Bijzonder lage prijzen windows 10, legit of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-06-2023
Goedemiddag,

Onlangs een nieuwe PC besteld. Nu wil een nieuwe kopie van Windows 10 kopen. Maar online zie ik meerdere prijzen varierend vanaf 11 euro tot aan 150 euro.

Ik ben nu benieuwd of zo'n versie van 11 euro nou legitiem is of niet.

Hieronder is de link van de download:

*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2018 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Die worden vrij zeker buiten de ToS om verkocht, of zijn verkregen vanuit fraude/diefstal.

Ze zouden prima kunnen werken, tot ze op een gegeven moment geblokkeerd worden. Er is geen manier om vooraf te zeggen of en wanneer dat gaat gebeuren. Je beste keus is een betrouwbare verkoper uitkiezen, waar je bij kunt aankloppen als er toch iets mis blijkt.

Zie de pricewatch voor realistische prijzen, of V&A voor goedkope kansjes.
Je zou ook nog bij de verkoper van je nieuwe systeem kunnen informeren voor een OEM-licentie.

[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 20-08-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kunnen best die prijs hebben, ik tag @Flimovic even want ik kan mij heugen dat hij er ook wel eens een zo goed koop elders gekocht heeft.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

g0tanks

Moderator CSA
Deze vraag komt heel vaak voor. Zie: https://gathering.tweaker...&keyword=goedkope+windows

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

Rannasha

Does not compute.

Dergelijke licenties zijn vaak volume licenties of MSDN licenties die formeel niet doorverkocht mogen worden. De licentie-key is gewoon geldig en bij installatie en activatie merk je niets geks, maar technisch gezien draai je Windows niet op legitieme wijze. Het is in theorie mogelijk dat op een zeker moment Microsoft besluit om deze licentie-keys te blokkeren met een update.

Als een licentie bij een aanbieder een factor 10 goedkoper is dan diezelfde licentie kost bij de meeste andere winkels, dan kun je wel aanvoelen dat er iets niet helemaal klopt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Allemaal vragen van bijna meer dan een jaar geleden. Zoek een recent antwoord, niet een antwoord uit 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crabface schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Allemaal vragen van bijna meer dan een jaar geleden. Zoek een recent antwoord, niet een antwoord uit 2017.
Maakt geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Je hebt de 3 aspecten als juridische legitimiteit, technische werking en voorwaarden van Microsoft

Deze zijn niet noodzakelijkerwijs in overeenstemming met elkaar. Deze licenties zijn overduidelijk in overtreding van Microsoft's voorwaarden. Of het juridisch daardoor niet legitiem is, is weer een heel andere kwestie.

Technisch zullen ze in elk geval prima werken. En dat blokkeren van deze licenties wordt al sinds XP Service Pack 2 geroepen maar zie je alleen bij veelvuldig gebruik van 1 en dezelfde Volume License Key.

Ik gebruik zelf altijd de Windows 7-licentiecodes van kapotte donorhardware voor gebruik met Windows 10.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Neem aan dat degene van wie je de aanbieding hebt gekregen, ook een mogelijke uitleg kan geven waarom het geen honderd Euro kost maar slechts enkele knaken?

De enige reden die ik kan bedenken (nadruk), is dat ze alsnog een OEM-licentie willen slijten maar "officieel" moet die dan al op de factuur van de PC staan.

Vragen staat vrij, dus geef ze eens een belletje of/hoe ze hier zelf over denken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]

Flauwekul, ga eerst eens filteren op nieuw-oud, daarnaast is en blijft het antwoord even courant:

willekeurige greep:

Waar kun je goedkoop een windows licentie aanschaffen?
windows 10 OEM een goed plan?
Windows demo versie updaten met key?
Windows 10 licentie vs volledige verie.. goed of slecht?
Windows 10 kopen: OEM of Retail

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
In dezelfde tijd dat je dit heb opgezocht had je ook een nuttig antwoord kunnen verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Crabface schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

In dezelfde tijd dat je dit heb opgezocht had je ook een nuttig antwoord kunnen verschaffen.
Welk beter antwoord wil je graag horen? We hebben al genoemd:

- illegale licenties worden aangeboden
- bel de aanbieder voor meer info
- zie andere topics voor meer meningen
- PW & V&A voor iets duurdere licenties

Meer smaken qua antwoord zijn er niet echt. Ja, je kan Microsoft nog even bellen/mailen hierover maar weet ongeveer zeker dat ze jou per definitie een licentie van grofweg €130 zullen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]

Mogelijk, maar als je hier mensen gaat vragen om jouw huiswerk te doen, dan heb je waarschijnlijk niet het juiste forum te pakken

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Ik klik er twee aan, en beide zijn uit 2018
Het probleem is dat jij een vraag stelt waarbij je eigenlijk al weet dat het antwoord in de categorie ''hoe geodkoper, hoe donkerder grijs je licentie is" valt.
Desondanks ga jij tekeer tegen de mensen die je daar op wijzen...

Ik zou lekker een licentie van €11,- kopen, en dan op zo'n toon tekeer gaan tegen Microsoft als onverhoopt je licentie ongeldig wordt verklaard.
Een goedkoper OS kun je hier vinden: https://lifehacker.com/58...inux-distribution-for-you
En als je daar niet mee wilt werken, realiseer je dan dat een OS net als een processor is... zonder dat onderdeel is die PC alleen maar een presse-papier.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kleine toevoeging trouwens: je koopt geen licentie maar je koopt een code die toestaat dat je iets gebruikt (soort lease) totdat de fabrikant de stekker eruit trekt en/of de manier van aanbieden substantieel verandert waardoor je extra moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Crabface schreef op Monday 20 August 2018 @ 13:09:
[...]

De antwoorden uit 2017 gaan ook over Windows 10. Het is natuurlijk niet zo dat het in 2018 ineens allemaal anders is.

Daarnaast is dit topic al 1000x voorbij gekomen. Hierboven staan ook voldoende linkjes met info. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.