Gewoon zorgen datje 100% achievements haalt. En dan anders games spelen. Je hebt alles bereikt wat je wilde. Of challenges doen: youth, ABC, enz.Deadsy schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:22:
Het laatste seizoen bij Ajax zit erop en we hebben alles gewonnen.
De CL finale tegen Barca na verlenging met 2-1 gewonnen. Na 14sec hadden we de eerste goal al gemaakt, letterlijk vanaf de aftrap.
Zou nu natuurlijk een eikel kunnen zijn (zoals het bestuur) en alles verkopen maar ik ga gewoon het overbodige verkopen en zorg ervoor dat er een leuk team staat en dan stap ik op.
edit:
Damn, zie net dat de merchandising omzet van 17mln naar 28mln is gegaan.
Ik ben wat gestegen en nu voor het eerst uit de degradatiezone. Ik gaf het ook op bij mijn spitsen dus had een nieuwe gevonden. Om de een of andere vreemde reden kon ik deze ophalen voor 10k terwijl hij 1.5M waard is. Heb hem wel een hoop moeten betalen t.o.v. mijn andere spelers, maar ik was wanhopig met die 0 doelpunten.m4yall schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:52:
[...]
@Apokk
Chill! Nog een paar van dat soort en dan lekker doorbouwen in dezelfde competitie
https://ibb.co/6XTHybS
Blizzard: Apokk#2441
Ik doe mijn eigen challenge.Ivysaur schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:54:
[...]
Gewoon zorgen datje 100% achievements haalt. En dan anders games spelen. Je hebt alles bereikt wat je wilde. Of challenges doen: youth, ABC, enz.
PSG van de troon stoten. Die zijn elk seizoen met gemak kampioen geworden.
Vind het al lastig genoeg om alle namen te leren en wie waar moet/kan spelen etc dus bepaalde challenges waar je van club naar club gaat laat ik meestal achterwege.
Qua transferuitgaven?Deadsy schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:58:
[...]
Ik doe mijn eigen challenge.
PSG van de troon stoten. Die zijn elk seizoen met gemak kampioen geworden.
Dat PSG heeft hier al de Ligt voor 115 miljoen van Man Utd gekocht en nu Malang Sarr voor 128 miljoen van de Spurs

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Eerste jaren werd er 100 tot 200mln meer uitgegeven dan er binnen kwam.vuurtjih schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:11:
[...]
Qua transferuitgaven?
Dat PSG heeft hier al de Ligt voor 115 miljoen van Man Utd gekocht en nu Malang Sarr voor 128 miljoen van de Spurs
Laatste jaren is het iets minder geworden maar halen ze per jaar vaak nog gewoon 2 of 3 spelers van meer dan 50mln.
Maar nog steeds geen CL
Eerst even het gat dichten naar de top en dan nog het gat richting PSG.
Gemiddeld 15k toeschouwers, dus maar half vol. Als dit omhoog gaat verdien ik denk ik al flink wat extra.
Komt toch 60mln binnen per jaar maar de winst is echt minimaal.
Wil proberen in de winter de top verdieners te dumpen. Dan bespaar ik al 30% van mijn salaris budget.
In de winterstop toch niemand gehaald en de tactiek iets aangepast. Heel veel effect heeft het niet gehad, maar na 22 wedstrijden en 20 punten zijn we een plaats gestegen en staan nu 16e. Net boven FC Emmen en met een klein gat naar nummer laatst Fortuna Sittard.
We wonnen 3-0 thuis van Fortuna en speelden vervolgens een hoop wedstrijden gelijk, waaronder Feyenoord-uit. Het lijkt er helaas niet op dat we de nacompetitie gaan ontlopen want we winnen gewoon veel te weinig.
We wonnen 3-0 thuis van Fortuna en speelden vervolgens een hoop wedstrijden gelijk, waaronder Feyenoord-uit. Het lijkt er helaas niet op dat we de nacompetitie gaan ontlopen want we winnen gewoon veel te weinig.
Ik speel ook al een tijdje (de touch variant), erg veel plezier aan.
Ik zal binnenkort eens een verslagje maken van mijn Career game (Ajax -> AS Roma). Zit nu in 2023 geloof ik.
Ik zal binnenkort eens een verslagje maken van mijn Career game (Ajax -> AS Roma). Zit nu in 2023 geloof ik.
Die belachelijk hoge bedragen is de FM manier om te zeggen 'niet te koop'. Vroeger werd dan geen enkel bod geaccepteerd, maar ze zijn door 'ons' (degenen die FM spelen) overtuigd dat dat niet reeel is en dat echt elke speler een prijs heeft waarvoor een club de speler laat gaan.m4yall schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:42:
[...]
Poeh, realisme is ver te zoeken. Als iemand een afkoopsom heeft van 15,5 miljoen dan is verkopen aan een concurrent voor het dubbele best ok tenzij PSV ook een miljard op de bank heeft
Op zich een punt, maar loopt dan niet helemaal lekker met enkele voorbeelden (zoals hierboven). Blijft uiteraard ook lastig om in een engine te verwerken. Een harde nee is niet goed, veel te hoog ziet er gek uit als hij dan wel voor minder (15%-20%) naar het buitenland gaat.toolkist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Die belachelijk hoge bedragen is de FM manier om te zeggen 'niet te koop'. Vroeger werd dan geen enkel bod geaccepteerd, maar ze zijn door 'ons' (degenen die FM spelen) overtuigd dat dat niet reeel is en dat echt elke speler een prijs heeft waarvoor een club de speler laat gaan.
Nou, het verhaaltje van mijn eerste 4 seizoenen 
2018 - 2019: AFC Ajax
Ik begon het verhaal bij Ajax, toch wel mijn favoriete club in Nederland. De selectie was grotendeels compleet dus ik heb alleen Tasos Donis gekocht van Vfb Stuttgart voor 9,5 Miljoen.
Het begon allemaal uitstekend, met plaatsing voor de Champions League groepsfase, via 3 voorrondes (PAOK, Fenerbahce en Basel). We werden ingeloot in groep B, met Atletico Madrid, Inter en Tottenham op voorhand dus al een groep des doods. Toch lukte het ons om 6 puntjes bij elkaar te sprokkelen, maar dat was helaas niet genoeg.
De competitie was echt rete-spannend, met een doelpuntloos gelijkspel op de slotdag, waarmee PSV nog gelijk kwam in punten, gelukkig werden we kampioen op doelsaldo:

2019-2020: AFC Ajax
Het seizoen begon rustig, en ik kon de ploeg bij elkaar houden, ondanks biedingen van 30-40 miljoen en meer voor o.a. Frenkie de Jong, Mathijs de Ligt en Kaspar Dolberg. Ik heb wel Wöber verkocht voor 17,5 miljoen. Daarnaast Mohamed Elneny bij Arsenal weggeplukt voor 12 miljoen, en Benjamin Hübner gekocht van Hoffenheim voor 13,5 miljoen.
Het seizoen begon sterk, met (wederom) plaatsing voor de Champions League via 2 voorrondes (Maribor en Apoel). Wederom werden we in een ongelooflijk sterke groep B geloot, met Atletico Madrid, Paris SG en Inter, en dit keer waren we compleet kansloos (0 punten en doelsaldo -18).
Ook de start in de eredivisie was niet slecht, maar op het einde kwamen we een puntje tekort op het verassend sterke Feyenoord.

Halverwege het seizoen toonde AS Roma al interesse in mijn diensten, maar omdat de competitie zo spannend was heb ik die beslissing uitgesteld tot einde van het seizoen. Ze hebben daar netjes op gewacht, en ik heb die aanbieding toen aangenomen
2020-2021: AS Roma
Hier begon het echte werk, van AS Roma een topclub maken. Hiervoor had ik wat versterkingen nodig, en Ajax had precies rondlopen wat ik nodig had
Tevens wat spelers verkocht die naar mijn idee niet lekker pasten, of die weg wilden (en ik moest wat budget vrijmaken).
Verkocht:
Rick Karsdorp - 10,5 miljoen
Robin Olsen - 35 miljoen
Frederico Fazio - 24,5 miljoen
Gekocht:
Frenkie de Jong - 19,75 miljoen
Kasper Dolberg - 16,5 miljoen
André Onana - 14,25 miljoen
Ik had inmiddels mijn tactiek van Ajax overgenomen, met een zeer pressende speelwijze (ok, je krijgt wat goals tegen, maar maakt ook goals en kansen). De tactiek is hier te vinden: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1607183582
De competitie ging eigenlijk het hele seizoen tussen ons en Juventus, waarbij we om de zoveel wedstrijden wel een misstap begingen en de volgorde dus ruilde. Aan het eind hadden we toch net 2 puntjes meer, en was de doelstelling van het bestuur ruimschoots gehaald:

De Champions League was niet van toepassing, want toen Roma mij haalde was plaatsing voor de Euro Cup het lot. In de groepsfase ging het voortvarend, met 6 klinkende overwinningen en een doelsaldo van +15.
Hierna wonnen we van Burnley (7-2) en Olympique Marseille (3-0) maar waren we kansloos in de kwartfinale tegen Porto (0-5).
2021-2022: AS Roma
Het tweede seizoen bij Roma begon weer met de nodige transfer-perikelen, waarbij ik wonder boven wonder het grootste deel van het team bij elkaar wist te houden.
Gekocht:
Predrag Rajkovic - 16 miljoen
Junior Firpo - 15,5 miljoen
Sebastien Driussi - 16,75 miljoen
Verkocht:
Dennis Man - 28 miljoen
Ezquiel Ponce - 18 miljoen
Cengiz Under - 20.5 miljoen
Justin Kluivert - 47.5 miljoen
Patrick Schick - 60 miljoen
De verkochte spelers waren eigenlijk allemaal overbodig, behalve Schick, die weg wilde nadat ik zijn salarisverhoging van 150% niet wilde bekostigen.
De competitie ging lekker, maar was wederom spannend. Ik in de eerste helft van het seizoen veel punten liggen, maar dat deed de concurrentie in de tweede helft van de competitie:
Eerste helft:

Tweede helft:

Met als resultaat, een onverwachte tweede titel op rij:

In de Champions League ging ik op mijn sloffen door de groepsfase, met 16 punten uit 6 wedstrijden, en een doelsaldo van +13. In de eerste knockout ronde werd Olympique Lyon aan de kant gezet met 2-1. Echter was de kwartfinale het eindstation tegen Barcelona. Na 2 gelijke spelen (1-1 en 0-0) ging Barcelona door op basis van uit-doelpunten.
Als jullie het leuk vinden, zal ik ook een verslagje maken van de seizoenen hierna
2018 - 2019: AFC Ajax
Ik begon het verhaal bij Ajax, toch wel mijn favoriete club in Nederland. De selectie was grotendeels compleet dus ik heb alleen Tasos Donis gekocht van Vfb Stuttgart voor 9,5 Miljoen.
Het begon allemaal uitstekend, met plaatsing voor de Champions League groepsfase, via 3 voorrondes (PAOK, Fenerbahce en Basel). We werden ingeloot in groep B, met Atletico Madrid, Inter en Tottenham op voorhand dus al een groep des doods. Toch lukte het ons om 6 puntjes bij elkaar te sprokkelen, maar dat was helaas niet genoeg.
De competitie was echt rete-spannend, met een doelpuntloos gelijkspel op de slotdag, waarmee PSV nog gelijk kwam in punten, gelukkig werden we kampioen op doelsaldo:

2019-2020: AFC Ajax
Het seizoen begon rustig, en ik kon de ploeg bij elkaar houden, ondanks biedingen van 30-40 miljoen en meer voor o.a. Frenkie de Jong, Mathijs de Ligt en Kaspar Dolberg. Ik heb wel Wöber verkocht voor 17,5 miljoen. Daarnaast Mohamed Elneny bij Arsenal weggeplukt voor 12 miljoen, en Benjamin Hübner gekocht van Hoffenheim voor 13,5 miljoen.
Het seizoen begon sterk, met (wederom) plaatsing voor de Champions League via 2 voorrondes (Maribor en Apoel). Wederom werden we in een ongelooflijk sterke groep B geloot, met Atletico Madrid, Paris SG en Inter, en dit keer waren we compleet kansloos (0 punten en doelsaldo -18).
Ook de start in de eredivisie was niet slecht, maar op het einde kwamen we een puntje tekort op het verassend sterke Feyenoord.

Halverwege het seizoen toonde AS Roma al interesse in mijn diensten, maar omdat de competitie zo spannend was heb ik die beslissing uitgesteld tot einde van het seizoen. Ze hebben daar netjes op gewacht, en ik heb die aanbieding toen aangenomen
2020-2021: AS Roma
Hier begon het echte werk, van AS Roma een topclub maken. Hiervoor had ik wat versterkingen nodig, en Ajax had precies rondlopen wat ik nodig had
Verkocht:
Rick Karsdorp - 10,5 miljoen
Robin Olsen - 35 miljoen
Frederico Fazio - 24,5 miljoen
Gekocht:
Frenkie de Jong - 19,75 miljoen
Kasper Dolberg - 16,5 miljoen
André Onana - 14,25 miljoen
Ik had inmiddels mijn tactiek van Ajax overgenomen, met een zeer pressende speelwijze (ok, je krijgt wat goals tegen, maar maakt ook goals en kansen). De tactiek is hier te vinden: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1607183582
De competitie ging eigenlijk het hele seizoen tussen ons en Juventus, waarbij we om de zoveel wedstrijden wel een misstap begingen en de volgorde dus ruilde. Aan het eind hadden we toch net 2 puntjes meer, en was de doelstelling van het bestuur ruimschoots gehaald:

De Champions League was niet van toepassing, want toen Roma mij haalde was plaatsing voor de Euro Cup het lot. In de groepsfase ging het voortvarend, met 6 klinkende overwinningen en een doelsaldo van +15.
Hierna wonnen we van Burnley (7-2) en Olympique Marseille (3-0) maar waren we kansloos in de kwartfinale tegen Porto (0-5).
2021-2022: AS Roma
Het tweede seizoen bij Roma begon weer met de nodige transfer-perikelen, waarbij ik wonder boven wonder het grootste deel van het team bij elkaar wist te houden.
Gekocht:
Predrag Rajkovic - 16 miljoen
Junior Firpo - 15,5 miljoen
Sebastien Driussi - 16,75 miljoen
Verkocht:
Dennis Man - 28 miljoen
Ezquiel Ponce - 18 miljoen
Cengiz Under - 20.5 miljoen
Justin Kluivert - 47.5 miljoen
Patrick Schick - 60 miljoen
De verkochte spelers waren eigenlijk allemaal overbodig, behalve Schick, die weg wilde nadat ik zijn salarisverhoging van 150% niet wilde bekostigen.
De competitie ging lekker, maar was wederom spannend. Ik in de eerste helft van het seizoen veel punten liggen, maar dat deed de concurrentie in de tweede helft van de competitie:
Eerste helft:

Tweede helft:

Met als resultaat, een onverwachte tweede titel op rij:

In de Champions League ging ik op mijn sloffen door de groepsfase, met 16 punten uit 6 wedstrijden, en een doelsaldo van +13. In de eerste knockout ronde werd Olympique Lyon aan de kant gezet met 2-1. Echter was de kwartfinale het eindstation tegen Barcelona. Na 2 gelijke spelen (1-1 en 0-0) ging Barcelona door op basis van uit-doelpunten.
Als jullie het leuk vinden, zal ik ook een verslagje maken van de seizoenen hierna
Ben bang dat ik met Toulouse misschien de verkeerde club te pakken heb.
We spelen tegen Monaco en krijg van te voren al te horen dat de fans wel weg zullen blijven en dat we weer half leeg zullen zitten.
Monaco is de nr2 van Frankrijk de afgelopen jaren. Dus de mensen blijven weg wanneer ze denken dat er niets te halen valt
De eerste pot tegen Bordeaux was het bijna vol, dus de fans zijn er wel. Maar dat is dan weer onze rivaal.
Ik heb terug gekeken en toen de club EL speelde jaren geleden was het ook zelden vol.
Terwijl ik dit schrijf maakt Monaco een eigen goal en winnen we 2-1
Dus hopen dat wanneer we ooit voor de titel spelen dat de mensen wel komen kijken.
edit:
Mijn bestuur zit me dus gewoon te bestelen ofzo.
Bayern bied 30mln op mijn beste speler, na wat onderhandelen maak ik er 40mln van, waarvan 30 nu en de rest over 12 maanden.
Tussen door had ik even gekeken over hoeveel naar het budget gaat en 75% gaat naar het transfer budget.
Dus ik verkoop hem en ga kijken voor een vervangende speler, een centrum verdediger en wat talent.
Van de verwachte 30mln heeft men dus 0 euro aan het transfer budget gevoegd.
Hoop dat dit nog gaat veranderen maar ik heb dus nog maar 4 dagen.
We spelen tegen Monaco en krijg van te voren al te horen dat de fans wel weg zullen blijven en dat we weer half leeg zullen zitten.
Monaco is de nr2 van Frankrijk de afgelopen jaren. Dus de mensen blijven weg wanneer ze denken dat er niets te halen valt

De eerste pot tegen Bordeaux was het bijna vol, dus de fans zijn er wel. Maar dat is dan weer onze rivaal.
Ik heb terug gekeken en toen de club EL speelde jaren geleden was het ook zelden vol.
Terwijl ik dit schrijf maakt Monaco een eigen goal en winnen we 2-1
Dus hopen dat wanneer we ooit voor de titel spelen dat de mensen wel komen kijken.
edit:
Bayern bied 30mln op mijn beste speler, na wat onderhandelen maak ik er 40mln van, waarvan 30 nu en de rest over 12 maanden.
Tussen door had ik even gekeken over hoeveel naar het budget gaat en 75% gaat naar het transfer budget.
Dus ik verkoop hem en ga kijken voor een vervangende speler, een centrum verdediger en wat talent.
[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 08-01-2019 19:59 ]
Zo raar is dat toch niet? Man City sluit net een deal met Real voor Brahim Diaz, met een clausule erin dat City 45% van een toekomstige transfersom krijgt als ie naar Man Utd gaat. Voor andere clubs 15%.m4yall schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:40:
[...]
Op zich een punt, maar loopt dan niet helemaal lekker met enkele voorbeelden (zoals hierboven). Blijft uiteraard ook lastig om in een engine te verwerken. Een harde nee is niet goed, veel te hoog ziet er gek uit als hij dan wel voor minder (15%-20%) naar het buitenland gaat.
Zeker doen, altijd leuk om te lezen hoe het bij jullie verloopt.Hoogie2004 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:13:
Nou, het verhaaltje van mijn eerste 4 seizoenen
<knip>
Kan dat überhaupt? Is de transfer wel al rond en niet pas per einde seizoen ofzo?Deadsy schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:21:
[ Voor 46% gewijzigd door toolkist op 08-01-2019 20:01 ]
Hij zit al bij Bayern.toolkist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:59:
[...]
Kan dat überhaupt? Is de transfer wel al rond en niet pas per einde seizoen ofzo?
Heb nu met wat creativiteit nog een verdediger weten te halen bij Tottenham.
Het geld staat ook gewoon al bij de inkomsten en balans.
En als je een oudere save open zet, wat staat er dan bij inkomsten? Klinkt anders als een bug.
Hetzelfde bedrag minus het transfer bedrag.toolkist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:13:
En als je een oudere save open zet, wat staat er dan bij inkomsten? Klinkt anders als een bug.
Mijn laatste save is van bijna een maand geleden en dus 4x winst geleden. Wil die punten niet kwijt. Dus ik ga hopen dat voor de winter het bestuur eens slim gaat doen.
Dan sla je em op onder een andere naam?Deadsy schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:15:
[...]
Hetzelfde bedrag minus het transfer bedrag.
Mijn laatste save is van bijna een maand geleden en dus 4x winst geleden. Wil die punten niet kwijt. Dus ik ga hopen dat voor de winter het bestuur eens slim gaat doen.
Ging me overigens meer over % aan transfer inkomsten wat je dan zou krijgen.
Ben nu met m'n 1e seizoen in een nieuwe Ajax game bezig en twijfel er sterk over of ik de instant result skin wel blijf gebruiken. Die lijkt echt veel te goede resultaten te geven, sta nu met 1,5 been in de CL finale

In de groepsfase door in een poule met Barcelona en de Spurs, ronde erna 4-0 winst thuis tegen Bayern en uit maar 2-0 verloren. In de halve finale 3-1 thuis tegen City, waarbij we een uur lang met 10 spelen en na die rode kaart gewoon even 3x scoren
[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 08-01-2019 20:23 ]
In mijn ogen logischer dan 200 miljoen nu laten liggen als club die het echt niet zou laten liggen.toolkist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:59:
[...]
Zo raar is dat toch niet? Man City sluit net een deal met Real voor Brahim Diaz, met een clausule erin dat City 45% van een toekomstige transfersom krijgt als ie naar Man Utd gaat. Voor andere clubs 15%.
Wel een coole constructie die ze nu hebben gebruikt bij City dat wist ik niet
@Hoogie2004 altijd leuk om te lezen die dingen. Ga zo door, ook echt goed werk met Roma. Zal niet heel eenvoudig zijn de strijd met juve.
Probleem voor City is dat Diaz komende zomer transfervrij ism4yall schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:48:
[...]
In mijn ogen logischer dan 200 miljoen nu laten liggen als club die het echt niet zou laten liggen.
Wel een coole constructie die ze nu hebben gebruikt bij City dat wist ik niet. City is alleen ook een club die nee zou kunnen zeggen tegen een pot geld van een andere club.
@Hoogie2004 altijd leuk om te lezen die dingen. Ga zo door, ook echt goed werk met Roma. Zal niet heel eenvoudig zijn de strijd met juve.
On topic: terugwedstrijd tegen City weer met 10 man, deze keer na 47 minuten, en nu kansloos ingemaakt met 4-0.

Ook weer gelukt. Gaat wel erg makkelijk in deze FM heb ik het idee
Iemand wat lenen?
Pfff wat een geld. Wel mooie stabiele groei. Bij mij ziet het eruit als een achtbaan en ben blij met mijn 1 miljoenvuurtjih schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:01:
[Afbeelding]
Ook weer gelukt. Gaat wel erg makkelijk in deze FM heb ik het idee![]()
Iemand wat lenen?
Het is momenteel echter vechten tegen degradatie. Het is leuk om direct 2x te promoveren (national naar skybet 2 en direct door naar skybet 1), maar heb het nu wel erg moeilijk. Net een paar pareltjes kunnen wegkapen met minimale uitgave zodra de transfer window open ging. Verdediger, middenvelder en aanvaller. Beetje paniekaankopen, er moet WAT gebeuren.
Volgens mijn scouts 600K, 800K en 1,5M waard en heb er resp. 10K, 0K en 30K voor moeten betalen dus dat is wel lekker. Die laatste wel "pittig" salaris voor de rest van mijn team (7000 per week terwijl ik mijn andere 1.5M speler net verlengd heb en maar 1500 vroeg), maar zit nog steeds 35K onder de fair play.
Wel meteen 2 wedstrijden gewonen. Die 6 punten had ik ook echt hard nodig. Ik stond laatste en nu weer een klein beetje ademruimte haha.
Ik ben in het begin van het seizoen ook geswitched naar een andere senior affiliate en kreeg Liverpool als optie dus ik dacht top! Lekkere inkomsten en goede spelers. Wat blijkt: ze hebben niemand die ze willen uitlenen
[ Voor 60% gewijzigd door Apokk op 08-01-2019 22:24 ]
Zo, seizoen 2022 - 2023 zit er ook op met AS Roma.
Het seizoen begon met een ware volksverhuizing, ik moest het elftal verjongen, en haalde daarom nogal wat gratis spelers en talenten naar de club. Dat heb ik geweten qua financiën, want het salaris budget is een drama op het moment, maar van een aantal dure spelers loopt nu het contract af, of probeer ik te verkopen (eind seizoen).
We begonnen met de volgende nieuwe spelers:
Op het middenveld en in de aanval
- Memphis Depay (gratis)
- Miguel Almiron (gratis) (talent van Paris SG)
- Joao Machado (gratis)
- Mason Mount (gratis)
Spelen allemaal MC / AMC of SC. Wat met mijn tactiek erg handig is (je hebt geen wingers nodig met die tactiek).
Gehaald in de verdediging:
Matthias Ginter (28,5 miljoen)
Daarnaast nog een stuk of grote 6 talenten binnengehaald, sommige waren wel wat duur, totaal zo'n 30 miljoen. Spelen deels nog in de reserves, of krijgen invalbeurten in de Serie A.
De belangrijkste uittocht bestond uit:
El Shaarawy (werd niet gebruikt want is een buitenspeler)
De gehaalde keeper in het vorige seizoen Predrag Rajkovic, het bod was 37 miljoen, dat kon ik niet laten gaan.
Daarna kwam ik achter een huge fuckup, want ik had alleen Onana nog voor in de goal, de reserves hebben zelfs een 3/4 seizoen zonder keeper gedaan
... Met de tactiek die ik gebruikte, waren de reserves echt oppermachtig in hun leage, waarin ze de vorige twee seizoenen fluitend kampioen werden. Dit jaar, dankzij mijn keeper fuckup, 3e....
Gelukkig raakte Onana niet geblesseerd in het seizoen, anders was het nog wel interessant geworden.
De Serie A was dit jaar een ander verhaal, op 1/3e van het seizoen was het nog superspannend, met 5 ploegen binnen een punt, maar in de 10 wedstrijden daarna morstte iedereen ontzettend veel punten. Dit leidde ertoe dat ik met een voorsprong van 8 punten begon aan de laatste 10 wedstrijden:

Alweer kampioen, en ditmaal met overmacht. De verjonging van het team heeft erg geholpen, en enkele doorgebroken talenten hebben een hele grote bijdrage geleverd (Christian Giglio, THNX
)
In de Champions League ging het een beetje beter als de jaren ervoor, en als ik kan blijven bouwen dan moet hij binnenkort te winnen zijn. De groepsfase was weer prima, met 12 punten uit 6 wedstrijden. Daarna werd er afgerekend met Paris SG (0-0 na penalties door), Liverpool (met 5-3, in een magische return die ik won met 5-1).
Toen kwam de halve finale, ik lootte Tottenham, wat wel mijn voorkeur had boven Barcelona en Man City. Na 180 minuten voetbal stond het 4-4, en de verlenging moest uitkomst bieden (2x 3-1). Op een of andere magische wijze gaf mijn team in de verlenging niet thuis, en gingen we met 3 extra tegengoals van de mat
Voor het volgend seizoen ga ik mijn keepers nog even aanvullen, en misschien nog kijken of ik nog 1 of 2 talentvolle verdedigers op de kop kan tikken.
Het seizoen begon met een ware volksverhuizing, ik moest het elftal verjongen, en haalde daarom nogal wat gratis spelers en talenten naar de club. Dat heb ik geweten qua financiën, want het salaris budget is een drama op het moment, maar van een aantal dure spelers loopt nu het contract af, of probeer ik te verkopen (eind seizoen).
We begonnen met de volgende nieuwe spelers:
Op het middenveld en in de aanval
- Memphis Depay (gratis)
- Miguel Almiron (gratis) (talent van Paris SG)
- Joao Machado (gratis)
- Mason Mount (gratis)
Spelen allemaal MC / AMC of SC. Wat met mijn tactiek erg handig is (je hebt geen wingers nodig met die tactiek).
Gehaald in de verdediging:
Matthias Ginter (28,5 miljoen)
Daarnaast nog een stuk of grote 6 talenten binnengehaald, sommige waren wel wat duur, totaal zo'n 30 miljoen. Spelen deels nog in de reserves, of krijgen invalbeurten in de Serie A.
De belangrijkste uittocht bestond uit:
El Shaarawy (werd niet gebruikt want is een buitenspeler)
De gehaalde keeper in het vorige seizoen Predrag Rajkovic, het bod was 37 miljoen, dat kon ik niet laten gaan.
Daarna kwam ik achter een huge fuckup, want ik had alleen Onana nog voor in de goal, de reserves hebben zelfs een 3/4 seizoen zonder keeper gedaan
Gelukkig raakte Onana niet geblesseerd in het seizoen, anders was het nog wel interessant geworden.
De Serie A was dit jaar een ander verhaal, op 1/3e van het seizoen was het nog superspannend, met 5 ploegen binnen een punt, maar in de 10 wedstrijden daarna morstte iedereen ontzettend veel punten. Dit leidde ertoe dat ik met een voorsprong van 8 punten begon aan de laatste 10 wedstrijden:

Alweer kampioen, en ditmaal met overmacht. De verjonging van het team heeft erg geholpen, en enkele doorgebroken talenten hebben een hele grote bijdrage geleverd (Christian Giglio, THNX
In de Champions League ging het een beetje beter als de jaren ervoor, en als ik kan blijven bouwen dan moet hij binnenkort te winnen zijn. De groepsfase was weer prima, met 12 punten uit 6 wedstrijden. Daarna werd er afgerekend met Paris SG (0-0 na penalties door), Liverpool (met 5-3, in een magische return die ik won met 5-1).
Toen kwam de halve finale, ik lootte Tottenham, wat wel mijn voorkeur had boven Barcelona en Man City. Na 180 minuten voetbal stond het 4-4, en de verlenging moest uitkomst bieden (2x 3-1). Op een of andere magische wijze gaf mijn team in de verlenging niet thuis, en gingen we met 3 extra tegengoals van de mat
Voor het volgend seizoen ga ik mijn keepers nog even aanvullen, en misschien nog kijken of ik nog 1 of 2 talentvolle verdedigers op de kop kan tikken.

Zo bijzonder is hij nou ook weer niet

Tja, zo iemand zoek ik nog, maar niet tegen die prijs en dat salarisvuurtjih schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-01-2019 08:15 ]
Heb je die blind gekocht of heb je alle stats zichtbaar (aangezien er geen scout report zichtbaar is)?vuurtjih schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is verkocht door de CPU, vroeger denk bij hem gespeeld.Apokk schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:21:
[...]
Heb je die blind gekocht of heb je alle stats zichtbaar (aangezien er geen scout report zichtbaar is)?
Dit inderdaad. Helaas had ik geen doorverkoop percentageSleeon schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Hij is verkocht door de CPU, vroeger denk bij hem gespeeld.
Na 9 wedstrijden sta ik op een gedeelde 2e plaats met 18 punten.
De nr1, wie zou dat toch zijn, heeft 27 punten.
Verdere studie
heeft me laten inzien dat al jaren dezelfde 3 clubs de eerste 3 plekken bezetten.
Dus mijn hoop is om best of the rest te worden.
Blijkbaar was Toulouse enkele jaren lang best of the rest en uit het niets eindigden ze plots als 20e.
In hun eerste 2 jaren terug in de Ligue 1 werden ze 9e en 10e slechts 6 punten onder de EL plekken.
Hoe het kon dat ze van jaren lang Europees voetbal naar degradatie konden gaan weet ik niet, ik denk dat de rest van de clubs gewoon zeer dicht op elkaar zit.
VInd het jammer dat ik niet meer moeite gestoken heb in het vinden van gratis spelers.
De nr1, wie zou dat toch zijn, heeft 27 punten.
Verdere studie
Dus mijn hoop is om best of the rest te worden.
Blijkbaar was Toulouse enkele jaren lang best of the rest en uit het niets eindigden ze plots als 20e.
In hun eerste 2 jaren terug in de Ligue 1 werden ze 9e en 10e slechts 6 punten onder de EL plekken.
Hoe het kon dat ze van jaren lang Europees voetbal naar degradatie konden gaan weet ik niet, ik denk dat de rest van de clubs gewoon zeer dicht op elkaar zit.
VInd het jammer dat ik niet meer moeite gestoken heb in het vinden van gratis spelers.
hoe hebben jullie je manager profiel ingesteld ? Diploma’s etc
psn: taker-mart
Geen, begonnen met Marroco onder '23 die hadden goeie spelers (relatief) voor de africa cup.taker1987 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:18:
hoe hebben jullie je manager profiel ingesteld ? Diploma’s etc
Die gewonnen en ontslag genomen en maanden later bij St Pauli aan de slag.
Moest even opzoeken wie dat waren maar was aardig verrast door hun historie (anti nazi - punk aanhang)
Kwam in december binnen en ben niet gedegradeerd en na een goeie opruiming gaan we in het 2de jaar (ook ingame) naar hopelijk promotie/playoff plaatsing.
Inmiddels bezig met National B license maar weet wel dat je constant tegen een berg gezeik van je spelers aanloopt omdat je 0 respect van ze krijgt.
Iedereen loopt te jammeren en te zeiken hoe goed het ook gaat, ben er nu bijna 1 jaar en het streepje is nu "net" 1mm in het groen.
Ben altijd gestart als international met alle diploma's, dit is toch wel een graadje leuker.
En het feit dat je bij clubs komt waar je never nooit aan gedacht zou hebben dat je ze zou coachen (of kennen) is leuk(er)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Maar dan kies je dus niet een startclub, maar start je zonder club en kijk je wel wat je aangeboden krijgt?Bad Brains schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 03:18:
[...]
Ben altijd gestart als international met alle diploma's, dit is toch wel een graadje leuker.
En het feit dat je bij clubs komt waar je never nooit aan gedacht zou hebben dat je ze zou coachen (of kennen) is leuk(er)
Als ik met Chester vanuit Vanarama North uiteindelijk in de Premier League terecht kom en de Champions League win (tenzij ik ergens ontslagen word) ga ik dat ook eens proberen.
Iemand al naar de Netflix serie 'Sunderland till I die' gekeken? Best een vermakelijke serie als je, net als ik, van Engelse volksclubs houdt. Ik denk dat ik maar eens een nieuwe ronde FM2019 opstart met Sunderland in de League One :-)
Bah, toch nog gedegradeerd met De Graafschap...
Op zich niet eens zo'n slecht seizoen gedraaid: 33 punten uit 34 wedstrijden. Op de laatste speeldag stonden we nog 15e en PEC Zwolle 16e. Maar Zwolle won thuis van VVV en wij verloren uit bij Vitesse.
In de Play-Offs eerst makkelijk afgerekend met Cambuur, maar in de finale troffen we FC Twente. In de heenwedstrijd 3-0 klop gekregen en ja, dan is het klaar. Thuis nog met 3-2 gewonnen, maar dus alsnog gedegradeerd.
Het enige goede nieuws is: ik mag blijven. Halverwege het seizoen werd mijn contract al verlengd en na de degradatie moest ik op gesprek komen bij het bestuur. Er vielen harde woorden en uiteindelijk stelden ze een ultimatum: we moeten 6 punten halen uit de eerste 5 wedstrijden. Moet lukken toch, in de Eerste Divisie?
Op zich niet eens zo'n slecht seizoen gedraaid: 33 punten uit 34 wedstrijden. Op de laatste speeldag stonden we nog 15e en PEC Zwolle 16e. Maar Zwolle won thuis van VVV en wij verloren uit bij Vitesse.
In de Play-Offs eerst makkelijk afgerekend met Cambuur, maar in de finale troffen we FC Twente. In de heenwedstrijd 3-0 klop gekregen en ja, dan is het klaar. Thuis nog met 3-2 gewonnen, maar dus alsnog gedegradeerd.
Het enige goede nieuws is: ik mag blijven. Halverwege het seizoen werd mijn contract al verlengd en na de degradatie moest ik op gesprek komen bij het bestuur. Er vielen harde woorden en uiteindelijk stelden ze een ultimatum: we moeten 6 punten halen uit de eerste 5 wedstrijden. Moet lukken toch, in de Eerste Divisie?
Net twee afleveringen gekeken, en had precies dezelfde gedachte!Fionzo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:25:
Iemand al naar de Netflix serie 'Sunderland till I die' gekeken? Best een vermakelijke serie als je, net als ik, van Engelse volksclubs houdt. Ik denk dat ik maar eens een nieuwe ronde FM2019 opstart met Sunderland in de League One :-)
3ds fc: 4270-0926-7440
Naar al meerder malen hier het topic heb gelezen, zelf ook maar even een berichtje plaatsen 
Speel al meerder jaren FM, hieruit is voor mij een klein clubliefde ontstaan voor Boston United in de National league north. Momenteel zit ik 1,5 jaar in mijn save en kan ik zeggen dat het tot nu toe best goed gaat.
Seizoen 1 (2018-2019):
In de competitie eerste geworden met 6 punten voor sprong op de nummer 2. (25x Winst,9x Draw,8x Lose)
Verder had ik toch wel een klein FA Cup run, echter werden we na 5 rondes te hebben overleefd uitgeschakeld door Blackpool (League one) met 1-3.
Door het goed resultaat werd mijn contract dan ook verlengd met 1 jaar
Seizoen 2 (2019-2020)
Momenteel zit ik 30 wedstrijd in het seizoen en staan we momenteel wederom op de eerst plaats met 73 punten, wel geteld 11 punten meer als onze eerste achtervolger.
In de FA Cup zijn we dit jaar zelfs nog verder gekomen, we hebben zelfs Sunderland (League one) en Carlisle (League Two) verslagen. Echter werd het in de 3de ronde tegen Newcastle (PL) uitgeschakeld met 1-3.
Verder ben ik deze save begonnen met geen diploma's en als zondagamateur. Maar aan de diploma's word hard gewerkt en volgen we momenteel al de cursus voor continentale a.
Door de 2 mooie cup runs gaat het financieel goed met de club, waar ik begon met een balans van 0, sta ik in middels al op een mooie 1,8 miljoen. Tevens word er elke maand ongeveer 50k winst gemaakt.
Hopelijk ga ik dan dus ook dit seizoen afsluiten als kampioen en kan ik volgende jaar in League Two aan de slag met mijn clubje !
Speel al meerder jaren FM, hieruit is voor mij een klein clubliefde ontstaan voor Boston United in de National league north. Momenteel zit ik 1,5 jaar in mijn save en kan ik zeggen dat het tot nu toe best goed gaat.
Seizoen 1 (2018-2019):
In de competitie eerste geworden met 6 punten voor sprong op de nummer 2. (25x Winst,9x Draw,8x Lose)
Verder had ik toch wel een klein FA Cup run, echter werden we na 5 rondes te hebben overleefd uitgeschakeld door Blackpool (League one) met 1-3.
Seizoen 2 (2019-2020)
Momenteel zit ik 30 wedstrijd in het seizoen en staan we momenteel wederom op de eerst plaats met 73 punten, wel geteld 11 punten meer als onze eerste achtervolger.
In de FA Cup zijn we dit jaar zelfs nog verder gekomen, we hebben zelfs Sunderland (League one) en Carlisle (League Two) verslagen. Echter werd het in de 3de ronde tegen Newcastle (PL) uitgeschakeld met 1-3.
Verder ben ik deze save begonnen met geen diploma's en als zondagamateur. Maar aan de diploma's word hard gewerkt en volgen we momenteel al de cursus voor continentale a.
Door de 2 mooie cup runs gaat het financieel goed met de club, waar ik begon met een balans van 0, sta ik in middels al op een mooie 1,8 miljoen. Tevens word er elke maand ongeveer 50k winst gemaakt.
Hopelijk ga ik dan dus ook dit seizoen afsluiten als kampioen en kan ik volgende jaar in League Two aan de slag met mijn clubje !
Mijn doel met Toulouse was Europees voetbal (top 6) maar CL valt binnen de mogelijkheden.
heb nog wat geld gekregen waarmee ik 1 middenvelder heb weten op te pikken waarmee het niveau weer iets word opgekrikt.
Ondanks dat we 4e staan met een kans op een CL plek zijn er nog steeds veel lege plekken in het stadion. Dus succes supporters hebben we ook niet.
heb nog wat geld gekregen waarmee ik 1 middenvelder heb weten op te pikken waarmee het niveau weer iets word opgekrikt.
Ondanks dat we 4e staan met een kans op een CL plek zijn er nog steeds veel lege plekken in het stadion. Dus succes supporters hebben we ook niet.
Ik kon het niet laten, ik heb een speler gekocht voor 67 miljoen

Fysiek beest zeg
Ik hoop dat deze vriend m'n eerste 100miljoen+ verkoop gaat worden:

Ik heb trouwens deze Nederlander toch weten te strikken voor 20,5 miljoen

Engelse taferelen inmiddels, de rest wil gewoon niet aan mij verkopen. Dit was zijn afkoopsom.

Fysiek beest zeg
Ik hoop dat deze vriend m'n eerste 100miljoen+ verkoop gaat worden:

Ik heb trouwens deze Nederlander toch weten te strikken voor 20,5 miljoen

Engelse taferelen inmiddels, de rest wil gewoon niet aan mij verkopen. Dit was zijn afkoopsom.
Die Härtel ziet er leuk uit.
Hoop vandaag mijn eerste seizoen af te maken.
EL is al min of meer zeker met een goede kans op CL of ik moet opeens veel laten liggen.
Draait nu grotendeels om een ticket voor de groepsfase of voorronde.
Hoop op groepsfase, want een voorronde overleven we misschien niet.
Hoop vandaag mijn eerste seizoen af te maken.
EL is al min of meer zeker met een goede kans op CL of ik moet opeens veel laten liggen.
Draait nu grotendeels om een ticket voor de groepsfase of voorronde.
Hoop op groepsfase, want een voorronde overleven we misschien niet.
3 seizoenen nu bij Oxford City in de Vanarama National League South.
Na 2 seizoenen middenmoot ging het in het afgelopen seizoen bijna mis.
[img]https://i.imgur.com/nLO69ge.png]
Voor volgend seizoen heb ik nog geen spelers vastgelegd met een part-time contract. Tijd om de bezem eens flink door de club te halen.
Na 2 seizoenen middenmoot ging het in het afgelopen seizoen bijna mis.
[img]https://i.imgur.com/nLO69ge.png]
Voor volgend seizoen heb ik nog geen spelers vastgelegd met een part-time contract. Tijd om de bezem eens flink door de club te halen.
[ Voor 9% gewijzigd door AjJay op 12-01-2019 22:53 ]
@AjJay
Damn pakweg 20 punten verschil tussen succes of drama na 42 wedstrijden. Dan hoeft er niet veel mis te gaan om onderin mee te doen.
Ben met Toulouse 2e geworden. Kreeg eerst een transfer budget van 12mln, nadat ik een speler verkocht en als doel gezet had dat we weer top 3 wilden eindigen werd het 21mln.
De speler die ik verkocht was mijn basis linksback, groot talent met rek etc. Maar zodra het ergens om gaat is hij mentaal afwezig. Dus ik ben blij met de 14mln die we voor hem kregen.
Tot nu toe al 9 spelers gehaald en nog steeds 20mln over.
1 is een huurling van Arsenal voor in de spits. 4 gratis spelers en de rest spelers uit de budget bak, oftewel spelers met een lage clausule.
Vorig seizoen was ik volledig afhankelijk van de huurlingen die ik had, mijn spits, nr10, linksbuiten en beide centrum verdedigers.
Huren doe ik nu alleen nog voor plekken waarvoor ik niemand kan vinden of spelers die me echt naar een hoger niveau tillen.
Heb de selectie bijna rond. Nog een reserve doelman, rechtsback en linksbuiten.
Damn pakweg 20 punten verschil tussen succes of drama na 42 wedstrijden. Dan hoeft er niet veel mis te gaan om onderin mee te doen.
Ben met Toulouse 2e geworden. Kreeg eerst een transfer budget van 12mln, nadat ik een speler verkocht en als doel gezet had dat we weer top 3 wilden eindigen werd het 21mln.
De speler die ik verkocht was mijn basis linksback, groot talent met rek etc. Maar zodra het ergens om gaat is hij mentaal afwezig. Dus ik ben blij met de 14mln die we voor hem kregen.
Tot nu toe al 9 spelers gehaald en nog steeds 20mln over.
1 is een huurling van Arsenal voor in de spits. 4 gratis spelers en de rest spelers uit de budget bak, oftewel spelers met een lage clausule.
Vorig seizoen was ik volledig afhankelijk van de huurlingen die ik had, mijn spits, nr10, linksbuiten en beide centrum verdedigers.
Huren doe ik nu alleen nog voor plekken waarvoor ik niemand kan vinden of spelers die me echt naar een hoger niveau tillen.
Heb de selectie bijna rond. Nog een reserve doelman, rechtsback en linksbuiten.
Heb zin om een potje te janken.
4.55 uur in de ochtend. Nu maar naar bed.
Was me een nacht, zeg. In de halve finale ging me hartslag echt te keer.
In de finale in de eerste helft bam 3 dp en een ed. In de tweede helft ging het prima.
In de finale in de eerste helft bam 3 dp en een ed. In de tweede helft ging het prima.

[ Voor 34% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2019 04:56 ]
jammer om dan toch nog ten onder te gaan.Ivysaur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 04:54:
Heb zin om een potje te janken.![]()
![]()
4.55 uur in de ochtend. Nu maar naar bed.
Was me een nacht, zeg. In de halve finale ging me hartslag echt te keer.
[Afbeelding]
Ik heb hard moeten knokken. Zo'n beetje het hele seizoen om de wedstrijd in en uit de degradatiezone, maar op het einde nog wat broodnodige punten kunnen pakken en is toch gelukt om te blijven
https://ibb.co/19bwSrg
https://ibb.co/PD3TXs9
Mijn jeugdtalent uit eigen opleiding is inmiddels een basisspeler en doet het goed:
https://ibb.co/PQ4KmjK
2023-2024 Skybet League One (15)
2022-2023 Skybet League Two (1)
2022-2023 Checkatrade Trophy (1)
2021-2022 Vanarama National League (1)
2020-2021 Vanarama National League (2)
2019-2020 Vanarama National League (11)
2018-2019 Vanarama National League North (1)
[ Voor 13% gewijzigd door Apokk op 13-01-2019 12:51 ]
Man Utd was ook echt een aantal maten te groot, ja. Zou verboden moeten zijn zulke clubs in de EL te gooien, hehe.
Tis net Ajax 2 seizoenen geledenIvysaur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:53:
Man Utd was ook echt een aantal maten te groot, ja. Zou verboden moeten zijn zulke clubs in de EL te gooien, hehe.
Nette reeks hoor! Als Ajax nog iets meer gaat vervelen, ga ik ook wat lager starten in Engeland. of ik zo laag ga starten (weet niet eens of het kan in FM Touch) weet ik nog niet, maar checkatrade of League Two zal het worden.Apokk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:44:
[...]
jammer om dan toch nog ten onder te gaan.
Ik heb hard moeten knokken. Zo'n beetje het hele seizoen om de wedstrijd in en uit de degradatiezone, maar op het einde nog wat broodnodige punten kunnen pakken en is toch gelukt om te blijven
https://ibb.co/19bwSrg
https://ibb.co/PD3TXs9
Mijn jeugdtalent uit eigen opleiding is inmiddels een basisspeler en doet het goed:
https://ibb.co/PQ4KmjK
2023-2024 Skybet League One (15)
2022-2023 Skybet League Two (1)
2022-2023 Checkatrade Trophy (1)
2021-2022 Vanarama National League (1)
2020-2021 Vanarama National League (2)
2019-2020 Vanarama National League (11)
2018-2019 Vanarama National League North (1)
Met Ajax ben ik in de competitie 56 wedstrijden ongeslagen. Dit seizoen nog alles gewonnen (12 wedstrijden onderweg), ook na weer een heel aantal wisselingen. Europees blijft toch lastig. Dortmund kan ik hebben, Liverpool / Man U blijven een maat te groot in de CL. Al wel een keer de EL gewonnen, dus dat succes pakken ze niet af
@vuurtjih - zeker een fysiek beest! Dat ben ik nog niet tegen gekomen (op die leeftijd).
Checkatrade is een cup van Skybet 1 + 2 teams. Die had ik met heel veel mazzel gewonnen door 3x te winnen met penaltiesm4yall schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:45:
Nette reeks hoor! Als Ajax nog iets meer gaat vervelen, ga ik ook wat lager starten in Engeland. of ik zo laag ga starten (weet niet eens of het kan in FM Touch) weet ik nog niet, maar checkatrade of League Two zal het worden.
[ Voor 58% gewijzigd door Apokk op 13-01-2019 21:51 ]
Oeh mijn kennis is door de vele jaren afwezigheid van FM goed gedaaldApokk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]
Checkatrade is een cup van Skybet 1 + 2 teams. Die had ik met heel veel mazzel gewonnen door 3x te winnen met penalties
Mooi begin, succes met de uitdaging!790835 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:23:
Ook maar eens mijn avonturen in de lagere Engelse competities delen. Op dit moment opnieuw begonnen met Bury, Sky Bet League Two. Na 5 speelrondes op de 4de plek. Het doel is Premier League, ooit. Duurt nog wel even
![]()
[Afbeelding]
Port Vale, die naam doet me aan vroeger denken. Dat was de club waarmee ik altijd aan de slag ging. Hadden een goede nummer 10, naam ben ik kwijt.
In seizoen 2 wederom het kampioenschap gepakt met het puntenrecord van 103 punten, tevens ook op wembley gestaan in de finale van de FA Trophy. Nu op naar de Sky League 2, zal nu wel een moeilijk jaar worden denk ik.Expired schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:22:
Naar al meerder malen hier het topic heb gelezen, zelf ook maar even een berichtje plaatsen
Seizoen 1 (2018-2019):
Seizoen 2 (2019-2020)
Ik speel meestal met F.C. United (of Manchester)
Da's een club die is opgericht door verbitterde Manchester supporters toen het werd overgenomen door een Amerikaan.
Meestal in een jaar of 10 in de Premier league en dan speel je tegen Man U en Man City, erg grappig allemaal.
Da's een club die is opgericht door verbitterde Manchester supporters toen het werd overgenomen door een Amerikaan.
Meestal in een jaar of 10 in de Premier league en dan speel je tegen Man U en Man City, erg grappig allemaal.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik ben inmiddels halverwege mijn 4e seizoen bij AS Roma, maar het is allemaal drama. Dus even een update.
Ik heb de selectie grotendeels intact gehouden, en een nieuwe keeper gehaald. Verder eigenlijk verder gegaan waar we waren gebleven. De eerste paar wedstrijden waren meteen zwaar, Lazio en Juventus, welke beide gewonnen werden. (Juventus stond na 6 of 7 wedstrijden nog in de degradatie-zone).
Hierna viel het echter een beetje stil, mijn tactiek lijkt te zijn uitgewerkt, en ik kan nog weinig anders vinden dat wel goed werkt. Krijg legio kansen in wedstrijden (met de meeste tactieken), maar de spitsen krijgen hem gewoon niet op doel geschoten. Nu 20 wedstrijden staan we 9e, op 9 punten van de koploper. Maar ik zie niet echt mogelijkheden meer om dat in te lopen, omdat we al 10 wedstrijden niet meer gewonnen hebben...
De Champions League was ook een drama, met 7 punten uit 6 wedstrijden laatste geworden in een groep met o.a. Feyenoord....
Tevens ondervind ik nu nadeel van mijn oude tactiek en beschikbare selectie, ik heb namelijk geen opties meer op de flanken omdat ik die niet nodig had bij mijn oude tactiek, en ik dus nu ook gebonden ben aan tactieken zonder buitenspelers
Kijken of we dit nog om kunnen gaan draaien, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Nu maar hopen dat het bestuur me dit seizoen kan vergeven, zodat we volgend jaar fris weer kunnen beginnen...
Ik heb de selectie grotendeels intact gehouden, en een nieuwe keeper gehaald. Verder eigenlijk verder gegaan waar we waren gebleven. De eerste paar wedstrijden waren meteen zwaar, Lazio en Juventus, welke beide gewonnen werden. (Juventus stond na 6 of 7 wedstrijden nog in de degradatie-zone).
Hierna viel het echter een beetje stil, mijn tactiek lijkt te zijn uitgewerkt, en ik kan nog weinig anders vinden dat wel goed werkt. Krijg legio kansen in wedstrijden (met de meeste tactieken), maar de spitsen krijgen hem gewoon niet op doel geschoten. Nu 20 wedstrijden staan we 9e, op 9 punten van de koploper. Maar ik zie niet echt mogelijkheden meer om dat in te lopen, omdat we al 10 wedstrijden niet meer gewonnen hebben...
De Champions League was ook een drama, met 7 punten uit 6 wedstrijden laatste geworden in een groep met o.a. Feyenoord....
Tevens ondervind ik nu nadeel van mijn oude tactiek en beschikbare selectie, ik heb namelijk geen opties meer op de flanken omdat ik die niet nodig had bij mijn oude tactiek, en ik dus nu ook gebonden ben aan tactieken zonder buitenspelers
Kijken of we dit nog om kunnen gaan draaien, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Nu maar hopen dat het bestuur me dit seizoen kan vergeven, zodat we volgend jaar fris weer kunnen beginnen...
Nu drie seizoenen achter de rug bij FC Groningen, tactiek wisselt wat maar wel altijd met 2 buitenspelers en 1 spits. Met twee spitsen krijg ik niet lekker lopend, en met deze tactieken vaak veel kansen, helaas weinig goals.
Doelstelling is top-half finish, seizoen 1 werd 4e, seizoen 2 5e en het afgelopen seizoen 2e, wat in mijn ogen een goede prestatie is, kijkend naar selecties.
Europees wil het niet vlotten, nou kreeg ik daar ook zware lotingen en tegenstanders en is de groepsfase nooit behaald. Nu start 4e seizoen eerst Sampdoria uitgeschakeld, wat onverwacht was. Maar dan zelf door een heel klein clubje uitgeschakeld worden, 2 schoten op doel waarvan twee raak, en ik met 30 kansen nul doelpunten.
Vanavond maar weer even starten, de vele kansen en weinig doelpunten is een irritatie factor aan het worden.
Doelstelling is top-half finish, seizoen 1 werd 4e, seizoen 2 5e en het afgelopen seizoen 2e, wat in mijn ogen een goede prestatie is, kijkend naar selecties.
Europees wil het niet vlotten, nou kreeg ik daar ook zware lotingen en tegenstanders en is de groepsfase nooit behaald. Nu start 4e seizoen eerst Sampdoria uitgeschakeld, wat onverwacht was. Maar dan zelf door een heel klein clubje uitgeschakeld worden, 2 schoten op doel waarvan twee raak, en ik met 30 kansen nul doelpunten.
Vanavond maar weer even starten, de vele kansen en weinig doelpunten is een irritatie factor aan het worden.
790835
Ja bij mij begint het ook te irriteren.. Laatste 3 wedstrijden had ik gemiddeld 15 schoten, waarvan denk 10 op doel. Geen goals. Tegenstanders 1 of 2 en die scoren gewoonklaasvd79 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:59:

Ik ben geen meestertacticus, maar denk dat ik nu redelijk okay mijn tactieken maak. Denk ook dat ik gezien spelersmateriaal ook bovenverwachting presteer, ik eindig 2e waar de voorspelling 8 was bijvoorbeeld.790835 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:14:
[...]
Ja bij mij begint het ook te irriteren.. Laatste 3 wedstrijden had ik gemiddeld 15 schoten, waarvan denk 10 op doel. Geen goals. Tegenstanders 1 of 2 en die scoren gewoon
Spitsen scoren ook weinig in verhouding, maar andere scoren dan weer wel. En dat er eens een wedstrijd zo loopt, dat snap ik, maar het is te vaak in mijn beleving
Mijn tweede seizoen met Toulouse is begonnen.
Slechts 2 spelers gehuurd, beide kunnen op meerdere plekken voorin terecht maar jammer genoeg is geen van de 2 een type dat er even 20 maakt, zo iemand heb ik ook niet bij de selectie jammer genoeg.
Aardig wat spelers gehaald en we hebben nog wat centen op de bank maar ik denk dat ik het hier bij laat.
We hebben nu 4 wedstrijden achter de rug. De eerste drie waren ploegen uit de grote groep subtoppers die Frankrijk heeft, alle 3 gewonnen.
Wedstrijd nummer 4 was tegen PSG en toen kwam ik met beide beentjes weer op de grond, 4-1 verloren.
Met de groep die ik nu heb zou top 3 moeten kunnen tenzij Lyon/Marseille echt goed gaan draaien.
Beste is nog dat ik nu niet afhankelijk ga zijn van 5 huurlingen.
CL moet nog geloot worden, mijn hoop is dat ik niet voor paal ga staan en als het een beetje meezit qua pot 3 ik misschien nog iets kan doen.
Slechts 2 spelers gehuurd, beide kunnen op meerdere plekken voorin terecht maar jammer genoeg is geen van de 2 een type dat er even 20 maakt, zo iemand heb ik ook niet bij de selectie jammer genoeg.
Aardig wat spelers gehaald en we hebben nog wat centen op de bank maar ik denk dat ik het hier bij laat.
We hebben nu 4 wedstrijden achter de rug. De eerste drie waren ploegen uit de grote groep subtoppers die Frankrijk heeft, alle 3 gewonnen.
Wedstrijd nummer 4 was tegen PSG en toen kwam ik met beide beentjes weer op de grond, 4-1 verloren.
Met de groep die ik nu heb zou top 3 moeten kunnen tenzij Lyon/Marseille echt goed gaan draaien.
Beste is nog dat ik nu niet afhankelijk ga zijn van 5 huurlingen.
CL moet nog geloot worden, mijn hoop is dat ik niet voor paal ga staan en als het een beetje meezit qua pot 3 ik misschien nog iets kan doen.
Netjes, ik was met Chester uit Vanarama North ook meteen door naar National als nr1. Ik heb daarna echter 3 seizoenen in National moeten doorbrengen voordat ik in Skybet 2 kwam. Eerste seizoen in Skybet 2 echter meteen door als 1e naar Skybet 1. Ik had ook rond de 2 miljoen en dat is vanaf Skybet 1 snel opgegaan aan salarissen en transfersExpired schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:13:
[...]
In seizoen 2 wederom het kampioenschap gepakt met het puntenrecord van 103 punten, tevens ook op wembley gestaan in de finale van de FA Trophy. Nu op naar de Sky League 2, zal nu wel een moeilijk jaar worden denk ik.
Nu met begin van het 2e seizoen in Skybet 1 ook meteen bijna alles er doorheen gejaagd om spelers te halen. En met Liverpool als Affiliate gelukkig nu wel 2 leuke loans kunnen halen.
[ Voor 26% gewijzigd door Apokk op 14-01-2019 23:18 ]
Hij verandert zo te zien ook af en toe van naam afhankelijk van de sponso dus dat kan er ook iets mee te maken hebben.m4yall schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:18:
[...]
Oeh mijn kennis is door de vele jaren afwezigheid van FM goed gedaald
(1984/85–1986/87) Freight Rover Trophy
(1987/88–1988/89) Sherpa Van Trophy
(1989/90–1991/92) Leyland DAF Cup
(1992/93–1993/94) Autoglass Trophy
(1994/95–1999/2000) Auto Windscreens Shield
(2000/01–2006/07) LDV Vans Trophy
(2007/08–2015/16) Johnstone's Paint Trophy
(2016/17–) Checkatrade Trophy
Na een dramatisch september. 1x gelijk en drie verloren wedstrijden. Kunnen we eindelijk weer met opgeheven hoofd de catacomben in.
Oktober gaat hard worden, met maar liefst 12 wedstrijden. Wellicht meer ivm de beker. Oef! Gaat leuk worden, zo!

Mogelijk overname door een suikeroom?

Heb al 68 miljoen op de bank, maar meer is altijd leuk.
Hoop alleen dat die overname niet betekend dat ze me gaan opleggen dat ik allemaal dure spelers moet gaan kopen.
Wil geen Real Madrid worden.
Oei. Dag later. Toch overgenomen. Geen suikeroom, volgens mij, want ze willen verder niet in de club investeren.
Wellicht dat die nieuwe eigenaren in de toekomst die 52 miljoen willen investeren. 
Stadion overname ging niet door, maar wel een uitbreiding gekregen. Van 7500 naar 11000.

Dagje vrij genomen en naar morgen verplaatst. Hoppa. Hele dag tijd voor FM. Heb Spurs geloot in de 1e knockout van CL. Oehh! Die zijn al twee keer CL-Kampioen geworden achter elkaar.
Heenwedstrijd 3-2 in 93 minuut.
Terugwedstrijd 0-6
Oktober gaat hard worden, met maar liefst 12 wedstrijden. Wellicht meer ivm de beker. Oef! Gaat leuk worden, zo!

Mogelijk overname door een suikeroom?

Heb al 68 miljoen op de bank, maar meer is altijd leuk.
Oei. Dag later. Toch overgenomen. Geen suikeroom, volgens mij, want ze willen verder niet in de club investeren.
Stadion overname ging niet door, maar wel een uitbreiding gekregen. Van 7500 naar 11000.

Dagje vrij genomen en naar morgen verplaatst. Hoppa. Hele dag tijd voor FM. Heb Spurs geloot in de 1e knockout van CL. Oehh! Die zijn al twee keer CL-Kampioen geworden achter elkaar.
Heenwedstrijd 3-2 in 93 minuut.
Terugwedstrijd 0-6

[ Voor 71% gewijzigd door Ivysaur op 15-01-2019 22:19 ]
Het gaat niet goed in Toulouse, maar ook niet echt slecht.
Na het verlies tegen PSG wonnen we nog wel van Auxerre om erna 2x op rij te verliezen.
Nu net weer gewonnen van Marseille, ondanks dit alles toch nog 4e 1 punt achter CL.
In de CL kreeg ik een groep met Napoli, Valencia en Sporting.
Ik dacht, misschien kan ik iets doen tegen Sporting aangezien ze moeite hadden om zich tegen Feyenoord te kwalificeren, maar nee. 2-0 verlies.
Tegen Valencia (winnaar van de CL) deden we het zeer goed, kwamen op 1-0, maar uiteindelijk een 2-1 verlies.
Het gebrek aan scorend vermogen is een groot probleem. Want we creeeren vrij veel kansen.
Leuk feit: In de CL waren we voorlaatste in pot 4. Een fractie van een punt boven FC Utrecht en pakweg 15 punten onder de volgende ploeg.
edit:
Zie dus net dat PSG speelt in het Thomas Tuchel stadion
Na het verlies tegen PSG wonnen we nog wel van Auxerre om erna 2x op rij te verliezen.
Nu net weer gewonnen van Marseille, ondanks dit alles toch nog 4e 1 punt achter CL.
In de CL kreeg ik een groep met Napoli, Valencia en Sporting.
Ik dacht, misschien kan ik iets doen tegen Sporting aangezien ze moeite hadden om zich tegen Feyenoord te kwalificeren, maar nee. 2-0 verlies.
Tegen Valencia (winnaar van de CL) deden we het zeer goed, kwamen op 1-0, maar uiteindelijk een 2-1 verlies.
Het gebrek aan scorend vermogen is een groot probleem. Want we creeeren vrij veel kansen.
Leuk feit: In de CL waren we voorlaatste in pot 4. Een fractie van een punt boven FC Utrecht en pakweg 15 punten onder de volgende ploeg.
edit:
Zie dus net dat PSG speelt in het Thomas Tuchel stadion
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 15-01-2019 17:44 ]
We gaan nu met De Graafschap de winterstop van seizoen 2019-2020 in. Staan momenteel 3e in de Eerste Divisie, na onze ongelukkige degradatie vorig seizoen. Koploper is FC Emmen met zes punten voorsprong en SC Cambuur staat tweede.
Versterkingen dit seizoen zijn:
- Marlon Frey (transfervrij van PSV)
- Lukasz Görtler (transfervrij van FC Utrecht)
- Bas Kuipers (transfervrij van ADO Den Haag)
- Rasmus Nicolaisen (gehuurd van FC Midtjylland, met optie tot koop)
- Daan Klinkenberg (€ 250.000 van FC Volendam)
- Phoenix Patterson (zonder club, uit de jeugd van Tottenham)
- Pele van Anholt (gehuurd van NAC Breda)
- Hidde Jurjus (huurverlenging, afkomstig van PSV).
Vetrokken zijn:
- Ted van de Pavert (€ 300.000 naar ADO Den Haag)
- Myenty Abena (€ 600.000 naar Heracles Almelo)
- Agil Etemadi (€ 45.000 naar een club in Iran)
- Javier Vet (€ 80.000 naar RKC Waalwijk)
- Een hele hoop ontevreden spelers gingen transfervrij de deur uit, waaronder Daryll van Mieghem en Sven Nieuwpoort.
Op zich ben ik niet de succestrainer die ik hoopte te zijn, haha. Maar vorig jaar 16e in de Eredivisie en nu 3e in de Eerste Divisie met een ploeg als De Graafschap is natuurlijk ook niet heel slecht. Heel vaak heb ik het idee dat we na een wedstrijd een minder resultaat boekten dan nodig was. Ik kijk de wedstrijden met de optie "alleen hoogtepunten" en oh oh oh, wat missen we veel kansen. Is dat iets wat zo geprogrammeerd is in FM19?
Versterkingen dit seizoen zijn:
- Marlon Frey (transfervrij van PSV)
- Lukasz Görtler (transfervrij van FC Utrecht)
- Bas Kuipers (transfervrij van ADO Den Haag)
- Rasmus Nicolaisen (gehuurd van FC Midtjylland, met optie tot koop)
- Daan Klinkenberg (€ 250.000 van FC Volendam)
- Phoenix Patterson (zonder club, uit de jeugd van Tottenham)
- Pele van Anholt (gehuurd van NAC Breda)
- Hidde Jurjus (huurverlenging, afkomstig van PSV).
Vetrokken zijn:
- Ted van de Pavert (€ 300.000 naar ADO Den Haag)
- Myenty Abena (€ 600.000 naar Heracles Almelo)
- Agil Etemadi (€ 45.000 naar een club in Iran)
- Javier Vet (€ 80.000 naar RKC Waalwijk)
- Een hele hoop ontevreden spelers gingen transfervrij de deur uit, waaronder Daryll van Mieghem en Sven Nieuwpoort.
Op zich ben ik niet de succestrainer die ik hoopte te zijn, haha. Maar vorig jaar 16e in de Eredivisie en nu 3e in de Eerste Divisie met een ploeg als De Graafschap is natuurlijk ook niet heel slecht. Heel vaak heb ik het idee dat we na een wedstrijd een minder resultaat boekten dan nodig was. Ik kijk de wedstrijden met de optie "alleen hoogtepunten" en oh oh oh, wat missen we veel kansen. Is dat iets wat zo geprogrammeerd is in FM19?
Hier precies hetzelfde gevoel.martijn247 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:30:
Ik kijk de wedstrijden met de optie "alleen hoogtepunten" en oh oh oh, wat missen we veel kansen. Is dat iets wat zo geprogrammeerd is in FM19?
Met Roma 10 wedstrijden niet gewonnen, in elke wedstrijd > 15 schoten, maar elke keer meer tegengoals als goals (of gelijkspel)
Als mijn ploeg in een dipje zit organiseer ik meestal een oefenwedstrijd tegen een zwakke tegenstander. Echt zo'n ploeg waarvan je met zekerheid ruim wint. De jongens maken weer wat goals, moraal gaat omhoog, etc. Misschien is het een beetje "gaming the system", maar ik doe dit al sinds FM-weet-ik-veel-welk-jaar...Hoogie2004 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:47:
[...]
Hier precies hetzelfde gevoel.
Met Roma 10 wedstrijden niet gewonnen, in elke wedstrijd > 15 schoten, maar elke keer meer tegengoals als goals (of gelijkspel)Ik hoop dat ik mijn baan mag houden, en dat we nog wat kunnen opkrabbelen in de competitie. Inmiddels wel weer paar wedstrijden gewonnen tussendoor (waaronder van Juventus...) dus het is al iets rooskleuriger.
Goeie tip, maar het paste niet in de planning. De selectie is wat dun door blessures, en de rust tussen de wedstrijden was imho belangrijker (achteraf een discutabele beslissing). Die 10 wedstrijden volgden elkaar ook nog eens heel snel op (competitie, beker, supercup en CL als ik het goed heb).martijn247 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:31:
[...]
Als mijn ploeg in een dipje zit organiseer ik meestal een oefenwedstrijd tegen een zwakke tegenstander. Echt zo'n ploeg waarvan je met zekerheid ruim wint. De jongens maken weer wat goals, moraal gaat omhoog, etc. Misschien is het een beetje "gaming the system", maar ik doe dit al sinds FM-weet-ik-veel-welk-jaar...
Grappig idee, moet ik ook eens proberen!martijn247 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:31:
[...]
Als mijn ploeg in een dipje zit organiseer ik meestal een oefenwedstrijd tegen een zwakke tegenstander. Echt zo'n ploeg waarvan je met zekerheid ruim wint. De jongens maken weer wat goals, moraal gaat omhoog, etc. Misschien is het een beetje "gaming the system", maar ik doe dit al sinds FM-weet-ik-veel-welk-jaar...
Wat aanpassingen aan de tactiek en de opstelling en Toulouse is uit de misere.
Ik speelde 4-2-3-1 met wingers en een nr10.
Nu speel ik 4-2-2-2. Geen wingers maar 2 nrs 10 en we draaien top, we scoren meer en weten weer te winnen.
Ook de Bertin die op 10 speelde terug gezet naar het middenveld. Vanuit hier kan hij beter zijn pasjes geven vlak buiten de 16.
Bij de oude tactiek zat hij vaak in de 16 en was nutteloos.
Titouan is van de bank naar een van de 2 nr10 plekken en weet te scoren.
Heb hem vorig seizoen gratis opgepikt bij Lyon (werd continu uitgeleend) en speelde vorig seizoen op het middenveld en nu dus op 10.
Nzeza die het begin van de competitie vanwege een blessure gemist heeft is terug en heeft een huurling van Arsenal uit de basis gekicked. Arsenal is niet blij.
Nzeza is eigen jeugd en laat spelers om hem heen beter spelen.
Staan nu 5e na 14 wedstrijden met 1 wedstrijd minder.
In de CL was er dank de nieuwe tactiek ook een flinke verandering. 2x gelijk en 1x winst waardoor we nu 3e staan met een kleine kans op de 2e plek. Maar de laatste pot is Valencia uit, dus ik hoop dat Napoli hun plicht doet en we derde blijven.
Ik speelde 4-2-3-1 met wingers en een nr10.
Nu speel ik 4-2-2-2. Geen wingers maar 2 nrs 10 en we draaien top, we scoren meer en weten weer te winnen.
Ook de Bertin die op 10 speelde terug gezet naar het middenveld. Vanuit hier kan hij beter zijn pasjes geven vlak buiten de 16.
Bij de oude tactiek zat hij vaak in de 16 en was nutteloos.
Titouan is van de bank naar een van de 2 nr10 plekken en weet te scoren.
Heb hem vorig seizoen gratis opgepikt bij Lyon (werd continu uitgeleend) en speelde vorig seizoen op het middenveld en nu dus op 10.
Nzeza die het begin van de competitie vanwege een blessure gemist heeft is terug en heeft een huurling van Arsenal uit de basis gekicked. Arsenal is niet blij.
Nzeza is eigen jeugd en laat spelers om hem heen beter spelen.
Staan nu 5e na 14 wedstrijden met 1 wedstrijd minder.
In de CL was er dank de nieuwe tactiek ook een flinke verandering. 2x gelijk en 1x winst waardoor we nu 3e staan met een kleine kans op de 2e plek. Maar de laatste pot is Valencia uit, dus ik hoop dat Napoli hun plicht doet en we derde blijven.

Nou ben benieuwd
Marktwaarde < 7, beoogde deal 42? Dat is een mooi verschil...
Your Friendly Neighborhood Moderator
In mijn game kocht PSV vooral spelers van mijn Ajax welke ik niet goed genoeg vond.
Maar telkens als een speler van mij genoemd werd in dit soort berichten kwam het dergelijke bod nooit binnen of kwam men absoluut niet in de buurt.
Na een bizar zwakke reeks van PSG heb ik kans om de titel te pakken
Ik verhuur inmiddels gewoon spelers aan PSVDeadsy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:27:
[...]
In mijn game kocht PSV vooral spelers van mijn Ajax welke ik niet goed genoeg vond.
Maar telkens als een speler van mij genoemd werd in dit soort berichten kwam het dergelijke bod nooit binnen of kwam men absoluut niet in de buurt.
Na een bizar zwakke reeks van PSG heb ik kans om de titel te pakken5 punten voor op Monaco

Ja, raar bericht. Als ze dat nou eens bij al mijn spelers bodenJorgen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:26:
Marktwaarde < 7, beoogde deal 42? Dat is een mooi verschil...
Bij mij klopten ze ook vaak aan om spelers te huren, maar het waren altijd spelers die ik liever bij de selectie wilde houden.vuurtjih schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:29:
[...]
Ik verhuur inmiddels gewoon spelers aan PSV![]()
[...]
Ja, raar bericht. Als ze dat nou eens bij al mijn spelers boden
Omdat ze OF 1e/2e keus waren of omdat het giga talenten waren waarvan ik zelf graag controle wilde behouden betreffende de ontwikkeling.
De Ierse competitie staat nu 12e. Waarop dus de prijzen van de spelers gigantisch omhoog schoten. En nu iedereen aan mijn spelers zit te hengelen. Kassa.
Niet te veel verkopen, natuurlijk.
Een update van mijn 5e en 6e seizoen, bij toch wel een verrassende club. In de vorige update twijfelde ik nog over een verder verblijf bij FC Twente, maar loerde ik ook stiekem naar Ajax, dat de positie van Ten Hag ter discussie stelde. Hij bleef uiteindelijk, maar desondanks leverde ik mijn contract in op zoek naar iets moois. Dit kwam uiteindelijk pas in februari 2023:
Seizoen 5 - 2022 - 2023 - Borussia Dortmund
Dit seizoen verliep niet goed voor BVB. Toen ik instapte stonden we 14e, uitgeschakeld in de Duitse Beker, maar nog wel actief in de Europa League. Met de 10 resterende wedstrijden wisten we uiteindelijk te klimmen naar een 9e plaats. In de Europa League wisten we het seizoen toch nog enige glans te geven; deze wisten we uiteindelijk te winnen door in de finale Tottenham Hotspur met 3-1 te verslaan! Mijn eerste echte prijs als trainer!
Seizoen 6 - 2023 - 2024 - Borussia Dortmund
In de zomer kregen we direct twee tegenslagen te verwerken; Jadon Sancho en Denis Suarez wilden koste wat kost een stap hogerop; 90 miljoen en 60 miljoen deed me overstag gaan om eerste naar Real Madrid en tweede naar Liverpool te laten vertrekken. Ter vervanging van Sancho heb ik Raheem Sterling transfervrij binnengehaald en verder enkel wat versterkingen voor de breedte: we hadden best een redelijk team waarmee ik verwachtte bovenin mee te kunnen doen. De absolute sterspeler bleek Umït Foda, een Duitse regen van amper 20 jaar die de goals letterlijk aan elkaar reeg en uiteindelijk ook de gouden schoen zou winnen met maar liefst 55 goals.
Het seizoen begon echter in mineur. Vanwege de EL winst mochten we aantreden tegen Champions League winnaar Manchester City. Zij bleken een behoorlijke maat te groot: 0-4! In de competitie rechtten we de rug en waren we oppermachtig. Afgezien van een uitzonderlijke verliespartij of gelijkspel gingen we fier aan kop en wisten we 4 of 5 rondes voor het eind de titel al binnen te slepen. De eerste sinds 2012 en hiermee doorbraken we Bayern Munchen's hegemonie van 12 titels op rij. Ook in de beker ging alles voortvarend en wisten we in de finale overtuigend met 3-0 van BMG te winnen; de dubbel! De Champions League groepsfase kwamen we lachend door, maar in de eerste knockout ronde bleek Liverpool een brug te ver. Thuis nog 5-1 gewonnen, maar uit gaven we het weg en verloren we met 4-0 en waren dus uitgeschakeld op uitdoelpunten.
Een fantastisch jaar met twee prijzen, maar ook ontevredenheid.
Het ging/gaat te makkelijk, plus Duitsland is nooit echt mijn land geweest. Daarom halverwege het tweede seizoen mijn contract ingeleverd per seizoenseinde en dus kijken naar een andere leuke uitdaging. Ik zag op een gegeven moment dat Leeds United op degradatie naar de League One stond en dat leek me wel een interessante uitdaging. Na het akkoord voor een 3 jarig contract per seizoenseinde wisten ze zich ternauwernood te handhaven, waardoor we dus in de Championship gaan starten komend jaar
@Jaap.
Wat jij had met Dortmund heb ik nu ook een beetje met Toulouse.
Moet nog iets van 9 wedstrijden en ik sta gewoon eerste in mijn 2e seizoen.
Het is iets te eenvoudig maar ik denk dat de reden min of meer hetzelfde is.
In de Franse competitie heb je 2 top clubs en de rest zit vrij dicht op elkaar waardoor het niet moeilijk is om bovenin te eindigen en je als het iets minder gaat gewoon onderin zit.
En in de Duitse FM competitie zit het bulk van de clubs ook vrij dicht op elkaar.
Ook de AI is gewoon gaar. Als ik bij Toulouse zie hoeveel geld men de jaren voordat ik kwam uitgegeven heeft aan matige spelers.
2 van mijn beste spelers waren gratis, en hun betaalden het jaar voor dat ik kwam 7mln voor een ruk middenvelder, ik heb voor 7mln eentje gehaald die een stuk beter is met veel potentie.
PSG heeft deze winter trouwens in gegrepen. Ze hadden vlak voor de jaarwisseling een giga dip en verloren onder andere van MIJ met 3-1. Dus hebben ze even 120mln uitgegeven, voor een speler waarvan ik niet vind dat ze hem nodig hadden maar ok.
Wat jij had met Dortmund heb ik nu ook een beetje met Toulouse.
Moet nog iets van 9 wedstrijden en ik sta gewoon eerste in mijn 2e seizoen.
Het is iets te eenvoudig maar ik denk dat de reden min of meer hetzelfde is.
In de Franse competitie heb je 2 top clubs en de rest zit vrij dicht op elkaar waardoor het niet moeilijk is om bovenin te eindigen en je als het iets minder gaat gewoon onderin zit.
En in de Duitse FM competitie zit het bulk van de clubs ook vrij dicht op elkaar.
Ook de AI is gewoon gaar. Als ik bij Toulouse zie hoeveel geld men de jaren voordat ik kwam uitgegeven heeft aan matige spelers.
2 van mijn beste spelers waren gratis, en hun betaalden het jaar voor dat ik kwam 7mln voor een ruk middenvelder, ik heb voor 7mln eentje gehaald die een stuk beter is met veel potentie.
PSG heeft deze winter trouwens in gegrepen. Ze hadden vlak voor de jaarwisseling een giga dip en verloren onder andere van MIJ met 3-1. Dus hebben ze even 120mln uitgegeven, voor een speler waarvan ik niet vind dat ze hem nodig hadden maar ok.
Heel herkenbaar!
Ik kwam gister trouwens nog achter een bug, wellicht bij jullie al bekend, maar ik wist dit nog niet.
Ik had een fantastische regen gevonden die bij Ajax speelt in de o19 en wilde deze naar Leeds halen. Waarde op moment van bieden 1.1 miljoen. Dus ik doe een bod van 5 miljoen en het tegenbod van Ajax was 234 miljoen + 40% doorverkoop. Tot zover niets raars en natuurlijk heb ik bij dat tegenbod de boel afgeblazen. Vervolgens heb ik mijn TD de aankoop laten doen en deze heeft 'm uiteindelijk binnengehaald voor ..... 14,5 miljoen exclusief doorverkoop percentage..

Wellicht soms dus toch handig om die TD aan het werk te zetten
790835
Kleine update vanuit Engeland. Op dit moment eerste plek met Bury maar een blessure golf met maar liefst 5 basisspelers in de ziekenboeg verwacht ik wel wat punten te gaan verliezen. Bijna 1 januari, nog een paar weken tot de transfermarkt open gaat en voor de langdurige blessures vervangers voor kan halen.

Net uit de FA cup geschopt. Zit een rare wedstrijd tussen. Die 0-5 tegen verlies tegen Newport

Net uit de FA cup geschopt. Zit een rare wedstrijd tussen. Die 0-5 tegen verlies tegen Newport

[ Voor 22% gewijzigd door 790835 op 18-01-2019 18:00 ]
heb wel vaker dat men dergelijke bedragen zit te vragen. Met wat onderhandelen haal je er vaak 90%+ vanaf.Jaap. schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:25:
[...]
Heel herkenbaar!
Ik kwam gister trouwens nog achter een bug, wellicht bij jullie al bekend, maar ik wist dit nog niet.
Ik had een fantastische regen gevonden die bij Ajax speelt in de o19 en wilde deze naar Leeds halen. Waarde op moment van bieden 1.1 miljoen. Dus ik doe een bod van 5 miljoen en het tegenbod van Ajax was 234 miljoen + 40% doorverkoop. Tot zover niets raars en natuurlijk heb ik bij dat tegenbod de boel afgeblazen. Vervolgens heb ik mijn TD de aankoop laten doen en deze heeft 'm uiteindelijk binnengehaald voor ..... 14,5 miljoen exclusief doorverkoop percentage..![]()
![]()
Wellicht soms dus toch handig om die TD aan het werk te zetten
Blijft raar dat de AI niet gewoon komt met een normaal bedrag wat ze willen.
In het echt gaat Ajax Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt ook niet voor een habbekrats laten vertrekken en zal de vraagprijs nog hoger liger dan de marktwaarde, maar dit is inderdaad wel erg fors ja.
Heb deze kerel twee/drie seizoenen voor 4.3m overgenomen. Is daarna voor een habbekrats weggegaan. Mijn insteek was om hem weer voor veel door te verkopen, maar hij ontwikkelde zich zo goed en speelde uitstekend, dat ik hem wilde houden. Maar was zijn releaseclausule helemaal vergeten. Oeps!
Had wel 60 - tot 100 miljoen voor hem kunnen vragen, gok ik zo.

Dat is echt klote.Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:32:
Heb deze kerel twee/drie seizoenen voor 4.3m overgenomen. Is daarna voor een habbekrats weggegaan. Mijn insteek was om hem weer voor veel door te verkopen, maar hij ontwikkelde zich zo goed en speelde uitstekend, dat ik hem wilde houden. Maar was zijn releaseclausule helemaal vergeten. Oeps!![]()
![]()
Had wel 60 - tot 100 miljoen voor hem kunnen vragen, gok ik zo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb ook wel eens dat ik een clausule vergeet en een speler plots voor minder weg gaat, maar dan heb ik het over dat er een clausule was van 40mln en ik er 50 of 60 voor had kunnen krijgen.
Ik had een leuke voorsprong op Monaco en PSG en lekker 1e worden blabla.
Dan verlies je 2x op rij en opeens sta je 2e 1 punt achter PSG.
Mijn programma is iets zwaarder dan dat van PSG maar we hebben beide nog een pot tegen Monaco.
Financieel gezien is er denk ik geen verschil tussen de 1e en 2e plek, aangezien er geen geld is voor je eindklassering in Frankrijk.
Maar het zou de 1e grote prijs zijn voor de club en ik zou in pot 1 van de CL komen en niet in pot 4, dus dat zou wel leuk zijn.
Ja helaas niks aan te doen. Heb meteen twee andere spelers nieuwe contracten aangeboden met een clausule van allebei 40. Best netjes voor Cork City. Het is even afwachten. Heb nu vier wonderkinderen in de eerste lopen. Eentje komt uit mijn eigen jeugd en drie gekocht via een trucje van Footballblog ofzoDeadsy schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:06:
[...]
Dat is echt klote.
heb ook wel eens dat ik een clausule vergeet en een speler plots voor minder weg gaat, maar dan heb ik het over dat er een clausule was van 40mln en ik er 50 of 60 voor had kunnen krijgen.
Ik had een leuke voorsprong op Monaco en PSG en lekker 1e worden blabla.
Dan verlies je 2x op rij en opeens sta je 2e 1 punt achter PSG.
Mijn programma is iets zwaarder dan dat van PSG maar we hebben beide nog een pot tegen Monaco.
Financieel gezien is er denk ik geen verschil tussen de 1e en 2e plek, aangezien er geen geld is voor je eindklassering in Frankrijk.
Maar het zou de 1e grote prijs zijn voor de club en ik zou in pot 1 van de CL komen en niet in pot 4, dus dat zou wel leuk zijn.
https://www.footballmanag...ids-football-manager.html
[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 19-01-2019 18:11 ]
Ik gebruik al een aantal FM games een bepaalde filter waar ik gewoon zoek op bepaalde stats en dat deze hoger zijn dan 12.Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:11:
[...]
Ja helaas niks aan te doen. Heb meteen twee andere spelers nieuwe contracten aangeboden met een clausule van allebei 40. Best netjes voor Cork City. Het is even afwachten. Heb nu vier wonderkinderen in de eerste lopen. Eentje komt uit mijn eigen jeugd en drie gekocht via een trucje van Footballblog ofzo
En dan voeg ik er afhankelijk van de rol nog Marking/tackle of Passing of finishing/heading bij.
Gewoon rekening houdende dat bepaalde stats niet meer extreem zullen vernaderen. Bv ik vind pace redelijke belangrijk en iemand met pace 7 zal nooit 15 worden.
Die filters heb ik ook, ja.Deadsy schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:14:
[...]
Ik gebruik al een aantal FM games een bepaalde filter waar ik gewoon zoek op bepaalde stats en dat deze hoger zijn dan 12.
En dan voeg ik er afhankelijk van de rol nog Marking/tackle of Passing of finishing/heading bij.
Gewoon rekening houdende dat bepaalde stats niet meer extreem zullen vernaderen. Bv ik vind pace redelijke belangrijk en iemand met pace 7 zal nooit 15 worden.
Om te cashen haal ik vooral gratis spelers.Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:40:
[...]
Die filters heb ik ook, ja.Maar dat wonderkind-dingetje is wel prettig, hoor. Af en toe een jonkie binnenhalen onder de 5m en weer dik verkopen na een aantal jaar. Erg gaming, maar ik moet wat. Wil ook een keertje de EL of CL winnen.
Is me al 5 jaar niet gelukt.
Lekker gratis speler halen ook al heb ik reeds een topper voor die plek. Roteer een beetje en laat hem wat spelen en in de zomer of soms al in de winter gaat hij voor een leuk bedrag weg.
Waar heb jij je filters voor de spelers vandaan? Herinner me nu dat ik ze alleen voor coaches heb.Deadsy schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:44:
[...]
Om te cashen haal ik vooral gratis spelers.
Lekker gratis speler halen ook al heb ik reeds een topper voor die plek. Roteer een beetje en laat hem wat spelen en in de zomer of soms al in de winter gaat hij voor een leuk bedrag weg.
Gewoon stats die ik belangrijk vind voor de posities.Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:33:
[...]
Waar heb jij je filters voor de spelers vandaan? Herinner me nu dat ik ze alleen voor coaches heb.
Ik filter dan op technical en physical.
Bij tech wil ik minimaal 12 zien, afhankelijk van de leeftijd gaat deze eis omhoog.
Ik filter eigenlijk op zo min mogelijk stats, want anders heb je zeer weinig resultaten en deze zijn dan ook nog peper duur.
Bij centrum verdedigers filter ik op Marking en tackling
Bij vleugels op passing en dribbling etc.
Qua physical wil ik in de meeste stats minimaal 10 hebben bij jonge spelers. Bij centrum verdedigers vind ik strength dan ook weer belangrijk,
Afhankelijk van hoe ik speel ook bij een spits. Wanneer strength laag is kijk ik bv of ze het compenseren met iets anders etc.
Top. Dank je. Heb net een luxe probleem ontdekt. Heb dus nog een wonderkind uit mijn eigen jeugd, en nu een luxe probleem in de aanval. Heb er vier om uit te kiezen. En gebruik drie spitsen.Deadsy schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:41:
[...]
Gewoon stats die... is kijk ik bv of ze het compenseren met iets anders etc.
Edit:
We behoren eindelijk tot de groten! Even 60 miljoen + 30% doorverkoop cashen.

En er eentje verkocht voor 40 miljoen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ivysaur op 20-01-2019 00:52 ]
Voor het eerst in jaren er weer uit in de 1e KO ronde CL. Misschien toch iets teveel verkocht in de winter:

Dan maar de schitterende KNVB beker weer eens winnen, die heb ik nog maar 1x gewonnen

Dan maar de schitterende KNVB beker weer eens winnen, die heb ik nog maar 1x gewonnen
Ondanks een dipje toch nog kampioen geworden.
2 wedstrijden voor het einde had ik 4 punten meer. Probleem was dat deze wedstrijden tegen de nrs 3 en 4 waren.
Tegen de nr3, Monaco, verloor ik flink. Tegens Lens won ik in een wedstrijd die nooit spannend was.
Ik heb 19mln gekregen van het bestuur voor nieuwe spelers.
Hiermee moet ik:
1 reserve doelman halen,
2 rechtsbacks (huidige is een huur en iemand die slecht is),
een rechsbuiten
een spits die kan scoren.
Dit geld heb ik tot nu toe uitgegeven aan:
een spits,
een nr10 waarvan ik een rechtsbuiten wil maken,
een linksback waarbij ik moest nadenken wanneer ik deze nog eens gekocht had en waarom ik er zoveel voor betaald heb.
En 2 middenvelders die ik eigenlijk niet nodig heb.
heb een basis centrum verdediger verkocht en heb nu nog 10mln om de spelers te halen die ik wel nodig heb
.
ben bezig een oude speler die niet meer aan de bak komt te dumpen, want hij vangt wel veruit het meeste aan salaris.
En nog een linksbuiten die niet voldoet voor een flinke winst.
2 wedstrijden voor het einde had ik 4 punten meer. Probleem was dat deze wedstrijden tegen de nrs 3 en 4 waren.
Tegen de nr3, Monaco, verloor ik flink. Tegens Lens won ik in een wedstrijd die nooit spannend was.
Ik heb 19mln gekregen van het bestuur voor nieuwe spelers.
Hiermee moet ik:
1 reserve doelman halen,
2 rechtsbacks (huidige is een huur en iemand die slecht is),
een rechsbuiten
een spits die kan scoren.
Dit geld heb ik tot nu toe uitgegeven aan:
een spits,
een nr10 waarvan ik een rechtsbuiten wil maken,
een linksback waarbij ik moest nadenken wanneer ik deze nog eens gekocht had en waarom ik er zoveel voor betaald heb.
En 2 middenvelders die ik eigenlijk niet nodig heb.
heb een basis centrum verdediger verkocht en heb nu nog 10mln om de spelers te halen die ik wel nodig heb
ben bezig een oude speler die niet meer aan de bak komt te dumpen, want hij vangt wel veruit het meeste aan salaris.
En nog een linksbuiten die niet voldoet voor een flinke winst.
Ik ben op zoek naar een Doelman. Joel Coleman. Wat een geweldenaar. Hij heeft 9 / 10 seizoenen erg goed gespeeld. Is nu 34 en begint een beetje af te takelen. Helaas heeft mijn jeugd niet echt gebracht wat ik hoopte. Waren twee talentjes, maar die blijken het dus niet te maken. Helaas. Even opzoek naar een nieuwe. Krijg een beetje dat Buffon - Wojciech Szczęsny gevoel van.Deadsy schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:58:
Ondanks een dipje toch nog kampioen geworden.
2 wedstrijden .... linksbuiten die niet voldoet voor een flinke winst.
Heb lang mogen zoeken voor een ervaren doelman die 2e viool wil spelen.Ivysaur schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:10:
[...]
Ik ben op zoek naar een Doelman. Joel Coleman. Wat een geweldenaar. Hij heeft 9 / 10 seizoenen erg goed gespeeld. Is nu 34 en begint een beetje af te takelen. Helaas heeft mijn jeugd niet echt gebracht wat ik hoopte. Waren twee talentjes, maar die blijken het dus niet te maken. Helaas. Even opzoek naar een nieuwe. Krijg een beetje dat Buffon - Wojciech Szczęsny gevoel van.
Uiteindelijk de 34 jarige Didillon gevonden van Anderlecht.
Nou, het seizoen inmiddels afgemaakt, maar het was moeilijk. Na die 11 niet gewonnen wedstrijden op rij begon het iig wel nog wat te draaien, waardoor zowaar Champions League nog in zicht kwam met 1 wedstrijd te gaan. Helaas moesten de 2 ploegen boven me tegen de nr 19 en nr 15 van de competitie, en ze wonnen beide, waardoor plaatsing voor de Europa League mijn deel was. Wel na die slechte reeks in het midden van het seizoen nog 10 wedstrijden op rij ongeslagen gebleven, maar desondanks bleef elke wedstrijd 'el sackico', omdat de media mijn baan al had vergeven aan god-weet-hoeveel andere managers.Hoogie2004 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:34:
Ik ben inmiddels halverwege mijn 4e seizoen bij AS Roma, maar het is allemaal drama. Dus even een update.
-- knip --
In de zomerstop ondanks alle druk toch aan mogen blijven, en zelfs nog 2 mooie wonderkids op de kop getikt. Echter kwam na de eerste oefenwedstrijd Real Madrid aan mijn deur, met een aanbod dat ik niet kon weigeren, mijn salaris werd meer als verdubbeld van 47k naar 120k / week, en Real had een mooie selectie klaarstaan waar de komende jaren nog wel wat verbouwd aan moet worden (veel oude spelers). Eerst de financien maar wat op orde krijgen daar, dat lijkt nog wat drama.
Het seizoen met Real begon goed, met een 4-0 overwinning op Malaga.
To be continued...
Dit zou volgens die site ook in oudere versies moeten werken, maar zowel in het Engels als Nederlands krijg ik het niet voor elkaar in FM2018. Iemand die gevonden heeft hoe dit moet?Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:11:
[...]
Ja helaas niks aan te doen. Heb meteen twee andere spelers nieuwe contracten aangeboden met een clausule van allebei 40. Best netjes voor Cork City. Het is even afwachten. Heb nu vier wonderkinderen in de eerste lopen. Eentje komt uit mijn eigen jeugd en drie gekocht via een trucje van Footballblog ofzo
Staat in NL niet in alfabetische volgorde, he. Tenminste bij mij niet.Jorgen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:58:
[...]
Dit zou volgens die site ook in oudere versies moeten werken, maar zowel in het Engels als Nederlands krijg ik het niet voor elkaar in FM2018. Iemand die gevonden heeft hoe dit moet?
Het is september en nieuwe jeugd inbreng, dus. Heb denk ik mijn beste jeugdtalent in mijn hele 'save' gekregen. De nieuwe John Giles volgens kenners.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 20-01-2019 22:48 ]
@Ivysaur Bij mij wel, zowel in de complete lijst, als gerangschikt per onderwerp. Ik heb alle opties al een paar keer doorgelezen, maar enige wat ik kan vinden met "media" is "omgang met media".
Scouting - Spelers - Zoeken - Kolom invoegen - Algemeen - Mediaomschrijving.Jorgen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:19:
@Ivysaur Bij mij wel, zowel in de complete lijst, als gerangschikt per onderwerp. Ik heb alle opties al een paar keer doorgelezen, maar enige wat ik kan vinden met "media" is "omgang met media".
En anders is het een FM19-dingetje.
Volgens die website werkt het ook bij oudere FM's. Ik ga het nog 'ns proberen.
Edit: helaas pindakaas. Niet te vinden.
Edit: helaas pindakaas. Niet te vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 21-01-2019 00:02 ]
Seizoen 7 - 2024 - 2025 - Leeds United
Ik dacht dat ik was aangenomen als Manager, maar bij aankomst werden eerst mijn sociale skills getest. Zonder overdrijven kon ik direct met 14! spelers in gesprek vanwege uiteenlopende zaken; de een wilde weg, de ander meer speeltijd. Luxe was wel dat Leeds ruim in de selectiespelers zat, dus ik kon direct doorselecteren.
Qua 'namen' had ik de beschikking over Jonjoe Kenny (ex Everton), Rodrigo Ely (ex AC Milan), Marcel Hinteregger (ex Salzburg), Solly March (ex Brighton), Dominic Solanke (ex Chelsea) en good old Peacock-Farrell welke natuurlijk Leeds' eigen is. De selectie bestond verder uit voornamelijk regens waarvan het algehele niveau vrij twijfelachtig is. Echter verwachtte ik wel dat we goed genoeg zouden zijn om direct mee te dingen naar promotie.
In de Carabao Cup zetten we mooie serie neer door al vroeg in het seizoen te winnen van West Ham (3-0), Arsenal (3-1) & Newcastle (2-1). In de kwartfinale was Watford diep in blessure tijd te sterk; in de 98e minuut maakten ze de 2-3 en waren we uitgeschakeld. De FA Cup verliep niet zo mooi; in de eerste ronde direct tegen Arsenal en ditmaal waren ze wel te sterk (1-2).
De Championship bleek geen partij voor ons; na 46 wedstrijden hebben we 111 punten behaald en reeds 8 wedstrijden voor het einde waren we kampioen. Letterlijk een straatlengte voor op de nummer 2. We mogen ons dus gaan meten met de grote jongens in de Premier League. Gezien de cupruns dit jaar, samen met het feit dat we ons nog kunnen versterken zie ik dit met vertrouwen tegemoet.
Ik zal als ik er aan denk vanavond of morgen eens een paar screens posten van bijvoorbeeld de aankopen
Ik dacht dat ik was aangenomen als Manager, maar bij aankomst werden eerst mijn sociale skills getest. Zonder overdrijven kon ik direct met 14! spelers in gesprek vanwege uiteenlopende zaken; de een wilde weg, de ander meer speeltijd. Luxe was wel dat Leeds ruim in de selectiespelers zat, dus ik kon direct doorselecteren.
Qua 'namen' had ik de beschikking over Jonjoe Kenny (ex Everton), Rodrigo Ely (ex AC Milan), Marcel Hinteregger (ex Salzburg), Solly March (ex Brighton), Dominic Solanke (ex Chelsea) en good old Peacock-Farrell welke natuurlijk Leeds' eigen is. De selectie bestond verder uit voornamelijk regens waarvan het algehele niveau vrij twijfelachtig is. Echter verwachtte ik wel dat we goed genoeg zouden zijn om direct mee te dingen naar promotie.
In de Carabao Cup zetten we mooie serie neer door al vroeg in het seizoen te winnen van West Ham (3-0), Arsenal (3-1) & Newcastle (2-1). In de kwartfinale was Watford diep in blessure tijd te sterk; in de 98e minuut maakten ze de 2-3 en waren we uitgeschakeld. De FA Cup verliep niet zo mooi; in de eerste ronde direct tegen Arsenal en ditmaal waren ze wel te sterk (1-2).
De Championship bleek geen partij voor ons; na 46 wedstrijden hebben we 111 punten behaald en reeds 8 wedstrijden voor het einde waren we kampioen. Letterlijk een straatlengte voor op de nummer 2. We mogen ons dus gaan meten met de grote jongens in de Premier League. Gezien de cupruns dit jaar, samen met het feit dat we ons nog kunnen versterken zie ik dit met vertrouwen tegemoet.
Ik zal als ik er aan denk vanavond of morgen eens een paar screens posten van bijvoorbeeld de aankopen