Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 07:27
Ik heb mijn zwarte 1sim van coolblue maanden terug gekocht. Vandaag sinds tijdje weer aangezet. Meteen geupdate en gezien dat WA geinstalleerd kan worden. Nog niet getest omdat ik mijn nano sim adapter kwijt ben :p

Whatsapp

Binnenkort weer wat meer gebruiken dit toestel denk ik.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Tosun schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:19:
Waar hebben jullie je 8810 gehaald? Omdat ik nu zeer twijfel welk (web)shop nu wel de europese/benelux variant verkoopt.
Ik heb 'm juli vorig jaar bij Coolblue gekocht ook, de zwarte single sim dus, en toen nog voor 79 euro. Voor zover ik weet was de verpakking en handleiding voor de NL markt ook, update op het toestel zelf is ook binnen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1207876

Ik volg dit ook al een tijdje en nu toch maar geregistreerd. Ik ben namelijk heel benieuwd welke typenummers jullie dan onder de batterij hebben. Ik heb de zwarte single sim met type nummer ta1071 net als @Anoniem: 1206458 en @Tosun Ik heb ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206458

De prijzen van dit toestel stuiteren echt op en neer. Donderdagavond 58 euro, Vrijdagochtend ineens 76 euro, nu alweer 63 euro. Gewoon prijsverschillen van 25% 8)7

Heeft iemand hem hier bij Belsimpel gekocht? Ik weiger hem namelijk bij Amazon te kopen (hoe zij met hun personeel omgaan, brrrr) en Bol.com verkoopt hem niet zelf maar via hun "Plaza", dus dan weet je nog niet of je een BeNeLux toestel krijgt.

*kijkt uit het raam*
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/db/c8/2b/dbc82bb1b6886cbab32bff9637b2f6b9.png
Oh Nokia Asha, waarom moest Microsoft jou toch slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

Anoniem: 1207876 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:15:
Ik volg dit ook al een tijdje en nu toch maar geregistreerd. Ik ben namelijk heel benieuwd welke typenummers jullie dan onder de batterij hebben. Ik heb de zwarte single sim met type nummer ta1071 net als @Anoniem: 1206458 en @Tosun Ik heb ook nog geen update.
8110 4g zwart
model: ta-1071
fcc id: 2ajotta-1071

hardware versie: Qcom
versienummer: 16.0017.00
platform: 48.0a2

Gekocht juli 2018 MediaMarkt Apeldoorn

[ Voor 5% gewijzigd door 4play op 05-05-2019 13:09 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liger
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:37
Tosun schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:19:
Waar hebben jullie je 8810 gehaald? Omdat ik nu zeer twijfel welk (web)shop nu wel de europese/benelux variant verkoopt.
Belsimpel, en dat was een prachtig doosje met alleen maar Russische/Slavische handleidingen ;)
Nog geen update dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Liger op 05-05-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik ook vreemd vind, is dat bij het menu apparaat informatie de softwareversie staat op 13.00.17.01 maar klik ik dan op software update dan staat er in het klein. Huidige versie 12.00.17.06

Was/is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Model TA-1048
Kleur: Geel
hardware revision: qcom
OS Version: 2.5.1
Build Number: 16.0017.00
Platform Version: 48.0a2

Gekocht bij Amazon.de op 22 feb 2k19

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Drizzle op 05-05-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
De sticker op mijn toestel:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/46862331135_c1e5f93326_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb precies dezelfde nummers, codes en versies staan op mijn sticker en toestelinformatie. Dat is dus niet het verschil. Dan zal het wel gewoon een kwestie van geduld zijn voor de update zal komen.

Op den duur zijn alle Nokia 8110 toestellen voorzien van de update neem ik aan? Ongeacht uit welke regio ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Mijn 8810 is klaar gemaakt voor een retour, dus ik wil hem niet nogmaals eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15

franssie

Save the albatross

Mijn gele TA-1041 (geel) vandaag weer eens aangezet & yes bingo > Update naar 16 en Whatsapp werkt nu (voorzover het echt werkt met zo een scherm en toetsenbord maar soit).

Medio 2018 gekocht toen het gerucht uitkwam en toen besteld bij belsimpel.

Nu nog even oefenen met parkmobile (maar die hebben een mobile site die soms de Nokia 8110 laat crashen) en dan ben ik onderweg!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben blij voor je @franssie! Ik ga morgen of dinsdag even bij mobiel.nl langs. Ik ga morgenochtend natuurlijk nog even checken of er een update is, maar vanmorgen was er helaas nog geen. Batterij stond nu op 68% vond ik best laag voor dat hij niks heeft gedaan sinds vrijdag, afgezien van twintig keer checken op updates, drie keer herstarten en een reset. Maar goed, dat zal nieuwigheid zijn.

Hoe bevalt het toestel verder met de update, beste gebruikers? Hoe is het met de batterijduur nu er gewhatsappt wordt? Zit nu te twijfelen waar ik hem eventueel moet aanschaffen, want iemand schreef een paar berichten geleden dat hij ook een Bulgaars toestel had gekregen van Belsimpel. -O-

Update: Geen Update :N. Gisteravond was de prijs weer gezakt tot 58 euro bij Belsimpel en Mobiel.nl nu weer terug omhoog naar 78 euro. Blijft toch merkwaardig dat die prijzen zo enorm fluctueren.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 06-05-2019 07:57 . Reden: update over geen update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Heeft iemand hier wel succes met de kainews app. Na de add (die uiteraard wel prima binnenkomt) stopt het allemaal en blijft hij loading op de feed zonder ooit verder te komen. Inmiddels ook gemeld bij KaiOS zelf en die gaven het "we geven het door aan onze ontwikkelaars" antwoord.

Accu update na 47 uur op 46% dus mijn accu lijkt niet veel minder snel leeg te lopen met whatsapp op mijn toestel (WiFi en 4g aan en elke 30 min synchroniseren met kalender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
4play schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:00:
Heeft iemand hier wel succes met de kainews app. Na de add (die uiteraard wel prima binnenkomt) stopt het allemaal en blijft hij loading op de feed zonder ooit verder te komen. Inmiddels ook gemeld bij KaiOS zelf en die gaven het "we geven het door aan onze ontwikkelaars" antwoord.

Accu update na 47 uur op 46% dus mijn accu lijkt niet veel minder snel leeg te lopen met whatsapp op mijn toestel (WiFi en 4g aan en elke 30 min synchroniseren met kalender)
Zojuist even geprobeerd. Ik had eerst wat problemen met het downloaden en installeren van KaiNews (Install Error: An issue has occured), maar dat terzijde...

Eenmaal geïnstalleerd werkt deze app bij mij verder prima. Wellicht iets met instellingen? Heb je aangegeven welke categorieën gewenst zijn? Wellicht helpt het opnieuw installeren van KaiNews?

Accu lijkt bij mij ook niet sneller leeg te lopen na het installeren van de update en WhatsApp, al moet ik toegeven dat ik dit toestel niet heel intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mr Drizzle schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:50:
Model TA-1048
Kleur: Geel
hardware revision: qcom
OS Version: 2.5.1
Build Number: 16.0017.00
Hierook de TA-1048 (DualSim):
Model: TA-1048
Kleur: Zwart
Hardware Revision: qcom
OS Version: 2.5
Build Number: 13.00.17.01
Build Identiefier: 20181026154933
Update Channel: default

En toch krijg ik geen v16 (met WhatsApp) aangeboden. Wat staat er bij jullie bij Update Channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Mr Drizzle schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:58:
[...]
Heb je aangegeven welke categorieën gewenst zijn?

