Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 07:43:
[...]

Hoezo is dat absurd?hier gaat dat ook volledig naar de kids . Daar is het ook in mijn ogen voor bedoelt
Het is zeker bedoelt voor de kids met zoals @ardana ook al zei, er zijn meer kosten dan alleen kleding.

Het doel van dit topic was om geld te besparen. De hele kinderbijslag aan kleding uitgeven past daar niet in wat mij betreft. En zeker niet onder het mom van dat het bij de kids terecht moet komen. Dat kan namelijk ook door het uit te geven aan andere posten die specifiek voor kinderen zijn. Nog afgezien van wat @Ardana zegt want er zijn heel veel verborgen kosten bij een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emnich schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:38:
[...]

Ik heb het idee dat de zus van je vriendin veel meer te besteden heeft dan jullie. De kinderbijslag er doorheen jassen aan kleding is absurd.

Het is goed dat je het geld aan je kind wil besteden maar zwemles en eten is óók aan je kind besteden.

Het shoppen is misschien zelfs meer aan je vriendin besteden....

Het klinkt als een waardeoordeel maar dat is het niet echt. Jullie moeten uiteraard zelf kiezen maar als je meer geld wil overhouden moet dat besef ook echt gaan komen bij je vriendin...
Ik weet niet de exacte inkomsten van mijn schoonzus, volgens mijn vriendin hebben ze op het moment wel iets meer als wij maar niet echt heel veel meer wat ik er van begrijp.
Ardana schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Dus jij hebt niet meer kosten aan je kinderen dan wat kleding?
Kinderbijslag is voor alle kosten die je maakt:
Huurkosten omdat je een groter huis nodig hebt, gas- elektra en water omdat je meer verbruikt, boodschappen omdat je meer eten nodig hebt, ziektekosten omdat je wilt dat je kinderen ook kunnen profiteren van jouw aanvullende verzekering, tv-abonnement omdat je zelf dan misschien wel genoeg hebt aan alleen internet maar je kinderen niet zonder wil laten opgroeien etc.

Als je als die kosten vanuit ander inkomen kan betalen is dat helemaal prima, maar ik ken genoeg gezinnen waarin de kinderbijslag gebruikt moet worden om de eindjes aan elkaar te knopen en niet om de kinderen in nieuwe kleding te hijsen.
Ik moet me er misschien maar eens mee gaan bemoeien inderdaad, we hebben naast kleding ook andere kosten.
Soms heb ik ook het idee dat we te veel van een type kledingstuk hebben wat hij bijna niet draagt.
Daar valt vast wel wat te besparen denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:53:
[...]

hier is genoeg inkomen .dat we dat inderdaad prima zo kunnen redden .huren doe ik zo wie zo aan. dat is zonde van je centen. en ik ben blij dat het zo prima kunnen redden. :)
Ik zal eens een afspraak gaan maken bij de hypotheker voor een advies gesprek en wat de mogelijkheden zijn.
Ik vermoed alleen dat het niet veel zal zijn en dan ben je toch echt verplicht om te huren.
Sanderrr schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:55:
[...]

M.b.t. de Excel heb ik je dan verkeerd begrepen, excuses. Maar blijf wel opletten dat alles erop staat, dus ook roken e.d. gewoon mee tellen want dan zie je pas echt hoe de vlag ervoor hangt. Kijk ook even naar m'n eerdere post over vooruit betalen, credit card en verzekering.

Kinderspullen kunnen echt gruwelijk duur zijn. Let daar goed op, niet het bedrag maar wat en waar. Zoals ik al zei, in de sale bij de HEMA en Zara kun je voor weinig geld echt hele leuke kleding krijgen. Zorg er dus voor dat je geld beschikbaar hebt als de sale is, en niet dat je dan nog een maand moet wachten op de kinderbijslag en de volle mep betaalt.

Zara heet nu sale trouwens, wij hebben vorige week al een goede slag geslagen ;) Online hebben ze veel meer dan in de winkel. Begrijp dat het voor je vriendin een leuk uitje is, maar je kunt daar serieus veel geld op besparen denk ik.

Succes! :)
Meeste kleding voor hem komt bij goedkope zaken vandaan.
Alleen de broeken zijn van Name it, shirtjes en ondergoed zijn Hema, Primark en andere goedkope merken.
Ik denk eerder dat wij moeten kijken naar de hoeveelheid wat er gekocht word :)
Croga schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Daar zat ik ook een beetje mee....
Voor €100 heb je een hele goede bril, montuur inclusief glazen (en voor €45 ook trouwens). De sterkte van -9 is daar geen probleem in, maakt geen verschil. Cilinder zou daar nog een paar tientjes bovenop kunnen doen maar alle andere "luxe" (glas-harding, ontspiegeling, etc.) is overbodig omdat de bril toch niet lang mee gaat.

Ik betaal minder voor mijn design-montuur met bifocale, dunne, ontspiegelde, geharde glazen dan €480... En dan krijg ik er nog een tweede bril gratis bij ook (wel handig; meteen een zonnebril op sterkte zonder te betalen).

Dus nee, €40 per maand voor de bril van je zoon kan makkelijk naar €10 per maand en dan houdt je nog geld over.
Helaas zit daar het verschil, onze zoon heeft + sterkte en niet -, - glazen zijn stukken goedkoper dan + glazen.
Dar komt ook nog een cylinder bij en extra dun omdat het echt jampot glazen zijn.
Zelf met meest "dunne" glazen zijn deze nog rond de 0.4cm dik.

Heb ook een paar keer picnic booschappen voorbij zien komen, zojuist even gekeken.
Helaas bezorgen ze niet in het dorp waar ik woon.
Notificatie aangezet wanneer ze hier wel gaan bezorgen, ben benieuwd als ze dat gaan doen of het echt goedkoper uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:32:
Helaas zit daar het verschil, onze zoon heeft + sterkte en niet -, - glazen zijn stukken goedkoper dan + glazen.
Dar komt ook nog een cylinder bij en extra dun omdat het echt jampot glazen zijn.
Zelf met meest "dunne" glazen zijn deze nog rond de 0.4cm dik.
+ of - maakt geen drol uit qua prijs. + heeft enorme voordelen aangezien het midden van het glas dik is waar bij - de rand van het glas dik is (en dus eerder als lelijk gezien wordt én meteen een stuk zwaarder is)

Met een snelle berekening kom ik op:
- Montuur + glazen: €30
- Toeslag extreem dunne glazen: €75
Geschikt voor +/- 10 met een cilinder van +/- 10.
Totale prijs voor de meest luxe glazen die je kunt krijg:
€105

De enige manier waarop je dit duurder kunt krijgen is door voor een design montuur te gaan of speciale coatings toe te voegen.

Seriously; ik koop al zo'n 40 jaar brillen, heb nog nooit €500 er aan uit gegeven, zelfs nog nooit in de buurt.

Let daarbij overigens ook op dat de €75 optie voor extreem dunne glazen onwenselijk is; er wordt daarbij een asferische slijping gebruikt waardoor het beeld slechter wordt. Je helpt je zoon niet door extra dunne glazen te gebruiken; als je echt vast wilt houden aan "Zijn ogen zijn belangrijk" dan geef je hem een dikkere bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:53:
[...]

+ of - maakt geen drol uit qua prijs. + heeft enorme voordelen aangezien het midden van het glas dik is waar bij - de rand van het glas dik is (en dus eerder als lelijk gezien wordt én meteen een stuk zwaarder is)

Met een snelle berekening kom ik op:
- Montuur + glazen: €30
- Toeslag extreem dunne glazen: €75
Geschikt voor +/- 10 met een cilinder van +/- 10.
Totale prijs voor de meest luxe glazen die je kunt krijg:
€105

De enige manier waarop je dit duurder kunt krijgen is door voor een design montuur te gaan of speciale coatings toe te voegen.

Seriously; ik koop al zo'n 40 jaar brillen, heb nog nooit €500 er aan uit gegeven, zelfs nog nooit in de buurt.

Let daarbij overigens ook op dat de €75 optie voor extreem dunne glazen onwenselijk is; er wordt daarbij een asferische slijping gebruikt waardoor het beeld slechter wordt. Je helpt je zoon niet door extra dunne glazen te gebruiken; als je echt vast wilt houden aan "Zijn ogen zijn belangrijk" dan geef je hem een dikkere bril.
Kan je aangeven waar jij ze dan zo goedkoop haalt?
Ik heb inmiddels een paar opties geprobeerd maar geen van alle komt in de buurt van dit bedrag.
Laatste keer hebben wij ze hier besteld, dat schilde al aanzienlijk op hetgeen wat we bij de opticien betaalde.
http://brillenglazen.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
He OP, goed bezig! Ik heb wat zitten meelezen en je bent bewust van het geld dat je uitgeeft. Dat is al veel meer dan andere mensen.
Je hebt geen schulden en je houdt geld over. Je zit nu echt al in een goede positie.

Qua uitgaven heb ik twee grote kosten posten minder
-1 auto. Vrouw kan fietsend naar het werk. Daar moet toch een hoge salarisverhoging tegenover staan als ze een auto moet kopen voor het werk.
-Hypotheek is begin volgend jaar afgelost. We vonden het belangrijk om veel extra te werken om onze vaste lasten omlaag te krijgen. Nu gaan we veel minder werken. Geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:10:
Kan je aangeven waar jij ze dan zo goedkoop haalt?
Ik heb inmiddels een paar opties geprobeerd maar geen van alle komt in de buurt van dit bedrag.
Laatste keer hebben wij ze hier besteld, dat schilde al aanzienlijk op hetgeen wat we bij de opticien betaalde.
http://brillenglazen.net/
En zelfs daar praten we over slechts €179, nog niet de helft van wat je in je berekening hebt staan....

Ik ga zelf altijd naar Specsavers. De €105 die ik daarstraks berekende was zo'n beetje de eerste hit die ik op DuckDuckGo kreeg: https://www.brillen24.nl/bril/online-bestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:32:
Zelf met meest "dunne" glazen zijn deze nog rond de 0.4cm dik..
Ik weet niet of je zoon in die doelgroep valt, maar kijk voor hem eens bij ace & tate (Geen idee of die ook brillen hebben voor de leeftijd van je zoon). 98,- voor een bril tot maximaal +10 en een cylinder van -4 / +4.
Zo bespaar je nogal op de kosten van een bril..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:39:
Ik ben toch eens benieuwd hoe de medetweaker het heeft.

En

Als ik mensen om me heen hoor sparen ze xxx bedrag en de ander xxx bedrag. Persoonlijk vind ik het erg lastig om zulke bedragen te sparen en ben benieuwd of ik de enigste ben.

En

Naar ons inzien zijn de vaste lasten niet heel gek en valt er weinig te besparen op deze kosten, en zeker geen honderden euros zoals ik sommige hoor zeggen in mijn omgeving.
De mensen welke ik dat hoor zeggen hebben naar mijn inzien geen topbaan op manager functie of iets dergelijks.
Ik ben, na 5 pagina's aan antwoorden, wel benieuwd wat nu eigenlijk het doel van dit topic is. Volgens mij wil je vergelijken met anderen hoe zij het doen? In plaats daarvan krijg je advies op alle details van je uitgaven en uit je TS maak ik niet op dat je het noodzakelijk vindt om geld te besparen.

Doe het vooral zoals je het zelf wilt doen. De adviezen die je hier krijgt zijn prima maar iedereen kijkt vanuit zijn eigen situatie naar een uitgave. Omdat iemand voor 50€ per week boodschappen kan doen wil dat niet zeggen dat jij het slecht doet omdat je meer uit geeft. Of omdat iemand blijkbaar niet kan sparen is het maandbedrag bij de Nuon verhogen een advies dat je krijgt. Wat kun je daar mee?

Je houdt maandelijks geld over, dat is al een mooie prestatie vergeleken met anderen. Waar zit je probleem precies of ben je vooral benieuwd wat de inkomsten van lasten van anderen zijn?

Ben nog wel benieuwd wat je bedoelt met 'De mensen welke ik dat hoor zeggen hebben naar mijn inzien geen topbaan op manager functie of iets dergelijks'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MijnAccount schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:18:
He OP, goed bezig! Ik heb wat zitten meelezen en je bent bewust van het geld dat je uitgeeft. Dat is al veel meer dan andere mensen.
Je hebt geen schulden en je houdt geld over. Je zit nu echt al in een goede positie.
Er zijn mensen die daar anders over denken;)
Opzich geen hele grote ramp, ik zie mensen in mijn omgeving die het slechter hebben en mensen die het beter hebben.
Ik probeer het beste te bereiken met hetgeen wat ik nu tot mijn beschikking heb.
Croga schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:45:
[...]

En zelfs daar praten we over slechts €179, nog niet de helft van wat je in je berekening hebt staan....

