Be yourself, no matter what they say ...
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 15-07-2018 13:19 ]
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant wil je dat de meest complete renner wint. Het is de Tour de France en kasseien horen dat ook bij.D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:18:
Dat vind ik dus zo zonde. Ik ben daarom geen voorstander van dit soort ritten in de Tour. De toevalsfactor in één rit is te groot.
Maar heeft dit nog iets met compleet te maken? De kasseien zijn nu beslissender dan menig col laat staan een tijdritExocet schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant wil je dat de meest complete renner wint. Het is de Tour de France en kasseien horen dat ook bij.
Zoveel heel veel anders is het toch niet dan willekeurig welke sprint etappe waarbij ze op het eind het hele peloton nog even door een paar veel te krappe bochten proppen?D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:39:
[...]
Maar heeft dit nog iets met compleet te maken? De kasseien zijn nu beslissender dan menig col laat staan een tijdrit
Was toch al voor de kasseien?D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:39:
[...]
Maar heeft dit nog iets met compleet te maken? De kasseien zijn nu beslissender dan menig col laat staan een tijdrit
Kasseien hebben hier niets mee te maken, deze valpartij was ver vóór de eerste kasseienstrook.D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:18:
Dat vind ik dus zo zonde. Ik ben daarom geen voorstander van dit soort ritten in de Tour. De toevalsfactor in één rit is te groot.
Virussen? Scan ze hier!

Knaven: elke 600 meter heeft Team Sky iemand staan - https://nos.nl/video/2241616
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zit alweer op de fiets!wildhagen schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:24:
Zware valpartij Groenewegen, ziet er niet goed uit. Denk dat het wel eens einde oefening kan zijn.
Een complete renner rijdt de hele tour. Een team kan inschatten of je een rijder (verder)laat rijdenD-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:19:
Voor een eendagswedstrijd is dit geweldig maar wat mij betreft is de toevalsfactor te groot om dit onderdeel van een ronde te laten zijn. Je krijgt er geen meer completere of waardigere winnaar mee.
oa Dylan Groenewegen heeft zijn prestatie al behaald voor hemzelf en het team.
(wel klote dat hij net is gevallen natuurlijk)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Virussen? Scan ze hier!
Waarop dan? Op één na zijn alle valpartijen (incl die van Terpstra net, of Porte eerder) buiten de kasseistroken gebeurd, op normaal wegdek dus. Kan dus in elke etappe gebeuren.Hackus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:52:
De tendens lijkt mij nu dat er veel ploegen vanavond gaan klagen
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, maar er wordt veel geklaagd overalwildhagen schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Waarop dan? Op één na zijn alle valpartijen (incl die van Terpstra net, of Porte eerder) buiten de kasseistroken gebeurd, op normaal wegdek dus. Kan dus in elke etappe gebeuren.
(helemaal de wijze van verslaggeving bij de NOS)
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-07-2018 15:07 ]
[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 15-07-2018 14:57 ]
Als je zover wil gaan om werkelijk elk mogelijk risico te vermijden, kun je net zo goed het wielrennen afschaffen, want dan blijft er bitter, bitter weinig meer over.
Virussen? Scan ze hier!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Virussen? Scan ze hier!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
En meteen lijkt Landa niet op te letten tijdens het drinken en gaat onderuit..Exocet schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:21:
Movistar is goed bezig
Jinx t nou niet
Dus, geen woord over Dumoulin!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Precies, ondanks dat het nog behoorlijk compact is wordt er redelijk gekoerst.Quad schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:40:
Hoewel deze etappe voor een tour best gevaarlijk is, vind ik dit nu wel de beste vlakke etappe dat het volledig kijken de moeite waard is.
En gelukkig weinig zware blessures.
(ja, geen Sagan helaas
1: Degenkolb
2: Van Avermaet
3: Lampaert
een aantal renners gaan gehavend de rustdag in van morgen.
Denk niet dat het hem echt om de tijdwinst ging. Zodra ie een of twee bergen tegenkomt is ie zn trui kwijt.Quad schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:50:
Van Avermaet is ook niet bang, durft ook aan te vallen.
Wat zeg ik, hij gaat vandaag veel tijd pakken op z'n concurrentie.
Verwijderd
Prachtige voorbeschouwing overigens van de NOS, met die boerderij langs het parcours, de vrouw op een plastic tuinstoel zitten met zo'n karakteristiek schort over haar kleren en haar man die verhaalde over de hanengevechten. Pluim voor die sfeertekening van de NOS.
Dinsdag is hij sowieso zijn trui kwijt.Quad schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:50:
Van Avermaet is ook niet bang, durft ook aan te vallen.
Wat zeg ik, hij gaat vandaag veel tijd pakken op z'n concurrentie.
Ging hem vooral op etappe winst, en daar is van Avermaet gewoon niet goed genoeg en slim voor.
Alleen als hij in super super vorm is, vorig jaar voorjaar. Dan wint hij veel.
Is hij gewoon goed mist hij toch wel dat tactische inzicht om toch nog iets te winnen.
Lampeart en Van Avermaet hebben zo dom gekoerst gisteren.
De nummer 2 van de slachtpartij gisteren en de huidige drager van de gele trui is niet goed en niet slim genoeg?Joostje123 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:58:
Ging hem vooral op etappe winst, en daar is van Avermaet gewoon niet goed genoeg en slim voor.

