Windows demo versie updaten met key?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag.

Ik kon zo snel geen vergelijkbaar topic vinden, excuses als die er al wel is.l

Ik heb de volgende vraag. Ik ben bezig met een gamepc samen te stellen en ik kan daar automatisch 30 dagen Windows 10 Home bij krijgen. Ik kan ook een licentie kopen, vrij prijzig natuurlijk.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in die 30 dagen de Windows 10 Home te updaten met een licentie key?
Want deze zijn een stuk goedkoper, rond de 18 euro. Misschien is dit de meest domme vraag ooit, maar ik dacht ik vraag het gewoon.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:41

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rare vraag; geen idee hoe je aan 30 dagen komt want zelfs officieel kan je Windows tot 180 dagen gebruiken zonder key.

Ik vraag me dan terdege af bij wat voor "toko" je deze aanbieding krijgt en waarom dezelde toko, als leverancier, niet gewoon een OEM-licentie mag leveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Nou, ik stel op dit moment een pc samen op pc-bestel. En ik heb de keuze om bij de bestelling een Windows 10 licentie te kopen, deze kost dan €99,95. En als ik die niet bestel dan krijg ik enkel 30 dagen gratis en kan ik hem daarna alsnog kopen of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:31

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja, je kan je versie up of downgraden door de key te vervangen, Windows download dan vanzelf de bijbehorende versie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Super! Dus als ik een key koop, voor ongeveer 20 euro, via een legitieme site, dan kan ik hem upgraden en komt het helemaal in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainbow-1995xx schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:34:
En als ik die niet bestel dan krijg ik enkel 30 dagen gratis en kan ik hem daarna alsnog kopen of updaten.
Ik vind dit zeer slechte bedrijfsvoering; uit mijn hoofd zou ik bijna zeggen (maar ik zit niet in de OEM-licensing) dat de betreffende zaak dus zelf geen licenties mag inkopen bij Microsoft en alleen maar "dozenschuiver" is.

Trial-licentie kan je zelf ook installeren; dat is gewoon de demo die ze dus downloaden bij Microsoft. En ook dat is niet "eerlijk"; als bedrijf mag je van Microsoft, geen trial-OS leveren aan consumenten, wederom uit mijn hoofd. En als je een trial zelf installeert, weet je (hopelijk) dat het beter gebeurt dan een gemiddeld bedrijf doet want er zit altijd wel bloatware en andere meuk in.

Ook is een trial niet op naam dus afgezien van het upgraden (later), moet je daarna in Windows dus ook slim genoeg zijn om registratie-gegevens, admin-passwords, etc allemaal te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Hmm oke. Ja ik heb helaas enkel de keuze om of de trial te nemen, of de windows home of de windows pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainbow-1995xx schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:45:
Hmm oke. Ja ik heb helaas enkel de keuze om of de trial te nemen, of de windows home of de windows pro.
Je hebt ook de keuze om daar niet te bestellen?

Ik snap dat de discussie niet is wat je verwacht/hoopt maar volgens mij is het bedrijven niet toegestaan om een OS (of dat nou Windows, OSX of Android of whatever) uit te leveren aan consumenten in trial-mode.

Als ik het verkeerd heb, licht me vooral voor. Maar het is niet vertrouwenswekkend van de (algemene) kennis van de winkel waar je nu naar zit te kijken.

/edit: nu ik erover nadenk; er bestaat (tot aan build 1803 van 2 maanden geleden) helemaal geen Home Trial.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Rainbow-1995xx schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:39:
Super! Dus als ik een key koop, voor ongeveer 20 euro, via een legitieme site, dan kan ik hem upgraden en komt het helemaal in orde?
Windows 10 Home keys kosten geen 20 euro. Denk meer in de richting van 145 euro (volgens de site van Microsoft).

Dit zijn dus zeker geen legitieme keys. Al helemaal niet als het OEM keys zijn want die mogen volgens voorwaarden van Microsoft alleen bij een volledige PC configuratie worden bijgeleverd.

[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 20-07-2018 16:52 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Daar was ik al bang voor, zo'n vermoeden had ik dus ook al. Was te mooi om waard te zijn. Enige optie is dus om voor 100 euro die licentie erbij te kopen. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Rainbow-1995xx schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:52:
Daar was ik al bang voor, zo'n vermoeden had ik dus ook al. Was te mooi om waard te zijn. Enige optie is dus om voor 100 euro die licentie erbij te kopen. Helaas
Maar het is wel een investering voor de langere termijn. OEM keys zijn volledig hardware locked. D.w.z. dat ze maar 1 keer bij 1 systeemconfiguratie zijn te gebruiken. Dus als je een keer je systeemconfiguratie flink aanpast (videokaart plus moederbord bijvoorbeeld) wordt dat als "nieuwe" systeemconfiguratie gezien en kun je op pad om een nieuwe licentie te kopen.

De licentie die je bij Microsoft koopt mag je weliswaar op 1 systeemconfiguratie gebruiken maar mag je onbeperkt meenemen. Moederbord stuk? Geen probleem. GPU vervangen? Geen probleem. Meenemen naar een volledig nieuwe bak? Geen probleem.

Het voorkomt dus een hoop gedoe en je kunt er jaren mee vooruit.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

mindcrash schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Maar het is wel een investering voor de langere termijn. OEM keys zijn volledig hardware locked. D.w.z. dat ze maar 1 keer bij 1 systeemconfiguratie zijn te gebruiken. Dus als je een keer je systeemconfiguratie flink aanpast (videokaart plus moederbord bijvoorbeeld) wordt dat als "nieuwe" systeemconfiguratie gezien en kun je op pad om een nieuwe licentie te kopen.
Dan moet je gewoon even opnieuw activeren. De OEM-beperkingen worden hier op Tweakers altijd chronisch overtrokken.

Je moet in ieder geval het onderscheid maken tussen wat juridisch volgens de voorwaarden van MS mag en kan, en wat technisch werkt.

Je kan bijvoorbeeld prima een willekeurige Windows 7 Home Premium licentiecode invoeren bij een Windows 10 Home Premium. Zelfs als deze Windows 7 Home Premium code al eens is ingevoerd. Ga je dit 10 keer op dezelfde avond doen, dan zal er iets geblokkeerd worden, maar het is niet zo dat daar per se allemaal beperkingen aan zitten. Microsoft wil juist de gewone man ook niet de hele tijd in de weg zitten.

Juridisch mag je een OEM-licentie in ieder geval niet overdragen naar een heel ander systeem, maar laten we nou niet doen dat dat ook een technische noodzaak kent.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
MsG schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Dan moet je gewoon even opnieuw activeren. De OEM-beperkingen worden hier op Tweakers altijd chronisch overtrokken.

Je moet in ieder geval het onderscheid maken tussen wat juridisch volgens de voorwaarden van MS mag en kan, en wat technisch werkt.

Je kan bijvoorbeeld prima een willekeurige Windows 7 Home Premium licentiecode invoeren bij een Windows 10 Home Premium. Zelfs als deze Windows 7 Home Premium code al eens is ingevoerd. Ga je dit 10 keer op dezelfde avond doen, dan zal er iets geblokkeerd worden, maar het is niet zo dat daar per se allemaal beperkingen aan zitten. Microsoft wil juist de gewone man ook niet de hele tijd in de weg zitten.

Juridisch mag je een OEM-licentie in ieder geval niet overdragen naar een heel ander systeem, maar laten we nou niet doen dat dat ook een technische noodzaak kent.
Dus als ik het goed begrijp. is het mogelijk en niet illegaal om een licentiecode te kopen en deze in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Wat een onzin hierboven allemaal Windows 10 hoeft geen 100 euro te kosten.

Zo kan je daar b.v. dit vinden https://www.groupon.nl/deals/microsoft-windows-10-1

Prima betaalbaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rainbow-1995xx schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:55:
[...]

Dus als ik het goed begrijp. is het mogelijk en niet illegaal om een licentiecode te kopen en deze in te voeren?
Nee, je leest de reacties niet ....

Je kan ook kiezen om bij een andere verkoper je PC te bestellen.
Dat deze zo 'goedkoop' lijkt, is omdat ze links roepen voordeliger te zijn, en je dan "opties" te geven.

Dit geeft je op voorhand al te denken, wat er gebeurd als er een onderdeel defet is, of gaat ,,,

* FreshMaker geeft je weinig kans op een goede garantieafhandeling, en waarschijnlijk veel gedoe met bireven en bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

Blokker_1999

Full steam ahead

Licenties die ver onder de prijs zitten die zelfs OEMs betalen (en daar valt die groupon ook onder) zijn licentietechnisch niet in orde. Dit zijn meestal licenties die doorverkocht worden uit andere bronnen. Denk aan Technet, MSDN, HUP, Dreamspark, OEM Service packs, bedrijven die hun OEM keys verkopen vanwege VLK, meerdere verkopen van dezelfde digitale key, ... allemaal bronnen waarbij men gratis of zeer goedkoop aan licenties komt die niet doorverkocht mogen worden. En dus ook zonder enige garantie dat deze nooit door MS zullen geblokkeerd worden. In het beste geval begeef je je in een grijs gebied, in het slechtste is het gewoon illegaal.

Je koopt een dure PC, maar je wilt dan wel enkele euro besparen op het OS dat je dagelijks gaat gebruiken. Reken maar eens uit hoeveel die Windows licentie je kost per dag of week als je die PC 5 jaar lang gebruikt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Ik snap jullie allemaal hoor. Ik heb gewoon een beperkt budget en ik schrok ook een beetje dat er ineens 100 euro bij kwam voor de licentie.

En een pc bouwen is duurder ja, ik ben alleen een vrouw met totaal geen pc kennis en ik heb een poging gedaan om de juiste onderdelen bij elkaar te zoeken, maar ik stuitte op zoveel technische onkunde dat ik het heb opgegeven. Daarnaast geeft de site 100 euro korting en kom ik er qua prijs niet eens zo heel ver bovenuit. Ik heb echt al flink wat research gedaan en dit was de goedkoopste site die pc's samenstelt en daarnaast nog 10 jaar garantie heeft(ik weet dat het met garantie nooit soepel gaat).

De andere optie is een prebuilt pc kopen maar dat werd me hier al helemaal afgeraden. Dus dit is voor mij de beste optie. En in dit geval ga ik gewoon die licentie voor 100 euro erbij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-05 09:15

Metalfreak

Hoije woh!

Blokker_1999 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:11:
Licenties die ver onder de prijs zitten die zelfs OEMs betalen (en daar valt die groupon ook onder) zijn licentietechnisch niet in orde. Dit zijn meestal licenties die doorverkocht worden uit andere bronnen. Denk aan Technet, MSDN, HUP, Dreamspark, OEM Service packs, bedrijven die hun OEM keys verkopen vanwege VLK, meerdere verkopen van dezelfde digitale key, ... allemaal bronnen waarbij men gratis of zeer goedkoop aan licenties komt die niet doorverkocht mogen worden. En dus ook zonder enige garantie dat deze nooit door MS zullen geblokkeerd worden. In het beste geval begeef je je in een grijs gebied, in het slechtste is het gewoon illegaal.

Je koopt een dure PC, maar je wilt dan wel enkele euro besparen op het OS dat je dagelijks gaat gebruiken. Reken maar eens uit hoeveel die Windows licentie je kost per dag of week als je die PC 5 jaar lang gebruikt.
We hoeven nu ook niet allemaal te doen alsof we zo'n medelijden met Microsoft moeten hebben... Voor een student kan 100 euro gewoon veel geld zijn, ik vind het dan niet raar dat je naar alternatieven gaat kijken.

Ja, zo'n goedkope licentie werkt, ja, het is een grijs gebied, maar Microsoft heeft ook al eens (ik meen richting Consumentenbond o.i.d.) aangegeven dat het in principe niet meteen illegaal is om licenties door te verkopen. Wellicht kan het ooit geblokkeerd worden (nog nooit meegemaakt), maar de kans daarop is klein.

Voor zakelijk gebruik heb ik hier een compleet andere mening over, maar voor de gemiddelde consument moeten we ook niet moeilijker gaan doen dan nodig.

Ik weet dat het een onpopulaire mening is op Tweakers, maar schijt eraan ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Metalfreak schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:56:
[...]

We hoeven nu ook niet allemaal te doen alsof we zo'n medelijden met Microsoft moeten hebben... Voor een student kan 100 euro gewoon veel geld zijn, ik vind het dan niet raar dat je naar alternatieven gaat kijken.

Ja, zo'n goedkope licentie werkt, ja, het is een grijs gebied, maar Microsoft heeft ook al eens (ik meen richting Consumentenbond o.i.d.) aangegeven dat het in principe niet meteen illegaal is om licenties door te verkopen. Wellicht kan het ooit geblokkeerd worden (nog nooit meegemaakt), maar de kans daarop is klein.

Voor zakelijk gebruik heb ik hier een compleet andere mening over, maar voor de gemiddelde consument moeten we ook niet moeilijker gaan doen dan nodig.

Bedankt voor de reactie. Ja, natuurlijk koop ik het liefst een licentie die 100% legaal is. Maar 100 euro is voor een student vrij prijzig, dus vandaar dat ik verder zat te kijken. Ik ga even kijken wat ik ermee doe.

Iedereen bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je moet eens op Marktplaats en ook Tweakers rondkijken. Daar kun je orginele installatiedisk plus key in orginele verpakking tweedehands al voor 50 euro kopen als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rainbow-1995xx schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ja, natuurlijk koop ik het liefst een licentie die 100% legaal is. Maar 100 euro is voor een student vrij prijzig, dus vandaar dat ik verder zat te kijken. Ik ga even kijken wat ik ermee doe.

Iedereen bedankt voor alle info!
Je bent student ....
Waarom dan niet naar Surfspot ?
https://www.surfspot.nl/m...-education-studenten.html

Kost het je niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
FreshMaker schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Je bent student ....
Waarom dan niet naar Surfspot ?
https://www.surfspot.nl/m...-education-studenten.html

Kost het je niets
En die kan je schoon installeren, negeer het upgrade verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Rainbow-1995xx schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:23:
Ik snap jullie allemaal hoor. Ik heb gewoon een beperkt budget en ik schrok ook een beetje dat er ineens 100 euro bij kwam voor de licentie.
Straks heb je een prachtige game pc maar je wilt gaan beknibbelen op de software.
Je weet dat de meeste (nieuwe) games ook rond de 60 euro kosten?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

CAP-Team schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Straks heb je een prachtige game pc maar je wilt gaan beknibbelen op de software.
Je weet dat de meeste (nieuwe) games ook rond de 60 euro kosten?
En daar heb je weer sites als Kinguin voor, of de Steam Sale.
Betaal gemiddeld rond de 35-40 voor nieuwe AAA titels ipv 60. Soms zelfs nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Metalfreak schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Tja of je spaart er gewoon voor. Waarom moet je altijd alles direct maar hebben?
Pagina: 1