Wellicht helpt het opnieuw installeren van KaiNews?
Ik kom niet eens bij de categorieën
En opnieuw installeren werkt niet.
Zal wel ergens een bitje scheef zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
McOrmick schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:05:
[...]
En toch krijg ik geen v16 (met WhatsApp) aangeboden. Wat staat er bij jullie bij Update Channel?
"Update Channel" zie ik er niet tussen staan (bij Settings/Device/Device Information/More Information)
4play schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Ik kom niet eens bij de categorieën
En opnieuw installeren werkt niet.
Zal wel ergens een bitje scheef zitten ofzo.
Mmm.. Vreemd. Ik vind KaiOS best nog een beetje "buggy" als ik kijk naar de foutmeldingen die ik regelmatig ontvang bij het installeren/deïnstalleren van Apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

*snif* ik heb mijn Banaan voor de laatste keer uitgezet en nu achtergelaten bij Mobiel.nl. Het waren twee fantastische dagen. ;w

De meneer bij Mobiel.nl zei dat ze alleen nog maar deze toestellen van 1 leverancier kregen waardoor omruilen geen zin heeft. Ik krijg mijn geld terug deze week, inclusief de twee euro verzendkosten! Heel aardig van ze. :)

Theorie: nog maar 1 leverancier kan dit toestel leveren aan webshops in Nederland waardoor deze nu allemaal uit Bulgarije komen. Zowel van Belsimpel als Mobiel.nl. Is dus wel een EU toestel maar geen Benelux toestel. Je kunt het de webshops niet kwalijk nemen want als dit een iPhone was geweest hadden we deze software issue niet gehad.

Ik ga mijzelf nu opvrolijken met muziek van Bananarama denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
@Anoniem: 1206458 amazon.de geen optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Mr Drizzle Nee, hoe Amazon haar personeel behandeld vind ik verschrikkelijk. Daarom weiger ik daar wat te bestellen. Zie bijvoorbeeld YouTube: Amazon Employees Speak Out About Workplace Conditions | NBC Nightly ...

Zelfde als dat ik weiger om met Ryanair te vliegen. Ik heb zelf (ook) in de luchtvaart gewerkt en de verhalen over Ryanair zijn ronduit afschuwelijk.

Dan liever geen bananentelefoon, dan een bananentelefoon die iemand met blaren op zijn voeten en pijn in zijn rug rennend uit het schap heeft moeten grissen omdat hij bang is om anders het target niet te halen en ontslagen te worden. Ik begrijp dat Jeff Bezos geen seconde minder slaapt als ik niets bij Amazon koop, maar als je nergens in gelooft dan zal er nooit iets veranderen :) [/Activistische modus uit]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverrips
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08-2021
IK heb 5 nokia's 8110 4G, op 3 had ik het probleem geen update te kunnen ontvangen. Op twee wel. De truk is dat je hem een keer aan en uit zet met de powerknop en dan naar update gaat. Dan volgt er wel een nieuwe versie ! Ondertussen hebben ze alle 5 nu whatsapp en voLTE !! In de eerste instantie lukte dat bij 3 stuks niet en hadden firmware 12.xxx en nog iets. nu dus 16.xxxx

[ Voor 26% gewijzigd door sverrips op 06-05-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverrips
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08-2021
4play schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:54:
Update 16 ook inmiddels binnen.

Whatsapp is het enige wat veranderd lijkt te zijn en de info over opslag geheugen is beter/duidelijker in settings.
Nope.... voLTE is er ook bijgekomen, voice over 4G !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
VoLTE heeft het toestel al sinds dat het uit is zover ik weet, daarom had ik het vorig jaar ook aangeschaft.

Met versie 13 had ik in ieder geval gewoon VoLTE met Vodafone NL, maar dat lijkt nu niet helemaal meer lekker te werken met versie 16 van de firmware, maar wellicht doet een reset van het toestel wonderen.

Wel jammer dat Bluetooth nog niet standaard op "zichtbaar voor andere apparaten staat" waardoor ik dit steeds aan moet zetten wanneer ik gebruik wil maken van de carkit in mijn VAG-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Geinig, dacht ik, een 8110 met whatsapp. Als ik echt lange zinnen moet tikken dan pak ik de windows client / web app er wel bij. Nou dat kan mooi niet :) Je kan met KaiOs die qr-code niet scannen.

En excuus dat ik nu al iets te zeuren heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Kosm op 06-05-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosm schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:55:

En excuus dat ik nu al iets te zeuren heb.
Je zeurt niet, het is een terechte opmerking en vreemd dat het juist met dit OS niet mogelijk is.

Zeuren doe je over de 8110 als je zegt "het scherm is kleiner ten opzichte van mijn iPhone XS Max" of "de camera is slechter dan mijn Hasselblad". 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
Vreemd genoeg werkt VoLTE niet meer bij Vodafone NL met mijn Nokia 8110 4G op firmware versie 16.00.17.00.

Het ligt niet aan mijn simkaart, daar deze voorheen wel VoLTE in de Nokia had en dit ook nog steeds heeft op een Samsung Galaxy Note 9, een Samsung Galaxy S7 Edge en een iPhone 7 Plus (even snel getest)...

Is er iemand anders die dit toestel in combinatie met Vodafone NL gebruikt waar het met de laatste firmware wel met VoLTE werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 23:07
sverrips schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:23:
IK heb 5 nokia's 8110 4G, op 3 had ik het probleem geen update te kunnen ontvangen. Op twee wel. De truk is dat je hem een keer aan en uit zet met de powerknop en dan naar update gaat. Dan volgt er wel een nieuwe versie ! Ondertussen hebben ze alle 5 nu whatsapp en voLTE !! In de eerste instantie lukte dat bij 3 stuks niet en hadden firmware 12.xxx en nog iets. nu dus 16.xxxx
en welk typenummer hebben deze 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 23:56
Heb een 8110 4G gekocht vanwege de berichten dat WhatsApp nu globaal uitgerold wordt... Van Belsimpel gekocht en inderdaad een doos/boekjes gekregen in een aantal oost Europese talen maar geen NL/EN. Telefoon kwam met software versie 11.nogwat en bood niet vanzelf een update aan. Uit en weer aanzetten leverde een update naar 13.00.17.01 op... maar daarop blijft ie voorlopig steken. :-(

Hopelijk wordt de v16 update binnenkort verder verspreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Na bijna 3 x 24 uur aan heb ik mijn 8110 vanmorgen aan de lader moeten leggen met 20% accu over. Dat was voor whatsapp ook ongeveer zo. Ik denk dat ik 20% meer accu gebruik maar aan de andere kant heb ik nu ook een reden om de telefoon aan te zetten en te gebruiken :).

Hebben er meer mensen last van de voorspellende toetsenbord en dan vooral het missen van het woordje "en" waardoor elke zin met "en" erin lastig is met het voorspellende toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0b5cur1tY schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:19:
Telefoon kwam met software versie 11.nogwat en bood niet vanzelf een update aan. Uit en weer aanzetten leverde een update naar 13.00.17.01 op... maar daarop blijft ie voorlopig steken. :-(
@0b5cur1tY

Heb je de truck van @sverrips van maandag 6 mei 2019 14:23 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
4play schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:00:
Hebben er meer mensen last van de voorspellende toetsenbord en dan vooral het missen van het woordje "en" waardoor elke zin met "en" erin lastig is met het voorspellende toetsenbord.
"en" had ik nog niet gemist, ik mis wel "de" maar zelfde laken een pak. woordjes die je veel gebruikt...

daarnaast heb ik ook wel regelmatig dat WhatsApp crashed en ik geen idee heb of hij zichzelf dan weer opnieuw opstart c.q. berichtjes ontvangt

het is mijn 2e/zakelijke telefoon dus echt veel gebruik ik hem niet 😉

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
Anoniem: 1206458 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:43:
[...]

@0b5cur1tY

Yep, zodoende heb ik de update naar v13 gekregen... Maar verder kom ik voorlopig niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Anoniem: 1206458 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:43:
[...]

@0b5cur1tY

Precies, heel erg moeilijk is die truc niet, namelijk gewoon een restart uitvoeren. Echter krijg ik op mijn model, ook besteld bij mobiel.nl dan ook geen update. Dit is dus geen allesomvattende truc die op alle modellen werkt. Vandaar ook mijn vraag aan @sverrips welke type-aanduidingen zijn 5 modellen hebben. Het lijk mij nou juist iets voor tweakers om een overzicht te creeren welke toestellen wel en welke niet een update krijgen.
Mijn voorstel zou dus zijn dat iedereen die wel of niet de update heeft gehad en dat hier meld ook zijn typenummer erbij vermeld, huidige software versie, waar en wanneer aangeschaft, taal van de handleiding, wel of niet een Simkaart erin, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdelijknaam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-03-2020
@0b5cur1tY, exact dezelfde situatie hier. Hopelijk is het een tijdelijk issue, ik blijf dit topic wekelijks checken. Als die Whatsapp update niet komt ben ik echt geneigd dit ding terug te sturen. De 'truc' die besproken wordt is toch uit/aan zetten? Hierna verandert er helaas niets.

@cmegens :
Simkaart: T-Mobile
Software: 13.00.17.01
Taal: Engels
Aangeschaft: Belsimpel 28.04
Update: nee
Typenummer: ?

[ Voor 35% gewijzigd door Tijdelijknaam op 07-05-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 13:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

@cmegens :
Simkaart: Geen (WiFi)
Software: (vorige versie) geen idee
Taal: Engels
Aangeschaft: Belsimpel 27-08-2018
Update: Ja (Whatsapp dus beschikbaar) 16.x
Typenummer: geen idee, Zwart Single Sim

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou nieuwe poging gewaagd, dit keer bij Media Markt. Morgen komt hij binnen, want uiteraard hadden ze hem niet op voorraad. Voorheen hadden ze nog de laagste prijs garantie in vergelijking met winkels als Mobiel.nl en Belsimpel, maar nu vergelijken ze alleen nog met Coolblue en BCC. :( Betaal dus 18 euro meer dan bij de rest, maar misschien krijg ik nu wel een Nederlands toestel met de v16 update. Tot zover de wauw voor jou. :')

Als het nu niet lukt dan geef ik de moed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
@Tijdelijknaam en @Richard typenummer is te vinden onder de batterij

[ Voor 28% gewijzigd door cmegens op 07-05-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaccodwit
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:49
Zondag besteld bij Belsimpel, maandag binnen gekregen.
Na de eerste keer opstarten was de update er nog niet.

Gevalletje "Heeft u hem al opnieuw opgestart?" en toen was de update er wel bij mij.

Enigste waar ik nu tegenaan loop is m'n agenda van Outlook.com, iemand dit al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 13:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

cmegens schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:56:
@Tijdelijknaam en @Richard typenummer is te vinden onder de batterij
TA-1071

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
jaccodwit schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:03:
Zondag besteld bij Belsimpel, maandag binnen gekregen.
Na de eerste keer opstarten was de update er nog niet.

Gevalletje "Heeft u hem al opnieuw opgestart?" en toen was de update er wel bij mij.
Ben erg benieuwd waar jouw toestel vandaan komt.. is dat een NL exemplaar / heb je boekjes erbij gekregen in het Nederlands (of Engels). Heb de mijne een paar dagen geleden bij Belsimpel gekocht maar was overduidelijk geen exemplaar bedoeld voor de NL markt (boekjes en stickers op de doos in allerlei talen maar geen NL of EN) en heb nog geen V16 update gekregen.
Anoniem: 1206458 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:35:
Nou nieuwe poging gewaagd, dit keer bij Media Markt. Morgen komt hij binnen, want uiteraard hadden ze hem niet op voorraad. Voorheen hadden ze nog de laagste prijs garantie in vergelijking met winkels als Mobiel.nl en Belsimpel, maar nu vergelijken ze alleen nog met Coolblue en BCC. :( Betaal dus 18 euro meer dan bij de rest, maar misschien krijg ik nu wel een Nederlands toestel met de v16 update. Tot zover de wauw voor jou. :')

Als het nu niet lukt dan geef ik de moed op.
Ben ook heel benieuwd naar het resultaat hiervan...
Tijdelijknaam schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:50:
@0b5cur1tY, exact dezelfde situatie hier. Hopelijk is het een tijdelijk issue, ik blijf dit topic wekelijks checken. Als die Whatsapp update niet komt ben ik echt geneigd dit ding terug te sturen. De 'truc' die besproken wordt is toch uit/aan zetten? Hierna verandert er helaas niets.
Uit wat ik gelezen heb over de nieuwe KaiOS update voor de 8110 4G, begrijp ik dat het nu om een globale uitrol gaat (na een tijdje dat de update met WhatsApp enkel in India beschikbaar was). Ik ga er dus van uit (= ik hoop) dat onze telefoons van Oost-Europese afkomst alsnog de update krijgen...

Gegevens van mijn 8110:

Simkaart: Geen (WiFi - maar heb ook geprobeerd met een T-Mobile simkaart erin)
Software: 13.00.17.01 (van 11.nogwat)
Taal: Engels (heb ook NL ingesteld gehad maar maakt niets uit voor de update)
Aangeschaft: Belsimpel 5-05-2019
Update: Nog geen verdere update (naar v16)
Typenummer: TA-1071, Zwart Single Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Gisteren en vandaag weer wat unieks meegemaakt met mijn KaiOS toestel.

Gisteravond in de store zag ik dat whatsapp geupdate kon worden. Ik dat natuurlijk doen hoppa nieuwe versie van Whatsapp is beter. Vanmorgen in de store weer een update voor Whatsapp.

Woahhh 2x een update voor een app in de store dat is eerder nog niet eerder gebeurd...
Verder zijn er geen verdere merkare updates in de whatsapp app maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben blij te lezen dat Facebook Whatsapp wel actief ondersteunt voor KaiOS, ze hadden ook het een lagere prioriteit kunnen geven ten opzichte van Android en iOS. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan. Nu hebben ze natuurlijk alle ondersteuning voor overige OS’en beëindigd dus kunnen ze zich focussen op Android, iOS en KaiOS.

Off Topic: het valt me mee dat Apple nog geen rechtszaak heeft aangespannen tegen KaiOS want het klinkt natuurlijk wel heel erg als iOS. Beide een mobiel besturingssysteem, alleen een klein verschilletje in uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Anoniem: 1206458 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:06:
[...]
Off Topic: het valt me mee dat Apple nog geen rechtszaak heeft aangespannen tegen KaiOS want het klinkt natuurlijk wel heel erg als iOS. Beide een mobiel besturingssysteem, alleen een klein verschilletje in uiterlijk.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Heb na een halve dag whatsapp mn simkaart weer teruggezet in de iphone. Vond het gebruik van WA net allemaal te omslachtig. Heb eerlijk gezegd de laatste weken nauwelijks de Nokia nog gebruikt, ik mis gewoon teveel functionaliteit die ik op mn smartphone wel heb.

Volgens mij ligt de kracht van deze telefoon vooral in het goed uitvoeren van de standaard telefoon functionaliteiten (bellen, batterij, simpele radio) en niet in de semi ge-emuleerde smartphone opties als agenda, mail, youtube, webbrowser.

Dus als ik een tijdje zonder smartphone wil pak ik hem wel, als ik behoefte heb aan smartphone dan neem ik een echte smartphone.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nou Media Markt heeft toch het toestel kunnen leveren vandaag! Kreeg zojuist een mailtje en ben in record tempo naar de winkel gesjeesd. Heb geloof ik in 10 minuten tijd alle verkeersregels gebroken d:)b

Gelijk beneden bij de servicebalie aangezet en op updates gecontroleerd! Hij stond al op versie 12 en kreeg na het opnieuw opstarten versie 16 voorgeschoteld! oOo

Is inderdaad een West-Europees toestel want er zitten onder andere Nederlandse, Duitse, Franse en Italiaanse boekjes bij, en de sticker op de zijkant van de verpakking zegt " EU12 Made in Vietnam/Fabrique au Vietnam"

Is wel gewoon model 8810 4G TA-1071SS

Feest in huize DenHaagBanaan! Nu vanmiddag er mee spelen en zien hoe het bevalt. :)

Update: Oef, het is begonnen. De digitale detox. En gelijk denk ik van "aaaah! waar ben ik aan begonnen!" Maar ik zal volhouden. Enige wat ik niet voor elkaar krijg zijn emojis toevoegen aan een whatsapp bericht. Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 08-05-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
volgens mij heeft dit toestel geen emoji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donaldinho schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:46:
volgens mij heeft dit toestel geen emoji
*slik*
|:(
Ik kan sommigen wel ontvangen (het zijn de blobs van Android!) maar andere zijn weer zwarte vierkantjes. Zucht, dit gaat niet helemaal zoals gepland. ;( *geeft nog niet op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Anoniem: 1206458 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:50:
[...]

*slik*
|:(
Ik kan sommigen wel ontvangen (het zijn de blobs van Android!) maar andere zijn weer zwarte vierkantjes. Zucht, dit gaat niet helemaal zoals gepland. ;( *geeft nog niet op*
Sterretjes toets en dan op volgende 4x dacht ik. Ze zijn alleen bijna niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip @miikit maar helaas zijn dat alleen gewone symbolen. Ach, ik stel me gewoon aan. Ik had even enorme afkickverschijnselen vanmiddag (flashback naar het moment dat ik stopte met paffen) maar vanavond naar de sportschool geweest en voor het eerst in 1,5 jaar zonder Apple Watch om mijn pols. Wat een rust! Voor mijn gevoel was ik er maar heel even, maar de klok gaf toch echt aan dat ik er ruim 1,5 uur geweest was. Ik heb mijn banaan uiteraard in mijn locker laten zitten, zodat ik niets digitaals had om mee te prutsen. Kwam mijn work-out duidelijk ten goede. Ik houd jullie op de hoogte van mijn digitale detox (indien niet gewenst, geef het vooral aan :)).

Whatsapp werkt nog wel een beetje wiebelig. Hij gaat iets te snel terug naar het hoofdmenu van de telefoon, weet niet of dat mijn onhandigheid is of dat de app steeds crasht. Ook staan de notificaties ervan niet in het notificatiemenuutje. Wat een bugje is, is dat als je een foto verstuurd vanuit de galerij wordt deze pas verzonden nadat je whatsapp opnieuw hebt geopend. En dus niet op de achtergrond. Maar het werkt, en ik scoor nu al punten in de familie dat ik deze strijd aanga. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Vooral met versturen van foto's heeft mijn Whatsapp wat moeite. Het lijkt wel of de hele app dan uit het geheugen gegooid wordt.
Dat heb ik dus ook.
Het hele os is lekker wiebelig, je zult je een echte pionier voelen met je banaan.
Ik persoonlijk houd daarvan als de updates maar blijven komen. Het toetsenbordje van de 8110 is echt wel ruk mijn dikke duim drukt toch net iets te vaak op verkeerde knopjes.

Ook verwacht ik niet dat Nokia de draaischijf update ( https://www.kaiostech.com...a-better-user-experience/ ) ook gaat doorvoeren. Die wijkt denk ik teveel af van nokia's idee van een dumbphone.

Trouwens op dit plaatje
Afbeeldingslocatie: https://www.kaiostech.com/wp-content/uploads/2019/04/Carousel_Banner-2-e1556093531164.png
Zie ik op de referentie toestellen een tekstballonnetje op/bij de linker knoppen naast de navigatie toets. Zou die voor de meer geïntegreerde google assistent zijn? En zo ja, kan dat ook op onze nokia's omdat die deze toets niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
4play schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:35:

Ook verwacht ik niet dat Nokia de draaischijf update ( https://www.kaiostech.com...a-better-user-experience/ ) ook gaat doorvoeren. Die wijkt denk ik teveel af van nokia's idee van een dumbphone.
Zou fijn zijn als ze zoiets wel implementeren, mits configureerbaar: Het gebrek aan D-pad shortcuts is een van de mindere punten van deze telefoon. Eigenlijk zou het ook heel fijn zijn als het bestaande shortcuts menu (rechter softkey) gewoon configureerbaar wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 00:02
Ik heb mijn gele banaan bij Amazon.de besteld (49 euro, gratis verzonden). Kwam binnen 5 werkdagen met o.a. NL-boekje en NL als taaloptie. De update naar 16.00.17.00 kreeg ik na een extra keer uit- en aanzetten. WhatsApp ge-installeert maar nog niet geactiveert. Gmail was trouwens even een dingetje omdat ik eerst niet kon authenticeren (" wachtwoord of accountnaam fout!" ). Ik vond vervolgens op gmail.com wel een beveiligingsincident. En pas toen ik bij gmail.com een optie aanvinkte dat minder goed beveiligde apps ook bediend moeten worden werkte mijn email pas.
Wat mij trouwens nog niet gelukt is om de Google Assistent op de nederlandse taal te zetten. Ik kan wel kiezen tussen Portugees, Italiaans, Indonesisch, Frans, Spaans, Engels en Duits (en was Indische talen). Terwijl alle aankondigingen het ook steeds over ' Dutch' hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Anoniem: 1206458 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:24:
Bedankt voor de tip @miikit maar helaas zijn dat alleen gewone symbolen. Ach, ik stel me gewoon aan. Ik had even enorme afkickverschijnselen vanmiddag (flashback naar het moment dat ik stopte met paffen) maar vanavond naar de sportschool geweest en voor het eerst in 1,5 jaar zonder Apple Watch om mijn pols. Wat een rust! Voor mijn gevoel was ik er maar heel even, maar de klok gaf toch echt aan dat ik er ruim 1,5 uur geweest was. Ik heb mijn banaan uiteraard in mijn locker laten zitten, zodat ik niets digitaals had om mee te prutsen. Kwam mijn work-out duidelijk ten goede. Ik houd jullie op de hoogte van mijn digitale detox (indien niet gewenst, geef het vooral aan :)).

