Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:01
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:06:
Zit er trouwens een standaard case bij de pocophone in de verpakking, diegene die hem heeft?
Klopt, er wordt een dunne sleeve meegeleverd die vooral tegen krassen beschermt en extra grip biedt. Gaat je weinig helpen qua valbescherming :) Verder zit er een lader inclusief USB kabel bij. Zie bijvoorbeeld deze unboxing video: https://www.youtube.com/watch?v=Pj95AXqVZO0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07
barriie schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:09:
[...]

Houd er wel rekening mee dat dit geen OTA update is, hiervoor zul je langs een Poco Store (als die er zijn/komen) moeten gaan.

[...]

Oneplus's reden bron: https://www.xda-developer...ix-amazon-prime-video-hd/
Bedankt voor de aanvulling!
Ik zag trouwens dat mijn Mi6 ook geen Widevine L1 ondersteuning heeft met een weekly rom van vorige maand.
Hier is een thread op en.miui.com:
http://en.miui.com/thread-2613658-3-1.html
Pocophone thread:
http://en.miui.com/thread-3642606-1-1.html

Om dit soort dingen aan te passen, moet je eigenlijk massaal aangeven dat je die feature zou willen hebben. Dus met z'n allen klagen is dus waarschijnlijk noodzakelijk om dit in Miui te krijgen. De kans is zeer groot dat het daarna pas beschikbaar komt voor de Pocophones.

Miui geen Widevine L1, dan de Pocophone zeer waarschijnlijk ook niet.
Voorlopig dus geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 03-09-2018 19:27 . Reden: pocophone topic link toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:11

nFo

Duci schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:47:
[...]

Ik ben aan het wachten tot hij bij een NL shop op voorraad is voor een schappelijke prijs, maar na het nieuws over de streamingdiensten twijfel ik een beetje. Ik lees dat Netflix bijvoorbeeld niet werkt op HD resolutie, maar is dat bij alle streamingdiensten zo? Heb je hier bijvoorbeeld met de youtube en dumpert apps ook last van? Die gebruik ik namelijk constant.
Is voor video on demand services zoals Netflix of Amazon prime, Youtube geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-02 16:28
nFo schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:39:
[...]

Is voor video on demand services zoals Netflix of Amazon prime, Youtube geen probleem.
Jep, zelf ook even wat gegoogled en het betreft inderdaad alleen dat soort streaming services. Ik kan inzien dat het voor sommigen een flinke tegenvaller kan zijn maar ik zelf kijk vrijwel nooit Netflix o.i.d. op mijn smartphone. Huidige telefoon kan blijkbaar ook geen HD Netflix streamen maar heb t eigenlijk nooit gemerkt.

Tenzij je veel Netflix kijkt op je smartphone zou ik zeker niet zeggen dat dit echt een dealbreaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 20:44
Waar bestellen jullie de screenprotector? Of zit deze er standaard er al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06 18:14
Daanthk schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:44:
[...]

Jep, zelf ook even wat gegoogled en het betreft inderdaad alleen dat soort streaming services. Ik kan inzien dat het voor sommigen een flinke tegenvaller kan zijn maar ik zelf kijk vrijwel nooit Netflix o.i.d. op mijn smartphone. Huidige telefoon kan blijkbaar ook geen HD Netflix streamen maar heb t eigenlijk nooit gemerkt.

Tenzij je veel Netflix kijkt op je smartphone zou ik zeker niet zeggen dat dit echt een dealbreaker is.
Tsja dat is een beetje het probleem, vandaar dat Apple ook "retina" schermen heeft, voor de gewone consument is dat meer dan voldoende. iPhone 8 heeft volgens mij ook "maar" 720p scherm. Leuk dat je dan 4K kan (down)streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
deurmatje schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:45:
Toevallig net wat verschillende protectors besteld op AliExpress. Krijg de telefoon voorlopig toch niet binnen en die protectors kosten echt geen reet. Of het ook een beetje kwaliteit bied merk ik vanzelf wel, heb nu iets van 8 euro betaald voor 4 verschillende protectors en een case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 20:45
Ik snap sommige hun teleurstelling van het Netflix issue maar snap de heisa niet. Bij mijn weten is er geen enkele Xiaomi die het ondersteunt dus waarom zou de pocophone het wel ineens ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 06:55
deurmatje schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:45:
Bij mediamarkt kunnen ze via speciale printer screenprotector op maat maken.
Echt perfect ! ( clearplex dacht ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
mregeling schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:45:
[...]

Bij mediamarkt kunnen ze via speciale printer screenprotector op maat maken.
Echt perfect ! ( clearplex dacht ik )
Oké, weet je zo of ze dat op elke locatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 13:48

red bull

Keeps me awake !

springfield89 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:18:
Ik snap sommige hun teleurstelling van het Netflix issue maar snap de heisa niet. Bij mijn weten is er geen enkele Xiaomi die het ondersteunt dus waarom zou de pocophone het wel ineens ondersteunen?
Mi A1 ondersteund ook maar tot level 3 volgens de DRM app

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pocophone F1

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:38

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Van harte @CLB !

Grootste twijfel die ik nu heb; het formaat. Ik heb redelijke handen maar is hij niet té groot? Phablet size?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus 6 vs Pocophone F1

OnePlus 6 vs Pocophone F1
Eerste indrukken zijn prima! Ja het is polycarbonaat, ja het voelt wat minder elegant dan mijn OnePlus 6 met een glazen behuizing, ja de notch is een stuk groter, ja het is te zien dat het een LCD-paneel betreft, maar dat is dan ook wel logisch. Toestel (vind ik) is niet groot, maar zoals te zien; even groot als m'n OnePlus 6, waar ik ook al aan gewend ben enkele maanden. MIUI is gewoon niet mijn ding en vind ik één van de grootste pijnpunten van dit toestel. De hardware en dergelijke kan nog zo goed zijn, evenals de prijs/prestatie- verhouding op dat gebied, maar de software is wel waar je ook dagelijks mee werkt, waar je naar kijkt en waar je mee moet werken. Als dit nou eens Android One had geweest voor dit geld, ja dat zou wat zijn!

Games zoals PUBG of de nieuwe Asphalt draaien uiteraard vlekkeloos, opladen gaat snel via QC3.0 en er is een ledje aanwezig, aan de onderkant / voorkant bij de USB C-poort. Camera's heb ik te weinig mee gespeeld om dat goed te bekijken (moet even foto's op PC zetten), maar onder andere bokeh zag er best impressive uit.

Wat mij betreft nog steeds een device dat zeker niet voor iedereen is weggelegd, maar ben je een specgeek, vind je MIUI geen probleem en kun je leven met dingen zoals polycarbonaat, geen NFC, geen waterdicht- heid,dan is dit natuurlijk wel hét toestel van dit moment. Ik bekijk het toestel nog even verder ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Als ik zo kijk vind ik de notch toch best breed. Het lijkt met 3 of misschien net 4 icoontjes rechts wel klaar te zijn. En het feit dat links van de notch geen notificatie icoontjes verschijnen, staat me ook nog wel een beetje tegen (dat zou met MIUI 10 wel mogelijk zijn?). Verschillende reviews vinden de camera wel prima, maar vooral in low light niet speciaal.

In mijn zoektocht naar een midranger met goede camera, niet al te groot, zou het nog steeds een kandidaat kunnen zijn naast de A2 en de Note 5 (al is deze laatste qua prijs niet echt vergelijkbaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 06:55
hars73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:33:
Als ik zo kijk vind ik de notch toch best breed. Het lijkt met 3 of misschien net 4 icoontjes rechts wel klaar te zijn. En het feit dat links van de notch geen notificatie icoontjes verschijnen, staat me ook nog wel een beetje tegen (dat zou met MIUI 10 wel mogelijk zijn?). Verschillende reviews vinden de camera wel prima, maar vooral in low light niet speciaal.

In mijn zoektocht naar een midranger met goede camera, niet al te groot, zou het nog steeds een kandidaat kunnen zijn naast de A2 en de Note 5 (al is deze laatste qua prijs niet echt vergelijkbaar)
Heb de A2 en de Pocophone naast me liggen en voordeel van de A2 is Android One, voor de rest is de Pocophone veel en veel beter. Zit nu op 5u S.O.T met 45 % accu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerste indrukken zijn prima! Ja het is polycarbonaat, ja het voelt wat minder elegant dan mijn OnePlus 6 met een glazen behuizing, ja de notch is een stuk groter, ja het is te zien dat het een LCD-paneel betreft, maar dat is dan ook wel logisch. Toestel (vind ik) is niet groot, maar zoals te zien; even groot als m'n OnePlus 6, waar ik ook al aan gewend ben enkele maanden. MIUI is gewoon niet mijn ding en vind ik één van de grootste pijnpunten van dit toestel. De hardware en dergelijke kan nog zo goed zijn, evenals de prijs/prestatie- verhouding op dat gebied, maar de software is wel waar je ook dagelijks mee werkt, waar je naar kijkt en waar je mee moet werken. Als dit nou eens Android One had geweest voor dit geld, ja dat zou wat zijn!

Games zoals PUBG of de nieuwe Asphalt draaien uiteraard vlekkeloos, opladen gaat snel via QC3.0 en er is een ledje aanwezig, aan de onderkant / voorkant bij de USB C-poort. Camera's heb ik te weinig mee gespeeld om dat goed te bekijken (moet even foto's op PC zetten), maar onder andere bokeh zag er best impressive uit.

Wat mij betreft nog steeds een device dat zeker niet voor iedereen is weggelegd, maar ben je een specgeek, vind je MIUI geen probleem en kun je leven met dingen zoals polycarbonaat, geen NFC, geen waterdicht- heid,dan is dit natuurlijk wel hét toestel van dit moment. Ik bekijk het toestel nog even verder ;)
Super uitgebreide reactie. Thanx! Hoe kom je er zo snel aan als ik vragen mag? Ook multitouch probleem al tegen gekomen, of heeft jouw device geen last van?
https://forum.xda-develop...host-touch-issue-t3837453

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-06 07:48

Bartaz

Likes cookies!

CLB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan je ons laten weten hoe dat DRM probleem, de 540p video via Netflix, overkomt op het 1080p scherm? Is het korrelig en storend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l1nk3l03d3r
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 05:07
Voor de mensen die hem hebben. hoe is de GPS? ik heb nu een elephone p9000. opzich naar tevredenheid. helaas laat de GPS me nogal eens in de steek. of in een sloot of weiland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Bartaz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:45:
[...]
Kan je ons laten weten hoe dat DRM probleem, de 540p video via Netflix, overkomt op het 1080p scherm? Is het korrelig en storend?
Deze discussie is ineens losgebarsten op het wereld wijde web... Voor de grap net op mijn Honor 5C eens gecheckt. En guess what, Widevine CDM security level ook L3, net als Xiaomi gebruikt.

En ja ik heb ook wel eens Netflix gekeken op mijn telefoon. Nou niks mis mee hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurmatje
hars73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:01:
[...]

Deze discussie is ineens losgebarsten op het wereld wijde web... Voor de grap net op mijn Honor 5C eens gecheckt. En guess what, Widevine CDM security level ook L3, net als Xiaomi gebruikt.

En ja ik heb ook wel eens Netflix gekeken op mijn telefoon. Nou niks mis mee hoor.
Als ik hem naast mijn Nexus 6p leg zie je verschil maar storend is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurmatje
Misschien nog een klein dingetje. In full screen mode heb je bij Spotify rechts onderin dat "library" niet helemaal in beeld past door de ronding van de onderkant. Geen id of dit met een update te verhelpen is.

Asphalt 9 is nu ook te downloaden voor de poco https://twitter.com/lithe.../1036934535575793665?s=19

En bootloader unlock is veranderd naar 3 dagen? (Geen ervaring mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mregeling schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:37:
Voor de rest is de Pocophone veel en veel beter.
Ligt eraan wat je wilt en wat je eisen zijn natuurlijk... Scheelt sowieso in prijs, Mi A2 heeft wel wat betere looks/feel imo. Natuurlijk mindere specs zoals processor, microSD-kaarstlot of accucapaciteit, maar camera's is imo weer stuk lastiger te bepalen.
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:11:
Ook multitouch probleem al tegen gekomen, of heeft jouw device geen last van?
https://forum.xda-develop...host-touch-issue-t3837453
Nog niks geks gemerkt eerlijk gezegd, kijk ik even verder naar.

FM-radio is altijd leuk en het gezichtsherkenningstrucje moet je ook hier toepassen. Is vooralsnog alleen in te stellen als je de regio van het toestel op India zet. Nu hier en daar even wat foto's schieten met het toestel, kijken of ik dat snel kan delen hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 04-09-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
edit

[ Voor 200% gewijzigd door Ruffzz op 04-09-2018 21:19 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
deurmatje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:30:
Misschien nog een klein dingetje. In full screen mode heb je bij Spotify rechts onderin dat "library" niet helemaal in beeld past door de ronding van de onderkant. Geen id of dit met een update te verhelpen is.
Heb je hier ook een afbeelding bij? Weet niet zo goed hoe ik dit voor me moet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurmatje
Daanthk schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:47:
[...]

Heb je hier ook een afbeelding bij? Weet niet zo goed hoe ik dit voor me moet zien.
Het stelt niet veel voor, er zijn waarschijnlijk wel meer apps waar dit voorkomt. Foto ff snel met m'n 6p gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/4t2ukuf29/IMG_20180905_000745.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door deurmatje op 05-09-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
deurmatje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 00:09:
[...]

Het stelt niet veel voor, er zijn waarschijnlijk wel meer apps waar dit voorkomt. Foto ff snel met m'n 6p gemaakt.

[afbeelding]
Ah, op die fiets. Weet niet of dit een probleem is wat je op andere telefoons ook tegen kunt komen. Zelf altijd rechthoekige schermen gehad. Het ziet er inderdaad wat raar uit zo, maar is zeker mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 16:47
Ik hoop toch wel dat gezichtsherkenning gaat werken op regio NL/EU.

Weet verder (nog) niet wat de impact is als je regio India kiest, maar kan mij voorstellen dat dit voor sommige dingen lastig kan zijn.

Verder hoop ik mijn telefoon vrijdag te hebben (kan hem vandaag al ophalen, maar ben voor andere zaken van huis).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 23:06

WCA

Leuk toestelletje lijkt het, zeker voor het geld. Jammer dat hij wordt afgedaan door velen als een Oneplus killer, ik vind de verschillen tussen een OP6 en deze telefoon gewoon mooi voor de prijs, maar meer ook niet. Het is niet alsof ie hetzelfde biedt als de OP6 voor minder geld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:44:
Leuk toestelletje lijkt het, zeker voor het geld. Jammer dat hij wordt afgedaan door velen als een Oneplus killer, ik vind de verschillen tussen een OP6 en deze telefoon gewoon mooi voor de prijs, maar meer ook niet. Het is niet alsof ie hetzelfde biedt als de OP6 voor minder geld.
Ik denk dat daarmee vooral wordt bedoeld de 'killer' wat betreft value for money. Daar valt best wat voor te zeggen. De OP6 heeft ook trade-offs die de dure flagships wel hebben. (IP68 rating, draadloos laden, etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-06 07:48

Bartaz

Likes cookies!

WouterL schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat daarmee vooral wordt bedoeld de 'killer' wat betreft value for money. Daar valt best wat voor te zeggen. De OP6 heeft ook trade-offs die de dure flagships wel hebben. (IP68 rating, draadloos laden, etc)
Precies dit.
Ik sta er van te kijken dat vele mensen zeggen: "Niet waterdicht, geen draadloos laden, geen NFC etc. vergeleken bij de flagships". Maar dan niet realistisch kijken naar de prijsverhoudingen hiertussen zijn.

Draadloos laden is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. De moeite om een kabeltje aan te sluiten vs. het stroomverlies wat je hebt met draadloos laden zou een no-brainer moeten zijn. Tenzij je voor een vast bedrag stroom afneemt natuurlijk ;)

Tegen een regenbui kan elke telefoon wel. Dat kon 10 jaar geleden ook. Maar je moet 'm niet laten zwemmen in de plee.

Voor +/- €300,- euro heb je hier een fantastisch toestel. En die moet je niet laten zwemmen of vaak laten vallen. Want als we wat zorgvuldiger omgaan met ons materiaal, hoeven we onszelf niet te verzekeren met waterdichte opties waar we dan €200,- meer voor betalen per toestel :)

En NFC is ook leuk, maar mijn bankpas pakken is echt een hele kleine moeite.

Dat neemt niet weg dat er persoonlijke smaak en 'needs' zijn in een toestel. Voor mijn gebruik zou de Pocophone echt de perfecte opties bieden. Ik ben nog steeds enthousiast over de product positionering. Dit is hoe Oneplus begonnen is en die visie nu langzaam los aan het laten zijn. Er is gelukkig altijd een partij die het stokje over kan nemen door voor een hele betaalbare prijs een super net toestel af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 15:28
Net nog even naar de Mi winkel gelopen hier op minder dan 10 minuten lopen en nog even met het toestel lopen spelen. Dat face unlock kun je inderdaad aanzetten als je de lokatie op Hong Kong zet, werkt meteen zonder opnieuw starten. Lekker snappy alles en duidelijke menu´s. Enige wat ik nog zoek is waar zit dat notificatie ledje want dat zie ik dus niet en kon het ook niet zo snel vinden in de configuratie. Of hij moet toevallig net onder de oplader/diefstalbeveiliging als ie heel dichtbij de usb poort zit.

@CLB: zou je misschien een fotootje kunnen maken met het ledje aan en knippert het ook bij notificaties? Kun je de kleuren aanpassen? Alvast bedankt.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aveenhuysen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:17:
Of hij moet toevallig net onder de oplader/diefstalbeveiliging als ie heel dichtbij de usb poort zit.
Dat dus :)
Knippert het ook bij notificaties? Kun je de kleuren aanpassen? Alvast bedankt.
Knipperen durf ik niet te zeggen, alleen wit (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:44:
OnePlus zei voorheen: Flagship killer, maar dan zonder alle flagship specificaties in die tijd.
Nu geeft Pocophone een koekje van eigen deeg en dan mag het opeens niet meer.

Vroeger klopte de term niet en nu eigenlijk ook niet.
Stand: 1:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 23:06

WCA

Kiswum schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:00:
[...]

OnePlus zei voorheen: Flagship killer, maar dan zonder alle flagship specificaties in die tijd.
Nu geeft Pocophone een koekje van eigen deeg en dan mag het opeens niet meer.

Vroeger klopte de term niet en nu eigenlijk ook niet.
Stand: 1:1
Inderdaad, die term heeft nooit geklopt. Het is een verdomd goed budgettoestel, maar van een echte flagshipkiller, verwacht ik gewoon gelijkwaardig, of bijna gelijkwaardig. Dat heeft Oneplus tot de 3 wat mij betreft niet waar kunnen maken. De Oneplus 3 had gewoon zeer weinig compromissen, voor een zeer mooie, maar niet onwerkelijke prijs. Deze telefoon voelt echt alsof ze overal op compromiseren, om maar die SD845 erin te krijgen voor dat geld. Ik ben dan ook benieuwd naar hoe dit ding op lange termijn zal blijven werken. De OPO had ook wat startup probleempjes (gele schermwaas, softwareproblemen etc), dus die verwacht ik voor dit geld ook wel.

Je gaat bijna denken dat ze verlies maken op het ding

Share and Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:00:
Nu hier en daar even wat foto's schieten met het toestel, kijken of ik dat snel kan delen hier :)
Verticaal is hier horizontaal, sla mij maar deaud;
Foto's Pocophone F1
Pocophone F1Pocophone F1Pocophone F1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X6oePdp9iyG5kQsenDFfjSHO/thumb.jpgPocophone F1Pocophone F1
Pocophone F1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J8ooekwPzk34Y9jNTOncAA5m/thumb.jpgPocophone F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
Klopt het dat de shutter sound in WhatsApp en Instagram niet kan uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanthk
Valt me nog alles mee. Ik ben zelf iemand die vrij weinig foto's maakt, zeker met m'n telefoon. Maar voor zo ver ik kan zien is dit goed genoeg voor een simpel kiekje. Uiteraard niets spectaculairs maar dat was van te voren wel duidelijk.

En ik moest toch wel even glimlachen bij die krentenbol :')
Daanthk schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:10:
En ik moest toch wel even glimlachen bij die krentenbol :')
Rozijnenbol >:)

• WouterL
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:08:
[...]

Inderdaad, die term heeft nooit geklopt. Het is een verdomd goed budgettoestel, maar van een echte flagshipkiller, verwacht ik gewoon gelijkwaardig, of bijna gelijkwaardig. Dat heeft Oneplus tot de 3 wat mij betreft niet waar kunnen maken. De Oneplus 3 had gewoon zeer weinig compromissen, voor een zeer mooie, maar niet onwerkelijke prijs. Deze telefoon voelt echt alsof ze overal op compromiseren, om maar die SD845 erin te krijgen voor dat geld. Ik ben dan ook benieuwd naar hoe dit ding op lange termijn zal blijven werken. De OPO had ook wat startup probleempjes (gele schermwaas, softwareproblemen etc), dus die verwacht ik voor dit geld ook wel.

Je gaat bijna denken dat ze verlies maken op het ding
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die compromisen. Op de wat minder luxere achterkant vind ik eigenlijk dat ze bijzonder weinig compromisen hebben gemaakt. Niet om het een of ander; maar uit je reacties maak ik op dat je in het bezit bent van een OP6? Het lijkt wel alsof je de OP6 aan het verdedigen bent tov de POCO :P ps: ik heb ook een op6 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 06-09-2018 14:07 ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarom heeft xiaomi bij zowel de mi8 als de pocophone de fingerprint scanner naar de achterkant verhuisd. Ik ben geïnteresseerd in beide toestellen maar ik vind het bij mijn mi6 zo prettig dat de fingerprint scanner aan de voorkant zit. Als de telefoon op mijn bureau ligt gemakkelijk met 1 vinger unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
groggy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:41:
Waarom heeft xiaomi bij zowel de mi8 als de pocophone de fingerprint scanner naar de achterkant verhuisd. Ik ben geïnteresseerd in beide toestellen maar ik vind het bij mijn mi6 zo prettig dat de fingerprint scanner aan de voorkant zit. Als de telefoon op mijn bureau ligt gemakkelijk met 1 vinger unlocken.
Ik denk dat de reden met vrije ruimte heeft te maken met het scherm aangezien alle toestellen dit bijna hebben?

En je hebt nu face unlock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 21:17
waarom zien mensen de polycarborate achterkant als iets negatiefs? Want het is juist een goed iets.

Beter tegen val/stoot schades.
Geen vage hoesjes meer omdat je bang moet zijn dat het breekt of buigt.
Geen vingerafdrukken.

@CLB het is maar hoe je het associeert natuurlijk. Misschien is het niet fancy lux maar tja dat kan je van veel telefoons vinden die zelfs de glas/alu hebben. Hoe vaak zie je in reviews dat als iets negatiefs voorbij komen vooral toen het opkwam nu ben je er aan gewend.

[ Voor 67% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind jij :) Het ziet er minder chique uit, kan goedkoop aanvoelen ten opzichte van metaal of glas, laat warmte minder goed door dan bijvoorbeeld glas. Plastic is ook te vinden op € 50,00-devices: associatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:41:
Ik heb de gewoonte aangeleerd dat ik de telefoon met het scherm naar beneden op tafel leg. Minder afleiding en bij het oppakken ontgrendel je de telefoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-06 12:24
Ik lees uit jullie ervaringen dat de regio op India of HK moet staan om face unlock te gebruiken. Kan je Google Assistent dan nog gebruiken in het Nederlands als je de regio wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 12:12
nickstje84 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:47:
ik heb m'n bestelling op aliexpress gecancelled (via bankcontact betaald, 1 dag na annulatie al het geld terug op de rekening, mooi!), heb threads op XDA gelezen dat er serieuze bleeding is onderaan.. :(
iemand die de telefoon al bezit die ons hier iets over kan vertellen?
Post komt uit het levertijden en prijzen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niks van gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Scamid schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:04:
[...]

iemand die de telefoon al bezit die ons hier iets over kan vertellen?
Post komt uit het levertijden en prijzen topic.
Ben er ook benieuwd naar. In dit Reddit topic hebben een aantal mensen er last van. Lijkt dan wel om telefoons uit India te gaan, weet niet of dat dezelfde zijn als die hier op de markt komen of die besteld worden via websites als Eglobalcentral.

Heb mijne al besteld en kan niet meer annuleren dus wacht het sowieso gewoon af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 12:12
Grimmbeard schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:57:
[...]

Ben er ook benieuwd naar. In dit Reddit topic hebben een aantal mensen er last van. Lijkt dan wel om telefoons uit India te gaan, weet niet of dat dezelfde zijn als die hier op de markt komen of die besteld worden via websites als Eglobalcentral.

Heb mijne al besteld en kan niet meer annuleren dus wacht het sowieso gewoon af :)
Ik heb ergens gelezen dat de telefoons in India andere schermen hebben dan de chinese en europese modellen. Ik herinner me niet meer waar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoe bevalt de accu duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

YouTube: Xiaomi Pocophone F1 - THE BEST BUDGET PHONE EVER!

Flossy Carter is heel blij. A major, major, major go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat ik lees van alle reviews 6 tot 7 uur on screen time per lading. Dat is heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Hallo allen,

Verse Poco F1 gebruiker hier.

Eerste indruk? Snel. Natuurlijk. Camera achterzijde: hmm. Bij weinig licht ('s avonds binnen) zonder flits valt het me tot nu toe tegen. Mijn (2 jaar oude) Nexus 5X doet dat behoorlijk beter.

Ander punt: Ik krijg Android Auto niet goed werkend. Installeren, configureren op de telefoon verloopt prima, maar eenmaal aangesloten in de auto krijg ik een vaag half beeld te zien, dat niet te bedienen is. Ik heb er op gegoogeld, maar niets gevonden. Iemand met dezelfde ervaring, maar vooral ook een oplossing?

groeten,
Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@gijskluppels jij hebt de India versie gekocht.

Mag ik vragen waarom? Puur voor die gekozen of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:36:

Ik denk dat je dit even moet verduidelijken. Dit is namelijk lastig te zien vanuit die ene post die hij heeft gestuurd. De kans is groot dat Gijs niet weet wat het verschil is tussen Poco en Pocophone. De kans is dus groot dat hij niet de India versie heeft, maar de Global versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik zit behoorlijk te twijfelen tussen deze telefoon en de mimix 2s, ik denk dat ik nfc best wel erg mis.
Nog maar even een nachtje over slapen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurmatje
Die is echt heel erg goed. ik heb nu 27% en dit is voor 1 dag 3 uur met een Screen on time van 6h 30m.

Gebruik is dan vooral whatsapp, Clash royale. snapchat ,instagram en browsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijskluppels
theduke1989 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:36:

Kiswum schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je dit even moet verduidelijken. Dit is namelijk lastig te zien vanuit die ene post die hij heeft gestuurd. De kans is groot dat Gijs niet weet wat het verschil is tussen Poco en Pocophone. De kans is dus groot dat hij niet de India versie heeft, maar de Global versie.
Besteld via Belsimpel. Inderdaad een rode sticker op de doos "Global Version".

Maar dat zal niet helpen bij mijn Android Auto vraag denk ik?

groeten,
Gijs

[ Voor 16% gewijzigd door gijskluppels op 09-09-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

ikdedinges schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:44:
Ik zit behoorlijk te twijfelen tussen deze telefoon en de mimix 2s, ik denk dat ik nfc best wel erg mis.
Nog maar even een nachtje over slapen :)
Ik wacht nog even met de knoop doorhakken, volgende week wordt de Mi Mix 3 aangekondigd en die heeft geen notch, de camera schuift omhoog. En die heeft een inscreen vingerprintscanner, plus 1e telefoon met 5g.

Dus ik wacht even die af plus wat de prijs er van wordt.

Dit wordt hem overigens: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E6BmwI_vwiQ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijskluppels
gijskluppels schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:32:
[...]

Besteld via Belsimpel. Inderdaad een rode sticker op de doos "Global Version".

Maar dat zal niet helpen bij mijn Android Auto vraag denk ik?

groeten,
Gijs
Dit verbetert de camera performance wellicht merkbaar: https://www.androidauthor...cophone-f1-update-902540/

Dan blijf ik nog doorzoeken naar de Android Auto-oplossing.

groeten,
Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06 12:20
Ik heb hem ook binnen, eerste indruk goed. mis alleen wat instellingen betreft notificaties, links boven komen bij mij geen notificaties van Facebook en Whatsapp bijvoorbeeld. enig idee hoe dit in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

sander1986 schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:38:
Ik heb hem ook binnen, eerste indruk goed. mis alleen wat instellingen betreft notificaties, links boven komen bij mij geen notificaties van Facebook en Whatsapp bijvoorbeeld. enig idee hoe dit in te stellen is?
Ik heb het toestel zelf niet, maar dit is volgens mij 'by design', dus de notificatie icons worden niet in de statusbar getoond en er is dus geen instelling. Zijn echter wel meer gebruikers die hier wat van vinden:

https://forum.xda-develop...ifications-t3836200/page3

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 10-09-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
hmm in combinatie met het niet aanwezig zijn van een always on screen is het toch wel lastig. wellicht dat het met een andere Launcher wel mogelijk is... straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft iemand de roms al gescand? Geen last van reseller roms van de import modellen?
Ik weet dat in het verleden als je bij Gearbest bestelde of via bepaalde Aliexpress verkopers je bijna altijd een reseller Rom te pakken had. Het laaste jaar heb ik het bij de grote spelers op Ali niet meer gehad, maar een Rom vervangen op een toestel welke nog geen maand op de markt is blijft altijd wel een risico.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104419

trion75 schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:45:
[...]

Ik wacht nog even met de knoop doorhakken, volgende week wordt de Mi Mix 3 aangekondigd en die heeft geen notch, de camera schuift omhoog. En die heeft een inscreen vingerprintscanner, plus 1e telefoon met 5g.

Dus ik wacht even die af plus wat de prijs er van wordt.

Dit wordt hem overigens: [video]
Volgende week? Was dat niet in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Anoniem: 1104419 schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:52:
[...]

Volgende week? Was dat niet in oktober.
Zaterdag 15 sept. aankondiging, 3 oktober verkoopdatum is de laatste speculatie.

Er wordt iig een telefoon met schuifbare camera gepresenteerd op de 15e. Wel gek dat de invites nog niet officieel verstuurd zijn. Maar goed, de laatste speculatie is dus 15sept aankondiging en 3 okt de launch en verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:25:
[...]

Zaterdag 15 sept. aankondiging, 3 oktober verkoopdatum is de laatste speculatie.

Er wordt iig een telefoon met schuifbare camera gepresenteerd op de 15e. Wel gek dat de invites nog niet officieel verstuurd zijn. Maar goed, de laatste speculatie is dus 15sept aankondiging en 3 okt de launch en verkoop
Heb net een Vivo Nex besteld bij Gearbest die pas vanaf de 24ste verzonden gaat worden. Dus mocht de Mi Mix 3 net wat mooier zijn kan ik het wel nog tijdig annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
Ook MKBHD is zeer positief, van mij mag ie onderhand wel eens binnenkomen... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43
Daanthk schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:31:
Ook MKBHD is zeer positief, van mij mag ie onderhand wel eens binnenkomen... :P
YouTube: The Truth About the Pocophone F1!

Net ook even zitten kijken, blijft top hoe ie zo ontzettend helder reviewt (i.t.t. schreeuwlelijk Unbox Therapy bijv. :X).

[ Voor 12% gewijzigd door monsieurpinot op 11-09-2018 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
https://forum.xda-develop...ery-twrp-3-2-3-x-t3836241

TWRP is nu beschikbaar. Nu wachten op ROMS.

De TWRP werkt op de encrpytie na dan.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 11-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Let wel op dit is een ALPA.

Voor mensen die al eerder een unlock op een Xiaomi hebben gedaan is dit waarschijnlijk direct beschikbaar via de normale manier, voor mensen die geen Xiaomi account hebben zit er een wachttijd op. Er zijn meldingen van mensen met een nieuw Xiaomi account die langer moeten wachten naar mate dat ze het vaker proberen om de unlock door te voeren voordat de wachttijd is gepasseerd.
Er staan wellicht 2 versie's van de alpha op waarbij er bij eentje de sd storage vanuit de alpha niet werkt!
Zo wie zo is het nooit verstandig om vanuit de storage te installeren, maar dat is mijn mening.
Er zijn nog issue's met de file encryptie waardoor je een format na de installatie moet doen.
Ook staan er ervaringen waarbij aangegeven wordt dat je zaken zoals magisk nog dient te sideloaden evenals een apk ivm file encryptie.

Ook staat er een niet onderbouwd verhaal op XDA van een Vendor/reseller ROM, dus een scan van de op de Poco geleverde Rom lijkt me niet verkeerd.

Op het forum van Xiaomi.eu ;
The diference between POCO and POCOPhone:
* POCO just for India
* POCOPhone, international version for the rest of the world. Here In Spain with LTE band 20(800Mhz)

Op Xiaomi.eu is al een Rom beschikbaar onder de naar BERYLIUM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Bedankt voor het nieuws dat er al een Xiaomi.eu rom uit is! Dit is een community created aangepaste variant van de officiele rom waarbij alle bloatware verwijderd is en extra talen toegevoegd zijn. Is vaak een van de meest stabiele alternatieve roms.

Reseller rom wordt gedaan omdat Xiaomi vaak verschillende versies van telefoons maakt voor verschillende markten. Hierbij zit er verschil in de ondersteunde LTE banden en de ondersteunde talen. Resellers flashen dan een aangepaste rom die extra talen heeft, en verkopen deze dan als "global" of "international". Erg verwarrend allemaal.

Bij de F1 is er voor zover bekend maar 1 hardware versie. De enige bevestigde informatie is een verschil in opdruk achterop de telefoon.

Een reseller moet eerst de bootrom unlocken voordat hij een eigen rom kan flashen. Voor mij is het dus een voordeel als er een reseller rom op zit. Dat scheelt wachten met unlocken. En je kan altijd de officiele Xiaomi software flashen.

Omdat de F1 standaard met Android 8 komt (en dus Treble) kun je de F1 voorzien van zgn Generic System Images (GSI's). Er zijn dus al heel veel roms die je kunt proberen, waaronder Android 9. Maar reken op veel bugs omdat de telefoon net uit is en de GSI's nog niet getest zijn op de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@wian camera is ook anders op beide toestellen.

Buiten dat denk ik ook inderdaad dat alles het zelfde is.

Al was het beter geweest 1 device and that's it. En dan dat ze dan de Pocophone F1 hebben gehouden. Want vaak is de international variant meer bands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosmichael
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
Al iemand de F1 met chromecast geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
[quote]wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:21:
Bedankt voor het nieuws dat er al een Xiaomi.eu rom uit is! Dit is een community created aangepaste variant van de officiele rom waarbij alle bloatware verwijderd is en extra talen toegevoegd zijn. Is vaak een van de meest stabiele alternatieve roms.

Even nog mbt xiaomi.eu rom;

Deze is geoptimaliseerd voor gebruik in Europa, echter dien je ten alle tijde de updates handmatig te installeren, dit omdat die gene die de upload naar de Xiaomi's servers mocht verzorgen er mee gestopt is om te uploaden gezien de lage upload snelheid richting Xiaomi.

Ik heb op andere fora gelezen dat google assistent nog niet werkt op de Pocophone, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:40:
@wian camera is ook anders op beide toestellen.
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
[quote]fvandenreek schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:08:
~~~
wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:21:

Even nog mbt xiaomi.eu rom;

Deze is geoptimaliseerd voor gebruik in Europa, echter dien je ten alle tijde de updates handmatig te installeren, dit omdat die gene die de upload naar de Xiaomi's servers mocht verzorgen er mee gestopt is om te uploaden gezien de lage upload snelheid richting Xiaomi.

Ik heb op andere fora gelezen dat google assistent nog niet werkt op de Pocophone, kan iemand dit bevestigen?
Google assistent werkt op meer toestellen compleet bagger :+ Soms werkt Hey Google wel, dan weer niet. geen peil op te trekken. Kreeg het niet stabiel aan de praat op de op6 en de s9+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathice
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 15:11
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen gekregen via https://www.eglobalcentral.nl/ vorige week dinsdag daar besteld. Ik was nog even bang voor import heffingen maar hier hoef je niet bang voor te zijn, omdat ze eerst naar U.K versturen en daarna pas naar Nederland.
Het is de global version 128 gb en ik mag wel van geluk spreken, want ik heb er 303 euro voor betaald en is nu verhoogd naar 330 (volgensmij hadden ze een foutje gemaakt)

Ik ben echt wel onder de indruk vooral de snelheid, maarja mijn oude toestel is een Nexus 5x , die was ook echt wel aan vervanging toe. Moet wel even wennen aan die MIUI skin. Ik had wel liever stock Android gehad, al went dit ook wel en mijn ervaring tot nu is behoorlijk positief. Zeker niet zo'n verschrikkelijke skin als de Samsung toestellen met een shitload aan bloatware gelukkig..
Ik vind niet perse dat deze camera in het donker veel minder presteert dan de Nexus 5x, wat iemand anders wel opmerkte hier in dit topic (heb net wat foto's gemaakt in een donkere kamer). Ik ben zelfs erg blij met deze camera, voldoet uitstekend. Ik vind de telefoon wel erg zwaar trouwens, die nexus is echt stukken lichter..

Overigens heb ik geen last van screenbleeding gelukkig.

[ Voor 18% gewijzigd door Mathice op 11-09-2018 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb m nu een uurtje binnen, en moet zeggen dat hij tot nu toe boven verwachting is. Hij is snel, scherm is mooi, camera doet het goed (in licht in elk geval) en het dual-app en dual SIM verhaal werkt ook goed.

Als er nog vragen zijn: stel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duci schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:52:
Ik heb m nu een uurtje binnen, en moet zeggen dat hij tot nu toe boven verwachting is. Hij is snel, scherm is mooi, camera doet het goed (in licht in elk geval) en het dual-app en dual SIM verhaal werkt ook goed.

Dus geen last van screenbleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:36:
[...]

Ik heb het artikel niet gelezen, maar hier staat wat info voor jou en de geïnteresseerden

https://www.gizchina.com/...fter-other-software-bugs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:36:
[...]

Nee, heb geen screenbleeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
vosmichael schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:44:
Al iemand de F1 met chromecast geprobeerd ?
Nog niet, maar wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
fvandenreek schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:24:
[...]
Op Xiaomi.eu is al een Rom beschikbaar onder de naar BERYLIUM!
Ik zal wel scheel zijn maar kan hem niet vinden. Linkje ajb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:32:
[...]

Ik zal wel scheel zijn maar kan hem niet vinden. Linkje ajb?
Is my bad... Staat op de supported lijst maar is nog niet published... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-06 00:21
Duci schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:52:

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe goed is deze camera? Mijn Nokia 6 (dit was slechts een tijdelijk toestel omdat mijn vorige toestel is gestolen) is bijna op en qua prijs en specs is de F1 een leuk toestel. Ik zou graag goede foto's willen schieten en dat mag best wat meer kosten. Ik ben niet kapot van Samsung en over de P20 Pro hoor ik gemengde verhalen. You hate it of you love it.

De Pixel 3 komt over een goede maand (?) en bij veel video's zeggen ze dat de Pixel 2 qua fotografie nog steeds één van de betere is.

Dus kan ik de F1 met een gerust hart kopen of een maand wachten en een Pixel 3 proberen te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Wes88 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:47:
[...]

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe goed is deze camera? Mijn Nokia 6 (dit was slechts een tijdelijk toestel omdat mijn vorige toestel is gestolen) is bijna op en qua prijs en specs is de F1 een leuk toestel. Ik zou graag goede foto's willen schieten en dat mag best wat meer kosten. Ik ben niet kapot van Samsung en over de P20 Pro hoor ik gemengde verhalen. You hate it of you love it.

De Pixel 3 komt over een goede maand (?) en bij veel video's zeggen ze dat de Pixel 2 qua fotografie nog steeds één van de betere is.

Dus kan ik de F1 met een gerust hart kopen of een maand wachten en een Pixel 3 proberen te scoren?
Ga je hem nu als alternatief aanhouden voor een toestel wat minimaal het dubbele gaat kosten? (Pixel 3)

De pixel 3 zal vast betere foto's gaan maken, als je die prijs daar voor over hebt, zou ik vooral wachten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:25:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Er wordt enkel een Mi 8 youth aangekondigd maar dat is volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 1104419 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:06:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Er wordt enkel een Mi 8 youth aangekondigd maar dat is volgende week.
Ik weet niet of het klopt, het zijn de laatste geruchten. De invite staat dus op 15 sept met een telefoon die een uitschuifbare camera heeft.

De mi 8 youth heeft die niet (maar ik denk ook dat die ook aangekondigd wordt)

Verder, xiaomi doet deze presentatie om de sales van iphone te bestrijden die woensdag hun producten aankondigen. Het is daarom volgens alle bronnen heel logisch dat xiaomi ook een nieuw vlaggenschip uitbrengt in de vorm van de mi mix 3.

Wat ik persoonlijk denk.. Is dat de uitschuifbare telefoon niet de mi mix 3 is (aan deze telefoon was nooit een naam gegeven van de ceo die de foto en post tweette) , maar weer een ander type. De invite toont een telefoon zoals een vivo nex, dus niet met een slide telefoon design.. Nu zouden er 2 versies komen, een unibody keramiek en een glas versie.. Maar goed.. Er is gewoon geen rode draad in te vinden..

Het zou dus kunnen gaan om de mi 8 youth (deze ben ik vrij zeker van dat die wordt onthuld voor 1999yuan, maar dit is niet de telefoon van de invite) , om de mi mix 3 en ook nog zelfs over een nieuw product (net zoals ineens de pocopgone kwam) .. Ik ben benieuwd, het is ook opvallend stil ineens rond 15 september.

[ Voor 6% gewijzigd door banananas op 11-09-2018 22:59 ]

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-06 00:21
GaMeOvEr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:50:
[...]

Ga je hem nu als alternatief aanhouden voor een toestel wat minimaal het dubbele gaat kosten? (Pixel 3)

De pixel 3 zal vast betere foto's gaan maken, als je die prijs daar voor over hebt, zou ik vooral wachten.
Alternatief als in de zin van mijn Nokia gaat die maand misschien niet redden. Maakt de F1 meer dan behoorlijke foto's dan ga ik natuurlijk niet voor een Pixel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:14

Bij GSMArena doen ze met hun photocompare tool een poging foto resultaten objectief met elkaar te vergelijken.

• Duci
  • Niet online
Wes88 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:47:
[...]

Ben het eens met de anderen in dit forum: ik ben er heel tevreden mee, maar (zonder die telefoons ooit gebruikt te hebben) hij is vast niet vergelijkbaar met een OnePlus6 of een Pixel 2.

Ik heb gister wat fotos genomen in licht, vond ze mooi, maar de foto's zijn zoals MKBHD in zijn review zegt wel "zacht". Daar kan je van houden of niet..
GaMeOvEr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:50:
[...]

Eens! Behalve dat die pixel waarschijnlijk meer in de buurt van 3x deze prijs gaat komen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Duci op 12-09-2018 08:57 ]

• vosmichael
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
Duci schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:25:
[...]

Nog niet, maar wat wil je weten?
of de chromecast 2 wel 1080p netflix output heeft als je het via F1 gebruikt

PS kreeg vanochtend bericht van iemand die zegt van wel

• Duci
  • Niet online
vosmichael schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:58:
[...]

of de chromecast 2 wel 1080p netflix output heeft als je het via F1 gebruikt

PS kreeg vanochtend bericht van iemand die zegt van wel
Ah, dat is mooi, dat had ik namelijk niet voor je kunnen testen. Heb geen Netflix. :+

• sander1986
Iemand problemen met Flitsmeister icm automatisch starten met BT verbinding?

Dit werkt bij mij soms wel soms niet terwijl er wel BT verbinding is. Soms start de App wel en soms niet.

Soms open in de App dan handmatig en meld deze dat er geen GPS verbinding is. Sluit ik de App en open ik deze opnieuw en dan werkt hij direct.

Ik heb de powersaving voor de Flitsmeister App al uit gezet, dit hielp niet. GPS staat op beste prestaties..

Heb nu de gehele power saving eens uitgeschakeld voor alle Apps.... ik wacht het even af.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Iemand misschien ervaring met de Dual Apps? Voor mij een reden om Xiaomi te blijven gebruiken, maar als de pocophone dit ook heeft dan wil ik die zeker overwegen.

• Duci
  • Niet online
Pewwy schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:20:
Iemand misschien ervaring met de Dual Apps? Voor mij een reden om Xiaomi te blijven gebruiken, maar als de pocophone dit ook heeft dan wil ik die zeker overwegen.
Heeft ie. Ik heb 2x whatsapp (1x prive en 1x werk).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

LopeZ

Too much is never enough

Kan de notification led meerdere kleuren laten zien of alleen wit?

Dit is iets wat mij de laatste Xiaomi releases opviel en ik ben toch meer fan van verschillende kleuren voor verschillende apps.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's