Ik ga zelf altijd naar Specsavers. De €105 die ik daarstraks berekende was zo'n beetje de eerste hit die ik op DuckDuckGo kreeg: https://www.brillen24.nl/bril/online-bestellen/
Ik denk dat je niet alle opties hebt aangevinkt, ik kom toch duurder aan voor de glazen.
Zie wel dat het inderdaad iets goedkoper uitkomt, misschien even de lijst aanpassen.
Aghanim schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:13:
[...]

Ik ben, na 5 pagina's aan antwoorden, wel benieuwd wat nu eigenlijk het doel van dit topic is. Volgens mij wil je vergelijken met anderen hoe zij het doen? In plaats daarvan krijg je advies op alle details van je uitgaven en uit je TS maak ik niet op dat je het noodzakelijk vindt om geld te besparen.

Doe het vooral zoals je het zelf wilt doen. De adviezen die je hier krijgt zijn prima maar iedereen kijkt vanuit zijn eigen situatie naar een uitgave. Omdat iemand voor 50€ per week boodschappen kan doen wil dat niet zeggen dat jij het slecht doet omdat je meer uit geeft. Of omdat iemand blijkbaar niet kan sparen is het maandbedrag bij de Nuon verhogen een advies dat je krijgt. Wat kun je daar mee?

Je houdt maandelijks geld over, dat is al een mooie prestatie vergeleken met anderen. Waar zit je probleem precies of ben je vooral benieuwd wat de inkomsten van lasten van anderen zijn?

Ben nog wel benieuwd wat je bedoelt met 'De mensen welke ik dat hoor zeggen hebben naar mijn inzien geen topbaan op manager functie of iets dergelijks'.
Ik wilde eigenlijk een beetje vergelijken met de rest van de wereld.
Ik hoor mensen om mij heen welke aangeven een paar honderd per maand te sparen.
Dat red ik niet op het moment, wilde even kijken of mijn vaste lasten verschrikkelijk hoog zijn vergeleken met andere mensen.
Dat ik eigenlijk niet veel terug zie maar wel tips krijg zie ik maar als een bonus en zal mij wel helpen om wat meer over te houden per jaar.
De goedkopere bril bijvoorbeeld voor mijn zoontje, inmiddels in gang gezet om onze mobiele abbo's over te sluiten, alles onbeperkt is eigenlijk wel wat overbodig.
Zwemlessen middels de reddingsbrigade vond ik ook een hele goede, denk zelfs dat hij nog beter leert zwemmen ook dan in het reguliere zwembad.
En zo nog een paar dingen zal ons zeker helpen om weer wat te kunnen gaan sparen, als mijn vriendin weer werk heeft zal dat alleen maar meer zijn waardoor we eerder een 5 cijferig bedrag op de spaarrekening krijgen en een huis kunnen kopen.

De mensen welke ik hoor zeggen dat ze elke maand 300-500 euro sparen, dat is iets dat ik nu niet red.
Ze werken allemaal een reguliere baan net als ik, zijn geen manager en van de meeste weet ik dat ik wat meer verdien.
Weet natuurlijk niet de gezamenlijke inkomens en vaste lasten die ze dragen, hoopte zo te zien of die van mij extreem hoog zijn of dat het wel mee valt.
De paar reacties die ik heb gehad valt het volgens mij opzich wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de KLEINTJES letten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wie geeft het geld uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop wat je nodig hebt, en de rest blijft in de winkel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel eens gedacht aan 2 de hands?/ kleding.. stoelen....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:06:
Wel eens gedacht aan 2 de hands?/ kleding.. stoelen....
Wel eens aan gedacht om je bericht te editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:15:
Ik denk dat je niet alle opties hebt aangevinkt, ik kom toch duurder aan voor de glazen.
Zie wel dat het inderdaad iets goedkoper uitkomt, misschien even de lijst aanpassen.
Mag je mij vertellen welke opties ik gemist heb.....
- Goedkoopste montuur pakken
- Glazen zitten daar standaard bij met optie voor + of - 10 en + of - 10 cilinder. Dus geen opties nodig
- Optie voor dun of extreem dun glas, kost geld
- Geen andere opties die nodig zijn.
Let op dat het prijsverschil tussen dun en extreem dun behoorlijk groot is terwijl het het glas niet extreem veel dunner maakt. Dus is het hier beter om niet voor extreem dun te gaan, zowel voor je portemonee als voor de ogen van je zoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
[...]

Er zijn mensen die daar anders over denken;)
Opzich geen hele grote ramp, ik zie mensen in mijn omgeving die het slechter hebben en mensen die het beter hebben.
Ik probeer het beste te bereiken met hetgeen wat ik nu tot mijn beschikking heb.

[...]

[...]

Dat red ik niet op het moment, wilde even kijken of mijn vaste lasten verschrikkelijk hoog zijn vergeleken met andere mensen.
Dat ik eigenlijk niet veel terug zie maar wel tips krijg zie ik maar als een bonus en zal mij wel helpen om wat meer over te houden per jaar.
De goedkopere bril bijvoorbeeld voor mijn zoontje, inmiddels in gang gezet om onze mobiele abbo's over te sluiten, alles onbeperkt is eigenlijk wel wat overbodig.
Zwemlessen middels de reddingsbrigade vond ik ook een hele goede, denk zelfs dat hij nog beter leert zwemmen ook dan in het reguliere zwembad.
En zo nog een paar dingen zal ons zeker helpen om weer wat te kunnen gaan sparen, als mijn vriendin weer werk heeft zal dat alleen maar meer zijn waardoor we eerder een 5 cijferig bedrag op de spaarrekening krijgen en een huis kunnen kopen.

De mensen welke ik hoor zeggen dat ze elke maand 300-500 euro sparen, dat is iets dat ik nu niet red.
Ze werken allemaal een reguliere baan net als ik, zijn geen manager en van de meeste weet ik dat ik wat meer verdien.
Weet natuurlijk niet de gezamenlijke inkomens en vaste lasten die ze dragen, hoopte zo te zien of die van mij extreem hoog zijn of dat het wel mee valt.
Als de anderen allebei werken, dan gaat het natuurlijk heel hard. Met kinderen heb je als minstverdienende partner ook een belastingvoordeel dat aardig oploopt (tot 200+ euro per maand). Ik lees wel wat onwil bij je vriendin die graag eigen potjes heeft (kinderbijslag o.a.). Het is volkomen kul om 1.000+ euro per jaar aan kinderkleding uit te geven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Señor Sjon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Als de anderen allebei werken, dan gaat het natuurlijk heel hard. Met kinderen heb je als minstverdienende partner ook een belastingvoordeel dat aardig oploopt (tot 200+ euro per maand). Ik lees wel wat onwil bij je vriendin die graag eigen potjes heeft (kinderbijslag o.a.). Het is volkomen kul om 1.000+ euro per jaar aan kinderkleding uit te geven.
Ze ziet het waarschijnlijk als gratis geld waarvan ze met haar zus lekker een dagje kan gaan shoppen. En dan gaat het veel meer om de gezelligheid en samen kledingstukjes kopen dan dat het om kleding voor het kind gaat, een jong kind geeft immers een stuk minder om het uiterlijk dan de ouders.

En dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn zolang je beiden accepteert dat het geld die kant op gaat en dat het niet alleen om de kleding gaat maar ook een uitje is. Ik zou het dan ook geen kul noemen, het is persoonlijke voorkeur. Alleen dan moeten wel beide partners het er mee eens zijn natuurlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:34:
[...]
Het is volkomen kul om 1.000+ euro per jaar aan kinderkleding uit te geven.
Deed me denken aan dit:

https://nos.nl/op3/artike...i-jij-ieder-jaar-weg.html

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Tsurany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Ze ziet het waarschijnlijk als gratis geld waarvan ze met haar zus lekker een dagje kan gaan shoppen. En dan gaat het veel meer om de gezelligheid en samen kledingstukjes kopen dan dat het om kleding voor het kind gaat, een jong kind geeft immers een stuk minder om het uiterlijk dan de ouders.

En dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn zolang je beiden accepteert dat het geld die kant op gaat en dat het niet alleen om de kleding gaat maar ook een uitje is. Ik zou het dan ook geen kul noemen, het is persoonlijke voorkeur. Alleen dan moeten wel beide partners het er mee eens zijn natuurlijk.
Het is alleen dat dat geld niet alleen voor kleding is. Ik denk dat TS eerst e.e.a. ook wat helderder op het netvlies moet hebben vooraleer hij ook maar een woning koopt. Dan komt er veel meer op je af.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

FreakNL

Well do ya punk?

Alles valt of staat met discipline. Ik denk overigens dat het lastig is om met jullie inkomen te sparen, je mist gewoon het partner inkomen. Bij ons gaat er nog veel meer uit, maar mijn partner werkt dus er wordt ook gewoon gespaard. Voor de rest hebben we namelijk wel een vergelijkbaar huishouden, ook 1 kind. Wel een auto minder (we werken beiden op fietsafstand).

Met potjes werken helpt. Wij storten (automatisch) na de salarisstoring een bedrag op

1. Boodschappenrekening (beiden hebben we een pas)
2. Vaste laste rekening (hier wordt alles van afgeboekt. Storting is ook inclusief reserveringen voor auto-onderhoud, jaarlijks rekeningen zoals WOZ aanslag, inboedel/opstal verzekering, regionale belastingen, etc.)
3. Spaarreking

Wat er overblijft op je persoonlijke rekening is "handgeld" en mag op.

Heeft ons erg geholpen. En we schrikken niet meer van een grote beurt van de auto van 400 euro, want dat is allang gereserveerd...

Overigens hebben we +- 450 handgeld per persoon, maar dat is dus voor persoonlijke dingen zoals cosmetica, kleding, uitgaan, tanken en ook luiers en andere babydingen. Kinderbijslag gaat hier trouwens 1-op-1 naar een aparte spaarrekening, nog niks mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42
Nog een tip voor bril: Je kan geen oogmeting bij ze doen dus dat is een nadeel.... Maar de brillen zijn goedkoop. En er zijn opticiens waar je tegen betaling alsnog een oogmeting kan laten doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZZ4Fyih.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 17:40
Beste op, ik zie een hoop mensen die vooral roepen "bezuinig op de bril", maar... Doe het niet! Goedkoop is duurkoop, zeker met zulke sterke en specifieke glazen is zuiverheid van het glas enorm belangrijk. En bij de goedkopere aanbieders is dit het eerste wat achteruit gaat.
Bespaar eerder op montuur, maar glazen, daar moet je elk moment van de dag doorheen kijken.
(Vriendin is opticien, en heeft dagelijks klachten over "goedkope" glazen. Zeker de hogere sterktes komen allemaal terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Maandbedragen:
599,88 huur
38,00 water
125,00 Essent (g/l) kan eigenlijk naar ~99,00
159,83 CZ
119,72 VGZ
68,86 All-in-one (Ziggo)
16,00 Vodafone 1
16,00 Vodafone 2
72,00 beperkt casco
12,95 inboedel + wa (Nationale Nederlanden)
========
1.228,24

Kwartaalbedragen:
67,00 uitvaartverzekering
210,00 MRB
========
277,00

Jaarbedragen:
315,20 Gemeentelijke belastingen (Afvalstoffenheffing + Rioolheffing)

Per jaar: 14738,88+1108+315,20=16.006,68
Dat is gemiddeld EUR 1.346,84 per maand.
Bijstandsnorm per 01-2018 is trouwens EUR 1.346,45. Dus zelfs in de bijstand (Participatiewet) zouden wij als twee oudergezien met twee basisschoolkinderen alle lasten kunnen voldoen. Die paar centen komen weer terug via o.a. teruggave water of teruggave belastingdienst. Afschrijving, onderhoud, eigen risico, e.d. niet meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 04-07-2018 23:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

FreakNL

Well do ya punk?

En wat moet de TS met dat lijstje? Sowieso mis je de afschrijving van de auto. En er wordt niet getankt?

Ik vind 160 voor een zorgverzekering dan weer superveel. Zo zie je maar, elk lijstje is persoonlijk....

[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FreakNL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:17:
En wat moet de TS met dat lijstje? Sowieso mis je de afschrijving van de auto. En er wordt niet getankt?
Nou nou.
Ik ben toch eens benieuwd hoe de medetweaker het heeft.
Afschrijving, onderhoud, eigen risico, e.d. niet meegenomen.

Ik vind 160 voor een zorgverzekering dan weer superveel. Zo zie je maar, elk lijstje is persoonlijk....
Ik ook, maar ik ben gezond en heb niet tweemaal per week fysio nodig. En ik heb een aanrijding wonder boven wonder overleeft. Mijn ER is maximaal, maar heb wel de verzekering wat uitgebreider gezet vanwege verwachte tandartskosten en een vasectomie.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 04-07-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 17:58
Leuk dat je met de bijstandsnorm alle lasten kunt voldoen, maar daarbij niet aan boodschappen denkt. Zonder eten kom je ook niet ver.
Je lijstje mist nogal wat, meer dan je zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Wij sparen gezamenlijk grofweg rond de €1000 per maand (ex vakantiegeld en 13e maand), maar hebben bijna een dubbel zo hoog netto gezamenlijk inkomen, geen kinderen, maar 1 auto en een voor ons inkomen relatief betaalbaar huis.

Die €1000 gaat zit onder andere wel de reservering voor de auto (onderhoud, afschrijving), etc, in. Alles dat we iedere maand over houden gaat naar onze spaarrekeningen. (We hebben d'r 3. Een voor ieder en 1 gezamenlijke.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mijre schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:15:
Leuk dat je met de bijstandsnorm alle lasten kunt voldoen, maar daarbij niet aan boodschappen denkt. Zonder eten kom je ook niet ver.
Je lijstje mist nogal wat, meer dan je zelf aangeeft.
Sorry hoor :'(

344,00 per maand aan boodschappen (80,00/week): Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
PcDealer schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:04:
Maandbedragen:
599,88 huur
38,00 water
125,00 Essent (g/l) kan eigenlijk naar ~99,00
159,83 CZ
119,72 VGZ
68,86 All-in-one (Ziggo)
16,00 Vodafone 1
16,00 Vodafone 2
72,00 beperkt casco
12,95 inboedel + wa (Nationale Nederlanden)
========
1.228,24

Kwartaalbedragen:
67,00 uitvaartverzekering
210,00 MRB
========
277,00

Jaarbedragen:
315,20 Gemeentelijke belastingen (Afvalstoffenheffing + Rioolheffing)

Per jaar: 14738,88+1108+315,20=16.006,68
Dat is gemiddeld EUR 1.346,84 per maand.
Bijstandsnorm per 01-2018 is trouwens EUR 1.346,45. Dus zelfs in de bijstand (Participatiewet) zouden wij als twee oudergezien met twee basisschoolkinderen alle lasten kunnen voldoen. Die paar centen komen weer terug via o.a. teruggave water of teruggave belastingdienst. Afschrijving, onderhoud, eigen risico, e.d. niet meegenomen.
Je vergeet eten, kleding, persoonlijke verzorging, en vele andere posten. Bijstand is trouwens iets van 2200 euro netto voor een gezin als je alle toeslagen(huur, zorg, kindgebonden budget, langdurigheidstoeslag) meerekent en dat is al extreem krap. Een middenklasse levensstijl in Nederland begint bij een bedrag van 3500 - 4000 netto voor een gezin.

Dit topic maakt wel weer duidelijk wat in andere topics al eerder naar voren kwam, de kosten liggen in Nederland veel te hoog en de lonen liggen veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:23
gold_dust schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Dit topic maakt wel weer duidelijk wat in andere topics al eerder naar voren kwam, de kosten liggen in Nederland veel te hoog en de lonen liggen veel te laag.
De kosten, belastingdruk etc. Ben ik helemaal met je eens. Lonen niet. Zoek een andere baan, school jezelf om. En je gaat veel meer verdienen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[...]
[...]
Ik weet niet of het echt als vergelijkingsmateriaal telt, maar hierbij ons lijstje:

Vaste lasten (omgerekend naar maandbedragen):
1030 hypotheek
12 levensverz
75 gemeentelijke belastingen, rioolheffingen etc
48 div. verzekeringen (opstal, inboedel, aanspr)
17 water
125 gas/licht
220 2x zorg
60 tv internet bellen*
16 2x mobiel abo
16 autoverzekering
26 wegenbelasting
17 vakbond*
200 goede doelen*
5 bankkosten
========
1.867

Variabele lasten:
300 boodschappen*
40 kado's etc*
70 kleding*
100 benzine*
50 onderhoud auto
========
560

totaal: 2.427 (ongeveer 60% van inkomsten)

De met een asterisk gemarkeerde regels kunnen bij baanverlies makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Als een van ons geen werk zou hebben dan zou al die luxe er als eerste uit gaan.

Daarnaast wordt er 250 p.m. opzij gezet voor onderhoud huis. Dat wat overblijft is sparen voor eerder stoppen met werken en leuke dingen (nieuw meubilair of auto valt daar bij ons ook onder!).

I.v.m. geplande gezinsuitbreiding zullen de kosten p.m. met zo'n € 400 stijgen. IACK en kinderbijslag dekken een daling in het inkomen i.v.m. iets minder werken. Bij baanverlies kan er direct ruim 300 aan vaste lasten geschrapt worden (goede doelen, vakbond, groot deel benzine) en is er meer tijd om op aanbiedingen te letten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 16:12
Ter vergelijking dit zijn de uitgave/reserveringen van mij en mijn vriendin:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mEy0NJ/uitgave.png

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben0s op 05-07-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

gold_dust schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Je vergeet eten, kleding, persoonlijke verzorging, en vele andere posten. Bijstand is trouwens iets van 2200 euro netto voor een gezin als je alle toeslagen(huur, zorg, kindgebonden budget, langdurigheidstoeslag) meerekent en dat is al extreem krap. Een middenklasse levensstijl in Nederland begint bij een bedrag van 3500 - 4000 netto voor een gezin.

Huh? Neuh.

Waarom denk je dat?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2018 20:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
OK, dus je kan maandelijks meer sparen dan dat TS überhaupt aan netto inkomen heeft. Wat heeft TS precies aan die informatie?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

g0tanks schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:36:
[...]

OK, dus je kan maandelijks meer sparen dan dat TS überhaupt aan netto inkomen heeft. Wat heeft TS precies aan die informatie?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

:)

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2018 20:50 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16

Yucon

*broem*

Ik lees best vaak dat je vrouw weigert bepaalde keuzes te maken. Kinderbijslag, auto, sporten, kieskeurig wat betreft werk.. Ja, ik zie ook wel dat er wat nuances tegenin te brengen zijn. Maar volgens mij heeft deze post als eerste wat aandacht nodig.

Vindt ze het niet belangrijk? Of zet ze bijvoorbeeld de hakken in het zand omdat ze zo haar ideeën over bepaalde aspecten van jouw levensstijl heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:04
Maandbedragen: op basis van 2 persoonshuishouden
€450,40 huur
€150,00 Budget Energie(g/l) moet €43,- betalen
€230 Anderzorg (mijn vrouw normaal €385 + 75% tand €250 en ik betaal €96,- ik heb tand 75% €250,- en een eigen risico €850,-)
€53,00 TV-Internet (Ziggo)
€61,00,- T-Mobile Galaxy S20 Ultra 12GB data onbeperkt bellen 5G
€59,00 T-Mobile Galaxy S20 Ultra 12GB data onbeperkt bellen 4G mijn vrouw
€10,99,- Netflix
========
€961,39,- (delen wij door 2 ieder €480,69,- per maand)

Kwartaalbedragen:
€63,00 Wegenbelasting Aygo
€48,50,- Water Dunea
========
€111,50

Per jaar
€508,79,- Allainz autoverzekering All-Risk inclusief inzittenden verzekerd

Benzine is afhankelijk hoeveel we tanken bij volle tank richting de €50

====================

Als ik alleen was geweest
€450,40 huur
€100,00 Budget Energie(g/l) moet €43,- betalen
€96,- Anderzorg (Ik heb tand 75% €250,- en eigen risico €850,-)
€53,00 TV-Internet (Ziggo) 50/5
€61,00,- T-Mobile Galaxy S20 Ultra 12GB data onbeperkt bellen 5G
€10,99,- Netflix
===============
€771,39,- per maand

Kwartaalbedragen:
€63,00 Wegenbelasting Aygo
€25,00,- Water Dunea
========
€88,00,-

Per Jaar
€508,79,- Allainz autoverzekering All-Risk inclusief inzittenden verzekerd

Benzine is afhankelijk hoeveel we tanken bij volle tank richting de €50

Volgende jaar overweeg ik Sim-Only Unlimited €25,- voor 2 jaar met behoud van mijn Galaxy S20 Ultra

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Wij hebben, met een gezin van vier (2 volwassenen, 2 kids) vaste lasten van ca 1800,- en variabele lasten van ca 1080,-. Totaal dus zo'n 2880 euro per maand nodig.

Onder de variabele lasten rekenen we vooral de spaarpotjes, periodieke giften, de boodschappen en het tanken. Dit alles is aan te passen/varieert waar nodig.
We hebben onder de vaste lasten ook bewust gekozen lasten, namelijk duurzaamheidsleningen mbt onze woning. Kost wat maar de rente is onwijs laag en door deze leningen is onze woning flink gerenoveerd en dus duurzamer geworden wat weer besparing geeft. Dit jaar gaan we extra aflossen op deze leningen zodat er flink wat komt te vervallen.

We houden ca 500-600 euro onderaan de streep over om mee te doen wat we willen. Tevens kunnen we vanuit de spaarpotjes ook geld halen voor de gewenste doelen. Dus wij zijn zeer tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door GadgetGirl88 op 12-05-2021 17:01 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste