Jemig, dat zag er echt niet goed uit. Was dat echt Gilbert?
Dat was Gilbert ja.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:33:
Virussen? Scan ze hier!
Welke berm zou daar achter moeten zitten vraag ik me af. Lijkt toch stijl naar beneden een paar meter. Kan de commentator wel zeggen dat het niet hoog is omdat je bomen ziet, maar die zijn ook hoog natuurlijk
[ Voor 35% gewijzigd door wontcachme op 24-07-2018 15:35 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Valt weer mee, hij staat alweer overeind.wontcachme schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:34:
Welke berm zou daar achter moeten zitten vraag ik me af. Lijkt toch stijl naar beneden een paar meter. Kan de commentator wel zeggen dat het niet hoog is omdat je bomen ziet, maar die zijn ook hoog natuurlijk
Polsbreuk zo te zien.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Zonde van zo'n heerlijk aanvallend ingestelde wielrenner.
Ah, verneem net dat hij recht op staat. Is nu op beeld. Ziet er niet goed uit hoor. Polsbreuk of i.d. lijkt het.
hij fietst alweerVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:33:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
snel dalen zal wel niet meerwildhagen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:36:
Hij rijdt alweer verder.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
dat zag er toch best wel diep uit zeg; dat die niets gebroken/beschadigd heeft op een een paar schaafwonden na - ik kan 't me haast niet voorstellen
Inderdaad, hij rijdt nu volgens mij voornamelijk op adrenaline verder. Straks maar eens kijken hoe het echt ziet, vrees ik.
Be yourself, no matter what they say ...
en morgen is ie brak
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gilbert in actie:
https://twitter.com/LeTour/status/1021751995592531968
Vind het wel een hele vreemde crash, alsof er iets stuk gaat aan zijn fiets. Slaat zijn ketting (semi-)vast ofzo?
@ZorbaR Ik denk dat je gelijk hebt nu ik een iets langere clip heb gezien.
https://twitter.com/LeTour/status/1021751995592531968
Vind het wel een hele vreemde crash, alsof er iets stuk gaat aan zijn fiets. Slaat zijn ketting (semi-)vast ofzo?
@ZorbaR Ik denk dat je gelijk hebt nu ik een iets langere clip heb gezien.
[ Voor 69% gewijzigd door FirePuma142 op 24-07-2018 15:45 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gewoon heel slecht ingestuurd lijkt me.
Keep on running
Verwijderd
DIe Gesink toch, fietst die berg op alsof het gewoon vlak is. En die fietsen van Lotto, jammie jammie, altijd al gave dingen gevonden die Bianchi's.
zijn hele afdaling was al 'onzeker'ZorbaR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:44:
Gewoon heel slecht ingestuurd lijkt me.
Ik erger me alleen groen en geel aan die kleurencombinatie. Die fiets met een geel/zwart pak erop kan echt niet...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:46:
En die fietsen van Lotto, jammie jammie, altijd al gave dingen gevonden die Bianchi's.
Je lijkt Hackus jr wel, maar groen en geel is wel mooi ?mr_obb schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:50:
[...]
Ik erger me alleen groen en geel aan die kleurencombinatie. Die fiets met een geel/zwart pak erop kan echt niet...
Verwijderd
Door die strijd vooraan lopen ze met zijn allen wel steeds verder uit op de groep met de gele trui.
@lateef Mollema heeft geluisterd, zag hem al 2 keer (bijlopen) waar ie wel terugschakelde
Verwijderd
Zou Mollema Dumoulin weer afstand gaan nemen in deze snelle afdaling?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 16:13 ]
Om nog te zwijgen over de sokken, of eigenlijk; kniekousen ... Maar goed, ik ben triathleet; sokken zijn overbodige luxemr_obb schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:50:
[...]
Ik erger me alleen groen en geel aan die kleurencombinatie. Die fiets met een geel/zwart pak erop kan echt niet...
denk eerder PozzovivoVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:24:
Zul je zien dat Yates de laatste beklimming plots wel mee blijkt te kunnen met de besten. Die heeft vooralsnog alleen nog maar mee gefietst.
