Vraag

• V1C7OR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 13:58
Ik zoek een?
CAT S22 Flip of een vergelijkbare feature phone

Wat is je budget?
200 - 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dit is naar mijn idee de perfecte telefoon. Te onaantrekkelijk om de hele tijd in te verdwalen maar genoeg functionaliteit om dagelijks bruikbaar te zijn. Context: ik wil detoxen van mijn smartphone en zoek een ruggedized non-KaiOS feature phone.

Wat heb je zelf al gevonden?
De CAT S22 Flip, helaas wordt deze enkel in de USA verkocht maar als er een weg is om deze te importeren (zonder simlock) zou ik dat doen (mits de importkosten niet exorbitant zijn)

Welke vragen heb je hier nog over?
heeft iemand een goede tip voor mijn use-case?.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Je kunt ook een Android nemen en iemand vragen er de Kids mode op aan te zetten zodat je alleen beperkte dingen kan doen, en zelf niet dit kunt wijzigen, als bescherming tegen jezelf.

Uit US importeren, kijk dat het wel compatible is met het netwerk hier. US heeft andere banden in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-07 17:55
Eerlijk? Ik snap je frustratie... In het verleden dezelfde stap genomen. Ik vond ook dat ik te veel tijd verloor op een gsm met nutteloze zaken. GSM = bellen/sms/whatsapp/communicatie (dacht ik).

Dus ook zo'n KaiOS gevalletje gekocht => Maxcom 241

Dan kom je bij de bakker:
Betalen met payconic werkt niet
Klantenkaart tevoorscheen toveren werkt niet
Bankapps werken niet meer
Google maps werkt niet
Whatsapp werkt wel, maar heel erg beperkt in gebruiksgemak
Teams werkt niet
Eventjes snel openingsuren checken
...

Kortom, het bezorgt je enorm veel meer frustratie, en gaat eigenlijk voorbij aan het feit dat je gewoon wat wou detoxen van nutteloze zooi.
Ja, je kan pinnen, ja, je kan een fysieke klantenkaart hebben, ja je kan bankieren op pc, ja, je kan een gewone gps aanschaffen, ... maar in the end het allemaal niet waard.
Ik heb het denk ik een maand of 2 volgehouden, maar je moet al een echte masochist zijn om uzelf zo te blijven pijnigen >:)

Ik heb me nu onlangs netguard geinstalleerd op mijn android. Daarmee kun je per app bepalen of deze internet kan hebben of niet. Dat scheelt al. Maar zo'n kaios geval gaat je maar een meeeuh ervaring geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1C7OR
Dank voor de tips! Ja het blijft aanmodderen en daarom dacht ik dus android go i.p.v. kaiOs.

Hoe dan ook, recent heb ik een nokia 6300 4G overgenomen van een tweaker voor een paar tientjes. Ik ben nog niet over maar mis dus nu al spotify.

Dingen die de telefoon moet doen:
- bank
- muziek
- bellen
- whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
https://wellbeing.google/

Heb je dat al eens gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36
V1C7OR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:00:
Dank voor de tips! Ja het blijft aanmodderen en daarom dacht ik dus android go i.p.v. kaiOs.

Hoe dan ook, recent heb ik een nokia 6300 4G overgenomen van een tweaker voor een paar tientjes. Ik ben nog niet over maar mis dus nu al spotify.

Dingen die de telefoon moet doen:
- bank
- muziek
- bellen
- whatsapp
Het Chinese merk Qin (onderdeel van Xiaomi) heeft de F21 Pro+.
Dit is een ouderwets candybar model, met T9 keypad, draaiende op Android 11.
Er zijn 2 versies de + en de niet+.
De standaard versie is dicht getimmerd (kan je niks installeren) bij de + versie kan dat wel, echter zonder Google store.
Te verkrijgen bij Ome Ali.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1C7OR
Bedankt voor de tip! Die laatste is bijna exact wat ik zoek.
Pagina: 1