Opvallend dat zo velen hier bezig zijn hun
keiharde gorilla-glass te beschermen, met allerlei lelijke shiny plastics, terwijl, ik heb nog nooit een gebroken of gekrast *scherm* op een mobiele telefoon gehad. Ik had mijn eerste mobiel in 1996. Zal wel aan mij liggen, maar zo voorzichtig ben ik nu ook weer niet. De meeste schadegevallen bij mij waren vallen uit broekzak op fiets, vallen van een tafel op steen, e.d. en in alle gevallen was het scherm niet stuk, maar wel LEDs of camera of case stuk.
Veel belangrijker is naar mijn ervaring dus de case zelf. Ik ben voor nu teruggekeerd bij een
UAG case, de Monarch met 5 layer protection. Ik vind de enorme branding van UAG strontlelijk en het design onpraktisch, maar de materiaalkeuze en de precisie van de cutouts bij bijv. de fingerprint reader, microfoons, pen, speaker, 3.5mm en usb ports zijn allemaal absoluut top of the line. Stukken beter dan de veelheid aan andere hoesjes die ik heb uitgeprobeerd. Ook jammer van UAG is dat ze die volume + - knoppen altijd wat raar vormen of plaatsen, ik zou dat anders doen. En de bixby button mag kleiner.
Afgekeurde cases, wat mij betreft (te klein microfoongaatje, te weinig ruimte de pen los te klikken, te korte helling naar de fingerprintreader toe, op gevoel onvindbare volume-buttons, op gevoel onvindbaar boven-onder-zijde van toestel, slecht werkende powerbutton, etc, flimsy plastic, niet beschermend genoeg, glijd te makkelijk uit de hand en dergelijke motieven);
- ArmadilloTek Vanguard Series
- OBLIQ Slim Meta
- diverse cheapo cases van ebay, inclusief een populaire 'leather' flip case
- Spigen, diverse
- Rinke, diverse
- UAG TPU
Voor een blik op een random selectie van case cutouts aan de onderkant;

van boven naar onder zie je;
- DG Ming ebay case
- veelverkochte
ebay case
- ArmadilloTek Vanguard
- Ringke Fusion X
- UAG Monarch (daar zit 'ie nu in)
De verschillen zijn overduidelijk. Liefst had ik de rechterkant van de pen-cutout van de Ringke in de UAG gehad, en sowieso de 'slopes' van Ringke's cutouts zijn erg goed, duidelijk zichtbaar bij de USB-c port, die slopes missen bij UAG nog, maar overall zijn de UAG cutouts duidelijk de beste.
Die ik nog wil proberen:
-
VRS Design High Pro Shield en
Damda Glide
[
Voor 6% gewijzigd door
jubeth op 04-09-2019 15:12
. Reden: ontdekte onjuiste info ]