Om te winnen zeg ik toch.Baseman77 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:35:
[...]
De nummer 2 van de slachtpartij gisteren en de huidige drager van de gele trui is niet goed en niet slim genoeg?
Als je met Degenkolb, gewoon zonder iets te doen naar de finish rijdt, win je niet.
Van Avermaet wordt zovaak 2de in zijn carriere, alleen vorig jaar in de voorjaar was hij gewoon overmachtig goed en won hij alles.
en Lampeart nog erger.
Bijkomend nadeel van Lampaert: heeft geen sprint.
[ Voor 6% gewijzigd door Horla op 16-07-2018 09:06 ]
Wint inderdaad niets die Van Avermaet, pas 54 keer bij de profsJoostje123 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:59:
Om te winnen zeg ik toch.
Als je met Degenkolb, gewoon zonder iets te doen naar de finish rijdt, win je niet.

En als je Van Avermaet n.a.v. gisteren beschuldigt van gewoon zonder iets te doen naar de finish rijden dan heb je heel wat gemist. Hij reed fantastisch, verstevigde zijn gele trui en werd uiteindelijk nipt op waarde geklopt. Daar mag hij juist ontzettend trots op zijn.
Dit jaar 1 zege in de ronde van Oman, ja 5 zeges als je TTT meerekent.Baseman77 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:14:
[...]
Wint inderdaad niets die Van Avermaet, pas 54 keer bij de profs![]()
En als je Van Avermaet n.a.v. gisteren beschuldigt van gewoon zonder iets te doen naar de finish rijden dan heb je heel wat gemist. Hij reed fantastisch, verstevigde zijn gele trui en werd uiteindelijk nipt op waarde geklopt. Daar mag hij juist ontzettend trots op zijn.

Hoeveel renners winnen nooit iets?Joostje123 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:40:
Dit jaar 1 zege in de ronde van Oman, ja 5 zeges als je TTT meerekent.
Maar goed, ik ben klaar met deze onzin.
Volgens de Belg heeft Lampaert echter wel een hele sterke demarrage, daar zaten ze gisteren op te wachten op het eind. Blijkbaar kon ie alleen nog maar meekomen, aangezien ie het niet eens geprobeerd heeft.Horla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:05:
Lampaert is dan ook nog maar sinds dit jaar een mede-kopman bij Quickstep. Vorig jaar was die nog gewoon een luxe helper. Van Avermaet is al jaar en dag de enige kopman in zijn ploeg voor een groot aantal koersen. Het is dan ook logisch dat Lampaert minder wint (zeker als je in jouw koersen nog een Gilbert, Terpstra en dergelijke binnen je eigen ploeg hebt).
Bijkomend nadeel van Lampaert: heeft geen sprint.
uitslag en stand na etappe 9

stand geel na etappe 9

stand groen na etappe 9

Volgende week donderdag staat pas weer de volgende afspraak voor Dylan.Hackus schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:31:
Dylan Groenewegen start wel morgen, ben benieuwd hoe ie de dag doorkomt
Aankomende vrijdag is gewoon voor de vluchters
Bergen!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dylan is flink gevallen tijdens de kasseienrit , zodoende mijn reactieJoostje123 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:26:
[...]
Volgende week donderdag staat pas weer de volgende afspraak voor Dylan.
Aankomende vrijdag is gewoon voor de vluchters
Haha ja Lampaert is echt een dankbare kerel voor interviews, altijd heerlijk om hem bezig te horenchukkepukke schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:25:
Lampaert heeft absoluut geen sprint, maar is een sterke TT'er. Als je hem een gaatje geeft is hij weg. Hij gaf zelf onmiddellijk na de finish in een Sporza interview aan dat hij iets had moeten proberen, maar zat gewoon stuk. Heerlijke interviews in het West-Vlaams trouwens!
Ben benieuwd naar vandaag, zouden er al wat klassements renners het proberen of is dit nog ruim te vroeg.. Ik kijk vooral uit naar de rit van donderdag
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik zou zeggen, als je enigszins benen hebt, probeer iets. Half dat peloton zit nog beroerd op de fiets van die hel van zondag. Het zou je zomaar flink wat tijdwinst op kunnen leveren om er snel vandoor te gaan..KipCurreh schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:54:
[...]
Ben benieuwd naar vandaag, zouden er al wat klassements renners het proberen of is dit nog ruim te vroeg.. Ik kijk vooral uit naar de rit van donderdag
17 juli etappe 10, van Annecy naar Le Grand-Bornand over 158.5km: Bergetappe
uitvallers: José Roja [movistar], Richie Porte [BMC], Tony Martin [Katusha Alp].favorieten:
*** Vincenzo Nibali, Alejandro Valverde, Primoz Roglic, Julian Alaphilippe
** Thomas De Gendt, Chris Froome, Tom Dumoulin, Serge Pauwels
* Romain Bardet, Warren Barguil, Lilian Calmejane, Robert Gesink
Geweldig om te zien, nooit verwacht dat van Vleuten nog zou winnen met nog 100 meter te gaan.Qu3st schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:47:
Net La Course gekeken. Laatste 20 km. Maar wat een finish!!! BIZAR heb nog nooit zoiets gezien.
Zeker prachtige beelden.
Aha: hij heeft een lekke band. Helaas wachten ze weer netjes. Ik zou gaan rijden Tom
[ Voor 71% gewijzigd door Qu3st op 17-07-2018 15:49 ]
Het zal niet veel spannender worden. Bij een dag wedstrijd is dat anders. Het is allemaal een strategisch spel zo'n 3 weken koersQu3st schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:47:
Het was een erg saaie race uiteindelijk. Leuk dat Van Avermaet nog een paar minuten heeft gepakt! En Mollema heeft wel last gehad van zijn val helaas.
Natuurlijk wordt het wel spannender naarmate de Tour vordert.Hackus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:52:
[...]
Het zal niet veel spannender worden. Bij een dag wedstrijd is dat anders. Het is allemaal een strategisch spel zo'n 3 weken koers
uitslagen en stand na etappe 10

stand geel na etappe 10

18 juli etappe 11.
Bergetappe van 108.5km van Albertville naar La Rosière
* uitvallers: Alexis Voullermoz [AG2R], Jens Keukeleire [Lotto Saudal]Favorieten:
*** Daniel Martin, Thomas De Gendt, Alejandro Valverde, Romain Bardet,
** Tom Dumoulin, Mikel Landa, Bauke Mollema.
als ze wegkomen: Vincenzo Nibali, Adam Yates, Nairo Quintana
Ik verwacht dat Movistar zich laat zien vandaag
als ze wegkomen: Froome, Thomas en zo kunnen we alle klassementrenners er wel bijzetten. Ik vrees dat Mollema het met z'n rug niet gaat trekken. Ging gisteren ook niet zo soepel. Ik hoop zelf op Rogliz. Vind het een mooi verhaal zo'n ex-schansspringer en wat een ontwikkeling maakt die gastHackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:42:18 juli etappe 11.
Favorieten:
Verzin jij de favorieten zelf?Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:42:18 juli etappe 11.
* uitvallers: Alexis Voullermoz [AG2R], Jens Keukeleire [Lotto Saudal]
Favorieten:
[afbeelding]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wie denk jij als favorieten ?
Als de afdaling prima te doen is zal heel de club wel samen zitten tot de voet van La Rosiere. Al vraag ik me af hoeveel tijd je daar kan winnen, lijkt me niet makkelijk om weg te rijden bij een geringe stijging van 5-6 procent.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als we gaan aanvallen na de eerste sprint
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ene Christopher Froome schijnt wel goed te zijn in dit soort etappes.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wie is dat danMrAngry schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:18:
[...]
Ohh, Froomy vergeten in het 2e rijtje zie ik nu
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 18-07-2018 12:55 ]
Je bedoelt; ene Christopher Froome wordt door zijn ploegmaats op een gouden zetel afgezet in dit soort etappes?MrAngry schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:18:
[...]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Dat klopt ook, maar als hij bij een Sunweb had gefietst was het echt wel een ander verhaal geworden...MrAngry schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:37:
Is het zo onvoorstelbaar om iets positiefs over Froome te zeggen? Hij heeft toch aangetoond dat hij dit gewoon goed kan. Hij hoort bij de beste klimmers en de beste dalers en deze etappe is niets anders dan klimmen en dalen.
Ja, en rijdt dan iedereen uit het wiel in de laatste klim.MikeyMan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:28:
[...]
Je bedoelt; ene Christopher Froome wordt door zijn ploegmaats op een gouden zetel afgezet in dit soort etappes?
Hoe verdacht de man ook is met zijn plotseling opkomst van middenmoter naar top en recent zijn astmamedicatie, hij mag rijden en de resultaten zijn goed en dus hoort in het rijtje topfavorieten.
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 18-07-2018 12:54 ]
Was gewoon een vraag hoor
Overigens denk ik dat het gewoon de favorieten zijn voor het eindklassement die samen naar de laatste berg rijden en vervolgens zal de sterkste de rest uit het wiel rijden.
*** Froome, Martin, Nibali
** De rest van de top10 klassementrenners
[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 18-07-2018 13:15 ]
Met middenmoter overschat je Froome wel voor z'n skytijdhjs schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:53:
[...]
Ja, en rijdt dan iedereen uit het wiel in de laatste klim.
Hoe verdacht de man ook is met zijn plotseling opkomst van middenmoter naar top en recent zijn astmamedicatie, hij mag rijden en de resultaten zijn goed en dus hoort in het rijtje topfavorieten.
Sky rijdt erachter met nog 5 of 6 man. Die minuut gaat wel minder worden straks.Shabbaman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:12:
Valverde heeft gewoon al een minuut. Dat lijkt me nou niet iemand die je weg moet laten rijden. Tenminste, als je de tour wil winnen.
Ze hebben dit jaar kleinere teams genomen, maar ik heb het idee dat om meer actie te krijgen er nog wel een stuk of 2/3 per team af mogen. Elke bergetappe is gewoon wachten op de Sky trein.
Ze hebben geluk dat Bahrein-Merida is gaan rijden. Nibali laat Sky nou rijden....wontcachme schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Sky rijdt erachter met nog 5 of 6 man. Die minuut gaat wel minder worden straks.
Ze hebben dit jaar kleinere teams genomen, maar ik heb het idee dat om meer actie te krijgen er nog wel een stuk of 2/3 per team af mogen. Elke bergetappe is gewoon wachten op de Sky trein.

Be yourself, no matter what they say ...
Zie, Movistar was gewoon de vooruitgeschoven post voor Tom
Maar ach, Froome laat zich gewoon op vijf minuten rijden en doet in de laatste rit een solo waarbij hij twintig minuten op iedereen pakt.
Saai heQu3st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:27:
[...]
Ze hebben geluk dat Bahrein-Merida is gaan rijden. Nibali laat Sky nou rijden....
Tolhoek, Kruijswijk en Roglic zitten mooi
[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 18-07-2018 17:04 ]
Nee totaal niet! Maar snap het niet van Bahrein-Merida, Sky is zoveel sterker. Laat die maar werken ervoor om Valverde terug te halen. En dan gaan zij dat doen, vind ik raar en stom, niet gezegd dat het saai is!Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:02:
[...]
Saai he
Tolhoek, Kruijswijk en Roglic zitten mooi
Renners weten dus dat hij niet 'goed' is, en haalt niemand hemQu3st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:18:
Zucht.... Die opmerking ging over de vorige beklimming toen Valverde er alleen van door ging.
Oke laatste keer:Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Renners weten dus dat hij niet 'goed' is, en haalt niemand hem
Sky heeft beste ploeg, Bahrein-Merida gaat dan opeens op kop sleuren om Valverde bij te halen. Dat speelt toch allemaal in de kaart van Sky of niet? Dus dan vind ik het erg raar dat Bahrein-Merida dat doet!
Snap je mijn opmerking nu?