Je kan DHL/UPS het pakket laten bewaren tot je terug bent van vakantie in het geval dat het niet op tijd afgeleverd wordt. Mijn ervaring is dat het eerder wordt afgeleverd dan Apple aangeeft, maar het kan altijd langer duren door shipping delays.Montu schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:59:
Hmm.. als ik de macbook nu bestel (13 inch met 16gb ram en VS toetsenbord), dan staat er als levertijd 3-7 augustus. Zondag 5 augustus ga ik echter op vakantie. Is apple vaak snel met leveren? Is de kans groot dat ik hem al voor 5 augustus heb of is het echt 50/50?
Dus als ze zeggen 3 -7 augustus, kunnen ze het ook nog daarvoor leveren? En is dit bij jou altijd zo geweest, ook bij nieuwe producten? In dat geval ga ik de gok wagen.MelvinW schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Je kan DHL/UPS het pakket laten bewaren tot je terug bent van vakantie in het geval dat het niet op tijd afgeleverd wordt. Mijn ervaring is dat het eerder wordt afgeleverd dan Apple aangeeft, maar het kan altijd langer duren door shipping delays.
Heb ik dan de optie om DHL of UPS te kiezen?
Correct. Het zal eerder 3 augustus zijn dan 7 augustus. Eerder is ook prima mogelijk. Apple houdt namelijk standaard al rekening met mogelijke vertragingen. Apple kiest voor dure items vrijwel altijd voor DHL of UPS. Bij DHL krijg je een SMS zodra het pakket onderweg is en hebben letterlijk een optie om het pakket vast te houden ivm vakantie. Voor UPS kun je je gratis aanmelden voor MyChoice om de afleverdatum aan te passen.Montu schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:08:
[...]
Dus als ze zeggen 3 -7 augustus, kunnen ze het ook nog daarvoor leveren? En is dit bij jou altijd zo geweest, ook bij nieuwe producten? In dat geval ga ik de gok wagen.
Heb ik dan de optie om DHL of UPS te kiezen?
Zojuist besteld.. het is wel erg veel geld hoor, maargoed. Hopelijk ga ik er veel plezier aan beleven en gaat developen er heerlijk op.
Ik zit een beetje te twijfelen om er een eGPU aan te hangen en op die manier meteen mijn desktop er aan te hangen. Dilemma daarbij is dat de blackmagix 580 via Apple natuurlijk leuk is, maar met een prijskaartje van €700 wel fors. Voor €100 extra heb je een Nvidia 1080 eGPU. Maar dan zit je weer met een driver probleem, ik lees vrij veel issues in 2017, maar zijn er inmiddels al betere drivers? Het prestatieverschil is natuurlijk behoorlijk fors...
youtube.com/@hisrep
Een Nvidia kaart is niet aan te raden onder macOS. Er is geen officiële ondersteuning voor een eGPU met een Nvidia-kaart, dus je bent afhankelijk van hacks die bij elke update weer stoppen met werken. Daarnaast zijn de Nvidia-drivers nog steeds in beta voor macOS en performance is dus ook niet maximaal. Een Vega 56 of 64 in eGPU presteert dan al een stuk beter, omdat die kaarten officieel ondersteund zijn.DeNachtwacht schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:47:
Ik zit een beetje te twijfelen om er een eGPU aan te hangen en op die manier meteen mijn desktop er aan te hangen. Dilemma daarbij is dat de blackmagix 580 via Apple natuurlijk leuk is, maar met een prijskaartje van €700 wel fors. Voor €100 extra heb je een Nvidia 1080 eGPU. Maar dan zit je weer met een driver probleem, ik lees vrij veel issues in 2017, maar zijn er inmiddels al betere drivers? Het prestatieverschil is natuurlijk behoorlijk fors...
Eens, maar voor gaming zou ik toch naar Windows 10 gaan met Bootcamp. Zijn daar nog problemen te verwachten?
youtube.com/@hisrep
https://9to5mac.com/2017/...-macbook-pro-gaming-egpu/DeNachtwacht schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:28:
Eens, maar voor gaming zou ik toch naar Windows 10 gaan met Bootcamp. Zijn daar nog problemen te verwachten?
Je kan de eerste stukken negeren, dat zijn methodes om de Nvidia werkende te krijgen onder MacOS. Ik dacht dat de benchmarks ingame lieten zien dat er een serieuze speedboost is onder bootcamp.
https://egpu.io/forums/wh...for-gaming-under-windows/
Hier vind je wat mensen die hun ervaringen hebben gedeeld met dezelfde setups, de meesten waren wel positief. Al blijft het een dure oplossing uiteraard. Soms is de korte pijn gewoon om een Windows desktop/laptop samen te stellen die voor minder geld meer of dezelfde performance haalt ingame.
Dat is ik nog altijd doe.
Mijn dilemma is meer... mijn desktop wordt ook te oud voor gaming. Als ik nu een eGPU 1080 aansluit op mijn MBP ben ik €770 kwijt en heb ik een mooi kastje dat ik nog kan meenemen ook i.p.v. een vaste setup thuis.
Natuurlijk haal je qua performance ongeveer een 1070 score, maar ja zie maar eens een degelijk systeem in elkaar te zetten met 16 gb geheugen, PCIe SSD en 1070 gpu voor €770. Kortom volgens mij is deze optie voor mij juist voordeliger én het is handig mee te nemen.
Natuurlijk haal je qua performance ongeveer een 1070 score, maar ja zie maar eens een degelijk systeem in elkaar te zetten met 16 gb geheugen, PCIe SSD en 1070 gpu voor €770. Kortom volgens mij is deze optie voor mij juist voordeliger én het is handig mee te nemen.
youtube.com/@hisrep
Een eGPU in Bootcamp vereist wel wat aanpassingen in Windows, maar is prima te doen. Op egpu.io staat wel een handleiding hoe je het aan de praat kan krijgen. Heb zelf ook een tijdje een eGPU gehad met een Nvidia-kaart die ik onder Windows gebruikte op mijn MacBook. Werkte verder prima als je eenmaal alles goed ingesteld had. Gamen op het beeldscherm van je MacBook geeft een grotere performance vermindering dan wanneer je de eGPU op een monitor aansluit.DeNachtwacht schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:28:
Ja op een extern scherm weergeven zorgt voor minder performance verlies toch?
youtube.com/@hisrep
Nieuwe MacBook Pro 15 2018 hier nu 2 dagen in gebruik, al een keer graphics crash gehad allemaal zwarte vlakken en rare artifacts.
Verwijderd
Online gekocht kan je het gewoon retourneren.Samplex schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:56:
Nieuwe MacBook Pro 15 2018 hier nu 2 dagen in gebruik, al een keer graphics crash gehad allemaal zwarte vlakken en rare artifacts.
Ja is werk aankoop dus geen consumenten recht maar wel met Applecare. Komt het nog een keer voor dan vraag ik wel een replacement aan. Maar dit is wel een dejavou 2009 en 2011 model.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:03:
[...]
Online gekocht kan je het gewoon retourneren.
Klopt inderdaad, mijn macbook is 13e besteld, verwachte leverdatum was 27-30 juli.MelvinW schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:13:
[...]
Correct. Het zal eerder 3 augustus zijn dan 7 augustus. Eerder is ook prima mogelijk. Apple houdt namelijk standaard al rekening met mogelijke vertragingen. Apple kiest voor dure items vrijwel altijd voor DHL of UPS. Bij DHL krijg je een SMS zodra het pakket onderweg is en hebben letterlijk een optie om het pakket vast te houden ivm vakantie. Voor UPS kun je je gratis aanmelden voor MyChoice om de afleverdatum aan te passen.
Na bestelling werd al snel duidelijk dat het de 24e (as dinsdag) gaat worden.

[ Tesla MIG MYP ]
Nog twee werkdagen en dan heb ik 32GB! Kan ik eindelijk een keer slack proberenDeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:26:
Heren ik geloof dat het punt nu ook wel gemaakt is? Deze discussie begint wel wat off-topic te raken. Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier überhaupt iemand is die MBP 2018 binnen heeft en eerste ervaringen kan posten?
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
Na drie dagen zijn mijn eerste ervaringen met de 13 inch positief! Na het uitpakken was het schermformaat even wennen, komend van een 2015 15 inch.
Touch ID werkt echt super snel, net als op de iPhone. Ook heeft de Touch Bar mij positief verrast. Nadat ik overal had gelezen dat het meer een gimmick was dan een functionele bar, dacht ik hier hetzelfde over.
Maar tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat het een fijne toevoeging is. Zeker met bepaalde programma's (Pixelmator, Foto's, Safari, etc..) werkt het inventiever dan gedacht.
Ook de batterij is een verademing. Bij de 15 inch moest ik meestal naar een paar uur wel bijladen, maar de nieuwe 13 inch blijft maar doorgaan.
Ook het toetsenbord is prima. De 12'' MacBook (Gen 1) vond ik heel fijn typen en bij deze MacBook is het niet anders. De toetsen hebben een klein beetje meer travel omdat de toetsen wat dunner zijn gemaakt. Het scheelt niet veel, maar is wel merkbaar.
Enige minpunt wat ik tot nu toe heb ervaren is dat bluetooth 5 minder sterk qua signaal lijkt te zijn. Als ik in de woonkamer zit zie ik continu een melding dat het externe toetsenbord en trackpad, die in de werkkamer liggen, verbinding hebben gemaakt / de verbinding kwijt zijn geraakt.
Blij dat ik voor een kleiner formaat ben gegaan, overstappen van een mid 2015 naar deze versie voelt goed.
Touch ID werkt echt super snel, net als op de iPhone. Ook heeft de Touch Bar mij positief verrast. Nadat ik overal had gelezen dat het meer een gimmick was dan een functionele bar, dacht ik hier hetzelfde over.
Maar tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat het een fijne toevoeging is. Zeker met bepaalde programma's (Pixelmator, Foto's, Safari, etc..) werkt het inventiever dan gedacht.
Ook de batterij is een verademing. Bij de 15 inch moest ik meestal naar een paar uur wel bijladen, maar de nieuwe 13 inch blijft maar doorgaan.
Ook het toetsenbord is prima. De 12'' MacBook (Gen 1) vond ik heel fijn typen en bij deze MacBook is het niet anders. De toetsen hebben een klein beetje meer travel omdat de toetsen wat dunner zijn gemaakt. Het scheelt niet veel, maar is wel merkbaar.
Enige minpunt wat ik tot nu toe heb ervaren is dat bluetooth 5 minder sterk qua signaal lijkt te zijn. Als ik in de woonkamer zit zie ik continu een melding dat het externe toetsenbord en trackpad, die in de werkkamer liggen, verbinding hebben gemaakt / de verbinding kwijt zijn geraakt.
Blij dat ik voor een kleiner formaat ben gegaan, overstappen van een mid 2015 naar deze versie voelt goed.
Nice. Ik heb ook de 13 inch besteld, maar wacht nog op de levering. Heb je het basis model, of heb je ook wat upgrades? Waarvoor ben jij hem van plan voor te gebruiken?martijnmartijn schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:47:
Na drie dagen zijn mijn eerste ervaringen met de 13 inch positief! Na het uitpakken was het schermformaat even wennen, komend van een 2015 15 inch.
Als je op volg verzending klikt zie je een T&T van DHL, meestal is het allemaal een dag eerder dan wat apple aangeeft. Die van mij ligt sinds donderdag in Eindhoven.....
Cyw00d schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:10:
[...]
Klopt inderdaad, mijn macbook is 13e besteld, verwachte leverdatum was 27-30 juli.
Na bestelling werd al snel duidelijk dat het de 24e (as dinsdag) gaat worden.
[afbeelding]
Ik was van plan om een net niet maxxed out 13 inch pro te gaan halen. Ik twijfel nog over de i7. Het verschil is 360 eur. Is het zo'n performance increase? Dat ik daar in de dagelijks praktijk (lees snappier gebruis) gaat merken? Een maxxed out 13 inc (uitgezonderd SSD, met 512GB) en apple care tik je rond de 3k
Jullie bestellen allemaal online. Niet over nagedacht om het in de apple store te kopen?
Jullie bestellen allemaal online. Niet over nagedacht om het in de apple store te kopen?
[ Voor 28% gewijzigd door kevinl op 23-07-2018 09:30 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Jammer dat Apple voor UPS in plaats van DHL heeft gekozen. Bij DHL kan je simpelweg de leverdatum en plaats aanpassen dmv de trackingcode op hun website. UPS maakt dit wel heel omslachtig, kan je eerst een account aanmaken en dan bij het aanloggen kan je slechts de afleverdatum aanpassen nadat je je account hebt geverifieerd dmv van een code die naar je thuisadres wordt opgestuurd (5-7 dagen verzendtijd)..lekker handig dit
Veiligheid gaat toch boven alles? Of wil je vertraging oplopen doordat je pakketje naar een ander adres is opgestuurd omdat er een sukkel je trackingcode weet en adres aanpast.jos707 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:58:
Jammer dat Apple voor UPS in plaats van DHL heeft gekozen. Bij DHL kan je simpelweg de leverdatum en plaats aanpassen dmv de trackingcode op hun website. UPS maakt dit wel heel omslachtig, kan je eerst een account aanmaken en dan bij het aanloggen kan je slechts de afleverdatum aanpassen nadat je je account hebt geverifieerd dmv van een code die naar je thuisadres wordt opgestuurd (5-7 dagen verzendtijd)..lekker handig dit

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Sorry voor de verwarring die van mij wordt geleverd via DHL.
jos707 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:58:
Je kan gewoon je tel./email ingeven bij het aanmaken van een account, je zou denken dat ze je account verifieren op die manier en niet een code gaan opsturen per post die dan later aankomt als het pakketje zelf. Trouwens als dit in der mate een groot beveiligingsprobleem was geweest dan had DHL vast dit ook niet aangeboden gok ik.kevinl schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Veiligheid gaat toch boven alles? Of wil je vertraging oplopen doordat je pakketje naar een ander adres is opgestuurd omdat er een sukkel je trackingcode weet en adres aanpast.
[ Voor 10% gewijzigd door jos707 op 23-07-2018 10:32 ]
Vanmiddag mijn Macbook Pro opgehaald, de 2.6ghz i7 versie en de eerste indrukken tot nu toe zijn zeer positief. Ik kom zelf van een late 2011 model dus eigenlijk is alles een verbetering (behalve misschien het toetsenbord maar dat is denk ik een kwestie van wennen.
Ik ben licht jaloers... vorige week zaterdag besteld bij Amac, nog steeds niet binnen helaas (13,3" met 16GB)
youtube.com/@hisrep
Tja mijn laptop is niet een CTO natuurlijk dus dan is hij wat sneller binnen natuurlijk al heb ik het gevoel dat Amac er überhaupt een klein stukje op achter loopt. Ik wilde mijn Macbook Pro eerst daar halen omdat zij tegen mij zeiden dat hij er vorige week al zou zijn maar dat was niet het geval. Voorheen zou Amac bij mij nog steeds een voorkeur hebben toen zij 3 jaar garantie aanboden maar dat voordeel is verdwenen hoorde ik, ze schijnen het niet meer aan te bieden was mij verteld.
Vervelend om te horen. Heb je een Macbook Pro met de Radeon 555x of de 560x variant?Samplex schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:56:
@Galvatron De 560x variant, tot op heden niet meer gehad
Hopelijk was het eenmalig, niet dat het ook een hitte ding is zodra die warm word de videokaart dit vertoond.
Tot nu toe heel tevreden met het 2018 model, toetsenbord vind ik wel even wennen, Touch Bar vind ik niet zo veel toegevoegde waarde geven en zo gezet dat de F1-F12 weer terug zijn om snel het Geluid / Birghtness niveau aan te passen.
Hopelijk was het eenmalig, niet dat het ook een hitte ding is zodra die warm word de videokaart dit vertoond.
Tot nu toe heel tevreden met het 2018 model, toetsenbord vind ik wel even wennen, Touch Bar vind ik niet zo veel toegevoegde waarde geven en zo gezet dat de F1-F12 weer terug zijn om snel het Geluid / Birghtness niveau aan te passen.
Heb zelf de 13" gekocht met i7 CPU (1TB SSD+16GB MEM). Zelf ben ik van mening dat als ik voor dat geld net weer n jaartje of anderhalf langer met mijn laptop kan doen het me al waard is.kevinl schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:27:
Ik was van plan om een net niet maxxed out 13 inch pro te gaan halen. Ik twijfel nog over de i7. Het verschil is 360 eur. Is het zo'n performance increase? Dat ik daar in de dagelijks praktijk (lees snappier gebruis) gaat merken? Een maxxed out 13 inc (uitgezonderd SSD, met 512GB) en apple care tik je rond de 3k![]()
Daarbij verwacht ik ook een Parallels/Fusion achtige setup te gebruiken en is dus elke Mhz. welkom.
Ook online besteld omdat het een CTO is, twee weken geleden zaterdag besteld, (dus 10 dagen geleden).
Ergens deze week verwacht (is status sinds half vorige week).
Amac is enkel NL precies, maar ik vermoed dat hun Belgische tegenhanger switch.be is.JorisTheWise schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:37:
Tja mijn laptop is niet een CTO natuurlijk dus dan is hij wat sneller binnen natuurlijk al heb ik het gevoel dat Amac er überhaupt een klein stukje op achter loopt. Ik wilde mijn Macbook Pro eerst daar halen omdat zij tegen mij zeiden dat hij er vorige week al zou zijn maar dat was niet het geval. Voorheen zou Amac bij mij nog steeds een voorkeur hebben toen zij 3 jaar garantie aanboden maar dat voordeel is verdwenen hoorde ik, ze schijnen het niet meer aan te bieden was mij verteld.
Ik heb met die resellers eigenlijk geen goede ervaring, mijn 2017 is een paar keer binnen geweest voor toetsenbord issues en die mensen doen er heel lang over en zijn niet zo professioneel.
De vorige keer hadden ze ook m'n touch-ID knop afgebroken
Bestellen bij Apple zelf lijkt me de beste oplossing, maar er is maar 1 fysieke winkel hier in België. Wat zijn de ervaringen voor de het terugsturen van producten waar een fout mee is?
De Apple Store in Brussel is ook niet veel soeps. Daar hebben ze tot 3 keer toe mijn iPhone proberen te maken.Maar elke keer stond ik buiten en was er iets anders kapot.Lyca schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:08:
[...]
Bestellen bij Apple zelf lijkt me de beste oplossing, maar er is maar 1 fysieke winkel hier in België. Wat zijn de ervaringen voor de het terugsturen van producten waar een fout mee is?
Uiteindelijk gestopt in Oberhaussen (was op de terugweg voor mij) en daar een nieuwe ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door MartijnMartijn op 24-07-2018 14:41 ]
Ik ben een fan van hun producten, maar hun customer support in dit land. Holy moly dat is echt slecht.
Ook Switch is geen goede reseller.
Ook Switch is geen goede reseller.
Macbook Pro is inmiddels binnen, wat een prachtig apparaat! 13" 512GB 16GB en hoogste i7 cpu en touchbar.
Ik kom van een Macbook Air uit 2016 met 512, 8gb en een langzame i7.
Ik kom van een Macbook Air uit 2016 met 512, 8gb en een langzame i7.
[ Tesla MIG MYP ]
Mijn ervaringen met resellers zijn ook niet denderend. Je zou verwachten dat ze als doel stellen een betere support dan Apple zelf te bieden, helaas is het tegendeel vaak waar...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Gaaf dat de eerste Macbook Pro's binnen komen.
Die van mij zal ik ook vanavond thuis mogen bewonderen.
Basis model van de Macbok Pro 13inch. Vrijdag 13 juli besteld en dus op dinsdag 24 juli binnen.
Afkomend van een Macbook Pro Retina mid 2012 verwacht ik wel aardig wat snelheidsverschil.
Op het gemak komende dagen eens rustig gaan gebruiken en ervaren. Hopelijk positief zodat de support niet nodig is aangezien ik daar wat minder positieve verhalen over lees.
Die van mij zal ik ook vanavond thuis mogen bewonderen.
Basis model van de Macbok Pro 13inch. Vrijdag 13 juli besteld en dus op dinsdag 24 juli binnen.
Afkomend van een Macbook Pro Retina mid 2012 verwacht ik wel aardig wat snelheidsverschil.
Op het gemak komende dagen eens rustig gaan gebruiken en ervaren. Hopelijk positief zodat de support niet nodig is aangezien ik daar wat minder positieve verhalen over lees.
Voor de personen die net hun macbook binnen krijgen en op zoek zijn naar een hub met veel aansluitingen dan kan ik deze aanraden. Bij KLM hebben we nog veel schermen met VGA kabels dus ik was specifiek hier naar op zoek.
https://www.bol.com/nl/p/...ce-grey/9200000088071977/
[ Tesla MIG MYP ]
Bij AliExpress vind je al hele mooie exemplaren voor €25...Cyw00d schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:59:
Voor de personen die net hun macbook binnen krijgen en op zoek zijn naar een hub met veel aansluitingen dan kan ik deze aanraden. Bij KLM hebben we nog veel schermen met VGA kabels dus ik was specifiek hier naar op zoek.
youtube.com/@hisrep
Ja heb daar gekeken, maar zat niets tussen wat ik zocht.. Moet VGA HDMI USB3 USB-C en LAN aansluiting hebben, deze heeft dat + meerDeNachtwacht schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:08:
[...]
Bij AliExpress vind je al hele mooie exemplaren voor €25...
[ Tesla MIG MYP ]
https://www.aliexpress.co...ae803_1&priceBeautifyAB=0Cyw00d schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:36:
[...]
Ja heb daar gekeken, maar zat niets tussen wat ik zocht.. Moet VGA HDMI USB3 USB-C en LAN aansluiting hebben, deze heeft dat + meer
Even snel zoeken, moet nog wel goedkoper te vinden zijn ook.
youtube.com/@hisrep
Jeuj, idd ze komen binnen. Die van mij staat op voor morgen.
Ben nu TimeMachine aan het draaien. Mijn 13" MacBook, late 2013, heb ik een maand of 3-4) geleden nog opnieuw geïnstalleerd (hoopte op performance verbetering, die er ook was, maar nog niet echt voldoende).
Zien/hebben mensen ervaring met een TimeMachine terugzetten (volledig) opnieuw MacBook? Las wel dat het op MACs die al meerdere jaren gebruikt worden potentieel een hoop 'clutter' kan geven.
Anyway, ik wil natuurlijk graag optimaal gebruik maken van de performance van mijn MacBook.
Iemand een tip of recommendation?
Ben nu TimeMachine aan het draaien. Mijn 13" MacBook, late 2013, heb ik een maand of 3-4) geleden nog opnieuw geïnstalleerd (hoopte op performance verbetering, die er ook was, maar nog niet echt voldoende).
Zien/hebben mensen ervaring met een TimeMachine terugzetten (volledig) opnieuw MacBook? Las wel dat het op MACs die al meerdere jaren gebruikt worden potentieel een hoop 'clutter' kan geven.
Anyway, ik wil natuurlijk graag optimaal gebruik maken van de performance van mijn MacBook.
Ik ben opnieuw begonnen. Veel stond al in de iCloud en Dropbox. Mocht je toch nog iets specifieks terug willen halen, dan kan je dit nog steeds via back-up schijf.
Alle 'troep' die op je vorige laptop staat neem je mee naar je nieuwe Mac, dit kan bijvoorbeeld invloed hebben op de prestaties en batterij, maar dat hoeft natuurlijk niet.
BronHet heeft overigens geen zin om een exacte kopie of Time Machine back-up terug te plaatsen op je Mac na een herinstallatie. Je installeert namelijk dan weer alle 'rommel' opnieuw mee
Ik maak zelf altijd een clone van mijn drive op een externe drive met SuperDuper, zodat ik handmatig kan overzetten wat ik nodig heb, en zo zelfs nog config files e.d. altijd nog terug kan halen. Je kunt zelfs nog gewoon booten vanaf deze externe drive. Dit kan via een TimeMachine backup ook wel, maar omslachtiger door de mappenstructuur en interface.Peentje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:54:
Jeuj, idd ze komen binnen. Die van mij staat op voor morgen.
Mijn TimeMachine reset ik dan zodat ik deze op het nieuwe systeem kan gebruiken, en de clone bewaar ik nog een tijdje mocht ik toch nog wat nodig hebben.
Overigens komt mijn 15" i7 / 32Gb / 1TB vrijdag binnen (op mijn verjaardag nog wel
[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 24-07-2018 21:41 ]
Arrived anxious, left bored
Mits je veel CPU intensieve taken in de vm's gaat doen ja, anders boeit het niet zo veel hoor. Geheugen en I/O (lees: een ssd) zijn veel belangrijker voor de performance van een vm.Peentje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:58:
Daarbij verwacht ik ook een Parallels/Fusion achtige setup te gebruiken en is dus elke Mhz. welkom.
Dat kan ook via de Migratie Assistent. Dit vereist wel dat je eerst de setup doorloopt en een user aanmaakt. Daarna kun je de Migratie Assistent starten en zo de verschillende items uit je Time Machine backup terug laten zetten. Dit werkt niet bij alle apps goed, die met bijv. een .pkg werken kun je beter opnieuw installeren omdat dan alles weer op de juiste plek wordt gezet (bij een full backup hoef je dit soort dingen niet te doen). Je kunt hiermee ook een compleet user profiel terugzetten (let hierbij wel op bij aanmaak van users, hij gaat het niet zo leuk vinden als de username die teruggezet wordt al op het systeem bestaat).martijnmartijn schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:29:
Ik ben opnieuw begonnen. Veel stond al in de iCloud en Dropbox. Mocht je toch nog iets specifieks terug willen halen, dan kan je dit nog steeds via back-up schijf.
Losse data zoals je documenten e.d. kun je inderdaad prima via de Finder terugzetten.
Bedankt, dan idd maar wat uurtjes kloppen en clean install doen. Andere optie is om nu voor de “makkelijke” weg te kiezen en na de Mojave update een clean install te doen. Heb iig de TimeMachine clone om individuele data eruit te halen indien nodig.
Ben ook erg benieuwd naar de performance tov mijn late 2013 MacBook Pro 13” model.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het scherm (afgezien van TrueTone) nog zichtbaar beter is geworden.
Ben ook erg benieuwd naar de performance tov mijn late 2013 MacBook Pro 13” model.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het scherm (afgezien van TrueTone) nog zichtbaar beter is geworden.
[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 24-07-2018 21:48 ]
Even een expert vraagje hier voor de mensen die weleens met een eGPU hebben gewerkt. De support lijkt steeds beter te worden, en ik wil dus mijn 2018 MBP 13" i5 16GB gaan voorzien van een gaming box 1070 of 1080. Doel: via een externe monitor 4K gamen op ultra settings. Ik speel vooral PUBG. Ik zie filmpjes dat dit op een 2017 MBP 15" haalbaar is met 1440p.
Ik heb hier dan twee vragen bij;
- is de GTX 1080 niet té zwaar voor een MPB, zal de processor de boel niet zo naar beneden trekken dat een 1070 al min of meer max prestaties levert?
- zo ja; kan het nog helpen de i5 te cancellen en die ook te upgraden naar i7?
- is de GTX 1080 niet té zwaar voor een MPB, zal de processor de boel niet zo naar beneden trekken dat een 1070 al min of meer max prestaties levert?
youtube.com/@hisrep
I5 VS i7 maakt weinig uit voor gaming, helemaal niet op 4k.
Ga wel uit van 20-30% verlies tov een interne gpu. Persoonlijk zou ik even tot september wachten en een 11xx gpu halen
Ga wel uit van 20-30% verlies tov een interne gpu. Persoonlijk zou ik even tot september wachten en een 11xx gpu halen
Dan zou ik wel even Windows op je Macbook doen. Omdat macOS slechte support voor Nvidia drivers heeft.DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:54:
Even een expert vraagje hier voor de mensen die weleens met een eGPU hebben gewerkt. De support lijkt steeds beter te worden, en ik wil dus mijn 2018 MBP 13" i5 16GB gaan voorzien van een gaming box 1070 of 1080. Doel: via een externe monitor 4K gamen op ultra settings. Ik speel vooral PUBG. Ik zie filmpjes dat dit op een 2017 MBP 15" haalbaar is met 1440p.
Pubg is sowieso niet te gebruiken op Mac osTinxian schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:30:
[...]
Dan zou ik wel even Windows op je Macbook doen. Omdat macOS slechte support voor Nvidia drivers heeft.
Nee idd, ik zet Windows er naast. Dat gaat via Boot Camp
youtube.com/@hisrep
Is het niet zo dat nVidia die support dient te leveren ipv Mac OS?Tinxian schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:30:
[...]
Dan zou ik wel even Windows op je Macbook doen. Omdat macOS slechte support voor Nvidia drivers heeft.
[ Tesla MIG MYP ]
Waarschijnlijk wel maar Nvidia werkt niet zo goed op macOs en games spelen is stabieler op Windows.Cyw00d schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:02:
[...]
Is het niet zo dat nVidia die support dient te leveren ipv Mac OS?
I know, ik ben fanatiek gamer |(Pubg met 1080TI), maar ik wilde gewoon even benadrukken dat dat niet de schuld van Apple kan zijn lijkt mij.
[ Tesla MIG MYP ]
Dat is idd een goede tip. Ik denk trouwens dat die 11xx wel echt overkill wordt voor zo’n MBP. Bovendien zal er nog wel flink langer overheen gaan voor er een eGPU variant van verschijnt. Maar idd wel handig om even op te wachten ivm price drop van de 1080.418O2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:02:
I5 VS i7 maakt weinig uit voor gaming, helemaal niet op 4k.
youtube.com/@hisrep
Of je neemt een waarschijnlijk efficiëntere 1170 voor hetzelfde geld met nieuwe features.DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:26:
[...]
Dat is idd een goede tip. Ik denk trouwens dat die 11xx wel echt overkill wordt voor zo’n MBP. Bovendien zal er nog wel flink langer overheen gaan voor er een eGPU variant van verschijnt. Maar idd wel handig om even op te wachten ivm price drop van de 1080.
Punt is dus dat een ePGU versie daarvan nog wel even op zich laat wachten.418O2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:28:
[...]
Of je neemt een waarschijnlijk efficiëntere 1170 voor hetzelfde geld met nieuwe features.
youtube.com/@hisrep
Ik ging er van uit dat je een losse casing kocht, maar in dat geval heb je gelijkDeNachtwacht schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:30:
[...]
Punt is dus dat een ePGU versie daarvan nog wel even op zich laat wachten.
Losse casings zijn vaak rond de €250/€300, koop je daar een 1080 bij dan zit je al snel aan 900. Een Gaming Box 1080 kost €800 dus een all inclusive oplossing die ook nog goedkoper is...418O2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:31:
[...]
Ik ging er van uit dat je een losse casing kocht, maar in dat geval heb je gelijk
youtube.com/@hisrep
Die van mij (15”/512) is nu onderweg ipv volgende week. Wel jammer dat ik nog op vakantie ben en UPS niet de optie geeft om de bezorging aan te passen..
Mensen die hier bekend zijn met dat elektrisch geladen gevoel van de behuizing wanneer de Macbook aan de stroom zit?
Mijn Macbook pro retina mid 2012 15" had dit niet met de originele lader. Maar later wel met een nieuw (niet originele) gekochte macbook lader. 2 maanden later is die kapot gegaan en dat is waarschijnlijk toeval. Hoewel je wat opvallende verhalen op internet leest over dit fenomeen.
Maar mijn gisteren ontvangen Macbook pro 2018 13" model gaf vanochtend hetzelfde gevoel toen ik deze aan de meegeleverde USB-C lader hing. Ik stond echter op het punt te vertrekken voor werk dus heb er nog niets mee gedaan maar ik schrok wel. Er zit een stekkerdoos tussen dus misschien dat ik dat niet moet doen?
Zal het straks eens rustig bekijken met andere stopcontacten. Maar wilde het alvast vermelden.
Mijn Macbook pro retina mid 2012 15" had dit niet met de originele lader. Maar later wel met een nieuw (niet originele) gekochte macbook lader. 2 maanden later is die kapot gegaan en dat is waarschijnlijk toeval. Hoewel je wat opvallende verhalen op internet leest over dit fenomeen.
Maar mijn gisteren ontvangen Macbook pro 2018 13" model gaf vanochtend hetzelfde gevoel toen ik deze aan de meegeleverde USB-C lader hing. Ik stond echter op het punt te vertrekken voor werk dus heb er nog niets mee gedaan maar ik schrok wel. Er zit een stekkerdoos tussen dus misschien dat ik dat niet moet doen?
Zal het straks eens rustig bekijken met andere stopcontacten. Maar wilde het alvast vermelden.
Nog nooit gehad.AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:15:
Mensen die hier bekend zijn met dat elektrisch geladen gevoel van de behuizing wanneer de Macbook aan de stroom zit?
[ Voor 76% gewijzigd door NotSoSteady op 25-07-2018 09:22 ]
Zie bijvoorbeeld; https://www.onemorething....k-pro-staat-onder-stroom/
Maar er zijn veel meer voorbeelden op het internet te vinden.
M'n 13inch 2.3Ghz, 16gb, 1Tb is besteld; ben benieuwd of ik kan wennen aan het toetsenbord; anders gaat ie terug.
(kom van een 2011 13inch)
Ik zat te kijken naar deze USB-C hub:
https://www.amazon.de/dod...ords=dodocool+usb+3.0+hub
Echter, deze kan maar 1 externe HDD aan ondanks de aansluitingen. Iemand ervaring met een USB-C hub/adapter waar je meerdere externe HDD/SSDs op aan kan sluiten? Ik heb een aantal kleine WD My Passports die ik graag aansluit.
Echter, deze kan maar 1 externe HDD aan ondanks de aansluitingen. Iemand ervaring met een USB-C hub/adapter waar je meerdere externe HDD/SSDs op aan kan sluiten? Ik heb een aantal kleine WD My Passports die ik graag aansluit.
Ja hoor, stond een tijdje geleden in een winkel waar alle tentoongestelde modellen het hadden.AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:15:
Ik heb deze;Satechi USB-C Multi Port adapter 4K Ethernet hub Space GrayEtienne74 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:44:
M'n 13inch 2.3Ghz, 16gb, 1Tb is besteld; ben benieuwd of ik kan wennen aan het toetsenbord; anders gaat ie terug.(kom van een 2011 13inch)
Werkt als een trein! Ik heb dan ook alle poorten nodig omdat ik regelmatig mijn laptop aan de Tv hang met HDMI maar op het werk (bepaalde locatie) een netwerkkabel moet kunnen aansluiten.
Mijn 15" Early-2013 heeft dat alleen als de MacBook aan het stroom zit, en ik geaard-metaal vast pak zoals bijvoorbeeld de verwarming. Het is niet veel, maar je voelt wel een stroom lopen. Wellicht dat het te maken heeft met de ondergrond e.d. waar hij op staat/stond?AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:15:
Deze heb ik ook (MacBook komt vandaag), let op: doet geen 4K op 60hz!AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Ik heb deze;Satechi USB-C Multi Port adapter 4K Ethernet hub Space Gray
Werkt als een trein! Ik heb dan ook alle poorten nodig omdat ik regelmatig mijn laptop aan de Tv hang met HDMI maar op het werk (bepaalde locatie) een netwerkkabel moet kunnen aansluiten.
Wow, ik dacht dat ik van ver kwam met mijn late 2013 (base) model.Etienne74 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:44:
M'n 13inch 2.3Ghz, 16gb, 1Tb is besteld; ben benieuwd of ik kan wennen aan het toetsenbord; anders gaat ie terug.(kom van een 2011 13inch)
Hoe zit het met de batterijen van MacBook Pro’s? Ik kom van een XPS 15 uit 2012, waar de batterij nu echt compleet van versleten is. Hij gaat nu misschien 8 minuten mee op een volle batterij... Degraderen de batterijen van MacBooks ook zo? Dat vind ik wel belangrijk, zeker omdat je de batterij in de MacBook niet kan vervangen.
Het maakt de laptop ook meteen een stuk minder bruikbaar als de batterij zo erg degradeert.
Het maakt de laptop ook meteen een stuk minder bruikbaar als de batterij zo erg degradeert.
Mijn ervaring is dat de batterijen van MacBooks best wel lang goed blijven. Na een paar jaar wordt de capaciteit wel minder natuurlijk en bij 1000 laadcycli geeft macOS ook een melding dat het beter is om de batterij te vervangen. Dit kan bij Apple voor €209.Montu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:22:
Hoe zit het met de batterijen van MacBook Pro’s? Ik kom van een XPS 15 uit 2012, waar de batterij nu echt compleet van versleten is. Hij gaat nu misschien 8 minuten mee op een volle batterij... Degraderen de batterijen van MacBooks ook zo? Dat vind ik wel belangrijk, zeker omdat je de batterij in de MacBook niet kan vervangen.
Hoeveel laadcycli had je op je vorige MacBook pro, en hoeveel procent van de capaciteit had je toen nog over?MelvinW schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:33:
[...]
Mijn ervaring is dat de batterijen van MacBooks best wel lang goed blijven. Na een paar jaar wordt de capaciteit wel minder natuurlijk en bij 1000 laadcycli geeft macOS ook een melding dat het beter is om de batterij te vervangen. Dit kan bij Apple voor €209.
En na 1000 cycli, waar moet ik dan aandenken? Aan 10, 50 of 80 procent?
[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 25-07-2018 11:42 ]
Mijn MacBook Pro 2017 had 221 laadcycli en nog 93% capaciteit. Mijn 12-inch MacBook uit 2015 heeft nu 474 laadcycli en nog 89% capaciteit.Montu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Hoeveel laadcycli had je op je vorige MacBook pro, en hoeveel procent van de capaciteit had je toen nog over?
Kun je die ook op de kop gebruiken om 'm zo aan de rechterkant in te steken? Of is 'ie dan te dik en komt de laptop van de grond zeg maar?AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Er zijn veel verschillende van dat soort dingen en ik vraag me af welke je rechts kunt insteken en welke niet.
In principe zoek ik een met mini displayport, usb-a en usb-c voor opladen.
Montu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Hoeveel laadcycli had je op je vorige MacBook pro, en hoeveel procent van de capaciteit had je toen nog over?
En na 1000 cycli, waar moet ik dan aandenken? Aan 10, 50 of 80 procent?

Goede scores idd.. Maar hoe kan het dan dat de batterij van mijn Dell XPS 15 zo erg gedegradeerd is naar onder de 10 procent (hij gaat nu namelijk maar max 30 minuten mee)? Dell levert toch ook kwaliteit. Ik schat dat mijn XPS 15 ongeveer 500 cycli heeft.MelvinW schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:45:
[...]
Mijn MacBook Pro 2017 had 221 laadcycli en nog 93% capaciteit. Mijn 12-inch MacBook uit 2015 heeft nu 474 laadcycli en nog 89% capaciteit.
[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 25-07-2018 11:59 ]
Lol bas boven baas... vorige week mijn Macbook Air 2010 verkocht in afwachting van de Macbook Pro...Peentje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:17:
Wow, ik dacht dat ik van ver kwam met mijn late 2013 (base) model.
[
Dan moet je er wel echt op letten dat het ook voldoende snel is. USB C is er namelijk in drie smaken:Etienne74 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:44:
gen1: max 5gigabit dus 400MB/s
gen2: max 10gigabit, 1200MB/s
thunderbolt 3: max 40 gigabit, pakweg 4500MB/s
Bij een hub wordt de maximale snelheid natuurlijk beslist door het kabeltje dat je pc in gaat; alle devices moeten hun data immers delen. Ik zie bij die hitachi nergens meldingen over wat voor generatie deze aansluiting is, dus ik vrees met grote vrezen gewoon een gen 1 met 5 gigabit. Als je daar één externe SSD aan hangt zit die 400MB/s al direct vol en betekent het dus dat al je apparaten geknepen gaan worden. Sowieso heb je met die dodocool dat elke usb poort 3.0 is dus dat betekent max 400MB en dus al langzamer dan een SSD. HDD zou nog wel kunnen. Ik ben zelf nog goed aan het uitvogelen wat ik moet hebben en kom eigenlijk (zelfs op AliExpress) maar één hub aan die duidelijk claimt dat het gen 2 is over 4 poorten: deze. De prijs is er dan ook naar, wanrt voor Ome Ali begrippen is dit fors.
Maar ik zou het dus goed uitzoeken in jouw geval want met meerdere SSD/HHD's er aan heb je écht zo'n gen 2 hub nodig.
Ik gok toch ook echt dat dit weer de plekken zijn waar Apple meer kwaliteit levert. Typisch zo'n puntje waarvan alle klagers (Apple is duur!) zich niet realiseren dat dat nu eenmaal geld kost. Bouwkwaliteit is er ook zo één, dat is niet gratisMontu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:57:
Goede scores idd.. Maar hoe kan het dan dat de batterij van mijn Dell XPS 15 zo erg gedegradeerd is naar onder de 10 procent (hij gaat nu namelijk maar max 30 minuten mee)? Dell levert toch ook kwaliteit. Ik schat dat mijn XPS 15 ongeveer 500 cycli heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-07-2018 12:07 ]
youtube.com/@hisrep
Een nieuwe macOS update voor de throttle issue en Dave2D test het weer.
YouTube: Core i9 MacBook Pro - After the Patch
YouTube: Core i9 MacBook Pro - After the Patch
Goed, probleem gefixt dus en we hebben een hoop storm in een glas water gehad de laatste 2 weken
youtube.com/@hisrep
De BlackMagic of Gigabyte gamingbox met RX 580 zou ook een optie kunnen zijn in dat geval. Die wordt goed ondersteund aangezien gelijksoortige kaarten in de iMac Pro zitten.Tinxian schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:30:
[...]
Verwijderd
Weet niet of het echt een storm in een glas water was. Zoals je op de voorpagina kunt lezen heeft het invloed op de temperatuur welke op kan lopen naar bijna 95 graden Celsius. Dat lijkt mij toch wel aan de hoge kant. Of dat de levensduur van betreffende laptop ten goede komt?DeNachtwacht schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:06:
Goed, probleem gefixt dus en we hebben een hoop storm in een glas water gehad de laatste 2 weken
Denk dat die i9 CPU van Intel niet echt voor laptops geschikt zijn. Moet je eigelijk niet willen. Zo'n externe GPU-case waar jij naar kijkt is dan handiger. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Razer Core: https://www.razer.com/gaming-laptops/razer-core-x
Verwijderd
Mag ik vragen hoe groot die kleine WD My Passports zijn wat opslagruimte betreft? Want het kan zo maar voordeliger, en wellicht ook handiger, voor je zijn wanneer je die bijvoorbeeld verkoopt en daar een grote WD My Passport Wireless Pro voor terug haalt.Etienne74 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:44:
Thanks. Is dat die v2 die je maar met 1 poort aan je macbook connect? Heb je 2+ portable schijven aangesloten op usb3.0 en werkend?AlexSaxoMusic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Die Dodocool die ik noemde had 2 connecties maar klantenservice komt net terug dat er maar 1 HDD ondersteund wordt ivm gebrek aan power.
Tja, is dat een algemeen design constraint op dit soort hubs? Ik dacht meer van 2 connecties dus alle poorten hebben genoeg power.
Best grootVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:12:
[...]
Mag ik vragen hoe groot die kleine WD My Passports zijn wat opslagruimte betreft? Want het kan zo maar voordeliger, en wellicht ook handiger, voor je zijn wanneer je die bijvoorbeeld verkoopt en daar een grote WD My Passport Wireless Pro voor terug haalt.
En ja, ik had mijn oude trouwe macbook geupgrade naar 1TB ssd (en met 16gb), dus dan loopt zo’n time machine backup hard op.
Ik zag ook van die Anker en Aukey adapters als verloop stekkers tussen usb-c en usb 3.0, maar geen idee nog hoeveel mAh die doorgeven.
Verwijderd
Dat is inderdaad best groot. Dan hebben die WiFi HD's van WD dus niet echt zin, gezien hun maximale grootte van 4TB.Etienne74 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Best groot, 4 stuks (2,3,4,4TB) . Gebruik ze voor, itunes, lightroom foto opslag en backup daarvan alsmede time machine backup.
En ja, ik had mijn oude trouwe macbook geupgrade naar 1TB ssd (en met 16gb), dus dan loopt zo’n time machine backup hard op.
Ik ag ook van die Anker en Aukey adapters als verloop stekkers tussen usb-c en usb 3.0, maar geen idee nog hoeveel mAh die doorgeven.
Zag dat OCD een aardige Thunderbolt 3 hub heeft maar daar hangt voor mijn gevoel ook best wel een aardig prijskaartje aan (ca. €275-€300,-) voor wat feitelijk toch niet echt erg veel meer is dan een schakelbakje.
Ben benieuwd naar je HDD ervaringen van deze hub op je macbook.Peentje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:16:
[...]
Deze heb ik ook (MacBook komt vandaag), let op: doet geen 4K op 60hz!
Ja 2011 is oud, maar heeft al tijdje 1tb ssd en 16gb, dus base+
MacBook 13" is binnen, nu TimeMachine aan het terugzetten. Toch maar besloten om voor de makkelijke weg te gaan. Zodra Mojave uit is geef ik hem wel een clean install.
Dit is de laatste post vanaf mijn "oude" MacBook. Die gaat nu naar factory reset :-)
Dit is de laatste post vanaf mijn "oude" MacBook. Die gaat nu naar factory reset :-)
Bij geaarde stopcontacten heb ik dat nooit. Soms wel gehadAegir81 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:52:
[...]
Ja hoor, stond een tijdje geleden in een winkel waar alle tentoongestelde modellen het hadden.
Ligt het aan mij of staat er een foutje op de apple website?
Ik heb de 13" macbook pro 2018 en ik heb toch echt 4x thunderbolt / usb-c poorten, 2 aan beide kanten.
Volgens de apple website heeft alleen de 15" macbook dat
Edit:"het is zonder en met touch-bar versie.
Ik heb de 13" macbook pro 2018 en ik heb toch echt 4x thunderbolt / usb-c poorten, 2 aan beide kanten.
Volgens de apple website heeft alleen de 15" macbook dat
Edit:"het is zonder en met touch-bar versie.
[ Voor 23% gewijzigd door Cyw00d op 25-07-2018 20:30 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Je kijkt verkeerd. Links zie je het 'lichte' model van de 13", en rechts het zwaardere model van de 13". De lichte variant heeft inderdaad maar 2 poorten.Cyw00d schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:
Volgens de apple website heeft alleen de 15" macbook dat:
[afbeelding]
Als je kijkt naar de 15" varianten dan zie je er ook een ander plaatje.
Ohh nu zie ik het inderdaad, rechts is de touch-bar versie. Nu voel ik me stom haha!
[ Tesla MIG MYP ]
Verwijderd
Ik denk dat je de 13" zonder Touch Bar (dus 2017) te pakken hebt, die heeft namelijk de Intel Iris Plus Graphics 640 (tegenover de 655 van de 2018 MBP) en 2 Thunderbolt-3 poorten.Cyw00d schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:
Volgens de apple website heeft alleen de 15" macbook dat:
[afbeelding]
Ja ik heb de 2018 met touchbar versie, maar op de website staat links dus zonder touch-bar en rechts met touch-bar. Ik dacht dat het 13" en 15" is was.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat je de 13" zonder Touch Bar (dus 2017) te pakken hebt, die heeft namelijk de Intel Iris Plus Graphics 640 (tegenover de 655 van de 2018 MBP) en 2 Thunderbolt-3 poorten.
[ Tesla MIG MYP ]
Iemand dit eerder meegemaakt met UPS?
MacBook Pro zou morgen geleverd worden, maar nu geen idee... Ik ben, naast de warmte, niet op de hoogte van extreem weer?Huidige gebeurtenis
In transit
26/07/2018 - 3:11
Koeln, Germany
Aflevering vertraagd door een noodsituatie of extreme weersomstandigheden. / Aflevering wordt gewijzigd.
Dat kan veel redens hebben he, Transporteur ziek of ze mogen vroeger stoppen wegens de hitte. Hele dagen inladen en afladen van je bestelwagen in dit weer is geen lachertje.
Je zal het product wel krijgen, gewoon iets langer wachten.
Je zal het product wel krijgen, gewoon iets langer wachten.
Het wordt morgen volgens de voorspellingen 37 graden. Wellicht dat ze dan niet hoeven te bezorgen.Puck schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:19:
Iemand dit eerder meegemaakt met UPS?
[...]
MacBook Pro zou morgen geleverd worden, maar nu geen idee... Ik ben, naast de warmte, niet op de hoogte van extreem weer?
Helder, en ook wel logisch. We gaan gewoon rustig afwachten
Zo, TimeMachine teruggezet en happy achter deze MacBook.
Wel even wennen aan "dongle hell", ook moet ik zeggen dat de fans behoorlijk herrie kunnen maken.
Ten slotten had ik BootCamp geïnstalleerd en via Fusion daarvan geboot (na wat initiaal installs via direct bootcamp).
Windows apps die je dan in Fusion installed en vervolgens probeert te openen via Bootcamp boot werken niet meer. Erafgooien van de apps niet, resetten windows store app niet (ook niet via hele batterij aan PowerShell scripts/commando's die ik online kon vinden). Na al dat geprobeerd te hebben weer via Fusion de Bootcamp install geboot, daar kreeg ik de apps toen wel geïnstalleerd en werken ze ook na boot naar Bootcamp.
Kon er online bar weinig van vinden... Nu "durf" ik de apps (ToDo, Wunderlist, Slack & Ubuntu) niet in Fusion te openen. Ze hebben allemaal (behalve Ubuntu) wegalternatieven en 80% van de tijd maak ik toch gebruik van de Bootcamp boot.
Hij bleef hangen op de 'signature' bij het downloaden van de app.
ten slotte is TrackPad++ niet supported op de MacBook 2018, heb net reactie terug van hun:
Anyway, ik heb een workaround en ben verder erg blij met de MacBook.
Misschien ben ik de enige, maar ik ben super happy met het toetsenbord, vind het gewoon super typen.
Wel even wennen aan "dongle hell", ook moet ik zeggen dat de fans behoorlijk herrie kunnen maken.
Ten slotten had ik BootCamp geïnstalleerd en via Fusion daarvan geboot (na wat initiaal installs via direct bootcamp).
Windows apps die je dan in Fusion installed en vervolgens probeert te openen via Bootcamp boot werken niet meer. Erafgooien van de apps niet, resetten windows store app niet (ook niet via hele batterij aan PowerShell scripts/commando's die ik online kon vinden). Na al dat geprobeerd te hebben weer via Fusion de Bootcamp install geboot, daar kreeg ik de apps toen wel geïnstalleerd en werken ze ook na boot naar Bootcamp.
Kon er online bar weinig van vinden... Nu "durf" ik de apps (ToDo, Wunderlist, Slack & Ubuntu) niet in Fusion te openen. Ze hebben allemaal (behalve Ubuntu) wegalternatieven en 80% van de tijd maak ik toch gebruik van de Bootcamp boot.
Hij bleef hangen op de 'signature' bij het downloaden van de app.
ten slotte is TrackPad++ niet supported op de MacBook 2018, heb net reactie terug van hun:
. Feitelijk is het TrackPad gewoon "onbruikbaar" in Windows 10 op deze manier, maar externe muis gaat uitstekend.We need 1-1.5 months to complete the development. Trackpad is absolutely different internally this time.
Anyway, ik heb een workaround en ben verder erg blij met de MacBook.
Misschien ben ik de enige, maar ik ben super happy met het toetsenbord, vind het gewoon super typen.
Maandag verwacht ik mijn 13 inch 16gb MBP. Ik ben nu aan het kijken voor een beschermhoes. Ik twijfel of ik een sleeve of een briefcase wil. Ik denk dat ik er niet vaak mee op pad zal gaan zonder rugzak (lunch, etc), dus een briefcase lijkt me dan niet de goede keuze, de tomtoc 360 vond ik wel een erg mooie.
Wat sleeve betreft heb ik het oog op de Comfyable sleeve. Zeer mooie sleeve die ook de macbook beschermt van het metaal van de rits aan de binnenkant. Wat ik echter jammer vind is dat deze geen externe compartementen heeft waar ik de oplader en andere accessoires in kan doen. In mijn rugzak (northface borealis) zitten echter wel compartementen waar ik deze in zou kunnen doen, dus op zich is dat geen probleem.
Voor welke sleeve/briefcase gaan jullie?
Daarnaast ben ik aan het kijken voor een hub. Het liefst zoveel mogelijk erop zodat ik later niet voor die ene aansluiting een aparte dongle moet kopen. Ik zat te denken aan de satechi multiport v2 (die van 89 euro). Ik vind het wel veel geld voor een hub, maar ze worden wel erg aangeprezen. Voor welke gaan jullie?
Wat sleeve betreft heb ik het oog op de Comfyable sleeve. Zeer mooie sleeve die ook de macbook beschermt van het metaal van de rits aan de binnenkant. Wat ik echter jammer vind is dat deze geen externe compartementen heeft waar ik de oplader en andere accessoires in kan doen. In mijn rugzak (northface borealis) zitten echter wel compartementen waar ik deze in zou kunnen doen, dus op zich is dat geen probleem.
Voor welke sleeve/briefcase gaan jullie?
Daarnaast ben ik aan het kijken voor een hub. Het liefst zoveel mogelijk erop zodat ik later niet voor die ene aansluiting een aparte dongle moet kopen. Ik zat te denken aan de satechi multiport v2 (die van 89 euro). Ik vind het wel veel geld voor een hub, maar ze worden wel erg aangeprezen. Voor welke gaan jullie?