• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 17:31
Hoe zit het met email versturen? Als ik een email probeer te versturen met als bijlage blijft het vaak op "verzenden" maar na een paar keer opnieuw sturen dan pas "verzonden".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 1206458
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Er zijn weer nieuwe apps beschikbaar!

- KaiNews heeft een update gehad (niks nieuws kunnen ontdekken)
- Paar nieuwe spelletjes, waaronder de zoveelste variant van snake.
- Quick Notes
- Phone Copy (alleen voor backup en synchroniseren van contacten staat er bij ;()
- Moon Phase (als je niet uit het raam kunt kijken)
- Wil je weten of je kleurenblind bent of niet? There's an app for that! :')

Nu Versie 16 dus bijna overal eindelijk is uitgerold neemt het aantal apps ook toe. Nu maar hopen dat versie 17 niet al te lang meer op zich laat wachten, met de gevraagde bugfixes.

What'sapp was even super snel na die update van vorige week, maar is nu toch weer even traag als voorheen. Komt vooral door de 'terug gaan'-bug denk ik. Jammer is dat. En verder loopt de batterij best snel leeg bij mij. Vind 2 dagen echt niet veel. Ik zie heel vaak dat mijn banaan aan het synchroniseren is, ik denk de kalender want die heb ik staan op iedere 30 minuten. Helaas kan je dat niet verder oprekken naar bijvoorbeeld een uur of twee uur, zoals ik heb met mijn mail. Dit zal ook wel meer batterij vergen van 'm. Iemand die handmatig synchroniseert en een betere accuduur ervaart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosun
Als ik op Bluestacks Whatsapp wil gebruiken logt hij uit op mijn Nokia, maar dit gebeurde toen niet op mijn smartphone. Heeft dit te maken met de systeemsoftware?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
Ik heb een tip om batterij te besparen, zet het synchroniseren van je kalender op handmatig in plaats van iedere 30 minuten. Zit na een dag flink whatsappen nog op 68% in plaats van beneden de 50%. Ik synchroniseer nu iedere ochtend even 1x en dan is het daarna weer up to date en ready to go. Het is niet ideaal maar beter dan een platte batterij! Het blijft stuntelen en pionieren met dit ding. Maar ik heb er nog geen genoeg van, hoewel die ‘terug’-bug met whatsapp wel echt mijn keel begint uit te hangen. Hopelijk deze maand nog een update! :)

• Niet online
Nieuwe update voor whatsapp beschikbaar! Hij bleef hangen op de installatie dus ik drukte op 'stop' en NIET op 'uninstall', om de update opnieuw te starten. Wat denk je, verwijdert hij alsnog whatsapp! :( :( :( ;(

Ben dus nu al mijn whatsapp gesprekken kwijt van de afgelopen maand!

En de terug-bug zit er nog steeds in.... |:(

Boze Den Haag Banaan hier.

Edit: oke, ik ben er nu gewoon wel echt klaar mee. :( Deze grap met whatsapp doet mijn banaan wel even de das om. Ik ga mijn iPhone uit de lade vissen en terug van de banaan naar de Apple. Sinds vandaag is ook Apple Pay mogelijk, en nu mijn banaantje al mijn whatsapp gesprekken heeft gewist en de terug-bug er nog steeds in zit bij de derde release van de app vind ik het wel welletjes geworden. Het was een heel fijn experiment en ik ga 1000% zeker mijn iPhone anders gebruiken als dat ik gedaan heb, en ik wil de Nokia ook nog best een tweede kans geven bij software update 17, maar het gehannes met T9 en de hoeveelheid bugs beginnen nu toch echt zwaarder te wegen. Dan merk je maar weer hoe bizar luxe en goed uitgedokterd een iPhone is. Steve Jobs rolt weer recht in zijn graf, nu ik mijn banaan weer omruil voor een Apple. :9 Ik blijf dit topic volgen en wie weet komt er weer eens een nieuw KaiOS toestel uit en geef ik het weer een kans. Het is mij goed bevallen. :)

[Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 11-06-2019 21:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• saturnfreeway
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-04 22:01
Bedankt voor het pionieren! Volg de ervaringen hier en de ontwikkelingen met KaiOS al een tijd met interesse, maar de overstap zelf nog niet gemaakt. Zal denk nog wel even blijven afwachten :)

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 12:27

4play

-Nintendo- fan

Dingen die ik nog irritant vindt.

Dubbele keypresses die het toestel registreerde.
Dat soms het voorspellende toetsenbord ineens uitgaat en je het opnieuw moet aanzetten in het menu.
Dat soms het toestel wel een hele harde memory wipe doet en het daarom alles opnieuw moet inladen in het startscherm.

【ツ】Ipad air2, macbook pro 2012, Samsung a53, Fitbit sense【ツ】

• menict
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-08-2019
Wat ik irritant vind is dat ik nog steeds de software update niet binnen heb. Kan dus ook nog steeds geen Whatsapp draaien. Ik heb het inmiddels ook opgegeven.

• Niet online
Graag gedaan @saturnfreeway. Pionieren is altijd leuk om t doen. Lekker prutsen met techniek :9 :D Ik was een van de eerste in Nederland met Windows Phone 7, kreeg toen al nieuwsgierige reacties en nu weer: "Jij ook altijd met jouw telefoons!"

Hier nog even een verwijzing naar mijn reactie op het nieuws dat KaiOS met een nieuwe update gaat komen. Heb daar even aan ons meder tweakers uitgelegd wat mijn ervaringen zijn/waren met KaiOS.

Anoniem: 1206458 in 'nieuws: Firefox OS-fork KaiOS krijgt multitasking en browse...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Egodepego
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:49
Iemand in dit topic die klaar is met zijn "banana" foon en hem misschien wil verkopen?

• menict
Ik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tosun
Precies, valt steeds uit met Whatsapp / traag nog steeds. Jammer dat er geen hack is voor de single sim variant. Denk dat ik ook terug ga overstappen naar Xiaomi phone. Morgen misschien? Maar hierdoor heb ik al wat discipline gecreeerd door meer boeken te lezen en mijn angst gevoelens te verminderen, dus het heeft gewerkt als een tool.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Als je de kainews app zou willen gebruiken en je hebt last van het ronddraaiende circeltje en je komt niet verder... Zet je systeem in het engels en het werkt ineens wel.

In ander nieuws als je een KaiOS toestel zou willen gebruiken kun je binnenkort ook de Enegizer e241s kopen. Die heeft hetzelfde stats als de nokia 8110 4g (en een frontcam :)) maar ik weet niet wat die gaat kosten. Tevens heeft die een spreadtrum sc9820e SOC dus ik weet niet hoe die zich verhoud naar de snapdragon 205 die in de 8110 zit.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33

XanderDrake

Build the future!

Dus als ik het zo lees, is de Banana 8110 nog geen goede backup/festival/vakantie telefoon?
Instabiel, brakke werking whatsapp? Of is hij ondertussen uit "beta"?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Het werkt prima maar wel met wat mitsen en maren.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:34:
Het werkt prima maar wel met wat mitsen en maren.
Wat zijn volgens jou de grootste mitsen en maren aan de hun whatsapp implementatie?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 23:00

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wat ik dus echt nergens goed terug kan vinden, men heeft het vooral over GMail; maar synchroniseert 't ding met Office365? (liefst met 2FA, maar aangezien dat met GMail een dingetje lijkt te zijn hou ik daar m'n hart vast)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Wat zijn volgens jou de grootste mitsen en maren aan de hun whatsapp implementatie?
  • Geen whatsapp web,
  • Afsluiten van whatsapp als je een foto post
  • Dubbele imputs met de knopjes
  • Filmpjes kunnen max 8MB zijn.
  • Geen stickers mijn dochters sturen die dingen heel veel
  • Niet alle emoticons werken dus soms zie je alleen vierkantjes
Als je alleen tekst verstuurd is er weinig aan de hand.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:16:
[list]
• Geen whatsapp web,
je bedoelt dat je niet kan integrated-googlen tijdens het typen?
• Afsluiten van whatsapp als je een foto post
oef, dus dat is wel een ding. Komen je fotos aan? Kan je gewoon andermans fotos zien zonder problemen?
• Dubbele imputs met de knopjes
• Filmpjes kunnen max 8MB zijn.
• Geen stickers mijn dochters sturen die dingen heel veel
• Niet alle emoticons werken dus soms zie je alleen vierkantjes
[/list]
Als je alleen tekst verstuurd is er weinig aan de hand.
inderdaad de rest is overkomelijk. Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 23:00

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:35:
[...]
je bedoelt dat je niet kan integrated-googlen tijdens het typen?
[...]
WhatsApp op je desktop via bijvoorbeeld een browser of de desktop app gebruiken: https://web.whatsapp.com/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Aaah, gebruik ik niet dus het ontging mij een beetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:46
iemand die weet of de dual sim variant ook alleen werkt met een nano sim? Er staat dat je als tweede kaart een nanosim kunt plaatsen, maar ik wil mijn "iphone nano sim" er in plaatsen zonder micro sim. Werkt het dan ook met alleen een nano sim of moet ik een adapter meebestellen?

[Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 09-07-2019 13:54]

RicohGRIII, X-S10, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Volgens mij kun je de twee sinds onafhankelijk van elkaar gebruiken. Maar pin me er niet op vast.

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:17
Hoi! Ik heb ook een banaan sinds vanmorgen. Prima apparaat om te detoxen :D We gaan een roadtrip doen waarbij we allemaal op de banaan aangewezen zijn. Dat wordt denk ik super interessant! Niet kunnen navigeren enzo...

Maarr ik heb Whatsapp geïnstalleerd en nu heb ik geen notificaties. Bij een bericht krijg je wel het berichtengeluid, je ziet het scherm aangaan en je ziet een toast met het bericht, maar als dat weg is, dan staat de melding niet bij meldingen. Dus als je niet gelijk kijkt, zie je de melding niet meer totdat je whatsapp weer opent.

Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb al een factory reset gedaan, maar helaas weer hetzelfde probleem.

• meindertFrys
  • Laatst online: 19-05 12:36
Ha,

ik heb gezocht, niet gevonden, dus vraag ik het maar voor de zekerheid: is signal beschikbaar op dit apparaat? Zo ja, dan ga ik het eens serieus overwegen..

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30
meindertFrys schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:23:
is signal beschikbaar op dit apparaat? Zo ja, dan ga ik het eens serieus overwegen..
Out of the box sowieso niet.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Niet online
CUnknown schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:37:

Maarr ik heb Whatsapp geïnstalleerd en nu heb ik geen notificaties. Bij een bericht krijg je wel het berichtengeluid, je ziet het scherm aangaan en je ziet een toast met het bericht, maar als dat weg is, dan staat de melding niet bij meldingen. Dus als je niet gelijk kijkt, zie je de melding niet meer totdat je whatsapp weer opent.

Heeft iemand anders dat ook?
Bekende bug, zit er klaarblijkelijk nog steeds in.

Hoi allemaal oOo Vroeg me af hoe het nu gaat met de bananentelefoon. Of deze al een beetje updates heeft gehad sinds ik hem weer in de kast had gelegd. Maar is dus al deels met bovenstaande beantwoord :)

• Donaldinho

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• menict
Whatsapp is beschikbaar. Ineens in het nieuws. Vreemd... Wat ook gek is, ik kan dus vandaag inderdaad Whatsapp downloaden. Dus die heb ik nu. Maar de update naar versie 16 nog niet. Whatsapp zegt dus bij starten dat ik naar instellingen moet gaan om te updaten. Maar de update is er nog niet. ???

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Na aanleiding van de hernieuwde aandacht voor de banaan er ook maar eentje aangeschaft. Geel uiteraard. Ik wilde er bij introductie al eentje, nog even over getwijfeld, maar toch maar niet gedaan omdat ik het toen vooral als speeltje zag. Zoals ik in 2013 ook al een Asha 501 wilde vanwege de styling. Nu ben ik er echter wel achter dat ik iets te veel aan mijn smartphone gekleefd zit en dus was dit een mooie aanleiding om het op m'n komende vakantie eens zo veel mogelijk zonder smartphone te gaan doen. Het is wel weer even 15 jaar terug in de tijd... leuk en spannend experiment en voor 55 euro ook wel te overzien.

www.jessekraal.nl

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 23:48
Hallo,

Zeer interessant topic over de Nokia8110.
Ik lees hier over toestellen die verkocht worden van buiten de Benelux.

Ik ben van plan ook ééntje aan te schaffen.
Vraag hierover: De Nokia 8110 die bol.com verkoopt (via externe partner) zijn dit BE-NL toestellen?
Iemand ervaring hiermee?
(Momenteel a 56€ bij bol.com)

UPDATE: intussen één besteld via het Belgische Dreamland aan dezelfde prijs :-)

[Voor 11% gewijzigd door ctuxboy op 25-07-2019 10:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb sinds gisteren ook een Nokia 8110 (zwart, een simslot, gehaald uit de Mediamarkt in Utrecht), zelfde reden als jullie denk ik. WhatsApp lijkt te werken, ook al heb ik de zelfde irritante dingetjes die al eerder gemeld zijn (dubbele aanslagen bijvoorbeeld). Mijn bluetooth headset, een Sony WF1000X, lijkt te werken.

Het enige dat ik echt mis, is een podcast app. De websites van NPR, Gimlet en TuneIn werken, het geluid speelt ook met het scherm uit, maar dit is wel echt enorm behelpen. De RSS feed wordt niet herkent als een bestand waar het toestel iets mee kan, hebben jullie hier wat ideeen voor?

Ik ben benieuwd of ik kan leven zonder mijn Pixel 2

Even gezocht, er zijn web-players voor podcasts. Cloud Caster werkt, is gratis en wanneer je een account maakt kan je favorieten en bookmarks gebruiken. Nog steeds niet ideaal, je browser moet open blijven (weet niet wat er gebeurt als je gebeld wordt oid), maar al beter dan de websites van de podcast zelf.

[Voor 18% gewijzigd door pkemeling op 26-07-2019 15:39]

Lord Vaiter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saturnfreeway
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-04 22:01
pkemeling schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:07:

Het enige dat ik echt mis, is een podcast app.
Zeker bekend bij sommigen, maar BananaHackers heeft uitvoerige instructies over hoe je de 8110 kunt jailbreaken voor onder andere het sideloaden van de twee podcast app in hun store, H5P Podcaster en Foxcasts. Kan echter nergens werkende voorbeelden vinden van deze twee apps.

Hetzelfde kan zo te zien ook bereikt worden met het wipen van de telefoon en het installeren van GerdaOS.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
* Carpento meldt zich in dit topic :w

Vandaag een geel exemplaar binnen gekregen via Belsimpel. Lijkt nog op versie 12 te zitten maar vindt ook (nog?) geen updates. Heb er nog geen simkaart inzitten maar al wel wifi verbonden. Geen idee of dat veel invloed heeft.

Vooralsnog valt de eerste indruk me niet helemaal tegen, maar het is wel flink back-to-basics. Dat is precies wat ik ook eens wil ervaren :)

edit:
Simkaartje erin -> vrijwel direct de update naar V16 in beeld }:O

[Voor 8% gewijzigd door Carpento op 30-07-2019 11:55]

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 23:48
Gewoon even je banaan herstarten en checken bij updates. Zo kwam de update bij mij binnen!
Weet niet of een SIM echt nodig is om te kunnen updaten.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Weet ik ook niet, maar het viel (toevallig ?) zo samen. Ik heb gisteren ook één keer daadwerkelijk een melding van Whatsapp gehad. Dat gaat dus praktisch nooit goed behalve net die ene keer, kennelijk.

Verder is de woordvoorspelling echt wel tergend. Het woord de zit niet in de Nederlandse woordenlijst 8)7 en als je het woord nog in wilt toetsen (dus [6], [6], [4]) dan is de eerste suggestie ooh en niet nog 7(8)7 En het lijkt er niet veel op dat 'ie de meest gekozen optie als eerste zet, dat is ook wel hinderlijk.

En verder gaat 'ie soms wél in de voorspellings-stand en soms niet. Daardoor moet je het voortdurend weer aan zetten. Ook wel hinderlijk :P

Op dit moment heb ik even niet genoeg zin om Google Calender sync en contactpersonen-import uit te zoeken. Dus ik ben weer even teruggeschakeld naar m'n smartphone :$

• Basbussum
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-08-2019
Hallo allemaal. Ik heb mn banaantje ook binnen en dat is wel ff wennen na bijna 8 jaar iPhone:). Nu heb ik whatsapp geïnstalleerd, maar hij blijft maar hangen op “sms aanvragen”. Alles staat aan, roaming, WiFi, jullie enig idee?! Alvast dank!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Basbussum schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:34:
Hallo allemaal. Ik heb mn banaantje ook binnen en dat is wel ff wennen na bijna 8 jaar iPhone:). Nu heb ik whatsapp geïnstalleerd, maar hij blijft maar hangen op “sms aanvragen”. Alles staat aan, roaming, WiFi, jullie enig idee?! Alvast dank!
Welke firmware staat er in je telefoon? Ik heb ook net deze telefoon, bij mij stond deze op firmware 12. Even uit schakelen en weer inschakelen, daarna update kiezen in je telefoon, laatste firmware is 16.

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Na anderhalve week ben ik weer terug gegaan naar mijn Pixel 2. De punten die hier boven aangegeven zijn waren voor mij ook de reden dat ik er gek van werd. Het doel om mijn telefoon minder te gebruiken is eigenlijk wat te goed geslaagd, niet omdat ik de behoefte niet meer had, maar omdat het te ergerlijk was om hem wel te gebruiken. Ik zag er tegenop om antwoord te geven met Whatsapp, dat was nou ook weer niet de bedoeling.

- Dubbele toetsaanslagen zijn om knettergek van te worden. Het komt aldoor voor, typen is frusterend, maar het komt ook in de UI voor. Twee keer de terugknop, ipv een keer, en je app is gesloten zonder de status te behouden.
- T9 werkt matig op zijn best. Geen automatische hoofletters, standaard staat 'Predictive' uit, volgorde van de voorspelde woorden is vreemd en het woord 'de' zit niet in het woordenboek (hoe dan).
- Whatsapp meldingen worden niet weergegeven. De berichten komen wel binnen, maar je ziet ze niet.

Waar het verder op neer komt is dat ik de afgelopen tien jaar gewend ben aan de diverse apps, diensten en hardware die ik wel echt veel gebruik. Podcasts, audioboeken, navigatie, camera, muziek, bankieren, foto's, noem het maar op. Met dit beperkte OS en toestel komt het er op neer dat je dit eigenlijk allemaal in losse apparaten moet regelen, dus weer een TomTom, camera en iPod (ik heb er over gedacht een iPod Touch te kopen voor Audible en Spotify, toen maar besloten dat het onzin was en mijn smartphone weer gepakt).

Wat mij betreft was dit een leuk experiment, ik zal ook GerdaOS eens proberen, en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn smartphone te veel gebruik voor dingen die ik niet wil missen. De nutteloze apps heb ik er af gegooid, dat helpt al een hoop, ik denk dat ik zo een betere ervaring heb dan geforceerd de 8110 te gebruiken.

Lord Vaiter

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

pkemeling schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:48:
Na anderhalve week ben ik weer terug gegaan naar mijn Pixel 2. De punten die hier boven aangegeven zijn waren voor mij ook de reden dat ik er gek van werd. Het doel om mijn telefoon minder te gebruiken is eigenlijk wat te goed geslaagd, niet omdat ik de behoefte niet meer had, maar omdat het te ergerlijk was om hem wel te gebruiken. Ik zag er tegenop om antwoord te geven met Whatsapp, dat was nou ook weer niet de bedoeling.

- Dubbele toetsaanslagen zijn om knettergek van te worden. Het komt aldoor voor, typen is frusterend, maar het komt ook in de UI voor. Twee keer de terugknop, ipv een keer, en je app is gesloten zonder de status te behouden.
- T9 werkt matig op zijn best. Geen automatische hoofletters, standaard staat 'Predictive' uit, volgorde van de voorspelde woorden is vreemd en het woord 'de' zit niet in het woordenboek (hoe dan).
- Whatsapp meldingen worden niet weergegeven. De berichten komen wel binnen, maar je ziet ze niet.
Niet eens over de hardware limitaties (die er wel degelijk zijn) maar over de software problemen valt nu iedereen. Wat stom zeg! Ik ga het dan zelf niet proberen...
Waar het verder op neer komt is dat ik de afgelopen tien jaar gewend ben aan de diverse apps, diensten en hardware die ik wel echt veel gebruik. Podcasts, audioboeken, navigatie, camera, muziek, bankieren, foto's, noem het maar op. Met dit beperkte OS en toestel komt het er op neer dat je dit eigenlijk allemaal in losse apparaten moet regelen, dus weer een TomTom, camera en iPod (ik heb er over gedacht een iPod Touch te kopen voor Audible en Spotify, toen maar besloten dat het onzin was en mijn smartphone weer gepakt).
Aaah vroegar, toen je nog je telefoon, een MP3 speler, compact camera en een broek-met-van-die-zakken-aan-de-zij overal mee naar toe moest nemen. :+

• 4play

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:12:
[...]
Niet eens over de hardware limitaties (die er wel degelijk zijn) maar over de software problemen valt nu iedereen. Wat stom zeg! Ik ga het dan zelf niet proberen...

[...]
Aaah vroegar, toen je nog je telefoon, een MP3 speler, compact camera en een broek-met-van-die-zakken-aan-de-zij overal mee naar toe moest nemen. :+
In heb na iets meer dan een jaar een 8110 4g gebruiken weer een extra MP3 speler (iPod classic) en een compact digi camera inmiddels omdat het anders met een telefoon niet meer te doen is. Het bevalt me prima maar alleen de telefoon is wat wiebelig.

27-8-2019

Ik zie dat er in de kalender "app" ineens een dagelijks dingetje bij is gekomen wat "Ihone Xs Free Giveaway" heet en me best wel irriteert. Ik heb even gekeken en alleen op mijn 8110 is het te zien.
Ze kunnen potverdomme de agenda van mijn vrouw en mijn werk niet laten zien maar wel advertenties injecten in mijn agenda??? !!! wat...

[update]
gelukkig is het geen Kaios Probleem, het is een google calendar probleem :)

https://www.reddit.com/r/...yhq/google_calendar_spam/

[Voor 31% gewijzigd door 4play op 27-08-2019 16:37]

• Niet online
Opvolger voor onze bananen? Nokia brengt Flip Phone uit! https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-2720-flip

ben benieuwd of deze een stabielere KaiOS versie draait!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb even gekeken maar alles intern is exact gelijk aan onze banaan.

512 MB + 4 GB
Bt 4.1
Snapdragon 205 soc

De flipphone heeft wel een volume knopje aan de buitenkant en een programmeerbare knop.
De 800 though phone heeft een enorme batterij en geen volume knoppen.

Voor 35 euro heb je nu ook de Energizer kaios phone met een iets snellere chip erin. 0.2 GHz sneller. Maar die heeft bleutooth 2.1 IPV 4.1 en veel minder telefoon kanalen en 4g banden.

Ik ben wel benieuwd hoe de assistent knoppen gaan werken. Ook omdat Kaios heeft aangegeven dat ze de assistent willen gebruiken als spraak naar tekst omzetter binnen het OS. Dus in Whatsapp kun je dan dingen inspreken die de assistent omzet in tekst.

[Voor 57% gewijzigd door 4play op 08-09-2019 16:41]

• c5642a1b
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-04 13:03
Als trotse bezitter van een banaantje sinds een week of, mijn bevindingen tot zover.

Alles ten aanzien van invoer van T9 is al gezegd; ook ik kamp met de dubbele klikjes.. Het lijkt er naar mijn idee op dat het een kwestie is van de toetsen goed indrukken, wat we na de touchscreen niet meer zo gewend zijn. Ik ben blij met de telefoon alleen leek het bereik hier en daar wat instabiel, vooralsnog wijt ik het aan de simkaart die of vies is of toe aan vervanging ( aldus mijn provider). Het werken met de UI gaat steeds beter.
Jammer vind ik de browser die wel wat traag werkt, als je echt iets er mee moet dan is het duimen dat het lukt of anders veel geduld hebben. URL kopieren en delen in bijv, W-App mis ik ook, eveneens het selectief wissen van geschiedenis; het is alles of niets. Daarbij mis ik de mogelijkheid voor een incognito-stand. Op youtube is een modus daarvoor terug te vinden voor de Jiophone,

Appen, enkel tekst, gaat prima, de T9-functionaliteit in acht nemende, realtime reageren duurt soms wel even. Uiteindelijk wordt je goed in korte berichten schrijven.
accuduur is prachtig en niet meer van deze tijd.
Geluid van de speaker is ok, lekker luid; geen hifi natuurlijk.
Youtube werkt prima; scherm tegen je neus en je ziet alles op bioscoopformaat.

ik kijk uit naar mogelijke updates en ontwikkelingen binnen KAIOS.
Ik vind het wel een mooie gedachte dat KAOIS hiermee internet c.q. smartphones aan de man wil brengen in delen van de wereld waar "onze" telefoons te duur zijn.
Naast de aparte verschijning van de telefoon, mijn kinderen lachten mij eerst uit..
en het beperken van vastgeplakt zitten aan de mobiel, zoals ik dagelijks om mij heen zie in het OV, was dit een argument van aankoop bij belsimpel.
Ik kocht er een outletmodel, ongebruikt en voor 45 eu.
Daar kon ik toch geen buil aan vallen.

• janhammerbacher
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-10-2019
Sorry als dit een stom newbie-vraagje is, maar weet er iemand hoe je in de browser een lokale html-pagina opent? Stel dat je op je sd-kaart een folder "Mijnfolder" hebt met daarin een bestand File.html, wat moet je dan in de adresbalk ingeven om de inhoud te bekijken? Ik heb met analogie van android al volgende dingen geprobeerd maar zonder succes:
file://sdcard/Mijnfolder/File.html
file://sdcard1/Mijnfolder/File.html
file://extsdcard/Mijnfolder/File.html
Via een file manager werken is ook geen optie want er is in de store simpelweg nog geen beschikbaar :'( .
Bedankt voor jullie reacties

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Er is inderdaad geen file browser.

Maar er is hoop, in dit filmpje van de nieuwe (nog niet uitgebrachte Nokia 2720 flip) YouTube: Nokia 2720 Flip 4G black unboxing and camera, game tested

zie je dat Nokia is afgestapt van zijn eigen sausje en gewoon KaiOS erop heeft gezet.
En dat daar ook een Filebrowser bijzit.

Ik hoop dat ze besluiten om dan ook de 8110 (wat gewoon dezelfde telefoon is intern) op dezelfde KaiOs versie zetten. Ik zou als ik Nokia was in ieder geval al mijn KaiOs telefoon (allemaal hetzelfde van binnen) (de 8110 2720 en de 800 though) op dezelfde versie van het OS zou zetten zonder extra opsmurk en dus extra kosten.

de 2720 heeft een volume knopje aan de zijkant
de 800 though heeft die niet maar die heeft een extra sterke batterij en een andere extra LED voor de zaklamp.

Ik ben erg beneuwd wat KaiOs gaat doen en door deze twee extra toestellen heb ik meer hoop op een jaar langer ondersteuning EN dus ook de filebrowser :)

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Na een paar weken met de gele banaan moet de conclusie zijn dat het een geestig ding is, het werkt zoals geadverteerd maar het OS is ruk. Werkelijk alle functionaliteit die de classic nokia's wél hadden, slim t9, slimme vormgeving, slim gebruik van de slider, het lijkt wel of ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden en dat ze nog niet verder zijn dan een zeskant.
Ik heb 'm gekocht als vervanger van m'n nog steeds prima werkende 6310i en daarbij moet ook nog opgemerkt dat ik heel lang met de 7110 matrixphone heb gelopen. Dát ding, dat was nokia op z'n best. Schuifmechaniekje van edelstaal, uniek scrollwheel, 2 optieknoppen boven de klep voor snelle toegang tot meldingen, schuif dicht = terug naar mainscreen en lock, t9 dik in orde met learning en geweldige vormgeving.
Weliswaar is de banaan een leuk ding en kan je er zonder smartfoon mee whatsappen etc.... maar in de software, onvergeeflijke fouten zoals geen woordje "de" in het woordenboek maar alleen "dé" waardoor al je berichtjes een onbedoelde urgentie krijgen, gaat het flink mis.
Andere klaagpuntjes zijn verdwijnende meldingen van wapp, mysterieus aan/uitschakelgedrag van data en wifi en het gedrag bij dichtschuiven. Hij doet gewoon het scherm uit maar blijft daar in het menu waar je was. Een gesprek ophangen met de schuif dichtklappen werkt ook niet, dat deed de 7110 allemaal wél goed omdat er over nagedacht was.
Ik hoop dat ze met updates die blunders eruit halen en wellicht wat opties toevoegen voor gedrag van de schuif en nog zo een paar dingetjes. Het voelt nu wel heel erg alsof ik een soort betatester ben die een prototype in handen heeft dat nog niet helemaal af is en zo hier en daar nog op buggy code draait.
Blijft overeind dat het een leuk ding is, whatsapp op een stupidphone is hilarisch en in 1 opzicht is het wél een echte nokia: de accu gaat zo lang mee dat je iedere keer vergeet waar je de oplader ook al weer hebt.
-
Als het niks wordt met kaios ga ik 'm trouwens wel jailbreaken, bananahackers collectief heeft een alternatief OS voor het ding gemaakt, google dat en lach je een kriek over de open letter aan nokia van ze. Nerds, heerlijk! Hun versie is veelbelovend, ze hebben alle narigheid eruit gehaald en vrije installatie van apps mogelijk gemaakt. Je kan dus originele apps en 3rd pty door elkaar gebruiken. Ook kan je zelf functies toevoegen en editen mits je de skills hebt. Misschien koop ik er binnenkort gewoon nog een, de prijs is gedaald naar 50 euro dus zou het wel leuk zijn om te kijken hoeveel beter dat OS kan als échte freaks zich ermee gaan bemoeien.Een mooiere hommage aan de Matrix is er denk ik niet, dat zo'n lowbudget retrotelefoontje keihard gehackt wordt door echte Neo's en Morpheussen uit idealisme.
Alleen al daarom ben ik blij dat ik er eentje gekocht heb, ding heeft toch wel potentie om een soort colectable te worden.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 20:23
Gisteren binnen en geactiveerd voor mijn (11-jarige) zoon. (Die zijn eerste smartphone -Oneplus 3T- al is kwijtgeraakt.)

Voor 5 tientjes in huis van Rimatel, via Bol.com.
Er loopt een Tele2 kinder abbo, dus 4G was een eis. Whatsapp / Signal een dikke bonus.

Telefoon kwam met 4 (of 5) boekjes in diverse talen, waar ik er geen van kon lezen. Eerst aan de wifi gehangen. Mooie gelegenheid voor zoonlief om dat T9 ding te ontdekken. Toen nog geen Whatsapp beschikbaar.
Daarna de sim-kaart erin. Na die reboot kwam er sofware update melding. Update gedraaid, taal opnieuw ingesteld op NL en warempel, Whatsapp is ook beschikbaar..

Het werkt. Maar verdomd jammer dat web.whatsapp.com niet te activeren is (via QR-code zoals op smartphone). Daar snap ik weinig van.

• Niet online
Jammer om te lezen dat er nog geen nieuwe update beschikbaar is die alle bugs verhelpt. Eerlijk gezegd echt onbegrijpelijk na zoveel maanden. ;(

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik ben van plan om volgende week een 2720 flip aan te schaffen.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Wow wat een verschil tussen de 8110 4G en de 2720 Flip.

Wat ik zo zie:

Nieuwe versie van KaiOS

Sneller
Meer opties voor snel navigeren in een webbrowser
Handiger menu als je naar boven drukt
woordenboek kan woorden bevatten er kunnen dingen worden bijgezet (thank god)
Filebrowser (wel afgeschermd wat hij kan zien maar ach)
# + * maakt een screenshot
Assistent meer in het systeem geintergreerd (kan nog altijd geen NL :()
geen rare nokia skin meer gewoon het vrolijke KaiOS kaal op je syteem
contacten worden gesynct met je google account

Hardware

Veel groter scherm
Veel grotere toetsen (ik kan ze nu goed gebruiken)
Geen double input meer
volume knopjes
knop voor de assistent

Het voelt meer als een geheel en minder als een beta product.

[Voor 3% gewijzigd door 4play op 14-10-2019 23:20]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:10:
Wow wat een verschil tussen de 8110 4G en de 2720 Flip.

Wat ik zo zie:

Nieuwe versie van KaiOS

Sneller
Meer opties voor snel navigeren in een webbrowser
Handiger menu als je naar boven drukt
Filebrowser (wel afgeschermd wat hij kan zien maar ach)
# + * maakt een screenshot
Assistent meer in het systeem geintergreerd (kan nog altijd geen NL :()
geen rare nokia skin meer gewoon het vrolijke KaiOS kaal op je syteem
contacten worden gesynct met je google account

Hardware

Veel groter scherm
Veel grotere toetsen (ik kan ze nu goed gebruiken)
Geen double input meer
volume knopjes
knop voor de assistent

Het voelt meer als een geheel en minder als een beta product.
Aaaaah is dit de magische backup Whatsapp phone waar we allemaal op aan het wachten zijn?
Waarom kan de 8110 niet gewoon deze software versie krijgen :?

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Na een dagje gebruiken kan ik wel zeggen dat het een heel veel beter werkend toestel is. Niet perfect er zitten nog heel veel rare dingen in KaiOS die het vreemd maken maar de 2720 Flip is echt een mijl verder dan de 8110. Volgens mij synct hij nu elke keer als je unlocked en elke keer als je je telefoonboek open maakt.
Dat is wel weer wat overdreven vaak
edit:
deze sync uitgezet ik sync hem wel handmatig met mijn google account als ik veranderingen heb aangebracht in het telefoonboek
:) die rare intervallen bij de mail zijn ook gebleven 5min 10 min 30 min of handmatig
edit:
ik zie dat er meer keuzes bij zijn gekomen ik heb hem nu op een uur staan
. Waarom geen input veld waar ik 120 min kan invullen ofzo.

Het lijkt ook allemaal vloeiender te werken in het OS en in de games, maar dat kan ook gewoon verse OS zijn zonder allemaal rommel en vervuiling erin. Maar misschien is de SOC tussen juni vorig jaar en nu wel wat verbeterd ofzo.

Oh en er zit een internet radio player in de store dus als je nog wilt luisteren naar radio uit Kenia of Moscow dan kan dat nu via een KaiOS telefoon :) Zowiezo gebeurd er veel in de store de laatste tijd. Er komt veel bij maar nog niet wat je zou willen denk ik :)

Edit ik heb de maker van de radio app een mailtje gedaan en nu staan er een rijtje nl zenders in dat is snel gegaan.

Sinds mijn nieuwe telefoon wel last van de "bug" dat Whatsapp een hele tijd niets doorkrijgt en dan ineens als je de app opent een hele rits aan berichten door geeft. Heel hinderlijk, daar had ik niet eerder last van bij mijn 8110 maar ik heb er wel eerder mensen over gehoord onder andere hier.

[Voor 38% gewijzigd door 4play op 17-10-2019 08:42]

• Niet online
Wauw dat klinkt goed @4play! En inderdaad heel raar dat Nokia deze verbeteringen niet gewoon doorstuurt naar de bananentelefoon.

Misschien moet dit het "Obscure KaiOS telefoontjes"-topic worden want als je nu alleen een 2720 flip topic gaat aanmaken dan ben je waarschijnlijk in je eentje aan het feesten daar ;(

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:17

Theo

moederbord

Anoniem: 1206458 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:02:
Wauw dat klinkt goed @4play! En inderdaad heel raar dat Nokia deze verbeteringen niet gewoon doorstuurt naar de bananentelefoon.

Misschien moet dit het "Obscure KaiOS telefoontjes"-topic worden want als je nu alleen een 2720 flip topic gaat aanmaken dan ben je waarschijnlijk in je eentje aan het feesten daar ;(
Niet in z'n eentje denk ik :P Er zijn best een aantal personen die deze telefoon gaan/willen kopen of 'm al hebben; hetzelfde als met de 3310 en de 8110 het geval is.

Ik zit ook enorm te dubben of ik deze telefoon zal aanschaffen. Ik heb (bewust) geen smartphone, en mijn antieke dumbphone is eigenlijk wel toe aan een vervanger. (Maar dan zonder gespiek van Apple, Google/Android en Facebook)

7400 Wp op het dak

• 4play

4play

-Nintendo- fan

De batterij is met de 2.5.2 versie van wel sneller leeg. Hij synchroniseert nu beduidend meer je kunt je telefoon niet aanzetten hij laat het "synchroniseren" balkje zien boven in beeld.

Ik heb het syncen van zijn telefoonboek met Google al uitgezet, maar alsnog blijft hij erg actief alles updaten.

Ik hoop dat KaiOS daar nog betere opties voor gaat krijgen. Nu trekt hij je batterij binnen 1,5 dag leeg. 2 als je niet vaak je telefoon opent.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:49:
Ik heb het syncen van zijn telefoonboek met Google al uitgezet, maar alsnog blijft hij erg actief alles updaten.
Waarom zou je dat uberhaubt willen, hoeveel nieuwe mobiele telefoonnummers zet jij dagelijks in je telefoonboek? Rare design keuze

• 4play

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Waarom zou je dat uberhaubt willen, hoeveel nieuwe mobiele telefoonnummers zet jij dagelijks in je telefoonboek? Rare design keuze
Elke dag om 3.00 uur een pingetje naar de server lijkt mij ook meer dan voldoende.

Vooral ook dat de assistent niet Nederlands spreekt houd het toestel wat aan de grond.

• Theo

Theo

moederbord

4play schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:49:
De batterij is met de 2.5.2 versie van wel sneller leeg. Hij synchroniseert nu beduidend meer je kunt je telefoon niet aanzetten hij laat het "synchroniseren" balkje zien boven in beeld.

Ik hoop dat KaiOS daar nog betere opties voor gaat krijgen. Nu trekt hij je batterij binnen 1,5 dag leeg. 2 als je niet vaak je telefoon opent.
Kun je in 2.5.2 ook alle Google services echt uit zetten of disabelen? Dus ook zodat het niet stiekemop de achtergrond alsnog data verstuurt of verzamelt? De voornaamste reden van twijfel om deze telefoon te kopen is namelijk dat Google op de telefoon aanwezig is. Ik wil juist geen google op een telefoon; dat is juist het mooie aan een KaiOS; even een device dat helemaal vrij kan zijn van Google.

7400 Wp op het dak

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 08:31
Vorig jaar heeft Google 22 miljoen dollar in Kai OS gestoken dus ik vrees dat je voor een telefoon vrij van Google elders moet kijken. De spraakassistent van Google is ook een vrij prominent onderdeel van het OS namelijk.

• Theo

Theo

moederbord

Het gaat mij er vooral om dat het gespiek van Google in deze telefoon kan worden uitgezet. Onder Android is dit simpelweg niet mogelijk.
In deze telefoon lijkt het dat je de spraakassistent ook deels uit kunt zetten; de knop aan de zijkant kan immers ook als SOS knop worden gebruikt. Kun je op deze telefoon de Googlediensten ook gewoon uit zetten? Of zijn er uitgebreide privacymogelijkheden die kunnen voorkomen dat Google overal bij kan het het vrijelijk kan uploaden?

7400 Wp op het dak

• 4play

4play

-Nintendo- fan

je kunt ook ervoor kiezen om alleen lokaal dingen op te slaan in de telefoon en zo geen google account te koppelen aan je telefoon. Dan doet Google niets met je data.

Het is niet zo dat je zoals bij een android telefoon je niets meer kunt zonder google account.

Alles op de telefoon werkt prima zonder google, alleen omdat al mijn data al in google staat gebruik ik mijn google account.

Update

Mijn Google assistent heeft net een update gehad (gewoon de store in en hij update) maar helaas geen NL assistent nog altijd. Momenteel zit de assistent op v3.4.0.

Het enige verschil lijkt te zijn dat hij gelijk gaat luisteren als de assistent aan gaat. Dit maakt het wel weer wat bruikbaarder met de assistent knop van de 2720

[Voor 30% gewijzigd door 4play op 28-10-2019 12:20]

• driesup
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 10:49
4play schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:10:

Hoe dan? Ik zocht me suf ondertussen. :-)

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Kan op de 2720 flip niet op de 8110

• driesup
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 10:49
4play schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:45:
Kan op de 2720 flip niet op de 8110
Ik heb de 2720 flip :-)

edit: never mind, gevonden 8)7

[Voor 9% gewijzigd door driesup op 31-10-2019 11:22]

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb net een update gehad voor mijn 2720 flip

Die draait nu op KaiOS 2.5.2 Nokia versie 21.00.17.01
Ik merk zo op het eerst geen verschil.

Wel kan ik tot mijn vreugde zeggen dat mijn ING.NL het eindelijk doet. Dat betekend dat ik in principe tikkies kan ontvangen via Whatsapp. Eerder kreeg ik een draaiend cirkeltje op ING.nl en nu gaat hij door.

Ik vermoed dat ze dus de onderliggende web systemen hebben aangepast.

Ook is voor mij ineens Twitter uit de store verdwenen.
De app staat nog wel op de telefoon maar niet meer in de store.

Edit
Mijn 8110 blijft nog altijd steken op software versie 16.00.17.00.

[Voor 6% gewijzigd door 4play op 03-12-2019 11:54]

• Donaldinho
Ben aan het kijken naar een vervanging van deze 8110. Vind het toch geen fijne telefoon, knopjes zijn totaal niet ergonomisch, T9 werkt niet goed etc.

Volgens mij is het geheim dat je niet op zoek moet naar een vervanging van je smartphone. Want alles wat die kan kan alleen maar matig geimplementeerd worden door zo'n semi stoeptegel. Zoektocht wordt dus telefoon waar je alleen mee kan bellen en smssen. met werkende Nederlandse T9, liefst zonder GPS. Wellicht dat een senioren telefoon iets is 8)7

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
Zie net toevallig dat er weer een update is, V17.00.17.01

Volgens deze website is dat dezelfde versie KaiOS als de 2720 Flip

https://nokiapoweruser.co...brings-kaios-2-5-1-2-5-2/

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Is dat zo, ik keek afgelopen week nog en toen geen update.
Ik zal het eens checken vanavond als ik thuis ben. Ik hoop dat de 8110 4g nu op hetzelfde niveau zit als de 2710 flip. Het is echt een verschil van dag en nacht.

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
Bij mij verscheen direct de update toen ik weer ging kijken, dus die heeft nu v17

Ik moet alleen zeggen dat ik lastig kan vergelijken, omdat ik mijn 8110 nooit echt langdurig in gebruik heb genomen omdat het allemaal te traag aanvoelde.

Vind het menu na de update om eerlijk te zijn nog steeds niet heel vlot aanvoelen, maar verder dan dat heb ik nog niet gekeken. Misschien weer eens een weekje in gebruik nemen :)

Ben eerlijk gezegd een beetje afgestapt van de idee dit soort toestellen mij kunnen bieden waar ik naar op zoek ben (een simpele telefoon zonder al te veel afleiding, maar toch bereikbaar zijn en basis apps).

Gebruik nu gewoon een iPhone SE naast mijn normale toestel (XS), waarop vrijwel alle apps zijn verwijderd en alle notificaties/badges uitgeschakeld. iMessage komt op beide toestellen aan, dus dat is handig, verder alleen apps als Yellowbrick, bankieren, maps, 9292ov. Alles past op 1 homescreen :)

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Hmmm, vreemd. Ik lees hier dat sommigen van jullie de nieuwe update v17 hebben maar mijn gele banaantje vindt van zichzelf dat ie perfect genoeg is en blijft hangen op v16. Ben er wel lichtelijk klaar mee, "dé" bullshit heeft nu wel lang genoeg geduurt en als de nokia flip wél woorden toevoegen kan in t9 gaat de banaan terug de doos in als toekomstig collectible pensioen item. Het is nog steeds best een fijn ding alleen de software hangt me mijlenver de keel uit. Geen hoofdletters in t9, naam opzoeken in het woordenboek is t9 dood, rare "installatie mislukt" meldingen, Pfff, Nokia, shame on You. Als old skool 6310i en 7110 poweruser is dit toch wel een tegenvaller hoor. Ik had nog steeds de vage hoop dat het wel goed zou komen in toekomstige updates maar dit lijkt nergens naar.
Rantmode /off

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik stap ook weer af van de door KaiOS aangedreven banaan en flip machines.

Nu de ING geen SMS code's neer stuurt is het niet te doen om mijn bankzaken te doen via de computer en dan via mijn telefoon te bevestigen. En Ja ik kan een reader aanvragen ofzo maar daar heb ik ook geen zin in. Tikkies zijn erg omslachtig, filmpjes via What's app die ik krijg zijn vaak veel te groot (meer dan 8 MB) omdat andere mensen niet alles opnemen in 240x320 is na 10 seconden in HD de 8 MB wel bereikt :).

Ook het niet doorvoeren van point to point navigatie in maps begint te irritant te worden, en het missen van podcasts vindt ik ook minder is ook minder prettig.

Om maar te zwijgen om de sonos en spotify die niet te gebruiken zijn. En het benaderen van mijn LP collectie (in discogs) als ik een aankoop wil doen in een platenzaak is ook te traag om werkbaar te zijn.

Dus ik heb net een nieuwe telefoon besteld (Moto g8 power) in de hoop om daarmee met een minimalistische launcher mijn verslaving te beteugelen beetje als @jerpsx .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

franssie

Save the albatross

Nu we meer thuis zijn heb ik de 8110 weer opgeladen, 17.x.17.x update kwam binnen, Bankieren etc doe ik nog op mijn smartphone (thuis op WiFi) maar ik merk dat alleen het idee dat ik geen email of w'app notificaties heb al rust geeft. De echt belangrijke mensen weten dat ze mij via SMS of telefonie direct kunnen bereiken en de rest wacht maar even.
Ik merk na 4 weken corona dat mijn hoofd prima went aan minder prikkels, tegen mijn verwachting in. Nog even en ik zeg mijn mobiele 4G onbepert abbo op, maar zo ver ben ik nog niet.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRXke
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-01 08:47
Ik heb sinds eind januari een 8110 4G in de zwarte uitvoering single SIM, gekocht bij Coolblue.
Het leek mij wel een goede opvolger voor mijn Samsung GT-C3590 en een smartphone is nog niets voor mij :*)

Helaas werkt die 8110 niet echt goed.
Van in het begin heb ik problemen met het intoetsen van letters en cijfers maar ik dacht dat dit aan mij lag, nu ben ik zeker dat dit niet het geval is.
Het probleem is dat de toetsen bij 1 keer drukken meerdere malen achtereen reageren zo druk je dus bv 1x op 1 en krijg je "111" .
Het is daardoor soms ook moeilijk om een nieuw telefoonnummer in te toetsen dit lukt nooit van de eerste maal, zelfde met het toetsen van berichten en paswoorden is helemaal een drama.
Bovendien duurde het een halve dag voor dat de telefoon mijn contacten vond op mijn sim :?
Verder heb ik al meerdere malen uit het niets een melding gekregen "installatie fout" :?
Ik heb 1 mail adres geconfigureerd op deze telefoon en dat werkt helaas ook niet zoals het moet, mails komen binnen maar soms duurt het een halve dag. En het is meestal onmogelijk om een mail te openen omdat de selectiebalk (orange over een mail) gewoon weg is, heropstarten is dan de enige mogelijkheid.
Software versie is 16.xxxx en bij updaten krijg ik altijd de melding dat de software up to date is.
Ik heb dit gemeld bij Coolbleu en ondertussen is het toestel terug voor reparatie.

Ondertussen heb ik wel een telefoon nodig en vond bij Belsimpel de gele uitvoering voor 59 euro, deze maar gekocht voor ondertussen.

Echter werkt dit toestel zoveel beter en sneller, het probleem met de toetsen is hier eigenlijk niet aanwezig maar probleem was wel dat Whatsapp hier niet op te installeren was omdat het niet in de store stond.
Ik heb de helpdesk van Nokia gecontacteerd maar dat bracht geen oplossing, via Google kom ik hier terecht en lees ik dat Whatsapp pas kan vanaf software versie 16.xxxx maar helaas de gele heeft 12.xxxx en bij updaten krijg ik altijd de melding dat de software up to date is.
Nu las ik hier dat heropstarten de oplossing kan geven en inderdaad dat werkt nu zit er software versie 17.00.17.01 op en Whatsapp stond dan ook in de Store en staat er dus nu op en werkt _/-\o_

Enkel het probleem met de mails heb ik dus net zoals bij het zwarte toestel, weet iemand of dit normaal is en/of er hier iets aan te doen is?

• DuboisB
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-08-2022
Hello there,
Ik ben best blij met mijn gele banaan. Ik vraag niet te veel lastige dingen aan hem en hij doet best zijn best. Het is geen geweldige foon, maar ik vind hem gemakkelijk terug in het donker. Wat voor mij toch een steeds terugkerende vraag is...... Waar zijn de emoji’s? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken. Ik kan ze wel ontvangen, maar versturen? Ho, maar! Waar heb ik nog niet gezocht naar die verdomde emoji’s?
Weet iemand het antwoord?

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 14:21
Heeft er iemand ervaring met het feit dat de software op versie 10.00.17.02 staat en hij aangeeft dat hij up-to-date is? Heb al vanalles geprobeerd, maar er komt maar geen update.

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
Rickth64 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:47:
Heeft er iemand ervaring met het feit dat de software op versie 10.00.17.02 staat en hij aangeeft dat hij up-to-date is? Heb al vanalles geprobeerd, maar er komt maar geen update.
Zit er wel een simkaart in?

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 14:21
Upbeat schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Zit er wel een simkaart in?
Zeker. Na twee dagen de fix gevonden: retour gestuurd en voor een 2720 Flip gegaan :)

• gromet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 14:37
Ik heb een filmpje gemaakt over het switchen tussen mijn samsung S7 en nokia 8110

YouTube: Een week zonder Smartphone (unboxing Nokia 8110)

Tot nu toe bevalt hij erg goed kwa bellen, ook de hotspot functie werkt primma.

Whatsapp heb ik niet geprobeerd maar ik denk dat dit echt een ramp is met het numerieke toetsenbord.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

gromet schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:49:
Whatsapp heb ik niet geprobeerd maar ik denk dat dit echt een ramp is met het numerieke toetsenbord.
T9 lijkt me een redelijk oplossing :)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik kom een beetje laat op het feest maar heb een 8110 gekocht, net geüpdatet naar v17. Maar geen Whatsapp in de store helaas.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 01:04
miikit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:52:

Stap 4.
Nu gaan we Rooten. Typ de volgende dingen in je terminal of cmd terwijl je telefoon nog ingeplugd is.
Download dit bestand eerst. https://sites.google.com/...versions#h.p_NX8c9EHHgspF

Linux: Open je terminal in de map waar je het bestandje hebt gedownload
Windows: Plaats het bestandje in de map waar je adb hebt geinstalleerd.

adb push tnroot /data/local/tmp
adb shell
cd /data/local/tmp
chmod +x tnroot
./tnroot

Open je telefoonbrowser en typ: http://localhost:8080
klik op de knop in je telefoonbrowser

Typ vervolgens in je terminal of cmd:
busybox telnet localhost

Tadaa je bent nu in de root shell.

Met dank aan de mensen van bananahackers & gerdaOS
Welk bestandje is dit? Telnet? Want de link is inmiddels dood.

[img]error.jpg[/img]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zag daarnet deze aanbieding op Amazon voor de Nokia 8000 en het kriebelt alsnog.
Alles lijkt te werken, en in een youtube review kwamen wat nadelen naar voren (T9 werkt op veel plekken niet, etc.), maar geen dealbreakers.

Ik vraag me af of KaiOS nou beter wordt met nieuwe releases van Nokia phones. Deze 8000 vind ik best leuk, ik denk dat het praktischer is dan zo'n banana phone, de 8110. Zijn er hier mensen met meer recente ervaringen met KaiOS?

• Pascalishier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 21:03
XanderDrake schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:53:
Ik zag daarnet deze aanbieding op Amazon voor de Nokia 8000 en het kriebelt alsnog.
Alles lijkt te werken, en in een youtube review kwamen wat nadelen naar voren (T9 werkt op veel plekken niet, etc.), maar geen dealbreakers.

Ik vraag me af of KaiOS nou beter wordt met nieuwe releases van Nokia phones. Deze 8000 vind ik best leuk, ik denk dat het praktischer is dan zo'n banana phone, de 8110. Zijn er hier mensen met meer recente ervaringen met KaiOS?
Ik zou het zo doen, alleen 2 problemen, de corona qr code werkt niet. En Spotify ook niet. Dat maakt het voor mij dat ik afhaal. :(

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Pascalishier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Ik zou het zo doen, alleen 2 problemen, de corona qr code werkt niet. En Spotify ook niet. Dat maakt het voor mij dat ik afhaal. :(
Heb jij hem wel in bezit gehad? Zo ja, waren er veel bugs?

• Pascalishier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 21:03
XanderDrake schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Heb jij hem wel in bezit gehad? Zo ja, waren er veel bugs?
Nee niet gehad, wel serieus overwogen. Maar kje kunt alleen webbased dingen benaderen via KaiOS :)

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 01:04
Ik vond het grootste probleem met KaiOS dat de nokia variant vrij gesloten was. Inmiddels heb ik mijn 'banana' geflashed met een custom rom, maar af fabriek werd er naar mijn smaak te veel bloatware meegeleverd die je niet kan verwijderen.

Mogelijk dat nokia voor een opener KaiOS gaat met de nieuwe releases, maar ik betwijfel het.
Nu ze de nokia 8000 uitgebracht hebben.. Wie weet komt er ooit een re-release van de 6700 classic.

[img]error.jpg[/img]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
Ik heb een Bananaphone in handen gekregen, welke nog steeds op software versie 10.00.17.02 zit.
Hele buggy versie, waarbij sommige toetsen niet lijken te werken zoals aangegeven, een deel van de Nederlandse menu's in het Duits is, geen spoor van een store of WiFi connectiviteit te vinden is maar bovenal zie ik nergens de mogelijkheid om een update uit te voeren. Als ik in het menu bij de software versie sta, is de enige optie die ik kan kiezen de optie om terug te gaan. Heb gelezen dat ik evt. zelf de nieuwste versie van KaiOS zou kunnen flashen, maar ben daar geen expert in. Wellicht is er een andere manier dan in ADB te gaan klooien? Iemand een idee?

Nokia supportafdeling verwijst door naar KaiOS, en van KaiOS via de socials nog geen reactie mogen ontvangen. :F

[Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 16-03-2022 15:53]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Donaldinho
ik ga hem ondanks alle problemen toch weer even proberen. Houd mijn iphone gewoon los in huis voor de apps. Nokia (met whatsapp) voor onderweg.

Wat wel onhandig is dat je met de whatsapp versie die erop staat de web whatsapp niet meer kan aanzetten. Maar goed, misschien krijg ik er wel weer (digitale) vrijheid voor terug. To be continued :P

ik had ook nog een Nokia 105. Maar die is helemaal verschrikkelijk

[Voor 9% gewijzigd door Donaldinho op 28-06-2022 12:00]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kan deze telefoon ook bellen met whatsapp en messenger via wifi? Of alleen berichten versturen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donaldinho
Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:00:
Kan deze telefoon ook bellen met whatsapp en messenger via wifi? Of alleen berichten versturen?
Moest het even testen/opzoeken. Nee - bellen via WA kan niet. Alleen berichten sturen. Het gaat echt TRAAG intypen via T9 - ben niets meer gewend. Scherm in de zon is ook best crappy :D

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Donaldinho schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Moest het even testen/opzoeken. Nee - bellen via WA kan niet. Alleen berichten sturen. Het gaat echt TRAAG intypen via T9 - ben niets meer gewend. Scherm in de zon is ook best crappy :D
Thanks.

Mijn vrouw zweert bij haar Nokia van 10+ jaar oud, ik krijg haar niet aan de smartphone. Maar ze pakt wel mijn telefoon om familie in het buitenland te bellen via whatsapp/messenger of die bellen steeds mij (op iritante tijdstippen vanwege het tijdsverschil). Vandaar de vraag, maar dan is het geen optie ;)

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donaldinho
ik zie trouwens wel dit bericht: https://nokiamob.net/2021...ios-running-nokia-phones/

het zou beschikbaar moeten zijn voor KAIOS toestellen met 512+ MB memory. Ik zit nu op 2.2218.5 - het zou beschikbaar zijn vanaf 2.2118.11 alleen dat bericht is een jaar oud. Mocht ik het aan de praat krijgen laat ik het hier wel even weten. Geen idee hoe een whatsapp update getriggered kan worden - als het uberhaubt kan.

update - wat verder kijkend - misschien dat de nokia 6300 4G (genoemd in Exotisch feature phone) wel een betere vervanging is. Dat of de 8000 4G

https://www.nokia.com/pho...a-6300-4g?sku=16LIOB01A06

[Voor 21% gewijzigd door Donaldinho op 28-06-2022 18:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donaldinho
even een update:

Heb whatsapp verwijderd van het toestel, en gebruik eigenlijk alleen nog de web variant vanaf mijn pc- en whatsapp op mijn iphone die in een kast ligt. Voor mij werkt het prima Ik hoef niet met een aardappel whatsapp te werken en "mis dus niets", alleen heb niet alles direct.

Telefoon gebruik ik om te bellen en te smssen. Ook een mooie gelegenheid om adresboek van 20 jaar keer goed te schonen, csv > vcf en te importeren in de telefoon. Kwam op youtube deze serie tegen van iemand die een half jaar naar een dumb phone was geswitched, en het viel me eigenlijk op hoe relaxed ze erdoor was geworden (YouTube: i used a dumb phone for 6 months. here’s what I learned.). Vond dit echt heel inspirerend.

Zolang je niet de ilusie hebt dat het een smartphone vervanger is het een prima toestel. ik gebruik mijn notitieboek om aantekeningen te maken. Zoek van te voren een adres of route op en schrijf het op. Als ik een 2FA code nodig heb of moet bankieren trek ik mijn iphone uit de la.

Had me nog voorbereid om die custom firmware te installeren - maar met 1 sim kan dat niet, en eigenlijk is dat ook wel prima. Als ik een NES emulator erop installeer heb ik weer de afleiding die ik eigenlijk niet meer wilde :P

to be continued

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn vrouw wil ook niks anders dan een dumbphone. Ik heb gewoon alle meldingen en geluidjes 95 procent van de tijd uit staan op mijn telefoon. Wel gaat er een wit ledje aan als er iets is, ik stoor me er niet zo aan en het is op zich wel handig dat je kan zien dat iemand je heeft proberen te bereiken.

En als dat ledje brandt is het mijn vrouw die zit van hee, je hebt een bericht. Ja dat zou kunnen, ik kijk daar wel naar als ik er naar kijk :p Maar verder is het zo handig dat ik niet net als haar een tomtom nodig heb, een camera, uitgeprinte qr codes voor de corona, uitgeprinte e-mails voor pakketjes afhalen, kastje van de bank, een hele laptop voor veel dingen :p , usbcardreader voor overheidswebsites etc.

/▌

• pribo
  • Laatst online: 18-01 11:49

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Hallo mensen, is het ook mogelijk om te bellen via Whatsapp met deze telefoon, of kan je alleen whatsapp berichten typen en versturen net als met sms. Ik bel namelijk veel via whatsapp.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Voor zover ik weet niet, je kan ook geen whatsapp web er aan koppelen helaas.

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Shinji schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:15:
Voor zover ik weet niet, je kan ook geen whatsapp web er aan koppelen helaas.
Dank je wel, ik zoek een simpele dumbphone waarmee ik wel whatsapp kan bellen.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:12
pribo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:23:
[...]

Dank je wel, ik zoek een simpele dumbphone waarmee ik wel whatsapp kan bellen.
Volgens mij ondersteund de KaiOS versie van WhatsApp dit sowieso niet.
Ik denk dat je op zoek moet naar een uitgeklede Android GSM.

Xiaomi heeft onder de noemer QIN de F20, F21 en F30. Te verkrijgen via Ome Ali.
Of de AGM M5 of M7, via hun eigen webshop vanuit Duitsland verstuurd.
Dan eventueel nog de CAT S22 flip, even zoeken op ebay, opletten dat je een simlock vrij model koopt.

Zeker voor de M7 is veel info te vinden.
De ROM is via de website van AGM te downloaden, makkelijk aan te passen en weer te flashen.

Kijk anders eens op Reddit r/dumbphones.

Succes!

[Voor 18% gewijzigd door hansie_k op 16-01-2023 22:55]

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

hansie_k schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:52:
[...]

Volgens mij ondersteund de KaiOS versie van WhatsApp dit sowieso niet.
Ik denk dat je op zoek moet naar een uitgeklede Android GSM.

Xiaomi heeft onder de noemer QIN de F20, F21 en F30. Te verkrijgen via Ome Ali.
Of de AGM M5 of M7, via hun eigen webshop vanuit Duitsland verstuurd.
Dan eventueel nog de CAT S22 flip, even zoeken op ebay, opletten dat je een simlock vrij model koopt.

Zeker voor de M7 is veel info te vinden.
De ROM is via de website van AGM te downloaden, makkelijk aan te passen en weer te flashen.

Kijk anders eens op Reddit r/dumbphones.

Succes!
Dank je wel, ik zag ook via een filmpje op youtube dat je nu ook kunt bellen met een Nokia 6300 4G......
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee