PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ja, instant result.
Skin = The Tempo Skin FM18 April 2018 https://www.thehighertempopress.com/tempo-skin-fm18/
Wisselen, zo te zien wel:

Dit is mijn assistent:

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 22-03-2019 21:13 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
De degradatie is een feit met nog 6 wedstrijden te spelen.... Dat ging niet zoals gepland.Hoogie2004 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:16:
Bij mij loopt het nog niet in de Premier League, sta met 5 punten na 9 wedstrijden in de degradatie zone.
Op zich spelen we niet slecht, maar we geven tot 3 keer toe een wedstrijd weg in de blessure tijdHet is dat ik nog een redelijk doelsaldo heb, aangezien alle punten uit gelijke spelen kwamen
Gewoon 8x een overwinning weggeven in de 90+ minuut, en vaak dus nog 2 goals tegen in die slotfase, om gek van te worden. Ben er wel klaar mee na 3 seizoenen
Dus, nieuwe game, met RB Salzburg in Oostenrijk
Heb je enig idee waaraan het lag? Toch de mindere spelers? Conditionie / inzet niet op orde?Hoogie2004 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:11:
[...]
De degradatie is een feit met nog 6 wedstrijden te spelen.... Dat ging niet zoals gepland.
Gewoon 8x een overwinning weggeven in de 90+ minuut, en vaak dus nog 2 goals tegen in die slotfase, om gek van te worden. Ben er wel klaar mee na 3 seizoenen
Dus, nieuwe game, met RB Salzburg in OostenrijkKijken of we die groot kunnen maken, spelen met een topper / subtopper vind ik toch leuker als met de simpele zielen...)
Toen ik nog met Bruk-Bet Termalica Nieciecza speelde, won ik ook te weinig naar mijn zin, maar ik eindigde wel precies waar ik hoorde (rond de 4e plek). Nu met SSC Farul win ik veel, maar niet alles. Soms is het volgens mij pure pech en ik krijg te veel rode kaarten naar mijn zin. Ik heb ook een zwaar seizoen achter de rug (begin van de Liga I), maar sindsdien stijgende lijn.
Ik weet het niet precies, ik geef de team-spirit de schuld, die was al 3 seizoenen diep rood. Misschien deels aankoopbeleid?Jorgen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:15:
[...]
Heb je enig idee waaraan het lag? Toch de mindere spelers? Conditionie / inzet niet op orde?
Toen ik nog met Bruk-Bet Termalica Nieciecza speelde, won ik ook te weinig naar mijn zin, maar ik eindigde wel precies waar ik hoorde (rond de 4e plek). Nu met SSC Farul win ik veel, maar niet alles. Soms is het volgens mij pure pech en ik krijg te veel rode kaarten naar mijn zin. Ik heb ook een zwaar seizoen achter de rug (begin van de Liga I), maar sindsdien stijgende lijn.
Teveel individuele fouten achterin (terwijl dat mijn sterkste linie was op papier), en compleet uit vorm spitsen helpt dan ook niet. Tevens was de promotie meer mazzel als verdiend, wat natuurlijk ook niet helpt. Maar stijf laatste tijdens het tweede deel, is wel vervelend. Terwijl ik tegen de topclubs (Man Utd, Chelsea, Arsenal en Liverpool) met 1 goal voorstond tot minuut 85, en ik verlies ze allemaal nog....
Heb zelfs met een oude save (eerder in het seizoen) nog een stuk opnieuw gespeeld, om te zien of ik het met een andere tactiek uit het slop kon trekken, maar niks hielp...
Rage quit dan maar, want daar beleef ik dan 0 plezier meer aan (ik laat die 6 wedstrijden ook voor wat het is).
Hier net een bod van 57M van PSG gekregen voor mijn topspits. Twijfel, twijfel...
Alleen vergeten om een doorverkoopclausule erin op te nemen.
Edit: toch geaccepteerd. Heb nog wel meer talent rondlopen dat een kans kan krijgen.
In de onderste regionen van de Liga I is het trouwens ook een rotzooitje voor de fans van - alle - clubs uit Boekarest:

Steaua Boekarest weliswaar eerste in deze groep, maar dus gewoon niet om het kampioenschap meegestreden. Juventus Boekarest direct gedegradeerd en Dinamo moest een promotie-degradatiewedstrijd spelen tegen een team aan de 2e divisie. Die wonnen ze met overmacht weliswaar, maar dit is wel een zwarte bladzijde uit de geschiedenis voor clubs uit Boekarest. Rapid bestaat helaas niet meer, dus er viel voor hoofdstedelingen maar weinig te genieten dit jaar.
[ Voor 71% gewijzigd door Jorgen op 22-03-2019 22:25 ]
Wikipedia: FC Rapid BucureștiJorgen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:45Rapid bestaat helaas niet meer, dus er viel voor hoofdstedelingen maar weinig te genieten dit jaar.
Ja, ik zie het nu. Na een hoop gedoe, heeft deze club de historie e.d. van het originele Rapid overgenomen.
Een van de redenen dat Steaua tegenwoordig FCSB heet, is omdat er verschillende clubs om de naam vechten.
Zonde dat zulke grote clubs met een rijke voetbalgeschiedenis omvallen, maar het hoort erbij.
On other news, na 10 jaar op rij de supercup, ben ik nu verliezend finalist.

Toch 13 finales achter elkaar
Ik bekeek welke topspelers er nog actief waren en Mbappé was er daar 1 van, maar hij is dus nu gestopt. O.a. Matthijs de Ligt, Trent Alexander-Arnold (gehele carrière Liverpool), Kik Pierie, Rodrygo, Gianluigi Donnarumma (enkel bij Milan) en Vinicius Jr. gaan nog een jaartje door. Voor de seizoensupdate was er zelfs nog een Kroaat van 57!
[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2019 01:07 ]
Verwijderd
Sinds mijn nieuwe tactiek dus nog maar 1 wedstrijd verloren en de halve finale van de Checkatrade Trophy gehaald. Die speel ik binnenkort tegen Doncaster.
Ben benieuwd of ik dit volhoud tot einde seizoen want dan zitten de play-off er sowieso wel in.

De stand op bijna een kwart van de competitie (we spelen 4x tegen elkaar):

Ik heb de 4-4-2 voorlopig even geparkeerd bij gebrek aan fatsoenlijke spitsen en ga nu 4-3-3 met een verdedigende middenvelder spelen. Eens kijken of dat wat beter wil lukken.
Ondertussen is m'n board teleurgesteld dat ik de teamspirit niet omhoog krijg, alleen was die al crap toen ik aangesteld werd en meteen daarna gingen m'n spelers voor 2 maanden op vakantie. Al voor ze terugkwamen was m'n board teleurgesteld dus dat schoot ook lekker op
[edit] oh, da's aardig:

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 23-03-2019 12:59 ]
@toolkist Zulke dingen zitten er toch nog steeds in en eigenlijk kan je daar niks mee.
Gaarste in mijn competitie is dat mijn -19 niet aan een competitie meedoet en enkel wat vriendschappelijke wedstrijden speelt. Ik haal daarom meestal al mijn spelers bij het eerste, maar dan gaan sommige spelers mekkeren als ik ze toch in het tweede zet.

3 wedstrijden waarin ik volgens de odds de underdog was.
[edit]en zo te zien spelen we in de competitie 3x tegen elkaar ipv 2x of 4x. Raar.
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 23-03-2019 14:42 ]
Verwijderd

Een ongelooflijk seizoen waar we eerst tegen degradatie vochten en uiteindelijk promotie afdwingen via de play-offs! Als bonus ook nog de Checkatrade Trophy gewonnen
Nu op naar een loodzwaar jaar in de Championship..
Promotie strijd:

De strijd om de Checkatrade Trophy:

@ErwinnBeen Goed man! Succes in de hogere divisie!
Ik hoop niet dat dit een terugkerend iets gaat worden want hij is weer bijna fit.
Heeft hierdoor pas 4x kunnen spelen. Wel 2 goals en 1 assist gemaakt in die tijd.
Ik liet eerst Ennis op zijn plek spelen aangezien hij vorig seizoen topscorer werd in de Championship.
Maar hij liet zien toch echt tekort te komen tegen verdedigende ploegen op dit niveau. In de Championship had hij daar al moeite mee.
Dus liet ik Nekwek spelen. Een net 20 jaar oud geworden talent uit Nederland.
Stuurde vorig seizoen mijn beste scout naar Nederland in de hoop talenten te vinden die ik met een Engels salaris kon weg lokken.
Hij heeft alleen voor Jong Utrecht gespeeld maar had leuke stats dus voor 6mln gehaald.
In 10 competitie wedstrijden toch al 6x gescoord dus nu moet ik kijken hoe ik Nekwek en Aurojo samen kan laten spelen.
Zijn dribbeling, finishing en first touch vallen mee met 12. Maar zijn physical stats zijn goed en met 1mtr 94 heeft hij leuke stats voor heading en jumping.
11 wedstrijden en 17 punten. We doen het echt top en nog 20 punten en het doel is gehaald.

Nog meer centjes!
Verschillende doorverkoopclausules bleek € 0 waard, doordat ze de spelers met een vrije transfer lieten vertrekken, dus deze is extra lekker.
Maar, belangrijker... Kijk jij vrijwillig naar een foto van Fredi Bobic?
Hahahaha jazekertoolkist schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:50:
En dan ben ik blij met een bijdrage van 80k.
Maar, belangrijker... Kijk jij vrijwillig naar een foto van Fredi Bobic?
En ik was jarenlang heel gelukkig met dat soort bedragen. Ik ga er dan ook vanuit dat wanneer ik eindelijk van club wissel, ik weer een tijd tegen die bedragen ga aankijken. Zeker aangezien ik voordat ik in West-Europa aankom, eerst nog door Bulgarije, Servië, Kroatië, Slowakije en Hongarije ga. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat mijn reis door Europa voor de topclubs in die landen en de CL/EL gaat betekenen.
Nieuwe ronde CL en nog steeds directe kwalificatie voor de groepsronde. Dit jaar zijn Juventus, Dinamo Zagreb en Celtic mijn opponenten.
[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2019 22:12 ]
Ik mag achter elkaar tegen Tottenham, Crystal Palace, Arsenal, City en Liverpool.
Allemaal top 5 clubs behalve dan Crystal Palace.
Tegen Palace pak ik een punt, slechts met1-0 verloren van Arsenal. City en Tottenham 4-0 onderuit.
Kijken of Liverpool beter kan
Toen ik mijn eerste seizoen in de Liga I draaide, had ik er op een gegeven moment ook nog weinig vertrouwen in:

Uiteindelijk maar 1 wedstrijd waarin ik zelf niet scoorde, maar de meeste wedstrijden bleek mijn verdediging gemaakt van gatenkaas.
Gelukkig startte ik de play-offs ondanks een eerste verliespartij wel met 10/15 uit de eerste 5 wedstrijden. Dat compenseerde de 0/15 uit de volgende 5. Dat ik toen niet ontslagen ben, had waarschijnlijk alles te maken met mijn 2 promoties, want ik had het team echt niet op de rails.
Nu zijn mijn statistieken tegenover Craiova, Steaua en Dinamo inmiddels prima, maar aan het begin wist ik gewoon dat het behoorlijk lastig ging zijn om zelfs maar een punt te pakken.
Begin tegen Steaua:

Tegen Dinamo en Craiova is het vergelijkbaar. Pas tussen 2022 en 2024 ging ik vaker winnen en zelfs nu gebeurt het nog zomaar dat ik 3 x op rij van deze clubs verlies. Gelukkig win ik inmiddels nog veel vaker van ze. Ik weet gewoon dat dit dé wedstrijden zijn die ik moet winnen om het seizoen te winnen én dat ik ook minder punten verlies tegen de concurrentie/middenmoot dan dat zij doen.
Het is natuurlijk niet te vergelijken met Engeland, maar relatief gezien komt het natuurlijk wel op hetzelfde neer. Mindere club uit de lagere divisie, tegen de grote jongens uit de hoofdstad + een aantal andere (semi-)toppers.
Als ik eenmaal van club/lang gewisseld ben, houd ik niet alleen rekening met minder inkomsten en slechtere spelers, maar ook met een jarenlang aanhoudende reeks van slechte resultaten. Ik hoop erop binnen 5 jaar subtop te zijn en binnen 10 een kampioenschap, maar dat kan ook veel langer duren.
Ja hoor, daar hebben we Craiova weer. 2 x gespeeld; 2 x verloren
Zelfs 3 x op rij deze competitie niet weten te winnen. Na een heel voorspoedig begin, is dit even volkomen kut. Gelukkig kan ik wel een paar potten breken bij het bestuur, dus er klaagt nog niemand. Waar het aan ligt? Tegen Dinamo een rode kaart. En wellicht teveel spelerswisselingen. Een paar spelers waren al een tijdje ontevreden over te weinig speeltijd, maar ik wilde ze niet verhuren om ze homegrown te kunnen maken. Aangezien er wel interesse voor ze was, heb ik ze toch verkocht. Daarnaast moet ik in de competitie minimaal 1 Roemeense onder-21-speler laten starten én bij wissels ook dan ten allen tijde op het veld hebben staan. Ik heb een paar zeer talentvolle jonge Roemenen, maar op dit moment geen een die basiswaardig is. In de eerste paar jaar van mijn carrière was dat geen probleem, want iedereen was jong en nog niet toe aan het eerste, maar doordat ik in de lagere divisies speelde, haalde ik toch prima resultaten. Nu speel ik soms met 1 of 2 basisspelers die echt nog ruim onder het niveau van de andere spelers zitten. In de spits valt dat nog wel mee, want met 2 wereldspitsen ernaast wordt dat goed opgevangen. In de verdediging is dat echt een zwakte, ondanks dat ik 5-3-2 speel. Hopelijk groeien de Roemeense talenten door hun vele opstellingen ook extra hard, dan is dat volgend seizoen niet meer zo'n groot probleem als nu en het daaropvolgende seizoen mogelijk helemaal geen issue meer. Nu is het echter behelpen en tandenknarsend moeten toezien hoe echte toppers op de bank moeten blijven ten faveure van de jeugdontwikkeling. En dat mag ik inmiddels wel zeggen, als iemand die 171 spelers gekocht heeft, waarvan minstens 160 van hen tussen de 15 en 21 waren. Met al mijn inzet richting de jeugd en de toekomst van deze club, heb ik daar toch nog moeilijkheden mee.
[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2019 23:36 ]
@toolkist Weet je wie daar de manager is? Carsten Jancker

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2019 00:27 ]

En van wie hebben we verloren?
Next: Ajax

Officieel gesolliciteerd, maar niet eens uitgenodigd. Mijn manager is inmiddels van wereldklasse. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd?
[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2019 20:43 ]
Wellicht is Dunav een rivaal van je eigen club?
Wat ook kan spelen is dat je veel te duur bent om af te kopen en dat je dus eerst ontslag moet nemen.
Denk dat dat het is.toolkist schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:18:
@Jorgen je volledige naam staat nog in je screenshot.
Wellicht is Dunav een rivaal van je eigen club?
Wat ook kan spelen is dat je veel te duur bent om af te kopen en dat je dus eerst ontslag moet nemen.
Heb het zelf ook wel eens gehad, nul interesse wanneer ik bij een club zit en zodra ik ontslag neem is er plots interesse.
Thanks, solvedtoolkist schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:18:
@Jorgen je volledige naam staat nog in je screenshot.
Aha, ja dat zou ook kunnen natuurlijk. Niet aan gedacht. Maar.... ik wil geen ontslag nemen als ik niet de zekerheid heb dat ik uitgenodigd zou kunnen worden. Lijkt me toch dat zo'n club enorme interesse moet hebben als ik mezelf aanbied. Ik verdien ook "maar" € 4,500 per maand. In voetballand is dat een schijntje. In het echt lijkt me het fantastischWellicht is Dunav een rivaal van je eigen club?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2019 21:39 ]
Als dat de reden was (te duur) heb je dat als het goed is als feedback gehad. Tenminste, dat heb ik een keer gehad in m'n Fylde game toen ik bij TOP Oss solliciteerde terwijl ik op 50k/week zat bij Fylde.Jorgen schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:46:
[...]
Thanks, solved
[...]
Aha, ja dat zou ook kunnen natuurlijk. Niet aan gedacht. Maar.... ik wil geen ontslag nemen als ik niet de zekerheid heb dat ik uitgenodigd zou kunnen worden. Lijkt me toch dat zo'n club enorme interesse moet hebben als ik mezelf aanbied. Ik verdien ook "maar" € 4,500 per maand. In voetballand is dat een schijntje. In het echt lijkt me het fantastisch
[Afbeelding]
M'n tactiek wissel heeft wel heel absurd goed geholpen... Nog maar 2 wedstrijden verloren in de competitie en dus:

Op naar de Ierse eredivisie!
Wel grappig dat de nr laatst 1 van z'n 2 wedstrijden won tegen mij
Dit seizoen is niet heel succesvol. Weliswaar kampioen, maar ook de supercup verloren én in de halve finale van de beker gestand. Wat wel weer heel erg goed is, is dat we ook de halve finale van de Champions League gehaald hebben. Na het verslaan van Ajax en Barcelona, bleek Leverkusen toch een maatje te groot voor ons.

Enfin, op naar seizoen 19. We moeten nog wat snijden in de selectie en uitvinden waarom mijn u19-spelers ontevreden zijn over de training. Ik heb voldoende trainers voor een lichte belasting in het overzicht, maar de spelersbelasting blijft zwaar. Snap eigenlijk niet waarom dat is. Iemand ideeën?
Gezien de financiële mogelijkheden van jouw club zou ik dus ook al wat eerder begonnen zijn hiermee.
Voorheen wilde de club niet en aangezien mijn jeugd toch niks voorstelde heb ik steeds jeugd gekocht.toolkist schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:15:
Dat gaat volgens mij stapje voor stapje. Bij de data analysis bijvoorbeeld, die steeds maar een maand duurt, kun je echt heel vaak upgraden voor je op het hoogste niveau komt.
Gezien de financiële mogelijkheden van jouw club zou ik dus ook al wat eerder begonnen zijn hiermee.
De keuze is gevallen op:

Ik heb zaterdag via twitter gevolgd hoe ze de FA Trophy finale bereikt hebben. Mooi om vervolgens in een filmpje te zien hoe blij die gasten zijn dat ze op Wembley mogen spelen. Tis dat ik niet in de buurt van Londen, of uberhaupt in Engeland, woon anders was ik gaan kijken
Ik zou het je niet aan willen doen dat ze mijn standbeeld naast de jouwe moeten plaatsen voor het stadion
Zonder gekheid; vond het niet heel origineel om dezelfde club te pakken als iemand anders hier. Daarom viel Chester ook af.
Nieuw seizoen Champions League: ik moest 1 kwalificatieronde spelen (gewonnen van Basel) en sta nu in de groepsronde tegen Chelsea, Vitesse en Metz. Ik heb nog geen idee wat ik hiervan moet vinden. Vitesse doet het al tijden goed in Nederland en Engelse ploegen zijn vrijwel altijd sterk. Metz is een beetje een dark horse voor mij, met alleen een tweede plaats in 2035. Voor de rest weet ik weinig van ze. Zou net als Dinamo vorig seizoen zomaar ineens heel sterk kunnen zijn, maar voor nu denk ik dat ik tegen Vitesse en Metz mijn punten moet gaan pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 25-03-2019 17:19 ]
Daar heb je wel een punt ja.Jaap. schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:08:
[...]
Ik zou het je niet aan willen doen dat ze mijn standbeeld naast de jouwe moeten plaatsen voor het stadion
Zonder gekheid; vond het niet heel origineel om dezelfde club te pakken als iemand anders hier. Daarom viel Chester ook af.
Morgen een proloog van de finale: Leyton - Fyldetoolkist schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:55:
Geen Fylde? Pfff
Ik heb zaterdag via twitter gevolgd hoe ze de FA Trophy finale bereikt hebben. Mooi om vervolgens in een filmpje te zien hoe blij die gasten zijn dat ze op Wembley mogen spelen. Tis dat ik niet in de buurt van Londen, of uberhaupt in Engeland, woon anders was ik gaan kijken
Leyton straks kampioen en de FA Trophy hopelijk!!
Niks daarvan! Alles voor FyldeLondon_Wyverns schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Morgen een proloog van de finale: Leyton - Fylde
Leyton straks kampioen en de FA Trophy hopelijk!!
Wel gaaf om te zien dat ze zelfs op dat niveau nog best grote stadions hebben.
Fylde speelde zaterdag uit tegen Stockport uit nog een divisie lager, zaten gewoon 6k toeschouwers. Dat heeft Excelsior hier in de Eredivisie niet eens.
En terwijl ik dit typ vraag ik me af wat ik in FM 2019 nog in Ierland doe...
Wachten op een kans op een betere club en genieten van de omgeving?toolkist schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:44:
[...]
Niks daarvan! Alles voor Fylde
Fylde speelde zaterdag uit tegen Stockport uit nog een divisie lager, zaten gewoon 6k toeschouwers. Dat heeft Excelsior hier in de Eredivisie niet eens.
toolkist schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:44:
[...]
Niks daarvan! Alles voor Fylde

Laatste wedstrijd een 1-1 tegen Chelsea waardoor ik het net redde om door te gaan naar de knock-outronde.
Heel Europa op Scandinavië na. IJsland heb ik nu dus ook uitgezet.Jorgen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:09:
@toolkist Zoveel? Ik draai 9 landen op dit moment met alle beschikbare divisies.
[Afbeelding]
Laatste wedstrijd een 1-1 tegen Chelsea waardoor ik het net redde om door te gaan naar de knock-outronde.
Of je moet een engelengeduld hebbenJorgen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:35:
Dat zal vast een boel van je computer vragen. Of heb jij echt een heel snelle?
Spennymoor is een semi professionele club dus bij binnenkomst waren de middelen schaars maar gelukkig hebben we de selectie wat kunnen aanvullen met vrije spelers, want deze was wat dun bezet. De afgelopen jaren heeft Spennymoor best wat succes gekend waarbij ze zijn opgeklommen naar het 6e niveau van de Engelse voetbalpiramide waarbij een 8e klassering in deze league het hoogste is wat de club ooit heeft bereikt.
De verwachtingen waren hoog, maar we hebben ze waar kunnen maken.
De FA Trophy werd helaas geen succes; nadat we ons voor het hoofdtoernooi hadden gekwalificeerd, was Gateshead was in de eerste ronde te sterk: 0-1. In de competitie bleek onze kracht te liggen bij het collectief: als er iemand geblesseerd was stond zijn vervanger moeiteloos op en ook het rouleren tussen spelers had amper tot geen impact op de resultaten. Daarom mochten we een wedstrijd of 7 voor het eind reeds de champagne ontkurken:

Na het uitspelen van de resterende wedstrijden was dit de eindstand:

Het eerste seizoen dus directe promotie, waarna een lange zomer wacht om de selectie op oorlogssterkte te krijgen voor het volgende seizoen. Omdat er nog steeds geen budget is wordt dit zoeken naar gratis versterkingen. Op de valreep kregen we nog een leuk nieuwtje; het bestuur wil The Brewery Field uitbreiden met 1000 staanplaatsen.

Wat een schitterende stadion naam overigens
Volgens mij iets van 140k spelers. M'n savegame is nu 250mb groot en lijkt niet heel veel groter meer te worden. 100mb groter dan m'n Fylde game waar ik nog geen 40k spelers had, dus op zich valt dat best mee.Jorgen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:22:
@toolkist hoe groot is je spelers db? Die van bij hangt zo rond de 66.000.
direct onder ons is het nog knap spannend
[Afbeelding]
Ik ben, als enige in de competitie, maar eens met de centen gaan strooien. Heb nu 4.5k aan salaris per week met een budget van 10k, als ik dat aanpaste naar 6-7k mocht ik ineens 350k aan transfers uitgeven. Geen idee of het financieel verstandig is, maar het zijn in ieder geval spelers met 4.5 ster dus wel een stevige aanwinst.
Samen met het andere gepromoveerde team zijn we de enige 2 semi-professionals en dus zijn we ook met stip favoriet om te degraderen al geloof ik dat we er makkelijk in kunnen blijven.
Hier net gewonnen van Craiova. Mooi dat het precies tegen hen gebeurt. Kampioenschap is op een haar na zeker.

Woei, de buit is binnen!

Snelste kampioenschap tot nu toe
[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 26-03-2019 15:21 ]
Hahahah. Jammer genoeg krijg ik die ook niet hoor. Daarvoor heb ik eerst 22 vd 26 voorgaande wedstrijden moeten winnen.toolkist schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:33:
Ik wil ook wel bijna 12 punten voor een overwinning krijgen
Haha

Als ik mij niet vergis zijn dat alle extra transferkosten die nog niet afbetaald zijn zoals openstaande termijnen, bonustransferbedragen zoals x bedrag bij x gespeelde wedstrijden en zaken zoals loyaliteitsbonus, etc.Jorgen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 01:01:
...een transferschuld van -€ 11.000.000. Waar dat vandaan komt, snap ik niet...
Aha, dank. Ik betaal niks in termijnen, maar andere clausules zou kunnen.Geleihoofd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:22:
[...]
Als ik mij niet vergis zijn dat alle extra transferkosten die nog niet afbetaald zijn zoals openstaande termijnen, bonustransferbedragen zoals x bedrag bij x gespeelde wedstrijden en zaken zoals loyaliteitsbonus, etc.
Maar er is 1 klein probleem.
Bij deze 9 wedstrijden horen de potjes tegen Chelsea, Tottenham, Arsenal, City en Liverpool.
In de 1e seizoens helft heb ik 1 punt gehaald tegen deze 5 en ik dacht slechts 1 goal gemaakt.
Ik gok op een 11e plek ofzo. We hebben de mazzel dat er een leuke buffer is.Lager dan de 13e is onmogelijk
Doel voor de zomer is betere links en rechtsbuiten. Rechtsback en daarna kijk ik wel verder.
Neh. Die hebben 1 max 2 top wedstrijden te gaan. En het zijn 3 concurrenten.Jorgen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:57:
@Deadsy hebben je directe concurrenten niet hetzelfde probleem, of spelen ze mogelijk nog tegen elkaar?
Ik zou veel mazzel moeten hebben en 3 anderen veel pech. Zie ik niet gebeuren.
Maar maakt ook niets uit, is mijn 1e PL seizoen en het heeft flink meegezeten.
Volgend seizoen ga ik er vanuit dat ik weer vlak onder de EL plekken zal eindigen, het jaar erna moet het gebeuren, misschien zelfs CL.
Doelen voor dit seizoen (20):
* minimaal 32 overwinningen in de competitie
* titelprolongatie in de competitie, beker en supercup (die laatste is reeds binnen)
* minimaal kwartfinale Champions League
* spelers terugbrengen naar 11 basisspelers; 11 reserves en 11 grote talenten; beginnende met de verkoop van een flink aantal middenvelders. Hiermee de basis leggen voor seizoen 21
Doelen voor volgend seizoen (21):
* titelprolongatie
* aanval doen op de Champions League
* manager van Dunav opvolgen !!! Helaas zijn de 2 andere teams in Ruse ook geen succes om te solliciteren. De ene speelt niet in een speelbare competitie, de andere werkt met maandcontracten die tot in de oneindigheid verlengd lijken te worden.
Als iemand een leuke club weet, in Bulgarije, gesitueerd aan de Donau én mogelijk met een naam die past bij mijn challenge, dan houd ik me aanbevolen
Bij mij ook,van 70 naar 90Jorgen schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:26:
Ook hebben we dit jaar al weer meer seizoenskaarten verkocht dan ooit tevoren.

Hij is niet toevallig trainer o.i.d. geworden? Bij spelers met zo'n club historie probeer ik ze binnen te houden, hoe slecht hun stats ook zijn. Er is altijd wel een plekje in <19Mijn favoriete regen is met pensioen gegaan. Na 15 seizoenen waarvan 14 als basisspeler houdt hij het voor gezien. 400+ competitiewedstrijden; ruim in de 600 in totaal. Als een volgend stadion niet meer mijn naam krijgt, hoort het zijn naam te dragen.
Heb zelf nu 8 of 9 wedstrijden gespeeld en sta gedeeld bovenaan. Valt niet tegen voor de nr 1 degradatie kandidaat
1 punt gepakt tegen Tottenham, niet slecht.
Ben ziek dus zal deze week meer fm spelen dan andere games, zal dus flink wat verder komen.
Ben al bezig met door selecteren.
3 spelers vertrekken gratis, 40k salaris per week.
Ennis wil ik graag kwijt.
Laat soms iets zien maar komt tekort als spits in de pl en ook op de vleugel.
Heb dit seizoen 1 speler gehuurd van Levante. Een centrum verdediger puur om iets meer keuze te hebben achterin.
Komend seizoen wil ik liever niets huren.
Naast het tv geld krijgen we ook geld voor de klassering dus de budgetten zullen wel omhoog gaan.
Kijken of ik de staff mag uitbreiden.
En alle sponsor contracten lopen af
O nee toch!
Verliezen nipt van Chelsea, pakken een punt tegen Tottenham, ik was blij.
We winnen van Palace en pakken een punt tegen Arsenal, ik was zeer blij.
Verlieze met 4-3 tegen City en 4-2 van Liverpool. Ik was nog steeds blij want we stonden lang 2-0 voor tegen City.
En toen gooiden we alles weg door met 2-1 te verliezen van Huddersfield en 4-2 van West Brom.
Laatste pot tegen Brighton nog gelijk nadat we met 2-0 achter stonden.
Maar als we die 2 andere wedstrijden gewonnen hadden waren we gewoon 7e geworden en EL voetbal gehad.
Dus achteraf best wel zuur, alhoewel ik aan het begin van het seizoen zeer blij was geweest met deze plek.
Yup. Kwam geeneens zo bizar veel tekort voor CL voetbal.Jorgen schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:45:
Dus eigenlijk heb je een groot deel van het seizoen boven verwachting gepresteerd. Niet leuk als je het gevoel hebt dat je niet alles eruit hebt gehaald, maar zo te horen ook een prima basis om op voort te borduren. Klinkt als een positief begin voor komend seizoen.
Kwam twee bizar goede talenten tegen voor weinig. Maar willen niet komen omdat ik niet Europees speel.
Heb dus vooral net niet spelers en talenten uit de goedkope sectie.
Nog 30mln budget over.
Top centrum verdediger wil niet want zit net half jaar bij deze club.
Top keeper talent wil niet want heeft net nieuw contract.
Moet echt goed gaan zoeken wil ik een echte versterking vinden.
Of hopen dat de goedkope transfers het weer goed gaan doen.
Laatste speeldag:

Eindstand:

Ik denk zo'n beetje de droom van elke Barca fan, kampioen worden in Madrid
Tussenstand in m'n eigen competitie, nu halverwege:

Valt helemaal niks tegen dus. Het is dat we geen goed scorende spits hebben, anders hadden we zeker 1e gestaan... Maar, tussen het typen door even op m'n shortlist gekeken of er inmiddels wellicht wel iemand interesse heeft om te komen en zowaar...

Als het goed is over een maandje dus een nieuwe spits
Dit is trouwens een vaak voorkomend fenomeen.. Veel schoten, veel op goal, weinig goals

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 28-03-2019 22:23 ]

Hahaha, nee dat niet. Zal vanavond of morgen even mijn verhaaltje schrijven want heb seizoen 2 afgerond

Alleen door een wonder kunnen we nog kampioen worden, 4 verliespunten achter de nr 1 (zelf nr 2) die nog 4 wedstrijden moet spelen. Maar toch, over een klein jaar mogen we dus voorronde EL gaan spelen
Na het succes van vorig seizoen mochten we het nu een niveau hoger proberen. We begonnen wat wisselend, maar nadat we het ritme te pakken hadden hebben we 8 wedstrijden voor het einde meegestreden om de bovenste plekken. Helaas bleek onze selectie te smal en konden we het niet volhouden. FC Halifax ging er met de titel vandoor, gevolgd door Hartlepool (welke ook de FA trophy wisten te winnen) en Billericay. Als trotse promovendus wisten wij de 4e plek af te dwingen waarmee we wel playoffs behaalden.
In de eerste ronde stuurden we Dover naar huis, maar in de 2e ronde was Hartlepool te sterk, waardoor we volgend seizoen een nieuwe poging mogen wagen in de Vanarama National. In de FA Trophy wisten we de 4e ronde te halen, maar hierin bleek Woking te sterk en bleek dit het einde van de campagne dit jaar.

Komende zomer staat in het teken van de selectie aanvulle, met name in de breedte zodat we komend jaar wel de lange adem vol kunnen houden. Op het einde nog wel een leuke bijkomstigheid: we hebben een samenwerkingsverband gesloten met Swansea waarvan we hopelijk een aantal nuttige spelers kunnen huren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2019 21:36 ]

Die dramatische uitschakeling waaraan gerefereerd wordt, was 2 seizoenen geleden. In de halve finale van de beker won ik uit met 4-1, maar verloor ik thuis met 5-2. De 6-6 over 2 wedstrijden ging voor ons op uitdoelpunten verloren. Nu heb ik ze daarvoor afgestraft! Met een 7-0 in de 5e ronde van de beker.
Tja, en dan verlies je daarna meteen weer om je reeks beëindigd te zien worden. Gelukkig ook meteen weer opgepakt.

Alleen Leverkusen draait - in theorie - mogelijk beter.
Champions League:

Dankzij deze wedstrijd weer door naar de knock-outronde.
Mooi vervolg van de CL-campagne, met een eerste plaats in de groepsfase. Maar eens zien tegen welke reus we deze keer loten.

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2019 04:20 ]

Met 24/26 overwinningen starten we aan de play-offs.
Twee verdedigende versterkingen krijgen geen werk vergunning dus dat is even afwachten.
Staan nu 12e na 8 wedstrijden.
Paar x gelijk waar het beide kanten op kon en flink op de kop gekregen door Arsenal en Liverpool.
Zit nu weer iets te knutselen aan de tactiek en opstelling in de hoop weer naar boven te klimmen.

Jep, grootspraak, fuckers!

💪
Volgende tegenstander wordt Real Madrid...
Laten we de verwachtingen maar flink naar beneden bijstellen.

Europa League reeds veiliggesteld. Wedstrijd later zijn we ook van CL-deelneme verzekerd.
[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2019 18:18 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2019 19:25 ]

De duizendste wedstrijd werd met 1-0 gewonnen uit bij AS FC Universitatea Cluj. Met deze overwinning werd niet alleen de mijlpaal luister bijgezet, maar konden we ook meteen ons 15e kampioenschap op rij vieren.

[ Voor 68% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2019 19:39 ]
Ik had 'm ook zo net en hoewel ik 'm al eerder heb gezien blijft het in eerste instantie een 'wtf moment.'
Ik heb afgelopen weekend mijn 3e en 4e seizoen gespeeld en zojuist afgemaakt. Bij dit verslag gaan we voor het clichee plaatjes zeggen meer dan tekst.
Seizoen 3 - 2020 - 2021 Spennymoor Town FC - Vanarama National League

We werden 2e in de competitie, waarna playoffs volgden:

Maidstone werd verslagen waarna in de finale Hartlepool de tegenstander was.

We mochten aantreden op Wembley en wisten met 3-1 te winnen!
Met als gevolg:

Seizoen 4 - 2021 - 2022 Spennymoor Town FC - Sky Bet League 2
Na het succes van vorig seizoen was het in de League 2 echt aanpoten met een wisselvallig seizoen tot gevolg. Op de slotdag playoffs gehaald waarin we tegen Wycombe mochten spelen.

Na 3-2 winst over twee wedstrijden mochten we andermaal spelen op Wembley, dit keer tegen Cambridge:

Met dit als gevolg:

Onwerkelijk als je onze geschiedenis ziet:

Hopelijk kunnen we er in blijven volgend seizoen; ik had niet verwacht direct weer te promoveren en het wordt een hele uitdaging om (weer) een competitieve selecte te verkrijgen. Wordt vervolgd!
Succes in seizoen 5!
Helaas blijft ook dit seizoen de halve finale van de Champions League het eindstation in Europa. Thuis werd nog met 3-2 gewonnen van Feyenoord en uit gingen we met 4-2 onderuit, waardoor een 6-5 weliswaar veel vertier bood voor de onpartijdige voetbalkijker, maar het voor ons net te weinig bleek. Nog een paar gerichte aankopen tijdens de zomerstop en dan zien of we deze aanval op het Europese establishment een positief vervolg kunnen geven.
Dan wel weer van de uiteindelijke kampioen verloren. Toch heel mooi dat een Nederlandse club weer de Champions League wint.

In de CL werd mijn aanvaller 3e als aanvaller van het jaar en gaf hij een nieuw recordaantal van assists (14).
Ook de beker is dit jaar voor ons. In de finale mochten we aantreden tegen ons satellietteam. Het blijft altijd spannend, ook na tig finales. Ik ben blij met hoe we gepresteerd hebben, zeker omdat ik probeer door te selecteren. Dan moet je toch afwachten hoe het uitpakt. Wat dat aangaat een zeer succesvol seizoen, met alle nationale prijzen en een halve finale Champions League.
Dat zien we ook terug op de Europese ranglijst, waar we door onze goede prestaties een 13e plek bereikt hebben.

[ Voor 123% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2019 22:48 ]
Lekker hoor.Jaap. schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:03:
Hopelijk kunnen we er in blijven volgend seizoen; ik had niet verwacht direct weer te promoveren en het wordt een hele uitdaging om (weer) een competitieve selecte te verkrijgen. Wordt vervolgd!
Gewoon blijven huren. Dat is het voordeel van promoveren, er willen steeds betere spelers naar je toe komen
Red je het qua financiën een beetje? Ik had bij Fylde echt wel de bijdrages van de voorzitter nodig om in de plus te blijven. Bij Athlone nu trouwens ook, al zijn dat een stuk kleinere bedragen. Vorig seizoen dus 2e geworden, maar nog steeds wil m'n board geen profclub worden.
In dit seizoen m'n 1e "prijs" gewonnen, de Presidents Cup wat volgens mij een soort van JC schaal is. Eens kijken of we daarop voort kunnen borduren. Het begin is lastig, na 7 wedstrijden 3 gewonnen 3 gelijk 1 verloren, maar het topteam uit de competitie doet het nog slechter en daar mag ik zo tegen. Als ik daarvan win sla ik daarmee een klein gaatje, de rest moet wel in te halen zijn.
Huren blijft lastig; heb Swansea (championship) als moederclub ingeruild voor Leicester, maar de meesten zien een stap naar ons niet echt zitten vanwege de status. Ik focus me meer op vrije spelers die begin 20 zijn, en vaak zijn ze afkomstig van de Engelse topclubs.toolkist schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:59:
[...]
Lekker hoor.![]()
Gewoon blijven huren. Dat is het voordeel van promoveren, er willen steeds betere spelers naar je toe komenPas in de Championship ga je echt teams tegen komen die zoveel meer te besteden hebben dan jou, dat ze echt veel betere selecties hebben.
Red je het qua financiën een beetje? Ik had bij Fylde echt wel de bijdrages van de voorzitter nodig om in de plus te blijven. Bij Athlone nu trouwens ook, al zijn dat een stuk kleinere bedragen. Vorig seizoen dus 2e geworden, maar nog steeds wil m'n board geen profclub worden.
In dit seizoen m'n 1e "prijs" gewonnen, de Presidents Cup wat volgens mij een soort van JC schaal is. Eens kijken of we daarop voort kunnen borduren. Het begin is lastig, na 7 wedstrijden 3 gewonnen 3 gelijk 1 verloren, maar het topteam uit de competitie doet het nog slechter en daar mag ik zo tegen. Als ik daarvan win sla ik daarmee een klein gaatje, de rest moet wel in te halen zijn.
Qua financiën zit ik er bovenop; merk wel dat nu we wat hoger komen, de lonen ook wat hoger komen te liggen. Het vermogen lag de afgelopen 2 jaar aan het einde van het seizoen elke keer rond de 1,5 a 2 ton verlies, waarna ik dit met transfers weer recht kon breien:

(toevallig beiden ex Man City welke ik gratis had opgepikt en na een jaar weer heb doorverkocht)
Overigens ben ik met 4 wins en 4 losses niet bepaald slecht begonnen aan de League 1 campagne. P9 op het moment
[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 01-04-2019 23:08 ]

Na 4 minuten 3 schoten op goal en 3 goals, wat echt hele mooie uitgespeelde kansen waren. In de 1e helft ging de schiettent door maar helaas nog maar 1x gescoord. Daarna ben ik maar minder aanvallend gaan spelen en heb wat spelers rust gegeven.
Morgenavond weer verder
We moesten tegen Tottenham, en ik zeg tegen de jongens dat ik niets minder dan winst verwacht.
En toen wonnen we met 3-1. Dus die onzin ga ik vaker tegen ze vertellen.
Leuke reeks ging ten einde toen we met 2-0 verloren van City.
Maar na 13 wedstrijden toch een mooie 7e plek.
De nrs 1 en 2 beginnen een lekker gat te maken, maar ik sta slechts 2 punten achter de nr3.
En heb een gat van 4 punten naar de nr 8.
Met een top10 plek zou ik dit seizoen blij zijn maar EL of zelfs Cl zou top zijn.
De top laat veel punten liggen en is ook al aan het verouderen.
Zonder Steam werkt FM toch ook gewoon?toolkist schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:55:
Waarom moet Steam nou net platliggen? Must.click.more!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED