Zodra ze in de aanbieding zijn, koop ik 6 pakjes van de verschillende soorten en mik ze in de vriezer (ondanks dat de verpakking aangeeft dat ze niet geschikt zijn om zelf in te vriezen). Kan ik dan een maand of 2 mee doen, aangezien ik niet elke dag vleesvervangers nuttig. Maar ze komen uit de koeling, met een THT. Dus ik zie niet in waarom ze niet goed zouden blijven voor een week in de koeling. Deze waren van zaterdag, THT tot 19-09Ample Energy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Makkelijk en minder dan €1.50 per persoon; past helemaal in mijn straatje![]()
Uit nieuwsgierigheid: heb jij die zeesticks ooit een week in de koelkast gehad? Waren ze toen nog goed?
Ik ben voor het volgende gegaan:
0.5 blok tofu (70 cent)
0.5 Chinese kool (55 cent, iirc)
Kopje zilvervliesrijst (10 cent?)
Wat sojasaus, sambal en ketjap
Zonnebloemolie
Het blok tofu had ik gister al doormidden gesneden, grotendeels droog gedrukt en in de koelkast gelegd. Net in strips van 50 x 10 x 2 millimeter gesneden, gemarineerd in sojasaus en ketjap en weer in de koelkast gelegd. Daarna de Chinese kool klein gesneden en tv gaan kijken. Vervolgens de tofu in de zonnebloemolie gebakken voor ongeveer een klein kwartier (1 keer omgedraaid). Met dank aan @Brent!
Tegelijkertijd ook water opgezet en de rijst gaan koken. Daarna de tofu op wat keukenpapier gelegd en de helft van de olie weggegooid. In de overgebleven olie heb ik een grote eetlepel (theelepeltje zal al ruim voldoende zijn voor kinderen) sambal oelek in gegooid en een minuut later de Chinese kool. Toen die wat was geslonken ging er nog wat ketjap bij. Daarna rijst op een diep bord, kool er op en de tofu er boven gekiept. Ah, ik had echt zin in ketjap...![]()
Die tofu was erg goed gelukt. Nooit eerder zo dun gebakken.
Of bedoel je als ze bereid zijn?
Of bedoel je als je bijv. De helft zou eten en dan de verpakking in de koelkast laat tot eind van de week? Ik denk dat dit wel goed gaat hoewel 'na openen beperkt houdbaar'
Zou de helft in de vriezer mikken als je dat wilt doen. Ik proef geen rare dingen ondanks dat het, blijkbaar, niet geschikt is voor invriezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 23-08-2018 19:11 ]