En Movistar zet weer mensen voorop om Sky te helpen. Of ziet iemand een ander effect van op kop gaan rijden dat ik over het hoofd zie?
Ploegenklassement.mr_obb schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:
En Movistar zet weer mensen voorop om Sky te helpen. Of ziet iemand een ander effect van op kop gaan rijden dat ik over het hoofd zie?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Spanjemr_obb schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:
Verwijderd
Kijk nou, Mollema krijgt het wel voor elkaar om over te steken naar Gesink en Pozzovivo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 16:52 ]
Verwijderd
Toch Yates er ook bij gekomen. Was te verwachten. Wil iets laten zien want heeft nog niets gedaan in deze Tour.
Yates gaat wel winnen.
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 24-07-2018 17:07 ]
Mooi hoor, dit slot van de etappe
Verwijderd
Dat is nog niet gezegd hoor. Hij is nog niet boven en dalen is niet zijn sterkste kant.NotSoSteady schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:01:
Yates gaat wel winnen.
Verwijderd
Er komen nog heel wat finishbogen waar hij tegenaan kan rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:02:
[...]
Dat is nog niet gezegd hoor. Hij is nog niet boven en dalen is niet zijn sterkste kant.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:03:
[...]
Er komen nog heel wat finishbogen waar hij tegenaan kan rijden.

Je zou bijna denken dat hij Gilbert heet....
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Goede overwinning van die Alaphilippe hoor! Zonde dat Gesink en Mollema net niet bij hem konden blijven tot aan de top. In die afdaling achter hem aanrijden en beiden hadden kans op de overwinning.
Wel erg sneu voor Gesink trouwens. Veel te veel gedaan. Anderen profiteerden gretig.
Wel erg sneu voor Gesink trouwens. Veel te veel gedaan. Anderen profiteerden gretig.
Wat zeiden ze nou over de etappe van morgen? Vaste startvolgorde?
Verwijderd
Ja, gelijk de formule 1 starten de besten vooraan. En dat zal vuurwerk opleveren waarschijnlijk, 65 km slechts, vanaf 15:00 uur te zien!
Snap het verschil niet helemaal met een start als peloton? Zo groot is dat verschil toch niet?
Ik lig ook los... Ze starten op de onderlinge afstand ofzo?jip_86 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:27:
Snap het verschil niet helemaal met een start als peloton? Zo groot is dat verschil toch niet?
iets naar beneden scrollen enMikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:28:
[...]
Ik lig ook los... Ze starten op de onderlinge afstand ofzo?
https://www.letour.fr/en/stage-17 rechts staat een video met uitleg
Ik ben die twee commentatoren vandaag wel een beetje zat hoor. "Gesink veruit de beste blabla" en zo ging het een uur door. Om vervolgens doodleuk te zien dat Yates, Pozzovivo en Alaphilipe gewoon veel sterker bergop zijn.
Verwijderd
Niet sterker maar slimmer.Michielgb schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:46:
Ik ben die twee commentatoren vandaag wel een beetje zat hoor. "Gesink veruit de beste blabla" en zo ging het een uur door. Om vervolgens doodleuk te zien dat Yates, Pozzovivo en Alaphilipe gewoon veel sterker bergop zijn.
Toch kan je daar ook niet van uit gaan lijkt me movistar heeft bijv 3 man in de top 20. Wellicht is dat al genoeg om die 65km uit te zitten.Exocet schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:40:
Mijn verwachting: ze starten en iedereen wacht op zijn teamgenoten...
Ok, nu snap ik wel hoe ze gaan starten, maar niet wat ze nou proberen te bereiken...Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:37:
[...]
iets naar beneden scrollen en
https://www.letour.fr/en/stage-17 rechts staat een video met uitleg
Tactisch spel, als jij gepland had op je maten te wachten en een Froome denkt "de mazzel, ik gaMikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:06:
[...]
Ok, nu snap ik wel hoe ze gaan starten, maar niet wat ze nou proberen te bereiken...
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 24-07-2018 18:08 ]
ze verwachten actie en spektakel met volle bak koers. ik denk dat het niet zo gaat, verwacht wel ontsnapping, maar niet gelijk door de top 20.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:06:
[...]
Ok, nu snap ik wel hoe ze gaan starten, maar niet wat ze nou proberen te bereiken...
meh, ik zie ook weinig nut van die rollende start (volgens het filmpje moeten ze dus een soort van formatierondje rijden en dan van daaruit starten?)
Kunnen ze het dan niet doen zoals in de biatlon, ieder starten op z'n eigen tijd?
Niet dat dat in 1 rit zoveel uitmaakt maar over heel de tour voegt dat misschien iets toe. (misschien ook niet.)
Kunnen ze het dan niet doen zoals in de biatlon, ieder starten op z'n eigen tijd?
Niet dat dat in 1 rit zoveel uitmaakt maar over heel de tour voegt dat misschien iets toe. (misschien ook niet.)
Voor zo ver ik het zie is het rondje om warm te rijden. Daarna op de grid gaan staan en weg.
Philip Gilbert uit de tour
Gilbert overleeft horrorcrash, maar moet toch opgeven met gebroken knieschijf
Gilbert overleeft horrorcrash, maar moet toch opgeven met gebroken knieschijf
[ Voor 78% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 22:29 . Reden: extra info ]
Iedere dag zitten mensen van top 20 in de ontsnapping. Nu krijgen ze nog voorsprong ook. Kan niet voorstellen dat ze niet direct proberen.Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:12:
[...]
ze verwachten actie en spektakel met volle bak koers. ik denk dat het niet zo gaat, verwacht wel ontsnapping, maar niet gelijk door de top 20.
Wat ook een scenario is als lotto jumbo en Movistar een plan hebben gewoon direct met zijn 5en koers maken dan hebben Thomas en Froome geen knechten alleen elkaar en is het gewoon een kopmannen gevecht. Kruijswijk heeft het al eens geprobeerd vanaf 70km waarom niet nog een keer.
Er zitten mogelijkheden in voor een leuke koerssituatie. Maar ze moeten wel durven. Met Contador wist je 100% zeker dat er iets ging gebeuren nu nog even afwachten.
Als er überhaupt iets gaat gebeuren verwacht ik dat Movistar aan de bak gaat, wellicht samen met Lotto NL. Zou mooi zijn als Movistar vantevoren afspreekt op wie ze inzetten en de andere 2 alles op alles zetten om goed af te leveren.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Gebroken knieschijf. En toch uitgereden. Wat een kanjer die Gilbert.rik86 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:37:
dat zag er toch best wel diep uit zeg; dat die niets gebroken/beschadigd heeft op een een paar schaafwonden na - ik kan 't me haast niet voorstellen
Wel nu opgegeven...wat vrij logisch lijkt. Snap niet dat die uberhaupt die koers heeft uitgereden
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
25 juli etappe 17 van Bagnères-de-Luchon naar Saint-Lary-Soulan Col du Portet. Bergrit van 65km
uitvallers:104. Philippe Gilbert (Bel – Quick-Step Floors)
66. Damien Howson (Aus – Mitchelton-Scott)
134. Serge Pauwels (Bel – Dimension Data)
102. Tim Declercq (Bel – Quick-Step Floors)
Etappe 17 begint om 15:15 en de finish wordt verwacht rond 17:30
favorieten:
Nairo Quintana, Romain Bardet, Steven Kruijswijk
Primoz Roglic, Chris Froome, Tom Dumoulin, Mikel Landa
Rafal Majka, Geraint Thomas, David Gaudu, Daniel Martin
Vanmiddag snipperen, ik verwacht 2 uur knallen. Sowieso gaan er klassementsrenners weg. Dit is dé kans om de Sky-trein te ontlopen. Durven Froome en Thomas het aan om met z'n 2-en te gaan, of zullen ze wachten op de rest van het team om het beproefde concept uit te voeren.
Ik verwacht chaos, ik hoop op chaos. Dit is wat mij betreft wel dé manier om het saaie (renner probeert een aanval te doen, Sky rijdt er achteraan, Sky rijdt tempo, niemand kan meer aanvallen) te doorbreken. Nu hopen dat de renners die ambities hebben er net zo over denken en koers willen maken.
David Gaudu als favoriet voor deze etappe
@Hackus . Waarom specifiek hij? En niet bijvoorbeeld Valgren of Van Garderen? Beetje zelfde soort renners rond dezelfde positie. Waarom denk je dat Gaudu kans maakt?
***Froome, Thomas
**Dumoulin, Bardet, Roglic, Landa
*Kruijswijk, Quintana, Fuglsang, Martin
Zoiets lijkt mij een stuk logischer voor deze etappe.
Ik verwacht chaos, ik hoop op chaos. Dit is wat mij betreft wel dé manier om het saaie (renner probeert een aanval te doen, Sky rijdt er achteraan, Sky rijdt tempo, niemand kan meer aanvallen) te doorbreken. Nu hopen dat de renners die ambities hebben er net zo over denken en koers willen maken.
David Gaudu als favoriet voor deze etappe
***Froome, Thomas
**Dumoulin, Bardet, Roglic, Landa
*Kruijswijk, Quintana, Fuglsang, Martin
Zoiets lijkt mij een stuk logischer voor deze etappe.
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 25-07-2018 08:46 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
@Verwijderd Toegevoegd als outsider ( Franse Klimmer)
ik ben erg benieuwd. Het zou mooi zijn als de Sky dominantie doorbroken wordt, gelukkig hebben ze niet meer renners in de top 20 staan.
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe de startopstelling precies is. Zitten er gaten tussen de groepen van 20, of staan ze gewoon per 20 gegroepeerd, dus zitten ze eigenlijk al direct bij elkaar?
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe de startopstelling precies is. Zitten er gaten tussen de groepen van 20, of staan ze gewoon per 20 gegroepeerd, dus zitten ze eigenlijk al direct bij elkaar?
Verwijderd
Volgens mij dat laatsterik86 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:23:
ik ben erg benieuwd. Het zou mooi zijn als de Sky dominantie doorbroken wordt, gelukkig hebben ze niet meer renners in de top 20 staan.
Zou van Avermaet weer gaan aanvallen?
Voor een Mollema is dit wel een lekkere etappe om meteen aan te vallen. Door de chaos en omdat het bergop gaat kun je wellicht een gaatje slaan.
Het gaat spannend worden. Ik gok dat Froome toch eerst even gaat wachten op z'n knechten, maar een Kruijswijk heeft al laten zien een solo van zo'n 70km wel goed aan te kunnen. Als hij nu meteen weg springt krijgt hij geheid een mooi groepje mee.
Ik snap nog steeds niet hoe die start iets uit gaat maken. Gisteren werd het besproken tijdens de Avondetappe en ik kreeg de indruk dat ze alleen in een bepaalde opstelling staan. Er werd niets gezegd over een bepaalde tijd wachten tot de volgende groep gaat. Dan rijden de Sky knechten toch gewoon direct naar voren en hebben we weer een ouderwets peloton?
Punt is een beetje dat het direct bergop gaat. Even naar voren rijden gaat dus niet zomaar en dat is het moment voor de waaghalzen om een aanval te plaatsen. Froome/Thomas zullen niet direct hun knechten erbij hebben en als een Rogliz besluit er meteen vandoor te gaan, bergop, dan zal Thomas/Froome hem zelf moeten halen.
iets naar beneden scrollen en rechts staat een video met uitlegAmras schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:31:
Ik snap nog steeds niet hoe die start iets uit gaat maken. Gisteren werd het besproken tijdens de Avondetappe en ik kreeg de indruk dat ze alleen in een bepaalde opstelling staan. Er werd niets gezegd over een bepaalde tijd wachten tot de volgende groep gaat. Dan rijden de Sky knechten toch gewoon direct naar voren en hebben we weer een ouderwets peloton?
https://www.letour.fr/en/stage-17
Soort F1 start met opwarmronde
Zoals Formule 1 de snelste vooraan. Ze rijden nu nog de hele 65km als opwarm ronde voordat ze echt beginnenAmras schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:31:
@Hackus lol, je was me voor
Die laatste col is echt flink. Bijna 20km lang klimmen met steile stukken en een gemiddelde van 8,7%.
[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 25-07-2018 11:41 ]
Hoe ver weg in het klassement staan die mannen van Froome en Thomas? Als ze na een paar kilometer hun knechten hebben kunnen ze toch alsnog de trein op kop zetten?
Bernal staat 23e en daarna Kwiatkowski op plek 59. 60min achter BernalD-e-n schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:22:
Hoe ver weg in het klassement staan die mannen van Froome en Thomas? Als ze na een paar kilometer hun knechten hebben kunnen ze toch alsnog de trein op kop zetten?
Gelukkig is de start hier niet zo belangrijk als in de F1. Downforce is niet nodig en je kan dus niet in de vuile lucht zitten
Ready, zit thuis live voor de buis. Let's Go

En dit was nutteloos. Er zijn al weer 4 Sky renners erbij voorin
Verwijderd
??wontcachme schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:16:
En dit was nutteloos. Er zijn al weer 4 Sky renners erbij voorin
Dat de trein er al weer is. Na 300m zag ik al 5 of 6 sky renners voorin zitten.
Die startopstelling deed letterlijk helemaal niets iddwontcachme schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:16:
En dit was nutteloos.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
jammer dat er niet iemand durft vanuit 't klassement, maar 't is waarschijnlijk ook zelfmoord voor je ranking
Ze stonden ook echt direct achter elkaar allemaal. Dan doet het niet zoveel nee

Ik dacht dat er letterlijk werd gestart in groepen van 25, met een paar minuutjes tussenpauze o.i.d.
Maarja.. A for Effort, ASO!
Maarja.. A for Effort, ASO!
Het zag er wel grappig uit en we hebben het er al weken (zo niet maanden) over gehad. Succesvol experiment denk ik dan.
Geen hele gewaagde voorspelling, maar toch 😁Exocet schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:40:
Mijn verwachting: ze starten en iedereen wacht op zijn teamgenoten...
Verwijderd
Mollema is wederom mee voorin. Toch wel erg gaaf hoe Mollema zichzelf revancheert na zijn val op de kasseien.
Zoals verwacht dus, wat een aanfluiting.Amras schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:31:
Stuur ze dan in groepen van 20 renners met een paar minuten er tussen.
Volgens jaar alles opdelen in groepen van 5 en laten starten met 1min tussentijd.
Weinig spektakel tov andere etappes, wel leuke startopstelling.
Het hoeft nog niet eens een minuut te zijn, maar een paar honderd meter zou al verschil kunnen maken. Al vind ik persoonlijk wel dat je dan een beetje aan de basisbeginselen van de koers afdoet: Niet iedereen heeft dan dezelfde kansen meer.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ha @Coltrui ,
Je tweet is opgepikt door Sporza: https://sporza.be/nl/2018...en-zorgt-voor-hilariteit/
Je tweet is opgepikt door Sporza: https://sporza.be/nl/2018...en-zorgt-voor-hilariteit/
Even 10% op je buitenblad naar boven trappen. Tering jantje. Ik ben wel aardig getraind maar dat haal ik net met mijn 34/32 verzetje.
Hangt er vanaf hoelang de klim duurt, klein stukje red ik het nog wel.Noxa schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:47:
Even 10% op je buitenblad naar boven trappen. Tering jantje. Ik ben wel aardig getraind maar dat haal ik net met mijn 34/32 verzetje.