Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/8bc3aa3a8024a2e12b170508506526e1.png

Nou, euhm oke denk ik dan maar? Geen idee wat ik hier nou weer aan heb, behalve dat ik weer kan verkopen om 1 miljard op de bank te hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/3fdc738e6cf75bc487542ea9acc60233.png

Drukke zomer zo, voor oud-Ajax spelers. Hebben allemaal bij mij gespeeld :9~

[ Voor 26% gewijzigd door vuurtjih op 21-01-2019 12:29 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Weer een speler kwijt. Vond hem echt geweldig. Ging regelmatig gewoon 3 verdedigers voorbij, om daarna de doelman te omzeilen en te scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LstxklecgFAUoUNPZnhPkVUE/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YZapX2zXxjJxZOD6uq3zhFTD/thumb.jpg

Voor 1 miljoen aangekocht. 40 miljoen weg. :P Zijn eerste contract was een clausule met 13 miljoen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:43
Ik zag het wel in Restrepo zitten. Speelt als talent in een roullatie systeem (zoals al mijn spelers).

550k voor een op het ook talentvolle speler. Ik had er geen idee van dat hij zo goed zou worden. Na 3 seizoenen voor 145.000.000 verkocht. Blij dat ik maar 5% van de winst bij doorverkoop heb afgedongen bij zijn vorige club.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DyqQsOm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hs3fHse.jpg

8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar heb je best winst op gemaakt ja. Sjonge... :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dat is 251x de aankoopwaarde. Jemig de pemig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
Ik loot een groep tegen Liverpool, Sevilla en Young Boys.
Ik gok dus een beetje op een 3e plek en misschien een 2e plek.

Eerste wedstrijd: 2-0 tegen Liverpool :D

De selectie is rond, heb alles wat ik wilde alleen geen speler die echt het verschil kan maken
De selectie heeft over het algemeen een hoger niveau dan vorig seizoen en we hebben flink wat spelers weten te dumpen waardoor de uitgaande transfers genoeg waren om de kosten van de nieuwe spelers te dekken.

Er is dus nog geld op de bank voor transfers :D. Kijken of ik in de komende maanden nog wat talenten kan opvissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Astie Die 251x de aankoopwaarde is nu in het echt door Ajax overtroffen met sowieso 75m keer en misschien 85m keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 10:09
Ivysaur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:10:
@Astie Die 251x de aankoopwaarde is nu in het echt door Ajax overtroffen met sowieso 75m keer en misschien 85m keer. :P
hij was 1 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:24
Vraagje aan de experts:

- Hoe lang (ongeveer) blijven spelers ongelukkig als ik ze een transfer naar een andere club heb geweigerd?

Ik zit met De Graafschap nog steeds in de winterse transferperiode 2019-2020 en clubs hebben een bod uitgebracht op Leeroy Owusu en Lukasz Görtler. Dit zijn twee belangrijke spelers in mijn selectie en er werd ook weinig geld geboden, dus wees ik allebei hun bod af.

En daar gingen we weer: spelers ongelukkig, sommigen in de selectie boos, etc. Al dat gezeur. Toen heb ik Owusu maar laten gaan naar Heracles Almelo (€ 800.000), maar met de ongelukkige Görtler zit ik nog in mijn maag.

PS: Ter vervanging ging ik kijken naar wat ik zoal kon huren. Veel buitenlandse clubs vragen géén salarisbijdrage en géén huursom voor hun spelers. Nu heb ik acht(!) spelers tussentijds gehuurd die stuk-voor-stuk beter zijn dan mijn reguliere spelers. En niets kosten!

Dus Görtler mag nu ook vertrekken, maar de transferdeadline is over drie uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 19:07
Dat zal aan de situatie liggen. Soms zijn spelers in no-time weer happy omdat je goed resultaten haalt, soms zijn ze weer happy omdat de club die geboden heeft op je speler geen interesse meer toont.

Het kan echt aan veel factoren liggen, misschien zijn ze tevreden met je aankopen en wilden ze weg omdat het team niet het gewenste niveau zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Ok, duidelijk. Dank je wel.

Misschien is het een beetje ocd, maar ik kan gewoon niet tegen die ongelukkige statusvan spelers en die lage moraal. En ik vind het een beetje gezeur. Zo'n Görtler komt in de zomer transfervrij over en gaat dan stennis lopen schoppen dat hij niet in de winter alweer weg mag!

Nu ik toch een betere vervanger gratis heb kunnen huren, ga ik toch maar proberen om hem te slijten. Want voor een klein clubje als De Graafschap is het natuurlijk makkelijk geld verdienen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 12:41
Had ik laatst ook bij een (voor mijn club) topspeler. Heb ik een transfer geblocked van 1,5 mln, omdat ik hem niet weg wilde hebben. Hij zat echter in het laatste jaar van zijn contract en dat was ik even vergeten. Ik kon dus ook niet onderhandelen over zijn contract om te verlengen, omdat hij niet meer met mij wilde praten.

Proberen hem te paaien met lovende opmerkingen over zijn performance, maar had allemaal niet mogen baten. Hij weigerde nog steeds met mij te praten.

Gelukkig had ik een opleving aan het einde van het seizoen, waardoor ik toch nog (qua plekken, niet punten) ruim buiten de degradatiezone bleef en wilde hij toch nog in gesprek voor onderhandelingen.

Nu zit iedereen echter weer aan hem te trekken dit seizoen dus wordt weer spannend. Inmiddels kan ik echter goede gratis huurlingen krijgen van liverpool (ivm senior affiliate) dus is het minder een issue als hij weer begint te zeuren. Ik sta echter nu eerste in Skybet1 na 10 wedstrijden terwijl ik vorig seizoen grote moeite had om niet te degraderen dus wordt nog spannend.

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben halverwege het seizoen met Toulouse en we staan 1e met een kleine voorsprong.
We laten links en rechts punten liggen maar dat doet de rest ook.

Nu wil ik me versterken maar de 22mln op de bank is niet genoeg om echt het type te halen dat ik wil.

Nu bied een club plots 22mln op een van mijn middenvelders (haalde hem in mijn eerste winter voor 7mln en was mijn 1e echte aankoop).
Ik doe een tegenbod van 34mln zonder er echt over na te denken en ze accepteren het.
Nu moet ik dus plots echt gaan nadenken over de transfer :D.

Voor dit bedrag zou ik de 2 perfecte versterkingen kunnen halen. Een scorende spits en een sterke verdediger. Aangezien mijn centrum zeer jong is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn247
Terranova schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:30:
Dat zal aan de situatie liggen. Soms zijn spelers in no-time weer happy omdat je goed resultaten haalt, soms zijn ze weer happy omdat de club die geboden heeft op je speler geen interesse meer toont.
Dit dus. Heb gisteravond een aantal wedstrijden kunnen spelen en na een ongeslagen reeks is het moraal in de selectie zo hoog, dat Görtler niet langer hoeft te vertrekken. Overigens staat hij wel nog steeds in de belangstelling van een vijftal clubs.

Had als vervanger al Emmanuel Bonaventure gehuurd van Club Brugge. Wat een beest van een rechtsbuiten zeg! Voor De Graafschap dan. Eigenlijk is hij beter dan Görtler, maar ik laat allebei maar spelen omdat ik niet aan kapitaalvernietiging wil doen.

We hebben net de Derde Periode gewonnen en ja ja, staan bovenaan! Na de winterstop zit er een beetje de klad in bij Emmen en Cambuur terwijl wij als een dolle gaan. Nu ineens een voorsprong van vier punten met nog negen wedstrijden te gaan.

En die scorende spits waar we al anderhalf jaar naar op zoek waren ook gevonden: Lukas Krüger, gehuurd van RB Leipzig. Betalen niets voor hem en ik duim nu al dat we de huurovereenkomst aan het einde van het seizoen kunnen verlengen. Deze jongen kan makkelijk mee in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
martijn247 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Dit dus. Heb gisteravond een aantal wedstrijden kunnen spelen en na een ongeslagen reeks is het moraal in de selectie zo hoog, dat Görtler niet langer hoeft te vertrekken. Overigens staat hij wel nog steeds in de belangstelling van een vijftal clubs.

Had als vervanger al Emmanuel Bonaventure gehuurd van Club Brugge. Wat een beest van een rechtsbuiten zeg! Voor De Graafschap dan. Eigenlijk is hij beter dan Görtler, maar ik laat allebei maar spelen omdat ik niet aan kapitaalvernietiging wil doen.

We hebben net de Derde Periode gewonnen en ja ja, staan bovenaan! Na de winterstop zit er een beetje de klad in bij Emmen en Cambuur terwijl wij als een dolle gaan. Nu ineens een voorsprong van vier punten met nog negen wedstrijden te gaan.

En die scorende spits waar we al anderhalf jaar naar op zoek waren ook gevonden: Lukas Krüger, gehuurd van RB Leipzig. Betalen niets voor hem en ik duim nu al dat we de huurovereenkomst aan het einde van het seizoen kunnen verlengen. Deze jongen kan makkelijk mee in de Eredivisie.
Kijk dat is wel mooi dan ;)

Let wel op dat hetzelfde weer zou kunnen gebeuren in de volgende transferperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Begin me een beetje te vervelen. Laatste seizoenen geraak ik niet verder dan de Eerste KO of de Kwartfinale van de CL. Verste was de Finale in EL tegen Man Utd.

Reguliere seizoen en al die bekers beginnen ook te vervelen. Uhmm. Misschien even pauze nemen van FM19. En anders een nieuwe save. Even Man Utd pakke, CL halen voor achievements enz. En call it day en over jaartje of twee weer nieuwe een FM kopen :+

Kan ik Dragon Quest XI weer oppakken. Zit in Act 3 sinds eind november dus bijna uitgespeeld, en de rest van de achievements moeten nog. Hmmm.

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 25-01-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ivysaur schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:44:
Begin me een beetje te vervelen. Laatste seizoenen geraak ik niet verder dan de Eerste KO of de Kwartfinale van de CL. Verste was de Finale in EL tegen Man Utd.

Reguliere seizoen en al die bekers beginnen ook te vervelen. Uhmm. Misschien even pauze nemen van FM19. En anders een nieuwe save. Even Man Utd pakke, CL halen voor achievements enz. En call it day en over jaartje of twee weer nieuwe een FM kopen :+

Kan ik Dragon Quest XI weer oppakken. Zit in Act 3 sinds eind november dus bijna uitgespeeld, en de rest van de achievements moeten nog. Hmmm.
Ik kan een game als clubloze/ervarning loze manager wel aanraden.

Ik zit nu in 2030 bij Gladbach, maar daarvoor heb ik wel jaren in de lagere niveau's van Denmarken, Schotland en Italië rondgelopen. Om uiteindelijk via Griekenland en Excelsior bij Gladbach terecht te komen. Het doel is om de wereldtop te halen, maar ondanks dat ik overal wel goed presteer gaat het niet echt super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Ik kan een game als clubloze/ervarning loze manager wel aanraden.

Ik zit nu in 2030 bij Gladbach, maar daarvoor heb ik wel jaren in de lagere niveau's van Denmarken, Schotland en Italië rondgelopen. Om uiteindelijk via Griekenland en Excelsior bij Gladbach terecht te komen. Het doel is om de wereldtop te halen, maar ondanks dat ik overal wel goed presteer gaat het niet echt super snel.
Denk dat ik vanaf morgen even een week geen FM speel. Naja, heb het ook zelf gedaan, hoor. Ben nu zo 'goed' dat ik de competitie en al die bekers kan 'instant' simuleren. :+ Ja, dan gaat het saai worden. Even helemaal geen FM zal mij goed doen, denk ik. En anders even alle achievements halen en er mee kappen. :X

edit: Denk dat ik mijn principes buiten boord moet gooien en gewoon 'gaming' gaan spelen. Ofwel laag inkopen, hoog verkopen, zoals ik al doe. Maar ook dure talenten halen en mijn salarisplafond verhogen tot in de miljoenen. :+ De zoveelste Real Madrid, Bayern, Barcelona worden. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 26-01-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bayern gaat anders doorgaans goed met geld om. Beter de nieuwe Bayern dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:29:
Bayern gaat anders doorgaans goed met geld om. Beter de nieuwe Bayern dus.
Zal het proberen. :9 Heb nu eindelijk een speler die 800k per jaar ontvangt. Dus ben op de goede weg. :+ De meeste spelers willen niet komen, omdat ze dat niet in deze fase van hun leven willen, of de club niet goed genoeg vinden, of al een nieuwe contract hebben. :O Heb een leuke verdediger op het oog voor 775k, maar die wil niet komen. :+

Heb wel leuker nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JNrvVEE2qfM8T6O7IvYZrHqc/thumb.jpg _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Ivysaur op 27-01-2019 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus ze noemen het stadion én naar jou én naar de sponsor?

Dus dat wordt dan het Johnson Controls Rinus Huisman Stadium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:51:
Dus ze noemen het stadion én naar jou én naar de sponsor?

Dus dat wordt dan het Johnson Controls Rinus Huisman Stadium ;)
Was het maar zo. :9 Ga nog wel even 10 jaar door voor 30 seizoenen achievement. En rap zo die stadion uitbreiden tot 100k. 8) Moet zorgen dat de club gezond blijft mocht ik virtueel overlijden te komen. :+

Ahh gisteren was ik uitgeblust, en nu weer hernieuwde energie. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 27-01-2019 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op zondag 27 januari 2019 @ 01:00:
[...]

Was het maar zo. :9 Ga nog wel even 10 jaar door voor 30 seizoenen achievement. En rap zo die stadion uitbreiden tot 100k. 8) Moet zorgen dat de club gezond blijft mocht ik virtueel overlijden te komen. :+

Ahh gisteren was ik uitgeblust, en nu weer hernieuwde energie. _/-\o_
Dat virtuele overlijden zal wel meevallen. Ik weet niet of je de career update van Makoto Nakamura volgt (https://community.sigames...3000-years-of-management/), maar die zit inmiddels ver in de 22e eeuw en zijn leeftijd wordt gewoon om de zoveel tijd aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Mijn arme hart. :o _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CALkezsY8lr78aDTLlSgjoO/thumb.jpg

Dacht echt: "Daar gaan we weer. Dik afgemaakt worden.' Maar nee. :*)

[ Voor 59% gewijzigd door Ivysaur op 27-01-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Afgelopen seizoen werden we kampioen, de eerste echte prijs in de geschiedenis van Toulouse.
Dit seizoen zijn we vanwege een zwakke periode rond de winter 2e geworden achter Lyon op 3 punten.

Daarom vond het bestuur het nodig om mij op het matje te roepen, werd bijna ontslagen wtf.
We hebben de kwartfinale van de CL gehaald, we zijn financieel kern gezond etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oef. Had best de CL kunnen winnen. :O of tenminste in de finale kunnen staan. Heenwedstrijd tegen Man City in de 90é minuut een doelpunt. Terugwedstrijd 0 -0. Was echt retespannend.

Raar dat ik in de halve finale kom en geen van mijn spelers in de 'Dream Team' zit. Stomme klote bug, ofzo.

Afijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wwtsmaac5eQBZ8hyehrJPhtW/thumb.jpg

Even eten en roken. Daarna RE2 maar is opstarten. Donker, horror = eng. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 27-01-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
Deadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:17:
Ben halverwege het seizoen met Toulouse en we staan 1e met een kleine voorsprong.
We laten links en rechts punten liggen maar dat doet de rest ook.

Nu wil ik me versterken maar de 22mln op de bank is niet genoeg om echt het type te halen dat ik wil.

Nu bied een club plots 22mln op een van mijn middenvelders (haalde hem in mijn eerste winter voor 7mln en was mijn 1e echte aankoop).
Ik doe een tegenbod van 34mln zonder er echt over na te denken en ze accepteren het.
Nu moet ik dus plots echt gaan nadenken over de transfer :D.

Voor dit bedrag zou ik de 2 perfecte versterkingen kunnen halen. Een scorende spits en een sterke verdediger. Aangezien mijn centrum zeer jong is.
Met FM 2018 heb ik een game gehad met OGC Nice, een beetje vergelijkbare situatie als jij nu. Ik heb toen Pontus Jansson gehaald, die werd echt een rots in de branding. Hij is iets ouder (27?) maar dat vond ik juist een voordeel, want ook mij verdediging was verder nog erg jong.

Voor een scorende spits zou je eens kunnen kijken naar Andy Delort, dezelfde redenen als bij Jansson. Check wel even hoe hij loopt, bij mij was hij een seizoen top en vervolgens flop. Maar al met al een goede aankoop want hij was vrij goedkoop. Mijn scout gaf Delort trouwens een 2,5 ster maar het was mij enige optie n.a.v. blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ghengis schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Met FM 2018 heb ik een game gehad met OGC Nice, een beetje vergelijkbare situatie als jij nu. Ik heb toen Pontus Jansson gehaald, die werd echt een rots in de branding. Hij is iets ouder (27?) maar dat vond ik juist een voordeel, want ook mij verdediging was verder nog erg jong.

Voor een scorende spits zou je eens kunnen kijken naar Andy Delort, dezelfde redenen als bij Jansson. Check wel even hoe hij loopt, bij mij was hij een seizoen top en vervolgens flop. Maar al met al een goede aankoop want hij was vrij goedkoop. Mijn scout gaf Delort trouwens een 2,5 ster maar het was mij enige optie n.a.v. blessure.
Danke voor de tip maar ben al iets te ver, ze zijn denk ik al met de rollator.
Heb mijn flops en andere afdankertjes met winst kunnen verkopen dus er is geld.

Alleen wel mijn beste verdediger voor 42mln moeten verkopen, hij wil niet meer verlengen.
Voordeel: heb hem voor 700k gehaald, nadeel: 30% ging naar zijn vorige club.

Heb een jonge speler voor 16mln gehaald, ga er iets op achteruit.
Ook nog een leuke spits en nog 2 leuke reserves.

Nog 17mln over.

En de sterren rating daar kijk ik me niet blind op.
Diverse FMs geleden had ik een wereld elftal, diverse spelers die elk jaar in de top van de FIFA speler van het jaar verkiezing mee deden. 1 van die toppers was een rotatie speler, omdat ik nog een knakker had met 3 sterren die het gewoon beter deed dan hij met zijn 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:16:
[...]

Diverse FMs geleden had ik een wereld elftal, diverse spelers die elk jaar in de top van de FIFA speler van het jaar verkiezing mee deden. 1 van die toppers was een rotatie speler, omdat ik nog een knakker had met 3 sterren die het gewoon beter deed dan hij met zijn 5 sterren.
Haha dat is mooi he. Ik speel al jaren met dezelfde tactiek(wel elke FM getweaked naar nieuwe functies enzo), maar ik weet ook echt welke stats belangrijk zijn voor elke positie in de tactiek. Zo kan je echt pareltjes vinden die niet perse volgens FM bij die positie horen.

Maar sowieso zijn de sterren ook gebaseerd op de skills van je assistent/scout etc. Pas bij 20/20 heb je een redelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo zie ik dus ook geregeld hier en op de SI forums spelers voorbij komen waarvan ik denk, kan die nu zo goed zijn? Maar kennelijk presteren ze dan ook fantastisch. En als een speler de eigenschappen heeft voor een bepaalde positie, maar daar volgens de groene rondjes helemaal niet kan spelen; gewoon neerzetten. Leert ie het vanzelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oef. Het breekt mijn hart dat Afellay zijn contract met Stoke heeft ontbonden. Weet nog heel goed dat ik hem en die andere Marokkaan, bij PSV, altijd naar AZ haalde en samen de perfecte koppel vormde in het middenveld. :O In FM2005 tot 2008 ofzo. :P

Ben de naam van die andere kwijt. Zijn twee hele goede vrienden. Met Nordin Amrabat op de vleugel was het een exotische bedoening <3

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 28-01-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ivysaur schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:26:
Oef. Het breekt mijn hart dat Afellay zijn contract met Stoke heeft ontbonden. Weet nog heel goed dat ik hem en die andere Marokkaan, bij PSV, altijd naar AZ haalde en samen de perfecte koppel vormde in het middenveld. :O In FM2005 tot 2008 ofzo. :P

Ben de naam van die andere kwijt. Zijn twee hele goede vrienden. Met Nordin Amrabat op de vleugel was het een exotische bedoening <3
Aissati bedoel je wss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ja! :D Had hem net opgezocht. <3

Hebben het allebei niet echt waargemaakt. Nordin Ambrabat heeft een betere carriere. :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Ivysaur op 28-01-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:26:

Gratis op te halen dus in de januari update van SI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Gratis op te halen dus in de januari update van SI ;)
Nou. Met die knie van hem gaat het dus drie keer niks worden, hé. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520681

Is Football manager 2019 sneller als 2018
bij lange carrières duurde het laden altijd zo lang.
Dus iemand die me hierover kan inlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Anoniem: 520681 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:03:
Is Football manager 2019 sneller als 2018
bij lange carrières duurde het laden altijd zo lang.
Dus iemand die me hierover kan inlichten
Nee, is niet sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veel99
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Heb sinds kort ook maar weer eens football manager 19 gekocht, speel het sinds fm 16 vermaak me er elk jaar weer mee.

mijn 1e seizoen begonnen bij Bradford City in de league one. de doelstelling was van het bestuur om in het linkerrijtje te eindigen. zit nu in de laatste fase van de competitie en sta op plek 2 wat ook promotie beteken in deze league, maar het is nog lang niet gespeeld sta maar 3 punten voor op plek 3 maar sta ook maar 2 punten achter op plek 1 het kan dus nog alle kanten opgaan. ga vanmiddag het laatste deel maar eens afmaken van het seizoen heb er zin in en hoop natuurlijk te kunnen promoveren en het mooist zou zijn ook kampioen te worden.

in de beker gaat het eigenlijk verrassend goed. ben in de league cup en checktrady cup wel vroegtijdig uitgeschakeld maar in de FA cup de grootste beker eigenlijk in de competitie, daar sta ik op dit moment in de halve finale wat een goede prestatie is naar mijn mening. moet het opnemen tegen southampton dus heel stiekem hoop ik nu ook de finale te halen wat natuurlijk zeer sick zou zijn. heb in de campagne een klein beetje geluk gehad met de loting in de eerste rondes moest ik alleen maar tegen clubs uit lager divisies maar in de laatste 2 ronden moest ik 2 keer uit naar een club uit de championship en die heb ik allebei wel gewonnen wat wel weer knap is natuurlijk. we zullen zien hoe de halve finale zal verlopen maar de doelstelling is hier nu natuurlijk allang behaald.

zal aan het einde van het seizoen een update geven hoe het is verlopen ben benieuwd!!👀👀👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
Deadsy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:16:
[...]

Danke voor de tip maar ben al iets te ver, ze zijn denk ik al met de rollator.
Heb mijn flops en andere afdankertjes met winst kunnen verkopen dus er is geld.

Alleen wel mijn beste verdediger voor 42mln moeten verkopen, hij wil niet meer verlengen.
Voordeel: heb hem voor 700k gehaald, nadeel: 30% ging naar zijn vorige club.

Heb een jonge speler voor 16mln gehaald, ga er iets op achteruit.
Ook nog een leuke spits en nog 2 leuke reserves.

Nog 17mln over.

Ah ja, daar had ik even geen rekening mee gehouden.

Ik heb in mijn game met Sochaux (3e seizoen vanaf de start). Corentin Jean overgenomen van Toulouse, die had wat wedstrijden nodig om in te komen maar nu prikt hij de ene na de andere erin. Ik had eerst een 5 streak verlies, nu 5 streak winst waarna ik de 6e wedstrijd verloor van Dijon wat op de 20e plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
https://community.sigames...roblems-on-mac-post-1922/

Ah, dit verklaart een hoop. Vond hem wel een tijd slecht draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dus vannacht ko heenwedstrijd tegen Inter. 0-1 verloren door een ED.

Terugwedstrijd. Moet ik ze makkelijk aankunnen. De optimist. Maar

20 seconden in het spel. Bam. Rode kaart. Afgemaakt met 6-2. Verdomme. Die speler krijgt de komende maand geen speeltijd. Zo woedend ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ghengis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Ah ja, daar had ik even geen rekening mee gehouden.

Ik heb in mijn game met Sochaux (3e seizoen vanaf de start). Corentin Jean overgenomen van Toulouse, die had wat wedstrijden nodig om in te komen maar nu prikt hij de ene na de andere erin. Ik had eerst een 5 streak verlies, nu 5 streak winst waarna ik de 6e wedstrijd verloor van Dijon wat op de 20e plek staat.
In mijn game is hij ook naar Sochaux gegaan :o

Ben 2e geworden, dus was niet geplaatst voor de CL en zat in pot 4.
Oftewel ik zit met man City, Valencia en Milan.

Damn geen enkele zwakke ploeg in deze groep.... o wacht :+

Aangezien ik net met 1-1 Valencia heb verlaten moet Valencia wel de zwakke ploeg zijn. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn247
Na een paar jaar geen FM te hebben gespeeld en een ongelukkig eerste seizoen, waarmee ik met De Graafschap degradeerde, heb ik toch wel de smaak te pakken denk ik. We zijn direct weer kampioen geworden van de Eerste Divisie en hebben nu vier wedstrijden in de Eredivisie achter de rug.

En nu komt het: sinds december 2019 zijn we ongeslagen. Dat is dus nu bijna negen maanden lang geen enkele nederlaag, met De Graafschap! Blijkbaar moest ik het spelletje even onder knie krijgen, maar ergens valt het met tegen hoe makkelijk het gaat. Hoewel we dan nog onnodig vaak gelijk spelen.

Het kampioenschap in de Eerste Divisie was spannend, dus FM19 zorgt wel voor plezier. Op de laatste speeldag moest er in en tegen Volendam geworden om Cambuur achter ons te houden. Dat lukte nipt: 0-1. Onze grootste belagers waren dus Cambuur en Emmen en helaas voor hen redden ze het niet in de play-offs. Dat deden Roda JC en (verrassing!) Telstar wel.

Nu net op de sluitingsdag van de transfermarkt Sam Lammers weten te halen van PSV voor €700.000 en wat clausules. Eigenlijk ging het mijn budget te boven, maar ik wist het bestuur te verleiden om de speler te halen en te onderhandelen over een contract. Dat hebben ze super gedaan! Lammers is nog niet fit en heeft nog geen officiële wedstrijd gespeeld, maar één ding is duidelijk: hij wordt mijn belangrijkste speler.

Andere belangrijke spelers zijn Rasmus Nicolaisen, wiens optie tot koop ik lichtte na zijn huurperiode vorig seizoen. Hele sterke, linksbenige centrale verdediger. Marlon Frey op het middenveld is ook een sterkhouder in de ploeg net als de teruggehaalde Myenty Abena.

Op huurbasis heb ik Tesfaldet Tekie (Zweeds international), James Bree, Joey Veerman, Kazaiah Sterling, en Florian Krüger lopen. Stuk voor stuk hele goede voetballers.

Vertrokken zijn een hele hoop spelers, waaronder topscorer vorig seizoen Fabian Serrarens (voor €375.000 naar NEC). En uiteindelijk ook Lukas Görtler laten vertrekken naar Heerenveen (€900.000).

We moeten degradatie weten te voorkomen, maar stiekem denk ik dat we met gemak in de middenmoot gaan eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Money money money! :o :o :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EzgFx16v6OQISClye0RRFN4Z/thumb.jpg

30m
30m
80m
80m
Nog meer miljoenen. :+

Misschien nog twee weg voor 60 + 60m :9

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 30-01-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ivysaur Lekker inkomsten hoor! En dan ook nog eentje gratis naar PSG laten vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ivysaur schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:21:
Money money money! :o :o :o

[Afbeelding]

30m
30m
80m
80m
Nog meer miljoenen. :+

Misschien nog twee weg voor 60 + 60m :9
Je scout veel in Servie en Kroatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Ja. Voormalig Joegoslavie blijkt een waar talentenpo te zijn. In FM2019 ook al. Mijn Cork City kan zo naar Servie of Kroatie verhuizen. Meer Joegoslaven dan Ieren. :+
Jorgen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:37:
@Ivysaur Lekker inkomsten hoor! En dan ook nog eentje gratis naar PSG laten vertrekken...
Ja. Die wilde per se weg. Was een AMR, maar wilde die een spits maken. Echt leuk talent. Maar die beiden van 80 miljoen deden het een stuk beter. :9 Heb een Ier verkocht voor 30 miljoen, maar snap niet waarom. Zijn stats zijn niet heel denderend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ivysaur schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Ja. Voormalig Joegoslavie blijkt een waar talentenpo te zijn. In FM2019 ook al. Mijn Cork City kan zo naar Servie of Kroatie verhuizen. Meer Joegoslaven dan Ieren. :+

[...]

Ja. Die wilde per se weg. Was een AMR, maar wilde die een spits maken. Echt leuk talent. Maar die beiden van 80 miljoen deden het een stuk beter. :9 Heb een Ier verkocht voor 30 miljoen, maar snap niet waarom. Zijn stats zijn niet heel denderend. :+
Haalde daar met Ajax ook vrij veel talenten vandaan, meestal voor weinig geld vanwege clausules.
Dus toen ik bij Toulouse kwam heb ik de 1e goede scout die ik binnen haalde direct naar die landen gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:02:
[...]

Haalde daar met Ajax ook vrij veel talenten vandaan, meestal voor weinig geld vanwege clausules.
Dus toen ik bij Toulouse kwam heb ik de 1e goede scout die ik binnen haalde direct naar die landen gestuurd
Joegoslavie gewoon de perfecte vijver om in te vissen. Niet te duur, niet te goedkoop, precies goed. :o Verbaas me er soms wel eens over hoe goed ze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rVQT7ymMEck9m03L6iyyYWjY/thumb.jpg

Nog meer verkocht. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ivysaur Houd je überhaupt nog spelers - laat staan een team - over? :+ Teamcohesie is zo overrated ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:05:
@Ivysaur Houd je überhaupt nog spelers - laat staan een team - over? :+ Teamcohesie is zo overrated ;)
Ach om kampioen te worden in Ierland zal het wel genoeg zijn.
11 spelers die een bal kunnen afspelen naar iemand met hetzelfde shirt en je staat al in de top 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb eigenlijk veel te veel goede spelers. Voornamelijk in wording. Dus als er een paar weggaan. Staan er zo weer een aantal in de basis. Ben een rasechte Nederlander. Kopen en verkopen.

Er zijn posities waar spelers langer blijven. Zoals de keeper en de DM. Heb ook vaak dat er een verdediger jaren blijft en die om de twee jaar wel een nieuwe partner heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ivysaur schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:33:
Heb eigenlijk veel te veel goede spelers. Voornamelijk in wording. Dus als er een paar weggaan. Staan er zo weer een aantal in de basis. Ben een rasechte Nederlander. Kopen en verkopen.

Er zijn posities waar spelers langer blijven. Zoals de keeper en de DM. Heb ook vaak dat er een verdediger jaren blijft en die om de twee jaar wel een nieuwe partner heeft
Is ook een manier om het jezelf moeilijk te maken.
Het is vrij eenvoudig om elk jaar de CL te winnen als je een top team bij elkaar houd.
Maar het word pittiger het goed te doen wanneer je continu spelers verkoopt.

En het is altijd leuk om te kijken wat voor een giga stadion je kunt bouwen in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Is ook een manier om het jezelf moeilijk te maken.
Het is vrij eenvoudig om elk jaar de CL te winnen als je een top team bij elkaar houd.
Maar het word pittiger het goed te doen wanneer je continu spelers verkoopt.

En het is altijd leuk om te kijken wat voor een giga stadion je kunt bouwen in Ierland.
Ja. Ik hoop rond 2050 een stadion te hebben va 30K tot 40k.

Het is ook ontiegelijk irritant als je een bod afslaat en spelers beginnen te zeuren, en op de transferlijst willen. Op eigen verzoek. Ben zo een jaren geleden een toppert kwijt geraakt, wilde zijn contract niet meer verlengen, en ging dus gratis weg.

Heb nu een VL die voor 80m weg wilde, maar bod geweigerd omdat Bayern 50 wedstrijden-clasaule wilde. Dat wilde ik niet want loop ik misschien 10 miljoen mis. Maar die gast heeft dus niet eens geklaagd. Zal wel een loyaliteit van 20 hebben. :P

Mijn huidige team:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McAzeNU6ObV4ZskurNa3efc0/thumb.jpg

Plaatjes op aanvraag!

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 30-01-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ivysaur schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Ja. Ik hoop rond 2050 een stadion te hebben va 30K tot 40k.

Het is ook ontiegelijk irritant als je een bod afslaat en spelers beginnen te zeuren, en op de transferlijst willen. Op eigen verzoek. Ben zo een jaren geleden een toppert kwijt geraakt, wilde zijn contract niet meer verlengen, en ging dus gratis weg.

Heb nu een VL die voor 80m weg wilde, maar bod geweigerd omdat Bayern 50 wedstrijden-clasaule wilde. Dat wilde ik niet want loop ik misschien 10 miljoen mis. Maar die gast heeft dus niet eens geklaagd. Zal wel een loyaliteit van 20 hebben. :P

Mijn huidige team:

[Afbeelding]

Plaatjes op aanvraag!
Heb veel spelers die zeuren wanneer ik een transfer weiger. Wanneer ik dan een slap verhaal ophang over de sfeer in de kleedkamer dan zeggen ze plots dat ik gelijk heb en willen ze blijven.

Wanneer ik ze dan wel wil verkopen willen ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/443e3dd2b46fb2deda01df46c0de94de.png

Krijg bijna medelijden met ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Deadsy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Scouten jullie in een regio, land of competitie? En wat voor gevolgen heeft de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Zo liett ik gisteren weten dat De Graafschap al negen maanden ongeslagen is en prompt verliezen we de eerste wedstrijd 's avonds met 5-2 tegen ADO Den Haag...

Paar wedstrijdjes weer gedaan gisteren. Sam Lammers loopt nu op 3 goals uit 4 wedstrijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Nice! Even voor de zekerheid: dus die Jong-eftallen kunnen in FM19 ook niet promoveren?

In mijn game is vorig seizoen Jong AZ gedegradeerd en IJsselmeervogels gepromoveerd. Ergens ook wel een uitdaging om met zo'n club proberen de Eredivisie te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
martijn247 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Scouten jullie in een regio, land of competitie? En wat voor gevolgen heeft de keuze?
Vooral land, want dan ontwikkeld de scout zijn landenkennis. Eenmaal als die bv. Kroatie, Servie en een derde land kent laat ik hem Oost-Europa als regio scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Ivysaur schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:09:
[...]

Vooral land, want dan ontwikkeld de scout zijn landenkennis. Eenmaal als die bv. Kroatie, Servie en een derde land kent laat ik hem Oost-Europa als regio scouten.
Haalt een scout meer resultaat uit een land/regio die speelbaar is? Ik heb nu van Nederland, België, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland de twee hoogste competities speelbaar. Wat als ik mijn scout laat zoeken in Scandinavië?

Hoeveel actieve competities raad je aan voor een systeem met een i7-7700K en 16GB ram? Dit qua snelheid van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
martijn247 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Nice! Even voor de zekerheid: dus die Jong-eftallen kunnen in FM19 ook niet promoveren?

In mijn game is vorig seizoen Jong AZ gedegradeerd en IJsselmeervogels gepromoveerd. Ergens ook wel een uitdaging om met zo'n club proberen de Eredivisie te halen.
In mijn game niet, maar ik heb verhalen gelezen en screenshots gezien dat het wel kan. Althans, in mijn game wordt mijn eigen Jong Ajax kampioen steeds. Heeft er misschien wel iets mee te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

martijn247 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:00:
Zo liett ik gisteren weten dat De Graafschap al negen maanden ongeslagen is en prompt verliezen we de eerste wedstrijd 's avonds met 5-2 tegen ADO Den Haag...

Paar wedstrijdjes weer gedaan gisteren. Sam Lammers loopt nu op 3 goals uit 4 wedstrijden _/-\o_
Het zeggen is niet perse de reden dat je verliest, ik zei hier niks (eerst seizoen afmaken), en er kwam een eind aan mijn reeks met Real Madrid van ~20 wedstrijden op rij gewonnen en ~36 zonder te verliezen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Ik had dus twee keepers van wereldklasse, omdat ik eigenlijk dacht dat de eerste wel weg zou gaan. Liep even iets anders, krijg ik dus een bod op de nummer 2. Ik onderhandelen, hij had een afkoopsom van 75 mil in z'n contract. Uiteindelijk is dit het geworden:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/60ef939b4befb089271fab235556fa33.png

Maar in principe klopt dit niet toch? Want de 75 miljoen was genoeg geweest i.v.m. de afkoopsom :? Even kijken wat het spel er van gaat maken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

vuurtjih schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:37:
Ik had dus twee keepers van wereldklasse, omdat ik eigenlijk dacht dat de eerste wel weg zou gaan. Liep even iets anders, krijg ik dus een bod op de nummer 2. Ik onderhandelen, hij had een afkoopsom van 75 mil in z'n contract. Uiteindelijk is dit het geworden:
[Afbeelding]

Maar in principe klopt dit niet toch? Want de 75 miljoen was genoeg geweest i.v.m. de afkoopsom :? Even kijken wat het spel er van gaat maken straks.
Dat stukje is nog wat bugged. Als je niet meteen de hoofdprijs bied, kan de vragende partij bijv. het doorverkooppercentage 'vastzetten' (met dat slotje), en dan kun je die niet meer wegklikken als bieder, ook niet als je de clausule bied.

Dus ja, dit is nog een beetje bugged. Er zou eigenlijk een knop moeten zijn, 'Activate release clause', waarmee je gewoon dat bedrag bied, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Dat stukje is nog wat bugged. Als je niet meteen de hoofdprijs bied, kan de vragende partij bijv. het doorverkooppercentage 'vastzetten' (met dat slotje), en dan kun je die niet meer wegklikken als bieder, ook niet als je de clausule bied.

Dus ja, dit is nog een beetje bugged. Er zou eigenlijk een knop moeten zijn, 'Activate release clause', waarmee je gewoon dat bedrag bied, en klaar.
Helaas heeft hij het bod afgewezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Hoogie2004 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Die vastzetten is inderdaad irritant, maar na een weekje of 2 is dat weer los. Als mij dat gebeurd en ik heb de tijd nog(meestal met jeugdspelers die ik toch niet meteen hoef) dan wacht ik ff om alsnog die speler te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Terranova schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Die vastzetten is inderdaad irritant, maar na een weekje of 2 is dat weer los. Als mij dat gebeurd en ik heb de tijd nog(meestal met jeugdspelers die ik toch niet meteen hoef) dan wacht ik ff om alsnog die speler te kopen
Als je walk away kiest, kun je de dag erna een nieuw bod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Het ging trouwens om een bod wat ik kreeg, niet andersom.

Als het bij een ander is, dan kom ik ook een dag later terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

vuurtjih schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:45:
Het ging trouwens om een bod wat ik kreeg, niet andersom.

Als het bij een ander is, dan kom ik ook een dag later terug.
Dat had ik gezien, maar ik vind het maar een vreemde bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In een toch wel pittige groep heb ik me na 5 wedstrijden al weten te kwalificeren voor de volgende ronde :D

Na een gelijkspel tegen Valencia en City wist ik dat ik 2x moest winnen van Milan, uiteindelijk was het 1x gelijk en 1x winst. Maar omdat City telkens zijn plicht deed stond ik er na 3 wedstrijden redelijk voor en na 4 zelfs vrij goed.
Diverse van deze wedstrijden heb ik gespeeld met 7 verdedigende spelers :/

Dus ik moest het thuis tegen Valencia doen.
In de competitie stond ik met 1-0 achter tegen Lyon (speelde met 3 aanvallende middenvelders en geen vleugel). Heb er toen 1 van deze gasten uitgehaald en een 18 jarige rechtsbuiten neer gezet en van 1 AMC een schaduwspits gemaakt.
Lyon kon hier niet op reageren en we maakten de 1-1.
Ik besloot tegen Valencia zo te beginnen en ja hoor, de 18 jarige Pla maakte 2 goals. en we wonnen met 3-2

2 dagen erna mag ik thuis tegen PSG. Pla heeft een tik gekregen en kan niet spelen, maar ik heb nog een ander 18 jarig talent dus met hem in de basis op dezelfde manier begonnen en sta nu al 4-0

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 31-01-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:13:
[...]

In mijn game niet, maar ik heb verhalen gelezen en screenshots gezien dat het wel kan. Althans, in mijn game wordt mijn eigen Jong Ajax kampioen steeds. Heeft er misschien wel iets mee te maken :+
Je kan het beste gewoon de competities aanvinken die jij wil spelen. Nu en in de toekomst. En daarna dit doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W0ExfNekOl3IDcZEPrchq62L/thumb.jpg

Je kan het beste tussen de 50k en 70k aan spelers kiezen, daarbij komen nog de staf enzovoort. Dat is op het optimum. Hoe groter je database hoe minder je je speler zal kunnen slijten enzovoort.

Tot slot heb je met wat ik heb aangevinkt sowieso spelers in de lagere competities. Die je kan gaan scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Ivysaur schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Je kan het beste gewoon de competities aanvinken die jij wil spelen. Nu en in de toekomst. En daarna dit doen:

[Afbeelding]

Je kan het beste tussen de 50k en 70k aan spelers kiezen, daarbij komen nog de staf enzovoort. Dat is op het optimum. Hoe groter je database hoe minder je je speler zal kunnen slijten enzovoort.

Tot slot heb je met wat ik heb aangevinkt sowieso spelers in de lagere competities. Die je kan gaan scouten.
Volgens mij reageer je op de verkeerde :+

Je wil hierop reageren:
martijn247 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Haalt een scout meer resultaat uit een land/regio die speelbaar is? Ik heb nu van Nederland, België, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland de twee hoogste competities speelbaar. Wat als ik mijn scout laat zoeken in Scandinavië?

Hoeveel actieve competities raad je aan voor een systeem met een i7-7700K en 16GB ram? Dit qua snelheid van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oeps! :D Net thuis. Blijkbaar nog met mijn hoofd op het werk.

[ Voor 76% gewijzigd door Ivysaur op 31-01-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Is afhankelijk met welke patch je speelt. In een poging om wat zaken te fixxen mbt de JL regels hebben ze ook wat gesloopt, waardoor Jong teams via de nacompetitie konden promoveren. Of ze het nu helemaal kloppend hebben betwijfel ik, volgens mij kon de code het aantal vage regels zoals in de JL niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pfff, lekker eerste seizoen gedraaid met Olympique Lyon. Kampioen met 99 punten, 121 doelpunten voor 28 tegen. CL finale bereikt maar verloren van Liverpool & Coupe de France gewonnen met 8-2 van Nimes :P

Voorhoede met Dembele, Fekir, Depay en Traoré is toch wel lekker. Sowieso hele goeie selectie met Ndombele en Aouar. Vrij jong en veel talenten. En natuurlijk gelijk De Ligt gekocht!

Lastigste is eigenlijk om ze allemaal tevreden te houden. Inmiddels Traoré verkocht voor 88 miljoen, Depay voor 62, beiden aan Bayern. Wel lekkere bom duiten in kas nu om wat spelers te kopen.

Ünder van Roma om Traoré op te volgen, Rashford in een loandeal om Depay op te volgen. En misschien nog een middenveldertje en een verdediger erbij voor de breedte.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Ivysaur schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:22:
[...]

[Afbeelding]

Thanks!

Ik mag nu vijf scouts hebben van het bestuur (was vorig jaar drie in de Eerste Divisie). Zij scouten in de landen Nederland, België, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Om even te kijken hoe het gaat, wordt er ook in één niet actief land gescout nu: Zweden.

Hoeveel actieve landen/competities hebben jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
toolkist schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Is afhankelijk met welke patch je speelt. In een poging om wat zaken te fixxen mbt de JL regels hebben ze ook wat gesloopt, waardoor Jong teams via de nacompetitie konden promoveren. Of ze het nu helemaal kloppend hebben betwijfel ik, volgens mij kon de code het aantal vage regels zoals in de JL niet aan.
Vorig seizoen speelde Jong Ajax in de play-offs voor promotie. Ze redden het niet, maar als ze niet kunnen promoveren vraag ik me af wat ze dan wel in de play-offs te zoeken hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Aiiii. Voor het eerst sinds jaren ga ik niet overwinteren. Dat de keerzijde van al die miljoenen, hèhè. Ze spelen erg mooi voetbal maar op Europees toneel wil de bal maar niet tussen de palen.

Volgend jaar maar weer. Denk een cohesie / automatismen dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
martijn247 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:
[...]

Vorig seizoen speelde Jong Ajax in de play-offs voor promotie. Ze redden het niet, maar als ze niet kunnen promoveren vraag ik me af wat ze dan wel in de play-offs te zoeken hadden.
Dan speel je met een patch waarin ze dus wel kunnen promoveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
1 week voor sluiten van de winterse markt klopt Ajax aan voor Wilson een van mijn middenvelders.
40mln en dan nog eens 5mln na 30 wedstrijden en 20%.
Ik maak er 60 van en 5mln na 30 wedstrijden en 20% en ze zeggen ja :D.

Wilde hem niet kwijt maar ondanks dat hij basis speler is heb ik nog 2 top reserves die iets minder zijn maar veel potentie hebben.
En die 2 moeten gewoon meer minuten krijgen en dat Wilson 2.5jaar geleden gratis kwam van Hibernian helpt ook.
Nadeel is dat hij zelf wel 15% van de transfer som krijgt.

Nu kijken of ik met dit geld nog iets kan doen.
Voordeel is dat Wilson een niet-EU speler was waardoor ik daar nu een plek vrij heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:22:
Nadeel is dat hij zelf wel 15% van de transfer som krijgt.
Die clausules sloop ik er altijd uit, net als een aandeel in de winst voor de vorige club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Die clausules sloop ik er altijd uit, net als een aandeel in de winst voor de vorige club.
Afgelopen zomer nog proberen te doen maar lukte niet en ik vond het wel ok aangezien hij gratis was.

blijft leuk geld, vooral voor Toulouse. Sinds ik er ben zijn de inkomsten flink toegenomen, stadion zit nu ongeveer altijd vol, en qua centen houd je dan flink wat meer over aangezien toen ik kwam 50% normaal was.

Sponsor inkomsten nauwelijks omhoog.
Prijzen geld in Frankrijk is er niet maar de CL helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520681

Ik twijfel om 2019 aan te schaffen

Ik ben niet de uitgebreide gamer, dus de training is voor mij geen voordeel.
Wat vinden jullie de voordelen van 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 520681 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:37:
Ik twijfel om 2019 aan te schaffen

Ik ben niet de uitgebreide gamer, dus de training is voor mij geen voordeel.
Wat vinden jullie de voordelen van 2019
Tja, lastig. Ik speel de touch versie, voornamelijk omdat die gameplay toch iets minder diepgaand is en je dan met weinig tijd toch nog ergens kunt komen :)

T.o.v. vorige versies natuurlijk de updated database, en toch weer wat verfijningen in de gameplay, die het net wat prettiger spelen maken.

Ik kwam overigens van 2017, dan is de stap wat groter natuurlijk. De 2018 touch heb ik wel, maar eigenlijk niet serieus gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Winterstop seizoen 2020-2021. Ik sta 6e met De Graafschap en het draait geweldig. Van het bestuur heb ik toestemming gekregen om mijn Continentale Pro trainersdiploma te halen. Ben tenslotte als een echte nobody aan deze job begonnen. De media omschrijft me inmiddels als populair en jawel, ik heb ook mijn eerste aanbieding gehad van een andere club: Excelsior. Maar ja, die staan dus 18e in de Eredivisie.

Voor volgend seizoen Hidde Jurjus weten te contracteren. Hij is al elk jaar mijn vaste doelman, maar werd altijd gehuurd van PSV. Ook heb ik het contract van Marlon Frey verlengd. Het gevolg was een forse budgetoverschrijding, waarvoor het bestuur gelukkig wel toestemming af. Nu kan ik de winterstop helaas niet verder een slag slaan met transfervrije spelers.

Oh ja, nog één ding: het regent volgens mij echt elke wedstrijd! Dat is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:28
Mijn game laat ook Jong (x) promoveren.
Was dat niet een vraag van iemand?
Dit is een Eredivisie game.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuAWpJV.png

[ Voor 10% gewijzigd door Bad Brains op 04-02-2019 17:58 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben gelukkig weer kampioen geworden en ben al 2 dagen bezig met de zomer.
bezem door de selectie en wat nieuwe talenten etc.

Leuk nadeel, bijna al mijn aankopen missen de volledige voorbereiding vanwege het een of andere flut toernooi. Dus het begin word zeer leuk.

PSG is voor de 3e keer geen kampioen geworden dus die geven weer flinkk wat geld uit.
En Lens haalt een speler voor 93mln wtf.

Wil binnen 2 jaar toch wel de CL winnen want ik wil weg hier :D De competitie is saai

edit:
Dat het saai is dreunde een beetje door.
Dus ben een nieuwe game begonnen. Werkeloos en geen achtergrond etc.

nadat ik enkele maanden werkeloos was, en mijn zag dat mijn sollicitatie bij Real was afgewezen werd ik na mijn 3e sollicitatie gesprek aangenomen door Perelada.
Mijn eerste gedachte: Huh, ik wist niet dat ik een Oost Europese competitie had aangezet.

Maar dit is dus iets van Girona in Spanje in de 2e divisie B3.
Ze hebben hun traine eruit gezet nadat deze 0 punten uit 8 duels gepakt heeft.

Mijn eerste pot tegen Espanyol B werd 0-0 dus het begin is top.

[ Voor 37% gewijzigd door Deadsy op 04-02-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Deadsy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:59:
Ben gelukkig weer kampioen geworden en ben al 2 dagen bezig met de zomer.
bezem door de selectie en wat nieuwe talenten etc.

Leuk nadeel, bijna al mijn aankopen missen de volledige voorbereiding vanwege het een of andere flut toernooi. Dus het begin word zeer leuk.

PSG is voor de 3e keer geen kampioen geworden dus die geven weer flinkk wat geld uit.
En Lens haalt een speler voor 93mln wtf.

Wil binnen 2 jaar toch wel de CL winnen want ik wil weg hier :D De competitie is saai

edit:
Dat het saai is dreunde een beetje door.
Dus ben een nieuwe game begonnen. Werkeloos en geen achtergrond etc.

nadat ik enkele maanden werkeloos was, en mijn zag dat mijn sollicitatie bij Real was afgewezen werd ik na mijn 3e sollicitatie gesprek aangenomen door Perelada.
Mijn eerste gedachte: Huh, ik wist niet dat ik een Oost Europese competitie had aangezet.

Maar dit is dus iets van Girona in Spanje in de 2e divisie B3.
Ze hebben hun traine eruit gezet nadat deze 0 punten uit 8 duels gepakt heeft.

Mijn eerste pot tegen Espanyol B werd 0-0 dus het begin is top.
Ik vind het altijd een moeilijke afweging. Enerzijds is de uitdaging om zonder reputatie werkloos te beginnen groot. Anderzijds vind ik het ergens ook weer minder aantrekkelijk om de krochten van de voetballerij werkzaam te zijn. Natuurlijk kun je zo'n clubje groot maken, maar daar gaat wel heel veel tijd in zitten.

Nu in mijn eerste game met FM19 bezig en merk dat het misschien te makkelijk is. Derde seizoen met De Graafschap: sta 6e in de Eredivisie en zojuist de halve finale van de beker bereikt. Dat is gewoon niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
martijn247 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:42:
[...]

Ik vind het altijd een moeilijke afweging. Enerzijds is de uitdaging om zonder reputatie werkloos te beginnen groot. Anderzijds vind ik het ergens ook weer minder aantrekkelijk om de krochten van de voetballerij werkzaam te zijn. Natuurlijk kun je zo'n clubje groot maken, maar daar gaat wel heel veel tijd in zitten.

Nu in mijn eerste game met FM19 bezig en merk dat het misschien te makkelijk is. Derde seizoen met De Graafschap: sta 6e in de Eredivisie en zojuist de halve finale van de beker bereikt. Dat is gewoon niet realistisch.
Ik hoop er niet lang te blijven, kans dat ik me ga hechten aan Girona schat ik vrij laag.

Ende momenten dat je een ploeg zit aan te moedigen alleen om erachter te komen dat het niet jouw ploeg is zal altijd leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
Deadsy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:29:
[...]Ende momenten dat je een ploeg zit aan te moedigen alleen om erachter te komen dat het niet jouw ploeg is zal altijd leuk blijven.
Haha, herkenbaar ja!

Ik weet van vroegere FM's dat je eerst een aantal jaar bij een club moest zitten voordat andere clubs met aanbiedingen gaan komen. Onlangs toonde na 2,5 seizoen Excelsior interesse, maar ik wil natuurlijk hogerop. Ik heb me voorgenomen om in deze game een beetje een club-hopper te worden. Alles voor het virtuele geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zal een deze dagen nog eens een update geven van mijn career (inmiddels 2 seizoenen verder met Real Madrid).

Bij mij heeft Atletico net een speler gekocht van PSG voor 205 miljoen euro :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Voor de mensen die het nog realistischer willen: This French team are a real life 'Football Manager' game but the whole concept is under threat. Je kan dus mee bepalen wat de opstelling/nemers van corners etc./wissels zijn. Wel grappig bedacht en had niet verwacht dat het zou werken maar blijkbaar staan ze er goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Pompi leuk artikel en bijzonder concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoogie2004 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:44:
Ik zal een deze dagen nog eens een update geven van mijn career (inmiddels 2 seizoenen verder met Real Madrid).

Bij mij heeft Atletico net een speler gekocht van PSG voor 205 miljoen euro :o
Bij mij heeft Barca de Ligt gekocht voor 30mln :+

Met Perelada gaat het goed. Vraag me af wat de vorige trainer gedaan heeft om 0 punten uit de eerste 8 wedstrijden te halen.
Ik pak met hoge regelmaat punten, laat ze soms ook liggen tegen directe concurrentie en heb nu slechts 3 uit 3 waarvan 2 wedstrijden tegen directe concurrenten waardoor er nu wel een gat aan het ontstaan is.

Maar we staan boven de streep en de eis is niet degraderen en dat is te doen.

Ik speel gewoon 4-1-2-2-1 of 4-2-3-1 afhankelijk van tegen wie we spelen.
De 4 verdedigers zijn alle 4 verdedigend en de 2 middenvelders ook. Dus het is veel lange bal en hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/3b4c29f444680d08763ffc2033bef043.png

Ik was zo enthousiast in de winterstop, dat ik mijn halve team niet kon inschrijven i.v.m. de 3 veranderingen regel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Valt mee dat hun moraal niet gedaald is of dat ze vervolgens een persoonlijk gesprek met je wilden.

Ik heb wel gehad dat ik een speler, die ik net had aangekocht, vergeten was in te schrijven. Die wilde direct een persoonlijk gesprek en moest en zou vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
vuurtjih schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:18:
[Afbeelding]

Ik was zo enthousiast in de winterstop, dat ik mijn halve team niet kon inschrijven i.v.m. de 3 veranderingen regel _O-
Enne, hoe ging de 1e wedstrijd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

790835

Niet alleen gepromoveerd maar ook kampioen met ons aller Bury 8)

Bury Kampiooen 1819

Blijf het leuk vinden om op dit niveau te spelen. Nu wacht de redelijk zware taak om Bury in de League One the houden komend seizoen. Paar gerichte aankopen zijn er nodig, veel geld is er ook niet dus moet ook goede loan deals sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Goelan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:24:
Valt mee dat hun moraal niet gedaald is of dat ze vervolgens een persoonlijk gesprek met je wilden.

Ik heb wel gehad dat ik een speler, die ik net had aangekocht, vergeten was in te schrijven. Die wilde direct een persoonlijk gesprek en moest en zou vertrekken...
Viel mee, stuk of 3 daarvan gingen zeuren. "De eerst volgende keer schrijf ik jullie weer in" werkt altijd :+
Deadsy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:34:
[...]

Enne, hoe ging de 1e wedstrijd :D
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e2f3dbefa0099adeb615b08e2f6221e0.png

Uiteindelijk viel het me nog mee, was daarvoor toch al uitgeschakeld in de CL...

Nu in de zomer maar even de boel opschonen.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste