Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09-2023
Ow dat is misschien wel een goed idee om na te lopen hoe google mijn contacten importeert. Bij mij is het namelijk zo, als ik via de home screen de naam intoets met behulp van de cijfer toetsen, dan zoek mijn telefoon de contact die beginnen met een cijfer van de eerste letter. Bijvoorbeeld als ik "Piet" moet opzoeken, dan toets ik 7 4 2 8 in dan zou ik als goed is piet moeten krijgen of de andere combinatie ervan. Probeer maar eens op je smartphones. Die werken namelijk op deze manier, wat ik overigens super fijn vind.

Ja de toetsen zijn echt super klein, vooral de de toets naar boven die zo dicht op de scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

C-sharp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:43:
Ik heb een vraagje over dit toestel: als je het toestel als 4G hotspot gebruikt, schakelt hij die functie dan ook uit na een aantal minuten zonder aangekoppelde clients? Ik zoek namelijk een always on 4G hotspot (heb oude Windowws Phones maar die schakelen de router functie uit na enkele minuten, wat ik niet wil maar niet kan wegtweaken).
Dit is een Always on 4G hotspot; merk je vanzelf als de accu plat is :*)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
Chinosoldier schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:33:
Ow dat is misschien wel een goed idee om na te lopen hoe google mijn contacten importeert. Bij mij is het namelijk zo, als ik via de home screen de naam intoets met behulp van de cijfer toetsen, dan zoek mijn telefoon de contact die beginnen met een cijfer van de eerste letter. Bijvoorbeeld als ik "Piet" moet opzoeken, dan toets ik 7 4 2 8 in dan zou ik als goed is piet moeten krijgen of de andere combinatie ervan. Probeer maar eens op je smartphones. Die werken namelijk op deze manier, wat ik overigens super fijn vind.

Ja de toetsen zijn echt super klein, vooral de de toets naar boven die zo dicht op de scherm.
ah, ik snap nu wat je bedoelt. Op die manier werkt het niet inderdaad. Vanuit de conctacts app, of als je een sms wil schrijven in het " naar" veld gaat het wel.

Je merkt trouwens echt wel de beperkingen in verwerkingssnelheid van deze telefoon. Als je in de browser een site opent als bijvoorbeeld 9292ov.nl en je speelt muziek af - begint de muziek meteen te haperen. Ik vraag me af of een complexere app als whatsapp met grote berichten, plaatjes, video, audio uberhaubt goed hierop kan functioneren. Wellicht is dat ook de reden dat het nog steeds niet beschikbaar is.

Dan zou je eerder op een whatsapp light moeten terugvallen, text only. En kan me niet voorstellen dat de eigenaar van WA daarmee akooord gaat, verschillende smaakjes whatsapp voor alle mogelijke toestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Donaldinho op 09-01-2019 15:44 ]

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

Donaldinho schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:24:
[...]
Dan zou je eerder op een whatsapp light moeten terugvallen, text only. En kan me niet voorstellen dat de eigenaar van WA daarmee akooord gaat, verschillende smaakjes whatsapp voor alle mogelijke toestellen.
Volgens mij is het ook een whatapp "light" als hij ooit gaat komen, Met alleen berichten, Voice berichten, foto's / plaatjes en groepsberichten (lijkt me verschrikkelijk met een grote groep).
Volgens mij werken animated .gif files niet eens heel lekker in de whatsapp die op de jio phone draait.

anders kun je onder andere dit filmpje kijken van een Indiër die handige tips geeft.

YouTube: Top tricks of WhatsApp on Jio phone. Use WhatsApp now on Jio phone l...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donaldinho
Ja eens, lijkt me inderdaad niets. Ach, heb nu een weekje alleen Whatsapp thuis en/of via de web interface - mis het eigenlijk niet eens zo. Heb een aantal mensen laten weten me te smssen/bellen als er iets is. De rest zie ik 's avonds wel.

Ik mis het niet - maar merk wel dat als ik 's avonds mijn smartphone weer pak ik snel terugval in aan verslaving grenzend gedrag.

Heb laatst in de trein een heel muziek album afgeluisterd die ik in mp3 op nokia had gezet. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst een heel album achter elkaar geluisterd zonder afleiding.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Donaldinho schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:25:
[…]

Heb laatst in de trein een heel muziek album afgeluisterd die ik in mp3 op nokia had gezet. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst een heel album achter elkaar geluisterd zonder afleiding.
Dat kan ik me idd niet meer herinneren, muziekstreamingdiensten maken het toch te aanlokkelijk snel van het ene naar het andere album te switchen.

Vind het wel knap dat je zo rigoureus kan detoxen ook al blijft de verleiding kennelijk groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik mis mijn Whatsapp ook wel minder en minder zul je zien dat we er aan gewend zijn en dan komt het uit :) Nokia 8110 is nu mijn main driver samen met een iPod classic 80gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09-2023
hmm, ik zag wel op nokia forums dat Nokia 8110 4g sindskort whatsapp heeft.

https://community.phones....upport-in-other-countries

https://community.phones.nokia.com/discussion/29434/whatsapp

ik weet niet of het echt is of een custom rom.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Iemand dit al eens geprobeerd?

Hier staat een appstore met heel veel apps erin o.a. Whatsapp telegram en heel veel andere apps.

Https://sites.google.com/view/bananahackers/home?authuser=0

--- aanvulling ---
Volgens deze tweet van de bananahackers komt er binnenkort een alpha versie van een alternatieve firmware voor de 8110 4G (Single en Dualsim)

https://twitter.com/BananaHackers/status/1084761183192862720

Voordeel is dat ze al heel veel apps hebben omgezet vanaf Firefox OS die dus al werken. Hun market place staat vol met een stuk of 70 apps die allemaal al werken op meer of mindere mate.

Terwijl we via de officiele lijn vastzitten aan 7 apps en 20 spelletjes :). Ze hebben whatsapp al draaien (gewoon vanaf de Jio phone). Ook hebben ze diverse dingen weggehaald uit het OS en afgesloten zodat het veiliger is en minder vaak google benaderd :)

Mijn Tweakers bloed gaat hier wel weer sneller van stromen, een telefoon die via een hack opengebroken kan worden zodat er veel meer mee mogelijk is dan de fabrikant bedoeld heeft. Dat is echt geweldig. Als je twitter hebt is het volgen van de bananahackers echt een goed -idee :)

--- aanvulling 2 ---

Ik houd het bananahackers forum en hun kanalen een beetje in de gaten en ze hebben op zich goede ideeen. Zo willen ze in hun versie van (de gahackte) kaios een beveiligings gat dichten dat Nokia open heeft gezet/gelaten. En ze willen een addblocker erin zetten om de standaard apps weer addvrij te maken.

Ook is het een beetje genant om te zien hoeveel software er al werkt op de Nokia 8110 terwijl we nog de hele tijd naar een lege winkel zitten te staren.

Alleen al in hun social onderdeel van hun alternatieve winkel staan: Telegram, WhatsApp, Facebook, Twitter, Google+, Instagram, VK, Zalo, Viber, Tumblr, Nokioteca (browser), Bado, Google Groups, ICQ, Pinafore, ZapZap (FFOS), Sommergram (FFOS).

Terwijl er bij mijn winkel alleen nog maar Twitter staat bij social.

Nog altijd heb ik niet de tijd gehad om mijn Nokia te hacken, ik hoop daar a.s. vrijdag mee aan de slag te kunnen.

Ik zit nog een beetje tussen twee gedachten nu open breken of even wachten tot hun "firmware" uitkomt en dan gewoon die gebruiken.

--- update 3 --
Ik wacht even met het open breken van mijn telefoon tot de volledige "firmware" uit is gebracht en wat de uitkomsten daarvan zijn.

volgens de bananahackers op twitter gaat dat de 27e gebeuren.

https://twitter.com/BananaHackers/status/1088444676384804864

dus die paar dagen kan ik ook nog wel even wachten.

[ Voor 116% gewijzigd door 4play op 25-01-2019 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaijai
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-04 15:10
Ik hou ook bananahackers in de gaten. De beta is nu alleen beschikbaar voor de dual Sim versie, heb ik begrepen. Nog even wachten totdat er een versie beschikbaar is voor mijn single Sim versie, kan ik eindelijk mijn 8110 uit de la halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaijai
In de aanloop naar de custom firmware, maar omniSD en de alternatieve winkels geinstalleerd om toch weer even met de 8110 te spelen.
Whatsapp installeerde, maar bij opstarten kreeg ik de melding dat de versie verouderd was.
Ach dan maar weer even geduld hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door jaijai op 29-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Blijkbaar blokkeren ze whatsapp op nokia 8110 toestellen nu er een "actieve hackers" gemeenschap is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyK8xqWWkAEvwcV.jpg

andere KaiOs toestellen schijnen niet geblocked te worden.

Blijkbaar is er een nieuwe versie uitgegeven juist op het moment dat jij aan het testen was @jaijai

nieuws van het bananahackers forum: 2019-01-30: WhatsApp updated to the last version available!

https://twitter.com/BananaHackers/status/1090641632842657792

[ Voor 25% gewijzigd door 4play op 30-01-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaijai
ach jeetje, dat heb ik weer.

@4play bedankt, ik ga het vandaag weer proberen met de nieuwe versie.

Wel bijzonder, dat ze actief de 'nokia' blokkeren, ben echt benieuwd wat de beweegreden kan zijn.
Facebook zou toch blij moeten zijn, dat ze er weer een groep gebruikers bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik kan me wel voorstellen dat ze actief hacken van toestellen omdat mensen whatsapp willen graag ontmoedigen. De enige reden die ik me kan bedenken is dat er een tijdelijke periode van alleenrecht voor Jio is afgesproken.

Ik kan me niet voorstellen dat zowel Facebook, KaiOS als Nokia erg blij is met deze situatie omdat het ze allemaal in een slecht daglicht zet. Als je het vanuit de gebruikers bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaijai
Wel jammer. Aan de andere kant, wij hebben nu wel een 8110 met custom firmware.
Ik heb deze vanmiddag erop gezet en het toestel voelt veel sneller aan.
Ook de nieuwe whatsapp versie van de banahacker's store werkt prima.
Alleen geen voice oproepen en whatsapp is niet meer via een browser of desktop app beschikbaar.
Ik heb dit overigens zonder simkaart getest, dus ik weet niet of mijn single sim versie goed functioneert.
Als ik het bananahacker forum mag geloven, werken de single versies prima met de custom firmware.

Ik ben echt enorm traag met t9, mijn muscle memory is er echt helemaal uit.
Nu ik ouder ben, merk ik dat ik het ook niet zo snel meer op pak.
Ik denk niet dat de 8110 mijn daily driver wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door jaijai op 31-01-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Begrijpelijk, ik houd hem voor overdag nog wel aan. Smsjes typen duurt inderdaad (voor mijn gevoel) uren.

Browser is bijna niet bruikbaar. In noodgevallen is het ok. Heb laatst met een treinstoring een route uit 9292ov weten te persen, maar dat doe je niet voor je lol :D. Eigenlijk voor afkicken ideaal.

Heb de laatste tijd ook wel lol van de radio functie die erop zit. Werkt alleen met koptelefoon aangesloten (antenne).

Moet eigenlijk mijn iphone leeg laten lopen/weg doen want merk dat ik hem s avonds toch nog te vaak en lang oppak.

Alles op zijn tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Gatver ik krijg mijn Nokia niet open :(...

ik snap niet hoe ik die ellende geïnstalleerd krijg via ADB, ik wil een scripje :)

Ik lees allemaal mensen online die de appstore niet meer kunnen openen en zelf lukt het me ook niet. Lukt het de mensen hier nog wel?
KaiOS account schijnt ook te zijn uitgelogd.

[ Voor 41% gewijzigd door 4play op 04-02-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Hier ook problemen met het openen van de Store sinds afgelopen weekend. Ben benieuwd wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Inmiddels doet de store het weer, en is er een horoscoop app bij gekomen en Kai weather.

Ik installeer deze apps niet meer omdat Kai alle apps die ze uitgevoerd vozetten met zinloze reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1180134

Gegroet mensen,
Is er al nieuws omtrent WhatsApp voor de 8110?
Heb zelf het toestel niet want ik wil wachten dat daadwerkelijk WhatsApp beschikbaar is ervoor :)

Groeten,
DutchCarFreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Anoniem: 1180134 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:38:
Gegroet mensen,
Is er al nieuws omtrent WhatsApp voor de 8110?
Heb zelf het toestel niet want ik wil wachten dat daadwerkelijk WhatsApp beschikbaar is ervoor :)

Groeten,
DutchCarFreak
Nee, helaas niet. Voor de rest verwijs ik je naar de bovenstaande posts waarin wat meer beschreven staat wat er aan de hand lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miikit
  • Laatst online: 19-11-2024
GerdaOS op mijn nokia gezet! Wat een verademing zeg.
Geen google apps er meer op en wel whatsapp. Kan mijn iphone mooi in de kast blijven liggen. Ongeveer 15 minuutjes mee bezig geweest. Was echt een fluitje van een cent.

[ Voor 19% gewijzigd door miikit op 15-02-2019 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

miikit schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:19:
GerdaOS op mijn nokia gezet! Wat een verademing zeg.
Geen google apps er meer op en wel whatsapp. Kan mijn iphone mooi in de kast blijven liggen. Ongeveer 15 minuutjes mee bezig geweest. Was echt een fluitje van een cent.
Toevallig een linkje of iets waar je kan zien wat GerdaOS voor een OS is en een step by step video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Anoniem: 1180134 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Toevallig een linkje of iets waar je kan zien wat GerdaOS voor een OS is en een step by step video?
Ik zoek dat ook die instructies op de Gerda site daar kan ik helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Anoniem: 1180134 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Ik zal morgen wel een step by step instructie maken voor op het forum hier. Nu weet ik niet hoe je adb werkend moet krijgen op windows aangezien ik Ubuntu gebruik, maar de rest kan ik zo opschrijven dat jullie het makkelijk moeten kunnen doen. Enige is dus adb werkend krijgen op windows.

GerdaOs is gewoon kaios alleen dan zonder kaistore en google meuk. Op de site van bananahackers kun je apps downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door miikit op 17-02-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
4play schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:29:
[...]

Ik zoek dat ook die instructies op de Gerda site daar kan ik helemaal niets mee.
Zie hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miikit schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Ik zal morgen wel een step by step instructie maken voor op het forum hier. Nu weet ik niet hoe je adb werkend moet krijgen op windows aangezien ik Ubuntu gebruik, maar de rest kan ik zo opschrijven dat jullie het makkelijk moeten kunnen doen. Enige is dus adb werkend krijgen op windows.

GerdaOs is gewoon kaios alleen dan zonder kaistore en google meuk. Op de site van bananahackers kun je apps downloaden.
Ah super bedankt alvast, voor ADB werkend tekrijgen op Windows zal ook wel wat op het net tevinden zijn :)

Hoe zit het trouwens want zie dat je de Dual Sim versie nodig hebt.. hoe weet ik of het een Dual Sim bevat als ik de 8110 online wilt kopen? Aangezien niet altijd de specificaties kloppen op sommige webwinkels

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1180134 op 19-02-2019 19:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miikit
Uitleg hoe zet je GerdaOs & Whatsapp op nokia 8110

Let op!!! Dit werkt volgens De makers alleen op de dual sim. Ook is dit op je eigen risico ;) .
Stap 1.
Installeer ADB.

Linux: Kopieer en plak om en om de twee volgende zinnen in je terminal:

sudo apt update
sudo apt install android-tools-adb android-tools-fastboot

Windows: Werkelijk geen idee en dat moet je zelf uitvogelen (Je kunt eventueel een bootable usb maken en vanuit daar werken. Xubuntu is heel lichtgewicht.)

Stap 2.
https://cloud.disroot.org/s/3ojAfcF6J2jQrRg/download
https://cloud.disroot.org/s/BJiMxk4PM6Tkq2m/download
https://drive.google.com/...v3J_WaPLH0XMjYlbzlnuqE17B

Download de bovenstaande bestanden en zet deze op een micro-SD kaartje.
(Gewoon SD kaartje openen en daar plakken. Dus niet in een map)

Stap 3.
Zo voordat we verder gaan controleren we eventjes of ADB werkt.
Typ *#*#33284#*#* op je nokia. Soms moet je dit meerdere malen doen.
Doe dit tot je een soort insectje in je statusbalk ziet.

Plug je telefoon in de computer.
Linux: open je terminal en typ ADB devices
Windows: Open de map waar je adb in geinstalleerd hebt. rechtermuisknop en open commandprompt. Typ vervolgens ADB devices

Krijg je reactie dan werkt alles naar behoren! (Telefoon laat een ritsje aan getalletjes zien en een device) Goed Bezig!

Stap 4.
Nu gaan we Rooten. Typ de volgende dingen in je terminal of cmd terwijl je telefoon nog ingeplugd is.
Download dit bestand eerst. https://sites.google.com/...versions#h.p_NX8c9EHHgspF

Linux: Open je terminal in de map waar je het bestandje hebt gedownload
Windows: Plaats het bestandje in de map waar je adb hebt geinstalleerd.

adb push tnroot /data/local/tmp
adb shell
cd /data/local/tmp
chmod +x tnroot
./tnroot

Open je telefoonbrowser en typ: http://localhost:8080
klik op de knop in je telefoonbrowser

Typ vervolgens in je terminal of cmd:
busybox telnet localhost

Tadaa je bent nu in de root shell.

Stap 5.
Typ de volgende dingen de terminal of cmd:
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/recovery of=/sdcard/recovery-backup.img bs=2048
(Dit maakt een backup van je recovery)
dd if=/sdcard/recovery-8110.img of=/dev/block/bootdevice/by-name/recovery bs=2048
(Dit installeert een nieuwe recovery)
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/system of=/sdcard/system-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/boot of=/sdcard/boot-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/splash of=/sdcard/splash-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/fsg of=/sdcard/fsg-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/rpm of=/sdcard/rpm-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/modem of=/sdcard/modem-backup.img bs=2048

(Dit maakt een backup van je oude bestanden, mocht er iets fout gaan)

Stap 6.
Zet je telefoon uit en boot in recovery (aan knop en omhoog knop inhouden)
Ga naar apply update from SD card en installeer de gerda-install.zip
Vergeet niet op wipe data/factory reset te drukken.

Gefeliciteerd!! Als alles mee zat heb je nu GerdaOS geinstalleerd.

Stap 7.
Ga naar omniSD op je homescreen en installeer de whatsapp.zip

Mocht het nu wel gelukt zijn, mag je een complimentje op mijn profiel achterlaten :)

Met dank aan de mensen van bananahackers & gerdaOS

[ Voor 5% gewijzigd door miikit op 22-02-2019 00:11 . Reden: edit. Er stond een foutje in dat zorgde dat de root niet werkte! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Anoniem: 1180134 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Ah super bedankt alvast, voor ADB werkend tekrijgen op Windows zal ook wel wat op het net tevinden zijn :)

Hoe zit het trouwens want zie dat je de Dual Sim versie nodig hebt.. hoe weet ik of het een Dual Sim bevat als ik de 8110 online wilt kopen? Aangezien niet altijd de specificaties kloppen op sommige webwinkels
Volgens mij is de zwate single sim en de gele dual. Ik heb dual gekkocht en maak er veel gebruik van. Een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miikit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:54:
[...]

Volgens mij is de zwate single sim en de gele dual. Ik heb dual gekkocht en maak er veel gebruik van. Een aanrader dus!
Hmmm, goed als ik je een PB stuur? houdt het Topic wat schoner aangezien mijn noob-geneuzel hier niet echt tussen past haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Anoniem: 1180134 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:56:
[...]

Hmmm, goed als ik je een PB stuur? houdt het Topic wat schoner aangezien mijn noob-geneuzel hier niet echt tussen past haha
Geen probleem! Iedereen mag PM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 00:38
Ik heb twee gele bananen liggen. De ene is single sim en de andere duo. Kleur zegt dus niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Ik ben aan het overwegen om hem te halen, maar ik zie overal als GEEN dubbel sim te koop. Zou het binnenkort nog gaan uitkomen?

En hoe zit het met whatsapp, is het mogelijk om via de app te bellen en whatsapp web te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tosun schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:50:
Ik ben aan het overwegen om hem te halen, maar ik zie overal als GEEN dubbel sim te koop. Zou het binnenkort nog gaan uitkomen?

En hoe zit het met whatsapp, is het mogelijk om via de app te bellen en whatsapp web te gebruiken?
Heey, heb de 8110 via bol.com besteld en de mijne betreft een DualSim (heb de zwarte) Voor Whatsapp kan je GerdaOS erop zetten zie paar berichten terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Anoniem: 1180134 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:09:
[...]

Heey, heb de 8110 via bol.com besteld en de mijne betreft een DualSim (heb de zwarte) Voor Whatsapp kan je GerdaOS erop zetten zie paar berichten terug ;)
Top, maar is het mogelijk om te bellen via whatsapp en web te activeren? Dus functioneert whatsapp op de 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tosun schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:57:
[...]

Top, maar is het mogelijk om te bellen via whatsapp en web te activeren? Dus functioneert whatsapp op de 100%?
Wat ik had begrepen werkt de Web functie niet...Bellen zou ik niet durven zeggen aangezien ik het nog niet heb getest en de installatie van GerdaOS nogsteeds niet voltooid hebt :/ Mijn terminal vindt geen ADB Devices -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Zou er binnenkort ook GerdaOS voor de Cat B35 uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Lijkt me van niet. Ze zullen eerst GerdaOS op de single sim uitbrengenen het is nog een alfa built. Al werkt het fantastisch. Mocht het wel zo zijn, ga ik de cat ook meteen halen. Dat schuifje op de voorkant heb ik er al afgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... ze hebt mij goed geholpen... van de wal in de sloot, Nokia 8810 ligt in de vijver en de laptop in de container...niks geen 15minuten werk was nondeju 4 dagen bezig.. Neh jokes all met all hebt zij mij fantastisch geholpen en zijn wij heel lang bezig geweest grotendeels omdat of ik achterlijk was of mijn sd-kaarten achterlijk waren xD het werkt en whatsapp is al geinstalleerd..nu alles verder onderzoeken en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Wat teamview allemaal wel niet kan doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 677216

jaijai schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:57:
Wel jammer. Aan de andere kant, wij hebben nu wel een 8110 met custom firmware.
Ik heb deze vanmiddag erop gezet en het toestel voelt veel sneller aan.
Ook de nieuwe whatsapp versie van de banahacker's store werkt prima.
Alleen geen voice oproepen en whatsapp is niet meer via een browser of desktop app beschikbaar.
Ik heb dit overigens zonder simkaart getest, dus ik weet niet of mijn single sim versie goed functioneert.
Als ik het bananahacker forum mag geloven, werken de single versies prima met de custom firmware.

Ik ben echt enorm traag met t9, mijn muscle memory is er echt helemaal uit.
Nu ik ouder ben, merk ik dat ik het ook niet zo snel meer op pak.
Ik denk niet dat de 8110 mijn daily driver wordt.
Heb je het hier over GerdaOS op een single sim 8110? Werkt dat?
Ik lees her en der dat het alleen voor dual sim bedoeld is, en heb geen zin om het ding te slopen door er een foute ROM op te flashen ;)

Edit: werkt gewoon. Wel denkt de telefoon nu een dual sim versie te zijn waar maar 1 sim-kaart in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 677216 op 27-02-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1186840

Hi,

Even een domme vraag van een geïnteresseerde in een (soort van) domme telefoon als tweede toestel. Ik zou graag hetzelfde nummer houden, maar wil ook m'n smartphone savonds kunnen checken voor whatsapp of Tinder.

Kan ik overdag m'n SIM in m'n smartphone houden en telefoontjes laten forwarden naar de 8110? Of wisselen jullie telkens de SIM kaart? En hoe doen jullie dat met contactgegevens?

Dank alvast voor jullie reactie!

Groeten, een echte technologie noob (denk je oma) die langzamerhand toch echt te vergroeid is met haar smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

KaiOs krijgt meer google assisten intergratie aankomende tijd (tijdslijn uiteraard onbekend)

En ook nederlands als ondersteunde taal.

Stukje uit een artikel van the verge ( https://www.theverge.com/...os-feature-phone-mwc-2019 )

"Second, Google is expanding what the Assistant can do in KaiOS, a feature phone platform that has been picking up steam in developing markets. Google invested $22 million in the OS last year, and today it’s wending its way deeper into that OS. Now, whenever a user sees a cursor on the screen, they’ll be able to use the Google Assistant to voice type in instead of using T9 to tap out messages. Google says that a lot of KaiOS users prefer to leave their phone’s interface in English even though they speak a different language, and the Assistant will still work for voice typing on those phones.

Speaking of languages, Google is adding support for seven new Indic languages: Marathi, Bengali, Tamil, Telugu, Gujarati, Kannada, Malayalam and Urdu. It is also expanding support for dual-language speakers. Before, it could let you switch seamlessly between English, Spanish, German, French, Japanese and Italian, and now it’s adding Korean, Hindi, Swedish, Norwegian, Danish and Dutch to that list."

Je kunt straks dus je SMSje voorzeggen en dan tikt google het oor je uit IPV tikken met de knopjes.
Ik heb nog altijd geen Gerda draaien op mijn Nokia 8110, omdat een recentelijk overleden vriend van mij zijn SMSjes en antwoorden nog op deze telefoon staan en ik die niet weg ga gooien na een schone flash.

En een nieuwe telefoon kopen voor alleen pielen spelen met het OS daar zijn die 8110 (en) toch te duur voor. Ik verwacht dat Nokia zeer binnenkort toch stopt met de ondersteuning, aangezien ze ook geen nieuwe telefoons hebben aangekondigd met KaiOs erop. En volgens KaiOs zelf gaat hun versie naar Nokia en die drukken de (geskinde)update dan weer OTA door.

Toch maar eens kijken naar een andere telefoon die goedkope "Afrika" telefoontjes zien er ook wel potentieel interessant uit maar ik weet niet of die het hier op 4G doen. En op 3G wil je denk ik geen Google assistent aanzetten IVM vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126397

Iemand enig idee of op de gerdaOs een spotify app komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
4play schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:10:
Toch maar eens kijken naar een andere telefoon die goedkope "Afrika" telefoontjes zien er ook wel potentieel interessant uit maar ik weet niet of die het hier op 4G doen. En op 3G wil je denk ik geen Google assistent aanzetten IVM vertraging.
https://www.catphones.com/en-gb/cat-b35-mobile-phone/

Zoals eerder gemeld hebben mijn kinderen die (ze youtuben er vrolijk op los).

Aardig aan de prijs, maar heeft wel 4G en wifi, én IP68 certified...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor wat betreft de 'onofficiële' installatie van Whatsapp op Gerda OS zoals door @miikit in deze post beschreven lijkt me dat daar ook snel een einde aan komt getuige dit nieuws.

Persoonlijk begrijp ik niet waarom het nog zo lang duurt voordat er een officiele client wordt uitgebracht gezien de enorme markt in met name India en Afrika die FB hiermee kan aanboren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Dryhte die is me toch echt weer te duur, als die afrika telefoons voor 20 euro daar te koop zijn, moet dat toch goedkoper kunnen dan die CAT. Met de kennis van NU zou ik liever een CAT gekocht hebben, die spreekt me meer aan dan de Nokia 8110 maarja toen ik mijn Nokia vorig jaar zomer kocht was de CAT nog niet eens aangekondigd.

Ik kijk ook met hoop naar de energiser telefoons met KaiOs uit. ( https://www.kaiostech.com...e-phones-to-run-on-kaios/ ) Dat zijn volgens mij deels de CAT telefoons maar ook flip en een 3310 ripoff (als Nokia er zelf geen maakt).

Volgens mij zijn die energiser telefoons ook niet duur (vanaf 20 euro) vanaf juni te koop in dacht ik frankrijk dus makkelijk te "amazonnen" via amazon.fr :)

"The eight Energizer® feature phones, starting at MSRP 19.99€, will run on KaiOS and come preinstalled with the KaiStore, as well as several apps and services including the Google Assistant, Facebook, Google Maps, YouTube, and Twitter. The devices will be available for distributing partners to stock starting in June 2019."

@Weemism Maar de Whatsapp van Kaios is de officiële app alleen dan de versie uit India dus ik vermoed dat die het wel blijft doen. Ik weet niet in hoeverre ze hun netwerk kunnen afschermen per regio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Eindelijk zou WhatsApp regulier beschikbaar moeten zijn.
Iemand al geprobeerd? Ik moet eerst maar eens GerdaOS vervangen door de originele software :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 677216 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:59:
Eindelijk zou WhatsApp regulier beschikbaar moeten zijn.
Iemand al geprobeerd? Ik moet eerst maar eens GerdaOS vervangen door de originele software :D
ik ga het gelijk proberen
* -Jaap-io graaft de nokia op uit de kast

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Hier helaas nog geen update. Versie 13.00.17.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Mr Drizzle schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:15:
Hier helaas nog geen update. Versie 13.00.17.01
hier inderdaad ook (nog) niet
* -Jaap-io legt hem weer teleurgesteld terug in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

lol - ik heb 'm ook letterlijk uit de kast gegraven. Update nnu naar 13.x maar misschien is die noodzakelijk om naar 15.x te upgraden
* franssie *hoopvol*
* franssie teleurgesteld en nog steeds ongeduldig

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 27-04-2019 14:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 00:33
Hier ook nog niets. Nog op kaios 13.00.17.01. Vodafone. Wel tof nieuws. Ga ik dat ding toch nog gebruiken binnenkort. Zo leuk als mensen nu tegen zo’n banaan aankijken😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdelijknaam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-03-2020
Gisteren deze gekocht toen ik hoorde dat WhatsApp beschikbaar was. Helaas werkt de update dus nog niet in Nederland, iemand een idee hoe je dit manually installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Tijdelijknaam er worden buiten de ota updates geen updates of roms officieel vrijgegeven. We moeten wachten op Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdelijknaam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-03-2020
@4play dat is jammer. Waarschijnlijk is het Whatsapp zelf die moeilijk doet over de westerse markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1206458

FF accountje aangemaakt hier. :) Lees al tijden dit topic en vind de 8110 kek dingetje, maar inderdaad... we kunnen niet zonder Whatsapp, dus tot dat er is wacht ik even met aanschaffen. Ik mis de Nokia Asha lijn! Ik heb de Nokia Asha 501 gehad! Precies wat wij hier eigenlijk zoeken met de 8110 anno 2019. Alleen Facebook/Twitter/Whatsapp en super lange batterijduur. Zo jammer dat Microsoft die lijn toen gesloopt heeft.

Ik las alleen nu op twee verschillende sites van gebruikers uit India en omgeving dat Whatsapp de batterijduur van de 8110 echt om zeep helpt en het teruggooit naar het niveau 'smartphone' (dus dagelijks opladen)... Hoop dat het een bug is bij hen en dat er voor 'ons' een goede versie uitkomt!

Zie gebruikersreacties onderaan berichten op:
https://www.androidpit.com/whatsapp-nokia-banana-phone-india
en https://www.androidauthority.com/whatsapp-nokia-8110-972038/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Tijdelijknaam als je het geduld niet kunt opbrengen kun je altijd Gerda os erop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn 8110 geüpdatet naar versie 16.00.17.00. De grootte van de update is 30,74MB. Na de installatie is het mogelijk om WhatsApp uit de KaiOS Store te downloaden en te installeren.

Werkt super!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Waaaaaat?! :D Vertel ons alle juicy details!

*Schudt -Jaap-io en Franssie door elkaar van vreugde* oOo

De dag dat je wist dat zou komen is eindelijk hier.

Wat kun je wel/niet met Whatsapp ten opzichte van de smartphone versie? Wat voor wijzigingen zie je nog meer in het OS? Merk je iets van een sneller leeglopende batterij zoals die gebruikers uit India aangaven (zie mijn vorige post). Kun je woorden toevoegen aan het T9 woordenboek? Bloatware apps verwijderen?

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 02-05-2019 10:08 . Reden: even wat vraagjes toegevoegd voor Meneer Drizzle ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
banaanupdate

WOOTWOOT

* -Jaap-io is heel benieuwd

Het werkt!
* -Jaap-io Is heel content en gaat het een tijdje proberen 8) 8)

ook T9 geeft betere resultaten heb ik het idee :)

[ Voor 24% gewijzigd door -Jaap-io op 02-05-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier nog geen update, net gecheckt. Zit nog op software versie 13. Geprobeerd met en zonder simkaart. (Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Johnnnygoud schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:39:
Hier nog geen update, net gecheckt. Zit nog op software versie 13. Geprobeerd met en zonder simkaart. (Vodafone)
Hier ook nog geen update beschikbaar op softwareversie 13.00.17.01 helaas. Ook in de store is Whatsapp niet beschikbaar vooralsnog. Betreft in mijn geval het zwarte single sim toestel overigens, misschien dat dat nog verschil maakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
@Johnnnygoud Kan toeval zijn, maar ik kreeg de mogelijkheid om te updaten nadat ik de 8110 helemaal uit en aan had gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Mr Drizzle schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:42:
@Johnnnygoud Kan toeval zijn, maar ik kreeg de mogelijkheid om te updaten nadat ik de 8110 helemaal uit en aan had gezet
Had ik ook gedaan, maar bood geen soelaas. Afwachten nog even lijkt het, zal misschien een staggered rollout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
@Weemism Zal vast niet lang meer duren... Ik heb trouwens de gele dual sim voor zover dat iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
@Weemism Hier ook single sim zwarte variant. Heb overigens ook nog de telefoon gereset en uiteraard uit gehad. Helaas geen update. Nog even geduld hebben voordat we de smartphone aan de kant kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gevonden om woorden toe te voegen aan "T9". Wat bij mij ook niet werkt is switchen tussen "input methods". Ik heb zowel Nederlands als Engels aangevinkt, maar dan werkt alleen de Engelse "predictive". Wellicht zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Mr Drizzle schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:00:
Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gevonden om woorden toe te voegen aan "T9". Wat bij mij ook niet werkt is switchen tussen "input methods". Ik heb zowel Nederlands als Engels aangevinkt, maar dan werkt alleen de Engelse "predictive". Wellicht zie ik iets over het hoofd?
Door het hekje ingedrukt te houden kan je van taal wisselen dacht ik.
Woorden toevoegen heb ik ook nog niet gevonden

Ik heb ook de gele dual sim versie, en ik heb hem niet uit en aangezet, gewoon naar "Settings>apparaat>apparaatinformatie>software-update" en daar stond hij.

ps. in de store staat hij onder Social:
whatsaap

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 02-05-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Ik lees dat (bijna) iedereen hier de gele variant heeft. Waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Tosun schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:08:
Ik lees dat (bijna) iedereen hier de gele variant heeft. Waarom?
Afbeeldingslocatie: http://www.sherv.net/cm/emo/funny/2/banana.gif

of wat had je verwacht bij een banaan telefoon :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
franssie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding]

of wat had je verwacht bij een banaan telefoon :+
Ik heb zelf een zwarte 8810 gehaald. Geel "lijkt" mij geen serieuze kleur voor een primaire telefoon. No offence, my taste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@-Jaap-io Maak eens een leuk filmpje van hoe je whatsapp gebruikt op die Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Ivysaur schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:48:
@-Jaap-io Maak eens een leuk filmpje van hoe je whatsapp gebruikt op die Nokia.
* -Jaap-io kijkt even in de app store naar een app om screencaptures te maken.... niet gevonden ;)
maar zonder gekheid, dat gaat even niet op dit moment, ook omdat ik nog niet zoveel WhatsApp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Opvallend dat bij mijn versie ook Facebook en Twitter in de Social tab van de store staan.

Ook opvallend dat ik bij de google assistent gisteren dacht "het dit is iets veranderd" en vandaag is het weer zoals het vorige week ook was. Nog altijd geen Nederlands te vinden in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
4play schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:04:
Opvallend dat bij mijn versie ook Facebook en Twitter in de Social tab van de store staan.

Ook opvallend dat ik bij de google assistent gisteren dacht "het dit is iets veranderd" en vandaag is het weer zoals het vorige week ook was. Nog altijd geen Nederlands te vinden in de settings.
die zag ik vanmorgen ook ineens in de store staan, net zoals de youtube client. Die waren er gister nog niet direct na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn 24 uur na de update! :)

Edit: Ik heb hem snel besteld. Belsimpel had ineens de prijs met 20 euro verhoogd ten opzichte van gisteravond, en Mobiel deed precies hetzelfde op het moment dat ik hem in mijn mandje plaatste :( Gelukkig hebben ze het nog kunnen aanpassen toen ik belde en heb ik hem nu alsnog voor 58 euro. Heb de zwarte besteld, want ondanks mijn naam vind ik > 25 euro extra voor alleen een ander kleurtje een beetje onzin.

Vanavond heb ik hem in huis! :*) Hopelijk kan ik de update gelijk installeren!

Woohoo

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 03-05-2019 12:54 . Reden: bestelling geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
*Update* Inmiddels ook de update van de telefoon ontvangen voor de zwarte variant. Whatsapp erop gezet en werkt echt lekker.Foto's versturen en een voiceberichtje versturen werkt ook naar behoren. Benieuwd hoelang de accu mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Update 16 ook inmiddels binnen.

Whatsapp is het enige wat veranderd lijkt te zijn en de info over opslag geheugen is beter/duidelijker in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ook bij mij de melding dat de update naar 16.00.17.00 klaarstond nu voor mijn zwarte singlesim 8110. Lijkt dus dat iedereen 'm nu krijgt (y).

Nog geen tijd gehad om Whatsapp te proberen, wil er eigenlijk ook nog een aparte prepaid sim voor kopen zodat ik geen gedoe krijg met synchronisatie van Whatsapp en niet telkens van sim hoef te wisselen (het is voor mij vooralsnog een backuptoestel dat ik in de auto laat liggen).

Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustlikeNiko
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 19:46
Heb het ook draaien om mijn gele 8110, maar ik moet zeggen dat T9 in Whatsapp me een beetje tegenvalt. De tekstvoorspelling werkt aardig, maar bij een nieuwe zin, maakt hij niet automatisch een hoofdletter zoals dat bij sms wel gebeurt. Hebben jullie dat ook ervaren en heeft er misschien iemand een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gekocht bij amazon.de voor 48 euro. De dual SIM variant. Blijft hier voorals nog steken op software v13, zelfs na herstart en reset. Zit als een malle op checken te drukken... Wel weer lekker nostalgisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Keurig op tijd binnen vanavond. Gelijk aan de stroom gezet en na installatie zonder simkaart en herstart kunnen updaten van V12 naar V13. Helaas nog geen update naar versie 16 ;( Hopelijk volgt die later vanavond :) De 8110 is ineens weer terug op zijn oude prijsniveau na de release van Whatsapp!

Ik vind het toestel tot nu toe voldoende snel reageren op mijn input. Valt me alleszins mee! Scherm is mooi helder en voldoende scherp. Ik word moe van mensen die roepen (vooral op YouTube zie ik alleen maar slechte reviews) dat het scherm niet zo scherp/helder is ten opzichte van hun iPhone. Dat is bijna letterlijk appels met bananen vergelijken.

Ik zie dit niet als vergelijkingsmateriaal tov een iPhone. Je vergelijkt ook geen fiets met een auto.

Hopelijk snel de update en dan kan ik "over". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Mijn 8810 is geupdate naar v13 maar ik zie geen whatsapp of social in de store.

Gekocht via mobiel.nl paar dagen terug.

Er zit zelfs geen NL of ENG instructie boekje bij!

Is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tosun schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:55:
Mijn 8810 is geupdate naar v13 maar ik zie geen whatsapp of social in de store.

Gekocht via mobiel.nl paar dagen terug.

Er zit zelfs geen NL of ENG instructie boekje bij!

Is er iets mis?
Ik heb precies hetzelfde! Ook alleen maar oost Europese instructieboekjes er bij, en aan de bovenkant van de verpakking staat een sticker met iets Russisch op (АРТИКУМ : GSM NOKIA ПРОИЗВОДИТЕЛ : HMD GLOBAL ВНОСИТЕМ : " МОСТ КОМПЮТЬРС " 00Д)

. Ik heb hem ook bij Mobiel.nl gekocht. Ze zullen ons toch hopelijk niet een Niet-EU model gestuurd hebben? :F

Ik heb hem juist bij Mobiel.nl gekocht omdat ik wist dat Belsimpel vaak niet-eu modellen inkocht en Mobiel.nl wel EU modellen inkocht.

Er staan ook geen demo-spelletjes in het menu, wat ik al opvallend vond omdat ik hier mensen hoorde klagen dat er geen mogelijkheid was die demo-spelletjes te verwijderen.

Ik hoop snel dat de v16 update komt want anders heb ik er niks aan en voel ik me een beetje in de aap gelogeerd. ;(

Onder de batterij op het toestel staat dat ik model ta-1071 heb. Ik heb het zwarte model met een enkele simkaart mogelijkheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 04-05-2019 00:19 . Reden: Toestel info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Anoniem: 1206458 er zijn blijkbaar absurd veel versies van de 8110 4g. Zelfs binnen landen zijn er verschillende versies. En de Indische versie is gewoon een jio phone met een 8110 verpakking.

Blijkbaar hebben jullie de Russische versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@4play

Dat ik een "Russische" versie heb is nog tot daar aan toe (Putin zal vast niet meekijken) maar dat ik dus nu geen Versie16 heb (lees: WhatsApp) vind ik wel vervelend. Wat dat was de reden dat ik het toestel gekocht heb. De oplader die er bij zit is wel een 'gewone' Nederlandse, al weet ik niet welk type stekkerblok ze hebben in Oost Europa. De handleidingen die er bij zitten hebben als landcodes: MK, SR, SQ, RO en BG. Die laatste twee zullen wel Roemeens en Bulgaars zijn.

Ik zal Mobiel.nl een mailtje sturen wat ik kan doen en met Nokia checken of de V16 update er schnell aankomt voor dit type. Anders moet ik helaas nu al afscheid gaan nemen van mijn bananen telefoon :'(

Update: Na een nachtelijke chatsessie met Nokia blijk ik (en @Tosun waarschijnlijk dus ook) een Bulgaars toestel te hebben gekregen van Mobiel.nl. Ik vroeg Nokia wanneer ik de v16 update zou kunnen verwachten en kreeg het standaard afpoeier antwoord, quote: The updates arrive at your device as soon as possible and before to arrive at your device there will be many other factors depending on:
1) Your country
2) Your provider
3) Manufacturing model numbers are some of them. There are steps to respect in order and they didn't have an exact time frame.

Kan dus morgen zijn, kan over drie maanden zijn. *huilt in bananen*

Update 2: Nadat ik mijn Tele2 simkaart er in stak, kreeg ik ineens die drie stomme spelletjes bij :( Geen update naar versie 16 helaas. Wonderlijk allemaal! Ik ga nu slapen :z

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 04-05-2019 01:39 . Reden: extra info nav chatsessie met Nokia ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Is het mogelijk om "geld" terug te krijgen bij mobiel.nl? Anders sowieso een retourtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Mobiel gebeld en ze zeiden dat ze het toestel kunnen omruilen voor me. Ik scheur dinsdag even naar Leidschendam in mijn bananenmobiel 8) , zodat ik mijn dierbare 8110 niet hoef over te leveren aan de grillen van PostNL. Soms het gaat het goed bij PostNL, soms gaat het fout. En je zult natuurlijk net zien dat mijn toestel door de hele bezorgbus stuitert en in drie stukken daar aankomt. En ik kan nu nog even de rest van het weekend 3535428471 keer op 'check for softwareupdate' klikken. Misschien helpt het :D

Ik heb ook altijd pech met mobieltjes. ;( *tikt dit berichtje op zijn inmiddels derde iPhone 8 Plus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Anoniem: 1206458 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:30:
Ik heb Mobiel gebeld en ze zeiden dat ze het toestel kunnen omruilen voor me. Ik scheur dinsdag even naar Leidschendam in mijn bananenmobiel 8) , zodat ik mijn dierbare 8110 niet hoef over te leveren aan de grillen van PostNL. Soms het gaat het goed bij PostNL, soms gaat het fout. En je zult natuurlijk net zien dat mijn toestel door de hele bezorgbus stuitert en in drie stukken daar aankomt. En ik kan nu nog even de rest van het weekend 3535428471 keer op 'check for softwareupdate' klikken. Misschien helpt het :D

Ik heb ook altijd pech met mobieltjes. ;( *tikt dit berichtje op zijn inmiddels derde iPhone 8 Plus*
Wat heb je verteld? Ik woon in Eindhoven, dus rijden naartoe gaat het niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Tosun Ik heb gezegd dat de boekjes bij mijn toestel niet in het Nederlands waren en dat uit navraag bij Nokia blijkt dat het een Bulgaars toestel is waardoor ik met mijn banaan nog niet kan Whatsapp-en . Dat was mijn voornaamste reden om het toestel te kopen waardoor ik nu verdrietig met een niet naar verwachting werkende banaan thuis zit. Ze heeft me een mailtje gestuurd met info over hun 31 dagen omruilgarantie. Zolang het toestel er nog netjes uitziet is het niet zo een probleem. Ik zou ook even bellen als ik jou was! :)

Overigens viel me op dat T9 een beetje raar deed. Als ik een woord had getypt stond soms ineens een cijfer er achter. Of als ik als test even een telefoonnummer intoetste (0612345678) stond er soms 066123456678 (dus dubbele 6 of soms dubbele 3). Lijkt dus dat m'n Nokia niet helemaal lekker in zijn schil zit. ;(

Als ik hem nu terug stuur heeft Mobiel hem dinsdag met de Post, nou dan kan ik net zo goed even langsgaan. :)

Sorry voor al mijn berichten hier, maar als ik ergens enthousiast over ben dan stuiter ik altijd door het leven, zo ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
@Anoniem: 1206458

Ik heb ze ook zojuist gebeld, en ik krijg dan alsnog de bulgaarse variant wegens hun leverancier. Wat dan ook, ik ga het retouren en mijn geld terug krijgen.

Ps. ze proberen je te bereiken! Omdat ik het ook stiekem over je heb verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tosun Bedankt voor de update. (y) Dan moet ik hem ook maar terugbrengen. Jammer maar 't is niet anders.

Ik heb nog geen belletje of mailtje ontvangen van ze. We zullen zien wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik merk geen grote veranderingen in accu gebruik. Vannacht de telefoon eens helemaal opgeladen om 9 uur van de lader afgehaald en nu 84% over. Lijkt me een goede score ook omdat ik hem nu meer gebruik omdat mijn appjes erop binnenkomen en het antwoorden echt super lang duurt :)

Dat je geen woorden kunt toevoegen aan er woordenboek is nu wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liger
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:37
Bij mij nog geen update, toen ik aanklopte bij Nokia met de vraag of er iets mis was met m'n apparaat waardoor ik geen update kreeg, kreeg ik als reactie: "I am sorry, Whatsapp is not yet available to 8110, please disregard this rumor". Toen ik bleef doorzeuren kreeg ik een linkje naar een website die uitlegt hoe HMD z'n Android updates uitgebreid test, om vervolgens nog "please disregard this rumor" te krijgen.

Ik geloof nu dat al deze mensen op GoT een complot zijn, dat er helemaal geen update bestaat, en dat ik als enige heel erg woke ben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Waar hebben jullie je 8810 gehaald? Omdat ik nu zeer twijfel welk (web)shop nu wel de europese/benelux variant verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1207836

Ik heb de mijne bij bol.com besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 23:07
Heb je met de nederlandse versie dan al wel whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Tosun schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:19:
Waar hebben jullie je 8810 gehaald? Omdat ik nu zeer twijfel welk (web)shop nu wel de europese/benelux variant verkoopt.
Als je hem in een winkel koopt kun je toch even de verpakking bestuderen om te kijken welke talen erop staan?

Of denk ik nu te simpel?

Het is een wereldwijd drama welke versie van de 8110 4G waar te koop is en een grijze import van dit toestel maakt het allemaal niet makkelijker. En dan tel ik voor het gemak de Chinese neptoestellen (zonder KaiOS maar met een lijkend OS) nog niet eens mee.

Als je nog even kunt wachten op een ander toestel met KaiOS erop kun je ook wachten tot Energizer binnen nu en een maand een hele rits aan KaiOS telefoons gaat uitbrengen (natuurlijk smeren ze het uit dus niet alle toestellen zijn vanaf juni te verkrijgen).

Afbeeldingslocatie: https://www.kaiostech.com/wp-content/uploads/2019/02/Energizer.png

Zoals je ziet zitten daar ook een paar shady designs bij zoals een wel erg op een CAT lijkend toestel of een wel erg op een Nokia 3310 3g lijkend toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door 4play op 04-05-2019 23:54 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste