ING: Internetbankieren na WERO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• synapsecod
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07 23:35
Hoi allemaal,

Ik zit bij ING omdat dit (volgens mij) de laatste bank is die 2FA voor het authoriseren van betalingen (zoals) iDeal ondersteunt. Ik heb vorig jaar de banken afgebeld en ze gaven allemaal aan dat zij geen externe scanners/readers meer hebben zoals ING nog wel heeft.

Vandaag zag ik een bericht van ING dat er geen WERO-betalingen geauthoriseerd kunnen worden met hun scanner. Dit kan alleen nog maar met de app. Voor mij is dit van belang omdat ik geen smartphone heb of wil gebruiken. iDeal bestaat nog even maar wordt uitgefaseerd, dus in 2027 komt er ergens een moment dat ik geen betalingen meer kan authoriseren.

Hebben meer mensen hier last van?

Weten jullie of er een bank is die nog scanners/readers uitgeeft, en die ondersteunt met WERO?

Volgens mij gaat het nu gewoon echt gebeuren en ga ik gewoon compleet uitgesloten worden. Wat een tijd om in te leven.

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rabobank heeft nog gewoon de scanner toch ook? Of dat zo blijft weet ik niet, maar voor nu kan dat zeker nog, eg: https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/ideal-betaling-met-qr-code (en dan naar de veelgestelde vragen).

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

DropjesLover

Dit dus ->

Een eenvoudige smartphone aanschaffen puur voor dergelijke 2FA toepassingen?
Je moet het op bijna elk platform tegenwoordig, bank, DigiD, etc.

Zie het als een nieuwe scanner/reader.

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 24-07-2026 08:39 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DropjesLover schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:39:

lijkt mij de handigste optie. je hoeft er niet mee te lopen. Kan hem altijd thuis laten.
prepaid sim er in, en gaan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:12
DropjesLover schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:39:

Inderdaad, paar tientjes en je bent klaar. Principes mogen geld kosten zeggen ze toch altijd?

All your base are belong to us!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TOTP tokens voor 2FA hoeven natuurlijk ook niet per se in een app op de telefoon, die kunnen prima in een password manager bijvoorbeeld. Alleen banken bieden die optie helaas nooit aan.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59
synapsecod schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:31:
Hoi allemaal,

Ik zit bij ING omdat dit (volgens mij) de laatste bank is die 2FA voor het authoriseren van betalingen (zoals) iDeal ondersteunt.
Alle banken gebruiken 2FA (2-factor-authentication) voor betalingen. Een code in een app op een smartphone is ook een tweede factor die niet minder veilig is dan een losse scanner ofzo.
... Voor mij is dit van belang omdat ik geen smartphone heb of wil gebruiken.
Ik snap dat al die nieuwe technologie soms lastig te begrijpen is, maar op sommige punten zul je toch echt over je 'verouderde' principes heen moeten stappen en een beetje met je tijd mee gaan. Zoals hierboven vaker gezegd, je hoeft die smartphone niet te gebruiken voor andere dingen, gebruik 'm desnoods alleen voor ING-app etc.

Mag ik trouwens vragen hoe je dat met DigiD doet? Voor heel veel instanties is DigiD met minimaal een sms-code als tweede factor verplicht om in te loggen tegenwoordig, maar met de smartphone-app werkt dat een stuk beter. Heb je wel een dumb-phone die sms-jes kan ontvangen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou eerst de tijd even afwachten, Rabo, ABN, ING, en dacht nog ASN, hebben allemaal geroepen te stoppen met de scanners, maar voorlopig zijn ze er nog steeds. Heel simpel gekeken kunnen ze niet enkel op de app gaan draaien, er is gewoon een groep die geen heeft/wil/kan gebruiken.

Het hangt wel af van hoe Wero in zet op 'smartphone' only, ik lees over een overgangsfase, maar basisprincipe van toegankelijkheid verwacht ik niet dat ze uitsluitend smartphone kunnen gaan eisen (visueel beperkt etc). Ouder topic geeft iemand aan dat wero betalingen wel een link hebben naar reguliere internetbankieren
davides in "Ideal wordt Wero. Is dit zonder smartphone mogelijk?"
dat geval kan je nog wel kijken naar de browser code, ik weet niet of deze ook voor Wero gaat werken, maar is een semi-alternatief
https://www.asnbank.nl/service/browsercode.html
https://www.rabobank.nl/p...streren-inloggen-met-code

Het onderzoek rond de EAC loopt nog, dus het is nog even afwachten wat daar het resultaat van zal worden, simpel gezegd, alleen smartphone zal het niet kunnen worden.
https://support.wero-wall...toegankelijkheidsnaleving

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2026 09:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:18:
Ik zou eerst de tijd even afwachten, Rabo, ABN, ING, en dacht nog ASN, hebben allemaal geroepen te stoppen met de scanners, maar voorlopig zijn ze er nog steeds. Heel simpel gekeken kunnen ze niet enkel op de app gaan draaien, er is gewoon een groep die geen heeft/wil/kan gebruiken.
Dit. Ze doen wellicht op eerste indruk alsof het niet kan, maar ze hebben allemaal alternatieven. Als je genoeg zeurt zijn die er opeens. ING is daar trouwens niet anders in. Koste überhaupt al 2 uur bellen voordat ik een afspraak kon krijgen om klant te worden zonder dat via de app te regelen. Koste me op kantoor de nodige discussie voor een scanner. Maar bleek na aandringen toch wel een optie...

Mijn oma snapt niet eens hoe ze moet SMS'en of appen. Die moet ik nog op de vaste lijn bellen als ik haar wil spreken. Is niet eens echt onwil, maar ze vind het gewoon erg moeilijk allemaal. App verplichtingen gaan door zulke dingen niet werken, dat is veel breder dan puur mensen die geen smartphone willen. Dat weten banken ook. Dus zolang die generatie nog leeft, zijn er ook nog alternatieven. Je krijgt ze alleen niet zo makkelijk.

Maar, ik vrees wel dat er op termijn een moment komt dat je idd uitgesloten wordt zonder. Ik vrees dat op dat punt er idd een goedkope smartphone nodig zal zijn, net zoals je tegenwoordig vrijwel niet zonder iets van een PC kan. Het zal alleen wel een stuk langer duren voordat dat punt komt. Wel hoop ik dat er tegen die tijd wat gedaan is aan dat de macht en duopoly daarvan bij 2 grote commerciële Amerikaanse bedrijven ligt, en er net zoals bij een computer meer vrijheid aan de apparaten zit zodat het binnen ieders eigen normen en waardes gebruikt kan worden (tenzij je normen en waardes tegen alle technologische verandering is, dat gaat niet lukken tenzij je een soort Amish wordt). Dat lijkt me een reëlere inzet dan het helemaal voorkomen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Vloris schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:59:
[...]
Mag ik trouwens vragen hoe je dat met DigiD doet? Voor heel veel instanties is DigiD met minimaal een sms-code als tweede factor verplicht om in te loggen tegenwoordig, maar met de smartphone-app werkt dat een stuk beter. Heb je wel een dumb-phone die sms-jes kan ontvangen?
DigiD is geen probleem, de SMS wordt gewoon voorgelezen op mijn huistelefoon. Ik ben ook zouemand die gevoelige apps niet op mijn telefoon wil, noch dat vanwege het zenden van SMSjes iedereen mijn mobiel nummer heeft. Voor de echt moeilijke cases heb ik een speciaal nummer waar alleen SMS op binnenkomt, geen data, geen voice, geen voicemail.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

synapsecod schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:31:
Hoi allemaal,

Vandaag zag ik een bericht van ING dat er geen WERO-betalingen geauthoriseerd kunnen worden met hun scanner. Dit kan alleen nog maar met de app. Voor mij is dit van belang omdat ik geen smartphone heb of wil gebruiken. iDeal bestaat nog even maar wordt uitgefaseerd, dus in 2027 komt er ergens een moment dat ik geen betalingen meer kan authoriseren.

Hebben meer mensen hier last van?

[..]
Ik heb ING en ook de scanner. Ik heb nergens last van, woensdag nog iets besteld en betaald met iDeal/wero en die betaling is gelukt en wordt vandaag geleverd.

De app van de ING gebruik ik niet, ik doe alles met die scanner.

Ey!! Macarena \o/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RaZ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Ik heb ING en ook de scanner. Ik heb nergens last van, woensdag nog iets besteld en betaald met iDeal/wero en die betaling is gelukt en wordt vandaag geleverd.

De app van de ING gebruik ik niet, ik doe alles met die scanner.
Wero draait ook nog niet volledig en overgang van ideal zal pas volgend jaar zijn afgerond, daar zit ook het vraagstuk. Al vraag ik me nu wel af @synapsecod, waar heb je precies gelezen dat de ING hiermee stopt?

De wero app zelf (als de bank geen app heeft) blijft een optionele app, initieel blijft een betaling bij je eigen bank.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:38
Het probleem wat ik heb met de smartphone app is dat je op ten duur weer een telefoon moet kopen omdat je android versie niet meer ondersteunt wordt.

Zo blijf je kosten maken terwijl je dat met de scanner niet hebt en shit wordt alleen maar duurder en duurder, een "goedkope" smartphone kost je al gauw 70 euro, dat is niet goedkoop voor mensen die het budget simpelweg niet hebben, dat is een 2 weken boodschappen, weg gegooit omdat wero niet met de scanner wil werken.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een gratis betaalrekening bij Openbank.NL

Daar kan ik gewoon online mee betstellen als je CreditCard kiest als betaalmethode. Je krijgt een sms'je met een code die je moet invullen.

Wero gaat als het goed is ook creditcardbetalingen ondersteunen, en dan heb je niks met de ING te maken.

Dus als 7 tientjes te veel is voor een smartphone, neem dan een gratis betaalrekening bij een andere bank.

Ey!! Macarena \o/

• Drardollan
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:40:
Het probleem wat ik heb met de smartphone app is dat je op ten duur weer een telefoon moet kopen omdat je android versie niet meer ondersteunt wordt.

Zo blijf je kosten maken terwijl je dat met de scanner niet hebt en shit wordt alleen maar duurder en duurder, een "goedkope" smartphone kost je al gauw 70 euro, dat is niet goedkoop voor mensen die het budget simpelweg niet hebben, dat is een 2 weken boodschappen, weg gegooit omdat wero niet met de scanner wil werken.
Als je geen geld hebt kan je ook niet online van alles bestellen, en heb je iDeal / WERO niet nodig. Dus dan is het geen probleem toch? Pinnen in de winkels heb je niks extra's voor nodig, dus je kan er ook voor kiezen om alles offline te kopen.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:38
RaZ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:46:

Daar kan ik gewoon online mee betstellen als je CreditCard kiest als betaalmethode. Je krijgt een sms'je met een code die je moet invullen.

Wero gaat als het goed is ook creditcardbetalingen ondersteunen, en dan heb je niks met de ING te maken.

Dus als 7 tientjes te veel is voor een smartphone, neem dan een gratis betaalrekening bij een andere bank.
Ik zal nooit bij een kleine onbekende bank die vanuit het buitenland opereert klant worden en zal dit ook nooit aanraden aan anderen.

Ik heb het ook niet perse over mijzelf, maar over de andere miljoenen mensen met een krappe beurs. Bovendien van wat ik lees heeft die bank trage overschrijf tijd, wat problemen gaat geven met het kopen van 2e hands waren, oh overschrijving bij de persoon thuis? wacht ff 2 dagen voordat je wat hebt. Dat alleen al zou ik nooit willen.
Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Als je geen geld hebt kan je ook niet online van alles bestellen, en heb je iDeal / WERO niet nodig. Dus dan is het geen probleem toch? Pinnen in de winkels heb je niks extra's voor nodig, dus je kan er ook voor kiezen om alles offline te kopen.
Ja want alles wat je online haalt is altijd heel duur.....

[ Voor 17% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 24-07-2026 12:46 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Ik zal nooit bij een kleine onbekende bank die vanuit het buitenland opereert klant worden en zal dit ook nooit aanraden aan anderen.

Ik heb het ook niet perse over mijzelf, maar over de andere miljoenen mensen met een krappe beurs. Bovendien van wat ik lees heeft die bank trage overschrijf tijd, wat problemen gaat geven met het kopen van 2e hands waren, oh overschrijving bij de persoon thuis? wacht ff 2 dagen voordat je wat hebt. Dat alleen al zou ik nooit willen.

[...]
Het is geen kleine onbekende bank, het is een hele grote speler op de markt ;)
De trage overschijvingstijd is iets uit het verleden, ze ondersteunen gewoon Instant Payment ;)

Misschien moet je het hele topic doorlezen ipv na 4 pagina's een conclusie trekken :P

* RaZ gebruikt sinds 2024 z'n Openbank betaalrekening

Ik heb m'n ING rekening eigenlijk alleen nog puur vanuit nostalgische waarde omdat ik die rekening al sinds 1991 heb ;)

En thuisbezorgd ondersteund geen creditcard als betaalmethode, en dan is een ING rekening met iDeal wel handig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 24-07-2026 12:54 ]

Ey!! Macarena \o/

• Drardollan
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Ja want alles wat je online haalt is altijd heel duur.....
Dat heb ik niet gezegd. Ik stel enkel dat het niet noodzakelijk is om te kunnen leven.

• Xilonz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:48
Eind 2029 word ook de digitale euro verwacht. Dat zal waarschijnlijk wero weer vervangen, of een alternatief zijn voor.

Deze heeft een wettige verplichting om inclusief te zijn - of dit voor wero ook geld weet ik niet.

Ik hoop dat we een universele oplossing krijgen hiervoor - een soort yubikey/passkeys/webauthn protocol waarbij je een authenticatie kan genereren.

• blaatschep
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 15:39
Vloris schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:59:
[...]

Alle banken gebruiken 2FA (2-factor-authentication) voor betalingen. Een code in een app op een smartphone is ook een tweede factor die niet minder veilig is dan een losse scanner ofzo.

[...]

Ik snap dat al die nieuwe technologie soms lastig te begrijpen is, maar op sommige punten zul je toch echt over je 'verouderde' principes heen moeten stappen en een beetje met je tijd mee gaan. Zoals hierboven vaker gezegd, je hoeft die smartphone niet te gebruiken voor andere dingen, gebruik 'm desnoods alleen voor ING-app etc.

Niet iedereen zonder smartphone vindt het lastig om technologie te begrijpen. Het heeft soms ook met andere zaken als privacy en dergelijke te maken. Mijn vrouw heeft de hare vorige maand weggedaan.

Overigens maken banken en DigiD het onnodig lastig om de apps te gebruiken. Ze zijn enkel te installeren via de stores van Apple en Android. Ik gebruik GrapheneOS, maar de door mij gebruikte banken en DigiD bieden hier geen apk voor aan via de website. Hierdoor kan ik ze niet installeren en gebruik enkel de webversies, en dat bevalt mij eigenlijk wel prima.

En dat heeft niets te maken met dat ik de technologie niet snap. Ik weiger echter om gebruik te maken van die grote bigtechdiensten, vandaar ook het gebruik van GrapheneOS. IDeal heb ik daarom al jaren niet meer gebruikt, maar dat mis ik ook niet.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11

Dido

heforshe

blaatschep schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:03:
En dat heeft niets te maken met dat ik de technologie niet snap. Ik weiger echter om gebruik te maken van die grote bigtechdiensten, vandaar ook het gebruik van GrapheneOS. IDeal heb ik daarom al jaren niet meer gebruikt, maar dat mis ik ook niet.
offtopic:
Dus... als ik je aan apk aanlever van een app die gegarandeerd niet door big tech gemaakt is, dan zou je die wel willen installeren om betalingen mee te doen?
Ik ben oprecht geïnteresseerd, want het is de moeite waard om zoiets in elkaar te knutselen, dan. >:)

Wat betekent mijn avatar?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

DropjesLover

Dit dus ->

blaatschep schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:03:
[...]

Niet iedereen zonder smartphone vindt het lastig om technologie te begrijpen. Het heeft soms ook met andere zaken als privacy en dergelijke te maken. Mijn vrouw heeft de hare vorige maand weggedaan.

Overigens maken banken en DigiD het onnodig lastig om de apps te gebruiken. Ze zijn enkel te installeren via de stores van Apple en Android. Ik gebruik GrapheneOS, maar de door mij gebruikte banken en DigiD bieden hier geen apk voor aan via de website. Hierdoor kan ik ze niet installeren en gebruik enkel de webversies, en dat bevalt mij eigenlijk wel prima.

De ING app werkt voor zover ik weet prima op GrapheneOS, en staat volgens google search ook in de Aurora store?
Wel google-play services sandboxed installeren.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• blaatschep
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 15:39
Dido schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:13:
[...]
offtopic:
Dus... als ik je aan apk aanlever van een app die gegarandeerd niet door big tech gemaakt is, dan zou je die wel willen installeren om betalingen mee te doen?
Ik ben oprecht geïnteresseerd, want het is de moeite waard om zoiets in elkaar te knutselen, dan. >:)
Ja, als je de apk aanbiedt via de website van de bank, dan vertrouw ik het. Lukraak overal apk's vandaan plukken doe ik niet.
DropjesLover schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:22:
[...]

De ING app werkt voor zover ik weet prima op GrapheneOS, en staat volgens google search ook in de Aurora store?
Ja, maar ik gebruik bewust geen Google Play services. Dan had ik net zo goed bij Android kunnen blijven...

Dat is ook de reden dat ik geen Aurora store installeer. Of ik installeer een apk die via de website wordt aangeboden, of ik gebruik het gewoon niet. En zoals ik al aangaf, iDeal mis ik totaal niet. Bankzaken werken voor mij goed genoeg via de browser.

• Cambionn
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:46:

Sterker nog, ook de gewone nieuwe bankpassen van je Nederlandse bank kunnen dit. Nu dat alles naar Mastercard Debit en Visa Debit gaat (ipv Maestro en V-Pay) krijgen die ook kaartnummers met de volle lengte en CVE codes. Over het algemeen werken die ook gewoon in dat veld. 1 van de (weinige) voordelen ervan.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Cambionn
  • Niet online
DropjesLover schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:22:
We gaan nu wel wat offtopic gezien dit nog weinig met géén smartphone te maken heeft, maar gezien we denk ik wel alles genoemd hebben wat nu bekend is rondom banken die scanners uitgeven (de meeste, maar je moet ff goed zeuren want ze doen het liever niet) en smartphoneloze WERO in de toekomst (nog onbekend, maar waarschijnlijk mogelijk) lijkt dat me niet zo'n groot issue.

Hier ook GrapheneOS. ING kon bij mij niet voorbij de paspoortscan komen zonder Play Services (niet met geprobeert). Daarom moest ik dus moeite doen bij hun, want ga dat niet voor hun installeren. Nog nooit zo veel moeite gehad met klant worden ergens :+. Reden dat ik een scanner wou is omdat ik enkel ter back-up erin moet kunnen en daar geen app voor wil. Elke app is immers een extra mogelijke vulnerability, en ik zal deze nauwlijks gebruiken dus dat is het niet waard voor mij.

Rabobank (wat ik primair gebruik) werkt wel gewoon volledig zonder Play Services incl paspoortscan, dus het kan prima. Idd wel via Aurora store, maar hoewel ik het gebruik minimaliseer ik zo veel mogelijk hoeveel apps daar weg komen. Zou mooi zijn als ze zelf de apk publiceren zodat ik hem gewoon in Obtainium kan gooien. Het feit dat ik alsnog afhankelijk ben van een Google server voor een Nederlandse bank vind ik kwalijk, maar helaas voor nu nog nodig als je de app wil. En hoewel internetbankieren werkt vind ik die wel heel praktisch.

DigiD app heb ik bijv. ook niet. Zodra die opensource app er eens komt installeer ik denk ik wel, maar wacht al flink wat jaar. Half weggescensureerde code van een paar jaar oud geld niet. Maar als die ooit eindelijk komt, dan is mijn grootste issue nog "wat als ik een Linux telefoon wil, zit ik dan vast aan een 2e Android-based voor DigiD?".

Vraag me af of WERO wel netjes opensource wordt als app, en dan buiten Google/Apple stores verkrijgbaar wordt. Zou mooi zijn.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:37
Cambionn schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Sterker nog, ook de gewone nieuwe bankpassen van je Nederlandse bank kunnen dit. Nu dat alles naar Mastercard Debit en Visa Debit gaat (ipv Maestro en V-Pay) krijgen die ook kaartnummers met de volle lengte en CVE codes. Over het algemeen werken die ook gewoon in dat veld. 1 van de (weinige) voordelen ervan.
Behalve dat de CVC/CVV bij ING niet op de kaart staat, deze is alleen te vinden in de app.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:18:
Zowel ABN als ASN leveren geen nieuwe devices meer uit. De oude werken nog, maar als ze stuk gaan krijg je geen nieuwe meer en is het over. Ook nieuwe klanten krijgen al een tijdje geen nieuwe scanner meer.
Pagina: 1