MijnAccount schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:18:
He OP, goed bezig! Ik heb wat zitten meelezen en je bent bewust van het geld dat je uitgeeft. Dat is al veel meer dan andere mensen.
Je hebt geen schulden en je houdt geld over. Je zit nu echt al in een goede positie.
Er zijn mensen die daar anders over denken;)
Opzich geen hele grote ramp, ik zie mensen in mijn omgeving die het slechter hebben en mensen die het beter hebben.
Ik probeer het beste te bereiken met hetgeen wat ik nu tot mijn beschikking heb.
Ik denk dat je niet alle opties hebt aangevinkt, ik kom toch duurder aan voor de glazen.
Zie wel dat het inderdaad iets goedkoper uitkomt, misschien even de lijst aanpassen.
Aghanim schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:13:
[...]
Ik ben, na 5 pagina's aan antwoorden, wel benieuwd wat nu eigenlijk het doel van dit topic is. Volgens mij wil je vergelijken met anderen hoe zij het doen? In plaats daarvan krijg je advies op alle details van je uitgaven en uit je TS maak ik niet op dat je het noodzakelijk vindt om geld te besparen.
Doe het vooral zoals je het zelf wilt doen. De adviezen die je hier krijgt zijn prima maar iedereen kijkt vanuit zijn eigen situatie naar een uitgave. Omdat iemand voor 50€ per week boodschappen kan doen wil dat niet zeggen dat jij het slecht doet omdat je meer uit geeft. Of omdat iemand blijkbaar niet kan sparen is het maandbedrag bij de Nuon verhogen een advies dat je krijgt. Wat kun je daar mee?
Je houdt maandelijks geld over, dat is al een mooie prestatie vergeleken met anderen. Waar zit je probleem precies of ben je vooral benieuwd wat de inkomsten van lasten van anderen zijn?
Ben nog wel benieuwd wat je bedoelt met 'De mensen welke ik dat hoor zeggen hebben naar mijn inzien geen topbaan op manager functie of iets dergelijks'.
Ik wilde eigenlijk een beetje vergelijken met de rest van de wereld.
Ik hoor mensen om mij heen welke aangeven een paar honderd per maand te sparen.
Dat red ik niet op het moment, wilde even kijken of mijn vaste lasten verschrikkelijk hoog zijn vergeleken met andere mensen.
Dat ik eigenlijk niet veel terug zie maar wel tips krijg zie ik maar als een bonus en zal mij wel helpen om wat meer over te houden per jaar.
De goedkopere bril bijvoorbeeld voor mijn zoontje, inmiddels in gang gezet om onze mobiele abbo's over te sluiten, alles onbeperkt is eigenlijk wel wat overbodig.
Zwemlessen middels de reddingsbrigade vond ik ook een hele goede, denk zelfs dat hij nog beter leert zwemmen ook dan in het reguliere zwembad.
En zo nog een paar dingen zal ons zeker helpen om weer wat te kunnen gaan sparen, als mijn vriendin weer werk heeft zal dat alleen maar meer zijn waardoor we eerder een 5 cijferig bedrag op de spaarrekening krijgen en een huis kunnen kopen.
De mensen welke ik hoor zeggen dat ze elke maand 300-500 euro sparen, dat is iets dat ik nu niet red.
Ze werken allemaal een reguliere baan net als ik, zijn geen manager en van de meeste weet ik dat ik wat meer verdien.
Weet natuurlijk niet de gezamenlijke inkomens en vaste lasten die ze dragen, hoopte zo te zien of die van mij extreem hoog zijn of dat het wel mee valt.
De paar reacties die ik heb gehad valt het volgens mij opzich wel mee.