Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
vuurtjih schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Viel mee, stuk of 3 daarvan gingen zeuren. "De eerst volgende keer schrijf ik jullie weer in" werkt altijd :+

[...]

[Afbeelding]

Uiteindelijk viel het me nog mee, was daarvoor toch al uitgeschakeld in de CL...

Nu in de zomer maar even de boel opschonen.
Lang niet slecht.

Toen ik met Perelada uit de degradatie zone kwam heb ik af en toe stiekem naar boven gekeken, want het gat met promotie plekken was maar 10 punten. Maar telkens toen ik dit deed lieten we punten liggen.
Nu is het gat naar boven niet meer te doen en moet ik me focussen op het gat onder me.
8 punten met de streep, volgend seizoen misschien meedoen om promotie als we wat stabieler zijn en ik er van begin af aan ben.

nadeel is dat ik niets kan halen en dat ik het B team ben van Girona, dus daar valt niets te halen. En mijn top scorer is al 31 :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:21
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/bf44123b33831519afd143dd4db306e5.png

_O-

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

790835

Lol. Dat zou toch nooit mogen gebeuren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
790835 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:52:
[...]

Lol. Dat zou toch nooit mogen gebeuren 😂
Komt omdat de reputatie van trainers anders is dan die van spelers, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ed6f92acaaec04bf2f98bb83da411259.png

Goeie handel zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
vuurtjih schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Komt omdat de reputatie van trainers anders is dan die van spelers, helaas.

[Afbeelding]

Goeie handel zo :D
Dat is min of meer mijn core business.

Nog 8 wedstrijden te gaan. we spelen tegen de nr3. We komen op 1-0 en hun maken de 1-1.
In de 90e minuut maken we de 2-1 en ik ben zeer blij aangezien we daardoor weer een kleine kans maken op promotie.

En toen kwamen de 93e en 94e minuut, 2-3 verloren :(

Nu maar hopen dat de trainer van Girona ontslagen word en ik de caretaker word en een vaste baan daar krijg.
Dat ik in de 3e divisie zit maakt me niets uit, maar ik wil naar een club waar ik kan scouten etc.
Bij Perelada kunnen we 1x promoveren tenzij Girona besluit om een niveau lager te gaan spelen want dan kunnen wij niet meer omhoog.
Er is geen scoutings budget, geen groei ofzo. Zelfs geen talenten uit de jeugd van Girona want die hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6KCRNU4.png

Lekker schemaatje :') 4 wedstrijden in een week..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik was vergeten dat dit al een ding was in FM2018, eerste keer dat ik het zie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IYuuiFj.png

Goeie zaak, of het gaat helpen echter.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 19:07
Oh ja inderdaad, beetje vreemd bericht is het. Zeker omdat het 0,0% invloed heeft op het spel aangezien er sowieso niets van hun persoonlijke levens in zit. Dit is gewoon weer een statement maken op een manier waarop het nooit enig effect gaat hebben, maar dan heb je wel een statement gemaakt...

Overigens is het persoonlijke leven wel iets wat meer in FM naar voren moet komen imo. Niet dat je alles kan gaan beinvloeden/doen. Maar dat er spelers zijn die constant aan het feesten zijn, spelers die bijvoorbeeld afwezig zijn door geboorte van een kind oid(waardoor dat bericht hierboven opeens wel invloed zou hebben) of juist daardoor een moraalboost krijgen etc.

Dingen die in het echt ook van invloed zijn op het spel, natuurlijk vrij weinig. Maar het is er wel. Zeker in een spel waar nog maar weinig echt toegevoegd zou kunnen worden is het wel iets wat toegevoegd zou kunnen worden voor nog meer realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik krijg de melding dat met winst we veilig kunnen zijn van degradatie.
Oftwel, we verliezen 3x achter elkaar -.-

Nog 2 wedstrijden te gaan en hoop 9e of 10e te worden, gewoon goede plek voor ons.

edit:
10e geworden, krijg de melding dat het een club record is dat we slechts 3x gelijk gespeeld hebben.
Vraag me dan af hoe het zit met die 19 verloren wedstrijden :D

Meedoen voor de playoffs zou gewoon mogelijk moeten zijn volgend seizoen tenzij er rare dingen gaan gebeuren.

Heb geen geld voor scouts dus dat word leuk.

[ Voor 45% gewijzigd door Deadsy op 08-02-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat van die gelijke spelen, had ik gisteren ook. Bijzonder... :p Nog bijzonderder is dat ik verwacht werd 14e te worden (vd 16), maar als 3e eindigde. :D Ik speel op dit moment met Bruk-Bet Termalica Nieciecza. Leuk weetje: het is de club gevestigd in de kleinste stad ooit, uitkomend op een hoogste niveau in Europa; i.d.g. Polen. Aangezien ik zelf ooit woonde in een dorpje met 584 inwoners, leek me dit wel een leuke club om het eens mee te proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mijn staf (assistent en coach) zijn vertrokken en ik kan gewoon geen vervangers vinden.

Al advertenties gemaakt maar nog geen reacties.
Team is best goed en top 4 zou te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:43:
Mijn staf (assistent en coach) zijn vertrokken en ik kan gewoon geen vervangers vinden.

Al advertenties gemaakt maar nog geen reacties.
Team is best goed en top 4 zou te doen zijn denk ik.
Ik heb mijn advertenties gewoon 8 maanden geleden (game time natuurlijk) aan gezet en ben nu pas aan het kijken nu ik voldoende sollicitanten heb. Ik neem wat ik minimaal goed vind, of ik neem niks en wacht gerust nog een paar maanden langer. Nu is op het niveau van deze club al gauw een boel goed, maar ik wil uiteindelijk natuurlijk wel meer bereiken dan enkel de allereerste kwalificatieronde van de Europa League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
In Maart even een FM-stilte houden. TIjd voor wat andere spellen aandacht te geven. Volgens mij zit die FM te veel in mijn dopamine-stelsel te drukken. Is het enige spel dat ik elke keer opstart als de computer ook aan staat.

No FM March Madness, hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met nog 5 wedstrijden te gaan tot de splitsing, heb ik aan 2 punten genoeg om niet meer ingehaald te kunnen worden en mee te mogen doen aan de kampioensplay-off. Is wel behoorlijk spannend nu. Nr. 1 en 2 beide 52 punten; nr. 3 en 4 (ik) beide op 48. De koplopers verliezen ook meer punten dan in het eerste seizoen, dus de kans dat ik weer 3e wordt, of wellicht 2e is aanwezig. Waarschijnlijk is eerste worden nog geen optie en is kwalificatie voor de Europa League ook dit seizoen het hoogst haalbare. Ik scoor het meest, maar ik krijg ook de meeste doelpunten tegen; ondanks goede versterkingen voor de verdediging, het defensieve middenveld en het doel. Met 4660 zitplaatsen (op een bevolking van ongeveer 750 zielen) heb ik ook niet zo'n grote achterban. Mijn stadion zit vaak nog lang niet vol. Groei moet dan ook vooral komen van het prijzengeld uit de competitie en de eventuele winst op spelers.

Edit: het kan altijd nog spannender.
Eerste drie: 57 punten
Volgende drie: 49 punten

Allemaal 28 of 29 wedstrijden gespeeld, dus nog 1 of 2 te gaan. Kampioensplay-off is al zeker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WvMiXNw.png

Edit 2: het is goed dat de competitie nog niet is afgelopen; de fans zouden gek worden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPqfLUP.png

Edit 3: normale competitiefase is afgelopen. We gaan als 5e de play-offs in, waar we alle andere teams uit de top 8, nog 1 maal zullen treffen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VFmNyk5.png

Edit 4: Uiteindelijk als 6e geëindigd in de competitie en verliezend bekerfinalist. Geen Europees voetbal komend seizoen. Ik wordt vaak in verband gebracht met ploegen als Sparta Praag, Austria Wien en Arminia Bielefeld, maar ik denk dat ik hier nog wel even blijf. De Poolse competitie is behoorlijk spannend en ik ben nu net bezig om wat op te bouwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 09-02-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ivysaur schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 02:15:
In Maart even een FM-stilte houden. TIjd voor wat andere spellen aandacht te geven. Volgens mij zit die FM te veel in mijn dopamine-stelsel te drukken. Is het enige spel dat ik elke keer opstart als de computer ook aan staat.

No FM March Madness, hehe.
Zeker weten? Waarschijnlijk komt begin maart de winter transfer update uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Zeker weten? Waarschijnlijk komt begin maart de winter transfer update uit ;)
Heb ik niks aan, omdat ik een Long Save-manager ben. :9 Ben nu op het moment dat ik de face cut-out pack niet meer gebruik, omdat iedereen een regen is. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 09-02-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zonder personeel heb ik deze zomer toch iets van 9 spelers moeten halen.
Enige manier om te zien of het min of meer wat is heb ik ze allemaal via een trial gehaald.
Vrij leuke spits aan overgehouden.

Na 7 wedstrijden staan we 1e :D met 15 punten.
Suarez heeft er al 6 in liggen en we draaien vrij goed alhoewel we veel tegen krijgen.

Denk dat ik om de 4 kwalificatie plekken moet vechten met Atletico Madrid, Real Madrid en Barca.
Aan Girona als de A club heb ik vrijwel niets aangezien hun alleen een doelman doorsturen en vanuit de jeugd valt niets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Oeh er is weer een alles in 1 competite database

https://www.fmscout.com/a...ld-leagues-by-maikol.html

Komt er op neer dat alle clubs in 1 competitiestructuur zitten verdeeld over 9 niveaus.

Vorige FM ben ik met create-a-club in de laagste divisie begonnen om zo op te werken. Best leuk om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bah... Derde seizoen is waardeloos. :-(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5jsFNGW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geëindigd als 7e in de kampioensgroep, maar wel de beker gewonnen. De laagste eindpositie in de Ekstraklasa tot nu toe, maar toch onze eerste prijs gewonnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zo doen we dat dus in Ierland. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nWikTlq3sTp75a0zwRne1UBW/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bizar. Een speler die 18 is, is boos omdat ik hem niet heb opgenomen in de EL-selectie. Ik kan echter niet aangeven dat hij sowieso speelgerechtigd is. Voor niks boos dus... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Jorgen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 02:32:
Bizar. Een speler die 18 is, is boos omdat ik hem niet heb opgenomen in de EL-selectie. Ik kan echter niet aangeven dat hij sowieso speelgerechtigd is. Voor niks boos dus... :p
Zeker weten dat hij wel speelgerechtigd is? Anders is het een leuke bug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kut spel :( Ben er klaar mee :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oo3lSC5pZKLBEqhKJpr8XtdR/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tja zodra je tegen een Engels team mag weet je datde kans heel groot is dat je verliest. Die zijn veel te sterk in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

vuurtjih schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Zeker weten dat hij wel speelgerechtigd is? Anders is het een leuke bug :'(
Ja volgens mij wel. Ik ben net met 5-0 door naar de volgende kwalificatievoorronde (uit 0-1, thuis 4-0 tegen Aberdeen) dus we gaan het zien. Ik mag hem straks nog een keer registreren... O-) Maar aangezien ik alleen baggerjeugd heb die geldt als zelfopgeleid, zal hij weer plaats moeten maken.

Edit: Het is onder-21 én 2 jaar bij de club... Ja... dan had ie gelijk :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 11-02-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Jorgen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Ja volgens mij wel. Ik ben net met 5-0 door naar de volgende kwalificatievoorronde (uit 0-1, thuis 4-0 tegen Aberdeen) dus we gaan het zien. Ik mag hem straks nog een keer registreren... O-) Maar aangezien ik alleen baggerjeugd heb die geldt als zelfopgeleid, zal hij weer plaats moeten maken.

Edit: Het is onder-21 én 2 jaar bij de club... Ja... dan had ie gelijk :-(
Dat vermoeden had ik al, op dat gebied maakt FM niet zo snel een fout (helaas voor jou).

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/f3ef8a9bda5b195936553f6b838439f6.png

Helaas afscheid nemen van deze held:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/866b80edb01c8a0216b727982fb9d21c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als ik vandaag de CL had gewonnen. Was alles goed geweest. Was ik eindelijk klaar met FM dit jaar. Potverdorie.

Straks maar:

1. 20 scouts omgooien. Weg met Duitsland, Engeland, Brazilië enzo. Ik ga me 100% richten op huidig niveau Bruikbaar. Pot niveau Uitstekend. En leeftijd mintens 20. En de Balkan

2. Mijn wonderkind-filter goedmisbruiken om spelers van halen met een afkoopsom tot 15m.

3. Staf herevauleren.

4. Spelers verkopen. Hier en daar.

5. Seizoen afmaken, overwinteren en verdomme die CL of EL winnen zodat ik eens van FM af ben, hehe.

6. Wil dit binnen 10 jaar want dan krijg ik de moeilijkste achievement 30 seizoenen FM.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 11-02-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net mijn 4e seizoen afgerond met Bruk-Bet Termalica Nieciecza. Ik begon niet sterk, maar we eindigden heel erg netjes op de 2e plaats. Kampioenschap bleek nog net te hoog gegrepen. We moeten ook stabieler worden, na een 3e, 6e en 7e plaats, nu dus een 2e. 1 bekerfinale verloren, 1 bekerfinale gewonnen, 1 supercup verloren. Komend seizoen wordt ons derde in Europa. Hopelijk nu eens die 2e tegenstander verschalken. De eerste lukte met grote cijfers, maar daarna worden we van de mat gespeeld. Ik twijfel of ik nog wel verder wil bij BBT. Een carrière in de Oostenrijkse of Tsjechische competitie lonkt en klinkt steeds aanlokkerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Die 20 en 30 geen tegendoelpunt-achievements moeten ze er eens uithalen. Totaal niet haalbaar. 10, ja. Dat nog net. Ben al blij dat dubbele hattrick en kopbal/link/rechts er uit zijn. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Ivysaur op 12-02-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien wel haalbaar met Kaiserslautern in de Bundesliga 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Naja heb het de vorige editie gesavescummed. Eerst Man Utd in allerlaagste divisie gezet, en daarna savescummen totdat ik de achievements had. Kunnen me kont kussen dat ik dat legit ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Savescummen? Herstarten en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Volgens mij een savegame starten die puur gemaakt is voor de achievements. Zoals United in een lage divisie zetten via de editor, zoals @Ivysaur al zei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/4dd0add4935f8fa829d9f9fd43bc3fb3.png

Wat een held :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn247
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:24
Ik heb bij De Graafschap een ontevreden speler die weg wil. Vindt dat ik een belofte niet ben nagekomen. Had die jongen vorig seizoen gecontracteerd, terwijl we nog in de Eerste Divisie speelden. Beloofde dat we zouden promoveren naar de Eredivisie. Dat deden we. Sterker nog, we staan met nog maar vier wedstrijden te gaan op een fantastische 5e plek! Maar hij is boos dat we dit seizoen niet gaan promoveren...

Dit is echt belachelijk van FM19.

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/5b557023ddf2c7269ef747a0e06f5112.png

En dan heb ik net voor 450 miljoen aan spelers verkocht _O-

Als de winterupdate straks uitkomt maar eens een nieuwe game starten denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UjyXYx1U6DsiTI2rIYL4Zeg3/thumb.jpg

Oh wat zijn we rijk! :> En dan 20 seizoenen geleden nog diep in het rood stond. :D

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:58:
[Afbeelding]

Oh wat zijn we rijk! :> En dan 20 seizoenen geleden nog diep in het rood stond. :D
Wow!! Zoveel geld heb ik nog nooit voorbij zien komen in een eigen game.

Bestuursverzoek:
Ik wil het graag hebben over het budget voor versterkingen. Laten we het gebruiken om Real Madrid te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 14-02-2019 18:02 ]

• Ivysaur
  • Niet online
En dan te bedenken dat we nog nooit een Europese prijs hebben gewonnen in de 20 jaar. Wel 1x finale EL en CL.

Voel me meer een soort Ajax maar dan beter hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:24
Feyenoord kampioen van de Eredivisie in 2020-2021, met op korte afstand Ajax en PSV. Vitesse eindigde als nummer vier en jawel, De Graafschap als vijfde. Dit betekent dat we mee gaan doen in de play-offs om Europees voetbal. Eerste de halve finale tegen AZ en daarna hopelijk tegen de winnaar van Vitesse-ADO Den Haag.

Al met al een stuk beter seizoen dan het rampzalige 2018-2019, waarin we in de nacompetitie degradeerden. Absolute uitblinker was Mohamed Hamdaoui, die ondanks zijn matige statistieken tot 14 doelpunten en 15 assists kwam. Sam Lammers scoorde 13 keer. In de verdediging is onze Deen Rasmus Nicolaisen een echte topper en hij staat helaas al in de belangstelling van meerdere clubs (waaronder AZ). Onze huurspelers James Bree (Aston Villa) en Ayman Azhil (Leverkusen) waren andere belangrijke steunpilaren.

Opvallend was dit in de Eerste Divisie alle Jong-ploegen het goed deden en heel hoog eindigden. En nu komt het: ondanks dat sommigen periodekampioen werden, speelt niemand van hen in de nacompetitie. Terwijl dat vorig seizoen wel gebeurde. Beetje vreemd, maar ik ben er toch blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:49

Hoogie2004

Whohooooo

Ivysaur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:58:
[Afbeelding]

Damn....

Ik mis in de Touch versie volgens mij wat knoppen om aan te draaien :+

Moet wel zeggen, ben nu in seizoen 3 sinds ik coach ben van Real Madrid (2026/2027 geloof ik), halve selectie verjongd en salaris uitgaven van 6+ miljoen / week inmiddels op net iets meer als 5 miljoen per week gekregen 8) Maar hier durf ik nog niet van te dromen...

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-02-2019 12:43 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zit eigenlijk wel te smachten naar een B-elftal in Cork City. Helaas kan ik die niet 'aanmaken' of opzetten. Gemiste kans. Een B-elftal is juist een must als je zo groot bent. Kan ik talenten en reserve spelers stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:03:
Zit eigenlijk wel te smachten naar een B-elftal in Cork City. Helaas kan ik die niet 'aanmaken' of opzetten. Gemiste kans. Een B-elftal is juist een must als je zo groot bent. Kan ik talenten en reserve spelers stallen.
Ik neem aan dat je inmiddels een rits aan satellietclubs hebt (aangevraagd)? Dan stal je ze toch daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ja. Heb ze nu bij N.E.C staan, maar heb liever toch dat ze zelf af en toe in de eerste kan laten spelen. Ivm wedstrijden tijdens internationale weken. Heb nu dat er 39 spelers niet kunnen spelen, en sommige wedstrijden kun je niet uitstellen. Dus regelmatig speel ik met grijze spelers. Niet erg realistisch. Met een B-elftal kan ik mijn elftal wat verder uitdiepen.

Edit:

Oeps! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VrCtly6jRwjvMOeD75E8204d/thumb.jpg

Vooral jeugd gehaald. :>

Man man man.. Halve finale CL

Cork 2 - 0 Man Utd

Daarna terugwedstrijd

Man Utd 5 - 0 Cork

Dat thuis is gewoon veel te sterk. :'( Merk dat wel vaker. In uitwedstrijden, dus thuis voor de vijand, zijn ze ineens poepiesterk. Niet normaal.

[ Voor 40% gewijzigd door Ivysaur op 16-02-2019 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb mijn carrière/savegame in Polen even op pauze gezet - ben ook toe aan een transfer voor mezelf - en ben een nieuwe carrière begonnen in Roemenië bij SSC Farul Constanța, al waarvandaan ik ga proberen om via grote steden langs de Donau, via de Main en de Rijn uiteindelijk in Rotterdam aan te komen. Op dit moment sta ik stabiel 2e in de 3e divisie, met alleen een B-team boven mij. Dat mag echter niet promoveren, dus volgens mij sta ik op de drempel van mijn eerste promotie. Met nog 5 wedstrijden te gaan in een competitie met 14 clubs, mag ik nog tegen de nummers 10 t/m 14. Veel makkelijker kan je programma niet worden in de race om het kampioenschap/de promotie. :D Met 9 punten voor op de nummer 3 en 7 punten achter op de nummer 1 (FC Voluntari II) kan er nog van alles gebeuren - zeker aangezien zij elkaar in de laatste wedstrijd nog treffen, maar acht ik de kans op promotie erg groot.

Edit: YES! De promotie is binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bah, groot talent binnen mijn elftal dat ik niet wilde verkopen. Door een gesprek met het bestuur aan te gaan, een reeds door hen geaccepteerd bod kunnen tegenhouden. Nu dacht ik omdat hij zijn contract niet wilde verlengen hem alsnog maar te verkopen. Kennelijk even niet goed nagedacht, of een heel domme TD, maar nu heeft zo'n beetje heel Bulgarije op hem geboden en vertrekt hij voor 0 euro, zonder percentageclausules. Pfff.

Edit: ik begin in 2 opeenvolgende promoties te geloven. Met nog 15 wedstrijden te gaan, sta ik inmiddels 12 punten voor. Vooraf werd zelfs lijfsbehoud moeilijk geacht en nu krijg ik steeds meldingen over records, boven onszelf uitstijgen, enz. :D

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 16-02-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Blijkbaar is NEC nog geen slechte satellietclub om te hebben. Heb deze wonderkind opgepakt voor 13 miljoen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDZ2H1ugZi63mNOou0cwiI0o/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En de buit is binnen!! :) :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mPBjtF6.png
Daarvan THUIS: 16-3-0 en UIT: 11-2-6

Op naar de Liga I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand trouwens nog goede tips hoe je je training goed regelt? Ik krijg al het hele seizoen klachten over de trainingslast en het niveau van de conditietraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb met Lada promotie naar de 2e divisie weten af te dwingen.
Salaris budget is flink omhoog maar uiteraard geen transfer budget, niet dat dit nut zou hebben.

Zit te wachten tot er een echte club komt aankloppen.

Op papier blijkt Perelada geen echt B team van Girona te zijn maar meer een samenwerking waar Perelada de positie van B club in neemt. Mochten ze in dezelfde competitie terecht komen dan zouden hun wegen scheiden.
Is uiteraard de vraag of dit in FM zo verwerkt is, mocht dit niet het geval zijn dan is de 2e divisie mijn plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:18:
Heb met Lada promotie naar de 2e divisie weten af te dwingen.
Salaris budget is flink omhoog maar uiteraard geen transfer budget, niet dat dit nut zou hebben.

Zit te wachten tot er een echte club komt aankloppen.

Op papier blijkt Perelada geen echt B team van Girona te zijn maar meer een samenwerking waar Perelada de positie van B club in neemt. Mochten ze in dezelfde competitie terecht komen dan zouden hun wegen scheiden.
Is uiteraard de vraag of dit in FM zo verwerkt is, mocht dit niet het geval zijn dan is de 2e divisie mijn plafond.
Dat kun je toch zien bij de details van de affiliates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bovenaan is het erg spannend; ik moet nog maar zien of ik erin blijf dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G65ppok.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Dat kun je toch zien bij de details van de affiliates?
helemaal vergeten, heb het gecontroleerd en het is op de juiste manier verwerkt.
Vraag me wel af hoe deze scheiding zal gebeuren.

Want ik heb deze zomer een gratis linksback opgehaald, deed het top in de voorbereiding.
En dus heeft Girona hem naar het 1e gehaald.

Deden ze afgelopen winter min of meer ook.
Hun stuurden in de winter een buitenspeler naar het 2e. Ik gebruik hem en in 4 wedstrijden maakt hij 4 assists en 3 goals. Dus halen ze hem terug en speelt hij geen minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Laatste drie seizoenen:

2x Halve finale CL
1x Finale CL

Hoop dat de jaren 40 mij nog eens een CL oplevert. Engelese clubs elke keer te sterk.

Net tegen Everton 2-1 gewonnen, daarna verliezen met 3-1. Stomme thuisvoordeel-ambiancedingetje. Veel te OP. Maar volgend seizoen gaat het worden, hoor. Wil op mijn hoogtepunt stoppen met FM. :+

Edit:

Ben van plan om FM even te laten voor wat het is. Wil wellicht Dirt Rally 2 spelen en dus mijn Sim racing weer oppakken. Heb in Oktober 2017 alles verkocht dus moet weer van begin af aan beginnen. :+ Kijken of het wat wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Ivysaur op 18-02-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zit dat eigenlijk met het worden van een jeugdproduct-land of jeugdproduct-club als je zo'n speler in die 3 jaar ook uitleent? Momenteel is het maken van een selectie wel erg makkelijk. 80% van mijn elftal is -21 en daarvan worden er steeds meer JpL of JpC. Zie elk seizoen een lijstje spelers voorbijkomen die erbij mogen. Ik kan daarom ook gewoon selecties van 17 man inschrijven waarbij de enige reden dat ik nog "zoveel spelers" inschrijf is om de ervaren krachten in te schrijven, of om aan de JpL-/JpC-regels te voldoen. Heb net boven de degradatiestreep kunnen eindigen en hoop dit seizoen bovenaan in de degradatiegroep mee te kunnen doen. Als ik dan in seizoen 5 onderaan het linkerrijtje eindig, maak ik elk jaar een mooie groei door.

Edit:

Het zegt nog allemaal niks, maar het begin is veelbelovend. Lekker dicht bij elkaar ook. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gensQ4d.png

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 19-02-2019 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ivysaur schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:21:

Straks maar:

2. Mijn wonderkind-filter goedmisbruiken om spelers van halen met een afkoopsom tot 15m.
Hoe heb je dit filter opgebouwd? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Ik heb besloten om een nieuwe save te starten met de Rangers. Ik wil ze weer de gloriedagen laten herleven. Ik ben na seizoen 1 op de tweede plek geëindigd. Celtic is veruit de beste ploeg. Ze verkopen ook rustig spelers voor dik 20 miljoen (o.a. Tierney en Ajer). Ik krijg nauwelijks inkomsten door transfers (teveel dure contracten en matige spelers). Ik heb nu een aantal gratis spelers gehaald. Ik ben bang dat ik over een jaar pas serieus mee kan gaan doen om de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
de competitie in de 2e divisie is alweer 6 wedstrijden oud en we staan met 2 punten ergens onderaan.

Girona besloot me nog een laatste keer gigantisch te naaien door 2 goede huurlingen die ik gehaald had op deadline day naar het 1e te halen.

Niet dat dit alles een giga verschil zou maken maar uiteindelijk hebben ze 3 verdedigers bij me weg geplukt en mijn doelman, denk dat ik met deze spelers wel een goal of 2 minder tegen had gekregen.

Ik ga alvast uitkijken naar een nieuwe club. Niveau is bijzaak, zolang ik maar de baas ben.

Leuk feitje, vorig seizoen in de 3e divisie kwamen er nog tussen de 200 en 400 mensen naar een wedstrijd. Nu is het rond de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net 2 van mijn grootste talenten verkocht. Een Deense verdediger aan Inter en een Italiaanse spits aan Milan. Gelijk gezeur van 1 vd andere spelers, maar voor een club die al 4 seizoen geen transferbudget heeft en nu voor 2 gratis spelers elk ruim 1 miljoen + 50% kan krijgen, heb ik 2 uitstekende deals gesloten.

Edit: geheel tegen verwachting in, heb ik de kampioensgroep vd play-offs bereikt en mag ik me mengen in de strijd om Europees voetbal. Ik sta nu al op een plek die ik pas over 1 of 2 seizoen wilde bereiken. Super.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 19-02-2019 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
First World Problems Today bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/82e1945dbd0f44387765f83a1ec8a81c.png

Bij de laatste contract verlenging niet goed opgelet, toen zat er ineens een clausule in dat meneer 225k ging verdienen na 5 interlands ofzo |:(

Hopen dat ik hem ooit nog kwijt ga raken voordat zijn contract afloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog 3 wedstrijden. Zeer spannend!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MM33XY1.png

Eén na laatste wedstrijd was een doelpuntenfestijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L2TgjC1.png

😮😮

Programma voor de laatste wedstrijd. Voor iedereen staat wat op het spel, waarbij de 2 teams die strijden om het kampioenschap tegen mijn directe concurrenten spelen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XaSgtnd.png

Dan is het wachten op de resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6CaO41o.png

Met een winst op de nr. 1 kwam Craiova zeer dichtbij en stal het daarmee de titel van Cluj, waarmee Steaua nu alsnog aan de haal gaat, doordat zij wel wonnen. Ik had voldoende aan een gelijkspel tegen Dinamo en sta daarmee aan het eind van het seizoen onverwacht op een prachtige derde plaats. Deze geeft recht op deelname aan de Europa League! Hiermee ben ik na 4 seizoen van de 3e divisie opgeklomen naar de Europa League. In de 3e divisie werd ik nog gezien als 1 van de promotiekandidaten na de B-teams. Bij de 2e divisie werd nog van directe degradatie uitgegaan in de prognoses, maar won ik met overwacht. Na een zeer zwaar derde seizoen bij Farul, redde ik het net om als promovendus in de Liga I te blijven en was de verwachting dat ons 4e seizoen (2e in de Liga I) weer zou draaien om het voorkomen van degradatie. Niets bleek minder waar en met een team bestaande uit een paar ervaren jongens en veel jeugdig talent, hebben we nu opnieuw "promotie" bereikt. We gaan Europa in! _/-\o_

Hopelijk gaat dat komend seizoen beter dan in mijn andere savegame, waar ik met Bruk-Bet Termalica Nieciecza steeds de eerste tegenstander vrij eenvoudig aan de kant zet, om dan in de volgende kwalificatieronde van de Europa League van het veld geveegd te worden. Op naar seizoen 5 dan maar. :)

Iemand die trouwens weet waarom ik een heleboel spelers heb die zijn vrijgesteld van werkvergunningsregels?

[ Voor 139% gewijzigd door Jorgen op 20-02-2019 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb wat aan mijn tactiek gesleuteld en toen deze min of meer rond was mocht ik tegen wat directe concurrenten.

Resultaat is dat we nog maar 1 punt onder de streep staan. We spelen 2-4-2-1-1. Dus pakweg 9 verdedigers en dan de lange bal.
Ik heb hier eigenlijk niet de selectie voor dus er moet nog wat bij.

Het spel ziet er ook totaal niet uit, Mourinho stijl maar ik denk dat we hiermee degradatie kunnen ontlopen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja... en ook nu uitgeschakeld in de beginfase van de Europa League.
Tegen Levadia Tallinn 3-1 uit gewonnen en 4-1 thuis gewonnen.
Daarna tegen Sparta Praag uit met 1-1 gelijkgespeeld, maar thuis met 1-4 verloren.
Nu was mijn deelname an sich al een cadeautje, maar het lijkt erop dat ik met Noorse, Poolse en Roemeense clubs überhaupt geen potten kan breken. Dat is realistisch natuurlijk, maar op een gegeven moment zou je toch denken dat je een keer verder komt dan alleen de 2e tegenstander in de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@Jorgen
Als je er genoeg tijd tegenaan gooit gaat het echt wel lukken. Sparta Praag is ook geen kleine ploeg.

Zit nu halverwege het seizoen met Perelada en we staan nog steeds 1 punt onder de streep maar zie het toch wel positief in en denk dat we degradatie ontlopen.

Probleem is dat Girona in de 1e divisie niet meer op degradatie staat, dus volgend seizoen zullen we denk ik niet vrij zijn.
Dus ben toch weer aan het kijken voor een andere club.

• toolkist
  • Niet online
Ik had geen zin meer om te wachten tot de winter update en ook weinig zin om m'n Fylde game weer op te pakken, dus ik ben maar eens in de 2e divisie in Spanje begonnen. Geen super uitdaging zoals @Deadsy
doet aangezien ik met Zaragoza begonnen ben en die als verwachting hebben te promoveren. Wel m'n 1e keer dat ik in Spanje speel. Eens kijken of we de hegemonie van Barca, Real en Atletico kunnen doorbreken.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Einde van de reguliere competitie in seizoen 5. Ik heb nu met gemak de kampioensplay-off bereikt. Eens zien of ik nog een keer Europees voetbal kan veilig stellen. Aangezien het mijn doel is om via de haven aan de Zwarte Zee (Constanta) over de Donau, Main en Rijn uiteindelijk Rotterdam (en de Noordzee) te bereiken, zou een kampioenschap betekenen dat ik mag gaan uitkijken naar een team in Bulgarije.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uOCefHT.png

Dit heb ik trouwens nog nooit gezien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IzriRiD.png

Nu mag ik dus kiezen tussen extra wedstrijdrecettes + een vergoeding voor het omdraaien óf thuisvoordeel.
Met mijn clubje kan ik elk geld goed gebruiken, dus ik ga akkoord.

't Werd uiteindelijk 1-1, waarna wij de strafschoppen beter namen. :)

De kampioensplay-offs naderen hun eind en wederom is het zeer spannend. Nog 4 wedstrijden te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Du3BTDm.png

Nog 2:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5OkernK.png

De play-offs zijn voorbij en ik heb het net niet gehaald. De een na laatste wedstrijd verloor ik, waardoor het kampioenschap ongrijpbaar werd. Toch weer een heel verdienstelijke derde plaats en opnieuw Europa in. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Od8DkFg.png

Jeej! We hebben wel de Roemeense Beker gewonnen! *O* *O* :)F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oEoQI8I.png

[ Voor 56% gewijzigd door Jorgen op 22-02-2019 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:38:
Ik had geen zin meer om te wachten tot de winter update en ook weinig zin om m'n Fylde game weer op te pakken, dus ik ben maar eens in de 2e divisie in Spanje begonnen. Geen super uitdaging zoals @Deadsy
doet aangezien ik met Zaragoza begonnen ben en die als verwachting hebben te promoveren. Wel m'n 1e keer dat ik in Spanje speel. Eens kijken of we de hegemonie van Barca, Real en Atletico kunnen doorbreken.
Met Perelada is geen uitdaging het is simpelweg onmogelijk.

Ik kan pas promoveren wanneer Girona gaat degraderen en dat gaat niet gebeuren.
Want als ik spelers haal waarmee ik bij de 12 meedoe gaat Girona die bij mij weg plukken waardoor ik weer meedoe om degradatie.

Dus ik moet spelers halen die zo goed zijn dat ik me geen zorgen hoef te maken om degradatie, maar niet zo goed zijn dat Girona ze weg haalt.
De spelers die ze nu vlak voor de deadline weg geplukt hebben spelen geeneens.

Heb net een gesprek gehad met Cadiz maar ben het niet geworden, nu nog een gesprek bij Luton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:13
Jorgen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 01:13:
Iemand trouwens nog goede tips hoe je je training goed regelt? Ik krijg al het hele seizoen klachten over de trainingslast en het niveau van de conditietraining.
Dat zou ik ook graag willen weten. Dat probleem heb ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij is het overigens nog FM18. Ik ben gewoon met het nieuwe topic mee verhuisd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo! Woei! Eindelijk een Europese ronde verder en meteen ook doorgestoten naar de groepsronde van de Europa League! :D

2e EL kwalificatieronde tegen Beitar Jeruzalem 3-0 en 3-3 (6-3)
3e EL kwalificatieronde tegen Spartak Moskou 5-2 en 1-1 (6-3)
4e EL kwalificatieronde tegen Standard Luik 3-0 en 1-2 (4-2)

In de Europa League ben ik ingedeeld in pot 4 en groep B. We mogen aantreden tegen Porto, Southampton en Stuttgart.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vPGjZSr.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Na een zeer moeilijke periode sta ik nu 11e.

Het gat naar de playoffs is 4 punten met nog 5 wedstrijden te gaan.
Of dit haalbaar is weet ik niet aangezien ik niet meer in Spanje zit :D.

Ik had het vermoeden dat mijn sollicitaties geen zin hadden omdat de clubs een vergoeding moesten betalen.
Dus heb ik ontslag genomen.

Na diverse sollicitaties ben ik nu bij Dungannon.
Ik dacht een tijdje dat dit een Deense club was vanwege de competitie naam maar vond het raar dat ik al die clubs niet kende.

Ik zit dus in Noord Ierland :D.

Ik denk dat dit een stap achteruit is vanuit een degradatie club in de 2e divisie van Spanje.
maar ik ben tenminste de baas en de spelers zijn zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Er was zo'n verhaal van een stel dat met de auto + TomTom naar Spanje wilde, maar de verkeerde plaats met dezelfde naam had gekozen en dus in Zweden eindigden. Vakantieman, gezellig hè?!

Veel plezier in Noord-Ierland. :)

Ik heb net mijn eerste EL-poulewedstrijd verloren. 1-5 thuis tegen Stuttgart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:28:
@Deadsy Er was zo'n verhaal van een stel dat met de auto + TomTom naar Spanje wilde, maar de verkeerde plaats met dezelfde naam had gekozen en dus in Zweden eindigden. Vakantieman, gezellig hè?!

Veel plezier in Noord-Ierland. :)

Ik heb net mijn eerste EL-poulewedstrijd verloren. 1-5 thuis tegen Stuttgart.
Europees voetbal enzo zal denk ik vrij kansloos zijn, dan moet denk ik elke scheet goed gaan.
4k p/w salaris budget.
Mja het is een halte om naar boven te komen.
Dungannon, nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ik langs Beitar, Spartak en Standard kwam, was natuurlijk ook een wonder. Allemaal ploegen die ver boven mij staan op de Europese coëfficiëntenlijst. Ik ben blij/tevreden als ik 1 of 2 punten mee naar huis mag nemen in deze poulefase. Alles daarboven is meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:38:
Dat ik langs Beitar, Spartak en Standard kwam, was natuurlijk ook een wonder. Allemaal ploegen die ver boven mij staan op de Europese coëfficiëntenlijst. Ik ben blij/tevreden als ik 1 of 2 punten mee naar huis mag nemen in deze poulefase. Alles daarboven is meegenomen.
Je hebt wel het voordeel dat je fulltime bent.
In Noord Ierland is de staff part time, de spelers zijn of Non-contract of part time.

Toen ik solliciteerde dacht ik echt dat het Denemarken was, een leuke stap naar voren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Hoe valt dat nu? Ben je tevreden met de wisseling, of kijk je toch liever uit naar een ander land?
Ach ja, ik heb het mezelf ook niet perse makkelijk gemaakt, door een vast traject van plaatsen te kiezen waar ik wil managen. En dat ik alleen met een nationale titel van club mag wisselen.

Ik heb net met open mond deze wedstrijd zitten volgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I4kzf9W.jpg

3-5 uit bij Porto!! Ik heb nu dus al 1 punt meer dan dat ik hoopte te halen. _/-\o_

Thuis nog gekker: 4-1 gewonnen, waarbij de eerste er al binnen 30 seconden in lag en de 2-0 in de 7e minuut gescoord werd. Dat Porto is ook niet meer wat het geweest is. :)

Volgens het nieuwsbericht na de laatste Europa League wedstrijd "konden we niet stunten", maar ik zie dat toch anders:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ToRuF0b.png

0 punten tegen Southampton, maar wel 3 tegen Stuttgart en zelfs 6 tegen Porto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6knZhg.png

Wat mij betreft dus een meer-dan-verdienstelijke derde plaats. Misschien wel net zo schokkend als mijn puntenaantal, is het aantal punten van Porto in deze groep.

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 24-02-2019 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 11:01
Valt me op dat vooral de verdediging van Porto niet heel best lijkt te zijn. Niettemin een mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Jorgen
Op termijn wil ik hier weg laat dat duidelijk zijn.
Maar ik vind dit een stap vooruit tegenover Perelada.
Want ik ben baas in eigen huis, ik kan spelers uit de jeugd teams halen etc.

Ben nu al bezig met door te selecteren voor komend seizoen.
Transfers is wel iets wat ik kan vergeten, daar is absoluut geen budget voor.
Maar hier kan ik wel prijzen pakken al is het dan een zilverewn lepel ofzo inplaats van een grote schaal uit een top competitie.

Toen ik kwam moest ik direct de halve finale van de beker spelen en deze wonnen we, dus er is al 1 prijs welke ik kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Prima toch!
En ik heb ook 4 seizoenen zonder budget gewerkt, maar wel elk jaar een boel spelers gehaald. Puur spelers zonder club, of spelers met een contract dat afliep binnen 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:02:
Prima toch!
En ik heb ook 4 seizoenen zonder budget gewerkt, maar wel elk jaar een boel spelers gehaald. Puur spelers zonder club, of spelers met een contract dat afliep binnen 6 maanden.
Zal ik daar denk ik ook aan vast zitten.
Ze zijn blijkbaar bezig met een nieuw stadion, 600 plaatsen :/

heb de beker gewonnen en denk ik dat ik de Champions grp haal ofzo heb echt geen idee hoe het in elkaar zit.
Staan 8e met 47 punten en draaien echt geweldig. Op de 6e plek staat iemand met minder punten wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56

odan

The dark side is within all!

Deadsy schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:12:
[...]

Zal ik daar denk ik ook aan vast zitten.
Ze zijn blijkbaar bezig met een nieuw stadion, 600 plaatsen :/

heb de beker gewonnen en denk ik dat ik de Champions grp haal ofzo heb echt geen idee hoe het in elkaar zit.
Staan 8e met 47 punten en draaien echt geweldig. Op de 6e plek staat iemand met minder punten wtf
is de competitie niet al zover gevorderd dat de kampioens/degradatie poule begonnen is en dat je daarom meer punten hebt op plek 8 als nr 6?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
odan schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:34:
[...]

is de competitie niet al zover gevorderd dat de kampioens/degradatie poule begonnen is en dat je daarom meer punten hebt op plek 8 als nr 6?
Je hebt gelijk, over dat stuk bij Rules heb ik overheen gelezen, ik ging er vanuit dat dit ergens onderaan zou staan.
ben dus inderdaad te laat bij de club gekomen, jammer want we draaien echt top.

Denk dat we volgend seizoen gewoon top 3 moeten kunnen halen want zo ver zitten we er niet van af.
Heb 2 spelers uit de jeugd bij het eerste gehaald en die spelen vaak, tactiek iets aangepast.

We doen wel nog mee voor een EL plek, alhoewel dat denk ik wel de 1e voorronde zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:49

Hoogie2004

Whohooooo

De carrière met Real Madrid ligt even stil. Na drie seizoenen waarin ik twee titels in de competitie heb gehaald en tweemaal de Champions League gewonnen (en een verloren finale), wil ik even wat afwisselen.

Ik ben een nieuwe carrière begonnen, met de challenge waarbij je een paar jongelingen krijgt die je moet opstellen. Hierbij gekozen voor Sunderland in de Engelse League 2. Eens wat anders als wat ik normaal doe, want normaal begin ik bij een topper of subtopper ergens.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hier bezig aan een zenuwslopende inhaalrace. Met nog 3 wedstrijden te gaan, stond ik 6 punten achter. Wedstrijd 7 van 10 won ik tegen de nummer 1 (Dinamo), waardoor de achterstand verkleind werd naar nog 3 punten. De wedstrijd daarna verloren zij van de nummer 3 (FCSB) waardoor we nu allebei op 44 punten staan in de play-offs. EL-deelname was al zeker 3 wedstrijden voor het einde en door het halen van goede punten op de coëfficiëntenlijst mag Roemenië een extra team in de voorrondes van de CL inschrijven. En nu, kan ik in mijn zesde seizoen aan het roer bij Farul ineens kampioen worden. Dinamo begint inmiddels bang te worden, want ze vragen aan Steaua (FCSB) of ze in de laatste wedstrijd hun sportieve plicht willen nakomen. Mijn team begint het ook te voelen, want van mijn aanmoediging raakten sommige spelers van slag. Met nog 2 wedstrijden te gaan - de bekerfinale én de kampioenswedstrijd - is het in elk geval zeer spannend. Die laatste wedstrijd werd weer alles gegeven en werd met 5-1 gewonnen, waardoor ASSCS Farul Constanţa de onwaarschijnlijke kampioen van Roemenië is geworden. :) :) :) Ik ben van onbekende trainer uitgegroeid naar clubicoon. :)

Er waren op een gegeven moment wel meerdere screenshots die ik had kunnen maken, maar deze vat de boel prima samen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ia5u9Fd.png

Ik vond spelen in Noorwegen (Lillestrøm) en Polen (Bruk-Bet Termalica Nieciecza) al erg leuk, maar ik moet zeggen dat de competitie in Roemenië wel echt een aanrader is. Ik moet alleen veel beter opletten. Mijn meest scorende spits loopt namelijk aan het eind van dit seizoen gratis de deur uit. Dan heeft hij gelukkig wel 6 seizoenen lang alles aan gort geschoten. In 233 officiële wedstrijden voor Farul heeft Petre Dumitrescu 182 goals gemaakt en 109 keer een assist gegeven. Inclusief vriendschappelijke wedstrijden is het zelfs 278 - 235 - 139. Schitterende resultaten. Volgende keer zorgen dat ik contractverlenging regel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LRgM7JE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dT5UyfG.png

Doel komend seizoen: titelprolongatie - en dan liever niet pas op de laatste dag; in elk geval 1 voorronde van de Champions League spelen en overleven; kijken wat de mogelijkheden zijn om naar Bulgarije te vertrekken, nu mijn persoonlijke doel van deze savegame (kampioen worden in Roemenië) behaald is.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 25-02-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Heb met (ben de naam weer vergeten) de beker gewonnen en de EL play-offs.

Ze hebben blijkbaar 2 beker toernooien in Noord Ierland en ik heb de minder belangrijke gewonnen.

Met de EL play-offs begin ik in de tweede van ik dacht vier voorrondes, de eerste mag ik overslaan.

We hadden geen echte scouting dus ik heb de scouting op gezet en we scouten Noord Ierland en Ierland.
De hogere pakketten vind ik te onrealistisch voor ons en dus te duur.

Het team is eigenlijk vrij goed, voor de bank mis ik op 1 misschien 2 posities een backup zoals voor de linksback positie.

De teams zitten qua kwaliteit vrij dicht op elkaar en de flow waarin je zit is dus zeer belangrijk net zoals blessures kunnen opvangen etc
Dus volgend seizoen kan ik denk ik gewoon meedoen voor de top 3

Nadeel is dat de selectie absurd groot is. Toch wel richting de 30+ en dat vind ik te groot.
Diverse contracten worden dus niet verlengd en probeer actief diverse spelers te dumpen.
Dan heb ik ook minder spelers die zeuren.

edit:
Eerste voorronde moest ik tegen Shkendija uit Macedonie.
Uit verloren we met 1-0, we waren redelijk in balans.
Thuis werd het 1-0, we hebben een penal gemist en voor de rest stonden ze 90min lang te verdedigen.
In de verlenging nog 2 goals gemaakt en dus door.

240k erbij omdat we naar de volgende ronde zijn.
Dit is voor ons een vermogen.
Ter vergelijk: we krijgen 17k tv geld voor het seizoen en de seizoens kaarten brengen 25k binnen.

Nu tegen Djurgardens

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 25-02-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Lekker hè? Dat soort premies helpt zo fijn mee om tenminste wat te kunnen. Op een gegeven moment ging mijn transferbudget omhoog. Van € 0 naar € 4... Daar heb je wat aan :p. Nu is het een paar miljoen, maar ik houd zoveel mogelijk hetzelfde beleid aan. Enkel gartis spelers tot en met 19 jaar en alleen voor posities die ik anders op geen enkele andere manier kan invullen een speler die ouder is of toch geld kost, maar dan ook meteen in de basis kan.

Mijn beleid heeft gelukkig nu effect. Altijd leuk om te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fxF5Z0s.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:55:
@Deadsy Lekker hè? Dat soort premies helpt zo fijn mee om tenminste wat te kunnen. Op een gegeven moment ging mijn transferbudget omhoog. Van € 0 naar € 4... Daar heb je wat aan :p. Nu is het een paar miljoen, maar ik houd zoveel mogelijk hetzelfde beleid aan. Enkel gartis spelers tot en met 19 jaar en alleen voor posities die ik anders op geen enkele andere manier kan invullen een speler die ouder is of toch geld kost, maar dan ook meteen in de basis kan.

Mijn beleid heeft gelukkig nu effect. Altijd leuk om te lezen.

[Afbeelding]
Dat van mij is gestegen van 0 naar 0 :D
Nu net de eerste pot tegen Djurgardens. We kwamen relatief vlug met 2-0 achter, de eerste helft stonden we continu te verdedigen.
In de 2e helft wisten we uit het niets 30min te domineren, dit resulteerde in 1 schot op doel en dat was de 2-1 :D
Op papier zou ik kansloos moeten zijn maar heb denk ik mazzel dat ik Zweden niet als actieve competitie heb.
Dus kijken wat we thuis kunnen doen, we zijn het niet zo gewend om te spelen met grote groepen toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel belachelijk trouwens dat ik niet manager van het jaar geworden ben. Ik win de beker en de competitie, maar kennelijk is dat niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
shit ik ben gigantisch genaaid door een concurrent.

Qua financien zitten we geloof ik ergens bij de onderste 6, we hebben dus diverse spelers in het 1e met een jeugd contract of Non-contract (per wedstrijd krijg je dan geld).
Sinds de voorbereiding zitten er al diverse clubs achter deze spelers aan dus ik ben druk bezig met contracten.
Mijn 2 doelmannen zitten gewoon al de hele tijd de boot af te houden en ben dus al die tijd ook bezig met vervangers want ik zag het al aankomen.

En ja hoor, vlak na mijn put tegen Djurgardens verdween mijn reserve doelman en klopten ze aan bij een spitsen talent en mijn 1e doelman.
De 1e doelman wil een salaris van minimaal 400, zoveel geld heb ik niet meer in mijn budget en de spits hetzelfde liedje.

Dus nu heb ik straks de return waar overleven goed mogelijk is. zonder doelman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt altijd nog grijze spelers die je kunt opstellen en eventueel tot vaste speler kunt maken. Maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:11:
Je hebt altijd nog grijze spelers die je kunt opstellen en eventueel tot vaste speler kunt maken. Maar leuk is anders.
Ja zo een grijze speler stond dus in het doel, speelde in een oefen pot zeer slecht.
Voor de pot nog de melding dat de aanhangers van FC doedelzak een dikke overwinning verwachten.
Dus ik zag de bui al hangen, maar was helemaal vergeten dat het niets uitmaakt hoe slecht je doelman is als ze nooit in zijn buurt komen.

We zaten zwaar te domineren en kwamen op een 1-0, na een mazzel counter kwamen ze op 1-1/
Ik gooide toen het tempo omhoog en we wonnen vrij eenvoudig met 3-1.

Nu tegen Austria Wien in de laatste voorronde. Dit is nog een niveau beter dan Doedelzak FC en dit gaan we gewoon verliezen, geen discussie.
Maar wel bijna 500k opgepikt en we staan voor het eerst sinds ik bij de club ben in de plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/d8e19ee35905011c10a34ae194354438.png

Nou, ik ga de rest van de wereld maar weer kopen want dit schiet ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En weer de supercup verloren. Dan maar eens kijken of we ons kunnen kwalificeren voor de groepsfase van de CL.

Edit: uit met 2-0 gewonnen van APOEL Nicosia en thuis met 4-0, dus we gaan de groepsfase in! YES! De kassa rinkelt meteen met 12,7 miljoen euro aan startpremie. Dat is bijna 40% van mijn totale clubwaarde. Zonder mijn beste spits (transfervrij vertrek) en beste verdediger (verkocht aan Hoffenheim) en met een clubcoëfficiënt dat nog niet de helft is van de laagste boven mij, wordt dit vooral genieten van de tegenstanders en de ervaring. De poule valt relatief gezien nog mee, met mooie wedstrijden tegen PSV en Chelsea.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0FOSeX2.png

[ Voor 116% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2019 02:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:26
Hoogie2004 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:52:
De carrière met Real Madrid ligt even stil. Na drie seizoenen waarin ik twee titels in de competitie heb gehaald en tweemaal de Champions League gewonnen (en een verloren finale), wil ik even wat afwisselen.

Ik ben een nieuwe carrière begonnen, met de challenge waarbij je een paar jongelingen krijgt die je moet opstellen. Hierbij gekozen voor Sunderland in de Engelse League 2. Eens wat anders als wat ik normaal doe, want normaal begin ik bij een topper of subtopper ergens.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)
Hier ook met sunderland begonnen na de serie sunderland till i die. Echt een aanrader die serie en helemaal als je met hun een game doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Speelt Sunderland zo laag? Leuke club om mee op te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01
Normaal gesproken League One, ze zijn na de degradatie redelijk weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:26
dutchgio schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:52:
Normaal gesproken League One, ze zijn na de degradatie redelijk weggezakt.
Normaal eigenlijk prem maar afgelopen 2 jaar achter elkaar gedegradeerd. Van het vorige seizoen is de serie gemaakt en is echt mooi om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
heb net zitten gillen als een klein meisje.
We hebben kans om verder te komen in de EL tegen Austria Wien.

Thuis 3-2 en uit nu net een penalty benut.
En Austria heeft net ook ff een penalty benut :/

edit:
Laat maar :/

Thuis kwamen we op 1-0 en we waren veel beter. Toen gaven ze gas en was het plotseling 2-1 voor hun.
Ik had toen zo iets van, @$%@ it en ging aanvallend wisselen, wat resulteerde in 2 goals en dus 3-2 winst.

Uit uiteindelijk met 3-1 verloren, ze waren beter maar niet veel beter. Vraag me af hoe het gegaan was als ik een goede doelman had.
Deze is voor ons niveau echt absurd slecht.

Kon 2 goede doelmannen huren uit Ierland maar beide wilden niet, zal wel zijn omdat we semi-profs zijn.

280k erbij in de kas en gewoon weten dat we niet veel slechter waren dan een ploeg uit Oostenrijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Deadsy op 26-02-2019 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Champions League...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mILGFxJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RBZrpDd.png