hotymoty schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:14:
Paar potjes gespeeld met Ajax in Master League. Het is wel werken zeg voor je winst. Erg lastig om tot goede kansen te komen, maar vooral met verdedigen. Als je 1 keer je focus verliest, dan speelt de tegenstander je zo weg. Timing is everything, zeker voor je centrale verdedigers. Want een spits draait zo van je weg als je niet oplet en dan is het raak voor hun.
Het is inderdaad flink doorzetten om te scoren. En waar ik bij PES18 nog wel eens te makkelijk een bekerwedstrijd won van een team uit een divisie hoger, verloor ik nu kansloos 3-0.
denPes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:54:
[...]
Ik zat inderdaad fout met mijn beweringen over de AI. Ik heb net de demo geprobeerd. En ik krijg het inderdaad wel voor elkaar in bepaalde gevallen dat de AI niet op de bal jaagt. En dit is wel degelijk een fout. Maar voor de rest is de AI er behoorlijk op vooruit gegaan in vergelijk met pes2018.
Ik had eerlijk gezegd mijn negatieve mening al klaar (dit nav de slechte AI van pes2018) , maar na het spelen van de demo bevalt me de gameplay behoorlijk goed.
Er zijn teams die minder snel druk zetten op de bal, maar dat uiteindelijk wel doen. Denk dat het moeilijk is dit goed uit te werken in de AI wanneer je zoveel tactische instellingen hebt. Als een team staat ingesteld op tactieken die terughoudend zijn, zullen ze afwachten en zal de AI misschien niet direct herkennen dat je stilstaat met de bal. Mijn ervaring is dat dit maar even werkt, omdat de spits uiteindelijk gaat afjagen.
Ik denk dat het wel realistisch is. Ik zie vaak genoeg teams afwachten als de tegenpartij de bal heeft achterin. Spits gaat soms jagen en de rest dekt afspeelmogelijkheden af. Misschien dat de AI nog wat finetuning nodig heeft.
Overigens goed dat je erkent dat je te snel hebt geoordeeld. Veel mensen zouden dat niet doen.
[
Voor 50% gewijzigd door
Framoes op 01-09-2018 09:13
]