Gewoon omdat t kan. (je moet een beetje bij zijn voor als er een top aanbieding voorbij komt....
Een lijst met (mijn) de ideale kamado 21inch. (large)
- Keramische deflector heel met twee standen en gril houder, alla de masterbuild en KJ. (ik heb nu en vol keramische en de drie pootjes zijn niet super stabiel voor t rooster ook er uit vissen is een hete bedoening)
- D and C halve maan roosters en deflector plates.( die dutch oven houder is ook top voor een pan.)
- gietijzeren rooster voor op die grilhouder
- vuur schaal in delen? Stalen ring is dat goed of slecht? Of gewoon klassiek twee delen topring en vuurschaal.
-houtskoolmand. As opvanger vind ik minder belangrijk, beetje schrapen in een opvang klaar.
Goed sluitende topvent en luchtinlaat is wel belangrijk.
-Grote stevige wielen en frame voor verrijden.
-Liefst geen houten zijtafels (schimmel)
-Glasfiber afdichting. Niet echt een ding want gewoon vervangen ,indien vilt , na een tijdje voor glasfiber.
- goede garantie en service. (keramiek garantie zegt iets over hoe ze je willen helpen met problemen.
- voldoende passende accessoires toe te voegen.
De MB classic is nu 789,- een divide en conquer er bij, gietijzeren rooster of twee halven.
Setje fibervilt. Kolenmandje . Dan ben je er wel.
Onder de 1000euro of er net boven. Gebruikt uitmuntende KJ onderdelen en ook de service level.
Beschikbaarheid is een beetje wisselend en je moet er snel bij zijn , ze zijn zomaar "op".
De
Grill Bill large pro II is nu boven de 1000,- en je moet ook een D en C kopen. 109,- asmand aka kolenmand a 75,-. zo'n 1250,-. Ook nette prijs en iemand die bezig is met verbeteren. Een product
/merk op de markt zetten. Dat zou gunstig zijn voor nieuwe accessoires en verbeteringen en service.
Ik denk een betere keus dan de
grillguru's.
Goeie concurent van de MB Classic denk ik.
Bastard large urban? 1500 euro.
Moet nog wat bij dan. Dan zal ik eerder een KJ classic II aanschaffen.
Als ik de balans opmaak is de masterbuilt aka KJ 1 1/2 classic (er zijn wat features van de classic II ingestopt) nog steeds een benchmark.
En als bonus alle KJ classic spullen passen er op.
Nou maar hopen dat de MB classic II large, een vernieuwde versie van de huidige, er volgend jaar is..
Iemand nog andere ideeën?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....