Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[wielrennen] Tour De France 2018

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:45

Shabbaman

Got love?

quote:
Qu3st schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Niet als ie zo hard gaat
Het sarcasme kwam niet helemaal over denk ik. Maar serieus, als hij nog zoiets doet dan wordt hij vanzelf nerveus. Je kan alleen maar hopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Op welk middeltje rijdt die Thomas deze tour? Alle doping pijlen zijn gericht op Froome, maar Thomas, die nog nooit een top 10 heeft gehaald in een grote ronde, wint met overmacht deze tour.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
quote:
Terranova schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:47:
[...]

Dumoulin is de wereldkampioen tijdrijden, zo gek is dat niet dat hij een goede tijd rijd
En Froome is ook geen beginner! En het geel geeft vleugels.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04:38
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:48:
Op welk middeltje rijdt die Thomas deze tour? Alle doping pijlen zijn gericht op Froome, maar Thomas, die nog nooit een top 10 heeft gehaald in een grote ronde, wint met overmacht deze tour.
Jij kijkt voor het eerst wielrennen?

• PatrickC
  • Nu online
quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Jij kijkt voor het eerst wielrennen?
Nee, al meer dan 40 jaar. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:48:
Thomas heeft amper een trap teveel gedaan deze tour. Enige wat ie op kop rijdt is tijdens de ploegentijdrit, de paar 100 meter tijdens zijn ritwinsten en bij deze tijdrit. Dus niks met middeltjes te maken maar met energiebesparing, hij hoefde niks vanaf begin af aan.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• bvbal79
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Nee, al meer dan 40 jaar. :)
Dan weet je dat Thomas vaak genoeg pech heeft gehad waardoor de top 10 niet gehaald werd...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:43
Thomas was tot 2 jaar geleden iemand die alleen in kasseienritten goed was. En op z'n 30e is hij opeens een ronderenner geworden bij een ploeg waar ze wel vaker renners uit het niets laten klimmen als de beste.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online
quote:
Terranova schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:51:
Thomas was tot 2 jaar geleden iemand die alleen in kasseienritten goed was. En op z'n 30e is hij opeens een ronderenner geworden bij een ploeg waar ze wel vaker renners uit het niets laten klimmen als de beste.
Tja en Tom was alleen maar een hele goede tijdrijder.....

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
quote:
Qu3st schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Nee, die zat bij bergritten nu ook weer niet zo ver naar achter hoor. Paar jaar ouder, paar kilo eraf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Geen idee hoe die Britten dit doen... ze maken van baanwielrenners top ronderenners... Wiggins... Thomas en tussendoor ook nog Froome. Veel heeft natuurlijk te maken met bakken vol met geld waardoor ze zo’n sterke ploeg kunnen opstellen. Hoeveel leuker zou het wielrennen geweest zijn zonder Sky de afgelopen jaren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
quote:
Qu3st schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Nee, Dumoulin reed ook korte uitslagen in de kleinere rondes. Misschien niet een topper, maar dat was toen hij jong was. Thomas is rond z'n 29e/30e opeens een ronde renner geworden. Dumoulin was altijd al een redelijke klimmer.

Edit: Vergelijk de uitslagen op de wiki's maar:
Wikipedia: Tom Dumoulin
Wikipedia: Geraint Thomas

Bij Thomas zie je vooral kasseienwedstrijden. Bij Dumoulin kleine rondes

Terranova wijzigde deze reactie 28-07-2018 16:56 (26%)

• Qu3st
  • Nu online
Thomas heeft ook gewoon goede klassementen gereden, maar vaak heeft hij ook tijdens lange rondes een slechte dag. Deze tour helaas niet. Hij komt door dat hij geen pech heeft gehad in de 1e week al snel in het geel. Is sterker dan Froome en wordt doordat Tom zo dicht stond/staat als kopman beschouwt. En Thomas kan ook gewoon tijdrijden, hij won vorig jaar de 1e etappe van de tour, ook een tijdrit.
Het is zuur dat hij sneller is dan Tom maar om dan gelijk weer met het kul argument komen van doping...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvbal79
quote:
Terranova schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Nee, Dumoulin reed ook korte uitslagen in de kleinere rondes. Misschien niet een topper, maar dat was toen hij jong was. Thomas is rond z'n 29e/30e opeens een ronde renner geworden. Dumoulin was altijd al een redelijke klimmer.

