibition matches en daar stond alles nog steeds verkeerd (MAN RED etc.), balen dus maar gezien e.e.a. al de nodige tijd gekost had zijn we maar gaan spelen.
Toen hij naar bed ging en ik zelf solo een exhibition match startte stond het wel goed. Ofwel deed hij er even over om alles goed in te lezen, ofwel komt het omdat ik solo verder ging maar het was evengoed dus gelukt. Ik heb wat Master League gespeeld, schrok er wel van dat ik al vrij snel de International Champion's Cup mocht spelen maar volgens mij is dat niet de CL gezien ik hem na 3 wedstrijden gewonnen had. Nu niet zo lang gespeeld dat ik heb kunnen zien of de EL/CL er wel goed in staan.
De gameplay bevalt me wel maar ik merk wel dat ik opnieuw moet leren verdedigen. Ik heb erg weinig balbezit in de wedstrijden ook al staat het niveau laag. Kopduels verlies ik allemaal. Het spel in balbezit gaat beter, passen en schieten bevalt goed.
Ik stoor me wel (nu al, niet zo best I guess) aan de enorme hoeveelheid replays. Ik heb al een tijdje ook geen FIFA meer gespeeld maar voor mijn gevoel kwamen er vaker replays dan bij FIFA, zowat iedere keer dat de bal uit het spel is komt er een herhaling. Haalt de vaart enorm uit het spel.
Desalniettemin, speltechnisch geen vreemde of dubieuze dingen meegemaakt so far en wel lekker gespeeld. Nu dus oefenen oefenen oefenen..
Nog een sidenote: bij master league waren er spelers transfervrij die dat in real life volgens mij niet zien, vond ik nog wel bijzonder. Ik kon vrij goedkoop Joshua Brenet binnenhalen en ook Paco Alcacer (die heb ik uiteindelijk niet gehaald). Wel nog een of andere Braziliaanse middenvelder met een market value van +/- 25 miljoen. Dat is meer dan de helft van het transfer budget dat ik had. Ik speel ML met Ajax.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Heb hier ook enorme moeite met verdedigen vanaf Professional level.
Heb uiteraard de training doorlopen en daar lukt het wel, maar in de wedstrijden niet.
Grootste issue is dat de verdedigers vaak op de meest ongelukkig momenten instappen en daardoor de aanvallers vrij zetten. Daarnaast lukt het bijna niet om de lage voorzetten te verdedigen, die worden regelmatig ingetikt, terwijl ik er wel naast sta.
Heb uiteraard de training doorlopen en daar lukt het wel, maar in de wedstrijden niet.
Grootste issue is dat de verdedigers vaak op de meest ongelukkig momenten instappen en daardoor de aanvallers vrij zetten. Daarnaast lukt het bijna niet om de lage voorzetten te verdedigen, die worden regelmatig ingetikt, terwijl ik er wel naast sta.
Terug van vakantie.
Van plan om later op de dag wanneer ik terug thuis ben PES2019 digitaal in de store aan te schaffen (PS4).
Pesuniverse optionfile V2 is dus de aanrader? Wat betaal ik hiervoor?
Van plan om later op de dag wanneer ik terug thuis ben PES2019 digitaal in de store aan te schaffen (PS4).
Pesuniverse optionfile V2 is dus de aanrader? Wat betaal ik hiervoor?
Helpt het als je diegene aanpakt die de pass geeft? In 2018 ging dit opzich wel primaExocet schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:39:
Dit krijg je als je via een Mac die files op je USB zet. Geen idee waarom, maar dus idd niet de files met een underscore importeren.snmght schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:03:
Zo, ik ben (eindelijk) van FIFA overgestapt en vandaag eindelijk PES kunnen spelen, lekker!
Dit komt door de beveiliging van Sony en geimporteerde files. Zoek even naar mijn post eerder in dit topic naar hoe je dit kan omzeilen.snmght schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:03:
Ah, vandaar, inderdaad met de mac gedaan. Het was verder niet onoverkomelijk. Thanks voor die verwijzing, heb je post gelezen en ga het zeker even proberen later. Helaas niet meer kunnen spelen, als ik er weer voor ga zitten ga ik maar eens wat Training spelen.
Training had ik in een half uur doorlopen, stelt weinig voor.snmght schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:28:
Ah, vandaar, inderdaad met de mac gedaan. Het was verder niet onoverkomelijk. Thanks voor die verwijzing, heb je post gelezen en ga het zeker even proberen later. Helaas niet meer kunnen spelen, als ik er weer voor ga zitten ga ik maar eens wat Training spelen.
Nu wachten op de V2 file!
Best wachten met opstarten ML nadat update of patch met alle transfers ter beschikking is.snmght schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:03:
Ivm instappen verdedigers: kan ook zijn dat je te veel of te snel duwt op de knop om een 2e verdediger druk te laten zetten
Voorzet er uit halen. Als het goed is loopt je back daar.Exocet schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:39:
En dat je soms zo'n intikker moeilijk kan voorkomen heeft te maken met bepaalde stats van de aanvaller en jouw verdediger. Fysiek en hoe makkelijk ze langs/voor iemand kunnen komen. Er zijn natuurlijk spitsen die met een man bij zich een bal er nog steeds in weten te tikken.
Vreemd ik heb nergens last van. het enige wat je eenmalig hoeft te doen is bij exhibition R3 indrukken en alles staat weer zoals het was.Monda schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:20:
[...]
Ja ik vond de demo van fifa 19 echt tegenvallen. geen dikke vette hoge doorsteekballen en ik vind het ook niet echt mooier. Meestal haal ik elk jaar beide games, maar dit jaar hou ik het toch maar bij pes.Granaatappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:22:
heb je een optionfile trouwens die de competities naar champions leage en uefa league zet ? met logos.
Lees het topic gewoon even door. Deze vraag is al 100x gesteld.Hamazaki schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:43:
heb je een optionfile trouwens die de competities naar champions leage en uefa league zet ? met logos.
Pesuniverse of Pesworld...
Krijg ik mbappe als gouden bal bonus voor dat 3 win toernooi. Goed gedaan Konami!
Ah, thanks voor de tip. Ik houd er rekening mee dat ik hem later overnieuw moet doen maar gebruik de huidige om het spel een beetje in de vingers te krijgen. Niveau staat nog steeds laag (volgens mij amateur) maar zo heb ik de ruimte om veelvuldig te oefenen maar is het toch net wat leuker dan alleen maar exhibition te spelen. Training ook gedaan maar dat is toch net even iets anders dan wedstrijdsituaties.TiezZ_BE schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:23:
[...]
Best wachten met opstarten ML nadat update of patch met alle transfers ter beschikking is.
Ivm instappen verdedigers: kan ook zijn dat je te veel of te snel duwt op de knop om een 2e verdediger druk te laten zetten
Ik moet weer even terug naar spelen op balbezit. Is natuurlijk niet de enige manier maar het is wel een stijl die mij normaliter ligt, ook voorheen in FIFA. Alleen doordat ik het niveau laag had staan speelde ik tot gisteren veel te gehaast in PES. Ik merkte het al aan mijn percentage balbezit (vaak lager dan 40%) maar toen ik anders ging spelen kreeg ik ook gisteren pas in mijn 20e wedstrijd of iets dergelijks de achievement dat ik 10 keer achter elkaar succesvol had gepasst. Dat was wel even een wake-up call.
Inmiddels gaat het wat beter! Ik probeer wanneer de tegenpartij balbezit heeft ze nu bewust niet meteen van de bal te zetten met een sliding tackle (die heb ik aardig in de vingers) maar probeer het juist timen en doseren van je extra verdediger in de vingers te krijgen en oefen op het juiste moment van instappen. Werkt zo in ieder geval beter dan al die trainingen maar steeds te doen.
Tegen de tijd dat ik het wat meer in de vingers heb en het niveau omhoog kan start ik wel een nieuwe ML.
V2 duurt wat langer aangezien ze hem helemaal top af willen leveren. Ff geduld nog
V2 komt deze week!roeleboelie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:29:
V2 duurt wat langer aangezien ze hem helemaal top af willen leveren. Ff geduld nog
hij komt morgen voor de gold members!
Kijk daarom al ben ik Gold Member :-)roeleboelie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:34:
hij komt morgen voor de gold members!
In de tweakers podcast werd gezegd dat de dubbel review van PES en Fifa volgende week komt. Met als tipje van de sluier: Fifa is beter
Ga ik ook maar eens worden.MKMosselman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:46:
[...]
Kijk daarom al ben ik Gold Member :-)
Heb de demo van fifa gespeeld, maar daar wordt ik niet echt warm van. Voor mij voelt Pes2019 wcht lekker aan.. Bij fifa had ik bij de demo meer een arcade gevoel..Exocet schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:09:
In de tweakers podcast werd gezegd dat de dubbel review van PES en Fifa volgende week komt. Met als tipje van de sluier: Fifa is beter
Lekker makkelijk van de media weer, zat al te wachten op een PES review.. 100 duizend bugs en faals in FIFA, maaaar ze zijn beter omdat ze meer licenties hebben. FIFA 19 demo was echt teleurstellend, ik wil graag beide games spelen maar die demo heeft mij gewoon niet overtuigt.. ik ga wel de fullgame proberen met EA access maar ik vrees het ergste. Jammer dat de media niet enigzins objectief kan zijn.Exocet schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:09:
Na weken vermaak ik me nog steeds prima met deze game! en de option files en mods beginnen nu ook steeds meer te komen
Precies dit dus. Fifa wint nu door de Champions League licenties maar het voelt echt een als een arcade spel. Lijkt wel pinball en als je ziet hoe die bal over het veld rolt.. Je moet er van houden. Gelukkig zijn er twee voetbalspellen en heb ik de keus om te kiezen want Fifa is,op de licenties na, mijn ding niet.vaagjunior schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:53:
[...]
Lekker makkelijk van de media weer, zat al te wachten op een PES review.. 100 duizend bugs en faals in FIFA, maaaar ze zijn beter omdat ze meer licenties hebben. FIFA 19 demo was echt teleurstellend, ik wil graag beide games spelen maar die demo heeft mij gewoon niet overtuigt.. ik ga wel de fullgame proberen met EA access maar ik vrees het ergste. Jammer dat de media niet enigzins objectief kan zijn.
Na weken vermaak ik me nog steeds prima met deze game! en de option files en mods beginnen nu ook steeds meer te komen
Jammer dat de PES-review niet eerder is geplaatst. Om eerlijk te zijn is het voor mij al jaren vaste prik om FIFA te kopen, maar ben eigenlijk ieder jaar toch wel teleurgesteld in het feit dat basisfeatures zoals de careermode zo weinig aandacht krijgen terwijl alle aandacht uitgaat naar FUT (en laat ik dat nou net niet spelen). Heb beide demo's gespeeld maar door gewenning aan FIFA voelde PES toch wat stroperig aan soms. Zat daarom stiekem toch te wachten op de review van PES. Jammer dat we daarvoor dus nog een weekje moeten wachten.Exocet schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:09:
Heb de gold membership van PesUniverse gekocht. Beetje spijt van... Heb nu de v2 gedownload voor de PC. Totaal onduidelijke installatieinstructies. Heb de V1 versie niet geinstalleerd.
Lees ook dat de Bundesliga niet in de PC versie zit?
Iemand die me kan helpen bij de installatie van V2 op vanilla PES PC?
Lees ook dat de Bundesliga niet in de PC versie zit?
Iemand die me kan helpen bij de installatie van V2 op vanilla PES PC?
Ok, koste even wat uitzoekwerk maar PES Universe heeft wel verdomd gave update aan dit spel gegeven.
[ Voor 84% gewijzigd door MKMosselman op 23-09-2018 13:32 ]
Heb je hem geinstalleerd op de PC? Zo ja zou je misschien kunnen vertellen hoe?MKMosselman schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:35:
Ok, koste even wat uitzoekwerk maar PES Universe heeft wel verdomd gave update aan dit spel gegeven.
Verwijderd
Vaste prik. Ze laten PES altijd reviewen door die FIFA-fanboy.Exocet schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:09:
Hij zei dat het vorig jaar andersom was.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:09:
[...]
Vaste prik. Ze laten PES altijd reviewen door die FIFA-fanboy.
Alleen zilver en goud nu toch?harley2009 schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:04:
V2 is nu beschikbaar voor iedereen.
Komt hij ook gratis beschikbaar?
vast wel ergens, illegaal, te downloaden.... maar via pesuniverse zelf bestaat er geen gratis versie.Sleeon schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:09:
[...]
Alleen zilver en goud nu toch?
Komt hij ook gratis beschikbaar?
Geen onzin hier neerzetten. De Pesuniverse file is altijd ook gratis te verkrijgen. Komt alleen wat later beschikbaar. Kijk bij Bronze Hub: https://pesuniverse9.wixsite.com/pes2019optionfile/downloadsroeleboelie schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:30:
[...]
vast wel ergens, illegaal, te downloaden.... maar via pesuniverse zelf bestaat er geen gratis versie.
[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 24-09-2018 10:06 ]
Gezien het belang van de Option File van PES, moeten we allemaal betalen en de mods ondersteunenSluuz schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:04:
[...]
Geen onzin hier neerzetten. De Pesuniverse file is altijd ook gratis te verkrijgen. Komt alleen wat later beschikbaar. Kijk bij Bronze Hub: https://pesuniverse9.wixsite.com/pes2019optionfile/downloads
maar dit zijn losse onderdelen en niet the whole package....dus geen complete onzin van mijn kant, broSluuz schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:04:
[...]
Geen onzin hier neerzetten. De Pesuniverse file is altijd ook gratis te verkrijgen. Komt alleen wat later beschikbaar. Kijk bij Bronze Hub: https://pesuniverse9.wixsite.com/pes2019optionfile/downloads
Het enige verschil is dat het niet in 1 zipje zit. De "whole package" bestaat uit niets anders dan dat. Er is geen echte option file meer zoals in het verleden. Het zijn allemaal losse importbestanden.
Het enige verschil is dus dat je per competitie iets moet downloaden ipv 1 keer alles. Dus wel 80% onzin
Het enige verschil is dus dat je per competitie iets moet downloaden ipv 1 keer alles. Dus wel 80% onzin
daar doe ik het voor:-)
hoelang moet je wachten op bronze, weet je dat? Ik heb nu gold, maar ben wel even aan het dubben of dat iets structureels gaat worden
hoelang moet je wachten op bronze, weet je dat? Ik heb nu gold, maar ben wel even aan het dubben of dat iets structureels gaat worden
ja heb nog ff;-)
en dat tientje...tja....ik ben nu gewoon bijna als een kind verslaafd aan pes dus dat is best wat waard
en dat tientje...tja....ik ben nu gewoon bijna als een kind verslaafd aan pes dus dat is best wat waard
Als je vorig jaar Fifa beter beoordeelde dan PES had niemand je geloofd. Ze konden er dan ook niet omheen.
Jaar daarvoor was het geloof ik gelijk, terwijl PES toen ook al beter was. Naar mijn idee grijpen ze alles aan om FIFA hoger te kunnen beoordelen.
Maar dat kan natuurlijk ook slechts een gevoel zijn.