Whatsapp werkt nog wel een beetje wiebelig. Hij gaat iets te snel terug naar het hoofdmenu van de telefoon, weet niet of dat mijn onhandigheid is of dat de app steeds crasht. Ook staan de notificaties ervan niet in het notificatiemenuutje. Wat een bugje is, is dat als je een foto verstuurd vanuit de galerij wordt deze pas verzonden nadat je whatsapp opnieuw hebt geopend. En dus niet op de achtergrond. Maar het werkt, en ik scoor nu al punten in de familie dat ik deze strijd aanga. O-)
Misschien ligt t aan t feit dat er bij mij gerdaOS op staat, maar hier echt emojis te vinden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4play , dat praatballonnetje is een verwijzing naar het oudwetse SMS menu. Zie de Alcatel Go Flip Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.ca/images/Large/108/497/6000197108497.jpg.
Die Alcatel heeft geen KaiOS Store (niemand weet waarom) en kan dus alleen SMS-en.

Ik heb nooit fatsoenlijk kunnen typen op een touchscreen toetsenbord dus deze fysieke toetsen zijn voor mij met mijn kolenscheppen zo slecht nog niet. Als t9 fatsoenlijk had gewerkt dan had ik gegarandeerd sneller kunnen typen hiermee als dan met mijn iPhone. Alleen zal het nog wel een flinke poos duren voordat er weer een nieuwe update uitkomt. Voor v16 was de laatste update in november, nou dan zal het nu wel weer een paar maanden duren voordat de volgende update komt.

@miikit Ja GerdaOS is anders dan KaiOS dus het kan inderdaad dat emojis daar wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Werkt webwhatsapp met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Brilsmurfffje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:44:
Werkt webwhatsapp met deze telefoon?
Niet geprobeerd, maar browsen is niet wat je gewend bent als normale browse ervaring. Denk aan de eerste WAP websites op de 6310i. Ik kan in noodgevallen bijvoorbeeld 9292ov opstarten in de browser, maar het is onwijs traag en onhandig. Ik heb web whatsapp niet getest, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het beter werkt dan de 'native' applicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Donaldinho op 09-05-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Donaldinho schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Niet geprobeerd, maar browsen is niet wat je gewend bent als normale browse ervaring. Denk aan de eerste WAP websites op de 6310i. Ik kan in noodgevallen bijvoorbeeld 9292ov opstarten in de browser, maar het is onwijs traag en onhandig. Ik heb web whatsapp niet getest, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het beter werkt dan de 'native' applicatie.
Nee ik bedoel of de whatapp versie op de telefoon via de browser te benaderen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donaldinho
Brilsmurfffje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Nee ik bedoel of de whatapp versie op de telefoon via de browser te benaderen is
ah op die manier. Ik zag het niet werkend. WA via iphone > web whatsapp connect. Switch simkaart, login 8110 whatsapp > web whatsapp connect niet.

Wellicht heeft dit extra config nodig. Heb geen moeite gedaan om het werkend te krijgen/te begrijpen waarom het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nog steeds niks hier. Ben als een malle aan het controleren op updates en uit- en aanzetten. Met Sim zonder Sim. Pffff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdelijknaam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-03-2020
@0b5cur1tY Heb ook hetzelfde toestel als de jouwe. Laat me weten als jouw update binnenkomt. Ik denk er trouwens aan om hem toch terug te sturen.. dit geeft niet. Bestelde dit ding om van mijn smartphone-veslaving af te komen, maar ondertussen gebruik ik nog steeds mn smartphone voor whatsapp maar dan zonder simkaart. :F

[ Voor 59% gewijzigd door Tijdelijknaam op 09-05-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha precies hetzelfde hier. Heb nu ook twee telefoons op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
Tijdelijknaam schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:01:
@0b5cur1tY Heb ook hetzelfde toestel als de jouwe. Laat me weten als jouw update binnenkomt. Ik denk er trouwens aan om hem toch terug te sturen.. dit geeft niet. Bestelde dit ding om van mijn smartphone-veslaving af te komen, maar ondertussen gebruik ik nog steeds mn smartphone voor whatsapp maar dan zonder simkaart. :F
Ben ook 'als een malle aan het controleren op updates en uit- en aanzetten' a la @Anoniem: 1207876 (Whatsapp is voor mij ook inmiddels essentieel geworden) maar helaas, nog niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Tijdelijknaam schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:01:
zo heb ik ook mijn smartphone gebruikt voor bijna een jaar. Sim in de nokia en whatsapp via web of via Wileyfox telefoon op wifi. Dat werkte wel goed om mijn verslaving te verminderen. Inmiddels heb ik dus geen smartphone meer op zak. De Wileyfox ligt in de kast om mijn sonos mee aan te doen thuis, als ING machine aangezien ing.nl niet werkt op KaiOS en als youtube filmpjes doorzetter naar mijn TV. Ik mis mijn smartphone weinig meer alleen als ik "door to door" navigatie nodig heb mis ik mijn smartphone wel.

Dus ik moet weer een ouderwetse tomtom in mijn auto gaan leggen.

Het is echt terug naar de jaren 90. Muziek speel ik via iPod, tomtom voor navigeren en mijn telefoon voor berichtjes en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
4play schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:14:
[...]

zo heb ik ook mijn smartphone gebruikt voor bijna een jaar. Sim in de nokia en whatsapp via web of via Wileyfox telefoon op wifi. Dat werkte wel goed om mijn verslaving te verminderen.
Dit - smartphone thuis aan de wifi - en dan via web (of pc client) whatsapp gebruiken. Is waarschijnlijk gemakkelijker als je in de IT zit dan bij andere beroepen. Hiermee stop je ook een beetje je compulsief checken/reageren op WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik werk in de zorg, dus helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Maar ik zit wel regelmatig even achter een computer een verslagje bij te werken inderdaad. Als bijvoorbeeld chaufeur is het minder makkelijk te regelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
4play schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:43:
Ik werk in de zorg, dus helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Maar ik zit wel regelmatig even achter een computer een verslagje bij te werken inderdaad. Als bijvoorbeeld chaufeur is het minder makkelijk te regelen denk ik.
4play schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:14:
[...]

zo heb ik ook mijn smartphone gebruikt voor bijna een jaar. Sim in de nokia en whatsapp via web of via Wileyfox telefoon op wifi. Dat werkte wel goed om mijn verslaving te verminderen. Inmiddels heb ik dus geen smartphone meer op zak. De Wileyfox ligt in de kast om mijn sonos mee aan te doen thuis, als ING machine aangezien ing.nl niet werkt op KaiOS en als youtube filmpjes doorzetter naar mijn TV. Ik mis mijn smartphone weinig meer alleen als ik "door to door" navigatie nodig heb mis ik mijn smartphone wel.

Dus ik moet weer een ouderwetse tomtom in mijn auto gaan leggen.

Het is echt terug naar de jaren 90. Muziek speel ik via iPod, tomtom voor navigeren en mijn telefoon voor berichtjes en bellen.
Ik wil namelijk aan de digital detox starten, en schijnbaar is de 8810 ideaal. Alleen of whatsapp nu een must is, heb ik geen flauw idee omdat er vaak dagelijks laptop aangaat. Waarom de detox? Gebrek aan discipline en erg benieuwd of het een life changer is voor mij. Mijn provider (Simpel) ondersteunt vanaf volgend jaar geen 2G meer, dus niet elke dumbphone is mogelijk voor zoiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Tosun op 10-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi @Tosun ! Ik kan je vertellen dat het echt werkt hoor. Ik had even extreme ontwenningsverschijnselen maar nu ben ik er al goeddeels aan gewend. Tuurlijk mis je de handigheid van een smartphone, even snel de vertrektijden van de trein opzoeken is er niet meer bij nu NS geen goeie mobiele website meer heeft, verder gaat het mij opvallend goed af! Ik ben duidelijk nog bezig met afkicken, en het toestel heeft wel irritatiepunten maar het valt me alleszins mee hoe het nu gaat.

In topic: nu twee dagen met de banaan op pad. Gaat zoals je leest dus beter dan verwacht. De batterijduur wordt ook langzaam aan wat beter want na de eerste keer opladen haalde ik krap 24 uur, nu zit 24 uur na de derde keer opladen op nog 58%. Maar ik ga natuurlijk nooit 20 dagen met dit ding bereiken. Helaas! Radio is erg fijn en heeft goede ontvangst en geluidskwaliteit, erg jammer dat er geen RDS op zit,

ING bank is Z :( irritant dat ze je gaan verplichten om met een smartphone te internetbankieren, maar gelukkig hebben ze heel klein op de site verstopt dat ze binnenkort een ABN AMRO Achtige reader gaan introduceren waardoor je ook nog zonder smartphone kan bankieren/betalen. Ik heb de app gelukkig nog op Mn iPad staan dus ik heb voorlopig geen issues.

Tekstinvoer blijft behelpen, niet vanwege het toetsenformaat maar vanwege de buggy software. Vaak registreert hij drie klikt terwijl ik echt maar twee keer op de toets druk, lijkt een software/snelheidsdingetje te zijn en niet hardwarematig want ik had het ook met mijn eerste (inmiddels teruggebrachte) banaan. Whatsapp werkt maar duidelijk is dit een beta versie. Laten we hopen dat we snel een update krijgen die een paar irritante bugs verhelpt: te snel terugkeren naar hoofdmenu als je 1x op terug drukt, geen foto’s op de achtergrond versturen als je dat doet vanuit de galerij, geen emojis beschikbaar, en uiteraard T*freaking*9. Hoewel dat laatste geen whatsapp specifieke issue is. Man wat zou ik razendsnel typen als t9 goed zou werken. Hopelijk komt versie v17 snel uit voor ons bananenliefhebbers! :D al met al gaat het stuk beter dan verwacht dus. Geestelijk is het erg rustgevend kan ik je zeggen. En ik denk nu bij een notificatie “hey wat zou het zijn :) ” in plaats van “wat nu weer :( ?!?!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Anoniem: 1206458 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:29:
Hi @Tosun ! Ik kan je vertellen dat het echt werkt hoor. Ik had even extreme ontwenningsverschijnselen maar nu ben ik er al goeddeels aan gewend. Tuurlijk mis je de handigheid van een smartphone, even snel de vertrektijden van de trein opzoeken is er niet meer bij nu NS geen goeie mobiele website meer heeft, verder gaat het mij opvallend goed af! Ik ben duidelijk nog bezig met afkicken, en het toestel heeft wel irritatiepunten maar het valt me alleszins mee hoe het nu gaat.

In topic: nu twee dagen met de banaan op pad. Gaat zoals je leest dus beter dan verwacht. De batterijduur wordt ook langzaam aan wat beter want na de eerste keer opladen haalde ik krap 24 uur, nu zit 24 uur na de derde keer opladen op nog 58%. Maar ik ga natuurlijk nooit 20 dagen met dit ding bereiken. Helaas! Radio is erg fijn en heeft goede ontvangst en geluidskwaliteit, erg jammer dat er geen RDS op zit,

ING bank is Z :( irritant dat ze je gaan verplichten om met een smartphone te internetbankieren, maar gelukkig hebben ze heel klein op de site verstopt dat ze binnenkort een ABN AMRO Achtige reader gaan introduceren waardoor je ook nog zonder smartphone kan bankieren/betalen. Ik heb de app gelukkig nog op Mn iPad staan dus ik heb voorlopig geen issues.

Tekstinvoer blijft behelpen, niet vanwege het toetsenformaat maar vanwege de buggy software. Vaak registreert hij drie klikt terwijl ik echt maar twee keer op de toets druk, lijkt een software/snelheidsdingetje te zijn en niet hardwarematig want ik had het ook met mijn eerste (inmiddels teruggebrachte) banaan. Whatsapp werkt maar duidelijk is dit een beta versie. Laten we hopen dat we snel een update krijgen die een paar irritante bugs verhelpt: te snel terugkeren naar hoofdmenu als je 1x op terug drukt, geen foto’s op de achtergrond versturen als je dat doet vanuit de galerij, geen emojis beschikbaar, en uiteraard T*freaking*9. Hoewel dat laatste geen whatsapp specifieke issue is. Man wat zou ik razendsnel typen als t9 goed zou werken. Hopelijk komt versie v17 snel uit voor ons bananenliefhebbers! :D al met al gaat het stuk beter dan verwacht dus. Geestelijk is het erg rustgevend kan ik je zeggen. En ik denk nu bij een notificatie “hey wat zou het zijn :) ” in plaats van “wat nu weer :( ?!?!”
Top! Van waar heb jij hem ditmaal gekocht? Amazon.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
Ik heb HMD support gevraagd naar informatie over de uitrol (planning) van de v16 update (heb hem nog steeds niet) en kreeg het volgende standaard antwoord terug:

----
Thank you for contacting Nokia mobile care!

I know how important is to have the device updated.

HMD Global is delivering the latest updates to your Nokia device as quickly as possible. However, there are several factors which may affect the date you actually receive an update. These factors include device model, region, location, operator approvals.

Please be informed that when an update is available for your device, you'll receive a notification.

You can check for update here: Settings -> Device -> Device information -> Software update.

Thank you for your patience and for your understanding!

I hope you receive your update as soon as possible.

If you have any other questions, issues, inquiries or suggestions, please don't hesitate to contact us again.
----

Geen info dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Tosun , nee bij Media Markt. (Zie paar Posts terug waarom)

@0b5cur1tY ik kreeg precies hetzelfde antwoord een week geleden toen ik met Nokia chatte. Copy/paste antwoordje dus! Waardeloos.

Zojuist mijn banaantje weer aan de stroom gelegd, hij gaf het zelf aan dat hij moe was en wel wat nieuwe energie kon gebruiken. Hij had nog 15% over. Ruim 2,5dag gebruikt! Ben benieuwd of ik er de volgende ronde 3 dagen uit kan persen! Alleen lukt het mij nu niet om hem volledig op te laden, dus zal hem vannacht nog even verder opladen. Zou fantastisch zijn als ik er standaard 3 dagen uit kan halen! Maar alleen de wetenschap dat ik gegarandeerd het einde van de dag er mee haal is ook al erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Toen ik vanmorgen de store inging kreeg ik de melding van een update voor de assistent.

Verschillende emoties maakten zich van mij meester.

Ten eerste: verbazing omdat de store het nu blijkbaar ook aangeeft als er updates zijn voor dingen die niet zichtbaar in de store staan.
Ten tweede: Hoop op Nederlands als taal in de assistent zodat deze voor mij wat meer bruikbaar zou worden.

Helaas was de 2e optie niet zo maar de assistent (lang drukken op de middelste knop van de navigatie knop) is wel veel mooier en ziet er meer bruikbaar en meer KaiOS uit IPV dat het een webpage lijkt die klein is gemaakt.

Ze zijn bezig om de assistent ook bruikbaar te maken als input systeem. Dat betekend dat je dus kunt dicteren aan Whatsapp wat die moet opschrijven. En dan wordt de notitie app ook ineens bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaccodwit
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:49
0b5cur1tY schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:47:
[...]

Ben erg benieuwd waar jouw toestel vandaan komt.. is dat een NL exemplaar / heb je boekjes erbij gekregen in het Nederlands (of Engels). Heb de mijne een paar dagen geleden bij Belsimpel gekocht maar was overduidelijk geen exemplaar bedoeld voor de NL markt (boekjes en stickers op de doos in allerlei talen maar geen NL of EN) en heb nog geen V16 update gekregen.

[...]

Ben ook heel benieuwd naar het resultaat hiervan...

[...]

Uit wat ik gelezen heb over de nieuwe KaiOS update voor de 8110 4G, begrijp ik dat het nu om een globale uitrol gaat (na een tijdje dat de update met WhatsApp enkel in India beschikbaar was). Ik ga er dus van uit (= ik hoop) dat onze telefoons van Oost-Europese afkomst alsnog de update krijgen...

Gegevens van mijn 8110:

Simkaart: Geen (WiFi - maar heb ook geprobeerd met een T-Mobile simkaart erin)
Software: 13.00.17.01 (van 11.nogwat)
Taal: Engels (heb ook NL ingesteld gehad maar maakt niets uit voor de update)
Aangeschaft: Belsimpel 5-05-2019
Update: Nog geen verdere update (naar v16)
Typenummer: TA-1071, Zwart Single Sim
Op basis van het doosje weet ik niet of het een NL exemplaar is, geen Nederlandse tekst op het doosje. Er zit wel een Nederlands boekje bij.

Het is een TA-1048 (Dualsim Geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een raar probleem, als ik word gebeld dan zie ik alleen het telefoonnummer in beeld staan maar niet de naam van de persoon die belt. Ik heb die persoon gewoon in mijn telefoonboek staan maar toch werkt het niet. Iemand een idee?

Verder: ben ik de enige met die vreemde dubbele toetsaanslagen terwijl je toch echt maar eenmaal een knop indrukt? Ik heb het idee dat het een issue is met de verwerking van de aanslagen of processor want soms als ik whatsapp open en gelijk op een bericht druk om te beantwoorden dan zijn de eerste aanslagen gewoon cijfers in plaats van letters en zie je het 'AB' icoontje links bovenin pas na 1 of 2 seconden actie worden en dan kun je ook letters typen.

Ik heb de Assistant update ook gehad vandaag. Ze houden het actief bij want vorige week bij mijn Mobiel.nl Banaan zonder de v16 update kreeg ik ook al een Assistant update. Fijn om te zien dat er nog wel actief gesleuteld wordt aan deze telefoon. Mag ook wel, want er is nog genoeg werk te verzetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Heeft iemand van jullie GerdaOS geinstalleerd? Kun je zowel ongewenste apps (voorgeinstalleerde) hiermee verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
Tosun schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:19:
Heeft iemand van jullie GerdaOS geinstalleerd? Kun je zowel ongewenste apps (voorgeinstalleerde) hiermee verwijderen?
Ja en alle voorgeïnstalleerde apps zijn al verwijderd. Je hoeft dus niets te verwijderen. Bovendien is de processor licht overgeklocked dus ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
miikit schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Ja en alle voorgeïnstalleerde apps zijn al verwijderd. Je hoeft dus niets te verwijderen. Bovendien is de processor licht overgeklocked dus ook sneller.
1. Hoe zit het met de updates? Gaat dit automatisch met de GerdaOS?

2. Kan de google assistent blijven? oa. Maps ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miikit
Tosun schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:04:
[...]

1. Hoe zit het met de updates? Gaat dit automatisch met de GerdaOS?

2. Kan de google assistent blijven? oa. Maps ook?
1. Nee moet handmatig via gerda.tech gaat echter wel helemaal op de nokia en is een dirty flash waardoor alles er op blijft staan.

2. Kan je naderhand installeren. Maps zeker te weten. Van assistent weet ik dat niet, maar blijf daar zelf ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 1206458 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:05:
Ik heb een raar probleem, als ik word gebeld dan zie ik alleen het telefoonnummer in beeld staan maar niet de naam van de persoon die belt. Ik heb die persoon gewoon in mijn telefoonboek staan maar toch werkt het niet. Iemand een idee?
vroeger in de tijd dat Nokia nog Nokia was, kwam dat doordat een telefoonnummer 2x in je telefoon stond, zoals bijvoorbeeld een thuisnummer van je ouders ofzo, of het het algemene kantoor nummer bij je collega's.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Welk telefoonboek gebruik je.

Het intern geheugen of de SIM kaart.

Ik krijg de naam te zien van degene die belt als deze in mijn telefoonboek (intern geheugen) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4play schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:40:
Welk telefoonboek gebruik je.

Het intern geheugen of de SIM kaart.

Ik krijg de naam te zien van degene die belt als deze in mijn telefoonboek (intern geheugen) staat.
Geen idee? Ik heb mijn contacten geïmporteerd vanuit Google. Zal dus wel intern geheugen zijn.

Update Even prutsen en ik snap het. Mijn iPhone (en daarvoor ook mijn Android) sloegen telefoonnnummers op met spaties er tussen. Dus het stond in mijn telefoon als 06 12 34 56 78, i.p.v. aan elkaar. Je zou denken dat anno 2019 telefoons slim genoeg zijn om te herkennen dat 06 12 34 56 78 hetzelfde is als 0612345678 maar helaas. Dat wordt dus even 200 telefoonnummers aanpassen in mijn telefoonboek :(

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 15-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1211724

Hoi!

Per vandaag ben ik ook een blije gebruiker van de 8110. Echter lukt het mij niet om Whatsapp te downloaden.

Ik heb de update gedaan en de app verschijnt netjes in de store maar als ik op 'Get' klik gebeurt er niets. Youtube bijvoorbeeld gaat wel in 1 keer goed en is razendsnel gedownload.

Iemand dit ook en eventueel een oplossing? Ik probeer het hier omdat de helpdesk van zowel HMD als KaiOS niet echt je van het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi @Anoniem: 1211724 Gefeliciteerd met je banaan. Heb je de zwarte of de gele?

Mijn advies is om stomweg even opnieuw op te starten en/of een reset uit de voeren. Dat werkt in 95% van de gevallen. Ik heb toen ik mijn banaan kreeg eerst de update van v12 naar v16 gedaan en daarna een reset en toen pas alles gaan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gistermorgen van de stroom gehaald en daarna voor het eerst als WiFi hotspot moeten gebruiken toen Ziggo er weer eens uren uit lag (iets met power promise B) ). Batterij ging daarmee wel wat harder leeg. Ook moest ik een aantal belletjes plegen en heb flink gewhatsappt. Ik sta nu 27 uur sinds het opladen nog op 39% batterij over. Alleszins redelijk maar ook niet spectaculair. De T9 en onbedoelde dubbele invoer van cijfers/letters is wel echt een beetje irritant aan het worden. Verder is het heerlijk rustig zonder dat gebliep de hele dag en ik mis mijn iPhone opvallend genoeg TOTAAL niet. En dat terwijl hij nog gewoon in het zicht ligt op mijn bureau, ik hem sinds hem afgelopen week uit gezet te hebben niet meer aan gehad. Wie had dat gedacht! :) Vanmorgen zag ik dat er een vertaal app is bijgekomen in de store! Nederlands staat er helaas niet tussen, maar verder ziet het er netjes uit, en de app begint gelukkig eens niet met een reclame als je hem opstart. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Zo.. net even een zwarte 8110 via mediamarkt opgehaald! Whatsapp geinstalleerd, alleen hoe kan ik mijn contacten synchroniseren? Ik zie geen google account ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Tosun je kunt in je google adresboek een backup downloaden. En die dan openen in je 8110.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
Eindelijk! De v16 update is binnen op mijn (Belsimpel, oost Europese) 8110. Net Whatsapp geïnstalleerd, ga kijken hoe goed die werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gefeliciteerd! @0b5cur1tY ben blij voor je dat je de update eindelijk hebt. Heb dus voor niks mijn toestel omgeruild maar goed... het had nog weken/maanden kunnen duren voordat ze de update uit hadden kunnen pushen. Dat is het nadeel van pionieren. Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Is mijn 8110 de enige die vaak dubbele input detecteert.

