Alle banken gebruiken 2FA (2-factor-authentication) voor betalingen. Een code in een app op een smartphone is ook een tweede factor die niet minder veilig is dan een losse scanner ofzo.synapsecod schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:31:
Hoi allemaal,
Ik zit bij ING omdat dit (volgens mij) de laatste bank is die 2FA voor het authoriseren van betalingen (zoals) iDeal ondersteunt.
Ik snap dat al die nieuwe technologie soms lastig te begrijpen is, maar op sommige punten zul je toch echt over je 'verouderde' principes heen moeten stappen en een beetje met je tijd mee gaan. Zoals hierboven vaker gezegd, je hoeft die smartphone niet te gebruiken voor andere dingen, gebruik 'm desnoods alleen voor ING-app etc.... Voor mij is dit van belang omdat ik geen smartphone heb of wil gebruiken.
Mag ik trouwens vragen hoe je dat met DigiD doet? Voor heel veel instanties is DigiD met minimaal een sms-code als tweede factor verplicht om in te loggen tegenwoordig, maar met de smartphone-app werkt dat een stuk beter. Heb je wel een dumb-phone die sms-jes kan ontvangen?
:strip_exif()/f/image/u7BLXNeOdSkQnu8BniYLDZbf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rHqR9f2oIaL9ofXK2Jzl10G9.png?f=fotoalbum_large)