Edit: Vergelijk de uitslagen op de wiki's maar:
Wikipedia: Tom Dumoulin
Wikipedia: Geraint Thomas

Bij Thomas zie je vooral kasseienwedstrijden. Bij Dumoulin kleine rondes
Duh..misschien omdat Thomas in dienst van Froome reed? Thomas is al meer dan 3 jaar een ronderenner die een berg op kan rijden.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:45

Shabbaman

Got love?

quote:
PatrickC schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:54:
Geen idee hoe die Britten dit doen... ze maken van baanwielrenners top ronderenners...
Afvallen zonder aan spierkracht in te boeten is het devies. Froome en Thomas zijn sinds hun tijd bij Barloworld veel gewicht verloren.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:11

tuinïnen

Livestrong

Wel dik verdiend voor Thomas hoor.

Eventus stultorum magister

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Topicstarter
Thomas rijdt wel erg rustig nu

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Qu3st
  • Nu online
Pakt Tom toch nog de ritzege?
Ja!!!

Qu3st wijzigde deze reactie 28-07-2018 17:10 (10%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
Vage Shit weer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Tom wint! :)F *O* Mooie beloning voor een geweldige Tour.

PatrickC wijzigde deze reactie 28-07-2018 17:12 (85%)

• Qu3st
  • Nu online
Lol Tom kan het ook niet begrijpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
De tijd van Froome [in beeld] was al gestopt voor hij over de finish kwam, die zal wel aangepast zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
quote:
LoneRanger schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:12:
[...]

De tijd van Froome [in beeld] was al gestopt voor hij over de finish kwam, die zal wel aangepast zijn.
Tijd in Racecenter van Tour was ook (van slag)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:25
Thomas gunde Froome de etappe, maar toen werd de tijd gecorrigeerd :p

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@LoneRanger Wilde ik ook net zeggen, ik zat al te kijken toen Froome over de finish kwam, de tijd werd meer dan een seconde voordat hij over de lijn kwam gestopt. Ik zat al te denken of ze Froome koste wat kost moesten laten winnen of zo.
En kei goed dat Thomas dan een cadeautje aan Froome wil geven en het dan aan Dumoulin geeft. :)F

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• PatrickC
  • Nu online
Wat was er mogelijk geweest met Kelderman erbij en Matthews die niet vroegtijdig was uitgevallen en die pech en tijdstraf? We zullen het nooit weten.

PatrickC wijzigde deze reactie 28-07-2018 17:15 (9%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
Lijkt me een correctie tov gister met de Motor waar Tom boos over was.
Nu tenminste ten gunste van Tom. *O*
1. Tom Dumoulin, 40'52''
2. Chris Froome, at 1''
3. Geraint Thomas, at 14''
4. Michal Kwiatkowski, at 50''
5. Soren Kragh, at 51''

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
tJa, Tom heeft 2x 2e plek, das 2x precies niks. Denk. dat de kenner dit over 30 jaar nog weet, die niet-kenner niet.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Zucht

Mooie tijdrit

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Terranova
quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:00:
[...]

Duh..misschien omdat Thomas in dienst van Froome reed? Thomas is al meer dan 3 jaar een ronderenner die een berg op kan rijden.
Net zoals Poels, Nieve, Porte etc. Knechten die op magische wijze toch wel een aantal keer kort zaten in klassementen in kleine rondetjes. Natuurlijk niet echt veel uitslagen want knecht van Froome, maar toch.

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-06 14:30
quote:
Qu3st schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Thomas heeft amper een trap teveel gedaan deze tour. Enige wat ie op kop rijdt is tijdens de ploegentijdrit, de paar 100 meter tijdens zijn ritwinsten en bij deze tijdrit. Dus niks met middeltjes te maken maar met energiebesparing, hij hoefde niks vanaf begin af aan.
Dat is helaas erg waar gebleken. Heeft ik weet niet 1-2-3 hoeveel tijdswinst gepakt met bonificatieseconden.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:38
quote:
Sjah schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:24:
tJa, Tom heeft 2x 2e plek, das 2x precies niks. Denk. dat de kenner dit over 30 jaar nog weet, die niet-kenner niet.
Mwoah, een vrij bekende wielrenner (die dan wel uiteindelijk een keer de tour gewonnen heeft) had als bijnaam "de eeuwige tweede" en echt vergeten is dat niet :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

quote:
Sjah schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:24:
Zijn carrière is nog niet voorbij hoor ;)

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Inderdaad, Dumoulin heeft nog een aantal jaar te gaan, hij is pas 27. Thomas en Froome zijn respectievelijk 32 en 33 dus de vraag is hoe lang die nog mee gaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
1e Tour en 2e worden is echt een goed prestatie, zeker als je net de Giro hebt gereden.

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

1e Tour? Volgens mij heeft hij er al een stuk of 2 (minimaal) gehad. In 2016 is-ie uitgevallen met een gebroken pols. En volgens mij heeft-ie daarvoor er ook al 1 gereden.

We've got that ring of confidence

• bvbal79
quote:
Terranova schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Net zoals Poels, Nieve, Porte etc. Knechten die op magische wijze toch wel een aantal keer kort zaten in klassementen in kleine rondetjes. Natuurlijk niet echt veel uitslagen want knecht van Froome, maar toch.
Zo begon Froome zelf ook trouwens...in dienst van Wiggins.

• bvbal79
quote:
Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:05:
1e Tour en 2e worden is echt een goed prestatie, zeker als je net de Giro hebt gereden.
1ste Tour? Nou beginnen we hier wel erg veel onzinnige dingen uit te kramen :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
quote:
Yukkie schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:08:
1e Tour? Volgens mij heeft hij er al een stuk of 2 (minimaal) gehad. In 2016 is-ie uitgevallen met een gebroken pols. En volgens mij heeft-ie daarvoor er ook al 1 gereden.
Dat tel ik niet mee, 3e etappe gevallen en uitgestapt

2e deelname dit jaar, maar nu spreek ik pas van een prestatie. door bovenstaand kun je alleen zeggen 4e geworden in Utrecht bij de tijdrit + Foutje 2014 werd ie 33e + 2016 etappe 9 en tijdrit+
(volg Tom eigenlijk pas na de gewonnen Giro, als Sagan Fan)

Hackus wijzigde deze reactie 28-07-2018 18:43 (26%)

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Hij heeft in 2013, 2014, 2015 en 2016 de tour gereden ;). En hij heeft in 2016 ook 2 etappes gewonnen.

gws24 wijzigde deze reactie 28-07-2018 18:27 (28%)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Terranova
quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:11:
[...]

Zo begon Froome zelf ook trouwens...in dienst van Wiggins.
Je mist mijn hele punt. Mijn punt is dat Thomas geen ronde renner was tot een paar jaar geleden en pas op latere leeftijd uit het niets een ronde renner was. Toen kwam je met hij was knecht dus geen uitslagen, terwijl andere knechten van Froome wel uitslagen reden.

En dan kom je opeens met Froome aanzetten terwijl daar de hele discussie niet over ging. Dus ik snap even niet wat je met deze post bedoeld.

• bvbal79
quote:
Terranova schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:34:
[...]

Je mist mijn hele punt. Mijn punt is dat Thomas geen ronde renner was tot een paar jaar geleden en pas op latere leeftijd uit het niets een ronde renner was. Toen kwam je met hij was knecht dus geen uitslagen, terwijl andere knechten van Froome wel uitslagen reden.

En dan kom je opeens met Froome aanzetten terwijl daar de hele discussie niet over ging. Dus ik snap even niet wat je met deze post bedoeld.
Ik snap jouw punt niet. Dus omdat je vroeger geen ronde renner was in je carrière kun je dat niet worden. Zijn wel meer voor gegaan en Thomas staat er niet opeens. Hij werkt hier al een paar jaar aan. Vorig jaar was hij kopman in de Giro voor hij keihard op zijn muil ging.

• bvbal79
quote:
Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:14:
[...]

Dat tel ik niet mee, 3e etappe gevallen en uitgestapt

2e deelname dit jaar, maar nu spreek ik pas van een prestatie. door bovenstaand kun je alleen zeggen 4e geworden in Utrecht bij de tijdrit + Foutje 2014 werd ie 33e + 2016 etappe 9 en tijdrit+
(volg Tom eigenlijk pas na de gewonnen Giro)
Goede beredenering...die tel ik niet mee. Maar je geeft al aan Tom pas 1 jaar te volgen😂

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:44:
[...]

Goede beredenering...die tel ik niet mee. Maar je geeft al aan Tom pas 1 jaar te volgen😂
Tijdens de Giro 2016, toen had ik (pas) door dat er een goede Nederlander was voor een eindklassement
van een grote ronde.

update: Volgend jaar meer richten op De Tour en geen Giro rijden, dan maakt ie echt kans om te winnen.
Mensen verwachten nu na dat ie gelijk De Tour wint, net als Max Verstappen zomaar even GP's zou moeten winnen. zo'n gevoel krijg ik bij veel mensen, die (teleurgesteld) zijn en zeggen dat 2e in de Giro en 2e In de Tour in 1 jaar eigenlijk niets voorstelt. (dat velen dat vergeten zijn over jaar of 5) diegene zijn het waarschijnlijk ook vergeten als ie nu had gewonnen denk ik dan.

Hackus wijzigde deze reactie 28-07-2018 18:53 (41%)

• bvbal79
quote:
Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Tijdens de Giro 2016, toen had ik (pas) door dat er een goede Nederlander was voor een eindklassement
van een grote ronde.
Je verhaal wordt beetje onsamenhangend maar goed. De Giro 2016 heb je het nu over Kruiswijk neem ik aan. Tom won de Giro in 2017😉 Tom was goed in de Vuelta van 2016.

bvbal79 wijzigde deze reactie 28-07-2018 18:54 (4%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:53:
[...]

Je verhaal wordt beetje onsamenhangend maar goed. De Giro 2016 heb je het nu over Kruiswijk neem ik aan. Tom won de Giro in 2017😉 Tom was goed in de Vuelta van 2016.
:P

2017 ja :)
zie Kruijswijk zo zo de sneeuw induiken
nog

(bijna niet geslapen de laatste dagen met de extreme hitte)

Hackus wijzigde deze reactie 29-07-2018 10:24 (10%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De tijd van Froome is aangepast omdat vlak voordat hij over de streep ging er een agent over de streep liep en dat deed de tijd stoppen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter

Uitslag individuele tijdrit(20)

http://i68.tinypic.com/21blm60.png

Stand Geel na etappe 20

http://i64.tinypic.com/33ur05g.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter

29 juli, laatste etappe van Houilles naar Paris Champs-Élysées: 116km vlak

De etappe start om 16:15u met verwachte finish rond 19u

favorieten:
Arnaud Démare, Alexander Kristoff, Peter Sagan, John Degenkolb,
Magnus Cort Nielsen, Edvald Boasson Hagen,Sonny Cobrelli.

Go Sagan *O*

Hackus wijzigde deze reactie 29-07-2018 11:12 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18:46
Ik weet dat het nooit gebeurt, maar wat weerhoudt degene die 2e staat in het klassement er altijd van om er de laatste etappe vol voor te gaan?

Ik snap dat nooit bij de Tour. Die laatste etappe lijkt altijd een beetje voor de show.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:33
quote:
Malfunctions schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:45:
Ik weet dat het nooit gebeurt, maar wat weerhoudt degene die 2e staat in het klassement er altijd van om er de laatste etappe vol voor te gaan?

Ik snap dat nooit bij de Tour. Die laatste etappe lijkt altijd een beetje voor de show.
Omdat het ook show is en als het geen show is iedereeen kansloos is. Het is net als iedere andere massasprint daar zie je toch ook geen klassementmannen tijd proberen te winnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:23
Inderdaad, als 2de had je de voorbije 3 weken maar beter je best moeten doen (om het cru te stellen).

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:53

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:

De laatste etappe als wandeletappe is ook iets van de laatste jaren. Vroeger werd er de laatste dag nog gewoon hard gekoerst.
Die vroeger is wel een redelijk tijdje terug.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Dan moet dat wel héél lang geleden zijn, want ik volg de Tour al sinds eind jaren 80/begin jaren 90, en ook toen was de slot-etappe vaak al een wandeletappe, tot men Parijs binnenreed.

Het is niet voor niets dat die etappe in latere jaren fors is ingekort, want het werd een beetje te langdurig allemaal ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

quote:

Ik snap het ook niet, de laatste etappe is alleen leuk voor de gele trui drager, voor de rest echt een zonde van de inspanning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik kan me nog wel de tijdrit herinneren met Fignon en Lemond. Maar dat zullen die Fransen niet meer zo snel doen sindsdien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ik vind however de tijd bij voorbaat al niet tellen vanwege risico/gevaar wel echt bullshit.
(waar door het leidende team nog wel eens om gelobbied wordt)

De kasseien in de Roubaix etappe en elke grote afdaling in de bergen zijn 100x zo gevaarlijk.

En er zijn renners die te laat binnenkomen tijdens de andere etappes en ook niet even vragen of dat die tijd niet telt.

Als de renners onderling afspreken niks te gaan doen is prima, maar vanuit de organisatie moet de etappe gewoon tellen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
quote:
D-e-n schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:10:
Ik kan me nog wel de tijdrit herinneren met Fignon en Lemond. Maar dat zullen die Fransen niet meer zo snel doen sindsdien :)
Ja, in 1989. Maar dat was een bijna-eenmalig iets. Sinds 1989 is de slot-etappe nooit meer een tijdit geweest.

En voor 1989 was 1968 de laatste keer dat de slot-etappe een tijdrit was (toen gewonnen door Jan Janssen, die toen ook de Tour won).

Dat is dus eerder de uitzondering dan de regel ;)

Ook de keuren dat er een renner of groep vooruit bleef zijn op de vingers van een hand te tellen. De laatste keer dat ik me kan herinnen was dat in 2005 het geval (toen Vinokourov won na een vlucht in een groep). De laatste keer daarvoor was in 1994 (winst voor Eddy Seigneur), dus ook dat is een uitzondering. In 99,9 procent van de gevallen wordt het een wandel-etappe met een massasprint.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Meen me te herinneren dat een tiental jaren geleden op de laatste dag het verschil zo klein is dat er nog wel een poging gedaan werd voor het geel, maar dat was toen toch geen doen op het vlak. Weet alleen niet meer wie en wanneer dat was.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Er staat me ook iets bij dat Peter Winnen de ronde van Zwitserland verloren heeft op een tussensprint in de laatste etappe. En alle Spaanse ploegen hebben ooit en bloc tegen Robert Millar gereden om Delgado de zege te geven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat van Millar-Delgado was niet in de Tour, maar in de Vuelta (die van 1985, om precies te zijn). En het was niet op de slot-etappe, maar de etappe ervoor.

wildhagen wijzigde deze reactie 29-07-2018 15:03 (23%)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Stel dat Geraint vandaag valt, en niet verder kan, wat dan? Alles zoals gister laten in het classement? Lijkt mij van niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als Thomas valt en opgeeft, dan schuift iedereen een plekje op, dat is nogal logisch lijkt me. Iemand kan alleen winnen als hij de eindstreep haalt.

Kan me overigens niet herinneren dat er ooit iemand opgegeven heeft in de laatste etappe, om wat voor reden dan ook. Enige die in de buurt kwam was Djamolidine Abdoujaparov die in 1991 snoei- en snoeihard de hekken inging op 100 meter voor de finish (in de groene trui). Maar hij is toen door teamgenoten op de fiets gehesen en alsnog de finish over gekomen.

Het beruchte filmpje daarvan (crash op 1:25 ongeveer):

wildhagen wijzigde deze reactie 29-07-2018 15:35 (68%)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
quote:
wildhagen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:01:
Dat van Millar-Delgado was niet in de Tour, maar in de Vuelta (die van 1985, om precies te zijn). En het was niet op de slot-etappe, maar de etappe ervoor.
Klopt. Ik was vergeten te vermelden dat het de Vuelta was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:39

Zeddicius

Conscience do cost

quote:
wildhagen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:28:
Als Thomas valt en opgeeft, dan schuift iedereen een plekje op, dat is nogal logisch lijkt me. Iemand kan alleen winnen als hij de eindstreep haalt.

Kan me overigens niet herinneren dat er ooit iemand opgegeven heeft in de laatste etappe, om wat voor reden dan ook. Enige die in de buurt kwam was Djamolidine Abdoujaparov die in 1991 snoei- en snoeihard de hekken inging op 100 meter voor de finish (in de groene trui). Maar hij is toen door teamgenoten op de fiets gehesen en alsnog de finish over gekomen.

Het beruchte filmpje daarvan (crash op 1:25 ongeveer):

[video]
Volgens mij heeft Westra zelfs een keer op de champs elysees in de remmen geknepen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Zeddicius schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Volgens mij heeft Westra zelfs een keer op de champs elysees in de remmen geknepen?
Je hebt gelijk idd, die was ik vergeten. Was in 2013 ivm ziekte: https://drachtstercourant...oor-de-finish-uit-de-tour

In 1977 kennelijk ook al een keer gebeurd, zie artikel (dit wsa dan iets van voor mijn tijd :P)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03:17
Het is gewoon een ere rondje geworden. Kunnen de fans hun helden nog even bekijken en toejuichen, en de renners onderling nog een beetje bijkletsen en de sponsoren extra exposure geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 15:32

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
Hippocampus schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:35:
Het is gewoon een ere rondje geworden. Kunnen de fans hun helden nog even bekijken en toejuichen, en de renners onderling nog een beetje bijkletsen en de sponsoren extra exposure geven.
Een soort WK finale om de 3e plaats.
Dit is echt heel jammer, maar het is natuurlijk vrij aan de renners om aan te vallen maar de koers is meestal zo dat het toch een vrijwel onmogelijke opgave is.

Supporting team human. People 1st.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
Net op tijd thuis voor de laatste 10km.. Come On Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik heb net een uur zitten kijken. Wat saai is zo'n laatste etappe zeg. Heb m net afgezet. Mijn bijdrage aan kijkersaantal verdient het niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik dacht dat die eenling het kon halen, maar van bovenaf is mooi te zien hoe hard hij opeens werd bijgehaald, wat een snelheidsverschil.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
1. Alexander Kristoff
2. John Degenkolb
3. Arnaud Démare
4. Edvald Boasson Hagen
5. Max Richeze

Uitslag etappe 21

http://i67.tinypic.com/sm9dux.png

Hackus wijzigde deze reactie 30-07-2018 10:10 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 18:40
Slecht deze speech wel, niet eens je team genoten op kunnen noemen :D

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter
Ik heb genoten van deze editie, zeker de winst van Sagan en Groenewegen *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:38
Ook erg genoten van deze editie... veel geknokt door diverse rijders, ipv lafjes achter de sterkste man aanrijden...
mooie slotfilmpje ook bij de NOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:47
quote:
wildhagen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:28:
Tony Martin in 2016 :)
http://www.wielerflits.nl...-voor-champs-elysees.html

Edit:
Google stelde me net deze link voor :) : https://sporza.be/nl/2018...nners-gaven-op-in-de-slo/

CedricD wijzigde deze reactie 29-07-2018 21:56 (9%)

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:39
quote:
Lieuwe Westra toch ook na valpartij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Topicstarter

Eindstand Geel Tour de France 2018

http://i67.tinypic.com/1zf4ya9.png

Eindstand Groene trui

http://i65.tinypic.com/30xes90.png

uitgebreide gehele rankings

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03:17
ehh, tis wel weer even wennen na drie weken wielrennen dat het voorbij is. :$

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 18:02
quote:
Hippocampus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:35:
ehh, tis wel weer even wennen na drie weken wielrennen dat het voorbij is. :$
het grote zwarte gat. Gelukkig zaterdag weer Classica San Sebastian en de Vuelta laat niet heel lang op zich wachten.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True