Is je savegame in de cloud opgeslagen of kon je het spel helemaal niet opstarten?
Spel wilde helemaal niet starten, omdat ie eerst verbinding probeert te maken met Steam.
Maar goed, serverproblemen waren 2 uur later in ieder geval weg dus heb alsnog wel wat kunnen spelen. Wel maar een wedstrijd of 4 dus niks noemenswaardigs verder.
Maar goed, serverproblemen waren 2 uur later in ieder geval weg dus heb alsnog wel wat kunnen spelen. Wel maar een wedstrijd of 4 dus niks noemenswaardigs verder.
Ik heb gisteren rond half 9 nog wat wedstrijdjes gedaan, maar ik heb er geen last van gehad.
Grappig om te zien dat jullie echt door seizoenen heen razen. Ik kom per avond maar 3 a 4 wedstrijdjes verder, haha. Spelen met instant result heb ik geprobeerd, maar ik vind dan dat ik te weinig controle heb. Ik stond gisteren bijvoorbeeld thuis met 0-0 gelijk tot de 80ste minuut tegen een mindere tegenstander. Dus ik heb een extra spits gebracht en ik ben vol op de aanval gaan spelen. Nog even gezegd dat ze 'alles moesten geven'. Scoort mijn invaller (Eggestein, leuke spits btw) nog even 2 maal. Daar ben je manager voor
Overigens pakt dit niet altijd goed uit
Grappig om te zien dat jullie echt door seizoenen heen razen. Ik kom per avond maar 3 a 4 wedstrijdjes verder, haha. Spelen met instant result heb ik geprobeerd, maar ik vind dan dat ik te weinig controle heb. Ik stond gisteren bijvoorbeeld thuis met 0-0 gelijk tot de 80ste minuut tegen een mindere tegenstander. Dus ik heb een extra spits gebracht en ik ben vol op de aanval gaan spelen. Nog even gezegd dat ze 'alles moesten geven'. Scoort mijn invaller (Eggestein, leuke spits btw) nog even 2 maal. Daar ben je manager voor

[ Voor 3% gewijzigd door Goelan op 03-04-2019 11:42 ]
Dit klinkt heel bekend. Ik red het niet eens om een volledige zomer-transferwindow te doen in een avond. Maar iedereen speelt op de manier dat hij/zij zelf leuk vindt en dat is het mooie van dit spel.Goelan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:42:
Ik heb gisteren rond half 9 nog wat wedstrijdjes gedaan, maar ik heb er geen last van gehad.
Instant Result gebruik ik enkel in het geval dat ik bijvoorbeeld in een groepsfase zit en al gekwalificeerd ben voor de volgende ronde. Dan wil ik de laatste wedstrijd wel eens Instant Resulten. Maar verder gebruik ik dit nooit. Snap de lol daar niet van..Goelan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:42:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb ook jarenlang gewoon de wedstrijden gekeken (wel snel, want langzaam duurt me echt te lang) en ingegrepen waar ik dat nodig achtte. Eigenlijk pas deze savegame echt met instant result gaan spelen en dat bevalt prima. Misschien dat ik de volgende save wel weer iets anders probeer.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maar waar vind je de lol nog in dan? Het is toch mooi om de 'spanning' van een wedstrijd te voelen, en op tijd in te kunnen grijpen middels een tactische aanpassing of wissel?Jorgen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:33:
Ik heb ook jarenlang gewoon de wedstrijden gekeken (wel snel, want langzaam duurt me echt te lang) en ingegrepen waar ik dat nodig achtte. Eigenlijk pas deze savegame echt met instant result gaan spelen en dat bevalt prima. Misschien dat ik de volgende save wel weer iets anders probeer.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Instant result vind ik ook niets. Ik speel echter wel al vanaf het begin op volle snelheid alleen commentaar(wel met replays van goals). Gaat best snel, maar je hebt nog wel invloed op je wedstrijd(tenminste als je op pauze drukt wanneer je gaat wisselen
)
Ik speel met Key Highlights. Tussen de highlights op volle snelheid en tijdens de highlights op 3/4 snelheid. Replay's enkel van doelpunten met camera Behind Goal. Tijdens de Key Highlights gebruik ik de Director cam.
Klopt helemaal en zo heb ik het ook jarenlang gedaan. Ik wilde echter een keer iets anders doen en het anders aanpakken. Ik besteed op dit moment zoveel mogelijk uit aan mijn staf. Ik zorg voor een zo goed mogelijk elftal, een goede staf, ik probeer de faciliteiten omhoog te krijgen, waardoor de basis elke keer beter wordt. Dan kan ik daarna met een gerust hart de rest "vanzelf" laten gaan. Op dit moment haal ik hier zeker voldoende plezier en uitdaging uit. Wellicht dat ik een volgende save weer voor een heel andere insteek ga, maar voorlopig ga ik met deze carrière nog wel een hele tijd door.Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:45:
[...]
Maar waar vind je de lol nog in dan? Het is toch mooi om de 'spanning' van een wedstrijd te voelen, en op tijd in te kunnen grijpen middels een tactische aanpassing of wissel?
Het managen van de club. Ik zie mezelf soms ook meer als TD dan als coach en dat komt inderdaad omdat ik ook met instant result speel. Dat komt simpelweg omdat ik niet altijd evenveel tijd heb en sinds een jaar of 2 wedstrijden op commentary only te lang vind duren per wedstrijd.Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:45:
[...]
Maar waar vind je de lol nog in dan? Het is toch mooi om de 'spanning' van een wedstrijd te voelen, en op tijd in te kunnen grijpen middels een tactische aanpassing of wissel?
Ja dit ook precies. Komt bij dat ik door een kind + mijn eigen dingen ook geen tijd heb om uren, dagen, weken met 1 transferwindow bezig te zijn, laat staan om een maand over 2 seizoenen te doen.Jaap. schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:05:
[...]
Het managen van de club. Ik zie mezelf soms ook meer als TD dan als coach en dat komt inderdaad omdat ik ook met instant result speel. Dat komt simpelweg omdat ik niet altijd evenveel tijd heb en sinds een jaar of 2 wedstrijden op commentary only te lang vind duren per wedstrijd.
Herkenbaar, (behalve dat kind danJorgen schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:45:
[...]
Ja dit ook precies. Komt bij dat ik door een kind + mijn eigen dingen ook geen tijd heb om uren, dagen, weken met 1 transferwindow bezig te zijn, laat staan om een maand over 2 seizoenen te doen.
Kleine update van mijn 5e seizoen; ik kom verdacht dicht in de buurt van playoff plaatsen
Edit: we made it

[ Voor 25% gewijzigd door Jaap. op 04-04-2019 21:51 ]
Nice!Jaap. schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:37:
[...]
Herkenbaar, (behalve dat kind dan), maar dat vind ik zo mooi aan FM; je kan het spelen op je eigen manier.
Kleine update van mijn 5e seizoen; ik kom verdacht dicht in de buurt van playoff plaatsen
Edit: we made it![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben inmiddels halverwege het seizoen en nu is eindelijk de loting voor de EL voorronde, waarvoor ik me vorig seizoen gekwalificeerd heb, gedaan.

Ik heb zo'n voorgevoel dat we heel snel weer klaar zijn in Europa
In de competitie inmiddels 7 punten los van de rest na 20 wedstrijden. Nog 16 te gaan dus, maar de vooruitzichten zijn goed.
Ai ja, dat wordt lastig..toolkist schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:08:
[...]
Ik heb zo'n voorgevoel dat we heel snel weer klaar zijn in Europa![]()
In de competitie inmiddels 7 punten los van de rest na 20 wedstrijden. Nog 16 te gaan dus, maar de vooruitzichten zijn goed.
On another note;

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap. op 04-04-2019 22:18 ]
92e minuut ook echt
. Keek je deze wedstrijd? Bij mij zouden de buren me dan wel even gehoord hebben
Lekker hoor! @Jaap.
Gisteren even een hoogtepuntje tot nu toe van mijn Rangers save. In de Champions league uit gelijk (1-1) gespeeld tegen Arsenal en thuis 1-0 gewonnen. We staan nu met 3 clubs op 8 punten en ik moet de laatste wedstrijd uit spelen tegen de nummer 4 (met 2 punten). Daarnaast de Scottish League Cup gewonnen door uit Celtic met 7-2 te verslaan!
Gisteren even een hoogtepuntje tot nu toe van mijn Rangers save. In de Champions league uit gelijk (1-1) gespeeld tegen Arsenal en thuis 1-0 gewonnen. We staan nu met 3 clubs op 8 punten en ik moet de laatste wedstrijd uit spelen tegen de nummer 4 (met 2 punten). Daarnaast de Scottish League Cup gewonnen door uit Celtic met 7-2 te verslaan!
Ja deze wel aangezien het een beslissingswedstrijd was; behoorlijke nagelbijtertoolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 06:34:
92e minuut ook echt. Keek je deze wedstrijd? Bij mij zouden de buren me dan wel even gehoord hebben
De buren hebben het in ieder geval niet gehoord; ik kan me wel redelijk rustig houden, zeker omdat ik eigenlijk een moeilijk jaar had verwacht en dit dus al een bonus was.

500 thuissupporters en 3000 uitsupporters

Inmiddels ook de 1e ronde EL gespeeld, een waar doelpunten festijn:

Ik heb het idee dat we hier best goed weggekomen zijn
En dan is dat prijzengeld ineens best leuk.

Eindelijk dus eens goed boven de 0 lijn, ook wel eens leuk ipv steeds dik in de min te staan:

Voor het halen van de 2e ronde gaan we nog 260k krijgen. Ik dacht, meteen profiteren en professionele status aanvragen bij m'n board maar nee, daar willen ze nog niet aan
[ Voor 75% gewijzigd door toolkist op 05-04-2019 13:52 ]
Ehmmm... Dacht iemand dat de Duitsers goed waren in de laatste minuten van de wedstrijd?

En dat met 10 man vanaf de 60e minuut. Like... how?
[edit]en het gaat maar door... met m'n semi professionals gewoon 2x winnen van Bilbao

En nog eens 280k voor de kas
De volgende ronde tegen Spartak Trnava en als we van Bilbao kunnen winnen, dan moet dit ook te doen zijn

En dat met 10 man vanaf de 60e minuut. Like... how?

[edit]en het gaat maar door... met m'n semi professionals gewoon 2x winnen van Bilbao

En nog eens 280k voor de kas
De volgende ronde tegen Spartak Trnava en als we van Bilbao kunnen winnen, dan moet dit ook te doen zijn
[ Voor 41% gewijzigd door toolkist op 05-04-2019 16:51 ]
Nog 12 wedstrijden te gaan en we zitten op een EL plek en 3 punten achter de CL plekken.
We laten teveel punten liggen tegen ploegen waar we van kunnen en moeten winnen.
Nog 3 toppers te gaan en we draaien vrij goed alhoewel we weinig scoren.
Paar spelers weten te dumpen die te kort komen voor de PL en deze zomer kijken of we wat Engelse spelers kunnen halen aangezien de basis vrijwel rond is.
Qua salaris uitgaven staan we onderaan de ranglijst en dat wil ik nog wel even blijven.
Zijn net uit de FA cup gevlogen tegen de nr24 uit de Championship, Lincoln.
Ik dacht even wat te rouleren
We laten teveel punten liggen tegen ploegen waar we van kunnen en moeten winnen.
Nog 3 toppers te gaan en we draaien vrij goed alhoewel we weinig scoren.
Paar spelers weten te dumpen die te kort komen voor de PL en deze zomer kijken of we wat Engelse spelers kunnen halen aangezien de basis vrijwel rond is.
Qua salaris uitgaven staan we onderaan de ranglijst en dat wil ik nog wel even blijven.
Zijn net uit de FA cup gevlogen tegen de nr24 uit de Championship, Lincoln.
Ik dacht even wat te rouleren

Dit seizoen bestaat de CL groep uit Arsenal, Rangers en Napoli. We gaan ons best weer doen.
VACANCY: Could you be the club's first ever Head of Recruitment?
— AFC Fylde (@AFCFylde) 5 april 2019
Find out more, and how to apply now 👇 https://t.co/q2My665HbZ
Zou het werken als ik aangeef dat ik in FM2019 Messi en Cristiano Ronaldo als staff naar Fylde heb weten te halen?
Ik geef je 2 jaarDeadsy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:37:
[ Voor 56% gewijzigd door toolkist op 06-04-2019 12:17 ]
Ik weet, op het moment heb ik ook enkele uitschieters en dan een hoop basis spelers die pakweg 20% daarvan verdienen.toolkist schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:15:
[Twitter]
Zou het werken als ik aangeef dat ik in FM2019 Messi en Cristiano Ronaldo als staff naar Fylde heb weten te halen?
[...]
Ik geef je 2 jaarAls je reputatie hoger wordt lijkt iedereen ineens veel meer te willen verdienen. Niet alleen de bestaande spelers maar ook de nieuwe. Eerste seizoenen stond ik met Fylde ook laag, maar dat ging toen ineens heel snel richting de middenmoot (en toen ben ik gestopt)
Binnen twee jaar hoop ik CL voetbal te spelen en dan gaat het salaris budget gewoon omhoog.
Maar zelfs dan is het plan om buiten de top 5 te blijven qua salaris.
Als spelers salarissen gaan eisen waar ik niet aan mee wil doen mogen ze vertrekken.
Ben in fm altijd al hard geweest qua salaris.
Zoveel als de echte top heb ik nooit betaald. En wanneer spelers dit wel gingen eisen en geen zin hadden in prestatie contracten dan mochten ze vertrekken.
Heb nu ook 1 speler die wil verlengen maar dan wel minimaal 120k p/w.
Ik heb er het budget voor maar vind hem dit niet waard, en zoals je al zegt, als ik het hem geef willen diverse andere spelers het ook.
En dan zit je plots een paar ton extra uit te geven per week.
Ik run de club min of meer zoals Ferguson.
Heb in het verleden de cl gedomineerd jaar in jaar uit en nooit beste speler van de wereld gewonnen ofzo
Dat wonnen ze nadat ik ze verkocht
2 wedstrijden voor het eind van het seizoen:

Vervolgens naar m'n board gegaan en, aangezien we nu bijna een miljoen op de bank hebben, prof status geëist (na eerst alle andere opties geprobeerd te hebben). Voorzitter wil liever consolideren...
Resultaat:

Vervolgens naar m'n board gegaan en, aangezien we nu bijna een miljoen op de bank hebben, prof status geëist (na eerst alle andere opties geprobeerd te hebben). Voorzitter wil liever consolideren...
Resultaat:

Benieuwd waar je nu terecht komttoolkist schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:55:
2 wedstrijden voor het eind van het seizoen:
[Afbeelding]
Resultaat:
[Afbeelding]
Ik heb net afgelopen zomer wat competities uitgezet waar ik sowieso niet heen wil (Ukraine, Oostenrijk, Zwitserland, Roemenie, Bulgarije -wil @Jorgen niet in de weg lopen daar
- ,et cetera ) zodat m'n save iets sneller loopt. Niet dat ie niet vooruit te branden was, maar met iets meer snelheid door de seizoenen heen wilde ik toch wel.
Nu maar eens afwachten wat er zoal vrij komt. Ik hoop zelf eigenlijk op Kroatië of Servië of iets dergelijks.
Nu maar eens afwachten wat er zoal vrij komt. Ik hoop zelf eigenlijk op Kroatië of Servië of iets dergelijks.
Hoop vandaag mijn seizoen met Birmingham af te maken.
kwalificatie voor de EL zou geen probleem mogen zijn, we staan 4 punten achter op een CL plek, maar we hebben een iets beter programma.
Als we de pot tegen Tottenham winnen dan geef ik ons een goede kans.
kwalificatie voor de EL zou geen probleem mogen zijn, we staan 4 punten achter op een CL plek, maar we hebben een iets beter programma.
Als we de pot tegen Tottenham winnen dan geef ik ons een goede kans.

Staan nu 14e in de Servische 2e divisie, eens kijken of we hier wat van kunnen maken.
stelletje eikels zijn mijn verdedigers.
We hebben 3 top wedstrijden, 2 ervan achter elkaar.
Eerst Tottenham, waar we gelijk speelden (hun hadden 2 schoten op doel en wij hadden er 15).
Daarna tikten we daadwerkelijk City weg, 3-0 voor uiteindelijk 4-2 gewonnen.
Die 2 clubs zijn ook de 2 concurrenten voor de 3e en 4e plek.
Omdat hun nog wat laten liggen in hun inhaal wedstrijden hebben we een zeer goede kans op de 4e plek.
En toen moesten we tegen Leicester.
We staan na 45min met 3-0 voor. Opeens staat het 3-2 en vlak voor tijd krijg ik de 4-3 tegen.
wtf
En nu ziet het er opeens zeer slecht voor ons uit.
Ben nu volledig afhankelijk van die andere 2.
We hebben 3 top wedstrijden, 2 ervan achter elkaar.
Eerst Tottenham, waar we gelijk speelden (hun hadden 2 schoten op doel en wij hadden er 15).
Daarna tikten we daadwerkelijk City weg, 3-0 voor uiteindelijk 4-2 gewonnen.
Die 2 clubs zijn ook de 2 concurrenten voor de 3e en 4e plek.
Omdat hun nog wat laten liggen in hun inhaal wedstrijden hebben we een zeer goede kans op de 4e plek.
En toen moesten we tegen Leicester.
We staan na 45min met 3-0 voor. Opeens staat het 3-2 en vlak voor tijd krijg ik de 4-3 tegen.
wtf
En nu ziet het er opeens zeer slecht voor ons uit.
Ben nu volledig afhankelijk van die andere 2.
Geen probleem. Kan wel wat gezelschap in Oost-Europa gebruiken. En wat tegenstand.toolkist schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:10:
Ik heb net afgelopen zomer wat competities uitgezet waar ik sowieso niet heen wil (Ukraine, Oostenrijk, Zwitserland, Roemenie, Bulgarije -wil @Jorgen niet in de weg lopen daar- ,et cetera ) zodat m'n save iets sneller loopt. Niet dat ie niet vooruit te branden was, maar met iets meer snelheid door de seizoenen heen wilde ik toch wel.

7 doelpunten van mijn spelers en het tegendoelpunt komt van een ex-speler.

Zou je teams kunnen exporteren en tussen FM-versies kunnen gebruiken? Denk dat ik de enige FM18 speler in dit topic ben, maar het lijkt me leuk om een keer krachten met elkaar te meten.
Edit: krijg net een reactie op het SI Games forum van een voormalig SI-medewerker. Het zou mogelijk kunnen zijn, maar hij wist het niet helemaal zeker.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 07-04-2019 01:21 ]
Ik wist niet eens dat jij nog in 18 speelt.
Wat betreft multi player, van de ene kant lijkt het me heel interessant maar van de andere kant ook weer niet. Ik kan zomaar 2 uur lang allerlei teams aanklikken om te kijken of ze leuke spelers hebben. Niet bepaald conform LLM 'regels' maar goed
Maar een timer oid om de beurten dus niet te lang te laten zijn lijkt me dus niks.
Wat betreft multi player, van de ene kant lijkt het me heel interessant maar van de andere kant ook weer niet. Ik kan zomaar 2 uur lang allerlei teams aanklikken om te kijken of ze leuke spelers hebben. Niet bepaald conform LLM 'regels' maar goed
Ik speel ook niet echt volgens "regels" hoor; die maken we natuurlijk ook zelf.
Volgens mij is het ook niet een gewone multiplayer wat ik bedoel, maar meer om teams uit verschillende saves tegen elkaar te laten spelen en te vergelijken
Ik speel inderdaad nog FM18, maar aangezien dat topic niet meer gebruikt wordt, leek het me het meest geschikt om gewoon hier te posten.
Volgens mij is het ook niet een gewone multiplayer wat ik bedoel, maar meer om teams uit verschillende saves tegen elkaar te laten spelen en te vergelijken
Ik speel inderdaad nog FM18, maar aangezien dat topic niet meer gebruikt wordt, leek het me het meest geschikt om gewoon hier te posten.
Ging toch best lekker:

Vervolg is tegen Benfica

Utrecht en regerend kampioen Feyenoord hebben zich ook gekwalificeerd en mogen overwinteren.
5 Duitse ploegen; 4 Engelse (die allemaal een Duitse opponent treffen); 1 Franse, 2 Spaanse, 1 Portugese, en een Roemeens team. Zitten mooie affiches tussen.

Utrecht en regerend kampioen Feyenoord hebben zich ook gekwalificeerd en mogen overwinteren.
5 Duitse ploegen; 4 Engelse (die allemaal een Duitse opponent treffen); 1 Franse, 2 Spaanse, 1 Portugese, en een Roemeens team. Zitten mooie affiches tussen.
Gisteren laat het seizoen afgesloten.
In mijn laatste post was ik er vrij zeker van dat we elke kans op CL konden vergeten na het verlies tegen Leicester.
Mijn 2 concurrenten Tottenham en City hadden 2 en 3 wedstrijden minder gespeeld en zouden met deze wedstrijden boven mij staan.
Ik moest toen nog 5 wedstrijden en hun dus 7 en 8.
uiteindelijk was ik 2 wedstrijden voor het einde van het seizoen al bijna zeker van CL voetbal
Ik had een vrij normaal schema, tegen ploegen die voor niets speelden en hun moesten nog een zeer druk schema afwerken om hun wedstrijden in te halen zoals 3 wedstrijden in 6 dagen.
In hun laatste 8 duels pakte City slechts 13 punten, en Tottenham 12 in hun laatste 7.
Hierdoor grijpt Tottenham volledig naast Europees voetbal en City krijgt EL want naast Birmingham is ook Liverpool aan ze voorbij gegaan.
Was lang bang om buiten de top 4 te eindigen maar uiteindelijk een top seizoen.
Ikke ben dus ook Manager of the Year geworden.
En ben ook zeer tevreden over de selectie, uiteindelijk zijn de enige plannen een betere doelman en betere reserves en dan denk ik dat we volgend seizoen gewoon weer meedoen voor de top4.
Voor de titel zijn we nog niet goed genoeg maar denk dat dit binnen 3 jaar ook lukt.
In mijn laatste post was ik er vrij zeker van dat we elke kans op CL konden vergeten na het verlies tegen Leicester.
Mijn 2 concurrenten Tottenham en City hadden 2 en 3 wedstrijden minder gespeeld en zouden met deze wedstrijden boven mij staan.
Ik moest toen nog 5 wedstrijden en hun dus 7 en 8.
uiteindelijk was ik 2 wedstrijden voor het einde van het seizoen al bijna zeker van CL voetbal
Ik had een vrij normaal schema, tegen ploegen die voor niets speelden en hun moesten nog een zeer druk schema afwerken om hun wedstrijden in te halen zoals 3 wedstrijden in 6 dagen.
In hun laatste 8 duels pakte City slechts 13 punten, en Tottenham 12 in hun laatste 7.
Hierdoor grijpt Tottenham volledig naast Europees voetbal en City krijgt EL want naast Birmingham is ook Liverpool aan ze voorbij gegaan.
Was lang bang om buiten de top 4 te eindigen maar uiteindelijk een top seizoen.
Ikke ben dus ook Manager of the Year geworden.
En ben ook zeer tevreden over de selectie, uiteindelijk zijn de enige plannen een betere doelman en betere reserves en dan denk ik dat we volgend seizoen gewoon weer meedoen voor de top4.
Voor de titel zijn we nog niet goed genoeg maar denk dat dit binnen 3 jaar ook lukt.
Mooi @Deadsy!
Hier gaat het ook wel lekker. Onder de vorige manager scoorde de ploeg 6x in 5 wedstrijden. In mijn 1e 8 wedstrijden nu 38!!! keer. 't zijn af en toe net tennis uitslagen

Waarbij we regelmatig 30+ schoten per wedstrijd hadden. Ook die 1-2 verliespartij, tegen de nr 1 die 10 punten los staat, hadden we eigenlijk gewoon moeten winnen. Wij scoren 1x uit 12 schoten op goal, de tegenstander 2x uit 5.

Waarbij we regelmatig 30+ schoten per wedstrijd hadden. Ook die 1-2 verliespartij, tegen de nr 1 die 10 punten los staat, hadden we eigenlijk gewoon moeten winnen. Wij scoren 1x uit 12 schoten op goal, de tegenstander 2x uit 5.
@toolkist
Damn leuke uitslagen. Dat is juist waar mijn team moeite mee heeft, scoren.
Heb een doelman gehaald uit Brazilië die een stuk beter is dan mijn huidige (dank aan lage afkoop clausules).
En nog een hele reeks andere spelers.
Uiteindelijk nog twee gratis aanvallers gehaald. Was niet perse nodig maar ze hebben ervaring en zijn Engels.
Mijn huidige doelman met een kleine winst verkocht.
Had 2 jaar geleden een middenvelder gehaald voor 2 ton uit Zweden ofzo. Kon o overal wel een beetje uit de voeten.
Is nu voor 6mln weg.
Ook nog wat andere spelers uit de net-niet categorie verkocht met winst.
Aanvallend is de selectie te breed dus ga een deel verhuren en wil zorgen dat ze bij de juiste club terecht komen.
Nog een DC/DM weten te halen.
Groot talent, maar weet niet wat ik ervan wil maken. Een mee voetballende centrale verdediger of een opbouwende middenvelder.
edit:
Dit is hem:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1707148266
twijfel nog steeds, er een centrum verdediger van maken of middenvelder.
Zie net de popup, zijn heading is 12
Damn leuke uitslagen. Dat is juist waar mijn team moeite mee heeft, scoren.
Heb een doelman gehaald uit Brazilië die een stuk beter is dan mijn huidige (dank aan lage afkoop clausules).
En nog een hele reeks andere spelers.
Uiteindelijk nog twee gratis aanvallers gehaald. Was niet perse nodig maar ze hebben ervaring en zijn Engels.
Mijn huidige doelman met een kleine winst verkocht.
Had 2 jaar geleden een middenvelder gehaald voor 2 ton uit Zweden ofzo. Kon o overal wel een beetje uit de voeten.
Is nu voor 6mln weg.
Ook nog wat andere spelers uit de net-niet categorie verkocht met winst.
Aanvallend is de selectie te breed dus ga een deel verhuren en wil zorgen dat ze bij de juiste club terecht komen.
Nog een DC/DM weten te halen.
Groot talent, maar weet niet wat ik ervan wil maken. Een mee voetballende centrale verdediger of een opbouwende middenvelder.
edit:
Dit is hem:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1707148266
twijfel nog steeds, er een centrum verdediger van maken of middenvelder.
Zie net de popup, zijn heading is 12
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 08-04-2019 17:13 ]
Ik speel zelf zonder DM. En voor CV mist ie kopkracht, dus ik zou em verkopen

Uitnodiging van huidige Champions League winnaar Feyenoord afgeslagen. Daar wil ik juist eindigen in deze carrière.
Champions League begon dit seizoen zeer voortvarend in de groepsfase, maar in de kwartfinale bleek Bayern München toch een maatje te groot. Zolang ik hier nog ben, dan maar volgend jaar een nieuwe poging ondernemen.
Ons jeugdteam deed het een stuk beter en dankzij hen konden we onze eerste (kleine) internationale prijs in de trofeeënkast bijzetten: in 2038 werd de UEFA Youth League gewonnen!
Ook mooi: mijn Israëlische vleugelverdediger heeft een Roemeens paspoort gekregen. Dat betekent komend seizoen in elk geval een probleem minder met de registratie van buitenlandse spelers. Hij telt nu als EU-speler; 1 Cotonou-speler telt ook al als zodanig, dus dan heb ik nog maar 2 basisspelers die van buiten de EU zijn + 1 speler voor de toekomst.
Ook dit jaar werd de treble bereikt én konden we een nieuw record in de annalen zetten: Purac scoorde 53 keer in alle terzake doende competities. Het vorige record was 51.
[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 10-04-2019 09:31 ]
Gisteren het seizoen afgemaakt: Vanaf die rode streep kwam ik in dienst 

Einde seizoen mochten we stemmen op de beste speler, maar niet op die van je eigen team. Heb dus maar niet gestemd ..

Ondanks het lage aantal toeschouwers had ik de hoop dat het stadion uitgebreid zou worden omdat het veel te klein is, maar helaas. M'n board maakte gebruik van een of andere regel mbt uitstel.

Einde seizoen mochten we stemmen op de beste speler, maar niet op die van je eigen team. Heb dus maar niet gestemd ..

Ondanks het lage aantal toeschouwers had ik de hoop dat het stadion uitgebreid zou worden omdat het veel te klein is, maar helaas. M'n board maakte gebruik van een of andere regel mbt uitstel.

Voor de liefhebbers van Feyenoord:

Als Ajacied vind ik dit ook wel leuk om te zien dat er meer tegenstand komt. Niet alleen maar knokken met PSV om de titel, maar Feyenoord is terug en ook Vitesse en Utrecht doen het erg goed. Lijkt erop dat de Eredivisie spannender of in elk geval gevarieerder is geworden.

Als Ajacied vind ik dit ook wel leuk om te zien dat er meer tegenstand komt. Niet alleen maar knokken met PSV om de titel, maar Feyenoord is terug en ook Vitesse en Utrecht doen het erg goed. Lijkt erop dat de Eredivisie spannender of in elk geval gevarieerder is geworden.
@Jorgen
Dat in de game een Ajax geen gat weet te slaan richting bv een Feyenoord is vooral vanwege de slechte transfers van de AI.
Top talenten gaan voor te weinig weg en dan worden er zeer slechte spelers terug gehaald.
Bv in mijn game heeft de AI van Ajax Brenet en Ramselaar gehaald, voor de laatste word dan ook nog 12mln betaald aan PSV.
Dus bij mij is Feyenoord ook vorig seizoen kampioen geworden en doet Vitesse goed mee.
Ben nu in november 2026. Het begin van het seizoen was zeer wisselvallig en het viel allemaal net de verkeerde kant op waardoor we lang onderin zaten.
Nu in november zitten we alweer op de 6e plek en alles is nog haalbaar.
In de CL uiteraard in pot 4 en kwamen in een groep met Inter, Bayer en Porto.
Van Porto wonnen we, bij Bayer hadden we wat pech en tegen Inter over de knie.
Dus we doen het niet slecht.
Ben alweer bezig voor volgend seizoen en loop tegen het probleem aan dat een speler die ik wil dumpen (komt tekort) de team leider is.
Dus kijken hoe we dit gaan oplossen zonder een muiterij.
Kreeg tot mijn verbazing mijn 1e baan aangeboden aan het begin van het seizoen.
Die van Engeland
aangenomen omdat ik denk hieraan geld te kunnen verdienen voor de club en de scouting richting Engelse talenten zal hierdoor beter worden.
Dat in de game een Ajax geen gat weet te slaan richting bv een Feyenoord is vooral vanwege de slechte transfers van de AI.
Top talenten gaan voor te weinig weg en dan worden er zeer slechte spelers terug gehaald.
Bv in mijn game heeft de AI van Ajax Brenet en Ramselaar gehaald, voor de laatste word dan ook nog 12mln betaald aan PSV.
Dus bij mij is Feyenoord ook vorig seizoen kampioen geworden en doet Vitesse goed mee.
Ben nu in november 2026. Het begin van het seizoen was zeer wisselvallig en het viel allemaal net de verkeerde kant op waardoor we lang onderin zaten.
Nu in november zitten we alweer op de 6e plek en alles is nog haalbaar.
In de CL uiteraard in pot 4 en kwamen in een groep met Inter, Bayer en Porto.
Van Porto wonnen we, bij Bayer hadden we wat pech en tegen Inter over de knie.
Dus we doen het niet slecht.
Ben alweer bezig voor volgend seizoen en loop tegen het probleem aan dat een speler die ik wil dumpen (komt tekort) de team leider is.
Dus kijken hoe we dit gaan oplossen zonder een muiterij.
Kreeg tot mijn verbazing mijn 1e baan aangeboden aan het begin van het seizoen.
Die van Engeland
Vandaag hopelijk m'n eerste seizoen in de hoogste divisie in Servië afronden. Als dat lukt zal ik de nodige screenies plaatsen.
Door al die interessante wedstrijden op tv duurde het uiteindelijk wat langer, maar het seizoen is eindelijk afgelopen. En, best succesvol aangezien ik 1 van de 2 grote teams, Crvena Zvezda, (Rode Ster Belgrado) achter me heb gelaten. We gaan dus Europa in!

Verreweg de beste speler (en nog eigen jeugd ook):

Ben benieuwd hoe lang ik hem nog kan behouden voor de club.
De budgetten blijven erg krap (salaris <10k per week, 40k transferbudget) terwijl de topteams in de competitie spelers hebben die in hun eentje meer verdienen.
Maar goed, zo de 2e voorronde voor de EL in en hopelijk kunnen we daar in ieder geval 1 ronde overleven. Dat zou dan de nodige cash op moeten leveren om in ieder geval het banksaldo het hele seizoen lang in de plus te houden. Wie weet dat er het seizoen erna dan wat meer mogelijk is.

Verreweg de beste speler (en nog eigen jeugd ook):

Ben benieuwd hoe lang ik hem nog kan behouden voor de club.
De budgetten blijven erg krap (salaris <10k per week, 40k transferbudget) terwijl de topteams in de competitie spelers hebben die in hun eentje meer verdienen.
Maar goed, zo de 2e voorronde voor de EL in en hopelijk kunnen we daar in ieder geval 1 ronde overleven. Dat zou dan de nodige cash op moeten leveren om in ieder geval het banksaldo het hele seizoen lang in de plus te houden. Wie weet dat er het seizoen erna dan wat meer mogelijk is.
Door naar de 4e voorronde 
Ronde 2 was een makkie:

Ronde 3 leek vantevoren het eindpunt te zijn, Standard heeft echt veel betere spelers dan mijn teampje, maar op de een of andere manier toch gelukt:

Ronde 4 wordt tegen Fenerbahce, dus dat wordt wel erg lastig...
De competitie heeft er wel onder te lijden, 4 gespeeld 3 gelijk 1 verloren.
[edit]woopwoop, groepsfase!
Wedstrijd 1 zoals altijd met instant result gespeeld en zowaar een gelijkspel, waar we dik hadden moeten winnen:

De return maar eens normaal gespeeld en "gewoon" gewonnen

Spelers met 30-80k per week tegen een club met nog geen 10k per week voor de hele selectie
Banksaldo van -26k (wat heel vorig seizoen veel lager was) naar nu +3.5m, eens kijken of m'n board me een budgetverhoging wil geven zodat ik op de laatste dag (morgen, ingame) nog wat leuke spelers kan halen.
Ronde 2 was een makkie:

Ronde 3 leek vantevoren het eindpunt te zijn, Standard heeft echt veel betere spelers dan mijn teampje, maar op de een of andere manier toch gelukt:

Ronde 4 wordt tegen Fenerbahce, dus dat wordt wel erg lastig...
De competitie heeft er wel onder te lijden, 4 gespeeld 3 gelijk 1 verloren.
[edit]woopwoop, groepsfase!
Wedstrijd 1 zoals altijd met instant result gespeeld en zowaar een gelijkspel, waar we dik hadden moeten winnen:

De return maar eens normaal gespeeld en "gewoon" gewonnen

Spelers met 30-80k per week tegen een club met nog geen 10k per week voor de hele selectie
Banksaldo van -26k (wat heel vorig seizoen veel lager was) naar nu +3.5m, eens kijken of m'n board me een budgetverhoging wil geven zodat ik op de laatste dag (morgen, ingame) nog wat leuke spelers kan halen.
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 21-04-2019 14:16 ]
Hier even een week niet gespeeld. Binnenkort weer oppakken.
Nja, als de geruchten waar zijn, gaat dit in de zomer van 2020 in het echt ook gebeuren, 200 miljoen wil Real Madrid uitgeven voor Mbappé.
Dat gebeurt in elke game bij mij. Hij is in ieder geval dan nog een goede speler,
Er wordt alleen ook zo even 163m betaald voor Stones, 135m voor Skriniar, 134m voor Gelson Martins, etc.
Tja, ben in mijn game met RB Salzburg inmiddels in seizoen 4, en er wordt flink getrokken aan mijn halve selectie. Maar als er geen 40 - 60 miljoen komt, hou ik die spelers lekker zelf.toolkist schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:57:
[...]
Dat gebeurt in elke game bij mij. Hij is in ieder geval dan nog een goede speler,
Er wordt alleen ook zo even 163m betaald voor Stones, 135m voor Skriniar, 134m voor Gelson Martins, etc.
Heb geld genoeg (160 miljoen op de bank begin dit seizoen), en wil eindelijk eens verder komen in de Champions League als de groepsfase.
Meer dan 57 miljoen is mij ook nog niet gelukt. Waarschijnlijk vanwege de competitiestandaard. Als ik in Duitsland had getraind hadden spelers voor meer geld verkocht kunnen worden.
M'n board heeft zowaar m'n salarisbudget met 50% verhoogd (nu 15k) nadat ik erom vroeg.
Competitie gaat wisselvallig, krijg echt gigantisch veel goals tegen en ondanks dat we zelf bijna altijd heel veel meer op goal schieten winnen we dus lang niet altijd. Na 14 wedstrijden 4e met 10 punten achter op de nr 1. Nr 4 tm 9 staan binnen 2-3 punten van elkaar dus kan echt nog alle kanten op.
In de EL groepsfase eerst thuis kansloos verloren van de Rangers (0-5, ging qua kansen gelijk op), uit bij Schalke 1-0 verloren (had ook 5-0 verlies moeten zijn) en thuis tegen Mjydtylland (of zoiets, Denemarken) 4-4 gelijk. Tot de 80e minuut 3-1 voor, in de 86e minuut 3-4 achter, naar gelukkig maakten we nog gelijk. Toch weer 190k binnen, wat met een maandelijks salarisbudget van 15k en een transferbudget van 40k dus zo'n beetje een heel seizoen de spelers betaalt. Ok, banksaldo is inmiddels 3.4m dankzij de premie voor het halen van de groepsfase, maar dat geld zal einde seizoen wel besteed worden aan een nieuw stadion. Dit is het laatste jaar dispensatie, huidige stadion is met 3k pllaatsen bijna 2k te klein (volgens de competitie regels) maar zodra we voor de EL spelen komen er 10k mensen kijken (ook strak uitverkocht) in het stadion van de concurrent dus ik hoop op een nieuw stadion met 10-15k stoelen. Zal wel ergens onder de 10k worden vrees ik.
Competitie gaat wisselvallig, krijg echt gigantisch veel goals tegen en ondanks dat we zelf bijna altijd heel veel meer op goal schieten winnen we dus lang niet altijd. Na 14 wedstrijden 4e met 10 punten achter op de nr 1. Nr 4 tm 9 staan binnen 2-3 punten van elkaar dus kan echt nog alle kanten op.
In de EL groepsfase eerst thuis kansloos verloren van de Rangers (0-5, ging qua kansen gelijk op), uit bij Schalke 1-0 verloren (had ook 5-0 verlies moeten zijn) en thuis tegen Mjydtylland (of zoiets, Denemarken) 4-4 gelijk. Tot de 80e minuut 3-1 voor, in de 86e minuut 3-4 achter, naar gelukkig maakten we nog gelijk. Toch weer 190k binnen, wat met een maandelijks salarisbudget van 15k en een transferbudget van 40k dus zo'n beetje een heel seizoen de spelers betaalt. Ok, banksaldo is inmiddels 3.4m dankzij de premie voor het halen van de groepsfase, maar dat geld zal einde seizoen wel besteed worden aan een nieuw stadion. Dit is het laatste jaar dispensatie, huidige stadion is met 3k pllaatsen bijna 2k te klein (volgens de competitie regels) maar zodra we voor de EL spelen komen er 10k mensen kijken (ook strak uitverkocht) in het stadion van de concurrent dus ik hoop op een nieuw stadion met 10-15k stoelen. Zal wel ergens onder de 10k worden vrees ik.
Ik heb laatst maar weer eens valse gespeeld door een rijke club te nemen de Europese, Internationale kampioenschappen + achievements te savescummen.
Het was wederom een superleuk avontuur met Cork City. Maar ergens moet het ophouden. Op mijn hoogtepunt stoppen. Hoogste legit haalbare plaats is een verloren finale in de CL. Chapeau voor mij. Op naar FM2022.
Ben dan benieuwd of LLM wat meer features krijgt, enzovoort. Nu was te karig om door te groeien, o.a geen tweede elftal opzetten, geen jeugd of tweede elftal competities etc etc.
Wil jullie allemaal bedanken en wens jullie nog heel veel FM-plezier!
ps. Simracing is het ook niet meer geworden. Er is een tijd van komen en gaan. Niet blijven hangen in de goede oude tijden.
Het was wederom een superleuk avontuur met Cork City. Maar ergens moet het ophouden. Op mijn hoogtepunt stoppen. Hoogste legit haalbare plaats is een verloren finale in de CL. Chapeau voor mij. Op naar FM2022.
Ben dan benieuwd of LLM wat meer features krijgt, enzovoort. Nu was te karig om door te groeien, o.a geen tweede elftal opzetten, geen jeugd of tweede elftal competities etc etc.
Wil jullie allemaal bedanken en wens jullie nog heel veel FM-plezier!
ps. Simracing is het ook niet meer geworden. Er is een tijd van komen en gaan. Niet blijven hangen in de goede oude tijden.
Zijn er bij jullie ook een aantal termen aangepast? Of komt dat omdat ik op de Public Beta zit.
Pitch is Field geworden (tijdens de wedstrijd)
Team Talk is Peptalk geworden (tijdens de wedstrijd)
Manager is Head Coach geworden
/edit: LOL.. Ben er al achter.. had m'n databasetaal veranderd van English UK naar English US.
Pitch is Field geworden (tijdens de wedstrijd)
Team Talk is Peptalk geworden (tijdens de wedstrijd)
Manager is Head Coach geworden
/edit: LOL.. Ben er al achter.. had m'n databasetaal veranderd van English UK naar English US.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 24-04-2019 14:10 ]
En Birmingham is kampioen 
Pakweg 8 wedstrijden voor het einde zag het er naar uit dat het met 2 vingers in de neus zou gebeuren maar toch nog billen knijpen tot de laatste pot.
Nadat we met 3-0 van Liverpool en 5-0 van Tottenham wonnen wist ik dat we een goede kans hadden om de titel te pakken, vooral omdat vlak erna we alleen nog maar de PL hadden waar de concurrentie ook nog andere prijzen kon pakken.
Na de teleurstellende 1-1 tegen Arsenal was de titel zo goed als binnen, we wonnen erna een reeks wedstrijden en de concurrentie liet punten liggen waardoor we een gat van 6 punten hadden.
En toen ging het wat minder. 0-2 tegen United en 1-4 tegen Liverpool.
City welke een top reeks had haalde Liverpool en Tottenham in en kwam ook steeds dichter bij mij.
Met 4 punten uit de laatste twee werden we toch nog kampioen.
Dit met een team waar slechts 25% van het geld uitgegeven word aan salaris.
Mijn stadion uitbreiding zal in augustus klaar zijn, het bestuur heeft ook al de 2e uitbreiding aangekondigd.
Flink wat nieuwe sponsors waardoor deze inkomsten verdubbelen naar 40mln p/j. Raar genoeg zijn het allemaal sponsors die in de categorie 'general' vallen en dus nog geen shirt sponsor.
Ik wil nu eigenlijk met de bezem door de selectie heen, maar raar genoeg is er geen interesse in mijn beste spelers.
Ik wil eigenlijk elke speler die tegen de 100k p/w krijgt verkopen.
Pakweg 8 wedstrijden voor het einde zag het er naar uit dat het met 2 vingers in de neus zou gebeuren maar toch nog billen knijpen tot de laatste pot.
Nadat we met 3-0 van Liverpool en 5-0 van Tottenham wonnen wist ik dat we een goede kans hadden om de titel te pakken, vooral omdat vlak erna we alleen nog maar de PL hadden waar de concurrentie ook nog andere prijzen kon pakken.
Na de teleurstellende 1-1 tegen Arsenal was de titel zo goed als binnen, we wonnen erna een reeks wedstrijden en de concurrentie liet punten liggen waardoor we een gat van 6 punten hadden.
En toen ging het wat minder. 0-2 tegen United en 1-4 tegen Liverpool.
City welke een top reeks had haalde Liverpool en Tottenham in en kwam ook steeds dichter bij mij.
Met 4 punten uit de laatste twee werden we toch nog kampioen.
Dit met een team waar slechts 25% van het geld uitgegeven word aan salaris.
Mijn stadion uitbreiding zal in augustus klaar zijn, het bestuur heeft ook al de 2e uitbreiding aangekondigd.
Flink wat nieuwe sponsors waardoor deze inkomsten verdubbelen naar 40mln p/j. Raar genoeg zijn het allemaal sponsors die in de categorie 'general' vallen en dus nog geen shirt sponsor.
Ik wil nu eigenlijk met de bezem door de selectie heen, maar raar genoeg is er geen interesse in mijn beste spelers.
Ik wil eigenlijk elke speler die tegen de 100k p/w krijgt verkopen.
Seizoen 4 is klaar met RB Salzburg.
De cijfers over alle 4 seizoenen:
188 wedstrijden, 117 gewonnen, een doelsaldo van +228 over die wedstrijden.
4 titels in Oostenrijk, geen beker-winst, en een maal kwartfinale Champions League.
28 spelers gekocht voor 186 miljoen, en 21 verkocht voor 211 miljoen
In die 4 jaar de balans van 35 miljoen naar 125 miljoen geholpen, en momenteel een 93% vertrouwen van het bestuur.
Maar... mijn prestaties zijn niet onopgemerkt gebleven, inmiddels aanbiedingen van AC Milan en A. Madrid, en ik ben wel in dubio. Beide zijn natuurlijk mooie stappen omhoog, maar ik wil denk ik zien waar ik met mijn RB Salzburg selectie kan komen. Ik denk dat de enige stap die ik zou overwegen RB Leipzig zou zijn, in de Bundesliga... Lekker binnen de RedBull familie.
#edit:
AHHHHH FUCK, natuurlijk komt RB Leipzig ook met een aanbod...
148 miljoen transferbudget.... verleidelijk, maar ik koop dan half RB Salzburg leeg
Ik ga toch maar blijven denk ik, nog zeker een jaar.
De cijfers over alle 4 seizoenen:
188 wedstrijden, 117 gewonnen, een doelsaldo van +228 over die wedstrijden.
4 titels in Oostenrijk, geen beker-winst, en een maal kwartfinale Champions League.
28 spelers gekocht voor 186 miljoen, en 21 verkocht voor 211 miljoen
In die 4 jaar de balans van 35 miljoen naar 125 miljoen geholpen, en momenteel een 93% vertrouwen van het bestuur.
Maar... mijn prestaties zijn niet onopgemerkt gebleven, inmiddels aanbiedingen van AC Milan en A. Madrid, en ik ben wel in dubio. Beide zijn natuurlijk mooie stappen omhoog, maar ik wil denk ik zien waar ik met mijn RB Salzburg selectie kan komen. Ik denk dat de enige stap die ik zou overwegen RB Leipzig zou zijn, in de Bundesliga... Lekker binnen de RedBull familie.
#edit:
AHHHHH FUCK, natuurlijk komt RB Leipzig ook met een aanbod...
148 miljoen transferbudget.... verleidelijk, maar ik koop dan half RB Salzburg leeg
Ik ga toch maar blijven denk ik, nog zeker een jaar.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-04-2019 22:04 ]
Drukke zomer en hij is nog niet ten einde.
Had nog niets verkocht maar zat wel druk spelers te scouten en kopen en kreeg toen de melding dat ik waarschijnlijk niet binnen de PL regels zou zitten betreffende loon stijging per jaar.
De straf hierop valt mee maar ik wist dat het wel zou lukken zodra er spelers verkocht werden.
Flink wat mislukte spelers verkocht (grotendeels met winst).
En een enkeling ook met flink verlies, Araujo gehaald voor 21mln en weg voor 8.75.
Ook voor pakweg 40mln aan gratis spelers verkocht
De klapper was Edimario voor 47mln naar Bayern. Ik denk dat als ik hem nog een jaar had gehouden dan was het meer geweest maar ik heb 2 top talenten die meer minuten willen, toch jammer want hij was mijn beste speler.
Een andere motivatie om hem en diverse andere spelers weg te doen was het salaris.
In totaal voor 155mln aan spelers verkocht en slechts voor 53mln aan spelers gehaald.
Heb nog 370k salaris budget en 200mln transfer budget.
Eigenlijk ben ik klaar qua aankopen, maar zou nog graag een linksback erbij willen.
Ook wat Engels talent voor de toekomst.
Had een oogje op een Frans Wonderkind. 60mln en ik ging hierin mee, ik haakte af toen die muts minimaal 200k p/w wilde.
Ga hier nog wel spijt van krijgen.
Had nog niets verkocht maar zat wel druk spelers te scouten en kopen en kreeg toen de melding dat ik waarschijnlijk niet binnen de PL regels zou zitten betreffende loon stijging per jaar.
De straf hierop valt mee maar ik wist dat het wel zou lukken zodra er spelers verkocht werden.
Flink wat mislukte spelers verkocht (grotendeels met winst).
En een enkeling ook met flink verlies, Araujo gehaald voor 21mln en weg voor 8.75.
Ook voor pakweg 40mln aan gratis spelers verkocht
De klapper was Edimario voor 47mln naar Bayern. Ik denk dat als ik hem nog een jaar had gehouden dan was het meer geweest maar ik heb 2 top talenten die meer minuten willen, toch jammer want hij was mijn beste speler.
Een andere motivatie om hem en diverse andere spelers weg te doen was het salaris.
In totaal voor 155mln aan spelers verkocht en slechts voor 53mln aan spelers gehaald.
Heb nog 370k salaris budget en 200mln transfer budget.
Eigenlijk ben ik klaar qua aankopen, maar zou nog graag een linksback erbij willen.
Ook wat Engels talent voor de toekomst.
Had een oogje op een Frans Wonderkind. 60mln en ik ging hierin mee, ik haakte af toen die muts minimaal 200k p/w wilde.
Ga hier nog wel spijt van krijgen.
Ik ben nu zo'n beetje halverwege het seizoen en het valt allemaal niet mee in de competitie.

Toch maar eens een iets minder aanvallende tactiek gebruiken. 2x 4-4 gelijk en een keer 3-4 helpen niet echt...
[edit]Zoals verwacht uitgeschakeld in de groepsfase EL, maar toch 3 punten meer dan vantevoren verwacht

[edit 2]Bah, daar gaat m'n beste speler. Gelukkig zijn 2 maanden ervan winterstop, maar dan nog is het niet goed voor z'n stats.

Toch maar eens een iets minder aanvallende tactiek gebruiken. 2x 4-4 gelijk en een keer 3-4 helpen niet echt...
[edit]Zoals verwacht uitgeschakeld in de groepsfase EL, maar toch 3 punten meer dan vantevoren verwacht

[edit 2]Bah, daar gaat m'n beste speler. Gelukkig zijn 2 maanden ervan winterstop, maar dan nog is het niet goed voor z'n stats.

[ Voor 43% gewijzigd door toolkist op 25-04-2019 23:04 ]
Laatste dagen weer 'druk' geweest met het aanpassen van mijn skin. Combinatie van panels uit verschillende skins waarbij ik zelf dan weer zaken op aanpas naar eigen smaak. 
Kan hier echt dagen mee bezig zijn om te 'pielen'.
Dacht; laat ik 'm hier eens delen.

Kan hier echt dagen mee bezig zijn om te 'pielen'.
Dacht; laat ik 'm hier eens delen.

Mooie skin man! Zou je hem willen delen in de vorm van een download?
[ Voor 25% gewijzigd door Goelan op 26-04-2019 08:13 ]
Zal hem vanavond even online zetten. Je hebt dan echter nog wel de juiste graphics nodig.Goelan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:13:
Mooie skin man! Zou je hem willen delen in de vorm van een download?
- Cut Out Face Pack
- FC'12 Kits
- TCM '19 Logo's
- Stadium Picture Pack
- Vitrex City Picture Pack
- Trophy Pictures Pack
Thanks. Ik ga ze vanavond even downloaden.Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:28:
[...]
Zal hem vanavond even online zetten. Je hebt dan echter nog wel de juiste graphics nodig.
- Cut Out Face Pack
- FC'12 Kits
- TCM '19 Logo's
- Stadium Picture Pack
- Trophy Pictures Pack
Ik houd me ook aanbevolen, ziet er strak uit!Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:28:
[...]
Zal hem vanavond even online zetten. Je hebt dan echter nog wel de juiste graphics nodig.
- Cut Out Face Pack
- FC'12 Kits
- TCM '19 Logo's
- Stadium Picture Pack
- Trophy Pictures Pack
Ik plaats vanavond de skin files online zodra ik thuis ben.
Zo staat Partizan in de reguliere competitie 13 punten los van de nr 2 (en 19 punten voor op mij), zo staan ze na de halvering van het aantal punten en een ineens bizar slechte vorm 1 wedstrijd voor het einde niet meer bovenaan

Denk niet dat we het in de laatste wedstrijd nog gaan verprutsen, we krijgen de 1 na makkelijkste tegenstander op bezoek

Denk niet dat we het in de laatste wedstrijd nog gaan verprutsen, we krijgen de 1 na makkelijkste tegenstander op bezoek
In m'n Liverpool game is de Eredivisie ook aardig gek aan het doen. Fortuna. 

Woop woop, kampioen 

Eind juni komt vervolgens Partizan, verreweg het beste/rijkste team in de competitie, aanzetten dat ze me willen.
Ze willen "high profile" aankopen, verdedigend spel en zo nog wat dingen die precies het tegenovergestelde zijn van wat ik wil; aanvallend spel, jeugdopleiding, jonge spelers kopen. Dus die voorstellen heb ik gegeven, gaan ze toch akkoord...

Nu ik 'eindelijk' zelf de CL in ga en zowaar een transferbudget van 3m had met een salarisbudget van 30k, blijf ik toch maar. Wel jammer van de 130k salarisbudget en 13m transferbudget wat ik bij Partizan zou hebben gehad
Alleen
nog steeds geen nieuw stadion

Gelukkig kost de huur maar 27k ofzo dus is het financieel wel aantrekkelijk, maar m'n board wil nog steeds niet aan een eigen stadion...
[edit]Meteen na het weigeren van het aanbod van Partizan komt m'n eigen board, dat ze gezien de geruchten graag willen onderhandelen... Dus daar m'n nieuwe stadion uit kunnen slepen

Eind juni komt vervolgens Partizan, verreweg het beste/rijkste team in de competitie, aanzetten dat ze me willen.
Ze willen "high profile" aankopen, verdedigend spel en zo nog wat dingen die precies het tegenovergestelde zijn van wat ik wil; aanvallend spel, jeugdopleiding, jonge spelers kopen. Dus die voorstellen heb ik gegeven, gaan ze toch akkoord...

Nu ik 'eindelijk' zelf de CL in ga en zowaar een transferbudget van 3m had met een salarisbudget van 30k, blijf ik toch maar. Wel jammer van de 130k salarisbudget en 13m transferbudget wat ik bij Partizan zou hebben gehad
Alleen

Gelukkig kost de huur maar 27k ofzo dus is het financieel wel aantrekkelijk, maar m'n board wil nog steeds niet aan een eigen stadion...
[edit]Meteen na het weigeren van het aanbod van Partizan komt m'n eigen board, dat ze gezien de geruchten graag willen onderhandelen... Dus daar m'n nieuwe stadion uit kunnen slepen

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 27-04-2019 23:44 ]
Ka-ching

Eerst met moeite langs Ferencvaros (op uitgescoorde doelpunten).
Daarna gemazzeld tegen Shaktar (in de return speelden ze na 3min met 10man)
En om het af te maken een makkie tegen Rosenborg

Eindelijk geld om de faciliteiten een upgrade te geven.
Ik ben heel benieuwd wie we gaan loten
[edit]Eens kijken of we een punt kunnen halen, wordt lastig zat

Eerst met moeite langs Ferencvaros (op uitgescoorde doelpunten).
Daarna gemazzeld tegen Shaktar (in de return speelden ze na 3min met 10man)
En om het af te maken een makkie tegen Rosenborg

Eindelijk geld om de faciliteiten een upgrade te geven.
Ik ben heel benieuwd wie we gaan loten
[edit]Eens kijken of we een punt kunnen halen, wordt lastig zat

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 29-04-2019 00:16 ]
Met Birmingham toch nog bijna een boete gekrege omdat onze salarissen teveel gestegen waren.
Ik wist dat het niet veel was dus begon in het 2e te kijken en na enkele spelers verhuurd te hebben zaten we onder het limiet.
Wel raar dat er in het scherm niet meteen word aangegeven hoeveel je er boven zit.
Onze toer door China verliep goed, de Community Shield haalden we vrij eenvoudig met 3-1 binnen tegen Tottenham.
Na 6 wedstrijden slechts 1x gelijk en de rest gewonnen. We hebben moeite met scoren en ik denk dat dit valt op te lossen door aan de tactiek te sleutelen.
Aangezien de mutaties in de basis 11 eigenlijk meevallen. De reserve nr10 is nu de eerste keus en een jeugdig talent is nu de linksbuiten.
Het doel voor dit seizoen blijft gewoon top 4 eindigen en overwinteren in de CL.
Ik wist dat het niet veel was dus begon in het 2e te kijken en na enkele spelers verhuurd te hebben zaten we onder het limiet.
Wel raar dat er in het scherm niet meteen word aangegeven hoeveel je er boven zit.
Onze toer door China verliep goed, de Community Shield haalden we vrij eenvoudig met 3-1 binnen tegen Tottenham.
Na 6 wedstrijden slechts 1x gelijk en de rest gewonnen. We hebben moeite met scoren en ik denk dat dit valt op te lossen door aan de tactiek te sleutelen.
Aangezien de mutaties in de basis 11 eigenlijk meevallen. De reserve nr10 is nu de eerste keus en een jeugdig talent is nu de linksbuiten.
Het doel voor dit seizoen blijft gewoon top 4 eindigen en overwinteren in de CL.
@Jorgen wat blijft het stil van jouw kant qua updates? Dipje qua zin om te spelen?
Ja, beetje wel. Heb geloof ik al 2 weken geen FM18 aangeraakt. Wil binnenkort wel weer verder, maar heb andere keuzes gemaakt qua vertier.toolkist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:25:
@Jorgen wat blijft het stil van jouw kant qua updates? Dipje qua zin om te spelen?
Ik merk dat ze op de officiele forums best actief zijn en niet tevreden met het spel als ik de feedback mag geloven. https://community.sigames...-feedback-thread/page/91/
Als ik de forums mag geloven is dit een van de slechste FM's ooit in termen van match engine. Maar dat klinkt overdreven. Maar hoe zit het hier eigenlijk? Wat vindt men ervan?
Als ik de forums mag geloven is dit een van de slechste FM's ooit in termen van match engine. Maar dat klinkt overdreven. Maar hoe zit het hier eigenlijk? Wat vindt men ervan?
Ik vind het niet de allerslechtste FM, maar je merkt dat er behoorlijk wat bugs in de match engine zitten. Zo krijg ik regelmatig een vrije trap of penalty tegen terwijl de bal gewoon gespeeld wordt, krijg ik rode kaarten voor lichte overtredingen en worden er vrije trappen niet gegeven terwijl mijn speler gewoon overlopen wordt. Echter, dit gebeurt wel netjes 2 kanten op, dus alles wat tegen zit, zit ook wel eens mee.IAmNice schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:48:
Ik merk dat ze op de officiele forums best actief zijn en niet tevreden met het spel als ik de feedback mag geloven. https://community.sigames...-feedback-thread/page/91/
Ondanks deze bugs beleef ik weer veel plezier in het spel en zal ik mijn collectie (sinds CM 00/01) gewoon uit gaan breiden met FM20
Ik moet zeggen dat ik de wedstrijden nooit in 3D 'kijk'. Ik speel altijd met de top down view. Ik herken namelijk wel een aantal zaken die mij frustreerden tijdens wedstrijden. Bijvoorbeeld een tegenaanval waarbij er een lange bal wordt gespeeld. Vervolgens een duel waarbij een speler niet meer mee rent waardoor de tegenstander één op één komt met de keeper.
Best realistisch dus, dat gebeurt in het echt ook wel eensGoelan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:01:
Ik moet zeggen dat ik de wedstrijden nooit in 3D 'kijk'. Ik speel altijd met de top down view. Ik herken namelijk wel een aantal zaken die mij frustreerden tijdens wedstrijden. Bijvoorbeeld een tegenaanval waarbij er een lange bal wordt gespeeld. Vervolgens een duel waarbij een speler niet meer mee rent waardoor de tegenstander één op één komt met de keeper.
Haha, zo ken ik er nog wel meer.toolkist schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:05:
[...]
Best realistisch dus, dat gebeurt in het echt ook wel eens
Gele kaarten en rode kaarten terwijl de bal gewoon gespeeld word
Ik kijk de wedstrijden en replays altijd in 3D. Vind ik zelf gewoon leuker om te kijken.Goelan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:01:
Zeker omdat ik ook de custom reclameborden en fanvlaggen in de stadions heb.
Dus voor de beleving voegt dat voor mij veel meer toe.
Het heeft wat moeite gekost, maar uiteindelijk zijn we gelukkig niet puntloos gebleven in de CL:

Wat dus ook weer 2.7m opleverde
Zo langzaamaan hebben we even veel te besteden als de concurrentie in de Servische divisie, dus kan ik gaan proberen om de grootste talenten te gaan verzamelen. Ondertussen ook maar eens in de eigen faciliteiten investeren zodat ik niet een heel buitenlanders legioen hoef te verzamelen maar hopelijk zoveel mogelijk Servische spelers kan gebruiken.

Wat dus ook weer 2.7m opleverde
Zo langzaamaan hebben we even veel te besteden als de concurrentie in de Servische divisie, dus kan ik gaan proberen om de grootste talenten te gaan verzamelen. Ondertussen ook maar eens in de eigen faciliteiten investeren zodat ik niet een heel buitenlanders legioen hoef te verzamelen maar hopelijk zoveel mogelijk Servische spelers kan gebruiken.
LOL. Dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen volgens mij.

Wat een ruk seizoen.
Na de titel van vorig seizoen was het doel van dit seizoen niet de titel maar gewoon top4.
En ok, dit hebben we gehaald maar de manier waarop.
Na de 1e seizoens helft stonden we 1 punt achter City en hadden gewoon kans op de titel, maar toen begonnen we zeer slecht te spelen.
In de laatste 8 wedstrijden hebben we 9 punten gepakt. Zo absurd slecht,
Nog 4e geworden maar toch, zo slecht.
De verdediging en doelman deden het top, slechts 1 tegel goal meer dan City. Maar het middenveld en aanval waren om te janken.
Ik denk dat dit is vanwege de lage leeftijd van die linies maar 55 goals over 38 wedstrijden is gewoon slecht.
Enkele spelers die het in elke top wedstrijd niet lieten zien mogen vertrekken, 2 zijn al zo goed als weg (met flinke winst).
Ik weet nog niet wat ik deze zomer ga doen, denk dat ik probeer goede ervaren spelers te halen.
Beetje spijt dat ik de aanbiedingen van Chelsea, United en Liverpool liet liggen
Na de titel van vorig seizoen was het doel van dit seizoen niet de titel maar gewoon top4.
En ok, dit hebben we gehaald maar de manier waarop.
Na de 1e seizoens helft stonden we 1 punt achter City en hadden gewoon kans op de titel, maar toen begonnen we zeer slecht te spelen.
In de laatste 8 wedstrijden hebben we 9 punten gepakt. Zo absurd slecht,
Nog 4e geworden maar toch, zo slecht.
De verdediging en doelman deden het top, slechts 1 tegel goal meer dan City. Maar het middenveld en aanval waren om te janken.
Ik denk dat dit is vanwege de lage leeftijd van die linies maar 55 goals over 38 wedstrijden is gewoon slecht.
Enkele spelers die het in elke top wedstrijd niet lieten zien mogen vertrekken, 2 zijn al zo goed als weg (met flinke winst).
Ik weet nog niet wat ik deze zomer ga doen, denk dat ik probeer goede ervaren spelers te halen.
Beetje spijt dat ik de aanbiedingen van Chelsea, United en Liverpool liet liggen
Leuk maandje voor 1 van m'n spitsen:

En dan heeft ie 1 wedstrijd niet eens gescoord

En dan heeft ie 1 wedstrijd niet eens gescoord
Ik was het managen in Servië wel zat aan het worden, kreeg er nooit echt een 'klik' mee.
Nou kwam er wel een leuke vacature voorbij en het ging ook nog eens enorm snel.

12 april sollicatie
13 april gesprek
17 april aanstelling
De vorige keren ging er altijd wel een week of 2 overheen voordat ik überhaupt een reactie kreeg.
Zal wel helpen dat m'n reputatie (3,5 sterren) nu goed is en ik ook ingame TOP Oss supporter ben
Ook wel grappig dat ik m'n assistent van m'n tijd in IJsland nu weer tegenkom, Dennis den Turk. Die mag voorlopig dus nog blijven, ook als ik een veel betere assistent zou kunnen halen.
Club staat er goed voor, met 2 wedstrijden te gaan op 1 punt van directie promotie (3e plek, Jong Ajax en Jong PSV staan nog ruim boven Heracles) dus als het even meezit komend seizoen meteen al in de Eredivisie
Nou kwam er wel een leuke vacature voorbij en het ging ook nog eens enorm snel.

12 april sollicatie
13 april gesprek
17 april aanstelling
De vorige keren ging er altijd wel een week of 2 overheen voordat ik überhaupt een reactie kreeg.
Zal wel helpen dat m'n reputatie (3,5 sterren) nu goed is en ik ook ingame TOP Oss supporter ben
Ook wel grappig dat ik m'n assistent van m'n tijd in IJsland nu weer tegenkom, Dennis den Turk. Die mag voorlopig dus nog blijven, ook als ik een veel betere assistent zou kunnen halen.
Club staat er goed voor, met 2 wedstrijden te gaan op 1 punt van directie promotie (3e plek, Jong Ajax en Jong PSV staan nog ruim boven Heracles) dus als het even meezit komend seizoen meteen al in de Eredivisie
Weggehaald, wegens probleem opgelost.....
[ Voor 119% gewijzigd door garathane op 13-05-2019 21:36 ]

Op de een of andere manier de playoffs gehaald & gewonnen
Op de een of andere manier 3 (!) voorrondes gehaald & gewonnen
Op de een of andere manier de eerste wedstrijd van de groepsfase gewonnen

EDIT:

[ Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 15-05-2019 20:28 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik was even mijn interesse een beetje kwijt en heb meer aandacht geschonken aan Netflix en Playstation, maar vanavond heb ik mijn savegame weer opgepakt. Was na ruim een maand wel even wennen. Wie waren de spelers ook al weer? Kan ik deze nu wel of niet verkopen?... Dan maar aan seizoen 22 begonnen en de hoop op Dunav Ruse een beetje opgegeven. Maar ik weiger vooralsnog om zomaar mijn eigen challenge/reis ten grave te dragen, dus maar eens zien wat de komende seizoenen nog brengen. Kans bestaat wel dat ik na 25 seizoenen gewoon ontslag ga nemen. Vooralsnog kunnen we nog even door en hoop ik op een nieuwe stunt in de Champions League. .
Eerste update dan maar:

Het zegt nog allemaal niks, maar het begin is in ieder geval weer heel veelbelovend.
Edit: Champions League loting:

Andere Nederlandse ploegen zijn PSV, FC Utrecht en Roda JC.

Het zegt nog allemaal niks, maar het begin is in ieder geval weer heel veelbelovend.
Edit: Champions League loting:

Andere Nederlandse ploegen zijn PSV, FC Utrecht en Roda JC.
[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 19-05-2019 02:42 ]
6 seizoenen erop zitten met RB Salzburg. Inmiddels 6x kampioen, 2x de beker en 2x kwartfinale Champions League.
In de winter weer diverse aanbiedingen gehad, en bij Manchester City aan de slag gegaan, en meteen grote inkopen gedaan bij RB Salzburg, 3 spelers weggekocht voor in totaal 170 miljoen
Het seizoen wat wisselvallig begonnen, met 3 gelijke spelen, maar nu eind december pas 1 wedstrijd verloren (in de Champions League). In de Champions League loten we natuurlijk een groep met RB Salzburg, waar ik mijn enige wedstrijd tegen verlies
In de competitie staan we aan kop, puntje boven Liverpool en Man Utd.
Ik heb de RB Salzburg save voor het accepteren van de aanbieding van City wel bewaard, want ik wil wel ooit verder vanaf dat punt met RB Salzburg, maar deze aanbieding van Manchester City kon ik niet laten liggen, ik ging 4x zo veel verdienen
In de winter weer diverse aanbiedingen gehad, en bij Manchester City aan de slag gegaan, en meteen grote inkopen gedaan bij RB Salzburg, 3 spelers weggekocht voor in totaal 170 miljoen
Het seizoen wat wisselvallig begonnen, met 3 gelijke spelen, maar nu eind december pas 1 wedstrijd verloren (in de Champions League). In de Champions League loten we natuurlijk een groep met RB Salzburg, waar ik mijn enige wedstrijd tegen verlies
Ik heb de RB Salzburg save voor het accepteren van de aanbieding van City wel bewaard, want ik wil wel ooit verder vanaf dat punt met RB Salzburg, maar deze aanbieding van Manchester City kon ik niet laten liggen, ik ging 4x zo veel verdienen
Voor wie het nog niet wist, en het leuk vind om van zijn favoriete clubshirt een avatar te laten maken.. Sortitoutsi.net user hammer9 maakt deze. 

Via dit topic kun je deze aanvragen: https://sortitoutsi.net/forums/topic/186/susie-avatars-kits

Via dit topic kun je deze aanvragen: https://sortitoutsi.net/forums/topic/186/susie-avatars-kits
Dat shirt is jouw favo? Toch geen Juve shirt zonder die strepen man.
Ik laat ieder jaar een nieuwe avatar maken door hem o.b.v. het nieuwste shirt.Beavbusi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:47:
Dat shirt is jouw favo? Toch geen Juve shirt zonder die strepen man.
Ah, dan zou ik dit jaar lekker overslaan haha.Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:49:
[...]
Ik laat ieder jaar een nieuwe avatar maken door hem o.b.v. het nieuwste shirt.
In eerste seizoen met Brentford gepromoveerd. Inmiddels tweede seizoen BPL, 22 potjes gespeeld en mag niet klagen:

[ Voor 25% gewijzigd door Daiov97 op 21-05-2019 19:39 ]