Waar kun je goedkoop een windows licentie aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 19.259 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Topicstarter
Aangezien ik een aantal Windows licenties (legaal) wil aanschaffen, vraag ik me af waar dit goedkoop kan. Op de systemen waar het voor is bedoeld staat een schone Windows 10 PRO installatie.. alleen niet geactiveerd. Als ik zelf het internet afstruimel valt mijn oog op;

Softwarelicense4u.com

Website is geheel in het nederlands. Maar ik vraag mij af of dit helemaal legaal en betrouwbaar is. Zijn hier meerdere mensen met ervaringen met soortgelijke websites?

[ Voor 13% gewijzigd door 308972 op 20-02-2018 16:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 19:08
hier of hier als je nog studeert of schoolgaande kinderen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

https://gathering.tweaker...&keyword=windows+licentie

Deze vraag is wel erg vaak naar voren gekomen. Ik zou een dergelijke site zelf links laten liggen en pw.tweakers.net afstruinen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
categorie: Besturingssystemen

Win10 Vanaf €82. Legaal en betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:19:
https://gathering.tweaker...&keyword=windows+licentie

Deze vraag is wel erg vaak naar voren gekomen. Ik zou een dergelijke site zelf links laten liggen en pw.tweakers.net afstruinen.
Klopt alleen is die informatie niet bepaald recent meer. Er zijn behoorlijk wat bewegingen met dit soort websites (on/offline). Vandaar de nieuwe post. Thanks voor de tips!

Is het ook een optie om Windows 7 aan te schaffen en deze gratis te laten upgrade naar Windows 10?

[ Voor 9% gewijzigd door 308972 op 20-02-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ga niet random al dan niet louche sites proberen. Dat is gokken dat de licentie werkt en blijft werken, en dat je creditcardinfo vertrouwelijk blijft. (Ik ken deze niet, dit zeg ik in het algemeen). Naast bovenstaande tips geeft ook Shopping Forum - Beleid nuttige info.

Ik zie niet wat er recent zo anders zou zijn. En voor specifieke winkels is er de pricewatch, dat moeten we hier niet gaan nadoen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
1. "Goedkoop" en "zekerheid dat het goed is" dan kun je het beste OEM kopen voor circa 80,-.
2. Goedkoper en vrijwel goede zekerheid dat het goed is: Een defecte PC / Laptop oem licentie hergebruiken. Kost ongeveer 25,-
3. Goedkoopst en eenvoudigst maar niet geheel betrouwbaar: Losse COA licentie kopen. Soms zijn het originele maar ook vaak zijn het MSDN keys die op termijn worden geblacklist ivm te veel activaties.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

Gaat het om legaal aanschaffen, of een code die door Windows als legitiem wordt geactiveerd? Dat zijn 2 losse zaken. Veel van die shady-sites verkopen OEM of VLK keys, en dat is in ieder geval tegen de licentie van Microsoft en zeer donkergrijs.

Wat ook werkt, maar wat ook een beetje een grijs gebied is, is een laptop of PC zoeken met nog een Windows 7 Pro-licentiesticker en deze gewoon invullen in Windows 10.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

microsoftsoftwareswap op Reddit werkt prima. Je krijgt een werkende key, en je kunt met PayPal betalen.

Of het een key betreft voor thuisgebruik kan ik je niet vertellen, maar ze werken in ieder geval hier nog na een aantal jaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

308972 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Klopt alleen is die informatie niet bepaald recent meer. Er zijn behoorlijk wat bewegingen met dit soort websites (on/offline). Vandaar de nieuwe post. Thanks voor de tips!
Recent hoeft het niet te zijn, ook de shops vandaag werken nog precies met dezelfde methode. Natuurlijk heb je links/rechts keys die 'lijken' te blijven werken, maar ze werken allemaal vanuit 3 principes: hergebruikte keys overgenomen keys en MSDN/VLK principes.

En zeker als het bedrijfsPC's zijn met VLK's, de kans dat die PC ooit nog geactiveerd wordt met de originele key van die PC is zeer klein, dat je soms jaren gebruik kan maken van die (OEM) key.

Je kan de gok best nemen, heb je geluk ben je voor 30 euro klaar. Minder geluk en je kan uiteindelijk over de prijs van een originele legitieme licentie heen gaan, krap 80 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

308972 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Is het ook een optie om Windows 7 aan te schaffen en deze gratis te laten upgrade naar Windows 10?
A. Windows 7 mag niet meer nieuw verkocht worden

B. De gratis upgrade opties zijn verlopen sinds juli 2016 (voor normale gebruikers) en sinds 1-1-2018 (voor gebruikers met toegankelijkheidsopties ingeschakeld).

Je moet dus gewoon volle prijs betalen als je een 100% legale optie wil :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

https://nl.hardware.info/...t-het-lijkt-erop-van-welh

In short:
€ 114,95
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail

€ 144,-
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Veel goedkoper word het niet. (Let wel: OEM mag je waarschijnlijk niet gebruiken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

nelizmastr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:46:
[...]

B. De gratis upgrade opties zijn verlopen sinds juli 2016 (voor normale gebruikers) en sinds 1-1-2018 (voor gebruikers met toegankelijkheidsopties ingeschakeld).

Je moet dus gewoon volle prijs betalen als je een 100% legale optie wil :)
Onzin, de methode om de Windows 7 key in te voeren bij een nieuwe Windows 10-installatie werkt nog steeds prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Waarom staat hij dan nog in de pricewatch? pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:57
Voor mijn VM's koop ik meestal een OEM licentie op Ebay.
Dit is niet helemaal legaal, en het schijnt dat de licentie geblokkeerd kan worden door Microsoft omdat deze niet voor dit soort doeleinden bedoeld is.

Echter werken al mijn licenties nog, en omdat je via Ebay een redelijke bescherming hebt omdat je de reviews van een verkopende partij kunt zien en je geen creditcard gegevens hoeft af te staan omdat je met Paypal betaald durf ik de gok wel aan.
De prijs is dan ook zo laag dat je gewoon een andere kunt kopen mocht er eentje geblokkeerd worden.

Dus ja, je zult een keuze moeten maken. Doe je dit voor een andere partij op een professionele basis dan zou ik voor een volledig legale licentie van Microsoft gaan. Doe je het echter voor eigen gebruik dan zou ik persoonlijk de gok wel wagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pyramiden op 21-02-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1256364

308972 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:15:
Aangezien ik een aantal Windows licenties (legaal) wil aanschaffen, vraag ik me af waar dit goedkoop kan. Op de systemen waar het voor is bedoeld staat een schone Windows 10 PRO installatie.. alleen niet geactiveerd. Als ik zelf het internet afstruimel valt mijn oog op;

Softwarelicense4u.com

Website is geheel in het nederlands. Maar ik vraag mij af of dit helemaal legaal en betrouwbaar is. Zijn hier meerdere mensen met ervaringen met soortgelijke websites?
Zelf heb ik positieve ervaringen met *snip* spam
Goede prijzen en een snelle levering :). Daarnaast veel uitleg en informatie op de site zelf

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 20-09-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 1256364 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:43:
[...]

Zelf heb ik positieve ervaringen met *snip* spam
Goede prijzen en een snelle levering :). Daarnaast veel uitleg en informatie op de site zelf
Wil je alsjeblieft geen topics van anderhalf jaar oud uit de sloot trekken om te spammen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.