Lijkt op de beelden uit de avondetappe een combinatie van ons beiden te zijn. Door de rook tegen een politiemotor aangereden. Zonde.KlaasjeNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:48:
[...]
Schijnt te zijn aangereden door een politiemotor. Mogelijk een breuk in een ruggenwervel, dus dan is het exit tour.
Na nieuwe films op Twitter bekeken te hebben is het duidelijk niet veroorzaakt door een motor. Waarschijnlijk wel door een fotograferende fan.
Keep on running
Verwijderd
Jemig. Dat is wel heel erg sneu. Heb altijd een zwak gehad voor Nibali.Hackus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:45:
Vincenzo Nibali heeft de Ronde van Frankrijk verlaten na aanrijding op de Alpe d'Huez, die werd veroorzaakt door een politiemotor. Nibali is direct na de etappe naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. helaas bleek er op foto's een breuk in een ruggenwervel te zien. Nibali stond gister 4e op 2'14" van geel.
Ik denk dat je deels gelijk hebt. Ik heb de beelden ook nog eens goed bekeken en de uiteindelijke val komt inderdaad door aanraking met het publiek. Maar het is oo basis van de beelden niet uit te sluiten dat hij door een motor uit balans werd gebracht en daardoor zo dicht langs het publiek reed.ZorbaR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:17:
Na nieuwe films op Twitter bekeken te hebben is het duidelijk niet veroorzaakt door een motor. Waarschijnlijk wel door een fotograferende fan.
Sowieso moeten ze die idioten met van die fakkels van de berg schoppen. Je verziekt het zicht voor iedereen en kwakt de longen van de renners, die wagenwijd open staan even vol met een heerlijke portie rook.
Het wordt tijd dat de grote mannen gewoon weigeren mee te doen aan de tour. Wielrennen is wel aardig verpest. Voor mij heeft deze tour alweer z'n waarde verloren als een van de grootste kanshebbers door zulk dom volk moet opgeven.KlaasjeNL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 06:15:
[...]
Sowieso moeten ze die idioten met van die fakkels van de berg schoppen. Je verziekt het zicht voor iedereen en kwakt de longen van de renners, die wagenwijd open staan even vol met een heerlijke portie rook.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
tja, en die beelden dan van een fan die Froome probeerde om te duwen. ergens is 't jammer dat 't mis is gegaan omdat er dan tenminste echt actie zou zijn ondernomen. Nu heb je volgend jaar weer 't zelfde gedoe
We hebben nog een paar etappes tot volgend jaarrik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
tja, en die beelden dan van een fan die Froome probeerde om te duwen. ergens is 't jammer dat 't mis is gegaan omdat er dan tenminste echt actie zou zijn ondernomen. Nu heb je volgend jaar weer 't zelfde gedoe

Dat gebeurt al jaren, nu lijkt het tegen Froome te zijn om ...rik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
Net als het filmpje van hun ploegleiders-wagen. Tegenwoordig met de mogelijkheid van alle filmpjes overal te zien, lijkt het erger. En vooral als er een verhaal is, hangt men het snel daar aan.
Van mij mogen ze die ' rookbommen' of wat het is wel verbieden.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
vanmorgen op radio 1 zeiden ze dat hij met zijn stuur aan een cameralint van een toeschouwer was blijven hangenKlaasjeNL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 06:15:
[...]
Ik denk dat je deels gelijk hebt. Ik heb de beelden ook nog eens goed bekeken en de uiteindelijke val komt inderdaad door aanraking met het publiek. Maar het is oo basis van de beelden niet uit te sluiten dat hij door een motor uit balans werd gebracht en daardoor zo dicht langs het publiek reed.
inderdaad, zoals ik eerder in het topic al zei: iedere wielrenner een taser meegevenSowieso moeten ze die idioten met van die fakkels van de berg schoppen. Je verziekt het zicht voor iedereen en kwakt de longen van de renners, die wagenwijd open staan even vol met een heerlijke portie rook.
20 juli, vandaag een vlakke etappe over 169.5km van Bourg d'Oisans naar Valence
uitvallers;11: URAN Rigoberto TEAM EF EDUCATION
25: GALLOPIN Tony AG2R LA MONDIALE
103: GAVIRIA RENDON Fernando QUICK - STEP FLOORS
123: GRUZDEV Dmitriy ASTANA PRO TEAM
148: ZABEL Rick TEAM KATUSHA ALPECIN
163: GROENEWEGEN Dylan TEAM LOTTO NL - JUMBO
171: GREIPEL André LOTTO SOUDAL
177: SIEBERG Marcel LOTTO SOUDAL
188: TAARAMÄE Rein DIRECT ENERGIE
favorieten:
***Peter Sagan, Thomas De Gendt, Sonny Colbrelli,Greg Van Avermaet,
** Lilian Calmejane, Stefan Küng, Tomasz Marczynski, Yves Lampaert,
Philippe Gilbert
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://twitter.com/diegoalvarez12
Dat tweede filmpje ook. Echt WTF WTF en nog een keer WTF heb je in godsnaam te zoeken op die berg.
Dat tweede filmpje ook. Echt WTF WTF en nog een keer WTF heb je in godsnaam te zoeken op die berg.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Gevaarlijk ook zou ik zeggen.KDL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:00:
Nibali reed wel ff de etappe uit met een gebroken wervel. Respect

Echt schandalig, die man traint het hele jaar om hier te verschijnen en dan een paar idoten verpesten alles.
Taaramae ook exit? Opgeblazen eergisteren?Hackus schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:31:20 juli, vandaag een vlakke etappe over 169.5km van Bourg d'Oisans naar Valence
uitvallers;
11: URAN Rigoberto TEAM EF EDUCATION
25: GALLOPIN Tony AG2R LA MONDIALE
103: GAVIRIA RENDON Fernando QUICK - STEP FLOORS
123: GRUZDEV Dmitriy ASTANA PRO TEAM
148: ZABEL Rick TEAM KATUSHA ALPECIN
163: GROENEWEGEN Dylan TEAM LOTTO NL - JUMBO
171: GREIPEL André LOTTO SOUDAL
177: SIEBERG Marcel LOTTO SOUDAL
188: TAARAMÄE Rein DIRECT ENERGIE
favorieten:
***Peter Sagan, Thomas De Gendt, Sonny Colbrelli,Greg Van Avermaet,
** Lilian Calmejane, Stefan Küng, Tomasz Marczynski, Yves Lampaert,
Philippe Gilbert
[afbeelding]
Ik zou als outsiders nog Impey, Pasqualon en Gaudu willen toevoegen. Maar het zal wel Sagan worden
edit: Taaramae was te laat binnen dus...
Dit is gewoon een fan die graag een foto van zn favoriete wielrenners wil maken.. om dat nou als "een paar idioten" te beschrijven is niet totaal verdiend, vind ik.hjs schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:06:
Echt schandalig, die man traint het hele jaar om hier te verschijnen en dan een paar idoten verpesten alles.
Denk niet dat hij met opzet Nibali liet vallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Merlinni op 20-07-2018 14:24 ]
Nee tuurlijk maar ik redeneerde vanuit het perspectief van Thomas voor het geval hij denkt aan Tourwinst, dan was dat z'n kans geweest denk ik.KlaasjeNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:48:
[...]
Omdat Sky op deze manier 2 renners boven Dumoulin kon houden in het klassement. Anders had Thomas ervoor gezorgd dat Dumoulin over Froome zou wippen en dat maakt het voor volgende etappes weer wat lastiger uit te spelen. Bovendien twijfel ik of Thomas dan de etappe wel had gewonnen en zichzelf niet zou hebben opgebrand. Nu konden ze Dumoulin zich mooi laten leegrijden.
Only fools are enslaved by time and space.
Die meneer toevallig misschien, maar het aantal dronken idioten op die berg is echt bizar.Merlinni schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:24:
[...]
Dit is gewoon een fan die graag een foto van zn favoriete wielrenners wil maken.. om dat nou als "een paar idioten" te beschrijven is niet totaal verdiend, vind ik.
Die persoon moet toch zo nodig zo dicht mogenlijk bij de foto maken?Merlinni schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:24:
[...]
Dit is gewoon een fan die graag een foto van zn favoriete wielrenners wil maken.. om dat nou als "een paar idioten" te beschrijven is niet totaal verdiend, vind ik.
Sorry maar je reactie roept bij mij toch de nodige irritatie op. Dit is geen fan. Dit is een idioot! Als een iemand anders door jouw toedoen zo hard valt dat hij zijn rug breekt dan ben je wat mij betreft een volslagen idioot. Nibali is voorlopig uit de running met alle gevolgen van dien voor zijn carrière.Merlinni schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:24:
[...]
Als je de sport echt een warm hart toedraagt dan houdt je je afstand en schreeuw je je longen uit je lijf. Maar je zorgt er voor dat die mannen veilig kunnen passeren.
Wat mij betreft gaan ze dat veel harder aanpakken, het hoort er een beetje bij maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
daarbij, zelfs een kleuter weet dat die band om je nek hoort... en als je dan niet genoeg reach hebt, dat je de band niet zomaar moet laten slingeren als er een fietser / auto / whatever langskomt...Noxa schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Sorry maar je reactie roept bij mij toch de nodige irritatie op. Dit is geen fan. Dit is een idioot! Als een iemand anders door jouw toedoen zo hard valt dat hij zijn rug breekt dan ben je wat mij betreft een volslagen idioot. Nibali is voorlopig uit de running met alle gevolgen van dien voor zijn carrière.
Als je de sport echt een warm hart toedraagt dan houdt je je afstand en schreeuw je je longen uit je lijf. Maar je zorgt er voor dat die mannen veilig kunnen passeren.
Wat mij betreft gaan ze dat veel harder aanpakken, het hoort er een beetje bij maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
die vent in zijn blote leuter... euhhhhh... wat is je doel?Rene schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:29:
https://twitter.com/diegoalvarez12
Urine op Froome gooien, Froome duwen in de hoop dat die valt, boe roepen, met opzet renners belemmeren is allemaal volslagen idioot, daar ben ik het mee eens.
Camera meneer maakt gewoon een fout waardoor Nibali nu niet meer verder kan fietsen. Je kon zien dat dit niet met opzet ging. Het is misschien dom dat die dit niet in zag/de band die niet om zn nek had maar dit is geen idioot. Is ook maar een mens, toch?
Overigens lijkt het me eerder dat we de ASO moeten uitschelden dan deze gast met zn camera.
Camera meneer maakt gewoon een fout waardoor Nibali nu niet meer verder kan fietsen. Je kon zien dat dit niet met opzet ging. Het is misschien dom dat die dit niet in zag/de band die niet om zn nek had maar dit is geen idioot. Is ook maar een mens, toch?
Overigens lijkt het me eerder dat we de ASO moeten uitschelden dan deze gast met zn camera.
[ Voor 10% gewijzigd door Merlinni op 20-07-2018 14:55 ]
Aso is sowieso vaag altijd.
Omdat Demare te laat dreigt te komen kan de tijd opeens wel verruimd worden.
En zo zijn er veel meer verhalen.
Zelfs Verbrugghe vind dat het geen volslagen idioot is omdat hij een foto wil maken
Die melding was gister al vrij vroeg, nog voor de beklimming van de Croix de Fer wist Sporza het al te melden op tv.hjs schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:10:
Aso is sowieso vaag altijd.
Valt mij op dat de afstand niet klopt met de streep. vaak zie je nog 35m of meer staan op de streep.
1: Peter Sagan
2: Alexander Kristoff
3: Arnoud Demare
1: Peter Sagan
2: Alexander Kristoff
3: Arnoud Demare
uitslag van vandaag

Stand Geel na vandaag

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 20-07-2018 21:45 ]
Hij moet gewoon niet op de weg gaan staan met zn aardappel, punt.Merlinni schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:51:
Urine op Froome gooien, Froome duwen in de hoop dat die valt, boe roepen, met opzet renners belemmeren is allemaal volslagen idioot, daar ben ik het mee eens.
21 juli etappe 14,188km van Saint-Paul-Trois-Châteaux naar Mende: Heuvelachtig
* vandaag 50jaar geleden dat Jan Janssen De Tour won. zou mooi zijn als Tom vandaag de etappe wint.* favorieten
- Romain Bardet, Tom Dumoulin,Warren Barguil, Alejandro Valverde
Julian Alaphilippe, Primoz Roglic, Daniel Martin,Thomas De Gendt, Peter Sagan,
Greg Van Avermaet, Michal Kwiatkowski -
1: Fraile Omar
2: Alaphilippe Julian
3: Stuyven Jasper
4: Sagan Peter
2: Alaphilippe Julian
3: Stuyven Jasper
4: Sagan Peter
uitslag en stand Geel na etappe 14

stand Geel

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 21-07-2018 19:50 . Reden: uitslag en stand ]
Prachtig slot van de etappe. Dit soort mogen er wat mij betreft wel meer zijn.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Deze bult is er al vaker geweest in de tour.Shabbaman schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:54:
Prachtig slot van de etappe. Dit soort mogen er wat mij betreft wel meer zijn.
How do you save a random generator ?
Maar dit jaar nog nietenchion schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:25:
[...]
Deze bult is er al vaker geweest in de tour.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
22 juli etappe 15: 181.5km van Millau naar Carcassonne. * Heuvels *
*uitvallers: Patrick Bevin (BMC)favorieten:
Robert Gesink, Bouke Mollema, Peter Sagan, Alejandro Valverde,Warren Barguil,
Adam Yates, Thomas De Gendt, Bob Jungels, Tomasz Marczynski,
start +- 13:15u en verwachte finish rond 18u
Inderdaad. Ik verwacht van Landa en Quintana, komende week wel een aanval. al moet ik zeggen dat Quintanahjs schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:35:
Valverde is tot nu toe vrij ontzichtbaar, die moet inderdaad nog wat doen om zn tour te redden.
wel mak rijdt, met soms een (plaagstootje)
Mollema weg, kommop dan, fietsen fietsen fietsen...
1: Magnus Cort Nielsen
2: Ion Izagirre
3: Bouke Mollema
2: Ion Izagirre
3: Bouke Mollema
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 22-07-2018 17:51 . Reden: typo ]
Ja jammer, maar het was een aardige poging. Beter zo dan met heel die groep naar de finish rijden toch.
Zijn verzet stond denk ik te zwaar.
update: dat ging net goed met die auto zo vlak achter die val. Serge Pauwels schijnt schouder breuk te hebben opgelopen, na die val. elleboog gebroken
Gianni Moscon uit de tour gezet vanwege klap uitdelen aan een Fortuneo-renner
[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 22-07-2018 20:47 ]
uitslagen en stand na etappe 15

stand Geel na etappe 15

stand teams op rustdag

stand groen na op rustdag

stand wit op rustdag

stand bolletjes op rustdag

Bwahahaha, doei Moscon. Hopen dat hij er bij Sky uitgeflikkerd wordt en nergens meer aan de bak komt. Wat een ongelooflijk eng mannetje is dat toch zeg, pfff..
Mag toch hopen dat hij zo’n fout niet maakt in de finish. Lijkt me waarschijnlijker dat hij gewoon vermogen te kort komt tov Cort Nielsen voor zo’n eindsprint.
Met de zgn ontsnapping trapte Mollema al zwaar, en kwamen de andere twee snel bij. In sprint moet je ook ff terugschakelen. kijk maar de beelden dat de andere twee sneller traptenlateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Mag toch hopen dat hij zo’n fout niet maakt in de finish. Lijkt me waarschijnlijker dat hij gewoon vermogen te kort komt tov Cort Nielsen voor zo’n eindsprint.
Ja, omdat ze een groter piekvermogen hebben. Als hij met een lichter verzet een hoger cadans had getrapt, kwam hij nog snelheid te kort. Mollema verloor niet omdat hij verkeerd had geschakeld, maar omdat hij een mindere sprinter is dan die andere twee.Hackus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:52:
[...]
Met de zgn ontsnapping trapte Mollema al zwaar, en kwamen de andere twee snel bij. In sprint moet je ook ff terugschakelen. kijk maar de beelden dat de andere twee sneller trapten
Sky stinkt, dus beste ploeg voor MosconBrammos85 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:33:
Bwahahaha, doei Moscon. Hopen dat hij er bij Sky uitgeflikkerd wordt en nergens meer aan de bak komt. Wat een ongelooflijk eng mannetje is dat toch zeg, pfff..
Maar ik krabte me ook een paar keer achter de orden dat Moscon naar de tour mocht en Dylan van Baarle niet.
Als je snel ff weg wil, schakel je even terug, en later weer op.lateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:15:
[...]
Ja, omdat ze een groter piekvermogen hebben. Als hij met een lichter verzet een hoger cadans had getrapt, kwam hij nog snelheid te kort. Mollema verloor niet omdat hij verkeerd had geschakeld, maar omdat hij een mindere sprinter is dan die andere twee.
Gianni Moscon heeft al veel van zulke dingen geflikt. Sky had ooit gezegd, 'nog een keer en je ligt er uit'bvbal79 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:17:
[...]
Sky stinkt, dus beste ploeg voor Moscon
Maar ik krabte me ook een paar keer achter de orden dat Moscon naar de tour mocht en Dylan van Baarle niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 23-07-2018 13:21 ]
Ja ze blijven het zeggen, maar doen....Hackus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:18:
[...]
Als je snel ff weg wil, schakel je even terug, en later weer op.
[...]
Gianni Moscon heeft al veel van zulke dingen geflikt. Sky had ooit gezegd, 'nog een keer en je ligt er uit'
Misschien deze wijsheid eens delen met Quintana en andere Colombiaanse berggeiten, kunnen ze voortaan ook eindsprints winnen...Hackus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:18:
[...]
Als je snel ff weg wil, schakel je even terug, en later weer op.
Ja, winnen ze ook van iemand die zelfs massasprints heeft gewonnenlateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:50:
[...]
Misschien deze wijsheid eens delen met Quintana en andere Colombiaanse berggeiten, kunnen ze voortaan ook eindsprints winnen...
Als Mollema de benen had gehad was hij erover gegaan op het moment dat de bask werd terug gepakt.
Mag aannemen dat een Pro het zelf wel weet.lateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:50:
[...]
Misschien deze wijsheid eens delen met Quintana en andere Colombiaanse berggeiten, kunnen ze voortaan ook eindsprints winnen...
Dat was mijn hele punt, maar volgens jou had Mollema gewoon lichter moeten schakelen om die sprint te kunnen winnen...
Dan had ie meer kans ja. Je zag het bij Tom ook, en hij gaf eerlijk toe dat ie verkeerd zat. Bouke probeert in zwaar verzet, en dan kom je niet snel vooruit. (zeg niet dat ie anders had gewonnen, maar hij bleef te ver achter) Zie het als snel wegfietsen bij een stoplicht, dan ben je sneller als je in lagere versnelling wegtrekt en op schakelt.je moet dus als je met z'n drieën zit al lager zitten, dan kun je snel inhaken (met z'n drieën wacht om te gaan sprinten, in deze situatie)lateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:07:
[...]
Dat was mijn hele punt, maar volgens jou had Mollema gewoon lichter moeten schakelen om die sprint te kunnen winnen...
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 23-07-2018 14:35 ]
Ze waren aan het linkeballen, dat doe je niet in een zwaar verzet. Wanneer Mollema de sprint in een nog lichter verzet met een hogere cadans was aangegaan, had hij ook te weinig snelheid gemaakt. In zo’n sprint is Mollema gewoon kansloos tegen de tegenstanders die hij gister had, dat had niets met het verzet te maken. Wanneer hij had willen winnen, had hij eerder in de wedstrijd op een andere manier en/of met andere vluchters moeten ontsnappen.Hackus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:33:
[...]
Dan had ie meer kans ja. Je zag het bij Tom ook, en hij gaf eerlijk toe dat ie verkeerd zat. Bouke probeert in zwaar verzet, en dan kom je niet snel vooruit. (zeg niet dat ie anders had gewonnen, maar hij bleef te ver achter) Zie het als snel wegfietsen bij een stoplicht, dan ben je sneller als je in lagere versnelling wegtrekt en op schakelt.je moet dus als je met z'n drieën zit al lager zitten, dan kun je snel inhaken (met z'n drieën wacht om te gaan sprinten, in deze situatie)
Dan zijn we het eindelijk eenslateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:58:
[...]
Ze waren aan het linkeballen, dat doe je niet in een zwaar verzet. Wanneer Mollema de sprint in een nog lichter verzet met een hogere cadans was aangegaan, had hij ook te weinig snelheid gemaakt. In zo’n sprint is Mollema gewoon kansloos tegen de tegenstanders die hij gister had, dat had niets met het verzet te maken. Wanneer hij had willen winnen, had hij eerder in de wedstrijd op een andere manier en/of met andere vluchters moeten ontsnappen.
Inderdaad, hij reed niet in een zwaar verzet. Alleen zijn tegenstanders hebben een veel hoger piekvermogen, waardoor ze sneller weg kwamen
vanaf 0'43"zie je duidelijk dat Cort Nielsen (ineens) lichter trapt.
lateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:08:
[...]
Inderdaad, hij reed niet in een zwaar verzet. Alleen zijn tegenstanders hebben een veel hoger piekvermogen, waardoor ze sneller weg kwamen
Je hebt gelijk, als hij lichter had geschakeld, had Mollema makkelijk gewonnen
Ik denk met drie fietslengtes voorsprong. Minstens.lateef schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:39:
Je hebt gelijk, als hij lichter had geschakeld, had Mollema makkelijk gewonnen
Good taste is for people who can’t afford sapphires
24 juli etappe 16, van Carcassonne naar Bagnères-de-Luchon; Bergrit van 218km. met lange aanloop van +- 120km.
* geen uitvallers bekendStart vandaag om +- 11:30u met rond 17:30u verwachte finish
favorieten
*** Wout Poels, Romain Bardet, Alejandro Valverde, Julian Alaphiluppe, Geraint Thomas,
Adam Yates, Bauke Mollema, Lilian Calmejane, Robert Gesink, Warren Barguil, Tejay van Garderen
waarom Poels favoriet? Die moet toch gewoon knechten en heeft tot dusver geen verpletterende indruk op mij achter gelaten zoals eerdere deelnames.Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:00:24 juli etappe 16, van Carcassonne naar Bagnères-de-Luchon; Bergrit van 218km. met lange aanloop van +- 120km.
* geen uitvallers bekend
Start vandaag om +- 11:30u met rond 17:30u verwachte finish
favorieten
*** Wout Poels, Romain Bardet, Alejandro Valverde, Julian Alaphiluppe, Geraint Thomas,
Adam Yates, Bauke Mollema, Lilian Calmejane, Robert Gesink, Warren Barguil, Tejay van Garderen
Die moet het nu laten zien in de PyreneeënMegupe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:30:
[...]
waarom Poels favoriet? Die moet toch gewoon knechten en heeft tot dusver geen verpletterende indruk op mij achter gelaten zoals eerdere deelnames.
Die gaat echt niet voor eigen kansen. Moscon is al afgevallen en ze rijden voor twee kopmannen. Die mag gewoon aan de slag voor Thomas en Froome.
Poels lijkt me ook niet.
Froome proberen weg te rijden bij Thomas in de afdaling?
Andere sterke dalers?
Andere sterke dalers?
Tom, reed al een x weg in een afdaling deze ronde.Smultie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
Poels lijkt me ook niet.
Andere sterke dalers?
Zolang de reserve fiets van Froome nog rechts achter op de auto staat, is Froome nog de enige kopman.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:43:
Die gaat echt niet voor eigen kansen. Moscon is al afgevallen en ze rijden voor twee kopmannen. Die mag gewoon aan de slag voor Thomas en Froome.
Dat Thomas in het geel rijd zegt niets. Ze proberen Froome zvm uit de luwte te houden denk ik, en die slaat wel toe. Het zou mooi zijn dat Thomas het geel behoud t/m Parijs, maar ik geloof daar weinig van. we zien het de komende dagen wel (vorig jaar had Froome Poels eerder nodig, omdat Thomas al uitviel in etappe 9)
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 10:56 ]
Kragh Andersen bedoel je met Tom in zijn wiel. Tom is geen slechte daler maar ook geen echte specialist en daar had hij Kragh Andersen voor [nodig].hjs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:49:
[...]
Tom, reed al een x weg in een afdaling deze ronde.
Dit, Froome zit al 2 weken uit de wind en gaat in deze dagen zowel Thomas als Dumoulin uitschakelen.Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:54:
[...]
Zolang de reserve fiets van Froome nog rechts achter op de auto staat, is Froome nog de enige kopman.
Dat Thomas in het geel rijd zegt niets. Ze proberen Froome zvm uit de luwte te houden denk ik, en die slaat wel toe. Het zou mooi zijn dat Thomas het geel behoud t/m Parijs, maar ik geloof daar weinig van. we zien het de komende dagen wel (vorig jaar had Froome Poels eerder nodig, omdat Thomas al uitviel in etappe 9)
Verwijderd
Tom is zeker een goede daler (qua lijnen en techniek). Echter is hij niet iemand die heel veel risico neemt zoal een Nibali.LoneRanger schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:58:
[...]
Kragh Andersen bedoel je met Tom in zijn wiel. Tom is geen slechte daler maar ook geen echte specialist en daar had hij Kragh Andersen voor [nodig].
Maar ik zie het verschil ook niet onstaan in de afdaling vanuit Tom. De stand voor Tom is nu ideaal. Hij moet alleen hopen dat Thomas er wat doorheen zakt en hopen dat hij niet geel heeft voor de tijdrit.
Nou, anderhalve minuut goed maken op Thomas in de tijdrit lijkt me ook ietwat optimistisch.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:18:
[...]
Tom is zeker een goede daler (qua lijnen en techniek). Echter is hij niet iemand die heel veel risico neemt zoal een Nibali.
Maar ik zie het verschil ook niet onstaan in de afdaling vanuit Tom. De stand voor Tom is nu ideaal. Hij moet alleen hopen dat Thomas er wat doorheen zakt en hopen dat hij niet geel heeft voor de tijdrit.
Hij is dit jaar nationaal kamioen tijdrijden geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2018 11:23 ]
Thomas laat de tijdrit lopen zodat Froome hem inhaalt.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Nou, anderhalve minuut goed maken op Thomas in de tijdrit lijkt me ook ietwat optimistisch.
Ja, dan weten ze zeker dat Dumoulin wint. Gok dat in dat geval z'n oortje ineens faalt...hjs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:24:
[...]
Thomas laat de tijdrit lopen zodat Froome hem inhaalt.
Nee want als Thomas in het geel rijdt, start hij als laatste. Dumoulin en Froome zijn dan al geweest. Hij weet dan dus welke tijd hij moet rijden om Froome op 1 te laten komen.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:31:
[...]
Ja, dan weten ze zeker dat Dumoulin wint. Gok dat in dat geval z'n oortje ineens faalt...
Als Dumoulin enorm snel rijdt, en ruim een minuut op Froom dicht rijdt, zal Thomas ook gewoon goed kunnen rijden.
Maar ik verwacht dat Thomas al eerder dan de tijdrit, tijd zal gaan verliezen aan Froome en net een paar seconden erachter komt.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Verwijderd
30 seconden moet kunnen met topdag. Op froome 20 sec met topdag. Dat zie ik als realistische gaten.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Nou, anderhalve minuut goed maken op Thomas in de tijdrit lijkt me ook ietwat optimistisch.
Hij is dit jaar nationaal kamioen tijdrijden geworden.
Als Tom natuurlijk niet top is in tijdrit kan hij ook zo achter ze eindigen.
Komende tijdrit is(zoals gespeculeerd) op Tom z'n lijf geschreven. Dat neemt niet weg dat velen vergeten dat Thomas ook een goede tijdrijder is. Maar of deze hem ligt...
WTF: Etappe stil gelegd omdat er Pepperspray in het peloton is gespoten.
https://www.telegraaf.nl/...il-pepperspray-in-peloton

[ Voor 32% gewijzigd door wontcachme op 24-07-2018 12:29 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Tsja het zijn Fransen he, als je niet kunt concurreren dan ga je huilen of anderen mensen lastig vallen...
Lees je wel alvorens je reageert?Lodo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:35:
Tsja het zijn Fransen he, als je niet kunt concurreren dan ga je huilen of anderen mensen lastig vallen...
Vermoedelijk gaat het om een groep boeren. Zij gooiden strobalen op de weg in een poging een blokkade op te werpen. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de politie pepperspray gebruikt, wat de renners vervolgens in hun ogen kregen.
Boze boeren en pepperspray leggen Touretappe lam. De Gendarme heeft peperspray ingezet om boze boeren van het parcours te weren.wontcachme schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:28:
WTF: Etappe stil gelegd omdat er Pepperspray in het peloton is gespoten.
![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 12:44 . Reden: link vergeten ]
Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:42:
[...]
Boze boeren en pepperspray leggen Touretappe lam. De Gendarme heeft peperspray ingezet om boze boeren van het parcours te weren.
Ter verdediging, de Telegraaf hield ala Telegraaf style een hele tijd vol dat het de boeren waren die de pepperspray hadden gebruikt. Terwijl al lang duidelijk was, dat dit de politie was.
Stond er 10 minuten geleden nog niet bij de telegraaf. Toen was het nog de boeren die pepperspray gebruikten. Maakt her verhaal toch iets anders.Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:42:
[...]
Boze boeren en pepperspray leggen Touretappe lam. De Gendarme heeft peperspray ingezet om boze boeren van het parcours te weren.
[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 24-07-2018 12:48 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De Telegraaf brengt nieuws op "Sensatie' wijze. zo zie je ook het bericht wat ik quote.Vincentio schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:44:
[...]
[...]
Ter verdediging, de Telegraaf hield ala Telegraaf style een hele tijd vol dat het de boeren waren die de pepperspray hadden gebruikt. Terwijl al lang duidelijk was, dat dit de politie was.
(valt nog mee dat Froome er nog niet aan gelinkt is)
Yup, op moment dat Telegraaf artikel online kwam, maakte Nu.nl in live blog al melding dat het de politie was.Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:47:
[...]
De Telegraaf brengt nieuws op "Sensatie' wijze. zo zie je ook het bericht wat ik quote.
(valt nog mee dat Froome er nog niet aan gelinkt is)
Ik kan prima lezen hoor, maar ik ga ervan uit dat net als de vorige keren hun onvrede komt over hun zwakke concurrentiepositie als boeren, ze willen meer subsidie vanuit de staat.
Als ze dat niet krijgen dan gaan ze dit soort dingen uithalen of snelwegen blokkeren.
Zelfde verhaal met die Franse vissers, die kunnen niet concurreren met de Nederlandse dus gaan ze lobbyen bij de EU om de Nederlandse vis vloot buitenspel te zetten omdat zij nieuwere technieken gebruiken die de Franse vissers niet kunnen betalen.
Bijzonder kansloos in mijn ogen, overigens werkt het wel voor ze, zij krijgen hun zin.
[ Voor 3% gewijzigd door Lodo op 24-07-2018 12:56 ]
Yeah right...hjs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:24:
[...]
Thomas laat de tijdrit lopen zodat Froome hem inhaalt.
Waarom zou je in hemelsnaam je gele trui uit handen geven ...Ora et Labora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:40:
[...]
Nee want als Thomas in het geel rijdt, start hij als laatste. Dumoulin en Froome zijn dan al geweest. Hij weet dan dus welke tijd hij moet rijden om Froome op 1 te laten komen.

Op de liveblog van NOS stond het ook een tijdje zoals Telegraaf het aangaf. Nu inmiddels wel aangepast bij NOS.Vincentio schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:44:
[...]
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 24-07-2018 13:00 ]
Omdat Froome de onbetwiste kopman is.monkel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:58:
Waarom zou je in hemelsnaam je gele trui uit handen geven ...
Zag je destijds ook met Wiggins, Froome was veel sterker en had de tour kunnen winnen maar moest het aan Wiggings laten.
Maar misschien zie ik dingen die er niet zijn en gaat Thomas de tour winnen, maar ik denk dat Froome hem gaat pakken op een zogenaamd slecht moment van Thomas.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Verwijderd
Froome zal ook gewoon gaan aanvallen en dan mag Thomas niet volgen. Thomas moet dan hopen dat concurrentie mee kan en hij ook kan aanpikkenOra et Labora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Omdat Froome de onbetwiste kopman is.
Zag je destijds ook met Wiggins, Froome was veel sterker en had de tour kunnen winnen maar moest het aan Wiggings laten.
Maar misschien zie ik dingen die er niet zijn en gaat Thomas de tour winnen, maar ik denk dat Froome hem gaat pakken op een zogenaamd slecht moment van Thomas.
Mollema, De Kort, Gesink, Slagter en Minnaard bij 47 koplopers in Pyreneeënrit
[ Voor 183% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 14:46 ]
Tsja, als Thomas tijdens de tijdrit nog in het geel rijdt kan je Froome natuurlijk niet meer de onbetwiste kopman noemen. Na die tijdrit verandert er namelijk niks meer. Het doel van de helpers is er om voor Froome te rijden, dat kunnen ze de komende week nog doen tot aan de tijdrit. Als Thomas ook als eerste bovenaan de komende Bergen verschijnt zal er niemand zijn die zegt dat hij zich moet laten afzakken,Ora et Labora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Omdat Froome de onbetwiste kopman is.
Bovendien kan Thomas tijdens de tijdrit gewoon doortrappen, zeker als hij dan nog in het geel rijdt. Hij zou wel volslagen debiel zijn als hij dat niet zou doen. Ik kan me niet voorstellen dat een rijder zo lojaal aan zijn team is door een overwinning in de tour de France weg te gooien vanwege een teamorder in de laatste rit.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Plus is ook een beetje risico-vol nietwaar? Zoals de stand nu is begint Dumoulin maar een paar minuten voor hem. Je kunt nooit na een paar minuten van Dumoulin tot op de seconde zien of Froome daadwerkelijk voor Dumoulin gaat eindigen. En om nou halverwege / tegen het eind je remmen in te knijpen omdat er iemand anders voor jou sneller moet finishen lijkt me een beetje apart 
Nee, in de tijdrit is het gewoon ieder voor zich en zal Thomas zich helemaal leeg mogen rijden zonder rekening te houden met Froome.
Nee, in de tijdrit is het gewoon ieder voor zich en zal Thomas zich helemaal leeg mogen rijden zonder rekening te houden met Froome.
[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 24-07-2018 14:55 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Op dit moment regent het op de finish.
Gilbert valt in afdaling .
Gilbert valt in afdaling .
[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 15:33 ]
LOL, Gilbert vliegt het muurtje over en speelt bermtoerist

Virussen? Scan ze hier!
Pffff. Dat was effe schrikken.
Mooi toch de Tour de France. Soort Zen TV dat je zo half op de achtergrond aan hebt en dan schrik je wakker omdat er opeens een renner het ravijn in vliegt.
Mooi toch de Tour de France. Soort Zen TV dat je zo half op de achtergrond aan hebt en dan schrik je wakker omdat er opeens een renner het ravijn in vliegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 24-07-2018 15:33 ]