Joplin laat in de app foutmeldingen zien. Als ik links het menu open op de android app, dan zag ik daar in het begin wel de foutmeldingen.jeanj schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:54:
[...]
Wel log bedoel je, die on screen in de applicatie of zit er ergens anders nog een log?
Ik gebruik de app voornamelijk op mijn windows pc, daar maakt de snelheid niet uit, maar als ik dan naar android of ios sync, dan timed ie vaak uit en moet ik meerdere keren syncen, vooral als er veel updates zijn gaat het traag. Ik heb nu 900+ noties, ik liep al tegen problemen aan bij 400+ notities (maar dan met veel wijzigingen)
Gek. Bij mij via webdav iets van 1000 notities zonder problemen. Ook syncen van contacts tussen next loud en iOS en macOS is geen enkel probleem. Nooit last van. Meest lastige is alles sso via authentik. En het liefst met forward auth. Dan werken de apps van home asssistant en Immich opeens niet meer.ahbart schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:40:
[...]
Joplin laat in de app foutmeldingen zien. Als ik links het menu open op de android app, dan zag ik daar in het begin wel de foutmeldingen.
Specifiek wanneer ik scroll in foto's vind ik het nogal traag gaan. Je zou denken zet gewoon alle thumbnails in een cache, en zet die cache in het geheugen of in ieder geval gedefragmenteerd op een SSD.Gotez schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:49:
[...]
Apart. Ik heb ook Nextcloud. Al hele tijd. Updates gaan altijd vlekkeloos. Eigenlijk van Immich en authentik en calibre ook. Ik heb ook geen gekke dingen verder. Nextcloud aio docker. Draait soepel. Uploads razendsnel. Maar ik upload ook niet zoveel. Af en toe een paar documenten of wat foto’s. Thuis dingetjes. Nextcloud migrate was wel compex. Maar toen alles werkte ging het daarna prima. Lastige va odido is dat het laatste tijd wat vaak storing heeft.
Misschien moet ik i.p.v. losse Nextcloud container een AIO nemen. Maar ook dan zit het achter een reverse proxy.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat zal weinig verschil maken, tenzij er een traag netwerk tussen je containers zit. Twee containers op hetzelfde systeem praten gewoon snel met elkaar.Jerie schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:16:
[...]
Misschien moet ik i.p.v. losse Nextcloud container een AIO nemen. Maar ook dan zit het achter een reverse proxy.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
oh, ja, foto's vond ik ook drama. Daarom overgestapt naar Immich. Veel en veel beter.Jerie schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:16:
[...]
Specifiek wanneer ik scroll in foto's vind ik het nogal traag gaan. Je zou denken zet gewoon alle thumbnails in een cache, en zet die cache in het geheugen of in ieder geval gedefragmenteerd op een SSD.
Ondertussen informatie gevonden over de performance van Joplin server vs nextcloudjeanj schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:26:
[...]
Ik draai ook joplin mt sync op nextcloud maar vind het nogal traag. Het syncen duur bij mij lang, en ik daardoor heb ik mijn 4000 notes van evernote maar (nog) niet geïmporteerd. Hoe is het bij jou. Ik overweeg een joplin server te bouwen en dan te kijken of het sneller gaat
Immich staat ook op het lijstje...
| Type | Nextcloud | Joplin Server |
| Sync 744 items: Existing client with new sync target (mostly upload) | 24 min | 5 min |
| Sync 744 items: New client with existing sync target (mostly download) | 7 minutes | 0 min 51 sec |
| Change one note and sync (mostly upload - to test sync overhead) | 18 seconds | 6 seconds |
Everything is better with Bluetooth