Als ik de linker kant van het toetsenblokje gebruik en de middentoets registreerd hij vaak een dubbele input.
Ik weet niet of dat alleen mijn toestel is en dat mijn toebotje wat wrakkig is of dat het een structureel probleem is.

Tevens gooit Whatsapp me er nog best wel vaak uit, zowel als ik op terug druk (kan ook dubbele toetsdruk zijn) als na het uploaden van een plaatje. Er zit ook natuurlijk maar 512 MB in maar de nieuwe (goedkopere) toestellen van energizer lijken maar 256MB te krijgen dan gaat het nog vaker uitvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
4play schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:12:
Is mijn 8110 de enige die vaak dubbele input detecteert.

Als ik de linker kant van het toetsenblokje gebruik en de middentoets registreerd hij vaak een dubbele input.
Ik weet niet of dat alleen mijn toestel is en dat mijn toebotje wat wrakkig is of dat het een structureel probleem is.

Tevens gooit Whatsapp me er nog best wel vaak uit, zowel als ik op terug druk (kan ook dubbele toetsdruk zijn) als na het uploaden van een plaatje. Er zit ook natuurlijk maar 512 MB in maar de nieuwe (goedkopere) toestellen van energizer lijken maar 256MB te krijgen dan gaat het nog vaker uitvallen denk ik.
Exact dezelfde probleem, als ik foto's wil sturen bijv. crasht het app. Of dubbele input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4play @Tosun ik heb precies dezelfde issues dus het is gewoon een software issue. Whatsapp is nog in beta en kaios nog steeds een beetje onstabiel. Maar die dubbele input issues zijn wel by far de irritantste. Op twee staat T9.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donaldinho
Past misschien niet 100% in dit topic, maar ik heb nu mijn 8110 weer retired. Ik zat maar te rommelen om workarounds te vinden voor apps die ik structureel nodig heb op dit toestel. Denk aan bankieren, whatsapp, google maps, 'iets' voor podcasts.

Heb het nu omgedraaid. Ik heb op mijn iphone alle apps verwijderd die me teveel tijd kosten. Alle games, linkedin, insta, facebook, nieuws apps verwijderd, maar ook mail en de browser heb ik gedeactiveerd. Dus gebruik het toestel nu puur voor de utilities. Bellen, agenda, maps, bankieren, podcasts, 2fa authenticator. Merk vooral in het begin dat je in loze momenten je telefoon pakt om 'iets' te doen. Waarna ik heb na een paar seconden weer weg stop omdat er niets te doen is.

Voor het verminderen van mijn digitale behoefte werkt dit nu al een paar weken prima. Misschien wordt het tijd voor een digitaal afkick topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Hier ook v16 eindelijk binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosun
Donaldinho schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:41:
Past misschien niet 100% in dit topic, maar ik heb nu mijn 8110 weer retired. Ik zat maar te rommelen om workarounds te vinden voor apps die ik structureel nodig heb op dit toestel. Denk aan bankieren, whatsapp, google maps, 'iets' voor podcasts.

Heb het nu omgedraaid. Ik heb op mijn iphone alle apps verwijderd die me teveel tijd kosten. Alle games, linkedin, insta, facebook, nieuws apps verwijderd, maar ook mail en de browser heb ik gedeactiveerd. Dus gebruik het toestel nu puur voor de utilities. Bellen, agenda, maps, bankieren, podcasts, 2fa authenticator. Merk vooral in het begin dat je in loze momenten je telefoon pakt om 'iets' te doen. Waarna ik heb na een paar seconden weer weg stop omdat er niets te doen is.

Voor het verminderen van mijn digitale behoefte werkt dit nu al een paar weken prima. Misschien wordt het tijd voor een digitaal afkick topic.
Ik las op reddit dat dit voor sommige niet hielp omdat zij dan snakken om weer te gaan activeren en/of hierdoor opgeven met hen detox. Dit heb ik zelf ook geprobeerd, en na paar dagen mee gestopt. Omdat ik ben opgegroeid met porno en game (als het maar pixels zijn) verslaving en hierdoor een angststoornis heb ontwikkeld. Veel moeten missen, eenzaam, ongetrainde hersenen, niet duidelijk kunnen communiceren, leren etc. Ik zal er een behoefte aan hebben voor mijn ontwikkeling. Discipline..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had gisteravond een nieuw vreemd probleem, ik kreeg geen whatsappjes binnen. Pas toen ik de app opende kreeg ik ze binnen (gelijk 15 :( ) Even het toestel in vliegtuigmodus gezet en er weer vanaf gehaald en hoopte dat dat zou werken. Maar helaas, vanmorgen zelfde issue. Nu opnieuw opgestart en nu lijkt het weer te werken. :/

Verder bevalt het prima, zo mijn banaan en ik tegen de wereld. oOo Maar het wordt wel echt tijd dat KaiOS/Nokia een dikke pleister uitbrengt voor al die bugs. Dit soort dingen kunnen eigenlijk echt niet, een jaar na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Je moet ook dagelijks even de store checken of er niet stiekem een update voor Whatsapp is gekomen.

Ik merk dat mijn 8110 ineens meer batterij drinkt dan eerder, hij was gister avond ineens leeg en nu is hij weer ver in zijn batterij... Vreemd...

En om die die nieuw topapps te checken moet je natuurlijk ook in de store zijn. Moon phase, math training en body weight calculator.

[ Voor 21% gewijzigd door 4play op 23-05-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4play schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:50:
Je moet ook dagelijks even de store checken of er niet stiekem een update voor Whatsapp is gekomen.

Ik merk dat mijn 8110 ineens meer batterij drinkt dan eerder, hij was gister avond ineens leeg en nu is hij weer ver in zijn batterij... Vreemd...

En om die die nieuw topapps te checken moet je natuurlijk ook in de store zijn. Moon phase, math training en body weight calculator.
OMG! je hebt gelijk er is een update voor whatsapp beschikbaar! _/-\o_
Helaas zit de ' terug'-bug er nog in. Dus als je 1x op terug drukt dat hij weer uit whatsapp gaat naar het hoofdmenu. Er zijn ook een paar nieuwe apps bij gekomen zie ik, en een paar andere updates zijn beschikbaar. :)
Nieuw: Moon Phase, Body Weight calculator, Math Training
Update: aaaah @4play was 1 minuut sneller met die app updates :D Ik merk dat whatsapp nu wel veel sneller opstart. Gisteren zag ik nog vaak het groene logo als je hem opende, nu gaat 'ie instant open lijkt het wel. Ik hou het in de gaten. Verder: nog geen emojis gespot ;(

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1206458 op 23-05-2019 13:59 . Reden: nieuwe apps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds geen Whatsapp. #huilt#. Ik heb nu mijn simkaart weer in mijn smartphone. Check nu eens per dag op een update via wifi. Iemand van jullie enig idee of dat kan of moet er echt een simkaart in zitten om de update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Is er een eenvoudige "parkmobile" website dat met je login gelijk activeert? Of is dit zeer onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Tosun parcmobile heeft geen die alleen een in app website. Dus die is niet te benaderen zonder een app te downloaden. En die app is veel te nuttig voor kaios, ze hebben wel apps om je horoscoop te checken maar geen bank of parkeer apps

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste